Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:55

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 12:50:
[...]

Je bent wel erg snel met die conclusie. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de prijs wel correct was maar de voorraad zeer beperkt. Al waren er origineel 1000 stuks, met die prijs zijn die met een uurtje wel op.

Ik denk zelf dat de prijs niet klopte, maar zeker weten kun je het niet dus kun je er ook geen harde uitspraak over doen.
Tja ik kan het niet hardmaken, zeker weet ik het echter wel. De vaio reeks richt zich een beetje op de elite net als Apple, die krijg je niet, zeker niet met deze high end specs voor deze prijs. Je koopt een Viao normaal gesproken helemaal niet voor de goede prijs/prestatie verhouding maar voor de status.
Nakebod schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 12:58:
Ik vraag mij dan wel af hoe Bol.com dan wel de VGN-FW21M kan leveren voor 599, terwijl de VGN-FW21E die standaard al goedkoper is, niet voor 500 geleverd kan worden.
Enige wat ik daaruit zou kunnen concluderen, zonder inside info, is dat de E versie idd helemaal uitverkocht is, en dat alleen de M nog (beperkt?) beschikbaar is.
Die kan dat omdat het een keihard foutje is:

Ze hebben het product 2 keer namelijk:
http://www.bol.com/nl/p/n...00000006518064/index.html

http://www.bol.com/nl/p/n...00000006410164/index.html

Wel een idee om nu de dure te bestellen, en de goedkope. En als ze dan zeggen "niet leverbaar" kan je zeggen, maar waarom is die dure dan gewoon geleverd?

[ Voor 4% gewijzigd door MsG op 14-04-2009 13:07 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
DRAFTER86 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:05:
Ik heb het topic even snel doorgelezen, maar zitten hier nou serieus mensen het recht om te profiteren van andermans fouten te verdedigen?
Wat doen advocaten dan :+ Zijn al vaak zat 'zware' criminelen hun straf ontlopen, om nonredenen
(aka een politie-agent die onder ede staat in deze zaak, kauwde op een snoepje. Advocaat vroeg 'bent u aan het kauwen' Agent zei: 'O neehoor ik kauw nergens op' Advocaat zegt 'Als u nu al liegt onder ede, laat staan waar u over liegt over deze zaak' Rechter zei: 'Dat klopt, zaak is geseponeerd, verdachte is vrij')
En CLB, dat jij het voorelkaar krijgt om in hetzelfde topic de volgende berichten te posten:
En wat jij bedoelt met je twee quotes.. Ik heb geen idee...
Stond allebei in andere contexten dus daar ben ik snel klaar mee.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
Kom op zeg? Altijd als ik die spotjes over "Nederland word steeds asocialer" voorbij komen krijg ik het idee dat we met z'n allen als debielen behandeld worden, maar als ik zie wat Tweakers hier beweren denk ik dat er toch wel een kern van waarheid in zit.
_o_

Het zijn volgens mij gewoon wat restjes geweest die uitverkocht zijn. Zie het als een soort iBood actie. Daar gaan we toch ook niet en masse lopen zeuren met juridische argumenten als de boel uitverkocht is? Op=op en pech=pech :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Geestig om te zien dat mensen die ik ken als zijnde: "Kijk mij, ik heb nu een nog groter kaartje gekocht om mijn illegale DS spellen op te zetten", ("anders had ik het toch niet gekocht") ook degene zijn die nu vooraan staan. Blijkbaar zit het een beetje in de genen om schijt te hebben aan de business van anderen.

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 14-04-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskeyjack
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:35
heb ook mailtje van Salland, helaas. Als iemand geen mailtje heeft (en er blijkbaar dus toch een kleine voorraad was voor die prijs) hoor ik het graag, uit nieuwschierigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:15

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik heb het topic even snel doorgelezen, maar zitten hier nou serieus mensen het recht om te profiteren van andermans fouten te verdedigen?
En CLB, dat jij het voorelkaar krijgt om in hetzelfde topic de volgende berichten te posten:

[...]

En

[...]

Kom op zeg? Altijd als ik die spotjes over "Nederland word steeds asocialer" voorbij komen krijg ik het idee dat we met z'n allen als debielen behandeld worden, maar als ik zie wat Tweakers hier beweren denk ik dat er toch wel een kern van waarheid in zit.
De prijs is het probleem niet. Je koopt iets dat volgens de website in 1-5 dagen wordt geleverd. Je krijgt een bevestiging dat het binnen 1-5 dagen wordt geleverd. Een paar uur later blijkt het hele apparaat niet meer te bestaan. Dan heb je als verkoper je gewoon aan het koopcontract te houden en moet je leveren, of een alternatief in overeenstemming met beide partijen.

En over die laatste regel gaat de discussie nu: moet een verkoper zich gezien de situatie nu aan het koopcontract houden of niet. En mocht bol.com nu niet leveren dan ga ik daar werk van maken, aangezien ik het telefonisch bevestigd heb gekregen dat de prijs klopt en dat hij leverbaar is. Van technische fouten is dan geen sprake meer.

Wat overigens wel kan is dat bol.com er dik op in is gesprongen en gewoon heel die leverancier heeft leeggekocht.

[ Voor 12% gewijzigd door sopsop op 14-04-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:11:
[...]

En wat jij bedoelt met je twee quotes.. Ik heb geen idee...
Stond allebei in andere contexten dus daar ben ik snel klaar mee.
Ja ik snap der ook niets van. :P
Mijn mening is in ieder geval: als je bestelt, afwachten. Zolang je niet in het nadeel komt (geld terug krijgen duurt lang) geen gezeur over rechterlijke instanties enz om perse geld of een notebook los te krijgen...anders ben je echt zo'n kansloze knakker...net als dat achterbuurt volk waar laatst iemand nog over postte. (Met een briefje van 10 aankomen om iets van 5 te betalen, jij geen wissel geld...verder heeft die alleen 2 munten van 2 ofzo.)

[ Voor 24% gewijzigd door Saturnus op 14-04-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

PWM schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:18:
Geestig om te zien dat mensen die ik ken als zijnde: "Kijk mij, ik heb nu een nog groter kaartje gekocht om mijn illegale DS spellen op te zetten", ("anders had ik het toch niet gekocht") ook degene zijn die nu vooraan staan. Blijkbaar zit het een beetje in de genen om schijt te hebben aan de business van anderen.

Moet dit topic overigens niet een keer naar HK/SG?
Ach zodra er 1 member was die daadwerkelijk de laptop had gekregen voor die prijs stond ineens heel tweakers inclusief de riddertjes van moraal in de rij. Ik ga verder ook niet moeilijk doen, maar vind het wel dom dat ze het afschuiven op leverbaarheid, dan lokken ze ook iets uit.

[ Voor 46% gewijzigd door MsG op 14-04-2009 13:21 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

MsG schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:20:
[...]

Ach zodra er 1 member was die daadwerkelijk de laptop had gekregen voor die prijs stond ineens heel tweakers inclusief de riddertjes van moraal in de rij.
Als een bedrijf wel wilde leveren voor die prijs, zou ik uiteraard er 1 bestellen. Echter, als ze het niet willen (zoals nu) en je weet het via juridische stappen wel te bewerkstelligen dan zou ik het nog niet doen, al waren het er 10 voor een euro. Ik weet van een hoop mensen hier dat het moreel besef in deze ook prima in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

zeef schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:12:
[...]

_o_

Het zijn volgens mij gewoon wat restjes geweest die uitverkocht zijn. Zie het als een soort iBood actie. Daar gaan we toch ook niet en masse lopen zeuren met juridische argumenten als de boel uitverkocht is? Op=op en pech=pech :)
Je vergelijking gaat mank, aangezien je bij iBood gewoon te zien krijgt dat hij is uitverkocht en kun je het product ook niet meer aanschaffen als het is uitverkocht. Dit was in deze situatie gewoon anders: pas na het koopcontract wordt gemeld dat het product niet meer bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slotje erop, aangezien het nu wel duidelijk is dat het een fout betrof :O
zie ook de topic titel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 10:05
Ik had ook een Sony VGN-FW21E besteld bij Salland. Helaas was het dus toch té mooi om waar te zijn. Ik vind wel dat een laptop voor 475 euro best kan. Op Kieskeurig lopen er genoeg leeken rond die er geen of weinig verstand van hebben. Aangezien die prijs ook meerdere dagen op Kieskeurig heeft gestaan is daar wel wat voor te zeggen. :P

Sportief als we zijn gaan we er natuurlijk geen gedoe van maken. Maar van de kant van de webwinkels mag best eerlijk gecommuniceerd worden naar de klanten. Ik heb het topic even snel doorgelezen maar volgens mij was het toch gewoon verkeerd doorgegeven vanuit de leverancier?

[ Voor 22% gewijzigd door LuPo op 14-04-2009 13:42 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de vader is de wens van de gedachte is wel de nummer één invloed op dit topic zeg...

Economische crisis waardoor laptops 50% afgeprijsd worden, een automatisch prijssysteem wat er voor zorgt dat de fout bij meerdere winkels in het systeem verschijnt maakt ineens een groot verschil in termen van 3:35 BW en winkels die hun website niet updaten gedurende het paasweekende en tweede paasdag wekken de schijn dat de prijs wel klopt. (ik kan nog wel even door gaan).

Geloven jullie het allemaal zelf? Of hopen jullie dat als je het vaak genoeg roept, het ook echt zo is?

Edit: voor de GOTters die nu allemaal de wetbundels pakken en bijzondere "juridische" theorieën op touw zetten het volgende: Dit topic (en dit soort topics) lijken vaak een beetje op de equivalent op de technische kant welke zo gaat. Een user vraagt of zijn socket A CPU op een P4 moederbord past. 4 techneuten zeggen "nee, de pinnetjes komen niet overeen", waarop de user weer zegt "dan knip ik er toch een paar pinnen af/plak ik er een paar bij? Dan móet het wel passen!", waarop de techneuten weer zeggen dat dat dan nog niet werkt omdat het moederbord de CPU niet zal kennen, waarop de user weer roept dat hij dan wel even een bios chip van het andere moederbord oversoldeert. Waarop de techneuten weer een reden geven waarom het niet kan, waarop de user - uit zijn hoop dat het wel gaat lukken - weer een onzinnige manier verzint.

Hetzelfde gebeurt hier: De techneuten zijn nu alleen de users uit het voorgaande voorbeeld waarin verschillende mensen het antwoord al duidelijk hebben gegeven, maar waarin de users het antwoord simpelweg niet accepteren en denken dat ze wel een manier kunnen en zullen vinden.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:34:
Slotje erop, aangezien het nu wel duidelijk is dat het een fout betrof :O
zie ook de topic titel...
Hou jij eens op? :?

Ik vind het wel interessant om te weten of er nog akties ondernomen worden door Kassa etc. Heb zelf namelijk ook een Vaio besteld.

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 14-04-2009 13:39 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niks slotje erop!
Bol.com heeft nog geen antwoord gegeven en van Salland heb ik ook geen mailtje gehad. Wel staat er dat de voorraad op is in mijn account, maar nog geen "verlossend" mailtje gehad.

tbc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee zolang alles niet is afgehandeld geen ik herhaal GEEN slotje erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Mag je je schamen voor het gedrag van mede-tweakers? ;(

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Ik vind dit echt wonderbaarlijk slecht. Iedereen wilt altijd alles zo goedkoop mogelijk. Om dit mogelijk te maken, wordt alles geautomatiseerd en via webshops gedaan voor de betreffende shops. Door het gebruik van een systeem om alles zo goedkoop mogelijk te houden komt er een keer een foutieve prijs op de website te staan. Voor mensen buitenaf is het in ieder geval duidelijk dat het een hele bizarre prijs is en dat het reeel is om rekening te houden met een foutje. Maar wie weet, dus bestellen maar. Als dit dan toch een foutje blijkt te zijn in het systeem dat er voor zorgt dat jij je spullen zo goedkoop mogelijk kan kopen, waar niemand nadeel van ondervind en wat je redelijkerwijs al had kunnen veronderstellen, is er nog een groep mensen die vervolgens gaat proberen om de shops te dwingen te leveren adhv wetteksten en av's en zo de shops flink te duperen :') Sorry hoor, maar dit gaat echt nergens over.

Ik hoop dat dit topic gesloten wordt om te voorkomen dat het een "hoe pakken we de webshops zo hard mogelijk aan" topic wordt waarin men kan discussiëren over hoe je de betreffende webshops een poot uit kan draaien.

[ Voor 11% gewijzigd door JT op 14-04-2009 14:07 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:29
Huigie schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:01:
Mag je je schamen voor het gedrag van mede-tweakers? ;(
Ik hoop het, het is wel absurd wat hier gebeurt vind ik persoonlijk.
JT schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:05:
Ik vind dit echt wonderbaarlijk slecht. Iedereen wilt altijd alles zo goedkoop mogelijk. Om dit mogelijk te maken, wordt alles geautomatiseerd en via webshops gedaan voor de betreffende shops. Door het gebruik van een systeem om alles zo goedkoop mogelijk te houden komt er een keer een foutieve prijs op de website te staan. Voor mensen buitenaf is het in ieder geval duidelijk dat het een hele bizarre prijs is en dat het reeel is om rekening te houden met een foutje. Maar wie weet, dus bestellen maar. Als dit dan toch een foutje blijkt te zijn in het systeem dat er voor zorgt dat jij je spullen zo goedkoop mogelijk kan kopen, waar niemand nadeel van ondervind en wat je redelijkerwijs al had kunnen veronderstellen, is er nog een groep mensen die vervolgens gaat proberen om de shops te dwingen te leveren adhv wetteksten en av's en zo de shops flink te duperen :') Sorry hoor, maar dit gaat echt nergens over.

Ik hoop dat dit topic gesloten wordt om te voorkomen dat het een "hoe pakken we de webshops zo hard mogelijk aan" topic wordt waarin men kan discussiëren over hoe je de betreffende webshops een poot uit kan draaien.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
JT schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:05:
Het kan imho beter openblijven aangezien je anders een tiental topics in het ShoppingForum zal krijgen met de titel 'Ik voel me gedupeerd wat kan ik nu doen' Als mensen willen discussieren over het wel en wee van hun recht (bijvoorbeeld soortgelijke configuratie aanbieden of beter) moet die discussie hier gewoon gevoerd kunnen worden.

Salland zegt het geld binnen 3 werkdagen terug te storten, that's nice :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Het is hier helaas geen discussie meer over het wel en wee van hun recht, maar over hoe de webshops het beste een poot kan worden uitgedraaid. Meer zal ik er niet over zeggen om niet teveel offtopic te gaan verder. Maar ik vind het moreel verwerpelijk.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Zeau eens even het hele draadje weer doorgenomen, zucht 22 blz´s ! Bol.com heeft hem idd nu ook maar 600 euro tegenover 475 is dan natuurlijk wel weer een verschilletje van 125 euro en maakt het voor mij weer iets minder interessant aangezien mn nieuwe laptopper net 1 week oud is en ook voor een stuntprijs gekocht hebt.

Bij bol.com heb je grotere kans van slagen als je het mij vraagt. De prijs klinkt rieeler en het is bevestigd door een telefoonmiep van bol.com.. alhoewel die ook geen verstand hebben hoe veel iets waard is dus...

Mailtje gehad van Salland btw dat het meer te leveren is, maar da´s ouwe koek ofcourse

Naja tijd zal het uitwijzen !! Succes, ik ben out...

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:45:
Nee zolang alles niet is afgehandeld geen ik herhaal GEEN slotje erop
Modbreak:Don't push your luck.Ik her haal DON"T PUSH YOUR LUCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil niet naar een rechtbank ofzo. Ik wil ook niet aan een financiele-aderlating meedoen voor welke webshop dan ook.
Wat ik wel wil is gewoon afwachten, bij bol staat de laptop ook nog steeds voor 599,00 dus daarom kan hier nog geen slotje op.

Natuurlijk vind ik het wel jammer dat ze(in mijn geval salland) niet gewoon zeggen wat er mis is gegaan ipv uitverkocht.
die ontbindende voorwaarde staat toch ook in hun voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotech86
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:42
Ik denk dat dit : http://www.hardware.info/...e_en_conflictafwikkeling/

jullie wel van pas komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4nnel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 15:11
Ik heb hem maar geannulleerd. Ga nu bol proberen... denkk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
JT schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:14:
Het is hier helaas geen discussie meer over het wel en wee van hun recht, maar over hoe de webshops het beste een poot kan worden uitgedraaid. Meer zal ik er niet over zeggen om niet teveel offtopic te gaan verder. Maar ik vind het moreel verwerpelijk.
Een poot uitdraaien in de trend van, krijgen waar je recht op hebt / recht denkt op te hebben...
Mensen proberen altijd voordeeltjes te halen. Al is 't een gratis komkommer in de supermarkt, korting op je APK omdat je vaste klant bent van een garagebedrijf of een goedkopere laptop te scoren.. Ik neem ze 't niet kwalijk.
Freekers schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:20:
Zeau eens even het hele draadje weer doorgenomen, zucht 22 blz´s ! Bol.com heeft hem idd nu ook maar 600 euro tegenover 475 is dan natuurlijk wel weer een verschilletje van 125 euro
De 475,- was voor de andere Sony Vaio.
Diegene die nu nog bij Bol.com staat, kostte vandeweek bij de goedkope webshops ook rond de 575,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

De 475,- was voor de andere Sony Vaio.
Diegene die nu nog bij Bol.com staat, kostte vandeweek bij de goedkope webshops ook rond de 575,-
Oeps.. je hebt gelijk.. dan is het wel een goeie deal bij je happymeal.. maar er zit geen BD Brander in ?

* Freekers gebruikt als smoes dat hij zojuist een schoolexamen van 3 uur achter de rug heeft.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4nnel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 15:11
Jeumig kan neit meer bestellen bij Bol. Stop hem in het winkelwagentje en hij wordt ineens 600,- duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:52

Christiano007

Ich bin der champion

Die van Bol.com is ook al aangepast.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Aangepast...dus leverbaarheid is het niet? Dan is iedereen dus alsnog screwed. :P Vergeet die laptop maar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ben benieuwd wie bol.com nu gaat aanklagen omdat de telefoonmiep had gezegd dat het wel kon voor die prijs.
Pleister op de wonden is de coupon voor 1.95 korting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
MensionXL schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:39:
[...]

Hou jij eens op? :?

Ik vind het wel interessant om te weten of er nog akties ondernomen worden door Kassa etc. Heb zelf namelijk ook een Vaio besteld.
Haha prachtig hoe de Nederlander onder de indruk is van een programma als Kassa, hagelslag testen en horen hoe je ziektenkostenverzekering weer omhoog gaat.

Echt van dat kruimelwerk om iedereen bezig te houden, je zult nooit iets horen over echte zaken.

Maar ik verwacht wel een grote topic van alle flinke mannen hier die naar de rechter gaan. Wedden voor een Vaio dat het allemaal natte scheet uitspraken zijn en volgende week hoor je hier niks meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Leuke interviews, wordt uiteraard niks gezegd over soortgelijke zaak.

Enige wat van belang kan zijn is dat de wet altijd boven de AV staat :)
Freekers schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:29:
[...]
Oeps.. je hebt gelijk.. dan is het wel een goeie deal bij je happymeal.. maar er zit geen BD Brander in ?
Zit er wel in :)
Saturnus schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:36:
Aangepast...dus leverbaarheid is het niet? Dan is iedereen dus alsnog screwed. :P
En men is alleen screwed als men geen email / brief heeft met schritelijke bevestiging dat de laptop leverbaar was. Er zijn wel telefoontjes gepleegd, maar dat is helaas pindakaas niet rechtsgeldig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Modbreak:Beste vrienden,

Na een weekend en tweede paasdag vol hoop is er nu veelal teleurstelling over het uitblijven van een heel mooie en ook heel goedkope laptop. Die teleurstelling daar hebben we alle begrip voor. Ook voor het sprankje hoop dat sommigen nog hebben (om via BOL.com alsnog een laptop te scoren) is ruimte in dit topic.

Waar geen ruimte noch tolerantie voor is zijn verdere discussies à la “je dacht te kunnen profiteren en nu heb je pech, wat ben je toch een pauper/sukkel/profiteur/vul hier iets anders onaardigs in”. Het had best gekund, wie weet gaat het voor de happy few nog lukken dus hou er mee op. Or face the consequences….

Evenmin is er ruimte noch tolerantie voor berichten als “In de algemene voorwaarden staat in artikel zus en me zo dat ik recht heb op die laptop voor die prijs.” Ook dat is een heilloze weg die al vele malen is bewandeld en in vergelijkbare gevallen zelden tot nooit toch succes heeft geleid. Die juridische discussie gaan we in CSL dus niet voeren. Ga in het uiterste geval als het dan toch echt moet voor de juridische discussie naar Stuffis Generalis Toch hier doen? U ziet de mail wel verschijnen in uw mailbox.

Kortom : hou het gezellig, hou de gezonde (BOL) spanning er in en ga elkaar vooral niet het verlies (of de winst) inwrijven. Deviatie van deze koers zal genadeloos worden gecorrigeerd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Prijs bij bol.com is inmiddels aangepast, helaas pindakaas, nu kunnen we ons niet meer rijk rekenen :(

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Bij Bol.com nu inderdaad op "Niet leverbaar" gesprongen. ;)

Maar nogmaals: zoals je in mijn bovenstaande reactie wel kunt lezen ga ik niemand een poot uitdraaien, ik ga er dan ook niet van uit dat de bovenstaande reacties op mij gericht zijn. Ik zei alleen dat ik het netjes had gevonden als Salland (en andere webwinkels) het verhaal gewoon eerlijk hadden verteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:25:
[...]
Een poot uitdraaien in de trend van, krijgen waar je recht op hebt / recht denkt op te hebben...
Oeps, post van Zeef niet gezien omdat ik aan het typen was.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotech86
LuPo schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:45:
Bij Bol.com nu inderdaad op "Niet leverbaar" gesprongen. ;)

Maar nogmaals: zoals je in mijn bovenstaande reactie wel kunt lezen ga ik niemand een poot uitdraaien, ik ga er dan ook niet van uit dat de bovenstaande reacties op mij gericht zijn. Ik zei alleen dat ik het netjes had gevonden als Salland (en andere webwinkels) het verhaal gewoon eerlijk hadden verteld. :)
Hij is wel degelijk nog leverbaar:

3-4 werkdagen

1259 euro is best nice voor de laptop je krijgt gwn 17 procent korting :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Niels Klijn schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:48:
[...]

3-4 werkdagen

Maar dat is dus mijn punt. Dit is gewoon flikkerig, ik heb die goedkope besteld wat hetzelfde product is als die dure die wél leverbaar is. Zeg dan gewoon productfout, maar nee hoor dat je hoor je nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Hm, had zowel een bestelling lopen bij Salland Automatisering als bij 4Launch. Beide zijn vandaag geannuleerd, en de laatstenoemde shop bood mij een alternatief aan die twee keer zo duur was. :P
Leuk op met de 'hype' mee te doen, maar zoals verwacht was het niet meer dan dat :P
Ik ga weer verder met m'n leven :w

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Weer 599! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bol heeft um geannuleerd!

Maar mijn geld staat nog niet op mijn bankrekening, zucht toch geen laptop dan?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2009 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Niels Klijn schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:48:
[...]

3-4 werkdagen

Grapjas. :Y)

Ik volg het voorbeeld van Yellowneck en ga ook weer verder met m'n leven. :w

Hij staat overigens -na net weg te zijn geweest - weer wél bestelbaar op Bol, die gasten weten echt niet wat ze willen hè :P

[ Voor 13% gewijzigd door LuPo op 14-04-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:55:
Bol heeft um geannuleerd!

Maar mijn geld staat nog niet op mijn bankrekening, zucht toch geen laptop dan?
Je order?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotech86
Ook bij mij geannuleerd terwijl hij volgens de bol site gewoon nog leverbaar is !

De helpdesk kon mijn vertellen dat deze gegevens nog bijgewerkt moesten worden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb ook even gemaild dat het identieke duurdere product wel degelijk leverbaar is, stelletje leugenaars :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja was niet leverbaar......Zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotech86
MsG schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:03:
Ik heb ook even gemaild dat het identieke duurdere product wel degelijk leverbaar is, stelletje leugenaars :P.
Ze konde mij vertellen dat het systeem nog bijgewerkt moest worden ( dit zou in de nacht gebeuren :S)

http://www.bol.com/nl/p/n...00000006410164/index.html de 600 euro versie staat er weer op ( ook leverbaar ! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:56
Zit dit al twee dagen te volgen, heb ook even getwijffeld of ik em zal bestellen. Is toch een aardige soap geworden hier :) Maar ik denk dat het einde in zicht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij zijn helaas niet in staat om onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met bestelnummer 7702415360 te sturen. De leverancier bleek niet in staat om genoemd(e) artikel(en) te leveren. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Bestelnummer: 7702415360

Artikel: Sony Vaio FW21M - 4096 MB / 400 GB - Unknown
Aantal: 1

Betaalmethode: iDEAL

U heeft uw artikel(en) al betaald via iDEAL. Het betaalde bedrag zal binnen een week op uw rekening worden teruggestort.

Met vriendelijke groet,

bol.com
http://www.bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:34
Heb hetzelfde mailtje net ook binnengehad, jammer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Niels Klijn schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:04:
[...]

Ze konde mij vertellen dat het systeem nog bijgewerkt moest worden ( dit zou in de nacht gebeuren :S)

http://www.bol.com/nl/p/n...00000006410164/index.html de 600 euro versie staat er weer op ( ook leverbaar ! )
Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat als ik de dure versie bestel hij gewoon geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook bij bol niets hahah
jammer, maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Op zich wel interessant om te melden waardoor de aftandse dus halve prijs FZ21M vervangen wordt:
FZ31M - exact hetzelfde alleen een 500GB schijf ipv 400GB. Natuurlijk wil Sony dus héél graag van die 21M af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
offtopic:
Ik zag in het begin van het topic vaak mensen die het over Wehkamp hadden. Dat ging over die 'hype' dat er een Samsung HD-Ready 82cm LCD-TV aangeboden werd voor 99 euro. Maar dat was bij Otto. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Gianni Rombios schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:38:
Op zich wel interessant om te melden waardoor de aftandse dus halve prijs FZ21M vervangen wordt:
FZ31M - exact hetzelfde alleen een 500GB schijf ipv 400GB. Natuurlijk wil Sony dus héél graag van die 21M af :)
Welnu, ik waag dat te betwijfelen. Er is tot op heden nog niemand hier die 'm ook daadwerkelijk voor die prijs in handen heeft gekregen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik heb even met de klantenservice van bol.com aan de lijn gehangen (nadat ik hetzelfde mailtje heb ontvangen). Ze kon verder weinig voor me betekenen, maar begreep mijn frustratie (voor bestelling gebeld of de prijs & de voorraad/levertijd klopte), en heeft een vraag doorgezet naar de verkoopmanager om een passend alternatief te verzorgen. Zo staat het namelijk ook in de voorwaarden, je moet het alleen wel vragen: standaard storten ze alleen het geld terug.

Toen ze de order erbij pakte moest ze al lachen 'Ah, de Vaio'. Ze had al veel klanten aan de lijn gehad over die annulering. Ze zou er sowieso op aandringen dat er informatie werd toegstuurd over de verschillen tussen de twee FZ21M modellen die op de website staan (waarvan er 1 niet meer leverbaar is (die van ~600 euro) en de ander nog wel (die van ~1300 euro). Die duurdere was iig een nieuwere versie volgens haar (wat ik zeer in twijfel trek, gezien het identieke typenummer).

[ Voor 23% gewijzigd door sopsop op 14-04-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
zeef schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:50:
[...]

Welnu, ik waag dat te betwijfelen. Er is tot op heden nog niemand hier die 'm ook daadwerkelijk voor die prijs in handen heeft gekregen. ;)
Ik bedoel maar: weinig reden om hem af te prijzen. Central Point heeft nog niks laten horen overigens (zal vast niet lang meer duren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotech86
waarom mag ik niet op dit topic komen ? forum 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Omdat je oa nog te weinig posts hebt hier op GoT en zodoende nog niet bent toegelaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niels Klijn schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:05:
Iedereen die minstens 50 postings heeft gemaakt op het forum en minimaal 30 dagen is geregistreerd, krijgt automatisch toegang tot SG, NSTM en VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Niels Klijn schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:05:
Voor toegang tot het SG forum moet je genoeg posts en lang genoeg lid zijn.
Toegang tot SG krijg je automatisch als je 30 dagen of langer geregistreerd staat en meer dan 50 posts op het forum geplaatst hebt.
uit de FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bol vanochtend om 11.35

760

--------------------------------------------------------------------------------

Nieuw:
Titel Aantal Prijs Totaal Levertijd

Sony Vaio FW21M - 4096 MB / 400 GB -
Sony
1 € 599,00 € 599,00 3-4 werkdagen

plus iets anders ...
--------------------------------------------------------------------------------

Bestelbedrag € 613,99
Verzendkosten € 1,95
Subtotaal € 615,94
Totaalbedrag € 615,94

En nu op de site zelf:

Sony Vaio FW21M - 4096 MB / 400 GB Sony Intel Core 2 Duo | 4096 MB | Beeldscherm: 16.4 inch | 400 GB | Windows Vista Home Premium

Zilver
Schrijf een beoordeling
En maak kans op € 100,- aan cadeaubonnen!
Niet leverbaar
:(

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 10:58

Nakebod

Nope.

Het was het proberen waard iig, maar helaas gaat niemand hem voor die prijs leveren :P
Voor mij is het nu ook wel klaar zo, ik wist van te voren dat de kans klein was.
Blijf ik nog maar wat langer op mijn low budget laptop doorwerken :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotech86
Bol gaf bij mij aan hem niet te kunnen leveren dit kunnen ze nu opeens echter wel !

Alleen is de laptop opeens 1259 euro geworden !

Ik denk dat ze mij niet willen leveren door een zelf gemaakt fout van hun, maar ik heb toch echt een bestelling gedaan van 600 euro gelijk betaald en een order bevestiging gekregen.

Ze moeten mij dan ook leveren, nu er geconstateerd is dat er wel degelijk dit model geleverd KAN worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:53

Woohooo

Smilie, James Smilie

Niels Klijn schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:33:
Bol gaf bij mij aan hem niet te kunnen leveren dit kunnen ze nu opeens echter wel !

Alleen is de laptop opeens 1259 euro geworden !

Ik denk dat ze mij niet willen leveren door een zelf gemaakt fout van hun, maar ik heb toch echt een bestelling gedaan van 600 euro gelijk betaald en een order bevestiging gekregen.

Ze moeten mij dan ook leveren, nu er geconstateerd is dat er wel degelijk dit model geleverd KAN worden.
Natuurlijk kunnen ze leveren.
Iedereen weet hoe het zit, jij, bol.com en alle andere webwinkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
jah ik wilde net zeggen tegen niels: succes. advocaat al ingeschakeld?

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Laatst online: 11-09 15:11
Ik ga eens kijken of ik ze een mooie brief kan schrijven zodat ik toch nog een laptop van soortgelijke specificaties, looks e.d. kan krijgen voor ongeveer dezelfde prijs. Lijkt me wel zo eerlijk aangezien er plots een verandering is in de levertijd. Van 1-5 dagen naar nooit eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik zal hier naar aanleiding van de warning geen juridische discussie starten, die voer ik nu al met HD, maar ik meld in iedergeval even dat de order bij HD.nl ook geannuleerd is.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben nog meer mensen van bol.com besteld?

Mijn bestelling is nog steeds niet geannuleerd.

status: wordt verwerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotech86
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 17:34:
Hebben nog meer mensen van bol.com besteld?

Mijn bestelling is nog steeds niet geannuleerd.

status: wordt verwerkt
Miss ben jij dan wel een lucky bastard :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niels Klijn schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 17:40:
[...]

Miss ben jij dan wel een lucky bastard :O
Helaas,

ook geannuleerd. :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montecristo
  • Laatst online: 26-08 15:03
Nu maar Hopen dat al die winkels beetje rap het geld terug storten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMeijer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
"Edit: De prijs was kennelijk wel kloppend, maar dit was slechts voor een hele beperkte oplage.
De laptop is inmiddels helaas niet meer leverbaar."

Aldus Zandbergen, Site Admin van Sallandautomatisering.nl. ( klik )

De prijs is dus wel degelijk correct, alleen is het artikel niet meer leverbaar omdat het ging om een zeer beperkte oplage... Benieuwd welke vervangende producten kunnen worden aangeboden in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Bij Central Point:
Account historie:
Gisteren: status: verzonden (onbevestigd)
vandaag 18.00 uur - Status: Orderupload mislukt (06)

Niks geen emails, gewoon rats in de prullenbak.
Weinig elegante manier om mijn Gouden Paas Ei kapot te trappen...

@GENETIX: nog bedankt voor dit kostelijke (cq kosteloze) paas-topic! :D

[ Voor 23% gewijzigd door Gianni Rombios op 14-04-2009 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Nou vooral blijven bestellen zou ik zeggen! Zoek het internet af naar meer goedkope winkels!
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Tomasi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 21:33
MensionXL schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:12:
Azerty houdt het ook voor gezien:
Gek. Ik heb nog niks gehoord. Ik heb zaterdagochtend om 11:40 de Sony VGN-FW21E besteld. Staat nog in bestelling voor € 487,86.

Zou het dan toch.....

[ Voor 8% gewijzigd door R Tomasi op 14-04-2009 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
HMeijer schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 17:59:
"Edit: De prijs was kennelijk wel kloppend, maar dit was slechts voor een hele beperkte oplage.

De prijs is dus wel degelijk correct, alleen is het artikel niet meer leverbaar omdat het ging om een zeer beperkte oplage... Benieuwd welke vervangende producten kunnen worden aangeboden in dit geval.
Wat impliceert dat er dus Sony Vaio's voor deze prijs zijn uitgeleverd?
Die mensen zijn natuurlijk nooit te achterhalen, omdat deze natuurlijk niet bestaan 8)7

Waarom zouden mensen die 'm eerder besteld hebben wel een Sony Vaio krijgen en latere mensen niet?
Denk namelijk niet dat als men bij Salland ordert, er automatisch een mail naar de leverancier gaat dat er een Sony Vaio xx naar Salland gestuurd moet gaan worden... Dus 'de prijs klopte voor een beperkte oplage'... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Het ging om een aantal shops bij waarschijnlijk 1 leverancier. Als het (de oplage) om 10 exemplaren ging en iemand kocht ze direct alle 10 via bijvoorbeeld Azerty...ja dan is de kans 0% dat Salland ook maar 1 notebook gaat verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:23

Fiber

Beaches are for storming.

HMeijer schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 17:59:

Ben toch benieuwd of we hier nog meldingen gaan krijgen van mensen die hem dan wél voor die prijs gaan ontvangen. En dit is toch wel een bewijs dat deze prijs dus blijkbaar toch wel kan. Op zich is het ook niet zo heel gek, bij veel webshops zie je als je op artikel zoekt meerdere aanbiedingen van hetzelfde product met een ander prijskaartje eraan. Vergelijk ook eens met Amazon. :)

*Nog steeds goede hoop heeft.... :) *

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoud Engelfriet
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-09 12:05

Arnoud Engelfriet

ICT-jurist / Specialist internetrecht
Hm, dat klinkt inderdaad als draaikonterij. Maar je kunt er gebruik van maken: kijk eens of er op die pagina "zolang de voorraad strekt" stond? Zo niet, dan moeten ze maar een nieuwe partij gaan inkopen want beloofd is beloofd tenzij in je voorwaarden staat van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ook wordt er gezegd:
"Zoals te verwachten is er ook geen goed alternatief voor deze laptop in dezelfde prijscategorie."

Wat kunnen mensen daaruit opmaken?
Ze hebben toch niks te maken met dezelfde prijscategorie...
Maar met een soortgelijk product met soortgelijk specificaties?
Dat Salland dan een duurdere prijscategorie zou moeten aanspreken is toch hun probleem en niet die van de klanten die nog niet geannuleerd of whatever hebben bij Salland? Volgens mij is dit weer zo'n sneaky uitweg zoeken...
Goed alternatief is: pricewatch: Sony Vaio VGN-FW31J CPU is stukje slechter, HDD is stukje groter, iedereen blij!

@ Arnout: Wat bedoel je met 'zolang de voorraad strekt' ?

EDIT @ Hieronder: Yes, ben benieuwd wat hier nou uit zou kunnen komen!
LCD-televisie verhaal heb ik ook van begin tot eind gevolgd, maar dat lag toch een stuk anders.

[ Voor 29% gewijzigd door CLB op 14-04-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@CLB: precies ja, dikke bullshit. Zeker al omdat andere winkels hem nog wel kunnen leveren. De duurdere webwinkels ja en Saturn Groningen kan hem ook leveren. Die heb ik namelijk gebeld nog niet eens 10 minuten geleden.

@Arnout: Hebben ze er niet neergezet,m weet ik zeker. Alleen ik weet niet of het in de voorwaarden staat... ik denk het niet.

@Martijn: Jou houdt het blijkbaar ook wel bezig... Als je het postgedrag van CLB en anderen hier niet bevalt, kom datn ff niet ipv hier loze posts te gaan maken ok?

[ Voor 19% gewijzigd door AMD1800 op 14-04-2009 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoud Engelfriet

Arnoud Engelfriet

CLB schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 18:18:
@ Arnout: Wat bedoel je met 'zolang de voorraad strekt' ?
Wie Arnout is, weet ik niet, maar wat ik bedoelde is dat je bij een aanbod van "soortzaken" zoals hier, je een voldoende grote voorraad moet hebben. Je mag niet adverteren "laptops te koop" en dan zeggen "oh sorry, ik had er maar 3 op voorraad". Dan moet je nieuwe gaan kopen voor de andere 99 klanten, tegen de prijs die in je advertentie stond.

Sterker nog, het is tegenwoordig verboden om een aanbieding te doen met een onredelijk lage voorraad, zeker als je dan de bait-and-switch doet van "maar ik heb nog wel een Eee PC voor die prijs".

De truc om daar omheen te komen, is dat je "zolang de voorraad strekt" erbij zet. Dan moeten mensen er rekening mee houden dat het zomaar uitverkocht kan zijn. Let maar eens op de kleine lettertjes bij de Blokker- of Xenos-folders, die doen dat altijd netjes.

Arnoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Arnoud, wat jij bedoelt was dus niet het geval bij Salland. Sterker nog, er stond niet eens bij dat het een actie was. Dit betekend dus dat ik mijn laptop opeis zodra ze weer op de site van Salland verschijnen. En aangezien ze toch nog gewoon leverbaar zijn, vind ik sowieso wel dat ze moeten bestellen, waar dan ook, en dan vervolgens uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Excuses!

Dit stond niet vermeld ten tijde van de aanschaf van de laptop op de website.
In hun AV staat het onder punt 4.1: http://www.salland.eu/ALV.php

'Zolang de voorraad strekt'.. Hoe moet de klant dit weten, die bestelde met 1 - 5 werkdagen levertijd..
Zoals er nu wordt gezegd op het Salland-forum was de oplage zo beperkt en klein dat ze eigenlijk niet
eens een normale orderstroom aankonden. Laat staan zo'n immense stroom als wat het nu is geworden.

[ Voor 75% gewijzigd door CLB op 14-04-2009 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 10:58

Nakebod

Nope.

Helaas voor jou, maar dat stond wel in de algemene voorwaarden, voordat ik besteld had heb, doe ik vrijwel altijd, even een kopie getrokken van de algemene voorwaarden:

4.1.
Alle aanbiedingen zijn vrijblijvend, onverbindend en zolang de voorraad strekt. Door Salland verstrekte prijslijsten enz. zijn aan wijziging onderhevig en gelden niet als offerte.

Oh het ging om de bestel pagina zelf? Daar stond het niet bij zover ik weet. Ook niet dat het een actie was ofzo.

[ Voor 18% gewijzigd door Nakebod op 14-04-2009 18:46 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@Nakebod: dat maakt niet uit Nakebod: Het was namelijk niet op de site gezet als een aanbieding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb ook even gemaild met Bol dat ik niet zomaar akkoord ga met hun reactie:
Geachte heer/mevrouw Groothuis,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 14 april 2009.

Tijdens de verwerking van uw bestelling 7702431360 bleek de door u bestelde titel "Sony Vaio FW21M - 4096 MB / 400 GB" niet meer leverbaar. Om deze reden hebben wij dit artikel geannuleerd.

Het kan voorkomen dat een bepaalde titel niet leverbaar is ondanks een vermelding op onze site. Wij passen deze informatie zo snel mogelijk aan.

Het is mogelijk dat deze titel in de toekomst opnieuw leverbaar is. U kunt de status hiervan nagaan op de betreffende productpagina op onze site. Wij hebben helaas geen invloed op de beschikbaarheid van artikelen. Hiervoor zijn wij afhankelijk van onze leveranciers.

U geeft aan dat er een indentiek artikel wel leverbaar is voor een hogere prijs. Wij kunnen helaas het bedrag niet verrekenen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Maaike van den Berg

bol.com Klantenservice
Als men het stelselmatig op uitverkocht _blijft_ gooien ipv eerlijk te zijn dan ga ik het ook hard spelen. Hun verklaring over identieke product slaat ook nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoud Engelfriet

Arnoud Engelfriet

"Aanbiedingen" wordt hier bedoeld als meervoud van "aanbod" niet van "aanbieding". Het gaat dus niet alleen om speciale lage prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik om het woord annuleren wel erg vaak tegen in dit topic :P

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
MsG schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 19:18:
[...]
Als men het stelselmatig op uitverkocht _blijft_ gooien ipv eerlijk te zijn dan ga ik het ook hard spelen. Hun verklaring over identieke product slaat ook nergens op.
Je beseft dat je hier een hele grote aanname doet ( namelijk dat de winkel niet eerlijk is ) die jij totaal niet kan onderbouwen...

Als ik zie hoeveel webshops hetzelfde verhaal hanteren dan gok ik eerder dat het verhaal ook voor hun gewoon waar is, dan dat ik geloof in een global conspiracy om jou van die laptop af te houden.

Zolang de distri tegen de webshops het out of stock verhaal blijft ophouden kan de webshop niets anders dan dit gewoon doorzetten naar de klant, elke speculatie van de webshop naar de klant qua foute prijs etc valt redelijk onder smaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Aha Arnoud, dat kan inderdaad best kloppen. Maar ik betwijfel of dit ook wel helemaal is zoals het er staat. Doordat de order is bevestigd heb ik een koopovereenkomst en toen ik mijn order plaatste was de levertijd 1 a 5 dagen, dus dan lijkt het erop dat er gewoon nog voorraad is bij de leverancier. Echter is de levertijd gewijzigd na een flink aantal uren na mijn bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Gomez12 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 19:54:
[...]

Je beseft dat je hier een hele grote aanname doet ( namelijk dat de winkel niet eerlijk is ) die jij totaal niet kan onderbouwen...

Als ik zie hoeveel webshops hetzelfde verhaal hanteren dan gok ik eerder dat het verhaal ook voor hun gewoon waar is, dan dat ik geloof in een global conspiracy om jou van die laptop af te houden.

Zolang de distri tegen de webshops het out of stock verhaal blijft ophouden kan de webshop niets anders dan dit gewoon doorzetten naar de klant, elke speculatie van de webshop naar de klant qua foute prijs etc valt redelijk onder smaad
Niet kan onderbouwen? Waarom is dezelfde laptop voor 1200 dan wél leverbaar?

Ik had het nu over bol.com en niet over salland.

[ Voor 3% gewijzigd door MsG op 14-04-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Tomasi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 21:33

Zij zegt dus indirect dat de eerste mensen wél laptops hebben gehad of nog gaan krijgen voor rond 500 eur? Waarom immers prijs verlagen van een product, die je helemaal niet eens hebt?

Maar goed, ik hoop nog steeds dit ík jouw onderbouwing ben hiervoor! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

AMD1800 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 20:36:
Aha Arnoud, dat kan inderdaad best kloppen. Maar ik betwijfel of dit ook wel helemaal is zoals het er staat. Doordat de order is bevestigd heb ik een koopovereenkomst en toen ik mijn order plaatste was de levertijd 1 a 5 dagen, dus dan lijkt het erop dat er gewoon nog voorraad is bij de leverancier. Echter is de levertijd gewijzigd na een flink aantal uren na mijn bestelling
Je gaat ervan uit dat een ingewikkeld online logistiek systeem foutloos en realtime is, tijdens een paasweekend. Die "levertijd 1 à 5 dagen" is gewoon een indicatie dat de database van de leverancier/distributeur een positieve waarde heeft staan bij "voorraad". Echter worden dergelijke bestellingen vaak nog manueel gedaan en tijdens het paasweekend is er niemand. Dus als er bv. 100 stuks leverbaar zijn en 10 webshops bestellen er elk 500, wil dat niet zeggen dat ze met elkaar communiceren hoeveel de reele ("netto") stock is na afname. Daar moet iemand effectief de uitlevering voor voorzien. En nogmaals, omdat iedereen in die sector vrij had wegens paasvrijdag, -zaterdag, -zondag en -maandag is er meer besteld geweest dan er leverbaar was.

Dit systeem is net iets ingewikkelder als ibood.nl en is nu éénmaal niet voorzien op fouten en uitzonderlijke omstandigheden (grote bestellingen tijdens verlofperiodes).

Leg je er maar gewoon bij neer als je er geen krijgt, je hebt werkelijk geen poot om op te staan als ze zeggen op=op.

[ Voor 19% gewijzigd door Phuncz op 14-04-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

En dat is precies de flauwigheid. Ze willen geen gedonder met de prijsverlaging, daarom schuiven ze het af op "uitverkocht" want dan is het overmacht van de leverancier, dus kan de overeenkomst ontbonden worden. Als ze zeggen "Sorry, prijsfoutje" krijgen ze mensen zoals wij :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Mensen mensen. Pasen is over en de notebook zat helaas niet in het mandje van de paashaas. Ook ik heb inmiddels gewoon bericht gekregen dat het een foutje was.

Mijn excuses dat ik jullie blij heb gemaakt met een dooie mus (of kuiken in dit geval?!). Maar dat zat er vanaf het begin al dik in.

Ik wil geen partij kiezen, maar webshops lastig vallen met rechtzaken lijkt me niet echt iets dat je zelf wilt. Is het zo moeilijk om gewoon te beseffen dat fouten maken menselijk is en een paasweekend het hele verhaal niet beter maakt? Of dat de oplage zelfs zeer beperkt is en er uit moest, met een paar gelukkigen onder ons (waarvan nog niets vernomen). Wees gewoon reëel en ga de shops niet lastig vallen, maar laat zien wat je zelf waard bent door het te accepteren.

Voor de shops die dit lezen, een hint is wellicht om een beveiliging in te bakken waarbij elke prijsverandering van meer dan 10% of bijvoorbeeld 100 euro handmatig moet worden bevestigd? Zo moeilijk is dat neit te implementeren dunkt mij en scheelt voor beide partijen veel gezeur, gezeik en gedonder.

Just my 2 cents.

De deal is over, alles ist vorbei. Over verdere acties gaan we het niet hebben in de CSL en aangezien er ook geen discussiewaarde meer is gaat dit topic dicht. Het waren 2 4 geweldige dagen en voor anderen zelfs het beste paasweekend ooit :+
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.