Kan de Samsung LE32B650 voor de verandering ook geheel uit met een fatsoenlijke aan/uitknop dus niet alleen standby? Was bij de LExxAxxx een reden voor mij om 'm maar niet te kopen.
Verwijderd
Nee, hij kan niet helemaal uit hij staat dus ook weer gewoon op stand-by als je op de uitknop drukt. Maar ik heb een stekkerdoos gekocht met een aan en uit knop dus als ik savonds naar bed ga doe ik die uit.MacGyver007 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:19:
Kan de Samsung LE32B650 voor de verandering ook geheel uit met een fatsoenlijke aan/uitknop dus niet alleen standby? Was bij de LExxAxxx een reden voor mij om 'm maar niet te kopen.
@HerreZ: Ik heb geen last van zoemen bij mijn LE32B650. Wel misschien een tipje als je hem koopt weet niet of het bij meer zo is maar mijn tv staat schuin op de voet hij staat zeg maar / zo op de voet. Als ik er boven sta zie ik dat de voet links een stuk korter is dan rechts. Morgen hem er weer opnieuw opschroeven en anders maar weer terug naar de winkel

Verwijderd
Yoh,
Ik heb 'm
de Samsung LE32B650!! Besteld bij redcoon.nl en alles is netjes gegaan.
Alleen............ er zit geen NL handleiding bij!!! Zelfs op de USB stick niet.
Wie heeft 'm wel en kan deze ff melen? Dat is denk ik de snleste manier want ik weet niet of Redcoon deze zo ff heeft liggen.
De TV is denk ik voor de Oost europese markt bestemd qua handleiding. Op de TV zelf kon ik wel alles in NL taal registreren.
Wie o wie helpt me ff uit de brand
Ik meel natuurlijk nog wel even naar Redcoon dat dit niet echt netjes is.
BTW: beeld viel me iets tegen met digitenne, een kleine waas over het beeld. Maar ligt wellicht aan de instellingen maar zonder handleiding.........................
Blu ray....................... is echt geweldig mooi!!! Bij mij komt er geen DVD meer binnen
Ik heb 'm

Alleen............ er zit geen NL handleiding bij!!! Zelfs op de USB stick niet.
Wie heeft 'm wel en kan deze ff melen? Dat is denk ik de snleste manier want ik weet niet of Redcoon deze zo ff heeft liggen.
De TV is denk ik voor de Oost europese markt bestemd qua handleiding. Op de TV zelf kon ik wel alles in NL taal registreren.
Wie o wie helpt me ff uit de brand

BTW: beeld viel me iets tegen met digitenne, een kleine waas over het beeld. Maar ligt wellicht aan de instellingen maar zonder handleiding.........................
Blu ray....................... is echt geweldig mooi!!! Bij mij komt er geen DVD meer binnen
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2009 19:26 . Reden: ff wat toe gevoegd (BTW) ]
Verwijderd
het is toch niet te geloven.
Ik helemaal blij met mijn nieuwe lcd tv. de 37" b650.
een DOA!!! de backlight werkt niet......
nu nog langer wachten. balen balen balen balen
Ik helemaal blij met mijn nieuwe lcd tv. de 37" b650.
een DOA!!! de backlight werkt niet......
nu nog langer wachten. balen balen balen balen
Verwijderd
Ik heb ook nog steeds geen handleiding. Ik heb Samsung Gemaild ik krijg simpelweg als antwoord:Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 19:24:
Yoh,
Ik heb 'mde Samsung LE32B650!! Besteld bij redcoon.nl en alles is netjes gegaan.
Alleen............ er zit geen NL handleiding bij!!! Zelfs op de USB stick niet.![]()
Wie o wie helpt me ff uit de brand![]()
Helaas hebben wij geen officieele handleidingen om naar u toe te sturen.
Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact
Nou lekker dan .. Ik weet niet hoe Internet@Tv werkt, ik weet niet hoe Media@TV werkt, ik wil zenders verwisselen op de tv maar weet niet hoe het is iig niet hetzelfde als de Samsung LE40A656 die we beneden hebben staan.
Dus als iemand hem ook voor mij heeft ik hoor het graag
En btw ik zei dat de tv scheef stond in een vorig bericht maar wat blijkt nou je kan de TV draaien
Verwijderd
Dit is het antwoord van Redcoon:
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Dit artikel is een Europees model.
Deze modellen zijn bestemd voor de Europese markt en zijn dus ook
geschikt voor de Nederlandse markt. De producten zijn 100% identiek aan
de zogenaamde Nederlandse modellen met uitzondering van de handleiding.
De handleiding wordt geleverd in het Engels en/of Duits.
Vaak zijn deze modellen voordeliger dan de Nederlandse modellen.
Wij kunnen in deze dus ook geen Nederlandse handleiding leveren.
U kunt deze wellicht downloaden via internet.
Maar NL handleiding is toch wel prettiger. Ik heb ook naar Samsung gemeelt en zal dus wel zelfde reactie krijgen als de anderen. Maar wellicht heeft iemand op dit forum de handleiding wel digi in NL. I hope so!!! Laat me het even weten dan stuur ik me meeladres.
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Dit artikel is een Europees model.
Deze modellen zijn bestemd voor de Europese markt en zijn dus ook
geschikt voor de Nederlandse markt. De producten zijn 100% identiek aan
de zogenaamde Nederlandse modellen met uitzondering van de handleiding.
De handleiding wordt geleverd in het Engels en/of Duits.
Vaak zijn deze modellen voordeliger dan de Nederlandse modellen.
Wij kunnen in deze dus ook geen Nederlandse handleiding leveren.
U kunt deze wellicht downloaden via internet.
Maar NL handleiding is toch wel prettiger. Ik heb ook naar Samsung gemeelt en zal dus wel zelfde reactie krijgen als de anderen. Maar wellicht heeft iemand op dit forum de handleiding wel digi in NL. I hope so!!! Laat me het even weten dan stuur ik me meeladres.
Heb ook even prive naar je gemaild. Het Nederlandse deel van de handleiding heb ik online gezet.
Ik heb de NL handleiding online gezet (inclusief een foto hoe de mappenstructuur er uit ziet/zag). Het is niet een handige PDF formaat, maar het zijn allemaal kleine jpg's.
Je zou ze evt. zelf weer op een USB stick kunnen zetten, en dan deze stick laden in/op de TV zelf, waar het eigenlijk voor bedoeld is.
http://www.xs4all.nl/~mgjn/LE32B650/
Succes !
[ Voor 5% gewijzigd door StarWolfer op 13-04-2009 10:46 ]
Nee, het brommen/zoemen van de hoge toon is bij mij niet opgehouden. Bij het zappen blijft dit geluid voor een halve seconde hoorbaar, en is direct daarna weer weg. Hetzelfde geldt voor het beeldprofiel "Natural". Deze toon met een interval van ~ 10 seconden. Ik heb besloten me er niet meer aan te storenEvos schreef op zondag 29 maart 2009 @ 14:24:
[...]
Is het brommen/zoemen ook opgehouden na een aantal uur gebruik?
Ik heb al bij verschillende LCD's gezien dat dat op ten duur over was.
kun je er ook zo'n digitenne kaart in zetten?
En ja, er past aan de (rechter) zijkant een Digitenne kaart in.
Verwijderd
Helemaal Geweldig! Dankjewel!StarWolf schreef op maandag 13 april 2009 @ 10:36:
Heb ook even prive naar je gemaild. Het Nederlandse deel van de handleiding heb ik online gezet.
[...]
Je bent een held
Aan de specs te zien is die LG 32LH5000 een geweldig apparaat. De 37" versie is natuurlijk nog toffer met zijn 200Hz, maar een beetje te duur imo. Is er hier al iemand die de 32LH5000 in huis heeft staan? Zo ja, zou je alsjeblieft een kleine impressie willen schrijven?
Verwijderd
Gisteren maar zelf op en neer naar Rotterdam gereden om de tv te ruilen.
Super beeld tot zover!!!! (LE37B650)
Alleen heb ik nog wat problemen om MKV aan de praat te krijgen.
Iemand hier nog wat aanwijzingen hoe dit een beetje werkt?
Super beeld tot zover!!!! (LE37B650)
Alleen heb ik nog wat problemen om MKV aan de praat te krijgen.
Iemand hier nog wat aanwijzingen hoe dit een beetje werkt?
Verwijderd
Ik heb nu ook ruim een week de samsung B650 (32 inch).
Erg tevreden mee, maar een paar vragen, misschien dat iemand dat hier weet.
Voor internet@tv kan je volgens de handleiding kiezen tussen 'cable' of 'wireless' . Echter, bij mij staat deze optie 'greyed out' en daar kan ik dus niet bij???
Verder valt het me soms op, als ik tv kijk, soms bij snelle acties, dat er een kleine vertraging in het beeld zit, dan vaak in de achtergrond. Is dat iemand anders ook opgevallen? Weet niet of hier een technische benaming voor is.....
Ik kijk nu digitale tv met een humax hd decoder.....erg mooi :-)
Voor internet@tv kan je volgens de handleiding kiezen tussen 'cable' of 'wireless' . Echter, bij mij staat deze optie 'greyed out' en daar kan ik dus niet bij???
Verder valt het me soms op, als ik tv kijk, soms bij snelle acties, dat er een kleine vertraging in het beeld zit, dan vaak in de achtergrond. Is dat iemand anders ook opgevallen? Weet niet of hier een technische benaming voor is.....
Op de lg topic word er een link gegeven naar een review van een 42LH5000 http://www.trustedreviews...G-42LH5000-42in-LCD-TV/p1Morphweasel schreef op maandag 13 april 2009 @ 19:54:
Aan de specs te zien is die LG 32LH5000 een geweldig apparaat. De 37" versie is natuurlijk nog toffer met zijn 200Hz, maar een beetje te duur imo. Is er hier al iemand die de 32LH5000 in huis heeft staan? Zo ja, zou je alsjeblieft een kleine impressie willen schrijven?
Ik zelf heb van het weekend de 37LH4000 bekeken in de winkel. Deze heeft bijna dezelfde eigenschappen als de 5000 alleen 100hz ipv 200 hz en een aantal drivers minder voor Divx etc. Dus de multimedia eigenschappen zijn minder. Dit is voor mij geen probleem omdat mijn HTPC aan de tv wordt aangesloten. Het beeld wat hij weergaf zag er erg goed uit.
Waarschijjnlijk ga ik kijken om hem van de week ergens te bestellen.
