• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 17:27

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Iemand enig idee hoe ik animal planet HD in m'n EPG lijst krijg in DVBviewer?

edit: never mind, sinds vanmorgen staat het in m'n EPG lijst *O*

[ Voor 30% gewijzigd door Huigie op 02-09-2011 07:40 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-06 10:24

HaTe

haat niet

Nu met de nieuwe zenders, mis ik een paar kanalen. Ik heb geen Goed TV, BBC HD, Disney Channel en RTL 7 HD. Ook heb ik een "Veronica/Disney XD" kanaal en niet, zoals op het zenderoverzicht van de Ziggo website staat, een aparte Veronica en een aparte Disney XD.

Ik gebruik ForTheRecord op de HTPC en de transponderlijst van Ziggo locatie 9004 is denk ik te oud. Waar kan ik de nieuwe transponderlijst vinden?

En nog even een vraagje die hier niet mee te maken heeft: Hoe kan het dat de "echte" Ziggo tuners de kanalen veel sneller kunnen vinden/scannen?

[ Voor 40% gewijzigd door HaTe op 02-09-2011 17:12 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:10
HaTe schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:57:
Ik gebruik ForTheRecord op de HTPC en de transponderlijst van Ziggo locatie 9004 is denk ik te oud. Waar kan ik de nieuwe transponderlijst vinden?
Transponderlijst kun je heel makkelijk zelf aanpassen, C:\Program Files\For The Record\RecorderTuner Service\Tuning\Cables.xml even kopieren naar je dekstop, openen met notepad, 9004 gedeelte opzoeken en paar extra regels toevoegen met de nieuwe frequenties. Bij mij (9003) waren dat 164, 474, 498 en 570 maar mogelijk is het bij 9004 net weer anders, je kunt ze ook uit dit MP lijstje halen.
En nog even een vraagje die hier niet mee te maken heeft: Hoe kan het dat de "echte" Ziggo tuners de kanalen veel sneller kunnen vinden/scannen?
Wordt blijkbaar ergens in het signaal meegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06 17:21

The Zep Man

🏴‍☠️

Voor wie in de toekomst niet kan wachten op de (overigens uitstekende!) lijsten van Archie of een juiste frequentielijst van het MediaPortal forum, en eigenlijk alleen maar de frequenties met bijbehorende parameters van de transponders nodig heeft: download TSReader en gebruik dat in combinatie met een DVB-C kaart en de frequentie die bij je postcode hoort uit de Handleiding Digitale Televisie van Ziggo (onder andere hier te vinden). Alle frequenties staan in de "NIT" tree. Neem alleen degenen die bij je Network ID horen. Deze kan je gebruiken met de DVB-C software die je gebruikt.

Het is jammer dat software zoals MediaPortal dit niet zelf kan doen.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 02-09-2011 17:50 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Bedankt Nielson en The Zep Man! Precies wat ik zocht :) Had het zelf ook kunnen vinden in het DVB-C topic zie ik nu -__- :p

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:40

mace

Sapere Aude

The Zep Man schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 17:42:
Voor wie in de toekomst niet kan wachten op de (overigens uitstekende!) lijsten van Archie of een juiste frequentielijst van het MediaPortal forum, en eigenlijk alleen maar de frequenties met bijbehorende parameters van de transponders nodig heeft: download TSReader en gebruik dat in combinatie met een DVB-C kaart en de frequentie die bij je postcode hoort uit de Handleiding Digitale Televisie van Ziggo (onder andere hier te vinden). Alle frequenties staan in de "NIT" tree. Neem alleen degenen die bij je Network ID horen. Deze kan je gebruiken met de DVB-C software die je gebruikt.

Ik gebruik TVHeadend als backend, en die vind zelf nieuwe transponders. :) Hij snapt ook de Ziggo-NIT dus je voert de ID en startfreq in en hij vindt alles, net zoals een "echte" ontvanger.

Alleen jammer dat hij geen timeshifting aankan.

[ Voor 7% gewijzigd door mace op 02-09-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
The Zep Man schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 17:42:
Ik begreep juist uit deze post van Frank-NL dat MP dat ook kan (kan 't zelf niet checken aangezien ik FTR gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De kanalen/frequentie lijst is weer bijgewerkt met de laatste stand van zaken.

Dit keer te veel wijzigingen t.o.v. januari 2011 voor een gedetailleerd overzicht. Wijzigingen op hoofdlijnen:
  • Network ID 2222 is verwijderd;
  • Lokale Transport Streams 50, 60 en 150 zijn vervangen door Transport Stream 100;
  • Transport Streams 28, 29, 30 en 31 zijn toegevoegd;
  • Netwerk ID 500 is hernoemd in Ziggo Main Network;
  • Van diverse kanalen is het Logical Channel Number (LCN) gewijzigd;
  • Diverse kanalen zijn verplaatst naar een andere Transport Stream;
  • Diverse kanalen zijn verwijderd;
  • Diverse kanalen zijn toegevoegd;
  • Er zijn twee Data broadcast services voor LG TV modellen toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het Beschikbare firmware versies overzicht is bijgewerkt met de laatste stand van zaken. De volgende wijzigingen hebben plaatsgevonden t.o.v. januari 2011:
  • Voor de Neotion Irdeto CI+ CAM is loader volgnummer 5 van 18/01/2011 als passieve download beschikbaar;
  • Voor de Samsung SMT-C1140 is de test loader met volgnummer 2 vervangen door test loader met volgnummer 21 van 11/05/2011;
  • Voor de Homecast HD Colorado is de test loader met volgnummer 203 vervangen door loader met volgnummer 8 van 03/05/2011;
  • Voor de Humax IRHD-5000C is loader met volgnummer 3 vervangen door loader met volgnummer 5 van 18/03/2011;
  • Voor de Samsung SMT-H3102D is loader met volgnummer 8 vervangen door loader met volgnummer 10 van 07/03/2011;
  • Voor de Samsung SMT-C7140A is loader met volgnummer 5 vervangen door test loader met volgnummer 115 van 11/02/2011;
  • Voor de Cisco 8485DVB is test loader met volgnummer 46 vervangen door loader met volgnummer 5 van 30/11/2010;
  • Voor de Humax IRHD-5100C is test loader met volgnummer 106 vervangen door test loader met volgnummer 143 van 25/08/2011;
  • Voor de Homecast SD Montana is loader met volgnummer 2 van 08/12/2010 vervangen door loader met volgnummer 2 van 22/07/2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Kanalen/pakketten lijst is bijgewerkt. De belangrijkste wijzigingen t.o.v. januari 2011 zijn als volgt:
  • Het Basis pakket is hernoemd in TV Standaard pakket;
  • Het TV Plus pakket is toegevoegd;
  • Het TV Extra pakket is toegevoegd;
  • Het HDTV pakket is niet meer in gebruik;
  • Het Film & Entertainment pakket is niet meer in gebruik;
  • Het Totaal pakket is niet meer in gebruik;
  • Het Kennis & Nieuws pakket is niet meer in gebruik;
  • Het Kids pakket is niet meer in gebruik;
  • Het Sport pakket is niet meer in gebruik;
  • Het Music Choice & Xlnt Radio pakket is niet meer in gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door ArChie op 03-09-2011 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06 17:21

The Zep Man

🏴‍☠️

Zoals gewoonlijk weer topwerk, ArChie. _/-\o_
Nielson schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 20:58:
[...]
Ik begreep juist uit deze post van Frank-NL dat MP dat ook kan (kan 't zelf niet checken aangezien ik FTR gebruik).
Die functie heb ik geprobeerd in MediaPortal. De frequenties die MediaPortal daaruit haalt komen niet overeen met de werkelijke frequenties. De 'handmatige' methode door zelf MediaPortal van de juiste frequenties te voorzien levert 182 televisiekanalen en 96 radiokanalen op. De functie die jij omschrijft ziet maar 33 televisiekanalen en 24 radiokanalen.

[ Voor 96% gewijzigd door The Zep Man op 03-09-2011 13:53 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Nielson schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 20:58:
[...]
Precies :) ik gebruik nooit de lijst met bijgeleverde network IDs. MP kan meer dan je denkt.

Archie er staat twee keer dat het HD pakket verdwenen is trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elsinga schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:21:
Archie, wat is er nodig om dit soort overzichten te maken? Ik zit in Ziggo/@home gebied en als dit eenvoudig te doen is wil ik best eens kijken of ik ze kan maken (mits er belangstelling is en je niet al een bron in Ziggo/@home hebt uiteraard).
Het hangt er een beetje vanaf wat je bedoelt met "dit soort overzichten". Als je doelt op de overzichten in de startposts, dan heb je daar tooling voor nodig want die zijn handmatig nagenoeg niet te maken, of je moet een liefhebber zijn van monnikenwerk. Het tooltje dat ik gebruik voor het genereren van die overzichten is een eigen Java brouwsel dat niet geschikt is voor verspreiding.

Als je echter doelt op de frequentieplannen, dan is het volgens mij niet moeilijk om ze zelf te maken. Bijna alle informatie die je nodig hebt voor het opstellen van zo'n frequentieplan is via het Internet te achterhalen. Kabelbedrijven publiceren zelf de frequenties voor de analoge TV kanalen, de frequenties voor de digitale RTV Transport Streams zijn via topic als deze of bijvoorbeeld de Digitale kabeltelevisie website te achterhalen. De gebruikte frequenties voor de Internet downstreams zijn met wat puzzelen wel uit topics op forums te halen waar gebruikers de status pagina van hun kabelmodem dumpen. Zelfs over de frequenties van de VOD Transport Streams wordt o.a. door mij wel eens geschreven op forums. Als je dan eenmaal een frequentieplan in elkaar hebt gezet, dan is het natuurlijk wel handig als je één en ander kan verifiëren. Daarvoor gebruik ik een DVB-C PC-TV tuner en het TransEdit tooltje dat door de makers van DVBViewer ter beschikking wordt gesteld. Met de juiste instellingen kan dat tooltje de signalen van de RTV Transport Streams, de VOD Transport Streams en de Internet Downstreams tonen. Het inzicht dat het frequentieplan biedt is dat ik alleen nog maar af en toe de als vrij aangemerkte frequenties (ongeveer 25 stuks in Ziggo/Multikabel gebied) hoef te scannen op nieuwe digitale diensten i.p.v. de volledige frequentieband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-06 07:55

elsinga

=8-)

Okay, ik ken dat soort tootljes, gebruik er hier en daar zelf ook eentje. ;)

Maar zou je wat hebben aan de brongegevens, die je met een tootje uit de streams kunt trekken? Dan zou iemand met een DVB C tuner in Ziggo/@home gebried die dat tooltje kan draaien en de uitkomst naar jou kan mailen al voldoende zijn.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elsinga schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 17:18:
Maar zou je wat hebben aan de brongegevens, die je met een tootje uit de streams kunt trekken? Dan zou iemand met een DVB C tuner in Ziggo/@home gebried die dat tooltje kan draaien en de uitkomst naar jou kan mailen al voldoende zijn.
Het tooltje is destijds ontstaan als een soort leer projectje om wat ervaring met Java op te doen. Het is daarom niet opgezet als een robust stukje software met een handige user interface. Ik gebruik het zelf vanuit de ontwikkelomgeving zodat bij iedere exception de boel in de debugger terechtkomt. Als dan blijkt dat er bijvoorbeeld sprake is van een nog niet ondersteunde DVB datastructuur in de input Transport Stream capture bestanden dan voeg ik die alsnog toe om de boel weer aan de praat te krijgen. De gehele DVB specificatie is dus nog niet geïmplementeerd, wat toch wel een minimum vereiste is voor DVB applicaties met als doelstelling om verspreid te worden.

Achteraf blijkt Java ook niet erg geschikt te zijn voor dit soort technische toepassingen waar in de DVB datastructuren veel met (unsigned) bits en bytes gewerkt wordt. Helaas is er ook geen werkende Java library om rechtstreeks te communiceren met de DVB-C PC-TV hardware via de Windows DBA driver interface. Daarom werkt het tooltje op basis van Transport Stream capture bestanden die met tooling van derden gemaakt worden. Het nadeel van Transport Stream capture bestanden is dat ze groot zijn en voor de overzichten uit de startposts heb ik een capture bestand nodig van iedere Transport Stream die het kabelbedrijf doorgeeft. Gelukkig heb ik wat bronnen in Ziggo/@Home gebied die af en toe bereid zijn om een volledige Transport Stream capture set te maken en via FTP aan mij ter beschikking te stellen.

Als laatste een tip voor iedereen die zelf eens een DVB programma wil maken dat moet communiceren met DVB-C PC-TV hardware: Kies voor C/C++ of C#.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 13-06 18:05

gjs

Scoobydoobydoo

@Archie, bedankt weer voor de update, erg handig om zo nu en dan wat op te zoeken !

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:49
Archie, in ts9 van casema/multikabel zit Disney Junior zit PID 848 User private, Zie hier http://www.dtvmonitor.nl/index.php?service=11515_9_220 .
Weet jij wat dat is?
DoeEensGek schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 14:26:
Archie, in ts9 van casema/multikabel zit Disney Junior zit PID 848 User private, Zie hier http://www.dtvmonitor.nl/index.php?service=11515_9_220 .
Weet jij wat dat is?
Ziet eruit als een één of ander brok loader firmware. In de PMT staat een user defined descriptor met de ASCII text: SCA_EPG2SCA__SESSCA_EPG1SCA__CHLEPG_LOAD wat lijkt te wijzen op een proprietary EPG systeem dat kennelijk op het platform gebruikt wordt waar het bron signaal vandaan komt. Eigenlijk zou Ziggo dergelijke niet ondersteunde/gebruikte elementary streams kunnen uitfilteren in de headend i.p.v. doorgeven.

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-09-2024
Archie, misschien een stomme vraag. Ik heb serieuze problemen met de transponderlijsten van mijn FloppyDTV, als ik de standaard lijst gebruik, bijvoorbeeld van de transponderlist generator, dan krijg ik helemaal geen kanalen te zien in MCE. Ik zit in gebied 5555, volgens de Ziggo manual, maar als ik de lijst van bijvoorbeeld 8888 gebruik dan vind ik opeens een kleine honderd kanalen. Ik snap er niks van. |:(

Nu wil ik zelf een regfile maken aan de hand van jouw lijstjes, maar ik begrijp niet alle waardes van mijn registry keys. De inhoud van de strings voor mijn FloppyDTV begrijp ik, de waarde links van de komma is de frequentie en die na de komma is de SymbolRate. Alleen begrijp ik niet waar de key naam vandaan komt. Het is een 6-cijferig getal, welke in stappen van 167 opgehoogd worden elke key. (bijvoorbeeld: 473833, 474000, 474167, enz) Altans, daar lijkt het op.

Kan jij me dat vertellen? Of verwijzen naar een plek waar het uitgelegd wordt? Bedankt! :)

• Nielson
Alleen begrijp ik niet waar de key naam vandaan komt. Het is een 6-cijferig getal, welke in stappen van 167 opgehoogd worden elke key. (bijvoorbeeld: 473833, 474000, 474167, enz) Altans, daar lijkt het op.
Mogelijk zijn dat de virtuele frequenties van de transponders van de virtuele DVB-T kaart die MCE aangeboden krijgt door de FloppyDTV drivers.

