is de geluidskwaliteit tijdens het bellen acceptabel?rickyenslingert schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 19:10:
Mensen koop een Kenwood, draai al ruim een half jaar ermee. Op 2.2 ipod-functie, laad op via de USB, handsfree via BT van de 8041 U. Nu 3.0 is verschenen nog meer plezier, BT-A2DP op de koop toe, dank u Apple en Kenwood! Je hoeft trouwens geen extra kabeltje te kopen, gaat met het originele van Apple ook prima ! de 8041 is trouwens niet meer op de website te zien , maar de opvolger zal niet veel anders werken...(8044)
Ik heb niets te klagen, ligt eerder aan de positie van de bijgeleverde mic (met kabel). Maar als gezegd, de 8041 is niet meer, hoe de 8044 het doet kan ik niet zeggen. Bovendien zit er in het frontje geen gleuf voor de cd in te voeren, maar wie draait er tegenwoordig nog cd´s als je een iphone als ipod kunt gebruiken....
Ik zoek ook iets voor mijn iPhone. Mijn wensen :
Ik heb overigens gemerkt dat de A2DP BT stack van de iPhone niet al te best is. Met mijn voyager 855 heb ik geregeld dat het geluid uitvalt. Ook vind mis ik wat van de bas vandaar dat ik het direct aansluiten wel prettig vind.
- BT Handsfree bellen (inclusief mic dus)
- iPhone kunnen bedienen via stuur (Ford Mondeo 2003, Centennial)
- Met benodigd kabeltje voor het bovenstaande de iPhone ook gelijk opladen
Ik heb overigens gemerkt dat de A2DP BT stack van de iPhone niet al te best is. Met mijn voyager 855 heb ik geregeld dat het geluid uitvalt. Ook vind mis ik wat van de bas vandaar dat ik het direct aansluiten wel prettig vind.
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Hey ik zat daar ook aan te denken, maar mis je dan niet een USB aansluiting? Of werkt alles (handsfree bellen, streaming audio, bediening iphone) gewoon via Bluetooth en koop je dan hiernaast gewoon een houder met oplaadfunctie?procyon schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:00:
Ik heb deze in gebruik: (Pioneer DEH-600BT CD-tuner )
http://www.google.nl/aclk...D8J%26adcampaign%3Dgoogle
Hij werkt perfect, kan de Ipod functie gewoon via BT gebruiken. (eventueel via AUX maar dat is lelijk)
Zodra ik gebeld wordt gaat dat ook prima via BT, de radio heeft bovendien een externe meegeleverde microfoon.
Aanrader!
Anders wordt het de Pioneer DEH-P700BT, maar die is gelijk weer ca. €120,- duurder
We can do it two ways: easy or really easy!
Die laatste zou wel iets voor mij zijn, als ik daarmee zowel radio als iPhone kan bedienen vanaf het stuur (ford mondeo)mackie schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:30:
[...]
Hey ik zat daar ook aan te denken, maar mis je dan niet een USB aansluiting? Of werkt alles (handsfree bellen, streaming audio, bediening iphone) gewoon via Bluetooth en koop je dan hiernaast gewoon een houder met oplaadfunctie?
Anders wordt het de Pioneer DEH-P700BT, maar die is gelijk weer ca. €120,- duurder
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Ik heb hier al enkele keren een negatief verhaal gehouden over de combinatie van iPhone / Sony MEX-BT2600:
Elwood Blues in "Welke autoradio combineert het beste met..."
Het probleem was dat alles goed leek te werken, maar dat ik de andere kant van de lijn niet hoorde overgaan of hoorde praten. Pairen ging allemaal prima, ook automatisch verbinden en A2DP werken prima. Maar dat probleem met bellen heb ik nu opgelost
Voor wie het interesseert:
De Sony MEX-BT2600 blijkt alle audio van telefoongesprekken alleen naar de frontspeakers te sturen. Ik heb in mijn auto maar twee speakers in de hoedenplank, en die waren aangesloten op, hoe logisch, de rearuitgang. Resultaat: geen geluid. Heb nu de achterspeakers op de frontuitgang aangesloten, en nu werkt het prima
Hier heb ik overigens niets over gevonden in de handleidingen, FAQ, etc van Sony!
Het probleem was dat alles goed leek te werken, maar dat ik de andere kant van de lijn niet hoorde overgaan of hoorde praten. Pairen ging allemaal prima, ook automatisch verbinden en A2DP werken prima. Maar dat probleem met bellen heb ik nu opgelost
De Sony MEX-BT2600 blijkt alle audio van telefoongesprekken alleen naar de frontspeakers te sturen. Ik heb in mijn auto maar twee speakers in de hoedenplank, en die waren aangesloten op, hoe logisch, de rearuitgang. Resultaat: geen geluid. Heb nu de achterspeakers op de frontuitgang aangesloten, en nu werkt het prima
momenteel mooi alpine auto radio te koop bij mediamarkt voor 177 euro met ingebouwde parrot, tevens aansluiting voor mic + mic bijgeleverd je moet nog wel losse kable voor iphone bijkopen, via de alpine kun je dus telefoon opnemen en door telefoon lijst bladeren en muziek op dezelfde wijze hanteerbaar.
ik weet alleen zo even het model niet meer uit mn hoofd, ga morgen weer even kijken.
ik weet alleen zo even het model niet meer uit mn hoofd, ga morgen weer even kijken.
vandaag gechecked bij mediamarkt het is de alpine CDE-103BT via kieskeurig liggen de prijzen tussen 197 en 199 euro bij 10 winkels. http://www.kieskeurig.nl/...BAlpine%5D=Alpine&grade=0
bij mediamarkt dus voor 177 euro. ik denk dat ik me er 1 ga aanschaffen
bij mediamarkt dus voor 177 euro. ik denk dat ik me er 1 ga aanschaffen
tommeh lol ik ga die ook vanmiddag halen, alleen is bij mediamarkt dat losse datakabel erg duur 25euro, dat moet toch vast goedkoper te vinden zijn op internet, maar jah, hoe heet zo'n kabeltje of hoe noem je het.Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 12:54:
[...]
Heb zelf de Alpine 103BT, zelfde idee alleen zwart, moet je los het kabeltje bij kopen voor de ipod maar is ook goedkoper. Onder de streep is het een 10tje duurder maar dan kun je de display kleur instellen.
Aanrader, absoluut! Kabeltje eruit laadt je iphone op, speelt muziek en bellen gaat automatisch via bluetooth, ook als je de tel in je zak houdt.
edit:
nvm ik heb het al gevonden kabeltje heet Alpine KCE-433iV overal gezocht prijs is ongeveer gelijk aan 25 euro ook in de webshops de 1 is een euro of 2 goedkoper de ander 4 euro duurder, heb em allen via ebay duitsland voor 15 euro gezien..
[ Voor 15% gewijzigd door fuqua op 08-08-2009 18:59 ]
heb em ondertussen gehaald en geinstalleerd, werkt als een trein, had alleen niet verwacht dat het bellen via bluetooth zou gaan, maar via de iphone kabel die ik er apart bij gekocht had
maar die kabel schijnt dus alleen maar voor de muziek te zijn... maarja maakt niet uit, alle kabels perfect en netjes weg kunnen werken. heb dus geen kabels in directe of indirecte zicht.
heb bij de mediamarkt nog een mooie ventmount gevonden, kun je de iphone op clicken (vent maak je dus vast aan je ventilatie) alleen wat jammer is en een probleem is met vele carkits en mounts, je mag geen hoesje om je iphone heen hebben (ik zelf heb er een griffin reveal en moet deze eraf halen als ik em in de mount zet) wellicht ga ik dit verhelpen door een shield te kopen.
edit: de ventmount for iphone is van philips.
heb bij de mediamarkt nog een mooie ventmount gevonden, kun je de iphone op clicken (vent maak je dus vast aan je ventilatie) alleen wat jammer is en een probleem is met vele carkits en mounts, je mag geen hoesje om je iphone heen hebben (ik zelf heb er een griffin reveal en moet deze eraf halen als ik em in de mount zet) wellicht ga ik dit verhelpen door een shield te kopen.
edit: de ventmount for iphone is van philips.
[ Voor 3% gewijzigd door fuqua op 08-08-2009 19:04 ]
Ik kwam deze tegen klik
Streamen van muziek en bellen via BT en bediening aan het stuur... en kost maar 99,- eurootjes. Iemand bekend mee?
Ik weet dat het geen Kenwood, Alpine of watvoor A-merk is maar het zou toch kunnen werken?
Streamen van muziek en bellen via BT en bediening aan het stuur... en kost maar 99,- eurootjes. Iemand bekend mee?
Ik weet dat het geen Kenwood, Alpine of watvoor A-merk is maar het zou toch kunnen werken?
je link werkt niet.Gadgeteer schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 21:43:
Ik kwam deze tegen klik
zo ver ik bekend ben met conrad verkopen ze daar geen troep (dit heb ik van vele horen zeggen)
Verwijderd
Ik had al gezegd dat het bellen via BT ging. Maar joh, dat is in mijn ogen juist erg handig. Bellen kun je altijd, ook voor de korte ritjes waarbij je je tel in je zak houdt. En als je muziek wilt doe je je kabeltje erin en laadt de telefoon ook meteen op.fuqua schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 19:04:
heb em ondertussen gehaald en geinstalleerd, werkt als een trein, had alleen niet verwacht dat het bellen via bluetooth zou gaan, maar via de iphone kabel die ik er apart bij gekocht hadmaar die kabel schijnt dus alleen maar voor de muziek te zijn... maarja maakt niet uit, alle kabels perfect en netjes weg kunnen werken. heb dus geen kabels in directe of indirecte zicht.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2009 10:27 ]
ik zag pas later jouwn postVerwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 10:26:
[...]
Ik had al gezegd dat het bellen via BT ging. Maar joh, dat is in mijn ogen juist erg handig. Bellen kun je altijd, ook voor de korte ritjes waarbij je je tel in je zak houdt. En als je muziek wilt doe je je kabeltje erin en laadt de telefoon ook meteen op.
ik ben nu erg benieuwd hoe het straks zal gaan met tomtom voor iphone, ik had al iets gehoord van een kameraad dat tomtom op iphone zijn eigen gps module zal krijgen.
Verwijderd
Deze werkt ook probleemloos en is voordelig:
http://www.djelectronics....sb-sd-pkm-1000-p-568.html
Wellicht een goed alternatief. De recensies zijn positief.
http://www.djelectronics....sb-sd-pkm-1000-p-568.html
Wellicht een goed alternatief. De recensies zijn positief.
Verwijderd
Beste mensen,
Eigenlijk wilde ik hier een apart topic voor opstarten, aangezien ik niets kan vinden betreffende mijn vraag. Maar ik denk dat ik hier ook wel een mooi plaatsje gevonden heb.
Heb een tijdje geleden de Pioneer 6100BT icm mijn iPhone 3G werkende over Bluetooth gekregen. Muziek speelt ie netjes over de radio en ik kan een contact bellen waarna netjes over de autospeakers (en bijgeleverde losse microfoon) een gesprek gevoerd kan worden.
Het probleem is alleen dat wanneer ik gebeld wordt (terwijl alles connected is) ik het gesprek op kan nemen, maar vervolgens eerst bij "sources" op mijn iPhone de 6100BT moet kiezen. Een binnenkomend gesprek wordt dus standaard via de iPhone behandeld (interne mic+speakers) terwijl ik deze toch echt default over de autospeakers wil horen. Nogmaals: radio en iPhone zijn gepaired en uitgaande gesprekken gaat goed. De extra handeling die ik op wil heffen is alleen bij binnenkomende calls.
Ik hoop dat jullie hier een oplossing voor weten. Want echt hands-free is het zo niet...
Eigenlijk wilde ik hier een apart topic voor opstarten, aangezien ik niets kan vinden betreffende mijn vraag. Maar ik denk dat ik hier ook wel een mooi plaatsje gevonden heb.
Heb een tijdje geleden de Pioneer 6100BT icm mijn iPhone 3G werkende over Bluetooth gekregen. Muziek speelt ie netjes over de radio en ik kan een contact bellen waarna netjes over de autospeakers (en bijgeleverde losse microfoon) een gesprek gevoerd kan worden.
Het probleem is alleen dat wanneer ik gebeld wordt (terwijl alles connected is) ik het gesprek op kan nemen, maar vervolgens eerst bij "sources" op mijn iPhone de 6100BT moet kiezen. Een binnenkomend gesprek wordt dus standaard via de iPhone behandeld (interne mic+speakers) terwijl ik deze toch echt default over de autospeakers wil horen. Nogmaals: radio en iPhone zijn gepaired en uitgaande gesprekken gaat goed. De extra handeling die ik op wil heffen is alleen bij binnenkomende calls.
Ik hoop dat jullie hier een oplossing voor weten. Want echt hands-free is het zo niet...
Hoe neem je het gesprek aan? via het touchscreen van de telefoon of een knop op de radio?Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:06:
Zoef
Verwijderd
Opnemen doe ik liever via het touchscreen dan de autoradio. Dat multi-control wieltje vind ik maar een beetje onhandig.
De volgende keer neem ik op via de radio en kijk of dat wat uitmaakt. Ik denk wel een handige opmerking, bedankt
De volgende keer neem ik op via de radio en kijk of dat wat uitmaakt. Ik denk wel een handige opmerking, bedankt
Dat maakt het hele verschilVerwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 09:52:
Opnemen doe ik liever via het touchscreen dan de autoradio. Dat multi-control wieltje vind ik maar een beetje onhandig.
Zoef
Neem je op via de iPhone of via de radio? Wellicht dat dat nog verschil maakt?
edit:
Whoops, even een pagina over het hoofd gezien.
Whoops, even een pagina over het hoofd gezien.

[ Voor 30% gewijzigd door Xander op 22-09-2009 10:05 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Is dit altijd zo?Zpottr schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 09:56:
[...]
Dat maakt het hele verschilje gesprek gaat via de telefoon als je op het touchscreen aanneemt, en vis de radio als je via de radio aanneemt.
Ik volg deze radiodiscussie al een tijdje. ben nu uitgekomen bij een Carcomm cradle in combinatie met een Kenwood KDC BT8044U (op de site van Kenwood zie je overigens alleen een plaatje van de afstandsbediening).
De Kenwood heeft een Parrot-chip en externe mic, én USB en aux-in achterop. Geen kabeltjesgedoe dus wanneer straks alles is weggewerkt.
Ik ben bij deze radio uitgekomen omdat je de telefoon (o.a.) via USB aan kan sluiten en vervolgens kan kiezen tussen radiobediening of rechtstreekse bediening. DIt omdat ik het veel prettiger vind de iPhone te kunnen blijven bedienen i.p.v. dat de radio de bediening geheel overneemt zoals bij Alpine. Bovendien kan ik de cradle zo monteren dat -ie dicht bij het stuur zit, en ik vind het anders ook zonde van de gemakkelijke gebruikersinterface van de iPhone.
Kan ik een binnenkomend / uitgaand gesprek dus (waarschijnlijk?) niet op de telefoon aannemen/ beginnen en over de radio voeren?
Kan wel maar waarschijnlijk moet je dan als je via je telefoon opneemt, eerst nog bij audiosource op je tel kiezen voor de radio. Doe je dit niet dan loopt het gesprek gewoon via de tel. En dit iedere keer als je een gesprek aanneemt.Jorii schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:36:
[...]
Is dit altijd zo?
Ik volg deze radiodiscussie al een tijdje. ben nu uitgekomen bij een Carcomm cradle in combinatie met een Kenwood KDC BT8044U (op de site van Kenwood zie je overigens alleen een plaatje van de afstandsbediening).
De Kenwood heeft een Parrot-chip en externe mic, én USB en aux-in achterop. Geen kabeltjesgedoe dus wanneer straks alles is weggewerkt.
Ik ben bij deze radio uitgekomen omdat je de telefoon (o.a.) via USB aan kan sluiten en vervolgens kan kiezen tussen radiobediening of rechtstreekse bediening. DIt omdat ik het veel prettiger vind de iPhone te kunnen blijven bedienen i.p.v. dat de radio de bediening geheel overneemt zoals bij Alpine. Bovendien kan ik de cradle zo monteren dat -ie dicht bij het stuur zit, en ik vind het anders ook zonde van de gemakkelijke gebruikersinterface van de iPhone.
Kan ik een binnenkomend / uitgaand gesprek dus (waarschijnlijk?) niet op de telefoon aannemen/ beginnen en over de radio voeren?
Kan iemand vertellen of je gewoon TomTom, Navigon of Sygic kan blijven gebruiken op de iPhone als je radio de iPhone overneemt met iPod Direct?
Als dat overnemen echt heel je iPhone overneemt en je niet eens TomTom kunt opstarten, dan heb ik er eigenlijk niks aan.
Als dat overnemen echt heel je iPhone overneemt en je niet eens TomTom kunt opstarten, dan heb ik er eigenlijk niks aan.
Verwijderd
Navigon werkt eigenlijk wel prima dan. Je kunt gewoon je iPhone muziek bedienen via de radio terwijl je Navigon hebt open staan op je iPhone. Gesproken instructies worden dan ook afgespeeld via je speakers terwijl je muziek wat dimt. Wat mij betreft ideaal. (Gaat over een Alpine radio maar het zal wellicht bij andere radio's hetzelfde zijn, idem andere navi programma's.)
Nogmaals Kenwood is al een jaar onverslaanbaar, eh ik lieg van de week een JVC KD-R801 ingebouwd voor mijn moeder. Met mijn 3G geen voice recognition, met die van haar (3GS) dus wel, wat ook te verwachten was. Kraakhelder, supercombi! afstandbediening is wat kariger dan de Kenwood, maar dus wel simpeler...
