Simpel, pak de kelder of zolder aan en bouw er een home cinema in
Vervolgens zit jij daar altijd en mag zij lekker gaan breien in de huiskamer. Dan is het gewoon een kwestie van tijd voordat ze bij gebrek aan gezelschap bij je komt zitten genieten van de grote lelijke speakers.
So trueExirion schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:58:
[...]
En de kasten puilen uit met kleren van vrouwlief, overal liggen laarzen en schoenen, een naaidoos, make-up en weet ik veel wat. En jij krijgt niet de vrijheid om een paar fatsoenlijke speakers neer te zettenSorry hoor, maar van mij zou ze de boom in kunnen
Helaas is het weerwoord dat ze die rommel kan opruimen en dat geld niet voor de boxen die altijd in het zicht blijven. Daarbij is het ook niet verstandig om vrouwen de boom in te jagen... denk maar aan koken, wassen/strijken en iets anders met een boom
Ik heb trouwens van vrouwlief het advies gekregen(via haar collega) om eens te kijken naar een Bose 321-set
[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 24-03-2009 11:09 ]
Reden voor een scheidingMiki schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:06:
Ik heb trouwens van vrouwlief het advies gekregen(via haar collega) om eens te kijken naar een Bose 321-set
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Is dit anders niks? Weliswaar zwart, maar die speakertjes zijn zo klein dat je ze zelfs in een plant op kunt hangen zonder dat ze opvallen. Ik heb ze gezien, die dingen zijn iets van 5x5 cm 
http://www.sony.nl/produc...kit---dvd-player/dav-is50
Edit: En klinkt nog verassend goed ook
[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 24-03-2009 11:25 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Voor mensen die niet onder Bose uit dreigen te komen:The Eagle schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:25:
Is dit anders niks? Weliswaar zwart, maar die speakertjes zijn zo klein dat je ze zelfs in een plant op kunt hangen zonder dat ze opvallen. Ik heb ze gezien, die dingen zijn iets van 5x5 cm
Bose - kunnen wij het beter?
Van iemand die bezig is met een ontwerpje als alternatief:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Hahaha, sjah als je het zo stelt klinkt het natuurlijk zeer ergExirion schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:58:
[...]
En de kasten puilen uit met kleren van vrouwlief, overal liggen laarzen en schoenen, een naaidoos, make-up en weet ik veel wat. En jij krijgt niet de vrijheid om een paar fatsoenlijke speakers neer te zettenSorry hoor, maar van mij zou ze de boom in kunnen
We zijn getrouwd en zij is architect. Het is niet dat ik niets te zeggen heb, maar ze heeft eigenlijk wel een punt.
98% van alle boxen zijn lelijk tot zeer lelijk te vinden.
Dit is echt super van je. Waarvoor ongelooflijk bedankt!!FrenzyFreak schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:33:
[...]
Vriendelijke vriend, ik weet niet waar jij hebt gekeken...maareh...klik & klaar
Ik weet niet of die receiver voldoet aan je eisen, maar het is een set met genoeg geld over voor kabels e.d.
Bovendien kun je de set eerst even luisteren. En ik neem aan dat de kleur makkelijk te veranderen is.
Edit: overigens staat in Frankrijk de set voor 999,-. Even rondkijken in NL kan best nog meer acceptabele prijzen opleveren.
Mijn rekening - haar rekening. you say tomato, I say tomaatoExirion schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:35:
Ik heb eigenlijk maar 1 vraag: in hoeverre heb jij zelf inspraak m.b.t. jullie inrichting? Vrouwlief kan wel vanalles willen of eisen maar als zij perse Bose wil dan zou ik het 'r lekker zelf laten betalen
Daar sla je de nagel op de kop, it's my way or the highway...Miki schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:48:
[...]
Ik herken de problematiek van de TS zeer goed![]()
Ook ik kon een 5.1-set op marktplaats zetten omdat vrouwlief die "lelijke dingen" niet bliefte
Inderdaad kun je dan de rekening presenteren van wat het gaat kosten maar eigenlijk is dit een vorm van chantage van de vrouwen mensen. Zij weten, in dit geval zij weet namelijk dat het die Bose V30 set wordt of helemaal geen boxen in de huiskamer...
Chance dat een knap ding is, twas anders geen waar hahaha
Verwijderd
Grappig, allerlei audioliefhebbers die OF compromissen moeten sluiten, OF weigeren dat te doen (waarvan ik vermoed dat ze vrijgezel zijn). 
Zelf heb ik door een paar luistersessies mn vriendin wel zo ver dat ze een paar zuiltjes toelaat in de huiskamer, als het maar geen enorme "doodskisten" worden. De Kef IQ reeks bijvoorbeeld is mooi slank EN een stuk mooier qua geluid dan menig satellietje! Grote kans dat de keuze daar op gaat vallen.
Zelf heb ik door een paar luistersessies mn vriendin wel zo ver dat ze een paar zuiltjes toelaat in de huiskamer, als het maar geen enorme "doodskisten" worden. De Kef IQ reeks bijvoorbeeld is mooi slank EN een stuk mooier qua geluid dan menig satellietje! Grote kans dat de keuze daar op gaat vallen.
Voor jouw informatie: ik woon inmiddels alweer wat jaartjes samen. Maar mijn vriendin maakt er geen probleem van en vindt het zelfs heerlijk om zelf muziek te draaien op m'n audioset. Voor de verkoop van m'n appartement heb ik nu al een hele tijd compactere speakers staan (ook niet de lulligste: JM Lab) en we missen de grotere speakers allebeiVerwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:25:
OF weigeren dat te doen (waarvan ik vermoed dat ze vrijgezel zijn).
Ik heb vrees voor de dag dat ik samen ga wonen.....
Heb namelijk een stel Canton Reference 2 DC.
spoiler:
Nu vraag je je af, hoe kom ik aan zulke kasten van speakers? Geërfd

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Volgens mij maakt Focal hele mooie hybride met ingebouwde sub en versterker, dus dan hoef je die niet meer apart te nemen. Dan kan je 2 speakers in de huiskamer zetten, en heb je alleen nog maar een voorversterker nodig. (+bronnen zoals CD, tuner e.d. maar dat snap je wel.)
Of dat voor 3000 euro kan betwijfel ik echter.
Of dat voor 3000 euro kan betwijfel ik echter.
[ Voor 8% gewijzigd door mace op 24-03-2009 13:38 ]
Dat hoeft dus, zoals gezegd, geen probleem te zijn.mace schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:33:
Ik heb vrees voor de dag dat ik samen ga wonen.....
spoiler:Nu vraag je je af, hoe kom ik aan zulke kasten van speakers? Geërfd
Dit heb ik voor staan:

En achter:
Inclusief stoeptegels.Exirion schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:44:
[...]
Dat hoeft dus, zoals gezegd, geen probleem te zijn.
Dit heb ik voor staan:
[afbeelding]
En achter:
[afbeelding]
Jij kan wel een potje breken bij je wederhelft zeg.
Sinds wanneer haal je smaak uit een boekjeaem kei schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:12:
[...]
maar ze heeft eigenlijk wel een punt.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Om de redenatie even om te draaien: Ik vind (en ik ben hierin niet de enige) 99% van de nieuwbouw in Nederland ongelofelijk saai, smakeloos en lelijk. Dat betekent dus dat waarschijnlijk 99% van de architecten geen smaak en stijl heeft...aem kei schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:12:
[...]
Hahaha, sjah als je het zo stelt klinkt het natuurlijk zeer erg
We zijn getrouwd en zij is architect. Het is niet dat ik niets te zeggen heb, maar ze heeft eigenlijk wel een punt.
Of sla ik nu iets te ver door...
offtopic:
Ik voorzie dat dit een historisch topic wordt waar nog jaren over gesproken gaat worden
Ik voorzie dat dit een historisch topic wordt waar nog jaren over gesproken gaat worden
@TS
Is een 2.1-set ook nog een oplossing en dan zoiets als een HS 250 van Harman Kardon?
Dit is namelijk mijn tegen voorstel op het Bose 321 voorstel van vrouwlief
Verwijderd
Gewoon een paar Sonus Fabers wegzetten. Is beter afgewerkt dan wat 99,99% van de mensen aan meubels in huis heeft staan. Ik blijf het als man vreemd vinden dat vrouwen "grote speakers" lelijk vinden, terwijl er zoveel keus is kwa uiterlijk. Er zijn genoeg luidsprekers die gewoon mooi zijn. En Klipsch valt daar niet onder, dat moet ik de vrouw van TS wel meegeven
.
Verwijderd
De Smiley staat er dan ook niet voor niets. De ruimte gunnen vind ik inderdaad niet meer dan logisch, mijn vriendin zou absoluut het liefst super kleine sattelietjes zien, maar vindt inmiddels zuilen ook OK. Hoewel ik het waarschijnlijk niet voor elkaar zou krijgen om jouw units in de kamer te krijgenExirion schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:29:
[...]
Voor jouw informatie: ik woon inmiddels alweer wat jaartjes samen. Maar mijn vriendin maakt er geen probleem van en vindt het zelfs heerlijk om zelf muziek te draaien op m'n audioset. Voor de verkoop van m'n appartement heb ik nu al een hele tijd compactere speakers staan (ook niet de lulligste: JM Lab) en we missen de grotere speakers allebeiHet is ook een kwestie van elkaar soms letterlijk de ruimte gunnen.
Zijn een paar mooie monitoren geen optie? nemen niet vreselijk veel ruimte in, kunnen ook érg mooi zijn en klinken 100x beter dan die gare kleine prutpakjes.
Laat je vrouw anders het verschil gewoon eens horen. Dan kan je gewoon niet ontkennen dat een grotere speaker beter klinkt.
Als het echt van die kleine dingetjes moeten zijn: Kef heeft 5.1 setjes, klipsch heeft ze ook (bv Quintet) ed maar ik vind het eerlijk gezegd allemaal maar zo zo klinken. Zeker als je ziet wat ze er nog voor moeten vragen. Maar dat is ook niet zo gek. Een kleine speaker KAN gewoon nooit het volledige bereik goed weergeven.
Laat je vrouw anders het verschil gewoon eens horen. Dan kan je gewoon niet ontkennen dat een grotere speaker beter klinkt.
Als het echt van die kleine dingetjes moeten zijn: Kef heeft 5.1 setjes, klipsch heeft ze ook (bv Quintet) ed maar ik vind het eerlijk gezegd allemaal maar zo zo klinken. Zeker als je ziet wat ze er nog voor moeten vragen. Maar dat is ook niet zo gek. Een kleine speaker KAN gewoon nooit het volledige bereik goed weergeven.
Daar heb je ook gelijk inservies schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:18:
[...]
Om de redenatie even om te draaien: Ik vind (en ik ben hierin niet de enige) 99% van de nieuwbouw in Nederland ongelofelijk saai, smakeloos en lelijk. Dat betekent dus dat waarschijnlijk 99% van de architecten geen smaak en stijl heeft...
Of sla ik nu iets te ver door...
Daarom dat mijn vrouw enkel zaken aanneemt waar ze zich goed bij voelt... minimalisme en/of renovatie van oude (echt oude) herenhuizen.
Ook wij vinden dat 99% van de architecten geen smaak en stijl hebben
Daar heb je gelijk in. Maar soms moet een mens compromissen sluiten. Ik ben natuurlijk ook geen audiofiel.Metro2002 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:13:
Zijn een paar mooie monitoren geen optie? nemen niet vreselijk veel ruimte in, kunnen ook érg mooi zijn en klinken 100x beter dan die gare kleine prutpakjes.
Ik weet gewoon wat goed en slecht klinkt. (nogmaals voor mezelf natuurlijk)
Dit kende ik niet om eerlijk te zijn.ThunderNet schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:33:
ik vraag me nog steeds of de wederhelft van de TS electrostaten wel goed vind.. Die zijn qua design namelijk wél mooi (persoonlijk) en nemen niet zo heel veel ruimte in beslag..
[afbeelding]
[afbeelding]
Elektrostaten zijn nieuw voor mij.
Geeft dit niet teveel elektrostatische energie af aan zijn omgeving?
Ik wil niet dat mijn bezoek daar allemaal met de haren recht gaat zitten hahaha
De tering zeg, en jij vind dit "wife-proof" ?Exirion schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:44:
[...]
Dat hoeft dus, zoals gezegd, geen probleem te zijn.
Dit heb ik voor staan:
[afbeelding]
En achter:
[afbeelding]
Het spijt me zeer, ben zelf een man, maar wat een vreselijk lelijke speakers. Het geluid zal vast prima in orde zijn, daar twijfel ik niet aan, maar als mijn vriendin me aan ziet komen met zulke joekels mag ik de eerst komende maanden op de bank slapen.
kaos- schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:32:
[...]
De tering zeg, en jij vind dit "wife-proof" ?![]()
Het spijt me zeer, ben zelf een man, maar wat een vreselijk lelijke speakers. Het geluid zal vast prima in orde zijn, daar twijfel ik niet aan, maar als mijn vriendin me aan ziet komen met zulke joekels mag ik de eerst komende maanden op de bank slapen.
ik krijg gewoon geen klank, enkel beeld tot wanneer ik het probleem oplos
Langs de andere kant heeft dit dan ook weer zijn voordelen

http://www.xtz.se/produkt...=true&produkt=78&eng=true
Gelukkig mag ik van mijn vriendin neerzetten wat ik wil zodra we gaan samenwonen
Nee daar gebeurd je niks vanaem kei schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:31:
[...]
Dit kende ik niet om eerlijk te zijn.
Elektrostaten zijn nieuw voor mij.
Geeft dit niet teveel elektrostatische energie af aan zijn omgeving?
Ik wil niet dat mijn bezoek daar allemaal met de haren recht gaat zitten hahaha
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Zijn dit dan geen ongelooflijke stofmagneten?ThunderNet schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:37:
[...]
Nee daar gebeurd je niks vanje moet er alleen niet met je vingers aanzitten als ze aanstaan, maar dat doe je toch maar 1x en nooit weer
. Electrostaten geven over het algemeen een helder geluid. En ze kunnen dus gedeeltelijk doorzichtig zijn, en een stuk platter dan gewone speakers door het ontbreken van een klankkast
ik zie van die CRT toestanden voor mij met lagen stof op
Lees zijn verhaal eens, zijn vriendin vind het geen probleem en dan hoeft het dus voor anderen ook geen probleem te zijnkaos- schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:32:
[...]
* Outerspace houdt dit topic even in de gaten
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Ik kan het je sterker vertellen, mijn vriendin heeft zelf deze 2e hands speakers uitgezocht en betaaldmace schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:48:
[...]
Inclusief stoeptegels.![]()
Jij kan wel een potje breken bij je wederhelft zeg.

Ik heb de stoeptegel (ja ook bij ons zit die eronder) mogen kopen
ja, ik moet nog steeds eens een paar plaatjes van onze set in het daarvoor bestemde topic posten, ben een beetje lui....
Edit:
En, vind je onze speakers dan wel mooikaos- schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:32:
[...]
(hint, ik vind ze zelf ook ehm... apart
[ Voor 30% gewijzigd door Sparhawk op 24-03-2009 16:51 ]
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Die melkpakjes zijn geen compromis, dat is gewoon 100% toegeven aan de vrouwaem kei schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:29:
[...]
Daar heb je gelijk in. Maar soms moet een mens compromissen sluiten. Ik ben natuurlijk ook geen audiofiel.
Ik weet gewoon wat goed en slecht klinkt. (nogmaals voor mezelf natuurlijk)
monitor speakers zijn een compromis.
Jezus, die zouden er bij mij niet in komenSparhawk schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:49:
[...]
Ik kan het je sterker vertellen, mijn vriendin heeft zelf deze 2e hands speakers uitgezocht en betaald![]()
[afbeelding]
En, vind je onze speakers dan wel mooi?
(hint, ik vind ze zelf ook ehm... apart)
maar die dingen... Mijn god. Ik heb hem al lang niet meer gebruikt, maar daar komt-ie:
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
maar ik vind ze lomp...Metro2002 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:55:
[...]
Die melkpakjes zijn geen compromis, dat is gewoon 100% toegeven aan de vrouw
monitor speakers zijn een compromis.
tenzij ik het op iets anders heb:
google - monitor speakers
en bedankt.....JvS schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 17:17:
[...]
Jezus, die zouden er bij mij niet in komen. Ik hou zelf wel van een zuiltje (vind ik er gewoon het mooist uit zien) en heb een inrichting waarin mijn chario towertjes mooi staan.
maar die dingen... Mijn god. Ik heb hem al lang niet meer gebruikt, maar daar komt-ie:![]()
Whehe, we krijgen er ook zeer diverse reacties op. Meestal is het toch wel redelijk over, als we de boel een keer spelend hebben laten horen. Gek genoeg passen die dingen nog wel redelijk in ons interieur, want zelfs bij mij zit er een soort WAF, bepaalde speakers zou ik zelfs ik niet in huis durven zetten
Hehe sorry.en bedankt.....
Passen in het interieur is wel belangrijk en dat kan een hele hoop schelen wel. Ze zien er wel uit alsof ze 150hoog, 50breed en 90cm diep zijn overigens. Dat zou wel huge zijn.
met 110x32x50 (HxBxD) en 71kg per stuk zit je aardig in de buurt. Ze werden ook op een steekkarretje naar binnen geredenJvS schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 17:32:
[...]
Hehe sorry.
Passen in het interieur is wel belangrijk en dat kan een hele hoop schelen wel. Ze zien er wel uit alsof ze 150hoog, 50breed en 90cm diep zijn overigens. Dat zou wel huge zijn.
Volgens mij doelt hij gewoon op speakers a la formaatje boekenplank luidspreker. Tannoy Mercury F1, Kef iQ1, B&W 686 enz.aem kei schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 17:18:
[...]
maar ik vind ze lomp...
Moet zeggen dat ik ze op zich best vet vindSparhawk schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 17:36:
[...]
met 110x32x50 (HxBxD) en 71kg per stuk zit je aardig in de buurt. Ze werden ook op een steekkarretje naar binnen gereden
[ Voor 28% gewijzigd door JT op 24-03-2009 18:03 ]
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
En zo iets:

Schijnt nog best aardig geluid in te zitten

Verwijderd
Vind ik deze mooier:disinfector schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:55:
En zo iets:
[afbeelding]
Scandyna Minipod?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Of deze

Deze is in ieder geval goedgekeurd door mijn vriendin. Nu het geld nog...
On topic en @TS: een vriend van mij heeft de Cinema 10 van Klipsch (linkje in de eerste reply in dit topic) en ik moet zeggen dat die toch wel erg goed klinkt. Als je het geld hebt zou ik daar toch ook even naar kijken. Of is het de kleur die niet goedgekeurd wordt bij de Klipsch?

On topic en @TS: een vriend van mij heeft de Cinema 10 van Klipsch (linkje in de eerste reply in dit topic) en ik moet zeggen dat die toch wel erg goed klinkt. Als je het geld hebt zou ik daar toch ook even naar kijken. Of is het de kleur die niet goedgekeurd wordt bij de Klipsch?
aan dit topic zie je hoe weinig verstand tweakers van vrouwen hebben.
nofi@lowfi, maar ik ken geeneen vrouw die dat model mooi zal vinden
Verwijderd
Je kunt ook niet alle vrouwen over één kam scheren. Wat de één wel mooi vindt, kan de ander spuuglelijk vinden.418O2 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:35:
aan dit topic zie je hoe weinig verstand tweakers van vrouwen hebben.
Vind jouw conclusie dus een beetje kortzichtig.
De XT2 (kleintjes dus) is toch niet veel mis aan? Zwarte kleine doosjes.
Dont put the pussy on a pedestal
Dont put the pussy on a pedestal
Ken het probleem, ja lastig.
Wat mijn oplossing was, gaan luisteren.
Na een paar luistersessies tussen bose, andere kleine boxen en wat echte boxen, kon zelfs mijn vrouw er niet omheen dat het dan maar wat groot moet, maar dat het geluid zo belachelijk veel mooier is.
Terwijl eerst de bose er nog wat fors uitzag.
Uiteindelijk wel een model geworden wat er ook nog iets uitziet en daarnaast geweldig klinkt.
Focal chorus 700 serie
Ook qua prijs goed te doen.

Wat mijn oplossing was, gaan luisteren.
Na een paar luistersessies tussen bose, andere kleine boxen en wat echte boxen, kon zelfs mijn vrouw er niet omheen dat het dan maar wat groot moet, maar dat het geluid zo belachelijk veel mooier is.
Terwijl eerst de bose er nog wat fors uitzag.
Uiteindelijk wel een model geworden wat er ook nog iets uitziet en daarnaast geweldig klinkt.
Focal chorus 700 serie
Ook qua prijs goed te doen.

Verwijderd
Heb zelf ook wat moeten aanpassen... niet vanwege de vrouw, maar vanwege ruimtegebrek...
Het is een kwestie van smaak uiteraard, maar de scandyna's (zowel micro als mini) pods vallen erg in de smaak bij het vrouwelijk schoon dat hier op bezoek komt
Hoog knuffelgehalte, en het klinkt ook nog eens redelijk goed (ondersteund met een fatsoenlijke sub)
Het is een kwestie van smaak uiteraard, maar de scandyna's (zowel micro als mini) pods vallen erg in de smaak bij het vrouwelijk schoon dat hier op bezoek komt
Bedoel meer dit soort speakers:aem kei schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 17:18:
[...]
maar ik vind ze lomp...

Nemen nauwelijks meer ruimte in als die melkpakjes van bose en klinken stuk voor stuk véél beter (tegen ongeveer 1/10e van de prijs). Knappe subwoofer erbij die je wegmoffelt in een hoekje en je hebt een prima geluid terwijl het niet enorm veel ruimte inneemt.
Klipsch heb ik thuis ook staan, goed spul en klinkt idd goed. Heb zelf de B3 en B2 icm RF100 center maar dat zijn weer wat grotere monitor speakers. Die cinema 10 of bv de quintet is een kleinere set.4nGeLuS schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:04:
Of deze![]()
[afbeelding]
[ Voor 32% gewijzigd door Metro2002 op 25-03-2009 09:04 ]
Anthony Gallo speakers, klein, goed geluid en in verschillende kleuren
[ Voor 32% gewijzigd door descon op 25-03-2009 09:26 ]
Mooi topic dit, en ZEER herkenbaar!
Ik heb mijn vriendin ook weten te overtuigen door haar mee te nemen naar een luistersessie.
Nu staat de JBL ES serie er in 5.1 terwijl ze eerst geen zuilen wilde.
Het enige wat een beetje in de buurt kwam, waren die cubes van Bose, maar toen ze die prijs zag, toen besloot ze dat zuilen toch wel wat mooier zouden staan in huis
Ik heb mijn vriendin ook weten te overtuigen door haar mee te nemen naar een luistersessie.
Nu staat de JBL ES serie er in 5.1 terwijl ze eerst geen zuilen wilde.
Het enige wat een beetje in de buurt kwam, waren die cubes van Bose, maar toen ze die prijs zag, toen besloot ze dat zuilen toch wel wat mooier zouden staan in huis
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ik heb even gekeken naar elektrostaten op vriendleijk verzoek van een mede tweaker
...
Heb snel afgehaakt na dat ik de prijs zag
Heb snel afgehaakt na dat ik de prijs zag
Die KEF KHT3005SE vind ik zelf een mooi setje. Voor een zeer interessante prijs te verkrijgen op http://www.wirefreehomes.co.uk/kef-kht3005se-p-1158.html Verzenden kost 57.50GBP. Heel wat anders dan de 1299 EUR bij Stassen.
Ik zit in eenzelfde schuitje en mijn vriendin wil niet eens mee naar luistersessies. Die KEF vond ze direct aantrekkelijk op de plaatjes
Ik zit in eenzelfde schuitje en mijn vriendin wil niet eens mee naar luistersessies. Die KEF vond ze direct aantrekkelijk op de plaatjes
Verwijderd
Mooie basis, en het voordeel is dat ze bij directe ingebruikname al een volwassen geluid laten horen, zodat je de aanschaf van de sub eventueel nog een tijdje kan uitstellen.Metro2002 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:01:
[...]
Bedoel meer dit soort speakers:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nemen nauwelijks meer ruimte in als die melkpakjes van bose en klinken stuk voor stuk véél beter (tegen ongeveer 1/10e van de prijs). Knappe subwoofer erbij die je wegmoffelt in een hoekje en je hebt een prima geluid terwijl het niet enorm veel ruimte inneemt.
[...]
Klipsch heb ik thuis ook staan, goed spul en klinkt idd goed. Heb zelf de B3 en B2 icm RF100 center maar dat zijn weer wat grotere monitor speakers. Die cinema 10 of bv de quintet is een kleinere set.
Beetje doorsparen en rustig uitkijken welke het beste past.
Een beetje geduld is een mooie eigenschap, zeker in dit geval
Verwijderd
B&W boekenplank luidsprekers zijn helemaal niet verkeerd om te zien of om naar te luisteren. 685's bijvoorbeeld. Daar zit je denk ik een slag "beter" geluid dan de kleinste KEF luidsprekers zoals eerder voorgesteld. Ik heb ze echter nog nooit naast elkaar gezet en vergeleken.
Nou ja, het is makkelijker denk ik om je af te vragen, wat je vrouwtje precies nou lelijk vind van de boxen die jij kiest. Of nog beter, hoe moeten ze ongeveer eruit zien! Wil ze aparte uitziende, strak, neutraal etc etc...
Je kan wel lukraak allerlei speakers tevoorschijn toveren, maar als je vrouw gewoon de bose mooi vind (en wss ook niet van af wil wijken) probeer iets te vinden in de stijl van bose boxjes
Of ik heb het verkeerd en is Bose zo apart dat niemand ze na wil maken
Je kan wel lukraak allerlei speakers tevoorschijn toveren, maar als je vrouw gewoon de bose mooi vind (en wss ook niet van af wil wijken) probeer iets te vinden in de stijl van bose boxjes
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
De KEF boekplanken klinken erg helder, zeer mooie hoge tonen. Het laag vereist wel enige versterking vanuit de receiver.Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 22:49:
B&W boekenplank luidsprekers zijn helemaal niet verkeerd om te zien of om naar te luisteren. 685's bijvoorbeeld. Daar zit je denk ik een slag "beter" geluid dan de kleinste KEF luidsprekers zoals eerder voorgesteld. Ik heb ze echter nog nooit naast elkaar gezet en vergeleken.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Niemand wil ze namaken, maar om andere redenenFikkieHo schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 23:38:
Heb zelf de iQ1, maar ik heb ook de B&W DM600S3 gehad, de voorlopers van de 686. En die speelt imho wel een klasse hoger, maar daar is het prijsverschil ook naarChevy454 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 00:01:
[...]
De KEF boekplanken klinken erg helder, zeer mooie hoge tonen. Het laag vereist wel enige versterking vanuit de receiver.
Ecodan warmtepomp
Ik ben erg gecharmeerd van de Totem Arro's (http://www.totemacoustic....ds/column/arro/index.html). Ze zijn voor vloerstaanders niet erg groot, maar er komt wel een erg mooi geluid uit.
Ook hun monitoren schijnen erg goed te zijn, maar die heb ik zelf niet gehoord.
Ook hun monitoren schijnen erg goed te zijn, maar die heb ik zelf niet gehoord.
Verwijderd
Tering hey heeft jouw vriendin geld teveel of zo?? Als je d'r wegdoet mag je d'r mijn nummer wel geven hoor, ik neem d'r graag van je over, speakers incluis!Sparhawk schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:49:
[...]
Ik kan het je sterker vertellen, mijn vriendin heeft zelf deze 2e hands speakers uitgezocht en betaald![]()
[afbeelding]
Ik heb de stoeptegel (ja ook bij ons zit die eronder) mogen kopen
ja, ik moet nog steeds eens een paar plaatjes van onze set in het daarvoor bestemde topic posten, ben een beetje lui....
Edit:
[...]
En, vind je onze speakers dan wel mooi?
(hint, ik vind ze zelf ook ehm... apart)
Verwijderd
Ik heb geluk dat mijn vriendin grote speakers wel mooi vindt op het moment dat ze in hoogglans uitgevoerd zijn. Ik blijf dan niet beperkt tot de kleine speakers.
Gelukkig heb ik dat probleem niet. M'n partner maakt geen enkel probleem van de 70kg zware SVS doodskist in de woonkamer die verantwoordelijk is voor de ondersteuning van de onderste frequentie-regionen ;-)Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:25:
Grappig, allerlei audioliefhebbers die OF compromissen moeten sluiten, OF weigeren dat te doen (waarvan ik vermoed dat ze vrijgezel zijn).
Als 5.0 set heb "gewone" monitors.
Geld teveel niet, maar gewoon goede prioriteitenVerwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 07:24:
[...]
Tering hey heeft jouw vriendin geld teveel of zo?? Als je d'r wegdoet mag je d'r mijn nummer wel geven hoor, ik neem d'r graag van je over, speakers incluis!
Haha, wat een mooi topic is dit! Ik lag me echt (figuurlijk, niét letterlijk
) de billen uit mijn string bij het lezen van sommige verhalen/reacties! 
Ik woon gelukkig op mezelf (studentenkamer), maar zodra ik zou trouwen/samenwonen (dat duurt nog wel even want vriendin moet nog beginnen met studeren aan universiteit) dan mag mijn vriendin best meebeslissen over de boxen, zolang het in redelijkheid blijft.
Er zijn imho genoeg mooie vloerstaanders en boekenplankspeakers te vinden.
Ik heb er nu al zin in!
Ik woon gelukkig op mezelf (studentenkamer), maar zodra ik zou trouwen/samenwonen (dat duurt nog wel even want vriendin moet nog beginnen met studeren aan universiteit) dan mag mijn vriendin best meebeslissen over de boxen, zolang het in redelijkheid blijft.
Er zijn imho genoeg mooie vloerstaanders en boekenplankspeakers te vinden.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Verwijderd
Ow, je bent er zo een
Nee hoor, geintje. "Niks" leukers dan winkels afstruinen en met de folder van verschillende merken onder je kussen te gaan slapen, dromen over welke CD je mee zal nemen de volgende keer. Bij wijze van...
kwestie van mijn eigen topic te hijacken 
Bestaan er eigenlijk goede professionele review websites voor home cinema systemen etc?
Ik vind enkel van die cheapo review sites waar enkel mensen zelf op kunnen posten alla kieskeurig etc...
Al vind ik T3 en tof boekje om te lezen, het is heel algemeen en op de website zelf staat er eigenlijk niets op...
Bestaan er eigenlijk goede professionele review websites voor home cinema systemen etc?
Ik vind enkel van die cheapo review sites waar enkel mensen zelf op kunnen posten alla kieskeurig etc...
Al vind ik T3 en tof boekje om te lezen, het is heel algemeen en op de website zelf staat er eigenlijk niets op...
Volgens mij kan je dat beter eerder vragen aan jouw 'wife'... Die moet het namelijk 'approven'....aem kei schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:36:
Ik denk dat iets wife approved heb gevonden...
Wat denken jullie hiervan?
meh.
Qua geluidskwaliteit denk ik dat je betere resultaten krijgt met B&W / KEF / Focal en wat er ook aan serieuze speakermerken langs is gekomen. De toonweergave daarvan zal een stuk beter zijn dan de Sony's.
Bedenk je ook dat de subwoofer bij deze Sony set 350Hz (erg hoog) en lager moet verwerken. De sub zal dus wel (veel te vroeg) knallen in de hogere regionen, maar niet diep doorrammelen.
Ter vergelijking:
Kleinere satelliet speakerset zoals de B&W MT-30 of de VM1 speakers, begint de sub bij 75 Hz en lager.
Vloerstaanders zullen tot zo'n 40 à 50 Hz doorzetten, waarna de sub bijvalt en boekenplank modellen zullen daartussenin zitten.
Bedenk je ook dat de subwoofer bij deze Sony set 350Hz (erg hoog) en lager moet verwerken. De sub zal dus wel (veel te vroeg) knallen in de hogere regionen, maar niet diep doorrammelen.
Ter vergelijking:
Kleinere satelliet speakerset zoals de B&W MT-30 of de VM1 speakers, begint de sub bij 75 Hz en lager.
Vloerstaanders zullen tot zo'n 40 à 50 Hz doorzetten, waarna de sub bijvalt en boekenplank modellen zullen daartussenin zitten.
[ Voor 6% gewijzigd door FrenzyFreak op 26-03-2009 22:18 ]
Deze set klinkt niet lekker naar mijn mening. Hoge tonen gaan heel hard en zijn veel te aanwezig. De lagere midden tonen komen duidelijk uit de subwoofer. Het totale geluidsbeeld klopt gewoon niet.aem kei schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:36:
ollala,
Ik denk dat iets wife approved heb gevonden...
Wat denken jullie hiervan?
Sony IT1000
[afbeelding]
Voor veel mensen klinkt dit als " Wow, deze set gaat echt hard
Ik kan me best wel wat voorstellen bij de typische vrouwenreacties. Als ik het geld had liet ik hier goed spul in de muren bouwen zodat er geen speaker te zien zou zijn
Niet dat ik mijn huidige speakers niet mooi vind, maar eigenlijk zijn ze best redelijk aanwezig in de woonkamer.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Kijk,
Dit zijn nu eens een voor een antwoorden waar ik iets aan heb...
word er zowaar wat emotioneel van hahaha
Het design bespreek ik met mijn wife.
De specs met mijn mede tweakers
Dit zijn nu eens een voor een antwoorden waar ik iets aan heb...
word er zowaar wat emotioneel van hahaha
yup, ik bekijk hier dan ook gewoon de specs...nAffie schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:47:
[...]
Volgens mij kan je dat beter eerder vragen aan jouw 'wife'... Die moet het namelijk 'approven'....
Het design bespreek ik met mijn wife.
De specs met mijn mede tweakers
Neat Motive series is ook erg mooi en relatief klein maar een groots geluid ( kost ook wat maar dan heb je ook wat )

