Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke autoradio is er eigenlijk het beste voor de iphone (2g)

Ik ben op zoek naar lotgenoten die dit inmiddels werkende hebben...

Ik lees positieve dingen over de alpine idax100,hoewel de telefoonfuncties weleens te wensen overlaten...via bluetooth het weleens laten afweten. En bij de JVC schijnen er nog meer problemen te zijn met de bluetooth functionaliteit...

Mijn probleem voornamelijk is, dat de informatie hiervoor niet echt goed te vinden is....
afgezien van een ipod-direct/ready zoekfunctie bij kieskeurig.nl

Waarschijnlijk omdat het nog een beetje in de kinderschoenen staat, en dat ipod en iphone nog niet als standaarden worden/willen gezien worden als het gaat om telefoons of mp3 spelers...

Het lijkt mij in ieder geval ideaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
Volgens mij zoek jij zoiets

USB poort voor de mp3 functionaliteit, bluetooth voor het handsfree bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 11:09

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ik heb het aan de praat met een JVC kd-bt12 (iBood). Het nadeel van deze autoradio is alleen dat je geen losse microfoon hebt. Ook heb ik er een iPod connector bij, maar als ik daar mijn iPhone 2g op aansluit, moet je de telefoon functie uitschakelen.... Voordeel is wel dat hij erg goedkoop was, 105 euro.
De bt12 is alleen wat lastig te vinden op internet, maar de bt11 is wel redelijk te vinden.

Hier de iBood url

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
C00KW4US schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:38:
Volgens mij zoek jij zoiets

USB poort voor de mp3 functionaliteit, bluetooth voor het handsfree bellen.
iPod / iPhone wordt volgens mij niet herkend als "USB Mass-storage device" via de USB poort.

Dat heeft dus geen zin dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:21

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Hier nog wat mensen die met dezelfde vraag worstelen. Wellicht wordt het Bluetooth-gebeuren beter ondersteund als er met 3.0 ook A2DP in de iPhone zit.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
ThinkPadd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:24:
[...]

iPod / iPhone wordt volgens mij niet herkend als "USB Mass-storage device" via de USB poort.

Dat heeft dus geen zin dan.
De iPod/iPhone wordt herkend als MP3 speler, goed genoeg toch? Heb het werkend gezien op deze autoradio icm een iPhone 3G. Achterop de radio zit een usb poort zodat je netjes je kabeltje kan wegwerken bijv. met een brodit houder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en hoe was het functioneren van de telefoon via bluetooth....

ook goed?

Opnemen via radio en of telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
Telefonie via bluetooth werkt ook goed. De iPhone kan zonder problemen pairen met deze radio. Als het goed is kan je een extern microfoontje op de autoradio aansluiten. Opneem functies ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:01
Hertog schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:27:
Hier nog wat mensen die met dezelfde vraag worstelen. Wellicht wordt het Bluetooth-gebeuren beter ondersteund als er met 3.0 ook A2DP in de iPhone zit.
Toevallig kwam ik net dit tegen op Iphoneclub. In de zomer zou het dus allemaal moeten werken :+

[ Voor 3% gewijzigd door KingKoning op 03-04-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
Maar vooralsnog bestaat er dus nog geen autoradio waarmee je via bluetooth kan opnemen/bellen en afspelen via USB zonder dat je iPhone in airplane modus verdwijnt en waardoor je dus niet bereikbaar bent.

[ Voor 4% gewijzigd door RSD1982 op 21-04-2009 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

KingKoning schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 12:18:
[...]

Toevallig kwam ik net dit tegen op Iphoneclub. In de zomer zou het dus allemaal moeten werken :+
Dat gaat over het draadloos afspelen van muziek via A2DP, niet over het handsfree bellen. Al vermoed ik dat dit ook moet gaan werken.

Overigens, dat het niet werkt op de originele iPhone is logisch, ze hadden al gezegd dat die wegens andere hardware geen A2DP zou ondersteunen.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Moet zeggen dat in de iPhone 3.0 Beta 2 het prima werkt om audio te streamen naar mijn bluetooth stereo headsetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
Kenwood heeft bijvoorbeeld paar kabels voor iPod/iPhone connectivity:

http://www.kenwood.nl/pro...ssoires/adapaters_kabels/

Dan heb je iets meer keus in headunit volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Waarom niet een autoradio zoeken die ene 3,5mm in-jack heeft? Dan kan je elke mp3-speler met het juiste kabeltje op je autoradio aansluiten.

/me Wiethoofd heeft ook zo'n autoradio uitgezocht en dat werkt gewoon goed

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasW
  • Laatst online: 12-09 16:15

BasW

Non omnia possumus omnes

Ik heb afgelopen week een nieuwe autoradio met auto gekregen. Dit met een Kenwood DNX5240BT ingebouwd. Met de KCA-iP301V kabel kan je zonder probleem je iPhone 3g aansturen. Deze is noodzakelijk omdat je anders alleen door je bibliotheek van de iPhone heen kan bladeren en kan afspelen zonder geluid en of beeld. Ik krijg de 29e de kabel ingebouwd. Ik had het al even met een standaard usb kabel geprobeerd, vandaar dat ik weet dat het werkt. Mocht de topic starter of iemand anders interesse hebben dan kan ik mijn ervaringen ermee posten.

[ Voor 7% gewijzigd door BasW op 22-04-2009 16:07 . Reden: additionele informatie ]

Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alpine

Ik heb deze al jaren en ben er heel tevreden over:

http://www.alpine.be/home...-media-receiver/ida-x100/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Ik heb de Sony MEX-BT2600u (met Bluetooth dus) maar die kan ik je helaas niet echt aanraden. Hoewel moijn iPhone prima pairde, belde en gebeld kon worden via het exemplaar dat als demo in de Mediamarkt hing, werkt het met het exemplaar dat ik in mijn auto heb zitten niet zo goed. Hij pairt wel, maar telefoongesprekken gaan vervolgens niet via de radio. Ik heb alle instellingen, handleidingen en FAQs erop nageslagen, maar ik kom er niet uit.

Ik zit met smart te wachten op iPhone software 3.0, in de hoop dat het daar beter mee gaat werken. Ook komt daar natuurlijk de A2DP-functionaliteit mee beschikbaar, dus kan ik in ieder geval fatsoenlijk geluid streamen naar m'n radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

BasW schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:59:
Ik heb afgelopen week een nieuwe autoradio met auto gekregen. Dit met een Kenwood DNX5240BT ingebouwd. Met de KCA-iP301V kabel kan je zonder probleem je iPhone 3g aansturen. Deze is noodzakelijk omdat je anders alleen door je bibliotheek van de iPhone heen kan bladeren en kan afspelen zonder geluid en of beeld. Ik krijg de 29e de kabel ingebouwd. Ik had het al even met een standaard usb kabel geprobeerd, vandaar dat ik weet dat het werkt. Mocht de topic starter of iemand anders interesse hebben dan kan ik mijn ervaringen ermee posten.
Maar werkt handsfree bellen ook?

