Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte12345
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05-2024
hoi

ik heb nu vista home basic 32-bit.
ik vroeg me af of ik deze het best kon upgraden naar 64-bit.
er zitten natuurlijk voordelen aan dat het sneller is maar ik hoor ook veel compabiliteitsproblemen.
zitten er echt nog steeds zo veel compabiliteitsproblemen in of zijn die ondertussen opgelost?
en kan ik met mijn systeem echt de voordelen eruit halen?
ik heb nu dit systeem:
Asus P5Q-E (moederboard)
Core 2 Duo E8400(2x3.00GHz)
4GB kingston ValueRam
Nvidea 9800GTX+
500GB Samsung Spinpoint

Alvast bedankt,
Jelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compatibiliteitsproblemen is onzin (zolang je geen scanner uit 1995 hebt o.i.d.), het heeft alleen maar voordelen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ook niet met games en apps die nog op 32-bit zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nee. Die werken gewoon. Je verliest alleen 16-bit support, maar dat is alleen met prutserige apps(/installers) een probleem.

Je kan geen unsigned drivers gebruiken onder x64 zonder problemen, maar ach. En met 4GB heb je sowieso voordeel dat al je geheugen gebruikt kan worden, dit itt tot een 32-bit OS.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Hou er rekening mee dat je geen "upgrade" kan doen. Wisselen van x86 naar x64 betekend opnieuw installeren.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnie schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 22:12:
Je kan geen unsigned drivers gebruiken onder x64 zonder problemen, ..
Wel als je XP x64 gebruikt. Of wil de TS specifiek Vista x64 gaan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte12345
ik dacht dat ik gwoon een cdtje kon bestellen bij microsoft maar hij geeft deze foutme
Bestel alternatieve media van Windows Vista Service Pack 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:42
In hoofdlijnen heb je bijna dezelfde specs als ik, hier draai ik alweer zo'n twee jaar op 64bit OS (Windows Vista Ultimate). Ik voorzie geen problemen.

Ik ga binnenkort naar Windows 7 X64 (Build 7056), ik draai dat nu al een tijdje op een andere machine, en ik vindt nu zelfs de beta al zeer goed draaien. Als je een nieuw besturingssysteem wilt aanschaffen zou ik nog even wachten, of je moet er een coupon voor Windows 7 bij krijgen.

[ Voor 92% gewijzigd door Jumpman op 27-03-2009 22:28 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jelte12345 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 22:18:
ik dacht dat ik gwoon een cdtje kon bestellen bij microsoft maar hij geeft deze foutme
Hij geeft deze foutme met de CD van Microsoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte12345
nee, ik ga naar de microsoft site zoek op 64-bit, klik op de bovenste, ga naar beneden, kies nederlands en klik op ok, kies nederland en klik op nu bestellen, vul mijn windowscode in en schrijf de letters over uit het plaatje, klik op doorgaan, dan gaat ie laden en zegt: er zijn deze fouten opgetreden: Bestel alternatieve media van Windows Vista Service Pack 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:38

g0tanks

Moderator CSA
Vinnie schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 22:12:
Nee. Die werken gewoon. Je verliest alleen 16-bit support, maar dat is alleen met prutserige apps(/installers) een probleem.

Je kan geen unsigned drivers gebruiken onder x64 zonder problemen, maar ach. En met 4GB heb je sowieso voordeel dat al je geheugen gebruikt kan worden, dit itt tot een 32-bit OS.
Dat gedoe met unsigned drivers is inderdaad zwaar irritant. Deze kan je wel uitschakelen maar dat wil ook niet altijd lukken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Aankoop/verkoop vragen kun je het beste stellen in Shopping Forum.

Het heeft immers niet zoveel te maken met het OS an sich :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jelte12345 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 22:26:
nee, ik ga naar de microsoft site zoek op 64-bit, klik op de bovenste, ga naar beneden, kies nederlands en klik op ok, kies nederland en klik op nu bestellen, vul mijn windowscode in en schrijf de letters over uit het plaatje, klik op doorgaan, dan gaat ie laden en zegt: er zijn deze fouten opgetreden: Bestel alternatieve media van Windows Vista Service Pack 1
Je kan die CD vast wel ergens van de MS site downloaden... Tegenwoordig bieden ze allerlei ISO's aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte12345
wat voor practische problemen kan je dan krijgen met die unasigned drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat staat ook in de Windows Clients - Vista FAQ uitgelegd::
Welke moet ik nou hebben, 32-bit of 64-bit?

Ook dit is iets dat alleen jij zelf kan bepalen - je kan wel ervaringen lezen en uitwisselen in [[Vista] Kiezen tussen 32- en 64-bits editie

Waar je in ieder geval rekening mee moet houden is dat de 32-bits versie van Windows Vista iets meer drivers zal accepteren omdat er gewoon meer 32-bits drivers zijn. Ook is belangrijk om te weten dat je in de 64-bits versie van Windows geen enkele 'unsigned' driver kan laden wat dus ook sommige al bestaande 64-bits drivers uitsluit - denk aan Virtual CD drivers.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 23:13:
[...]

Je kan die CD vast wel ergens van de MS site downloaden... Tegenwoordig bieden ze allerlei ISO's aan.
1) Vista vind je alleen als DVD.
2) Vista DVD images kun je downloaden als je een (betaald) MSDN of Technet abonnement hebt.
Technet Plus Direct 3 maanden gratis is een optie.
3) MS biedt (logisch ook) niet zomaar ongecontroleerd aan iedereen gratis DVD images (isos) aan ter download - ook niet via de website.

Iets meer controleren van tevoren bij je antwoorden is niet zo verkeerd hoor :)
Heel behulpzaam, maar met halve of onware informatie is de waarde van zo'n post contrapoduktief.

[ Voor 37% gewijzigd door alt-92 op 28-03-2009 09:38 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je via grijze import kanalen een 64bits dvd op de kop kan tikken en daar je product code ingeeft bij het installeren werkt het ook. Ik had ook eerst windows vista business 32 bits. Met mijn product-code kon ik ook een 64 bits versie installeren.
Maar volgens mij is er wel een probleem je mag geen OEM product key hebben van vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 09:31:
3) MS biedt (logisch ook) niet zomaar ongecontroleerd aan iedereen gratis DVD images (isos) aan ter download - ook niet via de website.
Ik ben met je eens dat deze ISO's niet open op de MS site staan (heb ik even gechecked, er staan wel .vhd images van Vista x64 maar dat zoekt de TS niet).

Maar dat er niet zomaar ongecontroleerd aan iedereen gratis DVD images (isos) ter download aangeboden worden klopt niet, kijk bijvoorbeeld eens hier:

http://www.softpedia.com/...rver-Download-105604.html

Is dan wel niet op de MS site zelf, maar dit zijn wel 4 complete ISO's van een Windows versie die vele malen duurder is dan Vista x64, deze versie wordt zelfs niet eens los verkocht maar alleen via HP, Dell, Fujitsu (en misschien nog een paar andere OEM's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 22:36:

Maar dat er niet zomaar ongecontroleerd aan iedereen gratis DVD images (isos) ter download aangeboden worden klopt niet, kijk bijvoorbeeld eens hier:
Lezen is moeilijk blijkbaar?
alt-92 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 09:31:
Bovendien zijn het timebombed trials voor een OEM Storage Server editie, maar dat zal Softpedia je niet duidelijk vertellen. (lees de kleine lettertjes eens?)

offtopic:
Anyways - de TS heeft er niet eens wat aan. Wel bedankt voor het zout leggen op slakken, dan heb ik daar in ieder geval geen last meer van in m'n tuin.

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 28-03-2009 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interpreteren is ook moeilijk blijkbaar...

Als er ergens op een bekende legale site MS images staan dan is MS hier uiteraard van op de hoogte. Effectief is dit natuurlijk hetzelfde als dat de images op de MS site zouden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Leuk bedacht maar compleet off-topic en niet relevant voor de topicstarter.
Die wil eigenlijk het liefst gebruik kunnen maken van een Anytime Upgrade oplossing.

Enige vervelende is dat die optie voor een Home Basic upgrade van 32 naar 64 blijkbaar niet aanwezig is.

Pagina: 1