Klopt. Volgens mij staat 't ook in 1 of andere RFC beschreven, maar werk inderdaad met tientallen. 1e MX wordt dus 10, 2e MX wordt 20 enz.loewie-643- schreef op donderdag 09 april 2009 @ 09:28:
Ik vroeg me af, ik ga morgen opnieuw op voor 70-291.
De simulatie waarbij het aanmaken van een mx record voor host A B en C dient te gebeuren en ook nog eens de prioriteit dient te worden aangegeven. Ik kan me herinneren dat ik toen tijdens de simulatie de priority als volgende gedaan hebt Host C: 10, B: 11, A:12 maar moet je niet prioriteren met tientallen?
Het getal in het MX record dient een unsigned 16bit integer te zijn.chratnox schreef op donderdag 09 april 2009 @ 09:43:
Klopt. Volgens mij staat 't ook in 1 of andere RFC beschreven, maar werk inderdaad met tientallen. 1e MX wordt dus 10, 2e MX wordt 20 enz.
Bron: http://www.ietf.org/rfc/rfc974.txtEach MX matches a domain name with two pieces of data, a preference value (an unsigned 16-bit integer), and the name of a host.
Dan blijft de vraag 'wat is dan een unsigned 16bit integer', nou dat is een getal tussen 0 en 65535 positief.
Getallen als 11, 12, 4334 etc als waarden in MX records zijn gewoon 'geldig'.
[Voor 6% gewijzigd door _Arthur op 09-04-2009 09:57]
Ik kreeg 50 vragen en dat was inclusief 15 vragen over je ervaring ik heb dus effectief 35 vragen gehad.shadowman12 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 23:18:
[...]
Meestal rond de 50, kan 45 zijn, kan ook 55 zijn. Je hebt echt ruim voldoende tijd voor een examen. Voor dit examen was ik zelf binnen 30 minuten klaar.
hier heb ik ruim de tijd voor genomen en nog was ik met 35 minuten gewoon klaar.
23 april moet ik op voor 70-290 ik neem aan dat dat ook 50 vragen zijn?
Time is an illusion, Lunchtime doubly so
Goedemiddag luitjes,
Ik ben nu bezig met mijn MCITP 70-646.
Ik wil mijn MCITP server 2008 administrator en enterprise halen.
Nu heb ik geprobeerd door het doolhof van Microsoft certificaten heen te komen.
Nu wil ik heb ik de voor administrator de volgende volgorde bepaald:
- 70-646
- 70-462
- 70-464
Nu reist mij de vraag, is dit de juiste volgorde?
Ik heb de volgorde vastgesteld volgens de volgende poster:
http://www.master-it.nl/ 2de alinea kan je een poster bestellen, hij is niet digitaal te vinden.
Is er een soort gelijk iets(poster) waar je duidelijk die trajecten kan zien?
Daarnaast wil ik iets aan development doen visio 2008 en dan verder ontwikkelen, .Net, ASP, etc.
Nou dacht ik, ik begin bij:
MCTS: .NET Framework 3.5, Windows Communication Foundation Applications Exam 70-536
Wat vinden jullie van mijn kleine popje? Het past allemaal bij het bedrijf waar ik werk. Dus dat zit wel goed.
- 70-646
- 70-462
- 70-464
Ik heb de volgorde vastgesteld volgens de volgende poster:
http://www.master-it.nl/ 2de alinea kan je een poster bestellen, hij is niet digitaal te vinden.
Is er een soort gelijk iets(poster) waar je duidelijk die trajecten kan zien?
Daarnaast wil ik iets aan development doen visio 2008 en dan verder ontwikkelen, .Net, ASP, etc.
Nou dacht ik, ik begin bij:
MCTS: .NET Framework 3.5, Windows Communication Foundation Applications Exam 70-536
Wat vinden jullie van mijn kleine popje? Het past allemaal bij het bedrijf waar ik werk. Dus dat zit wel goed.
veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)
Voor MCITP: Server Administrator heb je de volgende examens nodig: 70-640, 70-642 en 70-646.Bigfoot48 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:27:
- 70-646
- 70-462
- 70-464
Voor MCITP: Enterprise Administrator heb je de volgende examens nodig: 70-640, 70-642, 70-643, 70-620 of 70-624 en 70-647.
Wanneer je 70-640, 70-642 en 70-646 behaald ben je dus de Server Administrator. Behaal je hierna 70-643, 70-620 of 70-624 en 70-647 wordt je ook Enterprise Administrator.
In welke volgorde je ze doet is geheel aan jezelf. Ik zou ze persoonlijk in de door mij genoemde volgorde doen. Op het verschil na dat ik direct voor Enterprise Administrator zou gaan.
Over de developers examens kan ik niets zeggen.
Ah, duidelijk. Dat wist ik niet. Probleem is echter wel dat die simulaties van Windows 2003 examens niet zo 'slim' zijn, dus daar geen rekening mee houden. Bij Microsoft wordt in elk geval aangegeven met tientallen te werken, misschien ook omdat dit duidelijker is._Arthur schreef op donderdag 09 april 2009 @ 09:56:
[...]
Het getal in het MX record dient een unsigned 16bit integer te zijn.
[...]
Bron: http://www.ietf.org/rfc/rfc974.txt
Dan blijft de vraag 'wat is dan een unsigned 16bit integer', nou dat is een getal tussen 0 en 65535 positief.
Getallen als 11, 12, 4334 etc als waarden in MX records zijn gewoon 'geldig'.
Overigens. Vandaag examen 70-238 (Exchange) gedaan en succesvol afgerond. Ik heb het ook direct nagevraagd, je kunt geen examens afnemen op zaterdag of 's avonds bij Global Knowledge.
Hebben die 15 vragen nog effect op de volgende 35? Bijvoorbeeld welk soort vragen je krijgt of de moeilijkheidgraad van de vragen?2bmws schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:59:
[...]
Ik kreeg 50 vragen en dat was inclusief 15 vragen over je ervaring ik heb dus effectief 35 vragen gehad.
hier heb ik ruim de tijd voor genomen en nog was ik met 35 minuten gewoon klaar.
23 april moet ik op voor 70-290 ik neem aan dat dat ook 50 vragen zijn?
Heb je pas het 70-270 examen gedaan?
Zo ja, hoeveel sims kreeg je? en wat moest je doen?
En moet ik nog ergens extra aandacht aangeven met leren?
Zie: Hier. De skills die onderaan staan zijn de skills die je moet beheersen. Het kan uiteraard geen kwaad om er meer van te weten dan direct nodig isdarobb schreef op donderdag 09 april 2009 @ 19:36:
[...]
Hebben die 15 vragen nog effect op de volgende 35? Bijvoorbeeld welk soort vragen je krijgt of de moeilijkheidgraad van de vragen?

Ik heb 2 weken geleden 2 welcome kits besteld en nog niet ontvangen.
Wil iemand mij vertellen hoe lang het gemiddeld duurt en of het brievenbuspost of pakketpost is?
Wil iemand mij vertellen hoe lang het gemiddeld duurt en of het brievenbuspost of pakketpost is?
kan een week of 6 duren. is gewoon briefpost
Een hele rij microsoft certificeringen.
Ik had niet echt het idee dat het effect had op de vragen die ik in het examen zelf kreeg,darobb schreef op donderdag 09 april 2009 @ 19:36:
[...]
Hebben die 15 vragen nog effect op de volgende 35? Bijvoorbeeld welk soort vragen je krijgt of de moeilijkheidgraad van de vragen?
de vragen die ik kreeg was echt van alles iets, en qua moeilijkheid stelde het helemaal geen zak voor.
zeker niet als je het boek hebt doorgenomen en je zelf al enige ervaring hebt in het beheer van XP werkstations.
de beste tips om het te halen zijn: Goed leren, proefexamen maken (trancender of evt een testking) de fouten die je daar maakt opschijven en die nog een keer goed doornemen.
ik had het examen op 18 maart.
Time is an illusion, Lunchtime doubly so
Deze zouden 1 april zijn verzonden volgens de website, lijkt me sterk dat het vanaf die datum 6 weken gaat duren.@r!k schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 09:30:
kan een week of 6 duren. is gewoon briefpost
Er wordt helaas geen track 'n' trace vermeld

70-647 hier ook binnen met 894 puntjes zelfs. Was redelijk verbaasd over de hoge score. De vragen over RODC's samen met de AD functional levels waren voor het gevoel in grote getalen aanwezig en best pittig.Fewture schreef op maandag 06 april 2009 @ 15:17:
2 dagen was toch genoeg.. 647 ook binnen met 823 punten. Was aardig verbaast dat ik hem had...examen viel best tegen. Veel policies, NAP, RODC, en vragen over AD functional levels.
Vergeleken hiermee was 70-649 een eitje

Om maar even terug te komen op mijn vorige post: loewie-643- in "[Microsoft Certified] Ervaringen en disc..."
Ladies & Gentlemen, we've got him, the beast (70-291) is BINNEN
met 889 punten, bij de mx simulatie dus maar gewoon met tientallen gewerkt..
Op naar MCSE 2003...
Ladies & Gentlemen, we've got him, the beast (70-291) is BINNEN

met 889 punten, bij de mx simulatie dus maar gewoon met tientallen gewerkt..
Op naar MCSE 2003...
Ja ikZerosix21 schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:22:
Zijn er hier ook mensen die een traject klassikaal volgen? of alleen via zelf studie?
Indien je het klassikaal volgt, waar doe je dat dan?
Ik leer zelf het beste in een klassikaal vorm, zelfstudie werkt bij mij niet..

Ik volg dit traject bij BVO en ben zeer tevreden over de gang van zaken!
Hallo dan...
Sinds gisteren officieel MCSA certified nu, maar wil graag doorgaan naar mcse. Dat zijn dus nog 3 modules. Alleen vroeg ik mij af waar ik redelijk goedkoop de vouchers vandaag kan halen, want de vorige vouchers kree gik van mijn opleiding.
Iemand enig idee?
Sinds gisteren officieel MCSA certified nu, maar wil graag doorgaan naar mcse. Dat zijn dus nog 3 modules. Alleen vroeg ik mij af waar ik redelijk goedkoop de vouchers vandaag kan halen, want de vorige vouchers kree gik van mijn opleiding.
Iemand enig idee?
Vouchers moet je krijgen, die kun je niet ergens halen. Of boek via Prometric een examen voor €150,of volgens een cursus traject met examens erbij.Yzord schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 18:55:
Hallo dan...
Iemand enig idee?
Euro 140,- (BTW wordt niet gerekend).shadowman12 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 20:04:
Vouchers moet je krijgen, die kun je niet ergens halen. Of boek via Prometric een examen voor €150,of volgens een cursus traject met examens erbij.
[Voor 6% gewijzigd door _Arthur op 10-04-2009 20:53]
Ik ben bezig mn examen te plannen.
(voor mezelf zonder support van het bedrijf waar ik werk)
Krijg ik te horen dat het 70-270 examen € 196,35 incl. BTW kost.
Ik dacht dat ik op dit forum € 140,- voorbij had zien komen en dat hierover geen btw gevraagd kan/mag worden omdat het met een opleiding te maken heeft...
Of heb ik het nou helemaal verkeerd?
(voor mezelf zonder support van het bedrijf waar ik werk)
Krijg ik te horen dat het 70-270 examen € 196,35 incl. BTW kost.
Ik dacht dat ik op dit forum € 140,- voorbij had zien komen en dat hierover geen btw gevraagd kan/mag worden omdat het met een opleiding te maken heeft...
Of heb ik het nou helemaal verkeerd?
Dat heeft niets met 'een opleiding' te maken. Maar meer het feit dat Prometric een buitenlandse organisatie betreft.darobb schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 09:18:
dat hierover geen btw gevraagd kan/mag worden omdat het met een opleiding te maken heeft...
www.prometric.com en via die site boeken. Zoals al gemeld je creditcard bij de hand houden voor de betaling.Of heb ik het nou helemaal verkeerd?
Vanmorgen de laatste horde genomen voor mn mcse ...de 70-298 (Security)
Deze behaald met een kleine 820 punten ofwel MCSE2003 is in de broekzak
Nu even paar maandjes rust en dan vermoedelijk door met 2008 traject of ik maak een korte zijstap voor PRINCE2..even zien nog...

Nu even paar maandjes rust en dan vermoedelijk door met 2008 traject of ik maak een korte zijstap voor PRINCE2..even zien nog...
I don't drive fast, I only fly low!
Ik denk dat Prince een welkome verademing is als je net je MCSE gedaan hebtyonexfreak schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 12:41:
Vanmorgen de laatste horde genomen voor mn mcse ...de 70-298 (Security)

Waarom dan??Graviton12 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:06:
[...]
Ik denk dat Prince een welkome verademing is als je net je MCSE gedaan hebt
Ik zit zelf namelijk met hetzelfde

Net 2 weken MCSE 2003 en doorgaan naar 2008 en daarna Prince2 of eerst Prince2.
Weet iemand misschien waneer de 1e Windows 7 examens gaan komen en of je die ook mag gebruiken ipv Vista (70-620 of 70-624)???
denk dat het een verademing is vw ander type theorie/stof
Maargoed eerst even 1 a 2 maandjes een kleine break inlassen wat niet vervelend is met dit weertje

Maargoed eerst even 1 a 2 maandjes een kleine break inlassen wat niet vervelend is met dit weertje

En ik loop serieus vast hier. Ik ben namelijk zelf praktisch ingesteld, en de simulaties vormen geen enkel probleem.
Maar de proefexamens, en de theoretische vragen loop ik toch redelijk op vast. Iemand suggesties?
Maar de proefexamens, en de theoretische vragen loop ik toch redelijk op vast. Iemand suggesties?
Helaas is de certifcering nogal theoretisch ingesteld, omdat je de achteliggende concepten moet kennen, en je moet het geleerde kunnen reproduceren, en dat is niet op een andere manier te toetsen. Gewoon goed begrijpen wat ze vragen en logisch nadenken. Wat ik wel hoorde, maar ik weet niet of het waar is, dat je bij de examens in toekomst gewoon een virtuele omgeving voor je krijgt waarin je alle vragen moet doen.merauder schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 18:27:
En ik loop serieus vast hier. Ik ben namelijk zelf praktisch ingesteld, en de simulaties vormen geen enkel probleem.
Vandaag ben ik zelf geslaagd voor 70-293, net met 783 punten. Vond ik wel een van de pittigste examens tot nu toe. Mijn god wat een examen. Wat me opvalt is dat IPsec erg veel terugkomt in de 2003 modules.
[Voor 15% gewijzigd door Turdie op 14-04-2009 19:58]
Even een vraag die ongetwijfeld al veel vaker is gevraagd; zitten er simulatie vragen in het 70-649 examen? En zo ja, heeft iemand een idee waar die over kunnen gaan?
Simpel: nee, die zitten er niet in.Giaccotto schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:34:
Even een vraag die ongetwijfeld al veel vaker is gevraagd; zitten er simulatie vragen in het 70-649 examen? En zo ja, heeft iemand een idee waar die over kunnen gaan?
Oke thanks! Best vreemd eigenlijk omdat er zoveel (grafisch) anders gaat. verdelen van de rollen etc bijvoorbeeld en de firewall.
hmm dacht vandaag mn MCSE welkomst kit aan te vragen, krijg ik al de hele dag foutmeldingen...meer mensen die dit gemerkt hebben? (vanmorgen ook bij opvragen transcript...) 

De MCP site werkt hier prima op dit moment.yonexfreak schreef op woensdag 15 april 2009 @ 15:41:
hmm dacht vandaag mn MCSE welkomst kit aan te vragen, krijg ik al de hele dag foutmeldingen...meer mensen die dit gemerkt hebben? (vanmorgen ook bij opvragen transcript...)
Moet over maandje 070-284 Exchange 2003, heb hier een testking liggen maar die is toch zo dun, maar 144 paginas versie 6, is dat examen zo klein of heb ik gewoon een oude versie ofzo?
net nog een keer geprobeerd en ging nu wel prima, problem solved_Arthur schreef op woensdag 15 april 2009 @ 16:03:
[...]
De MCP site werkt hier prima op dit moment.

Goedemiddag Luitjes,
Ik had voor mezelf een klein popje in elkaar gezet. Mijn planning voor windows 2008 administrator en enterprise server ziet er als volgt uit:
Examen: 70-646, 1-6 jun.
Examen: 70-640, 3-7 aug.
Examen: 70-642, 5-9 okt.
Windows 2008 Server Administrator
Examen: 70-643, 4-8 jan.
Examen: 70-624, 1-5 mrt.
Examen: 70-647, 3-7 mei.
Windows 2008 Enterprise Administrator
Is dit reeel? Of kan dit sneller?
Dit is voor het eerst dat ik MS certificaten ga halen.
Kan ik deze volgorde aanhouden of moet deze anders?
Ik had voor mezelf een klein popje in elkaar gezet. Mijn planning voor windows 2008 administrator en enterprise server ziet er als volgt uit:
veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)
Ik wil nu ook mijn ervaring eens in certificaten om te zetten en ga beginnen met MCSA 2003.
Nu moet het allemaal lowbudget, weet het meeste al wel en heb een aantal boeken hier op mijn werk liggen.
Maar de uitleg van Microsoft over wat je allemaal moet doen is (mij) niet altijd helemaal helder.
Ik ga beginnen met 70-290.
De microsoft site geeft daar 3 courses aan: 2273, 2274 en 2275
Nu ik de omschrijving eens lees is 2273 de courses 2274 en 2275 ineen, dus je moet ze niet alle 3 doen, maar alleen de 1e óf de beide laatsten?
Nu moet het allemaal lowbudget, weet het meeste al wel en heb een aantal boeken hier op mijn werk liggen.
Maar de uitleg van Microsoft over wat je allemaal moet doen is (mij) niet altijd helemaal helder.
Nu ik de omschrijving eens lees is 2273 de courses 2274 en 2275 ineen, dus je moet ze niet alle 3 doen, maar alleen de 1e óf de beide laatsten?
2273 is inderdaad een combi van 2274 en 2275. Dus, alleen 2273 is voldoende.makje schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:12:
Ik wil nu ook mijn ervaring eens in certificaten om te zetten en ga beginnen met MCSA 2003.
Met alle respect, maar ik vind het een beetje een onnozele vraag. Aan ons vragen of jou planning reeel is, ik zou mezelf eens afvragen of je het zelf realistisch vindt, je trekt gemiddeld genomen twee maanden per examen uit. Dat zou op zich best kunnen lukken als:Bigfoot48 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:17:
Goedemiddag Luitjes,
Je dagelijks bezig bent mij 2k8 systemen
Je er regelmatig in de avonden de boeken, studie en examenmateriaal en simulaties op nahoudt
Je wat aanklooid in virtuele omgevingen
Ik roep maar wat, ik zelf bijvoorbeeld ben niet zo van de boeken en beroep me op de nuggets en testout navigator courses i.c.m. omgevingen nabouwen in vmware en als proefje op de som een examen ronde of twee.. Tevens zie ik voor mezelf het nut van 2k8 nog niet, veel midden en klein bedrijven zullen voorlopig nog niet overstappen, en daarbij bij de grote corporate bedrijven zoals sabic en dsm kom je toch niet aan het roer te staan wat betreft de implementatie ervan. Ik ben me nu aant focussen op mijn mcse, ( mcsa net binnen) en als ik dat binnen heb wordt er eerst itil gedaan en dan maak ik me wel zorgen over MCITP EA. Dat zal zijn ergens rond 2010 dus...
Maargoed.. ik wens je in ieder geval succes.
De uitleg wat je van ms moet doen staat toch netjes in de cert guide van microsoft? En tevens vernoemd aan de OP van dit topic en ook te vinden op de mcp site van ms.makje schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:12:
En wat betreft het low-budget gedeelte, hoe goedkoop wil je het hebben? Al het studiemateriaal is wel ergens online te vinden (nuggets, boeken in pdf, simulatie omgevingen op de website van ms zelf) dus je kan het zo budget houden als je zelf wil. Het examen daarintegen ligt tussen de 140 en 170 euro excl. btw (afhankelijk van het testcentrum)
[Voor 24% gewijzigd door loewie1984 op 15-04-2009 18:33]
Anoniem: 299000
Hoi iedereen,
Ik ben al bezig met 70-270 en was van plan om daarna 70-290/291 en N+ te doen aangezien ik al A+ heb. Zo kan ik dan MCSA 2003 behalen..
Nu hoor en lees ik veel over MCTS 2008. Mijn vraag is, is het raadzaam om te beginnen met MCSA 2003 -> MCSE 2003 -> MCTS 2008
Of adviseren jullie om gelijk met MCTS 2008 te beginnen?
Alvast bedankt.
Ik ben al bezig met 70-270 en was van plan om daarna 70-290/291 en N+ te doen aangezien ik al A+ heb. Zo kan ik dan MCSA 2003 behalen..
Nu hoor en lees ik veel over MCTS 2008. Mijn vraag is, is het raadzaam om te beginnen met MCSA 2003 -> MCSE 2003 -> MCTS 2008
Alvast bedankt.
Ook dit vind ik weer een vraagje categorie bovenstaand, kijk naar welke omgeving je je op dit moment in bevindt, mijn glazen bol is helaas stuk dus ik kan het even niet zien. Je moet je realiseren Server 2003 wordt vandaag de dag nog vol op gebruikt, 'hell' NT 4.0 wordt bij sommige bedrijven nog gebruikt, anyways het lijkt mij beter vooral als newbee dat je je ervaring op doet met 2003 systemen en dan over een jaartje of anderhalf twee, (best een reele tijd om mcse'r te worden) je gaat orienteren op 2008 systemen.Anoniem: 299000 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 22:56:
Hoi iedereen,
Alvast bedankt.
Hoe denk je dat het overkomt als je een papieren mcse'er/mcitp'er wordt, je bent gecertificeerd maar 0,0 praktijk ervaring.. dan val je door de mand bij je nieuwe opdrachtgever/klant.
Elke situatie is natuurlijk specifiek, maar kies het pad waar je het meeste van leert.. zie je jezelf de komende twee jaar rondlopen in een 2003 omgeving of in een 2008 omgeving.
Ook hier weer succes

