Met MediaPortal heb ik dat in het verleden eens gedaan meen ik in het verleden toen scannen niet lekker ging zodat ik toch nog kanalen kon toevoegen. Maar met pc software moet hij ze gewoon als kanaal weergeven dan. Helaas zit ik niet in het gebied dus kan niks testen of proberen, heb zelf een iets beter kaartje als die anysee (ja sorry ik heb echt iets tegen die krengenJerrythafast schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 00:38:
Is er een manier om via een PC TV tuner op deze kanalen af te stemmen (middels service ID of zo)?
Wat gebruik jij? Iets ingebouwd of los zoals de Anysee?Donderstraaltje schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:00:
[...]
heb zelf een iets beter kaartje als die anysee (ja sorry ik heb echt iets tegen die krengen).
Digital Devices DuoFlex CT, zo'n beetje de beste oplossing op de markt maar ook de duurste.dejong12 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:50:
[...]
Wat gebruik jij? Iets ingebouwd of los zoals de Anysee?
Er zijn meer (helaas niet genoeg) goede tv kaarten hoor, alleen ik heb met die Anysee dingen hier nogal driver gedonder gehad en gedoe met de prescription channels. Die Anysee heeft geen cam nodig en juist daar zit voor een groot gedeelte het gedonder.
Het lastigste is dat er al zo weinig dvb-c kaarten zijn, en zeker al weinig me windows 8 drivers. Zelf goede ervaringen met de DuoFlex en ook de Terratec H7 op windows 8. Veel kaarten die ik voorheen goed getest heb zijn geen windows 8 drivers voor en dus zo goed als afgeschreven helaas. Over de werking met TVheadend weet ik dan weer vrij weinig, er is kans dar dat ze daar dan weer wel mee werken met in ieder geval als uitzondering de FloppyDTV dat ik weet die ook helaas daar niet mee werkt.
Ik heb zelf dus de E30TC en heb deze al twee keer vervangen in ~3 jaar tijd denk ik, omdat hij er spontaan mee ophield. Zelf ook af en toe last van de drivers, maar verder vind ik het een heerlijk ding omdat het lekker compact is en ik hem zo met mijn laptop mee kan nemen. Ik gebruik hem zelf in combinatie met Windows 8 Media Center.Donderstraaltje schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:03:
[...]
Digital Devices DuoFlex CT, zo'n beetje de beste oplossing op de markt maar ook de duurste.
Er zijn meer (helaas niet genoeg) goede tv kaarten hoor, alleen ik heb met die Anysee dingen hier nogal driver gedonder gehad en gedoe met de prescription channels. Die Anysee heeft geen cam nodig en juist daar zit voor een groot gedeelte het gedonder.
Het lastigste is dat er al zo weinig dvb-c kaarten zijn, en zeker al weinig me windows 8 drivers. Zelf goede ervaringen met de DuoFlex en ook de Terratec H7 op windows 8. Veel kaarten die ik voorheen goed getest heb zijn geen windows 8 drivers voor en dus zo goed als afgeschreven helaas. Over de werking met TVheadend weet ik dan weer vrij weinig, er is kans dar dat ze daar dan weer wel mee werken met in ieder geval als uitzondering de FloppyDTV dat ik weet die ook helaas daar niet mee werkt.
Dus toch SR 6900 geworden met de meeste boekketten 1 op 1 van het UPC netwerk
Wat mij opvalt,
TS18 is een volledig Ziggo pakket, hierin zitten de ziggo stills/settopbox software en zender die ziggo had maar upc niet. Waarschijnlijk word deze ts gemaakt in amsterdam met informatie vanuit Ziggo netwerk. Zal in de toekomst wel veranderen.
Al is dit wel de Ts waarop we moeten afstemmen. Dat zal dus niet veranderen, tis ook een beetje een vreemde eend in de bijt als je kijkt naar SR 6875, waarna de rest SR6900 heeft zoals upc standaard is.
Ts601 eigenlijk zelfde verhaal, alleen bevat SR6900.
Pak je dan 2049 erbij, en de daarop volgende Tsjes dan zie je dat ze gewoon een kopie zijn van UPC. Zelfde inhoud, alleen op andere (logische) frequenties.
Dan nog 3002,3003,3004 welk dus ook vanuit het oude Ziggo zijn overgenomen. Deze bevatten zenders die Upc niet had.
Dit zal waarschijnlijk zoals heel Ziggo nederland eruit moet gaan zien. Na de samenvoeging zal de Horizon zijn opkomst maken in de Ziggo regio.
Benieuwd wat de codering doet. Nagra zit er al bij, voor de horizon die niet met irdeto overweg kan.
TS18 is een volledig Ziggo pakket, hierin zitten de ziggo stills/settopbox software en zender die ziggo had maar upc niet. Waarschijnlijk word deze ts gemaakt in amsterdam met informatie vanuit Ziggo netwerk. Zal in de toekomst wel veranderen.
Al is dit wel de Ts waarop we moeten afstemmen. Dat zal dus niet veranderen, tis ook een beetje een vreemde eend in de bijt als je kijkt naar SR 6875, waarna de rest SR6900 heeft zoals upc standaard is.
Ts601 eigenlijk zelfde verhaal, alleen bevat SR6900.
Pak je dan 2049 erbij, en de daarop volgende Tsjes dan zie je dat ze gewoon een kopie zijn van UPC. Zelfde inhoud, alleen op andere (logische) frequenties.
Dan nog 3002,3003,3004 welk dus ook vanuit het oude Ziggo zijn overgenomen. Deze bevatten zenders die Upc niet had.
Dit zal waarschijnlijk zoals heel Ziggo nederland eruit moet gaan zien. Na de samenvoeging zal de Horizon zijn opkomst maken in de Ziggo regio.
Benieuwd wat de codering doet. Nagra zit er al bij, voor de horizon die niet met irdeto overweg kan.
1801 en 1850 en 0602 en 0604, volgens mij heeft Gorredijk geen 0602 kaarten dus die zal voor het andere deel alvast zijn toegevoegd.. Ik heb het vermoeden dat de 0604 kaarten straks niet meer regio gebonden zijn.DoeEensGek schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:59:
die 6875 voor de home transponder had ik niet gezien.. ja dat is ook een oplossing natuurlijk.Alleen snap ik niet waarom HBB er dan niet bij zit. Die wordt toch niet op regionaal niveau toegevoegd. (?) Zou het niet gewoon een kwestie zijn dat HBB er wel is maar de ziggo boxen het niet ondersteunen.
[ Voor 7% gewijzigd door Terrestrial op 08-01-2015 12:11 ]
Hbb word door een hoop televisies ondersteund. Ze voegen codering aan het signaal toe, denk dat ze hbb er dus weer uit filteren.
Kan iemand zien of de rtl/sbs HD zenders ongecodeerd zijn?
Vannacht zat ik door de zenderlijst heen te bladeren toen het mij opviel dat ik regionale zender mis. Ik heb de tv nogmaals naar zenders laten zoeken, maar heb alleen nog maar GPTV en Omrop Fryslân. Drenthe, Noord etc zijn allemaal verdwenen. Speelt sinds de werkzaamheden in Gorredijk-gebied (woonplaat Haulerwijk), ondanks de belofte dat er meer regionale zenders komen:
Samsung LE32B650 met een CI+ module, oranje smartcard. Zie hierboven in de frequentietabel dat de zenders er nog wel moeten zijn. Totaal aantal zenders wat mijn tv binnenhaalt is 321 kanalen. Enig idee? Heb nog niet gekeken op mijn Samsung ontvanger op de slaapkamer, mogelijk dat die ze wel binnenhaald.Meer HD-zenders
Nadat u de zenders opnieuw heeft gezocht, kunt u meer zenders in HD-kwaliteit kijken. Daarnaast worden alle regionale zenders toegevoegd aan uw TV-abonnement. Lees wat dit betekent voor uw TV-pakket.
[ Voor 18% gewijzigd door The Executer op 08-01-2015 14:40 ]
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
ArChie, kan jou lijst dit ook weergeven? FTA of niet?DoeEensGek schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:15:
[...]
Net even gechecked in 8600Sneek, maar TV Noord en TV Drenthe zijn er hier gewoon nog. En werken.The Executer schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:39:
Vannacht zat ik door de zenderlijst heen te bladeren toen het mij opviel dat ik regionale zender mis. Ik heb de tv nogmaals naar zenders laten zoeken, maar heb alleen nog maar GPTV en Omrop Fryslân. Drenthe, Noord etc zijn allemaal verdwenen.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Er is mij zojuist nog iets opgevallen waardoor ik toch weer denk dat dat de transportstreams toch verschillend zijn. Als je op TS 2099 kijkt zie je dat daar Fox Sports 6 HD op zit terwijl die in UPC gebied niet te vinden is. Wordt ook niet ingelezen als SID helemaal niks.
FS6 is niet bekend bij upc... Maar die zit dus verstopt in TS 2099 voor de Ziggo abbonees.Terrestrial schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:39:
Er is mij zojuist nog iets opgevallen waardoor ik toch weer denk dat dat de transportstreams toch verschillend zijn. Als je op TS 2099 kijkt zie je dat daar Fox Sports 6 HD op zit terwijl die in UPC gebied niet te vinden is. Wordt ook niet ingelezen als SID helemaal niks.
Nu is de monitor van dtv in rotterdam. Miscchien dat hij bij regio amsterdam wel terug te vinden is. Alleen niet zigbaar voor upc abbonees.
Waarschijnlijk zal deze zender dus binnenkort te zien zijn bij Upc, omdat hij in een upc transportstream is geplaatst.
Alles is zichtbaar.. behalve als jij met een upc ontvanger zit. En dat is nu juist het punt..in UPC gebied zijn de DVB-tabellen heel anders en blijkbaar ook de inhoud van sommige TS-jes. Als die in de UPC TS 2099 zou hebben gezeten had ik 'm ook kunnen inlezen.DoeEensGek schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 17:50:
[...]
FS6 is niet bekend bij upc... Maar die zit dus verstopt in TS 2099 voor de Ziggo abbonees.
Nu is de monitor van dtv in rotterdam. Miscchien dat hij bij regio amsterdam wel terug te vinden is. Alleen niet zigbaar voor upc abbonees.
Waarschijnlijk zal deze zender dus binnenkort te zien zijn bij Upc, omdat hij in een upc transportstream is geplaatst.
[ Voor 5% gewijzigd door Terrestrial op 08-01-2015 17:55 ]
In het rotterdam gebied is de zender niet terug te vinden, amsterdam gebied heb ik geen overzicht van.
Quote uit de frequentie capture van ArChie:
Maar even terug naar de oorsprong van de kanalen, omdat de SRs op 6900 staan en we de UPC zenders allemaal zien in de scan, kunnen we nu concluderen dat deze afkomstig zijn uit de DTV headend van Amsterdam?
Liberty Global is er vroeg bij met zijn distributie overeenkomstenRTL Z HD 25 19191 - - - -
Maar even terug naar de oorsprong van de kanalen, omdat de SRs op 6900 staan en we de UPC zenders allemaal zien in de scan, kunnen we nu concluderen dat deze afkomstig zijn uit de DTV headend van Amsterdam?
Ik denk van wel, ja. Ik vermoed dat alles wat uit de UPC HE Amsterdam komt in geheel UPC-gebied én in Gorredijk hetzelfde is. Alleen van TS 18, 601 en die met TS ID > 3000 weet ik het niet zeker. Die zouden ook lokaal in Gorredijk ingemengd kunnen zijn. De analoge TV-zenders worden sowieso pas in Gorredijk ingemengd, evenals de lokale digitale zenders (TS 3004).
Ik denk dat het Fox Sports 6 verhaal zo zit: deze zender zit in TS 2099, welke duidelijk van UPC HE Amsterdam afkomstig is. De beschrijving van welke zenders er bestaan wordt echter doorgegeven via TS 18. De ontvanger stemt af op die TS om de kanalenlijst op te halen. In die kanalenlijst staat dan bijvoorbeeld:
*Je vindt TS 2099 op 586 MHz met symbolrate 6900 en met 256QAM modulatie
*In TS 2099 kun je de zender Fox Sports 6 herkennen aan de ID 19423
*Die zender moet je op nummer 426 in de kanalenlijst zetten
*Als je een HD-ontvanger bent zet je deze zender op nummer 973 in de kanalenlijst
De mensen die in UPC-land wonen laten hun ontvanger via een andere frequentie naar kanalen zoeken (ik weet niet welke frequentie bij UPC wordt gebruikt hiervoor). Zij krijgen dan een andere kanalenlijst voorgeschoteld waar wel netjes TS 2099 in wordt vermeld, maar waar het bestaan van Fox Sports 6 in wordt verzwegen. Er bestaat dus een prima kans dat je in UPC-gebied kunt afstemmen op Fox Sports 6 - decoderen wordt alleen wat lastiger omdat je die zender niet in je abonnement kunt hebben.
Ik ben nu wel nieuwsgierig naar een paar dingen:
*Welke frequentie gebruikt UPC als instelfrequentie?
*Is er op deze frequentie wat te ontvangen in Gorredijk? Zo ja, dan zou je misschien als Gorredijker die langverwachte Horizon nu alvast van iemand kunnen lenen.
*Is er in UPC-gebied iets te ontvangen op 474 MHz (met symbolrate 6875, 64QAM)? Als Ziggo's TS 18 in UPC-gebied ook verschijnt zie ik technisch geen belemmering meer om je mooie Irdeto ontvanger mee op vakantie te nemen naar UPC-gebied.
*Zijn de andere Ziggo-TSen 601 en 3000+ ook op UPC-gebied te ontvangen (met symbolrate 6900, 256QAM)? Ik verwacht dat TS 3004 niet te zien is buiten Gorredijk omdat deze de lokale zenders bevat.
Ik denk dat het Fox Sports 6 verhaal zo zit: deze zender zit in TS 2099, welke duidelijk van UPC HE Amsterdam afkomstig is. De beschrijving van welke zenders er bestaan wordt echter doorgegeven via TS 18. De ontvanger stemt af op die TS om de kanalenlijst op te halen. In die kanalenlijst staat dan bijvoorbeeld:
*Je vindt TS 2099 op 586 MHz met symbolrate 6900 en met 256QAM modulatie
*In TS 2099 kun je de zender Fox Sports 6 herkennen aan de ID 19423
*Die zender moet je op nummer 426 in de kanalenlijst zetten
*Als je een HD-ontvanger bent zet je deze zender op nummer 973 in de kanalenlijst
De mensen die in UPC-land wonen laten hun ontvanger via een andere frequentie naar kanalen zoeken (ik weet niet welke frequentie bij UPC wordt gebruikt hiervoor). Zij krijgen dan een andere kanalenlijst voorgeschoteld waar wel netjes TS 2099 in wordt vermeld, maar waar het bestaan van Fox Sports 6 in wordt verzwegen. Er bestaat dus een prima kans dat je in UPC-gebied kunt afstemmen op Fox Sports 6 - decoderen wordt alleen wat lastiger omdat je die zender niet in je abonnement kunt hebben.
Ik ben nu wel nieuwsgierig naar een paar dingen:
*Is er op deze frequentie wat te ontvangen in Gorredijk? Zo ja, dan zou je misschien als Gorredijker die langverwachte Horizon nu alvast van iemand kunnen lenen.
*Is er in UPC-gebied iets te ontvangen op 474 MHz (met symbolrate 6875, 64QAM)? Als Ziggo's TS 18 in UPC-gebied ook verschijnt zie ik technisch geen belemmering meer om je mooie Irdeto ontvanger mee op vakantie te nemen naar UPC-gebied.
*Zijn de andere Ziggo-TSen 601 en 3000+ ook op UPC-gebied te ontvangen (met symbolrate 6900, 256QAM)? Ik verwacht dat TS 3004 niet te zien is buiten Gorredijk omdat deze de lokale zenders bevat.
Op zich zou dat kunnen, er is alleen een probleem. Het blijkt namelijk dat de DVB-C providers in Nederland een zooitje maken van het correct invullen van dergelijke informatie bij kanalen in de DVB Service Information (DVB-SI). Kennelijk wordt het free_CA_mode vlaggetje in de service definitie van een kanaal niet automatisch gezet door het gebruikte Conditional Access System (CAS) en zijn de "technische" medewerkers te beroerd om dit handmatig goed te zetten. Er zijn voldoende TV's en DVB-C ontvangers die beschikken over een mogelijkheid om alleen FTA kanalen te tonen waarbij gebruik wordt gemaakt van dat vlaggetje, maar daar heb je dus over het algemeen niets aan als die informatie niet juist gezet wordt.ThaHandy schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:24:
ArChie, kan jou lijst dit ook weergeven? FTA of niet?
Om verwarring te voorkomen heb ik daarom besloten om de waarde van dat vlaggetje niet te tonen in de hoofd kanalen/frequentie overzicht. Het komt wel terug in een overzicht waar ik alle Irdeto pakketten in toon, maar voor een dergelijk overzicht moet ik captures hebben van alle gebruikte Transport Streams wat met 40 digitale RTV Transport Streams niet te doen is voor derden. Tegen de tijd dat ik aan de beurt ben voor een omzetting zal ik dat overzicht wel een keer genereren zodat meteen is vast te stellen of UPC tegenwoordig de waarde van dat vlaggetje correct zet.
164 MHz (64-QAM en 6900)Jerrythafast schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:43:
Nee*Is er op deze frequentie wat te ontvangen in Gorredijk?
Zie de eerder door mij geplaatste link onder het Gorredijk overzicht (ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel") voor het actuele overzicht voor UPC gebied. In UPC gebied is er nog niets terug te vinden van de aanpassingen in Gorredijk gebied.*Is er in UPC-gebied iets te ontvangen op 473 MHz (met symbolrate 6875, 64QAM)?
Wat dus al wel overeenkomt is de main ID (1536) en ook de SR van de TS'sen.
Maar feitelijk "scheiden" ze de netwerken nog door het e.e.a. weg te laten.
Nu is wel duidelijk dat de kanalen van UPC in het geharmoniseerde Ziggo gebied wel op het netwerk zitten maar geen kanaalnummer toegewezen hebben gekregen in de LCN tabel.
En wat ik mij ook afvraag of de kanalen MTV Live HD, France2 en RAI Uno ook echt uit de DTV HE van Amsterdam komen, of dat deze via de "oude" Ziggo DTV headends worden ingekoppeld.
Nu is wel duidelijk dat de kanalen van UPC in het geharmoniseerde Ziggo gebied wel op het netwerk zitten maar geen kanaalnummer toegewezen hebben gekregen in de LCN tabel.
En wat ik mij ook afvraag of de kanalen MTV Live HD, France2 en RAI Uno ook echt uit de DTV HE van Amsterdam komen, of dat deze via de "oude" Ziggo DTV headends worden ingekoppeld.
@ArChie: Dat overzicht is in principe op basis van de DVB-SI informatie gemaakt, toch? Dan zouden er dus dingen 'verzwegen' kunnen zijn. (In de kanaallijst staat bijvoorbeeld immers ook niet dat je met je PC tuner kaartje vrolijk op DOCSIS downstreams of VOD streams kunt afstemmen
) De eigenlijke vraag die ik bedoelde te stellen was: weten we zeker dat er niks op die frequentie wordt doorgegeven?
Voor zover ik nu kan achterhalen op basis van de recente capture van 164 MHz in UPC gebied en de capture van de 474 MHz in Gorredijk is er sprake van twee UPC headends, namelijk één voor het huidige UPC gebied en één voor het nieuwe signaal in het oude Ziggo gebied.Soundwork schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:44:
Wat dus al wel overeenkomt is de main ID (1536) en ook de SR van de TS'sen.
Er zal ongetwijfeld het één en ander zijn samengesteld uit de twee gebieden waarbij er ook handig wat in aparte Transport Streams is gestopt zodat dat straks makkelijk kan komen te vervallen als het nieuwe Ziggo nog meer het oude UPC wordt.En wat ik mij ook afvraag of de kanalen MTV Live HD, France2 en RAI Uno ook echt uit de DTV HE van Amsterdam komen, of dat deze via de "oude" Ziggo DTV headends worden ingekoppeld.
Maar zouden ze beide DTV headends in de lucht gaan houden als de migratie afgerond is?ArChie schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:53:
Er zal ongetwijfeld het één en ander zijn samengesteld uit de twee gebieden waarbij er ook handig wat in aparte Transport Streams is gestopt zodat dat straks makkelijk kan komen te vervallen als het nieuwe Ziggo nog meer het oude UPC wordt.
Of gaan ze in het UPC gebied straks harmoniseren met de headend waarop Gorredijk en straks de huidige Ziggo gebieden op aangesloten zijn? Het is toch wel heel raar dat ze nu 2 aparte headends gebruiken voor huidig UPC gebied en nieuw Ziggo gebied.
Niet "in principe". Het overzicht wordt door een tooltje gegenereerd op basis van de DVB-SI data in het signaal. Het is dus geen handwerk.Mij te veel gedoe. Het enige dat ik met de hand maak zijn de frequentieplannen die ik af en toe plaats voor meer inzicht in het gebruik van de ruimte op de kabel.Jerrythafast schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:46:
Dat overzicht is in principe op basis van de DVB-SI informatie gemaakt, toch?
Dan zal je een frequentieplan voor de Gemeente Gorredijk moeten opstellen zoals ik af en toe ook maak voor andere gemeentes. Ik heb in dit topic wel eens uitgelegd welke bronnen je daarvoor kan raadplegen. Verder is DOCSIS geen DVB, dus in DVB-SI zal je normaal geen informatie aantreffen over DOCSIS. Kennelijk heeft alleen het Samsung Horizon geval zoiets afwijkends nodig om initiëel het geïntegreerde EuroDOCSIS modem in te kunnen stellen, maar dat is niet normaal voor een EuroDOCSIS modem.Dan zouden er dus dingen 'verzwegen' kunnen zijn. (In de kanaallijst staat bijvoorbeeld immers ook niet dat je met je PC tuner kaartje vrolijk op DOCSIS downstreams of VOD streams kunt afstemmen) De eigenlijke vraag die ik bedoelde te stellen was: weten we zeker dat er niks op die frequentie wordt doorgegeven?
Hoe moet ik dat nu weten? Ik ben toch geen manager bij UPC?Soundwork schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:57:
Maar zouden ze beide DTV headends in de lucht gaan houden als de migratie afgerond is?
Of gaan ze in het UPC gebied straks harmoniseren met de headend waarop Gorredijk en straks de huidige Ziggo gebieden op aangesloten zijn? Het is toch wel heel raar dat ze nu 2 aparte headends gebruiken voor huidig UPC gebied en nieuw Ziggo gebied.
Liberty Global zal je bedoelenArChie schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 23:02:
[...]
Hoe moet ik dat nu weten? Ik ben toch geen manager bij UPC?
Maar goed, we gaan het wel zien later dit jaar welke headends er uitgezet gaan worden.
Want ook de analoge headends zullen ze nog moeten gaan samenvoegen met huidig Ziggo gebied.
Maar ja, DTV is belangrijker want ze willen spoedig de Horizon boxen beschikbaar hebben bij Ziggo klanten.
Kijk net in de lijst van Archie, maar zie daar dat er ook alleen maar GPTV en Omrop Fryslân erin staan. Schijnbaar klopt het dus, maar vraag me af waarom ze verdwenen zijn.elsinga schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:46:
[...]
Net even gechecked in 8600Sneek, maar TV Noord en TV Drenthe zijn er hier gewoon nog. En werken.
ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"
Verwijderd
Hoezo ? De overige regionalen staan er toch ook tussen vanaf de 700 reeks ?The Executer schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:40:
[...]
Kijk net in de lijst van Archie, maar zie daar dat er ook alleen maar GPTV en Omrop Fryslân erin staan. Schijnbaar klopt het dus, maar vraag me af waarom ze verdwenen zijn.
ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"
Je eigen regionale zender zit op 30 met daarna de lokale zenders. De overige (alle) regionalen zitten vanaf 700. Staan ook in de lijst van Archie.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:52:
[...]
Hoezo ? De overige regionalen staan er toch ook tussen vanaf de 700 reeks ?
Je eigen regionale zender zit op 30 met daarna de lokale zenders. De overige (alle) regionalen zitten vanaf 700. Staan ook in de lijst van Archie.

Het frequentieplan voor Ziggo/UPC/Gorredijk - Gemeente Opsterland:

[ Voor 199% gewijzigd door ArChie op 09-01-2015 11:20 ]
Goed, ik heb ook even zitten klikken en vergelijken maar het frequentieplan lijkt echt in niks op eender welk UPC frequentie plan dan ook. Alleen de samenstelling van de transport streams is hetzelfde.
Misschien durf ik wel te stellen dat het frequentieplan voor Gorredijk nog gewoon door een Ziggo-medewerker is uitgedacht.
Misschien durf ik wel te stellen dat het frequentieplan voor Gorredijk nog gewoon door een Ziggo-medewerker is uitgedacht.
Ik geloof dat de analoge zenders niet verplaatst waren op 5 januari (heb er althans niets over gehoord), dus het zou best kunnen dat ze de digitale zenders in de overgebleven frequentieruimte moesten inpassen.461,00 - 462,00 1,00 Verspilde ruimte
[ Voor 21% gewijzigd door Jerrythafast op 09-01-2015 20:01 ]
Het kanalen/frequentie overzicht voor Ziggo Alphen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
477
478
479
480
481
482
483
484
485
486
487
488
489
490
491
492
493
494
495
496
497
498
499
500
501
502
503
504
505
506
507
508
509
510
511
512
513
514
515
516
517
518
519
520
521
522
523
524
525
526
527
528
529
530
531
532
533
534
535
536
537
538
539
540
541
542
543
544
545
546
547
548
549
550
551
552
553
554
555
556
557
558
559
560
561
562
563
564
565
566
| ================================================================================= Transport Stream ID Network ID Network ID Network ID Frequency Frequency Frequency QAM/SR QAM/SR QAM/SR --------------------------------------------------------------------------------- Service name Type Service ID LCN LCN LCN ================================================================================= 1 500 5555 6666 802,00 802,00 802,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Penthouse 1 252 711 711 711 DJAZZ.tv 1 537 362 362 362 Eventkanaal 1 1001 999 999 999 ================================================================================= 2 500 5555 6666 340,00 340,00 340,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Euronews 1 97 505 505 505 FOXlife HD 25 223 940(141) 940(141) 940(141) RTL Telekids 1 245 312 312 312 FOX HD 25 256 911(11) 911(11) 911(11) Cartoon Network 1 2002 307 307 307 National Geographic Channel 1 2003 18(918) 18(918) 18(918) BBC Entertainment 1 2004 606 606 606 Dusk! Deluxe 1 2007 714 714 714 Humax iHDR-5100C dev 128 2051 - 0 0 Humax iHDR5200C dev 128 2052 - 0 0 Cisco 8485DEV 128 2053 - 0 0 ================================================================================= 3 500 5555 6666 348,00 348,00 348,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- RTL 8 HD 25 210 910(10) 910(10) 910(10) FOX Sports 5 Eredivisie 1 255 425(965) 425(965) 425(965) FOX Sports Informatie 1 257 420 420 420 Eurosport 2 1 3001 411(945) 411(945) 411(945) FOX Sports 6 HD 25 3002 966(426) 966(426) 966(426) Crime & Investigation Netwo 1 3003 124 124 124 Travel Channel 1 3007 210 210 210 MTV 1 3011 21 21 21 Homecast Colorado dev 128 3052 - 0 0 ================================================================================= 4 500 5555 6666 356,00 356,00 356,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Nick Toons 1 66 303 303 303 HBO 1 231 111(935) 111(935) 111(935) TLC 1 4002 19(919) 19(919) 19(919) FOX Sports 3 Eredivisie HD 25 4003 963(423) 963(423) 963(423) Discovery World 1 4004 203 203 203 Discovery Science 1 4005 202 202 202 ID 1 4006 123 123 123 VRT Radio 1 2 4050 810 810 810 VRT Radio 2 2 4051 811 811 811 Klara 2 4052 812 812 812 Studio Brussel 2 4053 813 813 813 MNM 2 4054 814 814 814 BBC Radio 4 2 4055 818 818 818 ================================================================================= 5 500 5555 6666 364,00 364,00 364,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Nick Hits 1 67 304 304 304 MTV Brand New 1 73 352 352 352 Brazzers TV Europe 1 138 712 712 712 FOX Sports 1 Eredivisie 1 188 421(961) 421(961) 421(961) Radio Zeeland 2 750 789 789 789 HISTORY 1 5001 206(941) 206(941) 206(941) Film1 Action HD 25 5003 932(102) 932(102) 932(102) Eins Live 2 5050 823 823 823 WDR 2 2 5051 824 824 824 WDR 4 2 5053 826 826 826 WDR 5 2 5054 827 827 827 RNE Radio 2 5055 830 830 830 L1 Radio 2 5056 797 797 797 Radio Decibel 2 5058 768 768 768 WDR 3 2 5059 825 825 825 RAI Radio 1 2 5061 831 831 831 Radio West 2 5062 798 798 798 Radio M Utrecht 2 5063 800 800 800 Omroep Brabant Radio 2 5064 796 796 796 Radio Rijnmond 2 5065 801 801 801 Radio Noord-Holland 2 5066 799 799 799 Tweede Kamerlijn 2 5067 771 771 771 Sublime FM 2 5068 767 767 767 SBS 9 1 20004 28(928) 28(928) 28(928) ================================================================================= 6 500 5555 6666 380,00 380,00 380,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Zenderoverzicht HD 25 808 900(998) 900(998) 900(998) Veronica/Disney XD 1 6001 8(908) 8(908) 8(908) Net 5 1 6002 9(909) 9(909) 9(909) één 1 6003 25(925) 25(925) 25(925) RTL 8 1 6004 10(910) 10(910) 10(910) Comedy Central 1 6005 14(914) 14(914) 14(914) TLC HD 25 6006 919(19) 919(19) 919(19) Cisco8455firmdev 128 6050 - 0 0 Cisco 8455 iguide dev 128 6051 - 0 0 Samsung SMT-C1140 SD 128 6055 - 0 0 Humax IR-FOX C 128 6056 - 0 0 Humax iHDR-5300C 128 6057 - 0 0 Cisco 8485 iguide prod 128 6091 - 0 0 ================================================================================= 7 500 5555 6666 514,00 372,00 372,00 64/6,875 64/6,875 64/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Zenderoverzicht 1 12 998(900) 998(900) 998(900) RTL Lounge 1 197 140 140 140 homecast Colorado 128 7001 - 0 0 Humax iPVR-9200c 128 7002 - 0 0 Samsung DCB-P850R 128 7003 - 0 0 Philips DCR2020 128 7007 - 0 0 Samsung DCB-H360R 128 7008 - 0 0 Digi1 128 7012 - 0 0 Cisco 8455 firmware 128 7013 - 0 0 Cisco 8455 Iguide 128 7015 - 0 0 JVC LT-xxDC9B 128 7016 - 0 0 Humax iHDR-5050C 128 7017 - 0 0 Samsung SMT-7140C dev 128 7018 - 0 0 Humax IRHD-5000C 128 7019 - 0 0 Motors TV 1 7020 413 413 413 Nickelodeon 1 7021 15 15 15 WDR 1 7022 613 613 613 NPO Doc 1 7024 212 212 212 Arrow Classic Rock 2 7050 764 764 764 BNR Nieuwsradio 2 7051 765 765 765 Classic FM 2 7052 761 761 761 FunX 2 7053 770 770 770 Slam! FM 2 7054 763 763 763 Q-Music 2 7055 758 758 758 NPO Radio 1 2 7056 750 750 750 NPO Radio 2 2 7057 751 751 751 NPO 3FM 2 7058 752 752 752 NPO Radio 4 2 7059 753 753 753 Radio France International 2 7060 829 829 829 Samsung iGuide 128 7071 - 0 0 Samsung SMT-3102 iTV 128 7072 - 0 0 Humax_iRFOXZ 128 7073 - 0 0 SAMHDPVRC7140 128 7074 - 0 0 Cisco 8485 Iguide dev 128 7075 - 0 0 Cisco 8485 firmware 128 7076 - 0 0 Humax IRHD-5100C 128 7080 - 0 0 Homecast Montana 128 7081 - 0 0 Humax IRDH-5200C 128 7082 - 0 0 ================================================================================= 9 500 5555 6666 786,00 786,00 786,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Disney Channel 1 213 16 16 16 Disney XD 24 1 214 301 301 301 Disney Junior 1 220 302 302 302 MTV Live HD 25 225 351 351 351 HBO 2 1 232 112(936) 112(936) 112(936) Efteling Radio 2 717 772 772 772 PassieXXX 1 9005 713 713 713 PassieTV/Dusk! 1 9006 710 710 710 NPO Radio 6 2 9050 755 755 755 Radio 10 2 9051 762 762 762 Radio 538 2 9052 756 756 756 Sky Radio 2 9055 757 757 757 Radio Veronica 2 9056 759 759 759 NPO Radio 5 2 9058 754 754 754 BBC Radio 1 2 9059 815 815 815 BBC Radio 2 2 9060 816 816 816 BBC Radio 3 2 9061 817 817 817 BBC World Service 2 9062 819 819 819 The Christmas Channel 2 11185 890 890 890 ================================================================================= 10 500 5555 6666 404,00 404,00 404,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- 192 TV 1 77 360 360 360 NPO Nieuws 1 10001 501 501 501 NPO 2 1 10002 2(902) 2(902) 2(902) NPO 3 1 10003 3(903) 3(903) 3(903) TV Oranje 1 10004 361 361 361 NPO 1 1 10005 1(901) 1(901) 1(901) CNBC Europe 1 10006 507 507 507 ================================================================================= 11 500 5555 6666 412,00 412,00 412,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- NPO 101 1 47 133 133 133 JimJam 1 171 308 308 308 Comedy Central HD 25 240 914(14) 914(14) 914(14) NPO Zapp Xtra 1 1162 311 311 311 BBC 3 / CBBC 1 11001 603 603 603 Sport1 Tennis 1 11003 404 404 404 Sport1 Golf 1 11004 403 403 403 Sport1 Voetbal 1 11005 402(947) 402(947) 402(947) Sport1 Select 1 11006 401(946) 401(946) 401(946) ================================================================================= 12 500 5555 6666 388,00 388,00 388,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Comedy Central Extra 1 217 131 131 131 TV 538 1 221 354 354 354 100% NL TV 1 258 356 356 356 TV 538 1 12001 538 538 538 BBC World News 1 12002 504 504 504 CNN International 1 12003 503 503 503 Discovery Channel 1 12004 17(917) 17(917) 17(917) Eurosport 1 12007 20(920) 20(920) 20(920) Film1 Comedy & Kids HD 25 12008 933(103) 933(103) 933(103) ================================================================================= 