Verwijderd
Je kan daar niet tussen kiezen omdat je een speciale Samsung Wireless Lan adapter (WIS09ABGN) moet hebben. Kost maar!!Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 08:52:

Volgens mij heet dat motion resolution....voor mij was dit de belangrijkste reden om mijn A552 terug te brengen. Blij om te horen dat een 100Hz TV dat ook heeft .... (sorry).Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 08:52:
Zelf nu gekozen voor de Sony W4000 (50 Hz en nog steeds een beetje motion resolution).....op papier minder dan de A552...in praktijk steekt hij er met kop en schouders bovenuit!
Ik had die review van TrustedReviews zelf al gespot, maar bedankt voor de tipmaxsurf schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 09:43:
[...]
Op de lg topic word er een link gegeven naar een review van een 42LH5000 http://www.trustedreviews...G-42LH5000-42in-LCD-TV/p1
Ik zelf heb van het weekend de 37LH4000 bekeken in de winkel. Deze heeft bijna dezelfde eigenschappen als de 5000 alleen 100hz ipv 200 hz en een aantal drivers minder voor Divx etc. Dus de multimedia eigenschappen zijn minder. Dit is voor mij geen probleem omdat mijn HTPC aan de tv wordt aangesloten. Het beeld wat hij weergaf zag er erg goed uit.
Waarschijjnlijk ga ik kijken om hem van de week ergens te bestellen.
Ik denk alleen dat je in de war bent, want de 32LH5000 heeft in tegenstelling tot de rest uit de LH5000-serie géén 200Hz! De review van TrustedReviews vind ik dan ook niet echt goed vergelijkingsmateriaal voor de 32" variant, aangezien ik geen idee heb hoe de 32" versie met 100Hz omgaat.
Ik ben er erg benieuwd naar hoe die tv presteerd. Als de reviews er een beetje goed van zijn ga ik daar denk ik voor! *kwijl*
EDIT: Ik zie nu dat de LH4000 inderdaad ook nog bestaat. Hmm... Beiden 1080p en 100Hz.
Wat is dan eigenlijk het verschil tussen de 32LH5000 en de 37LH4000 (behalve de grootte)?
EDIT2: Oeps, never mind. Die 37" is duurder dan ik dacht. Verkeerd gekeken...
Enige verschil was trouwens DivX HD ondersteuning via USB poort.
Dan maar voor die 32" LH5000 gaan...
[ Voor 13% gewijzigd door Morphweasel op 14-04-2009 19:43 ]
@ Morphweasel
Dat klopt het enige verschil wat ik kan vinden tussen de 32LH5000 en de 37LH4000 is de divx hd ondersteuning met ondertiteling.
Maar aangezien mijn films toch via de htpc gaan maakt dat niet uit
.
Het tv is ook isf ready, dat houdt toch in dat deze gecabibreert kan worden?
Ik heb vanalles gelezen daarover, volgens mij is de meest gebruikte versie met een dvd. Heeft iemand ervaring daarmee en is het aan te raden?
Dat klopt het enige verschil wat ik kan vinden tussen de 32LH5000 en de 37LH4000 is de divx hd ondersteuning met ondertiteling.
Maar aangezien mijn films toch via de htpc gaan maakt dat niet uit
Het tv is ook isf ready, dat houdt toch in dat deze gecabibreert kan worden?
Ik heb vanalles gelezen daarover, volgens mij is de meest gebruikte versie met een dvd. Heeft iemand ervaring daarmee en is het aan te raden?
Ik heb zelf een PS3 waarop ik al het videomateriaal afspeel, dus die DivX HD ondersteuning is voor mij ook niet noodzakelijk...
Is er dan eigenlijk ook een 32" LH4000? Dat zou weer wat geld schelen t.o.v. de 5000 versie, als ook daar DivX HD ondersteuning het enige verschil zou zijn...
Hopelijk komen er snel wat meer (professionele) reviews binnen
Is er dan eigenlijk ook een 32" LH4000? Dat zou weer wat geld schelen t.o.v. de 5000 versie, als ook daar DivX HD ondersteuning het enige verschil zou zijn...
Hopelijk komen er snel wat meer (professionele) reviews binnen
Er is een 32LH4000 zie link http://uk.lge.com/product...ail/lcdtv_32lh4000.jhtml#
Maar dat komt van de engelse site. Ook al kun je dat menu op de nederlandse taal zetten ik weet niet of deze ooit in Nederland op de markt zal komen. Verder staat er niet bij dat het een 100Hz scherm is dus ik denk dat het niet meer is dan een 50 Hz scherm.
Ik zou voor de 32LH5000 gaan als ik jou was. Het is dat ik het prijsverschil bij de 37 inch teveel vind anders zou ik die nemen.
Maar dat komt van de engelse site. Ook al kun je dat menu op de nederlandse taal zetten ik weet niet of deze ooit in Nederland op de markt zal komen. Verder staat er niet bij dat het een 100Hz scherm is dus ik denk dat het niet meer is dan een 50 Hz scherm.
Ik zou voor de 32LH5000 gaan als ik jou was. Het is dat ik het prijsverschil bij de 37 inch teveel vind anders zou ik die nemen.
Hmm, inderdaad jammer dat de LH4000-versie van de 32" dan weer geen 100Hz techniek heeft.
Dan wordt het hoogstwaarschijnlijk dus de 32LH5000 voor mij, en heel misschien de 37LH4000. Maar eerst maar eens afwachten hoe goed beeld deze jongens leveren en of ze hun specs ook waamaken
Dan wordt het hoogstwaarschijnlijk dus de 32LH5000 voor mij, en heel misschien de 37LH4000. Maar eerst maar eens afwachten hoe goed beeld deze jongens leveren en of ze hun specs ook waamaken
Hier nog een geinteresseerde voor de LG 32LH5000, voor de prijs lijkt me dat een geweldige tv :-) Voldoet in principe aan al mijn eisen: 32", FullHD, 100Hz, genoeg in/uitgangen. Divx ed ga ik waarschijnlijk toch vanaf een HTPC spelen dus dat is voor mij niet bijster interessant.
Ik hoop de LG voor een leuke prijs te kunnen krijgen icm de aanschaf van een wasmachine+koelkast bij dezelfde winkel. Al is € 565 natuurlijk al zeker geen slechte prijs!
Ik hoop de LG voor een leuke prijs te kunnen krijgen icm de aanschaf van een wasmachine+koelkast bij dezelfde winkel. Al is € 565 natuurlijk al zeker geen slechte prijs!
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb deze week ook een samsun b650 gekocht, tot zo ver redelijk tevreden.
ik heb alleen probleem met internet tv ik kan geen widgets toevoegen, zo alls youtoup enz..
weet iemand wel hoe het moet of mij op weg kan helpen.
alvast bedankt.
ik heb alleen probleem met internet tv ik kan geen widgets toevoegen, zo alls youtoup enz..
alvast bedankt.
Verwijderd
Ik krijg het internet tv ook niet werkend.
Ik heb via een lan-kabel de tv aangesloten met mijn modem, maar krijg het niet aan de praat.
Iemand tips?
Ik heb via een lan-kabel de tv aangesloten met mijn modem, maar krijg het niet aan de praat.
Iemand tips?
Verwijderd
Ik ben bang dat deze service nog niet echt gemeengoed is in Nederland. Volgens connectedtv.yahoo.com/help moet je diverse widgets kunnen aanroepen via de Widget Gallery . Helaas pindakaas. Heb van alles geprobeerd, maar niets van dat alles. Ik heb een vraag aan Yahoo gesteld hierover, maar tot op heden geen antwoord gekregen.Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 09:49:
Hallo allemaal,
Rechtstreeks? Dikke kans dat het dan niet werkt, omdat modems van buiten naar binnen communiceren met slechts één mac-adres. Als je één pc gebruikt is dat het mac-adres van je pc.Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 11:01:
Ik krijg het internet tv ook niet werkend.
Iemand tips?
Gebruik een router (kopieer mac-adres van pc in de router) en zorg ervoor dat de TV via de router het internet op mag. Hoe dat precies moet is afhankelijk van type router, ff googlen helpt.
Verwijderd
Heb via Modern.nl een LG 32LH5000 besteld, en heb vandaag te horen gekregen dat deze pas vanaf 18 mei geleverd kan worden... terwijl ik de bezorgdatum eerst voor volgende week had staan...
Verwijderd
waar kan ik de LG 32LH5000 bezichtigen want ik zou hem wel eens willen hoe hij werkelijk is.
ik woon in de buurt van nijmegen
alvast bedankt
ik woon in de buurt van nijmegen
alvast bedankt
Je kunt opbellen naar plattetv.nl die hebben aardig wat showmodellen in de winkel staan, misschien zit hij ertussen.
Wanneer komt de LH serie nou eigenlijk in de winkel? Ik zit nog steeds met smart te wachten op de eerste 32LH5000 reviews ^_^
Deze zag ik van de week hangen bij de Saturn in Groningen. Beeld ziet er prima uit. Ik denk er dan ook over om deze zelf ook aan te schaffen, zit alleen nog te twijfelen tussen de LH4000 en de LH5000. Het beeld zal redelijk gelijk zijn denk ik (?) alleen het design van de LH5000 vind ik wat mooier.R0BK3 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:56:
Ik heb de 37LH4000 besteld hier in België. Mijn bestelling is ook opgeschoven naar midden/eind mei.
Aan de andere kant denk ik er over om beide modellen links te laten liggen en nog even te wachten tot er wat meer tv's met een CI+ tuner op de markt komen. Ik woon in een Ziggo gebied en een geintegreerde, en gecertificeerde, tuner lijkt mij wel ideaal!
Verwijderd
Ik heb de bestandjes van de NL handleiding op een usb stick gezet, maar het lukt mij niet om deze te zien te krijgen op mijn Samsung LE32B650T2W. Kan iemand helpen?
Verwijderd
ik zelf heb gewoon de files in een andere map gezet van een andere taal. En daarna de dutch.swf aangepast naar de andere taal.Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 12:04:
Ik heb de bestandjes van de NL handleiding op een usb stick gezet, maar het lukt mij niet om deze te zien te krijgen op mijn Samsung LE32B650T2W. Kan iemand helpen?
LG Nederland is lekker klant vriendelijk:
Deze email aan LG Benelux Service Team verzonden over de leverbaarheid van LCD-TV 32LH5000.
Deze email aan LG Benelux Service Team verzonden over de leverbaarheid van LCD-TV 32LH5000.
Het antwoord op de vraag door het LG:-----------Original Customer Inquiry------------
The type of inquiry : New Products
Product/Model No. : LCD TV ( 32" Under )/32LH5000
Vanaf welke datum is de LCD TV 32LH5000 leverbaar? Hierover is m.i. enige onduidelijkheid aangezien de website van LG vermeldt dat deze "binnenkort verkrijgbaar" is terwijl op diverse websites/shops wordt aangegeven dat de TV op voorraad is en direct leverbaar is. Kunt u mij uitsluitsel gegeven over de verkrijgbaarheid (en datum) van de TV.
Met vriendelijke groet,
Als dit antwoord maatgevend is voor de serviceverlening door LG Nederland dan houd ik mijn hart vast...-----------Reply to Customer Enquiry------------
Geachte Meneer/Mevrouw
U kunt het beste naar media-markt bcc of Its informatie aanvragen
Mvg Benelux Service Team
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Ik ben uiteindelijk van winkel geswitcht. Zondag de 37LH4000 bij Redcoon besteld, gisteren geleverd. Prachtige tv, zeker voor die prijs. Ik weet niet hoe dat zit bij de duurdere modellen/merken, maar de bediening en de menu's zijn ook schitterend uitgewerkt.
Enige minpuntje: ik hoor nogal wat ruis, vooral bij het kijken naar analoge tv. Bij PS3 is het minder en stoort het niet. Ik moet het geluid wel heel stil zetten: het staat nu op niveau 5 en het kan tot 100. Dat zal er wel iets mee te maken hebben.
Enige minpuntje: ik hoor nogal wat ruis, vooral bij het kijken naar analoge tv. Bij PS3 is het minder en stoort het niet. Ik moet het geluid wel heel stil zetten: het staat nu op niveau 5 en het kan tot 100. Dat zal er wel iets mee te maken hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door R0BK3 op 15-05-2009 10:56 ]
@R0BK3
Ik heb ook nog steeds de 37LH4000 in het rijtje van opties staan, alleen kan ik van die niet goed vinden welke resoluties allemaal ondersteund worden. Van de samsung 37B650 heb ik dat wel duidelijk kunnen vinden, die is hetzelfde als de 37A656.
Zou je kunnen zeggen of het scherm van LG bijvoorbeeld 1650x 1050 kan ondersteunen. Kan je je pc of laptop erop aansluiten en vertellen hoe dat eruitziet?
Ik heb overigens gisteren de LH4020 en de B650 naast elkaar gezien. Daarin vind ik het beeld van de B650 mooier. De zwarte balken van de B650 zijn ook meer zwart.
Ik heb ook nog steeds de 37LH4000 in het rijtje van opties staan, alleen kan ik van die niet goed vinden welke resoluties allemaal ondersteund worden. Van de samsung 37B650 heb ik dat wel duidelijk kunnen vinden, die is hetzelfde als de 37A656.
Zou je kunnen zeggen of het scherm van LG bijvoorbeeld 1650x 1050 kan ondersteunen. Kan je je pc of laptop erop aansluiten en vertellen hoe dat eruitziet?
Ik heb overigens gisteren de LH4020 en de B650 naast elkaar gezien. Daarin vind ik het beeld van de B650 mooier. De zwarte balken van de B650 zijn ook meer zwart.
Ja dat 1920x1080 dat geloof ik wel dat het er goed uitziet, maar als ik hem wat terug kan schalen vraag ik niet zoveel van mijn grafische kaart als ik een spel speel ofzo. Zou je daar eens naar kunnen kijken dat zou voor mij erg interessant zijn. Alvast Bedankt.
Verwijderd
Heeft iemand ook last van vertraging bij het gebruiken van een gameconsole i.c.m. de Samsung LE32B650? Hoe bevalt het gamen op die tv eigenlijk in het algemeen? Alvast bedankt!
Mijn schoonvader heeft sinds zaterdag een Samsung LE32B652 in huis.
Nou lees ik op meerdere sites dat deze TV ondersteuning heeft voor DVB-C (zelfs HD) en Ziggo wordt op de websites genoemd als zijnde "compatibel".
Maar de verkopende partij (BCC) beweert dat de TV er geen ondersteuning voor heeft en probeerde gelijk een HD decoder aan te smeren.
Weet iemand van jullie of de TV wel degelijk ondersteuning biedt voor ZIGGO digitale TV (HD), en zo ja, hoe gaat het in zijn werk. Moet er nog een module (zoals Ziggo helpdesk dat noemt) in de TV, en wat voor module moet er dan in, en nog beter; waar koop je zo'n module.
Veel vragen. Hopelijk weet iemand het antwoord!
Nou lees ik op meerdere sites dat deze TV ondersteuning heeft voor DVB-C (zelfs HD) en Ziggo wordt op de websites genoemd als zijnde "compatibel".
Maar de verkopende partij (BCC) beweert dat de TV er geen ondersteuning voor heeft en probeerde gelijk een HD decoder aan te smeren.
Weet iemand van jullie of de TV wel degelijk ondersteuning biedt voor ZIGGO digitale TV (HD), en zo ja, hoe gaat het in zijn werk. Moet er nog een module (zoals Ziggo helpdesk dat noemt) in de TV, en wat voor module moet er dan in, en nog beter; waar koop je zo'n module.
Verwijderd
Heeft iemand ondertussen de LG 32LH5000 al in actie gezien/ervaren? Ik ben erg geïnteresseerd in dit toestel, zoals velen met mij, en hoop dat iemand een verslag kan uitbrengen 
Als het goed is, staat het toestel deze week ik de winkel. Ik zal zelf een dezer dagen nog gaan kijken, maar ben nieuwsgierig naar jullie meningen. Bij mij gaat het tussen dit toestel en de samsung LE32B650. Ik twijfelde nog over de superieure Philips ( http://www.trustedreviews...32PFL9613D-32in-LCD-TV/p1 ) , maar die is mij misschien nog te duur
Als iemand iets gezien of ervaren heeft, please share your wisedom!
Thnx..!
Als het goed is, staat het toestel deze week ik de winkel. Ik zal zelf een dezer dagen nog gaan kijken, maar ben nieuwsgierig naar jullie meningen. Bij mij gaat het tussen dit toestel en de samsung LE32B650. Ik twijfelde nog over de superieure Philips ( http://www.trustedreviews...32PFL9613D-32in-LCD-TV/p1 ) , maar die is mij misschien nog te duur
Als iemand iets gezien of ervaren heeft, please share your wisedom!
Thnx..!
Hierover kan je meer lezen in mijn antwoord in dit draadje: Leon73 in "[LED] Samsung UE 32, 40, 46 B6000-serie"Marando schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:51:
Mijn schoonvader heeft sinds zaterdag een Samsung LE32B652 in huis.
Hebben de samsung LE32B650 en de LG 32LH5000 ook een CI slot? Ik gebruik namelijk digitenne en dan is dat wel heel praktisch icm een conax CAM.
De Sharp LC 32DH77E en de Panny TX-L32G10 hebben dat wel zag ik maar bij deze 2 staat het niet op de site vermeld. Bij de LG staat wel dvb-t (CI standard) maar bij CI slot staat weer een kruisje, nogal tegenstrijdig. ook beweerd de ene winkel van wel en de andere van niet.
En welk van deze 4 zou de beste keus zijn, ik kan over geen van allen professionele reviews vinden.
De Sharp LC 32DH77E en de Panny TX-L32G10 hebben dat wel zag ik maar bij deze 2 staat het niet op de site vermeld. Bij de LG staat wel dvb-t (CI standard) maar bij CI slot staat weer een kruisje, nogal tegenstrijdig. ook beweerd de ene winkel van wel en de andere van niet.
En welk van deze 4 zou de beste keus zijn, ik kan over geen van allen professionele reviews vinden.
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
Verwijderd
Ik heb er sowieso een van de samsung:
http://www.whathifi.com/Review/Samsung-LE32B650/
De LG is moeilijker te vinden en ook ik wacht dus nog op een professionele review.
http://www.whathifi.com/Review/Samsung-LE32B650/
De LG is moeilijker te vinden en ook ik wacht dus nog op een professionele review.
Hemelvaarts dag een 32lh500 besteld en de zaterdag daarop smorgens in huis.
Heb geen ervaring met andere lcd schermen kan dus niet echt vergelijken, maar deze geeft een fantastisch beeld en goed geluid, voor zover je van 2*10 watt iets kan verwachten.
Afstemmen en bediening is zeer simpel, alleen een eigenaardigheid in de page-up-down knop voor het zoeken door de zenders die net andersom werkt dan gevoelsmatig verwacht.
Dvb-c was even lastig, het duurde enige tijd voor we door hadden dat we als land Zweden of Finland
!!! moesten registreren om de noodzakelijke netwerkcode in te kunnen vullen.
We zitten nog in de pre-registratie fase maar kunnen al wel een aantal digitale kanalen ontvangen en een HD kanaal.
ps: Ik maak gebruik van een Alphacript module welke in het CI slot van de TV gestoken is, Ziggo ondersteunt het niet maar het lijkt goed te werken.
Heb geen ervaring met andere lcd schermen kan dus niet echt vergelijken, maar deze geeft een fantastisch beeld en goed geluid, voor zover je van 2*10 watt iets kan verwachten.
Afstemmen en bediening is zeer simpel, alleen een eigenaardigheid in de page-up-down knop voor het zoeken door de zenders die net andersom werkt dan gevoelsmatig verwacht.
Dvb-c was even lastig, het duurde enige tijd voor we door hadden dat we als land Zweden of Finland
We zitten nog in de pre-registratie fase maar kunnen al wel een aantal digitale kanalen ontvangen en een HD kanaal.
ps: Ik maak gebruik van een Alphacript module welke in het CI slot van de TV gestoken is, Ziggo ondersteunt het niet maar het lijkt goed te werken.
Verwijderd
Als ik vragen mag; heb je de tv ook al gebruikt i.c.m. een dvd-speler of gameconsole? Hoe zijn je bevindingen daarbij? Hoe bevalt het kijken van sport of andere snellere beeldbewegingen? Is dit scherp en vrij van "strepen" achter het onderwerp?plokmijn schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:46:
Dvb-c was even lastig, het duurde enige tijd voor we door hadden dat we als land Zweden of Finland!!! moesten registreren om de noodzakelijke netwerkcode in te kunnen vullen.
Ik ben erg geïnteresseerd in dit toestel, maar twijfel tussen deze en de Samsung LE32B650.. Iemand die mij daarin een tip kan geven?
Alvast bedankt!
Verwijderd
Ben zeer benieuwd waar je de 32LH5000 bestelt hebt... volgens mijn laatste informatie is ie nog steeds nergens in voorraad???plokmijn schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:46:
Dvb-c was even lastig, het duurde enige tijd voor we door hadden dat we als land Zweden of Finland!!! moesten registreren om de noodzakelijke netwerkcode in te kunnen vullen.