Overigens, als je je voor MCITP'er wilt certificeren, heb je ''niets'' aan je 70-270 die wordt namelijk nergens gevraagd bij het traject tot mcitp enterprise admin.
[Voor 5% gewijzigd door loewie1984 op 15-04-2009 23:01]
Dit komt mij net onder ogen 
7!
Update: Bron : http://blogs.technet.com/...indows-7-configuring.aspx

Met andere woorden.......je kunt je binnenkort registreren voor het eerste beta examen van WindowsYou are invited to take beta exam 71-680: TS: Windows 7, Configuring. If you pass the beta exam, the exam credit will be added to your transcript and you will not need to take the exam in its released form. The 71-xxx identifier is used for registering for beta versions of MCP exams, when the exam is released in its final form the 70-xxx identifier is used for registration.
71-680: TS: Windows 7, Configuring counts as credit towards the following certification(s).Registration begins: April 27, 2009
- MCTS: Windows 7, Configuration
Beta exam period runs: May 5, 2009– May 18, 2009
Please use the following promotional code when registering for the exam: WIN7J
7!
[Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 16-04-2009 14:11]
Is het 70-620 examen goed te doen als je het boek hebt gelezen en al een tijdje met Vista werkt?
yep...vond Vista examen erg makkelijk..zelfs XP vond ik toen lastiger 
Maargoed of een examen makkelijk/lastig is voor een ieder om te bepalen natuurlijk....

Maargoed of een examen makkelijk/lastig is voor een ieder om te bepalen natuurlijk....
Vorige week nog 70-620 gedaan, is niet moeilijk, waren 64 vragen waarvan een 8 simulaties.
Ze stelden wel veel vragen over connecteren van beamers, netwerken instellen en uitnodigingen maken voor meetings.
Als je een testking kan vastkrijgen, die is een 120 bladzijden groot, dan ben je al bijna zeker dat je erdoor bent mits je een beetje basis kennis hebt natuurlijk.
Ze stellen ook vragen gerelateerd aan XP, houdt daar rekening mee
Ze stelden wel veel vragen over connecteren van beamers, netwerken instellen en uitnodigingen maken voor meetings.
Als je een testking kan vastkrijgen, die is een 120 bladzijden groot, dan ben je al bijna zeker dat je erdoor bent mits je een beetje basis kennis hebt natuurlijk.

Dang, heb de 19de mijn Exchange examen en ben op verlof van 1 tot 16 mei, das spijtig.TheVMaster schreef op donderdag 16 april 2009 @ 01:42:
[...]
Met andere woorden.......je kunt je binnenkort registreren voor het eerste beta examen van Windows 7!
Kan je daar een link van posten waar je dat hebt gevonden of is het een ingelogde pagina op technet ofzo?
Edit : Gevonden

http://blogs.technet.com/...indows-7-configuring.aspx
[Voor 13% gewijzigd door Graviton12 op 16-04-2009 10:40]
Testking moet ik ff zoeken dan.Graviton12 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:32:
Vorige week nog 70-620 gedaan, is niet moeilijk, waren 64 vragen waarvan een 8 simulaties.
Kan je een voorbeeld geven van een XP gerelateerde vraag?
Anoniem: 57041
Gister 70-640 examen gedaan en gehaald met een score van 843.
Enige wat ik altijd jammer vind is dat je niet kan zien wat je nou fout hebt gedaan en alleen een overzicht krijgt waat verbeter punten liggen.
Op naar de volgende 70-646.
Enige wat ik altijd jammer vind is dat je niet kan zien wat je nou fout hebt gedaan en alleen een overzicht krijgt waat verbeter punten liggen.
Op naar de volgende 70-646.
@died_laughing
Testkings vind je op netwerken die je zelf al gebruikt *hint*
Upgraden van XP naar Vista, welke versies naar welke versies geüpgrade kunnen worden en dergelijke, upgrade advisor etc.
@Woolfy
Dacht toch echt dat je op het einde van het examen de mogelijkheid krijgt om alle vragen te zien?
Heb het nooit nagekeken, na paar uur daar te zitten wil ik altijd zo snel mogelijk weg
Upgraden van XP naar Vista, welke versies naar welke versies geüpgrade kunnen worden en dergelijke, upgrade advisor etc.
@Woolfy
Dacht toch echt dat je op het einde van het examen de mogelijkheid krijgt om alle vragen te zien?
Heb het nooit nagekeken, na paar uur daar te zitten wil ik altijd zo snel mogelijk weg

Anoniem: 299000
Vraagje, welke test examens adviseren jullie mij om door te nemen? Heb het boek 70-270 uitgelezen en ben nu diverse test examens aan het doornemen maar er zijn er zo veel dat onbegonnen werk is om ze allemaal door te nemen.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Om daaraan mee te doen , moet je dan zorgen dat je er als eerste bij bent of kan je op je gemakje vanaf de 27ste registreren?TheVMaster schreef op donderdag 16 april 2009 @ 01:42:
[...]
Met andere woorden.......je kunt je binnenkort registreren voor het eerste beta examen van Windows
7!

In het verleden was het wel eens zo dat er maar een beperkt aantal mensen van die code gebruik kon maken, maar volgens mij geldt dat niet meer. Ze hebben geloof ik nu meer zoiets van: Hoe meer feedback des te beter!bunneh schreef op donderdag 16 april 2009 @ 20:15:
[...]
Om daaraan mee te doen , moet je dan zorgen dat je er als eerste bij bent of kan je op je gemakje vanaf de 27ste registreren?
Maar ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen en geen weken wachten met registreren

Heb vandaag de 70-620 gedaan en de vragen over XP waren puur over het upgraden van XP naar Vista.died_laughing schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:40:
[...]
Testking moet ik ff zoeken dan.
Kan je een voorbeeld geven van een XP gerelateerde vraag?
Weet iemand waar je, je op de Prometric site kan registreren voor het Windows 7 beta examen?
Niet goed gelezen!
Niet goed gelezen!
[Voor 12% gewijzigd door basprofessional op 17-04-2009 00:40]
Anoniem: 57041
Same here je kan ze inderdaad reviewen, maar dat is niets meer dan je antwoorden controleren.Graviton12 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:34:
@died_laughing
@Woolfy
Kreeg van de week mijn welcome kits binnen.
Nou dat is ook niet meer van wat het geweest was zeg.
Beetje summier, maar goed ik heb er weer een paar bij.
Mag je nu weer een welcome kit aanvragen als je MCTS en/of MCITP hebt behaald?
Ben gek op gratis dingen :-P
Ja. Ik mocht voor elke MCTS en MCITP een welcome kit aanvragen. Overigens heb ik bij een aantal ook een pasje gekregen, maar ik weet niet meer welke.fonias schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 12:55:
Kreeg van de week mijn welcome kits binnen.
Ga ook binnenkort mijn eerst MS examen doen, de 70-620. Ik hoor her en der wat over simulaties... wat moet ik me hierbij voorstellen? Kan iemand hier iets meer info over geven?Graviton12 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:32:
I intend to live forever. So far, so good.
Je krijgt een nagebootst OS voor je neus en daarin moet je de gestelde vraag uitvoeren/oplossen.IkWilbert schreef op zondag 19 april 2009 @ 14:00:
Ik hoor her en der wat over simulaties... wat moet ik me hierbij voorstellen? Kan iemand hier iets meer info over geven?
70-620 zitten stuk of 8 simulaties in.
Ik kreeg oa;
- Remote assist opbouwen tussen 2 pc's
- Meeting opbouwen tussen 2 pc's
- Media sharing m.b.v. media player en firewall instellingen veranderen
- Paar internet explorer security dingetjes
- RSS feeds
- UAC en firewall instellingen aanpassen naar opdracht.
Ik kreeg oa;
- Remote assist opbouwen tussen 2 pc's
- Meeting opbouwen tussen 2 pc's
- Media sharing m.b.v. media player en firewall instellingen veranderen
- Paar internet explorer security dingetjes
- RSS feeds
- UAC en firewall instellingen aanpassen naar opdracht.
[Voor 7% gewijzigd door Woohooo op 19-04-2009 17:38]
Hallo,
Hopelijk post ik deze in het goede forumgedeelte..
Ik ben redelijk nieuw kwa Microsoft certificeringen. Ik heb zojuist mijn ICT Beheerder niveau 3 diploma behaald. Binnenkort stroom ik door naar ICT Beheerder niveau 4 en wil ik veel microsoft certificaten halen!
Mijn stageplaats wilt ook een vergoeding geven voor evt examenkosten, dus ik moet snel aan de bak!
Zelf dacht ik eraan om de volgende certificeringen binnenkort te halen:
70-270: Windows XP
70-620: Vista
En daarna rustig beginnen met MCSA en MCSE.
Wat raden jullie aan voor studie? Ik heb al ontzettend veel ervaring met Windows XP. Ik heb al gezocht op internet, maar wil toch jullie meningen even weten. Hoor ook veel positieve ervaringen met de website/tool "testkings"?
Danku
Ik ben redelijk nieuw kwa Microsoft certificeringen. Ik heb zojuist mijn ICT Beheerder niveau 3 diploma behaald. Binnenkort stroom ik door naar ICT Beheerder niveau 4 en wil ik veel microsoft certificaten halen!
Mijn stageplaats wilt ook een vergoeding geven voor evt examenkosten, dus ik moet snel aan de bak!
Wat raden jullie aan voor studie? Ik heb al ontzettend veel ervaring met Windows XP. Ik heb al gezocht op internet, maar wil toch jullie meningen even weten. Hoor ook veel positieve ervaringen met de website/tool "testkings"?
Danku
[Voor 108% gewijzigd door Anoniem: 296487 op 20-04-2009 00:52]
Als je al veel ervaring hebt met Windows XP, dan zou ik gewoon het examen gaan doen. Testkings zijn illegaal, dat wil zeggen dat het niet officieel studiemateriaal is zeg maar. De Testkings bevatten echte examenvragen en in principe kun je, als je alle Testking vragen uit je hoofd leert, eenvoudig 1000 punten halen. Het is je eigen keuze, maar het behalven van een certificaat dmv het gebruik van Testkings is niet echt aan te raden...helemaal niet als je al veel ervaring hebt...Anoniem: 296487 schreef op maandag 20 april 2009 @ 00:30:
Hallo,
Danku

Ik meld wij weer, ik wil binnenkort 70-649 gaan doen. Ik heb de upgrade voor MCSE 70-648 eigenlijk gevolgd (cursus) maar wil toch opgaan voor de 70-649 omdat ik wel MCSE ben maar niet MCSA.
Ik heb sinds deze week thuis ook een testomgeving dus we kunnen aan de studie
Ik heb sinds deze week thuis ook een testomgeving dus we kunnen aan de studie
Testkings worden blijkbaar zelfs door personeel van Global Knowledge aangegeven als 'a sure way to pass the exams' 
@Waterfiends
De XP zou ik laten voor wat het is, je moet maar 1 van de 2 (XP, Vista) halen voor MCSA bv.

@Waterfiends
De XP zou ik laten voor wat het is, je moet maar 1 van de 2 (XP, Vista) halen voor MCSA bv.
Gezien XP nog steeds zeer veel gebruikt is zou ik juist wel nog voor XP gaan.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Normaal gezien ook maar hij zegt veel ervaring te hebben met XP, dus Vista lijkt me logischer omdat je toch maar 1 van de 2 nodig hebt voor certified te worden.@r!k schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:31:
Gezien XP nog steeds zeer veel gebruikt is zou ik juist wel nog voor XP gaan.
Graviton12 schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:13:
Testkings worden blijkbaar zelfs door personeel van Global Knowledge aangegeven als 'a sure way to pass the exams'
@Waterfiends

Maar goed..die discussie is hier al te vaak gevoerd. Kijk maar ff naar de WHOIS info van Testking.com ....dat zegt genoeg lijkt me zo

Volgens mij kan je MSCA ook halen met 70-270, 70-620, 70-290 en 70-291Graviton12 schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:38:
[...]
Normaal gezien ook maar hij zegt veel ervaring te hebben met XP, dus Vista lijkt me logischer omdat je toch maar 1 van de 2 nodig hebt voor certified te worden.
Correct, ik kan dit bevestigen ik ben namelijk op 10 april MCSA geworden hierdoor.darobb schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:46:
[...]
Volgens mij kan je MSCA ook halen met 70-270, 70-620, 70-290 en 70-291
Zojuist geslaagd voor de 70-620.
Stuk of 8 simulaties gehad.
Bij een moest je er voor zorgen dat een gebruiker alleen maar een bepaalde site kon openen.
Ook een waarbij je windows updates moest instellen zodat de updates alleen op een zaterdag om 11pm opgehaald en geinstalleerd moesten worden.
En een waarbij tussen 2 pc's een meeting moest opzetten met Windows Meeting Space.
Stuk of 8 simulaties gehad.
Bij een moest je er voor zorgen dat een gebruiker alleen maar een bepaalde site kon openen.
Ook een waarbij je windows updates moest instellen zodat de updates alleen op een zaterdag om 11pm opgehaald en geinstalleerd moesten worden.
En een waarbij tussen 2 pc's een meeting moest opzetten met Windows Meeting Space.
Ja precies. Ik heb zonet 649 gedaan. 880 punten. Was idd makkelijker dan 647.. Bij 647 werd ik echt doodgegooid met rodc en functional levels ook. Nu had ik vanalles wat zeg maar._Arthur schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:49:
[...]
70-647 hier ook binnen met 894 puntjes zelfs. Was redelijk verbaasd over de hoge score. De vragen over RODC's samen met de AD functional levels waren voor het gevoel in grote getalen aanwezig en best pittig.
Vergeleken hiermee was 70-649 een eitje
Zit nu lekker Vista nuggets te kijken... wat een hell is dat zeg.. Ik heb echt de neiging niets te doen voor dat examen, maar je zal altijd zien dat je dan k** vragen krijgt en zakt.
As maandag Vista dus. Zal wel loslopen

Heel erg bedankt voor je post!TheVMaster schreef op maandag 20 april 2009 @ 07:28:
[...]
Als je al veel ervaring hebt met Windows XP, dan zou ik gewoon het examen gaan doen. Testkings zijn illegaal, dat wil zeggen dat het niet officieel studiemateriaal is zeg maar. De Testkings bevatten echte examenvragen en in principe kun je, als je alle Testking vragen uit je hoofd leert, eenvoudig 1000 punten halen. Het is je eigen keuze, maar het behalven van een certificaat dmv het gebruik van Testkings is niet echt aan te raden...helemaal niet als je al veel ervaring hebt...
Heb je nog ervaring met plekken waar je examen kan doen? Bedankt!
Feli! En zo te zien volg je bijna dezelfde volgorde als ik, ik moet ook nog Vista doen voor de Enterprise Admin credentialFewture schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:56:
Ja precies. Ik heb zonet 649 gedaan. 880 punten. Was idd makkelijker dan 647.. Bij 647 werd ik echt doodgegooid met rodc en functional levels ook. Nu had ik vanalles wat zeg maar.
Zit nu lekker Vista nuggets te kijken... wat een hell is dat zeg.. Ik heb echt de neiging niets te doen voor dat examen, maar je zal altijd zien dat je dan k** vragen krijgt en zakt.
As maandag Vista dus. Zal wel loslopen

Eigenlijk helemaal geen zin in in dat Vista examen, denk dat ik de Win7 over een tijdje ga doen.
Hoe bedoel je plekken? Gewoon kijken op de prometric.com website welke toko het dichts bij jou zit en daar examen maken. Examens zijn toch overal hetzelfdeAnoniem: 296487 schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:10:
Heb je nog ervaring met plekken waar je examen kan doen? Bedankt!

[Voor 18% gewijzigd door _Arthur op 20-04-2009 17:00]
Ok, ik ben al druk bezig met vergelijkenHoe bedoel je plekken? Gewoon kijken op de prometric.com website welke toko het dichts bij jou zit en daar examen maken. Examens zijn toch overal hetzelfde

JaAnoniem: 296487 schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:00:
[...]
Toch heb ik een vraagje. Hoe zit dat nou met die Test Kings? Het is illegaal,,,?
JaEn de pakketen van testkings kosten gewoon geld, maar geeft je gelijk alle vragen
Neemet antwoorden?
Veel Testkings sterfen nl. van de fouten in de antwoorden, daar kun je dus niet vanuit gaan. Testkings zijn leuk om te kijken wat voor soort vragen je kunt verwachten tijdens examens. Net als bij de wel legale Boson oefenexamens, of de vragen die standaard op de CD staan, die bij de MS Press boeken zitten.
Maak echter niet de fout om de Testkings uit je hoofd te leren. Je zult als je alle vragen/antwoorden uit je hoofd leerd heus wel slagen, maar in de praktijk zul je er weinig van terecht brengen.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Testkings en al van dat spul bevatten (veel van) de echte examenvragen. Deze examenvragen zijn op minder nette manier verkregen en dan weer verkocht door minder nette mensen.Anoniem: 296487 schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:00:
Hoe zit dat nou met die Test Kings? Het is illegaal,,,? En de pakketen van testkings kosten gewoon geld, maar geeft je gelijk alle vragen met antwoorden? Graag wat meer info
Bedankt voor bovenstaande antwoorden! Jullie leren zelf gewoon met het officele boek en CD? Ik heb wat ervaringen gehoord over Transcender die wel positief klinken?
Zelf wil ik z.s.m. beginnen met 70-270 Windows XP. Ik heb zelf al veel ervaring met Windows XP, maar raden jullie mij aan om toch nog flink te studeren? Zelf heb ik een ICT Beheerder niveau 3 opleiding, en wel heel wat ervaring met Windows XP. Graag advies! Nu gelijk even naar Transcender kijken.
Zelf wil ik z.s.m. beginnen met 70-270 Windows XP. Ik heb zelf al veel ervaring met Windows XP, maar raden jullie mij aan om toch nog flink te studeren? Zelf heb ik een ICT Beheerder niveau 3 opleiding, en wel heel wat ervaring met Windows XP. Graag advies! Nu gelijk even naar Transcender kijken.
Jep..we doen ong hetzelfde.. Ik heb eerst nog MCITP Exchange 2007 gedaan en daarna mcse2003 upgrade. Misschien dat ik na Vista nog die MCSA upgrade mee pak, Server Admin is dat geloof ik?_Arthur schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:59:
[...]
Feli! En zo te zien volg je bijna dezelfde volgorde als ik, ik moet ook nog Vista doen voor de Enterprise Admin credential![]()
Eigenlijk helemaal geen zin in in dat Vista examen, denk dat ik de Win7 over een tijdje ga doen.
Tja..en dan ben ik er weer een jaartje of 2 van verlost denk ik

Server Admin lijkt me geen toegevoegde waarde hebben als je al Enterprise Admin bent. En MCITP Exch2k7 is hier al een tijdje in bezitFewture schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 08:01:
Jep..we doen ong hetzelfde.. Ik heb eerst nog MCITP Exchange 2007 gedaan en daarna mcse2003 upgrade. Misschien dat ik na Vista nog die MCSA upgrade mee pak, Server Admin is dat geloof ik?

Tuurlijk niet, eind dit jaar / begin volgend jaar staan de Exchange 2010 examens voor de deurTja..en dan ben ik er weer een jaartje of 2 van verlost denk ik

Sowieso is het ook niet onverstandig om ook eens verder dan MS te kijken..
/me rent hard weg
/me rent hard weg
[Voor 4% gewijzigd door Question Mark op 21-04-2009 09:43]
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Ik heb m'n zwemdiploma's alQuestion Mark schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:42:

Niet echt het topic om dit te vragen maar Comptia A+ en dergelijke is dat iets eigenlijk?
Heb daar nog een paar cursussen van liggen, stelt weinig voor lijkt me maar worden wel door MS erkend om sommige certificaten van hun te 'vervangen'.
Heb daar nog een paar cursussen van liggen, stelt weinig voor lijkt me maar worden wel door MS erkend om sommige certificaten van hun te 'vervangen'.
Veterstrikdiploma...Check!...ehh..typediploma....Check!....zwemdiploma's....Check!...hmm...wat is er nog meer dan naast Microsoft?

Wat is dat dan voor blasfemie? Dat zeg je toch niet?!Question Mark schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:42:
/me rent hard weg

Ik vind Cisco examens juist reuze interessant door de labs erin, veel leuker om te doen. In een simulatie heb je 3 routers, zie maar welk routingprotocol je gebruikt, maar 't moet wel werken volgens de specificaties benoemt. Ideaal

Fietsdiploma? Of heette dat nou verkeersdiploma?TheVMaster schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:03:
[...]
Veterstrikdiploma...Check!...ehh..typediploma....Check!....zwemdiploma's....Check!...hmm...wat is er nog meer dan naast Microsoft?
[Voor 24% gewijzigd door chratnox op 21-04-2009 10:08]
chratnox schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:07:
[...]
Ik vind Cisco examens juist reuze interessant door de labs erin, veel leuker om te doen. In een simulatie heb je 3 routers, zie maar welk routingprotocol je gebruikt, maar 't moet wel werken volgens de specificaties benoemt. Ideaal

Om toch nog ontopic te blijven: je merkt dat zowel Citrix en Cisco verder zijn met lab's en praktijksimulaties dan MS. Ik ben ook erg benieuwd naar de nieuwe vorm MS examens.
offtopic:
Ben je overigens al geaccepteerd in het MCM programma?. De toelatingseisen schijnen wel redelijk hoog te liggen. Question Mark heeft ook toestemming van zijn werkgever, maar twijfelt nog tussen MCM of MCA
Ben je overigens al geaccepteerd in het MCM programma?. De toelatingseisen schijnen wel redelijk hoog te liggen. Question Mark heeft ook toestemming van zijn werkgever, maar twijfelt nog tussen MCM of MCA
Maar goed, eerst mijn Cisco certificeringen maar eens verlengen, die verlopen in november.
/me rent nog harder weg
Ik ben ook Symantec Enterprise Vault gecertificeerd en Symantec Mail Gateway 8Question Mark schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:42:
/me rent hard weg

Question Mark schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:14:
[...]
![]()
Om toch nog ontopic te blijven: je merkt dat zowel Citrix en Cisco verder zijn met lab's en praktijksimulaties dan MS. Ik ben ook erg benieuwd naar de nieuwe vorm MS examens.
offtopic:
Maar goed, eerst mijn Cisco certificeringen maar eens verlengen, die verlopen in november.
/me rent nog harder weg
offtopic:
Welke MCA wil je doen? Sommige moet je je MCM al voor hebben namelijk... De toelatingseisen liggen inderdaad vrij hoog, maar mijn bedoeling is om volgend jaar pas te beginnen (uiteraard met het oog op toegelaten wordn, maar ik ben een optimist). Momenteel net ff te veel hectiek (verhuizing e.d.).
Welke MCA wil je doen? Sommige moet je je MCM al voor hebben namelijk... De toelatingseisen liggen inderdaad vrij hoog, maar mijn bedoeling is om volgend jaar pas te beginnen (uiteraard met het oog op toegelaten wordn, maar ik ben een optimist). Momenteel net ff te veel hectiek (verhuizing e.d.).
Ik ben ook benieuwd naar die simulatie examens. 1 ding weet ik wel, het klinkt heel interessant om een echt OS voor je neus te hebben om op te werken ipv die gelimiteerde simulaties. Het maakt toch niet uit welk Cisco examen je doet om 't te verlengen?
Even volledig ontopic. Heeft iemand al wat gedaan met de SQL Server 2008 examens? Ik wil mn sharepoint examens op den duur gaan doen, maar aangezien sharepoint zo'n beetje volledig afhankelijk is van SQL, hoort die er een beetje bij...
Ik vind Enterprise Vault en andere archiveringspakketten een beetje bij Exchange horen. Een flinke mailsetup hoort gewoon een archiveringsoplossing te hebben tenslotte. De Enterprise Vault omgeving van de klant waar ik zat was echt gigantisch, heerlijk product!Fewture schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:32:
[...]
Ik ben ook Symantec Enterprise Vault gecertificeerd en Symantec Mail Gateway 8Maar goed, die MS dingen is een beetje je basis. Die moet je imo gewoon hebben als je dit werk doet.

[Voor 18% gewijzigd door chratnox op 21-04-2009 11:00]
Heb je een bron van het feit dat je MCM moet zijn? Ik kan dat niet terugvinden in de vereisten op de MCA site.. Het enige wat ik kan vinden is dit, daar staat dat er voor het infrastructure programma eigenlijk geen vereisten zijn. (kennis wordt wel getoetst tijdens het interview met de review board). In dit topic, wat over MCM gaat, staat echter wel dat MCM een vereiste is voor MCA.chratnox schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:57:
[...]
offtopic:
Ik zit te denken aan het Infrastructure Program en dan "broad technology".
Ik heb vorig jaar een "groot" migratie-traject uitgewerkt met een hoop leuke technieken. (virtualisatie van applicatie-servers middels ESX, migratie fat clients naar Citrix Xenapp 4.5, Citrix Provisioning Server voor inrichting van de Xen-app Servers, etc). Het mooie aan het "broad technology" traject is dat het geen MS techniek hoeft te zijn die gebruikt wordt.
De opdrachtgever vind het prima dat dit project als case gebruikt wordt.
Voor Infrastructure zijn inderdaad geen duidelijke vereisten, ik doelde meer op de andere MCA richtingen, zie:Question Mark schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 11:21:
[...]
Heb je een bron van het feit dat je MCM moet zijn? Ik kan dat niet terugvinden in de vereisten op de MCA site.. Het enige wat ik kan vinden is dit, daar staat dat er voor het infrastructure programma eigenlijk geen vereisten zijn. (kennis wordt wel getoetst tijdens het interview met de review board). In dit topic, wat over MCM gaat, staat echter wel dat MCM een vereiste is voor MCA.
Ik zit te denken aan het Infrastructure Program en dan "broad technology".
Ik heb vorig jaar een "groot" migratie-traject uitgewerkt met een hoop leuke technieken. (virtualisatie van applicatie-servers middels ESX, migratie fat clients naar Citrix Xenapp 4.5, Citrix Provisioning Server voor inrichting van de Xen-app Servers, etc). Het mooie aan het "broad technology" traject is dat het geen MS techniek hoeft te zijn die gebruikt wordt.
De opdrachtgever vind het prima dat dit project als case gebruikt wordt.
http://www.microsoft.com/...t/technology/default.mspx
Deze vereiste is er bij Exchange, Directory, Sharepoint e.d, vandaar mijn vraag. Ik heb die eis namelijk wel, want ik wil Directory gaan doenProgram overview
For IT architects who specialize in using Microsoft technology to provide business solutions, Microsoft offers MCA Technology certifications focused on Microsoft Exchange Server, Microsoft SQL Server, and Windows Server: Directory. MCA Technology certifications for Microsoft Office SharePoint Server and Microsoft Office Communications Server tracks are coming soon.
Before earning an MCA Technology certification, candidates must earn a current Microsoft Certified Master credential, which validates their in-depth expertise on a Microsoft technology.
• Learn more about the Microsoft Certified Master program

Die opdracht van jou klinkt een beetje als een opdracht waar ik aan meegewerkt heb, maar waarschijnlijk was de mijne iets 'kleiner'. Ongeveer 1500 gebruikers moesten gemigreerd worden van NT4 (en aan de andere kant Novell NDS) naar Thin-Clients op XenApp 4.5 (helaas zonder provisioning server), de volledige netwerkinfrastructuur moest opnieuw opgebouwd worden en de eis was: "Virtueel, behalve wanneer 't niet anders kan of geen best practise is". Hierbinnen viel zo'n beetje alles qua technologie: ISA, Exchange 2007, Unified Messaging, NAP (Jazeker, Win2k8 hebben we er ook door gekregen

Als het mag qoute ik dit even, nog geen antwoord, kwil graag examen aanvragen.Anoniem: 296487 schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:14:
Bedankt voor bovenstaande antwoorden! Jullie leren zelf gewoon met het officele boek en CD? Ik heb wat ervaringen gehoord over Transcender die wel positief klinken?

Dan doe je dat toch lekker? 
Als je maar wel in het achterhoofd houdt dat je zometeen n-2 oftewel één complete generatie achter loopt

Als je maar wel in het achterhoofd houdt dat je zometeen n-2 oftewel één complete generatie achter loopt

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ga erna gelijk Vista halen, daarna gelijk Windows 7. Heb ik ze alle 3 yayyyalt-92 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 19:50:
Dan doe je dat toch lekker?

I'm gonne collect em al!
Dan heb je er nog 276 stuks te gaanAnoniem: 296487 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 19:57:
I'm gonne collect em al!

Nee, want je telt de Ultra Mega Johto Silver examens niet mee.... 
Maar even serieus, nog iemand tips/reacties? Wil 70-270 examen doen, maar moet ik nog studeren? Zie een paar posts naar boven.

Maar even serieus, nog iemand tips/reacties? Wil 70-270 examen doen, maar moet ik nog studeren? Zie een paar posts naar boven.
Er zijn 276 verschillende certificaten te behalen wijsneus (beta examens niet meegeteld). Zie: http://learning.microsoft...4dfd-84c8-a47aab13b5a6%7d en tel de getalletjes aan de linkerkant op.Anoniem: 296487 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:55:
Als je denkt het goed te kennen, waarom niet gewoon een examen plannen? Regel een Second Shot ( http://www.microsoft.com/...s/secondshot/default.mspx ) en haal je hem de eerste keer niet, ga je leren en doe je hem gratis nog eens.Maar even serieus, nog iemand tips/reacties? Wil 70-270 examen doen, maar moet ik nog studeren? Zie een paar posts naar boven.
Wij kunnen niet beoordelen of je moet studeren.Anoniem: 296487 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:55:
Pak gewoon het boek en doe de vragen die erin staan, dan kom je zelf wel achter waar je voldoende kennis van hebt.
Je slaat de voor jou bekende dingen gewoon over.
De 270...da's XP....ik zeg ken je XP?! (dat zal toch wel aangezien het al meer dan 7 jaar een available client OS is) Gewoon gaan dus. Voor XP hoef je echt niet te lerenAnoniem: 296487 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:55:

XP was een paar jaar geleden mijn allereerste examen. Ik heb 'm met hakken over de sloot gehaald met 734 punten, maar ik heb daar zeker voor moeten studeren! Zelfs terwijl ik vond dat ik XP goed kende.
Onderschat niet dat ze alle dingen van XP kunnen vragen. Ook de dingetjes waarin jij misschien niet zo geinteresseerd bent
(VPN connecties, power schemes, system requirements).
Onderschat niet dat ze alle dingen van XP kunnen vragen. Ook de dingetjes waarin jij misschien niet zo geinteresseerd bent

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Dat ligt eraan. Ben je op de hoogte van NTFS permissies en hoe deze toegepast worden? Dus als je een bestand verplaatst een map in of naar een andere schijf, hoe gaat 't dan met de rechten? Ken je ook de share rechten? Ben je bekend met de services van Windows XP en wat die doen? Meer kan ik niet meer verzinnen, is alweer ff geledenAnoniem: 296487 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:55:

Ik zou alleen ff die commandline dingetjes pakken en zaken die je bijna niet gebruikt. Verder is het echt een eitje. Zonder te leren is zeker te doen.Anoniem: 296487 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:55:
Als het je allereerste MS examen is zou ik wel ff leren. Als je al server examens hebt, easy peasy

Ja....je moet inderdaad XP wel van binnen en van buiten kennen.:+ maar als je dus XP in een beheer omgeving kent incl dus VPN, policies, power schema's etc...dan is het geen probleem.Cis schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 23:02:
XP was een paar jaar geleden mijn allereerste examen. Ik heb 'm met hakken over de sloot gehaald met 734 punten, maar ik heb daar zeker voor moeten studeren! Zelfs terwijl ik vond dat ik XP goed kende.
Onderschat niet dat ze alle dingen van XP kunnen vragen. Ook de dingetjes waarin jij misschien niet zo geinteresseerd bent(VPN connecties, power schemes, system requirements).
Dit topic is gesloten.