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-09-2024
Nielson schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:32:
[...]
Mogelijk zijn dat de virtuele frequenties van de transponders van de virtuele DVB-T kaart die MCE aangeboden krijgt door de FloppyDTV drivers.
Aaaah, natuurlijk. Die lijst is feitelijk de vertaalslag tussen de DVB-T frequenties en de DVB-C frequenties van de provider. Nu snap ik het! :) Bedankt voor je uitleg. Ik ga vanavond aan de hand van Archie's lijst een transponderlijst maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Steenvoorde op 14-09-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46478

Steenvoorde schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:41:
[...]

Aaaah, natuurlijk. Die lijst is feitelijk de vertaalslag tussen de DVB-T frequenties en de DVB-C frequenties van de provider. Nu snap ik het! :) Bedankt voor je uitleg. Ik ga vanavond aan de hand van Archie's lijst een transponderlijst maken.
Al gelukt met de tp lijst ? Ik werk nu al 3 jaar met deze oplossing en moet zeggen naar alle tevredenheid, maar sinds een paar weken kan ik alleen maar Nederland 1 kijken. 8)7 Wellicht kun je jouw lijst posten ? En kun je mij (en anderen) er mee helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Ziggo heeft weer 3 andere transponders in gebruik genomen:
722000
522000
842000
De volgende zijn niet meer in gebruik:
308000
316000
324000

De volgende zenders zijn verplaatst:

Comedy Central/ Kindernet nu op 14
Nickelodeon
één
Ziggo TV
Ketnet/Canvas
Lokale Omroep
Lokale Omroep
Lokale Omroep
Lokale Omroep
Lokale Omroep
ZFM Zandvoort
RTL 4
RTL 5
SBS 6
RTL 7
TV Noord Holland
Pebble TV
Film1 Premiere +1
Film1 Premiere
Film1 Family
Film1 Festival
LIG TV
Turkmax
SET Asia
Phoenix CNE
Planet Turk
MAX
Zee Cinema
Zee TV
X-MO
Phoenix InfoNews
Aljazeera English
Euro D
ATV Avrupa
TGRT EU
Samanyolu Avrupa
Euro Star
Show TV
HaberTurk
Kral TV
GoedTV
Lite TV
Syfy Universal
Eredivisie Live 2
Baby TV
Boomerang
Consumenten 24
VH-1
ZDF

Gelukkig hebben ze de sid's deze keer niet verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gjs schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:14:
Ziggo heeft weer 3 andere transponders in gebruik genomen:
722000
522000
842000
De volgende zijn niet meer in gebruik:
308000
316000
324000

De volgende zenders zijn verplaatst:
De zenders zijn niet verplaatst, maar Ziggo heeft wat geschoven met de frequenties waarop een aantal Transport Streams worden doorgegeven in Ziggo/Casema kabelgebied. Met het vrij maken van de drie genoemde frequenties heeft Ziggo namelijk voor het eerst een aantal frequenties in gebruik genomen in Ziggo/Casema kabelgebied die ook door Digitenne gebruikt worden, namelijk de 522 en 722 MHz.

Door wat meer Transport Streams te verschuiven dan alleen de drie die voorheen op de 308, 316 en 324 MHz werden doorgegeven hebben ze het voor elkaar gekregen om Transport Stream 31 op de 522 MHz te krijgen en Transport Stream 28 op de 722 MHz. Niet geheel toevallig zijn dat nu juist de twee Transport Streams die de Turkse zenders en andere buitenlandse premium zenders bevatten zoals Zee TV etc. Kennelijk hoopt Ziggo erop dat deze doelgroepen minder mondig zijn als het om verstoringen van het signaal gaat. Daarmee is nu dus ook duidelijk geworden waarom Ziggo in augustus van dit jaar zo druk was met het bij elkaar plaatsen van deze kanalen in twee Transport Streams.

De Transport Stream frequenties in Ziggo/Casema gebied zijn nu dus als volgt gewijzigd:
code:
1
2
3
4
5
6
TS:      Van:     Naar:
 16   324 MHz   810 MHz
 18   308 MHz   842 MHz
 19   316 MHz   778 MHz
 28   778 MHz   722 MHz
 31   810 MHz   522 MHz

En dat levert het volgende nieuwe frequentieplan in het Ziggo/Casema gebied op voor Den Haag en omgeving:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
Naam:                    Frequentie:  Opmerking:
Internet upstream               0-69  Diverse internet upstream kanalen
                               70-72  2 MHz bandbreedte ruimte
                                  76  Vrij
                                  84  Vrij
Analoge radio kanalen         88-108
                             108-110  2 MHz bandbreedte ruimte
                                 114  Vrij
                                 122  Vrij
VOD Transport Stream             130  
VOD Transport Stream             138  
                                 146  Vrij
                                 154  Vrij
Transport Stream 25              162  
Transport Stream 26              170  
Internet downstream              178  
Internet downstream              186  
Internet downstream              194  
Internet downstream              202  
Internet downstream              210  
Internet downstream              218  
Internet downstream              226  
Internet downstream              234  
Internet downstream              242  
Internet downstream              250  
Internet downstream              258  
Internet downstream              266  
Internet downstream              274  
Internet downstream              282  
Internet downstream              290  
Internet downstream              298  
                             302-304  2 MHz bandbreedte ruimte
                                 308  Vrij
                                 316  Vrij
                                 324  Vrij
Transport Stream 17              332
Transport Stream 2               340
Transport Stream 3               348
Transport Stream 4               356
Transport Stream 5               364
Transport Stream 7               372
Transport Stream 6               380
Transport Stream 8               388
Transport Stream 9               396
Transport Stream 10              404
Transport Stream 11              412
Transport Stream 12              420
Transport Stream 13              428
Transport Stream 14              436
Transport Stream 15              444
                                 452  Vrij
                                 460  Vrij
                             464-470  6 MHz bandbreedte ruimte
Lokale Transport Stream 100      474  
Nederland 1                   479,25
Transport Stream 24              490
                                 498  Vrij
Nederland 2                   503,25
Nederland 3                   511,25
Transport Stream 31              522 
RTL 4                         527,25
ZDF                           535,25
                                 546  Vrij
                                 554  Vrij
Transport Stream 20              562 
Uitgangskanaal video          567,25
Transport Stream 23              578 
Transport Stream 21              586                       
RTL 5                         591,25
SBS 6                         599,25
RTL 7                         607,25
Veronica / Disney XD          615,25
Net 5                         623,25
RTL 8                         631,25
één                           639,25
Ketnet / Canvas               647,25
TV West                       655,25
Den Haag TV                   663,25
Discovery Channel             671,25
National Geographic Channel   679,25
Animal Planet                 687,25
                                 698  Vrij
MTV                           703,25
Nickelodeon                   711,25
Transport Stream 28              722
Kindernet / Comedy Central    727,25
Eurosport                     735,25
BBC 1                         743,25
CNN                           751,25
                                 762  Vrij
Transport Stream 22              770
Transport Stream 19              778
Transport Stream 29              786
                                 794  Vrij 
Transport Stream 30              802
Transport Stream 16              810
                                 818  Vrij
Transport Stream 27              826
Transport Stream 1               834
Transport Stream 18              842
Info Thuis                    847,25  
                                 858  Vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

ArChie schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 23:27:
[...]

De zenders zijn niet verplaatst, maar Ziggo heeft wat geschoven met de frequenties waarop een aantal Transport Streams worden doorgegeven in Ziggo/Casema kabelgebied. Met het vrij maken van de drie genoemde frequenties heeft Ziggo namelijk voor het eerst een aantal frequenties in gebruik genomen in Ziggo/Casema kabelgebied die ook door Digitenne gebruikt worden, namelijk de 522 en 722 MHz.
Tsja je kan het verschuiven noemen maar het is ook verplaatsen, Ik snap wat je bedoeld ze hebben gewoon de hele transport stream op een andere frequentie gezet !
Tevens hebben ze ook de hele transport stream volgorde omgegooid,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gjs schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:12:
Ik snap wat je bedoeld ze hebben gewoon de hele transport stream op een andere frequentie gezet !
Dat was wat ik probeerde te verduidelijken aan je melding over de wijziging van frequenties. In eerste instantie vroeg ik me namelijk af of ik iets gemist had omdat je aangaf dat er zenders waren verplaatst terwijl het tooltje dat ik daarvoor gebruik geen zender verplaatsingen toonde. Dat tooltje gaat echter uit van de zender samenstelling van de Transport Streams en die is gelijk gebleven. Pas bij nadere bestudering van de Network Information Tables (NIT) voor network ID 5555 werd zichtbaar dat alleen de frequenties van sommige Transport Streams aangepast waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 19:04

Sa1

ArChie schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:13:
[...]

Dat was wat ik probeerde te verduidelijken aan je melding over de wijziging van frequenties. In eerste instantie vroeg ik me namelijk af of ik iets gemist had omdat je aangaf dat er zenders waren verplaatst terwijl het tooltje dat ik daarvoor gebruik geen zender verplaatsingen toonde. Dat tooltje gaat echter uit van de zender samenstelling van de Transport Streams en die is gelijk gebleven. Pas bij nadere bestudering van de Network Information Tables (NIT) voor network ID 5555 werd zichtbaar dat alleen de frequenties van sommige Transport Streams aangepast waren.
De zenders die aangegeven staan, deden het niet meer op mijn HTPC (mediaportal), pas na het aanpassen van de frequenties en een herscan doet alles het weer.

Wel lastig dat alles wat ziggo wijzigd een invloed heeft op je HTPC, terwijl de meest eenvoudige humax z'n gegevens zelf aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:02:
Wel lastig dat alles wat ziggo wijzigd een invloed heeft op je HTPC, terwijl de meest eenvoudige humax z'n gegevens zelf aanpast.
Dat probleem wordt een beetje veroorzaakt door de afwijkingen die Ziggo toepast t.o.v. de (DVB) specificaties om het zichzelf makkelijker te maken. Normaal zou DVB-C apparatuur alleen maar de actual Network Information Table (NIT) die in een kabelgebied wordt doorgegeven in de gaten hoeven te houden op wijzigingen die gesignaleerd worden door een verhoging van het versie nummer van die actual NIT.

Ziggo (en haar voorgangers) hebben er echter voor gekozen om de door hen goedgekeurde ontvangers een other NIT te laten gebruiken i.p.v. de actual NIT. Daarvoor was wel één extra instellingsparameter noodzakelijk die door de gebruiker bij installatie moet worden opgegeven, namelijk de "network ID" om de juiste other NIT uit het signaal te kunnen halen. Standaard DVB-C apparatuur voorziet echter veelal niet in een dergelijke afwijkende kanalen instellingsmethode met als gevolg dat herscannen noodzakelijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-06 21:47
Heeft iemand een idee hoe je een SID lijst kunt maken voor Oscam? Of heeft iemand een uptodate lijst van alle services voor in Oscam?

niet oscam.srvid maar oscam.services dus.

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Razor109 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:13:
Heeft iemand een idee hoe je een SID lijst kunt maken voor Oscam?
Ik ken Oscam niet, maar gezien de naamgeving heeft het iets van doen met het Irdeto Conditional Access System (CAS). Met de informatie in de kanalen/pakketten lijst ("Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel") moet je dan een SID lijst kunnen maken. Waarschijnlijk wordt één en ander meer herkenbaar als je de getallen (zoals SID, CAID en Channel ID) even omzet in hexadecimale getallen.

[ Voor 8% gewijzigd door ArChie op 15-10-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Razor109 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:13:
Heeft iemand een idee hoe je een SID lijst kunt maken voor Oscam? Of heeft iemand een uptodate lijst van alle services voor in Oscam?

niet oscam.srvid maar oscam.services dus.
Het hoort volgens mij niet helemaal in dit topic thuis, maar ik denk dat je oscam.srvid bedoeld. Ik neem aan dat je wilt dat oscam de zendernaam geeft die je kijkt ipv het sid.
Het formaat van de file is het volgende:

0602,0604:03ED|Ziggo|101 TV|TV
0602,0604:00B7|Ziggo|13TH STREET|TV

Ik maak zo'n bestand altijd mbv de chcache.ini van acamd nadat ik alle kanalen een keer heb laten displayen via dvbviewer bestuurt door auto-it. Op het moment heb ik geen up to date versie maar ik kan wel wat maken. Stuur me maar even een pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Begrijp ik goed dat er in het Multikabel gebied niets verandert is kwa transportstream frequenties ?
[edit] Ik heb heb net zelf even geverifieerd mbv transedit en de nit van networkid 8888 bekeken. Het is nog gelijk !

[ Voor 40% gewijzigd door gjs op 16-10-2011 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gjs schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:28:
Begrijp ik goed dat er in het Multikabel gebied niets verandert is kwa transportstream frequenties ?
[edit] Ik heb heb net zelf even geverifieerd mbv transedit en de nit van networkid 8888 bekeken. Het is nog gelijk !
Klopt, in Ziggo/Multikabel gebied worden al veel langer frequenties gebruikt die ook door Digitenne gebruikt worden.

Kennelijk wonen er een aantal Ziggo bobo's in Ziggo/Casema gebied die beschikken over zeer slechte coax bekabeling in hun huizen waardoor Ziggo/Casema zo lang mogelijk heeft geprobeerd om alle door Digitenne gebruikte frequenties in het gehele netwerk ID 5555 gebied vrij te houden. Aangezien dat nu niet langer gaat hebben die bobo's het wel voor elkaar gekregen om dan maar de boel zodanig aan te laten passen dat de kanalen die zij niet kijken op de door Digitenne gebruikte frequenties terechtkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

ArChie schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:39:
Ofwel de oscam.srvid regel voor 101 TV zou er dan als volgt uit kunnen zien:
code:
1
0602,0604:01FE|Ziggo|101 TV|TV
Kleine kritische noot :)
Het is volgens mij:
code:
1
0602,0604:002F|Ziggo|101 TV|TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

De complete lijst voor Oscam's oscam.srvid zou dan het volgende zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
0602,0604:00B7|Ziggo|13TH STREET|TV
0602,0604:004D|Ziggo|192 TV|TV
0602,0604:00D4|Ziggo|24 Kitchen|TV
0602,0604:791F|Ziggo|Aljazeera English|TV
0602,0604:0FA2|Ziggo|Animal Planet / TLC|TV
0602,0604:00D7|Ziggo|Animal Planet HD|TV
0602,0604:32C9|Ziggo|ARD|TV
0602,0604:0BBC|Ziggo|Arte|TV
0602,0604:0096|Ziggo|AT 5|TV
0602,0604:007A|Ziggo|ATV Avrupa|TV
0602,0604:4653|Ziggo|Baby TV|TV
0602,0604:32CB|Ziggo|BBC 1|TV
0602,0604:32CC|Ziggo|BBC 2|TV
0602,0604:2AF9|Ziggo|BBC 3|TV
0602,0604:32CA|Ziggo|BBC 4|TV
0602,0604:07D4|Ziggo|BBC Entertainment|TV
0602,0604:00D8|Ziggo|BBC HD|TV
0602,0604:2EE2|Ziggo|BBC World News|TV
0602,0604:4E28|Ziggo|Best 24|TV
0602,0604:4654|Ziggo|Boomerang|TV
0602,0604:00A1|Ziggo|BravaNL|TV
0602,0604:07D2|Ziggo|Cartoon Network|TV
0602,0604:2716|Ziggo|CNBC Europe|TV
0602,0604:2EE3|Ziggo|CNN International|TV
0602,0604:00B3|Ziggo|Comedy Central Family|TV
0602,0604:4655|Ziggo|Consumenten 24|TV
0602,0604:0BBB|Ziggo|Crime & Investigation Network|TV
0602,0604:003D|Ziggo|Cultura 24|TV
0602,0604:2EE4|Ziggo|Discovery Channel|TV
0602,0604:001D|Ziggo|Discovery HD Showcase|TV
0602,0604:0FA5|Ziggo|Discovery Science|TV
0602,0604:0FA4|Ziggo|Discovery World|TV
0602,0604:00D5|Ziggo|Disney Channel|TV
0602,0604:00DC|Ziggo|Disney Junior|TV
0602,0604:00D6|Ziggo|Disney XD|TV
0602,0604:07D7|Ziggo|Dusk!|TV
0602,0604:4E23|Ziggo|E! Entertainment|TV
0602,0604:1773|Ziggo|één|TV
0602,0604:00BC|Ziggo|Eredivisie Live 1|TV
0602,0604:00D3|Ziggo|Eredivisie Live 1 HD|TV
0602,0604:00BD|Ziggo|Eredivisie Live 2|TV
0602,0604:00BE|Ziggo|Eredivisie Live 3|TV
0602,0604:00BF|Ziggo|Eredivisie Live 4|TV
0602,0604:6591|Ziggo|Erotiek Pakket|TV
0602,0604:32CE|Ziggo|ESPN AMERICA|TV
0602,0604:6979|Ziggo|Etalagekanaal|TV
0602,0604:0079|Ziggo|Euro D|TV
0602,0604:007D|Ziggo|Euro Star|TV
0602,0604:0061|Ziggo|Euronews|TV
0602,0604:2EE7|Ziggo|Eurosport|TV
0602,0604:0BB9|Ziggo|Eurosport 2|TV
0602,0604:00A6|Ziggo|Eurosport HD|TV
0602,0604:00B4|Ziggo|Family 7|TV
0602,0604:00B2|Ziggo|Film1 Action|TV
0602,0604:3E84|Ziggo|Film1 Family|TV
0602,0604:3E85|Ziggo|Film1 Festival|TV
0602,0604:3E83|Ziggo|Film1 Premiere|TV
0602,0604:3E82|Ziggo|Film1 Premiere +1|TV
0602,0604:2713|Ziggo|Film1 Premiere HD|TV
0602,0604:00C4|Ziggo|FOXlife|TV
0602,0604:00DF|Ziggo|FOXlife HD|TV
0602,0604:00BA|Ziggo|France 2|TV
0602,0604:32CF|Ziggo|Geschiedenis 24|TV
0602,0604:6D63|Ziggo|GoedTV|TV
0602,0604:6D61|Ziggo|HaberTürk|TV
0602,0604:1389|Ziggo|HISTORY|TV
0602,0604:001F|Ziggo|HISTORY HD|TV
0602,0604:1B70|Ziggo|Holland Doc 24|TV
0602,0604:0026|Ziggo|Humor TV 24|TV
0602,0604:0FA6|Ziggo|Investigation Discovery|TV
0602,0604:00AB|Ziggo|JimJam|TV
0602,0604:2711|Ziggo|Journaal 24|TV
0602,0604:3A9E|Ziggo|Ketnet/Canvas|TV
0602,0604:1775|Ziggo|Kindernet/Comedy Central|TV
0602,0604:6D62|Ziggo|Kral TV|TV
0602,0604:0092|Ziggo|L1 Limburg|TV
0602,0604:007F|Ziggo|LIG TV|TV
0602,0604:0045|Ziggo|Lite TV|TV
0602,0604:791A|Ziggo|MAX|TV
0602,0604:0050|Ziggo|Mezzo|TV
0602,0604:1F42|Ziggo|MGM Movie Channel|TV
0602,0604:1B6C|Ziggo|Motors TV|TV
0602,0604:0BC3|Ziggo|MTV|TV
0602,0604:0049|Ziggo|MTV Brand New|TV
0602,0604:00E1|Ziggo|MTV Live HD|TV
0602,0604:004B|Ziggo|MTV Music 24|TV
0602,0604:5DC1|Ziggo|Nat Geo Wild|TV
0602,0604:00E0|Ziggo|Nat Geo Wild HD|TV
0602,0604:07D3|Ziggo|National Geographic Channel|TV
0602,0604:4E27|Ziggo|National Geographic Channel HD|TV
0602,0604:09C5|Ziggo|NDR|TV
0602,0604:1F45|Ziggo|Nederland 2|TV
0602,0604:00CA|Ziggo|Nederland 2 HD|TV
0602,0604:1F43|Ziggo|Nederland 3|TV
0602,0604:00CB|Ziggo|Nederland 3 HD|TV
0602,0604:1772|Ziggo|Net 5|TV
0602,0604:36B1|Ziggo|Net 5 HD|TV
0602,0604:0043|Ziggo|Nick Hits|TV
0602,0604:0041|Ziggo|Nick Jr.|TV
0602,0604:0042|Ziggo|Nick Toons|TV
0602,0604:1B6D|Ziggo|Nickelodeon|TV
0602,0604:003A|Ziggo|NostalgieNet|TV
0602,0604:0095|Ziggo|Omroep Brabant TV|TV
0602,0604:7149|Ziggo|Omroep Zeeland|TV
0602,0604:0090|Ziggo|Omrop Fryslân|TV
0602,0604:00B6|Ziggo|OUTTV|TV
0602,0604:008B|Ziggo|PassieTV/Dusk!|TV
0602,0604:00C7|Ziggo|PassieXXX|TV
0602,0604:3E81|Ziggo|Pebble TV|TV
0602,0604:7919|Ziggo|Planet Turk|TV
0602,0604:0062|Ziggo|Politiek 24|TV
0602,0604:4E25|Ziggo|Private Spice|TV
0602,0604:1F46|Ziggo|Rai Uno|TV
0602,0604:4A39|Ziggo|RTL 4|TV
0602,0604:00CC|Ziggo|RTL 4 HD|TV
0602,0604:4A3A|Ziggo|RTL 5|TV
0602,0604:00CD|Ziggo|RTL 5 HD|TV
0602,0604:4A3E|Ziggo|RTL 7|TV
0602,0604:00CF|Ziggo|RTL 7 HD|TV
0602,0604:1774|Ziggo|RTL 8|TV
0602,0604:00D2|Ziggo|RTL 8 HD|TV
0602,0604:00DA|Ziggo|RTL Crime|TV
0602,0604:00C5|Ziggo|RTL Lounge|TV
0602,0604:5DC6|Ziggo|RTL Television|TV
0602,0604:0093|Ziggo|RTV Utrecht|TV
0602,0604:007C|Ziggo|Samanyolu Avrupa|TV
0602,0604:59DA|Ziggo|Sat. 1|TV
0602,0604:4A3B|Ziggo|SBS 6|TV
0602,0604:00CE|Ziggo|SBS 6 HD|TV
0602,0604:0082|Ziggo|SET Asia|TV
0602,0604:007E|Ziggo|Show TV|TV
0602,0604:697A|Ziggo|SLAM!TV|TV
0602,0604:0067|Ziggo|Spirit 24|TV
0602,0604:2AFB|Ziggo|Sport1 Extra|TV
0602,0604:3A9A|Ziggo|Sport1 Extra|TV
0602,0604:3A99|Ziggo|Sport1 Extra|TV
0602,0604:2AFD|Ziggo|Sport1 Golf|TV
0602,0604:2AFE|Ziggo|Sport1 Live|TV
0602,0604:5209|Ziggo|Sport1 Live HD|TV
0602,0604:2AFC|Ziggo|Sport1 Tennis|TV
0602,0604:07D5|Ziggo|Sterren 24|TV
0602,0604:00B8|Ziggo|Syfy Universal|TV
0602,0604:3A9F|Ziggo|TCM|TV
0602,0604:007B|Ziggo|TGRT EU|TV
0602,0604:0BBF|Ziggo|Travel Channel|TV
0602,0604:07D1|Ziggo|TRT Türk|TV
0602,0604:0080|Ziggo|Türkmax|TV
0602,0604:59D9|Ziggo|TV 5 Monde Europe|TV
0602,0604:2EE1|Ziggo|TV 538|TV
0602,0604:00DD|Ziggo|TV 538|TV
0602,0604:008E|Ziggo|TV Drenthe|TV
0602,0604:008D|Ziggo|TV Flevoland|TV
0602,0604:0094|Ziggo|TV Gelderland|TV
0602,0604:008F|Ziggo|TV Noord|TV
0602,0604:0097|Ziggo|TV Noord Holland|TV
0602,0604:0091|Ziggo|TV Oost|TV
0602,0604:2714|Ziggo|TV Oranje|TV
0602,0604:0098|Ziggo|TV Rijnmond|TV
0602,0604:0099|Ziggo|TV West|TV
0602,0604:4E24|Ziggo|TVE|TV
0602,0604:00D0|Ziggo|Veronica HD/Disney XD|TV
0602,0604:1771|Ziggo|Veronica/Disney XD|TV
0602,0604:4657|Ziggo|VH1|TV
0602,0604:59E0|Ziggo|VH1 Classic|TV
0602,0604:1B6E|Ziggo|WDR|TV
0602,0604:520B|Ziggo|Weer en Verkeer|TV
0602,0604:003E|Ziggo|Z@ppelin / Z@pp 24|TV
0602,0604:4659|Ziggo|ZDF|TV
0602,0604:791B|Ziggo|Zee Cinema|TV
0602,0604:791C|Ziggo|Zee TV|TV
0602,0604:59DC|Ziggo|Zone Reality|TV

Een beetje Excel met de concatenate functie doet wonderen ;)
Ik heb alleen nog niet getest of de ü en é door Oscam goed weergegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Maar dit is dus puur bedoeld om in oscam statuspagina te kunnen zien welke zender er op dat moment door de client bekeken wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gjs schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:02:
Kleine kritische noot :)
Het is volgens mij:
code:
1
Bedankt voor deze kritische noot. Om verwarring te voorkomen heb ik onmiddelijk de foutieve informatie in dat bericht verwijderd.

Het oscam.svrid formaat blijkt dus nog een stuk eenvoudiger te zijn:

code:
1
<CAID>[,<CAID>]:<Service ID>|<Provider>|<Service Name>|<Service Type>

Uit de kanalen/pakketten lijst is te halen dat er in Ziggo/Casema/Multikabel gebied twee CAID's worden gebruikt, namelijk CAID 1538 (= 0x0602), voor voormalige Casema smartcards en blauwe Ziggo smartcards, en CAID 1540 (= 0x0604) voor voormalige Multikabel smartcards en oranje Ziggo smartcards. Ook staat de Service ID in die kanalen/pakketten lijst. Voor 101 TV is de Service ID bijvoorbeeld gelijk aan 47 (= 0x002F). Het enige dat ontbreekt in die kanalen/pakketten lijst is de naam van de Provider, namelijk Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Nielson schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:23:
Maar dit is dus puur bedoeld om in oscam statuspagina te kunnen zien welke zender er op dat moment door de client bekeken wordt?
Ja het is alleen om in de logs of oscam webinterface de kanaal naam bij de user te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gjs schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:06:
Als je toch gaat testen: Heeft het zin om de CAID weg te laten waarvoor je toch geen smartcard hebt? Ik kan me namelijk voorstellen dat Oscam dan ook de EMM en ECM berichten voor die weggelaten CAID kan negeren wat eventueel de EMM/ECM verwerkingssnelheid ten goede kan komen waardoor er misschien iets sneller beeld is na het zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nielson schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:23:
gjs schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:26:
Ja het is alleen om in de logs of oscam webinterface de kanaal naam bij de user te tonen.
Vergeet mijn laatste vraag dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

ArChie schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:28:
[...]

Als je toch gaat testen: Heeft het zin om de CAID weg te laten waarvoor je toch geen smartcard hebt? Ik kan me namelijk voorstellen dat Oscam dan ook de EMM en ECM berichten voor die weggelaten CAID kan negeren wat eventueel de EMM/ECM verwerkingssnelheid ten goede kan komen waardoor er misschien iets sneller beeld is na het zappen.
Je kan gewoon 0602 of 0604 gebruiken, maar zoals ik he nu heb neergezet is universeel. Of het uitmaakt in de zap snelheid betwijfel ik. ik denk dat je het verschil echt niet ziet, wellicht wel als je oscam op een router oid draait maar op een normale pc/server maakt het denk ik niets uit.
Tov Newcs is Oscam toch al een paar tienden seconden sneller....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gjs schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:06:
Op de één of andere manier is bij onderstaande kanalen de 'r' weggevallen in het woord "Türk":
code:
1
2
0602,0604:6D61|Ziggo|HaberTük|TV
0602,0604:0080|Ziggo|Tükmax|TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gjs schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:33:
Je kan gewoon 0602 of 0604 gebruiken, maar zoals ik he nu heb neergezet is universeel. Of het uitmaakt in de zap snelheid betwijfel ik. ik denk dat je het verschil echt niet ziet, wellicht wel als je oscam op een router oid draait maar op een normale pc/server maakt het denk ik niets uit.
Tov Newcs is Oscam toch al een paar tienden seconden sneller....
Bij het stellen van mijn vraag ging ik er nog vanuit dat oscam.srvid gebruikt wordt voor het configureren van de ECM verwerking door Oscam en de doorgifte daarvan aan de smartcard. Uit de conversatie tussen jou en Nielson is mij nu echter duidelijk geworden dat het alleen maar gebruikt wordt voor het leesbaarder maken van de output naar de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Volgens mij komt dat door de import van de chcache.ini in Excel. Dat gaat vaak fout met die rare tekens. Goed kans dat ik het daarna verbeterd heb met het handje en per ongeluk de r heb overschreven met de het pasten van de ü. Kleine schooheidsfoutjes... Ik heb het inmiddels aangepast.
Denk dat het iets te maken heeft met het UTF formaat.

[ Voor 4% gewijzigd door gjs op 16-10-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gjs schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:44:
Denk dat het iets te maken heeft met het UTF formaat.
Mijn tooltje gebruikt UTF-8 codering om de ".txt" output bestanden te schrijven. De tekst uit die bestanden copieer ik hier in de code blokken. Dat gaat goed met de samengestelde tekens zoals ü e.d., maar niet met alles:

code:
1
¤ = Encrypted elementary stream (PES level)

Als ik af en toe wat DVB-SI data wil gebruiken ter verduidelijking, dan gaat dat niet lukken met de code blokken en moet ik zelf eerst de boel herformatteren om het als tekst op te kunnen nemen:

├─■  transport  stream  ID  20
    │  └─■  sections:
    │      └─■  section
    │          ├─■  UTC_time  {  2-9-11  18:47:40  GMT  }
    │          │  ├─■  MJD  =  55806
    │          │  └─■  UTC  =  0x184740
    │          └─■  descriptors:
    │              └─■  local_time_offset_descriptor
    │                  └─■  local  time  offsets:
    │                      └─■  offset
    │                          ├─■  country_code  =  NLD  {  Netherlands  }
    │                          ├─■  country_region_id  =  0
    │                          ├─■  local_time_offset_polarity  =  0
    │                          ├─■  local_time_offset  =  02:00
    │                          ├─■  time_of_change  {  30-10-11  1:00:00  GMT  }
    │                          │  ├─■  MJD  =  55864
    │                          │  └─■  UTC  =  0x010000
    │                          └─■  next_time_offset  =  01:00

Als code blok zou bovenstaande originele UTF-8 gecodeerde tekst het onderstaande resultaat opleveren:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
  &#9500;&#9472;&#9632; transport stream ID 20
  &#9474; &#9492;&#9472;&#9632; sections:
  &#9474;   &#9492;&#9472;&#9632; section
  &#9474;     &#9500;&#9472;&#9632; UTC_time { 2-9-11 18:47:40 GMT }
  &#9474;     &#9474; &#9500;&#9472;&#9632; MJD = 55806
  &#9474;     &#9474; &#9492;&#9472;&#9632; UTC = 0x184740
  &#9474;     &#9492;&#9472;&#9632; descriptors:
  &#9474;       &#9492;&#9472;&#9632; local_time_offset_descriptor
  &#9474;         &#9492;&#9472;&#9632; local time offsets:
  &#9474;           &#9492;&#9472;&#9632; offset
  &#9474;             &#9500;&#9472;&#9632; country_code = NLD { Netherlands }
  &#9474;             &#9500;&#9472;&#9632; country_region_id = 0
  &#9474;             &#9500;&#9472;&#9632; local_time_offset_polarity = 0
  &#9474;             &#9500;&#9472;&#9632; local_time_offset = 02:00
  &#9474;             &#9500;&#9472;&#9632; time_of_change { 30-10-11 1:00:00 GMT }
  &#9474;             &#9474; &#9500;&#9472;&#9632; MJD = 55864
  &#9474;             &#9474; &#9492;&#9472;&#9632; UTC = 0x010000
  &#9474;             &#9492;&#9472;&#9632; next_time_offset = 01:00

Andere forums werken gelukkig wel met UTF-8 codering in de code blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Archie:

Vos hierover: 'Wij gaan uiteindelijk naar een één raster voor het hele Ziggo-netwerk maar dat duurt nog enige tijd en zolang kunnen wij de regionale omroepen niet laten wachten op de door hun gewenste EPG-positie. Wij zijn dus in in de huidige situatie genoodzaakt geweest om in een enkel geval wat minder 'logische' keuzes te maken'.

Hele artikel: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=6556

Ze willen dus een landelijk rooster, dan zou er nog veel moeten verplaatsen lijkt mij. Maar waarom dit puzzelen dan zo lang duurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
gjs schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:09:
[...]

Het hoort volgens mij niet helemaal in dit topic thuis, maar ik denk dat je oscam.srvid bedoeld. Ik neem aan dat je wilt dat oscam de zendernaam geeft die je kijkt ipv het sid.
Het formaat van...........
Nou nee ik bedoel daadwerkelijk oscam.services. Bij ziggo is het zo dat de CAID 0604 is, maar voor bijvoorbeeld Nova is dit ook 0604.

Om te zorgen dat alleen daadwerkelijk ziggo ECM's worden doorgestuurd naar mijn kaart heb ik oscam.services nu zelf ingesteld, ben ik even mee bezig geweest maar alle Non-Ziggo SIDs worden nu geblokt. Het gebruik voor oscam.srvid had ik al en dat maakt het inderdaad makkelijker om te zien welk kanaal wordt gekeken en gevonden.

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DoeEensGek schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:29:
Vos hierover: 'Wij gaan uiteindelijk naar een één raster voor het hele Ziggo-netwerk maar dat duurt nog enige tijd en zolang kunnen wij de regionale omroepen niet laten wachten op de door hun gewenste EPG-positie. Wij zijn dus in in de huidige situatie genoodzaakt geweest om in een enkel geval wat minder 'logische' keuzes te maken'.
Geen idee wat bedrijfsfantast Vos nu allemaal weer loopt te brabbelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Hij suggereert dat het allemaal aan de regionalen ligt die een andere voorkeuze willen. Hullie heeft het gedaan! :+

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In Ziggo/Multikabel gebied is een soortgelijke actie uitgevoerd als 12 oktober al in Ziggo/Casema gebied werd gedaan. Er is dus een blok van 3 frequenties vrij gemaakt, namelijk 452, 460 en 468 MHz waarop respectievelijk Transport Stream 8, 9 en 10 werden doorgegeven. Deze Transport Streams zijn verplaatst naar andere frequenties die tot op heden nog vrij waren.

De Transport Stream frequenties in Ziggo/Multikabel gebied zijn als volgt gewijzigd:

code:
1
2
3
4
5
6
TS:         Van:        Naar:
  8   452    MHz   746.75 MHz
  9   460    MHz   674.75 MHz
 10   468    MHz   754.75 MHz
 28   674.75 MHz   650.75 MHz
 31   746.75 MHz   730.75 MHz

En dat levert het volgende nieuwe frequentieplan op in het Ziggo/Multikabel gebied:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
Naam:                       Frequentie:  Opmerking: 
Internet upstream                  0-69  Diverse internet upstream kanalen
                                     74  Vrij
                                     82  Vrij
                                  86-88  2 MHz bandbreedte ruimte
Analoge radio kanalen            88-108
                                108-110  2 MHz bandbreedte ruimte
                                    114  Vrij
                                    122  Vrij
VOD Transport Stream 32753          130
VOD Transport Stream 32754          138
                                    146  Vrij
                                    154  Vrij
                                    162  Vrij
                                    170  Vrij
                                    178  Vrij
TV Noord-Holland                    184
één                                 192
Ketnet / Canvas                     200
Nederland 1                         208
Nederland 2                         216
Nederland 3                         224
                                    234  Vrij
Lokale omroep / kabelkrant          240
AT5                                 248
BBC 1                               256
                                    266  Vrij
Internet downstream                 274  
Internet downstream                 282  
Internet downstream                 290  
Internet downstream                 298  
Internet downstream                 306
Internet downstream                 314
Internet downstream                 322
Internet downstream                 330  
Internet downstream                 338 
Internet downstream                 346
Internet downstream                 354
Internet downstream                 362
                                    370  Vrij
                                    378  Vrij
                                    386  Vrij
                                    394  Vrij
                                398-400  2 MHz bandbreedte ruimte
Transport Stream 1                  404
Transport Stream 2                  412
Transport Stream 3                  420
Transport Stream 4                  428
Transport Stream 5                  436
Transport Stream 6                  444
                                    452  Vrij
                                    460  Vrij
                                    468  Vrij
Transport Stream 11                 476
                                480-486  6 MHz bandbreedte ruimte
ZDF                                 488
Veronica / Disney XD                496
RTL 4                               504
Transport Stream 7                  514
                                 522.75  Vrij
RTL 5                               528
RTL 7                               536
Transport Stream 12              546.75
SBS 6                               552
Transport Stream 100             562.75
Transport Stream 27              570.75
Transport Stream 16              578.75
Transport Stream 17              586.75
Videorecorder                       592
                                 602.75  Vrij
                                 610.75  Vrij
                                 618.75  Vrij
Transport Stream 13              626.75
Transport Stream 14              634.75
Transport Stream 18              642.75
Transport Stream 28              650.75
Transport Stream 19              658.75
Transport Stream 15              666.75
Transport Stream 9               674.75
Transport Stream 20              682.75
NET5                                688
Transport Stream 29              698.75
Transport Stream 21              706.75
Transport Stream 22              714.75
Transport Stream 23              722.75
Transport Stream 31              730.75
Transport Stream 30              738.75
Transport Stream 8               746.75
Transport Stream 10              754.75 
Transport Stream 24              762.75
Eurosport                           768
RTL 8                               776
Euronews                            784
Transport Stream 25              794.75
Animal Planet                       800
National Geographic Channel         808
Discovery Channel                   816
Transport Stream 26              826.75
MTV                                 832
                                 842.75  Vrij
Nickelodeon                         848
Kindernet / Comedy Central          856

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Archie zie jij enige logica in het veplaatsen van deze transport streams?

Ik zit nu al diverse lijstjes te vergelijken, oud en nieuw maar zie geen logica in het verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DoeEensGek schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 00:14:
Archie zie jij enige logica in het veplaatsen van deze transport streams?

Ik zit nu al diverse lijstjes te vergelijken, oud en nieuw maar zie geen logica in het verplaatsen.
Nee, het enige dat Ziggo lijkt te willen bereiken met deze actie is het vrij maken van een blok van drie aaneengesloten frequenties met ieder een bandbreedte van 8 MHz. Bij de eerste wijziging in Ziggo/Casema gebied had het gezien de positie van dat frequentie blok nog gezien kunnen worden als een reservering voor een toekomstige uitbreiding van het aantal Internet downstreams, maar aangezien het vrijgemaakte frequentieblok in Ziggo/Multikabel gebied tussen de andere digitale RTV Transport Streams ligt lijkt het doel van dit vrijgemaake frequentieblok toch voor gebruik als Transport Streams te zijn.

Waarom het persé drie aaneengesloten frequenties moeten zijn is mij ook niet duidelijk. Wel is duidelijk dat het Ziggo beleid voor de ingebruikname van storingsgevoeliger frequenties erop gericht is om Transport Streams op door te gaan geven die gevuld zijn met premium Turkse en andere buitenlandse kanalen. De twee frequenties waarop Transport Stream 28 en 31 in Ziggo/Multikabel gebied zijn terechtgekomen na de verplaatsingen zijn in het verleden namelijk wel eens eerder ingebruik geweest voor de doorgifte van Transport Streams, maar weer buiten gebruik gesteld na een toename van het aantal storingsklachten. Onbegrijpelijk dat Ziggo er niet voor kiest om analoge TV kanalen op dergelijke wat storingsgevoeliger frequenties door te geven, want dan heeft de verstoring maar impact op één analoog kanaal i.p.v. op alle digitale RTV kanalen in de betreffende Transport Stream. En het verschuiven van analoge TV kanalen voor dit doel had dan mooi kunnen worden meegenomen bij de afgelopen actie voor het kleiner maken van het analoge TV kanalen pakket. Maar ja, een beetje inzicht en visie is aan de Ziggo apparaat bedieners niet besteed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
Archie, bedankt voor de tip om de Service IDs om te zetten in hexidecimaal, dit zijn inderdaad de SIDs in Oscam!

Ik vroeg me af, is deze lijst geheel kompleet? En zijn de service id's voor alle regio's in Nederland gelijk of zit hier nog verschil in?

Ik heb deze lijst gemaakt met alle SIDs voor Ziggo die ik kon vinden voor diegene die er interesse in hebben!
oscam.services

Mocht je aanvullingen of opmerkingen hebben hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Razor109 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:28:
Ik vroeg me af, is deze lijst geheel kompleet?
De Service ID's worden in de digitale TV headend van de provider (in dit geval Ziggo) bepaald en zijn als zodanig variabel van aard. Het is eigenlijk niet de bedoeling dat de eindgebruiker die handmatig zou moeten opnemen in allerlei configuratie bestanden omdat ze uit de DVB Service Information (DVB-SI) data zijn te halen door de firmware van de ontvanger. Het is mij ook niet echt duidelijk waarvoor en hoe Oscam die lijst van SID's nu precies gebruikt. De SID alleen is in feite ook niet voldoende om een service uniek te identificeren, daar hoort ook nog het Original Network ID (ONID) en de Transport Stream ID (TSID) bij.

De lijsten in de start topics zijn begin september voor het laatst bijgewerkt. In de tussentijd kunnen er dus wel wat SID wijzigingen zijn geweest. Per 1 november komen er weer wat wijzingen in het kanalenpakket van Ziggo die ik nog even afwacht voordat ik de boel weer ga bijwerken
En zijn de service id's voor alle regio's in Nederland gelijk of zit hier nog verschil in?
De Service ID's zijn overzichten van dit topic zijn alleen van toepassing in Ziggo/Casema/Multikabel gebied. Het Ziggo/@Home gebied heeft een eigen headend met een eigen SID nummering. Men heeft in het verleden wel eens geprobeerd om de SID nummering in het gehele Ziggo gebied gelijk te trekken, maar is daar later toch weer om onduidelijke redenen van afgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De kanalen/frequentie lijst is weer bijgewerkt met de laatste stand van zaken.

Wijzigingen op hoofdlijnen t.o.v. september 2011:
  • Siemens Gigaset M750 C IR firmware verplaatst van Transport Stream 7 naar Transport Stream 3;
  • Eredivisie Live 1 voor netwerk ID 5555 verplaatst van LCN 925 naar 921;
  • Kink FM verwijderd;
  • Kindernet/Comedy Central hernoemt in Comedy Central / Kindernet;
  • Transport Stream 8 voor netwerk ID 8888 verplaatst van 452 MHz naar 746.75 MHz;
  • Transport Stream 10 voor netwerk ID 8888 verplaatst van 468 MHz naar 754.75 MHz;
  • Transport Stream 16 voor netwerk ID 500 en 5555 verplaatst van 324 MHz naar 810 MHz;
  • Comedy Central Extra toegevoegd aan Transport Stream 17;
  • Transport Stream 18 voor netwerk ID 500 en 5555 verplaatst van 308 MHz naar 842 MHz;
  • Transport Stream 19 voor netwerk ID 500 en 5555 verplaatst van 316 MHz naar 778 MHz;
  • Samsung DCB-H380R firmware toegevoegd aan Transport Stream 20;
  • Transport Stream 28 voor netwerk ID 500 en 5555 verplaatst van 778 MHz naar 722 MHz;
  • Transport Stream 28 voor netwerk ID 8888 verplaatst van 674.75 MHz naar 650.75 MHz;
  • Regionale kanalen verwijderd uit Transport Stream 29;
  • Transport Stream 28 voor netwerk ID 8888 verplaatst van 674.75 MHz naar 650.75 MHz;
  • Transport Stream 30 is verdwenen;
  • Transport Stream 31 voor netwerk ID 500 en 5555 verplaatst van 802 MHz naar 522 MHz;
  • Transport Stream 31 voor netwerk ID 8888 verplaatst van 738.75 MHz naar 730.75 MHz;
  • Diverse lokale kanalen verwijderd uit Transport Stream 100;
  • Virtuele Transport Streams 501, 502 en 503 met regionale kanalen toegevoegd aan netwerk ID 500;
  • Transport Stream 504 met regionale kanalen toegevoegd aan netwerk ID's 500, 5555 en 8888;
  • Netwerk ID 5555 hernoemt in Ziggo Digitale Televisie 04.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het Beschikbare firmware versies overzicht is bijgewerkt met de laatste stand van zaken. De volgende wijzigingen hebben plaatsgevonden t.o.v. september 2011:
  • Voor de Samsung SMT-C7140A wordt test loader volgnummer 136 aangekondigd terwijl test loader 137 van 21/09/2011 als actieve download beschikbaar is (foute configuratie);
  • Voor de Humax IRHD-5100C is de test loader met volgnummer 143 vervangen door test loader met volgnummer 160 van 31/10/2011;
  • Voor de Humax iRHD-5200c is de test loader met volgnummer 116 vervangen door test loader met volgnummer 131 van 30/10/2011;
  • Voor de Samsung DCB-H380R is een loader met volgnummer 4 van 08/10/2011 als actieve download beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-01-2022
Thx Archie,

toch alweer een hoop veranderd bij ziggo.
ArChie schreef op zondag 06 november 2011 @ 00:08:
En de overige startposts met overzichten zijn weer bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Ik zit bij Ziggo en ik gebruik op dit moment nog analoge TV, zodat ik het kan opnemen met mijn Hauppage MCE 150. Maar dit gaat niet goed, veel last van artifacts. (heb ik een topic voor lopen)

Nu lees ik dat s-video capture beter werkt, en dat kan je via een digitale decoder z'n scart aansluiting transporteren. Ik ga natuurlijk testen of de s-video ingang van mijn tuner wél werkt, maar ik heb nog deze vraag?

Kan je tweedehands een Humax of dergelijke decoder kopen en aansluiten en zal deze dan ook werken? Of moet je dat eerst doorgeven aan Ziggo?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Je hebt wel een geactiveerde smartcard nodig. Als je gewoon een analoog abo hebt bij ziggo kun je er gewoon één kopen (bij voorkeur een nieuwe, ongeregistreerde) en deze koppelen en activeren op naam.

/edit: Als je nog een decoder moet aanschaffen let er dan op dat deze echt S-Video kan uitsturen, meesten doen alleen Composiet en RGB via scart.

[ Voor 40% gewijzigd door Nielson op 08-11-2011 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Nielson schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:20:
Je hebt wel een geactiveerde smartcard nodig. Als je gewoon een analoog abo hebt bij ziggo kun je er gewoon één kopen (bij voorkeur een nieuwe, ongeregistreerde) en deze koppelen en activeren op naam.

/edit: Als je nog een decoder moet aanschaffen let er dan op dat deze echt S-Video kan uitsturen, meesten doen alleen Composiet en RGB via scart.
Oh ok, dank je voor de tip. Mijn hauppage kan gelukkig ook Composite verwerken, dus zon punt is het niet.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Nielson schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:20:
Zoiets als deze dus?
http://www.factoryprices....nfo.php?products_id=18494

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ja, maar 18 euro is veel te duur, zeker als er nog 5,95 verzendkosten bij komt. Via Marktplaats zijn genoeg nieuwe en ongeactiveerde kaarten te koop voor 15 euro met hoogstens een euro of 2 verzendkosten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:02
Sinds een paar dagen kan ik Transport Stream 1 niet meer vinden op de 834 MHz frequentie; en de weken daarvoor had ik veel last van discontinuities op deze transport stream. Is er iets gewijzigd bij Ziggo? Ik kan hier eigenlijk niks over terugvinden op het internet. Hebben andere mensen hier ook last van of is het een lokaal probleem? Network-ID 5555 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hostname schreef op zondag 13 november 2011 @ 18:38:
Sinds een paar dagen kan ik Transport Stream 1 niet meer vinden op de 834 MHz frequentie; en de weken daarvoor had ik veel last van discontinuities op deze transport stream. Is er iets gewijzigd bij Ziggo? Ik kan hier eigenlijk niks over terugvinden op het internet. Hebben andere mensen hier ook last van of is het een lokaal probleem? Network-ID 5555 trouwens.
Volgens de Network Information Table (NIT) voor Network ID 5555 wordt Transport Stream 1 nog altijd op de 834 MHz doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:02
ArChie schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:03:
[...]

Volgens de Network Information Table (NIT) voor Network ID 5555 wordt Transport Stream 1 nog altijd op de 834 MHz doorgegeven.
Oke, duidelijk. Ken jij misschien ook tooltjes waarmee ik dit soort informatie zelf zou kunnen uitlezen? Ben nu eigenlijk wel erg benieuwd waar dit nu aan zou kunnen liggen. (en stiekem verdenk ik de Ziggo monteur die v/d week in het wijkkastje zat te rommelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hostname schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:03:
Oke, duidelijk. Ken jij misschien ook tooltjes waarmee ik dit soort informatie zelf zou kunnen uitlezen? Ben nu eigenlijk wel erg benieuwd waar dit nu aan zou kunnen liggen. (en stiekem verdenk ik de Ziggo monteur die v/d week in het wijkkastje zat te rommelen ;)
Ik gebruik zelf meestal TransEdit van DVBViewer voor dit soort controles. Dat tooltje levert veel informatie over het signaal, maar vraagt wel enige DVB kennis/inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312767

Ik heb een probleem met het vinden van zenders. Ik heb een Colorado HD ontvanger + Ziggo smartcard net geinstalleerd, maar ik kan geen zenders vinden.

Gebaseerd op mijn postcode zou ik frequentie 372.00 moeten gebruiken, maar daar vind hij helemaal niks(signaalkwaliteit is dan 0%). Als ik de standaardinstelling van mijn ontvanger probeer vind hij 6 zenders, waaronder RTl 4 HD, die ik dan ook gewoon in goede kwaliteit kan bekijken.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Edit: Sorry, zie net dat er ook een topic is voor problemen. Ik probeer het daar wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 312767 op 16-11-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag zijn in Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel gebied de VOD Transport Streams verplaatst naar de die frequenties die men onlangs had vrijgemaakt.

Het nieuwe frequentieplan voor het Ziggo/Casema gebied:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
Naam:                    Frequentie:  QAM:  Opmerking:
Internet upstream               0-69        Diverse internet upstream kanalen
                               70-72        2 MHz bandbreedte ruimte
                                  76        Vrij
                                  84        Vrij
Analoge radio kanalen         88-108
                             108-110        2 MHz bandbreedte ruimte
                                 114        Vrij
                                 122        Vrij
                                 130        Vrij
                                 138        Vrij
                                 146        Vrij
                                 154        Vrij
Transport Stream 25              162    64
Transport Stream 26              170    64
Internet downstream              178   256
Internet downstream              186   256
Internet downstream              194   256
Internet downstream              202   256
Internet downstream              210   256
Internet downstream              218   256
Internet downstream              226   256
Internet downstream              234   256
Internet downstream              242   256
Internet downstream              250   256
Internet downstream              258   256
Internet downstream              266   256
Internet downstream              274   256
Internet downstream              282   256
Internet downstream              290   256
Internet downstream              298   256
                             302-304        2 MHz bandbreedte ruimte
VOD Transport Stream             308   256
VOD Transport Stream             316   256
VOD Transport Stream             324   256
Transport Stream 17              332    64
Transport Stream 2               340    64
Transport Stream 3               348    64
Transport Stream 4               356    64
Transport Stream 5               364    64
Transport Stream 7               372    64
Transport Stream 6               380    64
Transport Stream 8               388    64
Transport Stream 9               396    64
Transport Stream 10              404    64
Transport Stream 11              412    64
Transport Stream 12              420    64
Transport Stream 13              428    64
Transport Stream 14              436    64
Transport Stream 15              444    64
                                 452        Vrij
                                 460        Vrij
                             464-470        6 MHz bandbreedte ruimte
Lokale Transport Stream 100      474    64
Nederland 1                   479,25
Transport Stream 24              490    64
                                 498        Vrij
Nederland 2                   503,25
Nederland 3                   511,25
Transport Stream 31              522    64
RTL 4                         527,25
ZDF                           535,25
                                 546        Vrij
                                 554        Vrij
Transport Stream 20              562    64
Uitgangskanaal video          567,25
Transport Stream 23              578    64
Transport Stream 21              586    64
RTL 5                         591,25
SBS 6                         599,25
RTL 7                         607,25
Veronica / Disney XD          615,25
Net 5                         623,25
RTL 8                         631,25
één                           639,25
Ketnet / Canvas               647,25
TV West                       655,25
Den Haag TV                   663,25
Discovery Channel             671,25
National Geographic Channel   679,25
Animal Planet                 687,25
                                 698        Vrij
MTV                           703,25
Nickelodeon                   711,25
Transport Stream 28              722    64
Kindernet / Comedy Central    727,25
Eurosport                     735,25
BBC 1                         743,25
CNN                           751,25
                                 762        Vrij
Transport Stream 22              770    64
Transport Stream 19              778    64
Transport Stream 29              786    64
                                 794        Vrij 
Transport Stream 30              802    64
Transport Stream 16              810    64
                                 818        Vrij
Transport Stream 27              826    64
Transport Stream 1               834    64
Transport Stream 18              842    64
Info Thuis                    847,25  
                                 858        Vrij

Het nieuwe frequentieplan voor het Ziggo/Multikabel gebied:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
Naam:                       Frequentie:  QAM:  Opmerking: 
Internet upstream                  0-69        Diverse internet upstream kanalen
                                     74        Vrij
                                     82        Vrij
                                  86-88        2 MHz bandbreedte ruimte
Analoge radio kanalen            88-108
                                108-110        2 MHz bandbreedte ruimte
                                    114        Vrij
                                    122        Vrij
                                    130        Vrij
                                    138        Vrij
                                    146        Vrij
                                    154        Vrij
                                    162        Vrij
                                    170        Vrij
                                    178        Vrij
TV Noord-Holland                    184
één                                 192
Ketnet / Canvas                     200
Nederland 1                         208
Nederland 2                         216
Nederland 3                         224
                                    234        Vrij
Lokale omroep / kabelkrant          240
AT5                                 248
BBC 1                               256
                                    266        Vrij
Internet downstream                 274   256
Internet downstream                 282   256
Internet downstream                 290   256
Internet downstream                 298   256
Internet downstream                 306   256
Internet downstream                 314   256
Internet downstream                 322   256
Internet downstream                 330   256
Internet downstream                 338   256
Internet downstream                 346   256
Internet downstream                 354   256
Internet downstream                 362   256
                                    370        Vrij
                                    378        Vrij
                                    386        Vrij
                                    394        Vrij
                                398-400        2 MHz bandbreedte ruimte
Transport Stream 1                  404    64
Transport Stream 2                  412    64
Transport Stream 3                  420    64
Transport Stream 4                  428    64
Transport Stream 5                  436    64
Transport Stream 6                  444    64
VOD Transport Stream                452   256
VOD Transport Stream                460   256
VOD Transport Stream                468   256
Transport Stream 11                 476    64
                                480-486        6 MHz bandbreedte ruimte
ZDF                                 488
Veronica / Disney XD                496
RTL 4                               504
Transport Stream 7                  514    64
                                 522.75        Vrij
RTL 5                               528
RTL 7                               536
Transport Stream 12              546.75    64
SBS 6                               552
Transport Stream 100             562.75    64
Transport Stream 27              570.75    64
Transport Stream 16              578.75    64
Transport Stream 17              586.75    64
Videorecorder                       592
                                 602.75        Vrij
                                 610.75        Vrij
                                 618.75        Vrij
Transport Stream 13              626.75    64
Transport Stream 14              634.75    64
Transport Stream 18              642.75    64
Transport Stream 28              650.75    64
Transport Stream 19              658.75    64
Transport Stream 15              666.75    64
Transport Stream 9               674.75    64
Transport Stream 20              682.75    64
NET5                                688
Transport Stream 29              698.75    64
Transport Stream 21              706.75    64
Transport Stream 22              714.75    64
Transport Stream 23              722.75    64
Transport Stream 31              730.75    64
Transport Stream 30              738.75    64
Transport Stream 8               746.75    64
Transport Stream 10              754.75    64
Transport Stream 24              762.75    64
Eurosport                           768
RTL 8                               776
Euronews                            784
Transport Stream 25              794.75    64
Animal Planet                       800
National Geographic Channel         808
Discovery Channel                   816
Transport Stream 26              826.75    64
MTV                                 832
                                 842.75        Vrij
Nickelodeon                         848
Kindernet / Comedy Central          856

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Dankje Archie!

Nu is het nog interessant hoe het nieuwe systeem ziggo vod van de humax werkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou interessant zijn als een tweaker eens een network analyzer aansluit om het protocol te analyseren dat tussen de Humax ontvanger en de Ziggo VOD server wordt uitgewisseld via de ethernet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
ArChie schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:09:
Zou interessant zijn als een tweaker eens een network analyzer aansluit om het protocol te analyseren dat tussen de Humax ontvanger en de Ziggo VOD server wordt uitgewisseld via de ethernet verbinding.
Dat wordt eens rondvragen. Heb zelf geen humax, en ken niemand met een humax. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Is er iets veranderd in het Cogas gebied ofzo? Ik heb op de meeste frequenties gewoon geen signaal meer.
Er was gisteren namelijk wel een storing volgens de Ziggo website.

Afbeeldingslocatie: http://img.ksya.net/kanalen.PNG

[ Voor 4% gewijzigd door HaTe op 07-12-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 435717

9004 geen signaal

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 435717 op 08-12-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 435717

HaTe schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:40:
Is er iets veranderd in het Cogas gebied ofzo? Ik heb op de meeste frequenties gewoon geen signaal meer.
Er was gisteren namelijk wel een storing volgens de Ziggo website.

[afbeelding]
Ik heb exact hetzelfde als HaTe.

ik gebruik overigens ook mediaportal om tv te kijken.
netwerk ID 9004

bij veel frequenties geen signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Werner-
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

-Werner-

Crypto_Warrior

Ook ik mis veel kanalen.

RTL4 HD en NED3 HD.

Is er iemand die de juiste frequentie weet?

Heb gekeken op http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml, echter de frequentie die ze daar geven voor de kanalen (717.0000) werkt niet bij mij.....

"The stock market is a device for transferring money from the impatient to the patient"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Werner- schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:54:
Ook ik mis veel kanalen.

RTL4 HD en NED3 HD.

Is er iemand die de juiste frequentie weet?

Heb gekeken op http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml, echter de frequentie die ze daar geven voor de kanalen (717.0000) werkt niet bij mij.....
Zo te zien heeft de Digitalekabeltelevisie website de http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml pagina bijgewerkt vanwege de frequentiewijzigingen in Cogas gebied:
De indeling van kanalen zoals geldig in het voormalig @Home gebied (Enschede) van Ziggo op 8-12-2011, na het wijzigen van diverse frequenties in het COGAS gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Bedankt!
Hier de nieuwe lijst voor MP TV Server (regio 9004)
http://ksya.net/mediaport...rlands.Ziggo NID 9004.xml

edit: Er zat een foutje in.. Ik had een 0 te veel bij elke frequentie. Is gefixed nu!

[ Voor 109% gewijzigd door HaTe op 09-12-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Werner-
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

-Werner-

Crypto_Warrior

Oké bedankt voor het melden.

Heb de frequenties weer ingesteld en weer beeld.

"The stock market is a device for transferring money from the impatient to the patient"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298676

Archie wil ik graag bedanken voor de trouw bijgehouden frequentielijst voor Ziggo dtv, waarvan ik goed gebruik maak t.b.v. mijn TwinHan tv-kaart. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Oei, wat is Ziggo aan het doen met transportstream 12 in Casema gebied ???
Mijn dreambox had geen beeld meer op Ned3 HDm dus even gekeken met dvbviewer, die doet het ook niet op Ned3 HD. Nu zet ik net m'n QAM op 256 voor deze TS en en ik heb beeld....
Met transedit zegt de modulation nog steeds 64 QAM.
De totale Date Rate is 50.7Mbps !

[edit]
Het geldt dus ook voor 404, 412, 428, 436 en 444MHz

[ Voor 8% gewijzigd door gjs op 18-01-2012 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gjs schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 18:04:
Oei, wat is Ziggo aan het doen met transportstream 12 in Casema gebied ???
Mijn dreambox had geen beeld meer op Ned3 HDm dus even gekeken met dvbviewer, die doet het ook niet op Ned3 HD. Nu zet ik net m'n QAM op 256 voor deze TS en en ik heb beeld....
Met transedit zegt de modulation nog steeds 64 QAM.
De totale Date Rate is 50.7Mbps !

[edit]
Het geldt dus ook voor 404, 412, 428, 436 en 444MHz
Bedankt voor de melding. Vanwege de aanpassingen in Ziggo/Casema gebied heb ik de kanalen/frequentie lijst bijgewerkt. Transport Stream 10 op 404 MHz, 11 op 412 MHz, 12 op 420 MHz, 13 op 428 MHz, 14 op 436 MHz en 15 op 444 MHz worden in Ziggo/Casema gebied nu met 256-QAM doorgegeven i.p.v. 64-QAM.

In Ziggo/Multikabel gebied zijn er vooralsnog geen wijzigingen. De overige overzichten in de start topics zijn nog niet bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Ik zit ook in casema gebied, gjstroom en archie. Maar hier nog gewoon qam64
Heb nog beeld op alle frequenties. Niks verandert. Ned3 hd op de dm nog beeld(draai jouw openpli gjstroom :)). Scan met transedit levert ook nog gewoon resultaten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

DoeEensGek schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:49:
Heb nog beeld op alle frequenties. Niks verandert. Ned3 hd op de dm nog beeld(draai jouw openpli gjstroom :)). Scan met transedit levert ook nog gewoon resultaten op.
Ik zie net ook al iemand op het Ziggo gebruikers forum die geen problemen heeft.
Mijn Sony tv met Alphacrypt werkt gewoon nog, dvbviewer, dm500c en dm800 laten de kanalen niet zien. De Sony doet automatische rescans in standby mode...
Ik zit in postcode 1965 gebied, Heemskerk.

[ Voor 7% gewijzigd door gjs op 18-01-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DoeEensGek schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:49:
Vreemd, want in de Network Information Table (NIT) voor Network ID 5555 van Ziggo die ik hier binnenkrijg staat toch echt dat de genoemde Transport Streams in Ziggo/Casema gebied tegenwoordig met 256-QAM worden doorgegeven. Weet je zekder dat de door jouw gebruikte PC-TV tuner en software niet automatisch 256-QAM probeert op het moment dat QAM-64 geen resultaat oplevert?

Maak als het mogelijk is een TS capture bestand van TS 7 op 372 MHz en stel die via een fileshare ter beschikking. Dan haal ik die ook even door mijn tooltje om te controleren of Ziggo/Casema misschien in jouw deel van het Ziggo/Casema kabelgebied nog 64-QAM gebruikt i.p.v. 256-QAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gjs schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:03:
Ik zie net ook al iemand op het Ziggo gebruikers forum die geen problemen heeft.
Mijn Sony tv met Alphacrypt werkt gewoon nog, dvbviewer, dm500c en dm800 laten de kanalen niet zien. De Sony doet automatische rescans in standby mode...
Ik zit in postcode 1965 gebied, Heemskerk.
In principe is het de bedoeling dat een apparaat met DVB-C tuner opmerkt dat de NIT gewijzigd is aan de hand van het versie nummer en dan bij de eerst volgende afstemming de nieuwe waarden gebruikt. Daarvoor moet het apparaat echter wel voor Ziggo geschikte firmware hebben zodat er gekeken wordt naar de other NIT voor het ingestelde Network ID i.p.v. de actual NIT. Het standaard DVB gedrag gaat uit van het gebruik van de actual NIT die overeenkomt met de kolom voor Network ID 500 en die is niet gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Zie ook even hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Heb een capture gemaakt. --link--
Haal de link later weer weg Archie :). 50mb.

Stem ik op 404mhz 64qam krijg ik zenders, ga ik naar 256 krijg ik een error en kan hij niet afstemmen.

[ Voor 43% gewijzigd door DoeEensGek op 18-01-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DoeEensGek schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:52:
Haal de link later weer weg Archie :). 50mb.
Wat mij betreft mag de link weer weg, het bestand is binnen.
Stem ik op 404mhz 64qam krijg ik zenders, ga ik naar 256 krijg ik een error en kan hij niet afstemmen.
Kennelijk past Ziggo/Casema/Multikabel op meer plekken NIT insertion toe dan ik tot dusver wist. In jou deel van het Ziggo/Casema netwerk wordt voor Network ID 5555 een NIT doorgegeven dan in het deel van het Ziggo/Casema netwerk waar gjs het signaal ontvangt. In jouw deel van het Ziggo/Casema netwerk pas Ziggo/Casema nog geen 256-QAM toe:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
477
478
479
480
481
482
483
484
485
486
487
488
489
490
491
492
493
494
495
496
497
                                               Network ID  Network ID  Network ID
                                                      500        5555        8888
=================================================================================
Transport Stream ID                             Frequency   Frequency   Frequency
                                                   QAM/SR      QAM/SR      QAM/SR
---------------------------------------------------------------------------------
Service name                 Type  Service ID         LCN         LCN         LCN
=================================================================================
1                                                  834,00      834,00      404,00
                                                 64/6,875    64/6,875    64/6,875
---------------------------------------------------------------------------------
RTL 5 HD                       25         205      905(5)      905(5)      905(5)
24 Kitchen                      1         212          24          24          24
BBC HD                         25         216         605         605         605
Eventkanaal                     1        1001          13          13          13
2                                                  340,00      340,00      412,00
Euronews                        1          97         505         505         505
TRT Türk                        1        2001         640         640         640
Cartoon Network                 1        2002         307         307         307
National Geographic Channel     1        2003     18(912)     18(912)     18(912)
BBC Entertainment               1        2004         606         606         606
Sterren 24                      1        2005         362         362         362
Dusk!                           1        2007         714         714         714
3                                                  348,00      348,00      420,00
RTL 7 HD                       25         207      907(7)      907(7)      907(7)
Eurosport 2                     1        3001         411         411         411
Crime & Investigation Netwo     1        3003         124         124         124
Arte                            1        3004         620         620         620
Travel Channel                  1        3007         210         210         210
MTV                             1        3011          21          21          21
Siemens Gigaset M750          128        3051           0           0           0
4                                                  356,00      356,00      428,00
Nick Toons                      1          66         303         303         303
RTL 4 HD                       25         204      904(4)      904(4)      904(4)
Animal Planet / TLC             1        4002          19          19          19
Discovery World                 1        4004         203         203         203
Discovery Science               1        4005         202         202         202
Investigation Discovery         1        4006         123         123         123
VRT Radio 1                     2        4050         810         810         810
VRT Radio 2                     2        4051         811         811         811
Klara                           2        4052         812         812         812
Studio Brussel                  2        4053         813         813         813
MNM                             2        4054         814         814         814
BBC Radio 4                     2        4055         818         818         818
5                                                  364,00      364,00      436,00
Nick Hits                       1          67         304         304         304
MTV Brand New                   1          73         352         352         352
Eredivisie Live 1               1         188    421(921)    421(921)    421(925)
Veronica HD/Disney XD          25         208      908(8)      908(8)      908(8)
HISTORY                         1        5001         207         207         207
Eins Live                       2        5050         823         823         823
WDR 2                           2        5051         824         824         824
WDR 4                           2        5053         826         826         826
WDR 5                           2        5054         827         827         827
RNE Radio                       2        5055         830         830         830
L1 Radio                        2        5056         797         797         797
Radio Decibel                   2        5058         768         768         768
WDR 3                           2        5059         825         825         825
Ujala Radio                     2        5060         828         828         828
RAI Radio 1                     2        5061         831         831         831
Radio West                      2        5062         798         798         798
Radio M Utrecht                 2        5063         800         800         800
Omroep Brabant Radio            2        5064         796         796         796
Radio Rijnmond                  2        5065         801         801         801
Radio Noord-Holland             2        5066         799         799         799
Tweede Kamerlijn                2        5067         771         771         771
Arrow Jazz FM                   2        5068         767         767         767
6                                                  380,00      380,00      444,00
Veronica/Disney XD              1        6001      8(908)      8(908)      8(908)
Net 5                           1        6002      9(909)      9(909)      9(909)
één                             1        6003          25          25          25
RTL 8                           1        6004     10(910)     10(910)     10(910)
Comedy Central / Kindernet      1        6005          14          14          14
Cisco8455firmdev              128        6050           0           0           0
Cisco 8455 iguide dev         128        6051           0           0           0
Samsung SMT-C1140 SD          128        6055           0           0           0
Humax IR-FOX C                128        6056           0           0           0
LG CI+ LD450                   12        6060           0           0           0
LG CI+ LD650                   12        6061           0           0           0
Cisco 8485 iguide prod        128        6091           0           0           0
7                                                  372,00      372,00      514,00
Zenderoverzicht                 1          12         999         999         999
RTL Lounge                      1         197         140         140         140
homecast Colorado             128        7001           0           0           0
Humax iPVR-9200c              128        7002           0           0           0
Samsung DCB-P850R             128        7003           0           0           0
Nokia 119C                    128        7005           0           0           0
Samsung DCB-9401R             128        7006           0           0           0
Philips DCR2020               128        7007           0           0           0
Samsung DCB-H360R             128        7008           0           0           0
Panasonic                     128        7009           0           0           0
Digi1                         128        7012           0           0           0
Cisco 8455 firmware           128        7013           0           0            
Samsung DCB-9401R             128        7014           0           0           0
Cisco 8455 Iguide             128        7015           0           0            
JVC LT-xxDC9B                 128        7016           0           0           0
Humax iHDR-5050C              128        7017           0           0           0
Samsung SMT-7140C dev         128        7018           0           0            
Humax IRHD-5000C              128        7019           0           0           0
Motors TV                       1        7020         413         413         413
Nickelodeon                     1        7021          15          15          15
WDR                             1        7022         613         613         613
Holland Doc 24                  1        7024         212         212         212
Arrow Classic Rock              2        7050         764         764         764
BNR Nieuwsradio                 2        7051         765         765         765
Classic FM                      2        7052         761         761         761
FunX                            2        7053         770         770         770
Slam! FM                        2        7054         763         763         763
Q-Music                         2        7055         758         758         758
Radio 1                         2        7056         750         750         750
Radio 2                         2        7057         751         751         751
3FM                             2        7058         752         752         752
Radio 4                         2        7059         753         753         753
Radio France International      2        7060         829         829         829
Samsung iGuide                128        7071           0           0           0
Samsung SMT-3102 iTV          128        7072           0           0           0
Humax_iRFOXZ                  128        7073           0           0           0
SAMHDPVRC7140                 128        7074           0           0           0
Cisco 8485 Iguide dev         128        7075           0           0           0
Cisco 8485 firmware           128        7076           0           0           0
Philips DCR5020HD             128        7077           0           0           0
Humax IRHD-5100C              128        7080           0           0           0
Homecast Montana              128        7081           0           0           0
Humax IRDH-5200C              128        7082           0           0           0
8                                                  388,00      388,00      746,75
MGM Movie Channel               1        8002         115         115         115
Nederland 3                     1        8003      3(903)      3(903)      3(903)
Nederland 1                     1        8004      1(901)      1(901)      1(901)
Nederland 2                     1        8005      2(902)      2(902)      2(902)
Rai Uno                         1        8006         623         623         623
9                                                  396,00      396,00      674,75
Disney Channel                  1         213          16          16          16
Disney XD                       1         214         301         301         301
Disney Junior                   1         220         302         302         302
MTV Live HD                    25         225         351         351         351
Efteling Radio                  2         717         772         772         772
Ziggo TV                        1        9001          11          11          11
Radio 6                         2        9050         755         755         755
Radio 10 Gold                   2        9051         762         762         762
Radio 538                       2        9052         756         756         756
Wereldomroep (RNW)              2        9053         773         773         773
Sky Radio                       2        9055         757         757         757
Radio Veronica                  2        9056         759         759         759
Wild FM Hitradio                2        9057         804         804         804
Radio 5                         2        9058         754         754         754
BBC Radio 1                     2        9059         815         815         815
BBC Radio 2                     2        9060         816         816         816
BBC Radio 3                     2        9061         817         817         817
BBC World Service               2        9062         819         819         819
10                                                 404,00      404,00      754,75
MTV Music 24                    1          75         353         353         353
192 TV                          1          77         360         360         360
Journaal 24                     1       10001         501         501         501
Film1 Premiere HD              25       10003    923(101)    923(101)    923(101)
TV Oranje                       1       10004         361         361         361
CNBC Europe                     1       10006         507         507         507
11                                                 412,00      412,00      476,00
101 TV                          1          47         133         133         133
JimJam                          1         171         308         308         308
BBC 3                           1       11001         603         603         603
Sport1 Extra 1                  1       11003         404         404         404
Sport1 Tennis                   1       11004         403         403         403
Sport1 Golf                     1       11005         402         402         402
Sport1 Live                     1       11006    401(924)    401(924)    401(924)
12                                                 420,00      420,00      546,75
Nederland 3 HD                 25         203      903(3)      903(3)      903(3)
TV 538                          1         221         354         354         354
TV 538                          1       12001         538         538         538
BBC World News                  1       12002         504         504         504
CNN International               1       12003         503         503         503
Discovery Channel               1       12004          17          17          17
Eurosport                       1       12007     20(911)     20(911)     20(911)
13                                                 428,00      428,00      626,75
Eredivisie Live 3               1         190         423         423         423
ARD                             1       13001         610         610         610
BBC 4                           1       13002         604         604         604
BBC 1                           1       13003         601         601         601
BBC 2                           1       13004         602         602         602
ESPN AMERICA                    1       13006         412         412         412
Geschiedenis 24                 1       13007         211         211         211
14                                                 436,00      436,00      634,75
Cultura 24                      1          61         222         222         222
Mezzo                           1          80         221         221         221
Politiek 24                     1          98         502         502         502
90s                             2         677         872         872         872
Rewind                          2         690         888         888         888
Drive                           2         696         878         878         878
The Alternative                 2         704         889         889         889
XLnt Dance                      2         719         850         850         850
XLnt Lounge                     2         720         851         851         851
XLnt Salsa                      2         721         852         852         852
XLnt Alternative Rock           2         722         853         853         853
XLnt Classic Rock               2         723         854         854         854
XLnt Jazz                       2         724         855         855         855
XLnt Schlager                   2         725         856         856         856
XLnt R&B                        2         726         857         857         857
XLnt Musical                    2         727         858         858         858
XLnt Kleuterliedjes             2         728         859         859         859
Net 5 HD                       25       14001      909(9)      909(9)      909(9)
80s                             2       14051         871         871         871
Silk (Love Songs)               2       14053         873         873         873
Ultimate Urban                  2       14054         879         879         879
Classical Greats                2       14055         886         886         886
Rock Anthems                    2       14056         874         874         874
Harder Than Hell                2       14059         883         883         883
70s                             2       14060         870         870         870
Reggae                          2       14066         880         880         880
Blues                           2       14069         881         881         881
Chillout                        2       14070         876         876         876
Country                         2       14071         884         884         884
Cocktail Lounge                 2       14073         877         877         877
Classical Orchestral            2       14077         887         887         887
Classical Calm                  2       14078         885         885         885
Rock 'n' Roll                   2       14081         875         875         875
All Day Party                   2       14089         882         882         882
XLnt Hits                       2       14090         840         840         840
XLnt Nederpop Gold              2       14091         842         842         842
XLnt Nederpop                   2       14092         841         841         841
XLnt Nostalgie                  2       14093         843         843         843
XLnt PiratenHits                2       14094         844         844         844
XLnt Easy Listening             2       14095         845         845         845
XLnt Oldies                     2       14096         847         847         847
XLnt Today's Pop                2       14097         846         846         846
XLnt Comedy                     2       14098         848         848         848
XLnt Dance Classics             2       14100         849         849         849
15                                                 444,00      444,00      666,75
13TH STREET                     1         183          22          22          22
FOXlife                         1         196    141(913)    141(913)    141(913)
RTL Crime                       1         218         120         120         120
Sport1 Extra 2                  1       15001         405         405         405
Sport1 Extra 3                  1       15002         406         406         406
Ketnet/Canvas                   1       15006          26          26          26
TCM                             1       15007         116         116         116
16                                                 810,00      810,00      578,75
Pebble TV                       1       16001         305         305         305
Film1 Series                    1       16002         105         105         105
Film1 Premiere                  1       16003    101(923)    101(923)    101(923)
Film1 Family                    1       16004         103         103         103
Film1 Festival                  1       16005         104         104         104
17                                                 332,00      332,00      586,75
RTL 8 HD                       25         210     910(10)     910(10)     910(10)
Comedy Central Extra            1         217         131         131         131
FOXlife HD                     25         223    913(141)    913(141)    913(141)
18                                                 842,00      842,00      642,75
Lite TV                         1          69         357         357         357
Syfy Universal                  1         184         122         122         122
Eredivisie Live 2               1         189         422         422         422
Baby TV                         1       18003         310         310         310
Boomerang                       1       18004         309         309         309
Consumenten 24                  1       18005         213         213         213
VH-1                            1       18007         358         358         358
ZDF                             1       18009         611         611         611
19                                                 778,00      778,00      658,75
RTL 4                           1       19001      4(904)      4(904)      4(904)
RTL 5                           1       19002      5(905)      5(905)      5(905)
SBS 6                           1       19003      6(906)      6(906)      6(906)
RTL 7                           1       19006      7(907)      7(907)      7(907)
20                                                 562,00      562,00      682,75
E! Entertainment                1       20003         142         142         142
TVE                             1       20004         624         624         624
Private Spice                   1       20005         712         712         712
National Geographic Channel    25       20007     912(18)     912(18)     912(18)
Best 24                         1       20008         151         151         151
Samsung DCB-H380R             128       20010           0           0           0
humax_5300_dev                128       20011           0           0           0
21                                                 586,00      586,00      706,75
Z@ppelin / Z@pp 24              1          62         311         311         311
PassieTV/Dusk!                  1         139         710         710         710
Eredivisie Live 4               1         191         424         424         424
Sport1 Live HD                 25       21001    924(401)    924(401)    924(401)
Weer en Verkeer                 1       21003         508         508         508
22                                                 770,00      770,00      714,75
Discovery HD Showcase          25          29         201         201         201
NostalgieNet                    1          58         150         150         150
Film1 Action                    1         178         102         102         102
Comedy Central Family           1         179         130         130         130
Animal Planet HD               25         215         208         208         208
23                                                 578,00      578,00      722,75
Family 7                        1         180         230         230         230
SBS 6 HD                       25         206      906(6)      906(6)      906(6)
TV 5 Monde Europe               1       23001         621         621         621
Sat. 1                          1       23002         615         615         615
Zone Reality                    1       23004         125         125         125
VH-1 Classic                    1       23008         359         359         359
24                                                 490,00      490,00      762,75
Humor TV 24                     1          38         132         132         132
BravaNL                         1         161         220         220         220
Eredivisie Live 1 HD           25         211    921(421)    921(421)    921(421)
Omrop Fryslân radio             2         623         791         791         791
RADIONL                         2         634         802         802         802
Waterstad FM                    2         635         803         803         803
100% NL                         2         639         760         760         760
NDR 2                           2         655         821         821         821
NDR Kultur                      2         656         822         822         822
NDR 1                           2         730         820         820         820
Nat Geo Wild                    1       24001         205         205         205
RTL Television                  1       24006         614         614         614
25                                                 162,00      162,00      794,75
Nick Jr.                        1          65         306         306         306
Spirit 24                       1         103         231         231         231
Eurosport HD                   25         166     911(20)     911(20)     911(20)
OUTTV                           1         182         143         143         143
NDR                             1        2501         612         612         612
26                                                 170,00      170,00      826,75
HISTORY HD                     25          31         206         206         206
France 2                        1         186         622         622         622
PassieXXX                       1         199         713         713         713
Nat Geo Wild HD                25         224         204         204         204
Erotiek Pakket                  1       26001         711         711         711
27                                                 826,00      826,00      570,75
Nederland 1 HD                 25         201      901(1)      901(1)      901(1)
Nederland 2 HD                 25         202      902(2)      902(2)      902(2)
Etalagekanaal                   1       27001          12          12          12
SLAM!TV                         1       27002         355         355         355
28                                                 722,00      722,00      650,75
Euro D                          1         121         641         641         641
ATV Avrupa                      1         122         642         642         642
TGRT EU                         1         123         643         643         643
Samanyolu Avrupa                1         124         644         644         644
Euro Star                       1         125         645         645         645
Show TV                         1         126         646         646         646
HaberTürk                       1       28001         647         647         647
Kral TV                         1       28002         648         648         648
GoedTV                          1       28003         995         995         995
29                                                 786,00      786,00      698,75
nu vanaf kanaal 30              1        9540         954         954         954
31                                                 522,00      522,00      730,75
LIG TV                          1         127         650         650         650
Türkmax                         1         128         651         651         651
SET Asia                        1         130         656         656         656
Phoenix CNE                     1         134         676         676         676
Planet Turk                     1       31001         649         649         649
MAX                             1       31002         660         660         660
Zee Cinema                      1       31003         658         658         658
Zee TV                          1       31004         655         655         655
X-MO                            1       31005         725         725         725
Phoenix InfoNews                1       31006         677         677         677
Aljazeera English               1       31007         506         506         506
100                                                474,00      474,00      562,75
Lokale Omroep                   1         100          40          40          40
Lokale Omroep                   1         200          41          41          41
Lokale Omroep                   1         300          42          42          42
Lokale Omroep                   1         400          43          43          43
Lokale Omroep                   1         500          44          44          44
Lokale Omroep                   1         700          46                        
Lokale Omroep                   1         800          30                        
Lokale Omroep                   1         900          31          31            
Lokale Omroep                   1        1000          47                        
Lokale Radio                    2        5000         780                     780
Lokale Omroep                   1       10000           0                        
501                                                802,00      802,00            
                                                 64/6,875    64/6,875            
Omroep Zeeland                  1         140           0          34            
RTV Utrecht                     1         147           0          33            
TV Gelderland                   1         148           0          35            
Omroep Brabant TV               1         149           0          32            
TV Noord Holland                1         151           0          37            
TV Rijnmond                     1         152           0          38            
TV West                         1         153           0          30            
502                                                802,00                        
                                                 64/6,875                        
TV Flevoland                    1         141           0                        
RTV Utrecht                     1         147           0                        
TV Gelderland                   1         148           0                        
Omroep Brabant TV               1         149           0                        
TV Noord Holland                1         151           0                        
TV Rijnmond                     1         152           0                        
TV West                         1         153           0                        
503                                                802,00                        
                                                 64/6,875                        
Omroep Zeeland                  1         140           0                        
L1 Limburg                      1         146           0                        
504                                                802,00                  738,75
                                                 64/6,875                64/6,875
TV Flevoland                    1         141           0                      34
Omrop Fryslân                   1         144           0                      32
RTV Utrecht                     1         147           0                      33
AT 5                            1         150           0                      35
TV Noord Holland                1         151           0                      30
TV Rijnmond                     1         152           0                      38
TV West                         1         153           0                      36

Network ID's:
     500 - 0500 Ziggo Main Network
    5555 - Ziggo Digitale Televisie 01
    8888 - AMR Ziggo Digitale Televisie

Service types:
       1 - Digital television service
       2 - Digital radio sound service
      12 - Data broadcast service
      25 - Advanced CODEC HD digital television service
     128 - User defined: firmware download service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Ik zit zelf in bollenstreek gebied, zag gjs in heemskerk.

Zou deze wijziging te maken hebben met de komenden 3sd en 3hd hbo zenders?
Ik blijft het in de gaten houden. Wel mooi om nu eindelijk qam256 te zien bij ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DoeEensGek schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:22:
Ik zit zelf in bollenstreek gebied, zag gjs in heemskerk.
Volgens mij zijn de verschillende Ziggo/Casema subnetwerken te herkennen aan de netwerk naam. In jouw capture bestand heet netwerk ID 5555: "Ziggo Digitale Televisie 01". In het capture bestand dat ik in Ziggo/Multikabel gebied maak heet netwerk ID 5555: "Ziggo Digitale Televisie 04". Vermoedelijk zal er dus ook nog een 02 en 03 zijn wat weer een relatie heeft met Transport Streams 501, 502, 503 en 504 die door Ziggo gebruikt worden om verschillende setjes regionale kanalen door te kunnen geven.
Zou deze wijziging te maken hebben met de komenden 3sd en 3hd hbo zenders?
Ik blijft het in de gaten houden. Wel mooi om nu eindelijk qam256 te zien bij ziggo.
Gezien de huidige beschikbare ruimte op de kabel frequentie band is het niet nodig, maar de ongeveer 12 Mbps extra ruimte per huidige Transport Stream zorgt er natuurlijk wel voor dat Ziggo nog geen nieuwe extra hardware (multiplexers en modulatoren) hoeft aan te schaffen voor uitbreidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:53
Even een NOOB vraag.
Ik heb hier een htpc staan waar ik gebruik maak van for the record en mediaportal om tv en films te kijken.
Ik gebruik twee anysee tuners (E30TC) om het tv signaal te ontvangen.
Dit draaide prima maar sinds een paar dagen mis ik wat zenders (waaronder Ned 3 HD).
Nu kwam ik toevallig op dit topic uit waar hierovergesproken wordt.
Kan iemand mij uitleggen wat ik nu moet doen om deze zenders weer zichtbaar te maken wat een simpele rescan heeft nog geen resultaat gegeven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Interessante ontwikkeling die modulatiewijziging. Ik ben benieuwd of dit meer storing gaat opleveren. Het scheelt wel echt behoorlijk in de beschikbare bandbreedte, 32x12mbps zijn aardig wat kanalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Frank-NL schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:56:
Interessante ontwikkeling die modulatiewijziging. Ik ben benieuwd of dit meer storing gaat opleveren. Het scheelt wel echt behoorlijk in de beschikbare bandbreedte, 32x12mbps zijn aardig wat kanalen :)
Zowiezo blijven er 2 op 64, dat zijn de frequencies die mensen moeten invullen om op af te stemmen. Daarbij zullen ze gevoelige transport streams ook niet op 256 zetten omdat ze dan weer veel klachten zullen krijgen.

Ben benieuwd waar ze het mee gaan opvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Inmiddels zouden de hbo zenders beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

DoeEensGek schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:53:
Inmiddels zouden de hbo zenders beschikbaar zijn.
Jep.
HBO, 356MHz
HBO 2, 396MHz
HBO 3, 562MHZ
HBO HD, 786MHz
HBO 2 HD, 786MHz
HBO 3 HD, 786MHz
Voor de verandering hebben we weer eens 2 netwerknamen gekregen, Ziggo en ziggo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gjs schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:22:
Voor de verandering hebben we weer eens 2 netwerknamen gekregen, Ziggo en ziggo....
Toch altijd zo prettig dat ze Ziggo personeel dit soort wijzigingen laten maken die geen tekst gevoel hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de volledigheid nog even het bijgewerkte kanalen/frequentie overzicht voor Ziggo/Casema/Multikabel gebied:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
477
478
479
480
481
482
483
484
485
486
487
488
489
490
491
492
493
494
495
496
497
498
499
500
501
502
503
                                               Network ID  Network ID  Network ID
                                                      500        5555        8888
Transport Stream ID                             Frequency   Frequency   Frequency
                                                   QAM/SR      QAM/SR      QAM/SR
Service name                 Type  Service ID         LCN         LCN         LCN
1                                                  834,00      834,00      404,00
RTL 5 HD                       25         205      905(5)      905(5)      905(5)
24 Kitchen                      1         212          24          24          24
BBC HD                         25         216         605         605         605
Eventkanaal                     1        1001          13          13          13
2                                                  340,00      340,00      412,00
Euronews                        1          97         505         505         505
TRT Türk                        1        2001         640         640         640
Cartoon Network                 1        2002         307         307         307
National Geographic Channel     1        2003     18(912)     18(912)     18(912)
BBC Entertainment               1        2004         606         606         606
Sterren 24                      1        2005         362         362         362
Dusk!                           1        2007         714         714         714
3                                                  348,00      348,00      420,00
RTL 7 HD                       25         207      907(7)      907(7)      907(7)
Eurosport 2                     1        3001         411         411         411
Crime & Investigation Netwo     1        3003         124         124         124
Arte                            1        3004         620         620         620
Travel Channel                  1        3007         210         210         210
MTV                             1        3011          21          21          21
Siemens Gigaset M750          128        3051           0           0           0
4                                                  356,00      356,00      428,00
Nick Toons                      1          66         303         303         303
RTL 4 HD                       25         204      904(4)      904(4)      904(4)
HBO                             1         231    111(914)    111(914)    111(914)
Animal Planet / TLC             1        4002          19          19          19
Discovery World                 1        4004         203         203         203
Discovery Science               1        4005         202         202         202
Investigation Discovery         1        4006         123         123         123
VRT Radio 1                     2        4050         810         810         810
VRT Radio 2                     2        4051         811         811         811
Klara                           2        4052         812         812         812
Studio Brussel                  2        4053         813         813         813
MNM                             2        4054         814         814         814
BBC Radio 4                     2        4055         818         818         818
5                                                  364,00      364,00      436,00
Nick Hits                       1          67         304         304         304
MTV Brand New                   1          73         352         352         352
Eredivisie Live 1               1         188    421(921)    421(921)    421(925)
Veronica HD/Disney XD          25         208      908(8)      908(8)      908(8)
HISTORY                         1        5001         207         207         207
Eins Live                       2        5050         823         823         823
WDR 2                           2        5051         824         824         824
WDR 4                           2        5053         826         826         826
WDR 5                           2        5054         827         827         827
RNE Radio                       2        5055         830         830         830
L1 Radio                        2        5056         797         797         797
Radio Decibel                   2        5058         768         768         768
WDR 3                           2        5059         825         825         825
Ujala Radio                     2        5060         828         828         828
RAI Radio 1                     2        5061         831         831         831
Radio West                      2        5062         798         798         798
Radio M Utrecht                 2        5063         800         800         800
Omroep Brabant Radio            2        5064         796         796         796
Radio Rijnmond                  2        5065         801         801         801
Radio Noord-Holland             2        5066         799         799         799
Tweede Kamerlijn                2        5067         771         771         771
Arrow Jazz FM                   2        5068         767         767         767
6                                                  380,00      380,00      444,00
Veronica/Disney XD              1        6001      8(908)      8(908)      8(908)
Net 5                           1        6002      9(909)      9(909)      9(909)
één                             1        6003          25          25          25
RTL 8                           1        6004     10(910)     10(910)     10(910)
Comedy Central / Kindernet      1        6005          14          14          14
Cisco8455firmdev              128        6050           0           0           0
Cisco 8455 iguide dev         128        6051           0           0           0
Samsung SMT-C1140 SD          128        6055           0           0           0
Humax IR-FOX C                128        6056           0           0           0
LG CI+ LD450                   12        6060           0           0           0
LG CI+ LD650                   12        6061           0           0           0
Cisco 8485 iguide prod        128        6091           0           0           0
7                                                  372,00      372,00      514,00
Zenderoverzicht                 1          12         999         999         999
RTL Lounge                      1         197         140         140         140
homecast Colorado             128        7001           0           0           0
Humax iPVR-9200c              128        7002           0           0           0
Samsung DCB-P850R             128        7003           0           0           0
Nokia 119C                    128        7005           0           0           0
Samsung DCB-9401R             128        7006           0           0           0
Philips DCR2020               128        7007           0           0           0
Samsung DCB-H360R             128        7008           0           0           0
Panasonic                     128        7009           0           0           0
Digi1                         128        7012           0           0           0
Cisco 8455 firmware           128        7013           0           0            
Samsung DCB-9401R             128        7014           0           0           0
Cisco 8455 Iguide             128        7015           0           0            
JVC LT-xxDC9B                 128        7016           0           0           0
Humax iHDR-5050C              128        7017           0           0           0
Samsung SMT-7140C dev         128        7018           0           0            
Humax IRHD-5000C              128        7019           0           0           0
Motors TV                       1        7020         413         413         413
Nickelodeon                     1        7021          15          15          15
WDR                             1        7022         613         613         613
Holland Doc 24                  1        7024         212         212         212
Arrow Classic Rock              2        7050         764         764         764
BNR Nieuwsradio                 2        7051         765         765         765
Classic FM                      2        7052         761         761         761
FunX                            2        7053         770         770         770
Slam! FM                        2        7054         763         763         763
Q-Music                         2        7055         758         758         758
Radio 1                         2        7056         750         750         750
Radio 2                         2        7057         751         751         751
3FM                             2        7058         752         752         752
Radio 4                         2        7059         753         753         753
Radio France International      2        7060         829         829         829
Samsung iGuide                128        7071           0           0           0
Samsung SMT-3102 iTV          128        7072           0           0           0
Humax_iRFOXZ                  128        7073           0           0           0
SAMHDPVRC7140                 128        7074           0           0           0
Cisco 8485 Iguide dev         128        7075           0           0           0
Cisco 8485 firmware           128        7076           0           0           0
Philips DCR5020HD             128        7077           0           0           0
Humax IRHD-5100C              128        7080           0           0           0
Homecast Montana              128        7081           0           0           0
Humax IRDH-5200C              128        7082           0           0           0
8                                                  388,00      388,00      746,75
MGM Movie Channel               1        8002         115         115         115
Nederland 3                     1        8003      3(903)      3(903)      3(903)
Nederland 1                     1        8004      1(901)      1(901)      1(901)
Nederland 2                     1        8005      2(902)      2(902)      2(902)
Rai Uno                         1        8006         623         623         623
9                                                  396,00      396,00      674,75
Disney Channel                  1         213          16          16          16
Disney XD                       1         214         301         301         301
Disney Junior                   1         220         302         302         302
MTV Live HD                    25         225         351         351         351
HBO 2                           1         232    112(915)    112(915)    112(915)
Efteling Radio                  2         717         772         772         772
Ziggo TV                        1        9001          11          11          11
Radio 6                         2        9050         755         755         755
Radio 10 Gold                   2        9051         762         762         762
Radio 538                       2        9052         756         756         756
Wereldomroep (RNW)              2        9053         773         773         773
Sky Radio                       2        9055         757         757         757
Radio Veronica                  2        9056         759         759         759
Wild FM Hitradio                2        9057         804         804         804
Radio 5                         2        9058         754         754         754
BBC Radio 1                     2        9059         815         815         815
BBC Radio 2                     2        9060         816         816         816
BBC Radio 3                     2        9061         817         817         817
BBC World Service               2        9062         819         819         819
10                                                 404,00      404,00      754,75
                                                 64/6,875   256/6,875    64/6,875
MTV Music 24                    1          75         353         353         353
192 TV                          1          77         360         360         360
Journaal 24                     1       10001         501         501         501
Film1 Premiere HD              25       10003    923(101)    923(101)    923(101)
TV Oranje                       1       10004         361         361         361
CNBC Europe                     1       10006         507         507         507
11                                                 412,00      412,00      476,00
101 TV                          1          47         133         133         133
JimJam                          1         171         308         308         308
BBC 3                           1       11001         603         603         603
Sport1 Extra 1                  1       11003         404         404         404
Sport1 Tennis                   1       11004         403         403         403
Sport1 Golf                     1       11005         402         402         402
Sport1 Live                     1       11006    401(924)    401(924)    401(924)
12                                                 420,00      420,00      546,75
Nederland 3 HD                 25         203      903(3)      903(3)      903(3)
TV 538                          1         221         354         354         354
TV 538                          1       12001         538         538         538
BBC World News                  1       12002         504         504         504
CNN International               1       12003         503         503         503
Discovery Channel               1       12004          17          17          17
Eurosport                       1       12007     20(911)     20(911)     20(911)
13                                                 428,00      428,00      626,75
Eredivisie Live 3               1         190         423         423         423
ARD                             1       13001         610         610         610
BBC 4                           1       13002         604         604         604
BBC 1                           1       13003         601         601         601
BBC 2                           1       13004         602         602         602
ESPN AMERICA                    1       13006         412         412         412
Geschiedenis 24                 1       13007         211         211         211
14                                                 436,00      436,00      634,75
Cultura 24                      1          61         222         222         222
Mezzo                           1          80         221         221         221
Politiek 24                     1          98         502         502         502
90s                             2         677         872         872         872
Rewind                          2         690         888         888         888
Drive                           2         696         878         878         878
The Alternative                 2         704         889         889         889
XLnt Dance                      2         719         850         850         850
XLnt Lounge                     2         720         851         851         851
XLnt Salsa                      2         721         852         852         852
XLnt Alternative Rock           2         722         853         853         853
XLnt Classic Rock               2         723         854         854         854
XLnt Jazz                       2         724         855         855         855
XLnt Schlager                   2         725         856         856         856
XLnt R&B                        2         726         857         857         857
XLnt Musical                    2         727         858         858         858
XLnt Kleuterliedjes             2         728         859         859         859
Net 5 HD                       25       14001      909(9)      909(9)      909(9)
80s                             2       14051         871         871         871
Silk (Love Songs)               2       14053         873         873         873
Ultimate Urban                  2       14054         879         879         879
Classical Greats                2       14055         886         886         886
Rock Anthems                    2       14056         874         874         874
Harder Than Hell                2       14059         883         883         883
70s                             2       14060         870         870         870
Reggae                          2       14066         880         880         880
Blues                           2       14069         881         881         881
Chillout                        2       14070         876         876         876
Country                         2       14071         884         884         884
Cocktail Lounge                 2       14073         877         877         877
Classical Orchestral            2       14077         887         887         887
Classical Calm                  2       14078         885         885         885
Rock 'n' Roll                   2       14081         875         875         875
All Day Party                   2       14089         882         882         882
XLnt Hits                       2       14090         840         840         840
XLnt Nederpop Gold              2       14091         842         842         842
XLnt Nederpop                   2       14092         841         841         841
XLnt Nostalgie                  2       14093         843         843         843
XLnt PiratenHits                2       14094         844         844         844
XLnt Easy Listening             2       14095         845         845         845
XLnt Oldies                     2       14096         847         847         847
XLnt Today's Pop                2       14097         846         846         846
XLnt Comedy                     2       14098         848         848         848
XLnt Dance Classics             2       14100         849         849         849
15                                                 444,00      444,00      666,75
13TH STREET                     1         183          22          22          22
FOXlife                         1         196    141(913)    141(913)    141(913)
RTL Crime                       1         218         120         120         120
Sport1 Extra 2                  1       15001         405         405         405
Sport1 Extra 3                  1       15002         406         406         406
Ketnet/Canvas                   1       15006          26          26          26
TCM                             1       15007         116         116         116
16                                                 810,00      810,00      578,75
Pebble TV                       1       16001         305         305         305
Film1 Series                    1       16002         105         105         105
Film1 Premiere                  1       16003    101(923)    101(923)    101(923)
Film1 Family                    1       16004         103         103         103
Film1 Festival                  1       16005         104         104         104
17                                                 332,00      332,00      586,75
RTL 8 HD                       25         210     910(10)     910(10)     910(10)
Comedy Central Extra            1         217         131         131         131
FOXlife HD                     25         223    913(141)    913(141)    913(141)
18                                                 842,00      842,00      642,75
Lite TV                         1          69         357         357         357
Syfy Universal                  1         184         122         122         122
Eredivisie Live 2               1         189         422         422         422
Baby TV                         1       18003         310         310         310
Boomerang                       1       18004         309         309         309
Consumenten 24                  1       18005         213         213         213
VH-1                            1       18007         358         358         358
ZDF                             1       18009         611         611         611
19                                                 778,00      778,00      658,75
RTL 4                           1       19001      4(904)      4(904)      4(904)
RTL 5                           1       19002      5(905)      5(905)      5(905)
SBS 6                           1       19003      6(906)      6(906)      6(906)
RTL 7                           1       19006      7(907)      7(907)      7(907)
20                                                 562,00      562,00      682,75
HBO 3                           1         233    113(916)    113(916)    113(916)
E! Entertainment                1       20003         142         142         142
TVE                             1       20004         624         624         624
Private Spice                   1       20005         712         712         712
National Geographic Channel    25       20007     912(18)     912(18)     912(18)
Best 24                         1       20008         151         151         151
Samsung DCB-H380R             128       20010           0           0           0
humax_5300_dev                128       20011           0           0           0
21                                                 586,00      586,00      706,75
Z@ppelin / Z@pp 24              1          62         311         311         311
PassieTV/Dusk!                  1         139         710         710         710
Eredivisie Live 4               1         191         424         424         424
Sport1 Live HD                 25       21001    924(401)    924(401)    924(401)
Weer en Verkeer                 1       21003         508         508         508
22                                                 770,00      770,00      714,75
Discovery HD Showcase          25          29         201         201         201
NostalgieNet                    1          58         150         150         150
Film1 Action                    1         178         102         102         102
Comedy Central Family           1         179         130         130         130
Animal Planet HD               25         215         208         208         208
23                                                 578,00      578,00      722,75
Family 7                        1         180         230         230         230
SBS 6 HD                       25         206      906(6)      906(6)      906(6)
TV 5 Monde Europe               1       23001         621         621         621
Sat. 1                          1       23002         615         615         615
Zone Reality                    1       23004         125         125         125
VH-1 Classic                    1       23008         359         359         359
24                                                 490,00      490,00      762,75
Humor TV 24                     1          38         132         132         132
BravaNL                         1         161         220         220         220
Eredivisie Live 1 HD           25         211    921(421)    921(421)    921(421)
Omrop Fryslân radio             2         623         791         791         791
RADIONL                         2         634         802         802         802
Waterstad FM                    2         635         803         803         803
100% NL                         2         639         760         760         760
NDR 2                           2         655         821         821         821
NDR Kultur                      2         656         822         822         822
NDR 1                           2         730         820         820         820
Nat Geo Wild                    1       24001         205         205         205
RTL Television                  1       24006         614         614         614
25                                                 162,00      162,00      794,75
Nick Jr.                        1          65         306         306         306
Spirit 24                       1         103         231         231         231
Eurosport HD                   25         166     911(20)     911(20)     911(20)
OUTTV                           1         182         143         143         143
NDR                             1        2501         612         612         612
26                                                 170,00      170,00      826,75
HISTORY HD                     25          31         206         206         206
France 2                        1         186         622         622         622
PassieXXX                       1         199         713         713         713
Nat Geo Wild HD                25         224         204         204         204
Erotiek Pakket                  1       26001         711         711         711
27                                                 826,00      826,00      570,75
Nederland 1 HD                 25         201      901(1)      901(1)      901(1)
Nederland 2 HD                 25         202      902(2)      902(2)      902(2)
Etalagekanaal                   1       27001          12          12          12
SLAM!TV                         1       27002         355         355         355
28                                                 722,00      722,00      650,75
Euro D                          1         121         641         641         641
ATV Avrupa                      1         122         642         642         642
TGRT EU                         1         123         643         643         643
Samanyolu Avrupa                1         124         644         644         644
Euro Star                       1         125         645         645         645
Show TV                         1         126         646         646         646
HaberTürk                       1       28001         647         647         647
Kral TV                         1       28002         648         648         648
GoedTV                          1       28003         995         995         995
29                                                 786,00      786,00      698,75
HBO HD                         25         234    914(111)    914(111)    914(111)
HBO 2 HD                       25         235    915(112)    915(112)    915(112)
HBO 3 HD                       25         236    916(113)    916(113)    916(113)
nu vanaf kanaal 30              1        9540         954         954         954
31                                                 522,00      522,00      730,75
LIG TV                          1         127         650         650         650
Türkmax                         1         128         651         651         651
SET Asia                        1         130         656         656         656
Phoenix CNE                     1         134         676         676         676
Planet Turk                     1       31001         649         649         649
MAX                             1       31002         660         660         660
Zee Cinema                      1       31003         658         658         658
Zee TV                          1       31004         655         655         655
X-MO                            1       31005         725         725         725
Phoenix InfoNews                1       31006         677         677         677
Aljazeera English               1       31007         506         506         506
100                                                474,00      474,00      562,75
Lokale Omroep                   1         100          40          40          40
Lokale Omroep                   1         200          41          41          41
Lokale Omroep                   1         300          42          42          42
Lokale Omroep                   1         400          43                      43
Lokale Omroep                   1         500          44                      44
Lokale Omroep                   1         700          46                        
Lokale Omroep                   1         800          30                        
Lokale Omroep                   1         900          31                        
Lokale Omroep                   1        1000          47                        
Lokale Radio                    2        5000         780                     780
Lokale Omroep                   1       10000           0                        
501                                                802,00                        
                                                 64/6,875                        
502                                                802,00                        
                                                 64/6,875                        
TV Flevoland                    1         141           0                        
503                                                802,00                        
                                                 64/6,875                        
L1 Limburg                      1         146           0                        
504                                                802,00      802,00      738,75
TV Flevoland                    1         141           0          34          34
Omrop Fryslân                   1         144           0          32          32
RTV Utrecht                     1         147           0          33          33
AT 5                            1         150           0          35          35
TV Noord Holland                1         151           0          30          30
TV Rijnmond                     1         152           0          38          38
TV West                         1         153           0          36          36

Network ID's:
     500 - 0500 Ziggo Main Network
    5555 - Ziggo Digitale Televisie 04
    8888 - AMR Ziggo Digitale Televisie

Service types:
       1 - Digital television service
       2 - Digital radio sound service
      12 - Data broadcast service
      25 - Advanced CODEC HD digital television service
     128 - User defined: firmware download service

Merk op dat geen van de nieuwe HBO kanalen terecht is gekomen in de 256-QAM Transport Streams. In feite heeft Ziggo Transport Stream 29 weer drie kanalen als content gegeven nadat die Transport Stream eerder leeg was gemaakt na het verwijderen van de extra regionale kanalen. Daarnaast is er met de andere drie HBO kanalen ruimte opgevuld in diverse Transport Streams die er altijd al was.
Pagina: 1 ... 4 ... 42 Laatste