Welke autoradio combineert het beste met de iPhone?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets had ik wel meegekregen, maar ik wil hem eigenlijk niet jailbreaken....alles werkt nu heerlijk..
De kans dat hij vaker crasht enzo durf ik eigenlijk niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 23:04
Dan wordt het lastig ben ik bang.... Overigens is een crash van mijn iPhone zelden, en als het dan eens een keertje gebeurd gewoon even rebooten en opgelost.

iOS 4.1 op een 3GS met limerain JB

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Ok ik zit met het volgende probleem. Heb een crappy autoradio niet veel nieuwe snufjes zoals USB en Bluetooth. Kan ik toch op de een of andere manier via een houder op de speakers krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:49
Zo. Dit topic even uit het stof halen. Ik was op zoek naar info voor een autoradio icm met mijn iPhone 4 (op dit moment iOS 4.3.1)

Ik heb alleen de 'pech' dat ik ik passieve autoradio nodig heb, omdat de vorige eigenaar van mijn auto een autoradio (pioneer dex-p99r) in combinatie met een losse versterker had geïnstalleerd. De huidige autoradio heeft zelf geen versterker, is dus passief en heeft 2 RCA 4 volt uitgangen.

Dat heb ik dus ook nodig. Nu kwam ik op deze uit: Sony MEX BT3800U. Deze heeft 3 RCA 4 volt uitgangen :)
Er staan geen 'compatible with iPod / iPhone' icoontjes bij, maar volgens de omschrijving moet je via de USB-dock kabel gewoon muziek uit je iPhone kunnen trekken ;)

Ik lees echter ook allemaal spookverhalen dat dit soort functies vaak niet meer werken na bijv. een software update van iOS, of zomaar ineens.

Deze Sony MEX BT3800U heeft dan ook nog een 3,5" AUX ingang aan de voorkant, dus ik zou m'n iPhone altijd nog via de koptelefoon uitgang aan kunnen sluiten daarop, mocht het via USB - dock kabel niet werken.

Ik heb al even gezocht op dit type, maar kon in dit forum niets vinden. Als iemand nog tips heeft voor passieve autoradio's met minimaal 2 RCA uitgangen, dan graag...

[ Voor 7% gewijzigd door autoreverse op 22-04-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje laat, maar wellicht een idee.

Oxygene O Car.
Geweldige radio speciaal en alleen voor Iphone.

zie http://www.oxygenaudio.com/363-o-car.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Zelf heb ik de Alpine IDA-X305S ervoor gebruikt en dat is buiten een goede autoradio ook een goede metgezel voor de iPhone. Hij geeft alle relevante informatie weer op een duidelijk kleurenscherm en zoeken gaat ook heel makkelijk met de grote draaiknop. Echter zoals vaker bij Alpine, moet je wel flink dokken voor extra functies zoals Bluetooth, die in een aparte module komt. Er zijn ook nog wat issues op het moment met de iPhone en Bluetooth, als hij aangesloten is cia een dock-connector. Vaak moet je dan toch even bij de telefoon expliciet kiezen voor Bluetooth of hem naderhand via Bluetooth verbinden. Dat lees ik toch over de ervaringen met de bovengenoemde Alpine en bijhorende Bluetooth module icm. iPhone v4.2

Afbeeldingslocatie: http://www.alpine.be/fileadmin/images/MainNavigation/Products/Charts/2011/iPod_Compatibility_Chart_2011.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Laatst online: 09:51
Parrot Asteroid?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:09

JME

zeg maar Jamie

Ik heb een iPhone en zo'n officiële TomTom carkit. Uit die carkit komen twee kabeltjes: een usb voor de voeding en een 3.5mm jack voor audio out. Nu ben ik benieuwd of het volgende mogelijk is en zo ja, met welke radio:

1. Is het mogelijk om de TomTom carkit (en daarmee ook de iPhone) te voeden via de usb-aansluiting van een autoradio?
2. Is het mogelijk om via diezelfde usb-verbinding de iPod-functie van de iPhone te bedienen met de autoradioknoppen? Merk op: daar zit de carkit dus tussen!
3. Geeft in dat geval de usb ook de mp3-data aan de autoradio door, of heb ik dan nog steeds de aux-jack nodig?
4. Indien 1 en 2 (en eventueel 3) mogelijk zijn, is er dan een hiervoor geschikte autoradio die de usb-aansluiting (en indien nodig ook de aux-aansluiting) aan de achterkant heeft, zodat ik de kabel(s) naar de carkit netjes achter het dashboard kan wegwerken?

