Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucabrasie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-01 17:56
Ik wil graag twee 9800 GTX kaarten kopen om dat mijn 7900 GTX kaarten inmiddels antiek zijn. maar nu zie ik dat die kaarten een PCI e x16 2.0 aansluiting hebben, nu wil ik graag weten of ik deze kaarten ook in mijn moeder bord kan proppen ondanks ik die 2.0 aansluiting niet heb, ik heb een Asus M2N-SLI deluxe bordje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 22:51
Dit heeft niet echt iets met netwerken te maken ;) . PCI e 2.0 is backwards compatible. Hou er rekening mee dat je cpu misschien de bottleneck gaat vormen bij een SLI opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:18
Kijk even in PCI-e 16x en PCI-e 2.0 :) Verder zou ik je afraden om twee 9800 GTX kaarten te halen, voor dit geld kun je beter een enkele sterkere kaart halen, aangezien lang niet alle games gebruik kunnen maken van SLI. Denk aan een GTX260 of 280.

Zie ook:
Q) Wanneer is SLI/Crossfire dan zinnig?
A1) Als twee losse kaarten (of een kaart met twee GPUs) een betere prijs/prestatieverhouding hebben dan een enkele, snellere kaart/GPU in de apps die jij wilt draaien. Dit komt echter zeer weinig voor. Zie trouwens de rest van de aandachtspunten en de nadelen hierboven - reken niet alleen de prijs van de kaart(en), maar ook van de rest van de zaken die je moet kopen om het in orde te krijgen.
A2) Als de snelste kaart op de markt niet snel genoeg is voor je en je -ongeacht prijs- gewoon nog sneller moet hebben. Dan is SLI/Crossfire altijd "zinnig", maar hou er rekening mee dat je dan echt de hoofdprijs betaalt.

[ Voor 57% gewijzigd door asfaloth_arwen op 14-03-2009 17:17 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Overzicht PCIe 1.0 en 1.1 Moederborden zou je er bij kunnen pakken, maar aangezien je een Nvidia-chipset hebt moeten PCI-e 2.0 kaarten prima gaan werken, zolang je voeding het maar trekt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat dit topic in Netwerken doet, snap ik even niet :)
Een topic als deze hoort thuis in Videokaarten & Beeldschermen
Zie ook het topic PCI-e 16x en PCI-e 2.0 en de sluitmessage : Ultraman in "PCI-e 16x en PCI-e 2.0"

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.