Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje en ik kan op internet het antwoord (nog) niet vinden.
Ik zal het even uitleggen:
Ik heb beneden een playstation 3 staan, die zit op het wifi netwerkje hier en heeft 100% bereik. Het handige van dit apparaat is dat hij ook films, muziek en foto's kan afspelen en weergeven die afkomstig zijn van onze NAS (lacie 1TB mini home edition met HipServ 1.6.2.2_LH software versie), dit kan de playstation zonder tussenkomst van een computer.

Nu willen wij een extra kamer maken, een soort van tv kamer en daar gaat dan de playstation naartoe, daar zal hij bedraad op het netwerk komen en daar voorzie ik ook geen problemen. Hij zal daar in de computer kamer dus ook films gaan afspelen van de lacie schijf. Maar nu wil ik dat bij de tv beneden (waar de playstation nu staat) ook nog films kunnen kijken van de lacie, zonder tussenkomst van een pc en om nou nog een playstation3 aan te schaffen :P. Daarom is mijn vraag wat voor apparaat ik nodig heb om dus films, muziek en foto's af te kunnen spelen en te beluisteren zonder tussenkomst van een pc.

Ik geloof dat de lacie schijf iets met TWONKY doet, maar ik weet niet precies wat dat is.
Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.

Mvg,

Mathieu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
Klein kickje (a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klasanova
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Klasanova

MAYDAY

Er zijn verschillende mogelijkheden, misschien vind je wat in de onderstaande topics:
HDX-1000 Networked Media Tank Player
Networked Media Tank - deel 3

Gaan allebei over networkbased media oplossingen

Gigabyte P35 ds3|C2D 6750|4Gb Kingston|Raptor 36Gb|Spinpoint 320Gb|Sparkle 8800GT 512Mb|2x 19" LG|Logitech S510 Desktopset|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 10:33
licht eraan, als je alleen SD content wil kijken -> xbox1 met xbmc.

als je hd wil kijken, iets van een popcorn hour ofzo...

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
Bedankt voor jullie reacties.

Het enige wat ik niet snap is waarom sommige spelers een harde schijf hebben, die heb ik juist helemaal niet nodig want ik wil de films enzo van mijn nas bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Niet iedereen heeft een nas in huis staan. De meeste mensen downloaden een film op hun computer en kopieren deze naar de mediaspeler, zodat de computer niet aan hoeft te zijn als ze een film kijken.

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijgmanr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:19
erg goed koop en goede oplossing raspberry pi.

met vriendelijke groet remko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijgmanr
indien toelichting gewenstlaat maar horen.

maar de ander heeft ook gelijk ik heb ook een nas en meerdere computers.
twonkey installeren op bv je android dan wel apple telefoon heb je ook toegang indien eigen netwerk dan heb je toegang tot alles en zie je welke bv je tv indien op je eigen netwerk en dat geld voor alle waaronder bv,receiver,ipad,ect
want je kan via twonkey van de nas naar elk gewenst dlna,eigen netwerk streamen.
kijk anders youtube en test werkt goed.
bedenk wel indien iemand anders aan het skype of downloaden is dat dan het streamen in je eigen netwerk kan gaan artifacten of wel te hooge bandwidth gebruik.
maar neem aan dat je dat wel weet .
succes

[ Voor 6% gewijzigd door wijgmanr op 28-06-2014 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijgmanr
en je hebt nog streaming sites via xbmc dan wel online
dus hoeft niet te downloaden maar wel een goede internetverbinding hebben en meteen kijken .
indien info let me know
Pagina: 1