Budget is hoger, wat is het best om te verbeteren?

Pagina: 1
Acties:
  • 482 views

• Cryptomic
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-07-2025
Hallo,

Ik heb een pc samengesteld via alternate, ik ben er wel tevreden over. Maar ik heb nog 150 euro over, wat kan ik verbeteren, ik weet dat dit forum niet bedoeld is om te vragen: "is deze pc goed", maar ik wil met mij overige 150 euro wel goed besteden, ik hoop ook dat jullie mij kunnen helpen.

Is dit mijn pc:

Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/3839/compe.png

Wat zou ik met mijn overige 150 euro verbeteren?

BTW: Besturingssysteem heb ik al, vista ultimate 64 bit. Dat is goed! Ik wil mijn hardware verbeteren met de 150.

[ Voor 11% gewijzigd door Cryptomic op 11-04-2009 01:22 . Reden: BTW toevoegen ]

Verwijderd

Waarom kijk je niet naar de BBG Gamesysteem topic hier en kies je een config die veel aangeraden wordt daar? Met een budget van 900 kan je makkelijk een veeeel beter systeem samenstellen met Phenom II. . .

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:20
Koop een goede behuizing. Je kiest een cardreader die DUURDER is dan je kast.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:28

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik ben niet echt gecharmeerd van Maxtor hardeshijven. Deze zou je dus kunnen veranderen.

Ook zou ik ander RAM en een ander moederbord halen. DDR2 zou ik gewoon bij blijven. DDR3 is alleen pas interessant naar mijn mening met een i7 (met als belangrijkste reden het prijsverschil). DDR3 op PC850 is not done. Kan je beter PC8500 DDR2 halen met strakkere timings. Dat is dan sneller.

Ook zou ik een andere videokaart halen. Een HD4890 of een GTX 275.

Die cardreader is ook wel erg duur. Vaak heb je die al voor onder de 10 euro.

En een Quad core zou ik nemen voor toekomstbestendigheid en een andere voeding die stiller is en zuiniger.

Behuizing is inderdaad ook een belangrijk punt. :)

Kortom: je moet compleet wat anders nemen...

[ Voor 7% gewijzigd door Bolletje op 11-04-2009 01:26 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-12-2025

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[BBG Aanschaf] High-end gamesysteem maart 2009

Post je vraag daar en we gaan er mee aan de slag ;)

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:20
De E8500 is trouwens ook maar 16 euro duurder dan de E8400 bij Alternate, zonde om dan een E8400 te nemen. Een Q8300 is natuurlijk ook een leuke optie, al heb je dan wel 500 Mhz per core minder, maar wel 2 cores meer ten opzichte van de E8400.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je zo tevreden bent met het systeem zou ik het lekker zo laten. Je budget hoeft toch niet persé op? Er zijn genoeg andere leuke dingen te doen/kopen voor € 150,- .

Mocht het wel op moeten dan zou ik ook als eerste naar een andere kast kijken, dit lijkt mij wel een erg basic ding. Maar als je er verder niet veel mee rommelt hoeft dat natuurlijk niet zo veel uit te maken. Daarnaast kan een goede (stille) aftermarket koeler voor je CPU geen kwaad denk ik, heb zelf een hekel aan die boxed koelers.

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik zou als ik jou was niet meer gaan kijken naar een Core 2 Duo. Dan kun je beter kijken naar een Phenom II. Deze zijn een stuk sneller en heb je nog 1 of 2 cores meer. Daarnaast zou ik die videokaart niet doen voor dat geld maar een HD4870. Verschil tussen die 2 is verwaarloosbaar maar de prijs is zeker anders.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:08

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

gewoon overall een beetje duurder :P en ik zou trouwens ook een andere hdd uitzoeken die wat sneller is :)

Signature

• 14ReD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-12-2025

14ReD

Who is General Failure?

Kuhr89 schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 02:32:
Ik zou als ik jou was niet meer gaan kijken naar een Core 2 Duo. Dan kun je beter kijken naar een Phenom II. Deze zijn een stuk sneller en heb je nog 1 of 2 cores meer. Daarnaast zou ik die videokaart niet doen voor dat geld maar een HD4870. Verschil tussen die 2 is verwaarloosbaar maar de prijs is zeker anders.
Persoonlijk ben ik van mening dat je beter een dual core kan nemen dan een quad core voor dezelfde prijs. Vaak zijn de cores in een dual core sneller geclocked dan bij een quad core, want er is oa meer ruimte om hitte te produceren. Aangezien de meeste programma's maar 1 core gebruiken... De andere cores worden naar mijn ervaring door maar een handjevol programmas gebruikt (ja dat veranderd langzaam) en dus loont het niet om een quad core te nemen. Maar voordat hier een heftige discussie over komt, blijf ik ontopic.

Net als EdwinB zou ik een betere kast kopen. Vaak hebben ze een betere airflow en van betere kwaliteit materiaal.

Je kan ook is kijken voor een andere HD zoals de Samsung F1 1Tb. Super schijven. Snel, stil en groot.

• Cryptomic
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-07-2025
Oke, ik weet het al, ik heb iets totaals verkeerd gekozen. Bedankt, ik ga nu wel over naar het forum van E = K X A.

Bedankt allemaal,

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:45
sjoerd.wels schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 01:20:
ik weet dat dit forum niet bedoeld is om te vragen: "is deze pc goed", maar ik wil met mij overige 150 euro wel goed besteden, ik hoop ook dat jullie mij kunnen helpen.
Waarom vraag je het dan toch....
GENETX schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 17:06:
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Lees mijn bericht goed, we hebben ruimte op het forum voor deze vragen, ook upgrade vragen, echter moet je daarvoor eerst eens *LET OP* - Wat moet ik kopen goed doornemen. Daar staat alles in wat je moet weten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.