Toon posts:

Onlive - Highres games spelen op je Lowend PC

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-02 15:47

Grannd

da Granndest

Topicstarter
T-CM11 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:17:
[...]

edit:
Er zijn mensen die iets verzamelen en andere mensen die consumeren-en-wegwerpen. Waarom is dat eerste oubollig?

Iets niet willen kwijtraken wil zeggen dat je er waarde aan hecht. En waarom zit ik dit eigenlijk uit te leggen aan jou?
Ho, ik vind het argument oubollig, ik heb niks over die mensen gezegd.
Onlive is duidelijk geen dienst voor mensen die graag hun games willen vasthouden, net zoals dat Spotify geen dienst is voor mensen die graag een plank met muziekalbums hebben om te laten zien.
Dat die mensen bestaan betekent niet dat een dienst als Spotify of Onlive opeens geen bestaansrecht meer heeft omdat een gedeelte van de markt geen interesse heeft, zolang een ander gedeelte wel de voordelen ervan in ziet kan Onlive prima náást de 'oude' manieren van entertainmentdistributie bestaan.

• T-CM11
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-11-2022
Grannd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:57:
[...]

zolang een ander gedeelte wel de voordelen ervan in ziet kan Onlive prima náást de 'oude' manieren van entertainmentdistributie bestaan.
Natuurlijk, dat moet volgens mij zéker kunnen. Hoe meer alternatieven hoe beter wat mij betreft.

Maar in mijn ogen is dit een potentieel wapen in de handen van de entertainmentindustrie om ons alle rechten af te nemen.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
T-CM11 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:38:
[...]

Ik heb nergens beweerd dat je niet hoeft te betalen voor de dienst of faciliteit. Daarmee dat ik ook zei dat je voor de hal en het personeel van de arcadehal ook moet betalen. Waarom herhaal je gewoon wat ik al zei en doe je dan of ik fout was en jij juist??

Als ik een film op DVD koop, en op de digitale content heb ik enkel de licentie, dan zou ik JUIST DEZELFDE film op Blu-ray moeten kunnen krijgen. LEES DIT STUK GOED: Voor alle uren die er in de omzetting kropen, schijfje, verpakking, extra bonuscontent, etc. (het FYSIEKE verschil dus) hoor je natuurlijk WEL voor te betalen.
Leuk bedacht. Maar je kan de licentie niet los zien van de drager, speler, en bijbehorende diensten, zoals ik al eerder heb aangegeven. Die zitten gewoon aan elkaar vast en kunnen niet naar je smaak even losgekoppeld worden.

Het zou overigens mooi zijn als je 't kon loskoppelen, maar de praktische bezwaren zijn gewoon veel en veel te groot. Het zou oncontroleerbaar worden. Moet je bijvoorbeeld van jarenoude DVD's nog net de bonnetjes bewaard hebben om te kunnen bewijzen dat ze van jou zijn als je de blu-ray ervan wil oppikken.

En moet de industrie een vreemd prijsbeleid gaan voeren, waarbij er van die vreemde constructies onstaan dat eerst de DVD en dan de blu-ray kopen goedkoper is dan alleen de blu-ray omdat die DVD ergens voor 2,5 euro te scoren was. Het maakt de hele bende nodeloos ingewikkeld, zeker zolang verschillende uitgevers en maatschappijen geen gemeenschappelijk beleid en/of systeem voor dit soort dingen invoeren. En ken je Sint Juttemis? Wel, tot zolang kan je wachten tot zoiets er wél komt ;)

Neh, tis gewoon utopisch wat je wil. Overigens hiermee ook m'n laatste bericht want het gaat behoorlijk offtopic ;)

[Voor 7% gewijzigd door rodie83 op 28-06-2010 12:11]

• Grannd

Grannd

da Granndest

Topicstarter
Mensen van Digital Foundry hebben de lag onderzocht, en dat valt goed mee:

http://www.eurogamer.net/...undry-onlive-lag-analysis
OnLive latency has finally been measured, and the results are pleasantly surprising. In Digital Foundry's independent tests, we achieved an optimum response of 150ms - similar to playing Killzone 2 locally, and in line with Rare's claims for lag when using the new Kinect camera controller.

In a best-case scenario, we counted 10 frames delay between button and response on-screen, giving a 150ms latency once the display's contribution to the measurement was removed. Unreal Tournament III worked pretty well in sustaining that response during gameplay. However, other tests were not so consistent, with DiRT 2 weighing in at 167ms-200ms while Assassin's Creed II operated at a wide range of between 150ms-216ms.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:46

M2M

medicijnman

Grannd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 10:27:
Mensen van Digital Foundry hebben de lag onderzocht, en dat valt goed mee:

http://www.eurogamer.net/...undry-onlive-lag-analysis

[...]
ik vind het eigenlijk nog wel meevallen, met de hoeveelheid renderwerk, codeerwerk en decodeerwerk dat er eigenlijk allemaal tussen zit. Wat jammer is, is dat het filmpje ENORM vertraagd is. Ik zou liever ook een gedeelte op normale snelheid willen zien, want ik speel niet graag op een server met een ping van 150 ms. Zeker niet als het UT betreft. En "unlagged" technologie werkt dan natuurlijk ook niet meer ;)

-_-

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Opmerkelijke test, de responce tijd van key -> onscreen is lokaal en online enkel de delay die jou computer nodig heeft om het te verwerken en je monitor te laten refreshen, enkele ms dus. Ook online worden jou movements gewoon 'lokaal' weer gegeven en worden enkel de XYZ coordinaten doorgegeven naar de online server en dan pas zien andere mensen jou bewegen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• mtsr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-12-2022
Eurogamer heeft een goede review van OnLive online staan, waarin alles van lag tot beeldkwaliteit etc aan bod komt.

http://www.eurogamer.net/...foundry-vs-onlive-article

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:21

LieveNiels

On Fire

Naar aanleiding van het nieuwsbericht van vandaag uit interesse maar eens een account aangemaakt. Wat blijkt, te hoge ping voor de 'Onlive experience'. Je komt niet eens het daadwerkelijke programma in. We hebben hier ADSL2, zou je glasvezel moeten hebben?

Anoniem: 142689

LieveNiels schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:16:
Naar aanleiding van het nieuwsbericht van vandaag uit interesse maar eens een account aangemaakt. Wat blijkt, te hoge ping voor de 'Onlive experience'. Je komt niet eens het daadwerkelijke programma in. We hebben hier ADSL2, zou je glasvezel moeten hebben?
Op mijn old-school koperen ADSL2 lijntje (met een adsl1 modem) kwam ik er vanmiddag wel op maar nu is mijn bandwith te laag. Mijn ping is geen probleem volgens de launcher maar speelbaar was het vanmiddag niet, op het oog was het 400+ms.

• mtsr
LieveNiels schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:16:
ADSL2 of glasvezel maakt waarschijnlijk niet heel veel uit in ping en zoals je zou kunnen weten is bandbreedte (boven het aangeraden minimum) veel minder van belang.

Het probleem is dat er op dit moment enkel servers zijn in de VS en dat de minimale ping (puur fysisch gezien) al 60ms is. Dan komen daar vertragingen van je PC, modem, routers, routers onderweg, etc nog bij.

Men heeft ook al een keer gezegd dat je binnen 1000 mijl o.i.d. van een server moet zitten.

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-02 15:56
Gisteren heb ik het ook even geprobeerd (vanuit belgie, 10Mbps). Het systeem vind ik super, maar het is inderdaad niet echt speelbaar door de lag. UT3 is onmogelijk te spelen, DiRT ging wel nog, maar ook niet zo goed.
Hopelijk komen er snel servers in de UK, dan ben ik klant!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-07-2022
Ik heb OnLive hier op het werk getest met een glasvezelverbinding van 10Mbit, hier werkt het al moet ik soms enkele malen proberen voor hij connecteert. Thuis met 22Mbit kabel van Ziggo heb ik een te hoge ping.

Ik moet zeggen dat ik er zeker potentie in zie; natuurlijk heb je met shooters nogal eens last van het 'schaatseffect', maar als ze zo'n serverpark in Nederland zouden plaatsen kan het nog best speelbaar zijn.

En 720p is misschien niet voor iedereen genoeg, maar ik geef OnLive hier graag het voordeel van de twijfel en ze zullen ongetwijfeld continu bezig zijn met de ontwikkeling van hun platform.

Over de prijzen ben ik minder tevreden. OnLive biedt zoveel voordelen voor game-fabrikanten (geen piracy-zorgen, je hoeft maar voor één platform te ontwikkelen, geen fysieke dragers) dat de prijzen flink omlaag zouden kunnen, maar aan de prijslijst te zien gebeurt dat nog niet. Dat is erg jammer, want het is juist iets wat voor een enorme boost zou kunnen zorgen.

Ik denk dat OnLive nog teveel zwicht voor de macht van de game designers die de prijzen kunstmatig hoog houden met non-argumenten, terwijl ze echt wel een potentiële goudmijn in handen hebben.

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:21
Ik heb het gisteren bij mijn vriendin via mijn laptop geprobeerd en was een beetje verdeeld over het geheel. De lag was redelijk, vergelijkbaar met de lag die ik vroeger had toen ik op mijn pc de settings te hoog zette. Verder is het game-aanbod redelijk.

Wat me wel tegenviel was de grafische kracht die ik zag. Alles was vrij pixelig en ook waren de settings gewoon niet hoog. De resolutie was gewoon erg laag, wat me erg tegenviel.

De prijzen zijn helemaal belachelijk hoog. Er zijn amper voordelen voor de gamers, vooral voor de mensen die toch al een high-end bak hebben. Ik heb thuis niks meer aan mijn 3D scherm met dit concept. Kortom, voor mij nu nog te lage kwaliteit, teveel lag en veel te duur.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:02

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Heeft iemand ook het probleem dat er niks gedownload en geinstalleerd word als ik naar http://www.onlive.com/just/play ga?

Mijn verwacht zou zijn, dat de Onlive Client zou worden gedownload of mis ik een stap?

"You never come second by putting other people first"

• Luuk1983
Voor de liefhebber heb ik een korte review geschreven op mijn Blog: Luuk's blog: OnLive: werkt het?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• mtsr
Hey Luuk, bedankt voor de review. Begrijp ik uit je beschrijving ook dat de prijzen voor de spellen nu flink gedaald zijn? Ik zag in elk geval dat Borderlands nog maar $30 was, geldt dat voor meer spellen?

Edit:
Ik moet overigens zeggen dat de kwaliteit me behoorlijk tegenvalt. Hoewel de stream-kwaliteit redelijk is (in je ene screenshot zie ik althans geen artifacts) staat de graphics quality van de game gewoon verrekte laag. Als ik me niet vergis wordt er in je screenshot totaal geen anti-aliasing gebruikt, ik zie in elk geval enooooorme jaggies.

[Voor 46% gewijzigd door mtsr op 07-10-2010 16:37]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Luuk1983 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:06:
Voor de liefhebber heb ik een korte review geschreven op mijn Blog: Luuk's blog: OnLive: werkt het?
Kun je die niet bij reviews plaatsen op T.Net? :)

• Luuk1983
mtsr schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:34:
Hey Luuk, bedankt voor de review. Begrijp ik uit je beschrijving ook dat de prijzen voor de spellen nu flink gedaald zijn? Ik zag in elk geval dat Borderlands nog maar $30 was, geldt dat voor meer spellen?
Wat ik zoal gezien heb waren de meeste spellen inderdaad zo rond de 30 dollar.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:51
Dacht misschien wel waard om dit topic wat omhoog te duwen, Onlive is inmiddels free of charge, en je kan ook gratis ieder spel 30 minuten proberen: http://www.onlive.com/ Had het in 3 minuten up and running, programma is een paar MB groot.

Best wel een bijzonder moment, toen ik net gewoon Assassin's Creed II en Just Cause 2 op een 9'' Asus eee pc met Atom cpu en Intel GMA zat te spelen. Vertraging is er wel, maar servers staan volgens mij dan ook in de U.S. en binnen een paar jaar zitten we met glasvezel toch op snelheden 10 maal hoger dan nu. Vertraging is met een redelijke verbinding vergelijkbaar met bijv. de Xbox Kinect.

Het werkt zelfs al op de IPad: YouTube: OnLive Demoed on an iPad

En jawel, Crysis op de IPhone over 3G!!: YouTube: OnLive Demo: Playing Crysis on iPhone

Hulde aan cloud gaming, absoluut de toekomst.

[Voor 7% gewijzigd door TheDukemaster op 21-11-2010 01:42]

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Zingo schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:37:
Ik heb het gisteren bij mijn vriendin via mijn laptop geprobeerd en was een beetje verdeeld over het geheel. De lag was redelijk, vergelijkbaar met de lag die ik vroeger had toen ik op mijn pc de settings te hoog zette. Verder is het game-aanbod redelijk.

Wat me wel tegenviel was de grafische kracht die ik zag. Alles was vrij pixelig en ook waren de settings gewoon niet hoog. De resolutie was gewoon erg laag, wat me erg tegenviel.

De prijzen zijn helemaal belachelijk hoog. Er zijn amper voordelen voor de gamers, vooral voor de mensen die toch al een high-end bak hebben. Ik heb thuis niks meer aan mijn 3D scherm met dit concept. Kortom, voor mij nu nog te lage kwaliteit, teveel lag en veel te duur.
Dit dus. Heb het gisteren ook geprobeerd, wat gratis gespeeld, andere matches gekeken en ik dacht "is dat het nu? moeten we hiervoor nu een peperduur abonnementsysteem nemen?"
Technisch ongetwijfeld veel werk, maar als gamer kan je hiervan echt niet onder de indruk zijn.

[Voor 4% gewijzigd door boe2 op 21-11-2010 11:23]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07-2022
ze hebben het abbo systeem toch laten vallen?
ik wilde hem ook wel eens proberen op mijn oude laptop, maar kom niet verder dan het installeren van de update. vervolgens hangt hij op een zwart schermpje.

PC gameplay geen multiplatform!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
TheDukemaster schreef op zondag 21 november 2010 @ 01:38:
Hulde aan cloud gaming, absoluut de toekomst.
Misschien voor sommige gamers, maar iig niet voor de meeste console- en PCgamers lijkt me.

PC-gaming heeft altijd(?) het voordeel gehad dat het grafische gedeelte beter, stukken beter tot zelfs superieur was aan die van de consoles.
Met dit projectje gaat dit al niet meer op, iedereen zal hetzelfde te zien krijgen zoals het bij consoles altijd al is geweest.

Het enige positieve wat ik zelf zie is het opslaan van savegames.
Altijd erg vervelend als je door het verliezen van je savegames op welke manier dan ook een spel weer helemaal opnieuw moet gaan spelen. |:(

Ik hoop dan ook dat dit gaat falen, omdat ik bang ben dat als dit echt een succes zou worden er uiteindelijk minder concurrentie zal zijn en daar is nog nooit een consument beter van geworden.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:05
OPSLAGHOND schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:36:
Ik hoop dan ook dat dit gaat falen, omdat ik bang ben dat als dit echt een succes zou worden er uiteindelijk minder concurrentie zal zijn en daar is nog nooit een consument beter van geworden.
Natuurlijk heb je wel concurrentie. Iedereen kan zo'n dienst starten. Als een ander dat u doet met betere servers die betere gfx laten zien, dan stappen mensen daar op over. En je hebt een dienst die mindere servers heeft maar daardoor minder geld hoeft te vragen. Voldoende mogelijkheden voor een goede marktwerking dus.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-02 18:23

Ed_L

Crew Council
TheDukemaster schreef op zondag 21 november 2010 @ 01:38:
Vertraging is er wel, maar servers staan volgens mij dan ook in de U.S. en binnen een paar jaar zitten we met glasvezel toch op snelheden 10 maal hoger dan nu. Vertraging is met een redelijke verbinding vergelijkbaar met bijv. de Xbox Kinect.
Glas of geen glas, ik zie deze techniek voorlopig nog niet in staat om voor fatsoenlijke latencies te zorgen.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Maverick schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:54:
[...]Natuurlijk heb je wel concurrentie. Iedereen kan zo'n dienst starten. Als een ander dat u doet met betere servers die betere gfx laten zien, dan stappen mensen daar op over. En je hebt een dienst die mindere servers heeft maar daardoor minder geld hoeft te vragen. Voldoende mogelijkheden voor een goede marktwerking dus.
Net zoals met Steam bedoel je, ook totaal geen concurrentie.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Toch even geprobeerd, paar demo's van UT en Borderlands gedaan, maar het geeft inderdaad een behoorlijk merkbare lag. Toch denk ik dat dit (mits betaalbaar) best een apart concept blijft, zeker single player is dit wel te doen.

Online? Zie ik het nog niet gebeuren, of ze moeten servers krijgen in nederland met latencies van rond de 10-20 max.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Maverick schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:54:
[...]

Natuurlijk heb je wel concurrentie. Iedereen kan zo'n dienst starten. Als een ander dat u doet met betere servers die betere gfx laten zien, dan stappen mensen daar op over. En je hebt een dienst die mindere servers heeft maar daardoor minder geld hoeft te vragen. Voldoende mogelijkheden voor een goede marktwerking dus.
De mogelijkheid tot concurrentie en het daadwerkelijk hebben van (echte) concurrentie zijn natuurlijk twee totaal verschillende dingen, hè.

Wat jij nu doet is een beetje hetzelfde als roepen dat iedereen een besturingssysteem kan maken dat gelijkwaardig is aan of beter is dan Windows, maar echt realistisch wil ik dat niet noemen.

The devil is in the details.

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:51
Ed_L schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:14:
[...]

Glas of geen glas, ik zie deze techniek voorlopig nog niet in staat om voor fatsoenlijke latencies te zorgen.
Als je wat meer in de buurt zit van de OnLive servers schijnt de lag ongeveer 50 ms te zijn. Ter vergelijking, spelen met een conventionele controller zoals die van de PS3 of xbox 360 heeft een vertraging van 20 ms, Kinect heeft zelfs een vertraging van 100ms-150ms.

Veel belangrijker nog, OnLive gebruikt momenteel ook maar 5mbit/s van je verbinding. Kortom als er hier in Nederland ook een dergelijke service aangeboden zou worden en die ook meer van de verbinding zou benutten is het prima speelbaar.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

TheDukemaster schreef op zondag 21 november 2010 @ 23:56:
[...]
Veel belangrijker nog, OnLive gebruikt momenteel ook maar 5mbit/s van je verbinding. Kortom als er hier in Nederland ook een dergelijke service aangeboden zou worden en die ook meer van de verbinding zou benutten is het prima speelbaar.
Bandbreedte en latency staan los van elkaar. Zelfs al boden ze 100/100 mbit aan zou er niets veranderen aan je latency, al heb je wel gelijk dat deze een stuk zal verbeteren wanneer onlive servers in de benelux heeft staan.

Lag is maar een van de grote problemen met onlive. Het vinden van online matches is ook een gigantisch probleem. Waar je met je eigen games tegenover honderdduizenden spelers terechtkomt kan je bij onlive enkel tegen andere onlive spelers spelen, en dat aantal...tja...is niet echt om over naar huis te schrijven. Dan negeren we natuurlijk stilletjes de hoge huurprijs en het feit dat je de games volledig kwijtbent zodra je je abo stopzet. En natuurlijk zal je NOOIT dezelfde HD fidelity hebben als op je eigen thuispc. Akkoord, je krijgt een HD stream, maar die "blurryness" als gevolg van de compressie is eeuwig aanwezig.

[Voor 8% gewijzigd door boe2 op 22-11-2010 00:02]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:46

M2M

medicijnman

Boeboe schreef op maandag 22 november 2010 @ 00:01:
[...]

Bandbreedte en latency staan los van elkaar. Zelfs al boden ze 100/100 mbit aan zou er niets veranderen aan je latency, al heb je wel gelijk dat deze een stuk zal verbeteren wanneer onlive servers in de benelux heeft staan.

Lag is maar een van de grote problemen met onlive. Het vinden van online matches is ook een gigantisch probleem. Waar je met je eigen games tegenover honderdduizenden spelers terechtkomt kan je bij onlive enkel tegen andere onlive spelers spelen, en dat aantal...tja...is niet echt om over naar huis te schrijven. Dan negeren we natuurlijk stilletjes de hoge huurprijs en het feit dat je de games volledig kwijtbent zodra je je abo stopzet. En natuurlijk zal je NOOIT dezelfde HD fidelity hebben als op je eigen thuispc. Akkoord, je krijgt een HD stream, maar die "blurryness" als gevolg van de compressie is eeuwig aanwezig.
ik vind het er ook verschrikkelijk uit zien. Ik heb nog niet eens zo'n geweldig systeem, maar slechts 720P over een lijntje? En die dan upscalen? daar kun je tegenwoordig toch niet meer mee aan komen?. We hebben nu 3 keer zoveel pixels, als standaard. Monitoren met kleinere resoluties zijn al nauwelijks te vinden, of vallen ver buiten de prijs/prestatie verhoudingsnorm. vage blurry meuk, die bovendien imputlag heeft, komt hier in ieder geval niet op het scherm.

En voor de rest teken je een commercieel onaantrekkelijk huurcontract, die je eigenlijk enkel terugverdient als je flink gebruik maakt van de service.

-_-

• krakbracket
  • Laatst online: 11-07-2022
het ziet er inderdaad niet uit en door de lag is het niet of nauwelijks speelbaar. maar het is toch nog eigenlijk niet bedoelt voor Europa?

het aanbod games is trouwens ook maar erg minimaal.

PC gameplay geen multiplatform!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Inderdaad.. de ervaringen die er nu zijn vanuit Europa, geven in mijn optiek nog geen beeld van hoe het uiteindelijk eruit gaat zien.

En daarnaast is het nog een jong bedrijf die met 720p + compressie laat zien wat er nu al kan. Laat staan dat ze het verder ontwikkelen en zorgen dat er straks 1080p zonder compressie mogelijk is.

Natuurlijk, zover is het lang nog niet, maar het nu al afkraken is zo ontzettend cheap en jammer. In essentie is dit toch een geweldig concept? :) Beetje gamen op elk device die je maar kunt bedenken.

[Voor 26% gewijzigd door Falcon op 22-11-2010 09:50]

• Grannd

Grannd

da Granndest

Topicstarter
Heb het vanochtend ook voor het eerst geprobeerd, voorheen gaf hij altijd 'te hoge latency, ga niet verder' nu geeft hij dat nog steeds, maar kan je nog steeds op continue drukken.

Ik vind de lag nog wel meevallen eerlijk gezegd, tuurlijk het is duidelijk merkbaar, maar sommige games zijn nog steeds prima speelbaar.
Waar ik minder over te spreken was was dat de compressie soms net een beetje doorschiet waardoor het echt behoorlijk lelijk wordt.

Maar goed, voor zover ik weet staan er nog 0,0 servers in Europa, dus het kan vanaf nu alleen maar beter, en het spectaten bij andere mensen en het feit dat je totaal geen installatie meer nodig heb om een nieuwe game te spelen vind ik wel een behoorlijk pluspunt.
Ook dat je nu dus geen abonnement meer hoeft te betalen vind ik een groot pluspunt, als je een game koopt is die dus van jouw zolang de Onlive dienst bestaat (net zoals Steam), het spelaanbod valt nog wel tegen.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Falcon schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:47:
Natuurlijk, zover is het lang nog niet, maar het nu al afkraken is zo ontzettend cheap en jammer. In essentie is dit toch een geweldig concept? :) Beetje gamen op elk device die je maar kunt bedenken.
Het concept is in mijn ogen eerder schadelijk voor gamers.
Juist doordat er verschillen zijn in hardware en daardoor ook de software zal men altijd moeten blijven knokken om verschillen tot een minimum te beperken en proberen de ander te overtreffen om op te vallen.
Als alles toch hetzelfde eruit gaat zien en/of speelt dan is dat helemaal niet nodig.
Nee, van mij mag dit in de prullenbak! :w

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoe gaan ze eigelijk verderop in het systeem support maken op online accounts? Zover ik zie blijven je savegames wel account gekoppeld, maar ik zie nergens opties om meerdere accounts te kunnen gebruiken (stel dat ze ook een MMO of dergelijke gaan ondersteunen).

Het zijn allemaal aangepaste games, LAN-cafe based distributies, waar je niets qua graphics meer kan aanpassen, vanuit de ontwikkelaars moet er dus ook nog support zijn voor deze 'blokkering'.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-02 22:49
http://i.imgur.com/3qz7U.png

8.9Mbps (bron: speedtest.net) down is niet snel genoeg voor ze 8)7

UI doet me denken aan ubuntu.

https://www.onlive.com/signup

edit:
Ah, support zei dat het komt omdat ik niet in US woon. Er zijn nog geen datacentra in Europa. Dat verklaart een hoop :P

[Voor 49% gewijzigd door Gamebuster op 26-11-2010 03:11]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-01 11:17
Lijkt verholpen te zijn, heb net UT & World of Goo gespeeld (over wifi)

[Voor 9% gewijzigd door Shamalamadindon op 16-12-2010 00:33]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• frice
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 15:05
Net een paar dagen geprobeerd. Ik ben er heel enthousiast over, maar ben dan ook geen hard-core gamer. De reden dat dit een groot succes gaat worden is het gemak. Dat de kwaliteit niet (altijd) geweldig is, is enkel een minor annoyance (voor de niet-hardcore gamers dan). Heb het geprobeerd op mijn simpele PC, MBA en iPad (view-only) en werkt allemaal out-of-the-box (bij een 100/100Mb verbinding).

Denk even aan de tijd dat mp3 ging mislukken ('mensen willen iets tastbaars, een cd met boekje') of de iTunes store die niets zou worden (waarom betalen voor iets wat je zo gemakkelijk gratis kunt downloaden). Iets wat nu vanzelfsprekend is (games op pc/console in dit geval) betekent natuurlijk niet dat dit daarom altijd zo blijft. Wat mijns inziens *de* grote reden van succes van een service is (voor de massa), is eenvoud en gemak. Dat is waarom onlive een succes gaat worden, zo lang minimale eisen (latency in action games is zoiets) worden gehaald en er geen overdreven kosten zijn. Gebruik van onLive basis is gratis (trials spelen, meekijken) en na een tijdje meekijken en proberen wil je gauw ook wel wat geld betalen om een game langer te spelen. Zodra het kopen van boeken, films en games heel gemakkelijk wordt en ik geen gedoe met slotjes heb, zal ik daar ook geld aan gaan uitgeven ipv nu de eenvoudige en stoute manier. (liever nog: ik betaal er graag voor, maar luiheid wint nog van ongemak)

Ik ben zelf meer een puzzle/strategy speler en vond nu games als Defense Grid Gold en World Of Goo al heel aardig te spelen. Jammer dat er nog geen trial voor Tropico 3 is, maar kan al wel meekijken met spelers om te zien wat het is. Just Cause 2 is ook leuk, maar met hoge latency niet eenvoudig. Een iets groter aanbod mag wel, maar ze beginnen net dus dat is te begrijpen. Ben zeer benieuwd hoe de experience gaat worden bij lokale servers.

(en nee, ben geen lisp aanhanger maar gebruik toch te veel haakjes :) )

Anoniem: 170345

Ik heb het ook maar eens getest. Best tof, alleen die latency is bij de twee games dit ik tot nu toe heb gespeeld echt te erg (The Ball, Dirt 2).
Het beeld is goed. Weliswaar een gecomprimeerde look, maar een stuk beter dan wat je op een omaatjescomputer kunt draaien.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 170345 op 26-12-2010 16:25]

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-02 17:05
Zojuist ook even geprobeerd, en na een nogal sceptisch vooraf gevoel heb ik nu wel zoiets van, damn, het werkt!

Inmiddels een redelijk(modern) game aanbod, tuurlijk er missen er nog wel veel, maar voor de 'casual' / singleplayer gamer zit er zeker wat leuks tussen!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-02 16:24

Nazanir

Is pappa!

Ik vind het nog altijd helemaal niets. Ik ben al niet zo'n fan van Steam (digitale distributie), maar bij Steam heb je in iedergeval de garantie dat als Steam komt te vervallen, dat de DRM eruit gaat en je gewoon offline kan blijven spelen. Bij Online kan je een spel wel kopen, maar of je hebt een PC die het niet aankan achteraf, of er is geen mogelijkheid het spel je daadwerkelijk toe te eigenen. Niet dat ik er maar vanuit ga dat het misgaat, maar toch.

Daarnaast ben je dus afhankelijk van hoe goed OnLive de boel geregeld heeft, er zal toch wel regelmatig maitaince plaatsvinden, dus als je dan een uurtje 's ochtends tijd hebt, kan dat misgaan. Je weet dat je dit mag verwachten (zo heb je dit onderhoud ook bij een World of Warcraft), maar ik voor mijn gaming niet afhankelijk zijn van een ander, alleen maar van mezelf. Als ik een MMO speel, kies ik er dan ook bewust voor.

En op papier klinkt het leuk, maar in werkelijkheid vind ik het qua grafische pracht helaas erg tegenvallen. Zo had ik een Splinter Cell game geprobeerd (naam even kwijt welke, zijn er nogal wat), maar het voelde echt als een lage resolutie met details op medium op zijn best.

Ook het idee dat je dus nooit een spel koopt, slechts een licentie huurt om het te spelen, vind ik helemaal niets.

Natuurlijk heeft het ook echt wel zijn voordelen die ik zie hoor: Settup boxje aan je T.V. aansluiten en spelen maar, of een clientje downloaden voor je pc/laptop en hup, aan de slag. Het assortiment ziet er aardig uit, maar mist toch nog wat aansluiting. Maar grafisch is het niet zo goed als ik had gehoopt.

Al met al, de nadelen wegen voor mij niet op tegen de voordelen.

-

• Grannd

Grannd

da Granndest

Topicstarter
Heb net via Gaikai een Dead Space 2 demo gespeeld (tijd geleden blijkbaar sign-up gedaan voor de beta).

Voor mijn gevoel had ik bij hun veel minder input lag dan ik ooit heb gehad bij Onlive, de game zelf draaide op zich wel kwa effecten op hoge kwaliteit, maar de stream kwam zeker niet hoger dan 720p binnen.
Maar de gameplay was iig heel smooth, voelde echt bijna aan alsof de game op mijn PC runde, wat ik nooit bij Onlive heb gevoeld.

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-12-2022

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Took Onlive for a spin again yesterday, en het lijkt er op dat ze nu toch echt dicht bij de Euro-launch zijn: Voor mij zijn de haperingen weg, de input-lag veel minder dan het ooit was, en een traceroute stopt nu 30ms later in Londen ipv dat het helemaal de oceaan over moet.

Nu het wat serieuzer getest kan worden: Ik vind het erg goed werken! - Ja, er is een input-lag, en ja, het beeld ziet er bij beweging wat 'murky' uit tov een lokale render. Dat gezegd hebbende: Ik heb een hoop plezier met de Homefront 'large-scale warfare' multiplayer, en dat zou anders echt niet op mijn oude macbook werken.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Goed om te weten WR! Tijd om eens het allemaal te gaan zwengelen hier op de MacBook, zal binnenkort mijn ervaringen laten weten vanaf een 20mbit UPC lijntje vanuit Friesland.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:12
Heb het even geprobeerd met dirt2 op mijn oude toshiba(coreduo 2 ghz, geforce go 7300) via wifi en dat ging super goed aan 40 fps zonder lag ofzo. Ik vraag me alleen af hoeveel gamers er hier al gebruik van maken...

http://specs.tweak.to/16567

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:43
Ik snap niet dat dit topic niet meer 'booming' is. Ik heb dit gisteren voor het eerst in actie gezien op mijn macbook en ik ben echt enorm onder de indruk. Er zijn zeker nog wel wat latency issues en de graphics zijn 'mwah' maar dit is echt wel een enorm stap vooruit en veelbelovend voor de toekomst. Ik ga dit nauwlettend in de gaten houden.

• Shamalamadindon
Probleem is dat het nog niet officieel gelanceerd is, je hebt een US creditcard nodig om games te kopen.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:14
Creditcard is geen probleem, latency wel, want die maakt ook het beeld minder scherp. Zodra er hier een serverpark staat word het vast wel meer "booming"

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:43
Ik heb even op hun forum gekeken, en daar staat dat er medio september servers in EU operationeel moeten zijn (naar verluidt in Luxemburg). Dit zou voor NL een ping van 20-30 moeten betekenen, zeker niet verkeerd...

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-02 15:24
Ben benieuwd of men de latency ver genoeg teruggeschroefd gaat krijgen om shooters normaal me te kunnen spelen. ;)

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-02 23:59

GeNiTaLiX

Naapje

Ik heb gisteren de demo's getest en ben daarna richting ouderlijk huis gegaan omdat pa gamen nogal leuk vind, maar een simpel nettopje heeft. Ik geloofde mijn ogen niet, alle games werkten geweldig!

Lag was er bijna niet en het was allemaal goed speelbaar, en dan te bedenken dat de servers alleen nog in amerika en Canada staan. Aangezien mijn vader (en ik ook wel) meteen wilde betalen na het spelen van een stuk of 14 spellen heb ik contact gezocht met de customer service, omdat er nog geen nederlandse creditcards worden geaccepteerd.

Hier werd aangegeven dat vanaf 22 september de server in London werd geopend en er dan misschien mogelijkeden zijn om europese betalingen te doen.

voor 9,99 dollar kun je gebruik maken van het gamespack met een stuk of 40 spellen (die je bij wijze van spreke overal kan spelen, inclusief tv). Ook al heb ik een redelijke high end pc, ga ik ervoor betalen. Wellicht later op je tablet de nieuwste games spelen!

Ik ben helemaal om en raad aan de trials eens te proberen, binnen 5 minuten ben je aan het gamen.

Super is daarnaast dat je met alle schermen kan meekijken! (of zelfs een stuk of 24 schermen in een keer bekijken) Zodra je iemand spectate kun je ook met diegene communiceren!

//
Volgens mij snappen veel mensen de werking ook nog niet van Onlive... van het spel downloaden is geen sprake, je streamt enkel beeld en key input.

Kijk deze tablet video : ==> http://www.engadget.com/2...tablets-meets-the-public/

[Voor 19% gewijzigd door GeNiTaLiX op 15-09-2011 17:27]

• Anoniem: 44492
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er is nu ook UK server/website.
En een leuke actie, een spel voor 1 pond.
URL: http://www.onlive.co.uk/g...turedgames#&tab=top_games

• alex3305
  • Laatst online: 17:01
Is het inmiddels ook al mogelijk on OnLive in Nederland te gebruiken? Of in ieder geval met een Nederlandse creditcard? Zelf vind ik namelijk de site nogal onduidelijk helaas :-(

• Anoniem: 44492
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
alex3305 schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:40:
Is het inmiddels ook al mogelijk on OnLive in Nederland te gebruiken? Of in ieder geval met een Nederlandse creditcard? Zelf vind ik namelijk de site nogal onduidelijk helaas :-(
Ik heb me geregistreerd en mijn account is bezig gemaakt te worden. (Duurt even blijkbaar.)
Daarna zal ik het je laten weten. :)

• Cubic X
  • Laatst online: 05-02 10:20
alex3305 schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:40:
Nee, kan niet. Account aanmelden lukt wel, betalen met een Nederlandse creditcart niet.

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
GeNiTaLiX schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:09:
Ik heb gisteren de demo's getest en ben daarna richting ouderlijk huis gegaan omdat pa gamen nogal leuk vind, maar een simpel nettopje heeft. Ik geloofde mijn ogen niet, alle games werkten geweldig!

Lag was er bijna niet en het was allemaal goed speelbaar, en dan te bedenken dat de servers alleen nog in amerika en Canada staan. Aangezien mijn vader (en ik ook wel) meteen wilde betalen na het spelen van een stuk of 14 spellen heb ik contact gezocht met de customer service, omdat er nog geen nederlandse creditcards worden geaccepteerd.

Hier werd aangegeven dat vanaf 22 september de server in London werd geopend en er dan misschien mogelijkeden zijn om europese betalingen te doen.

voor 9,99 dollar kun je gebruik maken van het gamespack met een stuk of 40 spellen (die je bij wijze van spreke overal kan spelen, inclusief tv). Ook al heb ik een redelijke high end pc, ga ik ervoor betalen. Wellicht later op je tablet de nieuwste games spelen!

Ik ben helemaal om en raad aan de trials eens te proberen, binnen 5 minuten ben je aan het gamen.

Super is daarnaast dat je met alle schermen kan meekijken! (of zelfs een stuk of 24 schermen in een keer bekijken) Zodra je iemand spectate kun je ook met diegene communiceren!

//
Volgens mij snappen veel mensen de werking ook nog niet van Onlive... van het spel downloaden is geen sprake, je streamt enkel beeld en key input.

Kijk deze tablet video : ==> http://www.engadget.com/2...tablets-meets-the-public/
Zelf ben ik er ook wel van overtuigd. Als het hier in europa van de grond komt ga ik zo voortaan gamen. Veel makkelijker. EN sowiezo denk ik dat dit de toekomst wordt. Je houdt het niet tegen.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• nicket84
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01 17:36
Ik heb gisteren een account met het gamepack abbo ($9,99) geregeld!

1. Maak een account op de website.

2. Gebruik een amerikaanse proxy website (bijv http://androproxie.info), en ga van daaruit naar www.onlive.com/billing

3. Log hier in met je account, geef aan dat je voor de gamepack wilt abboneren, en vul een amerikaans adres, en je eigen creditcard gegevens in. (Ikzelf heb mijn NL Visa kunnen gebruiken)

4. Gamen!

Dit adres heb ik gebruikt:
10128
122 B 87th Street
New York, NY
USA 10128

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:05
ik vroeg me af wat voor gampads iedereen gebruikt met Onlive? Ik heb hier een logitech dual action, maar die werkt niet. Ben eigenlijk op zoek naar de goedkoopste gamepad die werkt :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• ppiimm123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-02 11:29
Onlive bestaat toch al een aantal jaren? Ik kan me nog herinneren dat ik het een aantal jaar geleden heb gebruikt.

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-02 17:05
Dat wel, maar het komt nu richting Europe. Als ik het goed heb is het al in Engeland compleet beschikbaar.

Ook nice, veel games krijgen een touch interface! Ik heb van de week Darksiders (Xbox360game) gespeeld op m'n Galaxy SII, en het werkte gewoon nice! (niet zoals met een controller, maar toch!)

Anoniem: 441048

Heb het bij mij werkend gekregen dankzij de tips op dit forum. Heeft iemand goed tip om aan de on live wireless controller te komen? Via site lukt niet omdat ze niet versturen naar Nederland.

• leopod
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-01 21:54
is de service eigenlijk een beetje goed te doen of heb je teveel last van lagg?
Ga namelijk voglend jaar op studie dus moet beslissen tussen ultrabook of laptop, maar als op een ultrabook hiermee goed te gamen is heeft dat natuurlijk wel een voordeel

[Voor 52% gewijzigd door leopod op 24-02-2012 19:40]

• Shamalamadindon
Zou het gewoon een keertje proberen als ik jou was. Vrijwel alle games kun je een uurtje spelen.

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-01 23:10
leopod schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 19:26:
is de service eigenlijk een beetje goed te doen of heb je teveel last van lagg?
Ga namelijk voglend jaar op studie dus moet beslissen tussen ultrabook of laptop, maar als op een ultrabook hiermee goed te gamen is heeft dat natuurlijk wel een voordeel
Zelfs op mijn PC die 3 jaar geleden al middelmaat was op zijn best is het geen enkel probleem.

-

• SilentNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 14:45
Is al bekend gemaakt wanneer OnLive naar europa komt?
kan me herinneren dat ze al ongeveer twee jaar zeggen dat hun servers in luxemburg bijna klaar zijn.. :(

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:14

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

SilentNL schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:03:
Is al bekend gemaakt wanneer OnLive naar europa komt?
kan me herinneren dat ze al ongeveer twee jaar zeggen dat hun servers in luxemburg bijna klaar zijn.. :(
Ik kan inmiddels heerlijk gamen op Onlive zonder poespas. Echter kan je vreemd genoeg wel alle trials doen dus, maar niks kopen, terwijl ik nu juist wel bereid ben te betalen. Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar een Playpack aan te schaffen. Met Belgische proxy kom ik tot het formulier voor m'n creditcardgegevens etc. maar krijg vervolgens de fout dat de data niet klopt. Waarschijnlijk door mijn Nederlandse gegevens. Misschien een Belg die me wil helpen? :)
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee