[Ziggo] Slechte kwaliteit analoge TV in Media Center

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:45

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Beste Mediatweakers,

Sinds een paar maanden woon ik samen en ben ik verhuist. Ik heb m'n LANpc omgetoverd naar Vista Media Center, die staat nu in de woonkamer als HTPC. We zijn afnemers van Ziggo en over het algemeen ben daar tevreden mee.
Nu heb ik een tweedehands Hauppauge PVR 150MCE, ingebouwd, kabel aangesloten, Media Center ingesteld. Maar de kwaliteit van de TV capture is erg slecht.
Voorbeeld:
mce

De kleuren zijn vaal en veranderen continue, strepen, verstoringen. Vanalles mis dus. Geluid is perfect, geen verstoring of niets.

Onze analoge tv werkt prima op dezelfde aansluiting en ik heb verschillende kabels geprobeerd. Iemand een idee?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53
Niet toevallig 4GB RAM of meer in je systeem? Dat gaat namelijk niet goed werken icm een PVR150/500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Nielson schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:17:
Niet toevallig 4GB RAM of meer in je systeem? Dat gaat namelijk niet goed werken icm een PVR150/500.
Nee, op dit moment heb ik 2gb DDR2 in het systeem zitten.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Zucht niemand?

Is de tuner dan gewoon kapot?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Probeer het eens of het met een ander programma wel werkt, bijvoorbeeld DScaler. Als dat zo is, dan is het MediaCenter die roet in het eten gooit.

Voordeel van DScaler is dat bijna alle kaarten out-of-the-box ondersteund worden.

Ey!! Macarena \o/

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Wanneer het signaal van je TV (analoog) op de zelfde kabels wel goed is dan zal je toch echt aan een probleem met je Hauppauge kaart moeten gaan denken. (uit eigen ervaring van jaren terug) weet ik dat sommige tuners van Hauppauge redelijk signaal kritisch zijn. Wat je zou kunnen proberen is een goede versterker op je Ziggo AOP aan te sluiten om vervolgens het signaal niveau in je woning iets te verbeteren. Mocht dit nog niet werken zal je toch echt een andere PVR kaart moeten proberen.

Cogitationis poenam nemo patitur

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
RaZ schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:29:
Probeer het eens of het met een ander programma wel werkt,
VLC kan het ook, maar die geeft ook vergelijkbare storing.
Bullet NL schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:30:
Wanneer het signaal van je TV (analoog) op de zelfde kabels wel goed is dan zal je toch echt aan een probleem met je Hauppauge kaart moeten gaan denken. (uit eigen ervaring van jaren terug) weet ik dat sommige tuners van Hauppauge redelijk signaal kritisch zijn. Wat je zou kunnen proberen is een goede versterker op je Ziggo AOP aan te sluiten om vervolgens het signaal niveau in je woning iets te verbeteren. Mocht dit nog niet werken zal je toch echt een andere PVR kaart moeten proberen.
Ik ga zoiets proberen, mijn HTPC naast het aankomstpunt van de kabel zetten en de kortste kabel proberen. als het resultaat hetzelfde is, ga ik klagen bij de verkoper.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Hangt je PC ook aan een wandcontactdoos met randaarde?

Cogitationis poenam nemo patitur

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb zelfs een Medion 8080XL gehad, en een MicroStar systeem (vergelijkbaar met die medion, maar met minder opties). In beide zat een TV-tuner kaart, met een Philips chipset (7134) er op. Beide kaarten deden het perfect zonder gebruik van randaarde.

Die Hauppage heeft een Conexant cx2341 chipset. Wellicht dat die drivers helpen? http://www.drivershelper....2&logoid=Conexant1&menu=1

Ik weet niet of je die kaart eventueel in een andere PC, met bijvoorbeeld XP kan testen. Desnoods met een dual-boot op je huidige MediaCenter. Misschien heb je wel 32bit drivers op een 64bits OS wat roet in het eten gooit?

Die kaart is wel redelijk oud natuurlijk.. Maar defect hoeft ie niet zozeer te zijn. Probeer eerst even alles uit.

Ey!! Macarena \o/

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Bullet NL schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:01:
Hangt je PC ook aan een wandcontactdoos met randaarde?
Hmmm, ik denk het wel, maar ik kan dit testen door hem dus beneden te zetten.
RaZ schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:32:
Ik heb zelfs een Medion 8080XL gehad, en een MicroStar systeem (vergelijkbaar met die medion, maar met minder opties). In beide zat een TV-tuner kaart, met een Philips chipset (7134) er op. Beide kaarten deden het perfect zonder gebruik van randaarde.
Zonder randaarde? Randaarde is toch dat metale stripje, dus ik moet een niet-geaarde stekkerdoos vinden?!
Die Hauppage heeft een Conexant cx2341 chipset. Wellicht dat die drivers helpen? http://www.drivershelper....2&logoid=Conexant1&menu=1

Ik weet niet of je die kaart eventueel in een andere PC, met bijvoorbeeld XP kan testen. Desnoods met een dual-boot op je huidige MediaCenter.
Dat zie ik niet zitten. Zover ik weet zou dit gewoon moeten werken, en alles wordt goed herkend. Ook de Hauppauge tweak tool werkt, dus hij wordt goed aangeroepen lijkt me.
Misschien heb je wel 32bit drivers op een 64bits OS wat roet in het eten gooit?
Nee ik zit volledig 32bit op dit moment. 2gb RAM, misschien 3gb binnenkort.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:15

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Maakt instelling veranderen naar PAL-B/G/I/etc nog wat uit?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Michael Knight schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:27:
Maakt instelling veranderen naar PAL-B/G/I/etc nog wat uit?
Bij Hauppauge tweaker tool? Ik heb volgens een paar dingen geprobeerd, maar ik zal er nog eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Nou, na een Familie weekend en een paar test rondes gister en vandaag heb ik wat meer te vermelden.

De storingen zijn niet consistent. Het is niet altijd hetzelfde. De antenne eruit trekken en er weer in stoppen zorgt soms voor een verslechtering of verbetering. Na een tijdje pielen had ik zelfs momenten dat Ned 1 en Ned 3 gewoon storingsvrij op het scherm getoverd werden. Geloofde mijn ogen niet en terecht, want SBS6 en Belgie's één stoorden wel.

Ik tast een beetje in het duister wat het is. Ik denk ergens aan elektrische storing, maar ik weet niet wat ik daar mee moet doen. Dichter bij de hoofdaansluiting zitten heeft maar een beetje zin, de kortste kabel (best signaal officieel) lost het probleem ook niet op.

Wat denken jullie?

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Niemand?

Nu goed, ik heb een 2de analoge TV tuner besteld, om te kijken waar het nu aan ligt, hopelijk werkt deze wel en kan ik de PVR 150MCE terugsturen

Tenzij iemand hier nog een idee heeft over de interferentie?

Pagina: 1