Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299776

heeft iemand al ervaring met internet@tv? (met de B650)

Ben benieuwd of het de moeite waard is om iets mee te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302576

Anoniem: 299776 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 16:16:
heeft iemand al ervaring met internet@tv? (met de B650)

Ben benieuwd of het de moeite waard is om iets mee te gaan doen.
Ik heb zelf ervaring met de internet-widgets, als je die bedoeld. Dat zijn er op het moment een stuk of 15, waarmee je onder andere het weer, nieuws, sport, flickr, twitter kan checken. Of een potje poker of sudoku kan spelen.. Niets revolutionairs, maar dat kan altijd nog komen. Als je het mij vraagt gaat internet@tv in de toekomst een veel grotere rol spelen (browsen, msn, videophone etc?). Het is voor jouzelf de vraag of je dit zoekt.

Daarnaast is het streamen vanaf je pc natuurlijk erg handig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
EJSEJS schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:37:
[...]

Ik denk dat er dan toch iets met je TV aan de hand is, ik heb dan wel is waar de 32B650 maar waar ik ook naar teletekst kijk NED RTL SBS overal heeft hij gewoon een zwarte achtergrond. Ik zou er toch even na laten kijken als ik jouw was...
Dank voor je reaktie, ik heb ook eens verder gekeken.
Inderdaad op alle zenders, duitse, belg, tv gelderland, zwarte achtergrond.
Maar op nederland is de achtergrond gekleurd. En ook niet willekeurig, maar gerelateerd aan de pagana's. Per 100 verschilt de kleur van de achtergrond. Alleen de pagina's 600 en 800 hebben dezelfde achtergrondkleur. Maar zijn ook beiden sportpagina's. Toeval of toch niet? Wel opvallend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:22

DON PAPA

Tweaker-fan

@Jank > Sorry maar ik heb een foutje gemaakt, bij mij zijn ook alle achtergrond kleuren verschillend op de NED teletekst pagina's. Ik had eerst gekeken via mijn HD kastje van ZIGGO en dan is wel alles gewoon zwart van achtergrond, maar via het analoge signaal geven ze dus wel verschillende kleuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302576 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:47:
[...]

Ik heb zelf ervaring met de internet-widgets, als je die bedoeld. Dat zijn er op het moment een stuk of 15, waarmee je onder andere het weer, nieuws, sport, flickr, twitter kan checken. Of een potje poker of sudoku kan spelen.. Niets revolutionairs, maar dat kan altijd nog komen. Als je het mij vraagt gaat internet@tv in de toekomst een veel grotere rol spelen (browsen, msn, videophone etc?). Het is voor jouzelf de vraag of je dit zoekt.

Daarnaast is het streamen vanaf je pc natuurlijk erg handig..
Dank voor de reactie... zal ook eens wat gaan proberen...

Wordt er ook gebruik gemaakt van de dongel van Samsung???

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 299776 op 11-06-2009 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299776 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:11:
[...]

Dank voor de reactie... zal ook eens wat gaan proberen...

Wordt er ook gebruik gemaakt van de dongel van Samsung???
Die kan je gebruiken om je verbinding wireless te maken i.p.v. de aansluiting via ethernet-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orbit_ph
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-06 15:29
m'n vader heeft inmiddels de 32LH5000 thuis staan (dinsdag geleverd op kantoor), ik moet eerlijk zeggen ik ben heftig onder de indruk hoe LG de menustructuur onderhanden genomen heeft.

hij (mijn vader) kon er in iedergeval zelf 100% mee overweg, nu nog de BD370 aansluiten en kijken wat de prestaties zijn icm met een normale DVD

enige wat ik wat minder prettig vind is de handleiding, deze staat op een cdtje

* in principe is de LH serie vanaf deze week leverbaar (volgens LG B2B)

[ Voor 3% gewijzigd door orbit_ph op 11-06-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302576 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:07:
[...]

Die kan je gebruiken om je verbinding wireless te maken i.p.v. de aansluiting via ethernet-kabel.
Dat begrijp ik :)
Ik vroeg me alleen af wat de ervaringen hiermee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

orbit_ph schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:13:
m'n vader heeft inmiddels de 32LH5000 thuis staan (dinsdag geleverd op kantoor), ik moet eerlijk zeggen ik ben heftig onder de indruk hoe LG de menustructuur onderhanden genomen heeft.

hij (mijn vader) kon er in iedergeval zelf 100% mee overweg, nu nog de BD370 aansluiten en kijken wat de prestaties zijn icm met een normale DVD

enige wat ik wat minder prettig vind is de handleiding, deze staat op een cdtje

* in principe is de LH serie vanaf deze week leverbaar (volgens LG B2B)
Ik lees hier en daar in de topic dat mensen toch echt al in het bezit zijn van de LG32LH5000, ik zie hem echter nergens op voorrraad?

xMouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
EJSEJS schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:31:
@Jank > Sorry maar ik heb een foutje gemaakt, bij mij zijn ook alle achtergrond kleuren verschillend op de NED teletekst pagina's. Ik had eerst gekeken via mijn HD kastje van ZIGGO en dan is wel alles gewoon zwart van achtergrond, maar via het analoge signaal geven ze dus wel verschillende kleuren...
Ik heb zelf ook onderhand een oudere CRT Loewe Opta analoog aanschouwd, ook gekleurde achtergronden in teletekst.
Leuk, maar niet veel duidelijker om te lezen. Vanwaar deze gekleurde achtergronden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181496

Ik heb sinds een paar weken de Samsung LE32B650, top toestel er mooi beeld!
De laatse drivers die er zijn uitgekomen, is het niet meer mogelijk om mp4 bestanden te bekijken dus ben ik weer terug naar de oude drivers.
Daarnaast heb ik problemen met het afspelen van mp3 bestanden, is daar al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306170

Ik ben redelijk technisch onderlegd maar niet in consumenten electronica dus ik weet weinig van alle technische termen af maar, dit is mijn mening over de 32LH5000

Ik heb vorige week de LG 32LH5000 thuis geleverd gekregen. Deze besteld bij jawel... de wehkamp, dit omdat ik hier een klantnummer heb en over het algemeen een goede eraring qua leveren, service en zelfs bij het retouneren van producten doen ze nooit moeilijk.

De tv werd netjes op het afgesproken tijdstip geleverd en bij mij in de gang gezet.( er zit een optionele service bij voor plaatsen en instaleren maar dat vond ik nogal overbodig).

De vormgeving spreekt voor zich en is dan ook een subjectief gegeven, wel elegant maar een ware stofmagneet. Dit weten ze bij LG zelf ook want je krijgt er een gratis doekje bij.

De AB is gebruiks vriendelijk, overzichtelijk en robuust. Tevens voorzien van een aantal handige snel keuze knoppen, voor onder andere geluid en beeld instellingen.
Ook zit er een speciale "energy saving" knop op waarmee je het stroomverbruik tot wel 80% kan terugdringen.
Waarbij ik mij wel afvraag waarom een tv niet gewoonweg standaard minder stroom verbruikt, maar goed.

TV uitgepakt voetje eronder geschroefd stekker in het stopcontact, mijn ziggo kastje uit de trapkast gevist (had ik al een half jaar liggen maar niet meer gebruikt omdat, mijn "oude" breedbeeld errug moeilijk deed)
Ook hiervan de stekker in het stopcontact, scart in de tv (nu nog samsung kastje maar, wil wel het CI slot gaan gebruiken).
Een vette maar totaal nutteloze optie is het langzaam pulserende standy lampje bij het inschakelen van de tv, hierdoor is het net of hij tot leven komt. Na het inschakelen verspringt dit lamje van rood naar blauw. Tevens is de tv voorzien van een normale aan en uitknop, voor mensen met een "standby fobie".

Na het inschakelen een beetje met de instellingen prutsen en automatisch zenders zoeken, onder een ander kopje in het menu kan je zenders selecteren, verplaatsen, wissen etc. en hierna... tv kijken.

Het gebruikers menu is redelijk uitgebreid maar vooral zeer eenvoudig in de bediening ervan.
Nadeel vind ik persoonlijk wel de gebruikers handleiding op een dvd- tje, in dit geval was een papieren boekie handiger geweest en eigenlijk vind ik in deze tijden een usb stickje toch wel het minste.
Wat ik ook mis is informatie over het uitgangs-signaal, onder het knopje "info" zou je dit allemaal moeten kunnen zien, echter werkt dit bij mij alleen als ik naar kabel of digitaal kijk en dus niet bij dvd's of spelcomputer?!?

Na een beetje prutsen met de beeld instellingen, ben ik zeer onder de indruk van de prestaties.
Kleuren zijn erg mooi en helder, contrast is zeer hoog d.w.z. zwart is echt zwart en wit is gewoon wit dit in alle denkbre gradaties en zonder dat een van beide de andere beinvloed.
Gewoon kabel tv is kijkbaar wordt netjes geupscaled naar 576i maar niet aan te raden, digitale tv is uitstekend ( afhankelijk van aanbieder). Wel moet ik zeggen dat de "true motion" bij dvd's een beetje een vaag beeld geeft bij snelle camera bewegingen, je kunt deze echter instellen op laag en dan valt het weer heel erg mee.

En.... GAMEN!
Xbox aangesloten met HDMI kabel en knallen. Perfect beeld, speciale game mode.
Spellen als Fallout en GOW2 worden formidabel weergegeven en heb het idee dat de 100hz hierin goed tot zijn recht komt,(mischien dankzij de hdmi?) echter blijft dit een punt van discussie aangezien geen enkele media drager een hogere frequentie bezit dan 50/60hz.
De response tijd van 2ms is uitsteken en meer dan genoeg voor snelle spellen.

Ik moest bij een aantal spellen wel de Xbox instellen op 1080i anders kreeg ik strepen in beeld. Maar dat vind ik verwaarloosbaar aangezien de games niet eens in 1080p zijn, en deze tekortkoming in dit geval te wijten is aan Microsoft en niet aan de tv.

Geluid was in eerste instantie errug slecht maar, nadat ik de "virtual srs" had ingeschakeld was dat ineens velen malen beter.
Het geluid is gewoon prima bij tv kijken, het is en blijft natuurlijk een lcd tv van 8cm diep dus je hebt gewoonweg geen klankast.
Oplossing even aansluiten aan je surround setje en kassa! niks meer te klagen.

Wat ik hier even aan toe wil voegen is dat er een optie opzit voor "clear voice" welke het stemgeluid duidelijker weer moet geven. Deze optie moeten ze meteen verwijderen en vergeten want het enige wat er gebeurd is dat je een gigantische Lag in je geluid krijgt. niet gebruiken dus!!

Al met al ben ik zeer tevreden. Op een schaal van 1 tot 10 geef ik deze tv dan ook een 8

Een goede tv voor een goede prijs ondanks de paar minpuntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 01:22

DON PAPA

Tweaker-fan

EJSEJS schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 20:05:
Ik heb een vraagje, ik heb internet via tele2 en wou nu wel eens de tv (samsung 32B650) op internet aansluiten, Dus ik heb een netwerk kabel tussen de TV en mijn modem/router geplaatst. Als ik op de TV de netwerk instellingen op auto zet en dan een netwerk test doe dan loopt hij al vast bij het IP nummer. Maar als ik handmatig de IP/subnetmask/gateway/DNS-server invul en dan de netwerk test doe, dan loopt hij door tot PING van domein. Daar krijg ik de melding "verbinding met extern apparaat mislukt. raadpleeg u netwerkprovider." Ik heb al naar Tele2 gebeld, maar daar kom ik echt geen steek verder mee. Dus wie heeft voor mij een oplossing voor dit probleem ?
Ben inmiddels overgestapt naar Ziggo, en alles werkt nu prima qua netwerk & TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik ben van plan de LG 32LH5000 te nemen, maar ik lees op AVForums dat je soms afschuwelijke ghosting hebt, of een soort gloed om bewegende objecten. Ik ben eigenlijk benieuwd of dit het geval is. Het schijnt door True Motion te komen. Ik heb nog niet de gelegenheid gehad om hem in de winkel te bekijken.
Maar ik kan eigenlijk niet wachten om hem te bestellen, en wil absoluut niet met een miskoop opgescheept zitten. Ik weet ook niet wat voor alternatief ik anders moet nemen in deze prijsklasse, de UE32B6000 is misschien een idee, maar die Edge LED met dynamic spreekt me niet zo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik heb beide toestellen in de mediamarkt bekeken, en ik heb toch voor de UE32B6000 gekozen, de LG LH leek gewoon wat dof en de kleuren waren veel minder helder dan de samsung. Ik ben blij dat ik toch eerst gekeken heb voordat ik zomaar blind een TV besteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor diegene die zich nog aan het overtuigen zijn:
http://www.trustedreviews...g-LE32B650-32in-LCD-TV/p1

