Newsservers met binaries [deel 9] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 23 Laatste
Acties:
  • 214.230 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:13
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:52:
[...]

Zie dit bericht nu pas, maar bij mij staat anders 20 connections max. :P
Bij mij ook 20. Maar op de frontpage staat ook gewoon 20. Zijn ook er ook zat denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweak_dude schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 12:34:
[...]

Bij mij ook 20. Maar op de frontpage staat ook gewoon 20. Zijn ook er ook zat denk ik ;)
Dat is ook zo. Klaag verder ook niet hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:37
Wat heb je aan 50? Ik haal met 20 al het max van mijn 60mbit verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:28
BasKrie schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:42:
Ik denk dat 2 links naar index sites en naar een usenetprovider wel mee zal vallen, maar houd me er niet aan :)

Ik heb TruebloodS02E09Scream2000 en curb.your.enthusiasm.710.hdtv.xvid-sys geprobeerd en ik zie iets heel aparts. De downloads zijn niet alleen inderdaad allemaal incompleet, maar niet zomaar. Van elk bestand ontbreekt elk 1e block, zowel van de pars als de rars. De par2, sfv en nfo bestanden komen hierdoor helemaal niet binnen.
Ik weet niet wat het is, maar dit kan geen toeval zijn.
Vet gedrukte heb ik zojuist even binnengehaald via Astraweb. Volledig compleet, geen repairs nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
MrAcid schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 23:22:
Ben gevallen voor de aanbieding van Astraweb voor €63 voor een heel jaar. Direct actief, gaat prima.
Is die actie er nog? Zie hem niet zo 1 2 3 op de AW website? Thanks!! 8)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ck2000nl schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 19:46:
[...]

Is die actie er nog? Zie hem niet zo 1 2 3 op de AW website? Thanks!! 8)
http://www.news.astraweb....her.cgi?t=h43vom3sb75ppj5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Enig idee tot wanneer die actie duurt dan? Mijn huidige abo loopt tot eind december.... (zuinige Nederlander :D)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee. Deze actie bestaat officieel niet meer. Maar iemand op ftd had een email naar ze gestuurd waarna hij deze link kon gebruiken.

Maargoed, ik zou voor die 3 weken niet het risico lopen dat je dadelijk jezelf niet meer aan kan melden, die keus is natuurlijk aan jezelf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Dan ga ik me vanavond maar aanmelden ;) Kan ik gelijk even hun snelheid testen!

Bedankt!

(ik stap overigens over van Usenetserver.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Weet iemand wat de voordeligste optie is om bij astraweb te betalen? Zit er verschil in door koersverschillen/extra kosten tussen de verschillende opties (paypal/credit card/ideal)?

Kan iemand vertellen wat hij via ideal moest betalen?

[ Voor 13% gewijzigd door DeOS op 07-12-2009 09:44 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

DeOS schreef op maandag 07 december 2009 @ 09:37:
Weet iemand wat de voordeligste optie is om bij astraweb te betalen? Zit er verschil in door koersverschillen/extra kosten tussen de verschillende opties (paypal/credit card/ideal)?

Ik denk dat je dat moet kunt vergelijken met iemand die een maand geleden een abo heeft afgesloten.
De dollarkoers schommelt daar te veel voor. Of er extra kosten zijn voor pp/cc/ideal weet ik niet.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Laatst online: 13-09 15:09
DeOS schreef op maandag 07 december 2009 @ 09:37:

Paypal rekent 2,5%, creditcard meestal 1-2%, ideal is (volgens mij?) alleen te betalen in euro's en dus vooraf te zien, vergelijk dit met de huidige dollarkoers + bovenstaande en gegevens van je creditcard maatschappij en je weet het.

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:03

Matis

Rubber Rocket

EWK schreef op maandag 07 december 2009 @ 09:59:
Ik denk dat je dat moet kunt vergelijken met iemand die een maand geleden een abo heeft afgesloten.
De dollarkoers schommelt daar te veel voor. Of er extra kosten zijn voor pp/cc/ideal weet ik niet.
Als je met CC betaald is het dollar/koers. Geen commissie oid. PayPal kan in sommige gevallen commissie rekenen, maar soms ook weer niet (de criteria week/ken ik niet).

Ik doe Amerikaanse transacties altijd via/met mijn CC. Dan weet je wat je werkelijk betaald zonder poespas ;)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

@Matis
Maar ik neem aan dat CC maatschappijen hun valutarisico's toch ook af willen dekken?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

EWK schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:09:
@Matis
Maar ik neem aan dat CC maatschappijen hun valutarisico's toch ook af willen dekken?
Ja, daarvoor betaal ik toch ook voor zo'n CC abonnement, iets van een paar euro per maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
Matis schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:03:
[...]

Als je met CC betaald is het dollar/koers. Geen commissie oid. PayPal kan in sommige gevallen commissie rekenen, maar soms ook weer niet (de criteria week/ken ik niet).

