[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 54.895 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 13:23
Yanze schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 07:46:
[...]

Wanneer ze uit zijn? Zijn ze al in beta geweest dan?
Nee. Maar volgens deze link komt de 70-685 op 14 september. Ik zal mijn vraag beter stellen: Heeft er iemand al enig animo om deze examens ook te gaan doen wanneer ze uit zijn? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-07 07:04

@r!k

It is I, Leclerq

Gaat er vast nog wel van komen maar waarschijnlijk volgend jaar pas. Ga nu eerst 646, 647 237 en 238 halen. Dan nog vmware cursus dit jaar dus ik zit een beetje vol maar aangezien ik een veel grotere animo voor windows 7 verwacht dan voor Vista staat ie zeker op mijn lijstje.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
chratnox schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 14:26:
[...]

Nee. Maar volgens deze link komt de 70-685 op 14 september. Ik zal mijn vraag beter stellen: Heeft er iemand al enig animo om deze examens ook te gaan doen wanneer ze uit zijn? 8)
Op 14 september komt ie uit en de beta is nog niet geweest ... en meestal zit daar een maand of twee tussen, zeer vreemd! Maar in snapte je vraag wel hoor, natuurlijk ga ik die examens doen als het zover is (en dan liever de beta als de officiele).

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
Yanze schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:06:
[...]

Op 14 september komt ie uit en de beta is nog niet geweest ... en meestal zit daar een maand of twee tussen, zeer vreemd! Maar in snapte je vraag wel hoor, natuurlijk ga ik die examens doen als het zover is (en dan liever de beta als de officiele).
Ja daarom, dat vond ik ook al vreemd. Ik ga 't liefst inderdaad ook de beta doen wanneer die uit is, veel leuker :)

Binnenkort SCCM examen doen, waarschijnlijk eind augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-04 23:30
[edit]

Veel success met jullie examens allemaal! :*)

[ Voor 86% gewijzigd door Eldee op 05-08-2009 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187361

Eldee, ik denk dat vraag en aanbod een betere plek is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-07 22:49
chratnox schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 17:02:
[...]

Ja daarom, dat vond ik ook al vreemd. Ik ga 't liefst inderdaad ook de beta doen wanneer die uit is, veel leuker :)

SCCM heb ik ook gedaan, vond ik toch wel een pittige applicatie aangezien hij zo veelzijdig is en er gewoon heeeel veel settings zijn. De CBT nugget vond ik wel een aanrader, zonder deze vond ik het sybex R2 boek wat moeilijk te begrijpen.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
punisher007 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 19:38:
[...]

SCCM heb ik ook gedaan, vond ik toch wel een pittige applicatie aangezien hij zo veelzijdig is en er gewoon heeeel veel settings zijn. De CBT nugget vond ik wel een aanrader, zonder deze vond ik het sybex R2 boek wat moeilijk te begrijpen.
Ik werk er dagelijks mee en heb inmiddels de hele SCCM omgeving op mn werk opgezet (serviced zo'n 20000 gebruikers), dus het is alleen nog het 'officieel' maken van de ervaring zegmaar. Ik heb de Administrator's Companion liggen en de CBT Nuggets en moet inderdaad zeggen dat de Nuggets erg interessant zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Als je veel met SCCM werkt moet dat geen probleem worden chratnox.
En mocht je SMS ervaring hebben dan heb je daar ook nog wel wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Roel, ik zag dat jij ook ervaring hebt met SCOM, helaas zijn daar geen MS Press boeken voor. Wat zijn goede boeken om het 70-400 examen voor te bereiden? Ik heb geen ervaring met SCOM en ook niet met MOM, maar moet die wel krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door Turdie op 05-08-2009 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
shadowman12 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 21:26:
Roel, ik zag dat jij ook ervaring hebt met SCOM, helaas zijn daar geen MS Press boeken voor. Wat zijn goede boeken om het 70-400 examen voor te bereiden? Ik heb geen ervaring met SCOM en ook niet met MOM, maar moet die wel krijgen.
Ik heb dit boek gebruikt voor SCOM: hier... Heel compleet en overzichtelijk boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Yanze schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:06:
[...]

Ik zeg ff mailen met Krista?

'k heb ff contact gehad met iemand van MS USA (Krista dus) en zij vertelde mij dat de examens zeer zeker nog in beta gaan (vraag me alleen wel af hoe ze dat zo snel willen doen aangezien ze 14 sept live gaan?).

De twee Windows 7 Beta examens zijn overigens in eerste instantie alleen voor Subject Matter Experts en een paar dagen later zal er info op het MS Learning blog gepost worden. Wil je je ook aanmelden als SME? Ga dan even naar MS Connect en gebruik deze invitation key : SME2-JC3G-DKDY.

Als je je aanmeld als SME en een profiel invult dan heb je dus de info over beide beta examens in ieder geval eerder dan de grote massa. Op dit moment zijn er namelijk nog maar 230 Subject Matter Experts :+

[ Voor 53% gewijzigd door TheVMaster op 05-08-2009 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
TheVMaster schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:24:
[...]

'k heb ff contact gehad met iemand van MS USA (Krista dus) en zij vertelde mij dat de examens zeer zeker nog in beta gaan (vraag me alleen wel af hoe ze dat zo snel willen doen aangezien ze 14 sept live gaan?).

De twee Windows 7 Beta examens zijn overigens in eerste instantie alleen voor Subject Matter Experts en een paar dagen later zal er info op het MS Learning blog gepost worden. Wil je je ook aanmelden als SME? Ga dan even naar MS Connect en gebruik deze invitation key : SME2-JC3G-DKDY.

Als je je aanmeld als SME en een profiel invult dan heb je dus de info over beide beta examens in ieder geval eerder dan de grote massa. Op dit moment zijn er namelijk nog maar 230 Subject Matter Experts :+
Dit is erg handig, ik heb me hier ook voor ingeschreven via MS Connect, bedankt ;) _/-\o_ . Hopelijk wordt ik ook toegelaten.Bedoel je deze Krista?
Hier een mooie blog-post over SME's:
The Magical and Mysterious SME

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 23-04-2021 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
TheVMaster schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:24:
[...]

Correctie, 231 ;). Ik heb me ingeschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
shadowman12 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 21:26:
Ik had wel enige ervaring met MOM en SCOM, maar dan alleen maar in test omgevingen.
Qua boeken gebruik ik tegenwoordig bijna altijd de "Mastering" en de "Unleashed" series.
Deze komen redelijk vlug op de markt en zijn eigenlijk net zo nuttig als die van MS Press.

Mastering Microsoft System Center Operations Manager 2007
http://www.comcol.nl/detail/61525.htm

Microsoft System Center Operations Manager 2007 Unleashed
http://www.comcol.nl/detail/63562.htm

Let er wel op dat deze Unleashed nogal dik is ... 1385 pagina's :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
Yanze schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:00:
[...]

Ik had wel enige ervaring met MOM en SCOM, maar dan alleen maar in test omgevingen.
Qua boeken gebruik ik tegenwoordig bijna altijd de "Mastering" en de "Unleashed" series.
Deze komen redelijk vlug op de markt en zijn eigenlijk net zo nuttig als die van MS Press.

Mastering Microsoft System Center Operations Manager 2007
http://www.comcol.nl/detail/61525.htm

Microsoft System Center Operations Manager 2007 Unleashed
http://www.comcol.nl/detail/63562.htm

Let er wel op dat deze Unleashed nogal dik is ... 1385 pagina's :7
Waar wel tegenover staat dat de Unleashed alles behandeld, wat uiteraard ook wel handig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-07 15:29
@ mijn 83-640 examen.. Ik krijg een gratis her-examen, maar er gaat nu eerst wel uitgezocht worden waarom het allemaal fout ging. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:34
AlterMann schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 15:21:
@ mijn 83-640 examen.. Ik krijg een gratis her-examen, maar er gaat nu eerst wel uitgezocht worden waarom het allemaal fout ging. :)
Dat is dan toch nog wel netjes. Hopen dat het dan wel goed gaat en dat je slaagt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
shadowman12 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 01:30:
[...]

Dit is erg handig, ik heb me hier ook voor ingeschreven via MS Connect, bedankt ;) _/-\o_ . Hopelijk wordt ik ook toegelaten.Bedoel je deze Krista?
Hier een mooie blog-post over SME's:
The Magical and Mysterious SME
:+ Ja die bedoel ik hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:54
Totaal offtopic maar op MSDN is windows 7 RTM te downloaden. Hij is al bijna binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ben al tijdje bezig met SQL 2005, gaat best wel diep op SQL in.
De video lessen van CBT helpen hier behoorlijk bij.

Na SQL nog niet echt goed een idee waarmee ik verder ga studeren, kan nog zoveel kanten op.
Kan natuurlijk ook nog een keer kijken naar iets anders dan Microsoft, maybe apple ofzo, maar of me marktwaarde als ict-proff daar verder omhoog mee gaat , i dunno.
Maar soms is het ook wel lekker om keer met iets anders bezig te zijn.

( de zomer is slacking my progress though ... en Worms2 op de xbox360 :+ , oh ja thevmaster, i added yoo on xbox live )

[ Voor 16% gewijzigd door Pensmaster-B op 09-08-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-07 13:51

racoon

mooowwww

ik heb nu behaald 70-620-70-290 nu doe ik er nog bij 70-284 en 70-291.

Als ik deze gehaald heb klopt het dan dat ik dan nog een module moet doen en ik ben mcitp2008 en waar kan ik zien welke modules ik kan kiezen ?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
racoon schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:45:

Als ik deze gehaald heb klopt het dan dat ik dan nog een module moet doen en ik ben mcitp2008 en waar kan ik zien welke modules ik kan kiezen ?
Eh..de Certification Planner (op de MCP website)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:38

Je doet alleen server 2003 examens en je denkt 2008 mcitp te worden?

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:16

Nee, je hebt dan MCSA en dan doe je een upgrade examen 70-648 (=70-640+70-642) en daarbij 70-646 om MCITP Server Administrator te behalen.
paella schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:21:
[...]

Je doet alleen server 2003 examens en je denkt 2008 mcitp te worden?
Ik denk dat hij bedoeld ofdat je met 1 upgrade examen meteen MCITP hebt behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

ik bedoel inderdaad het volgende MCSA naar MCITP Server Administrator
Voor het behalen van de upgrade van MCSA voor Windows Server 2003 naar de certificering MCITP Server Administrator zijn twee examens verplicht:

70-648, het MCSA 2003-upgrade-examen
70-646, het serverbeheerexamen.
Na het behalen van het examen 70-648 bent u:

MCTS Windows Server 2008 Network Infrastructure Configuration
MCTS Windows Server 2008 Active Directory Configuration.
Haalt u vervolgens het examen 70-646, dan bent u MCITP Server Administrator

[ Voor 83% gewijzigd door racoon op 11-08-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Iemand die in kan schatten wanneer voor Windows 7 de Self Placed Learning Kit uit zal komen, snel na de RTM, of kan dat wel even duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
shadowman12 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:32:
Iemand die in kan schatten wanneer voor Windows 7 de Self Placed Learning Kit uit zal komen, snel na de RTM, of kan dat wel even duren?
De 'Self Placed' kan je zelf bepalen wanneer die komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Eldee schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:03:
[...]

De 'Self Placed' kan je zelf bepalen wanneer die komt :+
Ik doelde op het boek van Microsoft Press, de Self Placed Training Kit.

Laat maar, heb het al gevonden: MCTS Self-Paced Training Kit: Configuring Windows 7 (Exam 70-680)

[ Voor 23% gewijzigd door Turdie op 11-08-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
shadowman12 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:03:
[...]

Ik doelde op het boek van Microsoft Press, de Self Placed Traning Kit.
Ik zou toch nog eens goed nalezen wat je schrijft, of eens alle woorden opzoeken in een Engels woordenboek... (8>

EDIT:
Zie je het nu? Op een examen kan 1 letter toch het verschil tussen goed of fout zijn... :o

[ Voor 13% gewijzigd door Eldee op 11-08-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
offtopic:
Ik ben moe, dus dan maak ik nogal eens een typo, als ik fris ben op een examen zal dat niet gebeuren ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Turdie op 11-08-2009 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
shadowman12 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:03:
[...]

Ik doelde op het boek van Microsoft Press, de Self Placed Training Kit.

Laat maar, heb het al gevonden: MCTS Self-Paced Training Kit: Configuring Windows 7 (Exam 70-680)
Haha, mooie manier om 't neer te zetten bij comcol. Dit boek verschijn 31 oktober of later. Dit zal denk ik wel correct zijn, staat ook op de Engelse MSPress site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-07 15:38
Op dit moment werken wij in ons bedrijf niet op een domein en is iedereen dus een lokale gebruiker.

We zijn op dit moment een plan aan het schrijven om dit in de toekomst te veranderen en naar zoals wij nu zien te zorgen dat iedereen compleet via terminal server werkt. Dit is uiteraard een groot traject. We zitten op dit moment rond de 140 werkplekken.

Om dit plan uiteindelijk succesvol te laten zijn willen we graag middels zelfstudie en eventueel diverse cursussen onze kennis uitbreiden. Na het lezen van de topicstart en de bijbehorende Microsoft sites ben ik op volgende modules uitgekomen een aantal modules die er tussen staan zullen wellicht niet gelijk in het begin gebruikt worden, maar voor de toekomst zeker een intressante optie.
  • Exam 70-640 Windows Server 2008 Active Directory
  • Exam 70-642 Windows Server 2008 Network Infrastructure
  • Exam 70-643 Windows Server 2008 Applications Infrastructure
  • Exam 70-652 Windows Server Virtualization, Configuring
  • Exam 70-236 Microsoft Exchange Server 2007 - Configuration
  • Exam 70-624 Deploying and Maintaining Windows Vista Client and 2007 Microsoft Office System Desktops < (Liefst zou ik deze vervangen voor Windows 7 client, komt er al aan las ik hier ergens)
  • Exam 70-647 Enterprise Administrator
aan jullie de vraag of deze modules inderdaad voldoen voor het doel wat wij uiteindelijk willen bereiken.
en of het genoeg is om de boeken van ms te kopen en vervolgens het examen te maken en halen. Of ben je ook verplicht de e-learnig te volgen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Marmotje op 12-08-2009 11:39 ]

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-07 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Marmot84 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:14:
aan jullie de vraag of deze modules inderdaad voldoen voor het doel wat wij uiteindelijk willen bereiken.
Is niet te zeggen. Stel dat je tegen specifieke eisen aanloopt waardoor een MS Terminal Server omgeving niet voldoende blijkt te zijn en je over moet stappen naar Citrix Xenapp?

Voor basiskennis over terminal server omgevingen volstaan je gekozen curcussen overigens wel.

Persoonlijk zou ik gezien de nog onbekendheid met de materie voor jullie (no offence) de volgende stappen doorlopen:
  • Inventarisen eisen en wensen aan de omgeving, denk dan aan zaken als performance, beheersbaarheid, beschikbaarheid, gebruikerservaring. Vergeet ook zaken als evt support van leveranciers van hun applicaties op terminal server omgevingen, wat doe je met evt. laptopgebruikers en applicaties die vanwege load en/of andere technische beperkingen slecht op een terminal server kunnen draaien.
  • Maak een blauwdruk (technische uitwerking) van de gewenste situatie
  • Laat deze toetsen door een externe consultant die ervaring met dit soort projecten heeft.
Een goede, ervaren consultant kan een dag langskomen en samen met jullie de eisen/wensen naast de geplannede blauwdruk leggen en evt verbeterpunten en/of mogelijke valkuilen aanwijzen. Op deze manier blijft het "jullie" project en krijgen jullie er veel leermomenten voor terug, terwijl wel even de haalbaarheid door een externe partij getoetst wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door Question Mark op 12-08-2009 12:25 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
Question Mark schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:23:
[...]

Is niet te zeggen. Stel dat je tegen specifieke eisen aanloopt waardoor een MS Terminal Server omgeving niet voldoende blijkt te zijn en je over moet stappen naar Citrix Xenapp?

Voor basiskennis over terminal server omgevingen volstaan je gekozen curcussen overigens wel.

Persoonlijk zou ik gezien de nog onbekendheid met de materie voor jullie (no offence) de volgende stappen doorlopen:
  • Inventarisen eisen en wensen aan de omgeving, denk dan aan zaken als performance, beheersbaarheid, beschikbaarheid, gebruikerservaring. Vergeet ook zaken als evt support van leveranciers van hun applicaties op terminal server omgevingen, wat doe je met evt. laptopgebruikers en applicaties die vanwege load en/of andere technische beperkingen slecht op een terminal server kunnen draaien.
  • Laat deze toetsen door een externe consultant die ervaring met dit soort projecten heeft.
Een goede, ervaren consultant kan een dag langskomen en samen met jullie de eisen/wensen naast de geplannede blauwdruk leggen en evt verbeterpunten en/of mogelijke valkuilen aanwijzen. Op deze manier blijft het "jullie" project en krijgen jullie er veel leermomenten voor terug, terwijl wel even de haalbaarheid door een externe partij getoetst wordt.
Daar zit inderdaad zeker wat in en dat scenario had ik zelf ook al bedacht. Aan de andere kant wil ik mezelf graag verder ontplooien en wat meer ervaring en kennis krijgen met de daarbij behorende certificaten van microsoft zodat ik bij een eventuele banenwissel wat meer te bieden heb.

Maar de uiteindelijk vraag is in ieder geval wel beantwoord en dat betekend dat de cursussen voldoen voor wat wij willen afgezien van het feit of dit misschien wel of niet de ideale oplossing voor ons is, is het in ieder geval wel een platform om straks overtuigender en duidelijker/andere keuzes te kunnen maken terwijl we/ik toch een paar certificaten in mijn zak heb. Mochten we dan toch bij citrix uitkomen volg ik gewoon nog een paar cursussjes :P

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Even een vraag want het is mij niet helemaal duidelijk.

Wanneer je MCITP Server Admin hebt behaald, welke modules moet je dan doen om MCITP Enterprise Admin aan je naam toe te voegen?

Zijn dat;

70-647
70-643
70-620 of 70-624

Klopt dit of klopt er helemaal niets van?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
GZ schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:51:
Even een vraag want het is mij niet helemaal duidelijk.

Wanneer je MCITP Server Admin hebt behaald, welke modules moet je dan doen om MCITP Enterprise Admin aan je naam toe te voegen?

Zijn dat;

70-647
70-643
70-620 of 70-624

Klopt dit of klopt er helemaal niets van?
Als jij je MCITP SA hebt behaald moet je idd die modules er nog bij halen om MCITP EA te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Marmot84 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:14:
Op dit moment werken wij in ons bedrijf niet op een domein en is iedereen dus een lokale gebruiker.

We zijn op dit moment een plan aan het schrijven om dit in de toekomst te veranderen en naar zoals wij nu zien te zorgen dat iedereen compleet via terminal server werkt. Dit is uiteraard een groot traject. We zitten op dit moment rond de 140 werkplekken.

Om dit plan uiteindelijk succesvol te laten zijn willen we graag middels zelfstudie en eventueel diverse cursussen onze kennis uitbreiden. Na het lezen van de topicstart en de bijbehorende Microsoft sites ben ik op volgende modules uitgekomen een aantal modules die er tussen staan zullen wellicht niet gelijk in het begin gebruikt worden, maar voor de toekomst zeker een intressante optie.

[knip]

en of het genoeg is om de boeken van ms te kopen en vervolgens het examen te maken en halen. Of ben je ook verplicht de e-learnig te volgen ?
Question Mark schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:23:
Marmot84 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:36:
[...]
Daar zit inderdaad zeker wat in en dat scenario had ik zelf ook al bedacht. Aan de andere kant wil ik mezelf graag verder ontplooien en wat meer ervaring en kennis krijgen met de daarbij behorende certificaten van microsoft zodat ik bij een eventuele banenwissel wat meer te bieden heb.

Maar de uiteindelijk vraag is in ieder geval wel beantwoord en dat betekend dat de cursussen voldoen voor wat wij willen afgezien van het feit of dit misschien wel of niet de ideale oplossing voor ons is, is het in ieder geval wel een platform om straks overtuigender en duidelijker/andere keuzes te kunnen maken terwijl we/ik toch een paar certificaten in mijn zak heb. Mochten we dan toch bij citrix uitkomen volg ik gewoon nog een paar cursussjes :P
Marmot84,
Ik ben het helemaal eens met 'Question Mark'.
Dit is wat ik als 'Trainer / consultant' regelmatig voor bedrijven doe. Als ik het goed begrijp is jouw vraag meer een persoonlijke, en dan wil ik je graag (kosteloos!) een aantal tips geven. DM me maar als je interesse hebt.

En vergeet niet verder terug in dit topic te kijken naar mijn aanbod voor examen-vouchers voor 20% korting. Geheel gratis en vrijblijvend!

*knip* Volledig overbodig de info onderaan je post

[ Voor 2% gewijzigd door TheVMaster op 12-08-2009 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
Eldee schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 20:49:
*knip* Volledig overbodig de info onderaan je post
dat is niet helemaal de bedoeling hier :>

[ Voor 48% gewijzigd door TheVMaster op 12-08-2009 21:59 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-07 07:04

@r!k

It is I, Leclerq

Aan marmot 84,

Vergeet ook niet dat cursussen volgen een goed begin is maar het zorgt neit voor de benodigde ervaring die je nodig hebt om een gedegen ontwerp neer te zetten. Ik zou zeker die cursussen gaan doen maar tevens de hulp inschakelen van ervaren consultants die je er erbij kunnen helpen.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Marmotje
@r!k schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 21:10:
Aan marmot 84,

Vergeet ook niet dat cursussen volgen een goed begin is maar het zorgt neit voor de benodigde ervaring die je nodig hebt om een gedegen ontwerp neer te zetten. Ik zou zeker die cursussen gaan doen maar tevens de hulp inschakelen van ervaren consultants die je er erbij kunnen helpen.
We gaan tijdens dit proces ook contact onderhouden met onze vaste partij en als de "blauwdruk" er eenmaal ligt wil ik die ook nog eenmaal laten toetsen door een andere externe partij.

Uiteraard bezorgen cursussen je geen ervaring, maar natuurlijk wel een "platform" van waaruit je kunt gaan werken.

Iedereen bedankt voor jullie info en Eldee ik neem als ik vragen heb zeker contact met je op bedankt voor het aanbod.

apt-get moo

• chratnox
chratnox schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 17:02:
[...]

Zojuist examen SCCM (70-401) gedaan. Vond 'm eigenlijk niet zo moeilijk. Ik vind wel dat de tijd die je ervoor krijgt realistischer is (80 minuten). Dit in tegenstelling tot de 3 1/2 uur die voor 'vroegere' MS examens stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-06 15:28
ik heb net 83-640 gehaald 8) , waar eigenlijk 4 uur voor stond heb ik er echt veel minder tijd voor nodig gehad, de virtual labs werkten redelijk goed, reageerde een beetje traag en 1 x was mn mmc console vastgelopen
ik had alleen wel meer opdrachten verwacht in de labs.
maar het was wel een welkome aanpassing in de standaard manier van microsoft tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
De Gesnaakte schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:04:
ik heb net 83-640 gehaald 8) , waar eigenlijk 4 uur voor stond heb ik er echt veel minder tijd voor nodig gehad, de virtual labs werkten redelijk goed, reageerde een beetje traag en 1 x was mn mmc console vastgelopen
ik had alleen wel meer opdrachten verwacht in de labs.
maar het was wel een welkome aanpassing in de standaard manier van microsoft tests.
wat is eigenlij khet verschil tussen die en de 70-640 op ms site staat: contains a Performance Based component

Bedoelen ze/jullie de virtual labs daarmee ?

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:40
@Marmot84: Bevat cases
70.-640 kun je ook niet meer doen.

83-xxx is de nieuwe serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
mgizmo schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:35:
@Marmot84: Bevat cases
70.-640 kun je ook niet meer doen.

83-xxx is de nieuwe serie.
ah dat is mooi. Wilde eigenlijk ook gelijk windows 7 doen hoopte het vista gebeuren helemaal over te kunnen slaan en dat gaat dan gelukkig ook lukken.

bedankt

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Net examen geboekt voor de 25ste, ga dan de 70-284 doen, ben benieuwd hoe moeilijk die is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-05-2024
racoon schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:04:
Net examen geboekt voor de 25ste, ga dan de 70-284 doen, ben benieuwd hoe moeilijk die is.
Vorig jaar gedaan en ik vond hem nog best tegenvallen. Maar ik moet zeggen dat ik niet zo heel veel ervaring had in Exchange. Inmiddels wel wat aan de cursus gehad. Na een storing netjes alle mailboxen kunnen recoveren dus het is zeker nuttig. Succes! :)

ben niet gek, ik ben een koekie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

lentheman1 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:26:
[...]

Vorig jaar gedaan en ik vond hem nog best tegenvallen. Maar ik moet zeggen dat ik niet zo heel veel ervaring had in Exchange. Inmiddels wel wat aan de cursus gehad. Na een storing netjes alle mailboxen kunnen recoveren dus het is zeker nuttig. Succes! :)
Tnx, ik heb de cursus gehad en wat oefenvragen doorgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:44
Eldee schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 20:49:
[...]

En vergeet niet verder terug in dit topic te kijken naar mijn aanbod voor examen-vouchers voor 20% korting. Geheel gratis en vrijblijvend!

[mbr]*knip* Volledig overbodig de info onderaan je post [/mbr]
Hmm zou die maar niet afgeven want de vouchers zijn ALLEEN bedoelt voor cursisten van je die je via een CPLS hebt lesgegeven in officieel MOC-materiaal.
dit zou je dus duur kunnen komen te staan als ze nazoeken waarvoor de vouchers worden gebruikt

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187361

Vandaag mijn eerste Microsoft examen gedaan, 70-620 en gehaald met 825/1000 punten. Niet moeilijk, maar je moet wel weten wat je doet :). Next: 70-642.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
* Zwelgje gaat binnenkort 71-662 doen, configuring Exchange 2010 :)

vanaf de 20ste kan je je daarvoor inschrijven btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Ik heb ook net een mail gekregen om het beta Exchange 2010 examen te gaan doen, ff boeken de 20ste :)

[ Voor 4% gewijzigd door xylonite op 18-08-2009 21:28 ]

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
Powershell schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:40:
* chratnox gaat binnenkort 71-662 doen, configuring Exchange 2010 :)

Ik heb ook de mail gekregen. De 20e gelijk ff inschrijven voor eind augustus of begin september :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
technopeuter schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:29:
[...]
Hmm zou die maar niet afgeven want de vouchers zijn ALLEEN bedoelt voor cursisten van je die je via een CPLS hebt lesgegeven in officieel MOC-materiaal.
dit zou je dus duur kunnen komen te staan als ze nazoeken waarvoor de vouchers worden gebruikt
Hoe kom je daarbij? Heb zelf mijn post wel gelezen? Vast niet, want daarin quote ik van de Microsoft site. Voor de duidelijkheid hier nog eens:
Only MCTs can request MCT Rewards Discount Vouchers. You can offer MCT Rewards Discount Vouchers to students who have attended one of your instructor-led classes or one of your colleagues’ classes. You can also offer discount vouchers to people who you reach through your personal network or through your blog, website etc. These vouchers will be personalized and will include your name as the trainer that provided the discount voucher and you will receive points for each redeemed voucher. Please note that MCT Rewards Discount Vouchers may not be resold.
Er staat dus LETTERLIJK in dat het 100% is toegestaan wat ik hier op Tweakers doe. Voortaan graag eerst controleren voordat je onwaarheden post.

Overgens las ik net op de MCT site dat de vouchers die vanaf 27 augustus 2009 worden uitgegeven nog voor slechts 10% korting goed zijn. Ik zal wel zorgen dat ik voor die tijd een voorraadje heb, maar die blijven niet oneindig geldig:
Changes to MCT Rewards discount
Beginning August 27, 2009, the MCT Rewards exam discount that we offer to students will become 10 percent worldwide. MCT Rewards discount vouchers that were issued before this date with the original discount amount remain valid until June 30, 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Powershell schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:40:
* xylonite gaat binnenkort 71-662 doen, configuring Exchange 2010 :)

Dit wordt mijn eerste Beta examen als ik op tijd ben, ik neem aan dat het aanmelden via Prometric hetzelfde werkt de 071 komt gewoon tussen de 070 examens te staan in het lijstje? en dan bij betalen de code opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
xylonite schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 12:04:
[...]

Dit wordt mijn eerste Beta examen als ik op tijd ben, ik neem aan dat het aanmelden via Prometric hetzelfde werkt de 071 komt gewoon tussen de 070 examens te staan in het lijstje? en dan bij betalen de code opgeven.
Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

• SniperGuy
  • Laatst online: 19:23
Ik ben van plan om op te waarderen van MCSA 2003 naar MCSE 2003, maar op de site van MS staat dat ik in dat geval nog 6 examens te gaan heb: http://www.microsoft.com/...tification/mcse.aspx#tab4 (laatste kopje)
In het verleden heb ik er 5 gedaan: 4 t.b.v. MCSA 2000 + 1 upgrade van 2000 naar 2003.

Zijn de regels verandert dat het pad naar MCSA anders is dan MCSE zodat ik 4 + 6 examens moet halen i.p.v. de gebruikelijke 7 of staat het gewoon scheef neergeschreven :?

• Donnie
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Het staat er misschien een beetje raar idd maar om op te waarderen naar mcse moet je nog 3 examens doen. Ik doe bv. nog de 70-294 en de 70-297 (70-293 heb ik al)

Je hebt in totaal dus 2 verplichte: 293 en 294 en dan mag je zelf nog kiezen of je de 297 doet of de 298.

Suc6 met MCSE ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Zo! 71-662: TS: Microsoft Exchange Server 2010, Configuring is ingeplanned voor 3 september.

• racoon

racoon

mooowwww

xylonite schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 07:12:
Zo! 71-662: TS: Microsoft Exchange Server 2010, Configuring is ingeplanned voor 3 september.
suc6.

Iemand advies wat ik na mcsa+m 2003 zou kunnen gaan doen.

• punisher007
racoon schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 07:18:
[...]

suc6.

Iets wat aansluit bij je huidige/toekomstige functie of iets wat je interesseert ? :)

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

racoon schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 07:18:
[...]

suc6.

Upgraden naar 2008, als ik nu zie hoeveel klanten ervan ons over willen stappen, dan is de upgrade het zeker waard, in ICT land zijn er een *&^^load aan mcse'rs 2003 maar nog heel weinig mensen op 2008 ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• racoon

racoon

mooowwww

upgrade naar 2008 is zeker een idee, wil ik enterprise admin worden hoef ik maar 3 examens te doen.

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Ik wil hem zelf ook doen idd de upgrade. Daarna wil ik beginnen met Citrix ;) ook wel aardig pittig geloof ik.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Donnie schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 08:11:
Daarna wil ik beginnen met Citrix ;) ook wel aardig pittig geloof ik.
Neup, Citrix is als je de basis onder de knie hebt echt het ene examen na het andere examen inkoppen. (Question Mark gaat volgende week voor CPS 5.0)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Zwelgje
xylonite schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 07:12:
laat ons het even weten :) ik doe hem zelf op 14 september (laatste dag dat het nog kan)..

* Zwelgje zit vandaag maandag weer fulltime op het werk om te komen in projecten en heeft dan amper tijd :(

• chratnox
Powershell schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 08:44:
[...]

laat ons het even weten :) ik doe hem zelf op 14 september (laatste dag dat het nog kan)..

* chratnox zit vandaag maandag weer fulltime op het werk om te komen in projecten en heeft dan amper tijd :(
Ik heb ´m 10 september, donderdagmiddag ben ik altijd vrij dus kan ik mooi examen doen :)

• Zwelgje
zijn er hier ook mensen die het 70-660 hebben gedaan :? (MCTS TS: Windows Internals)

http://www.microsoft.com/...px?ID=70-660&locale=en-us

• punisher007
Moet zeggen dat die me ook interessant leek. Met name omdat ik veel bezig ben met incidenten verhelpen. Ben benieuwd naar ervaringen inderdaad.

• Zwelgje
punisher007 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:19:
Moet zeggen dat die me ook interessant leek. Met name omdat ik veel bezig ben met incidenten verhelpen. Ben benieuwd naar ervaringen inderdaad.
ehm, dit is zeker geen examen voor 1ste/2e lijns helpdeskers hoor :o (hell, ik denk voor 90% van de beheerders is het niveau nog te hoog schat ik zo)

het gaat hier om geavanceerd troubleshooting van kernel processes en windows debugging en het analyseren van memory leaks oa.

erg geavanceerd, heb het 'Windows Internals Fifth Edition boek' hier voor me liggen ter voorbereiding en het is een pittig niveau :9

[ Voor 6% gewijzigd door Zwelgje op 20-08-2009 10:51 ]

• Yanze
Over 70-660, ik heb destijds het beta examen gedaan, ik heb > 10 jaar IT ervaring met Windows en ik wist 1 (ja, één) vraag goed te beantwoorden. Die ging over dependecies in de registry instellen voor een bepaalde service (eerst DNS, dan Netlogon, bijvoorbeeld), de rest van de vragen heb ik gegokt (en terecht gezakt met toch nog iets van 600 punten)

Dit is echt een examen voor Mark Russinovich of soortgelijke nerds, verwacht vragen als:

Applicatie X start niet meer op, met welke parameters start je de debugger om de WTF-Heap te bepalen?

A: debug.exe /1234
B: debug.exe /HvP
C: debug.exe /5678
D: debug.exe /WhDoG

Werkelijk waar, bij alle vragen en antwoorden stonden de meest vreemde parameters of symbols 8)7

• punisher007
Powershell schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:49:
[...]

ehm, dit is zeker geen examen voor 1ste/2e lijns helpdeskers hoor :o (hell, ik denk voor 90% van de beheerders is het niveau nog te hoog schat ik zo)

het gaat hier om geavanceerd troubleshooting van kernel processes en windows debugging en het analyseren van memory leaks oa.

erg geavanceerd, heb het 'Windows Internals Fifth Edition boek' hier voor me liggen ter voorbereiding en het is een pittig niveau :9
Ik zeg ook niet dat ik deze makkelijk haal zonder er iets voor te doen :) Ik bedoel er alleen mee te zeggen dat het wel ERG belangrijk is om goed te kunnen troubleshooten bij hardnekkige en/of vage problemen :)

PS: Een What The Fuck heap ? Is dat een instinker :)

[ Voor 3% gewijzigd door punisher007 op 20-08-2009 12:04 ]

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Powershell schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 08:44:
[...]

* xylonite zit vandaag maandag weer fulltime op het werk om te komen in projecten en heeft dan amper tijd :(
Ik zal mijn bevindingen hier plaatsen

• Yanze
Als jij of een developer of dagelijks met debuggers bezig bent dan is het examen misschien relevant, maar anders denk ik dat je bij 95% van de vragen én antwoorden zachtjes in je hoofd 'WTF' zult roepen :D

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Yanze schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:01:
Over 70-660, ik heb destijds het beta examen gedaan, ik heb > 10 jaar IT ervaring met Windows en ik wist 1 (ja, één) vraag goed te beantwoorden. Die ging over dependecies in de registry instellen voor een bepaalde service (eerst DNS, dan Netlogon, bijvoorbeeld), de rest van de vragen heb ik gegokt (en terecht gezakt met toch nog iets van 600 punten)

Dit is echt een examen voor Mark Russinovich of soortgelijke nerds, verwacht vragen als:

Applicatie X start niet meer op, met welke parameters start je de debugger om de WTF-Heap te bepalen?

A: debug.exe /1234
B: debug.exe /HvP
C: debug.exe /5678
D: debug.exe /WhDoG

Werkelijk waar, bij alle vragen en antwoorden stonden de meest vreemde parameters of symbols 8)7
Weet jij dat niet eens? Het goede antwoord moet natuurlijk B zijn O-)

Neej ff serieus.....omg...zulke vragen..pff...ik heb dat examen toen express niet gedaan.

• Zwelgje
TheVMaster schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:51:
[...]

Weet jij dat niet eens? Het goede antwoord moet natuurlijk B zijn O-)

Neej ff serieus.....omg...zulke vragen..pff...ik heb dat examen toen express niet gedaan.
e) none of the above :z

windbg.exe is de executable :+ eerst starten met windbg.exe -pn $processname en dan !heap -stat

[ Voor 8% gewijzigd door Zwelgje op 20-08-2009 18:44 ]

• Yanze
Powershell zou zo maar kunnen slagen ...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb niet voor niks http://blogs.msdn.com/ntdebugging in m'n bookmarks staan :+

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 20-08-2009 19:27 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Turdie
offtopic:
Nu we het toch over MS blog hebben. Hier een site met een overzicht van bijna alle MS Blogs (ook een aantal van Learning staat er tussen).
BlogMS - Official Microsoft Team Blogs / Microsoft Blogs

Als het over debuggen gaat, weet ik alleen hoe ik de symbols moet instellen, en analyze -v, en daarmee kom ik vaak ver genoeg ;).

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 20-08-2009 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Iemand recent de 70-284 nog gedaan,krijg je daar eerst een aantal ervarings vragen of gewoon zelfde soort vragen als bij 70-290 en 70-620?

moet hem morgen al doen.

[ Voor 9% gewijzigd door racoon op 24-08-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Laatst online: 16-07 09:00

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Woei vandaag promo codes gescoord voor Exchange 2010, met een beetje mazzel binnen kort gratis ge-certified :)

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naiko
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-07 15:39
Bestaat er eigenlijk een boek voor TS 70-351: Implementing Microsoft Internet Security And Acceleration Server 2006 ?

Ik heb wat rondgezocht, maar kan enkel die van ISA04 vinden.

thanks.

Heb het antwoord al gevonden in een vorig deel :-)

[ Voor 12% gewijzigd door naiko op 24-08-2009 11:13 ]

PSN: nicovc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-07 11:23

JohnD

Bernd

vanmorgen 70-291 gehaald. zat iemand bij me die ook een MS examen deed en die gast was volgens mij binnen 10 minuten klaar. knap hoor. :P

op naar de 3e. 70-236

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

naiko schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:10:
Bestaat er eigenlijk een boek voor TS 70-351: Implementing Microsoft Internet Security And Acceleration Server 2006 ?

thanks.

Voor mijn ISA 2006 examen heb ik het Sams ISA 2006 unleashed boek gebruikt, daarin staat alles wat je nodig hebt.
En wat hands on ervaring lijkt me ook wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

JohnD schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:13:
vanmorgen 70-291 gehaald. zat iemand bij me die ook een MS examen deed en die gast was volgens mij binnen 10 minuten klaar. knap hoor. :P

op naar de 3e. 70-236
Gefeliciteerd, en voor die gast die in 10 minuten klaar was was het waarschijnlijk een knap stukje uit je hoofd leer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Hans.Solo schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:22:
Woei vandaag promo codes gescoord voor Exchange 2010, met een beetje mazzel binnen kort gratis ge-certified :)
Moet je waarschijnlijk wel snel zijn anders zijn alle plekken vergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Mijn god wat een verzameling certificaten krijg je van MS zeg. Ik heb nu de 70-290, 291, 270 en de 70-620 gedaan. Daar heb ik alleen al 6 certificaten van dat ik erbij aanwezig was, zonder dus ook maar een examen te hebben gedaan. Vrijdag had ik mn Vista examen, en nu kreeg ik net een mail van MS dat mn certificaten in de certificate manager zijn geupdate. Nu heb ik dus:

-MSCP (krijg je al na 1 examen)
-MCSA
-MCTS
-MCTS: Vista

8)7

dat zijn dus 10 certificaten voor 4 dingen! En ik wou ze nog wel allemaal gaan inlijsten, als ik straks MCSE heb en een aantal server 2008 dingen, kan ik volgens mij het kantoor op mn werk wel gaan behangen met certificaten. Opzich is het leuk, maar waar laat je ze.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Gewoon in een map, klaar.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
naiko schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:10:

thanks.

Ik krijg in oktober hiervan een externe training.
Na de training kun je kiezen om op te gaan voor 70-350 of 70-351.
Blijkbaar is 2006 niet zoveel anders dan 2004 aangezien ze een middag besteden over de verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
Inderdaad. Mn vriendin heeft er een hobby van gemaakt die dingen in te plakken. Ik heb dus een fotoboek vol met die dingen ;)

Hetzelfde geldt voor Cisco en al helemaal voor Exin, daar kicken ze op lijkt 't :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Ik heb vannacht ook nog een Exchange 2010 beta examen te pakken kunnen krijgen.

Wat gebruiken jullie ter voorbereiding ?

Ik ben van plan het volgende te gebruiken en te kijken hoever ik kom:
-Videotrainingen van Exchange 2007 configuring
-Virtuele omgeving met Exchange 2010 beta
-Microsoft training / info:
http://www.microsoft.com/...ning/exchange-server.aspx
http://technet.microsoft..../bb124558(EXCHG.140).aspx
http://social.technet.mic...n-US/exchange2010/threads
-Wat artikelen met (p)reviews / first looks:
http://windowsitpro.com/W...icleID/100934/pg/1/1.html
http://www.infoworld.com/...come-Improvements-406469/
http://blog.taragana.com/...mprehensive-feature-list/

[ Voor 10% gewijzigd door punisher007 op 25-08-2009 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

fonias schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:21:
[...]

Ik krijg in oktober hiervan een externe training.
Na de training kun je kiezen om op te gaan voor 70-350 of 70-351.
Blijkbaar is 2006 niet zoveel anders dan 2004 aangezien ze een middag besteden over de verschillen.
ISA 2006 wordt in de IT volks mond ook wel een servicepack van 2004 genoemd (Said enough :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Laatst online: 16-07 09:00

Hans.Solo

Tank n00bje :P

xylonite schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:51:
[...]

Moet je waarschijnlijk wel snel zijn anders zijn alle plekken vergeven.
Al geregeld kan op 14 september aan de bak bij mijn ouwe vertrouwde stekkie in Assen

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

punisher007 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:46:
Ik heb vannacht ook nog een Exchange 2010 beta examen te pakken kunnen krijgen.

Wat gebruiken jullie ter voorbereiding ?

Ik
Ik heb Exchange 2010 geïnstalleerd in mijn Hyper-V omgeving.
De basis is aardig gelijk met Exchange 2007 en daar heb ik al aardig wat ervaring mee, aan de hand daarvan kijk ik system administrator volledig door en ben ik aan het testen met de nieuwe OWA/ECP features.
Nieuwigheden zoek ik dan weer op.blogs/technet etc.

Wanneer mag jij hem gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Ik heb hem zo ver mogelijk vooruit geschoven bij de examenlocatie aangezien ik nog wel wat te doen heb :) In mijn geval is dat dan 10 September.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

vandaag de 70-284 gehaald met 934 punten, kreeg eerst 8 vragen over mij ervaring met exchange 2003 en na afloop nog een enquette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
punisher007 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:07:
Ik heb hem zo ver mogelijk vooruit geschoven bij de examenlocatie aangezien ik nog wel wat te doen heb :) In mijn geval is dat dan 10 September.
Ik heb 'm ook 10 september, in Nieuwegein om precies te zijn (Global Knowledge) :)

@ Racoon: gefeliciteerd :)

EDIT: Inmiddels zitten we op 1000 reacties! :9~

[ Voor 10% gewijzigd door chratnox op 25-08-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Ik zeg we kunnen verder in Deel 9.