At only 76cm high, the Motive Two is an exceptionally compact floorstander for those who want all the musical performance of a Neat floorstander without taking over the living room.
Dimensions (HxWxD) 765/160/200mm
Footprint (WxD) 220/260mm
Weight 11Kg Each.
Shipping Weight: 26Kg pair
System type 2-way Reflex
Impedance 8 Ohms
Sensitivity 85 dB/1 watt
Bandwidth 35Hz - 30kHz
http://www.neat.co.uk/p_pages/motivetwo.php
En anders de monitoren:

Or maybe inbouw luidsprekers voor in de muur?

http://www.elac.nl/In_opbouw/IW%201230.html
Ondersteunend met een klein subje ( ben even de naam kwijt, iets met Nforce of zoiets? )
Super kleine subs maar wel met 18mm behuizing en een gewicht van 6kg, krijgt erg goede recensies!!

At only 76cm high, the Motive Two is an exceptionally compact floorstander for those who want all the musical performance of a Neat floorstander without taking over the living room.
Dimensions (HxWxD) 765/160/200mm
Footprint (WxD) 220/260mm
Weight 11Kg Each.
Shipping Weight: 26Kg pair
System type 2-way Reflex
Impedance 8 Ohms
Sensitivity 85 dB/1 watt
Bandwidth 35Hz - 30kHz
http://www.neat.co.uk/p_pages/motivetwo.php
En anders de monitoren:

Or maybe inbouw luidsprekers voor in de muur?

http://www.elac.nl/In_opbouw/IW%201230.html
Ondersteunend met een klein subje ( ben even de naam kwijt, iets met Nforce of zoiets? )
Super kleine subs maar wel met 18mm behuizing en een gewicht van 6kg, krijgt erg goede recensies!!
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
mijn tip:
neem je vrouw mee naar een serieuze zaak met een fatsoenlijke luisteruimte. Je hebt tenslotte ook een serieus budget. Vrouwen hebben een zeer goed ontwikkeld gehoor (ik heb wel eens gelezen dat het beter is ontwikkeld dan bij mannen), en zullen bij een luistersessie zeker verschil horen tussen de diverse sets. De kans is groot dat de vorm en formaat van de speaker ondergeschikt raakt aan de muzikale kwaliteiten ervan. Ik spreek uit eigen ervaring
.
neem je vrouw mee naar een serieuze zaak met een fatsoenlijke luisteruimte. Je hebt tenslotte ook een serieus budget. Vrouwen hebben een zeer goed ontwikkeld gehoor (ik heb wel eens gelezen dat het beter is ontwikkeld dan bij mannen), en zullen bij een luistersessie zeker verschil horen tussen de diverse sets. De kans is groot dat de vorm en formaat van de speaker ondergeschikt raakt aan de muzikale kwaliteiten ervan. Ik spreek uit eigen ervaring
Wanneer het ze uitkomt107mb schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:04:
Vrouwen hebben een zeer goed ontwikkeld gehoor
Ha, heb hier voor mijn noden de perfecte AV receiver gevonden denk ik.
Dit systeem volgens mij prijs/kwaliteit echt super. (puur op de specs afgaande)
(verbeter me gerust als ik verkeerd ben)
de onkyo TX-SR607
de onkyo TX-SR607
[ Voor 8% gewijzigd door aem kei op 27-03-2009 09:56 ]
Ik vind vooral surrounds potentieel nogal aanwezig. Dat zullen bij mij in de toekomst zeker inbouwspeakers kunnen worden. Front zuiltjes vind ik vooralsnog wel mooiAbbadon schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:50:
Ik kan me best wel wat voorstellen bij de typische vrouwenreacties. Als ik het geld had liet ik hier goed spul in de muren bouwen zodat er geen speaker te zien zou zijnNiet dat ik mijn huidige speakers niet mooi vind, maar eigenlijk zijn ze best redelijk aanwezig in de woonkamer.
De Volvo is bij wijze van inderdaad al besteld, de labrador niet want ik houd niet zo van honden. De voordelen wegen imho niet op tegen de nadelen die een hond met zich meebrengt.Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:28:
[...]
Ow, je bent er zo eenDe Volvo is al besteld en de labrador wordt zeker al gefokt?
Nee hoor, geintje. "Niks" leukers dan winkels afstruinen en met de folder van verschillende merken onder je kussen te gaan slapen, dromen over welke CD je mee zal nemen de volgende keer. Bij wijze van...
Ik zie de aanschaf van een paar mooie luidsprekers inderdaad al helemaal voor me!
* Voor nu is LuPo nog even tevreden met zijn Onkyo HT-C5115
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Prima, heb je alleen het probleem van je speakers niet mee opgelostaem kei schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:55:
de onkyo TX-SR607
Hoe vindt je vrouw het designaem kei schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:55:
de onkyo TX-SR607
Ik heb de 606, prima apparaat! 607 iets meer hdmi poorten en dat nieuwe PLII nogwat. Niet erg spannend qua verbeteringen, maar zeker een prima middenklasser!
Verwijderd
Je kunt geluid apperatuur niet zomaar op spec's kiezen. Hoewel dit een goede receiver is, doen de concurenten van onder anderen marantz cambridge audio harman kardon, of nad helemaal niet onder voor deze receiver.aem kei schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:55:
de onkyo TX-SR607
Verder zou ik voor de B&W set gaan, en voor een marantz receier kiezen. Ik vind B&W en marantz een erg fijne combinatie, of dit voor jouw ook geld weet ik natuurlijk niet.
En je vrouw heeft het liefst zo'n klein mogelijk spul, dan is misschien de cambridge audio azur 540 serie wel een goede receiver keus. Dit is volgens mij de compactste receiver in zijn klasse.
De receiver doet er niet toe qua design. Deze verdwijnt volledig uit het zicht met een aparte IR receiver ingebouwd in een op maat gemaakte kast samen met het andere degoutante uitziende prul.
Zoals een Telenet HD digicorder, Xbox, wii, DVD speler etc...
Zoals een Telenet HD digicorder, Xbox, wii, DVD speler etc...
IN een kast? Met al die spullen?
Een versterker en een xbox worden gigantisch warm. Hou daar wel rekening mee.
Hoe herkenbaar ... 
Ik heb mijn vriendin mee laten luisteren (Bij Snijders in Rotterdam) en ik had al gezegd dat ik de KEF iQ series wel mooi vond, qua uiterlijk, maar dat ik niet wist hoe ze klonken. Tezamen met een NAD versterker + NAD DVD speler werden we allebei heel gelukkig van het geluid.
Dit staat ondertussen al bijna 2 jaar thuis lekker te spelen en het bevalt nog steeds perfect!
Ik heb mijn vriendin mee laten luisteren (Bij Snijders in Rotterdam) en ik had al gezegd dat ik de KEF iQ series wel mooi vond, qua uiterlijk, maar dat ik niet wist hoe ze klonken. Tezamen met een NAD versterker + NAD DVD speler werden we allebei heel gelukkig van het geluid.
Dit staat ondertussen al bijna 2 jaar thuis lekker te spelen en het bevalt nog steeds perfect!
De "kast" is eigenlijk een lange bak welke van muur tot muur op de grond gemaakt wordt waar er bovenaan tegen de muur over de volledige breedte een uitsparing is voor indirecte verlichting... dus de warmte kan prima weg.cypher21 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 14:24:
IN een kast? Met al die spullen?
zoals ik al zei... mijn madam is een architecte... serieus over nagedacht
kijk eens op www.teufel.de
van zeer lelijke speakers (uit de THX reeks) tot zeer slanke aluminium zuiltjes. Altijd vergezeld van een zeer zware sub. In Nederland niet bekend, maar deze speakers komen er in duitse tests keer op keer als beste uit de bus.
Hier op tweakers gaat een thread over teufel (PC) speakers
van zeer lelijke speakers (uit de THX reeks) tot zeer slanke aluminium zuiltjes. Altijd vergezeld van een zeer zware sub. In Nederland niet bekend, maar deze speakers komen er in duitse tests keer op keer als beste uit de bus.
Hier op tweakers gaat een thread over teufel (PC) speakers
Als iedereen zijn merken opgeeft dan ook mijn idee:
-kijk is naar piega (als je dan toch van minimalisme houdt). Staat vaak goed in mooie nieuwbouw en in goed gerenoveerde oude gebouwen. Uietraard is het geluid prima (zeker met de ribbon tweeter). Wel oppassen; je hebt de lompe grote uitvoering en de smalle kleine (eventueel is het speakerdoek in kleur aan te passen)
o ja: www.piega.ch
Alles in Aluminium uiteraard. Weet nog wel een setje fronts en centre te staan (nieuw overjarig model)
Voor een idee (s series, de units zie je in het echt niet zitten)
-kijk is naar piega (als je dan toch van minimalisme houdt). Staat vaak goed in mooie nieuwbouw en in goed gerenoveerde oude gebouwen. Uietraard is het geluid prima (zeker met de ribbon tweeter). Wel oppassen; je hebt de lompe grote uitvoering en de smalle kleine (eventueel is het speakerdoek in kleur aan te passen)
o ja: www.piega.ch
Alles in Aluminium uiteraard. Weet nog wel een setje fronts en centre te staan (nieuw overjarig model)
Voor een idee (s series, de units zie je in het echt niet zitten)
Heeft iemand ervaring met speakers van ELAC?
