[Telfort] SMS bundel icm SMS'en naar buitenland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 11:14
Ik heb kennis genomen van een nieuwe sim-only aanbieding van Telfort: 200 minuten voor E 4,95 per maand. Aanvullend kan er o.a. voor 2 euro een smsbundel van 100 SMSjes worden afgesloten. SMSjes verstuurd van uit Nederland naar het buitenland zouden ook onder die bundel moeten vallen, zie deze link:

http://www.telfort.nl/pro.../simonly/buitenland/naar/

"Het tarief voor sms'en en mms'en naar het buitenland is gelijk aan sms'en en mms'en in Nederland. Als je een sms-bundel hebt, gelden de bijbehorende tarieven."

Ok, er staat weliswaar niet expliciet dat het echt onder de bundel valt, maar in ieder geval zou het dan max. 2 cent / sms extra kosten (E 2,- / 100 smsjes).

Vreemd genoeg spreken de algemene voorwaarden dit tegen:

http://www.telfort.nl/med...nevoorwaarden_%20juli.pdf

"14.11. Sms bundel
De sms-bundel is twee maanden geldig. De sms-bundel is niet van toepassing en afwijkende
tarieven gelden voor: mms; sms en MB verbruik in en naar het buitenland; sms van en naar
nummers waarbij een toeslag verschuldigd is; commerciële diensten afgenomen via mobiel
internet."

Ik heb diverse malen gebeld met de klantenservice, en ook zei zeggen tegenstrijdige dingen. De een zegt dat het er wel onder valt, de ander zegt van niet.

Zie ook onderstaande 'discussie', al is die van begin dit jaar dus niet 100% relevant.
http://www.telecomvergeli.../5/forum/?thread_id=24591

Heeft iemand al zo'n sim-only abbonement (afgesloten na 1 oktober), inclusief sms-bundel, en al een factuur ontvangen die uitsluitsel geeft?

[ Voor 3% gewijzigd door Bonkdoos op 17-11-2008 23:22 ]

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover er mij altijd verteld is, en ik werk alweer een tijd bij Telfort, valt dit niet binnen de sms bundel. Houd de algemene voorwaarden maar als richtlijn aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 20:52
Gister mijn eerste factuur gehad met oa de specificaties. Ik heb 3 smsjes verstuurd naar een buitenlands nummer en die vielen binnen de bundel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 11:14
Ik ook, en ze vallen bij mij inderdaad ook binnen de bundel, echt een hele opluchting! Volgens mij is Telfort momenteel de enige aanbieder in NL waar dit zo is en waar ik dus voor omgerekend 2 cent per bericht mee naar het buitenland kan sms'en 8)
Ter vergelijking: bij Orange is dat 30 cent 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Bonkdoos op 08-12-2008 20:22 ]

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:13
Mijn abonnement loopt binnenkort ook af en ik kwam dit topic tegen.
Ik heb een vriendin in Belgie, dus dit abonnement zou ideaal zijn voor mij.
Kan iemand bevestigen dat nog steeds de tarieven van bellen naar het buitenland(dus ook buitenlands mobiel nummer) nog steeds binnen de bundel vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schrammy89 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 18:46:
Mijn abonnement loopt binnenkort ook af en ik kwam dit topic tegen.
Ik heb een vriendin in Belgie, dus dit abonnement zou ideaal zijn voor mij.
Kan iemand bevestigen dat nog steeds de tarieven van bellen naar het buitenland(dus ook buitenlands mobiel nummer) nog steeds binnen de bundel vallen?
In tegenstelling tot mijn vorige reactie, kan ik inmiddels bevestigen dat sms-en NAAR het buitenland binnen jouw sms bundel valt.

Hierbij dus ook een correctie op mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

Heeft iemand enig idee hoe de tarieven nu zijn? Ik heb nu een nieuw abbo bij Telfort afgesloten net als de TS waaronder een sms bundel van 100 smsjes voor 2 euro.

Zoals de TS al zegt staat er bij de bundel dat het tarief voor sms naar het buitenland het zelfde is. Maar in de algemene voorwaarde staat dat het berekend wordt als een sms buiten de bundel (25cent).

Nu zou je dit normaal kunnen bekijken op mijn Telfort, maar deze ligt er al iets van 2 weken uit.

Kan iemand bevestigen dat een sms dus daadwerkelijk 'maar' 2 cent kost naar belgie?

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

-oops, verkeerde topic-

[ Voor 87% gewijzigd door woekele op 01-10-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

xp7amrkr schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:48:
Heeft iemand enig idee hoe de tarieven nu zijn? Ik heb nu een nieuw abbo bij Telfort afgesloten net als de TS waaronder een sms bundel van 100 smsjes voor 2 euro.

Zoals de TS al zegt staat er bij de bundel dat het tarief voor sms naar het buitenland het zelfde is. Maar in de algemene voorwaarde staat dat het berekend wordt als een sms buiten de bundel (25cent).

Nu zou je dit normaal kunnen bekijken op mijn Telfort, maar deze ligt er al iets van 2 weken uit.

Kan iemand bevestigen dat een sms dus daadwerkelijk 'maar' 2 cent kost naar belgie?
Niemand?

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:06
Smsjes vanuit Nederland naar het buitenland vallen niet meer binnen de sms-bundel. Daar wordt het buiten-de-bundel-tarief voor gerekend a 25 ct.

Zie hier

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel is Euphony de enige aanbieder die een sms bundel aanbied naar het buitenland.
Pagina: 1