Verwijderd
Hou nou eens op met dat onnodig telsell reclame gedoe. Leuk dat de Kenwood het goed doet maar op diezelfde manier doet mijn Alpine het ook. Voor mij kan het niet beter maar ik sluit niet uit dat er ook best een leuke Alpine of Pioneer is die het allemaal ook prima aanpakt.rickyenslingert schreef op zondag 27 september 2009 @ 21:30:
Nogmaals Kenwood is al een jaar onverslaanbaar, eh ik lieg van de week een JVC KD-R801 ingebouwd voor mijn moeder. Met mijn 3G geen voice recognition, met die van haar (3GS) dus wel, wat ook te verwachten was. Kraakhelder, supercombi! afstandbediening is wat kariger dan de Kenwood, maar dus wel simpeler...
Ik heb met die optie in Navigon wel eens gespeeld ja. Maar als je iPod direct gebruikt, kun je dan ook nummers skippen met de radio terwijl je navigeert? Of moet dat perse elke keer via de interface van navigon via dat kleine oranje iPod icoontje.Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 23:50:
Navigon werkt eigenlijk wel prima dan. Je kunt gewoon je iPhone muziek bedienen via de radio terwijl je Navigon hebt open staan op je iPhone. Gesproken instructies worden dan ook afgespeeld via je speakers terwijl je muziek wat dimt. Wat mij betreft ideaal. (Gaat over een Alpine radio maar het zal wellicht bij andere radio's hetzelfde zijn, idem andere navi programma's.)
[ Voor 6% gewijzigd door Executor16 op 28-09-2009 08:53 ]
Blijkbaar bedient hij of zij het met de radio......Executor16 schreef op maandag 28 september 2009 @ 08:52:
[...]
Ik heb met die optie in Navigon wel eens gespeeld ja. Maar als je iPod direct gebruikt, kun je dan ook nummers skippen met de radio terwijl je navigeert? Of moet dat perse elke keer via de interface van navigon via dat kleine oranje iPod icoontje.
Dit is absoluut onzin, je hoeft alleen audiosorce te kiezen als je bluetooth audio wil, gesprekken worden automatisch al overgenomen als je gepaired hebt....Gadgeteer schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:55:
[...]
Kan wel maar waarschijnlijk moet je dan als je via je telefoon opneemt, eerst nog bij audiosource op je tel kiezen voor de radio. Doe je dit niet dan loopt het gesprek gewoon via de tel. En dit iedere keer als je een gesprek aanneemt.
Ben ook fan van JVC, zie een vd eerdere berichten.....Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 00:22:
[...]
Hou nou eens op met dat onnodig telsell reclame gedoe. Leuk dat de Kenwood het goed doet maar op diezelfde manier doet mijn Alpine het ook. Voor mij kan het niet beter maar ik sluit niet uit dat er ook best een leuke Alpine of Pioneer is die het allemaal ook prima aanpakt.
Het is zeker geen onzin. Wellicht hangt het af van de specifieke apparatuur die gebruikt wordt, maar het beschreven gedrag komt wel degelijk voor.rickyenslingert schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:32:
[...]
Dit is absoluut onzin, je hoeft alleen audiosorce te kiezen als je bluetooth audio wil, gesprekken worden automatisch al overgenomen als je gepaired hebt....
Zoef
Blijkbaar weet je niet hoe je zaken moet bedienen. Natuurlijk laat de iPhone je kiezen tussen telefoon, speakerfone en eventueel bluetooth als je opneemt via de iphone. Echter als je automatisch van de bluetooth gebruik wil maken moet je niet via de telefoon opnemen, maar via de autoradio! Dan gaat het wel gelijk over de bluetooth. Zo is het namelijk bedacht, logisch dus.....Zpottr schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:11:
[...]
Het is zeker geen onzin. Wellicht hangt het af van de specifieke apparatuur die gebruikt wordt, maar het beschreven gedrag komt wel degelijk voor.
Doe eens niet zo uit de hoogte joh.rickyenslingert schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 08:57:
[...]
Blijkbaar weet je niet hoe je zaken moet bedienen. Natuurlijk laat de iPhone je kiezen tussen telefoon, speakerfone en eventueel bluetooth als je opneemt via de iphone. Echter als je automatisch van de bluetooth gebruik wil maken moet je niet via de telefoon opnemen, maar via de autoradio! Dan gaat het wel gelijk over de bluetooth. Zo is het namelijk bedacht, logisch dus.....
Ten eerste, de discussie loopt nav een vraag van deze user.
Lees wat daar staat.
Ten tweede, juist posts zoals de jouwe, die beginnen met "Dit is absoluut onzin" en dan maar de helft van het scenario beschrijven (oftewel, je vertelt niet dat je voor automatische keuze voor BT wel via het BT apparaat moet opnemen en niet via het touchscreen) werken verwarrend. Wat je hier dus schrijft:
...is niet correct tenzij je de manier van aannemen erbij vermeldt; iets dat anderen (waaronder ik) veel hoger in de thread al genoemd hebben. Bovendien reageer je op een post die het gedrag correct beschrijft.rickyenslingert schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:32:
[...]
Dit is absoluut onzin, je hoeft alleen audiosorce te kiezen als je bluetooth audio wil, gesprekken worden automatisch al overgenomen als je gepaired hebt....
Dus voor je gaat roepen met termen als "absoluut onzin" en "Blijkbaar weet je niet hoe je zaken moet bedienen" zou je 1) eerst eens zelf kunnen lezen en 2) zorgen dat je eigen posts 100% correct en compleet zijn.
Zoef
OK, je hebt gelijk, ik zal de zaken niet zo scherp meer neerzetten, maar waarom stelt men dan een vraag waar het antwoord al in besloten is?
Ik heb ook de Carcomm (CMIC-103) en een Parrot CK3000 aangeschaft (bij elkaar 150,-) om met mn iPhone muziek af te kunnen spelen (Carcomm) én handsfree te bellen (Parrot), maar nu blijkt het fabrieksmodelletje van mijn auto geen AUX IN te hebben (Clarion RD3-01)Jorii schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:36:
Kan ik dus alsnog een nieuwe radio aanschaffen... een AUX-IN aan de achterkant is dus essentieel, maar de AUX ingang lijkt bij bijna alle radio's voor te zitten. Jouw Kenwood heeft em achter, maar die vind ik net iets te duur (of ik moet mn Parrot gelijk weer doorverkopen
M'n oog viel op de Pioneer DEH-2100UB (90 euries), maar die rept ook over een AUX vóór. Maar als ik de achterkant bekijk zie ik toch links een AUX in?? (overigens heeft m'n huidige radio twee ISO-stekkers, voor voeding en audio, en deze heeft er maar eentje

Iemand een idee of dit uberhaupt gaat werken met de Carcomm aan de achterkant aangesloten?
Die rca links is dan naar alle waarschijnlijkheid aux-out?
De line-in. Dat zou ook kunnen ja. Dan vraag ik me alleen af of mn iPhone via de cradle nog opgeladen wordt...DaRKie schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:58:
Die rca links is dan naar alle waarschijnlijkheid aux-out?
En (een beetje off-topic misschien) voor die twee ISO kabels die in mn oude radio gingen zou ik dan zoiets moeten halen?

Die rca-aansluiting (rood/wit) links kan IN of UIT zijn, maar als er maar één zit zou ik rekenen op UIT. Daar kun je dan een versterker mee aansluiten.
Zo'n verloopstukje zit meestal bij de autoradio die je koopt, dat witte blokje is merkspecifiek en de bruine en zwarte zijn de universele standaard. Aan het bruine blokje komen je speakers en de zwarte regelt de (geschakelde) plus / massa.
Zo'n verloopstukje zit meestal bij de autoradio die je koopt, dat witte blokje is merkspecifiek en de bruine en zwarte zijn de universele standaard. Aan het bruine blokje komen je speakers en de zwarte regelt de (geschakelde) plus / massa.
[ Voor 60% gewijzigd door Elwood Blues op 10-10-2009 19:55 ]
zijn hier nog mensen met een iDA-X305 van alpine?
lijkt me een heel leuke radio voor bij de iphone. Maar ik kan er weinig info over vinden en lees hier en daar dat er nog wel wat connectie problemen zijn soms
lijkt me een heel leuke radio voor bij de iphone. Maar ik kan er weinig info over vinden en lees hier en daar dat er nog wel wat connectie problemen zijn soms
Dit topic is alweer een tijdje geleden voor het laatst gebruikt, maar ik ben ook op zoek naar het volgende:
Autoradio die kan:
- Moet iphone kunnen bedienen vanaf radio
- Navigatie op iphone moet gewoon doorgaan
- En uiteraard hands free bellen
Is dit mogelijk over zowel bluetooth als USB? Of moet ik voor een van de 2 opties gaan. Zijn er inmiddels nieuwe/andere ervaringen met autoradio's?
Autoradio die kan:
- Moet iphone kunnen bedienen vanaf radio
- Navigatie op iphone moet gewoon doorgaan
- En uiteraard hands free bellen
Is dit mogelijk over zowel bluetooth als USB? Of moet ik voor een van de 2 opties gaan. Zijn er inmiddels nieuwe/andere ervaringen met autoradio's?
