Toon posts:

Videokaart keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 438 views

Verwijderd

Topicstarter
Mijn videokaart is laatst overleden en nu moet ik een nieuwe hebben maar ik heb geen idee wat nou een goeie videokaart is bij mijn systeem. Heeft iemand een goed advies voor me

Mijn systeem bestaat o.a uit de volgende onderdelen:

Processor: Intel Core 2 Quad Q6600
Ram geheugen: 2 GB
Voeding: 250 W

Heb verder een PCI-e slot en mijn budget gaat tot 200 euries.

Verwijderd

Volgesmij is dit niet de bedoeling hier. Ik zou het eerst is even zelf uitzoeken

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2009 17:45 . Reden: verbetering ]

• steppert
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
en wat wil je doen met je videoikaart. Films kijken of gamen op high met de nieuwste spellen. Dat laatste gaat in iedergeval niet met die 250watt voeding. Maar gezien dat je 200 euro wilt uitgeven, wil je vast redelijk high end

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil er mee gamen, mij vorige videokaart was trouwens een Geforce 8600GT.

Verwijderd

Als je iets vergelijkbaars wil als de vorige zou ik voor een ATi 4670 gaan of voor een 9600GT.

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-03 13:03
Voeding 250watt?? Is dat niet wat aan de lage kant?

Ik zou idd voor vergelijkbaar een nvidia 9600gt kopen. Gewoon goede up to date kaart voor een leuke prijs.
Of een vergelijkbare van Ati.

Wil je echt gamen zou ik wel oppassen met die voeding, 250watt is niet heel veel. Red je het verder met 2gb trouwens? Ik let er zelf niet zoveel meer op sinds ik 4gb in mijn pc geprikt heb.

(Xp leest 3,25gb, en zit dacht ik nooit veel verder dan 50% met spellen als Wow of Gta4.....)

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:32
Misschien dat je hier eens moet kijken?
VB Beleid

;)

[ Voor 4% gewijzigd door ChojinZ op 19-03-2009 17:55 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Topicstarter
Anders moet er ook maar een nieuwe voeding in lijkt mij trouwens ook wel een goed idee, kan je ook weer ff vooruit.

Verwijderd

Ik zou kijken naar een HD4830. Die pwned de 9600GT en HD4670. Kan je nog ff wachten de HD4750 is nog weer sneller en zal wss nog iets minder kosten: http://www.guru3d.com/art...v740-review-preview-test/

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik gelezen maar het blijft mij allemaal wat onduidelijk

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:56
Voor vragen m.b.t. je voeding moet je hier zijn Welke voeding heb ik nodig? Deel 21. Verder zal je 250 Watt voeding waarschijnlijk niet genoeg zijn. In het topic hierboven kan je je vraag mbt je voeding opnieuw stellen, zij zullen je dan waarschijnlijk wel antwoord geven.

Verder, op wat voor een resolutie wil je gamen? Met welke instellingen? Gaat het je om de graphics, of is dat niet het belangrijkst? Als je namelijk pure power wil dan kan je het beste voor 4850 of een 4870 gaan, maar als het je niet heel erg uitmaakt, dan is een 4670 of een 4830 inderdaad voldoende.

[ Voor 31% gewijzigd door AlexV op 19-03-2009 19:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op een normale resolutie gamen dus hoeft niet echt super te zijn als het maar draait. :)

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01-2025
Mogelijk werkt de videokaart niet meer omdat je voeding het niet meer aankan (Capacitator Aging). Met 250watt zit je nogal aan de lage kant. Ondanks dat videokaarten veel stroom zuipen heb je ook nog eens een quadcore in je machine zitten, dat zijn ook niet de meest energiezuinige processors.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:17
Misschien slim om gewoon eerst een hele leuke A-merk 500 watt voeding te halen en dan bijvoorbeeld een 4850 erbij? Passen samen prima in jouw budget en je hebt echt een fikse performance boost tegenover de andere genoemde kaartjes :)

één is geen, twee is één

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:28
Pff..

Voeding: A-merk 450+ Watter (Antec, Chieftec, enzovoorts)
Videokaart: 4830 of 4850
Geheugen: Koop 2 GB bij indien budget dit toelaat

Klaar.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:48:
[...]

Ja dat heb ik gelezen maar het blijft mij allemaal wat onduidelijk
Ons ook... :o

"Welke moet ik kopen?"-topics zijn niet streng verboden op GoT, maar dan moet je duidleijk kunnen maken exact waar je allemaal zelf gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je vond (links!) en wat dan exact onduidelijk is.

Die moeite doe je hier helemaal niet, waardoor wij niets concreets voor jou kunnen doen. Daarom gaat dit topic ook dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.