Verder natuurlijk leuk om meer gebruikerservaringen te horen!
Ik zat met hetzelfde probleem, gister verschillende winkels langs geweest voor de LG 32LH5000 en kreeg overal te horen dat hij pas in week 32 uitgeleverd gaat worden en de LG37LH5000 komt in week 23 a 24, 1 winkelier van BCC heeft zelfs naar LG gebeld om het na te vragen. Als er wel LH5000 toestel te koop worden aangeboden dan zijn dat volgens LG een ieder geval geen NL modellen werd mij verteld. Door deze info heb ik vandaag besloten om een Samsung LE32B650 te gaan kopen. Naar wat zoek werk op internet kwam ik uit bij http://www.plasma-discounter.nl die het toestel hadden staan (zelfs meer dan 50 stuks van dit model op voorraad) voor 608 euro. Dus die heb ik opgehaald en meteen een Humax HD kastje er bij genomen met Ziggo. Thuis alles aangesloten (wat zeer makkelijk verliep) en nu dus genieten van echt een super beeld mag ik wel zeggenVerwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:37:
[...]
Ik ben erg geïnteresseerd in dit toestel, maar twijfel tussen deze en de Samsung LE32B650..
Verwijderd
Zo was ik het ook van plan, op het HD kastje na dan. Ik was nog wel aan het twijfelen over het formaat, maar ik ben er nu over uit dat 37" gewoon niet effectief is in een kleinere kamer. 32" is groot zat en bovendien kan ik dan beter van de kwaliteit genieten (i.p.v. pixels tellen). Bedankt voor je opinie!EJSEJS schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 18:19:
[...]
Ik zat met hetzelfde probleem, gister verschillende winkels langs geweest voor de LG 32LH5000 en kreeg overal te horen dat hij pas in week 32 uitgeleverd gaat worden en de LG37LH5000 komt in week 23 a 24, 1 winkelier van BCC heeft zelfs naar LG gebeld om het na te vragen. Als er wel LH5000 toestel te koop worden aangeboden dan zijn dat volgens LG een ieder geval geen NL modellen werd mij verteld. Door deze info heb ik vandaag besloten om een Samsung LE32B650 te gaan kopen. Naar wat zoek werk op internet kwam ik uit bij http://www.plasma-discounter.nl die het toestel hadden staan (zelfs meer dan 50 stuks van dit model op voorraad) voor 608 euro. Dus die heb ik opgehaald en meteen een Humax HD kastje er bij genomen met Ziggo. Thuis alles aangesloten (wat zeer makkelijk verliep) en nu dus genieten van echt een super beeld mag ik wel zeggen
Ik ben ook blij dat ik toch voor 32" ben gegaan en niet voor 37", ik vind dit echt groot zat. En als je Ziggo neemt dan zou ik toch nog eens goed nadenken of je het HD kasje niet neemt. Het kost je 1X 100 euro meer dan het gewone kastje, maar ook de gewone kanalen worden 4X meer versterkt (HD upgescaled noemen ze het op hun website bij ziggo) werd mij uitgelegd.
Verwijderd
Ik zit zelf bij UPC, bevalt ook prima, en heb dus geen kastje nodig.. Ze hebben zelf ook een HD decoder, maar die heeft momenteel nauwelijks nut (vertelde een UPC verkoper mij persoonlijk
). Misschien in de toekomst. Eerst binnenkort de 32" maar halen.. In mijn kamertje van 16m2 met een kijkafstand tussen bank en tv van 2meter, lijkt mij dat meer dan voldoende, right?
Thnx for the tip!
Thnx for the tip!
Verwijderd
@Jeani0uz Hoe bedoel je geen kastje nodig? Ik zit ook bij UPC en zover ik weet heeft ondersteund UPC geen Alphacrypt e.d. voor in het CI slot.
Of bedoel je een ander soort kastje??
Verwijderd
Ik bedoelde; geen speciaal HD-kastje nodig. Ik ben blij met de standaard mediabox die erbij komt (kastjeVerwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 16:29:
@Jeani0uz Hoe bedoel je geen kastje nodig? Ik zit ook bij UPC en zover ik weet heeft ondersteund UPC geen Alphacrypt e.d. voor in het CI slot.
Effe iets heel anders; heeft de B650 een headphone- aansluiting?
Dat dacht ik dus ook altijd, maar de verkoper van ZIGGO heeft mij toch overtuigt om het wel te doen, ten eerste dus het verhaal dat met de HD kast ook de gewone kanalen nog eens 4X extra versterkt worden (misschien wel een verkopers praatje dat weet ik niet) maar het belangrijkste voor mij was, dat ook filmnet een HD kanaal heeft. En aangezien ik graag films kijk en dus ook filmnet er bij heb genomen vond ik die éénmalige 100 euro meer ten opzichten van het standaard kastje geen probleem, als er later meer kanalen in HD uitgezonden gaan worden heb ik alvast de kast om het te kunnen gaan ontvangenVerwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 14:23:
Ik zit zelf bij UPC, bevalt ook prima, en heb dus geen kastje nodig.. Ze hebben zelf ook een HD decoder, maar die heeft momenteel nauwelijks nut (vertelde een UPC verkoper mij persoonlijk).
Ja die zit er op...Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 09:25:
Effe iets heel anders; heeft de B650 een headphone- aansluiting?
[ Voor 12% gewijzigd door DON PAPA op 31-05-2009 14:57 ]
Verwijderd
Betreft de Samsung LE32B650:
Kan alleen de helderheid en contrastrating niet terugvinden... hetzelfde geldt voor de reactietijd, die zijn bij de LG32LH5000 goed te noemen...
Hoe zit dat bij deze Samsung?
Kan alleen de helderheid en contrastrating niet terugvinden... hetzelfde geldt voor de reactietijd, die zijn bij de LG32LH5000 goed te noemen...
Hoe zit dat bij deze Samsung?
Verwijderd
Ik heb gisteren toch maar de LE32B650 gehaald; wat een topding! Ik heb bij vrienden thuis en in winkels veel lcd's gezien, maar deze is net iets kleurrijker en heeft een geweldige diepgang. Ook over het mooi uitgewerkte menu ben ik zeer te spreken en de internetwidgets werken allemaal en beloven veel goeds voor in de toekomst (momenteel wat beperkt met het weer, nieuws, poker, sudoku, flickr en nog wat widgets).
Ik heb veel zitten sleutelen aan instellingen en ben benieuwd of er andere bezitters van deze lcdtv zijn die mij bepaalde instellingen aanraden/afraden? Ik heb een UPCbox (digitale tv) er aan hangen en heb het gevoel er meer uit te kunnen halen. Xbox360 is prachtig en lagvrij (via composiet) en ook DVD oogt fantastisch!
Dus als iemand denkt de perfecte settings gevonden te hebben voor deze tv, please do share!
Vragen zijn welkom trouwens..
Ik heb veel zitten sleutelen aan instellingen en ben benieuwd of er andere bezitters van deze lcdtv zijn die mij bepaalde instellingen aanraden/afraden? Ik heb een UPCbox (digitale tv) er aan hangen en heb het gevoel er meer uit te kunnen halen. Xbox360 is prachtig en lagvrij (via composiet) en ook DVD oogt fantastisch!
Dus als iemand denkt de perfecte settings gevonden te hebben voor deze tv, please do share!
Vragen zijn welkom trouwens..
Ik heb vandaag ook de 32B650 gekocht. Alleen vindt ik het beeld nog te wit in sommige gevallen. Zou het zeer waarderen als iemand goed beeld heeft en kan aangeven hoe zijn tv staat ingesteld.
Ik heb een vraagje, ik heb internet via tele2 en wou nu wel eens de tv (samsung 32B650) op internet aansluiten, Dus ik heb een netwerk kabel tussen de TV en mijn modem/router geplaatst. Als ik op de TV de netwerk instellingen op auto zet en dan een netwerk test doe dan loopt hij al vast bij het IP nummer. Maar als ik handmatig de IP/subnetmask/gateway/DNS-server invul en dan de netwerk test doe, dan loopt hij door tot PING van domein. Daar krijg ik de melding "verbinding met extern apparaat mislukt. raadpleeg u netwerkprovider." Ik heb al naar Tele2 gebeld, maar daar kom ik echt geen steek verder mee. Dus wie heeft voor mij een oplossing voor dit probleem ?
Weet niet of ie al in dit draadje staat, maar voor de 40" linkje : http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/Settings.htmsmartieno13 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 23:46:
Ik heb vandaag ook de 32B650 gekocht. Alleen vindt ik het beeld nog te wit in sommige gevallen. Zou het zeer waarderen als iemand goed beeld heeft en kan aangeven hoe zijn tv staat ingesteld.
Hi, ik zie dat er van LG ook een model 32HL7000 op de markt is. Deze is een paar tientjes duurder dan de 5000 en krijgt in de UK een dikke voldoende in de reviews. Enige verschil dat ik ontdekt heb is de dikte en de response tijd. Iemand bekend met dit scherm?
xMouse
Ik heb gisteren de 32B651 gekocht.
Mooi ding, prima beeld.
Maar wat mij opvalt bij teletekst, zowel analoog als digitaal, de achtergrond is verschillend gekleurd.
Blauw , groen en soms, als ik start met teletekst zwart.
De zwarte achtergrond vind ik het duidelijkst en zo gewend van mijn oude tv.
Doe ik iets fout, is dit aan te passen, of is dit normaal?
Mooi ding, prima beeld.
Maar wat mij opvalt bij teletekst, zowel analoog als digitaal, de achtergrond is verschillend gekleurd.
De zwarte achtergrond vind ik het duidelijkst en zo gewend van mijn oude tv.
Doe ik iets fout, is dit aan te passen, of is dit normaal?
Ik denk dat er dan toch iets met je TV aan de hand is, ik heb dan wel is waar de 32B650 maar waar ik ook naar teletekst kijk NED RTL SBS overal heeft hij gewoon een zwarte achtergrond. Ik zou er toch even na laten kijken als ik jouw was...jank schreef op zondag 07 juni 2009 @ 13:23:
Ik lees in sommige reviews dat de B650 last van input lag heeft. Nu lees ik ook van veel mensen die er geen last van hebben op een Xbox aangesloten via VGA. Nu heb ik zelf een PS3 aangesloten via HDMI. Is er iemand die dat ook heeft thuis en hoe is het met die input lag gesteld?
Verwijderd
Heb mijn LG 32LH5000 afgezegd... werd weer vertraagd tot ergens in juli...
Heb nu direct maar de B650 gekocht... eerste indruk is prima... heb alleen nog geen digitale tv.. maar dat zal snel komen.
Heb nu direct maar de B650 gekocht... eerste indruk is prima... heb alleen nog geen digitale tv.. maar dat zal snel komen.
Verwijderd
Ik heb zelf mijn Xbox360 aangesloten via HDMI op mijn B650 en heb he-le-maal geen last van lag. Noop, alleen maar haarscherpe beelden hier en daar heb ik geen last van.kbloem schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:06:
Ik lees in sommige reviews dat de B650 last van input lag heeft. Nu lees ik ook van veel mensen die er geen last van hebben op een Xbox aangesloten via VGA. Nu heb ik zelf een PS3 aangesloten via HDMI. Is er iemand die dat ook heeft thuis en hoe is het met die input lag gesteld?
Verwijderd
heeft iemand al ervaring met internet@tv? (met de B650)
Ben benieuwd of het de moeite waard is om iets mee te gaan doen.
Verwijderd
Ik heb zelf ervaring met de internet-widgets, als je die bedoeld. Dat zijn er op het moment een stuk of 15, waarmee je onder andere het weer, nieuws, sport, flickr, twitter kan checken. Of een potje poker of sudoku kan spelen.. Niets revolutionairs, maar dat kan altijd nog komen. Als je het mij vraagt gaat internet@tv in de toekomst een veel grotere rol spelen (browsen, msn, videophone etc?). Het is voor jouzelf de vraag of je dit zoekt.Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 16:16:
heeft iemand al ervaring met internet@tv? (met de B650)
Daarnaast is het streamen vanaf je pc natuurlijk erg handig..
Dank voor je reaktie, ik heb ook eens verder gekeken.EJSEJS schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:37:
[...]
Ik denk dat er dan toch iets met je TV aan de hand is, ik heb dan wel is waar de 32B650 maar waar ik ook naar teletekst kijk NED RTL SBS overal heeft hij gewoon een zwarte achtergrond. Ik zou er toch even na laten kijken als ik jouw was...
Inderdaad op alle zenders, duitse, belg, tv gelderland, zwarte achtergrond.
Maar op nederland is de achtergrond gekleurd. En ook niet willekeurig, maar gerelateerd aan de pagana's. Per 100 verschilt de kleur van de achtergrond. Alleen de pagina's 600 en 800 hebben dezelfde achtergrondkleur. Maar zijn ook beiden sportpagina's. Toeval of toch niet? Wel opvallend.
@Jank > Sorry maar ik heb een foutje gemaakt, bij mij zijn ook alle achtergrond kleuren verschillend op de NED teletekst pagina's. Ik had eerst gekeken via mijn HD kastje van ZIGGO en dan is wel alles gewoon zwart van achtergrond, maar via het analoge signaal geven ze dus wel verschillende kleuren...
Verwijderd
Dank voor de reactie... zal ook eens wat gaan proberen...Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:47:
[...]
Ik heb zelf ervaring met de internet-widgets, als je die bedoeld. Dat zijn er op het moment een stuk of 15, waarmee je onder andere het weer, nieuws, sport, flickr, twitter kan checken. Of een potje poker of sudoku kan spelen.. Niets revolutionairs, maar dat kan altijd nog komen. Als je het mij vraagt gaat internet@tv in de toekomst een veel grotere rol spelen (browsen, msn, videophone etc?). Het is voor jouzelf de vraag of je dit zoekt.
Daarnaast is het streamen vanaf je pc natuurlijk erg handig..
Wordt er ook gebruik gemaakt van de dongel van Samsung???
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2009 17:07 ]
Verwijderd
Die kan je gebruiken om je verbinding wireless te maken i.p.v. de aansluiting via ethernet-kabel.Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:11:
[...]
Dank voor de reactie... zal ook eens wat gaan proberen...
Wordt er ook gebruik gemaakt van de dongel van Samsung???
m'n vader heeft inmiddels de 32LH5000 thuis staan (dinsdag geleverd op kantoor), ik moet eerlijk zeggen ik ben heftig onder de indruk hoe LG de menustructuur onderhanden genomen heeft.
hij (mijn vader) kon er in iedergeval zelf 100% mee overweg, nu nog de BD370 aansluiten en kijken wat de prestaties zijn icm met een normale DVD
enige wat ik wat minder prettig vind is de handleiding, deze staat op een cdtje
* in principe is de LH serie vanaf deze week leverbaar (volgens LG B2B)
hij (mijn vader) kon er in iedergeval zelf 100% mee overweg, nu nog de BD370 aansluiten en kijken wat de prestaties zijn icm met een normale DVD
[ Voor 3% gewijzigd door orbit_ph op 11-06-2009 22:18 ]
Verwijderd
Dat begrijp ikVerwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:07:
[...]
Die kan je gebruiken om je verbinding wireless te maken i.p.v. de aansluiting via ethernet-kabel.
Ik vroeg me alleen af wat de ervaringen hiermee zijn?
Ik lees hier en daar in de topic dat mensen toch echt al in het bezit zijn van de LG32LH5000, ik zie hem echter nergens op voorrraad?orbit_ph schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:13:
m'n vader heeft inmiddels de 32LH5000 thuis staan (dinsdag geleverd op kantoor), ik moet eerlijk zeggen ik ben heftig onder de indruk hoe LG de menustructuur onderhanden genomen heeft.
xMouse
Ik heb zelf ook onderhand een oudere CRT Loewe Opta analoog aanschouwd, ook gekleurde achtergronden in teletekst.EJSEJS schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:31:
@Jank > Sorry maar ik heb een foutje gemaakt, bij mij zijn ook alle achtergrond kleuren verschillend op de NED teletekst pagina's. Ik had eerst gekeken via mijn HD kastje van ZIGGO en dan is wel alles gewoon zwart van achtergrond, maar via het analoge signaal geven ze dus wel verschillende kleuren...
Leuk, maar niet veel duidelijker om te lezen. Vanwaar deze gekleurde achtergronden?
Verwijderd
Ik heb sinds een paar weken de Samsung LE32B650, top toestel er mooi beeld!
De laatse drivers die er zijn uitgekomen, is het niet meer mogelijk om mp4 bestanden te bekijken dus ben ik weer terug naar de oude drivers.
Daarnaast heb ik problemen met het afspelen van mp3 bestanden, is daar al een oplossing voor?
De laatse drivers die er zijn uitgekomen, is het niet meer mogelijk om mp4 bestanden te bekijken dus ben ik weer terug naar de oude drivers.
Daarnaast heb ik problemen met het afspelen van mp3 bestanden, is daar al een oplossing voor?
Verwijderd
Ik ben redelijk technisch onderlegd maar niet in consumenten electronica dus ik weet weinig van alle technische termen af maar, dit is mijn mening over de 32LH5000
Ik heb vorige week de LG 32LH5000 thuis geleverd gekregen. Deze besteld bij jawel... de wehkamp, dit omdat ik hier een klantnummer heb en over het algemeen een goede eraring qua leveren, service en zelfs bij het retouneren van producten doen ze nooit moeilijk.
De tv werd netjes op het afgesproken tijdstip geleverd en bij mij in de gang gezet.( er zit een optionele service bij voor plaatsen en instaleren maar dat vond ik nogal overbodig).
De vormgeving spreekt voor zich en is dan ook een subjectief gegeven, wel elegant maar een ware stofmagneet. Dit weten ze bij LG zelf ook want je krijgt er een gratis doekje bij.
De AB is gebruiks vriendelijk, overzichtelijk en robuust. Tevens voorzien van een aantal handige snel keuze knoppen, voor onder andere geluid en beeld instellingen.
Ook zit er een speciale "energy saving" knop op waarmee je het stroomverbruik tot wel 80% kan terugdringen.
Waarbij ik mij wel afvraag waarom een tv niet gewoonweg standaard minder stroom verbruikt, maar goed.
TV uitgepakt voetje eronder geschroefd stekker in het stopcontact, mijn ziggo kastje uit de trapkast gevist (had ik al een half jaar liggen maar niet meer gebruikt omdat, mijn "oude" breedbeeld errug moeilijk deed)
Ook hiervan de stekker in het stopcontact, scart in de tv (nu nog samsung kastje maar, wil wel het CI slot gaan gebruiken).
Een vette maar totaal nutteloze optie is het langzaam pulserende standy lampje bij het inschakelen van de tv, hierdoor is het net of hij tot leven komt. Na het inschakelen verspringt dit lamje van rood naar blauw. Tevens is de tv voorzien van een normale aan en uitknop, voor mensen met een "standby fobie".
Na het inschakelen een beetje met de instellingen prutsen en automatisch zenders zoeken, onder een ander kopje in het menu kan je zenders selecteren, verplaatsen, wissen etc. en hierna... tv kijken.
Het gebruikers menu is redelijk uitgebreid maar vooral zeer eenvoudig in de bediening ervan.
Nadeel vind ik persoonlijk wel de gebruikers handleiding op een dvd- tje, in dit geval was een papieren boekie handiger geweest en eigenlijk vind ik in deze tijden een usb stickje toch wel het minste.
Wat ik ook mis is informatie over het uitgangs-signaal, onder het knopje "info" zou je dit allemaal moeten kunnen zien, echter werkt dit bij mij alleen als ik naar kabel of digitaal kijk en dus niet bij dvd's of spelcomputer?!?
Na een beetje prutsen met de beeld instellingen, ben ik zeer onder de indruk van de prestaties.
Kleuren zijn erg mooi en helder, contrast is zeer hoog d.w.z. zwart is echt zwart en wit is gewoon wit dit in alle denkbre gradaties en zonder dat een van beide de andere beinvloed.
Gewoon kabel tv is kijkbaar wordt netjes geupscaled naar 576i maar niet aan te raden, digitale tv is uitstekend ( afhankelijk van aanbieder). Wel moet ik zeggen dat de "true motion" bij dvd's een beetje een vaag beeld geeft bij snelle camera bewegingen, je kunt deze echter instellen op laag en dan valt het weer heel erg mee.
En.... GAMEN!
Xbox aangesloten met HDMI kabel en knallen. Perfect beeld, speciale game mode.
Spellen als Fallout en GOW2 worden formidabel weergegeven en heb het idee dat de 100hz hierin goed tot zijn recht komt,(mischien dankzij de hdmi?) echter blijft dit een punt van discussie aangezien geen enkele media drager een hogere frequentie bezit dan 50/60hz.
De response tijd van 2ms is uitsteken en meer dan genoeg voor snelle spellen.