Met de Kenwood KDC BT8044U kan je dit allemaal
Tel gaat dan via bluetooth als je in de auto bent, maakt niet uit of je via tel of radio opneemt
Navi/iPod functie gaat via de usb
Het werkt als een zonnetje
Tel gaat dan via bluetooth als je in de auto bent, maakt niet uit of je via tel of radio opneemt
Navi/iPod functie gaat via de usb
Het werkt als een zonnetje
Ik heb zelf een Sony Xplod.
Afgelopen weekend van Friesland naar Overijsel gereden.
Hierbij had ik mijn iPhone in de raamhouder, met een dock kabel via USB op de autoradio aangesloten, en daarnaast ook via Bluetooth.
Mijn mogelijkheden:
- iPod via USB
- Browsen met de Sony BrowZer door playlists, artiesten, albums en nummers etc. bladeren en afspelen, volledige bediening dus.
- Tijdens navigeren, gewoon volledige controle over je muziek zoals bovenstaande, zonder de interne iPod functie van Navigon e.d. te gebruiken.
- iPod via Bluetooth
- Nummers selecteren etc. via de iPhone zelf, enige wat ik dan met de autoradio kan was volume aanpassen. (Geen volgende en vorige nummer etc. dus)
- Tijdens navigatie, de geïntegreerde iPod functie van Navigon bedienen.
- Navigatie
- Instellen op USB
- Navigatie stemmen de iPod (USB/bluetooth) functie laten dimmen, en dan de stem over de autoradio heen (volume afhankelijk van autoradio volume)
- Instellen op Bluetooth
- Zelfde als hierboven, maar dan is de volume instelbaar op de iPhone zelf
- Handsfree bellen
- Dit kan uiteraard alleen via Bluetooth, maar dit werkte ook verder prima, muziek dimmen, autoradio gaat automatisch naar 'BT Phone' functie, ik kan opnemen met 1 knop op de autoradio, en werkt allemaal prima.
- Terugbellen gaat ook prima, even op de radio naar de 'BT Phone' en drukken op bellen, en het systeem belt de persoon op die ik het laatst heb gebeld.
- Na ophangen, gaat de muziek weer netjes verder.
En uiteraard, wordt de iPhone tijdens dit alles ook nog netjes opgeladen, tenzij je alles tegelijk doet, dan gaat het laden heel langzaam, of zorgt het systeem ervoor dat ie alleen een beetje wordt bijgeladen en dus niet leeg gaat.
Zo kan je dus eindeloos rond blijven rijden, met navigatie, muziek en bereikbaarheid via de telefoon.
Tot zo ver mijn ervaring met de iPhone in combinatie met mijn autoradio.
Hierbij had ik mijn iPhone in de raamhouder, met een dock kabel via USB op de autoradio aangesloten, en daarnaast ook via Bluetooth.
Mijn mogelijkheden:
- iPod via USB
- Browsen met de Sony BrowZer door playlists, artiesten, albums en nummers etc. bladeren en afspelen, volledige bediening dus.
- Tijdens navigeren, gewoon volledige controle over je muziek zoals bovenstaande, zonder de interne iPod functie van Navigon e.d. te gebruiken.
- iPod via Bluetooth
- Nummers selecteren etc. via de iPhone zelf, enige wat ik dan met de autoradio kan was volume aanpassen. (Geen volgende en vorige nummer etc. dus)
- Tijdens navigatie, de geïntegreerde iPod functie van Navigon bedienen.
- Navigatie
- Instellen op USB
- Navigatie stemmen de iPod (USB/bluetooth) functie laten dimmen, en dan de stem over de autoradio heen (volume afhankelijk van autoradio volume)
- Instellen op Bluetooth
- Zelfde als hierboven, maar dan is de volume instelbaar op de iPhone zelf
- Handsfree bellen
- Dit kan uiteraard alleen via Bluetooth, maar dit werkte ook verder prima, muziek dimmen, autoradio gaat automatisch naar 'BT Phone' functie, ik kan opnemen met 1 knop op de autoradio, en werkt allemaal prima.
- Terugbellen gaat ook prima, even op de radio naar de 'BT Phone' en drukken op bellen, en het systeem belt de persoon op die ik het laatst heb gebeld.
- Na ophangen, gaat de muziek weer netjes verder.
En uiteraard, wordt de iPhone tijdens dit alles ook nog netjes opgeladen, tenzij je alles tegelijk doet, dan gaat het laden heel langzaam, of zorgt het systeem ervoor dat ie alleen een beetje wordt bijgeladen en dus niet leeg gaat.
Zo kan je dus eindeloos rond blijven rijden, met navigatie, muziek en bereikbaarheid via de telefoon.
Tot zo ver mijn ervaring met de iPhone in combinatie met mijn autoradio.
Verwijderd
Bedankt voor je uitgebreide review, ik heb hier heel veel aan omdat ik vreselijk zit te twijfelen welke radio ik nou moet nemen. Ik blijf eigenlijk altijd bij Sony is ik ben blij dat je er goede ervaringen mee hebtjvsjmedia.nl schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:10:
Ik heb zelf een Sony Xplod.
...
Ik heb naar aanleiding van je verhaal nog twee vraaggies. Welk type autoradio heb je en kan je ook de iPod-functies bedienen op de iPhone zelf (touchscreen) i.p.v. op de radio? Ik ben erg benieuwd of dit kan.
Als navigatie op de iphone geen vereiste is is dit misschien een oplossing
http://www.parrot.com/usa...tooth-hands-free-car-kits
Voordelen:
- Iphone aansluiting
- album art op scherm
- radiosleuf lijkt leeg als frontje er af is
- iphone netjes weg gewerkt
- magnetisch frontje
- hdd (usb) aansluiting
- aux in gang (veel input mogelijkheden dus)
Nadelen (die ik heb kunnen vinden):
- actieve koeling, sommigen vinden hem te veel lawaai maken, meningen verschillen daarover in de reviews
- schijnt niet echt snel op te starten en je iphone/hdd in te lezen.
- iets langer dan normale radio dus past niet altijd
- geen navigatie meer op iphone mogelijk
Ik zit zelf nog te twijfelen, vooral het lawaai zou voor mij een dealbreaker zijn. Maar wil hem dus eerst nog een keer horen.
http://www.parrot.com/usa...tooth-hands-free-car-kits
Voordelen:
- Iphone aansluiting
- album art op scherm
- radiosleuf lijkt leeg als frontje er af is
- iphone netjes weg gewerkt
- magnetisch frontje
- hdd (usb) aansluiting
- aux in gang (veel input mogelijkheden dus)
Nadelen (die ik heb kunnen vinden):
- actieve koeling, sommigen vinden hem te veel lawaai maken, meningen verschillen daarover in de reviews
- schijnt niet echt snel op te starten en je iphone/hdd in te lezen.
- iets langer dan normale radio dus past niet altijd
- geen navigatie meer op iphone mogelijk
Ik zit zelf nog te twijfelen, vooral het lawaai zou voor mij een dealbreaker zijn. Maar wil hem dus eerst nog een keer horen.
Ik heb een bluetooth autoradio die A2DP ondersteunt. Met de TomTom is het een heerlijkheid, de muziek stopt en de instructie's gaan kraakhelder over mijn zes luidsprekers (de Belgische Lucie klinkt dan nog zwoeler
). Ware het niet dat de switch van radio/cd/sd-kaart naar A2DP ongeveer 1 a 1,5 seconde in beslag neemt. Een instructie zoals "Na driehonderd meter rechts afslaan" wordt dan ".. meter rechts afslaan", ook bijvoorbeeld "Nu rechts afslaan" wordt "..afslaan". Weet iemand hoe ik de instructie's van TomTom iets kan vertragen als ik het geluid via A2DP laat lopen? Bijvoorbeeld door twee seconden stilte in te lassen voor iedere instructie, misschien dat daar een stem (voices) voor beschikbaar is. Als alternatief heb ik nu met BTPS (http://blog.ramondeklein.nl/index.php/2009/10/04/btps/) het bluetoothprofiel A2DP uitgeschakeld. Dan is het handsfreeprofiel nog actief voor handsfree bellen. Overigens heb ik een cheapass Kruidvat radio van E 69,99, logt direct in op mijn telefoon als ik de radio aanzet en geen enkel probleem om mezelf of de andere kant van de lijn verstaanbaar te maken. Perfecte combi dus.

He Raddraaier, heb je die net gekocht of heb je die al een tijdje? Ik ben op zoek naar een el cheapo radio met carkit-achtige mogelijkheden. Welk merk/type is het?
Ik gebruik zelf de Pioneer FH-80BT. (http://www.pioneer.nl/nl/...21/61/FH-P80BT/index.html)
Dit is een 2-din auto radio. Met een USB (voor aansluiten: schijf, mp3 speler, ipod of iphone) en een AUX aansluiting. met losse microfoon. En bluetooth bellen. Bediening ipod/iphone op radio. Overkopieren telefoonboek.
Ik heb zelf een iphone 3gs 32gb. en deze werkt goed met het systeem. Het enige is dat als je hem aansluit dat je een Vliegtuigmodus melding krijgt. (Dit omdat het systeem gemaakt is voor een ipod) Als je deze negeert dan kan je gewoon bellen via bluetooth.
Prima systeem. en niet duur. Als je het vergelijkt met andere systemen die even veel kunnen.
Navigatie werkt ook over de boxen. moet je wel mp3/ipod muziek luisteren. anders krijgt het systeem geen geluid door.
Dit is een 2-din auto radio. Met een USB (voor aansluiten: schijf, mp3 speler, ipod of iphone) en een AUX aansluiting. met losse microfoon. En bluetooth bellen. Bediening ipod/iphone op radio. Overkopieren telefoonboek.
Ik heb zelf een iphone 3gs 32gb. en deze werkt goed met het systeem. Het enige is dat als je hem aansluit dat je een Vliegtuigmodus melding krijgt. (Dit omdat het systeem gemaakt is voor een ipod) Als je deze negeert dan kan je gewoon bellen via bluetooth.
Prima systeem. en niet duur. Als je het vergelijkt met andere systemen die even veel kunnen.
Navigatie werkt ook over de boxen. moet je wel mp3/ipod muziek luisteren. anders krijgt het systeem geen geluid door.
[ Voor 8% gewijzigd door NoFearWizz op 15-03-2010 14:22 ]
Verwijderd
Beste tweakers,
ik heb de Alpine103BT en heb het Ipod kabeltje erbij gekocht die ik via de achterzijde van de Alpine kan aansluiten en een connectie kan creeeren met mijn ipod classic. Mijn probleem is dat als ik deze connectie tot stand breng dat ik alleen via mijn Alpine de muziek kan bedienen. Ik zou het graag via de ipod classic bedienen, omdat de inferface natuurlijk een stuk netter is.
Weet iemand een manier om dit te omzeilen?
Alvast bedankt,
Slaven
ik heb de Alpine103BT en heb het Ipod kabeltje erbij gekocht die ik via de achterzijde van de Alpine kan aansluiten en een connectie kan creeeren met mijn ipod classic. Mijn probleem is dat als ik deze connectie tot stand breng dat ik alleen via mijn Alpine de muziek kan bedienen. Ik zou het graag via de ipod classic bedienen, omdat de inferface natuurlijk een stuk netter is.
Alvast bedankt,
Slaven
Ik heb zelf de Alpine 114 BT, erg goede radio voor iPhone gebruik (bellen, muziek, al die geintjes) maar ik zit er ook mee dat je alleen de interface van de radio kunt gebruiken en op de iPhone krijg je dat lelijk "Er is een accessoire aangesloten" gedoe, ben ook erg benieuwd naar een omweg!Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:37:
Beste tweakers,
Alvast bedankt,
Slaven
Verwijderd
Daar ben ik weer 
Ik heb een site gevonden waar ze er een oplossing voor hebben. Je moet een bestand downloaden en dat op de
Alpine headunit installeren. Het probleem is dat ik de download niet kan vinden
Misschien is iemand anders
in staat het te vinden.
Dit is de site: http://www.iphoneclub.nl/...342-iphone-car-audio.html
Helemaal onderaan wordt de solutie gegeven...
Ik heb een site gevonden waar ze er een oplossing voor hebben. Je moet een bestand downloaden en dat op de
Alpine headunit installeren. Het probleem is dat ik de download niet kan vinden

in staat het te vinden.
Dit is de site: http://www.iphoneclub.nl/...342-iphone-car-audio.html
Helemaal onderaan wordt de solutie gegeven...
Ik heb 'm geïnstalleerd en zal hem vanmiddag wanneer ik terug ga naar huis even uitproberen!Hiervoor moet je de NoAccessorySplash van de modmyi repository in Cydia downloaden, dan heb je weer de volledige controle over je Iphone.
Verwijderd
SgtDoggie,
ben echt blij voor je vooral als het ook nog eens fatsoenlijk werkt!
Zou je me de site kunnen verschaffen waar je dat bestandje hebt gevonden en hoe je het hebt aangepakt?
Alvast bedankt jong
(volgens mij werkt het alleen met de iphone en niet met de ipod classic)
ben echt blij voor je vooral als het ook nog eens fatsoenlijk werkt!
Zou je me de site kunnen verschaffen waar je dat bestandje hebt gevonden en hoe je het hebt aangepakt?
Alvast bedankt jong
(volgens mij werkt het alleen met de iphone en niet met de ipod classic)
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 12:33 ]
Update: het werkt prima, ik kan nu me iPod functie van me iPhone gewoon weer netjes gebruiken terwijl ie aangesloten zit aan de Alpine!
Slawen: Hiervoor heb je een gejailbreakte iPhone nodig en Cydia, dan zoek je gewoon op NoAccessorySplash, installeer je hem (gewoon de stappen volgens) dan restart hij je Springboard (niks spannends) en that's it!
Succes!
Slawen: Hiervoor heb je een gejailbreakte iPhone nodig en Cydia, dan zoek je gewoon op NoAccessorySplash, installeer je hem (gewoon de stappen volgens) dan restart hij je Springboard (niks spannends) en that's it!
Succes!
Verwijderd
Nice!
Laat ik nou geen Iphone hebben
Is het iemand al gelukt met de ipod classic, ik hoor het graag
Laat ik nou geen Iphone hebben
Is het iemand al gelukt met de ipod classic, ik hoor het graag
Ik heb vandaag de Pioneer deh-6200bt gekocht en het werkt perfect! Als ik hem aansluit krijg je op het scherm de melding dat de Iphone is aangesloten op een accessoire. Je kan hem dan bedienen via de radio. Als je dan een knop op de radio indrukt kan je de muziek weer via de Iphone bedienen. Bellen werkt ook goed.
Edit: Vergeten te vermelden dat je de Iphone gewoon met de standaard usb kabel kan aansluiten en de radio laadt dan ook meteen je Iphone op.
Edit: Vergeten te vermelden dat je de Iphone gewoon met de standaard usb kabel kan aansluiten en de radio laadt dan ook meteen je Iphone op.
[ Voor 18% gewijzigd door Peterkjeld op 28-05-2010 21:03 ]
Ik heb de Kenwood BT8044U en daarbij kan je kiezen welke bediening je wenst. Is verder als apparaat een onding om te bedienen. Gelukkig zit m'n 3GS in een hele nette cradle vlak bij de versnellingspook, naast het stuur.
Verwijderd
ik heb sinds een paar weken de Alpine IXA-w407BT in me auto.
Werkt perfect met de iphone.
Zit een iphone/ipod connecter bij,je kan dan je iphone bedienen via de radio en word tevens ook opgeladen.
Bij mij komt de connecter in me dashbordkastje uit maar deze kan natuurlijk na wens geplaatst worden.
Verder zit er BT carkit functie op en je kan ook muziek via BT afspelen maar dan kan je je iphone niet meer bedienen via de radio.
Natuurlijk niet de goedkoopste oplossing maar wel een heele mooie
hier nog een linkje op youtube met een review van de radio met iphone
http://www.youtube.com/watch?v=W9ogLzrX9XQ
De navigatiemodule en andere onderdelen die je op het filmpje ziet moet je extra kopen die ziten er niet bij.
Zit een iphone/ipod connecter bij,je kan dan je iphone bedienen via de radio en word tevens ook opgeladen.
Bij mij komt de connecter in me dashbordkastje uit maar deze kan natuurlijk na wens geplaatst worden.
Verder zit er BT carkit functie op en je kan ook muziek via BT afspelen maar dan kan je je iphone niet meer bedienen via de radio.
Natuurlijk niet de goedkoopste oplossing maar wel een heele mooie
De navigatiemodule en andere onderdelen die je op het filmpje ziet moet je extra kopen die ziten er niet bij.
Ik lees op veel plaatsen dat er problemen zijn met iOS 4 en autoradio's.
Daarom vroeg ik me af of er al iOS 4 autoradio's beschikbaar zijn.
Gezien iOS4 ook meer gegevens kan (mag...) doorsturen naar de autoradio zou het natuurlijk helemaal mooi zijn als radio's daar ook gebruik van gaan maken!
Gezien iOS4 ook meer gegevens kan (mag...) doorsturen naar de autoradio zou het natuurlijk helemaal mooi zijn als radio's daar ook gebruik van gaan maken!
iOS 4 heeft in elk geval nog geen fix voor de A2DP/AVRCP bugs (geen next/prev track), al moet 4.1 daar wel verandering in gaan brengen.
Dat zou sowieso dan fijn zijn idd.Dreamvoid schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:06:
iOS 4 heeft in elk geval nog geen fix voor de A2DP/AVRCP bugs (geen next/prev track), al moet 4.1 daar wel verandering in gaan brengen.
Maar wat ik wel begreep uit het persbericht van BMW is dat iOS4 nu veel meer uit kan sturen:
nieuws: BMW gaat iPod Out-feature van iOS 4 ondersteunen
Daar is verder door niemand nog een aankondiging over gedaan?
Ik heb met de Pioneer deh-6200bt nergens last van.GS2K1 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:17:
Ik lees op veel plaatsen dat er problemen zijn met iOS 4 en autoradio's.