Ik doe Amerikaanse transacties altijd via/met mijn CC. Dan weet je wat je werkelijk betaald zonder poespas ;)
bij de meeste CC's (platinum ultimate super flex kaarten daargelaten) is dit ook een commissie, staat in je AV, meestal tussen 1 en 2%, vind je niet terug op je afschrift ;)

bij Paypal is deze 2,5%

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

LinuZZ schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:41:
bij de meeste CC's (platinum ultimate super flex kaarten daargelaten) is dit ook een commissie, staat in je AV, meestal tussen 1 en 2%, vind je niet terug op je afschrift ;)

bij Paypal is deze 2,5%
Hmmz, snap, je hebt gelijk. Ik had een jongeren CC van de ING (of toentertijd nog Postbank), daar werd toen nog geen commissie op geheven, maar de bestedingsruimte was ook schrikbarend klein. Nu met de Studentenversie is er idd 1% commissie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Na het lezen van dit topic net een maand abbo genomen op astraweb voor 7.40 euro via iDeal.

Nu wil ik inloggen in de "Members Area", krijg ik de volgende melding: "The members area is temporarily unavailable. It will be available again in 24 hours. We apologise for any inconvenience
caused.
"

Begint goed dus ;) Ik heb nog nooit nieuws-servers gebruikt, dus eingelijk geen idee wat nu te doen...

Wie kan me even op weg helpen... Welk programmatje kan ik het beste gebruiken? Verder nog tips?

// - Zit inmiddels al http://www.binaries4all.nl/beginners/ te lezen... maar tips zijn altijd welkom natuurlijk

[ Voor 11% gewijzigd door ocdaan op 07-12-2009 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
sabnzbd + newzbin.com is wat mij betreft een gouden combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Voor newzbin.com heb ik een invite nodig, als iemand zich geroepen voelt... m'n email adres staat in 'n profiel. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
en voor newsbin dient ook betaald te worden dacht ik laatst ergens te lezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Tnx voor de feedback iedereen. iDeal gaf het bedrag pas op het allerlaatste moment, dit kwam neer op 64,59 (96 usd) en is daarmee voorzover ik kon zien het goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Fatal Mind schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:37:
en voor newsbin dient ook betaald te worden dacht ik laatst ergens te lezen ?
8 pond per jaar. Meer dan waard voor zon dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Als je nu koopt dan kost het € 7.80 voor een heel jaar... da's 0.15 Pence per week. Ze hebben in December namelijk altijd "half price sale"...

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
DeOS schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:37:
Tnx voor de feedback iedereen. iDeal gaf het bedrag pas op het allerlaatste moment, dit kwam neer op 64,59 (96 usd) en is daarmee voorzover ik kon zien het goedkoopste.
daar komen dus de minste kosten overheen: http://www.google.nl/sear...tnG=Zoeken&meta=&aq=f&oq=

volgens google nu 64,8473386 euro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
rally schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:47:
Als je nu koopt dan kost het € 7.80 voor een heel jaar... da's 0.15 Pence per week. Ze hebben in December namelijk altijd "half price sale"...
Precies maar ga niet zo maar mijn invites uitgeven aan wild vreemde ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik ook niet maar op het sabnzbd forum loopt wel een invite draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Wat is er zoveel beter aan newzbin.com dan boven nzbsrus? Ik vind de laatstgenoemde altijd wat overzichtelijker namelijk en ook completer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
nzb.com is geïntrigeerd in oa sabnzbd. Ik kan bv op mijn iphone bookmarks maken die mijn linux servertje dan automatisch download etc :P

Mss ook soort gewenning, Het is de eerste usenet index site waar ik gebruik van heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Schweino schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:11:
Wat is er zoveel beter aan newzbin.com dan boven nzbsrus? Ik vind de laatstgenoemde altijd wat overzichtelijker namelijk en ook completer
Ik heb geen ervaring met Nzbsrus maar als ik zo even die website zie dan lijkt het wel Playmobile (nzbsrus) met Meccano (newzbin) vergelijken. :9

Maar Newzbin oogt een stuk professioneler, je kan custom searches maken en elke search (erg uitgebreide mogelijkheden met search) heeft dan weer een eigenlijk RSS feed die je kan inlezen met je usenet downloader, ook kan je een e-mail laten sturen mocht je dat willen als een search een hit heeft. Verder vind ik vooral de optie om Usenet op meerdere manier te filteren bij Newzbin erg handig. Je kunt kiezen uit Newzbin (geindext), Usenet (raw), Usenet (cond), NFOs en NZBs.

Sabnzbd+ heeft zoals eerder gemeld oa. extra features als je een Newzbin (NzbMatrix is zit in de 0.5 beta reeks erbij) account hebt. Hier onder valt dus het gebruik maken van de RSS feeds die je aanmaakt voor een custom search. Daarnaast kan je instellen dat als je een NZB bookmarked dat deze gedownload wordt door sabnzbd+.

Qua searches kan je bijvoorbeeld dit soort constructies bouwen voor query (maar je kunt op nog veel meer filteren tijdens een search, zoals op video source, video format, subtitles, language, max size, min size, retention...etc etc):

code:
1
^"Stargate Universe" AND 1x Attr:Lang=English -passworded

Is dit niet wat offtopic trouwens?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Ik gebruik nu een paar weken Astraweb maar ben intussen wel iets teleurgesteld.
Nieuwe posts downloaden gaat erg snel, maar oudere dingen gaan soms vrij matig:

Astraweb snelheid

Op een ander forum werd beweerd dat oude posts van een trager archief afgehaald moeten worden. Maar dit wordt wel gecached, dus degene die dezelfde post na mij download heeft wel een goede snelheid.
Nou helpt het waarschijnlijk niet dat ik wat meer obscure dingen download :P

Maar ik denk dat Astraweb nu toch wat capaciteitsproblemen heeft. Teveel nieuwe klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Wat is voor jou een "oude post" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Plaatje is van een post van 300 dagen geleden, maar een post van 180 dagen geleden had hetzelfde probleem.