Ik moest bij een aantal spellen wel de Xbox instellen op 1080i anders kreeg ik strepen in beeld. Maar dat vind ik verwaarloosbaar aangezien de games niet eens in 1080p zijn, en deze tekortkoming in dit geval te wijten is aan Microsoft en niet aan de tv.
Geluid was in eerste instantie errug slecht maar, nadat ik de "virtual srs" had ingeschakeld was dat ineens velen malen beter.
Het geluid is gewoon prima bij tv kijken, het is en blijft natuurlijk een lcd tv van 8cm diep dus je hebt gewoonweg geen klankast.
Oplossing even aansluiten aan je surround setje en kassa! niks meer te klagen.
Wat ik hier even aan toe wil voegen is dat er een optie opzit voor "clear voice" welke het stemgeluid duidelijker weer moet geven. Deze optie moeten ze meteen verwijderen en vergeten want het enige wat er gebeurd is dat je een gigantische Lag in je geluid krijgt. niet gebruiken dus!!
Al met al ben ik zeer tevreden. Op een schaal van 1 tot 10 geef ik deze tv dan ook een 8
Een goede tv voor een goede prijs ondanks de paar minpuntjes.
Ik heb vorige week de LG 32LH5000 thuis geleverd gekregen. Deze besteld bij jawel... de wehkamp, dit omdat ik hier een klantnummer heb en over het algemeen een goede eraring qua leveren, service en zelfs bij het retouneren van producten doen ze nooit moeilijk.
De tv werd netjes op het afgesproken tijdstip geleverd en bij mij in de gang gezet.( er zit een optionele service bij voor plaatsen en instaleren maar dat vond ik nogal overbodig).
De vormgeving spreekt voor zich en is dan ook een subjectief gegeven, wel elegant maar een ware stofmagneet. Dit weten ze bij LG zelf ook want je krijgt er een gratis doekje bij.
De AB is gebruiks vriendelijk, overzichtelijk en robuust. Tevens voorzien van een aantal handige snel keuze knoppen, voor onder andere geluid en beeld instellingen.
Ook zit er een speciale "energy saving" knop op waarmee je het stroomverbruik tot wel 80% kan terugdringen.
Waarbij ik mij wel afvraag waarom een tv niet gewoonweg standaard minder stroom verbruikt, maar goed.
TV uitgepakt voetje eronder geschroefd stekker in het stopcontact, mijn ziggo kastje uit de trapkast gevist (had ik al een half jaar liggen maar niet meer gebruikt omdat, mijn "oude" breedbeeld errug moeilijk deed)
Ook hiervan de stekker in het stopcontact, scart in de tv (nu nog samsung kastje maar, wil wel het CI slot gaan gebruiken).
Een vette maar totaal nutteloze optie is het langzaam pulserende standy lampje bij het inschakelen van de tv, hierdoor is het net of hij tot leven komt. Na het inschakelen verspringt dit lamje van rood naar blauw. Tevens is de tv voorzien van een normale aan en uitknop, voor mensen met een "standby fobie".
Na het inschakelen een beetje met de instellingen prutsen en automatisch zenders zoeken, onder een ander kopje in het menu kan je zenders selecteren, verplaatsen, wissen etc. en hierna... tv kijken.
Het gebruikers menu is redelijk uitgebreid maar vooral zeer eenvoudig in de bediening ervan.
Nadeel vind ik persoonlijk wel de gebruikers handleiding op een dvd- tje, in dit geval was een papieren boekie handiger geweest en eigenlijk vind ik in deze tijden een usb stickje toch wel het minste.
Wat ik ook mis is informatie over het uitgangs-signaal, onder het knopje "info" zou je dit allemaal moeten kunnen zien, echter werkt dit bij mij alleen als ik naar kabel of digitaal kijk en dus niet bij dvd's of spelcomputer?!?
Na een beetje prutsen met de beeld instellingen, ben ik zeer onder de indruk van de prestaties.
Kleuren zijn erg mooi en helder, contrast is zeer hoog d.w.z. zwart is echt zwart en wit is gewoon wit dit in alle denkbre gradaties en zonder dat een van beide de andere beinvloed.
Gewoon kabel tv is kijkbaar wordt netjes geupscaled naar 576i maar niet aan te raden, digitale tv is uitstekend ( afhankelijk van aanbieder). Wel moet ik zeggen dat de "true motion" bij dvd's een beetje een vaag beeld geeft bij snelle camera bewegingen, je kunt deze echter instellen op laag en dan valt het weer heel erg mee.
En.... GAMEN!
Xbox aangesloten met HDMI kabel en knallen. Perfect beeld, speciale game mode.
Spellen als Fallout en GOW2 worden formidabel weergegeven en heb het idee dat de 100hz hierin goed tot zijn recht komt,(mischien dankzij de hdmi?) echter blijft dit een punt van discussie aangezien geen enkele media drager een hogere frequentie bezit dan 50/60hz.
De response tijd van 2ms is uitsteken en meer dan genoeg voor snelle spellen.
Ik moest bij een aantal spellen wel de Xbox instellen op 1080i anders kreeg ik strepen in beeld. Maar dat vind ik verwaarloosbaar aangezien de games niet eens in 1080p zijn, en deze tekortkoming in dit geval te wijten is aan Microsoft en niet aan de tv.
Geluid was in eerste instantie errug slecht maar, nadat ik de "virtual srs" had ingeschakeld was dat ineens velen malen beter.
Het geluid is gewoon prima bij tv kijken, het is en blijft natuurlijk een lcd tv van 8cm diep dus je hebt gewoonweg geen klankast.
Oplossing even aansluiten aan je surround setje en kassa! niks meer te klagen.
Wat ik hier even aan toe wil voegen is dat er een optie opzit voor "clear voice" welke het stemgeluid duidelijker weer moet geven. Deze optie moeten ze meteen verwijderen en vergeten want het enige wat er gebeurd is dat je een gigantische Lag in je geluid krijgt. niet gebruiken dus!!
Al met al ben ik zeer tevreden. Op een schaal van 1 tot 10 geef ik deze tv dan ook een 8
Een goede tv voor een goede prijs ondanks de paar minpuntjes.
Ben inmiddels overgestapt naar Ziggo, en alles werkt nu prima qua netwerk & TVEJSEJS schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 20:05:
Ik heb een vraagje, ik heb internet via tele2 en wou nu wel eens de tv (samsung 32B650) op internet aansluiten, Dus ik heb een netwerk kabel tussen de TV en mijn modem/router geplaatst. Als ik op de TV de netwerk instellingen op auto zet en dan een netwerk test doe dan loopt hij al vast bij het IP nummer. Maar als ik handmatig de IP/subnetmask/gateway/DNS-server invul en dan de netwerk test doe, dan loopt hij door tot PING van domein. Daar krijg ik de melding "verbinding met extern apparaat mislukt. raadpleeg u netwerkprovider." Ik heb al naar Tele2 gebeld, maar daar kom ik echt geen steek verder mee. Dus wie heeft voor mij een oplossing voor dit probleem ?
Ik ben van plan de LG 32LH5000 te nemen, maar ik lees op AVForums dat je soms afschuwelijke ghosting hebt, of een soort gloed om bewegende objecten. Ik ben eigenlijk benieuwd of dit het geval is. Het schijnt door True Motion te komen. Ik heb nog niet de gelegenheid gehad om hem in de winkel te bekijken.
Maar ik kan eigenlijk niet wachten om hem te bestellen, en wil absoluut niet met een miskoop opgescheept zitten. Ik weet ook niet wat voor alternatief ik anders moet nemen in deze prijsklasse, de UE32B6000 is misschien een idee, maar die Edge LED met dynamic spreekt me niet zo aan.
Maar ik kan eigenlijk niet wachten om hem te bestellen, en wil absoluut niet met een miskoop opgescheept zitten. Ik weet ook niet wat voor alternatief ik anders moet nemen in deze prijsklasse, de UE32B6000 is misschien een idee, maar die Edge LED met dynamic spreekt me niet zo aan.
Ik heb beide toestellen in de mediamarkt bekeken, en ik heb toch voor de UE32B6000 gekozen, de LG LH leek gewoon wat dof en de kleuren waren veel minder helder dan de samsung. Ik ben blij dat ik toch eerst gekeken heb voordat ik zomaar blind een TV besteld heb.
Verwijderd
Voor diegene die zich nog aan het overtuigen zijn:
http://www.trustedreviews...g-LE32B650-32in-LCD-TV/p1
Vers van de pers en gelijk bovenaan de lijst.. Impressive..
Ik heb 'm zelf nu ook zo'n twee weken en er nog altijd zeeeer content mee!
http://www.trustedreviews...g-LE32B650-32in-LCD-TV/p1
Vers van de pers en gelijk bovenaan de lijst.. Impressive..
Ik heb 'm zelf nu ook zo'n twee weken en er nog altijd zeeeer content mee!
Jeani0uz's linkje heeft me zeker aan het twijfelen gebracht over de LG 32LH5000 en de Samsung LE32B650!
Wat ik tot nu toe heb ontdekt is dat de LG het allemaal nét iets minder goed doet op allerlei vlakken, en dat de Samsung juist enorm goed is, zeker als het aankomt op SD materiaal upscalen, zwartwaarden en 24p en 100Hz-technologie verwerken. Het lijkt dus een simpele keuze dat het de Samsung gaat worden voor mij, totdat...
...ik er achter kwam dat je bij de Samsung enorm last hebt van imput lag. Gamen zou daardoor op dit toestel soms een vervelende zaak worden, zonder dat je de speciale Game Mode activeert. Nadeel daarvan is dat je in deze modus niet nog 100Hz of de film-mode opties kan aanpassen. Nu is mijn vraag aan iedereen die deze televisie bezit: is dit een probleem? (Of is dit intussen al met een firmware update verholpen?) Want ik ben van plan om naast films erop te kijken, ook veel erop te gaan gamen met mijn PS3.
(En ook: Hoe is het gamen op de LG?)
Als ik dit weet, dan ga ik beide televisies maar eens goed in de winkel vergelijken, en dan zal ik aan het einde van deze maand (op mijn verjaardag :'D) hopelijk eindelijk in HD gamen/films kijken!
Alvast bedankt voor de hulp
Wat ik tot nu toe heb ontdekt is dat de LG het allemaal nét iets minder goed doet op allerlei vlakken, en dat de Samsung juist enorm goed is, zeker als het aankomt op SD materiaal upscalen, zwartwaarden en 24p en 100Hz-technologie verwerken. Het lijkt dus een simpele keuze dat het de Samsung gaat worden voor mij, totdat...
...ik er achter kwam dat je bij de Samsung enorm last hebt van imput lag. Gamen zou daardoor op dit toestel soms een vervelende zaak worden, zonder dat je de speciale Game Mode activeert. Nadeel daarvan is dat je in deze modus niet nog 100Hz of de film-mode opties kan aanpassen. Nu is mijn vraag aan iedereen die deze televisie bezit: is dit een probleem? (Of is dit intussen al met een firmware update verholpen?) Want ik ben van plan om naast films erop te kijken, ook veel erop te gaan gamen met mijn PS3.
Als ik dit weet, dan ga ik beide televisies maar eens goed in de winkel vergelijken, en dan zal ik aan het einde van deze maand (op mijn verjaardag :'D) hopelijk eindelijk in HD gamen/films kijken!
Verwijderd
Er is inderdaad sprake van inputlag, maar ik had het zelf geeneens door totdat een vriend van mij zei dat het menu in fifa2009 een fractie langzamer leek te reageren. Ik had ondertussen verschillende games gespeeld (Fifa, Saints Row2, Project Gotham, Assasins Creed, enkele demo's) en heb deze lag helemaal niet opgemerkt. Echter.. toen ik de tv in gamemode zette om de lag te elimineren, leek het gamen toch nét iets soepeler te gaan. Geloof het of niet, ik haalde zelfs betere gamescores! Het is dus voor het oog nauwelijks merkbaar, maar de gamemode doet stiekem toch wonderen. Daarnaast moet ik bekennen dat de gamemode geeneens zoveel onderdoet qua graphics. Het is nog steeds f*cking mooi!Morphweasel schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:18:
(...) Nu is mijn vraag aan iedereen die deze televisie bezit: is dit een probleem? (Of is dit intussen al met een firmware update verholpen?) Want ik ben van plan om naast films erop te kijken, ook veel erop te gaan gamen met mijn PS3.
Als het voor jou een investering is en het klopt wat je zegt over de vergelijking tussen beide tv's.. dan zou ik voor het beste gaan; de samsung. Hij blijft mij tot op heden nog altijd verbazen over de kwaliteit/mogelijkheden.
Tip; een lcd is mooier na een gemiddeld verbruik v 48uur, houd daar dus rekening mee. En kijk op het internet eens rond naar hoe je de instellingen optimaal kan maken. Fabrieksinstellingen halen nooit het maximale uit je tv. Bijv. hier: http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/Settings.htm
Succes en alvast gefeliciteerd!
Toch nu bij mijn Samsung LE32B650 met een vervelend effect geconfronteerd.
Vooral bij (vrouwen)gezichten met veel donker haar, lijkt het, dat het kapsel stil staat terwijl het hoofd beweegt. Het effect lijkt sterker bij verticale bewegingen, maar ook horizontaal nadrukkelijk veeg-effecten waar te nemen. Soms zelfs lijkt er een beeld overheen te zitten.
Zowel analoog, digitaal, als vanaf dvd.
Het effect is niet waarneembaar bij een tennisbal.
Er zal wel een term hiervoor zijn, maar is dit normaal, kan het gereduceerd/verdoezeld worden met een specifieke instelling. Ben wel wat aan het expertimenteren geweest, maar helaas nog zonder resultaat.
Vooral bij (vrouwen)gezichten met veel donker haar, lijkt het, dat het kapsel stil staat terwijl het hoofd beweegt. Het effect lijkt sterker bij verticale bewegingen, maar ook horizontaal nadrukkelijk veeg-effecten waar te nemen. Soms zelfs lijkt er een beeld overheen te zitten.
Er zal wel een term hiervoor zijn, maar is dit normaal, kan het gereduceerd/verdoezeld worden met een specifieke instelling. Ben wel wat aan het expertimenteren geweest, maar helaas nog zonder resultaat.
[ Voor 4% gewijzigd door jank op 03-07-2009 10:43 . Reden: aanvulling ]
Verwijderd
Ik zou Samsung hier eens over inlichten, want tot dusver heb ik hier geen last van gehad met mijn LE32B650. Alles loopt smooth hier... Succesjank schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 04:41:
Toch nu bij mijn Samsung LE32B650 met een vervelend effect geconfronteerd.
Ondertussen zijn ze van de winkel geweest, met een nieuw toestel. Hetzelfde effect. Het gaat hierbij met name om oudere opnames, Woodstock 1969 en oude tv-opnames van beatprogramma's uit de jaren 60.
Opvallend, dat op het LCD scherm van mijn zoon, LG met 50 Hz techniek, dit probleem zich niet voor lijkt te doen.
Vanavond zomogelijk op een Panasonic plasma eens kijken. En anders maar met Samsung eens in conclaaf gaan.
Opvallend, dat op het LCD scherm van mijn zoon, LG met 50 Hz techniek, dit probleem zich niet voor lijkt te doen.
Vanavond zomogelijk op een Panasonic plasma eens kijken. En anders maar met Samsung eens in conclaaf gaan.
Verwijderd
Ik zit heel erg te twijfelen tussen een Samsung B650 37 en 32 versie.
Situatie:
Kijkafstand is max 3.5 meter. Ik heb een upc mediabox met sd signaal. Ik ben bang dat de 37 versie een te blokkerig beeld zal geven met sd tv-signaal. Heb ik daarin gelijk?
Verder kijk ik veel series a la prison break van 45 min in 350MB. Is dat beeld nog do-able met een LE37B650?
Ik vind het overigens bijzonder irritant dat upc zijn eigen mediabox aanbiedt. Nu kan ik namelijk alleen met een scartkabel het signaal naar de tv sturen aangezien er geen hdmi uitgang op de mediabox zit. Zal dit nog eerder voor blokkerig beeld zorgen?
Situatie:
Kijkafstand is max 3.5 meter. Ik heb een upc mediabox met sd signaal. Ik ben bang dat de 37 versie een te blokkerig beeld zal geven met sd tv-signaal. Heb ik daarin gelijk?
Verder kijk ik veel series a la prison break van 45 min in 350MB. Is dat beeld nog do-able met een LE37B650?
Ik vind het overigens bijzonder irritant dat upc zijn eigen mediabox aanbiedt. Nu kan ik namelijk alleen met een scartkabel het signaal naar de tv sturen aangezien er geen hdmi uitgang op de mediabox zit. Zal dit nog eerder voor blokkerig beeld zorgen?
Contact gehad met Samsung, niet echt bevredigend. men kent het probleem niet, veegeffect in beeld, vermoeden een compabiliteitsprobleem met mijn beide dvd spelers, Panasonic en JVC.
Ik test nog een keer met een playstation 3, mocht dit ook niet werken, dan, zo heb ik afgesproken met Samsung, dan beschouw ik de tv als defect, danwel niet voldoen aan de eisen, die ik aan een dergelijke tv mag stellen. Dan hebben zij maar een oplossing aan te dragen. Ik houd jullie op de hoogte.
Ik test nog een keer met een playstation 3, mocht dit ook niet werken, dan, zo heb ik afgesproken met Samsung, dan beschouw ik de tv als defect, danwel niet voldoen aan de eisen, die ik aan een dergelijke tv mag stellen. Dan hebben zij maar een oplossing aan te dragen. Ik houd jullie op de hoogte.
Hoera, Samsung komt tv repareren.
Er wordt een onderdeel besteld, welk? Geen idee.
Maar dat op voorhand iets besteld wordt, doet vermoeden, dat het toch een bekend probleem is.
We wachten af.
Er wordt een onderdeel besteld, welk? Geen idee.
Maar dat op voorhand iets besteld wordt, doet vermoeden, dat het toch een bekend probleem is.
We wachten af.
Heeft iemand ervaring met de LE32B650 en digitenne via de CI ingang?
Ik heb sinds kort dit toestel i.c.m. digitenne. Alles is vlekkeloos verlopen. Was even onduidelijk hoe ik de zenders op de juiste volgorde krijg, maar blijkbaar ligt dit aan de landinstelling. Nadat ik die heb goed gezet worden de zender automatisch in de juiste volgorde gezet.
Er is 1 ding dat totaal niet werkt, dat is dat de tv gids voor geen meter klopt. De tijdsaanduiding is goed. Ook de melding van het huidige programma is goed. Maar als ik ga kijken naar de tijd hoe laat dit programma begonnen is en hoe laat dit programma eindigt, dan klopt dit voor geen meter!!!
Ook de "volledige gids" klopt totaal niet. Heeft iemand hier ervaring mee? Ligt dit aan de tv of toch aan digitenne?
Ik heb sinds kort dit toestel i.c.m. digitenne. Alles is vlekkeloos verlopen. Was even onduidelijk hoe ik de zenders op de juiste volgorde krijg, maar blijkbaar ligt dit aan de landinstelling. Nadat ik die heb goed gezet worden de zender automatisch in de juiste volgorde gezet.
Er is 1 ding dat totaal niet werkt, dat is dat de tv gids voor geen meter klopt. De tijdsaanduiding is goed. Ook de melding van het huidige programma is goed. Maar als ik ga kijken naar de tijd hoe laat dit programma begonnen is en hoe laat dit programma eindigt, dan klopt dit voor geen meter!!!
Ook de "volledige gids" klopt totaal niet. Heeft iemand hier ervaring mee? Ligt dit aan de tv of toch aan digitenne?
Mijn Samsung is gezien door een technicus. Niets aan defect, het zijn artifacts, die hinderlijk zichtbaar zijn, door de beperkte bandbreedte van het signaal en de optimale kwaliteit van mijn tv. Heb op mijn tv ook een werkelijke HD weergave mogen aanschouwen, die stond als een huis.
Als ik dit had geweten, dan had ik, of mijn oude tv gehouden, of een HD Ready tv gekocht. Desnoods met 50 Hz techniek.
Ik voel me dan ook een beetje bekocht.
Als ik dit had geweten, dan had ik, of mijn oude tv gehouden, of een HD Ready tv gekocht. Desnoods met 50 Hz techniek.
Ik voel me dan ook een beetje bekocht.
Zelf ben ik ook gaan twijfelen door de review op trusted reviews over de LE32B650 ( de 37 inch broer daar heb ik eigenlijk interesse in) denk dat ze niet zullen verschillen kwa kwaliteit en prestaties?
De volgende schermen ga ik volgende week nog wel even bekijken in allerlei winkels:
Panasonic Viera TX-L32G10( 37 inch variant is helaas net te duur voor me) of is deze echt stukken beter dan de andere wat jullie betreft?
LG 37LH5000
Samsung LE37B650
De samsungs zal ik dan toch even vergelijken als ik ze in de winkels zie want tot op heden staat die boven aan de lijst maar je weet maar nooit wat er kan veranderen als je een scherm in het echt ziet, ik zal melden welke het meest is bevallen
De volgende schermen ga ik volgende week nog wel even bekijken in allerlei winkels:
Panasonic Viera TX-L32G10( 37 inch variant is helaas net te duur voor me) of is deze echt stukken beter dan de andere wat jullie betreft?
LG 37LH5000
Samsung LE37B650
De samsungs zal ik dan toch even vergelijken als ik ze in de winkels zie want tot op heden staat die boven aan de lijst maar je weet maar nooit wat er kan veranderen als je een scherm in het echt ziet, ik zal melden welke het meest is bevallen
[ Voor 27% gewijzigd door pino85 op 30-08-2009 14:48 ]
Liefhebber van Tweakers
Er is weinig over te vinden, wel dit antwoord:Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 23:36:
Is de 32LH5000 voorzien van CI+ ondersteuning?
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:28:
[...]
De LH4000 en LH5000 hebben alleen een DVB-T aansluiting en geen DVB-C welke je nodig hebt voor Ziggo Digitaal. Je kunt dus hooguit een Digitenne aansluiting van KPN op je LG toestel aansluiten zonder een losse decoder.
/edit:
PS ga er even van uit dat je Ziggo via de kabel ontvangt net als ik
Pjabber schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:28:
De LH5000-reeks is voorzien van een standaard CI-sleuf. De gebruikershandleiding spreekt nergens over compatibiliteit met de nieuwere CI+-standaard.
Wellicht dat ondersteuning van CI+ met een toekomstige firmware-update alsnog gerealiseerd wordt.
DVB-C/DVB-T
De xxLH5000 beschikt wel over een gecombineerde DVB-C/DVB-T decoder. Als het toestel echter is ingesteld op de landcode Nederland is de DVB-C niet geactiveerd.
Om DVB-C in te schakelen dient de landcode in het optiemenu op Zweden te worden ingesteld.
Bij het (automatisch) instellen van de kanalen kan vervolgens gekozen worden voor de optie KABEL of ANTENNE. De optie KABEL wordt bij landcode Nederland (en de meeste andere) niet weergegeven.
Om het gehele digitale pakket van de providers volledig in te lezen moet het juiste netwerk id te worden ingegeven. De netwerk id's van de verschillende providers (per regio) zijn hier te vinden.
De FTA-kanalen uit het digitale pakket zijn na het opnieuw inlezen van de kanalen te bekijken. Dit aantal is echter zeer beperkt.
De LH4000 en LH5000 hebben alleen een DVB-T aansluiting en geen DVB-C welke je nodig hebt voor Ziggo Digitaal. Je kunt dus hooguit een Digitenne aansluiting van KPN op je LG toestel aansluiten zonder een losse decoder.
CI/CI+nidworkx schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 23:36:
Is de 32LH5000 voorzien van CI+ ondersteuning?
De LH5000-reeks is voorzien van een standaard CI-sleuf. De gebruikershandleiding spreekt nergens over compatibiliteit met de nieuwere CI+-standaard.
Wellicht dat ondersteuning van CI+ met een toekomstige firmware-update alsnog gerealiseerd wordt.
DVB-C/DVB-T
De xxLH5000 beschikt wel over een gecombineerde DVB-C/DVB-T decoder. Als het toestel echter is ingesteld op de landcode Nederland is de DVB-C niet geactiveerd.
Om DVB-C in te schakelen dient de landcode in het optiemenu op Zweden te worden ingesteld.
Bij het (automatisch) instellen van de kanalen kan vervolgens gekozen worden voor de optie KABEL of ANTENNE. De optie KABEL wordt bij landcode Nederland (en de meeste andere) niet weergegeven.
Om het gehele digitale pakket van de providers volledig in te lezen moet het juiste netwerk id te worden ingegeven. De netwerk id's van de verschillende providers (per regio) zijn hier te vinden.
De FTA-kanalen uit het digitale pakket zijn na het opnieuw inlezen van de kanalen te bekijken. Dit aantal is echter zeer beperkt.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Verwijderd
De enige CI+ modellen van LG zijn LH3300 en LF7300 zoals op het Ziggo forum bevestigd wordt door een Ziggo medewerker.ariekanari schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:24:
Pjabber schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:28:
CI/CI+
Maar wellicht ben je beter af met een CI-slot en een AlphaCrypt.
Bedankt voor de informatie!
Als ik het goed begrijp dan is het met een "gewoon" CI-slot en een AlphaCrypt ook gewoon mogelijk om de digitale kanalen van Ziggo te gebruiken, right?Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 17:43:
[...]
De enige CI+ modellen van LG zijn LH3300 en LF7300 zoals op het Ziggo forum bevestigd wordt door een Ziggo medewerker.
Maar wellicht ben je beter af met een CI-slot en een AlphaCrypt.
Verwijderd
Inderdaad, met dien verstande dat Ziggo dit niet ondersteunt, maar wel toegezegd heeft dat dit nog anderhalf à twee jaar zal werken. Wat er daarna gebeurt is onzeker.Pacjack schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:28:
Als ik het goed begrijp dan is het met een "gewoon" CI-slot en een AlphaCrypt ook gewoon mogelijk om de digitale kanalen van Ziggo te gebruiken, right?
NB AlphaCrypt in CI+ slot gaat binnenkort al niet meer werken.
Geachte tweakers.
Aangezien ik nu digitale tv heb van Ziggo en klaar wil zijn voor de toekomst en HD kanalen ben ik aan het kijken voor een tv met de volgende mogelijkheden:
- CI+ slot
- Ziggo ondersteuning (Ci+)
- Ingebouwde HD decoder (DVB-C Mpeg4?)
- LAN (DLNA)
- USB
- HDMI 1.3
- min 100hz
- min 32 inch
Na wat uitzoekwerk op internet kwam ik uit op de Samsung LE32B650
Hier heb ik nog een aantal vragen over:
- CI+
Volgens de pricewatch heeft deze CI+
Op de Samsung site staat er niets over.
Weet iemand of deze nu CI+ heeft?
-HD decoder
Volgens de pricewatch heeft deze alleen DVB-C
Volgens de Samsung site heeft deze DVB-C Mpeg4.
Weet iemand of deze nu HD signaal kan decoderen?
- HDMI
In zowel de pricewatch als op de website word alleen gesproken over HDMI.
Weet iemand welke versie HDMI deze TV heeft?
- Ziggo ondersteuning
Op de site van Ziggo zie ik dat de LE32B650T2PXXN ondersteund word.
In de pricewatch worden meerdere SKU's genoemd.
Als ik de LE32B650 bekijk bij complett.nl heeft hij de volgende SKU: LE32B650T2WXXN.
Word deze TV nu wel of niet door Ziggo ondersteund?
Aangezien ik nu digitale tv heb van Ziggo en klaar wil zijn voor de toekomst en HD kanalen ben ik aan het kijken voor een tv met de volgende mogelijkheden:
- CI+ slot
- Ziggo ondersteuning (Ci+)
- Ingebouwde HD decoder (DVB-C Mpeg4?)
- LAN (DLNA)
- USB
- HDMI 1.3
- min 100hz
- min 32 inch
Na wat uitzoekwerk op internet kwam ik uit op de Samsung LE32B650
Hier heb ik nog een aantal vragen over:
- CI+
Volgens de pricewatch heeft deze CI+
Op de Samsung site staat er niets over.
Weet iemand of deze nu CI+ heeft?
edit:
Ondertussen heb ik uitgevonden dat hij geen CI+ heeft maar CI
Ondertussen heb ik uitgevonden dat hij geen CI+ heeft maar CI
-HD decoder
Volgens de pricewatch heeft deze alleen DVB-C
Volgens de Samsung site heeft deze DVB-C Mpeg4.
Weet iemand of deze nu HD signaal kan decoderen?
edit:
Ondertussen heb ik uitgevonden dat tv's die mpeg4 kunnen decoderen HD tv kunnen doen
Ondertussen heb ik uitgevonden dat tv's die mpeg4 kunnen decoderen HD tv kunnen doen
- HDMI
In zowel de pricewatch als op de website word alleen gesproken over HDMI.
Weet iemand welke versie HDMI deze TV heeft?
edit:
Door wat ik heb uitgevonden is deze vraag overbodig en ben ik op zoek naar de PXXN versie
Door wat ik heb uitgevonden is deze vraag overbodig en ben ik op zoek naar de PXXN versie
- Ziggo ondersteuning
Op de site van Ziggo zie ik dat de LE32B650T2PXXN ondersteund word.
In de pricewatch worden meerdere SKU's genoemd.
Als ik de LE32B650 bekijk bij complett.nl heeft hij de volgende SKU: LE32B650T2WXXN.
Word deze TV nu wel of niet door Ziggo ondersteund?
edit:
Ondertussen heb ik uitgevonden dat alleen de PXXN serie CI+ heeft en ondersteund word
Ondertussen heb ik uitgevonden dat alleen de PXXN serie CI+ heeft en ondersteund word
[ Voor 14% gewijzigd door alucard.erbacam op 18-10-2009 19:53 ]
Ik heb sinds gisteren een Samsung LE32B651 aangeschaft. Echter krijg ik de tv altijd met moeite aan. Wanneer de tv in standby krijg ik deze met geen mogelijkheid meer aan. Ik kan op alle knoppen op de afstandbediening drukken maar het heeft geen zin.
- Stekker zit erin
- Nieuwe batterijen in de afstandbediening
- Stekker getest of die stroom levert
Er brandt alleen een rode knop en wanneer ik op de power knop op de afstandsbediening klik dan gaat ie knipperen maar beeld blijft uit. Ik moet heel veel geluk hebben wil die een keertje aan gaan. Maar wanneer ik hem vervolgens weer in standby zet, kan ik mijn geluk weer bij elkaar schrapen om hem nogmaals aan proberen te krijgen.
Weet iemand hoe dit komt of wat ik moet doen om dit probleem op te lossen?
- Stekker zit erin
- Nieuwe batterijen in de afstandbediening
- Stekker getest of die stroom levert
Er brandt alleen een rode knop en wanneer ik op de power knop op de afstandsbediening klik dan gaat ie knipperen maar beeld blijft uit. Ik moet heel veel geluk hebben wil die een keertje aan gaan. Maar wanneer ik hem vervolgens weer in standby zet, kan ik mijn geluk weer bij elkaar schrapen om hem nogmaals aan proberen te krijgen.
Weet iemand hoe dit komt of wat ik moet doen om dit probleem op te lossen?