Verwijderd
Ik heb een Kenwood KDCBTU50. Alles werkt goed, behalve ben ik niet verstaanbaar via de telefoon. Interne of externe microfoon, het maakt niet uit. Kenwood geeft nu aan dat dit komt omdat de radio niet iPhone 4 compatible is. Kan dit de oorzaak zijn? Wie weet welke radio wel goed werkt? Of wachten tot 4.1 met de Bluetooth update. (ik kan me dit niet vorstellen omdat de verbinding uitstekend is met Bluetooth incl audio streamen).
Vraagje, is het mogelijk om het geluid van een navigatie app over je speakers te horen??Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:20:
ik heb sinds een paar weken de Alpine IXA-w407BT in me auto.
Natuurlijk niet de goedkoopste oplossing maar wel een heele mooie![]()
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Verwijderd
Ik heb zelf een alpine 104bt zo uit mijn hoofd... Bijna helemaal perfect.
Het enige wat ik graag zou willen, is het besturen van de iPod functie met de iPhone ipv met de autoradio.
Weet iemand of er een autoradio is die dat wel doet?
Het enige wat ik graag zou willen, is het besturen van de iPod functie met de iPhone ipv met de autoradio.
Dat ligt niet aan de radio, dat ligt aan je iPhone. Wat je nodig hebt is de NoAccessorySplash en deze is te downloaden in Cydia in de modmyi repo (dus je iPhone moet wel jailbroken zijn).Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:01:
Ik heb zelf een alpine 104bt zo uit mijn hoofd... Bijna helemaal perfect.
Als je deze app hebt geinstalleerd kun je alles vanaf je iPhone bedienen, dus ook de iPod functie.
Succes!
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Verwijderd
Zoiets had ik wel meegekregen, maar ik wil hem eigenlijk niet jailbreaken....alles werkt nu heerlijk..
De kans dat hij vaker crasht enzo durf ik eigenlijk niet aan...
De kans dat hij vaker crasht enzo durf ik eigenlijk niet aan...
Dan wordt het lastig ben ik bang.... Overigens is een crash van mijn iPhone zelden, en als het dan eens een keertje gebeurd gewoon even rebooten en opgelost.
iOS 4.1 op een 3GS met limerain JB
iOS 4.1 op een 3GS met limerain JB
Ok ik zit met het volgende probleem. Heb een crappy autoradio niet veel nieuwe snufjes zoals USB en Bluetooth. Kan ik toch op de een of andere manier via een houder op de speakers krijgen?
Zo. Dit topic even uit het stof halen. Ik was op zoek naar info voor een autoradio icm met mijn iPhone 4 (op dit moment iOS 4.3.1)
Ik heb alleen de 'pech' dat ik ik passieve autoradio nodig heb, omdat de vorige eigenaar van mijn auto een autoradio (pioneer dex-p99r) in combinatie met een losse versterker had geïnstalleerd. De huidige autoradio heeft zelf geen versterker, is dus passief en heeft 2 RCA 4 volt uitgangen.
Dat heb ik dus ook nodig. Nu kwam ik op deze uit: Sony MEX BT3800U. Deze heeft 3 RCA 4 volt uitgangen
Er staan geen 'compatible with iPod / iPhone' icoontjes bij, maar volgens de omschrijving moet je via de USB-dock kabel gewoon muziek uit je iPhone kunnen trekken
Ik lees echter ook allemaal spookverhalen dat dit soort functies vaak niet meer werken na bijv. een software update van iOS, of zomaar ineens.
Deze Sony MEX BT3800U heeft dan ook nog een 3,5" AUX ingang aan de voorkant, dus ik zou m'n iPhone altijd nog via de koptelefoon uitgang aan kunnen sluiten daarop, mocht het via USB - dock kabel niet werken.
Ik heb al even gezocht op dit type, maar kon in dit forum niets vinden. Als iemand nog tips heeft voor passieve autoradio's met minimaal 2 RCA uitgangen, dan graag...
Ik heb alleen de 'pech' dat ik ik passieve autoradio nodig heb, omdat de vorige eigenaar van mijn auto een autoradio (pioneer dex-p99r) in combinatie met een losse versterker had geïnstalleerd. De huidige autoradio heeft zelf geen versterker, is dus passief en heeft 2 RCA 4 volt uitgangen.
Dat heb ik dus ook nodig. Nu kwam ik op deze uit: Sony MEX BT3800U. Deze heeft 3 RCA 4 volt uitgangen
Er staan geen 'compatible with iPod / iPhone' icoontjes bij, maar volgens de omschrijving moet je via de USB-dock kabel gewoon muziek uit je iPhone kunnen trekken
Ik lees echter ook allemaal spookverhalen dat dit soort functies vaak niet meer werken na bijv. een software update van iOS, of zomaar ineens.
Deze Sony MEX BT3800U heeft dan ook nog een 3,5" AUX ingang aan de voorkant, dus ik zou m'n iPhone altijd nog via de koptelefoon uitgang aan kunnen sluiten daarop, mocht het via USB - dock kabel niet werken.
Ik heb al even gezocht op dit type, maar kon in dit forum niets vinden. Als iemand nog tips heeft voor passieve autoradio's met minimaal 2 RCA uitgangen, dan graag...
[ Voor 7% gewijzigd door autoreverse op 22-04-2011 21:28 ]
Verwijderd
Beetje laat, maar wellicht een idee.
Oxygene O Car.
Geweldige radio speciaal en alleen voor Iphone.
zie http://www.oxygenaudio.com/363-o-car.html.
Oxygene O Car.
Geweldige radio speciaal en alleen voor Iphone.
zie http://www.oxygenaudio.com/363-o-car.html.
Zelf heb ik de Alpine IDA-X305S ervoor gebruikt en dat is buiten een goede autoradio ook een goede metgezel voor de iPhone. Hij geeft alle relevante informatie weer op een duidelijk kleurenscherm en zoeken gaat ook heel makkelijk met de grote draaiknop. Echter zoals vaker bij Alpine, moet je wel flink dokken voor extra functies zoals Bluetooth, die in een aparte module komt. Er zijn ook nog wat issues op het moment met de iPhone en Bluetooth, als hij aangesloten is cia een dock-connector. Vaak moet je dan toch even bij de telefoon expliciet kiezen voor Bluetooth of hem naderhand via Bluetooth verbinden. Dat lees ik toch over de ervaringen met de bovengenoemde Alpine en bijhorende Bluetooth module icm. iPhone v4.2

Ik heb een iPhone en zo'n officiële TomTom carkit. Uit die carkit komen twee kabeltjes: een usb voor de voeding en een 3.5mm jack voor audio out. Nu ben ik benieuwd of het volgende mogelijk is en zo ja, met welke radio:
1. Is het mogelijk om de TomTom carkit (en daarmee ook de iPhone) te voeden via de usb-aansluiting van een autoradio?
2. Is het mogelijk om via diezelfde usb-verbinding de iPod-functie van de iPhone te bedienen met de autoradioknoppen? Merk op: daar zit de carkit dus tussen!
3. Geeft in dat geval de usb ook de mp3-data aan de autoradio door, of heb ik dan nog steeds de aux-jack nodig?
4. Indien 1 en 2 (en eventueel 3) mogelijk zijn, is er dan een hiervoor geschikte autoradio die de usb-aansluiting (en indien nodig ook de aux-aansluiting) aan de achterkant heeft, zodat ik de kabel(s) naar de carkit netjes achter het dashboard kan wegwerken?
1. Is het mogelijk om de TomTom carkit (en daarmee ook de iPhone) te voeden via de usb-aansluiting van een autoradio?
2. Is het mogelijk om via diezelfde usb-verbinding de iPod-functie van de iPhone te bedienen met de autoradioknoppen? Merk op: daar zit de carkit dus tussen!
3. Geeft in dat geval de usb ook de mp3-data aan de autoradio door, of heb ik dan nog steeds de aux-jack nodig?
4. Indien 1 en 2 (en eventueel 3) mogelijk zijn, is er dan een hiervoor geschikte autoradio die de usb-aansluiting (en indien nodig ook de aux-aansluiting) aan de achterkant heeft, zodat ik de kabel(s) naar de carkit netjes achter het dashboard kan wegwerken?
[ Voor 4% gewijzigd door JME op 01-08-2011 10:20 ]
@JME, mijn antwoorden op je vragen:
1. Jazeker, echter bij sommige autoradios is de voeding afgesloten op de USB-uitgang - proberen.
2. Nee, de autoradioknoppen zijn niet ingesteld om een externe bron aan te sturen. Wel erkent jouw autoradio wellicht de iPhone als externe MP3-bron en kun je op die wijze vanaf je radio die externe muziekbron bedienen.
3. Niet nodig als jouw radio de iPhone als externe muziekbron erkent met USB.
4. Jazeker, dat is mogelijk maar aardig vakwerk. Om een autoradio er uit te halen heb je speciaal gereedschap nodig. Maar als je er zo bij kunt en weet welke aansluiting waar voor is en de autoradio een USB-ingang op de achterzijde heeft, top!
