Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op 2de handssites vindt je wel iets. ze smijten bv met oude pioneers naar je hoofd...
misschien beter in een ander topic "gebruik je nog vintage apparatuur" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel voor het antwoorden ik ben vandaag een beetje op zoek geweest en vond wat op marktplaat.

roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 07:35:
ik ben op zoek naar een oude versterker en ik wilde vragen of jullie misschien een beginnend versterkertje tot en met 25,- en het liefst oud, zodat ik er een platenspeler op aan kan sluiten.
Marktplaats is je vriend. Daar heb ik al m'n ouwe versterkers vandaan gehaald voor een paar tientjes. Meeste mensen vinden het vervelend dat ze een zwaar bakbeest in de weg hebben staan dus je kunt nog best onderhandelen, vooral als je het die avond nog bij ze kunt komen ophalen.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Ik wil Let Them Talk van Hugh Laurie (house) bestellen op vinyl....enige nadeel: kost 27,95 euro:S Vrij duur album dus! Iemand suggesties waar goedkoper te bestellen???

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
ik kreeg vandaag deze binnen
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aTL7T.jpg

mn eerste eigen lp!! hehe
leuk voor aan de muur en om te luisteren.
tevens ook de eerste keer dat ik een lp hoorde zonder teveel gekraak erdoorheen, wat maakt dat een verschil als je eerst telkens naar oude lp's van je vader luistert. (die zon beetje geremixed zijn met krassen enzo)
maar hett bevalt me wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjurjens
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-01-2021
Ik heb onlangs een dual cs505-2 met een 505-4 platter op de kop getikt via ebay. Hij draait prima en ziet er nog goed uit, alleen alle platen klinken overstuurd. Dit valt het meeste op bij moderne platen (blackfield, dream theater, opeth). Ik speel afwisselend via een preamp op een 5.1 setje van creative of via een kleine poweramp en twee oude Wharfdale Diamond speakers. Ik heb, om te testen of de speakers nog goed waren, mijn iPhone eraan gehangen en dit werkte prima. Ook als ik de naalddruk (en anti-skate) lager zet dan wat er voor de naald staat dan klinkt het overstuurd. Het typenummer van de naald is mij even ontgaan (ik ben op dit moment niet thuis), in ieder geval niet de standaard naald die er bij hoort. Betekent dit dat de naald kapot is? En zo ja, kan iemand mij een betaalbaar vervangend exemplaar aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:29
In dit topic? Of in Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2?

Eerst maar hier ;)

Vandaag meegenomen voor €10 bij de kringloop in Amersfoort. Was te vies om met blote handen aan te pakken. Het leek wel of deze speler 10 jaar in een keuken boven op een plank had gestaan, zo vet was alles van de buitenkant. Maar onder de kap zag het er nog redelijk uit en ook de lagers en het mechaniek liepen nog lekker dus maar meegenomen.

Na een hele grondige reinigingsbeurt, waarbij de speler van binnen verrassend schoon en stofvrij bleek te zijn, de snaar opnieuw monteren en de arm af te stellen staat hier nu een Technics SL-23 uit 1977 te spelen :)

Afbeeldingslocatie: http://home.xmsnet.nl/imgdump/sl-23.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.xmsnet.nl/imgdump/SL-23-2.JPG

Er moet/kan nog wel wat aan gebeuren zoals:
  • 5 condensators in het servo circuit vervangen
  • 1 condensator in het voedings circuit vervangen
  • Potmeters voor pitch control proberen te schonen met contact spray en anders vervangen
  • Drupje naaimachine olie hier en daar
  • Nieuwe tulpstekkers monteren
  • Stofkap polijsten (met Commandant4, zilverpoets of tandpasta?)
  • Wellicht nieuw element en naald: Audio-Technica AT-95E
Ik heb deze speler nu aangesloten op mijn Denon AVR-2309 en ben heel erg blij verrast hoe goed en vol een analoge bron klinkt! Helemaal vergeten in dit digitale tijdperk. Met de puntjes te doen en de jacht op mooi vinyl heb weer iets in de woonkamer staan dat er niet meer uitgaat :)

edit: afbeelding met stofkap open toegevoegd en een digitaal speeltje ook zichtbaar...

[ Voor 4% gewijzigd door ransbal op 03-04-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ziet er fraai uit! Beetje lastig te zien door de stofkap heen, maar lijkt ook vrij 'minimalistisch' van vormgeving ten opzichte van wat er normaal uit de 70s kwam. Leuk speeltje dus :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo kom net bij een zeer aardige man vandaan die een hele grote collectie Vinyl te koop had staan (1000+)
Heb rustig door zijn collectie mogen zoeken naar iets leuks en uiteindelijk 15 LP's meegenomen.

Sex Pistols - Never Mind The Bollocks
The Beatles - Sgt peppers Lonely Hearts Club Band
Supertramp - Breakfast In America
Supertramp - The Very Best of
Lou Reed - Transformer
The Doors - L.A. Woman
Talk Talk - It's My Life
John Lennon - Imagine
Deep Purple - In Rock
Electric Light Orchestra - Out of the Blue
The Who - Tommy
The Who - Who's Next
Mike Oldfield - Tubular Bells
Neil Young - Harvest
Neil Young - After the Gold Rush

Heb ze allemaal een stukje kunnen beluisteren onder een kopje koffie.
Zijn echt allemaal in geweldige staat vrijwel geen beschadigingen of gebruikerssporen te vinden en ze klinken super.

Ben echt helemaal blij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:51

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

ik heb ook jarenlang plezier gehad van exact dezelfde technics SL-23 als die van ransbal. veel plezier van deze prima platenspeler gehad!

tegenwoordig doe ik het met twee thorens (TD-166 & TD-160).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XsZU6l.jpg
ze stonden eerst gewoon op de kast zelf, maar het was vanwege de houten ondervloer echt onmogelijk om zonder 'sprongen' plaatjes te luisteren. daarom nu dus aan de muur bevestigd en dat bevalt zowel esthetisch alsook praktisch meer dan prima ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Nerpissad op 04-04-2012 23:19 . Reden: thumbnails gefixt ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:55
En zie ik daar nou ook nog een Rotel RSX-1055? :)

Die staat hier ook tussen platenspeler en luidsprekers in. Alleen niet met twee maal Thorens, maar een ProJect Debut I met Goldring 1012.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

dreamscape schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:38:
En zie ik daar nou ook nog een Rotel RSX-1055? :)

Die staat hier ook tussen platenspeler en luidsprekers in. Alleen niet met twee maal Thorens, maar een ProJect Debut I met Goldring 1012.
dat heb je goed gezien ;)
de thorens hebben beide een shure M91-ED element trouwens.
voor de rest nog te zien:
korg KM-202 mengpaneel ook leuk speelgoed met z'n kaos-pad

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Nerpissad, ziet er HEEL vet uit!!! ben jaloers. Grote collectie ook! Ben benieuwd wat er allemaal tussen staat...

