Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Abonnement met veel gebruik vanuit/naar buitenland

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik een KPN abonnement (geen Hi), maar binnenkort moet ik beslissen of ik ga verlengen.

KPN heeft voor mij nu het voordeel dat kosten in en naar het buitenland (Belgie) eerst uit mijn bundel gaan. Ik zoek dus nu een abonnement waarbij dit niet veranderd, want een groot deel van mijn kosten worden in het buitenland gemaakt. Om dit bovenop mijn maandelijkse kosten te gaan betalen heb ik geen zin in, dat wordt te duur denk ik.

Dus nu ben ik op zoek naar alternatieven om te beslissen of ik ga overstappen naar een andere provider of mijn KPN verleng, maar dat gaat nog niet zo makkelijk.

Ik had gelezen dat T-Mobile Flex werkt zoals ik wil en als het klopt wat in dit topic staat: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1305060 kan dit ook nog wel eens een kandidaad zijn. Duidelijk op hun website zijn ze hier echter niet over. Ze hebben ook zoiets als Genzeloos en Buitenland Plus maar dat is gewoon goedkoper maken van de kosten in het buitenland zoals ik kan lezen, maar werkt dit dan ook eerst vanuit je bundel?

Telfort is ook niet heel erg duidelijk over wat nu wel of niet binnen de bundel valt. Zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1322773. Begrijp ik het dan goed dat het in principe niet binnen de bundel valt, maar SMSen naar het buitenland wel: ontvangen, bellen vanuit/naar buitenland valt dus niet binnen de bundel?

Bij de nieuwe smartphone die ik ga komen bij deze verlening / overstap wil ik waarschijnlijk ook gebruik gaan maken van de data/internet bundels en opties bij de abonnementen. Het leuke hierbij is dat juist KPN de minst goede voorwaarden hiervoor heeft heb ik de indruk n.a.v. de informatie die ik tot nu to vergaard heb: extra kosten voor streamen, hoge tarieven in het buitenland, ..

Dan komen er ook nog langzaam de DualSim oplossingen, maar het aanbod van smartphones met deze functionaliteit is nog heel erg beperkt. Ik heb nog een 3tal maanden om te wachten met het verlengen van mijn huidige abonnement, maar ik ben bang dat er niet veel nieuws meer uit gaat komen in die tijd toch? Het zou misschien wel handig zijn om gewoon een goedkoop Nederlands abo te hebben en een Belgisch abo/kaart.

Navragen bij de verschillende providers ga ik ook nog zeker doen, maar ook daar hebben ze vaak verschillende meningen en ze geven natuurlijk alleen antwoord op hun eigen diensten dus vandaar deze vragen in dit forum. Kunnen jullie me een eindje op weg helpen? Zijn er mensen met vergelijkbare situaties (bijvoorbeeld woonachtig in grensstreek of helft van de tijd in het buitenland net over de grens etc)

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Vodafone heeft de Ondernemersbundel.

Hierbij gaat alles wat je doet, dus bellen, sms, internet, eerst uit je maandelijke bundel.
Kom je erboven, dan blijft het tarief per minuut hetzelfde.

In het buitenland is bellen/sms ook zeer gunstig geprijsd met Vodafone Passport.

Wordt je gebeld in het buitenland, dan betaal je zelf maar € 0,69 per gesprek. Dus voor de gehele duur.
Bel je zelf, dan is je starttarief € 0,69 en betaal je het bundeltarief extra per minuut.

Zo kost 10 minuten bellen naar nederland bijv. 10 x € 0,12 = € 1,20 + € 0,69 = € 1,89.

Sms ontvangen is gratis, versturen kost je € 0,55.

Deze tarieven zijn allemaal ex btw, en geldig in de passport-landen, vrijwel geheel Europa dus.
Kijk maar eens op Vodafone.nl/zakelijk

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 10:58
Particulier of zakelijk?

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

De ondernemersbundel is er eigenlijk voor zakelijke klanten natuurlijk, al worden deze ook wel eens particulier aangesloten...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vanmiddag weer bij een paar winkels langs geweest waar Vodafone me ook al had voorgesteld om voor de ondernemersbundel te gaan, wat met een knipoogje ook voor particulieren afgesloten kan worden afhankelijk van de omstandigheden.

Uiteindelijk waren de kortingen bij Vodafone zo groot in het basisabonnement, SMS verdubbelaar, zorgeloosonline waardoor de prijs van het toestel een heel stuk omlaag ging, 6 maanden 5 euro per maand korting op het abo etc etc dat het toch goedkoper gaat zijn met een normaal abo, ook al vallen de buitenlandse kosten buiten de bundel. Dus.. een aantal rekensommetjes maken van verschillende abonnementen en providers en alles vermenigvuldigen/optellen van alle kosten gedurende de 2 jaar dat het contract duurt. De Ondernemersbundel bij VF zou heel wat duurder zijn waarbij ik toch al zeker 25 euro per maand buitenlandse kosten zou moeten maken om goedkoper uit te zijn, bovenop een abo van 27,50 per maand dat ik dan in/aan nationale kosten kan besteden. De BTW die nog niet is meegerekend in de zakelijke bundel lijkt natuurlijk ook verleidelijk bij de eerste indruk.

Verder viel het me tegen hoe de verschillende providers met zulke situaties omgaan. Iedere medewerkers zegt iets anders. De ene keer is dit goedkoper, kom je de volgende dag terug en praat je met een andere medewerker in dezelfde wink dan is het ander goedkoper. Precies wat ik in de ts al aangaf.

Van de officiele Vodafone winkels kreeg ik ook nog te horen dat ik het toetstel niet direct kon krijgen, ik moest nog maar 3 maanden wachten totdat mijn oude contact verliep. Bij een andere winkel die ook Vodafone afsluit en nog andere kon ik het toestel direct mee krijgen.

KPN raadde me trouwens aan om simonly te verlengen zodat ik verder kon gaan met mijn abonnement dat niet meer bestaat, KPN mobiel. Nou is mijn vraag daar natuurlijk bij hoe lang ze dat nog gaan ondersteunen want zoiets moet toch uitgefaseerd worden? En als ik dan nog een nieuwe smartphone ga kopen (los dus) omdat mijn oude het toch aan het begeven is (accu bijv) wordt het totaalsommetje helemaal leuk. Maarja daar konden ze me verder niet mee helpen en moest ik maar zelf over nadenken. Advies noemen ze dat =)

Al met al.. ik ben al niet zon fan van winkels en verkooppraatjes. Als de websites van de telecomproviders eens duidelijke (en volledige!) informatie geven had ik vanuit mn luie stoel wel direct via internet kunnen bestellen.

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 10:58
freddyathlon schreef op woensdag 15 april 2009 @ 22:25:
[...]

De ondernemersbundel is er eigenlijk voor zakelijke klanten natuurlijk, al worden deze ook wel eens particulier aangesloten...
Ik bedoelde het als vraag naar de topicstarter. KPN heeft in het geval van zakelijk (ofja, KvK uittreksel, kan volgens mij tegenwoordig ook iedereen halen) namelijk iets soortgelijks als die Ondernemersbundel: Bedrijfsbundel. En daar zit buitenland (belminuten, smsjes, data) ook inbegrepen.
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 00:51:
KPN raadde me trouwens aan om simonly te verlengen zodat ik verder kon gaan met mijn abonnement dat niet meer bestaat, KPN mobiel. Nou is mijn vraag daar natuurlijk bij hoe lang ze dat nog gaan ondersteunen want zoiets moet toch uitgefaseerd worden?
Aangezien je al benaderd bent, worden deze abonnementen inderdaad uitgefaseerd. Ik denk (!) dat KPN nog dit jaar alle klanten over wil hebben op Flexibel.
Pagina: 1