Zelf heb ik mijn iPhone op mijn Audi RNS (standaard ingebouwde radio) aangesloten met een Garmin VIB 11. De VIB 11 ligt achter de radio, met één kabel naar mijn Garmin navigatie. Mijn iPhone verbind dan met Bluetooth met mijn Garmin. Ideaal, kan dan vanuit mijn contacten de route starten, muziek afspelen wat op mijn iPhone staat, laatste gekozen nummers, etc. Vooral hands free bellen ideaal, automatisch dempt de radio met telefoongeluid over de spekers - prima!
1. Jazeker, echter bij sommige autoradios is de voeding afgesloten op de USB-uitgang - proberen.
2. Nee, de autoradioknoppen zijn niet ingesteld om een externe bron aan te sturen. Wel erkent jouw autoradio wellicht de iPhone als externe MP3-bron en kun je op die wijze vanaf je radio die externe muziekbron bedienen.
4. Jazeker, dat is mogelijk maar aardig vakwerk. Om een autoradio er uit te halen heb je speciaal gereedschap nodig. Maar als je er zo bij kunt en weet welke aansluiting waar voor is en de autoradio een USB-ingang op de achterzijde heeft, top!
Zelf heb ik mijn iPhone op mijn Audi RNS (standaard ingebouwde radio) aangesloten met een Garmin VIB 11. De VIB 11 ligt achter de radio, met één kabel naar mijn Garmin navigatie. Mijn iPhone verbind dan met Bluetooth met mijn Garmin. Ideaal, kan dan vanuit mijn contacten de route starten, muziek afspelen wat op mijn iPhone staat, laatste gekozen nummers, etc. Vooral hands free bellen ideaal, automatisch dempt de radio met telefoongeluid over de spekers - prima!
Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)
Dat stemt al hoopvol!
Als ik je goed begrijp, moet ik nog twee dingen weten:
1. geeft de usb-aansluiting van de TomTom carkit alle iPhone-data door, of is deze alleen voor de voeding?
2. is er een autoradio met usb aan de achterzijde die a) een iPhone als externe mp3-bron herkent en b) die voldoende voeding kan leveren voor zowel de carkit als de iPhone?
Iemand?
Als ik je goed begrijp, moet ik nog twee dingen weten:
1. geeft de usb-aansluiting van de TomTom carkit alle iPhone-data door, of is deze alleen voor de voeding?
2. is er een autoradio met usb aan de achterzijde die a) een iPhone als externe mp3-bron herkent en b) die voldoende voeding kan leveren voor zowel de carkit als de iPhone?
Iemand?
Helaas maar dat klopt niet: de iPhone apparaten worden nooit als Mass Storage Device gezien voor muziek, enkel voor foto's. De autoradio, voor muziek te kunnen spelen vanaf iPod of iPhone via USB, moet voorzien zijn van het Made for iPod of Made for iPhone logo:Preatorium schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:54:

Er is ook een "Works with iPhone" logo:

Dat laatste moet het iig. minimaal hebben voor USB support via de iPhone voor ondersteuning van andere zaken zoals oproepen en dergelijke.
Echter lees ik een bericht dat passthrough niet werkt via de TomTom carkit en moet je ofwel Bluetooth ofwel de 3,5mm lineout gebruiken.
[ Voor 7% gewijzigd door Phuncz op 01-08-2011 11:26 ]
Ik lees achter die link dat de TomTom carkit de iPhone in "USB host mode" zet. Als dat het probleem is, dan klinkt dat als iets dat met een "aangepaste" iPhone nog wel te omzeilen is. Het vermogensprobleem (tegelijk de carkit gebruiken en de iPhone laden via de usb op de autoradio) lijkt me lastiger...
Edit: misschien onnozele vraag, maar kan ik de iPhone via Bluetooth tegelijk met met de TomTom carkit en met een geschikte autoradio pairen? Zou namelijk willen bellen via de carkit en muziek bedienen via de autoradio.
Edit: misschien onnozele vraag, maar kan ik de iPhone via Bluetooth tegelijk met met de TomTom carkit en met een geschikte autoradio pairen? Zou namelijk willen bellen via de carkit en muziek bedienen via de autoradio.
[ Voor 30% gewijzigd door JME op 01-08-2011 14:52 ]
Zover ik weet kunnen geen twee Bluetooth verbindingen tegelijk actief zijn. Het zou wel kunnen dat je kunt overschakelen van je autoradio naar je carkit als je gebeld wordt, maar daar heb ik zelf nog geen ervaring mee.
Volgens verkoper @ Halfords kun je je telefoon zowel met de carkit als met de radio pairen via bluetooth. Tegelijk, that is. Je kunt dan muziek spelen en bedienen via de radio en de carkit gebruiken om te bellen en te navigeren. Echter, zodra je een gesproken aanwijzing uit de navigatie krijgt, zou de BT verbinding met de radio kort wegvallen, waardoor de muziek stopt en handmatig weer gestart moet worden.
Ik merk dat ik de logica niet helemaal snap, beetje klok/klepel verhaal waarbij ik me afvraag of de verkoper die klepel wél weet te vinden
Maar ik blijf verder zoeken, kan me niet voorstellen dat mijn wens uniek is en dat nog niemand een workaround heeft verzonnen!
Ik merk dat ik de logica niet helemaal snap, beetje klok/klepel verhaal waarbij ik me afvraag of de verkoper die klepel wél weet te vinden
Maar ik blijf verder zoeken, kan me niet voorstellen dat mijn wens uniek is en dat nog niemand een workaround heeft verzonnen!
Zal dit topic even afstoffen.
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een iPhone 4S en een oude Audi A6.
Ik wil na een jaar met autobandjes op de iPhone aansluiten wel eens wat anders.
Bij de automaterialenwinkel hebben ze me allerlei Alpines, Kenwoods en JVC's laten zien, die, eenmaal aangesloten op de iPhone, de bediening van de iPod-functie overnamen. Dit is voor mij, zeker gezien de Siri functionaliteit op de 4S, een dealbreaker. Voor de rest werkt het allemaal vlekkeloos, maar dat wil ik gewoon niet hebben. Siri is zo'n beetje gemaakt voor de auto, en dan ga ik dat niet het raam uitgooien.
Dus wat ik zoek is een radio die als verlengde van mijn telefoon functioneert, zonder er een aux kabeltje bovenin te stoppen. Dus ofwel muziek via onder uitgang, ofwel via Bluetooth (is dat überhaupt mogelijk?).
Wie kan me hiermee helpen?!?!
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een iPhone 4S en een oude Audi A6.
Ik wil na een jaar met autobandjes op de iPhone aansluiten wel eens wat anders.
Bij de automaterialenwinkel hebben ze me allerlei Alpines, Kenwoods en JVC's laten zien, die, eenmaal aangesloten op de iPhone, de bediening van de iPod-functie overnamen. Dit is voor mij, zeker gezien de Siri functionaliteit op de 4S, een dealbreaker. Voor de rest werkt het allemaal vlekkeloos, maar dat wil ik gewoon niet hebben. Siri is zo'n beetje gemaakt voor de auto, en dan ga ik dat niet het raam uitgooien.
Dus wat ik zoek is een radio die als verlengde van mijn telefoon functioneert, zonder er een aux kabeltje bovenin te stoppen. Dus ofwel muziek via onder uitgang, ofwel via Bluetooth (is dat überhaupt mogelijk?).
Wie kan me hiermee helpen?!?!
Een Parrot van de MKi serie kan in elk geval pairen via bluetooth en ook via de dockconnector verbinden met je iPhone. De Parrot sluit je aan op je huidige radio.
Ik heb zelf de MKi9000 al een tijd, heb Siri er nog niet mee getest.
Dit is op te lossen met een jailbreak, door NoAccessorySplash te installeren. Helaas is die er nog niet untetheredzalex schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 12:57:
Die optie heeft de revue nog niet gepasseerd. Ik ga me even in Parrot verdiepen. Bedankt.dataSlut schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:52:
Een Parrot van de MKi serie kan in elk geval pairen via bluetooth en ook via de dockconnector verbinden met je iPhone. De Parrot sluit je aan op je huidige radio.
Ik weet dat ik op GoT zit, maar mijn brand new iPhone jailbreaken is een no-go area voor mij. Een paar keer eerder gedaan, en het resultaat was elke keer een erg instabiel besturingssysteem. Thx voor de reactie thoughMaegrim schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:57:
[...]
Dit is op te lossen met een jailbreak, door NoAccessorySplash te installeren. Helaas is die er nog niet untethered.
Post je bevindingen dan hier weer even alsjeblieft? Wel eigenlijk precies dezelfde functionaliteit en bijna alle systemen van autoradios tot systemen van automerken zelf nemen de controle over wat super vervelend is. Al helemaal omdat ik voornamelijk spotify gebruik en niet de iPod wat een hoop van deze oplossingen niet snappen. Ik was dus ook uitgekomen bij een parrot icm de iPhone maar kon nergens reviews vinden van hoe goed dit over Bluetooth werkt met de iPhone voor stereo muziek.zalex schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 14:47:
[...]
Die optie heeft de revue nog niet gepasseerd. Ik ga me even in Parrot verdiepen. Bedankt.