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 14:58
Hoe staat het me de vinylwinkels in jullie stad/gemeente? Ik ben wel benieuwd, want zodra ik in een andere stad kom, loop ik toch erg graag daar een vinylshop binnen om rond te snuffelen.

Ik heb het idee dat ze hier weer betere zaken doen en zie elke zaterdag de winkels volstaan. Vreemd genoeg gaat de ene CD-(only)winkel na de ander wel op slot. Blijkbaar vervangt de digitale downloads de CD erg goed, maar niet het vinyl.

hier degene die ik in Groningen ken:
(de jongens van) Hemmes - vnl dance en jazz, nieuw/gebruikt
Magic Buzz - Nieuw, meer richting alternatief/punk/rock/metal
Zinnebeeld - 2e hands vanalles, vnl oudere muziek
Elpee - nieuw/2e hands, pop/rock/alternatief.
Swingmaster - nieuw/2ehands vnl Jazz.
Headline - 2e hands, rarities. originele persingen
Plato - nieuw, pas sinds kort weer vinyl in de verkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:51

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

vlaaing peerd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:00:
Hoe staat het me de vinylwinkels in jullie stad/gemeente? Ik ben wel benieuwd, want zodra ik in een andere stad kom, loop ik toch erg graag daar een vinylshop binnen om rond te snuffelen.

Ik heb het idee dat ze hier weer betere zaken doen en zie elke zaterdag de winkels volstaan. Vreemd genoeg gaat de ene CD-(only)winkel na de ander wel op slot. Blijkbaar vervangt de digitale downloads de CD erg goed, maar niet het vinyl.

hier degene die ik in Groningen ken:
(de jongens van) Hemmes - vnl dance en jazz, nieuw/gebruikt
Magic Buzz - Nieuw, meer richting alternatief/punk/rock/metal
Zinnebeeld - 2e hands vanalles, vnl oudere muziek
Elpee - nieuw/2e hands, pop/rock/alternatief.
Swingmaster - nieuw/2ehands vnl Jazz.
Headline - 2e hands, rarities. originele persingen
Plato - nieuw, pas sinds kort weer vinyl in de verkoop
Mama-mini heeft ook regelmatig leuke dingen staan. Daarnaast is headline duur :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

lj_tree schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:08:
Nerpissad, ziet er HEEL vet uit!!! ben jaloers. Grote collectie ook! Ben benieuwd wat er allemaal tussen staat...
dat kun je allemaal hier bekijken ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Touchdomex schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:04:
[...]

Mama-mini heeft ook regelmatig leuke dingen staan. Daarnaast is headline duur :X
Jeps. Maar daarentegen is Mamamini meer een algemene 2e handswinkel. Als je pech hebt sta je ook alleen maar te bladeren tussen Corrie's en Hannie's Rekels en Dorus. Headline is inderdaad best duur, maar dat is vaak omdat ze handelen in originele persen en rariteiten. Ik zou er ook alleen heengaan als je er specifiek verzamelaar van bent oid.

Maar ook uut grunn dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickeyboy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-09 20:40
vlaaing peerd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:26:
[...]

Jeps. Maar daarentegen is Mamamini meer een algemene 2e handswinkel. Als je pech hebt sta je ook alleen maar te bladeren tussen Corrie's en Hannie's Rekels en Dorus. Headline is inderdaad best duur, maar dat is vaak omdat ze handelen in originele persen en rariteiten. Ik zou er ook alleen heengaan als je er specifiek verzamelaar van bent oid.

Maar ook uut grunn dus?
Haha ik lees jullie gesprekje en ik begon al te denken, volgens mij zijn dat winkels in Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:21

Blaasvis

Cidora \o/

Net een nieuwe lp mogen verwelkomen :D
Prachtig wit.

Afbeeldingslocatie: http://gallery.soulfly.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1116&g2_serialNumber=1

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Ook zo'n band die nog hoog op mijn 'nog aanschaffen op vinyl'-lijstje staat. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis

Blaasvis

Cidora \o/

Diskid in zwolle heeft ze momenteel allemaal liggen. Op mijn verzoek is deze besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag even langs Plato in Utrecht geweest. Nooit eerder geweest maar het is een erg leuke winkel, niet heel groot maar wel een prima en uitgebreid aanbod.

Uitendelijk een paar cd's en lp's meegenomen.

Crappy phone pics alert!

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/hx4xgo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/350vvhv.jpg

De twee Supertramp LP's zijn 2ehands, The Beatles en Lynyrd Skynyrd zijn nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

vlaaing peerd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:26:
[...]

Maar ook uut grunn dus?
Eelderwolde maar close enough :>

Overigens Mamamini moet je gewoon regelmatig langsgaan dan kun je er soms hele leuke dingen uit de voorraad trekken voor weinig geld en in goede staat!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Nerpissad schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:18:
tegenwoordig doe ik het met twee thorens (TD-166 & TD-160).
[afbeelding]
ze stonden eerst gewoon op de kast zelf, maar het was vanwege de houten ondervloer echt onmogelijk om zonder 'sprongen' plaatjes te luisteren.
Ik heb dat vaker gelezen en ik vraag me toch af hoe dat zit. Ik woon in een brak studentenhuis met een kamer met een laminaatvloer, m'n Thorens 166 staat op de middelste plank van een boekenkast die zo onstabiel is dat ie soms een beetje 'wankelt' als je er langsloopt... maar de tafel stuitert nooit hoorbaar. Hoe kan dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Acolyte57 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 01:11:
[...]

Ik heb dat vaker gelezen en ik vraag me toch af hoe dat zit. Ik woon in een brak studentenhuis met een kamer met een laminaatvloer, m'n Thorens 166 staat op de middelste plank van een boekenkast die zo onstabiel is dat ie soms een beetje 'wankelt' als je er langsloopt... maar de tafel stuitert nooit hoorbaar. Hoe kan dat dan?
Jij hebt het contra-gewicht aan het andere eind van de pickup-arm wel goed afgesteld. Als die te ver naar achteren is gedraaid, dan skipt de plaat bij het minste of geringste.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Acolyte57 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 01:11:
[...]

maar wat ligt er dan onder de laminaatvloer in je studentenhuis? bij mij (jaren '30 woning) zijn dat van die grote houten platen. en juist dat maakt dat het zelfs met het gewicht van de platenkast niet stabiel genoeg was.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Laatst online: 15-09 23:36
Ah hier moet ik ook even posten. Paar dagen terug een Thorens TD 166 MKII voor 100 euro op de kop getikt! Mijn eerste draaitafel :P
In de toekomst wil ik een andere naald, voorlopig draait hij goed :)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5448/7048530181_d4643ac787_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5447/6902441322_3f1f6474a6_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5036/6902449070_703eb5b8c2_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5151/6902447114_18b878c420_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5035/7048534239_0853d09469_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7117/7048541677_9088c36d6e_c.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door n0elite op 07-04-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Nerpissad schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 15:19:
maar wat ligt er dan onder de laminaatvloer in je studentenhuis? bij mij (jaren '30 woning) zijn dat van die grote houten platen. en juist dat maakt dat het zelfs met het gewicht van de platenkast niet stabiel genoeg was.
Dit is een jaren '60 woning in vrij brakke staat, maar ik denk dat er wel beton ligt. Maar de bewegingen die de kast bij maakt op de laminaatvloer zijn dus niet hetzelfde soort storende trillingen die je krijgt met een houten ondervloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
n0elite schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 17:23:
Ah hier moet ik ook even posten.
Die ziet er netjes uit!

Zit daar nou een gewichtsplaatje tussen het element en headshell?
Zelf gedaan/berekent?

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 18:34
Ons vinylhoekje

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg220/scaled.php?server=220&filename=dscn0205nl.jpg&res=landing

Te zien is :
Rowe Ami R88 200 selections jukebox uit 1981. Deze zal gebruikt worden voor een replica AMI Continental 1964 model.
Technics SL1210mk2
Technics SL 1810
Behringer VMX100 USB Waar ik dus mijn laptop op aan kan sluiten. Of een usbstick in kan doen.
LG DVD speler die dienst doet als cd speler.

Ongeveer 1500 singletjes, de rest staat boven en bestaat uit dubbele/reserve of verkoopbare meuk.
Ongeveer 300 LP's

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg269/scaled.php?server=269&filename=dscn0206y.jpg&res=landing

Laatste aanwinsten

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg809/scaled.php?server=809&filename=dscn0207v.jpg&res=landing

En Nu een kort stukje jukebox playing

[ Voor 87% gewijzigd door Bestla op 09-04-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Laatst online: 15-09 23:36
mr_petit schreef op maandag 09 april 2012 @ 02:17:
[...]

Die ziet er netjes uit!

Zit daar nou een gewichtsplaatje tussen het element en headshell?
Zelf gedaan/berekent?
Gewichtsplaatje zat er al op, laat hem er ook op zitten aangezien hij het prima doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

Ik heb op de zolder een paar tientallen platen gevonden die wel leuk zijn, en op internet worden diverse leuke platen voor maximaal een paar euro aangeboden. Een leuke vinyl-collectie opbouwen is dus zo gedaan, maar hoe lang blijft zoiets leuk. Dat is de vraag waar ik nu mee zit.

Een leuke platenspeler om te hebben lijkt me bijvoorbeeld een Pro-Ject RPM 5.

Het hele ritueel van een plaat uit de hoes halen, naald op de plaat leggen en luisteren is leuk en heeft wat meer emotie dan een nummer selecteren op de Logitech Squeezbox. Maar het gemak om vanaf de bank alle muziek bij de hand te hebben en te kunnen streamen is ook wel erg handig. Ben aan de ene kant dus een beetje bang dat ik straks een stylische platenspeler heb staan met een berg platen, maar toch via de Squeezebox blijf spelen...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

FeaR schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:26:
Ik heb op de zolder een paar tientallen platen gevonden die wel leuk zijn, en op internet worden diverse leuke platen voor maximaal een paar euro aangeboden. Een leuke vinyl-collectie opbouwen is dus zo gedaan, maar hoe lang blijft zoiets leuk. Dat is de vraag waar ik nu mee zit.

Het hele ritueel van een plaat uit de hoes halen, naald op de plaat leggen en luisteren is leuk en heeft wat meer emotie dan een nummer selecteren op de Logitech Squeezbox. Maar het gemak om vanaf de bank alle muziek bij de hand te hebben en te kunnen streamen is ook wel erg handig. Ben aan de ene kant dus een beetje bang dat ik straks een stylische platenspeler heb staan met een berg platen, maar toch via de Squeezebox blijf spelen...
het één hoeft het ander zeker niet uit te sluiten. ik heb op de line ingang van m'n mengpaneel een airport express aangesloten. ik heb zeker niet altijd en alleen maar zin om plaatjes te draaien dus spotify bedienen vanaf de bank heeft zeker ook zo z'n voordelen.
Acolyte57 schreef op maandag 09 april 2012 @ 01:28:
Dit is een jaren '60 woning in vrij brakke staat, maar ik denk dat er wel beton ligt. Maar de bewegingen die de kast bij maakt op de laminaatvloer zijn dus niet hetzelfde soort storende trillingen die je krijgt met een houten ondervloer?
nee, die houten ondervloer is juist wat er voor zorgt dat de hele vloer meeveert als je er op loopt.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Bestla schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:04:

En Nu een kort stukje jukebox playing
[video]
kewl, Zepp...altijd goed. Maarre, "stairway.." past dus wel op een single dus? Dat was volgens mij zo'n urban myth die blijkbaar inderdaad mythe is.

Misschien interessant voor je...Ik had het hierboven nog over vinylwinkels, o.a. de headline in Groningen. Kep daar een tijd geleden ooit 1e pers van hun eerste album gekocht. Ik ben zelf eigenlijk niet zo'n rariteitenverzamelaar, maar omdat 1 (I, eerste, whatever) toch mijn meest favoriete album van hun is vond ik het de 45euro wel een keer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik heb voor weinig geld een prima platenspeler op marktplaats gehaald, daar ondertussen voor nog wat geld aan onderdelen en accessoires voor gekocht, en dat in mijn bestaande audioset geplugd. Redelijk minimale uitgave voor een hoop lol dus. Ik merk dat ik het vooral doe als ik even 'ergens voor wil zitten' - mijn normale luistergedrag vanaf een computer is een nummer aanklikken in iTunes, via Genius een playlist genereren en vervolgens die laten afspelen als achtergrondbehang. Vinyl albums draaien heeft een bepaalde be-here-now factor, vooral als het gaat om oude LP's waar elke kraakje juist extra charme geeft.

Ik zou eerder met een goedkope marktplaats draaitafel beginnen - de jongens hier kunnen je goed adviseren over je eerste aankoop, heb ik ook gedaan - dan meteen een dure Pro-Ject kopen en er na een maand achter komen dat je er niks aan vindt.

[ Voor 20% gewijzigd door Acolyte57 op 10-04-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wees verstandig: doe het niet! De RPM 5 heeft een ernstige tekortkoming overschakelen van 33 <--> 45 toeren is een hel; Handmatig de snaar omleggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:36:
[...]

Wees verstandig: doe het niet! De RPM 5 heeft een ernstige tekortkoming overschakelen van 33 <--> 45 toeren is een hel; Handmatig de snaar omleggen...
Dat hoeft het niet te zijn, dan koop je voor 120 eu de speedbox en ben je van het gezeur af. Ik heb de music hall 2-2. De verbeterde versie van een of ander pro-ject model en die heeft dat ook niet. Daarnaast hoeveel 45 toeren platen heb jij in je collectie? Ik op dit moment aan albums maar 1 en dat is Elbow.

Die speedbox komt er nog wel een keer, en tot die tijd draai ik de lp gewoon niet :p

Maar die pro-jects zien er leuk en 'high-end / apart' uit. De vraag is als je toch al bereid bent een lap geld ervoor neer te leggen of je niet wat beters zou kopen dan dit exemplaar.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anta-flu
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 23:28

Mocht je een RPM 5 zoeken, ik heb er 1 te koop....Bij interesse graag een PM

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Acolyte57 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:25:
[...]
Ik zou eerder met een goedkope marktplaats draaitafel beginnen - de jongens hier kunnen je goed adviseren over je eerste aankoop, heb ik ook gedaan - dan meteen een dure Pro-Ject kopen en er na een maand achter komen dat je er niks aan vindt.
Die Pro-Ject was maar een voorbeeld naar wat voor soort speler ik qua looks wel kan waarderen. Een Technics SL-1200 waar velen zo enthousiast over zijn trekt me gewoon niet qua looks en grootte. Die Pro-Ject was dus puur "gekozen" op looks (en uit de merken die ik zo snel op HT Forum tegen kwam in het tweedehands sectie), had me verder nog niet verdiept in de kwaliteit en mogelijkheden.

Maar ik doe het anders: ik heb een paar leuke platen tussen de verzameling van mijn ouders gevonden en om die verzameling wat groter te maken koop ik zelf ook enkele platen. Als ik die over een maand of wat nog draai dan vind ik het voor mezelf verantwoord om een platenspeler te kopen. Als ik de platen niet meer speel heb ik een paar tientjes weggegooid. Meteen een platenspeler kopen is inderdaad niet de juiste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via marktplaats de volgende plaat van Jethro Tull in goede staat kunnen kopen :)
Afbeeldingslocatie: http://ekkelkamp.net/uploads/thickasabrick-thumb.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2012 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

FeaR schreef op woensdag 11 april 2012 @ 08:20:
Die Pro-Ject was maar een voorbeeld naar wat voor soort speler ik qua looks wel kan waarderen. Een Technics SL-1200 waar velen zo enthousiast over zijn trekt me gewoon niet qua looks en grootte. Die Pro-Ject was dus puur "gekozen" op looks (en uit de merken die ik zo snel op HT Forum tegen kwam in het tweedehands sectie), had me verder nog niet verdiept in de kwaliteit en mogelijkheden.
Oh, qua looks snap ik het meteen. De tafels die ik mooi vind zijn zo ver mogelijk verwijderd van die goedkope 70s/80s look. Ik was van plan om juist zo'n heerlijk, strakke minimalistische Pro-Ject of Rega instapmodel te kopen als beginner. Maar toen het me hier duidelijk werd gemaakt dat je voor een paar tientjes op marktplaats een vintage tafel kunt pakken die beter klinkt, was dat toch al snel een goede reden om daar mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:52
Hey vinyl :)
* Raymond komt ook weer eens het audioforum in strompelen :+

Misschien ben ik wel spuit 11, maar dit weekend is er een platen en cd beurs, wie gaan daar allemaal naartoe?

http://www.recordplanet.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 13:11:
Via marktplaats de volgende plaat van Jethro Tull in goede staat kunnen kopen :)
[afbeelding]
Nice!~ daar ben je wel ff 45 minuten aan 1 stuk zoet mee! Een meesterlijk muziekstuk vind ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 14:21:
[...]
Nice!~ daar ben je wel ff 45 minuten aan 1 stuk zoet mee! Een meesterlijk muziekstuk vind ik het.
Ik ook, ben sinds een tijd helemaal into de jaren 70. Het is eingelijk voor mijn tijd maar er is zoveel goede muziek te ontdekken uit de jaren 70 (ook op prog-rock gebied).

Ik had TAAB al op cd, maar op LP is het toch mooier, helemaal met die krant erbij :).

Ik heb de afgelopen maand nog enkele andere jaren 70 LP's op de kop kunnen tikken (platenbeurzen/winkels/marktplaats):
  • Mike oldfield - tubular bells
  • Mike oldfield - hergest ridge
  • Mike oldfield - ommadawn
  • Mike oldfield - incantations
  • Pink Floyd - Wish you were here
  • Pink Floyd - Meddle
  • Genesis - Nursery Cryme
  • Genesis - the lamb lies down on broadway
  • Genesis - trick of the tail
  • Genesis - wind and wuthering
  • The Alan Parsons Project - I Robot
  • Camel - Mirage
  • Jethro tull - aqualung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 14:46:
[...]

Ik ook, ben sinds een tijd helemaal into de jaren 70. Het is eingelijk voor mijn tijd maar er is zoveel goede muziek te ontdekken uit de jaren 70 (ook op prog-rock gebied).

Ik had TAAB al op cd, maar op LP is het toch mooier, helemaal met die krant erbij :).

Ik heb de afgelopen maand nog enkele andere jaren 70 LP's op de kop kunnen tikken (platenbeurzen/winkels/marktplaats):
  • Lijst LP's
Heb precies hetzelfde, ben de afgelopen 2 weken weer druk bezig met het verzamelen van LP's.
Voornamelijk uit de jaren 70 maar er wil ook wel eens wat 60" of 80" tussen zitten.

Toevallig vanochtend binnen weer een setje LP's binnen gekregen
allemaal 2ehands maar in bijna perfecte staat (Near Mint)

Bruce Springsteen - Born in the USA (USA)
Rolling Stones - Let it Bleed (CAN)
Pink Floyd - Meddle (NL)
Led Zeppelin - Houses of the Holy (UK)
The Jimi Hendrix Experience - Are You Experienced (UK)
U2 - War (UK)
U2 - Boy (UK)
U2 - Achtung Baby (UK 1st Press)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 14:52:
[...]

Heb precies hetzelfde, ben de afgelopen 2 weken weer druk bezig met het verzamelen van LP's.
Voornamelijk uit de jaren 70 maar er wil ook wel eens wat 60" of 80" tussen zitten.

Toevallig vanochtend binnen weer een setje LP's binnen gekregen
allemaal 2ehands maar in bijna perfecte staat (Near Mint)

Pink Floyd - Meddle (NL)
U2 - War (UK)
U2 - Boy (UK)
Nice! Mag ik vragen waar jij de platen zoal besteld? Van mij vallen enkele hoezen bijna uit elkaar (heb er dan ook maar een euro voor betaald maarja). Voor mijn lievelingsplaten wil ik namelijk nog vervangers kopen die wel in goede staat verkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 14:55:
[...]

Nice! Mag ik vragen waar jij de platen zoal besteld? Van mij vallen enkele hoezen bijna uit elkaar (heb er dan ook maar een euro voor betaald maarja). Voor mijn lievelingsplaten wil ik namelijk nog vervangers kopen die wel in goede staat verkeren.
Als ik een specifieke plaat in (2ehands) goede staat zoek kijk ik vaak op marktplaats of discogs.com.
In dit geval zocht ik er meerdere en heb ik ze gekocht op Vinylweb.nl. Ze hebben een erg groot aanbod maar je moet soms geluk hebben dat de plaat die jij zoekt ertussen zit.

Verder kun je ook eens kijken op platenbeurzen of winkels als Plato. Hier kan je zowel 2ehands als nieuwe LP's vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Raymond schreef op woensdag 11 april 2012 @ 14:21:
Hey vinyl :)
* Raymond komt ook weer eens het audioforum in strompelen :+

Misschien ben ik wel spuit 11, maar dit weekend is er een platen en cd beurs, wie gaan daar allemaal naartoe?

http://www.recordplanet.nl/
Mmm... misschien dat ik ga. Ben nog zo groen als gras in deze wereld, maar sommige platen zijn sowieso wel leuk om te hebben. Denk aan soundtracks van bepaalde films. Zal me alleen wel in moeten houden om niet alles te kopen puur voor de heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

FeaR schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:26:
[...]

Zal me alleen wel in moeten houden om niet alles te kopen puur voor de heb.
succes ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Vandaar ook de "misschien". Ik ken mezelf... Zeker als het bijvoorbeeld platen van een paar euro de stuk zijn wordt het wel erg leuk om een flinke verzameling te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 14:55:
[...]

Dat lijkt me geen goede zaak, voordat ik een 2e hands koop check ik wel altijd de krassen, maar ik zie nu niet echt vaak dat de hoes oid nou uitelkaar valt. Maargoed, als ie een paar euro's is...
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 14:46:
[...]

• Mike oldfield - tubular bells
  • Mike oldfield - hergest ridge
  • Mike oldfield - ommadawn
  • Mike oldfield - incantations
  • Pink Floyd - Wish you were here
  • Pink Floyd - Meddle
  • Genesis - Nursery Cryme
  • Genesis - the lamb lies down on broadway
  • Genesis - trick of the tail
  • Genesis - wind and wuthering
  • The Alan Parsons Project - I Robot
  • Camel - Mirage
  • Jethro tull - aqualung
ahja die krant met onzinberichten, vouw dat maar eens in een CD! Voor bands als Led Zepp, Jethro Tull, Focus of die oude jazzrockbands krijg je me altijd wel warmgedraaid trouwens :)

Als je Genesis leuk vind zou je wellicht ook "Brand X" leuk vinden. Da's de voorganger ervan icm Peter Gabriel. Wel erg zwaar spiegedeliese meuk trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 14:52:
Pink Floyd - Meddle (NL)
U2 - War (UK)
U2 - Boy (UK)
Bijna vergeten, de Pics or it Didn't happen

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2zxuqz8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/24nfzon.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
vlaaing peerd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:08:
[...]

kewl, Zepp...altijd goed. Maarre, "stairway.." past dus wel op een single dus? Dat was volgens mij zo'n urban myth die blijkbaar inderdaad mythe is.

Misschien interessant voor je...Ik had het hierboven nog over vinylwinkels, o.a. de headline in Groningen. Kep daar een tijd geleden ooit 1e pers van hun eerste album gekocht. Ik ben zelf eigenlijk niet zo'n rariteitenverzamelaar, maar omdat 1 (I, eerste, whatever) toch mijn meest favoriete album van hun is vond ik het de 45euro wel een keer waard.
Ik heb zelfs de allereerste persing van hun eerste LP met turquoise letters ipv rood/oranje. Ben meer een singletjesverzamelaar dan een LP verzamelaaar.

Maar Stairway/Whole Lotta is alleen op single verschenen onder nummer LZ3LC voor jukeboxen die natuurlijk in die tijd nog volop te vinden waren in bars en kroegen. Het is nooit officieel op single verschenen en heeft dus nooit als zodanig in de winkel gelegen. Die jukeboxuitgave is nog volop te vinden op Ebay. Tevens zijn er in de jaren 90 nog 150 stuks geperst onder nummer LZ3 voor verzamelaars. Ik heb er 2 van in de kast staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Bestla op 11-04-2012 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Nou zojuist de stap gezet en een hele mooie Thorens TD 165 in originele doos met boekje en aankoopbon (in 1975 was het ding fl. 359,-). Maar nu moet ik nog een voorversterker want mijn Marantz mist zo'n ingang.

Ik hoor goede verhalen over de Cambridge 640P die nog in de aanbieding is bij Correct.nl voor €99. Maar zijn er ook andere goede aan te raden voor een redelijk budget? Het moet wel leuk blijven natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickeyboy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-09 20:40
NAD PP2i en PP3i? Heb er zelf geen ervaringen mee, maar volgens mij presteren die wel redelijk. Zit er zelf ook aan te denken om zo'n dingetje te kopen als ik een nieuwe platenspeler koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Hoe vind ik als leek trouwens uit wat een leuk element is voor mijn platenspeler? (een technics SL1510)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Raymond schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:40:
Hoe vind ik als leek trouwens uit wat een leuk element is voor mijn platenspeler? (een technics SL1510)
Wat is leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Jelte schreef op woensdag 11 april 2012 @ 23:15:
Nou zojuist de stap gezet en een hele mooie Thorens TD 165 in originele doos met boekje en aankoopbon (in 1975 was het ding fl. 359,-). Maar nu moet ik nog een voorversterker want mijn Marantz mist zo'n ingang.

Ik hoor goede verhalen over de Cambridge 640P die nog in de aanbieding is bij Correct.nl voor €99. Maar zijn er ook andere goede aan te raden voor een redelijk budget? Het moet wel leuk blijven natuurlijk :)
Volgens mij doen die apparaten allemaal niet veel voor elkaar onder, Voor 100 euro heb je die Cambridge, of een PP2i of een Pro-Ject Phono Box II. Ik heb zelf zo'n Pro-Ject en ben er wel tevreden over. Die Cambridge ziet er wat mooier uit, dat wel. En hij heeft een subsonic-schakelaartje, wat in sommige gevallen wel handig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
zo'n ortofon banaan valt wel onder de categorie "leuk" denk ik.

Nja, je kan er veel sprookjes over los laten, maar als je een degelijk element koopt van Shure, Ortofon, Stanton ofwatnogmeer, dan zit je meestal wel goed.

edit: was als reactie op Raymond bedoelt.

[ Voor 9% gewijzigd door vlaaing peerd op 12-04-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

vlaaing peerd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:50:
zo'n ortofon banaan valt wel onder de categorie "leuk" denk ik.

Nja, je kan er veel sprookjes over los laten, maar als je een degelijk element koopt van Shure, Ortofon, Stanton ofwatnogmeer, dan zit je meestal wel goed.

edit: was als reactie op Raymond bedoelt.
Ach ja ik heb een simpele Audio Technica voor 20 euro en dat klinkt ook al als een trein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Touchdomex schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:53:
[...]
Ach ja ik heb een simpele Audio Technica voor 20 euro en dat klinkt ook al als een trein!
En waarom ook niet, tis toch allemaal OEM spul en zeker geen rocketscience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Zo'n gele Ortofon staat ook wel leuk op zo'n SL1510, al heb ik het idee dat die dingen meer voor DJ-gebruik zijn dan voor hifi-doeleinden, maar dat is waarschijnlijk alleen een onderbuikgevoel.

Op mijn Pro-Ject zou het er niet uit zien. Is wat lastig te monteren ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Met "leuk" bedoel ik een <€100 element dat bedoeld is voor hifi (en niet DJ) gebruik, dat had ik beter kunnen omschrijven idd. Een 1510 is trouwens gewoon een hifi speler, niet een dj apparaat (de bediening daarvan zit flink verschil in).

Waar kan je die elementen eigenlijk kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Raymond schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:06:
Met "leuk" bedoel ik een <€100 element dat bedoeld is voor hifi (en niet DJ) gebruik, dat had ik beter kunnen omschrijven idd. Een 1510 is trouwens gewoon een hifi speler, niet een dj apparaat (de bediening daarvan zit flink verschil in).

Waar kan je die elementen eigenlijk kopen?
Internet of zoals ik in een winkel die is gespecialiseerd in Vinyl zoals in Groningen De Groef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Heb je een suggestie voor een internetwinkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Raymond schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:15:
Heb je een suggestie voor een internetwinkel?
Gewoon naar de webshop van De groef gaan? :+ :>

http://webshop.degroefaudio.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Bij <€100 denk ik meteen aan een Grado Prestige Red of Blue. Volgens mij online wel te krijgen bij vinylvinyl.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Het wordt een Project Phono Box II. Omdat de aanbieding voor de Cambridge alleen voor een zilveren geldt en dat past niet bij de rest van de apparatuur. Zometeen ophalen bij Hobo Hifi in Nijmegen en vanmiddag lekker vinyl luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

ik heb twee platenspelers die zijn aangesloten op een mengpaneel. volgens mij zou het geen probleem moeten zijn om een preamp aan te sluiten 'achter' het mengpaneel zodat beide platenspelers voorversterkt kunnen worden door één en dezelfde preamp.
nu is het ook zo dat ik een phono/line switch (zodat je kunt switchen tussen 2 bronnen op 1 kanaal) heb en het eerste kaneel ook gebruikt wordt om het signaal van m'n airport express(airplay) via het mengpaneel naar de versterker te sturen.
ik weet alleen niet of het kwaad kan dat dat signaal ook via de phono preamp loopt.
ontkom ik nu niet aan het gebruik van twee preamps 'voor' het mengpaneel?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 17:16
Is een Dual CS 505-4 een degelijk type? Iemand dichtbij bied hem te koop aan en het lijkt me wel wat. Ben alleen totaal niet bekend met de degelijke Dual types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Nerpissad schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:00:
ik heb twee platenspelers die zijn aangesloten op een mengpaneel. volgens mij zou het geen probleem moeten zijn om een preamp aan te sluiten 'achter' het mengpaneel zodat beide platenspelers voorversterkt kunnen worden door één en dezelfde preamp.
nu is het ook zo dat ik een phono/line switch (zodat je kunt switchen tussen 2 bronnen op 1 kanaal) heb en het eerste kaneel ook gebruikt wordt om het signaal van m'n airport express(airplay) via het mengpaneel naar de versterker te sturen.
ik weet alleen niet of het kwaad kan dat dat signaal ook via de phono preamp loopt.
Ik verwacht dat je mengpaneel een te lage ingangsimpedantie zal hebben voor je platenspelers en je idd 2 preamps moet gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Touchdomex schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:53:
Indeed, heb hier voor een schijntje de AT95e in een Thorens 166 gestopt - omdat het vorige element toch de Linn K5 was, de technische voorganger van de 95 - en daar heb ik nog helemaal niet over te klagen.

Maar waarschijnlijk word ik weggeblazen door het geluidsverschil als ik later met meer budget een beter element koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Nerpissad schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:00:
Heeft dat mengpaneel niet gewoon pre-amps ingebouwd? Vandaar dat je kunt schakelen tussen phono en line. Als dat alleen was om twee bronnen op één kanaal te zetten, heette het wel 'line1/line2'. Het lijkt mij in ieder geval heel logisch als daar al een pre-amp op zit.

En waarom sluit je die airport express eigenlijk niet rechtstreeks op je versterker aan? Je kunt aan je V1 t/m V5 inputs zelfs nog een eigen naam hangen van 5 karakters, dus dan kun je mooi schakelen tussen PHONO en AIRPT of zo...
Jelte schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:35:
Het wordt een Project Phono Box II. Omdat de aanbieding voor de Cambridge alleen voor een zilveren geldt en dat past niet bij de rest van de apparatuur. Zometeen ophalen bij Hobo Hifi in Nijmegen en vanmiddag lekker vinyl luisteren :)
Prima keuze. Doe Marcel de groeten :)

[ Voor 23% gewijzigd door dreamscape op 12-04-2012 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

dreamscape schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:10:
[...]

Heeft dat mengpaneel niet gewoon pre-amps ingebouwd? Vandaar dat je kunt schakelen tussen phono en line. Als dat alleen was om twee bronnen op één kanaal te zetten, heette het wel 'line1/line2'. Het lijkt mij in ieder geval heel logisch als daar al een pre-amp op zit.

En waarom sluit je die airport express eigenlijk niet rechtstreeks op je versterker aan? Je kunt aan je V1 t/m V5 inputs zelfs nog een eigen naam hangen van 5 karakters, dus dan kun je mooi schakelen tussen PHONO en AIRPT of zo...
hmmm. ik had daar al voor gegoogled (en net ook nog even), maar kan daar eerlijk gezegd geen info over vinden. de reden dat ik de AEx niet direct aan de versterker hang is dat de mixer (korg KM-202) ook een effectenprocessor is met zo'n zgn. 'kaosspad'.
misschien dat dat ook automatisch betekent dat er al een voorversterker in zou moeten zitten?

extra reden om alles via het mengpaneel te laten lopen is het gebruik van een harmony remote: nu heb ik één activiteit "muziek" die ik voor alle vormen van muziek luisteren gebruiken kan.
maar het verschil tussen 1 of 2 pre-amps kopen is het misschien wel waard om de AIRPT rechtstreeks op de receiver aan te sluiten. ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Nerpissad schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:29:
hmmm. ik had daar al voor gegoogled (en net ook nog even), maar kan daar eerlijk gezegd geen info over vinden. de reden dat ik de AEx niet direct aan de versterker hang is dat de mixer (korg KM-202) ook een effectenprocessor is met zo'n zgn. 'kaosspad'.
misschien dat dat ook automatisch betekent dat er al een voorversterker in zou moeten zitten?

extra reden om alles via het mengpaneel te laten lopen is het gebruik van een harmony remote: nu heb ik één activiteit "muziek" die ik voor alle vormen van muziek luisteren gebruiken kan.
maar het verschil tussen 1 of 2 pre-amps kopen is het misschien wel waard om de AIRPT rechtstreeks op de receiver aan te sluiten. ;)
Ah, de Kaoss-pad met effectjes. Als je die ook op je AEx wilt toepassen, dan snap ik het inderdaad.

Maar, volgens mij heb je die pre-amps helemaal niet nodig. De gebruiksaanwijzing van die KM-202 geeft aan:
5. INPUT (LINE) jacks
You can connect line level equipment to these jacks. They are RCA-type input jacks.
(...)
7. INPUT (PHONO) jacks
You can connect turntables to these jacks. They are RCA-type input jacks.
Als het ding bij phono verwacht dat dat signaal al door een pre-amp is gegaan, dan stond daar ook 'line level equipment'. Het feit dat hij op de ene ingang 'line level' verwacht en op de andere 'turntables', zonder dat daar line level staat, doet mij vermoeden dat het zonder pre-amp kan.

Maar... zo zit het nu toch ook al aangesloten? De platenspelers zitten toch op beide phono-inputs en het werkt toch gewoon? Of heb ik ergens iets gemist...?

[ Voor 3% gewijzigd door dreamscape op 12-04-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

dreamscape schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:15:
Maar... zo zit het nu toch ook al aangesloten? De platenspelers zitten toch op beide phono-inputs en het werkt toch gewoon? Of heb ik ergens iets gemist...?
heel erg bedankt voor je hulp!
het zit inderdaad zo aangesloten en werken doet het zeker tot nu toe, ik vind alleen dat ik het volume veel hoger dan andere inputs moet zetten wanneer ik de platenspelers gebruik.
mijn veronderstelling is/was het dus ook dat pre-amps me daarbij zouden kunnen helpen. maar misschien zou ik eerder aan een eindversterker moeten denken?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Nee, een eindversterker gaat niet werken. Misschien dempt die mixer iets te veel, of versterkt hij het phono-signaal net niet goed genoeg naar line-niveau. Een eindversterker is voor aan het einde van de keten, net voor je luidsprekers. Leuk om aan je Rotel te hangen als je er een 7.1-set van zou willen maken, dat wel :)

* dreamscape heeft net nog een paar extra surround speakers gekocht om voorbereid te zijn op die 7.1-upgrade van de RSX1055...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
dreamscape schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:10:
[...]

Prima keuze. Doe Marcel de groeten :)
Helaas te laat gelezen om de groeten te kunnen doen.

Maar hij staat hier nu lekker te spelen. Erg fijn.
Afbeeldingslocatie: https://p.twimg.com/AqQ-k2CCMAAjYQC.jpg

(met hier Maserati - Pyramid of the Sun)

[ Voor 5% gewijzigd door Jelte op 12-04-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

dreamscape schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:36:
Nee, een eindversterker gaat niet werken. Misschien dempt die mixer iets te veel, of versterkt hij het phono-signaal net niet goed genoeg naar line-niveau. Een eindversterker is voor aan het einde van de keten, net voor je luidsprekers. Leuk om aan je Rotel te hangen als je er een 7.1-set van zou willen maken, dat wel :)
ik heb tot nu toe nog geen intentie om er meer dan 2.1 van te maken. maar als ik het goed begrijp zijn er dus geen mogelijkheden om 'meer volume te kweken'?
Jelte schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:12:
[...]
Helaas te laat gelezen om de groeten te kunnen doen.

Maar hij staat hier nu lekker te spelen. Erg fijn.
[afbeelding]

(met hier Maserati - Pyramid of the Sun)
mooi om te zien dat er veel thorens worship in dit topic te vinden is. zie ik het goed dat de bodemplaat verzwaard is?

[ Voor 38% gewijzigd door Nerpissad op 12-04-2012 16:29 . Reden: twee replies samengevoegd ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 13:36
bartsled schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:39:
Is een Dual CS 505-4 een degelijk type? Iemand dichtbij bied hem te koop aan en het lijkt me wel wat. Ben alleen totaal niet bekend met de degelijke Dual types.
Voor wat het waard is, ik ben erg tevreden met mijn Dual CS 511. Het zijn volgens mij beide meer "budget" modellen, waarbij vooral is gekort op materiaal van de basis en dergelijke, maar met het geluid is niets mis :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Nerpissad schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:27:
[...]

mooi om te zien dat er veel thorens worship in dit topic te vinden is. zie ik het goed dat de bodemplaat verzwaard is?
Klopt. En de vorige eigenaar heeft een handig dingetje erop gezet om de arm van de plaat te halen als deze is afgelopen. Soort van half-automatische afslag. Zie youtube filmpje voor hoe het werkt. Scheelt in ieder geval slijtage aan de naald op den duur.

http://youtu.be/u9RHXI_xKzU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Jelte schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:50:
Klopt. En de vorige eigenaar heeft een handig dingetje erop gezet om de arm van de plaat te halen als deze is afgelopen. Soort van half-automatische afslag.
Wow :o Hoe handig is dat! Ik vroeg me bij het begin van het filmpje wel af wat er precies ging gebeuren, snapte de mechanics niet helemaal (komt er een arm uit? Tilt ie iets op?) maar het einde blijkt heerlijk simpel :)

[ Voor 24% gewijzigd door Acolyte57 op 12-04-2012 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
vlaaing peerd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 16:42:

Als je Genesis leuk vind zou je wellicht ook "Brand X" leuk vinden. Da's de voorganger ervan icm Peter Gabriel. Wel erg zwaar spiegedeliese meuk trouwens.
Brand X was het liefhebbersbandje van Phil Collins. En bestond naast Genesis in the 70's
En ja ik heb lp's van beide. just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Acolyte57 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 17:00:
[...]

Wow :o Hoe handig is dat! Ik vroeg me bij het begin van het filmpje wel af wat er precies ging gebeuren, snapte de mechanics niet helemaal (komt er een arm uit? Tilt ie iets op?) maar het einde blijkt heerlijk simpel :)
Ik hou de spanning er graag in ;)

Maar het werkt erg goed. Geen idee hoe het heet, maar het is niets anders dan een paaltje wat met dubbelzijdig tape op de juiste plek is geplakt. En de arm duwt op het einde een gewichtje opzij wat omvalt en de arm lift. Simpel, doeltreffend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-09 15:50
Ik ga morgen voor een Thorens TD145 mk2 kijken, iemand nog tips waar op te letten? Is het zelfde model als de TD160 alleen dan met automatische afslag. Kom van een brakke Sony PS-LX33 als referentie model.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
[...]
Klopt. En de vorige eigenaar heeft een handig dingetje erop gezet om de arm van de plaat te halen als deze is afgelopen. Soort van half-automatische afslag. Zie youtube filmpje voor hoe het werkt. Scheelt in ieder geval slijtage aan de naald op den duur.

Briljant. Waar kan ik dat kopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickuss
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 17:54
Heeft er iemand toevallig nog een simpele, maar goed werkende platenspeler over?
Ik heb onlangs een krat oude platen gekregen en het zou jammer zijn als ik ze niet kan beluisteren.
Dus als iemand nog iets heeft staan dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

rickuss schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:42:
Heeft er iemand toevallig nog een simpele, maar goed werkende platenspeler over?
Ik heb onlangs een krat oude platen gekregen en het zou jammer zijn als ik ze niet kan beluisteren.
Je mag het krat ook wel opsturen :+ :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickuss
Touchdomex schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:43:
[...]

Je mag het krat ook wel opsturen :+ :>
Haha, er zitten wat klassiekers tussen waar ik mee ben opgegroeid, dus dat ben ik niet van plan!
Maar anders ga ik even op Marktplaats kijken (hoewel ik zoiets toch liever van een Tweaker koop), wat zijn essentiële dingen waar ik dan op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

rickuss schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:46:
[...]

Haha, er zitten wat klassiekers tussen waar ik mee ben opgegroeid, dus dat ben ik niet van plan!
Maar anders ga ik even op Marktplaats kijken (hoewel ik zoiets toch liever van een Tweaker koop), wat zijn essentiële dingen waar ik dan op moet letten?
Nette staat en een normale prijs dat is eigenlijk een belangrijke. Naaldje + element maakt opzich weinig uit want die zijn niet bijster duur voor een simpele.

Het enige waar je ook altijd rekening mee moet houden is waar sluit je het op aan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
rickuss schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:42:
Zit je in de buurt van Eindhoven toevallig? Dan heb ik nog wel een platenspeler/tuner/versterker/cassettedeck van philips voor je. Platenspeler/tuner/versterker werkt, je hoeft er alleen maar 2 speakers op aan te sluiten. Cassettedeck is helaas gesneuveld. Simpel ding maar het werkt.

Videootje:

De LP krijg je er niet bij! ;=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
dreamscape schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:29:
[...]

Briljant. Waar kan ik dat kopen? :)
Ik vraag de vorige eigenaar even hoe het heet, hopelijk kun ie daar dan wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Mijn vader wil ook graag een platenspeler en neemt het mij kwalijk dat hij ooit zijn philips heeft weg moeten doen (" die heb jij vernield" :P )

Nu zie ik toevallig op marktplaats iemand precies dat model aanbieden :o

Wel 150km hiervandaan, maar zou wel een stoere actie zijn om die gewoon te scoren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig zelf ook een beetje aan het rondkijken voor een Thorens platenspeler.
Heb op dit moment een Dual 415-2 werkt prima maar is nogal beperkt in de mogelijkheiden kwa element/naald.
Ik kan een TD150 MKII overnemen voor 40euro, maar is zonder element/naald en headshell. Is dit een beetje een aardige prijs? Aan wat voor prijs moet ik dan denken voor een nieuwe headshell en simpel element?

Verder nog weer een LP besteld.

Velvet Underground & Nico - Velvet Underground & Nico (USA) Limited Edition van 500 copies.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/b4vz3l.jpgAfbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2mzbj1u.jpgAfbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/zwn78l.jpg

Nu is het geld voor LP's wel even op na de laatste aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickuss
Touchdomex schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:47:
[...]

Nette staat en een normale prijs dat is eigenlijk een belangrijke. Naaldje + element maakt opzich weinig uit want die zijn niet bijster duur voor een simpele.

Het enige waar je ook altijd rekening mee moet houden is waar sluit je het op aan? :P
Bedankt voor de tip. Ik heb nog een Philips versterker staan (uit de oertijd, maar werkt nog perfect) en ook nog twee speakers van Technics.
brama schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:30:
[...]

Zit je in de buurt van Eindhoven toevallig? Dan heb ik nog wel een platenspeler/tuner/versterker/cassettedeck van philips voor je. Platenspeler/tuner/versterker werkt, je hoeft er alleen maar 2 speakers op aan te sluiten. Cassettedeck is helaas gesneuveld. Simpel ding maar het werkt.

Videootje:

[video]

Tof, maar ik zoek dus alleen een platenspeler. Ben ik nu gerickrolled trouwens? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis

Blaasvis

Cidora \o/

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:32:
Toevallig zelf ook een beetje aan het rondkijken voor een Thorens platenspeler.
Heb op dit moment een Dual 415-2 werkt prima maar is nogal beperkt in de mogelijkheiden kwa element/naald.
Ik kan een TD150 MKII overnemen voor 40euro, maar is zonder element/naald en headshell. Is dit een beetje een aardige prijs? Aan wat voor prijs moet ik dan denken voor een nieuwe headshell en simpel element?
Een headshell kan ik je niet vertellen, maar een element begint bij 50 euro. Maar daar kun je ook 500 voor uitgeven. Maar ik vermoed dat een headshell vinden wel lastig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

brama schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:30:
[...]

Videootje:

[video]

Dei plaat heb ik ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 12:24
[...]

Is zeker handig. Ik heb dit ding jarenlang tot volle tevredenheid gebruikt op mijn ERA 444 platenspeler (is helaas ter ziele).
Er hoort op het onderste deel van het armpje nog een rubber stripje zodat je die tik tegen je arm niet hoort (en ook geen mogelijke beschadigingen oploopt).

[ Voor 12% gewijzigd door edtbonep op 13-04-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
:D

Er zat ook nog een A2-poster in de hoes van Rick om aan de muur te hangen :P

Pagina: 1 ... 23 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic