Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leek me onnodig :P. Ik ging er vanuit dat iedereen hd materiaal download, decodeert, multitasked en gamed.

Maw. De pc is een media station en game pc tegelijk. Nogmaals, high end vind ik niet nodig maar ik zoek de efficiente weg.

Bij deze :P

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2010 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Ik ga binnen een paar maanden mijn systeem upgraden. Ik heb nu een AMD Athlon XP 1800+, 512 mb DDR, en drie schijven van 320 GB, helaas wel allemaal PATA. Verder heb ik een geforce 3, en omdat mijn voeding kapot was gegaan een voeding van ongeveer een jaar oud van 450 watt.
Het systeem wat op de startpagina staat lijkt me wel wat, al zal ik denk ik voor een quadcore gaan, omdat het in prijs weinig meer scheelt.

De reden van upgraden is dat hij nu langzaam begint te worden, en ook dat ik Diablo 3 zou willen spelen, wanneer hij ooit uitkomt. (En ik begin me voor mijn systeem te schamen nu mijn vriendin een snellere laptop heeft, en mijn vader net een nieuwe snellere pc.)
Ik zal t.z.t. in meer detail zeggen wat ik wil, maar ik heb nu voorlopig een aantal vragen.

Ik zit te twijfelen over het moederbord. Zal ik er een zoeken met een PATA aansluiting, zodat ik twee harde schijven mee kan nemen, of heb ik dan ook een oudere, langzamere chipset? Ik kan natuurlijk ook een PATA-Raid kaartje kopen voor een moederbord dat ze niet heeft, of met convertors gaan werken. Twee van de drie schijven zijn tegelijk aangeschaft, en zou ik indien mogelijk in raid 0 willen zetten. Ook kan ik de schijven natuurlijk verkopen en dan 1 of 2 SATA schijven ervoor kopen. Ik kom er niet echt uit wat het snelst/goedkoopst is. Ik Handig om te weten in dit verband is dat ik aan 500 GB wel genoeg heb.
edit:

is dit misschien iets, alleen geen raid op de PATA, maar verder lijkt het me wel ok, http://www.alternate.nl/h...&l4=ASRock+890FX+Deluxe+3. of deze, ongeveer hetzelfde van asus, http://www.alternate.nl/h...&l4=ASRock+890FX+Deluxe+3.

Verder vraag ik me of of mijn voeding nog goed genoeg is.
Dit is natuurlijk ook afhankelijk van wat ik uiteindelijk met mijn harde schijven ga doen, welke processor het wordt, en welke grafische kaart (ik dacht aan een radeon van rond de 150 euro) er in komt.

[ Voor 12% gewijzigd door Diablow op 08-12-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Wegens geen reactie een aanvulling, ik heb wat informatie, ook naar wat er in de toekomt nog uitkomt. Naast dat ik er zeker van wil zijn om Diablo 3 goed te kunnen spelen, zal ik er niet heel veel zware dingen mee gaan doen. Wellicht een beetje programmeren, maar dan maakt het ook niet zoveel uit hoe snel het compilen duurt. Verder wil ik dus twee van mijn 320 Gb schijven meenemen, en die voorlopig ook als enige schijven gaan gebruiken. Als de revodrives goedkoper zijn geworden zal ik er een gaan aanschaffen als opstart/windowsschijf.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ik sli/crossfirex zal gebruiken, dus hetzou ook zonde zijn als dat op het moederbord zat. Aangezien ik nu aan ASUS heb, en deze me goed (stabiel) bevalt, en het ook handig vind om usb 3 en sata 6 te hebben, denk ik dat ik deze, asus m4a87td/usb3, aan zal schaffen. Voor geheugen zit ik nog te twijfelen tussen de goedkoopste 1333 ddr3 en iets duurdere. Ik wilde iig 2 keer 2 Gb. Voor de processor de AMD Phenom II X4 945 (C3, 95W). De grafische kaart wordt dan Radeon HD6850/HD6870. Dan nog een goedkope, sata, dvd-brander en dan is mijn systeem compleet. Als mijn huidige voeding (450Watt) dat tenminste aankan. Ik was niet van plan veel over te gaan klokken.
Hopelijk kan iemand me nu wel helpen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaha301
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 20:09
Diablow schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 19:40:
Wegens geen reactie een aanvulling, ik heb wat informatie, ook naar wat er in de toekomt nog uitkomt. Naast dat ik er zeker van wil zijn om Diablo 3 goed te kunnen spelen, zal ik er niet heel veel zware dingen mee gaan doen. Wellicht een beetje programmeren, maar dan maakt het ook niet zoveel uit hoe snel het compilen duurt. Verder wil ik dus twee van mijn 320 Gb schijven meenemen, en die voorlopig ook als enige schijven gaan gebruiken. Als de revodrives goedkoper zijn geworden zal ik er een gaan aanschaffen als opstart/windowsschijf.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ik sli/crossfirex zal gebruiken, dus hetzou ook zonde zijn als dat op het moederbord zat. Aangezien ik nu aan ASUS heb, en deze me goed (stabiel) bevalt, en het ook handig vind om usb 3 en sata 6 te hebben, denk ik dat ik deze, asus m4a87td/usb3, aan zal schaffen. Voor geheugen zit ik nog te twijfelen tussen de goedkoopste 1333 ddr3 en iets duurdere. Ik wilde iig 2 keer 2 Gb. Voor de processor de AMD Phenom II X4 945 (C3, 95W). De grafische kaart wordt dan Radeon HD6850/HD6870. Dan nog een goedkope, sata, dvd-brander en dan is mijn systeem compleet. Als mijn huidige voeding (450Watt) dat tenminste aankan. Ik was niet van plan veel over te gaan klokken.
Hopelijk kan iemand me nu wel helpen :).
Heb je ook nog iets van een budget?
Is wel een van de belangrijkste gegevens 8)7
PS: Welk merk is je voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Budget staat niet echt vast, vandaar dus niet erbij, ligt er ook aan of de voeding er bij moet of niet. Totaal ongeveer 500 euro. Het is een Coolermaster, maar had al wel gezien dat voor de HD6870 een 500 watt voeding aangeraden wordt. Ik weet ook nog niet of ik een nieuw scherm wil, heb nu een IiyamaMT Vision Master Pro 451, die het nog prima doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaha301
Diablow schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 21:04:
Budget staat niet echt vast, vandaar dus niet erbij, ligt er ook aan of de voeding er bij moet of niet. Totaal ongeveer 500 euro. Het is een Coolermaster, maar had al wel gezien dat voor de HD6870 een 500 watt voeding aangeraden wordt. Ik weet ook nog niet of ik een nieuw scherm wil, heb nu een IiyamaMT Vision Master Pro 451, die het nog prima doet.
Check de exacte naam van je voeding eens. Cooler master heeft een paar oude modellen die niet bepaald hoog aangeschreven staan, maar ook enkele redelijk goede voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
rmentink schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 23:17:
[...]

Check de exacte naam van je voeding eens. Cooler master heeft een paar oude modellen die niet bepaald hoog aangeschreven staan, maar ook enkele redelijk goede voedingen.
Deze, pricewatch: Cooler Master Extreme Power Plus 460W, de extreme power plus. Hij heeft iig genoeg stekkers voor wat ik wil, wat natuurlijk geen garantie is. Zou ik gewoon kunnen proberen of hij het trekt, of loop ik dan het risico dat ik iets sloop? Nieuwe goede voeding is toch weer een euro of 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaha301
Diablow schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 08:17:
[...]

Deze, pricewatch: Cooler Master Extreme Power Plus 460W, de extreme power plus. Hij heeft iig genoeg stekkers voor wat ik wil, wat natuurlijk geen garantie is. Zou ik gewoon kunnen proberen of hij het trekt, of loop ik dan het risico dat ik iets sloop? Nieuwe goede voeding is toch weer een euro of 80.
Die voeding is goed genoeg voor de onderstaande setup.
Is niet een al te best ding, maar is het vervangen niet waard ;).

Ga voor deze upgrade:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F4 HD322GJ, 320GB€ 32,27€ 32,27
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 44,99€ 44,99
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 130,95€ 130,95
1Asrock 880GMH/USB3 R2.0€ 67,16€ 67,16
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 164,57€ 164,57
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 439,94

Op dit moederbord zitten nog IDE-aansluitingen voor je harde schijven, maar ik heb er toch een sata-II schijf bij gedaan voor je OS/progjes. Trage IDE schijven zouden een behoorlijke bottleneck zijn voor dit systeem. De IDE schijven kun je dus gebruiken voor gegevensopslag.