13 500 5555 6666 396,00 396,00 396,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- FOX Sports 3 Eredivisie 1 190 423(963) 423(963) 423(963) SLAM!TV 1 195 355 355 355 één HD 25 241 925(25) 925(25) 925(25) Sport1 Voetbal HD 25 246 947(402) 947(402) 947(402) ARD 1 13001 610 610 610 BBC 4 / CBeebies 1 13002 604 604 604 BBC 1 1 13003 601(971) 601(971) 601(971) BBC 2 1 13004 602(972) 602(972) 602(972) ================================================================================= 14 500 5555 6666 826,00 826,00 826,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- NPO Cultura 1 61 222 222 222 Mezzo 1 80 221 221 221 NPO Politiek 1 98 502 502 502 Arte 1 114 620 620 620 TRT Türk 1 120 640 640 640 90s 2 677 872 872 872 Rewind 2 690 888 888 888 Drive 2 696 878 878 878 The Alternative 2 704 889 889 889 XLnt Dance 2 719 850 850 850 XLnt Lounge 2 720 851 851 851 XLnt Salsa 2 721 852 852 852 XLnt Alternative Rock 2 722 853 853 853 XLnt Classic Rock 2 723 854 854 854 XLnt Jazz 2 724 855 855 855 XLnt Schlager 2 725 856 856 856 XLnt R&B 2 726 857 857 857 XLnt Musical 2 727 858 858 858 XLnt Kleuterliedjes 2 728 859 859 859 FOX Sports 5 Eredivisie HD 25 14002 965(425) 965(425) 965(425) AMC 1 14008 115 115 115 80s 2 14051 871 871 871 Silk (Love Songs) 2 14053 873 873 873 Ultimate Urban 2 14054 879 879 879 Classical Greats 2 14055 886 886 886 Rock Anthems 2 14056 874 874 874 Head bangers 2 14059 883 883 883 70s 2 14060 870 870 870 Reggae 2 14066 880 880 880 Blues 2 14069 881 881 881 Chillout 2 14070 876 876 876 Hot Country 2 14071 884 884 884 Cocktail Lounge 2 14073 877 877 877 Classical Orchestral 2 14077 887 887 887 Classical Calm 2 14078 885 885 885 Rock 'n' Roll 2 14081 875 875 875 All Day Party 2 14089 882 882 882 XLnt Hits 2 14090 840 840 840 XLnt Nederpop Gold 2 14091 842 842 842 XLnt Nederpop 2 14092 841 841 841 XLnt Nostalgie 2 14093 843 843 843 XLnt PiratenHits 2 14094 844 844 844 XLnt Easy Listening 2 14095 845 845 845 XLnt Oldies 2 14096 847 847 847 XLnt Today's Pop 2 14097 846 846 846 XLnt Comedy 2 14098 848 848 848 XLnt Dance Classics 2 14100 849 849 849 ================================================================================= 15 500 5555 6666 562,00 562,00 562,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- 13TH STREET 1 183 22 22 22 FOXlife 1 196 141(940) 141(940) 141(940) RTL Crime 1 218 120 120 120 Canvas HD 25 242 926(26) 926(26) 926(26) Sport1 Extra 1 1 15001 405 405 405 Sport1 Extra 2 1 15002 406 406 406 TVE 1 15003 624 624 624 OUTTV 1 15004 143 143 143 Canvas 1 15006 26(926) 26(926) 26(926) Samsung DCB-H380R 128 15100 - 0 0 humax_5300_dev 128 15101 - 0 0 ================================================================================= 16 500 5555 6666 810,00 810,00 810,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- FOX Sports 2 HD 25 259 962(422) 962(422) 962(422) Pebble TV 1 16001 305 305 305 Film1 Spotlight 1 16002 104(934) 104(934) 104(934) Sport1 Select HD 25 16003 946(401) 946(401) 946(401) Film1 Comedy & Kids 1 16004 103(933) 103(933) 103(933) Film1 Sundance 1 16005 105 105 105 ================================================================================= 18 500 5555 6666 474,00 474,00 474,00 64/6,875 64/6,875 64/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Lite TV 1 69 357 357 357 Syfy Universal 1 184 122 122 122 FOX Sports 2 1 189 422(962) 422(962) 422(962) Xite 1 238 23 23 23 AVN iGuide Cisco 128 976 - - - Baby TV 1 18003 310 310 310 Boomerang 1 18004 309 309 309 VH-1 1 18007 358 358 358 ZDF 1 18009 611 611 611 ================================================================================= 19 500 5555 6666 778,00 778,00 778,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- France 2 1 117 622 622 622 RTL 4 1 19001 4(904) 4(904) 4(904) RTL 5 1 19002 5(905) 5(905) 5(905) SBS 6 1 19003 6(906) 6(906) 6(906) Rai Uno 1 19004 623 623 623 RTL 7 1 19006 7(907) 7(907) 7(907) SBS 9 HD 25 20047 928(28) 928(28) 928(28) ================================================================================= 22 500 5555 6666 770,00 770,00 770,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- NostalgieNet 1 58 150 150 150 Film1 Action 1 178 102(932) 102(932) 102(932) Comedy Central Family 1 179 130 130 130 Animal Planet HD 25 215 208 208 208 Discovery Channel HD 25 239 917(17) 917(17) 917(17) Film1 Premiere HD 25 22001 931(101) 931(101) 931(101) ================================================================================= 23 500 5555 6666 578,00 578,00 578,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Family 7 1 180 230 230 230 TV 5 Monde Europe 1 23001 621 621 621 Sat. 1 1 23002 615 615 615 CBS Reality 1 23004 125 125 125 HBO 3 1 23005 113(937) 113(937) 113(937) Erotiek Pakket 1 23007 709 709 709 VH-1 Classic 1 23008 359 359 359 NPO Best 1 23009 151 151 151 FOX Sports 4 HD 25 23010 964(424) 964(424) 964(424) ================================================================================= 24 500 5555 6666 490,00 490,00 490,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- NPO Humor TV 1 38 132 132 132 brava nl klassiek 1 161 220 220 220 FOX Sports 4 1 177 424(964) 424(964) 424(964) FOX Sports 1 Eredivisie HD 25 211 961(421) 961(421) 961(421) Omrop Fryslân radio 2 623 791 791 791 Radio Gelderland 2 624 795 795 795 RADIONL 2 634 802 802 802 100% NL 2 639 760 760 760 NDR 2 2 655 821 821 821 NDR Kultur 2 656 822 822 822 NDR 1 2 730 820 820 820 Nat Geo Wild 1 24001 205 205 205 HISTORY HD 25 24002 941(206) 941(206) 941(206) RTL Television 1 24006 614 614 614 ================================================================================= 25 500 5555 6666 162,00 162,00 162,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Nick Jr. 1 65 306 306 306 Eurosport HD 25 166 920(20) 920(20) 920(20) FOX 1 254 11(911) 11(911) 11(911) NDR 1 2501 612 612 612 BBC 1 HD 25 25002 971(601) 971(601) 971(601) BBC 2 HD 25 25003 972(602) 972(602) 972(602) ================================================================================= 26 500 5555 6666 554,00 554,00 554,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Ketnet/OP12 1 237 27 27 27 RTL 4 HD 25 2204 904(4) 904(4) 904(4) RTL 5 HD 25 26002 905(5) 905(5) 905(5) SBS 6 HD 25 26003 906(6) 906(6) 906(6) Ziggo TV 1 26004 12 12 12 ================================================================================= 28 500 5555 6666 722,00 722,00 722,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Euro D 1 121 641 641 641 ATV Avrupa 1 122 642 642 642 TGRT EU 1 123 643 643 643 Samanyolu Avrupa 1 124 644 644 644 Euro Star 1 125 645 645 645 Show TV 1 126 646 646 646 Horse & Country TV 1 253 144 144 144 HaberTürk 1 28001 647 647 647 Kral TV 1 28002 648 648 648 ================================================================================= 29 500 5555 6666 546,00 546,00 546,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- NPO 1 HD 25 29001 901(1) 901(1) 901(1) NPO 2 HD 25 29002 902(2) 902(2) 902(2) NPO 3 HD 25 29003 903(3) 903(3) 903(3) Zender vd Maand 1 29004 13 13 13 ================================================================================= 30 500 5555 6666 170,00 170,00 170,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- MTV Music 24 1 222 353 353 353 Nat Geo Wild HD 25 30001 204 204 204 Eurosport 2 HD 25 30002 945(411) 945(411) 945(411) National Geographic Channel 25 30003 918(18) 918(18) 918(18) E! Entertainment 1 30004 142 142 142 Film1 Spotlight HD 25 30005 934(104) 934(104) 934(104) ================================================================================= 31 500 5555 6666 522,00 522,00 522,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- SET Asia 1 130 656 656 656 Star Plus 1 249 657 657 657 Star Gold 1 250 659 659 659 Planet Turk 1 31001 649 649 649 Zing 1 31002 660 660 660 Zee Cinema 1 31003 658 658 658 Zee TV 1 31004 655 655 655 X-MO 1 31005 725 725 725 Aljazeera English 1 31007 506 506 506 ================================================================================= 32 500 5555 6666 586,00 586,00 586,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Veronica HD/Disney XD 25 2208 908(8) 908(8) 908(8) RTL 7 HD 25 32001 907(7) 907(7) 907(7) Net 5 HD 25 32003 909(9) 909(9) 909(9) 24Kitchen 1 32005 24 24 24 ================================================================================= 33 500 5555 6666 794,00 794,00 794,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- HBO HD 25 33001 935(111) 935(111) 935(111) HBO 2 HD 25 33002 936(112) 936(112) 936(112) HBO 3 HD 25 33003 937(113) 937(113) 937(113) Film1 Premiere 1 33004 101(931) 101(931) 101(931) FOX Sports 6 1 33005 426(966) 426(966) 426(966) ================================================================================= 100 500 5555 6666 834,00 834,00 834,00 64/6,875 64/6,875 64/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Lokale Omroep 1 100 40 40 40 Lokale Omroep 1 200 41 41 41 Lokale Omroep 1 300 42 42 42 Lokale Omroep 1 400 43 43 43 Lokale Omroep 1 500 44 44 44 Lokale Omroep 1 600 45 - - Lokale Omroep 1 700 46 - - Lokale Omroep 1 800 30 - - Lokale Omroep 1 900 31 31 31 Temp 1 901 - - - Lokale Omroep 1 1000 49 - - Lokale Radio 2 5000 780 780 780 Lokale Radio 2 5100 781 781 781 Lokale Radio 2 5200 782 782 782 Lokale Radio 2 5300 783 783 783 Lokale Radio 2 5400 784 784 784 Lokale Radio 2 5500 785 - - Lokale Radio 2 5600 786 - - Lokale Radio 2 5700 787 - - Lokale Radio 2 5800 788 - - Lokale Omroep 1 10000 - - - Lokale Omroep 1 10100 - - - ================================================================================= 501 500 5555 6666 842,00 842,00 842,00 64/6,875 64/6,875 64/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Omroep Zeeland 1 140 - 34 34 RTV Utrecht 1 147 - 33 33 TV Gelderland 1 148 - 35 35 Omroep Brabant TV 1 149 - 32 32 TV Noord Holland 1 151 - 37 37 TV Rijnmond 1 152 - 38 38 TV West 1 153 - 30 30 ================================================================================= 502 500 842,00 64/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- TV Flevoland 1 141 - RTV Utrecht 1 147 - TV Gelderland 1 148 - Omroep Brabant TV 1 149 - TV Noord Holland 1 151 - TV Rijnmond 1 152 - TV West 1 153 - ================================================================================= 503 500 802,00 64/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Omroep Zeeland 1 140 - L1 Limburg 1 146 - RTV Utrecht 1 147 - TV Gelderland 1 148 - Omroep Brabant TV 1 149 - TV Rijnmond 1 152 - TV West 1 153 - ================================================================================= 504 500 802,00 64/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- TV Flevoland 1 141 - Omrop Fryslân 1 144 - RTV Utrecht 1 147 - AT 5 1 150 - TV Noord Holland 1 151 - TV Rijnmond 1 152 - TV West 1 153 - ================================================================================= 601 500 6666 570,00 570,00 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Info HD 1 25 5070 956 956 Info HD 2 25 5080 957 957 Info 1 1 5510 950 950 Info 2 1 5520 951 951 Info 3 1 5530 952 952 Info 4 1 5540 953 953 Info 5 1 5550 954 954 Info 6 1 5560 955 955 ================================================================================= Network ID's: 500 - 0500 Ziggo Main Network 5555 - Ziggo Alphen 6666 - Ziggo Alphen Zakelijk Service types: 1 - Digital television service 2 - Digital radio sound service 25 - Advanced CODEC HD digital television service 128 - User defined: firmware download service |
Uiteraard hebben ze RTV transport streams moeten inpassen in het bestaande Ziggo frequentieplan voor de gemeente Opsterland. Er worden immers ook VOD transport streams, Internet downstreams en analoge TV kanalen doorgegeven waarvoor geen wijzigingen zijn aangekondigd.Jerrythafast schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 19:57:
Ik geloof dat de analoge zenders niet verplaatst waren op 5 januari (heb er althans niets over gehoord), dus het zou best kunnen dat ze de digitale zenders in de overgebleven frequentieruimte moesten inpassen.
Overigens begrijp ik niet waarom het frequentieplan de regio Gorredijk op een frequentieplan van UPC zou moeten lijken. UPC heeft maar één digitale RTV headend en diverse frequentieplannen voor de diverse regio's in het UPC kabel gebied. Ziggo Gorredijk is nu ook zo'n regio geworden met een eigen frequentieplan. Uiteindelijk zullen de aantallen frequenties per soort toepassing gelijk moeten worden als tenminste het streven van UPC is om in het gehele Ziggo/UPC gebied dezelfde diensten te gaan doorgeven. Op welke frequenties dat gebeurt is verder niet interessant zolang maar aan een aantal randvoorwaarden wordt voldaan:
1. De instel frequentie die UPC hanteert voor Mediaboxen, apparatuur met CI+ slot en Samsung Horizon gevallen is 164 MHz (64-QAM modulatie en 6900 symbolrate);
2. UPC hanteert 4 tot 6 VOD Transport Streams per coaxsegment die als een aanééngesloten blok moeten zijn opgenomen in het frequentieplan;
3. Internet downstreams moeten zijn opgenomen als een aanééngesloten blok in het frequentieplan.
Randvoorwaarde 1 is een probleem in Ziggo/UPC/Gorredijk gebied aangezien daar nu Transport Stream 2054 op 162 MHz zit en het 8 MHz frequentie raster in dat deel van de frequentieband ook 2 MHz verschoven zit t.o.v. het frequentie raster dat UPC hanteert. Transport Stream 2105, die in heel UPC gebied op 164 MHz wordt doorgegeven ontbreekt nog in Ziggo/UPC/Gorredijk gebied, dus zal er nog wel wat veranderen de komende tijd.
Voor randvoorwaarde 2 zijn voor het VOD Transport Stream frequentie blok twee frequenties vrijgemaakt die eerder in gebruik waren. De vraag is echter nog wat er met het modulatie en symbolrate verschil voor VOD frequenties gaat gebeuren tussen UPC en Ziggo als die waardeloze Samsung Horizon gevallen ook in Ziggo/UPC gebied in de huiskamers moeten komen.
Voor randvoorwaarde 3 lijkt UPC in eigen gebied al enige tijd bezig te zijn met voorbereidingen om van 10 naar 16 aanééngesloten Internet downstream frequenties te kunnen gaan. Het leek er even op dat Ziggo bezig was om van 16 naar 20 aanééngesloten Internet downstreams te kunnen gaan, maar dat lijkt met het nieuwe frequentieplan voor Ziggo/UPC/Gorredijk weer van de baan te zijn.
Een ander nog op te lossen verschil in het frequentieplan is natuurlijk het aantal analoge TV kanalen. Bij UPC zijn dat er 30 en bij Ziggo 24 à 25.
In het kader van "Zoek de verschillen" een overzicht van Transport Streams bij UPC die nog niet in Ziggo/UPC gebied aanwezig zijn (Transport Streams voor lokale zenders buiten beschouwing gelaten):
Deze Transport Streams zijn voornamelijk gevuld met kanalen voor de interactieve diensten (iTV) van UPC voor de Mediaboxen en de Samsung Horizon gevallen. De reguliere TV kanalen in bovenstaande Transport Streams zijn voor zover ze nu ook al in Ziggo gebied te ontvangen zijn toegevoegd aan de overige Transport Streams in Ziggo/UPC gebied en TS 3003.
TS 3003 bestaat niet in het UPC gebied net als de andere Transport Streams in de 3000 nummer reeks. Ik heb zo het vermoeden dat die 300x Transport Streams na de samenvoeging weer gaan verdwijnen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
| ========================================================================================================================================================= Transport Stream ID Network ID Network ID Network ID Network ID Network ID Network ID Network ID Network ID Network ID Frequency Frequency Frequency Frequency Frequency Frequency Frequency Frequency Frequency QAM/SR QAM/SR QAM/SR QAM/SR QAM/SR QAM/SR QAM/SR QAM/SR QAM/SR --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Service name Type Service ID LCN LCN LCN LCN LCN LCN LCN LCN LCN ========================================================================================================================================================= 2075 1536 43136 43138 43140 43142 43144 43146 554,75 850,75 850,75 850,75 850,75 850,75 850,75 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ajax TV 1 17681 - - - - - - - iTV NGC On Demand 1 17682 - - - - - - - iTV Disney On Demand 1 17683 - - - - - - - iTV Discovery On Demand 1 17684 - - - - - - - iTV Comedy Central On Deman 1 17686 - - - - - - - iTV FOX Life On Demand 1 17687 - - - - - - - iTV FOX Sport COD 1 17688 - - - - - - - iTV Nickelodeon On Demand 1 17689 - - - - - - - iTV MTV On Demand 1 17690 - - - - - - - iTV Nostalgie 1 17691 - - - - - - - iTV SyFy 1 17692 - - - - - - - iTV Sport 1 ondemand 1 17693 - 0 0 0 0 0 0 iTV 13th street 1 17694 - 0 0 0 0 0 0 iTV CoD een 1 17695 - 0 0 0 0 0 0 iTV CoD Canvas 1 17696 - 0 0 0 0 0 0 iTV CoD Ketnet 1 17697 - 0 0 0 0 0 0 Place Holder Application 1 17698 - - - - - - - iTV CoD BBC Ent. 1 17700 - 0 0 0 0 0 0 iTV Shorts 1 17701 - 0 0 0 0 0 0 iTV Nachtlounge COD 1 17702 - 0 0 0 0 0 0 iTV Filmfestival COD 1 17703 - 0 0 0 0 0 0 Film1 Comedy & Kids 1 19685 - 107 107 107 107 107 107 Film1 Premiere 1 19686 - 105 105 105 105 105 105 Film1 Spotlight 1 19687 - 109 109 109 109 109 109 Al Jazeera 1 19688 - 918 918 918 918 918 918 ========================================================================================================================================================= 2104 1536 43136 43138 43140 43142 43144 43146 690,75 834,75 834,75 834,75 834,75 834,75 834,75 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- RTL Crime CoD 1 16161 - - - - - - - RTL Lounge CoD 1 16162 - - - - - - - Film1 Applicatie 1 16163 - - - - - - - Muziek On Demand 1 16165 - - - - - - - RTL Gemist 1 16166 - - - - - - - VOD2 test 1 16167 - - - - - - - ondemand trial 1 16169 - 0 0 0 0 0 0 ondemand 1 16170 - - - - - - - CUTV 1 16173 - - - - - - - MGM ON Demand 1 16174 - - - - - - - VOD2 Dual Barker 1 1 16175 - 0 0 0 0 0 0 VOD2 Dual Barker 2 1 16176 - 0 0 0 0 0 0 UPC On Demand 1 16177 - 0 0 0 0 0 0 Goed TV 1 19521 - 326 326 326 326 326 326 Sky News 1 19522 - 408 408 408 408 408 408 MBC 1 19523 - 917 917 917 917 917 917 Shorts TV HD 1 19524 - 64 64 64 64 64 64 ========================================================================================================================================================= 2105 1536 43136 43138 43140 43142 43144 43146 50142 50146 164,00 164,00 164,00 164,00 164,00 164,00 164,00 164,00 164,00 64/6,900 64/6,900 64/6,900 64/6,900 64/6,900 64/6,900 64/6,900 64/6,900 64/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Testbeeld. 1 16181 - 999 999 999 999 999 999 999 999 Radio Actual 1 16182 - - - - - - - - - D4aCCL 1 16184 - 0 0 0 0 0 0 0 0 Radio trial 1 16185 - 0 0 0 0 0 0 0 0 TV Search trial 1 16186 - 0 0 0 0 0 0 0 0 TV Guide trial 1 16187 - 0 0 0 0 0 0 0 0 TV Guide 1 16189 - - - - - - - - - Code Download 1 16190 - 0 0 0 0 0 0 0 0 Code Download UID2 1 16192 - 0 0 0 0 0 0 0 0 TV Search 1 16194 - - - - - - - - - Welcome Application 1 16195 - - - - - - - - - One Way Still 1 16196 - - - - - - - - - UPC Live TV 1 16197 - 0 0 0 0 0 0 0 0 Standby Application 1 16198 - - - - - - - - - ========================================================================================================================================================= 2108 1536 43136 43138 43140 43142 43144 43146 858,75 842,75 842,75 842,75 842,75 842,75 818,75 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- HZN Code Download2 1 16241 - 0 0 0 0 0 0 iTV Feature 1 1 16245 - - - - - - - iTV Feature 2 1 16246 - - - - - - - iTV Games 04 1 16254 - - - - - - - eTV Standard Application 1 1 16283 - - - - - - - eTV Standard Application 3 1 16284 - - - - - - - eTV Standard Application 2 1 16286 - - - - - - - eTV Standard Application 4 1 16287 - - - - - - - eTV Standard Application 5 1 16288 - - - - - - - iTV Feature 3 1 16289 - - - - - - - iTV Feature 4 1 16290 - - - - - - - eTV Test Channel 1 16291 - - - - - - - eTV Test Channel 2 1 16292 - - - - - - - eTV Test Channel 3 1 16295 - - - - - - - COD HBO 1 16296 - - - - - - - COD History channel 1 16297 - - - - - - - eTV Test Channel 6 1 16298 - - - - - - - iTV TV Tips 1 16299 - - - - - - - SBS 6 COD 1 17601 - - - - - - - NET 5 COD 1 17602 - - - - - - - Veronica COD 1 17603 - - - - - - - Cartoon COD 1 17604 - 0 0 0 0 0 0 iTV Eredivisie on Demand 1 17605 - 0 0 0 0 0 0 iTV Buzz 1 17606 - 0 0 0 0 0 0 iTV General Messaging 4 1 17608 - 0 0 0 0 0 0 Self Care Application 1 17609 - 0 0 0 0 0 0 Al Jazeera English 1 19602 - 0 0 0 0 0 0 HBO 1 19610 - 153 153 153 153 153 153 HBO 2 1 19611 - 154 154 154 154 154 154 HBO 3 1 19612 - 155 155 155 155 155 155 Film1 Action 1 19613 - 106 106 106 106 106 106 Al Arabiya 1 19614 - 915 915 915 915 915 915 TVM Int 1 19615 - 916 916 916 916 916 916 ========================================================================================================================================================= |
Deze Transport Streams zijn voornamelijk gevuld met kanalen voor de interactieve diensten (iTV) van UPC voor de Mediaboxen en de Samsung Horizon gevallen. De reguliere TV kanalen in bovenstaande Transport Streams zijn voor zover ze nu ook al in Ziggo gebied te ontvangen zijn toegevoegd aan de overige Transport Streams in Ziggo/UPC gebied en TS 3003.
TS 3003 bestaat niet in het UPC gebied net als de andere Transport Streams in de 3000 nummer reeks. Ik heb zo het vermoeden dat die 300x Transport Streams na de samenvoeging weer gaan verdwijnen
Overige verschillen in de Transport Streams tussen UPC en Ziggo/UPC:
- In Ziggo/UPC gebied zit in TS 2049 als extra het TV kanaal Planet Türk;
- In Ziggo/UPC gebied zit in TS 2051 als extra het TV kanaal 100%NL TV;
- In Ziggo/UPC gebied zit in TS 2052 als extra het TV kanaal Show TV;
- In Ziggo/UPC gebied zit in TS 2059 als extra het TV kanaal VH1;
- In Ziggo/UPC gebied zit in TS 2061 als extra de radio kanalen WDR 5 en Radio France International;
- In Ziggo/UPC gebied zit in TS 2064 als extra het TV kanaal RTL Z;
- In Ziggo/UPC gebied ontbreekt in TS 2066 het TV kanaal TV Interactief;
- In Ziggo/UPC gebied zitten in TS 2073 als extra de TV kanalen TV Drenthe en TV Oost;
- In Ziggo/UPC gebied ontbreken in TS 2074 de kanalen Code Download HZN UID0, CDT app, Self Care Application en Mijn Berichten iTV Portal;
- In Ziggo/UPC gebied zit in TS 2074 als extra het kanalen HZN Code Download;
- In Ziggo/UPC gebied zitten in TS 2097 als extra de TV kanalen FOX Sports 6 HD en MTV Live HD;
- In Ziggo/UPC gebied zitten in TS 2099 als extra de TV kanalen FOX Sports 6 en FOX Sports 6 PPV;
- In Ziggo/UPC gebied ontbreekt in TS 2100 het TV kanaal Kanaal Info;
- In Ziggo/UPC gebied zit in TS 2102 als extra het TV kanaal TV West;
- In Ziggo/UPC gebied zit in TS 2107 het TV kanaal TV Noord twee keer;
- In Ziggo/UPC gebied zitten in TS 2112 als extra de TV kanalen Kral TV, Penthouse en RTL Z HD;
- In Ziggo/UPC gebied zitten in TS 2112 als extra de radio kanalen RNE Radio en Rai.
Gezien de verschillen zal het mij niet verbazen als het signaal voor Ziggo/UPC gebied momenteel afkomstig is van multiplexers bij UPC die normaliter gebruikt worden als backup systeem. Dat zou een aanwijzing kunnen zijn dat UPC voorlopig alleen de Irdeto hardware nog gedoogd zolang ze nog niet bij de voormalig Ziggo klanten voldoende UPC huur hardware hebben geplaatst. Anders hadden ze immers net zo goed het Irdeto CAS en wat tijdelijke extra Ziggo kanalen kunnen toevoegen aan hun hoofd systeem voor het oude UPC gebied.
- In Ziggo/UPC gebied zit in TS 2049 als extra het TV kanaal Planet Türk;
- In Ziggo/UPC gebied zit in TS 2051 als extra het TV kanaal 100%NL TV;
- In Ziggo/UPC gebied zit in TS 2052 als extra het TV kanaal Show TV;
- In Ziggo/UPC gebied zit in TS 2059 als extra het TV kanaal VH1;
- In Ziggo/UPC gebied zit in TS 2061 als extra de radio kanalen WDR 5 en Radio France International;
- In Ziggo/UPC gebied zit in TS 2064 als extra het TV kanaal RTL Z;
- In Ziggo/UPC gebied ontbreekt in TS 2066 het TV kanaal TV Interactief;
- In Ziggo/UPC gebied zitten in TS 2073 als extra de TV kanalen TV Drenthe en TV Oost;
- In Ziggo/UPC gebied ontbreken in TS 2074 de kanalen Code Download HZN UID0, CDT app, Self Care Application en Mijn Berichten iTV Portal;
- In Ziggo/UPC gebied zit in TS 2074 als extra het kanalen HZN Code Download;
- In Ziggo/UPC gebied zitten in TS 2097 als extra de TV kanalen FOX Sports 6 HD en MTV Live HD;
- In Ziggo/UPC gebied zitten in TS 2099 als extra de TV kanalen FOX Sports 6 en FOX Sports 6 PPV;
- In Ziggo/UPC gebied ontbreekt in TS 2100 het TV kanaal Kanaal Info;
- In Ziggo/UPC gebied zit in TS 2102 als extra het TV kanaal TV West;
- In Ziggo/UPC gebied zit in TS 2107 het TV kanaal TV Noord twee keer;
- In Ziggo/UPC gebied zitten in TS 2112 als extra de TV kanalen Kral TV, Penthouse en RTL Z HD;
- In Ziggo/UPC gebied zitten in TS 2112 als extra de radio kanalen RNE Radio en Rai.
Gezien de verschillen zal het mij niet verbazen als het signaal voor Ziggo/UPC gebied momenteel afkomstig is van multiplexers bij UPC die normaliter gebruikt worden als backup systeem. Dat zou een aanwijzing kunnen zijn dat UPC voorlopig alleen de Irdeto hardware nog gedoogd zolang ze nog niet bij de voormalig Ziggo klanten voldoende UPC huur hardware hebben geplaatst. Anders hadden ze immers net zo goed het Irdeto CAS en wat tijdelijke extra Ziggo kanalen kunnen toevoegen aan hun hoofd systeem voor het oude UPC gebied.
Meer verschillen tussen UPC en Ziggo/UPC. Onderstaand de service definitie van 24Kitchen in het UPC gebied:
│ ├─■ transport stream ID 2049, version 31
│ │ ├─■ transport_stream_id = 2049
│ │ ├─■ version_number = 31
│ │ ├─■ original_network_id = 1536 { UPC Satellite }
│ │ └─■ sections: { Required sections: 1, available sections: 1 }
│ │ └─■ section { 0/0 }
│ │ ├─■ section_number = 0
│ │ ├─■ last_section_number = 0
│ │ └─■ services:
│ │ ├─■ service
│ │ │ ├─■ service_id = 20001
│ │ │ ├─■ EIT_schedule_flag = true
│ │ │ ├─■ EIT_present_following_flag = true
│ │ │ ├─■ running_status = running
│ │ │ ├─■ free_CA_mode = one or more elementary streams CA controlled
│ │ │ └─■ descriptors:
│ │ │ ├─■ service_descriptor
│ │ │ │ ├─■ service_type = Digital television service
│ │ │ │ ├─■ service_provider_name
│ │ │ │ │ ├─■ character_coding = Latin alphabet
│ │ │ │ │ └─■ text = UPC NL
│ │ │ │ └─■ service_name
│ │ │ │ ├─■ character_coding = Latin alphabet
│ │ │ │ └─■ text = 24Kitchen
│ │ │ ├─■ private_data_specifier_descriptor
│ │ │ │ └─■ private_data_specifier = 1536 { UPC 1 - 2 }
│ │ │ ├─■ UPC_logical_channel_descriptor
│ │ │ │ └─■ logical channels:
│ │ │ │ └─■ channel { All regions: All cities }
│ │ │ │ ├─■ unknown_1 = 1
│ │ │ │ ├─■ region_code = 255
│ │ │ │ ├─■ city_code = 65535
│ │ │ │ └─■ logical_channel_number = 24
│ │ │ ├─■ user_private_descriptor { 134 }
│ │ │ │ └─■ data = 0000 79 11 01 23 00 FC y..#..
│ │ │ ├─■ UPC_V2_logical_channel_descriptor
│ │ │ │ ├─■ unknown_2 = 0
│ │ │ │ └─■ logical channel numbers:
│ │ │ │ ├─■ logical_channel_number = 24
│ │ │ │ └─■ logical_channel_number = 817
│ │ │ │ └─■ private_data_specifier = 1538
│ │ │ ├─■ UPC_HZN_channel_icon_descriptor
│ │ │ │ ├─■ unknown_1 = 2
│ │ │ │ ├─■ unknown_2 = 1
│ │ │ │ └─■ icon_filename = 24_kitchen.png
│ │ │ │ └─■ private_data_specifier = 1539
│ │ │ ├─■ user_private_descriptor { 165 }
│ │ │ │ └─■ data = 0000 08 00 00 02 78 00 00 00 00 00 ....x.....
│ │ │ └─■ UPC_HZN_channel_packages_descriptor
│ │ │ ├─■ unknown_1 = 632
│ │ │ ├─■ unknown_2 = 19
│ │ │ ├─■ unknown_3 = 8
│ │ │ ├─■ unknown_4 = 0
│ │ │ ├─■ unknown_5 = 2
│ │ │ ├─■ unknown_6 = 6224
│ │ │ ├─■ packages_flag = true
│ │ │ ├─■ packages_count = 4
│ │ │ └─■ package identifiers:
│ │ │ ├─■ package_identifier = 100000000 { Starter pakket }
│ │ │ ├─■ package_identifier = 100000010 { Starter pakket }
│ │ │ ├─■ package_identifier = 123456789 { Alles m.u.v. porno pakket }
│ │ │ └─■ package_identifier = 777777777 { Alles pakket }
En onderstaand de de service definitie van 24Kitchen in het Ziggo/UPC gebied:
│ ├─■ transport stream ID 2049, version 27
│ │ ├─■ version_number = 27
│ │ └─■ section { 0/0 }
│ │ └─■ services:
│ │ ├─■ service
│ │ │ └─■ descriptors:
│ │ │ │ │ └─■ text = Ziggo
│ │ │ │ └─■ service_name
│ │ │ │ └─■ private_data_specifier = 22 { Casema }
│ │ │ ├─■ Casema_channel_packages_descriptor
│ │ │ │ └─■ packages = 1, 18, 19
│ │ │ │ └─■ private_data_specifier = 64 { CI Plus LLP }
│ │ │ ├─■ CIPLUS_CI_protection_descriptor
│ │ │ │ ├─■ free_ci_mode_flag = CI Plus protection required for all elementary streams
│ │ │ │ ├─■ match_brand_flag = true
│ │ │ │ └─■ brand identifiers:
│ │ │ │ ├─■ cicam_brand_identifier = 23308 { Neotion }
│ │ │ │ └─■ cicam_brand_identifier = 14399 { SMiT }
│ │ │ ├─■ unknown_2 = 19
│ │ │ ├─■ unknown_3 = 8
│ │ │ ├─■ unknown_4 = 0
│ │ │ ├─■ unknown_5 = 2
De delen die in definitie uit UPC gebied rood zijn gemarkeerd komen in Ziggo/UPC gebied niet terug. De delen die in de definitie uit Ziggo/UPC gebied groen zijn gemarkeerd zijn nieuw toegevoegd vanwege Irdeto/Ziggo specifieke zaken. Uit deze verschillen kunnen we afleiden dat UPC niet van plan is om in Ziggo/UPC gebied de oude Mediaboxen te gaan introduceren. De oude Mediaboxen maken in ieder geval gebruik van de UPC_logical_channel_descriptor voor de kanalen volgorde. De oude Mediaboxen zouden ook gebruik gaan maken van de UPC_V2_logical_channel_descriptor als tegenhanger van de HD simulcast descriptor om de HD kanalen vooraan in de lijst te krijgen, maar dat project is recent stopgezet sinds UPC besloten heeft om bij iedere klant minimaal één zo'n waardeloos Samsung Horizon geval in de huiskamer te krijgen. Dit lijkt ook de doelstelling te gaan worden voor Ziggo/UPC gebied, want de voorbereidingen voor dat waardeloze Samung Horizon geval zijn wel alvast opgenomen in de service definitie.
│ ├─■ transport stream ID 2049, version 31
│ │ ├─■ version_number = 31
│ │ └─■ section { 0/0 }
│ │ └─■ services:
│ │ ├─■ service
│ │ │ └─■ descriptors:
│ │ │ │ │ └─■ text = UPC NL
│ │ │ │ └─■ service_name
│ │ │ │ └─■ private_data_specifier = 1536 { UPC 1 - 2 }
│ │ │ ├─■ UPC_logical_channel_descriptor
│ │ │ │ └─■ logical_channel_number = 24
│ │ │ ├─■ user_private_descriptor { 134 }
│ │ │ │ └─■ data = 0000 79 11 01 23 00 FC y..#..
│ │ │ ├─■ UPC_V2_logical_channel_descriptor
│ │ │ │ ├─■ unknown_2 = 0
│ │ │ │ └─■ logical channel numbers:
│ │ │ │ ├─■ logical_channel_number = 24
│ │ │ │ └─■ logical_channel_number = 817
│ │ │ ├─■ unknown_2 = 19
│ │ │ ├─■ unknown_3 = 8
│ │ │ ├─■ unknown_4 = 0
│ │ │ ├─■ unknown_5 = 2
En onderstaand de de service definitie van 24Kitchen in het Ziggo/UPC gebied:
│ ├─■ transport stream ID 2049, version 27
│ │ ├─■ version_number = 27
│ │ └─■ section { 0/0 }
│ │ └─■ services:
│ │ ├─■ service
│ │ │ └─■ descriptors:
│ │ │ │ │ └─■ text = Ziggo
│ │ │ │ └─■ service_name
│ │ │ │ └─■ private_data_specifier = 22 { Casema }
│ │ │ ├─■ Casema_channel_packages_descriptor
│ │ │ │ └─■ packages = 1, 18, 19
│ │ │ │ └─■ private_data_specifier = 64 { CI Plus LLP }
│ │ │ ├─■ CIPLUS_CI_protection_descriptor
│ │ │ │ ├─■ free_ci_mode_flag = CI Plus protection required for all elementary streams
│ │ │ │ ├─■ match_brand_flag = true
│ │ │ │ └─■ brand identifiers:
│ │ │ │ ├─■ cicam_brand_identifier = 23308 { Neotion }
│ │ │ │ └─■ cicam_brand_identifier = 14399 { SMiT }
│ │ │ ├─■ unknown_2 = 19
│ │ │ ├─■ unknown_3 = 8
│ │ │ ├─■ unknown_4 = 0
│ │ │ ├─■ unknown_5 = 2
De delen die in definitie uit UPC gebied rood zijn gemarkeerd komen in Ziggo/UPC gebied niet terug. De delen die in de definitie uit Ziggo/UPC gebied groen zijn gemarkeerd zijn nieuw toegevoegd vanwege Irdeto/Ziggo specifieke zaken. Uit deze verschillen kunnen we afleiden dat UPC niet van plan is om in Ziggo/UPC gebied de oude Mediaboxen te gaan introduceren. De oude Mediaboxen maken in ieder geval gebruik van de UPC_logical_channel_descriptor voor de kanalen volgorde. De oude Mediaboxen zouden ook gebruik gaan maken van de UPC_V2_logical_channel_descriptor als tegenhanger van de HD simulcast descriptor om de HD kanalen vooraan in de lijst te krijgen, maar dat project is recent stopgezet sinds UPC besloten heeft om bij iedere klant minimaal één zo'n waardeloos Samsung Horizon geval in de huiskamer te krijgen. Dit lijkt ook de doelstelling te gaan worden voor Ziggo/UPC gebied, want de voorbereidingen voor dat waardeloze Samung Horizon geval zijn wel alvast opgenomen in de service definitie.
Ben ik blij dat ze dat niet binnen een jaar kunnen waarschijnlijk en tegen die tijd hier weg kan en kan gaan rondkijken om iets te kopen. Satelliet wordt steeds aantrekkelijker tenzij ze van het standaardpakket ook de HD versies open gooien. Die Horizon komt er hier niet in, ik huur absoluut niks. neem ook aan zodra ze dat verplicht stellen (een module of box huren) dat je je abbo kan opzeggen. En volgens mij kan ik sowieso opzeggen gezien ik al sinds 1999 klant bij ziggo (destijds @home) ben. Vraag me af hoe ze denken dat er überhaupt doorgedrukt te krijgen want er komt toch een weerstand van dat willen ze niet weten.
Verwijderd
Maar zoals je het nu plaatst lijkt het erop dat in het Ziggo/UPC gebied de definitie voor het weergeven van de picon/logo voor de horizon box mist.
Klopt, is (nog?) niet aanwezig.Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:28:
Maar zoals je het nu plaatst lijkt het erop dat in het Ziggo/UPC gebied de definitie voor het weergeven van de picon/logo voor de horizon box mist.
Dat denk ik inderdaad ook, maar vergis je niet in de koppigheid van die Amerikanen...Donderstraaltje schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:10:
Vraag me af hoe ze denken dat er überhaupt doorgedrukt te krijgen want er komt toch een weerstand van dat willen ze niet weten.
Vanwege mijn DVB interesse volg ik de verrichtingen diverse Nederlandse DVB providers waaronder UPC via bijvoorbeeld het Chelloo forum. In tegenstelling tot wat diverse anderen geloven is er echt niet zoveel verschil tussen UPC en de rest van de kabelbedrijven in Nederland. UPC kiest hier en daar voor een andere benadering zoals het huurmodel i.p.v. het koopmodel, of een ander Conditional Access System. Qua onderliggende techniek is het echter allemaal hetzelfde: analoge RTV, DVB-C voor digitale RTV, DVB-C voor VOD en EuroDOCSIS 2.0/3.0 voor kabel Internet. Het is niet voor niets dat een regio als Gorredijk zo is over te zetten op het digitale RTV signaal van UPC waardoor allerlei door Ziggo bedrijfsfantasten verzonnen infrastructurele beperkingen opeens niet blijken te bestaan. De enige beperking is geld en kennelijk was de aandelenprijs belangrijker bij Ziggo dan investeringen in de backend en infrastructuur zodat meer ongebruikte capaciteit ingezet kon worden voor de doorgifte van diensten. De Ziggo top was zelf immers ook groot aandeelhouder.
Bij UPC zie je dat ze voornamelijk bezig zijn met hun eigen platformen en daarbij de klantvriendelijkheid van het platform van ondergeschikt belang vinden. Het enige dat telt is dat het gekozen platform maar voldoende extra inkomsten oplevert naast de abonnementen. Voorheen was het platform de Mediabox met het OpenTV platform voor "Interactieve TV", wat in tegenstelling tot wat de naam van het platform suggereert helemaal niet "open" was waardoor dus alle partijen bij UPC moeten aankloppen voor betaalde diensten op dat platform. Ook de klanten moesten er aan geloven met de rode knoppen tereur van UPC waarover veel geklaagd is. Technisch stelt het absoluut niets voor om die rode knoppen optioneel te maken, maar ondanks veel klachten van de klanten is dat nooit gebeurd aangezien dat inkomstenderving voor UPC zou betekenen.
Diezelfde UPC mentaliteit zie je ook terug bij het Horizon platform. De klanten moeten en zullen over van de Mediabox en CI+ module naar het Horizon platform omdat dat veel extra inkomsten voor UPC oplevert. Daarvoor wordt alles in het werk gesteld door o.a. de abonnementen voor oude apparatuur zo onaantrekkelijk mogelijk te maken en technische verbeteringen voor de oude apparatuur niet uit te voeren. Het interesseert UPC daarbij totaal niets dat het Samsung Horizon geval voor diverse klanten een waardeloos apparaat blijkt te zijn omdat het geval technisch niet compatible is met diverse andere apparatuur die bij klanten wordt aangetroffen. Er is echter geen alternatief, dus heeft die klant pech of wordt gestraft met absurd hoge abonnementskosten als er dan toch gebruik gemaakt moet worden van oude Mediaboxen of een Ci+ module als workaround voor de problemen. En natuurlijk wordt bij UPC iedere wijziging om een door UPC veroorzaakt probleem op te lossen onmiddelijk gestraft met een nieuw jaarabonnement. Alsof het de schuld is van de klant dat UPC een technisch inferieur product van leverancier Samsung heeft uitgekozen dat niet wil samenwerken met diverse ander apparatuur. Als UPC ook maar een klein beetje onderzoek had gedaan naar de DVB problemen die Samsung de afgelopen jaren heeft veroorzaakt op de DVB platformen van de Irdeto kabelbedrijven dan had UPC van te voren kunnen weten waar ze met een partij als Samsung aan begonnen. Maar ja, geldelijk gewin heeft altijd de overhand bij dit soort contracten en op het moment dat de contracten gesloten worden denkt men kennelijk niet na over de ellende die hun commerciële keuze voor de klanten kan hebben.
Bij UPC zie je dat ze voornamelijk bezig zijn met hun eigen platformen en daarbij de klantvriendelijkheid van het platform van ondergeschikt belang vinden. Het enige dat telt is dat het gekozen platform maar voldoende extra inkomsten oplevert naast de abonnementen. Voorheen was het platform de Mediabox met het OpenTV platform voor "Interactieve TV", wat in tegenstelling tot wat de naam van het platform suggereert helemaal niet "open" was waardoor dus alle partijen bij UPC moeten aankloppen voor betaalde diensten op dat platform. Ook de klanten moesten er aan geloven met de rode knoppen tereur van UPC waarover veel geklaagd is. Technisch stelt het absoluut niets voor om die rode knoppen optioneel te maken, maar ondanks veel klachten van de klanten is dat nooit gebeurd aangezien dat inkomstenderving voor UPC zou betekenen.
Diezelfde UPC mentaliteit zie je ook terug bij het Horizon platform. De klanten moeten en zullen over van de Mediabox en CI+ module naar het Horizon platform omdat dat veel extra inkomsten voor UPC oplevert. Daarvoor wordt alles in het werk gesteld door o.a. de abonnementen voor oude apparatuur zo onaantrekkelijk mogelijk te maken en technische verbeteringen voor de oude apparatuur niet uit te voeren. Het interesseert UPC daarbij totaal niets dat het Samsung Horizon geval voor diverse klanten een waardeloos apparaat blijkt te zijn omdat het geval technisch niet compatible is met diverse andere apparatuur die bij klanten wordt aangetroffen. Er is echter geen alternatief, dus heeft die klant pech of wordt gestraft met absurd hoge abonnementskosten als er dan toch gebruik gemaakt moet worden van oude Mediaboxen of een Ci+ module als workaround voor de problemen. En natuurlijk wordt bij UPC iedere wijziging om een door UPC veroorzaakt probleem op te lossen onmiddelijk gestraft met een nieuw jaarabonnement. Alsof het de schuld is van de klant dat UPC een technisch inferieur product van leverancier Samsung heeft uitgekozen dat niet wil samenwerken met diverse ander apparatuur. Als UPC ook maar een klein beetje onderzoek had gedaan naar de DVB problemen die Samsung de afgelopen jaren heeft veroorzaakt op de DVB platformen van de Irdeto kabelbedrijven dan had UPC van te voren kunnen weten waar ze met een partij als Samsung aan begonnen. Maar ja, geldelijk gewin heeft altijd de overhand bij dit soort contracten en op het moment dat de contracten gesloten worden denkt men kennelijk niet na over de ellende die hun commerciële keuze voor de klanten kan hebben.
Als de KPN's, XS4ALL's, Vodafone's, XMS's, Fiber's e.d. ook huurconstructies hebben via hun Reggefiber netwerken, wat houdt Liberty Global dan tegen om met de bestaande Horizon boxen te gaan stoppen? De grootste concurrentie voor Liberty Global komt van de Reggefiber aanbieders, dus daar wordt (als het goed is) naar gekeken. Zolang er nog geen aanbieder via Reggefiber netwerken met CI+ 1.4 via IPTV gaat werken zodat je je eigen hardware (TV) kan blijven gebruiken, zal Liberty Global alleen maar met meer vaart Horizon erdoorheen gaan douwen.Donderstraaltje schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:10:
Ben ik blij dat ze dat niet binnen een jaar kunnen waarschijnlijk en tegen die tijd hier weg kan en kan gaan rondkijken om iets te kopen. Satelliet wordt steeds aantrekkelijker tenzij ze van het standaardpakket ook de HD versies open gooien. Die Horizon komt er hier niet in, ik huur absoluut niks. neem ook aan zodra ze dat verplicht stellen (een module of box huren) dat je je abbo kan opzeggen. En volgens mij kan ik sowieso opzeggen gezien ik al sinds 1999 klant bij ziggo (destijds @home) ben. Vraag me af hoe ze denken dat er überhaupt doorgedrukt te krijgen want er komt toch een weerstand van dat willen ze niet weten.
Satelliet telt in dit concurrentie verhaal in mindere mate mee.
Voor wat betreft de contract duur: van het huidige Ziggo weet ik dat zij maandcontracten hebben, en voor zover ik weet zijn dat de enige. Reggefiber aanbieders hebben allen een minimum contractuur van 12 maanden, net als het huidige UPC.
[ Voor 10% gewijzigd door Soundwork op 11-01-2015 17:35 ]
Wat ik ook zie in de service definitions is dat er alleen CI plus descriptors (brand identifiers) worden verzonden voor Smit en Neotion CAM's. Ik heb nu zelf een Quantis CAM in mijn TV zitten, het zal toch niet zo zijn dat deze niet meer werkt zodra mijn woonplaats is omgezet?ArChie schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:48:
De fabrikant van de Quantis CI+ CAM is Neotion.Soundwork schreef op zondag 11 januari 2015 @ 19:04:
Wat ik ook zie in de service definitions is dat er alleen CI plus descriptors (brand identifiers) worden verzonden voor Smit en Neotion CAM's. Ik heb nu zelf een Quantis CAM in mijn TV zitten, het zal toch niet zo zijn dat deze niet meer werkt zodra mijn woonplaats is omgezet?
Quantis is een gerebrande Neotion. Ook bij het “oude” Ziggo vindt je slechts twee CI plus descriptors.
ArChie & hcQd : dank voor jullie reacties. Mijn CAM zal het na de omzetting dus gewoon nog doen (voor zolang LGI het "beschikbaar" houdt)
Betekent dit dat de alphacrypts enzovoort niet meer gaan werken na de omzetting?
[ Voor 4% gewijzigd door dejong12 op 11-01-2015 21:53 ]
Vaart of niet mij kunnen ze er niet mee behouden. Ik zal en wil gewoon mijn eigen hardware gebruiken (dus mijn htpc). Satteliet telt in dat verhaal zeker mee want je kan dan alles krijgen op 192tv na. Voor mij vormt het een volwaardig alternatief dat ik nu niet wil (ben tevreden met Ziggo) en moet dan hardware kopen... die heb ik er vrij vlot uit als we ff uitgaan van een tientje per maand. Aangezien de meeste hier er een htpc op na houden is het voor die mensen zeker een alternatief.Soundwork schreef op zondag 11 januari 2015 @ 17:33:
[...]
Als de KPN's, XS4ALL's, Vodafone's, XMS's, Fiber's e.d. ook huurconstructies hebben via hun Reggefiber netwerken, wat houdt Liberty Global dan tegen om met de bestaande Horizon boxen te gaan stoppen? De grootste concurrentie voor Liberty Global komt van de Reggefiber aanbieders, dus daar wordt (als het goed is) naar gekeken. Zolang er nog geen aanbieder via Reggefiber netwerken met CI+ 1.4 via IPTV gaat werken zodat je je eigen hardware (TV) kan blijven gebruiken, zal Liberty Global alleen maar met meer vaart Horizon erdoorheen gaan douwen.
Satelliet telt in dit concurrentie verhaal in mindere mate mee.
Voor wat betreft de contract duur: van het huidige Ziggo weet ik dat zij maandcontracten hebben, en voor zover ik weet zijn dat de enige. Reggefiber aanbieders hebben allen een minimum contractuur van 12 maanden, net als het huidige UPC.
Maar goed ik huur dus niks en stuur zo'n cam/kastje linea recta retour met een opzeggingsbrief erachter aan. Voelen ze het? oh vast niet dat kleine aantal maar het gaat erom wat de klant wil en dus in dit geval ik. Het is ook een contract wijziging dan en daar hoef je niet mee akkoord te gaan. Als laatste: begrijp me niet verkeerd ik ben niet tegen verandering ofzo en wil slechts eigen keus van hardware, een htpc voor mij. En voor als je wilt weten hoe eigenwijs/koppig ik ben: bij het kopen van een huis zal ik daadwerkelijk letten op het kunnen plaatsen van een schotel. Het is zo jammer dat de kabel een monopoly is nu zowat voor heel Nederland op wat plekken na en alternatieven niet altijd kunnen.
In jouw geval gaat het om niet meer op een kabel of glasvezelnetwerk te hoeven zitten maar op de schotel. Zeker in jouw situatie kan dit, maar niet bij iedereen. In mijn geval zit ik aan een VVE vast die het verbiedt. Wat ik meer in mijn post wil aangeven is de concurrentie op het vaste netwerk tussen enerzijds een Liberty Global en anderzijds een Reggefiber aanbieder. De Reggefber club is bijna geheel KPN geworden, dus eigenlijk wordt een stijd tussen KPN en Liberty Global. En als de "KPN" aanbieders ook een huurmodel aanhoudt voor zijn decoders, dan kunnen de UPC/Ziggo combi dat ook gaan doen. Dus het gaat er steeds meer op lijken dat voor oud Ziggo klanten de CI+ 1.3, CI+ 1.3 interactief en alle overige Irdeto decoders straks niet meer gebruikt kunnen gaan worden ten faveure voor UPC's Horizon mediaboxen. Dat zal in mijn geval inhouden dat ik mijn contract bij het nieuwe Ziggo opzeg en ik overstap op glasvezel, want ik wil die afschuwelijke Horizon mediabox niet in mijn huiskamer hebben. Maar de "cowboys" bij LGI hebben de berekening allang gemaakt hoeveel klanten ongeveer opzeggen die nu bij het oude Ziggo zitten. Het zal "acceptabel" zijn.Donderstraaltje schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:27:
[...]
Vaart of niet mij kunnen ze er niet mee behouden. Ik zal en wil gewoon mijn eigen hardware gebruiken (dus mijn htpc). Satteliet telt in dat verhaal zeker mee want je kan dan alles krijgen op 192tv na. Voor mij vormt het een volwaardig alternatief dat ik nu niet wil (ben tevreden met Ziggo) en moet dan hardware kopen... die heb ik er vrij vlot uit als we ff uitgaan van een tientje per maand. Aangezien de meeste hier er een htpc op na houden is het voor die mensen zeker een alternatief.
Maar goed ik huur dus niks en stuur zo'n cam/kastje linea recta retour met een opzeggingsbrief erachter aan. Voelen ze het? oh vast niet dat kleine aantal maar het gaat erom wat de klant wil en dus in dit geval ik. Het is ook een contract wijziging dan en daar hoef je niet mee akkoord te gaan. Als laatste: begrijp me niet verkeerd ik ben niet tegen verandering ofzo en wil slechts eigen keus van hardware, een htpc voor mij. En voor als je wilt weten hoe eigenwijs/koppig ik ben: bij het kopen van een huis zal ik daadwerkelijk letten op het kunnen plaatsen van een schotel. Het is zo jammer dat de kabel een monopoly is nu zowat voor heel Nederland op wat plekken na en alternatieven niet altijd kunnen.
Mijn VVE verbiedt het hier ook, buiten dat staat mijn appartement op de verkeerde windrichting dus ik heb nu geen keus (geen adsl mogelijk hier). Acceptabel zal het helaas wel zijn voor ze, maar ik ga er niet in mee. Ben benieuwd wat ze doen als ik aangeef echt niks te willen huren, ze kunnen mij toch niet dwingen iets af te nemen wat ik niet wil en gebruik.
Hopelijk net als met iptv komen er dan mooie guides hoe je die kastjes gebruik om de streams eraf te plukken
. Vind het nogal zwak dat tweakers die discussie niet meer toelaat over glasvezel, omdat je niet het originele signaal omzeilt (je heb nog altijd een uniek kastje nodig). Dat die beveiliging verder zo zwak is dat je ook bepaalde zenders buiten je abbo kan kijken is gewoon stom van hun dan. Hopelijk tegen die tijd dat echt alles dicht gaat zitten gaat men elders flink uit de doeken doen hoe je dit op een dusdanige meier gebruikt. Iptv zie ik zelf veel toekomst in maar niet op de manier waarop het nu gebruikt wordt. Hoop dan echt dat netflix-achtige dusdanig marktpositie verwerven dat het ze wel raakt.
In ieder geval ik ben voor ±200 euro over op satelliet zodra ik in de positie ben om te verhuizen en er zin in heb. Als laatste snap ik gewoon niet hoe dit toegestaan is uiteindelijk, hoezo komt de marktwerking niet in gevaar... Gelukkig is het nog niet zo ver en zien we het redelijk ruim aankomen voor het zover is.
Hopelijk net als met iptv komen er dan mooie guides hoe je die kastjes gebruik om de streams eraf te plukken
In ieder geval ik ben voor ±200 euro over op satelliet zodra ik in de positie ben om te verhuizen en er zin in heb. Als laatste snap ik gewoon niet hoe dit toegestaan is uiteindelijk, hoezo komt de marktwerking niet in gevaar... Gelukkig is het nog niet zo ver en zien we het redelijk ruim aankomen voor het zover is.
Ik vind het theoriegehalte over UPC en de Horizon boxen die we bij Ziggo door onze strot geduwd zouden gaan krijgen behoorlijk hoog en het is nergens op gebaseerd.
Hele volksstammen maken zich er druk om.
Ik zie het nog niet zo snel gebeuren,men zal het mogelijk gefaseerd gaan aanbieden maar dan hebben we het nog over jaren want anders zal Ziggo er heel wat kosten bij gaan krijgen om mensen met een decoder "uit te kopen" en of dat nou is door een jaarkontract of niet dat maakt weinig uit.
Mensen die niet weg kunnen bij Ziggo,zouden in het nieuwe geval toch ook abonnee blijven dus die dienen dat jaar wel uit.
Mensen die twijfelen om over te gaan op glas of een ander medium zullen die keus versnellen en liggen er ook niet wakker van.
In de tussenliggende tijd zal UPC blijven werken aan die Horizon boxen.
Een huurmodel vind ik ook geen ramp,als je al over wil op een ander medium hoef je geen hardware te kopen,of je blijft er niet mee zitten als je overstapt,veel mensen willen nu niet over op glas,omdat ze zoveel geinvesteerd hebben in apparatuur bij Ziggo of UPC waar ze dan niets meer aan hebben.
Interactieve tv... komop zeg, heb je dat armetierig aanbod al gezien,met popcorn Time haal ik veel leukere dingen binnen.
Daarnaast hebben behoorlijk veel mensen genoeg aan het "open aanbod", de ongecodeerde kanalen.
Als ze een massaal wegloop gebeuren willen doorvoeren,ja dan komt die Horizon box er wel.
Laat je niet gek maken.
Hele bandplannen met in het rood verspilde ruimte, in het deel tot ruim 30 Mhz zitten een hele hoop zendamateurs met flink vermogen te toeteren en ook van andere frequenties is bekend dat je daar beter geen tv stream in kan zetten, waarom zouden ze de boel op gaan schuiven om misschien een paar streams er tussen te kunnen persen terwijl ze wettelijk nog maar verplicht zijn zolang ze ook analoge tv aanbieden om maar 15 analoge tv kanalen te hebben, kunnen er dus zowieso 10 streams af.
In hetzelfde kristallen bol scenario dat hier gehanteerd wordt: iedereen op een HD decoder,kunnen alle simulcast SD kanalen weg en nemen de niet simulcast kanalen een stuk minder ruimte in.
Is er ergens een wet die verplicht dat ze alle frequenties in het VHF en UHF gebied moeten gebruiken ??
En waarmee moeten ze dat dan gaan vullen ??
Natuurlijk liever weer niet met zenders die in een aanvullend betaalpakket komen te zitten want dan gebruiken ze die ruimte en heb je er nog niets aan.
Oh.. de instel frequentie van UPC op 164 mhz is al bezet bij Ziggo.. in het verleden is zo vaak gezien dat streams wisselen,ik zie niet in welk probleem dit moet zijn om als dit zich gaat aandienen voor Ziggo om de stream vrij te ruimen,en op te schuiven naar die 164... je had zoveel verschillende netwerkgebieden en zo, straks zijn dat er nog maar 2.
En al zou er verhuisd moeten worden,wie zegt dan dat dat steeds ten nadele van Ziggo mensen moet gebeuren, ze kunnen net zo hoed 474 bij UPC invoeren.
Ik ga nu nog niet met mijn aluhoedje onder de trap zitten,of nagels liggen bijten over een mogelijke Horizon box of huurmodellen.
Media vind het ook al zo leuk,zelfs een heus Journaal item: Ziggo verhoogt de prijzen met wel 6%.
Ja,onbeperkt bellen wordt duurder, wel 10% !!!
En waar hebben we het over: 1 euro op het onbeperkt bellen, en 1 euro op mijn Z3 pakket.
Wow.. werd mijn huur maar met datzelfde bedrag verhoogd,als de boodschappen maar 2 euro per maand duurder zouden worden stond ik te juichen.
Maar film 1, Sport 1, HBO worden weer goedkoper.
Komop mensen,hou op met die doem scenario's,als je echt zo goed in je kristallen bol kan kijken,koop dan een Staatslot.
En wil je echt vasthouden aan je princiepes,neem dan genoegen met minder zoals een adsl abonnementje en stap op,niemand is verplicht bij Ziggo te blijven,er zijn alternatieven en ja,die kunnen behoorlijk wat minder zijn,maar die prijs betaal je als je niet in het Ziggo bootje wil meevaren,maar met al die speculaties kom je helemaal geen meter verder.
Bij mij komt die Amino zooi van de glasvezelboer er niet meer in,die zijn een stuk erger als die Horizon,ik ben blij dat ik na 5 jaar glasellende weer eens normaal tv kan kijken.
Ik zie het nog niet zo snel gebeuren,men zal het mogelijk gefaseerd gaan aanbieden maar dan hebben we het nog over jaren want anders zal Ziggo er heel wat kosten bij gaan krijgen om mensen met een decoder "uit te kopen" en of dat nou is door een jaarkontract of niet dat maakt weinig uit.
Mensen die niet weg kunnen bij Ziggo,zouden in het nieuwe geval toch ook abonnee blijven dus die dienen dat jaar wel uit.
Mensen die twijfelen om over te gaan op glas of een ander medium zullen die keus versnellen en liggen er ook niet wakker van.
Een huurmodel vind ik ook geen ramp,als je al over wil op een ander medium hoef je geen hardware te kopen,of je blijft er niet mee zitten als je overstapt,veel mensen willen nu niet over op glas,omdat ze zoveel geinvesteerd hebben in apparatuur bij Ziggo of UPC waar ze dan niets meer aan hebben.
Interactieve tv... komop zeg, heb je dat armetierig aanbod al gezien,met popcorn Time haal ik veel leukere dingen binnen.
Daarnaast hebben behoorlijk veel mensen genoeg aan het "open aanbod", de ongecodeerde kanalen.
Als ze een massaal wegloop gebeuren willen doorvoeren,ja dan komt die Horizon box er wel.
Laat je niet gek maken.
Hele bandplannen met in het rood verspilde ruimte, in het deel tot ruim 30 Mhz zitten een hele hoop zendamateurs met flink vermogen te toeteren en ook van andere frequenties is bekend dat je daar beter geen tv stream in kan zetten, waarom zouden ze de boel op gaan schuiven om misschien een paar streams er tussen te kunnen persen terwijl ze wettelijk nog maar verplicht zijn zolang ze ook analoge tv aanbieden om maar 15 analoge tv kanalen te hebben, kunnen er dus zowieso 10 streams af.
In hetzelfde kristallen bol scenario dat hier gehanteerd wordt: iedereen op een HD decoder,kunnen alle simulcast SD kanalen weg en nemen de niet simulcast kanalen een stuk minder ruimte in.
Is er ergens een wet die verplicht dat ze alle frequenties in het VHF en UHF gebied moeten gebruiken ??
Natuurlijk liever weer niet met zenders die in een aanvullend betaalpakket komen te zitten want dan gebruiken ze die ruimte en heb je er nog niets aan.
Oh.. de instel frequentie van UPC op 164 mhz is al bezet bij Ziggo.. in het verleden is zo vaak gezien dat streams wisselen,ik zie niet in welk probleem dit moet zijn om als dit zich gaat aandienen voor Ziggo om de stream vrij te ruimen,en op te schuiven naar die 164... je had zoveel verschillende netwerkgebieden en zo, straks zijn dat er nog maar 2.
En al zou er verhuisd moeten worden,wie zegt dan dat dat steeds ten nadele van Ziggo mensen moet gebeuren, ze kunnen net zo hoed 474 bij UPC invoeren.
Ik ga nu nog niet met mijn aluhoedje onder de trap zitten,of nagels liggen bijten over een mogelijke Horizon box of huurmodellen.
Media vind het ook al zo leuk,zelfs een heus Journaal item: Ziggo verhoogt de prijzen met wel 6%.
En waar hebben we het over: 1 euro op het onbeperkt bellen, en 1 euro op mijn Z3 pakket.
Wow.. werd mijn huur maar met datzelfde bedrag verhoogd,als de boodschappen maar 2 euro per maand duurder zouden worden stond ik te juichen.
Komop mensen,hou op met die doem scenario's,als je echt zo goed in je kristallen bol kan kijken,koop dan een Staatslot.
En wil je echt vasthouden aan je princiepes,neem dan genoegen met minder zoals een adsl abonnementje en stap op,niemand is verplicht bij Ziggo te blijven,er zijn alternatieven en ja,die kunnen behoorlijk wat minder zijn,maar die prijs betaal je als je niet in het Ziggo bootje wil meevaren,maar met al die speculaties kom je helemaal geen meter verder.
Bij mij komt die Amino zooi van de glasvezelboer er niet meer in,die zijn een stuk erger als die Horizon,ik ben blij dat ik na 5 jaar glasellende weer eens normaal tv kan kijken.
Nouja zoverre is het glazen bol interessant dat door de scans wij ontwikkelingen kunnen zien en hoever het ermee staat; het zal heus idd niet in een keer gaan. Verder is het voor htpc gebruikers interessant omdat er ook al jaren dat ci+ verhaal boven het hoofd zweeft wat nooit doorgezet is. Het enige wat wel een beetje waar is is dat alles nu gezegd is erover en eigenlijk ook wel genoeg.
Zelf hoop ik dat deze situatie als die er nu eenmaal is lang zo blijft; ik heb al de zenders die ik ooit kijk zowat in HD en het zou mooi zijn als ze dat HD verhaal nog even doortrekken. Nu met de BBC's in HD, de Duitsers erbij en enkele thema kanalen begint het er serieus nog eens op te lijken, dat had ik een jaar terug niet echt voor mogelijk gehouden. Er zijn dus wel positieve ontwikkelingen maar je moet ze wel zoeken. Las ook dat ze internet snelheid gaan verhogen (testen nu)... dan kan mijn abbo 1 omlaag dus dat scheelt me dan ook weer een aardige duit per jaar. Je zit bij Ziggo, zeker voor het geheel plaatje, best goed en daar kan vrijwel niks tegen op. Maar komt het er echt op aan dan kijk ik naar elk alternatief voor tv.
Weet je waar de makers van de horizon box in de leer moeten gaan? Humax... die boxen vind ik toch een partijtje fijn, staan bij al mijn kennissen en is beter dan menig tv met ci slot. Het kan dus schijnbaar wel...
Zelf hoop ik dat deze situatie als die er nu eenmaal is lang zo blijft; ik heb al de zenders die ik ooit kijk zowat in HD en het zou mooi zijn als ze dat HD verhaal nog even doortrekken. Nu met de BBC's in HD, de Duitsers erbij en enkele thema kanalen begint het er serieus nog eens op te lijken, dat had ik een jaar terug niet echt voor mogelijk gehouden. Er zijn dus wel positieve ontwikkelingen maar je moet ze wel zoeken. Las ook dat ze internet snelheid gaan verhogen (testen nu)... dan kan mijn abbo 1 omlaag dus dat scheelt me dan ook weer een aardige duit per jaar. Je zit bij Ziggo, zeker voor het geheel plaatje, best goed en daar kan vrijwel niks tegen op. Maar komt het er echt op aan dan kijk ik naar elk alternatief voor tv.
Weet je waar de makers van de horizon box in de leer moeten gaan? Humax... die boxen vind ik toch een partijtje fijn, staan bij al mijn kennissen en is beter dan menig tv met ci slot. Het kan dus schijnbaar wel...
Dit topic vind ik wel interessant, als het niet bij jou persoonlijk past kan je beter dit topic niet volgen. Dit voegt ook niets toe aan de discussie van dit topic aangezien je het topic blijkbaar niet interessant vind of onzin. Dus kan je net zo goed wegblijven, heb je geen last hiervanNick39 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:09:
Ik vind het theoriegehalte over UPC en de Horizon boxen die we bij Ziggo door onze strot geduwd zouden gaan krijgen behoorlijk hoog en het is nergens op gebaseerd.
Laat je niet gek maken.
Een VVE of een verhuurder / corporatie mag zoiets op basis van Europese regelgeving niet verbieden. Wanneer je dus een schotel zou willen aanbrengen, mag dat.Donderstraaltje schreef op zondag 11 januari 2015 @ 23:39:
Mijn VVE verbiedt het hier ook
If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!
Dat weet ik, maar wij willen het hier netjes houden. TV en internet (+ telefonie) was hier centraal geregeld, zodoende dat wij ook geen telefoon aansluitingen meer hebben. Helaas is dat dus van de hand gedaan doordat niet langer de gemeente het voor het zeggen had door doorverkoop aan Ziggo waardoor wij zelf weinig keuze meer hebben dan Ziggo (en digitenne).
Deze hoogbouw kent voor een groot deel geen balkon dus wordt het al moeilijk. Het staat vooral zo omschreven dat er aan de ramen geen zogenoemde "te koop" bordjes mogen worden bevestigd, de consensus was dat schotels ook ongewenst waren en iedereen stemde er mee in. Dus verboden is een groot woord. Zelf vind ik het ook lelijk zo'n hele invasie van schotels aan de gevel en ik snap het ook niet; moet je eens kijken wat een Turkse zenders je bijvoorbeeld bij Ziggo hebt. Goed andere talen zijn zeg maar minder voorzien maar alleen al dat wij dit zo hebben weten te regelen geeft je een idee in wat voor soort hoogbouw ik woon.
Had liever dat balkon gehad met al dan geen schotel mogelijkheid maar moet zeggen dit woont 10x prettiger hier (voor de randstad is zo'n plek zeldzaam, gelukkig kan ik over een half jaar tot een jaar verhuizen terug naar mijn stadje Nijmegen of omstreken
)
Deze hoogbouw kent voor een groot deel geen balkon dus wordt het al moeilijk. Het staat vooral zo omschreven dat er aan de ramen geen zogenoemde "te koop" bordjes mogen worden bevestigd, de consensus was dat schotels ook ongewenst waren en iedereen stemde er mee in. Dus verboden is een groot woord. Zelf vind ik het ook lelijk zo'n hele invasie van schotels aan de gevel en ik snap het ook niet; moet je eens kijken wat een Turkse zenders je bijvoorbeeld bij Ziggo hebt. Goed andere talen zijn zeg maar minder voorzien maar alleen al dat wij dit zo hebben weten te regelen geeft je een idee in wat voor soort hoogbouw ik woon.
Had liever dat balkon gehad met al dan geen schotel mogelijkheid maar moet zeggen dit woont 10x prettiger hier (voor de randstad is zo'n plek zeldzaam, gelukkig kan ik over een half jaar tot een jaar verhuizen terug naar mijn stadje Nijmegen of omstreken
Dat is jouw mening, niet die van alle forum bezoekers.Nick39 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:09:
Daar gaat het hier in de topic niet om (en bovendien waarnaar je verwijst is ILLEGAAL), het gaat erom dat de interactieve TV portal van Ziggo zoals deze nu beschikbaar is, naar alle waarschijnlijkheid gaat sluiten en je hiervoor dus ook verplicht bent de Horizon Mediabox af te nemen wil je van deze dienst gebruik blijven maken.Nick39 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:09:
Je bent niet verplicht dit topic te volgen. Als je je ergert aan dit topic of board, ga dan ergens anders je gal spuien. Bovendien is dit ook nog eens offtopic.Nick39 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:09:
Ook hier geldt dat dit jouw mening/ervaring is. Op iedere mediabox is wel iets te klagen, maar UPC's Horizon steekt overal met kop en schouders bovenuit. Daar kan geen Amino box tegenop, de ellende van UPC's apparatuur.....Nick39 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:09:
Ze mogen het wel verbieden, mits ze GSO hebben op het dak, maarja de meeste hebben dat niet dus mag je idd gewoon schotel plaatsen.YMGV4LIFE schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:49:
[...]
Een VVE of een verhuurder / corporatie mag zoiets op basis van Europese regelgeving niet verbieden. Wanneer je dus een schotel zou willen aanbrengen, mag dat.
Kan de oud-Upc abo ook wat met die nieuwe zoekwaardes, of moet die alles op het oude laten (is anders dan Ziggo-nieuw heeft nu) ??
Lijkt aardig te kloppen met de laatste berichtgeving op de frontpage.ArChie schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:08:
[...]
En de rest van de planning:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 Regio Gebied Aantal ATV Aantal DTV Migratie klanten klanten datum Noord Gorredijk 14.705 13.290 ma, 05-01-2015 Noord Emmen 48.980 44.267 vr, 16-01-2015 Zuid Mill 49.526 44.761 ma, 19-01-2015 Noord Winschoten 60.700 54.860 do, 22-01-2015 Zuid Roermond 64.327 58.138 ma, 26-01-2015 Noord Hengelo 92.418 83.526 wo, 28-01-2015 Zuid Roosendaal 85.612 77.375 vr, 30-01-2015 Noord Groningen 176.262 159.303 ma, 02-02-2015 Noord Sneek 75.148 67.918 wo, 04-02-2015 West Veenendaal 29.073 26.276 do, 05-02-2015 West Hilversum 49.759 44.971 vr, 06-02-2015 West Utrecht 156.849 141.758 ma, 09-02-2015 Zuid Venlo 70.263 63.503 wo, 11-02-2015 West Gorinchem 20.613 18.630 do, 12-02-2015 Noord Hoogeveen 67.307 60.831 vr, 13-02-2015 West Sassenheim 138.527 125.199 ma, 16-02-2015 Noord Zwolle 108.768 98.303 wo, 18-02-2015 West Driebergen 27.334 24.704 do, 19-02-2015 West Alphen a/d Rijn 51.941 46.944 vr, 20-02-2015 West Den Haag-2 131.521 118.867 ma, 23-02-2015 Zuid Tilburg 97.756 88.351 wo, 25-02-2015 West Capelle 28.797 26.026 do, 26-02-2015 West Breda 87.986 79.521 vr, 27-02-2015 West Den Haag-1 131.521 63.712 ma, 02-03-2015 Zuid Schoonbron 209.240 189.108 wo, 04-03-2015 West Velsen 41.493 37.501 vr, 06-03-2015 West-Noord Alkmaar-2 151.886 137.671 wo, 11-03-2015 Zuid Den Bosch 122.204 110.446 ma, 09-03-2015 West-Noord Alkmaar-1 151.886 183.579 ma, 16-03-2015 West Amersfoort 53.722 48.553 do, 19-03-2015
Past met wat uitloop prima in de actie periode.
Ik ben een week na die datum een week werken in de regio Mill en kan een capture maken dan mocht dat op prijs worden gesteld als we er iets aan hebben. Moet ik wel mijn Terratec H7 ff afstoffen ergens uit de berging
.
Het kan natuurlijk geen kwaad om weer een capture te maken, al was het maar om in de gaten te houden of er nieuwe ontwikkelingen zijn in de headend. Naast een capture van 474 MHz is ook een capture handig van bijvoorbeeld een transport stream waarin beveiligde HD kanalen zitten zoals de RTL HD kanalen om te verifiëren hoe dat ingesteld wordt.Donderstraaltje schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:58:
Ik ben een week na die datum een week werken in de regio Mill en kan een capture maken dan mocht dat op prijs worden gesteld als we er iets aan hebben. Moet ik wel mijn Terratec H7 ff afstoffen ergens uit de berging.
Zijn er eigenlijk transportstreams in Gorredijk toegevoegd die op 'gevoelige frequenties' zitten? Ik meende ooit gelezen te hebben dat UPC destijds bijvoorbeeld BBC HD in een multiplex had geplaatst op een frequentie die sommige oude wandcontactdozen niet kunnen doorgeven. Ook andere - nog nooit eerder door Ziggo of haar voorgangers gebruikte - frequenties zouden nu voor problemen kunnen zorgen als daar ineens zenders op worden geplaatst.
Inmiddels is Emmen omgezet en kwam deze post tegen op het Ziggo Gebruikers forum:
Wat ik niet snap, in de scans van Gorredijk en omstreken is toch te zien dat deze kanalen nog geen LCN toewijzing hebben. Hoe kan je deze kanalen dan tegenkomen als je DVB-C ontvanger op een ander land ingesteld wordt?Oorspronkelijk geplaatst door antartic
Hier in Emmen is alles gelukt met de zenders.
Grappig is dat mijn LG tv die op een ander land staat dan Nederland (Spanje geloof ik) ook de UPC zenders kan zien die officieel nog niet zijn toegevoegd. Zoals The Indonesia Channel, russia today, UPC Info & Kijktips en nog een paar anderen.
Dat zou toch nog niet mogen kunnen? Niet dat ik het erg vind.
Een LCN is maar een eigenschap van een service. Dat een service geen LCN toegewezen heeft gekregen hoeft niet te betekenen dat die service ook niet wordt doorgegeven. De enige consequentie is dat door de Nederlandse kabebedrijven "goedgekeurde" apparatuur dat kanaal niet zullen tonen in de uiteindelijke kanalenlijst die de gebruiker te zien krijgt. Wanneer sommige apparatuur op een ander land wordt ingesteld vervallen allerlei door de Nederlandse kabelbedrijven opgelegde beperkingen voor "goedkeuring". Mijn buggy "goedgekeurde" TV heeft ook meer handige functionaliteit als deze gebruikt wordt in andere landen. Helaas heeft Ziggo de firmware zodanig laten aanpassen dat de TV gaan kanalen wil vinden als er voor een ander land wordt gekozen, dus kan ik er geen gebruik van maken.Soundwork schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 17:59:
Wat ik niet snap, in de scans van Gorredijk en omstreken is toch te zien dat deze kanalen nog geen LCN toewijzing hebben. Hoe kan je deze kanalen dan tegenkomen als je DVB-C ontvanger op een ander land ingesteld wordt?
In mijn geval helaas een noodzaak, behalve dvb-c kijk ik ook dvb-s op die TV. Als ik de TV op nederland/ziggo zet kan ik niet alleen de kabel zenders niet van zender plek wijzigen, ook de sat zenders kunnen niet verplaatst worden. Daar niemand een zenderlijst voor de sat zenders mee stuurt moet ik de boel dus wel op een ander land zetten om een beetje normaal tv te kunnen kijken.
Omdat het handmatig opstellen van een frequentieplan nogal een gedoe was en er hier en daar ook wat foutjes inslopen heb ik besloten om toch maar een tooltje te maken voor het genereren van een frequentieplan. Onderstaand het resultaat voor de regio Ziggo/West/Alkmaar - Gemeente Zeevang:

De volgende bron bestanden worden (optioneel) door het tooltje gebruikt voor de generatie van het frequentieplan:
- RTV Transport streams: gegenereerd door DVB analyser tooltje;
- VOD Transport streams: deels gegenereerd door DVB analyser tooltje en deels handmatig aangevuld omdat niet alle VOD Transport streams in de DVB Service Information zijn vermeld;
- Analoge TV kanalen: gekopieerd van provider website als CSV;
- Internet upstreams: gegenereerd door DOCSIS analyser tooltje;
- Internet downstreams: genereerd door DOCSIS analyser tooltje;
- Toe te voegen handmatig bepaalde frequenties: Het frequentieplan tooltje genereert ook vrije frequenties in het frequentieplan op basis van de aangetroffen ruimte in het frequentieplan. Omdat niet kan worden uitgegaan van een vast raster kan via dit bestand bijvoorbeeld handmatig verspilde ruimte definities worden toegevoegd om de vrije frequenties op de correcte afstemfrequenties uit te lijnen. Ook gebruik ik dit bestand om bijvoorbeeld de recent aangetroffen "Lege transport streams" aan te vullen de juiste afstem karakteristieken;
- DVB-T frequenties: een bestand met alle DVB-T frequenties in Nederland waaruit het tooltje op basis van één of meerdere plaatsnamen de mogelijke interferende DVB-T frequenties kiest voor verwerking in de opmerkingen kolom;
- DAB+ frequenties: een bestand met alle DAB+ frequenties in Nederland waaruit het tooltje op basis van één of meerdere provincienamen de mogelijke interferende DVB-T frequenties kiest voor verwerking in de opmerkingen kolom;
- Overige externe frequenties: een bestand met alle overige externe frequenties (P2000, T2000 en Mobiele communicatie) in Nederland die mogelijk kunnen interferen voor verwerking in de opmerkingen kolom;
In vergelijking met het handmatig opgestelde frequentieplan zijn de volgende zaken veranderd:
- De QAM kolom is hernoemd in Modulatie;
- Het analoge radio kanalen gebied heeft een andere kleur gekregen in voorbereiding op de mogelijkheid om ook analoge radio kanalen (optioneel) te gaan toevoegen. Daar is echter nog wat uitzoek werk voor nodig om de karakteristieken van een FM radio kanaal te achterhalen zodat de frequentieband van een radio kanaal t.o.v. de afstemfrequentie juist kan worden gegenereerd. Ook twijfel ik nog of het opnemen van de radio kanalen en de vrije kanalen het frequentieplan niet te onoverzichtelijk lang gaat maken;
- Alle verspilde ruimte wordt gedetecteerd en rood gemarkeerd weergegeven in het frequentieplan. De rode rijen zonder tekst volgend op een analoog TV kanaal geven 1 MHz bandbreedte weer om een analoog TV kanaal met een bandbreedte van 7 MHz in een 8 MHz frequentieraster te plaatsen.
De enige optionele handmatige wijziging die nu nog aan het door het tooltje gegeneerde Excel sheet toegevoegd kan worden is de nog onbenutte ruimte in de RTV Transport streams opnemen in de beschikbaar kolom. Die informatie moet echter handmatig bepaald worden met TransEdit waardoor ik dat alleen voor mijn regio zal toevoegen. In bovenstaand voorbeeld heb ik dat echter nog achterwege gelaten zodat duidelijk is wat er gegenereerd wordt.
De basis is er, maar ik moet nog wat toevoegen voor de automatische detectie van vrije analoge TV kanalen met een bandbreedte van 7 MHz zoals bijvoorbeeld in het frequentieplan van Ziggo/UPC/Gorredijk voorkomen. Het tooltje zoekt nu alleen naar vrij frequenties met een 8 MHz bandbreedte. Ook moeten er nog wat zaken optioneel worden zoals de Internet upstreams als daar geen bron bestand voor beschikbaar is. Ook moet er bij het inlezen van de bronbestanden nog gecontroleerd worden of de waarden correct zijn en er bijvoorbeeld geen frequenties overlappen. Als iemand fouten ziet in het bovenstaande gegenereerde frequentieplan dan hoor ik dat graag zodat die fouten kan corrigeren in het tooltje.

De volgende bron bestanden worden (optioneel) door het tooltje gebruikt voor de generatie van het frequentieplan:
- RTV Transport streams: gegenereerd door DVB analyser tooltje;
- VOD Transport streams: deels gegenereerd door DVB analyser tooltje en deels handmatig aangevuld omdat niet alle VOD Transport streams in de DVB Service Information zijn vermeld;
- Analoge TV kanalen: gekopieerd van provider website als CSV;
- Internet upstreams: gegenereerd door DOCSIS analyser tooltje;
- Internet downstreams: genereerd door DOCSIS analyser tooltje;
- Toe te voegen handmatig bepaalde frequenties: Het frequentieplan tooltje genereert ook vrije frequenties in het frequentieplan op basis van de aangetroffen ruimte in het frequentieplan. Omdat niet kan worden uitgegaan van een vast raster kan via dit bestand bijvoorbeeld handmatig verspilde ruimte definities worden toegevoegd om de vrije frequenties op de correcte afstemfrequenties uit te lijnen. Ook gebruik ik dit bestand om bijvoorbeeld de recent aangetroffen "Lege transport streams" aan te vullen de juiste afstem karakteristieken;
- DVB-T frequenties: een bestand met alle DVB-T frequenties in Nederland waaruit het tooltje op basis van één of meerdere plaatsnamen de mogelijke interferende DVB-T frequenties kiest voor verwerking in de opmerkingen kolom;
- DAB+ frequenties: een bestand met alle DAB+ frequenties in Nederland waaruit het tooltje op basis van één of meerdere provincienamen de mogelijke interferende DVB-T frequenties kiest voor verwerking in de opmerkingen kolom;
- Overige externe frequenties: een bestand met alle overige externe frequenties (P2000, T2000 en Mobiele communicatie) in Nederland die mogelijk kunnen interferen voor verwerking in de opmerkingen kolom;
In vergelijking met het handmatig opgestelde frequentieplan zijn de volgende zaken veranderd:
- De QAM kolom is hernoemd in Modulatie;
- Het analoge radio kanalen gebied heeft een andere kleur gekregen in voorbereiding op de mogelijkheid om ook analoge radio kanalen (optioneel) te gaan toevoegen. Daar is echter nog wat uitzoek werk voor nodig om de karakteristieken van een FM radio kanaal te achterhalen zodat de frequentieband van een radio kanaal t.o.v. de afstemfrequentie juist kan worden gegenereerd. Ook twijfel ik nog of het opnemen van de radio kanalen en de vrije kanalen het frequentieplan niet te onoverzichtelijk lang gaat maken;
- Alle verspilde ruimte wordt gedetecteerd en rood gemarkeerd weergegeven in het frequentieplan. De rode rijen zonder tekst volgend op een analoog TV kanaal geven 1 MHz bandbreedte weer om een analoog TV kanaal met een bandbreedte van 7 MHz in een 8 MHz frequentieraster te plaatsen.
De enige optionele handmatige wijziging die nu nog aan het door het tooltje gegeneerde Excel sheet toegevoegd kan worden is de nog onbenutte ruimte in de RTV Transport streams opnemen in de beschikbaar kolom. Die informatie moet echter handmatig bepaald worden met TransEdit waardoor ik dat alleen voor mijn regio zal toevoegen. In bovenstaand voorbeeld heb ik dat echter nog achterwege gelaten zodat duidelijk is wat er gegenereerd wordt.
De basis is er, maar ik moet nog wat toevoegen voor de automatische detectie van vrije analoge TV kanalen met een bandbreedte van 7 MHz zoals bijvoorbeeld in het frequentieplan van Ziggo/UPC/Gorredijk voorkomen. Het tooltje zoekt nu alleen naar vrij frequenties met een 8 MHz bandbreedte. Ook moeten er nog wat zaken optioneel worden zoals de Internet upstreams als daar geen bron bestand voor beschikbaar is. Ook moet er bij het inlezen van de bronbestanden nog gecontroleerd worden of de waarden correct zijn en er bijvoorbeeld geen frequenties overlappen. Als iemand fouten ziet in het bovenstaande gegenereerde frequentieplan dan hoor ik dat graag zodat die fouten kan corrigeren in het tooltje.
De gegenereerde versie van het frequentieplan van Ziggo/UPC/Gorredijk - Gemeente Opsterland:

Iemand enig idee waarom het analoge TV kanaal Veronica / Disney XD op 535.26 MHz is geplaatst volgens de Ziggo website i.p.v. 535.25 MHz?
Niemand een capture gemaakt in Emmen en omgeving?

Iemand enig idee waarom het analoge TV kanaal Veronica / Disney XD op 535.26 MHz is geplaatst volgens de Ziggo website i.p.v. 535.25 MHz?
Zou die 535.26 MHz niet gewoon een typefout zijn?
Dat is natuurlijk mogelijk. In het handmatig gemaakte frequentieplan had ik dat kennelijk onbewust aangepast, maar in de gegenereerde versie dacht ik in eerste instantie aan een (afrondings)bug totdat ik de door Ziggo gemaakte lijst nog eens goed bekeek:

In de Regio(?) kolom wordt ook 29+ aangegeven.
Ik vraag me ook af waarom Ziggo de naam van het "National Geographic Channel" kanaal afkapt tot "National Geographic Chann" op de website. Dat is toch niet nodig in HTML?

In de Regio(?) kolom wordt ook 29+ aangegeven.
Ik vraag me ook af waarom Ziggo de naam van het "National Geographic Channel" kanaal afkapt tot "National Geographic Chann" op de website. Dat is toch niet nodig in HTML?
Een technische vraagje, weet iemand hoe je hier het logical channel number uit kan halen?
Had dit eerst in het ziggo topic geplaatst maar zie dat dit een beter plaats is voor deze vraag.
Dit is de data zoals die in het voormalig Ziggo netwerk mee komt na de overgang op UPC. Ik ben hier al een paar avonden mee aan het stoeien en zie iets over het hoofd.
b.v. service_ID: 18042 = 0x467a als ik deze opzoek in DVB-DescriptorTag: 131 dan zou het channel number 0x28 = 40 zijn dit komt niet overeen met wat ik op http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/upc.shtml vindt daar is 49 of 849
Iemand een idee hoe het zit ?
Had dit eerst in het ziggo topic geplaatst maar zie dat dit een beter plaats is voor deze vraag.
Dit is de data zoals die in het voormalig Ziggo netwerk mee komt na de overgang op UPC. Ik ben hier al een paar avonden mee aan het stoeien en zie iets over het hoofd.
b.v. service_ID: 18042 = 0x467a als ik deze opzoek in DVB-DescriptorTag: 131 dan zou het channel number 0x28 = 40 zijn dit komt niet overeen met wat ik op http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/upc.shtml vindt daar is 49 of 849
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
| Transport_stream_ID: 2055 (0x0807) Original_network_ID: 1536 (0x0600) [= UPC Satellite | UPC] reserved_1: 15 (0x0f) Transport_descriptor_length: 121 (0x0079) DVB-DescriptorTag: 68 (0x44) [= cable_delivery_system_descriptor] descriptor_length: 11 (0x0b) Frequency: 124810496 (= 770.7500 MHz) FEC_outer: 2 (0x02) [= RS(204/188)] reserved_1: 4095 (0xfff) Modulation (Cable): 5 (0x05) [= 256 QAM] Symbol_rate: 430080 (= 6.9000) FEC_inner: 15 (0x0f) [= No conv. coding] DVB-DescriptorTag: 65 (0x41) [= service_list_descriptor] descriptor_length: 36 (0x24) service_ID: 18042 (0x467a)[ --> refers to PMT program_number] service_type: 2 (0x02) [= digital radio sound service] service_ID: 18043 (0x467b)[ --> refers to PMT program_number] service_type: 2 (0x02) [= digital radio sound service] service_ID: 18044 (0x467c)[ --> refers to PMT program_number] service_type: 2 (0x02) [= digital radio sound service] service_ID: 18045 (0x467d)[ --> refers to PMT program_number] service_type: 2 (0x02) [= digital radio sound service] service_ID: 18046 (0x467e)[ --> refers to PMT program_number] service_type: 2 (0x02) [= digital radio sound service] service_ID: 18047 (0x467f)[ --> refers to PMT program_number] service_type: 2 (0x02) [= digital radio sound service] service_ID: 18048 (0x4680)[ --> refers to PMT program_number] service_type: 2 (0x02) [= digital radio sound service] service_ID: 19041 (0x4a61)[ --> refers to PMT program_number] service_type: 1 (0x01) [= digital television service] service_ID: 19042 (0x4a62)[ --> refers to PMT program_number] service_type: 1 (0x01) [= digital television service] service_ID: 19043 (0x4a63)[ --> refers to PMT program_number] service_type: 1 (0x01) [= digital television service] service_ID: 19046 (0x4a66)[ --> refers to PMT program_number] service_type: 25 (0x19) [= advanced codec HD digital television service] service_ID: 19047 (0x4a67)[ --> refers to PMT program_number] service_type: 1 (0x01) [= digital television service] DVB-DescriptorTag: 95 (0x5f) [= private_data_specifier_descriptor] descriptor_length: 4 (0x04) PrivateDataSpecifier: 40 (0x00000028) [= EACEM] DVB-DescriptorTag: 131 (0x83) [= User defined/ATSC reserved] descriptor_length: 44 (0x2c) Descriptor-data: 46 7b ff 2c 46 7a ff 28 46 7f ff 32 4a 62 fc 02 46 7e ff 2e 46 80 ff 2d 4a 61 fc 01 4a 66 ff a9 46 7c ff 2b 4a 63 fc 03 46 7d ff 2f DVB-DescriptorTag: 136 (0x88) [= User defined/ATSC reserved] descriptor_length: 16 (0x10) Descriptor-data: 4a 62 ff 9e 4a 63 ff 9f 4a 66 fc 0f 4a 61 ff 9d |
Waarom hebben ze eigenlijk niet gelijk het hele plan op de schop genomen met elke omzetting. Nu blijft het een bende bij ziggo. Vieze tussenruimtes, onbgebruikte tussenruimtes. Ze hadden dit gelijk netjes kunnen maken per regio. Gemiste kans.
Hoe, wat, waar, wat heb je nodig?ArChie schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:55:
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Je weet wel, capture van ts18 op 474Mhz
Zie -> ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"
[ Voor 3% gewijzigd door ThaHandy op 20-01-2015 17:27 ]
De juiste specificatie van de Logical Channel Descriptor vind je hier: http://www.mumudvb.net/si.../files/Specifiche_LCN.pdfRealist schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:51:
Een technische vraagje, weet iemand hoe je hier het logical channel number uit kan halen?
Het signaal van Ziggo/UPC is niet hetzelfde als het signaal van UPC. Op de digitalekabeltelevisie website wordt de kanalenlijst van het UPC signaal getoond. Hier vind je een voorbeeld van de kanalenlijst van het Ziggo/UPC signaal: ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"Dit is de data zoals die in het voormalig Ziggo netwerk mee komt na de overgang op UPC. Ik ben hier al een paar avonden mee aan het stoeien en zie iets over het hoofd.
Naar aanleiding van het samenvoegen van het netwerk van Ziggo met het netwerk van UPC, melden sommige mensen dat de kwaliteit na overschakelijk er op achter uit gaat. Zie bijvoorbeeld dit artikel met bijbehorende reacties. Heeft een van jullie gemeten wat de bitrates voor en na zijn en merkt een van jullie inderdaad iets aan de beeldkwaliteit?
Tja, dat vraag ik me ook af. Ze tuigen een heel circus op om de klanten persoonlijk te begeleiden bij de overgang, dus bij uitstek het moment om ook eens radicaal het volledige frequentieplan om te gooien om voorbereid te zijn op de dingen die komen gaan.DoeEensGek schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:14:
Waarom hebben ze eigenlijk niet gelijk het hele plan op de schop genomen met elke omzetting. Nu blijft het een bende bij ziggo. Vieze tussenruimtes, onbgebruikte tussenruimtes. Ze hadden dit gelijk netjes kunnen maken per regio. Gemiste kans.
Het frequentieplan had er dan na de overgang ook bijvoorbeeld zo uit kunnen zien:

25 analoge TV kanalen, 16 Internet downstreams, 4 VOD Transport streams, 40 RTV Transport streams en nog ruimte voor bijvoorbeeld 2 extra VOD Transport Streams, 8 extra Internet downstreams en 4 extra Internet upstreams (handig voor de inzet van 24x8 EuroDOCSIS 3.1 kabelmodems). Verder gebruiken de de digitale streams hetzelfde 8 MHz raster als KPN Digitenne, dus interfereert een KPN Digitenne Transport Stream hooguit op één corresponderende kabel frequentie voor een digitale stream i.p.v. twee in sommige frequentieplannen. Maar ja, kabelbedrijven en nadenken...
Bij mijn ouders thuis is een TV die het altijd deed nu ineens niet meer mogelijk om met de setupbox tv zenders te ontvangen. Nu was het signaal ook belaberd ( 8% ) maar wat dat eerst was weet ik niet. Maar ik weet wel dat het nu ineens niet meer werkt, waar het daarvoor gewoon normaal werkte.Opi schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 19:00:
Naar aanleiding van het samenvoegen van het netwerk van Ziggo met het netwerk van UPC, melden sommige mensen dat de kwaliteit na overschakelijk er op achter uit gaat. Zie bijvoorbeeld dit artikel met bijbehorende reacties. Heeft een van jullie gemeten wat de bitrates voor en na zijn en merkt een van jullie inderdaad iets aan de beeldkwaliteit?
Daarnaast moest ik mijn ( erg brakke ) cisco HD recorder ( die met HDMI handshake problemen van 2010 die ziggo nog altijd niet heeft opgelost ) resetten naar factory reset omdat ik anders geen geluid had over de HDMI kabel.
Al met al werkt het weer, maar is het altijd maar de vraag hoe lang.... Helaas is overstappen niet echt een optie want er komt hier (voorlopig in ieder geval) geen glasvezel.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Wat mij betreft laten we in dit topic de linkjes naar klakkeloos door Totaal TV overgenomen Ziggo propaganda berichten achterwege. Zolang de overschrijvers aldaar niet in staat zijn om zelf technisch/journalistiek te onderzoeken of die meldingen van de bedrijfsfantasten ook echt kloppen levert het alleen maar ruis op.Opi schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 19:00:
ArChie Bedankt voor de info en de verwijzingen naar de Gorredijk lijst. Voor de regio Mill krijg ik exact dezelfde lijst nu.ArChie schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 18:57:
[...]
De juiste specificatie van de Logical Channel Descriptor vind je hier: http://www.mumudvb.net/si.../files/Specifiche_LCN.pdf
[...]
Het signaal van Ziggo/UPC is niet hetzelfde als het signaal van UPC. Op de digitalekabeltelevisie website wordt de kanalenlijst van het UPC signaal getoond. Hier vind je een voorbeeld van de kanalenlijst van het Ziggo/UPC signaal: ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"
Even ter aanvulling op wat Archie al schreef; Ziggo decoders gebruiken de LogicalChannelDescriptor: 131. De UPC mediaboxen gebruiken een eigen UPCLogicalChannelDescriptor 129 voor de logical channel nummers. De lijst op http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/upc.shtml is gebaseerd op een origineel UPC-signaal, en gebruikt de UPCLogicalChannelDescriptor voor de kanaalnummers voor de mediabox. De kanaalnummers voor CI+ (NIT) worden uit de gewone LogicalChannelDescriptor gehaaldRealist schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:51:
Ik heb nog geen Ziggo signaal van na de migratie bekeken of daar ook door ook de UPCLogicalChannelDescriptor in zit.
OK, duidelijk.ThaHandy schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 17:20:
Je weet wel, capture van ts18 op 474MhzZie -> ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"
Heb nog geen USB stick, dus of iemand anders pakt het nu op, of het moet nog even geduld hebben. Ben wel van plan een Sundtek of iets dergelijks op te pikken ergens.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Ben niet geheel thuis in TV frequenties etc.
Sinds onze regio (Gorredijk) is overgezet heb ik een probleem dat Ziggo nogal traag oplost. Op de decoder komt bij een aantal kanelen geen signaal binnen (waaronder ARD HD, ZDF HD, BBC1 HD en Animal Planet HD) is dit op een logische manier te verklaren? Overige kanalen geen probleem.
Misschien dat iemand in deze regio deze problemen herkent? Zit zelf in Haulerwijk overigens
Sinds onze regio (Gorredijk) is overgezet heb ik een probleem dat Ziggo nogal traag oplost. Op de decoder komt bij een aantal kanelen geen signaal binnen (waaronder ARD HD, ZDF HD, BBC1 HD en Animal Planet HD) is dit op een logische manier te verklaren? Overige kanalen geen probleem.
Misschien dat iemand in deze regio deze problemen herkent? Zit zelf in Haulerwijk overigens
Best leuk soms krijg je hier zeer bruikbare informatie waar je niet om vraagt. Ik ben meteen gaan kijken maar helaas zit er geen DVB-DescriptorTag: 129 in het signaal hier. De lijst van Ziggo is volkomen k.. of r... net hoe je hem wil noemen.digitalekabeltv schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 08:37:
[...]
Even ter aanvulling op wat Archie al schreef; Ziggo decoders gebruiken de LogicalChannelDescriptor: 131. De UPC mediaboxen gebruiken een eigen UPCLogicalChannelDescriptor 129 voor de logical channel nummers. De lijst op http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/upc.shtml is gebaseerd op een origineel UPC-signaal, en gebruikt de UPCLogicalChannelDescriptor voor de kanaalnummers voor de mediabox. De kanaalnummers voor CI+ (NIT) worden uit de gewone LogicalChannelDescriptor gehaald
Ik heb nog geen Ziggo signaal van na de migratie bekeken of daar ook door ook de UPCLogicalChannelDescriptor in zit.
Ik ben mijn python kennis maar weer een beetje aan het oppoetsen gegaan en bezig om een cable scan te maken die een nette lijst maakt. Uitganspunt wordt nu een array met een basis structuur (zender volgorde). Scannen en aan de hand van LCN in de array het juiste channel nummer voor mijn lijst erbij zoeken. Op die manier maak ik dan een lijst.
Nieuwe zenders worden onder aan de lijst toegevoegd en kun je dan met de afstands bediening op de juiste plek zetten, bij een volgende scan is die dan bekend en blijft netjes op zijn plaats.
Moet nog een beetje knutsellen maar het begint er op te lijken.
ARD HD, ZDF HD, BBC1 HD zitten alle op 1 transport stream.Johanson16 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:24:
Ben niet geheel thuis in TV frequenties etc.
24Kitchen, Animal Planet HD, BBC Entertainment, SBS 9 zitten op een andere.
Je kan nog even kijken of dus 24Kitchen, BBC Entertainment, SBS 9 het wel doen.
Als deze allemaal niet werken heb je waarschijnlijk geen of onvoldoende signaal op de frequenties 810 en 818 Mhz. Dat zou aan je bekabeling kunnen liggen.
Van de andere zenders doet alleen BBC Entertainment niets, 24Kitchen en SBS 9 heb ik wel gewoon goed signaal. Bekabeling is naar mijn weten goed, signaalsterkte is ook goed
En de BER? Staat deze op 0?Johanson16 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:21:
Van de andere zenders doet alleen BBC Entertainment niets, 24Kitchen en SBS 9 heb ik wel gewoon goed signaal. Bekabeling is naar mijn weten goed, signaalsterkte is ook goed
Omdat de 800MHz frequenties behoorlijk hoge frequenties zijn is juist daar de kwaliteit van de kabel en connectoren heel belangrijk. Slechte kabel (bouwmarkt kwaliteit) heeft veel meer demping op hoge frequenties dan goede kabel. En dan krijg je dit soort dingen.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Dat niet alleen: je connectoren moeten ook "strak" op de wandcontactdoos zitten.elsinga schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 21:14:
Omdat de 800MHz frequenties behoorlijk hoge frequenties zijn is juist daar de kwaliteit van de kabel en connectoren heel belangrijk. Slechte kabel (bouwmarkt kwaliteit) heeft veel meer demping op hoge frequenties dan goede kabel. En dan krijg je dit soort dingen.
Bij mij zat hij iets te los, en meteen uitval op de transportstreams in het 800 MHz bereik.
Ik zal vanavond eens kijken, eigenlijk nooit eerder problemen gehad met signaal. Had meer het idee dat er iets niet goed is overgezet door Ziggo omdat het probleem zich pas voor deed nadat we zijn overgezet.
Als er nu transport streams (waar je naar kijkt) verplaatst zijn naar 800MHz (in plaats van streams die je toen niet bekeek), dan had je er eerst ook last van maar wist je het niet.
Ziggo is in de voormalige regio 1111 aan het sleutelen met de ecm's... andere lengte is erbij gekomen (34, versus 3C en 44) en de speciale CHID FFFF is weer terug. Het lijkt erop alsof het alleen is bij zenders uit het basispakket.
[ Voor 195% gewijzigd door Hotzenwalder op 22-01-2015 20:01 ]
Mijn neotion cam module in voormalige regio 1111 is uitgevallen rond 19.00 uur.
Iemand meer met dit probleem ?
Gebruik deze nu 3 jaar in een Samsung D8000 TV.
Iemand meer met dit probleem ?
Gebruik deze nu 3 jaar in een Samsung D8000 TV.
[ Voor 18% gewijzigd door limboconnect op 22-01-2015 20:22 ]
Rond dat tijdstip is er een wijziging geweest in het 1111 netwerk. Andere ecm lengtes, andere chids...
Mmmm oke zou ik ziggo moeten bellen of kan ik zelf hier iets aan doen ?Hotzenwalder schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:28:
Rond dat tijdstip is er een wijziging geweest in het 1111 netwerk. Andere ecm lengtes, andere chids...
opnieuw scannen misschien of even je kaart opnieuw activeren via mijn ziggo? neotion cam resetten?
Scannen geen resultaatHotzenwalder schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:36:
opnieuw scannen misschien of even je kaart opnieuw activeren via mijn ziggo? neotion cam resetten?
Ga tv maar van de muur halen anders kom ik niet aan de cam
Er is bij Ziggo een storing met CI+ cams. Zie: http://www.totaaltv.nl/ni...andelijke-tv-storing.html
en Ziggo Community: https://community.ziggo.n...iled-na-update-ziggo-1318 en Ziggo gebruikers: http://ziggo-gebruikers.n...d.php?p=481151#post481151
en Ziggo Community: https://community.ziggo.n...iled-na-update-ziggo-1318 en Ziggo gebruikers: http://ziggo-gebruikers.n...d.php?p=481151#post481151
[ Voor 41% gewijzigd door rick1970 op 22-01-2015 20:47 ]
De propaganda is toch maar teniet gedaan via dezelfde site.ArChie schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:03:
[...]
Wat mij betreft laten we in dit topic de linkjes naar klakkeloos door Totaal TV overgenomen Ziggo propaganda berichten achterwege. Zolang de overschrijvers aldaar niet in staat zijn om zelf technisch/journalistiek te onderzoeken of die meldingen van de bedrijfsfantasten ook echt kloppen levert het alleen maar ruis op.
http://www.totaaltv.nl/ni...doorgifte-hd-zenders.html
Dus eigenlijk kan je gewoon stellen dat het achteruitgang is voor de meeste Ziggo klanten.
Over het algemeen is VBR slechter dan een vaste bitrate.
Maar dan moet dit bij de huidige UPC headend toch ook al het geval zijn? Of heb ik dit fout?
Ik zie niet wat de verdienste van die site is met het plaatsen van een volgend bericht van de afdeling bedrijfsfantasie van Ziggo. Ik zie nog steeds geen duidelijke journalistieke/technische interpretatie van de informatie die de andere bedrijfsfantast van Ziggo heeft verzonden om de eerder verkondigde onzin van zijn collega te weerspreken. De eerste bedrijfsfantast heeft duidelijk als reactie op de berichten over de verslechterde beeldkwaliteit zomaar wat geroepen zonder dat te laten controleren door medewerkers die er hopelijk wel iets van weten. Zeg maar de normale gang van zaken bij de afdeling bedrijfsfantasie. Eerst alles ontkennen al kan iedereen zien dat er wel iets aan de hand is.Soundwork schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 21:18:
De propaganda is toch maar teniet gedaan via dezelfde site.
Vervolgens worden er wat mensen bij de provider wakker die ook wel begrijpen dat het toch niet zo moeilijk zal zijn voor klanten om met alle internet bronnen aan te tonen dat die bedrijfsfantast een enorme duim heeft en volgt een soort van rectificatie waarin vooral weer van alles wordt aangedragen om te voorkomen dat het woord lagere kwaliteit wordt gebruikt. Je zou bijna gaan denken dat ze de bitrate verlagen om de kwaliteit te verhogen. En kennelijk valt dat kwartje weer niet bij die site, komt er geen nader onderzoek en zijn ze dus in feite niets meer dan een spreekbuis van Ziggo door weer een berichtje klakkeloos over te nemen.
Daar gaat het niet om. Waar het wel om gaat is dat iedere vorm van nabewerking van het bronsignaal door de providers per definitie leidt tot een lagere kwaliteit en dat er dus geen sprake meer is van het 1-op-1 doorzetten van het bronsignaal naar de klanten.Over het algemeen is VBR slechter dan een vaste bitrate.