Dat de snelheid zo wisselt komt trouwens omdat threads soms even blijven "hangen" (omdat er geen data binnen komt). Als de data er wel is gaat het meteen op volle snelheid. De verbinding tussen de newsreader en de client is dus niet het probleem. De aanvoer van data naar de newsserver moet het probleem zijn.

[ Voor 59% gewijzigd door tweak_dude op 08-12-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde wbt die trage snelheden met oudere posts via Astraweb.
In mijn geval gaat het om posts vanaf 140 dagen.
Niet alleen de snelheid is dan traag en erg wisselvallig maar de boel komt ook nog eens zo incompleet binnen dat het niet meer repareerbaar is.
Dan heb ik toch liever 200 dagen retentie waarbij alles gewoon normaal binnen komt.
Alles minder dan 140 dagen komt op volle snelheid en compleet binnen.

het gaat om meerdere posts van 140+ dagen, geen incident dus.

[edit]

Van 10 naar 20 connecties helpt iig iets wbt snelheid, nu hopen dat het wel compleet genoeg binnen komt. :)

[ Voor 10% gewijzigd door LoneRanger op 08-12-2009 12:09 ]

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tergend ja die snelheidsproblemen bij astraweb. Hopelijk fixen ze het snel, anders moet ik een andere provider gaan zoeken. Dit gaat zo gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iedereen nu een ticket bij astraweb aanmaakt met het probleem luisteren ze misschien een keer. Ik zeg dit al een tijdje tegen ze maar ze zeggen dat ze geen klachten krijgen. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Na gisteren 120mbit van Ziggo gekregen te hebben, besloot ik vandaag maar eens XLned aan de test te onderwerpen. Van retentie en reliability heb ik (nog) geen idee, de ervaringen in de komende weken zullen dat uit moeten wijzen. :)

De snelheid die ik haal ligt bij Eweka rond de 6MB/s, bij XLned is dit rond de 12 à 13MB/s. Af en toe zit er een drop naar 8 à 9MB/s bij, maar dat is niet langer dan een seconde. Bij Eweka is dit constanter overigens. De maximumsnelheid die ik hier haal is 14MB/s

De laptop (zie sig) zou ook nog wel eens een beperkende factor kunnen zijn door Unison of de hdd. Zal zo eens met SabNZB proberen :)

edit:

SabNZB scoort 9 à 10MB/s, met incidenteel korte piekjes naar boven tot 14MB/s.

[ Voor 6% gewijzigd door Zegato op 08-12-2009 20:30 ]

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:31
Zegato schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:21:
Na gisteren 120mbit van Ziggo gekregen te hebben, besloot ik vandaag maar eens XLned aan de test te onderwerpen. Van retentie en reliability heb ik (nog) geen idee, de ervaringen in de komende weken zullen dat uit moeten wijzen. :)

De snelheid die ik haal ligt bij Eweka rond de 6MB/s, bij XLned is dit rond de 12 à 13MB/s. Af en toe zit er een drop naar 8 à 9MB/s bij, maar dat is niet langer dan een seconde. Bij Eweka is dit constanter overigens. De maximumsnelheid die ik hier haal is 14MB/s

De laptop (zie sig) zou ook nog wel eens een beperkende factor kunnen zijn door Unison of de hdd. Zal zo eens met SabNZB proberen :)

edit:

SabNZB scoort 9 à 10MB/s, met incidenteel korte piekjes naar boven tot 14MB/s.
Heel netjes 14MB/s

[ Voor 5% gewijzigd door doublehelix op 09-12-2009 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:02:
Als iedereen nu een ticket bij astraweb aanmaakt met het probleem luisteren ze misschien een keer. Ik zeg dit al een tijdje tegen ze maar ze zeggen dat ze geen klachten krijgen. 8)7
Ik ervaar hetzelfde, en heb een ticket aangemaakt zojuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Heb ook een ticket aangemaakt. Indaad, files ouder van 140 dagen gaat met 700KB/s.

Heb in het mailtje gezet dat ik meerdere post en ssl/non ssl heb geprobeerd (om te voorkomen dat ze mij op de kop geven).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
EWK schreef op woensdag 09 december 2009 @ 19:21:
Heb ook een ticket aangemaakt. Indaad, files ouder van 140 dagen gaat met 700KB/s.

Heb in het mailtje gezet dat ik meerdere post en ssl/non ssl heb geprobeerd (om te voorkomen dat ze mij op de kop geven).
Heb ik ook allemaal geprobeerd en het valt me wel op dat de Amerikaanse server betere snelheid geeft.
Niet heel extensief getest maar toch.

Inmiddels ook een ticket aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Laatst online: 10-09 16:27
Graham schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:12:
[...]

Had al een invite gestuurd en waarschijnlijk heeft Ocdaan meer invites ontvangen. Invites komen toch vrij snel weer op 5 heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
EWK schreef op woensdag 09 december 2009 @ 19:21:

LoneRanger schreef op woensdag 09 december 2009 @ 19:44:
[...]

Heb ik ook allemaal geprobeerd en het valt me wel op dat de Amerikaanse server betere snelheid geeft.
Niet heel extensief getest maar toch.

Inmiddels ook een ticket aangemaakt.
Het lijkt me verstandig dat we dit goed doorzetten. Ik wil dan ook iedereen oproepen die hetzelfde probleem ervaart melding te doen bij Astraweb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
na aanleiding van allerlei klachten over astraweb heb ik toch besloten om bij supernews te blijven. De retentie is 350 dagen en ik ben zeer tevreden over de snelhid en hoe compleet alles is. Was wel aan het overwegen om over te stappen naar astraweb gezien de prijs (1 jarige abo) en retentie maar wegens ontevredenheid heb besloten om bij supernews te blijven.

Verwijderd

Gezien ik geen reactie meer krijg op mijn lopende ticket die al meer dan 3 maanden open staat heb ik medewerker van Astraweb maar op zijn persoonlijke email gestuurd met een verwijzing naar hier. Voor mijn part gebruikt die maar Google translate ofzo. 8)7 Laatste mail (oktober) was dat ze er toen nog mee bezig waren.

Ik geef ook al maanden aan dat de snelheid op de US server op iedere post hetzelfde is. Hierna zijn engineers op pad gestuurd die heel het zaakje overhoop hebben gehaald. Even leek er verbetering maar nu is het alleen maar slechter geworden. Hopelijk wordt het nu spoedig opgelost. Tot die tijd zet ik er wel IPv6 bij. :)

• precious1
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-03-2024
kan iemand mij even bevestigen dat newsxl een goed bedrijf is, dat de retentie klopt en dat ze hun eigen spul gebruiken, en niet een wederverkoper zijn?

Owja, ik heb een 8/1mbit verbinding (kut KPN kan in een geheel nieuwe woonwijk in midden nederland geen eens normaal 20mbit aanbieden... en ziggo wil gelijk dat je alles bij hun doet voor 60+ euro p/m. Toen ik ging klagen kreeg ik trouwens korting van kpn... dus aan te raden voor iedereen die (al dan niet gedwongen) bij die kpn ^%(^ zit)
Heb ik dan iets aan een 24mbit account bij newsxs, of kan ik beter voor de 12mbit gaan? Dit ivm verhalen dat de geadverteerde maxima niet altijd kloppen enzo.. en het scheelt maar 50 cent p/m..

thnx!

• tweak_dude
Pff nu komt er helemaal niets binnen via Astraweb. Ik hoop dat ze opschieten met het uitbreiden van de capaciteit.

@Wissertje: ik ben benieuwd of er echt wat gaat gebeuren.
Waarom moet je trouwens ipv6 voor de US server gebruiken :S

Verwijderd

Nee, niet voor de US server maar voor de gratis IPv6 testservers (XSNews) als backup.

Begin onderhand het idee te krijgen dat ze met de noorderzon vertrokken zijn.

Krijg nu continu de melding dat ik over de max connecties zit op de EU server. :? Maar de US server draait nog wel, terwijl ik op de EU server krijg: 430 no such article.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 02:21 ]

Verwijderd

precious1 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 01:24:
kan iemand mij even bevestigen dat newsxl een goed bedrijf is, dat de retentie klopt en dat ze hun eigen spul gebruiken, en niet een wederverkoper zijn?
Is een reseller van news-service.com en heeft dus geen eigen farm.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Heb ook maar een ticket aangemaakt op de Astraweb site.

Ben vorige week overgestapt van Eweka naar Astraweb en heb er nu al spijt van dat ik een 3 maand abo gepakt heb.

Al sinds ik bij Astraweb zit zuigt de snelheid bij alles dat ouder dan 4 maanden is.
Bij nieuwe files krijg ik gewoon 5.6Megabyte en bij oudere files tussen de 100 en 300 kilobyte.

Heb al oude en nieuwe files gemixed. De nieuwe files komen gewoon met mijn maximale snelheid en zodra ze beginnen aan de oudere files kakt de hele snelheid in elkaar en vlak erna krijg ik een error dat ik mijn maximale connecties bereikt heb. Heb mijn maximale connecties al ingesteld op 15 om het te testen en dan komt die error ook.

Het probleem zit dus echt bij de servers en niet routing ofzo.

ga ervanuit dat ze gewoon dusdanig veel nieuwe klanten hebben dat ze het qua capaciteit niet aankunnen.
Mocht het probleem aan het einde van de maand niet opgelost zijn ga ik lastig doen.

Verwijderd

Zojuist een reactie van Astraweb gehad. Ze zijn er dus mee bezig.
We're looking into the issue at the moment. We're following the issue up with one of our transit providers to see if the problem lies with them.

• Blaffeh
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 02:58:
Zojuist een reactie van Astraweb gehad. Ze zijn er dus mee bezig.

[...]
Ik heb ook reactie:
Hi,

We are looking at the issue and a working solution will be progressively implemented shortly. Thank you for your patience.

Your E-mail is much appreciated.

Best Regards,
Daniel

• LoneRanger
  • Niet online
Ik heb die mail ook gehad en 2 uur later kreeg ik deze:
Hi Rob,

We have implemented a fix to this error. Please try again and let us know if it works fine now. Thank you.

Best Regards,

Daniel
Zo maar eens even testen dan.

• EWK
  • Niet online

EWK

Bij mij hetzelfde!

Hoi!

• Blaffeh
Ik vind de snelheid nog erg schommelen, heb het ticket weer geopend en m'n verhaal gedaan. Als dit voor jullie ook geldt, laat dit weten aan Astraweb!

Edit

Ze reageren wel lekker snel op tickets. Heb alweer antwoord:
We have done some fixes and will be monitoring the progress. Please let us know if the speed is still unstable. Alternatively, try switching server from US to EU server and vice versa and see if it helps. Try using SSL as well. Thank you.

[ Voor 53% gewijzigd door Blaffeh op 10-12-2009 09:39 ]

• LoneRanger
  • Niet online
M'n eerste bevindingen zijn prima.
Een post van 150 dagen trekt m'n lijn nu helemaal vol @ 1,9MB/s en totaal geen dipjes.

server: eu.news.astraweb.com port: 119 draadjes: 20

Het is dezelfde post als waar ik de problemen mee had met dezelfde instellingen.
Zo nog even wat "nieuws" proberen van precies 140 dagen.

• Blaffeh
Ik heb nu als server ssl-eu.astraweb.com en het lijkt een héél stuk stabieler. Ik denk dat het zo goed als opgelost is, maar zal ook nog wat andere oude artikelen erbij gooien.

• doublehelix
Als ik het goed heb functioneerd de US server farm van astraweb optimaal en de nl niet of heb ik het niet goed begrepen?

[ Voor 7% gewijzigd door doublehelix op 10-12-2009 09:58 ]

• LoneRanger
  • Niet online
Nieuwe post geprobeerd van 141 dagen.

server: news.astraweb.com port:119 draadjes:20 stabiel @ volle snelheid.
server: eu.news.astraweb.com port: 119 draadjes: 20 stabiel @ volle snelheid.

Beide 10 minuten getest.

Opvallend is wel dat er vrij veel incompleet binnen komt terwijl de post op diverse index-sites als compleet wordt weergegeven.
Van de 21 rars [100MB] zijn er 8 incompleet.

@doublehelix: us servers zijn/waren sneller maar zeker niet optimaal wbt snelheid.

[edit]

server: us.news.astraweb.com port:119 draadjes: 20 de snelheid fluctueert tussen 1,6MB en 1,8MB.
Kwa incompleet doet het niet onder voor de bovenstaande servers.

[ Voor 15% gewijzigd door LoneRanger op 10-12-2009 10:41 ]

Verwijderd

Yep, files die ik al een tijdje niet op goeie snelheid binnen kreeg gaan weer als een speer. Bedankt iedereen voor het melden. ;)

• Blaffeh
Ik kan nogmaals bevestigen dat met ssl-eu.astraweb.com de snelheid weer strak is! Ik download nu een artikel van 295 dagen oud.

• LoneRanger
  • Niet online
Jullie hebben verder geen problemen met [in]compleetheid?
Kan natuurlijk toeval zijn dat ik dat heb. :P
3 downloads, 2 repareerbaar en 1 te incompleet om nog te kunnen repareren.
Alle 3 stonden er wel compleet op volgens diverse index sites en alle 3 140+ dagen oud.
24 incompleet van de 78 rars duidt volgens mij eerder op een probleem[pje] dan toeval.
Daarnaast pak ik alles jonger dan 140 dagen wel gewoon compleet binnen.

• Blaffeh
@LoneRanger

Geef me eens een zoekterm en de groep waar het in moet staan.

Verwijderd

LoneRanger schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:25:
Jullie hebben verder geen problemen met [in]compleetheid?
Ja bij 1 wel, maar een andere oude is wel weer compleet.

Hmm.. veel bestanden bestaan niet meer. 430 no such article. Heb inmiddels een mail met voorbeeld gestuurd.

edit: Een andere post van 181 dagen doet helemaal niks 8)7

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 12:09 ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Downloaden jullie altijd met zoveel draadjes tegelijk :?
Heb er eigenlijk altijd maar 4 nodig (voor fullspeed).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• EWK
  • Niet online

EWK

Ligt er een beetje aan wat voor jou full speed is.
Ik ga vanavond wat tests doen.

@Blaffeh, gister had ik issieus met de zoekterm "spikos acda".
Als in 700kb/s en veel inclompleet.

[ Voor 63% gewijzigd door EWK op 10-12-2009 13:10 ]

Hoi!

• doublehelix
Nogsteeds niet optimaal zie ik. Wacht wel totdat alles goed is voordat ik ga overstappen. Prijs voor een jaar abo is echt goed maar er zijn behoorlijk wat problemen zo te zien.

[ Voor 33% gewijzigd door doublehelix op 10-12-2009 13:52 ]

• EWK
  • Niet online

EWK

Volgens mij is het meer iets van de laatste tijd (week/weken). Hopelijk fixen ze het snel.

Hoi!

• Graham
Ericr schreef op woensdag 09 december 2009 @ 19:47:
[...]

Had al een invite gestuurd en waarschijnlijk heeft Ocdaan meer invites ontvangen. Invites komen toch vrij snel weer op 5 heb ik gemerkt.
Klopt maar mocht iemand die jij gëinvite hebt problemen veroorzaken dan spreken ze ook degene aan die de invite gestuurd heeft. Daar stuur ik ze alleen naar vrienden of iig mensen die ik goed ken.

grahamofthewheels.com

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

EWK schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:07:
Ligt er een beetje aan wat voor jou full speed is.
Ik ga vanavond wat tests doen.

Ik neem aan dat hij zijn volle bandbreedte bedoelt met fullspeed, ik hier ook, ik zit bij i-telligent usenet en die bieden abnormaal veel lijntjes aan (50!!!) ik gebruik er 20 en download met volle 60Mbit.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

• Blaffeh
EWK schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:22:
Volgens mij is het meer iets van de laatste tijd (week/weken). Hopelijk fixen ze het snel.
Is inderdaad iets van de laatste tijd. Geen paniek allemaal 8)
EWK schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:07:
Je hebt helemaal gelijk, probleem is daar inderdaad aanwezig. Snelheid schommelt enorm tussen de 206 KB/s en 1.2 MB/s. Ik heb weer het ticket aangevuld en roep wederom iedereen op om dit ook te doen. Ik heb er meteen bij gezet dat ik het ook hier rapporteer.

[ Voor 18% gewijzigd door Blaffeh op 10-12-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 31-07 06:24
Blaffeh schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:23:
[...]

[...]

Je hebt helemaal gelijk, probleem is daar inderdaad aanwezig. Snelheid schommelt enorm tussen de 206 KB/s en 1.2 MB/s. Ik heb weer het ticket aangevuld en roep wederom iedereen op om dit ook te doen. Ik heb er meteen bij gezet dat ik het ook hier rapporteer.
ticket aangemaakt voor een post van 19 juli, die dus met maar 250 Kb/s binnenkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zijn er hier gebruikers van de highwinds server via Zeelandnet?

Ik heb het vermoeden dat deze de laatste paar weken de snelheid nogal knijpen in de piekuren.
laat in de avond of zaterdag ochtend enzo haal ik gewoon 1100 kb/s, maar door de week rond 7 uur in de avond, of op zaterdag/zondag middag kom ik niet verder dan 500 / 600 kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Blaffeh schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:23:
[...]

Snelheid is hier niet of nauwelijks een probleem, soms een klein dipje van max 200KB/s wat ik geen probleem vind op 1.9MB/s.
Het probleem is wel dat zo'n beetje 50% van de files niet compleet binnen komt waardoor het soms ook niet meer repareerbaar is. [alleen bij posts ouder dan 140 dagen]
Gister via een andere payserver een aantal van die incomplete files wel gewoon compleet binnen kunnen halen.
Mede dankzij het testen nog maar 8gig over bij Astraweb en daarna maar weer een wat betrouwbaardere payserver nemen.

Ik betaal voor verbruik en niet voor een periode dus ik heb niet echt zin om verder te testen en een eventuele oplossing af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ericr schreef op woensdag 09 december 2009 @ 19:47:
[...]

Ik had het topic even niet in de gaten gehouden.... maar heb je invite gekregen _/-\o_

.... en inmiddels actief gemaakt.

Muchas gracias amigo :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Ik weet niet wát er aan de hand is bij Astraweb, maar nu is de snelheid de helft van normaal en incompletes in overvloed. Heb het ticket maar weer eens aangevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg jij nog een reactie dan? had ook al een paar keer info doorgestuurd maar hoor er niks meer van. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Op 11 december was de laatste reactie:
We shall look into this again. In the meantime, please trying using other newsreader, reconfigure or turn off your antivirus, firewall and see if it works. Also , please contact your ISP and see if they have limited your Usenet traffic. Thank you.

Best Regards,
Daniel

Ticket Details
===================
Ticket ID: UBF-353478
Status: Open
Als je wilt mag je wel refereren naar mijn Ticket ID, wie weet helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laatste reactie is van 10 december. Als ik morgen nog geen reactie heb gehad dan zal ik wederom een email sturen direct naar een medewerker. (het is voor hen ook weekend) Dan heb ik wel een reactie. Heb nu het idee als je een bestaande ticket replyd dat die niet bovenaan verschijnt waardoor de reply niet zichtbaar is.

Zal dan ook verwijzen naar jouw ticket en dat we niet de enige zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
@ Wissertje

Had je al wat gehoord van Astraweb? Ik kreeg zojuist het volgende relaas:
We're looking into both issues that you've listed.
The speeds during our tests are ok. For our tests, we have a 50mbps line and the downloads max that out with all the tests we sampled. That includes the link you listed from binsearch, and a progressive sampling of 100, 110, 120, all the way to 212 days. All the tests max out our test line.

The completion was also good for those tests that we did. For your particular example from binsearch, it was a little incomplete (27 out of 11779 parts missing). That equates to ~= 0.23% incomplete for that one sample. The other random samples showed less or similar rates of incompletes.

If you disagree with any of those findings, then please send in more information. For speed issues, send us a traceroute and ping test. For completion issues, show us exactly the nzb that is badly incomplete and we'll take a look at it. We're aware that we're receiving an abnormal number of complaints about completion. Unlike the usual number of complaints about completion which normally turns out to be end-user related issues, the recent number of complaints about completion are more than normal and we have been listening and watching and prodding to pinpoint the problem.