Aangezien de Parrot MKI9200 tussen de radio en de speakers in gaat zitten (hij heeft als het ware z'n eigen versterker) vroeg ik me af hoe het geluid dan is. Iemand hier ervaring mee?
iPhone 4S aan mijn carkit gekoppeld viel mij op dat de radio ook in de muts gaat als de iPhone bediend wordt.
Dus ik hoor dan de toetsenbord kliekjes door de autospeakers, als je vervolgens de iPhone met rust laat stopt de mute en hoor je weer muziek.
Nokia CK-100 i.c.m. MINI fabrieksradio.
Dus ik hoor dan de toetsenbord kliekjes door de autospeakers, als je vervolgens de iPhone met rust laat stopt de mute en hoor je weer muziek.
Nokia CK-100 i.c.m. MINI fabrieksradio.
Toevallig laatst bij iemand in de auto gezeten die zijn iPod had verbonden met de Parrot. Er kwam prima geluid uit, niets op aan te merken.smeerbartje schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:24:
Aangezien de Parrot MKI9200 tussen de radio en de speakers in gaat zitten (hij heeft als het ware z'n eigen versterker) vroeg ik me af hoe het geluid dan is. Iemand hier ervaring mee?
Persoonlijk vind ik de geluidkwaliteit zelfs beter dan dat van de radio zelf. (Performance audio, Volvo C30)smeerbartje schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:24:
Ik heb contact gehad met carkitstunter.nl en autoradiostore.nl en beiden geven negatief antwoord op de vraag of ze radio's hebben die iPod besturing niet overnemen.Lt. Marx schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 17:38:
[...]
Post je bevindingen dan hier weer even alsjeblieft? Wel eigenlijk precies dezelfde functionaliteit en bijna alle systemen van autoradios tot systemen van automerken zelf nemen de controle over wat super vervelend is. Al helemaal omdat ik voornamelijk spotify gebruik en niet de iPod wat een hoop van deze oplossingen niet snappen. Ik was dus ook uitgekomen bij een parrot icm de iPhone maar kon nergens reviews vinden van hoe goed dit over Bluetooth werkt met de iPhone voor stereo muziek.
Ik heb de laatste een brandmail teruggestuurd dat ze maar iets beter hun best moeten doen en ik geen genoegen neem met een 'helaas daar is momenteel nog geen oplossing voor', met de tip het eens in de Parrot hoek te zoeken. Keep you posted.
JVC FTW!
Ik heb een JVC radio die zowel via BT als via een dock (of gewoon je Iphone USB kabel) kletst met de telefoon. Wil je bellen via de radio is BT verplicht (appel staat bellen blijkbaar niet toe via de USB dock) en telefoon laat zich goed bedienen via de radio incl Siri.
Heb momenteel een ouder type meen 821 oid maar mijn volgende radio gaat op zijn minst weer een JVC worden.
Ik heb een JVC radio die zowel via BT als via een dock (of gewoon je Iphone USB kabel) kletst met de telefoon. Wil je bellen via de radio is BT verplicht (appel staat bellen blijkbaar niet toe via de USB dock) en telefoon laat zich goed bedienen via de radio incl Siri.
Heb momenteel een ouder type meen 821 oid maar mijn volgende radio gaat op zijn minst weer een JVC worden.
Dank voor je bericht. De JVC KD-R821BT heeft inderdaad een '2-way' iPod control functie. Gelijk even naar Mediamarkt geweest en je kunt inderdaad kiezen tussen beide opties. Maar de Pioneer DEH-7300BT heeft het blijkbaar ook (al gechecked). Al met al is de oplossing in zicht. Dank voor de hulp.Pinky-H9 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:05:
JVC FTW!
Thanks! Wil eigenlijk wel mijn iPhone testen icm een parrot mki9200. Zijn er winkels/dealers waar dit kan?zalex schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:39:
[...]
Ik heb contact gehad met carkitstunter.nl en autoradiostore.nl en beiden geven negatief antwoord op de vraag of ze radio's hebben die iPod besturing niet overnemen.
Ik heb de laatste een brandmail teruggestuurd dat ze maar iets beter hun best moeten doen en ik geen genoegen neem met een 'helaas daar is momenteel nog geen oplossing voor', met de tip het eens in de Parrot hoek te zoeken. Keep you posted.
Ik heb een Sony MEX-BT2800, en deze werkt echt perfect met de iPhone, via bluetooth. Maar dat komt omdat beide apparaten gewoon prima de standaarden hanteren en de bluetooth-connectiviteit van beide apparaten gewoon puik is.
zalex schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 14:49:
[...]
Ik weet dat ik op GoT zit, maar mijn brand new iPhone jailbreaken is een no-go area voor mij. Een paar keer eerder gedaan, en het resultaat was elke keer een erg instabiel besturingssysteem. Thx voor de reactie though

Verwijderd
Ik heb zelf in mijn auto de Oxygen Audio O-Car. Sluit perfect aan op de iPhone wat betreft bluetooth en gewoon verbinding. Alle apps kun je in het apparaat gebruiken, en die verbindt hij dan door met de speakers van de auto. Heerlijk wat betreft navigatie en radio luisteren bijvoorbeeld..
Ik heb zelf een Pioneer P6100BT. In deze Pioneers word parrot technologie gebruikt.
Mijn iPhone 4 werkt zonder problemen. Gesprekken zijn goed duidelijk andere kant kan mij ook goed verstaan geen echo en weinig bijgeluiden. De ander kan het natuurlijk wel horen dat als je op de snelweg zit met 120+, maar dan nog, mits de mic goed geplaatst is, ben je zelf goed te verstaan. De mic zit bij mij boven de binnenspiegel.
Bij mij schakelt hij zelf over, zelfs binnen een gesprek, van handheld naar hansfree en andersom als de radio aangaat of uitgaat dmv contact of frontje er in/uit. De radio is bij mij gekoppeld aan het contact zoals bij bijna alle auto's. Als ik mijn frontje er in heb zitten en ik heb de radio uit staan, dan nog is de bluetooth actief en dan kan ik ook gewoon handsfree bellen.
Het geluid met handsfree bellen komt standaard alleen uit de front speakers maar is dacht ik wel instelbaar netzoals volume en toon instellingen.
De auto die ik heb is een Hyundai Elantra diesel uit 2002 en die is aardig goed geluids isolerend. Weinig windgeruis/motorgeluid. Dat helpt ook behoorlijk mee.
Mijn iPhone 4 werkt zonder problemen. Gesprekken zijn goed duidelijk andere kant kan mij ook goed verstaan geen echo en weinig bijgeluiden. De ander kan het natuurlijk wel horen dat als je op de snelweg zit met 120+, maar dan nog, mits de mic goed geplaatst is, ben je zelf goed te verstaan. De mic zit bij mij boven de binnenspiegel.
Bij mij schakelt hij zelf over, zelfs binnen een gesprek, van handheld naar hansfree en andersom als de radio aangaat of uitgaat dmv contact of frontje er in/uit. De radio is bij mij gekoppeld aan het contact zoals bij bijna alle auto's. Als ik mijn frontje er in heb zitten en ik heb de radio uit staan, dan nog is de bluetooth actief en dan kan ik ook gewoon handsfree bellen.
Het geluid met handsfree bellen komt standaard alleen uit de front speakers maar is dacht ik wel instelbaar netzoals volume en toon instellingen.
De auto die ik heb is een Hyundai Elantra diesel uit 2002 en die is aardig goed geluids isolerend. Weinig windgeruis/motorgeluid. Dat helpt ook behoorlijk mee.
euh....
Verwijderd
Ik had even de vraag ik heb deze week een nieuwe autoradio gekocht met iphone aansluiting alles werkt goed maar als ik hem aansluit komt op de iphone accessoire aangesloten en kan ik via de iphone mijn liedjes niet meer bedienen alleen via de radio zelf. Hoe kan ik via mijn iphone mijn liedjes kiezen?
Ik heb de Medion LIFE P62024 getest http://tweakers.net/produ...024-iphone-autoradio.html dat is de link naar mijn review toe.
Ben zeer verrast hoe deze autoradio functioneert, en zeker in combinatie met een Iphone/Ipod, en dat voor z'n klein bedrag.
Verder is de toevoeging van de afstandsbediening een must aan gezien je hier mee gewoon je nummers die je wilt bellen kan in type, en vervolgens hoef je zelfs niet je Iphone aan te raken om bijvoorbeeld te bellen of van nummer te wisselen.
Zeker een aanrader deze Medion Life P62024, zeer goedkoop en genoeg fictionaliteit, helaas dat je geen cd's kunt afspelen met deze mooie radio.
Ben zeer verrast hoe deze autoradio functioneert, en zeker in combinatie met een Iphone/Ipod, en dat voor z'n klein bedrag.
Verder is de toevoeging van de afstandsbediening een must aan gezien je hier mee gewoon je nummers die je wilt bellen kan in type, en vervolgens hoef je zelfs niet je Iphone aan te raken om bijvoorbeeld te bellen of van nummer te wisselen.
Zeker een aanrader deze Medion Life P62024, zeer goedkoop en genoeg fictionaliteit, helaas dat je geen cd's kunt afspelen met deze mooie radio.