Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terrestrial schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:43:
Ja maar dat is juist het punt. De kaarten zijn niet compatible met elkaar en de uitgezonden ecm's verschillen voor dezelfde zender in beide regio's en dus zijn de kaart antwoorden ook anders.
De oranje Ziggo smartcard is voor het gehele Ziggo gebied hetzelfde. Bij registratie door de klant wordt deze afhankelijk van het adres van de klant geregistreerd in de Irdeto database van Ziggo/West of van Ziggo/Oost, dus niet in beide. ECM's bevatten de decryptiesleutels voor een kanaal en die decryptiesleutels zijn zelf ook weer beveiligd met encryptie. De sleutel voor het verwijderen van de encryptie op de decryptie sleutels in de ECM's wordt afgegeven door de smartcard indien de smartcard heeft bepaald dat de klant het kanaal mag bekijken. Het bepalen of de klant een kanaal mag bekijken doet de smartcard of basis van informatie die wordt ontvangen via EMM's en die EMM's worden door de Irdeto CAS verstuurd naar de geregistreerde smartcards in de Irdeto database. In die Irdeto database wordt bij iedere geregistreerde smartcard vastgelegd welke abonnementen de klant heeft afgesloten zodat met de EMM's de juiste abonnementsinformatie naar de smartcard van de klant kan worden verzonden. Al dit verkeer is overigens één richtingsverkeer, dus van DTV headend naar de klant. Een digitale DVB ontvanger maakt geen contact met de Irdeto database voor het ophalen van decryptie sleutels.

Een Ziggo klant mag dus overal in het land een oranje Irdeto smartcard kopen omdat pas bij registratie op basis van het adres van de klant bepaald wordt in welke Ziggo Irdeto database de smartcard wordt toegevoegd. Het is ook mogelijk om een oranje Irdeto smartcard mee te nemen tijdens verhuizing van Ziggo/West naar Ziggo/Oost en omgekeerd. Daarvoor moeten wel administratieve handelingen worden verricht omdat de smartcard uit de ene database gehaald moet worden om vervolgens opgenomen te worden in de andere databbase.

Bovenstaande geldt echter niet voor de oude Casema smartcards en blauwe Ziggo smartcard. Alle Irdeto principes blijven gelijk, maar de smartcard werkt op basis van een andere ID waarbij een aparte Irdeto database hoort die Ziggo alleen in Ziggo/West gebied heeft geïnstalleerd. In feite heeft Ziggo in Ziggo/West gebied het schoolvoorbeeld voor meerdere aanbieders op dezelfde infrastructuur waarbij gebruikt wordt gemaakt van gelijke hardware bij de klanten. In de begin periode van het samenvoegen van Casema en Multikabel waren de kanalen pakketten die bij de Casema en Multikabel smartcards hoorden ook niet gelijk, maar was het wel mogelijk om op ieder adres in het gehele Ziggo/West gebied beide smartcards te gebruiken omdat de ECM's en EMM's voor beide smartcards in het gehele Ziggo/West gebied worden verspreid.
Ieder normaal bedrijf trekt zoiets gelijk.
Als je bedoelt het opheffen van de oude Casema en blauwe Ziggo smartcards dan heb je een punt. Ziggo had ook nooit aan die blauwe Ziggo smartcards moeten beginnen en de oude Casema smartcards de afgelopen jaren moeten vervangen door een oranje Ziggo smartcard zodat de "Casema" Irdeto database kan komen te vervallen. Hetzelfde geldt voor de onzin van het in stand houden van twee aparte DTV headends, maar daar lijkt nu een einde aan te komen als UPC tenminste nu alles vanuit HE Amsterdam gaat distribueren. Zo niet dan hebben we straks nog steeds twee headends, namelijk één voor voormalig UPC en één voor voormalig Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op zondag 28 december 2014 @ 15:04:
Interessant, al zal er wel een nieuwe Tv voor nodig gaan zijn... tenminste dat zag je met DVB-c nogal, dus ik verwacht nu eigenlijk ook een Tv in een doos waarop staat Kpn-certified.
Volgens het artikel wordt er ontwikkeld op basis van de CI+ 1.4 specificatie, dus zal het er vanaf hangen of de huidige apparatuur met CI+ 1.3 slot te upgraden is of dat er andere hardware nodig is. De tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:18:
Als het geen marktaandeel is, wat is die 10,2 procent verschil dan wel volgens jou, Donderstraaltje?
Simpel zat, als je in een Ziggo gebied zit/zat kon je geen UPC nemen en andersom. Daarbij zijn ook de oppervlaktes die ze bestrijken niet even groot. Kortom je kunt dit niet 1:1 vergelijken! Je vergelijkt nu appels met peren, beiden fruit maar daar houdt het mee op.

Kortom gewoon ff wachten, alle vergelijking die je nu maakt zijn allemaal doorgetrokken en dus voor een groot deel gebaseerd op lucht. Het is zoals het is of wordt en niemand anders dan Ziggo/UPC weten dat nu. Voorlopig hebben we niks te vrezen, dat staat al wel vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dejong12 schreef op zondag 28 december 2014 @ 15:23:
Met welke tool kun je het beste een TS capture bestand maken?
Voor het maken van een TS capture bestand in Windows heb je twee dingen nodig, namelijk:
1. DVB-C PC-TV tuner hardware met BDA drivers;
2. Software waarmee je van een volledige Transport Stream een capture kan maken. Voorheen was het advies altijd om daarvoor de gratis Twinhan THTSCapture tool te gebruiken, maar die is tegenwoordig moeilijk vindbaar. Een alternatief is om de TransEdit tool van DVBViewer te gebruiken die voor kopers van DVBViewer (€ 15,00) gratis te downloaden is. Er zijn ongetwijfeld nog andere tools te vinden die de BDA drivers van de DVB-C PC-TV tuner kunnen aansturen, maar die ken ik niet.

Het schijnt ook te kunnen onder Linux al weet ik niet hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2014 @ 15:27:
Ik denk omdat Ziggo een hoger abonnee aandeel heeft dan UPC, dat het nieuwe Ziggo echt niet het UPC model gaat opdringen van Horizon en CI module huur.

Dit zijn nu juist de dingen, waar door Ziggo meer abonnees heeft.
Ik hoop het, maar uiteindelijk gaat LGI als koper van Ziggo en eigenaar van UPC met de scepter zwaaien en zullen zij bepalen wat het beleid gaat worden. Dat er nu gekozen is voor het "systeem" van UPC is een eerste aanwijzing welke kant het opgaat. Verder heeft UPC natuurlijk een paar jaar geleden grote contracten afgesproken diverse leveranciers van het Horizon platform waarbij ongetwijfeld allerlei minimum afname garanties zijn afgegeven voor een zo gunstig mogelijke inkoopprijs voor UPC die nu niet zomaar even zijn terug te draaien met de mededeling dat ze het beleid gaan omgooien vanwege de overname van Ziggo. Het is natuurlijk niet voor niets dat UPC met dwang probeert om bij iedere UPC klant minimaal één zo'n waardeloze Samsung Horizonbox in huis te krijgen. En aangezien LGI toch moeilijk binnen het nieuwe UPC/Ziggo twee verschillende soorten beleid kan handhaven is het volgens mij een kwestie van tijd dat de voormalig Ziggo klanten ook geconfronteerd gaan worden met het oude UPC beleid. De voormalig UPC klanten gaan het immers in het kader van gelijke behandeling niet pikken als zij straks ook geen vrije hardware keuze krijgen. De tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong12
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-08 19:02
ArChie schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:53:
[...]

Voor het maken van een TS capture bestand in Windows heb je twee dingen nodig, namelijk:
2. Software waarmee je van een volledige Transport Stream een capture kan maken. Voorheen was het advies altijd om daarvoor de gratis Twinhan THTSCapture tool te gebruiken, maar die is tegenwoordig moeilijk vindbaar. Een alternatief is om de TransEdit tool van DVBViewer te gebruiken die voor kopers van DVBViewer (€ 15,00) gratis te downloaden is. Er zijn ongetwijfeld nog andere tools te vinden die de BDA drivers van de DVB-C PC-TV tuner kunnen aansturen, maar die ken ik niet.

Het schijnt ook te kunnen onder Linux al weet ik niet hoe.
Ik heb de Twinhan tool vrij gemakkelijk gevonden. Ik heb ook gelijk even een TS gemaakt van mijn gebied (8600). Als je wilt kan ik die naar je sturen. Ik ken wel mensen in Opsterland, maar ik weet niet of zij Ziggo hebben, dus misschien kan ik na 5 januari een TS opsturen uit dat gebied, maar dat is niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dejong12 schreef op zondag 28 december 2014 @ 18:19:
Ik heb de Twinhan tool vrij gemakkelijk gevonden. Ik heb ook gelijk even een TS gemaakt van mijn gebied (8600). Als je wilt kan ik die naar je sturen. Ik ken wel mensen in Opsterland, maar ik weet niet of zij Ziggo hebben, dus misschien kan ik na 5 januari een TS opsturen uit dat gebied, maar dat is niet zeker.
Oké, de oude mij bekende vaste locaties van de Twinhan THTSCapture tool werken niet meer en ik hoor van anderen dat het lastig was om ergens een kopie te vinden. Ik ben zelf de laatste tijd meer de TransEdit tool gaan gebruiken voor het maken van TS captures.

Ik heb onlangs een bijgewerkt overzicht voor Ziggo/Oost/Sneek geplaatst:
ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"

En ook het frequentieplan bijgewerkt:

Op dit moment is er dus niet echt een noodzaak voor een nieuwe capture, of je moet even willen verifiëren of het goed is gegaan. In het laatste geval kan je me een link naar de TS capture sturen via bijvoorbeeld een PM/PB. Mocht je toch kennissen weten te vinden in Gorredijk e.o. met een Ziggo abonnement die een capture kunnen maken dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43
ArChie schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:46:
[...]

Volgens het artikel wordt er ontwikkeld op basis van de CI+ 1.4 specificatie, dus zal het er vanaf hangen of de huidige apparatuur met CI+ 1.3 slot te upgraden is of dat er andere hardware nodig is. De tijd zal het leren.
Mja ok, maar nu al kan je denk ik zeggen dat als je nu al geen ip-connected Tv hebt (dus geen Smart), je sowieso achter het net vist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Sjah schreef op zondag 28 december 2014 @ 21:10:
[...]

Mja ok, maar nu al kan je denk ik zeggen dat als je nu al geen ip-connected Tv hebt (dus geen Smart), je sowieso achter het net vist.
Wat mij betreft mis je niks aan die interactieve diensten (geld klopperij), bovendien zijn er genoeg mogelijkheden om ze als nog op je TV te krijgen via een stickie.

En Archie, je kunt nog steeds een abo met CI+ module bestellen maar dan moet je geen 2 of 3 in 1 pakketten nemen maar de producten los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:00
Ik ben vooral benieuwd naar het antwoord op de vervolgvraag van Dan in dat topic: blijft RTL4 HD op kanaalnummer 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Zonder smartcard ja staat er, de meeste hier hebben wel een smartcard en zolang het met een smartcard nog kan is het geen probleem lijkt me.
Het wordt pas vervelend als ze mochten overstappen ooit op de nagrivision codering; dan heb je ineens niet bepaald een fijn pakket meer over op je htpc.
Lees nog niks om verontrust over te zijn, maar des te meer uitstel hoe beter lijkt me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terrestrial schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:03:
En Archie, je kunt nog steeds een abo met CI+ module bestellen maar dan moet je geen 2 of 3 in 1 pakketten nemen maar de producten los.
Met andere woorden: Het zo moeilijk en duur mogelijk maken in een poging de klanten te dwingen zo'n waardeloze Samsung Horizonbox te nemen. Ook worden combinaties niet toegestaan door UPC. Het beleid van UPC is er dus duidelijk op gericht om het gebruik van CI+ en Mediaboxen zoveel mogelijk te ontmoedigen. Volgens mij heb ik dat al in meerdere reacties aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ArChie schreef op zondag 28 december 2014 @ 18:05:
[...]

Ik hoop het, maar uiteindelijk gaat LGI als koper van Ziggo en eigenaar van UPC met de scepter zwaaien en zullen zij bepalen wat het beleid gaat worden. Dat er nu gekozen is voor het "systeem" van UPC is een eerste aanwijzing welke kant het opgaat. Verder heeft UPC natuurlijk een paar jaar geleden grote contracten afgesproken diverse leveranciers van het Horizon platform waarbij ongetwijfeld allerlei minimum afname garanties zijn afgegeven voor een zo gunstig mogelijke inkoopprijs voor UPC die nu niet zomaar even zijn terug te draaien met de mededeling dat ze het beleid gaan omgooien vanwege de overname van Ziggo. Het is natuurlijk niet voor niets dat UPC met dwang probeert om bij iedere UPC klant minimaal één zo'n waardeloze Samsung Horizonbox in huis te krijgen. En aangezien LGI toch moeilijk binnen het nieuwe UPC/Ziggo twee verschillende soorten beleid kan handhaven is het volgens mij een kwestie van tijd dat de voormalig Ziggo klanten ook geconfronteerd gaan worden met het oude UPC beleid. De voormalig UPC klanten gaan het immers in het kader van gelijke behandeling niet pikken als zij straks ook geen vrije hardware keuze krijgen. De tijd zal het leren.
Maar dat is toch belachelijk, dat wij daarom allemaal moeten bloeden, omdat zij iets ooit hebben getekend?? Wat hebben wij met deze third-party te schaften?? :(

Overigens heb ik met mijn basis 3in1 wel degelijk een CI+ gekregen, zonder gezeur. Maar voor de duurdere 3in1 kan je gelijk hebben.
Jerrythafast schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:49:
Ik ben vooral benieuwd naar het antwoord op de vervolgvraag van Dan in dat topic: blijft RTL4 HD op kanaalnummer 4?
In verlengde daarvan, hoop dat Upc dat ook krijgt, alle HD op SD-posities. Maar was er niet een valide reden waarom dat nu niet zo is?

[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 29-12-2014 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe krijgen ze het bij Ziggo toch iedere keer weer voor elkaar om van wat eenvoudige informatie voor klanten en andere betrokkenen zo'n grote incorrecte puinhoop te maken? De Ziggo bedrijfsfantasten vallen nu weer over elkaar heen om via allerlei blogjes te melden dat de verstrekte informatie incorrect is danwel anders geïnterpreteerd moet worden. Zijn ze bij de afdeling bedrijfsfantasie (lees communicatie) ondertussen met hun gefantaseer, gelieg, gedraai en gekonkel zo de werkelijkheid uit het oog verloren dat ze niet meer in staat zijn om echte informatie op te leveren? Waarom zouden wij als klanten die Ziggo bedrijfsfantasten nog geloven als zij iets te melden hebben? Dat zijn immers dezelfde personen die de klanten al jarenlang voorliegen, dus waarom zouden ze nu opeens de waarheid melden? Hebben ze soms opeens het licht gezien waardoor ze tot inkeer zijn gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Wat wordt er nu beweerd dan?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Jij hebt het vast over de nieuwe informatie die de heer Van Doeselaar naar buiten heeft gebracht?

(In een notendop: de zenderlijstjes die we voorbij hebben zien komen kloppen niet, er komen geen nieuwe SD-zenders beschikbaar bij de harmonisatie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op maandag 29 december 2014 @ 18:35:
Maar dat is toch belachelijk, dat wij daarom allemaal moeten bloeden, omdat zij iets ooit hebben getekend?? Wat hebben wij met deze third-party te schaften??
Dacht je dan dat UPC voor iedere klant die een abonnement afsluit apart de benodigde hardware gaat inkopen voor de dan geldende marktprijs? Of dat de hardware en software leveranciers zonder contracten speciaal voor UPC een Horizon platform gaan ontwikkelen en leveren zonder winst oogmerk? Inclusief UPC hebben hier te maken met commerciële partijen die zoveel mogelijk winst moeten tegen zo min mogelijk risico's, dus worden er contracten afgesloten.

