Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb nu een Point of View Geforce 8800GTS 640mb, maar in WoW heb ik af en toe last van framedrops, en sommige andere games lopen ook niet zo lekker. Ik heb gezocht in de pricewatch of ik eenzelfde kaart kon kopen en met SLI aansluiten, maar volgens mij zijn ze niet meer te koop. Ik wilde daarom graag weten wat een goed alternatief is. Het geluid moet niet te hard zijn, maar een beetje is niet erg, voeding is 550 watt, budget is ong 300 euro. Merk maakt me eigenlijk niet uit. Iemand een voorstel? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:30

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Over het algemeen wordt er op GoT vanuit gegaan dat je zelf in staat bent te kiezen. Echter, je kunt ook in de BBG's kijken welke grafische kaarten daar aangeraden worden. Er zit er vast een tussen die bij je past:
[BBG Aanschaf] High-end gamesysteem maart 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zonder de test van je specs te weten kunnen we je ook geen goed antwoord geven. Als je bijvoorbeeld een niet zo snelle CPU hebt heeft een nieuwe videokaart bijna geen zin.

Verder: **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 20-03-2009 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-07 05:31
WoW werkt al redelijk op m'n X300 Mobility Radeon en op m'n XFX 8800GT 512MB Alpha Dog Edition totaal probleemloos. Is het geen geheugengebrek oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Post ook even de specificaties van de rest van je pc. Glazen bollen zijn slecht leverbaar op het moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens naar een tweedehands 8800 GTS. Dan ben je voor ca. 100 euro klaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders je videokaart nog overclocken met rivatuner ofzo :). Mijn GTS 320 ging toch op een ~20% hogere core clock. Van 513/792 naar 630/950.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:56

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Jejking schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:43:
Post ook even de specificaties van de rest van je pc. Glazen bollen zijn slecht leverbaar op het moment :)
das gelogen :P ze zijn heel goed leverbaar.....

http://www.beslist.nl/huis_tuin/q/Glazen_bol.html
glazen bollen genoeg

En er is zelfs nog een online glazen bol :P

http://www.starmanproduct...lenbol/kristallenbol.html

sorry tis vrijdag

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:43:
Kijk eens naar een tweedehands 8800 GTS. Dan ben je voor ca. 100 euro klaar.
Met een budget van 300 euro zou ik toch eerder voor een HD4870 gaan of zelfs een GTX260/280. Van een 8800GTS 640MB naar een 8800GTS 512MB gaan schiet wel wat op maar niet echt veel. Hij gaat er dan iets van 30 of 40% op vooruit. Koop dan gelijk een kaart die een stuk sneller is en niet maar een beetje sneller. Naar mijn mening is het de 100 euro niet waard voor de snelheidswinst die je boekt.

Edit: Wat je zegt is trouwens niet zo handig. Hij heeft een 8800GTS en je zegt dat hij een 8800GTS moet kopen :P

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 20-03-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-07 12:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

TS meldt naast WoW (nou niet bepaald een zwaar spel) dat er andere games zijn die ''niet helemaal soepel'' lopen. Wat bedoelt hij dan? Crysis? We weten het niet. Totdat dat duidelijk is, kunnen we hier niets mee behalve losse adviezen afvuren die TS misschien niet eens nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Edit: Wat je zegt is trouwens niet zo handig. Hij heeft een 8800GTS en je zegt dat hij een 8800GTS moet kopen. :p
Hij bedoeld natuurlijk een 2e in SLI erbij, want daar had de TS het ook al over.

Maar zonder specs van de rest weet niemand of dit zinvol is. Misschien moet er wel meer geheugen of een andere CPU in.

De 8800GTS kan ook verkocht worden en gewoon een enkele nieuwe snellere kaart voor in de plaats. Zoals een 4850/4870 zoals eerder aangegeven.

[ Voor 38% gewijzigd door KneppaH op 20-03-2009 16:22 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
KneppaH schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:18:
[...]

Hij bedoeld natuurlijk een 2e in SLI erbij, want daar had de TS het ook al over.
Ah, vandaar. My bad.

Ik denk niet dat SLI aan te raden is. De prestatiewinst met SLI is minimaal. Een andere kaart kopen zoals een HD4870 of GTX260 heeft meer nut, en met het verkopen van de oude kaart nog goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oja andere specs toch ook wel handig:
2GB geheugen
AMD Athlon 64 6000+

En ja, Crysis bijvoorbeeld loopt niet zo goed, maar ook Oblivion in grote gebieden. Die sticky had ik wel een beetje bekeken.

Trouwens, is een GTS 8800 512mb beter dan een met 640mb? Klinkt niet echt logisch eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Trouwens, is een GTS 8800 512mb beter dan een met 640mb? Klinkt niet echt logisch eigenlijk...
MB's zeggen bij videokaarten helemaal niets. Een 512MB kaart kan prima 2x zo snel zijn als een 1GB kaart. De 8800GTS 512MB is een nieuwere versie met een compleet andere core. Die core is gewoon sneller dan de oude GTS en daarom is de kaart sneller. Dat ie iets minder geheugen heeft maakt niet uit.

Geheugen heeft bij videokaarten weinig met de snelheid van de kaart te maken. De snelheid van het geheugen is ook nog eens belangrijker dan de hoeveelheid, als er teminste maar genoeg geheugen op zit. Als je precies de zelfde kaart neemt zal er geen snelheids verschil zitten tussen 4GB en 8GB. Omdat die 4GB sowieso niet vol komt heeft meer geheugen totaal geen nut.

Ook loopt Nvidia enorm met de namen van videokaarten te prutsen. Daarom is er geen touw aan vast te knopen welke nou sneller is. Er zijn alleen al enorm veel verschillende 8800 kaarten. De enige goede manier om te weten welke kaarten nou echt het snelste zijn is om naar benchmarks te kijken.

Ik zou als ik jou was sowieso voor meer RAM gaan. 2GB extra kost vrij weinig en zal bij een aantal spellen ook voor betere prestaties zorgen.

Persoonlijk zou ik in jouw geval voor de HD4870 gaan. Qua prijs prestatie is dat op dit monent een erg intressante kaart. SLI zou ik sowieso niet doen.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 20-03-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabamAppien
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-10-2024

KabamAppien

IT Enthousiast

ATI 3870 , daar sta je pas verstelt van.

Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die sticky had ik wel een beetje bekeken.

Als je die sticky echt goed gelezen had, had je op basis van deze vraag een review van de 8800GTS512 gelezen en ontdekt waarom een 512MB versie *sneller* is dan een 640MB versie in de meeste taken ("beter" zegt helemaal niets, dus is een onzinnige term om te gebruiken).

Maar goed, eigen inzet blijkt hier niet zo, vooral niet de moeite om aan te geven exact waar je zelf al gekeken hebt, op welke zoektermen, wat je daar vond (links!) en wat dan nog exact onduidelijk is. Begin eens met zelf even goed alles op een rijtje te zetten en bijvoorbeeld eens reviews van moderne kaarten op wat oudere hardware te kijken - en dan zelf te bedenken of het zinnig is om een bedrag als EUR 300 aan een videokaart uit te geven.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.