When sending in nzbs, please make sure you verify the nzb is good. Newsleecher super search, binsearch, nzbindex, and user generated nzbs have been known to contain incorrect or corrupt data, where the msgids point to non-existent articles.

Regards,

Steve.

Ticket Details
===================
Ticket ID: UBF-353478
Status: Closed
Wat moeten we hier nu van denken... Ik heb ze van alle info voorzien zojuist, screencaps gemaakt van de op- en neergaande downloadsnelheid. Ping resultaten gegeven, trace routes en reverse traceroutes gegeven, en die waren ok.

[ Voor 124% gewijzigd door Blaffeh op 15-12-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Ik heb inmiddels mail contact met een medewerker, die het volgende te melden heeft:
I had a look at your flash attachments.
- A few of the recent (about 2 hours ago) connection hangs might be
due to us prodding the servers to see if it helped.
- The very low speeds 80-ish KB/s might be related to the hang and our prodding.
- The 430 errors in the flash video might just be the usual age
related article death. Disks, RAM and servers age and will randomly
throw up errors as they age. That is known to corrupt either just the
read, or worst case, corrupt the storage of the articles. This is will
account for a tiny (fraction of a) percentage, but is not negligible.
Dead disks happen almost daily within a large farm. This will account
for a larger percentage than aging hardware. We have redundancy in
place that mitigates most of these errors, but there's no way to fully
guarantee 100% against freakish random occurrences (ie. when even
redundant hardware fails to circumvent corruption and loss).

Let me know if the prodding that we've recently done has changed the
situation for the better (or worse).

We are constantly upgrading and have batches of servers in place (for
a different reason) that should help with the completion going
forward, and also help with the speeds. These batches of servers are
waiting for other resources before they can be activated. I don't have
an ETA for when this will happen, but it shouldn't be too far away.

In the meantime, I'm still testing the downloads, and so far, have
gotten a lowest speed of ~22mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaffeh schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:52:
@ Wissertje

Had je al wat gehoord van Astraweb? Ik kreeg zojuist het volgende relaas:
Nee, helemaal nada. Ze zijn dus ook aan het eind van de periode een klant kwijt.

Dat verhaal van die tracerts is gewoon bullsh*t, omdat het probleem dan met alle files moet spelen lijkt me. (ik mag toch aannemen dat alles over dezelfde route gaat.)

Er is mij een refund beloofd maanden geleden als ze het probleem niet gevonden konden krijgen. Dit zal wel een reden zijn waarom er niet meer gereageerd wordt. Maar dat maakt niet uit. Jammer van het geld maar ik zoek er wel een andere bij. Weet alleen (nog) niet welke. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
@ Wissertje;

Toch is de medewerker die me nu helpt erg hulpvaardig en welwillend. Ik heb er nog wel vertrouwen in dat er een oplossing komt. Het speelt -bij mij althans- nog maar sinds kort. Ik heb ze van afdoende bewijzen voorzien dat het probleem niet aan mijn kant ligt. Ik heb traceroutes, pingstatistieken en zelfs video-captures van m'n scherm gemaakt. Hij ging er morgen weer mee verder, het was daar inmiddels 2u 's nachts en hij moest er de volgende dag weer vroeg uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diezelfde spullen heb ik 3 maanden geleden ook al gestuurd. Je zal merken als je teveel mailt dat je op den duur geen reactie meer krijgt. Nee, voor mij alleen nog maar een maandabonnement en geen jaar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Heb vandaag allemaal oude (240~440 dagen) posts binnen gehaald via Astraweb en alles ging gewoon op m'n max. snelheid (2,3 MB/s). Geen problemen met schommelende snelheden ook. Was in totaal zo'n 50GB verdeeld over 30 bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
MrAcid schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 22:04:
Heb vandaag allemaal oude (240~440 dagen) posts binnen gehaald via Astraweb en alles ging gewoon op m'n max. snelheid (2,3 MB/s). Geen problemen met schommelende snelheden ook. Was in totaal zo'n 50GB verdeeld over 30 bestanden.
Kan je mij eens zoektermen geven voor die bestanden? Dan kan ik eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb ook geen problemen met Astraweb. Laatst heb ik iets van 320 dagen oud op full speed (voor mij is dat iets meer dan 1MB/s) binnen gehaald, dat ging prima. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Spikos acda doet het ook weer op de 5MB/s.

Edit: Nouja, nog niet volledige snelheid, maar veel beter dan eerst.

[ Voor 46% gewijzigd door EWK op 16-12-2009 09:28 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graham schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:12:
Daar heb ik geen problemen mee, maar mag er hier wel over gesproken worden? Ik dacht dat er vorig jaar nog hier een warning stond? Maar een meesterlijke site is het , heb net 365 dagen erbij gekocht met de kerstsale en heb nog 570 dagen tegoed :o

Even ontopic: weet iemand wat de huidige retentie van eweka is?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
De snelheid was hier al geen probleem meer sinds de fix [10/12] van Astraweb alleen wel erg veel 403 errors.
Kennelijk is dat nu ook verholpen aangezien ik de boel nu ineens wel compleet binnen krijg althans die handvol die ik getest heb.
Het ging dan om posts die ik verspreid over meerdere dagen meermaals heb gedownload en telkens incompleet maar met een andere payserver wel compleet kon downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:04:
Nee, helemaal nada. Ze zijn dus ook aan het eind van de periode een klant kwijt.
Was jij niet degene die maanden lang hier en op chelloo liep te verkondigen dat Astraweb zo geweldig was?
Waarschijnlijk heb je ervoor gezorgd dat er teveel mensen naar toe zijn gegaan, en nu loopt het vol ;)
Dit is iets wat je keer op keer ziet gebeuren bij de goedkopere providers. Vervolgens vind er weer een complete volkverhuizing plaats naar de volgende budgetprovider waar zich hetzelfde ritueel zal herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:33:
[...]

Even ontopic: weet iemand wat de huidige retentie van eweka is?
Op het moment 474 dagen en groeiende. Voor een actuele retentie weergave kan je gewoon naar http://www.eweka.nl/ gaan, de counter is dynamisch en hoogt elke dag een nummertje op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astra werkt weer gewoon normaal qua snelheid maar ik vind het persoonlijk belachelijk dat ze het op deze manier afdoen. Blijkbaar zijn ze zo druk bezig met die achterlijke retentierace dat ze dingen als stabiliteit en service over het hoofd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 31-07 06:24
Helaas heb ik bij astraweb niet echt een medewerker, die verstand van zaken heeft, het lijkt mij dat ze met emails de tijd rekken en dan hopen ze dat de fout/error inmiddels verholpen is.
Maar ik lees hier dat ze weer dingen gefixt hebben.
Dus ik kijk het weer even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Ik hoop dat Astraweb bij 500 dagen stopt. Dat is meer dan genoeg en dan kan er meer in servercapaciteit worden geïnvesteerd.
Moet best kunnen, want met $15/mnd is Astra nou ook weer niet echt een budgetprovider te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:06

Lulukai

God's gift to women

Voor mij hoeft een enorme retentie zelfs helemaal niet. Liever stabiliteit en een goede prijs. Of de retentie nu 200 dagen is of 700 maakt mij echt niet uit.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Jinx schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:46:
[...]

Was jij niet degene die maanden lang hier en op chelloo liep te verkondigen dat Astraweb zo geweldig was?
Waarschijnlijk heb je ervoor gezorgd dat er teveel mensen naar toe zijn gegaan, en nu loopt het vol ;)
Dit is iets wat je keer op keer ziet gebeuren bij de goedkopere providers. Vervolgens vind er weer een complete volkverhuizing plaats naar de volgende budgetprovider waar zich hetzelfde ritueel zal herhalen.
Ja ik ben dezelfde persoon en nee het loopt niet vol, anders hadden alle postings er last van. Maar wat is er mis om te vertellen als iets geweldig is? Of mag "Wissertje" weer niks zeggen zonder dat er weer commentaar komt? Als het morgen weer opgelost is, dan vind ik ze weer geweldig. ;)

Geloof niet dat ik de enige ben. De snelheidsproblemen worden veroorzaakt door de incompleetheid. (430 no such article)

Ik heb er tot Juli nog een abonnement en als het voor die tijd opgelost is misschien overweeg ik het toch nog. Nou moet ik zeggen dat mijn inet verbinding op het moment ook niet zo geweldig is, en misschien over 2 weken als ik mijn nieuwe verbinding heb dat het wel beter is. Als ik namelijk de US server pak is de incompleetheid ook groot terwijl op buitenlandse forums er geen mens klaagt.

Edit: Lees hier net berichten dat het beter zou gaan nu, dus ga straks nog maar eens dezelfde files proberen.

Nog een edit: Ik heb dezelfde files ook eens via de XSNews IPv6 server binnen gehengeld en daar zijn ze ook incompleet. Dus ik denk toch dat er iets met de files niet helemaal lekker zit. Zal Astraweb maar even een email sturen met mijn bevindingen. Blijft wel vreemd dat ze wel compleet op Binsearch lijken te staan. |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels bericht gehad van Astraweb:
We're in contact with another transit provider to replace an existing one. That should fix the majority of the speed problems.
The problem you reported over 3 months ago hasn't been forgotten. The hardware was ordered and has been sitting there for 2 or more months, waiting on external parties and factors. This will also be resolved progressively, shortly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
Het is mij niet helemaal duidelijk of de problemen bij astraweb alleen betrekking hebben op de server park in amsterdam of allerbij. In ieder geval ben ik blij dat ik niet overgestapt ben van supernews naar astraweb ondanks de leuke een jarige aanbieding. Mijn ervaring met supernews is wel goed te noemen. De retentie is wat minder maar tot nu toe geen problemen met incompletes en de snelheid is zeer stabiel op mijn 100mbit lijn. Als astraweb orde op zaken stelt zal ik wel overwegen om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:51:
Inmiddels bericht gehad van Astraweb:

[...]
Ze gebruiken toch openpeering? Kan me herinneren dat ik via telfort daarmee bij astraweb kom. Maja what do I know.
Pagina: 1 ... 10 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Graag on-topic blijven, dus over aanbieders gaat dit topic. Niet over programma's en geen invites verdelen van sites.