Hallo,
Ik zit al enige tijd met een probleem waar ik niet uit kom.
Als ik een spel speel waar punkbuster bij gebruikt wordt, dan loopt deze tussen de 3 en 60 minuten vast.
Mijn hele pc loopt dan vast en niets reageert er meer. Ctrl Alt Del doet niets, het beeld staat stil en de laatst afgespeelde 0.25 seconden loopen steeds. Enige manier om controle terug te krijgen is een harde reset via de button.
Mijn systeem:
Asus P5Q Deluxe met Q9550 (Zalman cooler)
4gb Kinston geheugen met cooler
Asus GTX260 (TOP versie)
WD 750 GB harddisk
SoundMAX HD Onboard sound
Vista Ultimate x64
Avast AV
Defender
Windows Firewall
De spellen die ik speel en vastlopen na X tijd:
CodWaW heeft een Coop optie. Deze kan ik uren spelen zonder dat deze vastloopt
Ook GTA4 kan ik zowel Singleplayer als multiplayer uren spelen (dit waarschijnlijk omdat er geen punkbuster in gebruikt wordt).
Wat ik al heb gedaan:
Ik heb na een versie installatie getest toen er nog geen AV op stond. Defender stond toen wel aan, maar ik mag toch echt hopen dat dat niet in de weg zit.
Ook heb ik Avira getest maar toen liep het ook vast.
Nu denk ik aan SoundMAX. Alle drivers zijn geupdatet behalve deze. Dit omdat Asus nog geen nieuwere heeft dan diegene die ik gebruik. Er is wel een nieuwere, maar deze staat bij een ander mobo.
En deze thread http://www.eggheadcafe.co...07/cod4-hard-lockups.aspx meldt dat het ook mis gaat met die driver.
De laatst genoemde thread heeft trouwens exact hetzelfde probleem als dat ik heb.
Ik doe niet aan overclocken en heb dus alles op std staan in de bios.
Ik weet echt niet meer wat er fout gaat, dus alle hulp is heel erg welkom
>Wat ik nog vergeten was te melden is dat ik in mij eventlog vlak na het opstarten een warning zie dat er een bus interconnectie probleem verholpen is door windows (?) WHEA Logger event 19 (details zet ik hierbij als ik achter die pc zit). Google vertelt niet veel bruikbaars op die warning.
Ik zit al enige tijd met een probleem waar ik niet uit kom.
Als ik een spel speel waar punkbuster bij gebruikt wordt, dan loopt deze tussen de 3 en 60 minuten vast.
Mijn hele pc loopt dan vast en niets reageert er meer. Ctrl Alt Del doet niets, het beeld staat stil en de laatst afgespeelde 0.25 seconden loopen steeds. Enige manier om controle terug te krijgen is een harde reset via de button.
Mijn systeem:
Asus P5Q Deluxe met Q9550 (Zalman cooler)
4gb Kinston geheugen met cooler
Asus GTX260 (TOP versie)
WD 750 GB harddisk
SoundMAX HD Onboard sound
Vista Ultimate x64
Avast AV
Defender
Windows Firewall
De spellen die ik speel en vastlopen na X tijd:
- Call of Duty 4
- Call of Duty WaW
- Frontlines:Fuel of war
CodWaW heeft een Coop optie. Deze kan ik uren spelen zonder dat deze vastloopt
Ook GTA4 kan ik zowel Singleplayer als multiplayer uren spelen (dit waarschijnlijk omdat er geen punkbuster in gebruikt wordt).
Wat ik al heb gedaan:
- Memorytest gedraaid. memtest86 en de vista memtest. Vista memtest gaf aan dat er 'iets' fout was en dat ik mijn supplier moest contacten. Heb ik gedaan en nieuw geheugen erin.
- Geheugen dus vervangen
- Bios update
- Vista x64 meerdere malen opnieuw geinstalleerd. Getest door steeds iets meer te installeren. Ik kwam tot driver install en cod4 install en na de testsessie liep deze nog steeds vast
- Allen games op 'Run as admin' geset
- Allen games op WinXP compatibility geset
- Cod4's log gaf de hint dat het ging om een rechten probleem door medlingen zoals 'Could not create PB file.. in prog files'. Ik heb alle PnkBstrA/B.exe's (in AppData een aantal en de A en B in SysWOW64) op mijn machine admin rechten gegeven. Ik check dat iedere keer voordat ik de game opstart omdat PB zichzelf ook wel eens update.
- Al deze A en B files ook op WinXP compatibility mode geset
- Getest met andere video kaart (ook nvidia)
- tijdens het spelen met EVGA precisie tool lijken de temps normaal (gpu core temp ~65c)
Ik heb na een versie installatie getest toen er nog geen AV op stond. Defender stond toen wel aan, maar ik mag toch echt hopen dat dat niet in de weg zit.
Ook heb ik Avira getest maar toen liep het ook vast.
Nu denk ik aan SoundMAX. Alle drivers zijn geupdatet behalve deze. Dit omdat Asus nog geen nieuwere heeft dan diegene die ik gebruik. Er is wel een nieuwere, maar deze staat bij een ander mobo.
En deze thread http://www.eggheadcafe.co...07/cod4-hard-lockups.aspx meldt dat het ook mis gaat met die driver.
De laatst genoemde thread heeft trouwens exact hetzelfde probleem als dat ik heb.
Ik doe niet aan overclocken en heb dus alles op std staan in de bios.
Ik weet echt niet meer wat er fout gaat, dus alle hulp is heel erg welkom
>Wat ik nog vergeten was te melden is dat ik in mij eventlog vlak na het opstarten een warning zie dat er een bus interconnectie probleem verholpen is door windows (?) WHEA Logger event 19 (details zet ik hierbij als ik achter die pc zit). Google vertelt niet veel bruikbaars op die warning.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 77424 op 26-05-2009 16:43 ]