Ervaringen; graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beetje offtopic maar de inhoud van mijn bericht komt overeen met de Topic. :)

http://picasaweb.google.com/danipatty/GPEnIPhone#

Mijn autoradio (blaupunkt) werkt met handsfree bellen +sms lezer OF als jukebox in de auto..zie foto's. Helaas niet beide tegelijk dus ik gebruik hem nu als jukebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot dus ver nog niet echt een autoradio die puur via de bluetooth goed werkt...

Heeft ook niemand dit dan werken via de bt?

Het belangrijkste is handsfree bellen en gebeld worden via de bt, geluid over de speakers, aparte microphone ingang en muziek streamen bij voorkeur via bt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heeft iemand al getest met OS 3.0 om audio te streamen of te bellen via bluetooth?
Zo ja, welke radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:16
Ik zou voor Alpine gaan heb er zelf ook een en nooit meer andere het werkt perfect!

(eigenaar van de CDE104BTti)

[ Voor 16% gewijzigd door Remco Tr op 19-06-2009 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalBM
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 10:57
Eindelijk BT-A2DP.... werkt prima met deze Sony

Enige min punt de microfoon zit in de radio en kan geen losse aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-08 23:07

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Ik kan bevestigen dat de Alpine CDE104BTti goed werkt met de Iphone.
De radio geeft ook nog eens goed geluid! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

MetalBM schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:07:

AVRCP werkt neem ik aan beperkt (niet skippen van / zoeken in tracks, wel pauze/play via radio controls)? Ik heb nog geen enkele ervaring gelezen (met headsets en radio's) waar de iPhone die functies laat bedienen via de controls op headset/ radio. Fijn dat ze het toegevoegd hebben, maar het is nog behoorlijk buggy helaas...

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

MetalBM schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:07:

Op mijn Sony MEX-BT2600 werkt A2DP (audistreaming dus) ook prima. Bellen via de radio werkt echter niet (goed). Wat betreft AVRCP: volgende/vorige/etc werkt in ieder geval niet, play/pause heb ik nog niet geprobeerd maar ik verwacht eigenlijk dat dat ook niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
Ik heb deze in gebruik: (Pioneer DEH-600BT CD-tuner )
http://www.google.nl/aclk...D8J%26adcampaign%3Dgoogle

Hij werkt perfect, kan de Ipod functie gewoon via BT gebruiken. (eventueel via AUX maar dat is lelijk)
Zodra ik gebeld wordt gaat dat ook prima via BT, de radio heeft bovendien een externe meegeleverde microfoon.

Aanrader!

[ Voor 43% gewijzigd door procyon op 03-07-2009 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He ik heb al eerder iemand gehoord die er positief over was..

kan je dan ook skippen van nr, via de autoradio??

en hoezo is het lelijk via de aux, de geluidskwaliteit lelijk???

via bt, zou het wel tenkoste gaan van energie, en moet je eigenlijk de iphone aan de oplader laten...

mocht de bediening via de autoradio niks zijn, dan is wellicht de iphone steady houden (niet in de slaapstand laten vallen) en vervolgens de bediening via de iphone te doen...?

ik twijfel zelf nog tussen

pioneer 600 bt (op zich wel mooi en betaalbaar, maar geen ipod direct vermelding)
clarion FB289Rb (ook mooi en betaalbaar, maar geen ipod direct vermelding)
of de alpine 104bti, deze kan eigenlijk alles, ik vindt hem alleen niet zo mooi en hij is 200 euro...best veel geld

en een cd-speler is voor mij geen must (dat is de versie van clarion)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesmf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 16:42
Niet helemaal on-topic maar wel gerelateerd aan iphone op autoradio
Heb vandaag een (goedkope) Blaupunkt sd48 met een Dension Gateway 300 gemonteerd
Deze laatste past ook op veel door Blaupunkt geleverde autoradio"s oa Alfa en Fiat
Iphone hoeft slechts met 1 kabel verbonden te worden en met deze combinatie is het mogelijk om gelijktijdig een iphone, harddisk en sd kaart en een usb key aan te sluiten en op de radio is alles te bedienen
ook het kiezen van playlists , next track e.d. op de iphone
In "Iphone stand" komt de navigatie gewoon door de muziek heen, in alle andere standen is het geluid met in te stellen sterkte door het geluid te mixen, dit geldt ook voor de tuner en dat biedt geen enkele andere combinatie
Let wel Iphone is dan alleen maar met data kabel aangesloten en niet met de audioplug en laadt ook nog op, een must bij langere ritten met navigatie
Overigens kun je ook de audio ingang gebruiken als je dat wilt.
Handsfree moet ik nog testen, maar lijkt ook goed te werken

[ Voor 9% gewijzigd door ceesmf op 03-07-2009 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4ldrz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-02 19:36
Wellicht is dit ook een optie :

http://www.parrot.com/uk/...e-car-kits/parrot-mki9200

Je hoeft de radio dan niet te vervangen....

Gaston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pjotrik schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 22:35:
Ik kan bevestigen dat de Alpine CDE104BTti goed werkt met de Iphone.
De radio geeft ook nog eens goed geluid! :P
Heb zelf de Alpine 103BT, zelfde idee alleen zwart, moet je los het kabeltje bij kopen voor de ipod maar is ook goedkoper. Onder de streep is het een 10tje duurder maar dan kun je de display kleur instellen.

Aanrader, absoluut! Kabeltje eruit laadt je iphone op, speelt muziek en bellen gaat automatisch via bluetooth, ook als je de tel in je zak houdt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Tommeh....

ik zit nogal in dubio over de alpines...

jij zegt dat je voor de 103 hebt gekozen, met een losse kabel...
en dat deze als extra heeft, het wijzigen van de kleur in het display..

Op de foto van het model staat de 103, met blauwe knoppen, en rode andere kleine knopjes, en witte letters in het display...kan je bv. al deze lampjes krijgen in het blauw???

dat heeft volgens mij de 104 standaard...
maar als de 103 dat ook kan, is het mij ook prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyenslingert
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-09 11:54
Mensen koop een Kenwood, draai al ruim een half jaar ermee. Op 2.2 ipod-functie, laad op via de USB, handsfree via BT van de 8041 U. Nu 3.0 is verschenen nog meer plezier, BT-A2DP op de koop toe, dank u Apple en Kenwood! Je hoeft trouwens geen extra kabeltje te kopen, gaat met het originele van Apple ook prima ! de 8041 is trouwens niet meer op de website te zien , maar de opvolger zal niet veel anders werken...(8044)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:33
rickyenslingert schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 19:10:
Mensen koop een Kenwood, draai al ruim een half jaar ermee. Op 2.2 ipod-functie, laad op via de USB, handsfree via BT van de 8041 U. Nu 3.0 is verschenen nog meer plezier, BT-A2DP op de koop toe, dank u Apple en Kenwood! Je hoeft trouwens geen extra kabeltje te kopen, gaat met het originele van Apple ook prima ! de 8041 is trouwens niet meer op de website te zien , maar de opvolger zal niet veel anders werken...(8044)
ik heb zelf de kenwood 5240 BT , hiervoor was wel een extra kabel nodig. heb het ook geprobeerd zonder extra kabel maar dit werkte niet. wel de bibliotheek maar geen geluid.

de extra kabel is door de dealer wel gratis voor me ingebouwt. bluetooth muziek gaat goed, handsfree bellen inc telefoonboek via bt. ( ook al voor 3.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-04 16:39
rickyenslingert schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 19:10:
is de geluidskwaliteit tijdens het bellen acceptabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyenslingert
Ik heb niets te klagen, ligt eerder aan de positie van de bijgeleverde mic (met kabel). Maar als gezegd, de 8041 is niet meer, hoe de 8044 het doet kan ik niet zeggen. Bovendien zit er in het frontje geen gleuf voor de cd in te voeren, maar wie draait er tegenwoordig nog cd´s als je een iphone als ipod kunt gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Ik zoek ook iets voor mijn iPhone. Mijn wensen :
  • BT Handsfree bellen (inclusief mic dus)
  • iPhone kunnen bedienen via stuur (Ford Mondeo 2003, Centennial)
  • Met benodigd kabeltje voor het bovenstaande de iPhone ook gelijk opladen
Welke moet ik dan nemen ? Ik vind de 2-DIN modellen wel erg duur. Mijn budget is 150~200 euro. Misschien een goedkoper model buiten Pioneer/Alphine ?

Ik heb overigens gemerkt dat de A2DP BT stack van de iPhone niet al te best is. Met mijn voyager 855 heb ik geregeld dat het geluid uitvalt. Ook vind mis ik wat van de bas vandaar dat ik het direct aansluiten wel prettig vind.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mackie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-01 16:10
procyon schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:00:
Ik heb deze in gebruik: (Pioneer DEH-600BT CD-tuner )
http://www.google.nl/aclk...D8J%26adcampaign%3Dgoogle

Hij werkt perfect, kan de Ipod functie gewoon via BT gebruiken. (eventueel via AUX maar dat is lelijk)
Zodra ik gebeld wordt gaat dat ook prima via BT, de radio heeft bovendien een externe meegeleverde microfoon.

Aanrader!
Hey ik zat daar ook aan te denken, maar mis je dan niet een USB aansluiting? Of werkt alles (handsfree bellen, streaming audio, bediening iphone) gewoon via Bluetooth en koop je dan hiernaast gewoon een houder met oplaadfunctie?

Anders wordt het de Pioneer DEH-P700BT, maar die is gelijk weer ca. €120,- duurder :')

We can do it two ways: easy or really easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
mackie schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:30:
[...]

Hey ik zat daar ook aan te denken, maar mis je dan niet een USB aansluiting? Of werkt alles (handsfree bellen, streaming audio, bediening iphone) gewoon via Bluetooth en koop je dan hiernaast gewoon een houder met oplaadfunctie?

Anders wordt het de Pioneer DEH-P700BT, maar die is gelijk weer ca. €120,- duurder :')
Die laatste zou wel iets voor mij zijn, als ik daarmee zowel radio als iPhone kan bedienen vanaf het stuur (ford mondeo)

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Ik heb hier al enkele keren een negatief verhaal gehouden over de combinatie van iPhone / Sony MEX-BT2600:

Elwood Blues in "Welke autoradio combineert het beste met..."
Elwood Blues in "Welke autoradio combineert het beste met..."

Het probleem was dat alles goed leek te werken, maar dat ik de andere kant van de lijn niet hoorde overgaan of hoorde praten. Pairen ging allemaal prima, ook automatisch verbinden en A2DP werken prima. Maar dat probleem met bellen heb ik nu opgelost :) Voor wie het interesseert:

De Sony MEX-BT2600 blijkt alle audio van telefoongesprekken alleen naar de frontspeakers te sturen. Ik heb in mijn auto maar twee speakers in de hoedenplank, en die waren aangesloten op, hoe logisch, de rearuitgang. Resultaat: geen geluid. Heb nu de achterspeakers op de frontuitgang aangesloten, en nu werkt het prima :) Hier heb ik overigens niets over gevonden in de handleidingen, FAQ, etc van Sony!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:27
momenteel mooi alpine auto radio te koop bij mediamarkt voor 177 euro met ingebouwde parrot, tevens aansluiting voor mic + mic bijgeleverd je moet nog wel losse kable voor iphone bijkopen, via de alpine kun je dus telefoon opnemen en door telefoon lijst bladeren en muziek op dezelfde wijze hanteerbaar.

ik weet alleen zo even het model niet meer uit mn hoofd, ga morgen weer even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
vandaag gechecked bij mediamarkt het is de alpine CDE-103BT via kieskeurig liggen de prijzen tussen 197 en 199 euro bij 10 winkels. http://www.kieskeurig.nl/...BAlpine%5D=Alpine&grade=0

bij mediamarkt dus voor 177 euro. ik denk dat ik me er 1 ga aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 12:54:
[...]

Heb zelf de Alpine 103BT, zelfde idee alleen zwart, moet je los het kabeltje bij kopen voor de ipod maar is ook goedkoper. Onder de streep is het een 10tje duurder maar dan kun je de display kleur instellen.

Aanrader, absoluut! Kabeltje eruit laadt je iphone op, speelt muziek en bellen gaat automatisch via bluetooth, ook als je de tel in je zak houdt. :)
tommeh lol ik ga die ook vanmiddag halen, alleen is bij mediamarkt dat losse datakabel erg duur 25euro, dat moet toch vast goedkoper te vinden zijn op internet, maar jah, hoe heet zo'n kabeltje of hoe noem je het.

edit:

nvm ik heb het al gevonden kabeltje heet Alpine KCE-433iV overal gezocht prijs is ongeveer gelijk aan 25 euro ook in de webshops de 1 is een euro of 2 goedkoper de ander 4 euro duurder, heb em allen via ebay duitsland voor 15 euro gezien..