[ Voor 8% gewijzigd door Yamaha301 op 11-12-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Het moederbord ziet er goed uit, en is iets goedkoper dan deze pricewatch: Asus M4A87TD/USB3, maar het voordeel daarvan is dat de tweede pci-e 4x is, in plaats van 1x, dat komt van pas als ik er een revodrive in ga zetten. Zijn id-schijven zoveel langzamer, aangezien ze niet heel oud zijn, een jaar of 2. (Ik heb geen zin om mijn kast onnodig open te maken om te kijken wat het ook weer precies was.) Voordeel van asrock bordje is wel dat ik een vga-aansluting heb, en de aanschaf van de grafische kaart nog uit kan stellen. Maar iig fijn om te weten dat de voeding goed genoeg zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaha301
Diablow schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 11:42:
Het moederbord ziet er goed uit, en is iets goedkoper dan deze pricewatch: Asus M4A87TD/USB3, maar het voordeel daarvan is dat de tweede pci-e 4x is, in plaats van 1x, dat komt van pas als ik er een revodrive in ga zetten. Zijn id-schijven zoveel langzamer, aangezien ze niet heel oud zijn, een jaar of 2. (Ik heb geen zin om mijn kast onnodig open te maken om te kijken wat het ook weer precies was.) Voordeel van asrock bordje is wel dat ik een vga-aansluting heb, en de aanschaf van de grafische kaart nog uit kan stellen. Maar iig fijn om te weten dat de voeding goed genoeg zou moeten zijn.
Uitstellen met kopen van grafische kaart bij een gaming build...?!?
Waarom wil je persé een revodrive? "Gewone" SSD's zijn veel goedkoper en zijn bijna net zo snel.
En IDE schijven zijn echt te traag nu. Het is die dertig euro echt waard voor die snellere sata2 schijf. Ik snap ook niet echt waarom je twee jaar geleden nog IDE schijven hebt gehaald, in mijn 4-jaar oude systeem zitten zelfs nog sata schijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Ik kon de schijven goedkoop overkopen van een vriend die een Nas wilde bouwen, maar de Nas was kapot. En ik wilde ze in raid 0 zetten met mijn promise kaart, maar dat is niet gelukt (hoogst waarschijnlijk is die ergens met vervoer/blijven liggen kapot gegaan). Een revodrive, is bij nader inzien inderdaad niet echt nodig. De reviews op OCZ, de enige die ik er over had gelezen, zijn niet echt objectief.
Van bittech.net:
The real killer for the Revo (and most SSDs at the moment) is the Crucial C300 range and a SATA 6Gbps card such as the HighPoint Rocket 620. This combination delivers staggering speeds for reasonable prices, and has the benefits of TRIM support. Best yet, a 128GB C300 and that HighPoint card will cost £15 less than the Revo 120GB. While the Revo is an interesting addition to the world of SSDs, it’s unconvincing, over priced and ultimately disappointing; we won’t be ditching our SATA cables just yet.
Maar ook zonder gebruik te maken van raid, wat met het moederbord eventueel wel kan, zijn de losse schijven op de lange termijn waarschijnlijk beter, omdat de revo geen trim ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miichel92
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 11:51
Hallo mede tweakers,

Ik zou op dit moment graag mijn pc willen upgraden zodat hij weer wat betere prestaties gaat leveren.
Alleen jammer genoeg ben ik ook geen rijke stinkerd dus moeten er keuzes gemaakt worden,
Ik gebruik mijn pc vooral voor het gamen.
ik zat zelf met de vraag wat het slimste is om te upgraden en als ik mijn pc upgrade is mijn voeding dan nog goed genoeg?

Ik kan een nieuwe moederbord met socket 1366, een nieuwe processor en nieuw RAM of
ik kan een nieuwe videokaart nemen.

Dan is mij de vraag wat ik het beste kan doen?

mijn budget ligt rond de €500-600

spec:
Behuizing: Fractal Design XL
Processor: Intel quad core Q6700 2,66GHZ
Moederbordnaam Gigabyte GA-EP35-DS3P
Geheugen: Kingston 9905316-025.A02LF DDR-2 4gb
Video kaart: XFX alfadog nVIDIA GeForce 8800 GT 1gb
voeding: Coolermaster 620watt

alvast bedankt voor de reacties.

Zolang je blijft leren kan je overal komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4GB geheugen is nog genoeg voor alle games.
De CPU moet ook genoeg zijn voor alle games, maar overklokken naar bijv. 3,6GHz gaat in veel games wel winst leveren dus dat zou je eens moeten proberen.
Videokaart is de enige die wat traag wordt, maar welke games en op welke instellingen (resolutie) game je?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miichel92
ik speel MW 2, Black ops, Hawx 2 en GTA

en ik wil ook graag mijn pc ready hebben voor de nieuwere spellen

mijn resolutie is op 1680x1050

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HD6850 lijkt mij wel een mooie upgrade, bijna drie keer zo snel.

Gebruik je trouwens ook een 64 bits OS?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miichel92
Ja ik heb win7 64 bits

Ik weet nog niet zeker of ik ATI wil ben namelijk nVidea gewent en ik vind de 5 serie wel mooi....
nog even over nadenken en even wat meer info lezen xD

[ Voor 78% gewijzigd door miichel92 op 14-12-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXPaulXx
  • Laatst online: 13-09-2022
Goedemiddag iedereen,

Ik wil heel graag zelf een systeem inelkaar zetten, ik heb dit nog niet eerder gedaan. Wel mijn oude systeem uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet om een beetje te oefenen.

Het systeem dat ik wil gaan bouwen zal gebruikt worden voor games en gemiddeld medium zware applicaties.
K heb wel een budget, rond de 700 euro met verzendkosten is wel een beetje waar ik wil zitten.

Het is de bedoeling als het budget het, na het kopen van het systeem, weer toelaat een SSD schijf te kopen en erbij te plaatsen, RAID 0 (denk ik). Nu schijnt het te zijn dat samsung HD's i.s.m. met intel MB's hier moeilijk over doen, hopelijk kunnen jullie mij daarmee helpen.

Verder alle aan -en of opmerking, kritiek of wat dan ook zijn van harte welkom!

In ieder geval dit is mijn build:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 47,-
1NZXT Lexa S Crafted Series€ 59,90€ 59,90
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,95€ 31,95
1Intel Core i5 760 Boxed€ 169,35€ 169,35
1be quiet! Pure Power L7 530W€ 55,10€ 55,10
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K3/6GX€ 69,90€ 69,90
1Asus P7P55D-E LX€ 100,10€ 100,10
1Palit GeForce GTX 460 Sonic (1024MB GDDR5)€ 139,90€ 139,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 673,20

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de meesten is een config met een AMD CPU en een AMD videokaart een betere koop, maar het kan zijn dat jouw software andere eisen heeft, dus wat ga je gebruiken?

Overigens verlies je met 3 reepjes de mogelijkheid van dual-channel en dit gaat soms ten koste van de prestaties van de PC.
Nu schijnt het te zijn dat samsung HD's i.s.m. met intel MB's hier moeilijk over doen, hopelijk kunnen jullie mij daarmee helpen.
Ging dit niet over de oude Samsung F1's?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXPaulXx
  • Laatst online: 13-09-2022
Qua software zal ik vooral visual studio gebruiken in combinatie met wat andere programma's die niet zo zwaar zijn. Of 2 á 3 keer tegelijk visual studio open hebben staan.

Oke dus voor RAM zou bijvoorbeeld: pricewatch: Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9 een veel beter keuze zijn?

Het gaat me vooral om het gamen ( world of warcraft op het moment ), als ik in visual studio werk en het gaat iets slomer maakt me niks uit. Maar qua gamen is een intel setup toch veel beter? Zo'n beetje alle tests die ik heb gezien komt een Intel cpu er veel beter uit qua gamen dan een AMD, of mis ik toch iets.

Ik las ergens op het internet dat Samsung HD's i.s.m. Intel MB's niet of niet goed in RAID 0 kon werken. Ik heb geen idee of het om de oude Samsung's ging.. Ik kwam het ergens tegen op het internet maar om welke types van Samsung het ging kon ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na mijn vorige post heb ik na lang wikken en wegen, uitzoeken en reviews lezen dan toch een uiteindelijke lijst bij elkaar. Na deze laatste keuring van de ballotagecommissie kan er dan toch eindelijk besteld worden :p

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 76,73€ 76,73
1Sony Optiarc AD-7261S Zwart€ 20,-€ 20,-
1NZXT Sentry 2€ 27,74€ 27,74
1Zalman FanMate 2€ 2,95€ 2,95
6Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 4,50€ 27,-
1Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2€ 18,25€ 18,25
1Arctic Cooling MX-4 Thermal Compound€ 5,49€ 5,49
1Arctic Silver Thermal Adhesive€ 11,50€ 11,50
1Sharkoon Rapid-Case 3.5" SATA USB3.0€ 27,85€ 27,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 217,51

Reeds aanwezig is een 1920x1440 monitor, muis, toetsenbord, 3 GB DDR RAM, een Asus A8N-SLI en een X2 4800+. Verder ook:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB€ 79,52€ 79,52
1Nexus Value 430€ 52,95€ 52,95
1ICIDU All-in-one Internal€ 7,22€ 7,22
1Sapphire HD 4770 512MB GDDR5 PCI-E€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit)€ 118,95€ 118,95
1Antec Performance One P180€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 33,55€ 33,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 152,50

Hebben jullie nog commentaar op mijn keuzes (bovenste lijstje dus)? Heb ik nog zaken over het hoofd gezien die ik echt nodig heb?

Het enige waar ik nog over twijfel is de 5400 rpm schijf in de USB3 behuizing. De schijf + behuizing is bedoeld voor regelmatige incremental backups (zoals iedereen weet onderdeel van ieder goed systeem ;)) Ik heb voor USB3 gekozen omdat er bij Bulldozer een nieuw mobo met USB3 zal komen. Hoewel de normale HDD 1 TB is wil ik voor meer dan 1 TB backup gaan vanwege incremental backups, omdat er in de toekomst nog een SSD bijkomt en omdat 1 TB nu nog voldoende is, maar in de nabije toekomst wellicht/waarschijnlijk niet meer. De beschikbare externe USB3 schijven zijn niet mooi en is het onbekend welke schijven gebruikt zijn. Daarom heb ik voor een losse externe behuizing gekozen. Deze review laat zien dat een moderne 7200 rpm schijf in deze USB3 behuizing net zo snel is als wanneer de schijf gewoon direct aan het moederbord hangt. Dat is goed nieuws, maar betekent wel dat de keuze van de schijf belangrijk wordt. Echter vind ik stilte belangrijk en zijn 2TB 7200 rpm schijven met goede prestaties nog redelijk duur, daarom heb ik voor een GreenPower gekozen (wat zo'n beetje de stilste moderne HDD is van het moment). Ik kan alleen moeilijk inschatten of het dan geen blatante onzin is om voor een USB3-behuizing te gaan. Op zich hoef ik het voor het geld niet te laten, het scheelt ongeveer een tientje.

Naast de keuze wat betreft de HDD zijn alle overige commentaren meer dan welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil iemand nog een poging wagen? Dan kan ik gaan bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxpost21
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 19:24
Beste mensen,

Als ik het goed begrijp is het niet meer toegestaan om topics aan te maken met "Wat moet ik nou nemen" als onderwerp in het Tweakers forum. Dus vraag ik het maar hier!

Ik wil binnenkort mijn systeem upgraden. Wat heb ik nu:

Moederbord: Gigabyte X48-DQ6
Processor: Intel core 2 duo E8500 3.2ghz
Ram: Geil 2x2GB PC2-8400 DDR2-800CL = 4-4-4-12
Videokaart: Club3d Radeon HD 4870x2 2gb geheugen

Deze setup wordt vooral gebruikt om films te kijken/gamen. Ik heb twee schermen aan gesloten op mijn pc. Ook heb ik onlangs mijn CPU overclockt naar 3.9 Ghz. Alleen heb ik nu nog steeds problemen met hapering.

Nu dit systeem redelijk oud is ben ik van plan om wat nieuwe onderdelen aan te schaffen.
Moederbord, CPU en RAM. Mijn videokaart vindt ik zelf nog wel goed.

Dus dacht ik aan de volgende opstelling:
http://tweakers.net/galle...h_id=125124#tab:wenslijst

Alleen mijn volgende probleem is dus; de AMD CPU presteert in benchmarks bijna altijd slechter dan de Intel i7. Dat is niet zo'n groot probleem aangezien hij goed genoeg is om mijn videokaart zwaar te belasten.
Ook hoor ik dat ergens dit jaar AMD Bulldozer komt en dat werkt ook op socket am3 heb ik begrepen. Dus geen upgrade in moederbord nodig later.

Wat is nu de beste keuze voor mij?
Intel of AMD.

Met vriendelijke groet,

Max Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
maxpost21 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 03:35:

Deze setup wordt vooral gebruikt om films te kijken/gamen. Ik heb twee schermen aan gesloten op mijn pc. Ook heb ik onlangs mijn CPU overclockt naar 3.9 Ghz. Alleen heb ik nu nog steeds problemen met hapering.
Lijkt me niet dat het aan je PC ligt want ook al is ie niet meer de nieuwste, hij zou snel genoeg moeten zijn voor HD films en de nieuwste spellen. Je hebt alleen geen DirectX 11.
Nu dit systeem redelijk oud is ben ik van plan om wat nieuwe onderdelen aan te schaffen.

8)7 Sorry maar voor 900 euro heb je een compleet nieuwe PC die waarschijnlijk sneller is dan wat je nu hebt.
Alleen mijn volgende probleem is dus; de AMD CPU presteert in benchmarks bijna altijd slechter dan de Intel i7. Dat is niet zo'n groot probleem aangezien hij goed genoeg is om mijn videokaart zwaar te belasten.
Het is gewoon andere technologie maar ook een andere prijsklasse. Maar je moet kijken naar wat je het meest gebruikt en welke processor daar het beste in presteert.
Ook hoor ik dat ergens dit jaar AMD Bulldozer komt en dat werkt ook op socket am3 heb ik begrepen. Dus geen upgrade in moederbord nodig later.
Geen idee, zou je in het AMD topic moeten vragen. Maar sowieso heb je dat moederbord niet nodig, tenzij je met water- of droog ijs koeling aan de gang wil met overklokken. Dus gewoon een normaal 870/890 chipset moederbord met USB 3.0, zou voldoende moeten zijn. Bovendien heb je niks aan die 6GB triple channel kit, omdat AMD dit niet ondersteunt. Dan moet je een Intel X58 chipset nemen.
Intel of AMD.
Als je van plan bent die 900 euro uit te geven, waarschijnlijk AMD, want daar heb je een compleet nieuw systeem voor. Tenzij je specifieke redenen hebt om voor Inte/Nvidia te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaha301
maxpost21 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 03:35:
Beste mensen,

Als ik het goed begrijp is het niet meer toegestaan om topics aan te maken met "Wat moet ik nou nemen" als onderwerp in het Tweakers forum. Dus vraag ik het maar hier!

Ik wil binnenkort mijn systeem upgraden. Wat heb ik nu:

Moederbord: Gigabyte X48-DQ6
Processor: Intel core 2 duo E8500 3.2ghz
Ram: Geil 2x2GB PC2-8400 DDR2-800CL = 4-4-4-12
Videokaart: Club3d Radeon HD 4870x2 2gb geheugen

Intel of AMD.

Met vriendelijke groet,

Max Post
Met dit budget kun je het beste voor een i7 gaan:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 216,-€ 216,-
1Intel Core i7 950 Boxed€ 246,50€ 246,50
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K3/6GX€ 69,85€ 69,85
1Asrock X58 Extreme3€ 153,61€ 153,61
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 685,96

Mocht je toch voor een AMD kiezen, neem dan in ieder geval dual channel geheugen en een iets goedkoper moederbord. Deze heeft bijvoorbeeld nagenoeg dezelfde features, maar is de helft goedkoper ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Yamaha301 op 02-01-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:23
Guys,

ik heb op 't moment het volgende:

Moederbord: Asus P5Q SE. P45
Proccesor: Intel Core 2 Quad Q8300
Geheugen: 4GB OCZ. DDR2-800
Voeding: OCZ stealthstream 700W.
Harddisk: 1x 250GB Hatashi. 7200 RPM.
Videokaart: XFX 9800 GT.

in princiepe heb ik voldoende aan die 250GB. Wat kan ik aan mn systeem doen om games nog beter/vloeiender te laten verlopen.

Speel vooral MMORPG's! AoC en WoW catalysm. vooral de laatste!

Graag jullie mening wat ik 't beste kan upgrade, ook met oog op de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

Ik heb een paar jaar weinig meer met hardware gedaan.

Mijn systeem bestaat uit:
AMD mobile 2500+ @ 2.1Ghz
DFI Lanparty
2GB ram
AMD 4650 AGP
Een berg schijven, waarvan de traagste p-ata voor het os
650W Antec voeding
Dit alles in een Antec 180
Dell ultrasharp 2001FP monitor
Win XP pro

Mijn laatste upgrades bestaan uit het ram van 2x512 naar 2x1GB en de gpu van HD2600 naar 4650.
Ik heb zo het idee dat de rek er nu wel uit is en ik beter kan gaan kijken voor een compleet nieuw systeem.
Sowieso om wat vooruit te gaan zal ik het mobo en de cpu moeten vervangen, waardoor ook een verse installatie van een OS aan te raden is. Vanuit dat oogpunt lijkt het me wijzer maar helemaal op nieuw over te stappen.

Of heeft iemand hier andere ideeen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De videokaart en geheugen upgrade was imo al erg zonde van je geld, je kunt ze immers ook niet meenemen naar een ander systeem. En ze waren elk meer waard dan de rest van de PC. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
Guys,

Ik wil mijn huidige desktop een klein beetje upgraden. Ik heb nu

OCZ Modstream 700W.
CM Centurion 5
Asus P5Q P45.
Intel Core 2 Quad Q8300
4GB OCZ Gold DDR2-800
XFX 9800GT

Zal ik qua performance veel vooruit gaan als ik het volgende vervang:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 II€ 64,90€ 64,90
1Corsair Hydro Series H50€ 64,43€ 64,43
1GeIL Value PLUS GVP34GB1333C9SC€ 37,72€ 37,72
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 126,50€ 126,50
1Asrock 870 Extreme3€ 74,40€ 74,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 367,95

Alvast dank heren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kan je huidige PC niet dat je dan wel denkt te kunnen? Volgens mij is de vooruitgang namelijk niet enorm groot. Sowieso mis ik een nieuwe videokaart, ik denk dat alleen al een nieuwe videokaart de grootste vooruitgang betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
tot nu toe draai ik altijd al stock snelheden. Met al mijn componenten. Maar wil in diverse games wel graag een vooruit gang zien kwa fps. En helemaal straks als ik mn scherm upgrade naar een full HD schermpje :)

Je denkt dat ik hier weinig mee opschiet en beter aan een videokaart kan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

EHA1337 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:13:
Je denkt dat ik hier weinig mee opschiet en beter aan een videokaart kan denken?
Dat weten we allemaal wel zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EHA1337 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:13:
Ja, ik denk dat je wel vooruitgaat, maar niet zoveel als ik persoonlijk zou willen voor zo'n investering. Videokaarten verouderen over het algemeen wat sneller, dus heeft vervangen dan ook sneller zin.

Volgens mij heb je nog best een aardige processor (Quad 2,5 GHz toch?). Heb je al uitgezocht waar de bottleneck in je systeem zit? Dat is wel zinnig, want anders ben je maar willekeurig wat aan het doen. Misschien valt er ook nog wel winst te halen uit andere tweaks of aanpassingen.

Sowieso is antwoord op mijn eerdere vraag wat je verwacht en wil wel aardig.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
Ik denk straks de wat moderne shooters en wow catalysm en age of conan straks niet op een 24 inch monitor op hoogste settings te kunnen spelen.

De Q8300 draaid inderdaad nu op stock 2,5 GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EHA1337 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:23:
Ik denk straks de wat moderne shooters en wow catalysm en age of conan straks niet op een 24 inch monitor op hoogste settings te kunnen spelen.

De Q8300 draaid inderdaad nu op stock 2,5 GHz.
Nou ja, je hebt sowieso een leukere videokaart nodig als je erop vooruit wil gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zoek nog een goede voeding en wil graag weten hoeveel watt ik moet nemen voor dit systeem.
Ook wil ik graag een goedkope maar wel goeie kast. Een goed luchtgekoelde kast.
Ook wil ik graag weten wat ik moet vervangen om toch de laatste games te kunnen spelen.
Het volgende heb ik thuis al klaar staan.
Ik speel vooral modern warfare 2 en wil graag mmorps goed kunnen afspelen.

Processor: E8400 Core 2 Duo 3Ghz
Geheugen: 4GB Geil geheugen DDr3
Moederbord: Gigabyte EP35-DS3R
Videokaart: Nvidia 9400GT
Hardeschijf: Oude ide hardeschijf
1 DVD brander

Mvg,

Mathijs

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik wil mijn huidge pc vervangen voor een nieuwere, betere en snellere. Daartoe heb ik een lijstje gemaakt, kunnen jullie me zeggen of het een goed uitgebalanceerd systeem is? Ik wil de nieuwste spellen spelen, maar niet perse op de hoogste settings. Hij moet onheveer 3/4 jaar vooruit kunnen. Ik ga hem zelf in elkaar zetten, m'n huidige pc heb ik ook zelf in elkaar gezet, maar dat was 4 jaar geleden. Ik heb nu redelijk wat problemen met het ding kwa vastlopen en een kapotte videokaart, dus ik wil deze configuratie al snel bestellen.

Ik zat hieraan te denken:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 84,90€ 84,90
1Kingston HyperX KHX1333C7D3K2/4GX€ 45,68€ 45,68
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 138,68€ 138,68
1Asrock 870 Extreme3€ 72,09€ 72,09
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E€ 159,10€ 159,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 547,45

Daarbij heb ik al de Cooler Master Centurion 5 (kast), de Samsung HD501LJ (hdd) en de Samsung SHS203D/BEBE 20x (dvdspeler).

Over de PSU twijfel ik nog, ik denk aan de Corsair CMPSU-600G, of de Antec High Current Gamer HCG-520. Is dat wat?

En qua scherm heb ik een Samsung SyncMaster T220 (22", res. 1680x1020), ik houd dit scherm voorlopig wel. En ik ga niet overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als voeding zou ik de Seasonic S12II Bronze 520W of Antec High Current Gamer van 520W halen, voedingen zijn bijna identiek dus zou gewoon de goedkoopste van de twee halen, beide zijn kwalitatief net wat beter dan die Corsair.

Overigens zou ik ook nog even naar de videokaart kijken, die kost namelijk alleen 159 euro bij Pixmania uit Frankrijk en die webshop zou ik niet echt aanraden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:37:
Ik zoek alleen nog een goedkope kast waar er voldoende airflow is.
En kan deze 9400GT nog nieuwe games draaien?
Ten eerste hoef je echt niet overal alles te spammen, gewoon in het topic waar het hoort is wel genoeg. ;)

Maar een 9400GT is nooit een goede kaart geweest voor de nieuwste games, zelfs toen die net uit was kon die amper een nieuwe game draaien, zelfs met de instellingen op het laagst.

Maar budget?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:53:
Als voeding zou ik de Seasonic S12II Bronze 520W of Antec High Current Gamer van 520W halen, voedingen zijn bijna identiek dus zou gewoon de goedkoopste van de twee halen, beide zijn kwalitatief net wat beter dan die Corsair.

Overigens zou ik ook nog even naar de videokaart kijken, die kost namelijk alleen 159 euro bij Pixmania uit Frankrijk en die webshop zou ik niet echt aanraden.
Ok, Antec it is then.... en ik haal alles bij Alternate. Verder is het een goed systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukgevaar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06-2021
Laatst heb ik aardig wat items op Gamekings(HWW) en hardware.info (TV) gekeken en raak steeds meer geinteresseerd in het bouwen/upgraden/overclocken van PC's (niet dat dat al echt lukt dat laatste, maar toch ;) )
Ik wil mijn PC dus een beetje gaan upgraden, tenzij mensen mij hier aanraden om dat nog niet te doen O-) (misschien dat het verschil voor de prijs te klein is, of dat er nieuwe dingen binnenkort komen)

Nu stel ik deze vraag hier, omdat ik weinig verstand heb met bottlenecks van een systeem totaal.
En wat het beste zou zijn om mijn performance te boosten met bijvoorbeeld met al 1 nieuw onderdeel.

Mijn huidige systeem:
#Product
1Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB
1Samsung Syncmaster T240
1Samsung Syncmaster T260
1Antec Nine Hundred Two
1Scythe Mugen 2 Rev. B
1Corsair HX620W
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB
2OCZ Reaper HPC DDR3 PC3-10666
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition
1Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E OC
1Asus M4A78T-E
Bekijk collectie
Importeer producten

* Wat mag het systeem/onderdelen gaan kosten?
Dat hangt af wat er vervangen mag/moet gaan worden :)
Een speurtocht naar 2ehands spullen vind ik ook niet erg!

* Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Niet echt...
* Wat voor soort gamer ben je?
Verschilt per periode, als ik een game leuk vind dan is het echt hardcore... maar laatst gestopt met WoW en zit beetje in een 'game put'! Wachtend op een nieuw geniaal spel :P
Verder kijk ik regelmatig HD films en multitask aardig wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PC lijkt mij niet echt traag zeg maar, dus waarom wil je upgraden? Wat draait er niet goed meer?

Wat voor OS draai je eigenlijk? Windows 7 64 bit?

Meest simpele upgrade is een sixcore van AMD en een extra HD4890 of vervanging van de huidige videokaart overigens.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukgevaar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06-2021
Hijs niet echt traag, maar wilde hem alvast iets meer future proof maken en dacht begin daar alvast nu mee :)

Ik draai Windows 7 Ultimate 64 bit.....

Maar is het niet zonde om een 2e 4890 te nemen? :o Aangezien die geen directx 11 ondersteunt? Of is dat verschil met 10 minimaal? En maakt het dan ook uit dat ik niet een identieke kaart neem? (heb een 4890 OC van Sapphire.. en die kan ik niet echt meer vinden :-( )

En wat zou een six core voor prestatiewinst(+/-) zijn tegenover een quad core?

Zowiezo thx for the info _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
Heren ik heb nu:

Moederbord: Asus P5Q SE. P45
Proccesor: Intel Core 2 Quad Q8300 + koeling: Zalman CNPS 7000C-Cu
Geheugen: 4GB OCZ Golden DDR2-800

Als ik dit vervang voor:

AMD Phenom II X6 1055T
Asrock 770 Extreme3
Corsair XMS3 CMX4GX3M1A1333C9, 4GB 1333.

Heb ik dan enig prestatiewinst in gaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beukgevaar schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 19:24:
Maar is het niet zonde om een 2e 4890 te nemen? :o Aangezien die geen directx 11 ondersteunt? Of is dat verschil met 10 minimaal? En maakt het dan ook uit dat ik niet een identieke kaart neem? (heb een 4890 OC van Sapphire.. en die kan ik niet echt meer vinden :-( )
Maakt niet uit welke kaart je neemt voor CrossFire, een HD4850 of HD4870 zou ook zelfs prima kunnen. Maar sowieso dan gaan voor een tweedehands kaart, anders betaal je veel te veel.

Wat betreft DX11, er zijn helaas nog niet heel veel games die hier gebruik van maken, maar als je het graag wil hebben kan het wel natuurlijk. ;)
En wat zou een six core voor prestatiewinst(+/-) zijn tegenover een quad core?
Door de 2 core's extra max zo'n 50%, maar 0% kan ook trouwens. Is maar net hoe goed multithreaded het programma is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 01:03:
Alleen de videokaart is dus aan de dure kant, dan kun je beter een HD6870 halen.
Maar de 5850 is qua prestatie's beter dan de HD6870....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht andersom. De 6870 kost iig 20 euro meer.

En ik heb een andere voeding genomen, de Seasonic S12II Bronze 520 W. Die andere hadden ze niet meer bij de Alternate.

Maar die voeding staat niet in de lijst van geschikte voedingen voor de videokaart: http://ati.amd.com/certifiedPSU. Maar ik neem aan dat dat niet echt een probleem is.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvin-
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-08 20:39
Hallo mede Tweakers,

Ik zit met een moeilijke keuze om te upgraden.
Zal ik mijn videokaart upgraden óf zal ik mijn processor & moederbord upgraden.

Hier zijn m'n specs:
OS MS Windows Vista Ultimate 32-bit SP1
CPU Intel Core 2 Duo E7300 @ 2.66GHz
RAM 4.0GB Dual-Channel DDR2 @ 399MHz
Mobo ASUSTeK Computer INC. P5QL (LGA775)
GPU ATI Radeon HD 4850 draaiend op 1680 * 1050

Ik heb in gedachte om mijn videokaart up te graden tot de radeon 6850, met een nieuw moederbord zodat ik crossfire kan draaien.

Wat ik ook kan doen is een nieuwe CPU, genaamd de Intel Core i7 950

Het systeem word voornamelijk gebruikt voor gamen maar in de toekomst mogelijk ook voor video editten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--Knip--

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 08:49 ]

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:57
Nu ik toch enkele euro's heb gespaard overweeg ik om mijn systeem wat te verbeteren.

Mijn huidig systeem ziet er als volgt uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium Dual-Core E5500 Boxed€ 50,70€ 50,70
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 34,95€ 34,95
1Samsung SH-S223L€ 19,-€ 19,-
1Cooler Master Elite 333 Zwart€ 32,84€ 32,84
1Asus P5QPL-AM€ 38,13€ 38,13
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G€ 28,-€ 28,-
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 33,90€ 33,90
1Sapphire HD 5670 512MB GDDR5 PCI-E€ 65,47€ 65,47
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 302,99

Ik dacht er eerst aan om de volgende zaken te doen:
  1. Geheugen uitbreiden naar 4GB
  2. Goede CPU-koeler aanschaffen en CPU oc'en
  3. SSD van 60 GB of iets dergelijks aanschaffen om zo de algemene snelheid van mijn systeem te verhogen
Na wat rekenwerk komt dit uit op ongeveer 200-250 EUR. Dit vooral door de hoge prijs van DDR2. Nu lijkt het me misschien interessanter om iets meer neer te tellen en dan ineens te upgraden naar betere specs. Enkel mobo, cpu en ram worden vervangen, de overige componenten blijven behouden uit mijn huidig systeem. Het volgende leek me wel iets:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2300 Boxed€ 155,50€ 155,50
1GeIL Black Dragon GB38GB1333C9DC€ 64,90€ 64,90
1Asus P8P67€ 125,18€ 125,18
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 345,58

Zou dit een betere investering zijn of toch maar niet? Het systeem wordt trouwens voornamelijk gebruikt voor de volgende zaken:

- Virtualisatie (Windows Server 2k8, Linux distro's)
- De lichtere FPS-games (COD4, Enemy Territory, Quakelive)
- Sporadische photoshop
- Programmeren
- Office-applicaties

Graag even jullie mening :).
Draai je vaak meerdere VM's naast elkaar? Want dan is vooral I/O (HDD) en werkgeheugen nogal van belang.

AMD Nieuwsdiscussie

• SanderH_
-The_Mask- schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 22:19:
Draai je vaak meerdere VM's naast elkaar? Want dan is vooral I/O (HDD) en werkgeheugen nogal van belang.
Dat gebeurt wel eens, maar zeker niet constant nee.
Wat zijn dan de dingen die je vaak doet en/of belangrijk vind, met jouw budget is immers niet alles te upgraden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
-The_Mask- schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:37:
Wat zijn dan de dingen die je vaak doet en/of belangrijk vind, met jouw budget is immers niet alles te upgraden.
Zie mijn eerste post zou ik zeggen:
- Virtualisatie (Windows Server 2k8, Linux distro's)
- De lichtere FPS-games (COD4, Enemy Territory, Quakelive)
- Sporadische photoshop
- Programmeren
- Office-applicaties
Ik heb niet echt over een budget gesproken, ik zou gewoon graag enkele meningen willen omtrent die specs die ik postte.

Hetgeen ik dus wil upgraden:
  • Mobo
  • CPU
  • RAM
Hetgeen ik van mijn huidig systeem ga gebruiken:
  • Case
  • HD
  • Optische drives
  • Randapparatuur
  • Monitor

[ Voor 14% gewijzigd door SanderH_ op 18-02-2011 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostsozee
  • Laatst online: 19-04 12:55
Hallo Tweakers!

Bijna 3 jaar geleden heb ik voor een bulk geld een goeie gamePC samengesteld. Inmiddels begint mijn systeem toch wat keuren te vertonen en kan ik niet alles meer op high vlot draaien. Is natuurlijk ook wel te verwachten. Nu ben ik niet meer zo'n fanatieke gamer meer als vroeger dus wil ik niet weer een boel geld uitgeven aan een compleet nieuw systeem maar wil ik het huidige wat upgraden ALS dat zin heeft natuurlijk.

Mijn gebruik.
Zoals wel duidelijk is, ik ben een gamer. Nuja ik gebruik daar mijn PC hoofdzakelijk voor, dus geen fancy Photoshop of soort gelijke software.
Mijn games bestaan hoofdzakelijk uit, Ik merk dat ik deze games dus al niet meer op high/ultra kan draaien, dit wil ik wel.
- StarCraft 2
- GTA 4 + uitbreidingen
- World of Warcraft Cataclysm (momenteel het meest)
- Crysis + uitbreidingen
- Stalker + uitbreidingen

In de toekomst will ik:
- Crysis 2 goed kunnen spelen
- De nieuwe shooters die recent zijn uitgekomen ( Battle field / Call of Duty die reeks zeg maar)

Mijn systeem
Scherm: Samsung Syncmaster T240 details. Ik speel altijd op 1920*1200

CPU: Intel Core 2 Quad Q9550, 755 socket, details.
Video: Club3D HD4870 1GB, DDR5, details.
Geheugen: Corsair Twinx 2x 2GB (D2 4GB 800-444 DHX EPP K2 COX), helaas geen linkje.
Moederbord: Asus P5Q Pro, Intel P45 chip, details.
Hardeschijf: Western Digital 250 GB SAT2 x 2, details.
Koeling: Corsair CMPSU-650TX (650W), details

Wat wil ik?
Het liefst wil ik mijn systeem upgraden maar ik zit tegenwoordig niet meer zo diep in deze materie dus ik weet echt niet wat nuttig is te upgraden. Naar mijn mening is mijn videokaart nog goed net als mijn geheugen.
Ook mijn CPU lijkt mij nog redelijk maar zoals ik al zei, ik weet niet meer de ins en outs. Ik nijg naar een betere harde schijf , SSD? Is het dan verstandig om daarop alleen windows en mijn meest gebruikte applicaties op te installeren en verder niks?

Kortom, valt hier iets te upgraden of ben ik beter af met een nieuw systeem. Budget bij upgrade ~€350 bij een nieuw systeem nijgt dit naar de €1000,- maar in principe wil ik dat niet.

Alvast bedankt voor jullie reacties :)
Joost.

http://speedtest.net/result/2130203198.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:27
Ik zou persoonlijk alleen de videokaart upgraden, bv naar een gtx560 of 6950 (dan hou je nog 100-150 van je budget over voor de volgende pc)
Eventueel nog een leuke cpu koeler(mugen 2) en de q9550 op 3,4GHz of meer zetten.

Als je wilt kun je die overige 100 euro ook uitgeven aan een 60GB SSD, heeft met gamen weinig te maken maar het maakt je systeem zo lekker merkbaar snel.

[ Voor 26% gewijzigd door mitsumark op 25-02-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostsozee
Hm ok dus voor het gamen zou een upgrade van mijn videokaart het beste zijn en een SSD meer voor algemeen gebruik?

@Mitsumark, kan je een iets specifiekere naam van de kaart geven?

[ Voor 23% gewijzigd door joostsozee op 25-02-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
joostsozee schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:09:
Hm ok dus voor het gamen zou een upgrade van mijn videokaart het beste zijn en een SSD meer voor algemeen gebruik?

@Mitsumark, kan je een iets specifiekere naam van de kaart geven?
Even een lijstje gemaakt van alle 1GB (genoeg voor 1 scherm) versies van de gtx560 en hd6950 gesorteerd op prijs.
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

Eventueel kun je wat reviews opzoeken om te kijken welke kaart het beste presteert bij de games die jij gaat spelen (al ontlopen ze elkaar niet zoveel).

Als SSD zou ik een 60-64GB kiezen met in ieder geval een hoge leessnelheid (veel betere sorteeropties zijn er niet).
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

Wel even controleren of de gebruikte controller werkt icm jouw moederbord (hoogstwaarschijnlijk wel).
Er waren bv problemen met OCZ 2 SSD's en AMD chipsets, voor zover ik weet met intel geen problemen.

Koelertje:
http://tweakers.net/price...664=&a1664=&i1665=&a1665=

edit: vergeet de koelpasta niet, als het goed is zit deze er wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostsozee
Bedankt voor je tip ik ga er naar kijken.

Had niet verwacht dat mijn videokaart het zwakste onderdeel zou zijn/ meeste performance boost zou geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Er zijn niet zo heel veel benchmarks waarbij de 4870 tegenover de 6950 wordt gezet, maar kijk bv hier eens:
http://www.anandtech.com/bench/Product/331?vs=304

De rest van je computer vormt niet echt een bottleneck voor games, zeker niet als je de cpu wat overklokt.

En gtx560 vs hd6950:
http://www.anandtech.com/bench/Product/331?vs=330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn gebruik: Nu gebruik ik mijn pc voornamelijk voor muziek produceren. Af en toe CoD 4 op low settings op resolutie 1280x1024.

In de toekomst will ik:
CoD 6 , Battlefield 3 redelijk kunnen spelen.

Mijn systeem _/-\o_ :
Cpu: Intel p4 630 (Prescott) @ 3300 mHz
Mobo: Asus P5P800-SE
Mem: 4x512 MB Corsair ddr @ 200 mHz
HDD: 2x Samsung HD160JJ (160 GB p/stuk)
Geluidskaart: M-audio Firewire Audiophile
CD: Samsung dingetje.
PSU: 700w Quiet psu Coolermaster

Wat wil ik?
Leuk upgrade setje zodat m'n ram, vid card, mobo en cpu kunnen worden vervangen. Max 200 Euro

Groetuh :)

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2011 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat RAM, mobo, videokaart én CPU een beetje krap wordt met 200 euro, al moet je er ten opzichte van je huidige situatie wel op vooruit gaan.

Als ik de goedkoopste optie uit de BBG pak kom ik al uit op 155 euro en dan moet er nog een videokaart bij. Ik denk dat je beter nog even doorspaart: met 100 euro meer kom je echt een stuk verder en is het niet meer net-niet.

Met 200 euro kan je misschien tweedehands gaan, dan kan je misschien wel een aardig setje kopen. Daar valt echter bijna geen advies over te geven, aangezien je maar moet zien wat er voorbij komt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2011 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor 200 euro kun je wel een tweedehands Q6600, 4GB werkgeheugen, goed socket 775 moederbord en een videokaart zoals een HD4870 of GTX260 krijgen.
Q6600 ~75 euro
4GB ~35 euro
Mobo ~35 euro
Videokaart ~55 euro
In http://tweakers.net/aanbo...moederbord-geheugen).html zul je vast wel wat tegenkomen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ben ik eigenlijk van plan om een nieuwe game PC te kopen, maar is het budget helaas wat minder geworden, dus wordt het geen I5 2500k systeem meer. Nu kwam ik ook dus op het idee of mijn oude systeem misschien kan gaan upgraden. Het bestaat uit:

- Standaard PC-kast zwart
- 350W voeding
- Moederbord MSI PT890
- Pentium D 820 (Dual core 2.8Ghz) CPU
- 1024Mb DDR2 (2x512Mb)
- Hdd 250Gb 7200rpm S-ATA/300
- Cardreader
- Lite-on DVDrw DL
- MSI RX1300 256Mb VGA-kaart
- Geluid onboard
- 10/100Mbit LAN onboard
- Logitech Cordless desktop

Valt dit nog te redden of zal ik het weg doen voor 100 euro? 8)7

Anders dan kom ik op dit uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 46,-€ 46,-
1Samsung Syncmaster B2230H€ 131,-€ 131,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,90€ 16,90
1Cooler Master CM 690 II€ 65,45€ 65,45
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,-€ 32,-
1Seasonic M12II 520W€ 69,-€ 69,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 37,40€ 37,40
1AMD Phenom II X6 1055T€ 141,90€ 141,90
1Asrock 870 Extreme3€ 74,-€ 74,-
1XFX HD 6950 830M 1024 MB DDR5 Dual Mini-DisplayPort (HD-695X-ZNDC)€ 221,80€ 221,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 835,45

Ik hoop dat iemand met ervaring even snel kan kijken of dat systeem nog het upgraden waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer dan een cardreader, HD of DVD kun je niet meenemen naar de nieuwe dus nee upgraden zit er niet echt in. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dankje. . . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb sinds 1,5 jaar misschien wel 2 jaar. De volgende pc acer aspire m5640 een tijdje terug heb ik geprobeerd een game als saint row 2 proberen te spelen en ook wel is GTA IV. Deze spellen lopen niet lekker op mijn pc, ik wil jullie daarom om het volgende vragen welke dingen zijn aan te raden om games als GTA IV maar ook de nieuwe test drive unlimited 2 lekker te kunnen spelen hieronder enkele specificaties.

Windows: Windows Vista Home Premium Edition (64-bit) Service Pack 2 (Build 6002)
Internet Explorer: 8.0.6001.19019
Memory (RAM): 3839 MB
CPU Info: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz
CPU Speed: 2398,3 MHz
Sound Card: Luidsprekers (Realtek High Defi
Display Adapters: NVIDIA GeForce 7100 / NVIDIA nForce 630i | NVIDIA GeForce 7100 / NVIDIA nForce 630i | RDPDD Chained DD | RDP Encoder Mirror Driver
Monitors: 1x; Algemeen PnP-beeldscherm |
Screen Resolution: 1680 X 1050 - 32 bit
Network: Network Present
Network Adapters: Sweex Wireless LAN PCI Adapter 300 Mbps 802.11n | NVIDIA nForce Networking Controller
CD / DVD Drives: G: HL-DT-STDVDRAM GH15F | H: | L: QHSPY 0PIVWTQZ | M: DGXQTIB J456NWLQJ | O: DGXQTIB J456NWLQJ
Ports: NOT Present NOT Present
Mouse: 3 Button Wheel Mouse Present
Hard Disks: C: 292,6GB | D: 293,3GB | E: 292,3GB | F: 293,1GB
Hard Disks - Free: C: 86,9GB | D: 132,8GB | E: 292,2GB | F: 292,9GB
USB Controllers: 2 host controllers.
Firewire (1394): Not Detected
Manufacturer: American Megatrends Inc.
Product Make: Aspire M5640/M3640
AC Power Status: OnLine
BIOS Info: | |
Time Zone: West-Europa (standaardtijd)
Battery: No Battery
Motherboard: ACER MCP73PV
IP Address: xx
MAC Address: 00-16-0A-00-A9-24
Host Name: PC_VAN_ROBBERT

Doel
Mijn doel is het updaten van de videokaart en voeding zodat ik fifa 11 en gta iv lekker kan gaan spelen. Mijn vraag is daarom welke videokaart raden jullie hiervoor aan + welke voeding en zijn er nog meer dingen die ik beter aan deze pc kan veranderen?

Budget
Ongeveer 200 euro, hoop hiervoor goede veranderingen te kunnen krijgen. Indien meer hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

What is je budget? Want op resolutie 1680x1050 is de upgrade vrij goedkoop

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 17:59:
Beste mensen,

Ik heb sinds 1,5 jaar misschien wel 2 jaar. De volgende pc acer aspire m5640 een tijdje terug heb ik geprobeerd een game als saint row 2 proberen te spelen en ook wel is GTA IV. Deze spellen lopen niet lekker op mijn pc, ik wil jullie daarom om het volgende vragen welke dingen zijn aan te raden om games als GTA IV maar ook de nieuwe test drive unlimited 2 lekker te kunnen spelen hieronder enkele specificaties.

Windows: Windows Vista Home Premium Edition (64-bit) Service Pack 2 (Build 6002)
Display Adapters: NVIDIA GeForce 7100 / NVIDIA nForce 630i | NVIDIA GeForce 7100 / NVIDIA nForce 630i | RDPDD Chained DD | RDP Encoder Mirror Driver
Network Adapters: Sweex Wireless LAN PCI Adapter 300 Mbps 802.11n | NVIDIA nForce Networking Controller
CD / DVD Drives: G: HL-DT-STDVDRAM GH15F | H: | L: QHSPY 0PIVWTQZ | M: DGXQTIB J456NWLQJ | O: DGXQTIB J456NWLQJ

Doel
Mijn doel is het updaten van de videokaart en voeding zodat ik fifa 11 en gta iv lekker kan gaan spelen. Mijn vraag is daarom welke videokaart raden jullie hiervoor aan + welke voeding en zijn er nog meer dingen die ik beter aan deze pc kan veranderen?

Budget
Ongeveer 200 euro, hoop hiervoor goede veranderingen te kunnen krijgen. Indien meer hoor ik het graag.
Zie hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Sorry zag er los over :P
http://tweakers.net/price...85x-znfc%29.html#tab:info

En dan nog een :
http://tweakers.net/price...-modxstream-pro-500w.html
Zodat je PC genoeg stroom krijgt. Maar denk wel dat je CPU nu een bottleneck gaat vormen :\

Andere mensen mogen mij verbeteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op zondag 13 maart 2011 @ 19:37:
Sorry zag er los over :P
http://tweakers.net/price...85x-znfc%29.html#tab:info

En dan nog een :
http://tweakers.net/price...-modxstream-pro-500w.html
Zodat je PC genoeg stroom krijgt. Maar denk wel dat je CPU nu een bottleneck gaat vormen :\

Andere mensen mogen mij verbeteren
Bedankt,

Alleen 1 vraag
Kan ik hiermee alle games van tegenwoordig gewoon goed spelen? En zijn er nog andere opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Ja je kunt een Nvidea kaartje pakken ipv een AMD.
En games zullen goed speelbaar zijn, ikzelf zit op een 6870 en ik haal alles uit op (ultra) high tegen speelbare fps op 1920*1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik nu vragen over welk onderdeel u het heeft? En ja u had het over andere cpu welke raad u mij aan dan?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:43:
Mag ik nu vragen over welk onderdeel u het heeft? En ja u had het over andere cpu welke raad u mij aan dan?
Eerst suggereerde ik om een : http://tweakers.net/price...85x-znfc%29.html#tab:info
Dat is je grafische kaart, je vroeg kan het ook anders, ja dat kan, je kunt een Nvidea nemen bv :
http://tweakers.net/price...art-edition.html#tab:info

En als je je CPU wilt wissellen, misschien een nieuwe Sandy Bridge, maar dan moet je nieuw moederbord/geheugen. Ben je ver over je 200euro budget, heb je bijna een volledige pc gekocht dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey tweakers!

Ik heb volgens mij bijna hetzelfde systeem als gamertje1994, en wil hem ook graag upgraden, zodat ik nieuwe spellen zoals sc2, nieuwe bf en cod goed kan draaien.

Mijn systeem:
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz
Geheugen: 4 gig ram
videokaart: nvidia 8600 gs
moederbord: acer mcp73
en een normale aser aspire kast zoals deze: pricewatch: Acer Aspire M3640 (98.71R7E.TCP)

Nu wil ik graag een videokaart upgrade, en ik zat te denken aan de hd 6850 die ook al genoemd werd (pricewatch: XFX HD 6850 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-685X-ZNFC))

en hiervoor moet ik dus een nieuwe voeding hebben (pricewatch: OCZ ModXStream Pro 500W) of die van de budget systeem:http://tweakers.net/pricewatch/269466/antec-hcg-400.html, maar het verschil weet ik niet.

Verder weet ik niet of die videokaart die ik wil, wel op het moederbord past die ik nu heb. Want ik heb gelezen dat die nieuwe kaarten pci 2.x 16x moesten hebben (hier heb ik geen verstand van)

verder weet ik niet of ik ook nog een nieuwe processor zou moeten nemen, want toen ik de q6660 kocht was die heel goed, maar als ik nu naar de benchmarks kijk, is die al behoorlijk verouderd. In de bbg staat de
AMD Phenom II X4 955 Black Edition (pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition), en die kan ik ook wel kopen. of is het slimmer om iets meer te betalen en de intel core i5 2500K te kopen (pricewatch: Intel Core i5 2500K Boxed)

en past dit allemaal wel in de kast die ik nu heb, want die lijkt me wel klein!

als dit niet past, dan moet ik ook nog een nieuwe behuizing kopen en kan ik beter gewoon een nieuwe pc kopen.

graag jullie mening hierover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Je kast is 44,1cm lang. 18cm breed.
In theorie zal de kaar passen want hij is 23,5cm lang.

De pci poorten zullen de kaart wel trekken.
Maar als je spreekt over een andere CPU, -> ander moederbord & geheugen
en heb je zo goed als een nieuwe pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Doel

Budget

Opties door leden van het forum
Videokaart
pricewatch: XFX HD 6850 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-685X-ZNFC)

pricewatch: Palit GeForce GTX460 Smart Edition

Voeding
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 500W

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 07:31:
Mijn vraag is daarom welke videokaart raden jullie hiervoor aan + welke voeding en zijn er nog meer dingen die ik beter aan deze pc kan veranderen?

Budget

Opties
Die videokaart is zeker een mooie upgrade maar die voeding keuze ben ik niet zo blij mee. Kijk eens in het lijstje in mijn signature welke voeding je er het beste in kunt zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 17:37

D4NG3R

kiwi

:)

De ModXStream PRO voedingen zijn niet echt heerlijk te noemen, ga dan liever voor de: pricewatch: Seasonic S12II 520W
Deze kaart van ASUS heeft een wat betere koeling, en staat je later ook toe om hoger over te klokken: pricewatch: Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2

Dingen die ik aanraad:
De E6600 en Q6600 laten zich ERG graag ruim boven de 3Ghz klokken, dus ik zou er een koeler bij kopen en lekker gaan overklokken! Er zijn genoeg guides te vinden op het internet mocht je niet weten hoe je moet OC'en.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

D4NG3R schreef op maandag 14 maart 2011 @ 07:39:
De ModXStream PRO voedingen zijn niet echt heerlijk te noemen, ga dan liever voor de: pricewatch: Seasonic S12II 520W
Deze kaart van ASUS heeft een wat betere koeling, en staat je later ook toe om hoger over te klokken: pricewatch: Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2
Die Seasonic is imo net wat te duur en kwa videokaart specifiek zou ik dan eerder voor de Sapphire gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
De ModXStreams zijn juist goed. De StealthXStreams waren volgens mij minder.

http://www.hardwaresecret...ower-Supply-Review/973/10

Ook die zijn goed.

http://www.hardwaresecret...ower-Supply-Review/451/10

[ Voor 26% gewijzigd door chim0 op 14-03-2011 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Doel

Budget

Videokaart

pricewatch: Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2

Voeding

pricewatch: Seasonic S12II 520W

Lijst is updatete met jullie dingen. Ik hoor graag de mening verder erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 17:37

D4NG3R

kiwi

:)

De StealthXStream voedingen heb ik geen ervaring mee, maar de ModXstreams werden mij altijd afgeraden in het PSU topic :+ .
Blue-Tiger schreef op maandag 14 maart 2011 @ 07:42:
[...]

Die Seasonic is imo net wat te duur en kwa videokaart specifiek zou ik dan eerder voor de Sapphire gaan. ;)
De prijs staat ook gewoon gelijk aan de kwaliteit die je er voor terug krijgt. & de HD6850 die je daar plaatst bied geen voordelen boven de HD6850 die ik aanraad.

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 14-03-2011 11:20 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

D4NG3R schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:17:
[...]

De StealthXStream voedingen heb ik geen ervaring mee, maar de ModXstreams werden mij altijd afgeraden in het PSU topic :+ .
Wacht maar op bevestiging van Maskertje voordat je hier scheve uitspraken over gaat doen.
[...]
De prijs staat ook gewoon gelijk aan de kwaliteit die je er voor terug krijgt. & de HD6850 die je daar plaatst bied geen voordelen boven de HD6850 die ik aanraad.
Over de prijzen van voedingen hebben we nou al wel genoeg discussies gevoerd wmb, geen zin om daar weer aan te beginnen. De 530 van bequiet zou het dus ook prima doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 07:56:
pricewatch: Antec HCG-400 of pricewatch: Seasonic SS-400ET Bronze. Zou de goedkoopste nemen of als het prijsverschil een enkele euro of zo is de Antec.

Als videokaart een HD6850, welke ligt aan je eisen. Als je niks bijzonders hoeft gewoon de goedkoopste.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan weg wilden deze verwijderen was niet mogelijk.

Excuses

[ Voor 171% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Doel
Mijn doel is het updaten van de videokaart en voeding zodat ik fifa 11 en gta iv lekker kan gaan spelen. Mijn vraag is daarom welke videokaart raden jullie hiervoor aan + welke voeding en zijn er nog meer dingen die ik beter aan deze pc kan veranderen? En natuurlijk de toekomstige COD en FIFA 12

Budget

Videokaart

pricewatch: Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2

Voeding

pricewatch: Seasonic S12II 520W

pricewatch: Antec HCG-400

pricewatch: Antec HCG-400

Graag hoor ik wat ik nou het best kan doen ? Ik ben van plan dan dit weekend te gaan shoppen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar past de pricewatch: Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE wel op je moederbord? want je moet toch pci 2.0 ofzo hebben?

Ik heb hetzelfde moederbord volgens mij, en hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moederbord mag geen probleem zijn.

Maar Antec HCG-400 of Seasonic SS-400ET Bronze met HD6850 is dus de beste koop.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danku, die ga ik dan kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat is het verschil dan met een 500 watt voeding en kan ik met deze video kaart goed games als fifa 11 spelen en cod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:39:
[...]

Maar wat is het verschil dan met een 500 watt voeding en kan ik met deze video kaart goed games als fifa 11 spelen en cod?
Dat die 500watt voeding 100watt sterker is als die 400watt voedingen, in theorie.

En ja die GPU is goed voor de hedendaagse games

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In theorie ja. ;) In de praktijk is die van mindere kwaliteit en zijn de algemene prestaties lager van de OCZ.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog 1 vraagje.
Maakt het nog veel verschil of ik de pricewatch: Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE koop of bijvoorbeeld pricewatch: HIS HD 6850 1GB GDDR5 PCIe of de pricewatch: XFX Radeon HD 6850 Black Edition Dual Fan 1 GB, of zit daar niet veel verschil in. want kwa prijs maakt het niet veel uit, maar kwa MHz is er wel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, maar nog 1 keer mijn stats:
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz
Geheugen: 4 gig ram
videokaart: nvidia 8600 gs
moederbord: acer mcp73

als ik bij dat moederbord kijk, en dan bijvoorbeeld pricewatch: MSI P6NGM-L dan zie ik dit staan:
Card Interface (moederbord) 2x PCI, PCI-e 1x, PCI-e 16x

en bij de videokaart zie ik bij card interface dit staan:
Card Interface (Video) PCI-e 2.x 16x

nu heb ik er niet veel verstand van en ben ik bang dat als ik morgen de hd 6850 bestel dat die niet past (doordat het stekkertje niet past ofzo) PCI-e 2.x 16x en PCI-e 16x?

en kan je verder nog iets aanraden welke van de hd 6850 ik het beste zou kopen om te gamen?
Als ik hier kijk: http://tweakers.net/price...k4Ob8o1TexQsnKFMYBSRnUAgA
Dan zie ik dat er heel veel zijn, en weet ik niet welke ik het best zou kunnen kopen en of de overclocked bijvoorbeeld een betere keus is. Kwa prijs verschilt het hooguit 20 euro van elkaar, dus dat maakt het verschil niet. Ik ben bang dat ik de verkeerde kaart koop.

kwa voeding ga ik de pricewatch: Antec HCG-400 waarschijnlijk kopen omdat die aangeraden word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zou heel vreemd zijn als de videokaart niet zou werken op het moederbord. Wat betreft de videokaart een pricewatch: MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC moet een goede overklokker zijn en de Antec voeding is idd erg goed.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke heel erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat was voor mij nou de beste koop?