Hallo Tweakertjes, ik ben van plan om een thuis servertje op te zetten, in de eerste instantie alleen bedoeld om 24/7 te downloaden, eventueel later misschien nog een webserver service. Of ik het boeltje laat lopen op linux of server 2003 ben ik nog niet uit, is dan ook van later belang. Nu heb ik de volgende hardware gekozen:
- Intel D945GCLF mobo + Atom 1,6 ghz Dual Core
- 2048MB DDRII Ram
- Een eerste generatie SATA schijf die ik nog had liggen
- Een DVD-RW combo drive
- In een mini towertje
Nou wil ik dit systeempje graag van prik voorzien door deze aan een PicoPSU te hangen (hoog rendement, geen bewegende delen, geen warmte/geluidproductie en zeer zuinig) alleen vraag ik me af of de 60 Watt versie genoeg is om dit systeempje draaiende te houden. Wat denken jullie? Ik heb zelf wat rondgezocht maar kwam niet op de TDP van het mobo+procje en verbruik van andere onderdelen. Ik heb ook ergens gelezen dat de HDD 40watt verbruikt tijdens het booten? En hoeveel vraagt de optische drive als deze aan het werk word gezet?
Please enlighten me
- Intel D945GCLF mobo + Atom 1,6 ghz Dual Core
- 2048MB DDRII Ram
- Een eerste generatie SATA schijf die ik nog had liggen
- Een DVD-RW combo drive
- In een mini towertje
Nou wil ik dit systeempje graag van prik voorzien door deze aan een PicoPSU te hangen (hoog rendement, geen bewegende delen, geen warmte/geluidproductie en zeer zuinig) alleen vraag ik me af of de 60 Watt versie genoeg is om dit systeempje draaiende te houden. Wat denken jullie? Ik heb zelf wat rondgezocht maar kwam niet op de TDP van het mobo+procje en verbruik van andere onderdelen. Ik heb ook ergens gelezen dat de HDD 40watt verbruikt tijdens het booten? En hoeveel vraagt de optische drive als deze aan het werk word gezet?
Please enlighten me