Vers van de pers en gelijk bovenaan de lijst.. Impressive..
Ik heb 'm zelf nu ook zo'n twee weken en er nog altijd zeeeer content mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphweasel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-04 08:50
Jeani0uz's linkje heeft me zeker aan het twijfelen gebracht over de LG 32LH5000 en de Samsung LE32B650!

Wat ik tot nu toe heb ontdekt is dat de LG het allemaal nét iets minder goed doet op allerlei vlakken, en dat de Samsung juist enorm goed is, zeker als het aankomt op SD materiaal upscalen, zwartwaarden en 24p en 100Hz-technologie verwerken. Het lijkt dus een simpele keuze dat het de Samsung gaat worden voor mij, totdat...

...ik er achter kwam dat je bij de Samsung enorm last hebt van imput lag. Gamen zou daardoor op dit toestel soms een vervelende zaak worden, zonder dat je de speciale Game Mode activeert. Nadeel daarvan is dat je in deze modus niet nog 100Hz of de film-mode opties kan aanpassen. Nu is mijn vraag aan iedereen die deze televisie bezit: is dit een probleem? (Of is dit intussen al met een firmware update verholpen?) Want ik ben van plan om naast films erop te kijken, ook veel erop te gaan gamen met mijn PS3.
(En ook: Hoe is het gamen op de LG?)

Als ik dit weet, dan ga ik beide televisies maar eens goed in de winkel vergelijken, en dan zal ik aan het einde van deze maand (op mijn verjaardag :'D) hopelijk eindelijk in HD gamen/films kijken! :D

Alvast bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morphweasel schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:18:
(...) Nu is mijn vraag aan iedereen die deze televisie bezit: is dit een probleem? (Of is dit intussen al met een firmware update verholpen?) Want ik ben van plan om naast films erop te kijken, ook veel erop te gaan gamen met mijn PS3.
(En ook: Hoe is het gamen op de LG?)

Als ik dit weet, dan ga ik beide televisies maar eens goed in de winkel vergelijken, en dan zal ik aan het einde van deze maand (op mijn verjaardag :'D) hopelijk eindelijk in HD gamen/films kijken! :D

Er is inderdaad sprake van inputlag, maar ik had het zelf geeneens door totdat een vriend van mij zei dat het menu in fifa2009 een fractie langzamer leek te reageren. Ik had ondertussen verschillende games gespeeld (Fifa, Saints Row2, Project Gotham, Assasins Creed, enkele demo's) en heb deze lag helemaal niet opgemerkt. Echter.. toen ik de tv in gamemode zette om de lag te elimineren, leek het gamen toch nét iets soepeler te gaan. Geloof het of niet, ik haalde zelfs betere gamescores! Het is dus voor het oog nauwelijks merkbaar, maar de gamemode doet stiekem toch wonderen. Daarnaast moet ik bekennen dat de gamemode geeneens zoveel onderdoet qua graphics. Het is nog steeds f*cking mooi!

Als het voor jou een investering is en het klopt wat je zegt over de vergelijking tussen beide tv's.. dan zou ik voor het beste gaan; de samsung. Hij blijft mij tot op heden nog altijd verbazen over de kwaliteit/mogelijkheden.

Tip; een lcd is mooier na een gemiddeld verbruik v 48uur, houd daar dus rekening mee. En kijk op het internet eens rond naar hoe je de instellingen optimaal kan maken. Fabrieksinstellingen halen nooit het maximale uit je tv. Bijv. hier: http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/Settings.htm

Succes en alvast gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
Toch nu bij mijn Samsung LE32B650 met een vervelend effect geconfronteerd.
Vooral bij (vrouwen)gezichten met veel donker haar, lijkt het, dat het kapsel stil staat terwijl het hoofd beweegt. Het effect lijkt sterker bij verticale bewegingen, maar ook horizontaal nadrukkelijk veeg-effecten waar te nemen. Soms zelfs lijkt er een beeld overheen te zitten.
Zowel analoog, digitaal, als vanaf dvd.
Het effect is niet waarneembaar bij een tennisbal.
Er zal wel een term hiervoor zijn, maar is dit normaal, kan het gereduceerd/verdoezeld worden met een specifieke instelling. Ben wel wat aan het expertimenteren geweest, maar helaas nog zonder resultaat.

[ Voor 4% gewijzigd door jank op 03-07-2009 10:43 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jank schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 04:41:
Toch nu bij mijn Samsung LE32B650 met een vervelend effect geconfronteerd.
Vooral bij (vrouwen)gezichten met veel donker haar, lijkt het, dat het kapsel stil staat terwijl het hoofd beweegt. Het effect lijkt sterker bij verticale bewegingen, maar ook horizontaal nadrukkelijk veeg-effecten waar te nemen. Soms zelfs lijkt er een beeld overheen te zitten.
Zowel analoog, digitaal, als vanaf dvd.
Het effect is niet waarneembaar bij een tennisbal.
Er zal wel een term hiervoor zijn, maar is dit normaal, kan het gereduceerd/verdoezeld worden met een specifieke instelling. Ben wel wat aan het expertimenteren geweest, maar helaas nog zonder resultaat.
Ik zou Samsung hier eens over inlichten, want tot dusver heb ik hier geen last van gehad met mijn LE32B650. Alles loopt smooth hier... Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
Ondertussen zijn ze van de winkel geweest, met een nieuw toestel. Hetzelfde effect. Het gaat hierbij met name om oudere opnames, Woodstock 1969 en oude tv-opnames van beatprogramma's uit de jaren 60.
Opvallend, dat op het LCD scherm van mijn zoon, LG met 50 Hz techniek, dit probleem zich niet voor lijkt te doen.
Vanavond zomogelijk op een Panasonic plasma eens kijken. En anders maar met Samsung eens in conclaaf gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46214

Ik zit heel erg te twijfelen tussen een Samsung B650 37 en 32 versie.

Situatie:
Kijkafstand is max 3.5 meter. Ik heb een upc mediabox met sd signaal. Ik ben bang dat de 37 versie een te blokkerig beeld zal geven met sd tv-signaal. Heb ik daarin gelijk?

Verder kijk ik veel series a la prison break van 45 min in 350MB. Is dat beeld nog do-able met een LE37B650?

Ik vind het overigens bijzonder irritant dat upc zijn eigen mediabox aanbiedt. Nu kan ik namelijk alleen met een scartkabel het signaal naar de tv sturen aangezien er geen hdmi uitgang op de mediabox zit. Zal dit nog eerder voor blokkerig beeld zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
Contact gehad met Samsung, niet echt bevredigend. men kent het probleem niet, veegeffect in beeld, vermoeden een compabiliteitsprobleem met mijn beide dvd spelers, Panasonic en JVC.
Ik test nog een keer met een playstation 3, mocht dit ook niet werken, dan, zo heb ik afgesproken met Samsung, dan beschouw ik de tv als defect, danwel niet voldoen aan de eisen, die ik aan een dergelijke tv mag stellen. Dan hebben zij maar een oplossing aan te dragen. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
Hoera, Samsung komt tv repareren.
Er wordt een onderdeel besteld, welk? Geen idee.
Maar dat op voorhand iets besteld wordt, doet vermoeden, dat het toch een bekend probleem is.
We wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Laatst online: 18-06 13:33
Heeft iemand ervaring met de LE32B650 en digitenne via de CI ingang?

Ik heb sinds kort dit toestel i.c.m. digitenne. Alles is vlekkeloos verlopen. Was even onduidelijk hoe ik de zenders op de juiste volgorde krijg, maar blijkbaar ligt dit aan de landinstelling. Nadat ik die heb goed gezet worden de zender automatisch in de juiste volgorde gezet.

Er is 1 ding dat totaal niet werkt, dat is dat de tv gids voor geen meter klopt. De tijdsaanduiding is goed. Ook de melding van het huidige programma is goed. Maar als ik ga kijken naar de tijd hoe laat dit programma begonnen is en hoe laat dit programma eindigt, dan klopt dit voor geen meter!!! :(
Ook de "volledige gids" klopt totaal niet. Heeft iemand hier ervaring mee? Ligt dit aan de tv of toch aan digitenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
Mijn Samsung is gezien door een technicus. Niets aan defect, het zijn artifacts, die hinderlijk zichtbaar zijn, door de beperkte bandbreedte van het signaal en de optimale kwaliteit van mijn tv. Heb op mijn tv ook een werkelijke HD weergave mogen aanschouwen, die stond als een huis.
Als ik dit had geweten, dan had ik, of mijn oude tv gehouden, of een HD Ready tv gekocht. Desnoods met 50 Hz techniek.
Ik voel me dan ook een beetje bekocht. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-06 12:06

pino85

Im just a Bird in the Sky

Zelf ben ik ook gaan twijfelen door de review op trusted reviews over de LE32B650 ( de 37 inch broer daar heb ik eigenlijk interesse in) denk dat ze niet zullen verschillen kwa kwaliteit en prestaties?

De volgende schermen ga ik volgende week nog wel even bekijken in allerlei winkels:

Panasonic Viera TX-L32G10( 37 inch variant is helaas net te duur voor me) of is deze echt stukken beter dan de andere wat jullie betreft?

LG 37LH5000
Samsung LE37B650

De samsungs zal ik dan toch even vergelijken als ik ze in de winkels zie want tot op heden staat die boven aan de lijst maar je weet maar nooit wat er kan veranderen als je een scherm in het echt ziet, ik zal melden welke het meest is bevallen

[ Voor 27% gewijzigd door pino85 op 30-08-2009 14:48 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06 11:43
Anoniem: 188147 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 23:36:
Is de 32LH5000 voorzien van CI+ ondersteuning?
Er is weinig over te vinden, wel dit antwoord:
Anoniem: 21125 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:28:
[...]

De LH4000 en LH5000 hebben alleen een DVB-T aansluiting en geen DVB-C welke je nodig hebt voor Ziggo Digitaal. Je kunt dus hooguit een Digitenne aansluiting van KPN op je LG toestel aansluiten zonder een losse decoder.

/edit:
PS ga er even van uit dat je Ziggo via de kabel ontvangt net als ik :+

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Laatst online: 22:17
Pjabber schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:28:
De LH4000 en LH5000 hebben alleen een DVB-T aansluiting en geen DVB-C welke je nodig hebt voor Ziggo Digitaal. Je kunt dus hooguit een Digitenne aansluiting van KPN op je LG toestel aansluiten zonder een losse decoder.
nidworkx schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 23:36:
Is de 32LH5000 voorzien van CI+ ondersteuning?
CI/CI+
De LH5000-reeks is voorzien van een standaard CI-sleuf. De gebruikershandleiding spreekt nergens over compatibiliteit met de nieuwere CI+-standaard.
Wellicht dat ondersteuning van CI+ met een toekomstige firmware-update alsnog gerealiseerd wordt.

DVB-C/DVB-T
De xxLH5000 beschikt wel over een gecombineerde DVB-C/DVB-T decoder. Als het toestel echter is ingesteld op de landcode Nederland is de DVB-C niet geactiveerd.

Om DVB-C in te schakelen dient de landcode in het optiemenu op Zweden te worden ingesteld.
Bij het (automatisch) instellen van de kanalen kan vervolgens gekozen worden voor de optie KABEL of ANTENNE. De optie KABEL wordt bij landcode Nederland (en de meeste andere) niet weergegeven.

Om het gehele digitale pakket van de providers volledig in te lezen moet het juiste netwerk id te worden ingegeven. De netwerk id's van de verschillende providers (per regio) zijn hier te vinden.
De FTA-kanalen uit het digitale pakket zijn na het opnieuw inlezen van de kanalen te bekijken. Dit aantal is echter zeer beperkt.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77341

ariekanari schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:24:
Pjabber schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:28:
CI/CI+
De LH5000-reeks is voorzien van een standaard CI-sleuf. De gebruikershandleiding spreekt nergens over compatibiliteit met de nieuwere CI+-standaard.
Wellicht dat ondersteuning van CI+ met een toekomstige firmware-update alsnog gerealiseerd wordt.
De enige CI+ modellen van LG zijn LH3300 en LF7300 zoals op het Ziggo forum bevestigd wordt door een Ziggo medewerker.