[ Voor 4% gewijzigd door JME op 01-08-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 15:38
@JME, mijn antwoorden op je vragen:

1. Jazeker, echter bij sommige autoradios is de voeding afgesloten op de USB-uitgang - proberen.
2. Nee, de autoradioknoppen zijn niet ingesteld om een externe bron aan te sturen. Wel erkent jouw autoradio wellicht de iPhone als externe MP3-bron en kun je op die wijze vanaf je radio die externe muziekbron bedienen.
3. Niet nodig als jouw radio de iPhone als externe muziekbron erkent met USB.
4. Jazeker, dat is mogelijk maar aardig vakwerk. Om een autoradio er uit te halen heb je speciaal gereedschap nodig. Maar als je er zo bij kunt en weet welke aansluiting waar voor is en de autoradio een USB-ingang op de achterzijde heeft, top!

Zelf heb ik mijn iPhone op mijn Audi RNS (standaard ingebouwde radio) aangesloten met een Garmin VIB 11. De VIB 11 ligt achter de radio, met één kabel naar mijn Garmin navigatie. Mijn iPhone verbind dan met Bluetooth met mijn Garmin. Ideaal, kan dan vanuit mijn contacten de route starten, muziek afspelen wat op mijn iPhone staat, laatste gekozen nummers, etc. Vooral hands free bellen ideaal, automatisch dempt de radio met telefoongeluid over de spekers - prima!

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Dat stemt al hoopvol! :)
Als ik je goed begrijp, moet ik nog twee dingen weten:
1. geeft de usb-aansluiting van de TomTom carkit alle iPhone-data door, of is deze alleen voor de voeding?
2. is er een autoradio met usb aan de achterzijde die a) een iPhone als externe mp3-bron herkent en b) die voldoende voeding kan leveren voor zowel de carkit als de iPhone?

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Preatorium schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:54:
2. Nee, de autoradioknoppen zijn niet ingesteld om een externe bron aan te sturen. Wel erkent jouw autoradio wellicht de iPhone als externe MP3-bron en kun je op die wijze vanaf je radio die externe muziekbron bedienen.
3. Niet nodig als jouw radio de iPhone als externe muziekbron erkent met USB.
Helaas maar dat klopt niet: de iPhone apparaten worden nooit als Mass Storage Device gezien voor muziek, enkel voor foto's. De autoradio, voor muziek te kunnen spelen vanaf iPod of iPhone via USB, moet voorzien zijn van het Made for iPod of Made for iPhone logo:
Afbeeldingslocatie: http://www.sony.nl/res/images/image/04/1237478059804.png

Er is ook een "Works with iPhone" logo:
Afbeeldingslocatie: http://www.doneo.com.mt/services/files/bose/sound_dock_10/Works_with_iphone.gif

Dat laatste moet het iig. minimaal hebben voor USB support via de iPhone voor ondersteuning van andere zaken zoals oproepen en dergelijke.

Echter lees ik een bericht dat passthrough niet werkt via de TomTom carkit en moet je ofwel Bluetooth ofwel de 3,5mm lineout gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Phuncz op 01-08-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Ik lees achter die link dat de TomTom carkit de iPhone in "USB host mode" zet. Als dat het probleem is, dan klinkt dat als iets dat met een "aangepaste" iPhone nog wel te omzeilen is. Het vermogensprobleem (tegelijk de carkit gebruiken en de iPhone laden via de usb op de autoradio) lijkt me lastiger...