[ Voor 15% gewijzigd door fuqua op 08-08-2009 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
heb em ondertussen gehaald en geinstalleerd, werkt als een trein, had alleen niet verwacht dat het bellen via bluetooth zou gaan, maar via de iphone kabel die ik er apart bij gekocht had :( maar die kabel schijnt dus alleen maar voor de muziek te zijn... maarja maakt niet uit, alle kabels perfect en netjes weg kunnen werken. heb dus geen kabels in directe of indirecte zicht.

heb bij de mediamarkt nog een mooie ventmount gevonden, kun je de iphone op clicken (vent maak je dus vast aan je ventilatie) alleen wat jammer is en een probleem is met vele carkits en mounts, je mag geen hoesje om je iphone heen hebben (ik zelf heb er een griffin reveal en moet deze eraf halen als ik em in de mount zet) wellicht ga ik dit verhelpen door een shield te kopen.

edit: de ventmount for iphone is van philips.

[ Voor 3% gewijzigd door fuqua op 08-08-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Ik kwam deze tegen klik

Streamen van muziek en bellen via BT en bediening aan het stuur... en kost maar 99,- eurootjes. Iemand bekend mee?

Ik weet dat het geen Kenwood, Alpine of watvoor A-merk is maar het zou toch kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Gadgeteer schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 21:43:
Ik kwam deze tegen klik

Streamen van muziek en bellen via BT en bediening aan het stuur... en kost maar 99,- eurootjes. Iemand bekend mee?

Ik weet dat het geen Kenwood, Alpine of watvoor A-merk is maar het zou toch kunnen werken?
je link werkt niet.

zo ver ik bekend ben met conrad verkopen ze daar geen troep (dit heb ik van vele horen zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fuqua schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 19:04:
heb em ondertussen gehaald en geinstalleerd, werkt als een trein, had alleen niet verwacht dat het bellen via bluetooth zou gaan, maar via de iphone kabel die ik er apart bij gekocht had :( maar die kabel schijnt dus alleen maar voor de muziek te zijn... maarja maakt niet uit, alle kabels perfect en netjes weg kunnen werken. heb dus geen kabels in directe of indirecte zicht.
Ik had al gezegd dat het bellen via BT ging. Maar joh, dat is in mijn ogen juist erg handig. Bellen kun je altijd, ook voor de korte ritjes waarbij je je tel in je zak houdt. En als je muziek wilt doe je je kabeltje erin en laadt de telefoon ook meteen op.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2009 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 10:26:
[...]

Ik had al gezegd dat het bellen via BT ging. Maar joh, dat is in mijn ogen juist erg handig. Bellen kun je altijd, ook voor de korte ritjes waarbij je je tel in je zak houdt. En als je muziek wilt doe je je kabeltje erin en laadt de telefoon ook meteen op.
ik zag pas later jouwn post :) maar het bevalt me wel, is het overigens ook mogelijk om meerdere telefoons tegelijk via bluetooth contact te laten maken ? (mijn phone en die van mn vrouw zij heeft een samsung soul)

ik ben nu erg benieuwd hoe het straks zal gaan met tomtom voor iphone, ik had al iets gehoord van een kameraad dat tomtom op iphone zijn eigen gps module zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze werkt ook probleemloos en is voordelig:

http://www.djelectronics....sb-sd-pkm-1000-p-568.html

Wellicht een goed alternatief. De recensies zijn positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Eigenlijk wilde ik hier een apart topic voor opstarten, aangezien ik niets kan vinden betreffende mijn vraag. Maar ik denk dat ik hier ook wel een mooi plaatsje gevonden heb.

Heb een tijdje geleden de Pioneer 6100BT icm mijn iPhone 3G werkende over Bluetooth gekregen. Muziek speelt ie netjes over de radio en ik kan een contact bellen waarna netjes over de autospeakers (en bijgeleverde losse microfoon) een gesprek gevoerd kan worden.

Het probleem is alleen dat wanneer ik gebeld wordt (terwijl alles connected is) ik het gesprek op kan nemen, maar vervolgens eerst bij "sources" op mijn iPhone de 6100BT moet kiezen. Een binnenkomend gesprek wordt dus standaard via de iPhone behandeld (interne mic+speakers) terwijl ik deze toch echt default over de autospeakers wil horen. Nogmaals: radio en iPhone zijn gepaired en uitgaande gesprekken gaat goed. De extra handeling die ik op wil heffen is alleen bij binnenkomende calls.

Ik hoop dat jullie hier een oplossing voor weten. Want echt hands-free is het zo niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:06:
Het probleem is alleen dat wanneer ik gebeld wordt (terwijl alles connected is) ik het gesprek op kan nemen, maar vervolgens eerst bij "sources" op mijn iPhone de 6100BT moet kiezen. Een binnenkomend gesprek wordt dus standaard via de iPhone behandeld (interne mic+speakers) terwijl ik deze toch echt default over de autospeakers wil horen. Nogmaals: radio en iPhone zijn gepaired en uitgaande gesprekken gaat goed. De extra handeling die ik op wil heffen is alleen bij binnenkomende calls.
Hoe neem je het gesprek aan? via het touchscreen van de telefoon of een knop op de radio?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opnemen doe ik liever via het touchscreen dan de autoradio. Dat multi-control wieltje vind ik maar een beetje onhandig.

De volgende keer neem ik op via de radio en kijk of dat wat uitmaakt. Ik denk wel een handige opmerking, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 09:52:
Opnemen doe ik liever via het touchscreen dan de autoradio. Dat multi-control wieltje vind ik maar een beetje onhandig.

De volgende keer neem ik op via de radio en kijk of dat wat uitmaakt. Ik denk wel een handige opmerking, bedankt :)
Dat maakt het hele verschil :) je gesprek gaat via de telefoon als je op het touchscreen aanneemt, en vis de radio als je via de radio aanneemt.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:16
Neem je op via de iPhone of via de radio? Wellicht dat dat nog verschil maakt?

edit:
Whoops, even een pagina over het hoofd gezien. :X

[ Voor 30% gewijzigd door Xander op 22-09-2009 10:05 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorii
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Zpottr schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 09:56:
[...]
Dat maakt het hele verschil :) je gesprek gaat via de telefoon als je op het touchscreen aanneemt, en vis de radio als je via de radio aanneemt.
Is dit altijd zo?

Ik volg deze radiodiscussie al een tijdje. ben nu uitgekomen bij een Carcomm cradle in combinatie met een Kenwood KDC BT8044U (op de site van Kenwood zie je overigens alleen een plaatje van de afstandsbediening).

De Kenwood heeft een Parrot-chip en externe mic, én USB en aux-in achterop. Geen kabeltjesgedoe dus wanneer straks alles is weggewerkt.

Ik ben bij deze radio uitgekomen omdat je de telefoon (o.a.) via USB aan kan sluiten en vervolgens kan kiezen tussen radiobediening of rechtstreekse bediening. DIt omdat ik het veel prettiger vind de iPhone te kunnen blijven bedienen i.p.v. dat de radio de bediening geheel overneemt zoals bij Alpine. Bovendien kan ik de cradle zo monteren dat -ie dicht bij het stuur zit, en ik vind het anders ook zonde van de gemakkelijke gebruikersinterface van de iPhone.