Dit zijn alvast de boxen welke qua formfactor het al halen op de wife-approved lijst...
De B&W MT-30 speakers
De ELAC cinema 3 speakers
Wat ik me wel afvraag is of deze center speakers voldoende zijn?
Wie vindt wat van ELAC? Is me een totaal onbekend merk... maar wel een discreet systeem
Dit zijn alvast de boxen welke qua formfactor het al halen op de wife-approved lijst...
De B&W MT-30 speakers
Wie vindt wat van ELAC? Is me een totaal onbekend merk... maar wel een discreet systeem
Ik weet niet wat voor B&W speakers jij hebt (ik gok vloerstaanders?), maar satelliet speakers zijn van nature al sterker in de hogere tonen dan de rest van het bereik. De Marantz heeft in mijn ervaring een sterk 'sprankelend', helder of scherp karakter als het op hoge tonen aankomt. De combinatie is dan misschien teveel van het goede, alhoewel dat smaak afhankelijk is, uiteraard.Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 14:06:
[...]
Je kunt geluid apperatuur niet zomaar op spec's kiezen. Hoewel dit een goede receiver is, doen de concurenten van onder anderen marantz cambridge audio harman kardon, of nad helemaal niet onder voor deze receiver.
Verder zou ik voor de B&W set gaan, en voor een marantz receier kiezen. Ik vind B&W en marantz een erg fijne combinatie, of dit voor jouw ook geld weet ik natuurlijk niet.
En je vrouw heeft het liefst zo'n klein mogelijk spul, dan is misschien de cambridge audio azur 540 serie wel een goede receiver keus. Dit is volgens mij de compactste receiver in zijn klasse.
Hierdoor heb ik na een luistersessie gekozen voor een Denon i.c.m. de B&W VM1 satelliet speakers.
De center speakers zijn identiek aan de rest van de speakers, wat zorgt voor een homogeen geluidsbeeld. Dit is preferabel in een speaker setup, vooral bij muziek. Natuurlijk krijgt de centerspeaker wel het meeste geluid voor de kiezen bij films.aem kei schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 19:43:
Heeft iemand ervaring met speakers van ELAC?
De B&W MT-30 speakers
Dit wil niet zeggen dat het geluid voor de center sterker, harder of zwaarder is te produceren voor de speaker, maar alleen dat hij verhoudingsgewijs langer geluid zal produceren. Als je centerspeaker niet krachtig genoeg of mooi genoeg is, heb je bij films vette pech, omdat je via die speaker het grootste gedeelte van de film zal moeten volgen.
Dit is ook precies de reden dat er bij speakersets vaak een afwijkende centerspeaker zit. Bij grotere speakers is de maat meestal het probleem... een vloerstaander plat leggen ziet niet uit, maar rechtop staat hij voor de TV.
Aangezien de centerspeaker in deze gevallen identiek is aan de rest van de speakerset, zul je geen kwaliteitsverschil krijgen. Ook zul je het niet merken aan het geluidsbeeld als een stem van de centerspeaker naar de linker- of rechterspeaker verhuist. B&W en ELAC hebben hierboven zo te zien genoeg vertrouwen in hun speakers om ze ook als center te laten optreden, dus je zult er niet mee in de rpoblemen komen, tenzij je het volume helemaal opendraait. (mijn VM1 center komt ook niet in de problemen overigens)
Zware actiescènes met explosies e.d. gaan altijd ook over de frontspeakers en soms de surroundspeakers, dus als je de receiver te hard hebt staan, zul je de gevolgen horen over alle speakers, niet alleen de center.
Verder kun je het beter laten deze satellietspeakers te combineren met een andere centerspeaker. Het geluid verschilt nogal heftig tussen verschillende sets/speakers en een goed passende speaker zal erg moeilijk te vinden zijn. Bij grotere speakers is het makkelijker zelf een set samen te stellen, onder andere door een groter variërend aanbod aan losse speakers.
Verder heb ik geen ervaring met Elac, sorry voor de lap tekst.
Ik heb een Elac Cinema set gehad. En ik was er erg over te spreken
Het is Duits en wordt ook in Duitsland gemaakt, erg stevig spul.
Stel, mocht ik door omstandigheden ooit weer een setup met satellietjes moeten nemen, dan check ik als eerste weer Elac.
Stel, mocht ik door omstandigheden ooit weer een setup met satellietjes moeten nemen, dan check ik als eerste weer Elac.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Voor degene die het interesseren...
Er is een beslissing genomen!!
De Onkyo 607 AV versterker + de B&W MT-30
Dit vonden "we" prijs/kwaliteit/design de beste oplossing.
Als moet ik de "walgelijk lelijke" ronde sub weg zien te krijgen van mijn wife
Er is een beslissing genomen!!
De Onkyo 607 AV versterker + de B&W MT-30
Dit vonden "we" prijs/kwaliteit/design de beste oplossing.
Geen Bose, dat is altijd goed.
Elac maakt mooi spul ja, ik vind Teufel ook leuke setjes maken voor het geld. Ook Duits.Abbadon schreef op zondag 29 maart 2009 @ 10:47:
Ik heb een Elac Cinema set gehad. En ik was er erg over te sprekenHet is Duits en wordt ook in Duitsland gemaakt, erg stevig spul.
[ Voor 84% gewijzigd door mace op 02-04-2009 15:14 ]
"Kan dat ding niet onder de trap of in de garage?"aem kei schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:46:
Ik hoop trouwens dat ze jouw glanzende bolletje wel mooi genoeg vindt, want ik krijg de indruk dat ze weinig mooi vindt
hehehe, vetzakExirion schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:41:
[...]
"Kan dat ding niet onder de trap of in de garage?"
Ik hoop trouwens dat ze jouw glanzende bolletje wel mooi genoeg vindt, want ik krijg de indruk dat ze weinig mooi vindt
Ik moet zeggen dat ik dat ding ook VRIJ lelijk vindExirion schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:41:
[...]
"Kan dat ding niet onder de trap of in de garage?"
We leuk setje geworden zo. Die LM's ken ik niet, maar de oude rocksolidjes klonken iig best redelijk
Die LM's halen de 75Hz zodat het zelfs zonder subwoofer nog enigszins compleet klinkt, in tegenstelling tot de Bose blokjes
. Het is een verstandige keus.
Het voordeel van de B&W subs (AS1, AS2, PV1) is dat ze zeer goed en gemakkelijk deze setjes aanvullen zonder te overheersen. O.a. aangezien ze speciaal ervoor gebouwd zijn.
Onder de bank zal net niet lukken met 35,5 cm, erachter misschien? Onder een koffietafel?
Ik moet zeggen, ik heb wel grotere en lelijkere subwoofers voorbij zien komen die moeilijker weg te werken zijn.
Het voordeel van de B&W subs (AS1, AS2, PV1) is dat ze zeer goed en gemakkelijk deze setjes aanvullen zonder te overheersen. O.a. aangezien ze speciaal ervoor gebouwd zijn.
Onder de bank zal net niet lukken met 35,5 cm, erachter misschien? Onder een koffietafel?
Ik moet zeggen, ik heb wel grotere en lelijkere subwoofers voorbij zien komen die moeilijker weg te werken zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door FrenzyFreak op 03-04-2009 00:15 ]
Helaba! Ik voel me aangesprokenFrenzyFreak schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 00:14:
Die LM's halen de 75Hz zodat het zelfs zonder subwoofer nog enigszins compleet klinkt, in tegenstelling tot de Bose blokjes. Het is een verstandige keus.
Wij hebben zo'n 70kg zware doodskist
Gelukkig is hij visueel een van de betere qua afwerking...
Ik kan niet zeggen dat de sub enigzins verborgen staat ... het is een beetje meer een "in your face" situatie ;-)
Last but not least ... hij deelt rake klappen uit! (en daar doen we het toch voor niet?)