Maar wellicht ben je beter af met een CI-slot en een AlphaCrypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06 11:43
Bedankt voor de informatie!
Anoniem: 77341 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 17:43:
[...]

De enige CI+ modellen van LG zijn LH3300 en LF7300 zoals op het Ziggo forum bevestigd wordt door een Ziggo medewerker.

Maar wellicht ben je beter af met een CI-slot en een AlphaCrypt.
Als ik het goed begrijp dan is het met een "gewoon" CI-slot en een AlphaCrypt ook gewoon mogelijk om de digitale kanalen van Ziggo te gebruiken, right?

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77341

Pacjack schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:28:
Als ik het goed begrijp dan is het met een "gewoon" CI-slot en een AlphaCrypt ook gewoon mogelijk om de digitale kanalen van Ziggo te gebruiken, right?
Inderdaad, met dien verstande dat Ziggo dit niet ondersteunt, maar wel toegezegd heeft dat dit nog anderhalf à twee jaar zal werken. Wat er daarna gebeurt is onzeker.

NB AlphaCrypt in CI+ slot gaat binnenkort al niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 14:54
Geachte tweakers.

Aangezien ik nu digitale tv heb van Ziggo en klaar wil zijn voor de toekomst en HD kanalen ben ik aan het kijken voor een tv met de volgende mogelijkheden:
- CI+ slot
- Ziggo ondersteuning (Ci+)
- Ingebouwde HD decoder (DVB-C Mpeg4?)
- LAN (DLNA)
- USB
- HDMI 1.3
- min 100hz
- min 32 inch

Na wat uitzoekwerk op internet kwam ik uit op de Samsung LE32B650
Hier heb ik nog een aantal vragen over:

- CI+
Volgens de pricewatch heeft deze CI+
Op de Samsung site staat er niets over.
Weet iemand of deze nu CI+ heeft?
edit:
Ondertussen heb ik uitgevonden dat hij geen CI+ heeft maar CI

-HD decoder
Volgens de pricewatch heeft deze alleen DVB-C
Volgens de Samsung site heeft deze DVB-C Mpeg4.
Weet iemand of deze nu HD signaal kan decoderen?
edit:
Ondertussen heb ik uitgevonden dat tv's die mpeg4 kunnen decoderen HD tv kunnen doen

- HDMI
In zowel de pricewatch als op de website word alleen gesproken over HDMI.
Weet iemand welke versie HDMI deze TV heeft?
edit:
Door wat ik heb uitgevonden is deze vraag overbodig en ben ik op zoek naar de PXXN versie

- Ziggo ondersteuning
Op de site van Ziggo zie ik dat de LE32B650T2PXXN ondersteund word.
In de pricewatch worden meerdere SKU's genoemd.
Als ik de LE32B650 bekijk bij complett.nl heeft hij de volgende SKU: LE32B650T2WXXN.
Word deze TV nu wel of niet door Ziggo ondersteund?
edit:
Ondertussen heb ik uitgevonden dat alleen de PXXN serie CI+ heeft en ondersteund word

[ Voor 14% gewijzigd door alucard.erbacam op 18-10-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-06 00:32
Ik heb sinds gisteren een Samsung LE32B651 aangeschaft. Echter krijg ik de tv altijd met moeite aan. Wanneer de tv in standby krijg ik deze met geen mogelijkheid meer aan. Ik kan op alle knoppen op de afstandbediening drukken maar het heeft geen zin.

- Stekker zit erin
- Nieuwe batterijen in de afstandbediening
- Stekker getest of die stroom levert

Er brandt alleen een rode knop en wanneer ik op de power knop op de afstandsbediening klik dan gaat ie knipperen maar beeld blijft uit. Ik moet heel veel geluk hebben wil die een keertje aan gaan. Maar wanneer ik hem vervolgens weer in standby zet, kan ik mijn geluk weer bij elkaar schrapen om hem nogmaals aan proberen te krijgen.

Weet iemand hoe dit komt of wat ik moet doen om dit probleem op te lossen?
Pagina: 1 2 Laatste