Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279559

Topicstarter
Beste ,

Ik heb de laatste tijd een probleem tijdens het spelen van COD4 MP. Tijdens het spelen hang men pc zich gewoon op en moet ik reseten. Ik heb al geprobeerd men videokaart drivers te updaten naar 9.3 en het spel opnieuw te installeren. Maar toch heeft niets een positief effect gehad. Ik hoop dat hier iemand me kan helpen.

oja zover ik kan zien loop het spel enkel vast bij cod4. Empire total war werkt goed en bioshock heb ik zelfs kunnen uitspelen zonder een crash, Wat wel vaag is: cod2 crash op dezelfde manier.
Specs:
Q9450
Asus p5q deluxe
4gb ram
sapphire 4870 512mb
samsung spinpoint f1 750gb
vista 64 bits
alvast bedankt

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 279559 op 03-04-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290032

Hallo Coolbone,

Ik heb dit probleem ook gehad, alleen dan niet alleen bij CoD4.
Bij mij lag het aan de voeding. Die leverde te weinig vermogen om mijn pc stabiel te laten draaien. Misschien moet je eens gaan kijken hoeveel vermogen al je harde waren vergen en hoeveel WATT je voeding eigenlijk levert.

Maar wat ook heel goed een optie kan zijn is oververhitting. Speel eens met je pc-kast open, en voel eens voorzichtig aan de apparatuur in je pc op het moment dat-ie vastloopt. Als je dit niet vertrouwt, kan je natuurlijk ook Everest Ultimate Edition proberen, die houdt de temperaturen van je pc bij. Jammer genoeg heb je daar dan weer niks aan als je pc vastloopt.

Hopelijk kun je hier wat mee.

Mvg,
Frozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 11:31

Mystikal

It never hurts to help!

Anoniem: 290032 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 15:44:
Hallo Coolbone,

Ik heb dit probleem ook gehad, alleen dan niet alleen bij CoD4.
Bij mij lag het aan de voeding. Die leverde te weinig vermogen om mijn pc stabiel te laten draaien. Misschien moet je eens gaan kijken hoeveel vermogen al je harde waren vergen en hoeveel WATT je voeding eigenlijk levert.

Maar wat ook heel goed een optie kan zijn is oververhitting. Speel eens met je pc-kast open, en voel eens voorzichtig aan de apparatuur in je pc op het moment dat-ie vastloopt. Als je dit niet vertrouwt, kan je natuurlijk ook Everest Ultimate Edition proberen, die houdt de temperaturen van je pc bij. Jammer genoeg heb je daar dan weer niks aan als je pc vastloopt.

Hopelijk kun je hier wat mee.

Mvg,
Frozen
offtopic:
Groeten hoeft niet op GOT, dan doen we standaard al :)

Wat als je CoD4 opstart in safe modus? Heb je dan dezelfde problemen?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reactie:
Als voeding heb ik een CORSAIR HX (520 watt, atx, sli ready) deze zou normaal toch genoeg sap moeten geven om de boel draaiend te houden.
Als cpu koeler zit er een SCYTHE Mugen Scinf-1000 op dus denk ik dat de temp wel inorde zijn maar ik ga er nu eens naar kijken. Het is ook vaag dat het enkel bij cod4 gebeurd
edit:
Mystikal schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 15:50:
[...]

offtopic:
Groeten hoeft niet op GOT, dan doen we standaard al :)

Wat als je CoD4 opstart in safe modus? Heb je dan dezelfde problemen?
Dit wil ik wel eens proberen maar soms valt ie na 10 min uit, soms na enkele uren en soms gewoon niet
maar ik zal een proberen te spelen in safe mode
Coolbone is nu in safe mode aan he COD4'en en temp aan het loggen :+
edit nr2 : na 5 min in safe mode te spelen heeft ie zich ook weer opgehangen en heb ik moeten rebooten

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 279559 op 03-04-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Btw, het is toch wel een legale versie?
Zo nee, dan kan het er aan liggen dat hij gedownload en gecracked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Inderdaad, een leuke beveiliging van punkbuster in het geval van een gecrackte server. De gemakkelijkste oplossing voor je probleem is in dat geval om een server te joinen via de 'gewone' serverlijst in het spel - daar zitten zelden gekraakte servers tussen, en dan zal dit probleem zich ook niet voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee nee het is wel degelijk de legale versie hoor.

Ik heb net voor een crash ook de temps een gemeten :
cpu:39°C
Mobo:37 °C
Cpu kern1:38 °C
cpu kern 2:23 °C
cpu kern 3:34 °C
cpu kern 4 26 °C
GPU diode(disp IO) :80 °C
GPU diode (mem IO): 96 °C
GPU diode (shader):82 °C
GPU vrm :73 °C
Hopelijk zijn jullie hier iets mee
Dit gpu temps zien er niet echt gezond uit. Het gebruikte prog btw is everest

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 279559 op 03-04-2009 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279559 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 20:18:
Nee nee het is wel degelijk de legale versie hoor.

Ik heb net voor een crash ook de temps een gemeten :
cpu:39°C
Mobo:37 °C
Cpu kern1:38 °C
cpu kern 2:23 °C
cpu kern 3:34 °C
cpu kern 4 26 °C
GPU diode(disp IO) :80 °C
GPU diode (mem IO): 96 °C
GPU diode (shader):82 °C
GPU vrm :73 °C

Hopelijk zijn jullie hier iets mee
Dit gpu temps zien er niet echt gezond uit. Het gebruikte prog btw is everest
toon volledige bericht
Dat lijkt me nu het meest voordehandliggend probleem.

Omdat je een Sapphire 4870 hebt (Heb zelf de 4830) hebt, weet ik dat het een actieve koeling heeft dus, dus daar hoef je verder niks aan te veranderen. Wat je wél kunt doen, is nogmaals je kast open schroeven, en kijken naar de fan op je kaart. Draait deze? Zo ja, gaat deze harder draaien wanneer je CoD4 speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Offtopic: Als je de moed op geeft kan je altijd nog een lekkere omelet bakken op die videokaart van je. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 290032 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 23:16:
Offtopic: Als je de moed op geeft kan je altijd nog een lekkere omelet bakken op die videokaart van je. O-)
Ik heb deze morgen wel een lekkere omelet gegeten maar deze heb ik niet op men videokaart gabakken.
:P .
Wel ben ik achter de bron van het probleem gekomen: men 4780 is idle 78°C warm terwijl de fan maar draait op 23%. Ik heb gisteren even COD4 gespeeld met de fan constant op 30-40% en toen bleef de temp mooi beneden de 60°C.
Dit heb ik kunnen regelen met rivatuner want om een of ander reden gaat die niet men catalyst control center |:( . Heeft er iemand een permanente opl? Want als mijn fan altijd op 40% staat is het juist een haardroger die naast je staat.
edit:
Het lijkt juist alsof de regering die rond de fan en sensor gebouwd is niet juist werkt. Ik heb men fan nog nooit harder horen draaien als 40% terwijl de temp hoger en hoger oploopt

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 279559 op 04-04-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, misschien moet je eens een nieuwe Catalyst Control Center downloaden - Link.

En anders, ga eens naar je bios, daar staat bij PC Health ook iets over je fan wat je kan aanpassen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladerider
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-06-2024

Bladerider

Speed Freak

Heb hier het zelfde met Cod5...
Het licht waarschijnlijk aan de onboard audio...
Heb ook een P5q deluxe...
Er is nog iemand met de zelfde config op t.net, zelfde probleem...
Hij heeft een xf-i geplaatst en het probleem was over..
Morgen ga ik dan ook maar een ander kaartje halen.

Abit nf7-s v2.0 - 2600+ Barton @2300mhz - 2x 256 pc3200 infineon - 60gig ata133 80/120 ata100 - MSI gf4ti4200 128mb - iIlyama 452pro - - - - En nog een paar bakken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77424

Ik ben diegene waar Bladerider het over heeft.
Ik heb het dus opgelost door een x-fi erin te zetten (andere kaart kan ook wel denk ik, zoalng het maar geen onboard is van asus p5 serie)

Mijn probleem was dat bij online spellen welke PB gebruikten het at random vastliep. beeld stil, geluid haperend
Geluid haperen is meestal een driver issue.
Ik dacht namelijk ook eerst aan hardware, maar dan zou ik dus ook niet SP kunnen spelen. GTA4 kon ik uren spelen zonder overvehitting of wat ook. Geheugen was ok dus geen HW probleem bij mij

Ik weet nog steeds niet exact wat het probleem was. Ik denk SoundMAX drivers van Asus in combo met Vista x64.
X-FI werkt goed nu. Ik heb geen enkele vastloper gehad na de switch

edit: dit is mijn setup met mijn pogingen voor referentie
Punkbuster op Vista x64 zorgt voor freeze

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 77424 op 28-07-2009 17:52 ]

Pagina: 1