een Home Theater welke "wife" proof is - Bose lifestyle V30

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
aem kei schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:55:
Ha, heb hier voor mijn noden de perfecte AV receiver gevonden denk ik.
Dit systeem volgens mij prijs/kwaliteit echt super. (puur op de specs afgaande)

(verbeter me gerust als ik verkeerd ben)

de onkyo TX-SR607
Hoe vindt je vrouw het design :P of maakt dat niet uit voor de receiver?

Ik heb de 606, prima apparaat! 607 iets meer hdmi poorten en dat nieuwe PLII nogwat. Niet erg spannend qua verbeteringen, maar zeker een prima middenklasser!

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Verwijderd

aem kei schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:55:
Ha, heb hier voor mijn noden de perfecte AV receiver gevonden denk ik.
Dit systeem volgens mij prijs/kwaliteit echt super. (puur op de specs afgaande)

(verbeter me gerust als ik verkeerd ben)

de onkyo TX-SR607
Je kunt geluid apperatuur niet zomaar op spec's kiezen. Hoewel dit een goede receiver is, doen de concurenten van onder anderen marantz cambridge audio harman kardon, of nad helemaal niet onder voor deze receiver.

Verder zou ik voor de B&W set gaan, en voor een marantz receier kiezen. Ik vind B&W en marantz een erg fijne combinatie, of dit voor jouw ook geld weet ik natuurlijk niet.

En je vrouw heeft het liefst zo'n klein mogelijk spul, dan is misschien de cambridge audio azur 540 serie wel een goede receiver keus. Dit is volgens mij de compactste receiver in zijn klasse.

• aem kei
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12 15:49
De receiver doet er niet toe qua design. Deze verdwijnt volledig uit het zicht met een aparte IR receiver ingebouwd in een op maat gemaakte kast samen met het andere degoutante uitziende prul.

Zoals een Telenet HD digicorder, Xbox, wii, DVD speler etc...

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
IN een kast? Met al die spullen?
Een versterker en een xbox worden gigantisch warm. Hou daar wel rekening mee.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• 1st_Ro
  • Laatst online: 07-01-2022
Hoe herkenbaar ... ;)

Ik heb mijn vriendin mee laten luisteren (Bij Snijders in Rotterdam) en ik had al gezegd dat ik de KEF iQ series wel mooi vond, qua uiterlijk, maar dat ik niet wist hoe ze klonken. Tezamen met een NAD versterker + NAD DVD speler werden we allebei heel gelukkig van het geluid. O+

Dit staat ondertussen al bijna 2 jaar thuis lekker te spelen en het bevalt nog steeds perfect!

• aem kei
cypher21 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 14:24:
IN een kast? Met al die spullen?
Een versterker en een xbox worden gigantisch warm. Hou daar wel rekening mee.
De "kast" is eigenlijk een lange bak welke van muur tot muur op de grond gemaakt wordt waar er bovenaan tegen de muur over de volledige breedte een uitsparing is voor indirecte verlichting... dus de warmte kan prima weg.

zoals ik al zei... mijn madam is een architecte... serieus over nagedacht :)

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:21
kijk eens op www.teufel.de

van zeer lelijke speakers (uit de THX reeks) tot zeer slanke aluminium zuiltjes. Altijd vergezeld van een zeer zware sub. In Nederland niet bekend, maar deze speakers komen er in duitse tests keer op keer als beste uit de bus.

Hier op tweakers gaat een thread over teufel (PC) speakers

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-12 07:42
Als iedereen zijn merken opgeeft dan ook mijn idee:
-kijk is naar piega (als je dan toch van minimalisme houdt). Staat vaak goed in mooie nieuwbouw en in goed gerenoveerde oude gebouwen. Uietraard is het geluid prima (zeker met de ribbon tweeter). Wel oppassen; je hebt de lompe grote uitvoering en de smalle kleine (eventueel is het speakerdoek in kleur aan te passen)
o ja: www.piega.ch
Alles in Aluminium uiteraard. Weet nog wel een setje fronts en centre te staan (nieuw overjarig model)
Voor een idee (s series, de units zie je in het echt niet zitten)
Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/1608/pdpiegas4260106.gif

• aem kei
Heeft iemand ervaring met speakers van ELAC?

