[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 54.870 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296487

Thanks voor de tips :)

Moet nog even nadenken dat ik het boek nu koop. Even google'n naar testkings en etc. Als dat ook n goede voorbereiding voor t examen is, is t wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 13:23
Anoniem: 296487 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:05:

Moet nog even nadenken dat ik het boek nu koop. Even google'n naar testkings en etc. Als dat ook n goede voorbereiding voor t examen is, is t wel zo handig.
Testkings zijn geen voorbereiding voor 't examen, testkings zijn eigenlijk cheaten. Je weet de vragen die je krijgt al, dus weet ook wat je kunt verwachten. Op die manier leer je al gauw de antwoorden letterlijk over te nemen, waardoor je alleen jezelf in de maling neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:05

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Anoniem: 296487 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:05:

Testkings zijn geen goede voorbereidingen voor je examens aangezien de antwoorden bij die 'oefen'-vragen vaak niet correct zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 13:03

Cis

chratnox schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:14:
[...]

Testkings zijn geen voorbereiding voor 't examen, testkings zijn eigenlijk cheaten. Je weet de vragen die je krijgt al, dus weet ook wat je kunt verwachten. Op die manier leer je al gauw de antwoorden letterlijk over te nemen, waardoor je alleen jezelf in de maling neemt.
Correctie: testkings zijn een uitstekende manier om je examen voor te bereiden. Als je testking vragen oefent, en zelf alle antwoorden controleert middels technet, ben je er vrijwel zeker van dat je je examen haalt.
Daarentegen: het is de slechtste manier om jezelf ervan te overtuigen dat je de stof beheerst. Je leert inderdaad de vragen en antwoorden, bewust danwel onbewust, uit je hoofd. Achteraf zal je dan ook niet een fijn gevoel hebben (denk ik) en op je eerste werkdag bij je nieuwe werkgever sta je met een mond vol tanden als je niet weet wat een stub zone of WSUS is. :z

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
Cis schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:45:
[...]

Correctie: testkings zijn een uitstekende manier om je examen voor te bereiden. Als je testking vragen oefent, en zelf alle antwoorden controleert middels technet, ben je er vrijwel zeker van dat je je examen haalt.
Daarentegen: het is de slechtste manier om jezelf ervan te overtuigen dat je de stof beheerst. Je leert inderdaad de vragen en antwoorden, bewust danwel onbewust, uit je hoofd. Achteraf zal je dan ook niet een fijn gevoel hebben (denk ik) en op je eerste werkdag bij je nieuwe werkgever sta je met een mond vol tanden als je niet weet wat een stub zone of WSUS is. :z
Eens. Ik ben wel 's bij een klant geweest waar een volledige omgeving beheert werd. Deze gasten waren allemaal MCSA 2003 en hadden ruime ervaring in het beheren van een omgeving. Toen ik vroeg of de DNS omgeving AD integrated was stonden ze me glazig aan te kijken, terwijl ze wel geacht werden de omgeving te beheren en in de lucht te houden.

Nu snap ik dat je moeite kunt hebben met DNS, maar een beetje basiskennis word je wel geacht te hebben lijkt me.

[ Voor 5% gewijzigd door chratnox op 22-04-2009 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

chratnox schreef op woensdag 22 april 2009 @ 20:24:
[...]

Eens. Ik ben wel 's bij een klant geweest waar een volledige omgeving beheert werd. Deze gasten waren allemaal MCSA 2003 en hadden ruime ervaring in het beheren van een omgeving. Toen ik vroeg of de DNS omgeving AD integrated was stonden ze me glazig aan te kijken, terwijl ze wel geacht werden de omgeving te beheren en in de lucht te houden.

Nu snap ik dat je moeite kunt hebben met DNS, maar een beetje basiskennis word je wel geacht te hebben lijkt me.
Oh dat heeft niks met testkings te maken.. heel nederland zit vol met die gasten :+ :D Ik heb mensen dingen zien doen in productie omgevingen....tenenkrommend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
Anoniem: 5897 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 09:29:
[...]

Oh dat heeft niks met testkings te maken.. heel nederland zit vol met die gasten :+ :D Ik heb mensen dingen zien doen in productie omgevingen....tenenkrommend..
Ik stem voor een ervaringentopic! Soort laat ze maar lachen. In mijn geval wel namelijk. Ik vroeg aan 1 van die gasten hoe ie aan die papieren kwam als ie zn mcsa had en eigenlijk helemaal niets wist, maar hij kon niet meer vertellen dan "oh, ik heb testkings geleerd".

[ Voor 23% gewijzigd door chratnox op 23-04-2009 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Laatst online: 22-06 21:50

magneet

Magnetic enhanced

Anoniem: 5897 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 09:29:
[...]

dat zie je overal en is niet exclusief voor mensen met of zonder ervaring en met of zonder papieren. Ik heb echt superervaren mensen dingen zien moeten doen waarvan ik dacht dat kan nooit goed gaan. Vraag je daarna naar uitleg waarom dan hadden ze echt een perfecte reden ervoor.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Laatst online: 18:24
Ik heb mijn mcsa 2003 en wil nu de upgrade doen naar 2008.
Nu is er alleen maar het microsoft 70-648/649 boek.
Is het 70-648 examen goed te doen met dat boek?

[ Voor 7% gewijzigd door died_laughing op 23-04-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-04 08:44
Vanmiddag 70-290 gehaald met 856 punten.
Nu ga ik vol frisse tegenzin moed beginnen aan 70-291.

Ik zie wel een klein beetje tegen hoofdstuk 2 (TCP/IP) op. Dat ziet er erg "wiskundig" uit en wiskunde en ik zijn nou niet echt hele dikke vrienden.

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bunneh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:05
prep guide is er voor het aankomende beta examen van MCTS: Windows 7, Configuration

http://www.microsoft.com/learning/en/us/Exams/70-680.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-06 16:17
2bmws schreef op donderdag 23 april 2009 @ 19:38:
Vanmiddag 70-290 gehaald met 856 punten.
Nu ga ik vol frisse tegenzin moed beginnen aan 70-291.

Ik zie wel een klein beetje tegen hoofdstuk 2 (TCP/IP) op. Dat ziet er erg "wiskundig" uit en wiskunde en ik zijn nou niet echt hele dikke vrienden.
Ik ben nu ook met 70-291 bezig en het hele DNS verhaal vind ik toch stukken ingewikkelder dan TCP/IP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:12
Weet iemand of je het Beta Windows 7 examen ook als vervanging voor het Windows Vista examen mag doen in het upgrade traject van MCSE 2003 naar MCITP Enterprise Administrator 2008?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 16:56

_Arthur

blub

St00mwals schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 08:37:
Weet iemand of je het Beta Windows 7 examen ook als vervanging voor het Windows Vista examen mag doen in het upgrade traject van MCSE 2003 naar MCITP Enterprise Administrator 2008?
Ja, dat mag. Echter, je krijgt de MCITP Enterprise Administrator 2008 credential pas nadat de uitslag van je examen bekend gemaakt wordt. Dat is dus al snel 1 tot 2 maanden na je examen. Wil je daar niet op wachten, dan toch het XP of Vista examen doen.

Linkje: http://www.microsoft.com/learning/en/us/Exams/70-680.aspx
Credit Toward Certification
When you pass Exam 70-680: TS: Windows 7, Configuring, you complete the requirements for the following certification(s):
MCTS: Windows 7, Configuration
Exam 70-680: TS: Windows 7, Configuring: counts as credit toward the following certification(s):
MCITP: Enterprise Administrator
MCITP: Enterprise Desktop Administrator 7
MCITP: Enterprise Desktop Support Technician 7
Zoals je ziet komen er twee nieuwe MCITP credentials bij die gericht zijn op Desktop Support.

[ Voor 34% gewijzigd door _Arthur op 24-04-2009 11:01 . Reden: Er miste een cijfert. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
_Arthur schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:34:
[...]

Ja, dat mag. Echter, je krijgt de MCITP Enterprise Administrator 2008 credential pas nadat de uitslag van je examen bekend gemaakt wordt. Dat is dus al snel 1 tot 2 maanden na je examen. Wil je daar niet op wachten, dan toch het XP of Vista examen doen.

Linkje: http://www.microsoft.com/learning/en/us/Exams/70-680.aspx

[...]

Zoals je ziet komen er twee nieuwe MCITP credentials bij die gericht zijn op Desktop Support.
Eh...mis ik iets :+ De enige nieuwe MCITP is de Desktop Administrator 7, de overige 2 bestaan al en daarvan is Enterprise Administrator echt niet gericht op Desktop Support :+

Yanze -> Heb jij die vragen die we van Krista gemaild hebben gekregen mbt het DA examen al teruggestuurd?

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 24-04-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:32
died_laughing schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:49:
Ik heb mijn mcsa 2003 en wil nu de upgrade doen naar 2008.
Nu is er alleen maar het microsoft 70-648/649 boek.
Is het 70-648 examen goed te doen met dat boek?
Ben er momenteel mee bezig en is goed te doen.
Het zijn 16 hoofdstukken waarvan je er 10 behandeld voor 70-648.
En voor zover ik heb gehoord is het niet zo'n zwaar examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

TheVMaster schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:56:
Eh...mis ik iets :+ De enige nieuwe MCITP is de Desktop Administrator 7, de overige 2 bestaan al en daarvan is Enterprise Administrator echt niet gericht op Desktop Support :+
Over-tiep-foutje.

De tweede nieuwe is dus "MCITP: Enterprise Desktop Support Technician 7". De 7 miste in mijn posting.

Dus de laatste twee richten zich op Desktop Support. Bij de Enterprise Admin is dat natuurlijk niet het geval 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
TheVMaster schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:56:
[...]
Yanze -> Heb jij die vragen die we van Krista gemaild hebben gekregen mbt het DA examen al teruggestuurd?
Tuurlijk, afgelopen zondagmorgen al (of was 't zaterdag?). Vond het wel interessant om te zien uit welke hoek de vragen waarschijnlijk gaan komen. Een collega van me heeft nog even wat meer met Krista gemaild en daaruit bleek dat 70-685 vooral een 2e lijns examen wordt en 70-686 vooral een 3e lijns, iets pittiger dus!

