[feat] Productkoppeling software subfora naar Meuktracker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 17:14

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Nu kan je bij hardware en games topics keurig linkjes naar de pricewatch maken, is het niet een idee om bij CSA, ASD en de andere software-subfora Meuktracker artikelen te kunnen koppelen?

Als iemand een probleem heeft met een bepaald stukje software valt dat te linken naar de meuktracker en daar ook terug te vinden. Ook zijn er waarschijnlijk wel discussietopics over bepaalde software waar zo'n linkje mooi bovenaan zou staan.

Shoot 8)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
In de aankondiging in de .plan heb ik die suggestie ook al gemaakt. Voor mij een +1 dus ;)
Al zie ik eerder de toegevoegde waarde van meuk -> forumlink dan andersom hoor :)

Het enige "probleem" wat ik hier mee zie is de groepering van meuk. Er is voor de eindgebruiker geen duidelijke bundeling van verschillende versies van software. Zie bijvoorbeeld de meukpost van meuk: KDE 4.2.1. Hieraan hangt een "productgroep" KDE, maar deze valt niet terug te vinden in de categorie Meuk of Overigen (meuk).
Je kan dus niet snel een topic koppelen aan KDE, maar zal dit via de laatste versie moeten doen. De eerste is namelijk niet op te zoeken, de tweede wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Algemeen koppelen zou ook een pré zijn, helemaal met al die verschillende typen laptops, merken grafische kaarten die eigenlijk allemaal hetzelfde zijn etc.

Dat algemeen koppelen bij een Meukartikel is eigenlijk verplicht, als je problemen hebt met drivers is het wel weer wat anders, omdat de ene versie het wel kan doen, maar de andere niet.

KDE (productid 62858) kan wel gevonden worden als 'pricewatchkoppeling'
Afbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/KDE-productkoppeling.jpg
maar geeft de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/KDE-koppeling-fout.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Wiethoofd op 15-03-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

vanuit de frontpage kunnen ze al een tijdje links naar het forum maken, de andere kant op kan nog niet, maar is natuurlijk wel de meest logische uitbreiding van die pw links imo [/op persoonlijke noot]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:36:
[...] maar geeft de volgende melding:
In welk topic heb je dat geprobeerd?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat wellicht dan ook een leuke is om toe te voegen (als jullie dan toch bezig zijn): Vraag en Aanbod.
Of is deze er al in meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Thanks; ga ik uitzoeken waar die foutmelding vandaan komt :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

GJtje schreef op zondag 15 maart 2009 @ 16:59:
Wat wellicht dan ook een leuke is om toe te voegen (als jullie dan toch bezig zijn): Vraag en Aanbod.
Of is deze er al in meegenomen?
Nee, dit zijn puur nog maar koppelingen naar producten. Dat zal in de toekomst zeker nog wel uitgebreid worden maar dat is dan weer een ander project...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
crisp schreef op zondag 15 maart 2009 @ 17:04:
Thanks; ga ik uitzoeken waar die foutmelding vandaan komt :)
Tweakers of _NG layout maakt niet uit (als ik toch aan het bugvinden ben ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ah, ik weet het al; de gewone keyword search (en de koppelfunctie zelf) sluiten 'meuk produkten' uit, maar dat filter wordt niet toegepast als je rechtstreeks een product opvraagt op ID.

Het enige waar een dergelijk pseudo-product goed voor zou zijn zijn inderdaad de gerelateerde artikelen, maar dan zouden we ook direct naar die tab moeten linken. Dit gaat eigenlijk buiten de scope van de primaire functie van de produktlinks en is denk ik iets waar later nog gekeken naar moet worden als we ook andere soorten koppelingen (naar artikelen e.d.) gaan faciliteren.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zag zojuist dat in Het Grote Ubuntu Topic Deel 9 de koppeling is gemaakt met Ubuntu in de meuktracker. Hieraan denkend wilde ik mijn testcase van hierboven (mithras in "[feat] Productkoppeling software subfora...") eens testen.

Daar krijg ik wel nog de melding van Wiethoofd. Kennelijk is de uitbreiding wel gemaakt om meuk te koppelen (zie Ubuntu) maar werkt het nog niet overal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Volgens mij zijn OS'en wel koppelbaar en losse software nog niet (op games na)

Pagina: 1