Edit: misschien onnozele vraag, maar kan ik de iPhone via Bluetooth tegelijk met met de TomTom carkit en met een geschikte autoradio pairen? Zou namelijk willen bellen via de carkit en muziek bedienen via de autoradio.

[ Voor 30% gewijzigd door JME op 01-08-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zover ik weet kunnen geen twee Bluetooth verbindingen tegelijk actief zijn. Het zou wel kunnen dat je kunt overschakelen van je autoradio naar je carkit als je gebeld wordt, maar daar heb ik zelf nog geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Volgens verkoper @ Halfords kun je je telefoon zowel met de carkit als met de radio pairen via bluetooth. Tegelijk, that is. Je kunt dan muziek spelen en bedienen via de radio en de carkit gebruiken om te bellen en te navigeren. Echter, zodra je een gesproken aanwijzing uit de navigatie krijgt, zou de BT verbinding met de radio kort wegvallen, waardoor de muziek stopt en handmatig weer gestart moet worden.
Ik merk dat ik de logica niet helemaal snap, beetje klok/klepel verhaal waarbij ik me afvraag of de verkoper die klepel wél weet te vinden ;)
Maar ik blijf verder zoeken, kan me niet voorstellen dat mijn wens uniek is en dat nog niemand een workaround heeft verzonnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalex
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-06 16:44
Zal dit topic even afstoffen.

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een iPhone 4S en een oude Audi A6.

Ik wil na een jaar met autobandjes op de iPhone aansluiten wel eens wat anders.

Bij de automaterialenwinkel hebben ze me allerlei Alpines, Kenwoods en JVC's laten zien, die, eenmaal aangesloten op de iPhone, de bediening van de iPod-functie overnamen. Dit is voor mij, zeker gezien de Siri functionaliteit op de 4S, een dealbreaker. Voor de rest werkt het allemaal vlekkeloos, maar dat wil ik gewoon niet hebben. Siri is zo'n beetje gemaakt voor de auto, en dan ga ik dat niet het raam uitgooien.

Dus wat ik zoek is een radio die als verlengde van mijn telefoon functioneert, zonder er een aux kabeltje bovenin te stoppen. Dus ofwel muziek via onder uitgang, ofwel via Bluetooth (is dat überhaupt mogelijk?).

Wie kan me hiermee helpen?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:35
Een Parrot van de MKi serie kan in elk geval pairen via bluetooth en ook via de dockconnector verbinden met je iPhone. De Parrot sluit je aan op je huidige radio.

Ik heb zelf de MKi9000 al een tijd, heb Siri er nog niet mee getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
zalex schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 12:57:
Bij de automaterialenwinkel hebben ze me allerlei Alpines, Kenwoods en JVC's laten zien, die, eenmaal aangesloten op de iPhone, de bediening van de iPod-functie overnamen. Dit is voor mij, zeker gezien de Siri functionaliteit op de 4S, een dealbreaker. Voor de rest werkt het allemaal vlekkeloos, maar dat wil ik gewoon niet hebben. Siri is zo'n beetje gemaakt voor de auto, en dan ga ik dat niet het raam uitgooien.
Dit is op te lossen met een jailbreak, door NoAccessorySplash te installeren. Helaas is die er nog niet untethered :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalex
dataSlut schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:52:
Een Parrot van de MKi serie kan in elk geval pairen via bluetooth en ook via de dockconnector verbinden met je iPhone. De Parrot sluit je aan op je huidige radio.

Ik heb zelf de MKi9000 al een tijd, heb Siri er nog niet mee getest.
Die optie heeft de revue nog niet gepasseerd. Ik ga me even in Parrot verdiepen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalex
Maegrim schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:57:
[...]

Dit is op te lossen met een jailbreak, door NoAccessorySplash te installeren. Helaas is die er nog niet untethered :'(.
Ik weet dat ik op GoT zit, maar mijn brand new iPhone jailbreaken is een no-go area voor mij. Een paar keer eerder gedaan, en het resultaat was elke keer een erg instabiel besturingssysteem. Thx voor de reactie though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:15

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

zalex schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 14:47:
[...]

Die optie heeft de revue nog niet gepasseerd. Ik ga me even in Parrot verdiepen. Bedankt.
Post je bevindingen dan hier weer even alsjeblieft? Wel eigenlijk precies dezelfde functionaliteit en bijna alle systemen van autoradios tot systemen van automerken zelf nemen de controle over wat super vervelend is. Al helemaal omdat ik voornamelijk spotify gebruik en niet de iPod wat een hoop van deze oplossingen niet snappen. Ik was dus ook uitgekomen bij een parrot icm de iPhone maar kon nergens reviews vinden van hoe goed dit over Bluetooth werkt met de iPhone voor stereo muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:23
Aangezien de Parrot MKI9200 tussen de radio en de speakers in gaat zitten (hij heeft als het ware z'n eigen versterker) vroeg ik me af hoe het geluid dan is. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
iPhone 4S aan mijn carkit gekoppeld viel mij op dat de radio ook in de muts gaat als de iPhone bediend wordt.
Dus ik hoor dan de toetsenbord kliekjes door de autospeakers, als je vervolgens de iPhone met rust laat stopt de mute en hoor je weer muziek.

Nokia CK-100 i.c.m. MINI fabrieksradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
smeerbartje schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:24:
Aangezien de Parrot MKI9200 tussen de radio en de speakers in gaat zitten (hij heeft als het ware z'n eigen versterker) vroeg ik me af hoe het geluid dan is. Iemand hier ervaring mee?
Toevallig laatst bij iemand in de auto gezeten die zijn iPod had verbonden met de Parrot. Er kwam prima geluid uit, niets op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 07:45
smeerbartje schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:24:
Persoonlijk vind ik de geluidkwaliteit zelfs beter dan dat van de radio zelf. (Performance audio, Volvo C30)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalex
Lt. Marx schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 17:38:
[...]

Post je bevindingen dan hier weer even alsjeblieft? Wel eigenlijk precies dezelfde functionaliteit en bijna alle systemen van autoradios tot systemen van automerken zelf nemen de controle over wat super vervelend is. Al helemaal omdat ik voornamelijk spotify gebruik en niet de iPod wat een hoop van deze oplossingen niet snappen. Ik was dus ook uitgekomen bij een parrot icm de iPhone maar kon nergens reviews vinden van hoe goed dit over Bluetooth werkt met de iPhone voor stereo muziek.
Ik heb contact gehad met carkitstunter.nl en autoradiostore.nl en beiden geven negatief antwoord op de vraag of ze radio's hebben die iPod besturing niet overnemen.

Ik heb de laatste een brandmail teruggestuurd dat ze maar iets beter hun best moeten doen en ik geen genoegen neem met een 'helaas daar is momenteel nog geen oplossing voor', met de tip het eens in de Parrot hoek te zoeken. Keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
JVC FTW!

Ik heb een JVC radio die zowel via BT als via een dock (of gewoon je Iphone USB kabel) kletst met de telefoon. Wil je bellen via de radio is BT verplicht (appel staat bellen blijkbaar niet toe via de USB dock) en telefoon laat zich goed bedienen via de radio incl Siri.

Heb momenteel een ouder type meen 821 oid maar mijn volgende radio gaat op zijn minst weer een JVC worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalex
Pinky-H9 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:05:
JVC FTW!

Ik heb een JVC radio die zowel via BT als via een dock (of gewoon je Iphone USB kabel) kletst met de telefoon. Wil je bellen via de radio is BT verplicht (appel staat bellen blijkbaar niet toe via de USB dock) en telefoon laat zich goed bedienen via de radio incl Siri.

Heb momenteel een ouder type meen 821 oid maar mijn volgende radio gaat op zijn minst weer een JVC worden.
Dank voor je bericht. De JVC KD-R821BT heeft inderdaad een '2-way' iPod control functie. Gelijk even naar Mediamarkt geweest en je kunt inderdaad kiezen tussen beide opties. Maar de Pioneer DEH-7300BT heeft het blijkbaar ook (al gechecked). Al met al is de oplossing in zicht. Dank voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:15

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

zalex schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:39:
[...]

Ik heb contact gehad met carkitstunter.nl en autoradiostore.nl en beiden geven negatief antwoord op de vraag of ze radio's hebben die iPod besturing niet overnemen.

Ik heb de laatste een brandmail teruggestuurd dat ze maar iets beter hun best moeten doen en ik geen genoegen neem met een 'helaas daar is momenteel nog geen oplossing voor', met de tip het eens in de Parrot hoek te zoeken. Keep you posted.
Thanks! Wil eigenlijk wel mijn iPhone testen icm een parrot mki9200. Zijn er winkels/dealers waar dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
Ik heb een Sony MEX-BT2800, en deze werkt echt perfect met de iPhone, via bluetooth. Maar dat komt omdat beide apparaten gewoon prima de standaarden hanteren en de bluetooth-connectiviteit van beide apparaten gewoon puik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:10
zalex schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 14:49:
[...]

Ik weet dat ik op GoT zit, maar mijn brand new iPhone jailbreaken is een no-go area voor mij. Een paar keer eerder gedaan, en het resultaat was elke keer een erg instabiel besturingssysteem. Thx voor de reactie though
8)7

Verwijderd

Ik heb zelf in mijn auto de Oxygen Audio O-Car. Sluit perfect aan op de iPhone wat betreft bluetooth en gewoon verbinding. Alle apps kun je in het apparaat gebruiken, en die verbindt hij dan door met de speakers van de auto. Heerlijk wat betreft navigatie en radio luisteren bijvoorbeeld..

• blub84
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-12-2013
Ik heb zelf een Pioneer P6100BT. In deze Pioneers word parrot technologie gebruikt.
Mijn iPhone 4 werkt zonder problemen. Gesprekken zijn goed duidelijk andere kant kan mij ook goed verstaan geen echo en weinig bijgeluiden. De ander kan het natuurlijk wel horen dat als je op de snelweg zit met 120+, maar dan nog, mits de mic goed geplaatst is, ben je zelf goed te verstaan. De mic zit bij mij boven de binnenspiegel.
Bij mij schakelt hij zelf over, zelfs binnen een gesprek, van handheld naar hansfree en andersom als de radio aangaat of uitgaat dmv contact of frontje er in/uit. De radio is bij mij gekoppeld aan het contact zoals bij bijna alle auto's. Als ik mijn frontje er in heb zitten en ik heb de radio uit staan, dan nog is de bluetooth actief en dan kan ik ook gewoon handsfree bellen.
Het geluid met handsfree bellen komt standaard alleen uit de front speakers maar is dacht ik wel instelbaar netzoals volume en toon instellingen.
De auto die ik heb is een Hyundai Elantra diesel uit 2002 en die is aardig goed geluids isolerend. Weinig windgeruis/motorgeluid. Dat helpt ook behoorlijk mee.

euh....

Verwijderd

Ik had even de vraag ik heb deze week een nieuwe autoradio gekocht met iphone aansluiting alles werkt goed maar als ik hem aansluit komt op de iphone accessoire aangesloten en kan ik via de iphone mijn liedjes niet meer bedienen alleen via de radio zelf. Hoe kan ik via mijn iphone mijn liedjes kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4rp88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-08 10:44
Ik heb de Medion LIFE P62024 getest http://tweakers.net/produ...024-iphone-autoradio.html dat is de link naar mijn review toe.

Ben zeer verrast hoe deze autoradio functioneert, en zeker in combinatie met een Iphone/Ipod, en dat voor z'n klein bedrag.

Verder is de toevoeging van de afstandsbediening een must aan gezien je hier mee gewoon je nummers die je wilt bellen kan in type, en vervolgens hoef je zelfs niet je Iphone aan te raken om bijvoorbeeld te bellen of van nummer te wisselen.

Zeker een aanrader deze Medion Life P62024, zeer goedkoop en genoeg fictionaliteit, helaas dat je geen cd's kunt afspelen met deze mooie radio.
Pagina: 1 2 Laatste