Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:01

Vis

Ik ben eigenlijk nog steeds tevreden over mijn 5800.

Maar ik ben wel blij als ik over 3 maandjes weer mag verlengen en een ander toestel (wel weer Nokia, want ik zweer erbij)

Enigste probleem o.a. is het opladen van mijn 5800! Het pinnetje wil niet klikken, maar hangt er als het ware los in en bij de minst geringe beweging of trilling zelfs laadt hij niet meer op. Het lijkt steeds erger te worden...
Heb al gehoord dat dit probleem bekend is bij meerdere 5800's

Nieuwe oplader helpt ook niets, want heb al eens een andere lader geprobeerd en daar was het hetzelfde

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vis schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:27:

Maar ik ben wel blij als ik over 3 maandjes weer mag verlengen en een ander toestel (wel weer Nokia, want ik zweer erbij)

Enigste probleem o.a. is het opladen van mijn 5800! Het pinnetje wil niet klikken, maar hangt er als het ware los in en bij de minst geringe beweging of trilling zelfs laadt hij niet meer op. Het lijkt steeds erger te worden...

Nieuwe oplader helpt ook niets, want heb al eens een andere lader geprobeerd en daar was het hetzelfde
Dat had ik bij m'n vorige gsm.
Na 3 maand 'sukkelen' dan toch maar 'n andere gekocht want hij maakte 0,0 connectie nog. Het pinnetje was afgekraakt. (en nu heb ik de 5800 dus ik klaag niet ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
jbdeiman schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 09:27:
Iemand die het wel voor elkaar krijgt om met de "contactpersonen instelling" voor het bureaublad (die met een aantal contacten die je kan "snelkiezen" ook de agenda op het scherm krijgt? Ik zie niet zoals nu in de "Snelkoppelingen indeling" staan dat ik een afspraak heb, maar die krijg ik niet in de nieuwe indeling.

Wil ik wel graag hebben, de agenda is voor mij wel een belangrijke functionaliteit.
Als we het hier toch over hebben....
Je kan 4 contactpersonen kiezen daarbij. Maar is het ook mogelijk om er slechts 1 te kiezen zonder dat je er een leeg icoon naast hebt met "nieuwe toevoegen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de update naar de v40, kan ik het schermpje met cijfers om te bellen niet meer krijgen.
Ook kan ik vanaf het start-scherm mijn contactenlijstje niet meer in. Beide icoontjes staan er wel, maar doen niets meer. Ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vis schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:27:

Check eens of het zwart plastic rondje (aan het einde van de laderplug) niet in de phone's aansluiting is blijven steken, waardoor je de laderplug niet meer helemaal in de phone krijgt? Die breken nog al eens af nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:02:
Na de update naar de v40, kan ik het schermpje met cijfers om te bellen niet meer krijgen.
Ook kan ik vanaf het start-scherm mijn contactenlijstje niet meer in. Beide icoontjes staan er wel, maar doen niets meer. Ideeen?
Hard reset uitvoeren na een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Badpritt: Dat werkte. Ik kan weer nummers bellen.
Maar ik kreeg iets over een error over de geheugenkaart. Voordat ik hem goed en wel aan het lezen was was ie alweer verdwenen... Ik probeer het nog eens. Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:06:
Badpritt: Dat werkte. Ik kan weer nummers bellen.
Maar ik kreeg iets over een error over de geheugenkaart. Voordat ik hem goed en wel aan het lezen was was ie alweer verdwenen... Ik probeer het nog eens. Thanks alvast!
Als die geheugenkaart blijft etteren moet je even via de pc (massa opslagmodus) een bad sector scan/repair uitvoeren. Er gaat vaak wat de mist in met de kaartjes in deze nokia's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:01

Vis

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:39:
[...]

Check eens of het zwart plastic rondje (aan het einde van de laderplug) niet in de phone's aansluiting is blijven steken, waardoor je de laderplug niet meer helemaal in de phone krijgt? Die breken nog al eens af nl.
Nee, das het vage er dus ook aan... het zwarte randje zit er nog aan

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:23

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Vis schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:21:
[...]

En dit is de enige lader die je gebruikt? Ik heb het ook gehad bij mijn N78, daar was het isolatie-ringetje van een verloopkabeltje in m'n auto in blijven zitten... Als je nog garantie hebt (waarschijnlijk wel, want standaard zit er 2 jaar garantie op), ik heb het op mijn N78 onder garantie kunnen laten repareren.

Mijn Nokia Messaging probleem is als het goed is binnenkort ook opgelost. Via het nokia-forum kan je en verzoek indienen om je account te laten verwijderen. Dat doen ze op maandag, woensdag en vrijdag, dus waarschijnlijk is vrijdag ook mijn account gereset en kan ik mij weer registreren. Want ik mis het wel... Nokia Messaging is toch wel een stukkie beter dan de standaard email client en bovendien geeft Nokia Messaging een status-regel op het startscherm, wat de ingebouwde client niet doet. En dan heb ik het nog niet over zaken als HTML-ondersteuning, meerdere email-adressen en betere beheeropties...

Nu nog het scherm laten vervangen en ik ben weer blij (ow en een nieuwe stylus regelen, want ik ben hem voor de 2de keer verloren :X )

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
TheZeroorez schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:16:
Hmm, hoe precies zit het touchscreen aangesloten? Ik heb net een torc gevonden die klein genoeg is om de telefoon open te schroeven en de stof te verwijderen, maar nu trek ik net de connector van het touchscreen los bij het dichtdoen van het apparaat... Dit is dus het kabeltje dat aan het frontje vast zit en de telefoon in gaat.

* TheZeroorez is weer lekker lomp bezig :+
Omdat niemand blijkbaar ervaring heeft met het uit elkaar schroeven van dit toestel... Als je per ongeluk je touchscreen los trekt moet je gewoon door blijven schroeven en pulken tot heel je telefoon in mootjes ligt. Mij is het gelukt zonder de service manual. Op de onderste printplaat moet 'ie vastgeklikt.

Jammer alleen dat een van de vele vlekjes een kras is geworden, de rest van de troep is wel weg *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 17:54
Ik wil van het weekend mijn product code veranderen om de update naar de nieuwe software te doen.
Ik heb een vodafone locked toestel, met nu 3.0 software er op. Dit had ik laten doen bij een nokia service point omdat er een optie niet goed werkte.

Nu wil ik dus zelf updaten naar de nieuwe 4.0 software door de productcode te veranderen. Hoe kan ik dit het beste doen? Ik heb zelf een macbook/ MAC OSX, of moet dit perse op een PC? (Anders doe ik dit op een PC bij een vriend van me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht alleen voor windows,
NSS - 5800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vis schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:21:
[...]

Je hebt toch 2 jaar garantie op je nokia? FF naar NSP...

Sinds de update naar v40 kan ik eindelijk weer automatisch backuppen. Dit ging een hele tijd niet ook al waren mijn instellingen goed. Nu doet hij dit netjes elke nacht (als ik wakker ben zie ik het scherm even oplichten).

HElaas kan ik al tijden niet inloggen op de OVI store op de mobiel, hij geeft foutmeldingen aan. Wel kan ik via links dingen downloaden uit de OVI Store maar ik zou liever gewoon er in willen komen om eens te kijken wat er allemaal (op dit moment) is.
Heb al de Store proberen te verwijderen en de nieuwste te installeren maar helpt niet. Meer mensen dit probleem?

Ik ben verder wel nog tevreden over de telefoon, vooral nu met gratis navigatie denk ik dat ik deze telefoon in juli (heb ik abo een jaar met telefoon) nog wel weer een jaar ga gebruiken met een sim only.
Toestel is nog lang niet ouderwets of suffig. Ondanks de mankementjes en het toch wel gemis van een qwerty toetsenbordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Weet iemand of het verplicht is om voor het wijzigen productcode en de update naar 4.0 een USB kabel perse nodig is? Ik ben deze namelijk kwijt. (Moet hem volgens mij nog ergens hebben liggen, maar kan hem echt nergens vinden. Deed altijd bestanden overzetten via bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie denkt nog dat er geen screensavers zijn voor de nokia 5800?
Zie leuke thema's op http://www.ownskin.com/theme/Nokia/5800_XpressMusic/347/1/
N.B. ik heb alleen nog maar deze http://www.ownskin.com/theme_detail?t=jg1U5o5o geprobeerd maar ben er nog niet helemaal uit hoe een ander tussenscherm met de tijd eraf kan.
Maar voor de mensen die tijd en zin hebben om hiermee te prutsen misschien een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 10:52
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 09:37:
[...]

Doe je dan schynchroniseren met de 'synch'' optie op de telefoon in het menu met plaatsen/routes? Of via de PC synchen?
Ja ik sync hem met de toepassing kaarten daarin naar favorieten -> synchroniseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-03 17:21
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 21:35:
Wie denkt nog dat er geen screensavers zijn voor de nokia 5800?
Zie leuke thema's op http://www.ownskin.com/theme/Nokia/5800_XpressMusic/347/1/
N.B. ik heb alleen nog maar deze http://www.ownskin.com/theme_detail?t=jg1U5o5o geprobeerd maar ben er nog niet helemaal uit hoe een ander tussenscherm met de tijd eraf kan.
Maar voor de mensen die tijd en zin hebben om hiermee te prutsen misschien een idee.
Als het goed is installeert hij ook een programma animator4 in een map ownskin, als je bij "Instellingen ==> Toepass.beheer ==> Geïnst. toepss." het programma animator verwijderd krijg je geen screensavers meer en alleen maar de skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peet79 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 09:10:
[...]

Als het goed is installeert hij ook een programma animator4 in een map ownskin, als je bij "Instellingen ==> Toepass.beheer ==> Geïnst. toepss." het programma animator verwijderd krijg je geen screensavers meer en alleen maar de skin.
Ja klopt, heb er gisteravond nog mee zitten prutsen maar dit is dus ook niks. Wel leuke sinks overigens maar ja een screensaver of bewegende achtergrond zou leuk zijn.
Standaard bewegende gifs erop zetten lukt nl. ook niet.
Toch maar weer wachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
mijn computer scherm is er mee gekapt en ik gebruik mijn M1530nu dus tijdelijk als dagelijkse computer voor al mijn taken. Nu heb ik net even bij de Media markt een goedkope laptop stand gehaald. Prima ding maar door de plaatsing van de geluids jack kan ik me speakers nu niet meer aansluiten omdat de stand die afdekt... Nou had ik hier in winkel even niet aan gedacht maar wat ik me herinner hadden alle stand dit. Hoe lossen jullie dit op zijn er ook goede stand die hier wel aan gedacht hebben?

Zit er zelf aan te denken even een gat erin te boren ding was toch maar €9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 19-09 16:05
Crazyanz schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:24:
mijn computer scherm is er mee gekapt en ik gebruik mijn M1530nu dus tijdelijk als dagelijkse computer voor al mijn taken. Nu heb ik net even bij de Media markt een goedkope laptop stand gehaald. Prima ding maar door de plaatsing van de geluids jack kan ik me speakers nu niet meer aansluiten omdat de stand die afdekt... Nou had ik hier in winkel even niet aan gedacht maar wat ik me herinner hadden alle stand dit. Hoe lossen jullie dit op zijn er ook goede stand die hier wel aan gedacht hebben?

Zit er zelf aan te denken even een gat erin te boren ding was toch maar €9 :9
Een gat boren lijkt me ok toch? Maar wat heeft dit met de nokia 5800 te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 14:27
Of een USB geluidskaart halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=33408232,noline] maar nu trek ik net de connector van het touchscreen los bij het dichtdoen van het apparaat... Dit is dus het kabeltje dat aan het frontje vast zit en de telefoon in gaat.

* TheZeroorez is weer lekker lomp bezig :+
Ja dat is dus niet handig. Stop je hem toch weer terug?
De connector is eraf (gerukt) begrijp ik? Nieuw kabeltje.
Fikkie007 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:22:
[...]

Ik gebruik het programma Youtube Downloader (even zoeken op google). Programma is gratis en hierin kopieer je de link van het filmpje. Die download hem dan en dan kan je het filmpje daarna met het programma omzetten naar mp3, mp4 enz. enz.
Handig dingetje hoor :*)
Maar dan zit je PC ertussen en ik denk niet dat dat z'n bedoeling is.En je moet nog omzetten.

Overigens heb ik wat zaken besteld bij DX.

https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.20484 (x3)
https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.21848
https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22691
https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22814 (x2)
https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.23193
https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30052
https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.23837

Totaal $30,19 oftewel €22,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:12:
[...]

Ja dat is dus niet handig. Stop je hem toch weer terug?
De connector is eraf (gerukt) begrijp ik? Nieuw kabeltje.

[...]

Maar dan zit je PC ertussen en ik denk niet dat dat z'n bedoeling is.En je moet nog omzetten.

Overigens heb ik wat zaken besteld bij DX.

https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.20484 (x3)
https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.21848
https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22691
https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22814 (x2)
https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.23193
https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30052
https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.23837

Totaal $30,19 oftewel €22,08
Toch niet allemaal kapot gegaan van je eigen dat je zoveel opnieuw moest bestellen :P
Ik ben ook tevreden over DX, wil de autohouder nog wel eens aanschaffen maar wacht eerst tot die van de halfords kapot gaat anders heb ik die dure voor niks gekocht 8)7 maar ja die staat wel rechtop.
Schermprotector van DX ben ik niet tevreden over, kraste heel snel.
Ik heb ook BT dongeltje voor zo'n 2 euro gekocht, ook niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Ik heb vandaag al op 2 verschillende (windows 7) computers geprobeerd de productcode te veranderen, maar zonder succes. Ga vanavond eens proberen op een windows XP computer. Ik vind trouwens verschillende manieren om de productcode te veranderen. Welke is het beste / makkelijkste volgens jullie? En is het goed als ik mijn productcode verander naar 0581915, daarvan staat 1 of 2 pagina's terug dat er een update voor 4.0 voor beschikbaar is.

Igor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruikte 0570026;
"Vodafone branded van 0577458 naar 0570026 geswitched, via pc fw40 erop, en weer terug naar originele code gezet. Moest wel na eerste NSS switch en update het .inf file uit /program files/NSS/drivers/usb installeren, anders vond NSS de 5800 bij de tweede keer niet."

NSS is erg makkelijk in gebruik: howto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:13:
[...]

Schermprotector van DX ben ik niet tevreden over, kraste heel snel.
Ik heb ook BT dongeltje voor zo'n 2 euro gekocht, ook niet duur.
Ik heb dongles genoeg.
Ik heb nog nooit een krassende scherm protector gezien :P
Als hij niet goed werkt koop ik wel weer een brando.

Enne. Bij mij gaat nooit iets kapot. Mocht dat wel gebeuren heb ik inieder geval reserve. Voor de rest heb ik een kennis met een auto en een Nokia 5800xm. Ik heb geen auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ze met de radio hebben gedaan weet ik niet, maar zenderinfo is er niet meer en de telefoon hangt na een keer zender switchen en kan alleen de telefoon dan nog met de powerknop uit zetten.

Als je in je profiel settings waarschuwingstonen uit zet, heb je een camera zonder (dat irritante spiegelreflex-) geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Inmiddels is het veranderen van de productcode, en het updaten van de software gelukt. Ik ben er tevreden mee!

Igor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 22:50:
Wat ze met de radio hebben gedaan weet ik niet,
Niets.
maar zenderinfo is er niet meer en de telefoon hangt na een keer zender switchen en kan alleen de telefoon dan nog met de powerknop uit zetten.
Ik heb eea even getest maar ik kan jouw probleem niet reproduceren. Zender info loopt als een lichtkrant over m'n scherm, zender, frekw. enz in groot, klein, kleiner kleinst ;) en onderin programma/stationsinfo

Ook kan ik van station swtichen, vooruit, achteruit. Prima.
View My Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me sterk, en was meer retorisch gevraagd, aangezien het wemelt van de v40 bug-meldingen mbt rds en hangende radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 00:50:
[...]

Lijkt me sterk, en was meer retorisch gevraagd, aangezien het wemelt van de v40 bug-meldingen mbt rds en hangende radio.
Inderdaad. Er zitten genoeg bugs in, echter niet bij mij in die radio zoals je ziet.Ik heb lijsten met de bugs hier "neergepleurd"
Ik vind echter maar weinig bugs omtrent die radio.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2010 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:34
Ik heb sinds de nieuwe update het probleem dat ik geen afspraken meer kan maken met tijden erbij.
Naam, begintijd lukt nog maar zodra ik de eindtijd erin zet sluit de agenda en is de afspraak niet opgeslagen.

Edit @onderbuurman:
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:20:
[...]

Al wel de hard reset gedaan na de fw update?
Ja, gedaan en daardoor zijn er problemen die ik voorheen had opgelost maar deze heb ik terug gekregen |:(
Het is te omzeilen door eerst de afspraak te maken met een begintijd, die op te slaan en dan bewerken en de eindtijd toe te voegen.
Beetje omslachtig maar voorlopig een (tijdelijke) oplossing.

[ Voor 54% gewijzigd door Ad de Jong op 06-02-2010 18:07 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theBandit schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 12:49:
Ik heb sinds de nieuwe update het probleem dat ik geen afspraken meer kan maken met tijden erbij.
Naam, begintijd lukt nog maar zodra ik de eindtijd erin zet sluit de agenda en is de afspraak niet opgeslagen.
Al wel de hard reset gedaan na de fw update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theBandit schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 12:49:
[...]
Overigens. Zijn er alternatieve agenda's, bijvoorkeur freeware. Want die ingebouwde agenda is nogal bekrompen.Ik kan eigenlijk niets vinden.

Ik had vanmiddag wel een vastloper toen ik "profielen"wilde afsluiten. Eens zoeken of daarover al iets gerapporteerd is.

Overigens. Ken je deze al, Mykeylock
http://www.youtube.com/wa...&feature=player_embedded#

Engels is te seleceteren. Vertaaloptie rechtsboven
http://www.youtube.com/wa...&feature=player_embedded#

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 20:35:
[...]

Overigens. Zijn er alternatieve agenda's, bijvoorkeur freeware. Want die ingebouwde agenda is nogal bekrompen.Ik kan eigenlijk niets vinden.
Handy Calendar gebruik ik en bevalt zeer goed. Niet freeware helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
[...]
Overigens. Zijn er alternatieve agenda's, bij voorkeur freeware. Want die ingebouwde agenda is nogal bekrompen.Ik kan eigenlijk niets vinden.
Ik vind de agenda juist heeeerlijk !
Ik heb hem op de frontpage staan. Afspraken e.d. in outlook op de PC invoeren, synchen, en klaar.
Keurig op een vooraf ingestelde tijd een herinneringstoon.
Op de 5800 invoeren is redelijk te doen, maar via laptop outlook blijft handiger.

Heb nu de probeerversie van Handy Calendar ook erop staan. Is inderdaad ook mooi. Maar zie geen optie om de agenda op het voorscherm te krijgen, en dat vind ik persoonlijk toch wel een prioriteit

[ Voor 15% gewijzigd door LessRam op 08-02-2010 10:50 ]

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 14:27
Ik heb zowel Papyrus en Handy Calendar in gebruik gehad op de 5800, maar gebruik toch ook nog wel vaak de gewone. Als je gewoon Outlook gebruikt voor de invoer is de standaard versie prima, maar je mist toch wel bepaalde zaken bij de invoer op de 5800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termike
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 23:10
Ik heb sinds mijn update naar v40 2 grote problemen aangetroffen:
  • Assisted GPS werkt niet meer. Er wordt gewoon geen verbinding meer gemaakt met internet.
    Heb al format gedaan en zonder toepassingen de kaarten geopend en normaal maakte hij dan verbinding met
    internet en downloade 3KB en uploade er ééntje. Nu dus niets meer. Ongeacht het programma.
  • Mijn interne webbrowser crasht nu aanzienlijk meer dan ervoor.
    Ik had ervoor v30 want v31 is nooit beschikbaar gekomen voor mij.
    En die was toen super stabiel. Nu kan ik denk ik niet 5 links aanklikken of de browser sluit af.
Heeft er nog iemand deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
Heb al wel het een en ander op Google gevonden,maar wie heeft goede ervaringen met zelf gekochte stylus pennen en via welk adres ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Scandic2008 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:56:
Heb al wel het een en ander op Google gevonden,maar wie heeft goede ervaringen met zelf gekochte stylus pennen en via welk adres ?
Klik

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Termike schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:36:
Ja, dat van die webbrowser wel, (a)GPS gebruik ik nooit...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
Tjemig... een stukje plastic van minder dan een cent..... 4 Pond
Wordt tijd dat dealextreme die dingen gaat verkopen voor 1 dollar incl. porto vanuit China

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:35:
[...]

Tjemig... een stukje plastic van minder dan een cent..... 4 Pond
Wordt tijd dat dealextreme die dingen gaat verkopen voor 1 dollar incl. porto vanuit China
Voor nog geen 3 euro inclusief de porto krijg je er 4 plus een screensaver, hier
Misschien zijn er wel nog betere deals op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
[...]

Ik vindt die agenda niet eens zo verkeerd werken en vooral omdat hij via mail for exchange gemakkelijk te synchroniseren is met mijn gmail account (agenda en contact personen).
Ik weet niet of dat met de andere agenda's ook zo gaat?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:41:
[...]

Handy Calendar gebruik ik en bevalt zeer goed. Niet freeware helaas....
Ik ga hem eens bekijken. SBSH heeft er ook eentje die lijkt op HandyCalendar. Is overigens $10 duurder

http://www.sbsh.net/products/symbian_s60/calendar
a $19,95
Ik vindt die agenda niet eens zo verkeerd werken en vooral omdat hij via mail for exchange gemakkelijk te synchroniseren is met mijn gmail account (agenda en contact personen).
Ik weet niet of dat met de andere agenda's ook zo gaat?
Het gaat mij niet zo om die sync optie. Ik vind de opties om een afspraak aan te maken te weinig. Ik kan geen categorien opgeven, contacten toevoegen, afspraak duurt "van tot", locatie, afd. en meer van dat soort zaken. Daarin is de agenda zeer beperkt.De 5800xm contactendatabase daarentegen is prima.

Overigens vond ik ook nog
ComingNext maar die laat alleen maar je afspraken (van de Nokia agenda) op je start scherm zien, maar dan wel meer.Dit is wel gratis.

Afbeeldingslocatie: http://sourceforge.net/dbimage.php?id=244474

hier staat ook nog zoiest als "ComingNext" het heet dan "Calendar Outlook"
http://www.mobicreed.com/...-08-for-nokia-5800xm-n97/

Overigens. Tussen neus en lippen door. De laatste firmware is momenteel "aan te passen" zag ik op het net ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:49:
[...]

Voor nog geen 3 euro inclusief de porto krijg je er 4 plus een screensaver, hier
Misschien zijn er wel nog betere deals op ebay.
Deze dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch absoluut geen geld.... wie verdient hier nou aan he :9
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 01:38:
[...]

[...]

Ik ga hem eens bekijken. SBSH heeft er ook eentje die lijkt op HandyCalendar. Is overigens $10 duurder

http://www.sbsh.net/products/symbian_s60/calendar
a $19,95

[...]

Het gaat mij niet zo om die sync optie. Ik vind de opties om een afspraak aan te maken te weinig. Ik kan geen categorien opgeven, contacten toevoegen, afspraak duurt "van tot", locatie, afd. en meer van dat soort zaken. Daarin is de agenda zeer beperkt.De 5800xm contactendatabase daarentegen is prima.

Overigens vond ik ook nog
ComingNext maar die laat alleen maar je afspraken (van de Nokia agenda) op je start scherm zien, maar dan wel meer.Dit is wel gratis.

[afbeelding]

hier staat ook nog zoiest als "ComingNext" het heet dan "Calendar Outlook"
http://www.mobicreed.com/...-08-for-nokia-5800xm-n97/

Overigens. Tussen neus en lippen door. De laatste firmware is momenteel "aan te passen" zag ik op het net ;)
Ik ga die tips van andere kalenders ook eens bekijken. Belangrijk is voor mij het kunnen synchen met outlook op pc maar ik voer wel alls op telefoon in dus dat moet niet teveel gepriegel zijn. En liefst natuurlijk kalender in homescreen maar dat is niet meer mogelijk helaas als ik ook contacts wil zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Termike schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:36:
Ik heb sinds mijn update naar v40 2 grote problemen aangetroffen:
  • Mijn interne webbrowser crasht nu aanzienlijk meer dan ervoor.
    Ik had ervoor v30 want v31 is nooit beschikbaar gekomen voor mij.
    En die was toen super stabiel. Nu kan ik denk ik niet 5 links aanklikken of de browser sluit af.
Bij mij crasht de interne webbrouwser bij v31 juist om de haverklap. Gebruik daarom maar Opera Mini, die crasht nagenoeg nooit. Helaas is v40 nog niet voor mijn telefoon beschikbaar.
Productcode: 0578314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Onlangs mijn telefoon opnieuw opgestart omdat hij vaag deed. Sindsdien doet hij nog vager. Mijn startscherm werkt niet meer. Tenminste als ik het "startschermthema" instel op "Snelkoppelingsbalk". De andere opties, Standaard en Contactenbalk werken wel goed.

Het probleem dat ik heb is dat er geen snelkoppelingen worden getoond terwijl ik op de plek kan drukken. Er verschijnt dan ook een blauw vierkantje. Maar ook de knoppen onderin om naar de contacten en de dailer te gaan werken niet. Als ik er op klik veranderen ze wel van kleur maar er gebeurt verder niets. Ook zie ik dat er een vaag streepje boven een knop komt als ik er op druk.
Met onderstaande screenshot hoop ik dit een beetje duidelijk te maken. In het geel de knoppen die niet werken, met rood de vage streepjes waar ik het over had.

Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/8152/nokia5800homescreen.png

Verder werkt alles wel, klikken op de klok geeft wel het klok scherm weer, ook kan ik wel wisselen van profiel en ook werkt het wel als ik rechts bovenin klik op het bleutooth icoon en wekkertje. Ook kan ik wel op de agenda items klikken en ga ik direct naar de agenda. De rest van de telefoon lijkt ook goed te werken.

Ander probleem heb ik met opstarten, als de geheugenkaart geplaatst is in de telefoon start deze niet op en blijft hangen bij het witte scherm met "Nokia" erin. Haal ik de geheugenkaart eruit start de telefoon gewoon op. Met of zonder geheugenkaart maakt trouwens niets uit voor mijn startscherm probleem. Ook alle programma's die op de geheugenkaart staan werken gewoon. Op het startscherm na lijkt ook alles gewoon te werken maar weet niet of de geheugenkaart hier boos doender is.

Iemand een oplossing?

Wat heb ik zelf al gedaan:
  • Telefoon software opnieuw geïnstalleerd, v31.0.101 is de nieuwste voor mijn telefoon.
  • Ander thema gekozen.
  • Opnieuw opstarten.
  • Andere snelkoppelingen geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Heb je ook een harde reset gedaan nadat je de nieuwe software er op hebt gezet?
(*#7370# )
Dit zou het probleem op moeten lossen.
En als je bestanden uit een back-up terug zet alleen je sms, muziek/foto's en contakten terug zetten.
Geen apps. en instellingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's dus 3,64 engelse pond inclusief porto tegenover 2,35 engelse pond inclusief screensaver en porto uit mijn link :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
catt4u schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:20:
[...]
Heb je ook een harde reset gedaan nadat je de nieuwe software er op hebt gezet?
(*#7370# )
Dit zou het probleem op moeten lossen.
En als je bestanden uit een back-up terug zet alleen je sms, muziek/foto's en contakten terug zetten.
Geen apps. en instellingen!
Heb geen harde reset gedaan zoals jij beschrijft maar wel een keer fabrieksinstellingen terug gezet. Leverde ook geen resultaat op!
Back-up terug zetten in eerste instantie ook niet gedaan. Ondertussen wel een keer gedaan, kan nu niet zien of daar ook apps bij zaten. In iedergeval wel instellingen. Zal eens *#7370# proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
*#7370# heeft het probleem opgelost. Was daarna wel van alle contact personen en agenda items af... Gelukkig gisteren nog een backup gemaakt dus ga die maar eens terug zetten. Haal dan allen de contact personen en agenda item's terug. De rest maak ik zelf wel weer terecht! Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:53:
[...]

Da's dus 3,64 engelse pond inclusief porto tegenover 2,35 engelse pond inclusief screensaver en porto uit mijn link :?
Oeps, het was al laat :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat je bij de nieuwste OVI Suite versie (ik heb beta 2.1) niet meer een richting kunt kiezen waarin je wilt synchroniseren? Ik wil bijv. alleen contacten van de mobiel naar de PC synchen als zeg maar extra backup, maar niet andersom. In de vorige versie (1.3?) kon dit wel, nu zie ik deze optie nergens meer staan. Ik hoef nl. niet al mijn e-mailadressen in mijn telefoon te hebben.
Maar als het niet anders is dan is het maar zo.

:? Edit:
Help! Ik kan sinds vanavond geen toepassingen meer installeren of deinstalleren. Geen idee wat er is gebeurd, heb wel wat zitten proberen met programma's en weer verwijderd, maar hoe kan dit nu? Ik heb ook v40 opnieuw erop gezet, niets helpt. Steeds geeft hij aan 'kan bewerking niet starten. Installatieprogramma wordt al gebruikt.'
Heeft iemand dit meegemaakt en weet iemand er een oplossing voor?
(Ik kan ook nergens zien dat hij iets aan het installeren is, kan toch ook niet nadat software er opnieuw is opgezet?)

Edit: dacht het niet te kunnen vinden met google, wel dus. geheugenkaartje even verwijderen en appl. verwijderen en toen ging het direct goed! Wat simpel, heb ik daarvoor het hele ding lopen rebooten.....sorry hoor.... 8)7 8)7 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Sinds de laatste update is mijn batterij opeens erg snel leeg. Ik heb iets gelezen dat de processor sneller is geklokt en dat het daardoor komt?
Er zijn geen toepassingen actief in de achtergrond, ik heb ook geen continue internet verbinding ofzo. Voor de update deed ik dagen (!) langer met een volle batterij.
Als dit echt door de update komt dan is dat toch super slecht? Ik moet nu opeens iedere dag opladen, terwijl ik normaal maar 1 keer in de week, hooguit 2 keer hoefde op te laden.
Zou het ook de batterij zelf kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntingduck
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-08 14:18
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 19:08:
Klopt het dat je bij de nieuwste OVI Suite versie (ik heb beta 2.1) niet meer een richting kunt kiezen waarin je wilt synchroniseren? Ik wil bijv. alleen contacten van de mobiel naar de PC synchen als zeg maar extra backup, maar niet andersom. In de vorige versie (1.3?) kon dit wel, nu zie ik deze optie nergens meer staan. Ik hoef nl. niet al mijn e-mailadressen in mijn telefoon te hebben.
Maar als het niet anders is dan is het maar zo.
dit klopt ja her heb ik me ook al kapot aan geergerd, weer een reden om die gare programma's nooit t gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
henk99 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 08:53:
Sinds de laatste update is mijn batterij opeens erg snel leeg. Ik heb iets gelezen dat de processor sneller is geklokt en dat het daardoor komt?
Er zijn geen toepassingen actief in de achtergrond, ik heb ook geen continue internet verbinding ofzo. Voor de update deed ik dagen (!) langer met een volle batterij.
Als dit echt door de update komt dan is dat toch super slecht? Ik moet nu opeens iedere dag opladen, terwijl ik normaal maar 1 keer in de week, hooguit 2 keer hoefde op te laden.
Zou het ook de batterij zelf kunnen zijn?
Ik heb nog v31 op mijn 5800 en mijn batterij is ook wel na 2 dagen leeg. Laatst had ik spontaan ook ineens een week lang dat de accu na 1 dag leeg was. Soms haalde hij 1 dag nog niet eens. Nu ineens weer 2 dagen en soms zelfs bijna 2,5 dag. Lijkt me niet direct iets om zorgen over te maken, wel irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit zelfde probleem met de temperatuur en zeker nu het buiten koud is, is het best een probleem heb ik alleen een vraag :
als je hem naar een Nokia Service Point brengt, gaat dit probleem dan vallen onder de garantie of moet ik dit uiteindelijk zelf gaan betalen ?
hoop snel op een antwoord
deepbass909 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:19:
[...]

Daarvoor moet die van mij ook nog weg... Bij mijn 5800 is het temperatuur-afhankelijk. Zodra hij afkoelt, gaat het scherm de fout in. In de handen opwarmen is dan genoeg om het scherm te herstellen. Dit kan onmogelijk met de software te maken hebben.
Maar voor ik hem weg breng, wil ik hem eerst even helemaal leeg halen en resetten. En als ik hem bij T-Mobile aanbied, moet ik er voor zorgen dat hij even goed koud is (niet zo moeilijk op dit moment). Dan kunnen ze in de winkel met eigen ogen zien wat er fout gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had graag de productcode even veranderd om zo te kunnen updaten naar de nieuwste firmware, echter het programma NSS krijg ik maar niet aan de praat, iets van drivers die hij niet wilt installeren ofzo, dus krijg steeds error..
is er een andere manier om dit te doen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:19:
ik had graag de productcode even veranderd om zo te kunnen updaten naar de nieuwste firmware, echter het programma NSS krijg ik maar niet aan de praat, iets van drivers die hij niet wilt installeren ofzo, dus krijg steeds error..
is er een andere manier om dit te doen?
Als je uit de programma folder nss/drivers/usb (zoiets) het .inf file rechtsklikt en install kiest, werkt dat wel?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 00:05:
[...]

Als je uit de programma folder nss/drivers/usb (zoiets) het .inf file rechtsklikt en install kiest, werkt dat wel?
neen werkt ook niet.. Ik krijg error wanneer ik bij phone info een scan uitvoer.
Bij het aansluiten van de gsm via usb kan hij de 'mtp-driver' wel niet installeren, ik neem aan dat hier het probleem ligt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 06:56:
[...]

neen werkt ook niet.. Ik krijg error wanneer ik bij phone info een scan uitvoer.
Bij het aansluiten van de gsm via usb kan hij de 'mtp-driver' wel niet installeren, ik neem aan dat hier het probleem ligt?
Ik heb ook sinds de laatste versie ovi suite dat hij ntp drivers niet meer kan installeren, had er daarvoor geen last van. Maar zolang ik in PC suite aankoppel, kan ik gewoon in ovi suite komen en kan ik de firmware van nokia op mijn telefoon (her)installeren, dus dat staat m.i. los van die ntp drivers... Ik heb trouwens vista, weet niet of dat uitmaakt...

Verwijderd

Dat ging hier in eerste instantie ook niet totdat ik de phone zonder geheugenkaart aansloot.

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik heb nu ook zonder de productcode te kunnen veranderen v40 er op kunnen zetten via FOTA. Scherm lijkt wel een stuk beter te reageren, maar hij lijkt iets langzamer als eerst.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:53:
[...]

Ik heb zojuist deze besteld, vooral omdat het de rode uitvoering is (zwart heeft duidelijk een andere tint dan de cover). Er staat één optie die iets goedkoper was (nagenoeg dezelfde prijs inc. verzending, maar dan voor 4 zwarten), dus als de kleur niet belangrijk is, zou ik die pakken.
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 10:54:
ik heb dit zelfde probleem met de temperatuur en zeker nu het buiten koud is, is het best een probleem heb ik alleen een vraag :
als je hem naar een Nokia Service Point brengt, gaat dit probleem dan vallen onder de garantie of moet ik dit uiteindelijk zelf gaan betalen ?
hoop snel op een antwoord

[...]
Zaterdag gaat mijn 5800 naar Sliedrecht voor reparatie. Als het goed is wordt het ter plekke gefixt, wat nu ook echt nodig begint te worden... Gisteren heb ik een half uur lang de telefoon zitten opwarmen in m'n handen, voor hij het eindelijk pas weer deed...

Ik heb trouwens 1 heel groot manco ontdekt in v40... Je kan niet meer én de agenda én email op het startscherm krijgen... Bij de snelkoppelingenbalk kan je alleen de agenda kiezen, en bij de contactpersonen juist alleen email... En laat ik ze nou beide willen hebben (en daar is ook genoeg ruimte voor op het scherm)...
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 08:58:
[...]

Ik heb ook sinds de laatste versie ovi suite dat hij ntp drivers niet meer kan installeren, had er daarvoor geen last van. Maar zolang ik in PC suite aankoppel, kan ik gewoon in ovi suite komen en kan ik de firmware van nokia op mijn telefoon (her)installeren, dus dat staat m.i. los van die ntp drivers... Ik heb trouwens vista, weet niet of dat uitmaakt...
Ik moet altijd even de Nokia Suite of Ovi Suite echt uitschakelen (ook uit de systray), anders krijg ik inderdaad geen contact met de telefoon in NSS (met mijn N78 heb ik hetzelfde probleem). Dit lijkt me dus een conflict tussen beide programma's te zijn.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

oplossing was NSS103815 installeren, ik zat met de vorige versie en blijkbaar was dat het probleem bij mij..
heb wel nadien nog de nss-driver moeten installeren..
update gelukt dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Als ik alle bugs van v40 op dit forum en andere fora zo lees, vermoed ik dat de nadelen groter zijn dan de voordelen..

Ik denk dat ik maar bij mijn retestabiele en batterijvriendelijke v21 blijf (misschien veschijnt er binnen afzienbare tijd nog wel een v41 release waar de meeste bugs uitgehaald zijn)

[ Voor 43% gewijzigd door TifKag op 12-02-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een ding na, heb ik vandaag m'n bestelling van DX ontvangen. Lekker snel dus.Overigens is die batterij die ik bestelde wel org. Nokia (1320MaH)en geen namaak. En dat voor $3,72 :)
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2070234.jpg

Ik heb wel gemerkt dat een GPS fix met die fw 40.0.005 langer duurt, veel langer. Ook is het zo dat hij mij vraagt on "online"te gaan. Waarom is mij onduidelijk omdat Maps (v3.03) toch offline werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 18:50:
Op een ding na, heb ik vandaag m'n bestelling van DX ontvangen. Lekker snel dus.Overigens is die batterij die ik bestelde wel org. Nokia (1320MaH)en geen namaak. En dat voor $3,72 :)
[afbeelding]

Ik heb wel gemerkt dat een GPS fix met die fw 40.0.005 langer duurt, veel langer. Ook is het zo dat hij mij vraagt on "online"te gaan. Waarom is mij onduidelijk omdat Maps (v3.03) toch offline werkt.
Langere GPS fix klopt, maar de ene keer wel en en de andere keer niet merk ik, vreemd.
Hij vraagt echter bij mij niet naar verbinding, ik heb dit zo ingesteld.

By the way, misschien een tip voor degenen die ook problemen hebben bij aankoppelen telefoon op PC en melding hebben 'MTP installatie mislukt'. : http://www.vandersluijs.n...mtp-installatie-probleem/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoullo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:02
Bij mij is de gps fix sneller geworden, ik doe hem wel regelmatig even aan (om de dag). Met Sygic kon het soms wel even duren, nu elke keer binnen de 30 sec.
Ik ben erg blij met de V40, alles loopt iets soepeler. Eerste dagen de batterij af en toe snel leeg, nu minder last van. Vreemd dat het bij velen zo anders is.
Weet iemand buiten powerMP3 een andere muziek speler, het lukt me niet om de nokia player afspeellijsten te laten inlezen, en het op de telefoon doen is me echt te veel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raoullo schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 20:27:
Bij mij is de gps fix sneller geworden, ik doe hem wel regelmatig even aan (om de dag). Met Sygic kon het soms wel even duren, nu elke keer binnen de 30 sec.
Ik ben erg blij met de V40, alles loopt iets soepeler. Eerste dagen de batterij af en toe snel leeg, nu minder last van. Vreemd dat het bij velen zo anders is.
Ik was, ben in de omstandigheid te vergelijken omdat mij buurman een 5800xm heeft men 31.0.101 fw er nog op. De fix bij hem is beduidend sneller. Dat was al eerder zo, maar het verschil is nu alleen maar groter geworden.Alleen dat online moeten zijn snap ik nog niet weaarvandaan dat komt.Ofline navigatie heeft geen Internet nodig.Ik ga nog even wat leeswerk daaromtrent doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoullo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:02
Ik gebruik geen a-gps. Het verbaast mij eigenlijk wel omdat ik velen hoor klagen hierover, kan het komen dat ik hem altijd eerst even 'in de buurt' aan zet? Met V31 liep eigenlijk van alles niet lekker bij mij, wel bij v41 alles gereset, ook de geheugenkaart, een blanco v41 er op gezet. Scheelde nogal wat snelheid.

edit: v40 natuurlijk ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door raoullo op 19-02-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v41??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je haalt me de woorden uit de mond;)

Ik heb met die 40x toch wel wat problemen. Vastlopers bij keuze van een optie. Vanmiddag bij "geinst. toepass"
Kortom. Ik denk dat we niet te lang hoeven te wachten op een nieuwe fw omdat die 40x toch teveel fouten bevat.

Ik heb mij kaartenprobleem al opgelost. Om de een of andere vreemde reden stond 3.01 er weer op :?
Dus heb ik 3.03 er weer "opgefietst"
Vreemd, want de backup die ik had gemaakt was met 3.03. Later heb ik nog een een instellingen alleen backup gemaakt. Schijnbaar overschrijft hij met die backups, gemaakt op de telefoon op het kaartje toch niet alles. Want alleen in de backup die ik de allereerst keer germaakt heb toen ik dat ding kreeg zat die oudere versie.

Ik had dus inderdaad de org. Nokia batterij ontvangen. Echter die staat genorteert bij DX voor $17, 45 Ik heb echter maar $3,xx betaald. Altijd leuk. De langere usb kabel die ik had besteld is ook org. Nokia CA-101 :)

Ik zie maar een mogelijkheid om een snellere fix te krijgen, zonder gebruik te moeten maken vabn AGPS en dat is door de packemfheris data voordien te downloaden. Ik weet niet of daar een progje voor is. Ik dacht GPSd. QuickGPS heeft dat bij HTC en zit vaak standaard ingebouwd.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v40: had eerst geen problemen met internetbrowser die eraf vloog. Nu ineens regelmatig achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnGTR
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01 13:23
Heb ook al een tijdje lopen kijken naar die nieuwere versie...

Maar even een vraagje over de standaard browser...
Ik heb alle browsers (Opera Mini/Mobile, SkyFire, etc..) allemaal gedownload en geprobeerd, maar ze "laggen" allemaal bij het scrollen...

Als ik de video's zie op Youtube (http://www.youtube.com/watch?v=t4YA17AmsCQ) lopen al die browsers "soepel". Hoe loopt dat bij jullie? En zit 't nog in V40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 19:07:
v40: had eerst geen problemen met internetbrowser die eraf vloog. Nu ineens regelmatig achter elkaar.
Ik had dat probleem dus ook met de oude maar ook met de nieuwste firmware, na de 2e keer een harde reset was het probleem opgelost.
Wel krijg ik nu geen Opera meer geinstalleerd.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theBandit schreef op zondag 14 februari 2010 @ 23:39:
[...]

Ik had dat probleem dus ook met de oude maar ook met de nieuwste firmware, na de 2e keer een harde reset was het probleem opgelost.
Wel krijg ik nu geen Opera meer geinstalleerd.
Een eerste harde reset na nieuwste firmware is nog tot daaraantoe, maar wat het nut is van een tweede?? Ik zie hooguit het nut als je tussentijds weer allerlei software erop heb gezet (wat ik zelf nogal (te...) vaak doe), anders moet dat toch niet uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 20:55:
[...]

Ik was, ben in de omstandigheid te vergelijken omdat mij buurman een 5800xm heeft men 31.0.101 fw er nog op. De fix bij hem is beduidend sneller. Dat was al eerder zo, maar het verschil is nu alleen maar groter geworden.Alleen dat online moeten zijn snap ik nog niet weaarvandaan dat komt.Ofline navigatie heeft geen Internet nodig.Ik ga nog even wat leeswerk daaromtrent doen.
Ik vind dat wel opvallend... bij mij is het echt aanzienlijk sneller geworden en bovendien is de signaalsterkte ook verbeterd. Ik heb nu regelmatig volle GPS-ontvangst, terwijl hij met v31 vaak op de helft bleef steken.

Mijn scherm is nog niet vervangen :( Ik was zaterdag naar Schiedam, om er daar achter te komen dat die zaak op zaterdag gesloten is :S Dus toen naar een ander service-punt in Ottoland (dat lag redelijk op de route), om daar vervolgens precies 45 minuten na sluitingstijd aan te komen... Het irritante is dat ik zo ongeveer in een zwart-gat woon wat servicepunten betreft... De dichstbijzijnde vanuit Gouda is Schiedam, waar ik dus speciaal naar toe moet. Nu ben ik wel meerdere keren per week in Den Haag (waar er ook 1 zit), dus misschien dat ik dat van de week maar eens ga proberen en de telefoon daar 's ochtends voor het werk maar afgeef en na het werken weer op haal. Want de bruikbaarheid is op het moment niet echt geweldig... Bij het minste beetje afkoelen valt het scherm al uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
deepbass909 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:49:
[...]

Ik vind dat wel opvallend... bij mij is het echt aanzienlijk sneller geworden en bovendien is de signaalsterkte ook verbeterd. Ik heb nu regelmatig volle GPS-ontvangst, terwijl hij met v31 vaak op de helft bleef steken.

Mijn scherm is nog niet vervangen :( Ik was zaterdag naar Schiedam, om er daar achter te komen dat die zaak op zaterdag gesloten is :S Dus toen naar een ander service-punt in Ottoland (dat lag redelijk op de route), om daar vervolgens precies 45 minuten na sluitingstijd aan te komen... Het irritante is dat ik zo ongeveer in een zwart-gat woon wat servicepunten betreft... De dichstbijzijnde vanuit Gouda is Schiedam, waar ik dus speciaal naar toe moet. Nu ben ik wel meerdere keren per week in Den Haag (waar er ook 1 zit), dus misschien dat ik dat van de week maar eens ga proberen en de telefoon daar 's ochtends voor het werk maar afgeef en na het werken weer op haal. Want de bruikbaarheid is op het moment niet echt geweldig... Bij het minste beetje afkoelen valt het scherm al uit...
In Utrecht zit eventueel ook een goede, beetje uit de route als ik het zo hoor alleen. Goed met het OV te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 13:05
nieuws: Symbian kondigt Symbian^3 aan

Zo zwaar relaxt zijn als we (5800 gebruikers) over een tijd kunnen updaten naar een nieuwe versie. Ik vind het er iig erg mooi en aantrekkelijk uitzien. Daarnaast klinken die functionele vernieuwingen ook erg goed.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renelma schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:09:
Ik heb een rode 5800 met productcode 0578313.. Nog geen update te vinden, helaas.
Iemand anders wel met de dezelfde code ?
Heb jij ondertussen al kunnen updaten naar v 40? Want hier lukt het nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JKratos schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:18:
nieuws: Symbian kondigt Symbian^3 aan

Zo zwaar relaxt zijn als we (5800 gebruikers) over een tijd kunnen updaten naar een nieuwe versie. Ik vind het er iig erg mooi en aantrekkelijk uitzien. Daarnaast klinken die functionele vernieuwingen ook erg goed.
Zou dat gebeuren denk je? :P
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:45:
[...]

Heb jij ondertussen al kunnen updaten naar v 40? Want hier lukt het nog niet
Hier ook niet met 0578314 (Duits) Ik heb de productcode maar toch niet veranderd.. Misschien moeten er eerst een paar bugs uitgehaald worden door Nokia oid..

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doublepost

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 13:05
Ik vrees van niet, helaas. :'( Maar... je weet maar nooit. Misschien dat ze de N97 wel laten updaten omdat dat toch een paradepaardje is/was van ze en aangezien die hetzelfde OS heeft draaien als de 5800 bestaat er kans denk ik.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet bijna hoe ik verbinding kan maken met het netwerk van de Haagse Hogeschool.. Alleen moet ik nog een .cer bestand toevoegen aan de lijst met certificaten. Weet iemand hoe dit moet?

edit: opgelost. Geimporteerd in windows7, en daarna geexporteerd als der gecodeerd .cer bestand. Telefoon herkende het certificaat.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
@Coolbone: Nee, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:08
Nokia betalabs heeft Nokia Custom Dictionary uitgebracht In de specificaties staat dat de 5800 ondersteund wordt, bij mij zie ik alleen geen voorspellende woorden (ik weet niet of dit nog steeds T9 heet). Op mijn Nokia E52 bijvoorbeeld zie ik vanzelf woorden verschijnen als ik aan het typen ben. Check http://betalabs.nokia.com/apps/nokia-custom-dictionary voor meer info

[ Voor 99% gewijzigd door kielkiel op 16-02-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Heb m'n telefoon maar weer teruggezet naar het 'snelkoppelingen' startscherm.

De nieuwe met transparante mp3 widget vindt ik veel mooier, maar ik mis gewoon m'n agenda op het startscherm.
Ik hoop dat ze snel met een volgende versie komen, waarin ik gewoon die e-mail gewoon kan inwisselen voor m'n agenda O-)

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Bartske schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:02:
[...]

In Utrecht zit eventueel ook een goede, beetje uit de route als ik het zo hoor alleen. Goed met het OV te bereiken.
Zit er in Utrecht een winkel met In-store specialist, zodat ik kan wachten? Dan wil ik graag het adres van je, want ik ben juist heel veel in Utrecht. De enige die ik in die regio kon vinden, zit in Hilversum, wat voor mij juist weer lastig is.

En anders gaat hij zaterdag naar een service-punt in Den Haag. Ik moet daar dan toch zijn voor een klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 16:04

Acheron

updatepack.nl

Wat is nu de grootste verbetering van firmware 4.0? Ik heb deze telefoon pasgeleden aangeschaft en via de PC al mijn software al geüpdate naar de laatste versie, zodat ik nu ook gebruik kan maken van Ovi Maps, maar de laatste firmware van mijn toestel is nog 3.1

Ik lees tot nu toe alleen maar problemen met 4.0. Misschien werkt Nokia inderdaad nog aan bugfixes. Aangezien 3.1 ook nog maar een paar maanden uit is en ik nog maar net mijn toestel goed heb ingesteld, heb ik geen behoefte om middels hard-resetten te updaten.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
deepbass909 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:23:
[...]

Zit er in Utrecht een winkel met In-store specialist, zodat ik kan wachten? Dan wil ik graag het adres van je, want ik ben juist heel veel in Utrecht. De enige die ik in die regio kon vinden, zit in Hilversum, wat voor mij juist weer lastig is.

En anders gaat hij zaterdag naar een service-punt in Den Haag. Ik moet daar dan toch zijn voor een klus.
Er zit een NSP, ik kon alleen niet wachten, alleen de dag daarna weer ophalen. Hij zit daar op vredenburg naast de dixons ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J2pc schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:43:
Heb m'n telefoon maar weer teruggezet naar het 'snelkoppelingen' startscherm.

De nieuwe met transparante mp3 widget vindt ik veel mooier, maar ik mis gewoon m'n agenda op het startscherm.
Ik hoop dat ze snel met een volgende versie komen, waarin ik gewoon die e-mail gewoon kan inwisselen voor m'n agenda O-)
Ik kan hier ook maar niet op wachten....het lijkt wel alsof we nooit tevreden zijn he... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruurd31
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 20:31
Pfff.. ik had afgelopen zondag mijn telefoon geupdate en had 4.0. Maandag was mijn telefoon voor de zoveelste keer stuk en heb ik een nieuwe gekregen van de winkel. Deze probeer ik ook te updaten naar 4.0 maar bij 3.1 blijft de telefoon steken, helaas. Ik wil eigenlijk de productiecode niet veranderen, is er ergens een mogelijkheid om hem toch weer naar 4.0 te krijgen of moet ik geduld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Bartske schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:03:
[...]

Er zit een NSP, ik kon alleen niet wachten, alleen de dag daarna weer ophalen. Hij zit daar op vredenburg naast de dixons ofzo
Ok, ik dacht ook al. Ik denk dat ik hem zaterdag maar in Den Haag weg breng, ik ben wel regelmatig in Utrecht, maar ook niet dagelijks namelijk...

Wat betreft agenda en email op het startscherm, ik wil juist m'n email terug bij de snelkoppelingen... Of eigenlijk beide samen, wat ook makkelijk past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
kielkiel schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:34:
Nokia betalabs heeft Nokia Custom Dictionary uitgebracht In de specificaties staat dat de 5800 ondersteund wordt, bij mij zie ik alleen geen voorspellende woorden (ik weet niet of dit nog steeds T9 heet). Op mijn Nokia E52 bijvoorbeeld zie ik vanzelf woorden verschijnen als ik aan het typen ben. Check http://betalabs.nokia.com/apps/nokia-custom-dictionary voor meer info
Op m'n 5800 voegt het niets toe. Kan alleen inzien welke woorden in in mijn woordenboek heb staan. Geen voorspellende woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

deepbass909 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:22:
[...]

Ok, ik dacht ook al. Ik denk dat ik hem zaterdag maar in Den Haag weg breng, ik ben wel regelmatig in Utrecht, maar ook niet dagelijks namelijk...

Wat betreft agenda en email op het startscherm, ik wil juist m'n email terug bij de snelkoppelingen... Of eigenlijk beide samen, wat ook makkelijk past.
:? dat kan toch gewoon.. ik heb met het snelkoppelingen startscherm gewoon agenda + mail erop staan...

Wat heb je nu ingesteld?
Ik heb als 'startschermthema' -> Snelkoppelingsbalk
Bij 'Startscherm' alles aangevinkt (Snelkoppelingen, Zoeken, Muziekspeler, Radio, Agenda)
Bij 'E-mailmelding' een mailbox ingevuld

van boven -> benenden heb ik dan:
snelkoppelingen (4 stuks)
zoekbalk (gebruik ik nauwelijks)
email (minder dan op m'n e50 helaas)
agenda (als er binnenkort wat is)

dus email moet gewoon kunnen met snelkoppeling balk, ook met contactbalk trouwens :+

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J2pc schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:46:
[...]

:? dat kan toch gewoon.. ik heb met het snelkoppelingen startscherm gewoon agenda + mail erop staan...

Wat heb je nu ingesteld?
Ik heb als 'startschermthema' -> Snelkoppelingsbalk
Bij 'Startscherm' alles aangevinkt (Snelkoppelingen, Zoeken, Muziekspeler, Radio, Agenda)
Bij 'E-mailmelding' een mailbox ingevuld

van boven -> benenden heb ik dan:
snelkoppelingen (4 stuks)
zoekbalk (gebruik ik nauwelijks)
email (minder dan op m'n e50 helaas)
agenda (als er binnenkort wat is)

dus email moet gewoon kunnen met snelkoppeling balk, ook met contactbalk trouwens :+
Nou breekt mijn klomp bij dat laatste.... mét contactbalk agenda en mail????? Hoe doe je dat dan??? Krijg het echt niet voor elkaar maar zou het heel graag willen :'(
Pagina: 1 ... 46 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic