Beste medeforumers,
Ik heb een Samsung LE37C530 met de Smit CI+ module. De kabel naar mijn tv is ongeveer 2 meter lang vanaf het aansluitpunt.
Nou heb ik een tijd lang op een vorig adres (Delft) met een Ziggo ai1 Plus deze combinatie zonder problemen gebruikt. Inmiddels ben ik verhuist en heb ik de smartcard meegenomen, en deze heeft het ook een tijdje prima gedaan (tot het abo op het vorige adres opgezegd was). Wel had ik toen 1x dat de tv geen zender vond toen ik hem opnieuw liet zoeken, maar dit bleek aan een goedkope lange kabel te liggen.
Nou wilde ik de smartcard op mijn nieuwe adres (ook in Delft) laten activeren, echter is dit een nieuw studentencomplex die een zakelijk contract hebben met DUWO en het activeren bleek nog niet mogelijk. Nou heb ik de kaart laten activeren op het adres van mijn ouders (ziggo twente). De klantenservice was er van overtuigd dat dit moet kunnen. Een dag later staat de smartcard wel bij het ‘mijn ziggo’ account van mijn vader, maar kan ik geen gecodeerde zenders bekijken. Uiteraard heb ik de Herstel knop van Ziggo geprobeerd en het afkoppelen van de tv. Dit alles mocht niet baten. (ik heb het ook getest met een andere tv, hier ook een E16 melding). Vervolgens heb ik contact opgenomen via Twitter met de klantenservice en na een aantal berichten kreeg ik dit te horen:
Wanneer ik hem “full” laat zoeken, zonder frequentie of code, vind hij 90 zenders. Ik krijg dan nog wel een E16 melding op mijn tv bij bijv. RTL4. Omdat je kaart eerder in voormalig @home gebied gebruikt is. We kunnen hem wel (handmatig) een signaal sturen. Zal dan binnen 48 uur moeten werken
Nou is mijn kaart nooit in @home gebied actief geweest, echter loopt het abonnement van mijn ouders daar dus wel. Maargoed, ik heb dus een nieuwe smartcard besteld en ga die activeren op het adres van een kennis in Delft.
Het probleem is echter dat ik geen zenders meer ontvang na het instellen van 372MHz en 5555, nadat ik geprobeerd had of dat misschien ook het probleem was met de oude kaart. Ik heb inmiddels verschillende kabels geprobeerd maar niks lijkt te werken. Door mijn tv op een ander land in te stellen krijg ik de mogelijkheid om de volledige digitale band te scannen, ik vind dat zo’n 90 zenders. Helaas zijn dit ze lang niet allemaal, en ook een groot aantal bekende zenders zitten er niet tussen. Nou heb ik gezocht naar de frequenties van de transport streams, en het handmatig toevoegen van een aantal frequenties lukt, echter bijvoorbeeld niet de 372MHz (waar iets van een NIT op moet zitten?).
Het vreemde is dus dat het wel gewerkt heeft, maar nu niet meer. Het pand waar de aansluiting in zit betreft een nieuwbouwpand en de kwaliteit van het analoge signaal is beter dan op mijn vorige adres en bij mijn ouders. Wanneer ik NL1 HD aanzet en de signaalinformatie bekijk staat hier:
Frequentie: 826000 KHz
Service-ID: 00C9
Multiplex: (TSID 001b, ONID 01f4)
Netwerk: 0500 Ziggo M… (ID 01f4)
Bitfoutfrequentie: 4
Signaalsterkte: 100
Nou heeft de TV de mogelijkheid om de kanaallijst te exporteren, dit word dan een SCM bestand dat een programmatje SamToolBox kan openen. Heeft iemand wellicht een SCM file die ik in mijn tv kan zetten zodat ik in elk geval de zenders heb? Of zijn er nog andere dingen die ik kan proberen om de zenders terug te krijgen? Morgen komt mijn nieuwe smartcard en dan zal ik eens kijken of ik dan in elk geval de zenders kan kijken die hij wel vind. Ook is het dan 48uur geleden na de poging van Ziggo om een signaal naar de kaart te sturen (?).
Sorry voor de uitgebreide uitleg, maar ik heb alles geprobeerd dat in me op kwam en heb werkelijk geen idee wat het probleem kan zijn.