Kan ik een binnenkomend / uitgaand gesprek dus (waarschijnlijk?) niet op de telefoon aannemen/ beginnen en over de radio voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Weet ik niet :) Vaak, het is zo ontworpen.

Zoef

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Jorii schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:36:
[...]

Is dit altijd zo?

Ik volg deze radiodiscussie al een tijdje. ben nu uitgekomen bij een Carcomm cradle in combinatie met een Kenwood KDC BT8044U (op de site van Kenwood zie je overigens alleen een plaatje van de afstandsbediening).

De Kenwood heeft een Parrot-chip en externe mic, én USB en aux-in achterop. Geen kabeltjesgedoe dus wanneer straks alles is weggewerkt.

Ik ben bij deze radio uitgekomen omdat je de telefoon (o.a.) via USB aan kan sluiten en vervolgens kan kiezen tussen radiobediening of rechtstreekse bediening. DIt omdat ik het veel prettiger vind de iPhone te kunnen blijven bedienen i.p.v. dat de radio de bediening geheel overneemt zoals bij Alpine. Bovendien kan ik de cradle zo monteren dat -ie dicht bij het stuur zit, en ik vind het anders ook zonde van de gemakkelijke gebruikersinterface van de iPhone.

Kan ik een binnenkomend / uitgaand gesprek dus (waarschijnlijk?) niet op de telefoon aannemen/ beginnen en over de radio voeren?
Kan wel maar waarschijnlijk moet je dan als je via je telefoon opneemt, eerst nog bij audiosource op je tel kiezen voor de radio. Doe je dit niet dan loopt het gesprek gewoon via de tel. En dit iedere keer als je een gesprek aanneemt.

• Executor16
  • Niet online
Kan iemand vertellen of je gewoon TomTom, Navigon of Sygic kan blijven gebruiken op de iPhone als je radio de iPhone overneemt met iPod Direct?

Als dat overnemen echt heel je iPhone overneemt en je niet eens TomTom kunt opstarten, dan heb ik er eigenlijk niks aan.

Verwijderd

Navigon werkt eigenlijk wel prima dan. Je kunt gewoon je iPhone muziek bedienen via de radio terwijl je Navigon hebt open staan op je iPhone. Gesproken instructies worden dan ook afgespeeld via je speakers terwijl je muziek wat dimt. Wat mij betreft ideaal. (Gaat over een Alpine radio maar het zal wellicht bij andere radio's hetzelfde zijn, idem andere navi programma's.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyenslingert
Nogmaals Kenwood is al een jaar onverslaanbaar, eh ik lieg van de week een JVC KD-R801 ingebouwd voor mijn moeder. Met mijn 3G geen voice recognition, met die van haar (3GS) dus wel, wat ook te verwachten was. Kraakhelder, supercombi! afstandbediening is wat kariger dan de Kenwood, maar dus wel simpeler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rickyenslingert schreef op zondag 27 september 2009 @ 21:30:
Nogmaals Kenwood is al een jaar onverslaanbaar, eh ik lieg van de week een JVC KD-R801 ingebouwd voor mijn moeder. Met mijn 3G geen voice recognition, met die van haar (3GS) dus wel, wat ook te verwachten was. Kraakhelder, supercombi! afstandbediening is wat kariger dan de Kenwood, maar dus wel simpeler...
Hou nou eens op met dat onnodig telsell reclame gedoe. Leuk dat de Kenwood het goed doet maar op diezelfde manier doet mijn Alpine het ook. Voor mij kan het niet beter maar ik sluit niet uit dat er ook best een leuke Alpine of Pioneer is die het allemaal ook prima aanpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 23:50:
Navigon werkt eigenlijk wel prima dan. Je kunt gewoon je iPhone muziek bedienen via de radio terwijl je Navigon hebt open staan op je iPhone. Gesproken instructies worden dan ook afgespeeld via je speakers terwijl je muziek wat dimt. Wat mij betreft ideaal. (Gaat over een Alpine radio maar het zal wellicht bij andere radio's hetzelfde zijn, idem andere navi programma's.)
Ik heb met die optie in Navigon wel eens gespeeld ja. Maar als je iPod direct gebruikt, kun je dan ook nummers skippen met de radio terwijl je navigeert? Of moet dat perse elke keer via de interface van navigon via dat kleine oranje iPod icoontje.

[ Voor 6% gewijzigd door Executor16 op 28-09-2009 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyenslingert
Executor16 schreef op maandag 28 september 2009 @ 08:52:
[...]

Ik heb met die optie in Navigon wel eens gespeeld ja. Maar als je iPod direct gebruikt, kun je dan ook nummers skippen met de radio terwijl je navigeert? Of moet dat perse elke keer via de interface van navigon via dat kleine oranje iPod icoontje.
Blijkbaar bedient hij of zij het met de radio......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyenslingert
Gadgeteer schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:55:
[...]

Kan wel maar waarschijnlijk moet je dan als je via je telefoon opneemt, eerst nog bij audiosource op je tel kiezen voor de radio. Doe je dit niet dan loopt het gesprek gewoon via de tel. En dit iedere keer als je een gesprek aanneemt.
Dit is absoluut onzin, je hoeft alleen audiosorce te kiezen als je bluetooth audio wil, gesprekken worden automatisch al overgenomen als je gepaired hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyenslingert
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 00:22:
[...]

Hou nou eens op met dat onnodig telsell reclame gedoe. Leuk dat de Kenwood het goed doet maar op diezelfde manier doet mijn Alpine het ook. Voor mij kan het niet beter maar ik sluit niet uit dat er ook best een leuke Alpine of Pioneer is die het allemaal ook prima aanpakt.
Ben ook fan van JVC, zie een vd eerdere berichten..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

rickyenslingert schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:32:
[...]

Dit is absoluut onzin, je hoeft alleen audiosorce te kiezen als je bluetooth audio wil, gesprekken worden automatisch al overgenomen als je gepaired hebt....
Het is zeker geen onzin. Wellicht hangt het af van de specifieke apparatuur die gebruikt wordt, maar het beschreven gedrag komt wel degelijk voor.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyenslingert
Zpottr schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:11:
[...]

Het is zeker geen onzin. Wellicht hangt het af van de specifieke apparatuur die gebruikt wordt, maar het beschreven gedrag komt wel degelijk voor.
Blijkbaar weet je niet hoe je zaken moet bedienen. Natuurlijk laat de iPhone je kiezen tussen telefoon, speakerfone en eventueel bluetooth als je opneemt via de iphone. Echter als je automatisch van de bluetooth gebruik wil maken moet je niet via de telefoon opnemen, maar via de autoradio! Dan gaat het wel gelijk over de bluetooth. Zo is het namelijk bedacht, logisch dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

rickyenslingert schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 08:57:
[...]

Blijkbaar weet je niet hoe je zaken moet bedienen. Natuurlijk laat de iPhone je kiezen tussen telefoon, speakerfone en eventueel bluetooth als je opneemt via de iphone. Echter als je automatisch van de bluetooth gebruik wil maken moet je niet via de telefoon opnemen, maar via de autoradio! Dan gaat het wel gelijk over de bluetooth. Zo is het namelijk bedacht, logisch dus.....
Doe eens niet zo uit de hoogte joh.

Ten eerste, de discussie loopt nav een vraag van deze user.
Lees wat daar staat.

Ten tweede, juist posts zoals de jouwe, die beginnen met "Dit is absoluut onzin" en dan maar de helft van het scenario beschrijven (oftewel, je vertelt niet dat je voor automatische keuze voor BT wel via het BT apparaat moet opnemen en niet via het touchscreen) werken verwarrend. Wat je hier dus schrijft:
rickyenslingert schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:32:
[...]

...is niet correct tenzij je de manier van aannemen erbij vermeldt; iets dat anderen (waaronder ik) veel hoger in de thread al genoemd hebben. Bovendien reageer je op een post die het gedrag correct beschrijft.

Dus voor je gaat roepen met termen als "absoluut onzin" en "Blijkbaar weet je niet hoe je zaken moet bedienen" zou je 1) eerst eens zelf kunnen lezen en 2) zorgen dat je eigen posts 100% correct en compleet zijn.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyenslingert
OK, je hebt gelijk, ik zal de zaken niet zo scherp meer neerzetten, maar waarom stelt men dan een vraag waar het antwoord al in besloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Jorii schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:36:

Ik heb ook de Carcomm (CMIC-103) en een Parrot CK3000 aangeschaft (bij elkaar 150,-) om met mn iPhone muziek af te kunnen spelen (Carcomm) én handsfree te bellen (Parrot), maar nu blijkt het fabrieksmodelletje van mijn auto geen AUX IN te hebben (Clarion RD3-01) :S

Kan ik dus alsnog een nieuwe radio aanschaffen... een AUX-IN aan de achterkant is dus essentieel, maar de AUX ingang lijkt bij bijna alle radio's voor te zitten. Jouw Kenwood heeft em achter, maar die vind ik net iets te duur (of ik moet mn Parrot gelijk weer doorverkopen :) ).

M'n oog viel op de Pioneer DEH-2100UB (90 euries), maar die rept ook over een AUX vóór. Maar als ik de achterkant bekijk zie ik toch links een AUX in?? (overigens heeft m'n huidige radio twee ISO-stekkers, voor voeding en audio, en deze heeft er maar eentje :S )

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.at/images/products/caraudio/pioneer/deh2100ub_rear_gallery.jpg

Iemand een idee of dit uberhaupt gaat werken met de Carcomm aan de achterkant aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:41
Die rca links is dan naar alle waarschijnlijkheid aux-out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
DaRKie schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:58:
Die rca links is dan naar alle waarschijnlijkheid aux-out?
De line-in. Dat zou ook kunnen ja. Dan vraag ik me alleen af of mn iPhone via de cradle nog opgeladen wordt...

En (een beetje off-topic misschien) voor die twee ISO kabels die in mn oude radio gingen zou ik dan zoiets moeten halen?

Afbeeldingslocatie: http://www.hmk.nl/IMAGES/Images/auto/ISO-ALPINE16P.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Die rca-aansluiting (rood/wit) links kan IN of UIT zijn, maar als er maar één zit zou ik rekenen op UIT. Daar kun je dan een versterker mee aansluiten.

Zo'n verloopstukje zit meestal bij de autoradio die je koopt, dat witte blokje is merkspecifiek en de bruine en zwarte zijn de universele standaard. Aan het bruine blokje komen je speakers en de zwarte regelt de (geschakelde) plus / massa.

[ Voor 60% gewijzigd door Elwood Blues op 10-10-2009 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 16:39
zijn hier nog mensen met een iDA-X305 van alpine?

lijkt me een heel leuke radio voor bij de iphone. Maar ik kan er weinig info over vinden en lees hier en daar dat er nog wel wat connectie problemen zijn soms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:15

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Dit topic is alweer een tijdje geleden voor het laatst gebruikt, maar ik ben ook op zoek naar het volgende:
Autoradio die kan:
- Moet iphone kunnen bedienen vanaf radio
- Navigatie op iphone moet gewoon doorgaan
- En uiteraard hands free bellen

Is dit mogelijk over zowel bluetooth als USB? Of moet ik voor een van de 2 opties gaan. Zijn er inmiddels nieuwe/andere ervaringen met autoradio's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 09:43
Met de Kenwood KDC BT8044U kan je dit allemaal

Tel gaat dan via bluetooth als je in de auto bent, maakt niet uit of je via tel of radio opneemt
Navi/iPod functie gaat via de usb

Het werkt als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 13:04
Ik heb zelf een Sony Xplod.
Afgelopen weekend van Friesland naar Overijsel gereden.
Hierbij had ik mijn iPhone in de raamhouder, met een dock kabel via USB op de autoradio aangesloten, en daarnaast ook via Bluetooth.

Mijn mogelijkheden:

- iPod via USB
- Browsen met de Sony BrowZer door playlists, artiesten, albums en nummers etc. bladeren en afspelen, volledige bediening dus.
- Tijdens navigeren, gewoon volledige controle over je muziek zoals bovenstaande, zonder de interne iPod functie van Navigon e.d. te gebruiken.

- iPod via Bluetooth
- Nummers selecteren etc. via de iPhone zelf, enige wat ik dan met de autoradio kan was volume aanpassen. (Geen volgende en vorige nummer etc. dus)
- Tijdens navigatie, de geïntegreerde iPod functie van Navigon bedienen.

- Navigatie
- Instellen op USB
- Navigatie stemmen de iPod (USB/bluetooth) functie laten dimmen, en dan de stem over de autoradio heen (volume afhankelijk van autoradio volume)
- Instellen op Bluetooth
- Zelfde als hierboven, maar dan is de volume instelbaar op de iPhone zelf

- Handsfree bellen
- Dit kan uiteraard alleen via Bluetooth, maar dit werkte ook verder prima, muziek dimmen, autoradio gaat automatisch naar 'BT Phone' functie, ik kan opnemen met 1 knop op de autoradio, en werkt allemaal prima.
- Terugbellen gaat ook prima, even op de radio naar de 'BT Phone' en drukken op bellen, en het systeem belt de persoon op die ik het laatst heb gebeld.
- Na ophangen, gaat de muziek weer netjes verder.

En uiteraard, wordt de iPhone tijdens dit alles ook nog netjes opgeladen, tenzij je alles tegelijk doet, dan gaat het laden heel langzaam, of zorgt het systeem ervoor dat ie alleen een beetje wordt bijgeladen en dus niet leeg gaat.
Zo kan je dus eindeloos rond blijven rijden, met navigatie, muziek en bereikbaarheid via de telefoon.

Tot zo ver mijn ervaring met de iPhone in combinatie met mijn autoradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvsjmedia.nl schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:10:
Ik heb zelf een Sony Xplod.
Afgelopen weekend van Friesland naar Overijsel gereden.
Hierbij had ik mijn iPhone in de raamhouder, met een dock kabel via USB op de autoradio aangesloten, en daarnaast ook via Bluetooth.

...
Bedankt voor je uitgebreide review, ik heb hier heel veel aan omdat ik vreselijk zit te twijfelen welke radio ik nou moet nemen. Ik blijf eigenlijk altijd bij Sony is ik ben blij dat je er goede ervaringen mee hebt ;)

Ik heb naar aanleiding van je verhaal nog twee vraaggies. Welk type autoradio heb je en kan je ook de iPod-functies bedienen op de iPhone zelf (touchscreen) i.p.v. op de radio? Ik ben erg benieuwd of dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:06
Als navigatie op de iphone geen vereiste is is dit misschien een oplossing
http://www.parrot.com/usa...tooth-hands-free-car-kits

Voordelen:
- Iphone aansluiting
- album art op scherm
- radiosleuf lijkt leeg als frontje er af is
- iphone netjes weg gewerkt
- magnetisch frontje
- hdd (usb) aansluiting
- aux in gang (veel input mogelijkheden dus)

Nadelen (die ik heb kunnen vinden):
- actieve koeling, sommigen vinden hem te veel lawaai maken, meningen verschillen daarover in de reviews
- schijnt niet echt snel op te starten en je iphone/hdd in te lezen.
- iets langer dan normale radio dus past niet altijd
- geen navigatie meer op iphone mogelijk

Ik zit zelf nog te twijfelen, vooral het lawaai zou voor mij een dealbreaker zijn. Maar wil hem dus eerst nog een keer horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raddraaier
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-05 16:15
Ik heb een bluetooth autoradio die A2DP ondersteunt. Met de TomTom is het een heerlijkheid, de muziek stopt en de instructie's gaan kraakhelder over mijn zes luidsprekers (de Belgische Lucie klinkt dan nog zwoeler :D). Ware het niet dat de switch van radio/cd/sd-kaart naar A2DP ongeveer 1 a 1,5 seconde in beslag neemt. Een instructie zoals "Na driehonderd meter rechts afslaan" wordt dan ".. meter rechts afslaan", ook bijvoorbeeld "Nu rechts afslaan" wordt "..afslaan". Weet iemand hoe ik de instructie's van TomTom iets kan vertragen als ik het geluid via A2DP laat lopen? Bijvoorbeeld door twee seconden stilte in te lassen voor iedere instructie, misschien dat daar een stem (voices) voor beschikbaar is. Als alternatief heb ik nu met BTPS (http://blog.ramondeklein.nl/index.php/2009/10/04/btps/) het bluetoothprofiel A2DP uitgeschakeld. Dan is het handsfreeprofiel nog actief voor handsfree bellen. Overigens heb ik een cheapass Kruidvat radio van E 69,99, logt direct in op mijn telefoon als ik de radio aanzet en geen enkel probleem om mezelf of de andere kant van de lijn verstaanbaar te maken. Perfecte combi dus.

Afbeeldingslocatie: http://i329.photobucket.com/albums/l369/Raddraaier/bluetooth_radio/Bluetooth_AutoRadio.gif Afbeeldingslocatie: http://i329.photobucket.com/albums/l369/Raddraaier/bluetooth_radio/IMAGE_021.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjuc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-08 01:33
He Raddraaier, heb je die net gekocht of heb je die al een tijdje? Ik ben op zoek naar een el cheapo radio met carkit-achtige mogelijkheden. Welk merk/type is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:15
Ik gebruik zelf de Pioneer FH-80BT. (http://www.pioneer.nl/nl/...21/61/FH-P80BT/index.html)

Dit is een 2-din auto radio. Met een USB (voor aansluiten: schijf, mp3 speler, ipod of iphone) en een AUX aansluiting. met losse microfoon. En bluetooth bellen. Bediening ipod/iphone op radio. Overkopieren telefoonboek.

Ik heb zelf een iphone 3gs 32gb. en deze werkt goed met het systeem. Het enige is dat als je hem aansluit dat je een Vliegtuigmodus melding krijgt. (Dit omdat het systeem gemaakt is voor een ipod) Als je deze negeert dan kan je gewoon bellen via bluetooth.

Prima systeem. en niet duur. Als je het vergelijkt met andere systemen die even veel kunnen.

Navigatie werkt ook over de boxen. moet je wel mp3/ipod muziek luisteren. anders krijgt het systeem geen geluid door.

[ Voor 8% gewijzigd door NoFearWizz op 15-03-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

ik heb de Alpine103BT en heb het Ipod kabeltje erbij gekocht die ik via de achterzijde van de Alpine kan aansluiten en een connectie kan creeeren met mijn ipod classic. Mijn probleem is dat als ik deze connectie tot stand breng dat ik alleen via mijn Alpine de muziek kan bedienen. Ik zou het graag via de ipod classic bedienen, omdat de inferface natuurlijk een stuk netter is.

Weet iemand een manier om dit te omzeilen?

Alvast bedankt,

Slaven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtDoggie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-07 15:13
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:37:
Beste tweakers,

ik heb de Alpine103BT en heb het Ipod kabeltje erbij gekocht die ik via de achterzijde van de Alpine kan aansluiten en een connectie kan creeeren met mijn ipod classic. Mijn probleem is dat als ik deze connectie tot stand breng dat ik alleen via mijn Alpine de muziek kan bedienen. Ik zou het graag via de ipod classic bedienen, omdat de inferface natuurlijk een stuk netter is.

Weet iemand een manier om dit te omzeilen?

Alvast bedankt,

Slaven
Ik heb zelf de Alpine 114 BT, erg goede radio voor iPhone gebruik (bellen, muziek, al die geintjes) maar ik zit er ook mee dat je alleen de interface van de radio kunt gebruiken en op de iPhone krijg je dat lelijk "Er is een accessoire aangesloten" gedoe, ben ook erg benieuwd naar een omweg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik weer :)

Ik heb een site gevonden waar ze er een oplossing voor hebben. Je moet een bestand downloaden en dat op de
Alpine headunit installeren. Het probleem is dat ik de download niet kan vinden :O Misschien is iemand anders
in staat het te vinden.

Dit is de site: http://www.iphoneclub.nl/...342-iphone-car-audio.html
Helemaal onderaan wordt de solutie gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtDoggie
Hiervoor moet je de NoAccessorySplash van de modmyi repository in Cydia downloaden, dan heb je weer de volledige controle over je Iphone.
Ik heb 'm geïnstalleerd en zal hem vanmiddag wanneer ik terug ga naar huis even uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtDoggie,

ben echt blij voor je vooral als het ook nog eens fatsoenlijk werkt!
Zou je me de site kunnen verschaffen waar je dat bestandje hebt gevonden en hoe je het hebt aangepakt?

Alvast bedankt jong

(volgens mij werkt het alleen met de iphone en niet met de ipod classic)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtDoggie
Update: het werkt prima, ik kan nu me iPod functie van me iPhone gewoon weer netjes gebruiken terwijl ie aangesloten zit aan de Alpine!

Slawen: Hiervoor heb je een gejailbreakte iPhone nodig en Cydia, dan zoek je gewoon op NoAccessorySplash, installeer je hem (gewoon de stappen volgens) dan restart hij je Springboard (niks spannends) en that's it!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice!

Laat ik nou geen Iphone hebben :(
Is het iemand al gelukt met de ipod classic, ik hoor het graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterkjeld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik heb vandaag de Pioneer deh-6200bt gekocht en het werkt perfect! Als ik hem aansluit krijg je op het scherm de melding dat de Iphone is aangesloten op een accessoire. Je kan hem dan bedienen via de radio. Als je dan een knop op de radio indrukt kan je de muziek weer via de Iphone bedienen. Bellen werkt ook goed.

Edit: Vergeten te vermelden dat je de Iphone gewoon met de standaard usb kabel kan aansluiten en de radio laadt dan ook meteen je Iphone op.

[ Voor 18% gewijzigd door Peterkjeld op 28-05-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorii
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Ik heb de Kenwood BT8044U en daarbij kan je kiezen welke bediening je wenst. Is verder als apparaat een onding om te bedienen. Gelukkig zit m'n 3GS in een hele nette cradle vlak bij de versnellingspook, naast het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds een paar weken de Alpine IXA-w407BT in me auto.

Werkt perfect met de iphone.

Zit een iphone/ipod connecter bij,je kan dan je iphone bedienen via de radio en word tevens ook opgeladen.
Bij mij komt de connecter in me dashbordkastje uit maar deze kan natuurlijk na wens geplaatst worden.
Verder zit er BT carkit functie op en je kan ook muziek via BT afspelen maar dan kan je je iphone niet meer bedienen via de radio.

Natuurlijk niet de goedkoopste oplossing maar wel een heele mooie :9

hier nog een linkje op youtube met een review van de radio met iphone

http://www.youtube.com/watch?v=W9ogLzrX9XQ

De navigatiemodule en andere onderdelen die je op het filmpje ziet moet je extra kopen die ziten er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Ik lees op veel plaatsen dat er problemen zijn met iOS 4 en autoradio's.
Daarom vroeg ik me af of er al iOS 4 autoradio's beschikbaar zijn.

Gezien iOS4 ook meer gegevens kan (mag...) doorsturen naar de autoradio zou het natuurlijk helemaal mooi zijn als radio's daar ook gebruik van gaan maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
iOS 4 heeft in elk geval nog geen fix voor de A2DP/AVRCP bugs (geen next/prev track), al moet 4.1 daar wel verandering in gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Dreamvoid schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:06:
iOS 4 heeft in elk geval nog geen fix voor de A2DP/AVRCP bugs (geen next/prev track), al moet 4.1 daar wel verandering in gaan brengen.
Dat zou sowieso dan fijn zijn idd.
Maar wat ik wel begreep uit het persbericht van BMW is dat iOS4 nu veel meer uit kan sturen:

nieuws: BMW gaat iPod Out-feature van iOS 4 ondersteunen

Daar is verder door niemand nog een aankondiging over gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterkjeld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-10-2023
GS2K1 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:17:
Ik lees op veel plaatsen dat er problemen zijn met iOS 4 en autoradio's.
Daarom vroeg ik me af of er al iOS 4 autoradio's beschikbaar zijn.

Gezien iOS4 ook meer gegevens kan (mag...) doorsturen naar de autoradio zou het natuurlijk helemaal mooi zijn als radio's daar ook gebruik van gaan maken!
Ik heb met de Pioneer deh-6200bt nergens last van.

Verwijderd

Ik heb een Kenwood KDCBTU50. Alles werkt goed, behalve ben ik niet verstaanbaar via de telefoon. Interne of externe microfoon, het maakt niet uit. Kenwood geeft nu aan dat dit komt omdat de radio niet iPhone 4 compatible is. Kan dit de oorzaak zijn? Wie weet welke radio wel goed werkt? Of wachten tot 4.1 met de Bluetooth update. (ik kan me dit niet vorstellen omdat de verbinding uitstekend is met Bluetooth incl audio streamen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Laatst online: 13-09 23:04
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:20:
ik heb sinds een paar weken de Alpine IXA-w407BT in me auto.

Werkt perfect met de iphone.

Zit een iphone/ipod connecter bij,je kan dan je iphone bedienen via de radio en word tevens ook opgeladen.
Bij mij komt de connecter in me dashbordkastje uit maar deze kan natuurlijk na wens geplaatst worden.
Verder zit er BT carkit functie op en je kan ook muziek via BT afspelen maar dan kan je je iphone niet meer bedienen via de radio.

Natuurlijk niet de goedkoopste oplossing maar wel een heele mooie :9

hier nog een linkje op youtube met een review van de radio met iphone

http://www.youtube.com/watch?v=W9ogLzrX9XQ

De navigatiemodule en andere onderdelen die je op het filmpje ziet moet je extra kopen die ziten er niet bij.
Vraagje, is het mogelijk om het geluid van een navigatie app over je speakers te horen??

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een alpine 104bt zo uit mijn hoofd... Bijna helemaal perfect.

Het enige wat ik graag zou willen, is het besturen van de iPod functie met de iPhone ipv met de autoradio.

Weet iemand of er een autoradio is die dat wel doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Laatst online: 13-09 23:04
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:01:
Ik heb zelf een alpine 104bt zo uit mijn hoofd... Bijna helemaal perfect.

Het enige wat ik graag zou willen, is het besturen van de iPod functie met de iPhone ipv met de autoradio.

Weet iemand of er een autoradio is die dat wel doet?
Dat ligt niet aan de radio, dat ligt aan je iPhone. Wat je nodig hebt is de NoAccessorySplash en deze is te downloaden in Cydia in de modmyi repo (dus je iPhone moet wel jailbroken zijn).

Als je deze app hebt geinstalleerd kun je alles vanaf je iPhone bedienen, dus ook de iPod functie.

Succes!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Pagina: 1 2 Laatste