Toon posts:

Nieuwe videokaart op een E6300 (2.1Ghz OC)..de moeite waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views

Verwijderd

Topicstarter
En dan naast een nieuw beeldscherm, wat ik noodgedwongen moet kopen omdat m'n 19" gejat is, zit ik al een lange tijd te zoeken naar een nieuwe videokaart.. en nou met zo'n FullHD scherm, kan ik geen 100% kwaliteit uit mijn NVidia 7600 GS halen.

2 leuke kaartjes die ik heb gezien zijn de 9800 GTX en de 260GTX van Nvidia. De 260 is Superclocked als ik af moet gaan op een aanbieding met een extra pc game erbij.. probleem is.. mijn power supply heeft een 'peak' van 400 Watt.
Ik zou dus ook nog een nieuwe power supply moeten kopen die zeker min. 500 Watt aan kan zoals EVGA, de fabrikant, aangeeft.

Toevallig dat ik op youtube wat rond keek voor reviews, en dan lees je zoveel verschillende reacties van mensen in de trant van 'Die CPU 'bottleneck'd' de kaart die je hebt'.

Als ik dan met mijn E6300 1.86Ghz (2.10 OC) die kaart aansluit..krijg ik dan dus ook te maken met lagere prestaties, en heeft het dan al geen zin om dan, voor toch redelijk wat geld, uit te geven aan een kaart.
Ik kan natuurlijk voor een kaart gaan die minder kost en minder energie vraagt.. maar dat zullen er niet veel zijn onder de 400W denk ik.

Fallout 3 op een 7600 GS is gewoon crap, ik wil eens een keer fatsoenlijk kunnen gamen zonder dat ik mijn instellingen op minimum moet zetten en dan nog zit te worstelen met haperingen in het beeld. :'(

-----

Oja, hier zijn mijn systeemspecs: http://tweakers.net/gallery/sys/13617

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2009 15:49 ]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:49
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 15:45:
2 leuke kaartjes die ik heb gezien zijn de 9800 GTX en de 260GTX van Nvidia. De 260 is Superclocked als ik af moet gaan op een aanbieding met een extra pc game erbij.. probleem is.. mijn power supply heeft een 'peak' van 400 Watt.
Ik zou dus ook nog een nieuwe power supply moeten kopen die zeker min. 500 Watt aan kan zoals EVGA, de fabrikant, aangeeft.
400 W peak (AOpen?) lijkt me voor bijna op het randje, een zwaardere voeding is wel aan te raden. Ik zou je aanraden een kijkje te nemen in Welke voeding heb ik nodig? Deel 21
Toevallig dat ik op youtube wat rond keek voor reviews, en dan lees je zoveel verschillende reacties van mensen in de trant van 'Die CPU 'bottleneck'd' de kaart die je hebt'.
Ja, je cpu zal gaan bottlenecken, echter zul je nog altijd prestatiewinst hebben. In hoeverre dat de cpu bottleneck is, is afhankelijk van de game en de resolutie.
Als ik dan met mijn E6300 1.86Ghz (2.10 OC) die kaart aansluit..krijg ik dan dus ook te maken met lagere prestaties, en heeft het dan al geen zin om dan, voor toch redelijk wat geld, uit te geven aan een kaart.
Ik kan natuurlijk voor een kaart gaan die minder kost en minder energie vraagt.. maar dat zullen er niet veel zijn onder de 400W denk ik.
Je e6300 zal zeer waarschijnlijk nog een stuk verder kunnen dan 2,1 GHz O-) Verder, ookal is je CPU bottleneck, zul je echt wel prestatiewinst hebben. Overigens, je kunt ook nog een kijken naar de ATI HD4850/HD4870. Haal er benchmarks bij en weeg prijs/kwaliteit af ;)

Wat is het budget voor de upgrade (grake + evt. voeding) en welke games op welke resolutie gaat het over?

[ Voor 11% gewijzigd door asfaloth_arwen op 22-03-2009 16:12 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is idd een AOpen.. mijn 6300 krijg ik niet verder dan 2.10 want bij zware belasting komt ie al aan de 60 graden, met een nieuwe Zalman fan erin. als ik voor 200 euro goed kan gamen. bv. Fallout 3, WoW (scherm al eens bevroren op een setting tussen min. en medium), en eventueel nieuwe spellen zoals de laatste Call of Duty.. neem ik maar een voorbeeld, nou dan ben ik zeer blij. Met mijn nieuwe beeldscherm zullen ze dan op 1920 x 1080 draaien neem ik aan, ik heb het beeldscherm dan ook nog niet.. mijn vorige draaide de spellen op 1280x1024.

M'n pc heb ik nu zo'n 3 jaar, en om dan TE veel geld uit te gaan geven waar een oud moederbord, of cpu de prestaties begrensd van nieuwe onderdelen, lijkt me niet echt verstandig, ik denk dat ik hem nog zo'n 2 jaar wil gebruiken.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:49
Misschien is het een idee om het volgende aan te schaffen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Real Power M520€ 65,-€ 65,-
1Sapphire HD 4870 512MB GDDR5 PCI-E€ 149,90€ 149,90
ImporterenTotaal€ 214,90

Kun je je oude graka en voeding in http://tweakers.net/aanbod/ dumpen :) Hiermee kun je echt wel een tijdje vooruit lijkt me :)

Specs

Verwijderd

Een 1 gb versie van de 4870 is ook niet gek maar als je goedkoop wil zijn zou ik voor 512 mb gaan.

Verder kun je ook nog een aparte cpu koeler voor 30 euro (scythe mugen 2) en de bottleneck verhelpen door hem over te clocken naar 3.0 Ghz +

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Ook bij "welke videokaart?" vragen mag je zelf eerst op zoek gaan. Je weet welke reso je wilt draaien, je weet welke apps voor jou relevant zijn (Fallout 3). Dan kun je gewoon een benchmark die een aantal kaarten daarin vergelijkt bekijken. Er zijn er zat die daarbij ook oudere CPUs meenemen, maar hoe dan ook zal een goede review van een spel kunnen aangeven of het overwegend CPU of GPU limited is qua performance. Dat zou je al genoeg moeten zeggen.

Ook hier wegens niet al teveel zichtbare inzet dicht.

Verder zien we liever dat je evt specs gewoon in-topic post ipv achter een link. Links kunnen dood gaan, inline text niet

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 22-03-2009 20:13 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.