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Yanze schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 11:08:
[...]

Tuurlijk, afgelopen zondagmorgen al (of was 't zaterdag?). Vond het wel interessant om te zien uit welke hoek de vragen waarschijnlijk gaan komen. Een collega van me heeft nog even wat meer met Krista gemaild en daaruit bleek dat 70-685 vooral een 2e lijns examen wordt en 70-686 vooral een 3e lijns, iets pittiger dus!
Oke lachen...ik ga het van 't weekend ff uitvoeren ;) zat beetje krap in de tijd de afgelopen week....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
En ff vroeg erbij.... ;)
Test Site: GLOBAL KNOWLEDGE TRAINING
Test Site Address: GLOBAL KNOWLEDGE TRAINING
Iepenhoeve 5
3438 MR
NIEUWEGEIN , NLD

Test Site Phone #: 30 608 9445
Appointment Date: 05/14/2009
Appointment Time: 12:00
Buhaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 15:34
Net vroeg genoeg blijkbaar... net om 8 uur: The maximum count for the promotion has been exceeded. Please try another promotion... K%T !!!
chratnox schreef op maandag 27 april 2009 @ 06:38:
En ff vroeg erbij.... ;)

[...]

Buhaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
NightMare schreef op maandag 27 april 2009 @ 08:08:
Net vroeg genoeg blijkbaar... net om 8 uur: The maximum count for the promotion has been exceeded. Please try another promotion... K%T !!!

[...]
Haha ja, ik was om half 7 ofzo. Ik vraag me alleen wel af op welke tijd hij beschikbaar is gekomen. Als ie wereldwijd om 12u 's nachts (GMT+1) beschikbaar is gekomen hebben ze in andere landen natuurlijk wel een schappelijke tijd waarop ze kunnen registreren. Iemand anders op GoT die ook geregistreerd is voor 't examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

NightMare schreef op maandag 27 april 2009 @ 08:08:
Sodejuh, deze is wel erg snel vol. Mooi klote :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:47
chratnox schreef op maandag 27 april 2009 @ 08:21:
[...]

Haha ja, ik was om half 7 ofzo. Ik vraag me alleen wel af op welke tijd hij beschikbaar is gekomen. Als ie wereldwijd om 12u 's nachts (GMT+1) beschikbaar is gekomen hebben ze in andere landen natuurlijk wel een schappelijke tijd waarop ze kunnen registreren. Iemand anders op GoT die ook geregistreerd is voor 't examen?
Balen zeg:(
Agenda gezet op 27 april 0:00 maar toen stond er helaas nog niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 15:43
Ik dacht er ook vroeg bij te zijn met mijn 7:15 uur, was de promo-code helaas al onbruikbaar geworden: maximum count exceeded ...

Is er een kans dat er een nieuwe promo-code komt? Is dit in het verleden wel eens geweest als er zo'n overweldige belangstelling was voor een Beta-examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bunneh
Wat gek, ik heb mezelf om 7:40 nog kunnen registreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Dit was in het verleden, ik meen bij Vista of W2K8, ook zo en toen is het aantal seats heropend en kon iedereen die 'te laat' was zich weer wel gewoon registreren.

ff afwachten dus nog en vooral comments posten op de blogs ;)

http://blogs.technet.com/...indows-7-configuring.aspx
http://blogs.technet.com/...s-7-exam-development.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Laatst online: 18:24
Ik maak altijd gebruik van testout en cbt nuggets om te leren voor een examen.
Alleen hebben die niks voor het 70-648 examen.
Weet er iemand nog een ander programma die wel het 70-648 examen heeft?
Of zou ik de 70-649 kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
died_laughing schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:25:
70-648 kun je de nuggets voor 70-640 en 70-642 voor gebruiken. Voor 70-649 gebruik je 70-640 en 70-642 en daarbij 70-643. Het zijn upgrade examens, waardoor het een compositie is van meerdere examens. Op de microsoft site kun je denk wel vinden wat de echte exameneisen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
chratnox schreef op maandag 27 april 2009 @ 08:21:
[...]

'k heb het om 12:00 CET nog geprobeert, maar eh...toen stond hij er nog niet op. Vanuit Venezuela kreeg ik ook al een reactie dat men niet meer kon registereren..terwijl het daar nog niet eens 27 april was. Volgens mij is er iets goed fout gegaan....te weinig stoelen beschikbaar :+

'k heb de Learning groep ff een mail gestuurd met de vraag hoe we nu nog het examen kunnen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Ik denk het niet:

http://blogs.technet.com/...indows-7-configuring.aspx

Sorry, but there were a limited number of beta seats and with thousands of people trying to register as soon as it opened up, they went astonishingly quick. As the invite above indicates, having a code "does not guarantee you a seat in the beta; we recommend that you register immediately! Beta exams have limited availability and are operated under a first-come-first-served basis. Once all beta slots are filled, no additional seats will be offered."

As you would imagine, the Win 7 stuff is very, very popular. We appreciate your enthusiasm but have only a limited number of slots to fill. There will be plenty of availability when the exam goes live.

Thanks again!

J. Seymour

Dus we moeten voortaan echt midden in de nacht opstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Gloeiende gloeiende....maar dat betekend dus dat de Amerikanen zelf achter het net vissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 21:04
Komen er nog nieuwe voucher codes voor TS Win7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Voucher codes zowieso niet, maar misschien een Promotion code :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
* Zwelgje was er vroeg bij vandaag en heeft wel een exam registration _/-\o_

lucky bastard blijkbaar, niemand op het werk kan nog boeken :P

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Je bent inderdaad een van de Happy Few

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Powershell schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:04:
* TheVMaster was er vroeg bij vandaag en heeft wel een exam registration _/-\o_

lucky bastard blijkbaar, niemand op het werk kan nog boeken :P
OMG....hoe vroeg was jij dan? :+ Ach..'k heb nog een voucher code liggen...misschien gebruik ik die dan wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Volgens mij werkt dat niet Helmer, beta examens kunnen dacht ik alleen met Promotional Codes.

Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
TheVMaster schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:14:
[...]

OMG....hoe vroeg was jij dan? :+ Ach..'k heb nog een voucher code liggen...misschien gebruik ik die dan wel...
Ik ook. Mijn mail van prometric was rond kwart voor 7, toen werkte alles naar behoren, heb tenslotte gewoon kunnen registreren en bevestiging van prometric gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Hmm..ik heb hem nu ook geboekt met een Voucher-code....zo dan kan ik hem tenminste gewoon doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik krijg nu ook deze melding:
The maximum count for the promotion has been exceeded. Please try another promotion.
Het is dus al niet meer mogelijk om te registreren voor dit examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

shadowman12 schreef op maandag 27 april 2009 @ 13:48:
Ik krijg nu ook deze melding:
Het is dus al niet meer mogelijk om te registreren voor dit examen?
Misschien als je een pagina terug leest: vanochtend vroeg was dat al niet meer het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
TheVMaster schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:35:
Hmm..ik heb hem nu ook geboekt met een Voucher-code....zo dan kan ik hem tenminste gewoon doen :)
Mag ik vragen hoe je aan die vouchers komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

_Arthur schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:59:
[...]

Feli! En zo te zien volg je bijna dezelfde volgorde als ik, ik moet ook nog Vista doen voor de Enterprise Admin credential 8)

Eigenlijk helemaal geen zin in in dat Vista examen, denk dat ik de Win7 over een tijdje ga doen.
Heb em net gedaan.. 850 puntjes. Heb ze allemaal binnen nu voor Enterprise Admin. Ben er weer vanaf voorlopig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
shadowman12 schreef op maandag 27 april 2009 @ 15:06:
[...]

Die kun je gewoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
shadowman12 schreef op maandag 27 april 2009 @ 15:06:
[...]

Ja dat mag je...die heb ik vorig jaar eens van Microsoft gekregen als dank dat ik deelnam aan een of andere live meeting over MCP gerelateerde zaken :+
Yanze schreef op maandag 27 april 2009 @ 15:25:
[...]

Die kun je gewoon kopen.
Dat ook inderdaad, maar ik ga natuurlijk geen 140 euri betalen voor een beta examen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
TheVMaster schreef op maandag 27 april 2009 @ 16:06:
[...]

Dat ook inderdaad, maar ik ga natuurlijk geen 140 euri betalen voor een beta examen :+
Precies! Wij allen blijven hollanders en hollanders betalen niets wanneer 't niet nodig is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 15:34
Win 7 beta 71-680 is weer open, heb net geregistreerd (met de promo code...)!! Wel vlug zijn....

[ Voor 12% gewijzigd door NightMare op 27-04-2009 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Ik heb zojuist de 71-680 kunnen boeken via prometric! Met de WIN7J code, dus schiet op! Er is nog hoop!

Iemand was me net een minuutje voor 8-) Maar het klopt dus wel.
Monday, April 27, 2009 12:00 PM by jseymour
# re: Exam 71-680 – One Hot Ticket!
We just increased the available beta slots. Please keep in mind these will go terribly fast and, like every beta exam we’ve ever offered, is still on a first come, first served basis.

Also, I'd like to mention that the whole point of a beta exam, as some have mentioned, is to gather statistics and comments from candidates who take the exam rather than providing a chance to certify for free. In exchange for your help in giving us statistics we need, we offer a free exam in the way of thanks. Having qualified and novice candidates are both helpful in this process.

Good luck, and thanks again for your enthusiasm!
Van: http://blogs.technet.com/...1-680-one-hot-ticket.aspx

[ Voor 95% gewijzigd door _Arthur op 27-04-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Pfieewww......het is idd gelukt :+ 'k had me al eerder geregistreerd met een voucher-code. Dat examen heb ik gecanceled...enneh..die voucher heb ik gelijk weer gebruikt om een ander examen te boeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Mij is het nu ook gelukt. Yes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Komt het allemaal toch nog goed ;)

Succes met studeren allen! En feel free to post any useful whitepapers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Dit is een vraag voor de wat meer ervaren it pro's. Hoe kun je jezelf het beste voorbereiden op een beta examen, in dit geval Windows 7, als je zo'n examen voor de eerste keer doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
shadowman12 schreef op maandag 27 april 2009 @ 20:18:
Dit is een vraag voor de wat meer ervaren it pro's. Hoe kun je jezelf het beste voorbereiden op een beta examen, in dit geval Windows 7, als je zo'n examen voor de eerste keer doet?
- handson experience
- webcasts
- whitepapers
- TechNet doc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Yanze schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:05:
Komt het allemaal toch nog goed ;)

Succes met studeren allen! En feel free to post any useful whitepapers!
U vraagt wij draaien ;)

Technical Overview of DirectAccess in Windows 7 and Windows Server 2008 R2
Windows 7 IT Pro Guides

Vooral die What's New lijkt me wel handig in de laatste link, is 45 pagina's met alles wat er allemaal nieuw in Windows 7 is.

[ Voor 23% gewijzigd door Turdie op 27-04-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:32
died_laughing schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:25:
Er is een CBT Nugget voor 70-649.
Die kun je gewoon gebruiken en sla je de laatste hoofdstukken gewoon over, die hebben betrekking tot 70-643.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
'k heb ff de moeite genomen om e.e.a. qua prep material bij elkaar te zoeken en op m'n blog te knallen : http://blog.hznet.nl/2009...7-configuring-exam-71-680

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Ik heb de MS Press boeken besteld voor MCITP: Server Administrator 2008.
Dit traject heeft de volgende modules: 70-640, 70-642, 70-646

Ik heb 0,0 ervaring met windows 2008. (heb het wel een keer geinstalleerd maar verder dan dat heb ik het nog niet gezien.

Verder heb ik wel veel ervaring met 2003 Server.

Iemand een suggestie in welke volgorde ik deze 3 modules kan leren?
gewoon bij 640 beginnen en bij 646 eindigen? of is er een andere logischer weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 13:03

Cis

Anoniem: 35872 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:25:

Ik heb 0,0 ervaring met windows 2008. (heb het wel een keer geinstalleerd maar verder dan dat heb ik het nog niet gezien.

Begin vorige week heb ik 640 gedaan en geslaagd. Ik had ook nog geen ervaring met Windows 2008. Gepland staan nu 642 en daarna 646.
Voorbereiding: Sybex 640, TrainSignal videocursus (25 uur), en daarna nog technet gelezen. Vooral de delen over certificaten en DNS.

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:42
Anoniem: 35872 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:25:

Ik heb de boeken vandaag binnen gekregen. Ook deze complete kit besteld. Wat mij opvalt is dat de product key die je nodig zou hebben voor installatie van de 120 dagen versie van server 2008 er niet bij zit. Ik heb het veldje maar leeg gelaten en installatie zo gestart. Geen idee wat de gevolgen zijn. Hij gaf wel aan dat er een kans was dat ik alles opnieuw moest installeren. Ik ben in ieder geval begonnen met 646. Leek mij het meest voor de hand liggend. En deze lijkt ook het begin als je met de 120 dagen versie van server 2008 wil testen. ( Opdrachten wil maken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bunneh
technoaddict schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 20:03:
[...]

Ik heb de boeken vandaag binnen gekregen. Ook deze complete kit besteld. Wat mij opvalt is dat de product key die je nodig zou hebben voor installatie van de 120 dagen versie van server 2008 er niet bij zit. Ik heb het veldje maar leeg gelaten en installatie zo gestart. Geen idee wat de gevolgen zijn. Hij gaf wel aan dat er een kans was dat ik alles opnieuw moest installeren. Ik ben in ieder geval begonnen met 646. Leek mij het meest voor de hand liggend. En deze lijkt ook het begin als je met de 120 dagen versie van server 2008 wil testen. ( Opdrachten wil maken )
Mocht je het eventueel nodig hebben , dan kan je met slmgr.vbs -rearm nog eens verlengen met 60 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Ik hoorde trouwens vandaag van iemand van MS Learning USA dat ze meer dan 4 x zoveel examen plekken gevuld hebben voor het Windows 7, Configuring beta examen....wauw....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
TheVMaster schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:50:
Ik hoorde trouwens vandaag van iemand van MS Learning USA dat ze meer dan 4 x zoveel examen plekken gevuld hebben voor het Windows 7, Configuring beta examen....wauw....
Meer dan wat ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:32
Dan Vista wellicht in de tijd dat daar beta examens voor beschikbaar kwamen...

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Meer dan ze beschikbaar hebben bij ieder ander beta examen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109531

na mijn 70-642 heb ik gisterenmorgen ook 70-640 gehaald. vond hem niet erg moeilijk, wel veel stof -die je ook niet echt dagelijks gebruikt- om door te nemen. nu alleen nog de 70-646. :)

vanwege het aflopen van de secondshot-offer wil ik halverwege mei ook nog 70-620 meepakken. lijkt me niet zo heel lastig examen. is het ook nog zinvol om examen te doen in XP?

ik zou graag aan dat windows 7 beta examen mee willen doen. is dat echt gratis? er zijn alleen geen inschrijvingen meer mogelijk geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
TheVMaster schreef op woensdag 29 april 2009 @ 09:18:
[...]

Meer dan ze beschikbaar hebben bij ieder ander beta examen :+
Maar over wat voor aantallen hebben we het dan?
100? 1000? 10000? 100000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Anoniem: 109531 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:12:
ik zou graag aan dat windows 7 beta examen mee willen doen. is dat echt gratis?
Beta examens zijn altijd gratis.
er zijn alleen geen inschrijvingen meer mogelijk geloof ik?
Dan heb je pech en zal je moeten wachten totdat het 'echte' examen beschikbaar is en moeten betalen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

na mijn 70-642 heb ik gisterenmorgen ook 70-640 gehaald. vond hem niet erg moeilijk, wel veel stof -die je ook niet echt dagelijks gebruikt- om door te nemen. nu alleen nog de 70-646. :)

vanwege het aflopen van de secondshot-offer wil ik halverwege mei ook nog 70-620 meepakken. lijkt me niet zo heel lastig examen. is het ook nog zinvol om examen te doen in XP?

ik zou graag aan dat windows 7 beta examen mee willen doen. is dat echt gratis? er zijn alleen geen inschrijvingen meer mogelijk geloof ik?
Vond je dit de makkelijkste volgorde of zou je het liever in een andere volgorde hebben gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Yanze schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:27:
[...]

'k zal het Krista eens vragen als ze weer online is :) HAHA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter

Afgezien van het feit dat je niet meer aan de Windows 7 Beta mee kunt doen : Waarom wil je er aan mee doen? :+ Omdat het gratis is..of eh...omdat je graag de vragen wil becommentarieren..ehh...commentaar op de vragen wilt geven..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

TheVMaster schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:45:

Afgezien van het feit dat je niet meer aan de Windows 7 Beta mee kunt doen : Waarom wil je er aan mee doen? :+ Omdat het gratis is..of eh...omdat je graag de vragen wil becommentarieren..ehh...commentaar op de vragen wilt geven..?
Wij zijn Nederlanders, dus omdat het gratis is ofcourse 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is een mooie kans om mijn portfolio uit te breiden en als het gratis is, heb je ook niets te verliezen en alleen maar te winnen. ;)

@remko: ik vond de volgorde 70-642 en daarna 70-640 niet logisch. ik had het voor deze examens niet voor het zeggen, maar als jij dat wel hebt, zou ik het zeker omgekeerd doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
_Arthur schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:50:
[...]

Wij zijn Nederlanders, dus omdat het gratis is ofcourse 8)
Ik mag aannemen dat je wel ICT-er bent O-)
Anoniem: 109531 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:56:
het is een mooie kans om mijn portfolio uit te breiden en als het gratis is, heb je ook niets te verliezen en alleen maar te winnen. ;)

@remko: ik vond de volgorde 70-642 en daarna 70-640 niet logisch. ik had het voor deze examens niet voor het zeggen, maar als jij dat wel hebt, zou ik het zeker omgekeerd doen.
HMm..maar eh...ik neem aan dat je werkgever normaal gesproken toch betaald voor je examens, dus het feit dat het gratis is snap ik dan niet helemaal. Normaal gesproken kost het je toch ook niets?

[ Voor 58% gewijzigd door TheVMaster op 29-04-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HMm..maar eh...ik neem aan dat je werkgever normaal gesproken toch betaald voor je examens, dus het feit dat het gratis is snap ik dan niet helemaal. Normaal gesproken kost het je toch ook niets?
Als zelfstandig ondernemer betaal ik mijn examens zelf. Dus het zou voor mij erg leuk zijn hieraan mee te kunnen doen. Maar buiten dat, ik zou bij een werkgever ook niet zo snel een zelfgekozen examen declareren.

Andere vraag, is 70-270 nog interessant volgens jullie om te doen? Of is dat examen binnenkort afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Yanze schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:27:
[...]

Volgens een collega was de initele batch 300 en is dit verhoogd naar 1200 seats.

Ik had dit toch wel wat hoger verwacht :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

TheVMaster schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:45:
Ik mag aannemen dat je wel ICT-er bent O-)
Ik ben vuilnisman met MCSE & MCITP credentials :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-06 13:26
_Arthur schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:50:
[...]

Toch goed dat je tijdens de crisis niet kieskeurig bent als het aankomt op een baan kijkt ;)

Vandaag me 70-293 gedaan, veel maar dan ook veel later dan gepland. Had hem al een keer gedaan maar was toen met iets van 4 punten gezakt. Ik zak liever met 100 punten dan met 4, met 100 punten weet je gewoon dat je de kennis mist.

Het examen begon met 5 simulaties en ik had echt zoiets van "what the bliep", maar daarna kwamen de gewone vragen. Ik kan helaas niet echt zeggen wat nouw het meest behandeld werdt, er werden vooral vragen gesteld over certificaten en IPSec.

Ik vondt het examen lastiger dan 291 dat sommige "the beast" noemen. Nu op naar 294 en dan nog maar een certificaat verwijderd van MCSE.

[ Voor 17% gewijzigd door Mentox op 29-04-2009 16:53 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
_Arthur schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:50:
[...]

OKe..dan begrijp ik het...die vuilniswagens zijn tegenwoordig ook net computers he :+
Anoniem: 109531 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 14:09:
[...]
Als zelfstandig ondernemer betaal ik mijn examens zelf. Dus het zou voor mij erg leuk zijn hieraan mee te kunnen doen. Maar buiten dat, ik zou bij een werkgever ook niet zo snel een zelfgekozen examen declareren.

Andere vraag, is 70-270 nog interessant volgens jullie om te doen? Of is dat examen binnenkort afgelopen?
Ach..ik declareer hem ook niet :+ Ik geef aan welk examen ik wil doen (mits het natuurlijk relevant is voor mijn functie) en die wordt dan geboekt. Overigens vind ik het niet raar dat je werkgevern hiervoor betaald aangezien hij er ook het voordeel van heeft (Partner Status, Meerwaarde voor klant, etc).

[ Voor 60% gewijzigd door TheVMaster op 29-04-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

TheVMaster schreef op woensdag 29 april 2009 @ 16:52:
OKe..dan begrijp ik het...die vuilniswagens zijn tegenwoordig ook net computers he :+
Juist want stel je voor dat jouw huisvuil niet meer wordt opgehaald omdat de Windows 7 examenvragen allemaal veel te moeilijk zijn voor de vuilnismannen doordat ze dus veel te lang moeten studeren :D

Gratis is leuk, maar dat is niet direct mijn reden. Ik certificeer mijzelf liever in nieuwe technologie dan in oude. En dit Win7 examen zou mooi mijn MCITP EA completeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
_Arthur schreef op woensdag 29 april 2009 @ 17:17:
[...]

Juist want stel je voor dat jouw huisvuil niet meer wordt opgehaald omdat de Windows 7 examenvragen allemaal veel te moeilijk zijn voor de vuilnismannen doordat ze dus veel te lang moeten studeren :D

Gratis is leuk, maar dat is niet direct mijn reden. Ik certificeer mijzelf liever in nieuwe technologie dan in oude. En dit Win7 examen zou mooi mijn MCITP EA completeren.
Da's inderdaad ook mijn reden...nu heb ik de MCITP EA etc al, maar goed..nieuwe technieken he...altijd leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-04 08:44
Anoniem: 109531 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 14:09:
[...]

Ik heb em ongeveer 2 maanden geleden ook gedaan, maar dat heeft ook te maken met het feit dat in onderwijs omgevingen (nog) niet heel veel met vista gewerkt wordt.

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
2bmws schreef op woensdag 29 april 2009 @ 20:54:
[...]

Ik heb em ongeveer 2 maanden geleden ook gedaan, maar dat heeft ook te maken met het feit dat in onderwijs omgevingen (nog) niet heel veel met vista gewerkt wordt.
Bij ons op het werk hebben ook nog helemaal geen Vista en hebben we alleen XP en toch doen heel veel collega's nu al Vista examens.

Dit om het makkelijker te hebben als je eventueel een 2008 traject wil gaan doen (scheelt je namelijk een examen). Het Vista examen(70-620) is gelijkwaardig aan het XP examen.Ook zijn technieken die in XP traject naar voren komen al behoorlijk verouderd (RIS).

Wel is het zo dat als de support voor XP verloopt dat dan ook het examen verloopt. Dat zal 34 maanden zijn nadat SP4 voor XP uitkomt.Zie ook hier.

Als je het hele Windows Server 2003 traject wil gaan doen zou ik je dat afraden omdat de support Windows Server 2003 ook eindig is,en al half 2010 zal eindigen.

[ Voor 51% gewijzigd door Turdie op 29-04-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
heeft iemand al ervaring met :
70-656 TS: Microsoft Desktop Optimization Pack, Configuring.

deze richt zich voornamelijk op app-v (voormalig softgrid) aangezien wij dit binnekort gaan uitrollen, en op cursus gaan hiervoor denk ik er over om dan ook maar examen te gaan doen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
libero schreef op woensdag 29 april 2009 @ 22:01:

deze richt zich voornamelijk op app-v (voormalig softgrid) aangezien wij dit binnekort gaan uitrollen, en op cursus gaan hiervoor denk ik er over om dan ook maar examen te gaan doen,
Geen ervaring mee, maar eh....kun je niet beter eerst de cursus gaan doen en daarna het examen gaan doen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
TheVMaster schreef op woensdag 29 april 2009 @ 22:04:
[...]

Geen ervaring mee, maar eh....kun je niet beter eerst de cursus gaan doen en daarna het examen gaan doen? :+
neeeee joh, ik hou wel van een uitdaging, eerst het examen en dan kijken op de cursus of ik het begrepen heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
libero schreef op woensdag 29 april 2009 @ 22:01:

check ik heb hem, eitje als je softgrid kent... het gaat echter niet alleen over softgrid maar ook over DEM en AGPM, AIS,DaRT enzo :)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-07 21:46
Gister MCP certificaat binnen :9 Mooi ding, jammer weer van die afwijkende amerikaanse papierstandaarden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:10

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ik vraag me af of het uberhaubt zinvol is om één van de beta examens te doen van Windows 7 voor je certificering.. Als ik nu de 70-620 en 622 heb zal ik uiteindelijk het upgrade examen alsnog moeten doen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Woohooo schreef op donderdag 30 april 2009 @ 14:10:
Ik vraag me af of het uberhaubt zinvol is om één van de beta examens te doen van Windows 7 voor je certificering.. Als ik nu de 70-620 en 622 heb zal ik uiteindelijk het upgrade examen alsnog moeten doen lijkt mij.
Eh..hoe bedoel je ...het upgrade examen?! Het is een client examen he...ik kan me niet herinneren dat er een upgrade examen is geweest van bv. XP naar Vista...?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
TheVMaster schreef op donderdag 30 april 2009 @ 14:53:
[...]

Eh..hoe bedoel je ...het upgrade examen?! Het is een client examen he...ik kan me niet herinneren dat er een upgrade examen is geweest van bv. XP naar Vista...?! 8)7
Voor MCDST wel geloof ik, ik heb die destijds ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:10

Woohooo

Smilie, James Smilie

Voor XP naar Vista is er gewoon een upgrade examen, 70-621.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Woohooo schreef op donderdag 30 april 2009 @ 18:45:
Ehh..ik weet waar jij dat vandaan haal, maar eh....de 70-621 is niet een upgrade van XP naar Vista.
Quote van 70-621 infopagina:
Upgrading Your MCDST Certification to MCITP Enterprise Support is intended for IT professionals who hold a Microsoft Certified Desktop Support Technician (MCDST) certification and work in an upper-midsize organization or enterprise environment that uses Windows Vista. They have experience with earlier versions of the Windows operating system, and they might have experience with Windows Server operating systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Woohooo schreef op donderdag 30 april 2009 @ 18:45:
Wat TheVMaster bedoelt is dat er geen upgrade examen is van 70-270 naar dezelfde credential die je behaald met 70-620. Dat zijn gewoon MCP examens op zich zelf staand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:33

@r!k

It is I, Leclerq

Ook ik heb besloten om mijn certificering even helemaal op 2008 peil te krijgen, ik vind het alleen wat lastiog om nou goede boeken te selecteren. Ik wil dit jaar de komende certificeringen halen

MCITP server 2008 Server administrator
MCITP server 2008 enterprise administrator
MCITP enterprise messaging administrator

Ik heb de examens 70-23 en 70-649 al gehaald dus mcts op exchange en server 2008 ben ik al. Denk zelf dat ik emt exchange 2007 unleashed qua boeken al goed zit alleen voor server 2008 twijfel ik tussen server 2008 unleashed of toch de microsoft press books die hiervoor beschikbaar zijn. Graag jullie mening over de beste boeken hiervoor.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

@r!k schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:08:
MCITP server 2008 Server administrator
MCITP server 2008 enterprise administrator
MCITP enterprise messaging administrator
Waarom zou je MCITP Server Admin gaan doen als je ook voor Enterprise Admin wilt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:33

@r!k

It is I, Leclerq

_Arthur schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:12:
[...]

Waarom zou je MCITP Server Admin gaan doen als je ook voor Enterprise Admin wilt gaan.
Aangezien ik bij een detacheerder werk ik in beide rollen terecht kan komen. Server administrator vraagt toch een andere benadering dan enterprise administrator.

Daar speelt ook nog eens mee dat er aardig wat overlap zal zijn in examenstof en het volgens mij totaal geen kwaad kan om ze allebei te hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door @r!k op 01-05-2009 10:15 ]

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

@r!k schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:14:
[...]
Daar speelt ook nog eens mee dat er aardig wat overlap zal zijn in examenstof en het volgens mij totaal geen kwaad kan om ze allebei te hebben.
Precies, da's ook de reden waarom ik ze beide gedaan heb.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
server admin is idd niet te vergelijken met enterprise admin, heel wat andere stof wordt daarin mee genomen.

tis ook eigenlijk niet zoals in 2003, dat ent admin beter is dan server admin

ze leren beide andere stof

zelf nu bijna "klaar" met 2008, enterprise admin studie boek is maar saai, straks er mooi klaar mee

kan daarna eindelijk weer met specifieke technologieën bezig, ga na het examen beginnen met SQL 2005, nee nog niet 2008, dat doe ik er na wel
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.