Dit zijn alvast de boxen welke qua formfactor het al halen op de wife-approved lijst...

De B&W MT-30 speakers
De ELAC cinema 3 speakers

Wat ik me wel afvraag is of deze center speakers voldoende zijn?

Wie vindt wat van ELAC? Is me een totaal onbekend merk... maar wel een discreet systeem

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 14:06:
[...]

Je kunt geluid apperatuur niet zomaar op spec's kiezen. Hoewel dit een goede receiver is, doen de concurenten van onder anderen marantz cambridge audio harman kardon, of nad helemaal niet onder voor deze receiver.

Verder zou ik voor de B&W set gaan, en voor een marantz receier kiezen. Ik vind B&W en marantz een erg fijne combinatie, of dit voor jouw ook geld weet ik natuurlijk niet.

En je vrouw heeft het liefst zo'n klein mogelijk spul, dan is misschien de cambridge audio azur 540 serie wel een goede receiver keus. Dit is volgens mij de compactste receiver in zijn klasse.
Ik weet niet wat voor B&W speakers jij hebt (ik gok vloerstaanders?), maar satelliet speakers zijn van nature al sterker in de hogere tonen dan de rest van het bereik. De Marantz heeft in mijn ervaring een sterk 'sprankelend', helder of scherp karakter als het op hoge tonen aankomt. De combinatie is dan misschien teveel van het goede, alhoewel dat smaak afhankelijk is, uiteraard.

Hierdoor heb ik na een luistersessie gekozen voor een Denon i.c.m. de B&W VM1 satelliet speakers.
aem kei schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 19:43:
Heeft iemand ervaring met speakers van ELAC?

Dit zijn alvast de boxen welke qua formfactor het al halen op de wife-approved lijst...

De B&W MT-30 speakers
De ELAC cinema 3 speakers

Wat ik me wel afvraag is of deze center speakers voldoende zijn?

Wie vindt wat van ELAC? Is me een totaal onbekend merk... maar wel een discreet systeem
De center speakers zijn identiek aan de rest van de speakers, wat zorgt voor een homogeen geluidsbeeld. Dit is preferabel in een speaker setup, vooral bij muziek. Natuurlijk krijgt de centerspeaker wel het meeste geluid voor de kiezen bij films.
Dit wil niet zeggen dat het geluid voor de center sterker, harder of zwaarder is te produceren voor de speaker, maar alleen dat hij verhoudingsgewijs langer geluid zal produceren. Als je centerspeaker niet krachtig genoeg of mooi genoeg is, heb je bij films vette pech, omdat je via die speaker het grootste gedeelte van de film zal moeten volgen.
Dit is ook precies de reden dat er bij speakersets vaak een afwijkende centerspeaker zit. Bij grotere speakers is de maat meestal het probleem... een vloerstaander plat leggen ziet niet uit, maar rechtop staat hij voor de TV. ;)

Aangezien de centerspeaker in deze gevallen identiek is aan de rest van de speakerset, zul je geen kwaliteitsverschil krijgen. Ook zul je het niet merken aan het geluidsbeeld als een stem van de centerspeaker naar de linker- of rechterspeaker verhuist. B&W en ELAC hebben hierboven zo te zien genoeg vertrouwen in hun speakers om ze ook als center te laten optreden, dus je zult er niet mee in de rpoblemen komen, tenzij je het volume helemaal opendraait. (mijn VM1 center komt ook niet in de problemen overigens)
Zware actiescènes met explosies e.d. gaan altijd ook over de frontspeakers en soms de surroundspeakers, dus als je de receiver te hard hebt staan, zul je de gevolgen horen over alle speakers, niet alleen de center.

Verder kun je het beter laten deze satellietspeakers te combineren met een andere centerspeaker. Het geluid verschilt nogal heftig tussen verschillende sets/speakers en een goed passende speaker zal erg moeilijk te vinden zijn. Bij grotere speakers is het makkelijker zelf een set samen te stellen, onder andere door een groter variërend aanbod aan losse speakers.

Verder heb ik geen ervaring met Elac, sorry voor de lap tekst. :P

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:45
Ik heb een Elac Cinema set gehad. En ik was er erg over te spreken :) Het is Duits en wordt ook in Duitsland gemaakt, erg stevig spul.
Stel, mocht ik door omstandigheden ooit weer een setup met satellietjes moeten nemen, dan check ik als eerste weer Elac.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• aem kei
Voor degene die het interesseren...

Er is een beslissing genomen!!

De Onkyo 607 AV versterker + de B&W MT-30

Dit vonden "we" prijs/kwaliteit/design de beste oplossing.

Als moet ik de "walgelijk lelijke" ronde sub weg zien te krijgen van mijn wife :)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 13:59

mace

Sapere Aude

d:)b

Geen Bose, dat is altijd goed. :+
Abbadon schreef op zondag 29 maart 2009 @ 10:47:
Ik heb een Elac Cinema set gehad. En ik was er erg over te spreken :) Het is Duits en wordt ook in Duitsland gemaakt, erg stevig spul.
Stel, mocht ik door omstandigheden ooit weer een setup met satellietjes moeten nemen, dan check ik als eerste weer Elac.
Elac maakt mooi spul ja, ik vind Teufel ook leuke setjes maken voor het geld. Ook Duits. ;)

[ Voor 84% gewijzigd door mace op 02-04-2009 15:14 ]

• Exirion
  • Laatst online: 22:32

Exirion

Gadgetfetisjist

aem kei schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:46:
Als moet ik de "walgelijk lelijke" ronde sub weg zien te krijgen van mijn wife :)
"Kan dat ding niet onder de trap of in de garage?" :+

Ik hoop trouwens dat ze jouw glanzende bolletje wel mooi genoeg vindt, want ik krijg de indruk dat ze weinig mooi vindt :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• aem kei
Exirion schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:41:
[...]

Ik hoop trouwens dat ze jouw glanzende bolletje wel mooi genoeg vindt, want ik krijg de indruk dat ze weinig mooi vindt :P
hehehe, vetzak :p

• JvS
  • Laatst online: 21:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

Exirion schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:41:
[...]

Ik moet zeggen dat ik dat ding ook VRIJ lelijk vind :P. Had liever die speakertjes met een normale sub gekocht :).

We leuk setje geworden zo. Die LM's ken ik niet, maar de oude rocksolidjes klonken iig best redelijk :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:27
Die LM's halen de 75Hz zodat het zelfs zonder subwoofer nog enigszins compleet klinkt, in tegenstelling tot de Bose blokjes :X . Het is een verstandige keus.

Het voordeel van de B&W subs (AS1, AS2, PV1) is dat ze zeer goed en gemakkelijk deze setjes aanvullen zonder te overheersen. O.a. aangezien ze speciaal ervoor gebouwd zijn.

Onder de bank zal net niet lukken met 35,5 cm, erachter misschien? Onder een koffietafel?
Ik moet zeggen, ik heb wel grotere en lelijkere subwoofers voorbij zien komen die moeilijker weg te werken zijn. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door FrenzyFreak op 03-04-2009 00:15 ]

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:52
FrenzyFreak schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 00:14:
Die LM's halen de 75Hz zodat het zelfs zonder subwoofer nog enigszins compleet klinkt, in tegenstelling tot de Bose blokjes :X . Het is een verstandige keus.

Het voordeel van de B&W subs (AS1, AS2, PV1) is dat ze zeer goed en gemakkelijk deze setjes aanvullen zonder te overheersen. O.a. aangezien ze speciaal ervoor gebouwd zijn.

Onder de bank zal net niet lukken met 35,5 cm, erachter misschien? Onder een koffietafel?
Ik moet zeggen, ik heb wel grotere en lelijkere subwoofers voorbij zien komen die moeilijker weg te werken zijn. ;)
Helaba! Ik voel me aangesproken >:)
Wij hebben zo'n 70kg zware doodskist _/-\o_
Gelukkig is hij visueel een van de betere qua afwerking...
Ik kan niet zeggen dat de sub enigzins verborgen staat ... het is een beetje meer een "in your face" situatie ;-)
Last but not least ... hij deelt rake klappen uit! (en daar doen we het toch voor niet?)

Afbeeldingslocatie: http://www.vanham-franck.be/pics/TVMEUBEL3.jpg
Pagina: 1 2 Laatste