UPC werkt een beleid uit voor een langere termijn en op basis van dat beleid worden er investeringen gedaan in hardware en software. UPC produceert niet zelf, dus daar hebben ze toeleveranciers voor nodig die bereid zijn om tegen een voor UPC zo gunstig mogelijke prijs te produceren waarvoor UPC als tegenprestatie bereid is om afname garanties te geven zodat de toeleveranciers kunnen begroten of hun investering uiteindelijk winstgevend zal zijn. Het beleid van UPC is nu gericht op het Horizon platform en daar zal een samenvoeging met Ziggo geen verandering in brengen. Er wordt niet voor niets gekozen voor het Horizon platform van UPC wat door de bedrijfsfantasten met hun gedraai en gekonkel nog voorzichtig het "systeem" van UPC wordt genoemd om niet gelijk teveel weerstand op te roepen onder de voormalig Ziggo klanten. Dus volgens mij zal ook voormalig Ziggo op termijn te maken gaan krijgen met het UPC beleid om iedere klant te verplichten om minimaal één zo'n waardeloze Samsung Horizonbox in huis te hebben want dat is immers de melkkoe van UPC Horizon platform.
Overigens heb ik met mijn basis 3in1 wel degelijk een CI+ gekregen, zonder gezeur. Maar voor de duurdere 3in1 kan je gelijk hebben.
Bij het huidige Ziggo wordt er geen bepaald type ontvanger of CI+ module gekoppeld aan een abonnement. Een klant mag dus volledig zelf bepalen welke ontvanger bij het abonnement gebruikt wordt. Bij UPC wordt de te gebruiken ontvanger min of meer opgelegd door UPC. Er zijn wat uitzonderingen te vinden, maar daar gaat het niet om in een discussie over beleid, want dat beleid zorgt er wel voor dat jij met allerlei beperkingen te maken krijgt. Wat is dat voor een flauwekul dat je geen 120 Mbps Internet abonnement in het pakket mag zonder zo'n waardeloze Samsung Horizonbox? Wat is dat voor een flauwekul dat je als klant verplicht wordt om extra maandelijkse kosten te betalen als je gewoon de basis digitale TV ook in HD wilt zien, eventueel met behulp van een CI+ module en smartcard tegen eenmalige aanschafkosten. Waarom wordt een UPC klant dan direct verplicht om allerlei ongevraagde onzin af te nemen middels een aanvullend TV abonnement?
In verlengde daarvan, hoop dat Upc dat ook krijgt, alle HD op SD-posities. Maar was er niet een valide reden waarom dat nu niet zo is?
Ja, dat wordt veroorzaakt door UPC met hun belachelijke beleid om klanten maandelijks extra te laten betalen om ook de kanalen in het basis pakket in HD te mogen bekijken. Daardoor kan niet iedereen de HD uitvoeringen van die kanalen bekijken en is het dus niet mogelijk om de HD simulcast descriptor toe te passen. Ook heeft UPC een beleid om klanten te dwingen gebruik te maken van die waardeloze Samsung Horizonbox, dus hebben ze er wel voor gezorgd dat daar de HD kanalen wel op de te verwachten plek staan en gaan ze dus niet de CI+ module of Mediabox aantrekkelijker maken met een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volg de diverse forums en je ziet dat overal verwarring is over de interpretatie van de door Ziggo verstrekte informatie die dan via diverse blogs moet worden toegelicht door de Ziggo bedrijfsfantasten in een poging de verwarring op te heffen. Ziggo is duidelijk niet in staat om alle uitgegeven informatie te checken op correctheid waardoor er weer sprake is van een hoog "en we doen maar wat" gehalte. Kennelijk is gekke Henkie van de afdeling bedrijfsfantasie dagen bezig geweest om een spreadsheetje in elkaar te prutsen vol fouten en onduidelijkheden waar de klanten het dan maar mee moeten doen. Ook is er totaal geen sprake van wat voor planning dan ook waardoor de Ziggo dealers alvast extra informatie krijgen voor een wat langere termijn waarbij ze vergeten om die dealers erop te wijzen dat het om een wat langere termijn gaat. Daar sta je dan als Ziggo dealer op 5 januari in Gorredijk in een discussie met een klant over de ontbrekende nieuwe SD kanalen die wel in jouw mail staan, maar toch niet te vinden zijn op de TV van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Modbreak:Voor die feedback heb je een TR en eventuele mods...

[ Voor 82% gewijzigd door Michael Knight op 01-01-2015 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 09:43

elsinga

=8-)

Ik vraag me af of we als Ziggo klanten niet gewoon zonder bijbetaling recht houden op de HD zenders die we nu hebben. Een overname breekt namelijk geen contracten open.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elsinga schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:10:
Ik vraag me af of we als Ziggo klanten niet gewoon zonder bijbetaling recht houden op de HD zenders die we nu hebben. Een overname breekt namelijk geen contracten open.
Mijn verwachting is dat dit op de korte termijn dit voorlopig niet zal veranderen, al was het maar om niet direct grote weerstand op te roepen bij de voormalige Ziggo klanten. Op de langere termijn kan UPC/Ziggo echter niet meer handhaven dat ze verschillend beleid hanteren voor voormalig UPC klanten en voormalig Ziggo klanten, dus zullen na de eerst integratie ronde de abonnementen gelijk getrokken gaan worden. De voormalig UPC klanten gaan het immers niet pikken als wij als voormalig Ziggo klanten wel allerlei privileges krijgen.

Mijn verwachting is daarom voor de langere termijn dat dit de kant opgaat van de huidige UPC abonnementen omdat die zijn toegesneden op het huidige UPC systeem, lees Horizon platform en huurmodel, dat door UPC/Ziggo gekozen is als systeem voor na de integratie. De eerst problemen zie je nu ook al ontstaan met betrekking tot de technische inrichting van kanalen pakketten als gevolg van het ongecodeerde basis kanalen pakket van UPC dat nu ook bij voormalig Ziggo geïntroduceerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry, maar dat zit niet in mijn aard. Ik ben van mening dat onduidelijk one-liners alleen maar zorgen voor verwarring. Als je een liefhebber van korte teksten bent is Twitter misschien een goed platform.

[ Voor 15% gewijzigd door Michael Knight op 01-01-2015 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong12
ArChie, even nog een vraagje over de eventuele capture uit het Gorredijk gebied, geldt dan ook 474KHz, 6875 en QAM 64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 06:06
In de regio Alkmaar werkt het scannen met MythTV weer beter met Netwerk ID 8888 ipv. 5555.

Kennelijk de vorige maal dat ik scande was er een test gaande ofzo.

Zal binnenkort eens kijken of ID 43192 de HD zenders eerder in het lijstje laat voor komen.

[ Voor 22% gewijzigd door Henk Poley op 02-04-2023 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dejong12 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:50:
ArChie, even nog een vraagje over de eventuele capture uit het Gorredijk gebied, geldt dan ook 474KHz, 6875 en QAM 64?
Ja, voor zover de informatie verstuurd aan de Ziggo dealers tenminste correct is zijn is dat de instellingsparameters voor de ontvangers en dus ook de frequentie om een TS capture van te maken. Kleine kanttekening: KHz moet MHz zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:07
Ik als ziggo gebruiker ben heel blij met mijn Humax, maar als ik dit zo lees gaat het helemaal vergooid worden. Jammer dat gemiddelde consumenten alles maar pikken en ze hiermee wegkomen. Dit kan gewoon eigenlijk niet. Het alternatief is IPTV en dat lijkt me ook helemaal niks aangezien je daar ook niet meer dan 2 tv's kan aansluiten zonder kosten. Als je een gezin hebt met 2 kinderen (zoals hier dus) ga je geld moeten betalen voor dit soort onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henk Poley schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:53:
In Schagen (regio Alkmaar) werkt het scannen met MythTV weer beter met Netwerk ID 8888 ipv. 5555.

Kennelijk de vorige maal dat ik scande was er een test gaande ofzo.
Zou niet uit moeten maken, want de bijbehorende Network Information Tables bij de genoemde netwerk ID's bevatten dezelfde informatie:

Als je verschillen vindt tussen de kolommen voor netwerk ID 5555 en 8888 dan hoor ik dat graag.
Zal binnenkort eens kijken of ID 43192 de HD zenders eerder in het lijstje laat voor komen.
Zal je moeten wachten op de aankondiging van Ziggo dat het signaal omgezet gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheUninvited schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:18:
Ik als ziggo gebruiker ben heel blij met mijn Humax, maar als ik dit zo lees gaat het helemaal vergooid worden.
Let op: Dit zijn mijn persoonlijke verwachtingen die ik deels baseer op de door Ziggo verstrekte informatie, deels op ontwikkelingen in UPC gebied de afgelopen jaren en deels op de toegepaste techniek. Hopelijk komen mijn verwachtingen niet uit.
Jammer dat gemiddelde consumenten alles maar pikken en ze hiermee wegkomen. Dit kan gewoon eigenlijk niet. Het alternatief is IPTV en dat lijkt me ook helemaal niks aangezien je daar ook niet meer dan 2 tv's kan aansluiten zonder kosten. Als je een gezin hebt met 2 kinderen (zoals hier dus) ga je geld moeten betalen voor dit soort onzin.
Zeker jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:07
ArChie schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:25:
[...]

Let op: Dit zijn mijn persoonlijke verwachtingen die ik deels baseer op de door Ziggo verstrekte informatie, deels op ontwikkelingen in UPC gebied de afgelopen jaren en deels op de toegepaste techniek. Hopelijk komen mijn verwachtingen niet uit.

[...]

Zeker jammer.
Ik heb zelf ook artikelen gelezen en zolang ze geen concrete informatie verschaffen of dingen aangeven als je kan "voorlopig" je decoder houden, maar in de toekomst gaan er wijzigingen komen betreft aanbod. Dan weet je volgens mij wel hoelaat het is. Zeer jammerlijk. Vind het eigenlijk te gek voor woorden dat het uberhaupt mag. Er zijn zoals eerder gezegd bijna alleen nog maar TV's met digitale decoders dus settopboxen zijn al niet nodig, en zoals ziggo liet zijn als je ze al gebruikt hoef je klanten niet te dwingen jouw box te gebruiken. Maar volgens mij zijn er geen regels voor en aangezien de kabel niet beconcurreerd wordt zullen we het maar moeten pikken of de ondergeschikte DSL lijnen moeten gebruiken. Het is in ieder geval niet in het voordeel van de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ArChie schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:38:
[...]

Dacht je dan dat UPC voor iedere klant die een abonnement afsluit apart de benodigde hardware gaat inkopen voor de dan geldende marktprijs? Of dat de hardware en software leveranciers zonder contracten speciaal voor UPC een Horizon platform gaan ontwikkelen en leveren zonder winst oogmerk? Inclusief UPC hebben hier te maken met commerciële partijen die zoveel mogelijk winst moeten tegen zo min mogelijk risico's, dus worden er contracten afgesloten.
Ja, maar als dan na jaaren nu wel duidelijk is dat de acceptatie van die Horizon laag is, drink dan die gifbeker helemaal leeg, en cancel het. Iedere kleuter die zich beetje verdiept in STB's weet dat elke Humax superieur is aan deze Horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:36:
Ja, maar als dan na jaaren nu wel duidelijk is dat de acceptatie van die Horizon laag is, drink dan die gifbeker helemaal leeg, en cancel het. Iedere kleuter die zich beetje verdiept in STB's weet dat elke Humax superieur is aan deze Horizon.
Het gaat bedrijven als UPC/Ziggo niet om het technisch beste product. Het enige dat echt belangrijk is, is zoveel mogelijk geld van de klanten ontvangen waarbij alle middelen zijn toegestaan. Het is toch prachtig als je als bedrijf het de klanten wijs kan maken dat ze voor een HD uitvoering van dezelfde zender extra moeten betalen en dan en passant er ook nog even wat extra onzin diensten bij kan voegen om de prijs nog meer te verhogen? Het is toch fantastisch voor ze dat ze klanten tot in de lengte van dagen maandelijks Euro's kunnen laten afdragen voor een CI+ module die de klant al meer dan betaald heeft via de verplichte eenmalige "apparatuurkosten" afdracht? Het is toch bijzonder dat je klanten wijs kan maken dat hun prachtige "systeem" niet meer dan twee ontvangers/CI+ modules per klant aan kan zodat de investerings/voorraadkosten laag blijven? Het is toch zeldzaam dat je als bedrijf allerlei beloftes kan doen qua firmware verbeteringen van oude Mediaboxen en dan uiteindelijk de hele boel kan afblazen zonder het stempel incompetent te krijgen van je klanten?

Het nieuwe wapen in de communicatie strijd is nu ook al aangekondigd, een "Counselor is leading the witness" show klantenpanel waar de klanten ongetwijfeld worden gemanipuleerd door het achter houden van informatie om te kiezen uit voor UPC/Ziggo acceptabele mogelijkheden zodat ze aan het einde van het integratie proces kunnen roepen dat de klanten hier zelf voor gekozen hebben. Vergelijkbaar met het zogenaamde firmware update proces van de oude Mediaboxen waar UPC op listige wijze de lastigste klanten, lees forumleden, monddood maakt door samen met ze achter de schermen te gaan testen en dan bij het afblazen van het project en passant nog even de schuld neerlegt bij die testers omdat zij aangegeven zouden hebben dat de boel niet verbeterd was. De enige schuldige partij is natuurlijk UPC die of niet over de competentie beschikt om met een goede firmware versie op de proppen te komen of een verborgen agenda heeft om die waardeloze Samsung Horizonbox te gaan pushen. Voormalig Ziggo heeft ook veel ervaring met van die nep panels en producttesten waar de klanten duidelijk voor spek en bonen mogen meedoen in een poging om alleen maar de indruk te wekken naar de klanten te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Het punt van elke panel of elk onderzoek is ook dat je begint met een representatieve steekproef of gegevens... als je voordien al een voorselectie doet is het per definitie fout. Volgens mij leer je dit al op de Havo/VWO en zeker op de HTS/universiteit heb ik dit continue mogen aanhoren. Eerst moet nog maar eens blijken of je een specifieke doelgroep moet onderzoeken (99 van de 100 gevallen staat dit echt niet vooraf vast!).

Nu snap ik gewoon niet dat ze er mee denken weg te komen met dit soort praktijken. Ik kaart regelmatig dit soort fouten aan en je moest eens weten (ook professioneel) hoeveel weerstand je krijgt... het lijkt wel alsof het maatschappelijk geaccepteerd is. Zij zijn dus helaas niet de enige die dit doen. Al met al een kwalijke zaak. Ofwel ik besteed 0,0 aandacht meer aan dit soort zaken als het me niet op professioneel vlak aangaat.

Het beste wat je kan doen? Zorgen dat je kritisch blijft (altijd) en niet alles gewoon accepteren! Helaas heb je niet altijd alternatieven zoals met kabeltv. Het ergste vind ik nog wat dat betreft dat het alternatief IPTV zelfs hier min of meer monddood gemaakt is (schiet me maar letterlijk lek om mij monddood te krijgen). Informatie, dus ook in de vorm van een panel/onderzoek moet ten alle tijden neutraal (als in niet biased) en transparant (volgbaar) en volledig (niet halverwege gegevens achterhouden) en goed onderbouwd zijn.

Dus blijf kritisch, neem niet aan wat UPC/Ziggo zelf zegt en beslis zelf zodra je de relevante informatie zwart/wit ziet. Wat ik al een tijd eerder aanhaalde: het is in ons voordeel dat niet gelijk alles ineens overgezet wordt dus als het verkeerd uitpakt kunnen we tijdig naar alternatieven uitkijken. Een tip ook vanuit recente Ziggo geschiedenis... zorg dat je een eigen e-mail adres hebt los van je provider... dat bespaart je alvast ellende mocht je de overstap ooit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ben ik nou gek of niet? Ik ben als klant geinteresseerd in een paar dingen:
- snel en betrouwbaar internet
- televisiezenders in een goede (Full HD) kwaliteit en zonder allerlei extra kastjes
- desnoods plus telefonie als dat goedkoper is ;)

Ik heb dus een ai1-extra pakket (90/9Mb), een Humax 5050c als PVR en twee full-HD televisies met CI+ CAM en smartcard (waarvan 1 ook kan opnemen, maar alleen als we niet televisie kijken, geen echte optie dus een Humax erbij).

Stel dat Archie gelijk krijgt en het doemscenario werkelijkheid wordt, dan gebeurt het volgende:
- het basispakket wordt ongecodeerd (prima), maar niet met alle HD zenders (niet prima)
- om HD te blijven kijken naar de populairste zenders heb je een STB nodig, dus extra afstandbediening en geklooi
- ik kan de Humax en CI+ CAM's wel weggooien, want die worden uitgefaseerd
- ik heb nieuwe tv's nodig als ik een UPC CAM wil gebruiken, want de huidige zijn niet UPC gecertificeerd

Ik denk dat het dan zomaar eens voordeliger kan zijn om over te stappen naar UPC internet-only en voor de televisie een Dreambox als Humax vervanger te kopen en via de satelliet te gaan kijken. Mijn huidige TV is al geschikt voor satelliet tv tenslotte...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Dat hele cam verhaal blijft dus een punt, we weten niet of er nieuwe cams aankomen.
Zoals het nu lijkt is er voorlopig nog geen sprake van want eerst gaan ze het hele netwerk omzetten.
Maar wat is kan nog komen en er is geen uitspraak aan te koppelen wanneer.
Het enige dat je weet is dat UPC voorstander van wat andere techniek is en het is nu de vraag gaan zij die ons opdringen of niet.
In jouw geval, zolang je geen htpc wilt of extra kastjes maar genoegen neemt met een cam, lijkt het erop alsof je iets minder te vrezen hebt.
Er zijn zat tv's en ook moderne die niet UPC goedgekeurd zijn incl. de mijne dus verandering gaat echt niet zonder slag of stoot.

Het vervelende echter is dat je niet kan uitwijken, er is geen concurrentie op de kabel en satelliet is niet voor iedereen een optie los van alle kosten die het met zich mee draagt. Blijft over iptv nog als enge optie en zover ik weet zijn daar helemaal geen cams voor en zit je altijd vast aan een kastje.

Maar Archie kan dat veel beter uitleggen :)

Nog een note: als je apparatuur met cec koopt kun je kastjes uit het zicht zetten, heb ik ook met mijn htpc gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elsinga schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:21:
Ik heb dus een ai1-extra pakket (90/9Mb), een Humax 5050c als PVR en twee full-HD televisies met CI+ CAM en smartcard (waarvan 1 ook kan opnemen, maar alleen als we niet televisie kijken, geen echte optie dus een Humax erbij).

Stel dat Archie gelijk krijgt en het doemscenario werkelijkheid wordt, dan gebeurt het volgende:
- het basispakket wordt ongecodeerd (prima), maar niet met alle HD zenders (niet prima)
- om HD te blijven kijken naar de populairste zenders heb je een STB nodig, dus extra afstandbediening en geklooi
- ik heb nieuwe tv's nodig als ik een UPC CAM wil gebruiken, want de huidige zijn niet UPC gecertificeerd
Laten we voor de aardigheid even uitgaan van het scenario dat op termijn van Ziggo slechts nog de naam blijft bestaan en alles achter die naam gelijk wordt aan het huidige UPC. Dan heb je het hier gezien je huidige configuratie over drie smartcards wat er één te veel is volgens het UPC beleid. Het zal er dus op neer gaan komen dat je in ieder geval bij één TV over moet op zo'n waardeloze Samsung Horizonbox en met moeite en extra kosten kan je misschien nog een CI+ huren voor TV nummer twee als die mogelijkheid dan tenminste nog bij UPC/Ziggo bestaat.

Verder is er nog het HD simulcast kanaalnummeringsprobleem doordat de niet alle HD uitvoeringen van kanalen in hetzelfde pakket zitten als de SD uitvoeringen van die kanalen. Gevolg zal waarschijnlijk zijn dat we ook qua kanaalnummering voor CI+ apparatuur en oude Irdeto ontvangers toegaan naar de huidig nummering van UPC, dus SD vooraan en de HD uitvoeringen ergens op hogere nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
ArChie schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:22:
Zou niet uit moeten maken, want de bijbehorende Network Information Tables bij de genoemde netwerk ID's bevatten dezelfde informatie:

Als je verschillen vindt tussen de kolommen voor netwerk ID 5555 en 8888 dan hoor ik dat graag.
ArChie schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:53:
2. Software waarmee je van een volledige Transport Stream een capture kan maken. Voorheen was het advies altijd om daarvoor de gratis Twinhan THTSCapture tool te gebruiken, maar die is tegenwoordig moeilijk vindbaar. Een alternatief is om de TransEdit tool van DVBViewer te gebruiken die voor kopers van DVBViewer (€ 15,00) gratis te downloaden is.
Doet dit nog iets anders dan na een scan een overzicht van de zenders maken?

Heb je bijvoorbeeld iets dat inzicht geeft in de precieze opbouw van de (verwijzingen naar) de tabellen in de transports?

Zeg maar, ik wel best even een Windows 8.1 / 10 VM maken om wat te checken, maar als je beter kan zeggen wat het allemaal kan dan vind ik het vast ook wel aan de LinuxTV.org kant

[ Voor 28% gewijzigd door Henk Poley op 31-12-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henk Poley schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:12:
Doet dit nog iets anders dan na een scan een overzicht van de zenders maken?

Heb je bijvoorbeeld iets dat inzicht geeft in de precieze opbouw van de (verwijzingen naar) de tabellen in de transports?

Zeg maar, ik wel best even een Windows 8.1 / 10 VM maken om wat te checken, maar als je beter kan zeggen wat het allemaal kan dan vind ik het vast ook wel aan de LinuxTV.org kant
Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt, maar ik zal proberen om één en ander te verduidelijken.

Het overzicht waarnaar ik verwees maak ik met een zelf ontwikkelt DVB analyse tooltje dat een Transport Stream (TS) capture bestand inleest en vervolgens diverse overzichten genereert op basis van de DVB Service Information (DVB-SI) in het TS capture bestand. Mijn DVB analyse tooltje is niet beschikbaar, maar er zijn diverse andere freeware DVB analyse tools op het internet te vinden waarmee je TS capture bestanden kan analyseren. Sommige inclusief sourcecode als je ook nog wat wil aanpassen en/of extra output wil genereren. Zie bijvoorbeeld: DVB Inspector van digitalekabeltelevisie.nl. Kennis van de DVB specificatie is meestal wel vereist om te begrijpen wat die DVB analyse tools tonen.

Het maken van een TS capture bestand dat in de meeste gevallen gebruikt wordt als input bestand voor dergelijk freeware DVB analyse tools doe je onder Windows o.a. met behulp van de Twinhan THTSCapture tool of de TransEdit tool van DVBViewer. Beide tools interfacen met DVB-C PC-TV tuner hardware en nemen de volledige Transport Stream op inclusief alle DVB-SI data. TransEdit van DVBViewer is tevens ook een DVB analyser met als voordeel dat het dan niet nodig is om eerst TS Capture bestanden te maken.

Voor Linux zijn er ongetwijfeld ook freeware TS capture tools en/of DVB analysers waarmee je direct met de DVB-C PC-TV tuner hardware kan interfacen. Ik heb daar echter geen ervaring mee. Als iemand misschien eens een kleine handleiding kan maken van de benodigde tools en handelingen voor het maken van een TS capture bestand onder Linux dan zou het handig zijn als daar in dit topic naar verwezen kan worden voor de Linux gebruikers onder de lezers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
Is er toevallig nog een benaming voor het "TS capture bestand" formaat? Of is het gewoon een rauwe dump van een seconde lang per frequentie (transport) ofzo?

En "Netwerk ID" is dat toevallig "NIT" in DVB-spraak ? Kan aan de linux kant vrij weinig vinden wat het concept "Network ID" überhaupt bevat.

[ Voor 31% gewijzigd door Henk Poley op 31-12-2014 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henk Poley schreef op woensdag 31 december 2014 @ 16:14:
Is er toevallig nog een benaming voor het "TS capture bestand" formaat? Of is het gewoon een rauwe dump van een seconde lang per frequentie (transport) ofzo?
Een rauwe dump van één frequentie van zo'n 10 seconden. Voor het maken van een overzicht wordt dan de zogenaamde netwerk frequentie (474 MHz, 64-QAM modulatie en 6875 symbolrate) genomen omdat daar alle benodigde DVB-SI data in zit.
En "Netwerk ID" is dat toevallig "NIT" in DVB-spraak ? Kan aan de linux kant vrij weinig vinden wat het concept "Network ID" überhaupt bevat.
De afkorting van Network ID is ook wel NID. NIT staat voor Network Information Table. Er zitten meerdere NIT's in het signaal die geïdentificeerd worden aan de hand van de NID. Dit zijn allemaal DVB concepten en dat er niet veel mee gedaan wordt vanuit PC (Linux of Windows) hard en software komt doordat de kanalen zoek methode op basis van de NID geen standaard DVB methode is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
Dus ik heb alleen van frequentie 474 een rauwe dump van ~10 sec nodig? Dan zijn er tooltjes die mij kunnen vertellen wat een Network ID "5555" of "8888" zou moeten opleveren.

Gaat dat bijvoorbeeld werken met DVB Inspector ?

Dan zou het volgende moeten werken aan de TS capture kant.

Een `~/.tzap/channels.conf` met:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[ZDF]
        SERVICE_ID = 18009
        VIDEO_PID = 110
        AUDIO_PID = 120 125 130 607
        PID_06 = 107
        FREQUENCY = 474000000
        MODULATION = QAM/64
        INVERSION = OFF
        SYMBOL_RATE = 6875000
        INNER_FEC = NONE
        DELIVERY_SYSTEM = DVBC/ANNEX_A

code:
1
2
3
$ dvbv5-zap -r ZDF
$ dvbstream 8192 -o > 474.ts # Magisch nummer 8192 die instelt alles op te nemen
# Na 10 seconden ctrl-c

(helaas werkt `dvbv5-zap 474000000` alleen als je de `-m` monitor inschakelt)

Momenteel is m'n Technotrend CT-3650 in gebruik. Maar zal het later eens testen.

[ Voor 4% gewijzigd door Henk Poley op 31-12-2014 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je weet hoe de DVB data structuur in elkaar zit dan is dat er ongetwijfeld uit te halen. Andere optie is dat je de capture ergens beschikbaar stelt waar ik er ook bij kan en dan genereer ik een overzicht voor je. Maar als je ook in Ziggo/West/Alkmaar gebied woont is het waarschijnlijk handiger om het overzicht er bij te pakken waar ik eerder naar verwees want voor zover mij bekend is er in dit gebied sinds die scan niets gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
Ik wil graag uitvinden wat er bij mij mis gaat. Ik vermoed dat de TT CT-3650 gewoon random stoort. Ik heb dan ook een DVBSky T680C in bestelling. Maar misschien kan ik iets anders vinden. Zoals bijvoorbeeld waarom mythtv met Network ID 5555 dan wel 8888 veel sneller scant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henk Poley schreef op woensdag 31 december 2014 @ 19:19:
Ik wil graag uitvinden wat er bij mij mis gaat. Ik vermoed dat de TT CT-3650 gewoon random stoort. Ik heb dan ook een DVBSky T680C in bestelling. Maar misschien kan ik iets anders vinden. Zoals bijvoorbeeld waarom mythtv met Network ID 5555 dan wel 8888 veel sneller scant.
Gezien de DVB techniek zou netwerk ID 5555 of 8888 geen verschil mogen maken qua snelheid. De inhoud van beide NIT's is immers gelijk op het netwerk ID na en de headend stuurt ze met hetzelfde interval uit (er is geen sprake van iets ophalen bij het headend, alle DVB-SI data wordt continu opnieuw verzonden in een eindeloze loop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
Als ik de terminologie van DVB(-C/-SI) beter weet dan kan ik vast in de MythTV source code vinden of ze iets verkeerd doen bij het parseren van de data structuren. Daarom vroeg ik naar de benaming, en de opbouw van de verwijzingen naar die tabellen.

Naja, ik zal gewoon net als ik wel eens met ACPI heb gedaan een tijdje in de DVB specificatie moeten duiken. Toentertijd toen ik digitale TV van Ziggo voor het eerst af nam (2011) stonden die PDFs nog niet online. Dat is denk ik pas sinds eind 2013.

Nog een stom vraagje. Als alle DVB-SI info al onder frequentie 474* te vinden is. Waarom worden die andere transport streams dan nog getuned en bekeken tijdens het scannen?

[ Voor 23% gewijzigd door Henk Poley op 01-01-2015 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henk Poley schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 07:41:
Als ik de terminologie van DVB(-C/-SI) beter weet dan kan ik vast in de MythTV source code vinden of ze iets verkeerd doen bij het parseren van de data structuren. Daarom vroeg ik naar de benaming, en de opbouw van de verwijzingen naar die tabellen.

Naja, ik zal gewoon net als ik wel eens met ACPI heb gedaan een tijdje in de DVB specificatie moeten duiken. Toentertijd toen ik digitale TV van Ziggo voor het eerst af nam (2011) stonden die PDFs nog niet online. Dat is denk ik pas sinds eind 2013.
Informatie over de naamgeving van datastructuren kan je het beste uit de specificaties halen, want het zijn er gewoon te veel om hier even een lijstje van te maken. Waar mogelijk geef ik altijd in mijn reacties op hoofdlijnen aan uit welke DVB data structuren de informatie komt die ik gebruik, maar dan nog zijn er vele andere structuren die ik niet noem om het niet nog moeilijker te maken dan het al is.

De DVB specificaties zijn altijd openbaar geweest en hebben ook altijd online gestaan, alleen staan de PDF's tegenwoordig op de server van de DVB organisatie terwijl je vroeger via hun pagina's werd doorgelinkt naar de ETSI database voor een gratis kopie. Het belangrijkste document is de DVB Service Information (DVB-SI) specificatie ETSI EN 300 468 V1.14.1 (2014-05) en naarmate je dieper in de datastructuren duikt heb je nog meer belangrijke specificaties zoals bijvoorbeeld de MPEG specificaties voor de opbouw van de Transport Stream (de DVB specificatie is een uitbreiding van de MPEG specificatie voor digitale video broadcasting). Die MPEG specificaties zijn niet kostenloos openbaar en vind je uiteraard niet op de website van de DVB organisatie omdat het niet hun eigendom is, maar met een beetje handig zoeken op de namen vermeldt in de DVB specificaties zijn ze over het algemeen wel te vinden.
Nog een stom vraagje. Als alle DVB-SI info al onder frequentie 474* te vinden is. Waarom worden die andere transport streams dan nog getuned en bekeken tijdens het scannen?
In principe is dat ook niet nodig. Als ik op basis van één TS capture van de netwerk frequentie en de daarin aangetroffen DVB-SI data een volledige kanalen/frequentie lijst kan opbouwen, dan kan iedere software en/of firmware bouwer dat. Het probleem is echter dat de Nederlandse kabelbedrijven hun invulling/toepassing van de specificaties niet openbaar maken voor zover ze zelf al weten wat ze nu eigenlijk uitsturen, want over het algemeen zijn de "technici" bij de kabelbedrijven apparaat bedieners die (hopelijk) weten hoe ze via de interface van die apparaten iets configureren maar geen flauw idee hebben hoe zich dat vertaald in het uiteindelijk uitgestuurde signaal.

Met alleen een definitie van de datastructuren ben je er namelijk niet, je moet ook weten hoe die datastructuren worden toegepast en gevuld. Om een voorbeeld te geven: Door het weglaten van één ogenschijnlijk onnodige descriptor in de NIT bouwden door Ziggo "goedgekeurde" TV's met CI+ slot om in UPC gebied geen kanalenlijst op. Als een kanaal namelijk niet ook in die descriptor was opgenomen is de interpretatie dat het gevonden kanaal verborgen moest blijven voor de gebruiker. UPC de descriptor laten toevoegen en sindsdien zijn alle Ziggo TV's met CI+ slot en Irdeto ontvangers in staat om ook in UPC gebied de kanalenlijst op te bouwen.

Ik denk dus dat de meeste implementaties alleen de juiste NIT uit het signaal van de netwerk frequentie halen op basis van de opgegeven netwerk ID en vervolgens alle frequenties gaan scannen die in die NIT genoemd wordt en dan alle kanalen aan de lijst toevoegen die ze op iedere frequentie aantreffen. Daarmee worden dan ook kanalen gevonden die het kabelbedrijf (nog) niet aan de gebruikers wil tonen omdat ze bijvoorbeeld voor een ander deel van het gebied bedoeld zijn. Deze manier van zoeken duur natuurlijk langer, maar kan als voordeel hebben dat er meer gevonden wordt al zullen ook een deel van de extra kanalen onkijkbaar zijn vanwege beveiliging. Sommige nieuwere ontvangers zoals de Humax IRHD-5100C gebruiken de snelle methode door alleen nog maar de DVB-SI data op de netwerk frequentie te gebuiken waardoor ze in enkele seconden klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Via passie34 weer een update mail voor de dealers:
Wat verandert er in de pakketten?

Naast de rescan verandert er nog meer voor klanten, namelijk:
1) Het aantal HD zenders van Ziggo wordt uitgebreid. Voor TV standaard gaat het om de volgende zenders:
  • Nickelodeon
  • 13TH street
  • 24 Kitchen
  • MTV
  • ARD
  • ZDF
Nb: SBS9 wordt al per 1 Januari aan het zenderaanbod van Ziggo toegevoegd (zowel HD als SD).

Klanten met TV Plus krijgen de volgende (extra)zenders erbij:
  • Fashion TV (nieuwe zender)
  • My Zen (Nieuwe zender)
  • Travel Channel
Klanten met TV Extra krijgen de volgende (extra)zenders erbij:
  • SYFY
  • E! entertainment
  • My Zen (Nieuwe zender)
  • Travel Channel
2) Klanten krijgen toegang tot alle publieke regionale zenders in tegenstelling tot de huidige situatie waarbij alleen de regionale zenders uit de eigen en aangrenzende provincies worden doorgegeven.

3) Klanten krijgen toegang tot >30 unencrypted zenders, waarvan 3 in HD en SD (en de overige in SD). Hierdoor hoeven ze voor het kijken van deze Digitale TV zenders geen gebruik meer te maken van een smartcard. Wel heeft de klant nog een digitale tuner nodig (in een ontvanger of CI+ TV).
Verschil t.o.v. de vorige mail na diverse klachten van klanten over de tegenstrijdigheid van de door Ziggo verspreide informatie:
Wat verandert er in de pakketten?
Klanten met TV Standaard en TV Extra krijgen nieuwe zenders en zullen ook enkele zenders kwijt raken.

Klanten met TV standaard krijgen de volgende TV zenders erbij:
  • RTL Lounge
  • Investigation Discovery
  • NPO Cultura
  • CCTV
  • Russia TV
  • The Indonesian Channel
  • Mediaset
  • RTV 7
  • M2
  • De Meiden van Holland soft
  • Nickelodeon HD
  • 13TH Street HD
  • 24 Kitchen HD
  • MTV HD
  • ARD HD
  • ZDF HD
  • SBS9 HD (per 01-01-2015)
De volgende zenders worden verwijderd uit het pakket:
  • RAI Uni
  • France 2
Klanten met TV Plus krijgen de volgende (extra)zenders erbij:
  • My Zen (Nieuwe zender)
  • Travel Channel
Klanten met TV extra krijgen de volgende (extra)zenders erbij:
  • Shorts TV
  • Extreme Sports Channel
  • Dance Trippin
  • De meiden van Holland Hard
  • SYFY HD
  • E! Entertainment HD
  • Fashion TV HD
  • MY Zen HD
  • Travel Channel HD
De volgende zenders worden verwijderd uit het pakket:
  • Passie/Dusk Soft
  • VH1
En de Ziggo bedrijfsfantasten maar onzin verkondigen in de media:
quote: Erik van Doeselaar (Ziggo)
Het is een mega-operatie die we minutieus voorbereiden.
En op dezelfde dag via andere media toegeven dat er fouten zijn gemaakt. Zou hun familie ze nog geloven? Hoe kan het toch dat de klanten beter op de hoogte zijn dan de afdeling bedrijfsfantasie?

Overigens is TV Plus niet meer te bestellen via de Ziggo website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ben heel benieuwd hoe ze de kanaalindeling gaan regelen. Bij mijn Panasonic plasma tv en Humax PVR in de woonkamer kan ik nu de indeling zelf doen, als dat zo blijft geen probleem. Bij mijn Samsung tv (meest in gebruik als monitor) in de werkkamer kan ik dat niet (ik kan wel zenders in een favorietenlijst gooien). En dan zou een handige indeling qua HD zenders wel welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
ArChie schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:59:
Vreemd, Ziggo had volgens eigen zeggen toch nog geen planning voor na de regio Gorredijk?
Nu dus wel. Ben benieuwd hoe ver ze al vooruit gepland hebben. En dan vooral benieuwd naar de planning dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:42
@ Archie: ik snap nog één aspect nog niet helemaal: Ziggo/UPC gaan de DTV headends samenvoegen naar (als het goed is de HE van Amsterdam) UPC headend. Waar komen in het geval van Gorredijk de analoge kanalen dan vandaan na a.s. maandag 10.00 uur? Iedere regio/gemeente heeft zijn eigen indeling van transportstreams waar internet, analoog en digitaal (QAM-256 en QAM-64) door elkaar staan. Want voor analoge zenders worden de analoge headends gebruikt, blijft dit dan draaien op de "oude" Ziggo headends?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
elsinga schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:21:
Ben ik nou gek of niet? Ik ben als klant geinteresseerd in een paar dingen:
- snel en betrouwbaar internet
- televisiezenders in een goede (Full HD) kwaliteit en zonder allerlei extra kastjes
- desnoods plus telefonie als dat goedkoper is ;)

Ik denk dat het dan zomaar eens voordeliger kan zijn om over te stappen naar UPC internet-only en voor de televisie een Dreambox als Humax vervanger te kopen en via de satelliet te gaan kijken. Mijn huidige TV is al geschikt voor satelliet tv tenslotte...
Het nieuwe business model van Liberty Global zal inderdaad om het "huren" gaan draaien.
Echter moeten ze de concurrentie in de gaten houden. De grootste concurrenten zitten op het glasvezel en DSL netwerk. Als ik bij KPN en XS4ALL ga kijken kom ik ook losse decoders tegen (en waarschijnlijk huur je deze net zoals de Fritz!Box en de Experiabox) ook gewoon "erbij". Bij Vodafone is het echter niet anders:
Vodafone Thuis zorgt ervoor dat je in en om het huis connected bent:

Een WiFi-modem met krachtig signaal
Een premium Interactieve TV Box of Interactieve TV Box met harddisk recorder
Een gratis TV App voor het kijken van TV op je smartphone of table
Bron: Vodafone.nl

Liberty Global gaat onherroepelijk zijn eigen ruiten ingooien door alle ex-Ziggo klanten een Horizon Box door de strot te duwen als men bij de "concurrentie" gewoon met een interactieve (CI+ 1.4??) module digitale TV kan kijken en on-demand kan gebruiken. Echter is bij geen enkele concurrent het mogelijk op glas of DSL om met CI+ te kijken. Sommige providers leveren DVB-C signaal (echter Telfort gaat daar al weer mee stoppen) maar bij dit DVB-C signaal krijg je geen HD zenders. Dus LGI het slim speelt zullen het "gras bij de buren" regelmatig in de gaten moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundwork schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:37:
@ Archie: ik snap nog één aspect nog niet helemaal: Ziggo/UPC gaan de DTV headends samenvoegen naar (als het goed is de HE van Amsterdam) UPC headend. Waar komen in het geval van Gorredijk de analoge kanalen dan vandaan na a.s. maandag 10.00 uur? Iedere regio/gemeente heeft zijn eigen indeling van transportstreams waar internet, analoog en digitaal (QAM-256 en QAM-64) door elkaar staan. Want voor analoge zenders worden de analoge headends gebruikt, blijft dit dan draaien op de "oude" Ziggo headends?
Voor zover mij bekend worden de analoge kanalen (deels?) en lokale digitale kanalen sowieso lokaal in de regio ingekoppeld, dus dat zal niet veranderen. UPC heeft immers ook met die wetgeving te maken. De verschillende Netwerk ID's en bijbehorende Network Information Tables zijn er juist om rekening te houden met het regionale analoge kanalen gebruik.

Hoe het straks in elkaar zit zal blijken uit signaal analyses. Er zijn genoeg zaken waaraan valt af te leiden waar het signaal vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Ze zijn hier wel weer snel:
Wanneer is het onderhoud?
In de nacht van dinsdag 6 op woensdag 7 januari 2015 zijn wij tussen 1.00 en 6.00 uur voor u aan het werk.

Welke diensten worden geraakt?
Tijdens deze onderhoudswerkzaamheden zijn er één of meerdere tijdelijke onderbrekingen bij de volgende diensten:

• Digitale TV
Het was hier weer raak afgelopen dagen met dropped frames.
Benieuwd of er ook al wat van die HD kanalen bijkomen hier in de omgeving Den Haag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Donderstraaltje schreef op zondag 04 januari 2015 @ 17:35:
Ze zijn hier wel weer snel:

[...]

Het was hier weer raak afgelopen dagen met dropped frames.
Benieuwd of er ook al wat van die HD kanalen bijkomen hier in de omgeving Den Haag :P
Dat gaat voorlopig in Den Haag nog niet gebeuren.
De mededeling is ook anders als jouw gemeente op de DTV Headend van UPC wordt aangesloten. Dit zijn de reguliere onderhoudswerkzaamheden die Ziggo uitvoert en staat los van de koppeling met UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Dan nog zijn die dropped frames gruwelijk irritant, is hier ook niet de eerste keer... elke keer als er een straat open gaat is het ellende.

Maar op zich kunnen ze al prima kanalen toevoegen, we zullen het vanzelf zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier gaan ze in de nacht van woensdag op donderdag ook weer knutselen:
Wanneer is het onderhoud?
In de nacht van woensdag 7 op donderdag 8 januari 2015 zijn wij tussen 1.00 en 6.00 uur voor u aan het werk.

Welke diensten worden geraakt?
Tijdens deze onderhoudswerkzaamheden zijn er één of meerdere tijdelijke onderbrekingen bij de volgende diensten:

• Digitale TV
Wat zal er nu weer omvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Donderstraaltje schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:10:
Dan nog zijn die dropped frames gruwelijk irritant, is hier ook niet de eerste keer... elke keer als er een straat open gaat is het ellende.

Maar op zich kunnen ze al prima kanalen toevoegen, we zullen het vanzelf zien.
Kanalen toevoegen op de Ziggo DTV headends wordt niet meer gedaan. Liberty Global gaat deze kopstations uitfaseren en worden op termijn zelfs geheel uitgezet. Alle (nieuwe) kanalen komen straks vanuit de UPC Headend te Amsterdam. Er zijn echter nog wel zender verschillen tussen UPC en Ziggo gebieden die omgezet zijn (momenteel Gorredijk) en dat blijft voorlopig ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
We zien het vanzelf, weet niet hoe lang dat overzetten gaat duren (weet niemand) maar als het echt lang duurt zal het zo maar kunnen dat ze het voortijdig doen. Nergens ook gelezen dat het niet zo is en aardig wat gelezen afgelopen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Donderstraaltje schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:20:
We zien het vanzelf, weet niet hoe lang dat overzetten gaat duren (weet niemand)
Net in 8uur journaal: waarschijnlijk enkele maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Dat weet ik en was ook al eerder bekend, maar in welke maten van maanden we moeten denken weten we nog niks. Eerder voorspelde ik al wel een half jaar of meer. Kan er niet mee zitten want hoe langer uitstel hoe beter het is naar mijn beleving. Vind het wel best zoals het nu is eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Enkele maand wist je, en dan weet je niet dat dat 2 a hooguit 3 betekend. Okee... :z

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 05-01-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Heb geen zin in deze verdere discussie daarover eigenlijk, enkele impliceert minstens 2 maar kan toch nog een aantal zijn. Daarbij weten zij het zelf ook niet. Zoals ik het zie: makkelijk minstens een half jaar dus.

We zullen zien, anders dan dat kunnen we toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devil-strike is even zo vriendelijk geweest om een nieuwe transport stream capture van het signaal van HE Amsterdam te maken, maar daar zijn geen voorzieningen voor Ziggo Gorredijk en/of Ziggo qua netwerk ID's in terug te vinden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Network ID's:
    1536 - UPC Network
   43136 - HE Amsterdam
   43138 - HE Lelystad
   43140 - HE Heerenveen
   43142 - HE Zevenaar
   43144 - HE Helmond
   43146 - HE Rotterdam
   50142 - One way DTV Gelderland
   50146 - One way DTV Rotterdam

Niet helemaal verwonderlijk aangezien UPC een andere standaard symbolrate (6900) en netwerk frequentie (164 MHz) hanteert dan in Gorredijk en omstreken gebruikt moet worden. Komt er dus nog een update als UPC/Ziggo dat ooit nog eens gelijk willen trekken in het gehele gebied. Knap stukje afstemming.

Het zal nu dus interessant worden om te zien welke kanalen/transport stream indeling in Gorredijk en omstreken wordt toegepast, van UPC of Ziggo met wat aanvullingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
ArChie schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:57:
devil-strike is even zo vriendelijk geweest om een nieuwe transport stream capture van het signaal van HE Amsterdam te maken, maar daar zijn geen voorzieningen voor Ziggo Gorredijk en/of Ziggo qua netwerk ID's in terug te vinden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Network ID's:
    1536 - UPC Network
   43136 - HE Amsterdam
   43138 - HE Lelystad
   43140 - HE Heerenveen
   43142 - HE Zevenaar
   43144 - HE Helmond
   43146 - HE Rotterdam
   50142 - One way DTV Gelderland
   50146 - One way DTV Rotterdam

Niet helemaal verwonderlijk aangezien UPC een andere standaard symbolrate (6900) en netwerk frequentie (164 MHz) hanteert dan in Gorredijk en omstreken gebruikt moet worden. Komt er dus nog een update als UPC/Ziggo dat ooit nog eens gelijk willen trekken in het gehele gebied. Knap stukje afstemming.

Het zal nu dus interessant worden om te zien welke kanalen/transport stream indeling in Gorredijk en omstreken wordt toegepast, van UPC of Ziggo met wat aanvullingen.
Blijft de symbolrate in de geharmoniseerde Ziggo gebieden dan 6875 kB/s?
Wat is eigenlijk de reden dat Ziggo + Delta 6875 kB/s gebruikt en UPC + Caiway 6900 kB/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Uiteindelijk heeft er dus helemaal geen harmonisatie plaats gevonden nog. De transportstreams zijn nog steeds verschillend.

Ik ben erg benieuwd naar een capture uit gorredijk en ook vooral of daar nu nagravision (caid 1801 en 1850) bij gekomen zijn.

En HBB TV zit er ook niet bij in ziggo gebied dus dan zijn het ook niet dezelfde streams die uit adam komen.

[ Voor 18% gewijzigd door Terrestrial op 05-01-2015 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Ik vraag me toch vooral af wat ze nu in vredesnaam hebben gedaan daar. Hebben ze een nieuwe Headend Gorredijk aangezet die specifiek deze regio van een uniek signaal voorziet? Het is immers schijnbaar niet hetzelfde signaal als UPC en óók niet hetzelfde signaal als Ziggo. Dus eh.. ja, wat is het wel? Ik ben heel erg benieuwd naar het frequentieplan nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Jerrythafast schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:17:
Ik vraag me toch vooral af wat ze nu in vredesnaam hebben gedaan daar. Hebben ze een nieuwe Headend Gorredijk aangezet die specifiek deze regio van een uniek signaal voorziet? Het is immers schijnbaar niet hetzelfde signaal als UPC en óók niet hetzelfde signaal als Ziggo. Dus eh.. ja, wat is het wel? Ik ben heel erg benieuwd naar het frequentieplan nu :)
Op het Ziggo Gebruikers forum is door Ziggo medewerker "anoniem" aangegeven dat de DTV signalen nu uit Amsterdam komen voor kabelnetwerk in regio Gorredijk. Dus het enige wat ik mij kan bedenken dat de aanvoer op het regionaal of lokaal centrum is aangepast, maar qua modulatie wordt nog steeds de "Ziggo" methode gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick1970
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-06-2021

rick1970

Oud Ziggo gebied.

De kanalen komen na omzetting via UPC Amsterdam. Hoe werkt het met het invoegen van de eigen Ziggo kanalen? Zoals kanaal 12 (Ziggo TV), kanaal 13 (Zender vd Maand), kanaal 998 (Ziggo Zenderoverzicht) en kanaal 999 (Eventkanaal). De kanalen met informatie stills met het Ziggo logo? Of hebben deze tijdelijk een UPC logo?

[ Voor 8% gewijzigd door rick1970 op 06-01-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Laatst online: 03-09 17:54
rick1970 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:19:
De kanalen komen na omzetting via UPC Amsterdam. Hoe werkt het met het invoegen van de eigen Ziggo kanalen? Zoals kanaal 12 (Ziggo TV), kanaal 13 (Zender vd Maand), kanaal 998 (Ziggo Zenderoverzicht) en kanaal 999 (Eventkanaal). De kanalen met informatie stills met het Ziggo logo? Of hebben deze tijdelijk een UPC logo?
Analoge signaal en regio zenders worden volgens mij via regionale headends toegevoegd aan het hoofd signaal die upc verstuurd uit adam, athans zo lees ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
Is er iemand uit Gorredijk die al kan bevestigen dat SBS9 en 13th Street (beide in SD) via DVB-C te zien zijn? Het aanbod HD zenders in het nieuwe TV Standaard pakket is verrassend groot als de Ziggo site nu echt klopt.

[ Voor 13% gewijzigd door funrider op 06-01-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick1970

rick1970

Oud Ziggo gebied.

rick1970 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:19:
devil-strike schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:12:

Analoge signaal en regio zenders worden volgens mij via regionale headends toegevoegd aan het hoofd signaal die upc verstuurd uit adam, athans zo lees ik het.
OK. Ik vroeg mij af of we na de omschakeling mogelijk UPC stills tegen zouden komen i.p.v. Ziggo. Gewoon uit nieuwsgierigheid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En de rest van de planning:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Regio       Gebied         Aantal ATV  Aantal DTV        Migratie
                              klanten     klanten           datum
Noord       Gorredijk          14.705      13.290  ma, 05-01-2015
Noord       Emmen              48.980      44.267  vr, 16-01-2015
Zuid        Mill               49.526      44.761  ma, 19-01-2015
Noord       Winschoten         60.700      54.860  do, 22-01-2015
Zuid        Roermond           64.327      58.138  ma, 26-01-2015
Noord       Hengelo            92.418      83.526  wo, 28-01-2015
Zuid        Roosendaal         85.612      77.375  vr, 30-01-2015
Noord       Groningen         176.262     159.303  ma, 02-02-2015
Noord       Sneek              75.148      67.918  wo, 04-02-2015
West        Veenendaal         29.073      26.276  do, 05-02-2015
West        Hilversum          49.759      44.971  vr, 06-02-2015
West        Utrecht           156.849     141.758  ma, 09-02-2015
Zuid        Venlo              70.263      63.503  wo, 11-02-2015
West        Gorinchem          20.613      18.630  do, 12-02-2015
Noord       Hoogeveen          67.307      60.831  vr, 13-02-2015
West        Sassenheim        138.527     125.199  ma, 16-02-2015
Noord       Zwolle            108.768      98.303  wo, 18-02-2015
West        Driebergen         27.334      24.704  do, 19-02-2015
West        Alphen a/d Rijn    51.941      46.944  vr, 20-02-2015
West        Den Haag-2        131.521     118.867  ma, 23-02-2015
Zuid        Tilburg            97.756      88.351  wo, 25-02-2015
West        Capelle            28.797      26.026  do, 26-02-2015
West        Breda              87.986      79.521  vr, 27-02-2015
West        Den Haag-1        131.521      63.712  ma, 02-03-2015
Zuid        Schoonbron        209.240     189.108  wo, 04-03-2015
West        Velsen             41.493      37.501  vr, 06-03-2015
West-Noord  Alkmaar-2         151.886     137.671  wo, 11-03-2015
Zuid        Den Bosch         122.204     110.446  ma, 09-03-2015
West-Noord  Alkmaar-1         151.886     183.579  ma, 16-03-2015
West        Amersfoort         53.722      48.553  do, 19-03-2015

Past met wat uitloop prima in de actie periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Dat is toch redelijk rap allemaal. Met ervaringen vanuit het verleden had ik het zeker niet verwacht. Had toch echt een halfjaar gegokt. Ben nu benieuwd of ik onder Den Haag 1 of 2 val :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
ArChie schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:08:
[...]

En de rest van de planning:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Regio       Gebied         Aantal ATV  Aantal DTV        Migratie
                              klanten     klanten           datum
Noord       Gorredijk          14.705      13.290  ma, 05-01-2015
Noord       Emmen              48.980      44.267  vr, 16-01-2015
Zuid        Mill               49.526      44.761  ma, 19-01-2015
Noord       Winschoten         60.700      54.860  do, 22-01-2015
Zuid        Roermond           64.327      58.138  ma, 26-01-2015
Noord       Hengelo            92.418      83.526  wo, 28-01-2015
Zuid        Roosendaal         85.612      77.375  vr, 30-01-2015
Noord       Groningen         176.262     159.303  ma, 02-02-2015
Noord       Sneek              75.148      67.918  wo, 04-02-2015
West        Veenendaal         29.073      26.276  do, 05-02-2015
West        Hilversum          49.759      44.971  vr, 06-02-2015
West        Utrecht           156.849     141.758  ma, 09-02-2015
Zuid        Venlo              70.263      63.503  wo, 11-02-2015
West        Gorinchem          20.613      18.630  do, 12-02-2015
Noord       Hoogeveen          67.307      60.831  vr, 13-02-2015
West        Sassenheim        138.527     125.199  ma, 16-02-2015
Noord       Zwolle            108.768      98.303  wo, 18-02-2015
West        Driebergen         27.334      24.704  do, 19-02-2015
West        Alphen a/d Rijn    51.941      46.944  vr, 20-02-2015
West        Den Haag-2        131.521     118.867  ma, 23-02-2015
Zuid        Tilburg            97.756      88.351  wo, 25-02-2015
West        Capelle            28.797      26.026  do, 26-02-2015
West        Breda              87.986      79.521  vr, 27-02-2015
West        Den Haag-1        131.521      63.712  ma, 02-03-2015
Zuid        Schoonbron        209.240     189.108  wo, 04-03-2015
West        Velsen             41.493      37.501  vr, 06-03-2015
West-Noord  Alkmaar-2         151.886     137.671  wo, 11-03-2015
Zuid        Den Bosch         122.204     110.446  ma, 09-03-2015
West-Noord  Alkmaar-1         151.886     183.579  ma, 16-03-2015
West        Amersfoort         53.722      48.553  do, 19-03-2015

Past met wat uitloop prima in de actie periode.
Dit overzicht schijnt door Ziggo Webcare ontkend te worden dat het klopt.
Hieronder de quote het uit Ziggo Ervaringen topic, eveneens op GoT.
Is dit weer een gevalletje "verdorie, uitgelekt, dus we ontkennen het maar" :?

Dan nog een vreemde uit het overzicht: Hilversum is toch UPC gebied?
Even een opmerking over de eerder geposte "harmonisatie planning". Deze klopt niet. Zelfs de meest actuele datum is nog niet definitief en ook de andere data en plaatsen kunnen nog wijzigen.

Met vriendelijke groet,
Ziggo Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed, ook voor de zekerheid even een TS capture uit Cogas gebied gecontroleerd. Ook in de DTV headend van Ziggo/Oost geen spoor van voorzieningen voor Ziggo Gorredijk gezien de netwerk ID's. Dus blijft over een nieuwe extra headend van UPC die gebruikt wordt om het signaal voor de oud Ziggo klanten te genereren. Voorzichtige conclusie: Van oud Ziggo vervallen de Ziggo/West en Ziggo/Oost headends zoals destijds ook de headend van Multikabel moest verdwijnen bij de samenvoeging van Casema en Multikabel in het Zesko tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundwork schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:28:
Is dit weer een gevalletje "verdorie, uitgelekt, dus we ontkennen het maar" :?
Tja, een medewerker van de afdeling bedrijfsfantasie. Als we deze bedrijfsfantasie medewerker dus moeten geloven en er ook op vertrouwen dat de leverancier te goeder trouw is, dan zou er maar één conclusie mogelijk zijn en dat is dat de interne communicatie er op gericht is om de monteurs te misleiden. Die bedrijfsfantasie medewerker zoekt het dus maar uit. Ongeacht of Ziggo het nu wel of niet exact haalt volgens bovenstaande planning: Het is een planning. En volgens de afdeling bedrijfsfantasie zou er nog helemaal geen planning zijn. Op zich natuurlijk ook weer onzin als de afdeling bedrijfsfantasie tegenover de NOS leutert over een minutieuze voorbereiding. Moeten wij nu echt geloven dat bij zo'n minutieuze voorbereiding geen planning hoort? Dan zijn ze nog dommer dan ik al dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terrestrial schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:58:
Uiteindelijk heeft er dus helemaal geen harmonisatie plaats gevonden nog. De transportstreams zijn nog steeds verschillend.

Ik ben erg benieuwd naar een capture uit gorredijk en ook vooral of daar nu nagravision (caid 1801 en 1850) bij gekomen zijn.
Jammer genoeg lijken er geen Ziggo klanten in Gorredijk en omstreken te wonen met een DVB-C PC-TV tuner.
En HBB TV zit er ook niet bij in ziggo gebied dus dan zijn het ook niet dezelfde streams die uit adam komen.
Dat is niet in overeenstemming met de toezeggingen die LGI heeft gedaan om Ziggo te mogen overnemen. Tijd om eens in Brussel te gaan informeren hoe men hier over denkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Hier wel Gorredijk en omstreken (nou ja, scheelt 20km...), maar wel heel ander gebied (Ziggo Sneek). En geen DVB-C PC-TV tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong12
Ik zit zelf ook in het Ziggo Sneek gebied, maar heb wel een DVB-C PC-TV tuner.
Heb nog geen reactie gehad op de vraag of een klasgenoot van mij die in Oosterwolde woont, Ziggo heeft, maar dan zou ik heel misschien vrijdag of zaterdag een capture kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Valt Oosterwolde onder Ziggo Gorredijk? Nou ja, zou in dit geval wel handig zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
En anders wachten we nog een weekje af, misschien dat er wel een gewillige Emmer Emmenaar meeleest? =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong12
Op het kaartje van de servicepunten stonden er een aantal in Oosterwolde, dus ik geloof dat dat ook onder Gorredijk valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die plaatsnamen die Ziggo hanteert voor de regio's zijn natuurlijk niet beperk tot alleen de genoemde woonplaats, maar ook de streek er omheen. Alkmaar is immers ook UPC gebied, maar geheel voormalig Multikabel gebied valt onder Alkmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dejong12 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:40:
Op het kaartje van de servicepunten stonden er een aantal in Oosterwolde, dus ik geloof dat dat ook onder Gorredijk valt.
Sommige ontvangers laten in het kanalen zoek menu zien wat de netwerk naam is. Bij Gorredijk en omstreken zal dat waarschijnlijk "Ziggo Gorredijk" zijn, zoals dat hier bij mij nu "Ziggo Alkmaar" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong12
Klopt, en ik zie ook net volgens de postcodes dat Oosterwolde onder 8400 valt, dus Ziggo Gorredijk.

Ik heb contact gehad en gevraagd of hij met mijn apparatuur een capture wilde maken en dat wil hij wel doen, maar dat wordt dan in het weekend omdat hij nu niet in Oosterwolde is. Maar als het goed is hebben we dan dit weekend een capture. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Awesome! Ik kijk er naar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:50

ThaHandy

Discovery Channel

volgens deze lijst uit ca. 2012, valt gorredijk onder de oude netwerknummer 8400 met de postcodes 8401 t/m 8435, 9241 t/m 9247 en 9249.

Dus als het goed is:
8401 t/m 8435
Gorredijk
Jonkerslân
Langezwaag
Luxwoude
Tijnje
Terwispel
Lippenhuizen
Hemrik
Jubbega
Hoornsterzwaag
Oudehorne
Nieuwehorne
Bontebok
Oldeberkoop
Nijeberkoop
Makkinga
Elsloo
Langedijke
Appelscha
Ravenswoud
Fochteloo
Oosterwolde
Haule
Haulerwijk
Waskemeer
Donkerbroek

9241 t/m 9247
Wijnjewoude
Bakkeveen
Beetsterzwaag
Nij Beets
Olterterp
Ureterp

9249
Frieschepalen

[ Voor 55% gewijzigd door ThaHandy op 07-01-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dankzij SpiritLevel het onderstaande kanalen/frequentie overzicht voor Gorredijk:

Deel 1:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
=============================================================================================
Transport Stream ID                            Network ID  Network ID  Network ID  Network ID
                                                Frequency   Frequency   Frequency   Frequency
                                                   QAM/SR      QAM/SR      QAM/SR      QAM/SR
---------------------------------------------------------------------------------------------
Service name                 Type  Service ID         LCN         LCN         LCN         LCN
=============================================================================================
18                                                   1536        5555        6666       43209
                                                   474,00      474,00      474,00      474,00
                                                 64/6,875    64/6,875    64/6,875    64/6,875
---------------------------------------------------------------------------------------------
Digi SD                       128       17721           -           -           -           -
Humax ir Fox_Z SD             128       17722           -           -           -           -
Homecast Montana              128       17723           -           -           -           -
Panasonic                     128       17725           -           -           -           -
Philips DCR 2020              128       17726           -           -           -           -
Samsung 360                   128       17727           -           -           -           -
Samsung 850                   128       17728           -           -           -           -
Humax 9200                    128       17729           -           -           -           -
Samsung SMT3102 sw            128       17730           -           -           -           -
Samsung SMT3102 iGuide Prod   128       17731           -           -           -           -
Cisco 8455 iGuide prod        128       17732           -           -           -           -
Cisco 8485 iGuide prod        128       17733           -           -           -           -
Cisco 8455 sw prod            128       17734           -           -           -           -
Cisco 8485 sw prod            128       17735           -           -           -           -
Humax 5200 dev                128       17736           -           -           -           -
Humax 5100 dev                128       17737           -           -           -           -
Cisco 8455 iGuide dev         128       17738           -           -           -           -
Cisco 8485 iGuide dev         128       17739           -           -           -           -
Cisco 8455 sw dev             128       17740           -           -           -           -
Cisco 8485 sw dev             128       17741           -           -           -           -
Humax 5000                    128       17742           -           -           -           -
Humax 5050                    128       17743           -           -           -           -
Samsung 9401                  128       17744           -           -           -           -
Samsung 380                   128       17745           -           -           -           -
Humax 5300 prod               128       17746           -           -           -           -
Humax 5050 dev                128       17747           -           -           -           -
Humax 5200                    128       17748           -           -           -           -
Humax 5100                    128       17749           -           -           -           -
Samsung SMT 1140              128       17750           -           -           -           -
Samsung SMT 7140              128       17751           -           -           -           -
Samsung SMT 7140 dev          128       17752           -           -           -           -
Neotion cam 1,3               128       17753           -           -           -           -
Smit cam 1,3                  128       17754           -           -           -           -
Quantis cam 1,3               128       17755           -           -           -           -
Neotion cam 1,3 dev           128       17756           -           -           -           -
Smit cam 1,3 dev              128       17757           -           -           -           -
Quantis cam 1,3 dev           128       17758           -           -           -           -
Humax ir Fox_C                128       17759           -           -           -           -
Humax 5300 dev                128       17760           -           -           -           -
Ziggo TV                        1       19741          12          12          12          12
Zender vd Maand                 1       19742          13          13          13          13
Zenderoverzicht                 1       19743         998         998         998         998
Zenderoverzicht HD              1       19744         997         997         997         997
Erotiek pakket                  1       19745         791         791         791         791
FOX Sports info                 1       19746         420         420         420         420
PassieTV-Dusk!                  1       19747         792         792         792         792
Info                            1       19748          99          99          99          99
601                                                  1536                    6666            
                                                   570,00                  602,00            
                                                256/6,900               256/6,900            
Info 1                          1        5510         985                     985            
Info 2                          1        5520         986                     986            
Info 3                          1        5530         987                     987            
Info 4                          1        5540         988                     988            
Info 5                          1        5550         989                     989            
Info 6                          1        5560         990                     990            
Info HD 1                      25        5570         991                     991            
Info HD 2                      25        5580         992                     992            
2049                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   858,00      818,00      818,00      818,00
                                                256/6,900   256/6,900   256/6,900   256/6,900
24Kitchen                       1       20001     24(944)     24(944)     24(944)    944(944)
Animal Planet HD               25       20002         208         208         208         208
BBC Entertainment               1       20003          65          65          65          65
SBS 9                           1       20004     28(943)     28(943)     28(943)    943(943)
FOX                             1       20006     11(935)     11(935)     11(935)    935(935)
TV 538                          1       20007         538         538         538         538
Baby TV                         1       20008         310         310         310         310
Planet Türk                     1       20009         775         775         775         775
2050                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   842,00      810,00      810,00      810,00
BBC 1 HD                       25       20022     951(61)     951(61)     951(61)      61(61)
FashionTV HD                   25       20024         133         133         133         133
Film1 Action HD                25       20026    954(102)    954(102)    954(102)    102(102)
ARD HD                         25       20027     949(54)     949(54)     949(54)      54(54)
ZDF HD                         25       20028     950(55)     950(55)     950(55)      55(55)
2051                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   818,00      794,00      794,00      794,00
1 Live                          2       11041         849         849         849         849
WDR 2                           2       11042         850         850         850         850
WDR 3                           2       11043         851         851         851         851
WDR 4                           2       11044         852         852         852         852
NDR 1                           2       11045         854         854         854         854
NDR 2                           2       11046         855         855         855         855
NDR 3                           2       11047         856         856         856         856
Radio Continu                   2       11048         837         837         837         837
Radio Sunrise                   2       11049           -           -           -           -
FiP                             2       11050           -           -           -           -
Star Gold                       1       20043         761         761         761         761
brava nl klassiek               1       20044         607         607         607         607
SLAM!TV                         1       20045         603         603         603         603
CCTV News                       1       20046           -           -           -           -
SBS 9 HD                       25       20047     943(28)     943(28)     943(28)      28(28)
NPO Zapp Xtra                   1       20048         311         311         311         311
Zing                            1       20049         764         764         764         764
100%NL TV                       1       20050         611         611         611         611
2052                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   810,00      385,00      385,00      385,00
ID                              1       20062         123         123         123         123
Omrop Fryslân                   1       20063         702         702         702         702
Omrop Fryslân                   1       20064           -          30          30          30
TV 5 Monde Europe               1       20065          71          71          71          71
Mediaset Italia                 1       20066           -           -           -           -
Pebble TV                       1       20067         305         305         305         305
UPC On Demand                   1       20068           -           -           -           -
Star Life OK                    1       20069           -           -           -           -
TGRT Europe                     1       20070         778         778         778         778
Horse & Country TV              1       20071         136         136         136         136
Show TV                         1       20072         770         770         770         770
2053                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   802,00      393,00      393,00      393,00
Classical Greats                2       10101           -           -           -           -
Classical Orchestral            2       10102           -           -           -           -
Classical Calm                  2       10103           -           -           -           -
Country                         2       10104           -           -           -           -
Hollandse Hits                  2       10105           -           -           -           -
Chillout                        2       10106           -           -           -           -
Bass, Breaks & Beats            2       10107           -           -           -           -
Kinderliedjes (6-11)            2       10108           -           -           -           -
World Carnival                  2       10109           -           -           -           -
Schlager                        2       10110           -           -           -           -
Hip Hop                         2       10111           -           -           -           -
Total Hits - Italy              2       10112           -           -           -           -
Peuter & Kleuterliedjes         2       10113           -           -           -           -
Total Hits - NL                 2       10114           -           -           -           -
Revival 60s - 70s               2       10115           -           -           -           -
Radio 538                       2       10116         807         807         807         807
Efteling Radio                  2       10117         820         820         820         820
Radio 10                        2       10118         810         810         810         810
Concertzender                   2       10120         819         819         819         819
BBC 1                           1       19001     61(951)     61(951)     61(951)    951(951)
BBC 2                           1       19002     62(952)     62(952)     62(952)    952(952)
Canvas                          1       19003     26(948)     26(948)     26(948)    948(948)
één                             1       19004     25(947)     25(947)     25(947)    947(947)
BBC World News                  1       19005         504         504         504         504
2054                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   162,00      162,00      162,00      162,00
Jazz Classics                   2       10201           -           -           -           -
Cool Jazz                       2       10202           -           -           -           -
Alternative Classics            2       10203           -           -           -           -
Chansons                        2       10204           -           -           -           -
All Day Party (NL)              2       10205           -           -           -           -
Total Hits - Spain              2       10206           -           -           -           -
Rock 'n Roll                    2       10207           -           -           -           -
Hollandse Hits Gold             2       10208           -           -           -           -
Nederpop                        2       10209           -           -           -           -
Nederpop Gold                   2       10210           -           -           -           -
Rewind 80s - 90s                2       10211           -           -           -           -
Lounge                          2       10212           -           -           -           -
Classic Rock                    2       10213           -           -           -           -
Hard Rock                       2       10214           -           -           -           -
Alternative                     2       10215           -           -           -           -
Sky Radio                       2       10216         806         806         806         806
FunX                            2       10217         816         816         816         816
Net 5                           1       19021      9(932)      9(932)      9(932)    932(932)
Net 5 HD                       25       19024      932(9)      932(9)      932(9)        9(9)
Ketnet                          1       19025          27          27          27          27
RTL Telekids                    1       19026         312         312         312         312
2055                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   170,00      170,00      170,00      170,00
Q Music                         2       18042         808         808         808         808
Sublime FM                      2       18043         812         812         812         812
Arrow Classic Rock              2       18044         811         811         811         811
BNR Nieuwsradio                 2       18045         815         815         815         815
Classic FM                      2       18046         814         814         814         814
Radio Decibel                   2       18047         818         818         818         818
Slam FM                         2       18048         813         813         813         813
NPO 1                           1       19041      1(925)      1(925)      1(925)    925(925)
NPO 2                           1       19042      2(926)      2(926)      2(926)    926(926)
NPO 3                           1       19043      3(927)      3(927)      3(927)    927(927)
Nickelodeon HD                 25       19046     937(15)     937(15)     937(15)      15(15)
2M                              1       19047           -           -           -           -
2056                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   322,00      401,00      401,00      401,00
Dancefloor Fillers              2       10301           -           -           -           -
Disco Classics                  2       10302           -           -           -           -
Feelgood Music                  2       10303           -           -           -           -
Total Hits - UK                 2       10304           -           -           -           -
Silk (Love songs)               2       10305           -           -           -           -
Rock Anthems                    2       10306           -           -           -           -
Blues                           2       10307           -           -           -           -
Classic R 'n' B & Soul          2       10308           -           -           -           -
Reggae                          2       10309           -           -           -           -
Urban                           2       10310           -           -           -           -
NPO Radio 1                     2       10311         801         801         801         801
NPO Radio 2                     2       10312         802         802         802         802
NPO 3FM                         2       10313         803         803         803         803
NPO Radio 4                     2       10314         804         804         804         804
NPO Radio 5                     2       10315         805         805         805         805
Radio Veronica                  2       10317         809         809         809         809
Tweede Kamerlijn                2       10318         823         823         823         823
Music Choice Promo              2       10319           -           -           -           -
Radio Noord                     2       10320         832         832         832         832
RTV Drenthe                     2       10321         836         836         836         836
Radio Oost                      2       10322         834         834         834         834
Radio West                      2       10323         833         833         833         833
Omroep Zeeland                  2       10324         835         835         835         835
Veronica/Disney XD              1       19061      8(933)      8(933)      8(933)    933(933)
Comedy Central                  1       19062     14(936)     14(936)     14(936)    936(936)
RTL Television                  1       19063          58          58          58          58
HISTORY                         1       19064    206(963)    206(963)    206(963)    963(963)
Cartoon Network                 1       19066         307         307         307         307
2057                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   330,00      409,00      409,00      409,00
RTL 4                           1       19081      4(928)      4(928)      4(928)    928(928)
RTL 5                           1       19082      5(929)      5(929)      5(929)    929(929)
RTL 7                           1       19083      7(931)      7(931)      7(931)    931(931)
MTV                             1       19084     21(945)     21(945)     21(945)    945(945)
NPO Politiek / Sport            1       19085         502         502         502         502
Shorts TV                       1       19086           -           -           -           -
192 TV                          1       19087         612         612         612         612
2058                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   338,00      482,00      482,00      482,00
ARD                             1       19101     54(949)     54(949)     54(949)    949(949)
ZDF                             1       19102     55(950)     55(950)     55(950)    950(950)
SBS 6                           1       19103      6(930)      6(930)      6(930)    930(930)
Arte                            1       19104          72          72          72          72
Eurosport                       1       19105     20(940)     20(940)     20(940)    940(940)
Extreme Sports                  1       19106           -           -           -           -
Lite TV                         1       19107         605         605         605         605
2059                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   346,00      498,00      498,00      498,00
RTL 8                           1       19121     10(934)     10(934)     10(934)    934(934)
Discovery                       1       19122     17(938)     17(938)     17(938)    938(938)
CBS Reality                     1       19123         132         132         132         132
13th Street                     1       19124     22(942)     22(942)     22(942)    942(942)
euronews                        1       19125         505         505         505         505
Nickelodeon                     1       19126     15(937)     15(937)     15(937)    937(937)
VH1                             1       19127         614         614         614         614
Al Jazeera English              1       19128         506         506         506         506
2060                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   786,00      506,00      506,00      506,00
RTV Utrecht                     1       19141         708         708         708         708
TV Rijnmond                     1       19142         710         710         710         710
Omroep Flevoland                1       19143         706         706         706         706
L1 Limburg                      1       19144         713         713         713         713
Omroep Brabant TV               1       19146         712         712         712         712
TV Gelderland                   1       19147         705         705         705         705
AT5                             1       19148         725         725         725         725
RTV Utrecht                     1       21141           -           -           -           -
TV Rijnmond                     1       21142           -           -           -           -
Omroep Flevoland                1       21143           -           -           -           -
L1 Limburg                      1       21144           -           -           -           -
Omroep Brabant TV               1       21146           -           -           -           -
TV Gelderland                   1       21147           -           -           -           -
AT5                             1       21148           -           -           -           -
2061                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   354,00      514,00      514,00      514,00
100%NL                          2       18161         821         821         821         821
Omrop Fryslân Radio             2       18162         824         824         824         824
Radio Noord-Holland             2       18163         826         826         826         826
Radio Gelderland                2       18164         828         828         828         828
RTV Rijnmond                    2       18165         829         829         829         829
Omroep Brabant Radio            2       18166         830         830         830         830
L1 Radio                        2       18167         831         831         831         831
Omroep Flevoland                2       18169         825         825         825         825
Radio M Utrecht                 2       18170         827         827         827         827
Radio 8FM                       2       18172         822         822         822         822
RadioNL                         2       18173         838         838         838         838
WDR 5                           2       18174         853         853         853         853
Radio France International      2       18175         858         858         858         858
RTV Noord-Holland               1       19161         707         707         707         707
Xite                            1       19162          23          23          23          23
NPO Nieuws                      1       19163         501         501         501         501
TLC                             1       19164     19(941)     19(941)     19(941)    941(941)
National Geographic Channel     1       19165     18(939)     18(939)     18(939)    939(939)
Comedy Central HD              25       19166     936(14)     936(14)     936(14)      14(14)
RTV Noord-Holland               1       21161           -           -           -           -
2062                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   370,00      546,00      546,00      546,00
VH1 Classic                     1       19201         606         606         606         606
Eurosport HD                   25       19202     940(20)     940(20)     940(20)      20(20)
SBS 6 HD                       25       19203      930(6)      930(6)      930(6)        6(6)
Russia Today                    1       19204           -           -           -           -
Evenementenkanaal               1       19205           -           -           -           -
TRT Türk                        1       19206          76          76          76          76
2063                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   378,00      554,00      554,00      554,00
National Geographic Channel    25       19221     939(18)     939(18)     939(18)      18(18)
Discovery HD                   25       19222     938(17)     938(17)     938(17)      17(17)
Canvas HD                      25       19226     948(26)     948(26)     948(26)      26(26)
FOX Sports 5 Eredivisie HD     25       19227    972(425)    972(425)    972(425)    425(425)
HBO 2 HD                       25       19228    958(112)    958(112)    958(112)    112(112)
2064                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   826,00      762,00      762,00      762,00
Nat Geo Wild                    1       19241    204(962)    204(962)    204(962)    962(962)
JimJam                          1       19242         308         308         308         308
NostalgieNet                    1       19244         211         211         211         211
The Indonesia Channel           1       19245           -           -           -           -
Discovery Science               1       19246         202         202         202         202
Discovery World                 1       19247         203         203         203         203
DJAZZ.tv                        1       19248         609         609         609         609
RTL Z                           1       19249           -           -           -           -
2066                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   522,00      842,00      842,00      842,00
Syfy                            1       19261    121(960)    121(960)    121(960)    960(960)
AMC                             1       19262         131         131         131         131
E! Entertainment                1       19263    126(961)    126(961)    126(961)    961(961)
WDR                             1       19264          56          56          56          56
Eurosport 2                     1       19265    411(967)    411(967)    411(967)    967(967)
NPO Humor TV                    1       19267         130         130         130         130
Motors TV                       1       19268         413         413         413         413

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deel 2:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
2067                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   138,00      369,00      369,00      369,00
SAT.1                           1       19281          59          59          59          59
BBC 3/CbbC                      1       19283          63          63          63          63
BBC 4/Cbeebies                  1       19284          64          64          64          64
NPO Doc                         1       19285         212         212         212         212
NPO Best                        1       19286         127         127         127         127
Family 7                        1       19287         230         230         230         230
Disney XD                       1       19288         301         301         301         301
2068                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   146,00      377,00      377,00      377,00
Nick Toons                      1       19301         303         303         303         303
Brazzers TV Europe              1       19302         793         793         793         793
Nick JR                         1       19303         306         306         306         306
MTV Music 24                    1       19304         601         601         601         601
Passie XXX                      1       19305         794         794         794         794
Disney Junior                   1       19306         302         302         302         302
NPO 101                         1       19307         128         128         128         128
X-MO                            1       19308         797         797         797         797
Hustler TV                      1       19309           -           -           -           -
Erotische zenders               1       19310           -           -           -           -
2069                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   778,00      730,00      730,00      730,00
Sport1 Select HD               25       19321    965(401)    965(401)    965(401)    401(401)
Sport1 Select                   1       19322    401(965)    401(965)    401(965)    965(965)
Sport1 Golf                     1       19323         403         403         403         403
FOX Sports 4                    1       19324    424(971)    424(971)    424(971)    971(971)
Comedy Central Extra            1       19325         124         124         124         124
Samanyolu TV                    1       19326         776         776         776         776
Sport1 Select HD PPV           25       30321           -           -           -           -
Sport1 Select PPV               1       30322           -           -           -           -
Sport1 Golf PPV                 1       30323           -           -           -           -
FOX Sports 4 PPV                1       30324           -           -           -           -
2070                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   490,00      618,00      618,00      618,00
DUSK! DeLuxe                    1       19341         795         795         795         795
Sport1 Tennis                   1       19342         404         404         404         404
Sport1 Extra 1                  1       19343         405         405         405         405
Sport1 Extra 2                  1       19344         406         406         406         406
Sport1 Voetbal                  1       19345    402(966)    402(966)    402(966)    966(966)
HaberTürk                       1       19346         773         773         773         773
Sport1 Tennis PPV               1       30342           -           -           -           -
Sport1 Extra1 PPV               1       30343           -           -           -           -
Sport1 Extra2 PPV               1       30344           -           -           -           -
Sport1 Voetbal PPV              1       30345           -           -           -           -
2071                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   722,00      754,00      754,00      754,00
één HD                         25       19362     947(25)     947(25)     947(25)      25(25)
MTV HD                         25       19363     945(21)     945(21)     945(21)      21(21)
HBO 3 HD                       25       19367    959(113)    959(113)    959(113)    113(113)
Foxlife HD                     25       19368    946(141)    946(141)    946(141)    141(141)
BBC 2 HD                       25       19369     952(62)     952(62)     952(62)      62(62)
2073                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   546,00      650,00      650,00      650,00
RTV-7                           1       19641           -           -           -           -
StarPlus                        1       19642         760         760         760         760
TV Drenthe                      1       19643         703         703         703         703
TV Oost                         1       19644         704         704         704         704
Film1 Spotlight HD             25       19645    956(104)    956(104)    956(104)    104(104)
Zee TV                          1       19648         762         762         762         762
Zee Cinema                      1       19649         763         763         763         763
SET Asia                        1       19650         765         765         765         765
TV Drenthe                      1       21643           -           -           -           -
TV Oost                         1       21644           -           -           -           -
2074                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   466,00      466,00      466,00      466,00
Code Download HZN ISTB          1       16661           -           -           -           -
Code Download HZN UID2          1       16662           -           -           -           -
HZN Code Download               1       16663           -           -           -           -
MH_System_Data_Service         -1       17662           -           -           -           -
UPC Info en Kijktips            1       19664           -           -           -           -
myZen.tv HD                    25       19665         134         134         134         134
Euro Star                       1       19666         772         772         772         772
Euro D                          1       19667         771         771         771         771
ATV                             1       19668         777         777         777         777
Testbeeld                       1       19669           -           -           -           -
UPC Live Horizon portal        25       19670           -           -           -           -
2076                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   578,00      642,00      642,00      642,00
24Kitchen HD                   25       19701     944(24)     944(24)     944(24)      24(24)
Film1 Comedy & Kids HD         25       19702    955(103)    955(103)    955(103)    103(103)
HBO HD                         25       19704    957(111)    957(111)    957(111)    111(111)
HISTORY HD                     25       19705    963(206)    963(206)    963(206)    206(206)
Nat Geo Wild HD                25       19706    962(204)    962(204)    962(204)    204(204)
2097                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   154,00      626,00      626,00      626,00
FOX Sports 6 HD                25       19385    973(426)    973(426)    973(426)    426(426)
E! Entertainment HD            25       19386    961(126)    961(126)    961(126)    126(126)
Syfy HD                        25       19387    960(121)    960(121)    960(121)    121(121)
Travel Channel HD              25       19388    964(210)    964(210)    964(210)    210(210)
MTV Live HD                     1       19389         613         613         613         613
2098                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   386,00      578,00      578,00      578,00
NPO 1 HD                       25       19401      925(1)      925(1)      925(1)        1(1)
NPO 2 HD                       25       19402      926(2)      926(2)      926(2)        2(2)
RTL Lounge                      1       19403         140         140         140         140
TVE                             1       19404          73          73          73          73
Comedy Central Family           1       19407         135         135         135         135
2099                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   394,00      586,00      586,00      586,00
NPO 3 HD                       25       19421      927(3)      927(3)      927(3)        3(3)
RTL 8 HD                       25       19422     934(10)     934(10)     934(10)      10(10)
FOX Sports 6                    1       19423    426(973)    426(973)    426(973)    973(973)
13th Street HD                 25       19424     942(22)     942(22)     942(22)      22(22)
FOX Sports 6 PPV                1       30423           -           -           -           -
2100                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   450,00      594,00      594,00      594,00
FOX Sports 1 Eredivisie HD     25       19441    968(421)    968(421)    968(421)    421(421)
Veronica HD/Disney XD          25       19442      933(8)      933(8)      933(8)        8(8)
Nick Hits                       1       19443         304         304         304         304
Boomerang                       1       19444         309         309         309         309
Crime & Investigation           1       19446         122         122         122         122
CNN                             1       19447         503         503         503         503
FOX Sports 1 Eredivisie HD     25       30441           -           -           -           -
2101                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   458,00      610,00      610,00      610,00
RTL 4 HD                       25       19461      928(4)      928(4)      928(4)        4(4)
RTL 5 HD                       25       19462      929(5)      929(5)      929(5)        5(5)
Film1 Sundance                  1       19463         105         105         105         105
FOX Sports 3 Eredivisie HD     25       19464    970(423)    970(423)    970(423)    423(423)
FOX Sports 3 Eredivisie HD     25       30464           -           -           -           -
2102                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   498,00      858,00      858,00      858,00
CNBC                            1       19481         507         507         507         507
TV West                         1       19482         709         709         709         709
RTL Crime                       1       19483         120         120         120         120
NPO Cultura                     1       19484         222         222         222         222
Travel Channel                  1       19485    210(964)    210(964)    210(964)    964(964)
MTV Brand New                   1       19486         604         604         604         604
DanceTrippin TV                 1       19487           -           -           -           -
MvH Soft                        1       19488           -           -           -           -
TV West                         1       21482           -           -           -           -
2103                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   698,00      682,00      682,00      682,00
FOX Sports 1 Eredivisie         1       16140    421(968)    421(968)    421(968)    968(968)
FOX Sports 3 Eredivisie         1       16141    423(970)    423(970)    423(970)    970(970)
FOX Sports 5 Eredivisie         1       16142    425(972)    425(972)    425(972)    972(972)
FOX Sports 2 International      1       16143    422(969)    422(969)    422(969)    969(969)
NPO Radio 6                     2       18501         817         817         817         817
FOXlife                         1       19501    141(946)    141(946)    141(946)    946(946)
Sport1 Voetbal HD              25       19502    966(402)    966(402)    966(402)    402(402)
MvH Hard                        1       19503           -           -           -           -
FOX Sports 1 Eredivisie PPV     1       30140           -           -           -           -
FOX Sports 3 Eredivisie PPV     1       30141           -           -           -           -
FOX Sports 5 Eredivisie PPV     1       30142           -           -           -           -
FOX Sports 2 PPV                1       30143           -           -           -           -
Sport1 Voetbal HD PPV          25       30502           -           -           -           -
2106                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   586,00      666,00      666,00      666,00
FOX Sports 2 HD                25       19561    969(422)    969(422)    969(422)    422(422)
FOX Sports 4 HD                25       19562    971(424)    971(424)    971(424)    424(424)
FOX HD                         25       19563     935(11)     935(11)     935(11)      11(11)
Film1 Premiere HD              25       19565    953(101)    953(101)    953(101)    101(101)
TLC HD                         25       19566     941(19)     941(19)     941(19)      19(19)
2107                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   770,00      658,00      658,00      658,00
Eurosport 2 HD                 25       19581    967(411)    967(411)    967(411)    411(411)
Omroep Zeeland                  1       19582         711         711         711         711
TV Noord                        1       19583         701         701         701         701
OUTtv                           1       19585         129         129         129         129
Mezzo                           1       19586         608         608         608         608
TV Oranje                       1       19587         610         610         610         610
Zender vd Maand                 1       19589           -           -           -           -
TV Noord                        1       21583           -           -           -           -
OUTtv                           1       21585           -           -           -           -
2112                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   362,00      530,00      530,00      530,00
BBC Radio 1                     2       18181         839         839         839         839
BBC Radio 2                     2       18182         840         840         840         840
BBC Radio 3                     2       18183         841         841         841         841
BBC Radio 4                     2       18184         842         842         842         842
BBC Worldservice                2       18185         843         843         843         843
VRT 1                           2       18186         844         844         844         844
VRT 2                           2       18187         845         845         845         845
VRT Klara                       2       18188         847         847         847         847
Studio Brussel                  2       18189         846         846         846         846
VRT MNM                         2       18190         848         848         848         848
RNE Radio                       2       18191         859         859         859         859
Rai                             2       18192         861         861         861         861
RTL 7 HD                       25       19181      931(7)      931(7)      931(7)        7(7)
Disney Channel                  1       19183          16          16          16          16
Kral TV                         1       19185         774         774         774         774
NDR                             1       19186          57          57          57          57
Penthouse                       1       19187         796         796         796         796
RTL Z HD                       25       19191           -           -           -           -
3002                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   562,00      634,00      634,00      634,00
Xlnt Dance                      2       18741         897         897         897         897
Xlnt Lounge                     2       18742         898         898         898         898
Xlnt Salsa                      2       18743         899         899         899         899
Xlnt Alternative Rock           2       18744         900         900         900         900
Xlnt Classic Rock               2       18745         901         901         901         901
Xlnt Jazz                       2       18746         902         902         902         902
Xlnt Schager                    2       18747         903         903         903         903
Xlnt R&B                        2       18748         904         904         904         904
Xlnt Musical                    2       18749         905         905         905         905
Xlnt Kleuterliedjes             2       18750         906         906         906         906
Xlnt Hits                       2       18751         887         887         887         887
Xlnt NederPop Gold              2       18752         889         889         889         889
Xlnt NederPop                   2       18753         888         888         888         888
Xlnt Nostalgie                  2       18754         890         890         890         890
Xlnt Piratenhits                2       18755         891         891         891         891
Xlnt Easy Listening             2       18756         892         892         892         892
Xlnt Oldies                     2       18757         894         894         894         894
Xlnt Today's Pop                2       18758         893         893         893         893
Xlnt Comedy                     2       18759         895         895         895         895
Xlnt Dance Classics             2       18760         896         896         896         896
70s                             2       18761         863         863         863         863
80s                             2       18762         865         865         865         865
90s                             2       18763         866         866         866         866
Silk (lovesongs)                2       18764         867         867         867         867
Rock Anthems                    2       18765         868         868         868         868
Rock 'n' Rol                    2       18766         869         869         869         869
Chilllout                       2       18767         870         870         870         870
Cocktail Lounge                 2       18768         871         871         871         871
Drive                           2       18769         872         872         872         872
Ultimate Urban                  2       18770         873         873         873         873
Reggae                          2       18771         874         874         874         874
Blues                           2       18772         875         875         875         875
All Day Party                   2       18773         876         876         876         876
Harder Than Hell                2       18774         877         877         877         877
Country                         2       18775         878         878         878         878
Classical Calm                  2       18776         879         879         879         879
Classical Greats                2       18777         880         880         880         880
Classical Orchestral            2       18778         881         881         881         881
Rewind                          2       18779         885         885         885         885
The Alternative                 2       18780         886         886         886         886
Rai Uno                         1       19761          78          78          78          78
France 2                        1       19762          79          79          79          79
Eventkanaal                     1       19763         999         999         999         999
3003                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   554,00      154,00      154,00      154,00
HBO 1                           1       19781    111(957)    111(957)    111(957)    957(957)
HBO 2                           1       19782    112(958)    112(958)    112(958)    958(958)
HBO 3                           1       19783    113(959)    113(959)    113(959)    959(959)
Film1 Action                    1       19784    102(954)    102(954)    102(954)    954(954)
Film1 Comedy & Kids             1       19785    103(955)    103(955)    103(955)    955(955)
Film1 Premiere                  1       19786    101(953)    101(953)    101(953)    953(953)
Film1 Spotlight                 1       19787    104(956)    104(956)    104(956)    956(956)
3004                                                 1536        5555        6666       43209
                                                   834,00      778,00      778,00      778,00
Lokale Omroep radio             2       18801         915           -           -           -
Lokale Omroep radio             2       18802         916           -           -           -
Lokale Omroep radio             2       18803         917           -           -           -
Lokale Omroep radio             2       18804         918           -           -           -
Lokale Omroep radio             2       18805         919           -           -           -
Lokale Omroep radio             2       18806         920           -           -           -
Lokale Omroep radio             2       18807         921         921         921         921
Lokale Omroep radio             2       18808         922           -           -           -
Lokale Omroep radio             2       18809         923           -           -           -
Lokale Omroep radio             2       18810         924           -           -           -
Lokale Omroep                   1       19801          40           -           -           -
Lokale Omroep                   1       19802          41           -           -           -
Lokale Omroep                   1       19803          42           -           -           -
Lokale Omroep                   1       19804          43           -           -           -
Lokale Omroep                   1       19805          44           -           -           -
Lokale Omroep                   1       19806          45           -           -           -
Lokale Omroep                   1       19807          46           -           -           -
Lokale Omroep                   1       19808          47           -           -           -
Lokale Omroep                   1       19809          48           -           -           -
Lokale Omroep                   1       19810          49           -           -           -
PodiumTV                        1       19820           -          35          35          35
GPTV                            1       19821           -          34          34          34
TV Limburg                      1       19822           -           -           -           -
Infothuis                       1       19823           -           -           -           -
Omroep Brabant TV               1       19824         712           -           -           -
Omroep Brabant TV               1       21822           -           -           -           -

Network ID's:
    1536 - Ziggo Network
    5555 - Gorredijk
    6666 - Gorredijk B2B
   43209 - Gorredijk HZN

Service types:
       1 - Digital television service
       2 - Digital radio sound service
      25 - Advanced CODEC HD digital television service
     128 - User defined: firmware download service

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De SD kanalenlijst:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
=============================================================
Logical Channel Number (LCN) list

5555 - Gorredijk
 LCN  Service name                    Service ID  Type  TS ID
-------------------------------------------------------------
   1  NPO 1                                19041     1   2055
   2  NPO 2                                19042     1   2055
   3  NPO 3                                19043     1   2055
   4  RTL 4                                19081     1   2057
   5  RTL 5                                19082     1   2057
   6  SBS 6                                19103     1   2058
   7  RTL 7                                19083     1   2057
   8  Veronica/Disney XD                   19061     1   2056
   9  Net 5                                19021     1   2054
  10  RTL 8                                19121     1   2059
  11  FOX                                  20006     1   2049
  12  Ziggo TV                             19741     1     18
  13  Zender vd Maand                      19742     1     18
  14  Comedy Central                       19062     1   2056
  15  Nickelodeon                          19126     1   2059
  16  Disney Channel                       19183     1   2112
  17  Discovery                            19122     1   2059
  18  National Geographic Channel          19165     1   2061
  19  TLC                                  19164     1   2061
  20  Eurosport                            19105     1   2058
  21  MTV                                  19084     1   2057
  22  13th Street                          19124     1   2059
  23  Xite                                 19162     1   2061
  24  24Kitchen                            20001     1   2049
  25  één                                  19004     1   2053
  26  Canvas                               19003     1   2053
  27  Ketnet                               19025     1   2054
  28  SBS 9                                20004     1   2049
  30  Omrop Fryslân                        20064     1   2052
  34  GPTV                                 19821     1   3004
  35  PodiumTV                             19820     1   3004
  54  ARD                                  19101     1   2058
  55  ZDF                                  19102     1   2058
  56  WDR                                  19264     1   2066
  57  NDR                                  19186     1   2112
  58  RTL Television                       19063     1   2056
  59  SAT.1                                19281     1   2067
  61  BBC 1                                19001     1   2053
  62  BBC 2                                19002     1   2053
  63  BBC 3/CbbC                           19283     1   2067
  64  BBC 4/Cbeebies                       19284     1   2067
  65  BBC Entertainment                    20003     1   2049
  71  TV 5 Monde Europe                    20065     1   2052
  72  Arte                                 19104     1   2058
  73  TVE                                  19404     1   2098
  76  TRT Türk                             19206     1   2062
  78  Rai Uno                              19761     1   3002
  79  France 2                             19762     1   3002
  99  Info                                 19748     1     18
 101  Film1 Premiere                       19786     1   3003
 102  Film1 Action                         19784     1   3003
 103  Film1 Comedy & Kids                  19785     1   3003
 104  Film1 Spotlight                      19787     1   3003
 105  Film1 Sundance                       19463     1   2101
 111  HBO 1                                19781     1   3003
 112  HBO 2                                19782     1   3003
 113  HBO 3                                19783     1   3003
 120  RTL Crime                            19483     1   2102
 121  Syfy                                 19261     1   2066
 122  Crime & Investigation                19446     1   2100
 123  ID                                   20062     1   2052
 124  Comedy Central Extra                 19325     1   2069
 126  E! Entertainment                     19263     1   2066
 127  NPO Best                             19286     1   2067
 128  NPO 101                              19307     1   2068
 129  OUTtv                                19585     1   2107
 130  NPO Humor TV                         19267     1   2066
 131  AMC                                  19262     1   2066
 132  CBS Reality                          19123     1   2059
 133  FashionTV HD                         20024    25   2050
 134  myZen.tv HD                          19665    25   2074
 135  Comedy Central Family                19407     1   2098
 136  Horse & Country TV                   20071     1   2052
 140  RTL Lounge                           19403     1   2098
 141  FOXlife                              19501     1   2103
 202  Discovery Science                    19246     1   2064
 203  Discovery World                      19247     1   2064
 204  Nat Geo Wild                         19241     1   2064
 206  HISTORY                              19064     1   2056
 208  Animal Planet HD                     20002    25   2049
 210  Travel Channel                       19485     1   2102
 211  NostalgieNet                         19244     1   2064
 212  NPO Doc                              19285     1   2067
 222  NPO Cultura                          19484     1   2102
 230  Family 7                             19287     1   2067
 301  Disney XD                            19288     1   2067
 302  Disney Junior                        19306     1   2068
 303  Nick Toons                           19301     1   2068
 304  Nick Hits                            19443     1   2100
 305  Pebble TV                            20067     1   2052
 306  Nick JR                              19303     1   2068
 307  Cartoon Network                      19066     1   2056
 308  JimJam                               19242     1   2064
 309  Boomerang                            19444     1   2100
 310  Baby TV                              20008     1   2049
 311  NPO Zapp Xtra                        20048     1   2051
 312  RTL Telekids                         19026     1   2054
 401  Sport1 Select                        19322     1   2069
 402  Sport1 Voetbal                       19345     1   2070
 403  Sport1 Golf                          19323     1   2069
 404  Sport1 Tennis                        19342     1   2070
 405  Sport1 Extra 1                       19343     1   2070
 406  Sport1 Extra 2                       19344     1   2070
 411  Eurosport 2                          19265     1   2066
 413  Motors TV                            19268     1   2066
 420  FOX Sports info                      19746     1     18
 421  FOX Sports 1 Eredivisie              16140     1   2103
 422  FOX Sports 2 International           16143     1   2103
 423  FOX Sports 3 Eredivisie              16141     1   2103
 424  FOX Sports 4                         19324     1   2069
 425  FOX Sports 5 Eredivisie              16142     1   2103
 426  FOX Sports 6                         19423     1   2099
 501  NPO Nieuws                           19163     1   2061
 502  NPO Politiek / Sport                 19085     1   2057
 503  CNN                                  19447     1   2100
 504  BBC World News                       19005     1   2053
 505  euronews                             19125     1   2059
 506  Al Jazeera English                   19128     1   2059
 507  CNBC                                 19481     1   2102
 538  TV 538                               20007     1   2049
 601  MTV Music 24                         19304     1   2068
 603  SLAM!TV                              20045     1   2051
 604  MTV Brand New                        19486     1   2102
 605  Lite TV                              19107     1   2058
 606  VH1 Classic                          19201     1   2062
 607  brava nl klassiek                    20044     1   2051
 608  Mezzo                                19586     1   2107
 609  DJAZZ.tv                             19248     1   2064
 610  TV Oranje                            19587     1   2107
 611  100%NL TV                            20050     1   2051
 612  192 TV                               19087     1   2057
 613  MTV Live HD                          19389     1   2097
 614  VH1                                  19127     1   2059
 701  TV Noord                             19583     1   2107
 702  Omrop Fryslân                        20063     1   2052
 703  TV Drenthe                           19643     1   2073
 704  TV Oost                              19644     1   2073
 705  TV Gelderland                        19147     1   2060
 706  Omroep Flevoland                     19143     1   2060
 707  RTV Noord-Holland                    19161     1   2061
 708  RTV Utrecht                          19141     1   2060
 709  TV West                              19482     1   2102
 710  TV Rijnmond                          19142     1   2060
 711  Omroep Zeeland                       19582     1   2107
 712  Omroep Brabant TV                    19146     1   2060
 713  L1 Limburg                           19144     1   2060
 725  AT5                                  19148     1   2060
 760  StarPlus                             19642     1   2073
 761  Star Gold                            20043     1   2051
 762  Zee TV                               19648     1   2073
 763  Zee Cinema                           19649     1   2073
 764  Zing                                 20049     1   2051
 765  SET Asia                             19650     1   2073
 770  Show TV                              20072     1   2052
 771  Euro D                               19667     1   2074
 772  Euro Star                            19666     1   2074
 773  HaberTürk                            19346     1   2070
 774  Kral TV                              19185     1   2112
 775  Planet Türk                          20009     1   2049
 776  Samanyolu TV                         19326     1   2069
 777  ATV                                  19668     1   2074
 778  TGRT Europe                          20070     1   2052
 791  Erotiek pakket                       19745     1     18
 792  PassieTV-Dusk!                       19747     1     18
 793  Brazzers TV Europe                   19302     1   2068
 794  Passie XXX                           19305     1   2068
 795  DUSK! DeLuxe                         19341     1   2070
 796  Penthouse                            19187     1   2112
 797  X-MO                                 19308     1   2068
 801  NPO Radio 1                          10311     2   2056
 802  NPO Radio 2                          10312     2   2056
 803  NPO 3FM                              10313     2   2056
 804  NPO Radio 4                          10314     2   2056
 805  NPO Radio 5                          10315     2   2056
 806  Sky Radio                            10216     2   2054
 807  Radio 538                            10116     2   2053
 808  Q Music                              18042     2   2055
 809  Radio Veronica                       10317     2   2056
 810  Radio 10                             10118     2   2053
 811  Arrow Classic Rock                   18044     2   2055
 812  Sublime FM                           18043     2   2055
 813  Slam FM                              18048     2   2055
 814  Classic FM                           18046     2   2055
 815  BNR Nieuwsradio                      18045     2   2055
 816  FunX                                 10217     2   2054
 817  NPO Radio 6                          18501     2   2103
 818  Radio Decibel                        18047     2   2055
 819  Concertzender                        10120     2   2053
 820  Efteling Radio                       10117     2   2053
 821  100%NL                               18161     2   2061
 822  Radio 8FM                            18172     2   2061
 823  Tweede Kamerlijn                     10318     2   2056
 824  Omrop Fryslân Radio                  18162     2   2061
 825  Omroep Flevoland                     18169     2   2061
 826  Radio Noord-Holland                  18163     2   2061
 827  Radio M Utrecht                      18170     2   2061
 828  Radio Gelderland                     18164     2   2061
 829  RTV Rijnmond                         18165     2   2061
 830  Omroep Brabant Radio                 18166     2   2061
 831  L1 Radio                             18167     2   2061
 832  Radio Noord                          10320     2   2056
 833  Radio West                           10323     2   2056
 834  Radio Oost                           10322     2   2056
 835  Omroep Zeeland                       10324     2   2056
 836  RTV Drenthe                          10321     2   2056
 837  Radio Continu                        11048     2   2051
 838  RadioNL                              18173     2   2061
 839  BBC Radio 1                          18181     2   2112
 840  BBC Radio 2                          18182     2   2112
 841  BBC Radio 3                          18183     2   2112
 842  BBC Radio 4                          18184     2   2112
 843  BBC Worldservice                     18185     2   2112
 844  VRT 1                                18186     2   2112
 845  VRT 2                                18187     2   2112
 846  Studio Brussel                       18189     2   2112
 847  VRT Klara                            18188     2   2112
 848  VRT MNM                              18190     2   2112
 849  1 Live                               11041     2   2051
 850  WDR 2                                11042     2   2051
 851  WDR 3                                11043     2   2051
 852  WDR 4                                11044     2   2051
 853  WDR 5                                18174     2   2061
 854  NDR 1                                11045     2   2051
 855  NDR 2                                11046     2   2051
 856  NDR 3                                11047     2   2051
 858  Radio France International           18175     2   2061
 859  RNE Radio                            18191     2   2112
 861  Rai                                  18192     2   2112
 863  70s                                  18761     2   3002
 865  80s                                  18762     2   3002
 866  90s                                  18763     2   3002
 867  Silk (lovesongs)                     18764     2   3002
 868  Rock Anthems                         18765     2   3002
 869  Rock 'n' Rol                         18766     2   3002
 870  Chilllout                            18767     2   3002
 871  Cocktail Lounge                      18768     2   3002
 872  Drive                                18769     2   3002
 873  Ultimate Urban                       18770     2   3002
 874  Reggae                               18771     2   3002
 875  Blues                                18772     2   3002
 876  All Day Party                        18773     2   3002
 877  Harder Than Hell                     18774     2   3002
 878  Country                              18775     2   3002
 879  Classical Calm                       18776     2   3002
 880  Classical Greats                     18777     2   3002
 881  Classical Orchestral                 18778     2   3002
 885  Rewind                               18779     2   3002
 886  The Alternative                      18780     2   3002
 887  Xlnt Hits                            18751     2   3002
 888  Xlnt NederPop                        18753     2   3002
 889  Xlnt NederPop Gold                   18752     2   3002
 890  Xlnt Nostalgie                       18754     2   3002
 891  Xlnt Piratenhits                     18755     2   3002
 892  Xlnt Easy Listening                  18756     2   3002
 893  Xlnt Today's Pop                     18758     2   3002
 894  Xlnt Oldies                          18757     2   3002
 895  Xlnt Comedy                          18759     2   3002
 896  Xlnt Dance Classics                  18760     2   3002
 897  Xlnt Dance                           18741     2   3002
 898  Xlnt Lounge                          18742     2   3002
 899  Xlnt Salsa                           18743     2   3002
 900  Xlnt Alternative Rock                18744     2   3002
 901  Xlnt Classic Rock                    18745     2   3002
 902  Xlnt Jazz                            18746     2   3002
 903  Xlnt Schager                         18747     2   3002
 904  Xlnt R&B                             18748     2   3002
 905  Xlnt Musical                         18749     2   3002
 906  Xlnt Kleuterliedjes                  18750     2   3002
 921  Lokale Omroep radio                  18807     2   3004
 925  NPO 1 HD                             19401    25   2098
 926  NPO 2 HD                             19402    25   2098
 927  NPO 3 HD                             19421    25   2099
 928  RTL 4 HD                             19461    25   2101
 929  RTL 5 HD                             19462    25   2101
 930  SBS 6 HD                             19203    25   2062
 931  RTL 7 HD                             19181    25   2112
 932  Net 5 HD                             19024    25   2054
 933  Veronica HD/Disney XD                19442    25   2100
 934  RTL 8 HD                             19422    25   2099
 935  FOX HD                               19563    25   2106
 936  Comedy Central HD                    19166    25   2061
 937  Nickelodeon HD                       19046    25   2055
 938  Discovery HD                         19222    25   2063
 939  National Geographic Channel HD       19221    25   2063
 940  Eurosport HD                         19202    25   2062
 941  TLC HD                               19566    25   2106
 942  13th Street HD                       19424    25   2099
 943  SBS 9 HD                             20047    25   2051
 944  24Kitchen HD                         19701    25   2076
 945  MTV HD                               19363    25   2071
 946  Foxlife HD                           19368    25   2071
 947  één HD                               19362    25   2071
 948  Canvas HD                            19226    25   2063
 949  ARD HD                               20027    25   2050
 950  ZDF HD                               20028    25   2050
 951  BBC 1 HD                             20022    25   2050
 952  BBC 2 HD                             19369    25   2071
 953  Film1 Premiere HD                    19565    25   2106
 954  Film1 Action HD                      20026    25   2050
 955  Film1 Comedy & Kids HD               19702    25   2076
 956  Film1 Spotlight HD                   19645    25   2073
 957  HBO HD                               19704    25   2076
 958  HBO 2 HD                             19228    25   2063
 959  HBO 3 HD                             19367    25   2071
 960  Syfy HD                              19387    25   2097
 961  E! Entertainment HD                  19386    25   2097
 962  Nat Geo Wild HD                      19706    25   2076
 963  HISTORY HD                           19705    25   2076
 964  Travel Channel HD                    19388    25   2097
 965  Sport1 Select HD                     19321    25   2069
 966  Sport1 Voetbal HD                    19502    25   2103
 967  Eurosport 2 HD                       19581    25   2107
 968  FOX Sports 1 Eredivisie HD           19441    25   2100
 969  FOX Sports 2 HD                      19561    25   2106
 970  FOX Sports 3 Eredivisie HD           19464    25   2101
 971  FOX Sports 4 HD                      19562    25   2106
 972  FOX Sports 5 Eredivisie HD           19227    25   2063
 973  FOX Sports 6 HD                      19385    25   2097
 997  Zenderoverzicht HD                   19744     1     18
 998  Zenderoverzicht                      19743     1     18
 999  Eventkanaal                          19763     1   3002

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De HD kanalenlijst:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
HD Simulcast Logical Channel Number (LCN) list

5555 - Gorredijk
 LCN  Service name                    Service ID  Type  TS ID
-------------------------------------------------------------
   1  NPO 1 HD                             19401    25   2098
   2  NPO 2 HD                             19402    25   2098
   3  NPO 3 HD                             19421    25   2099
   4  RTL 4 HD                             19461    25   2101
   5  RTL 5 HD                             19462    25   2101
   6  SBS 6 HD                             19203    25   2062
   7  RTL 7 HD                             19181    25   2112
   8  Veronica HD/Disney XD                19442    25   2100
   9  Net 5 HD                             19024    25   2054
  10  RTL 8 HD                             19422    25   2099
  11  FOX HD                               19563    25   2106
  12  Ziggo TV                             19741     1     18
  13  Zender vd Maand                      19742     1     18
  14  Comedy Central HD                    19166    25   2061
  15  Nickelodeon HD                       19046    25   2055
  16  Disney Channel                       19183     1   2112
  17  Discovery HD                         19222    25   2063
  18  National Geographic Channel HD       19221    25   2063
  19  TLC HD                               19566    25   2106
  20  Eurosport HD                         19202    25   2062
  21  MTV HD                               19363    25   2071
  22  13th Street HD                       19424    25   2099
  23  Xite                                 19162     1   2061
  24  24Kitchen HD                         19701    25   2076
  25  één HD                               19362    25   2071
  26  Canvas HD                            19226    25   2063
  27  Ketnet                               19025     1   2054
  28  SBS 9 HD                             20047    25   2051
  30  Omrop Fryslân                        20064     1   2052
  34  GPTV                                 19821     1   3004
  35  PodiumTV                             19820     1   3004
  54  ARD HD                               20027    25   2050
  55  ZDF HD                               20028    25   2050
  56  WDR                                  19264     1   2066
  57  NDR                                  19186     1   2112
  58  RTL Television                       19063     1   2056
  59  SAT.1                                19281     1   2067
  61  BBC 1 HD                             20022    25   2050
  62  BBC 2 HD                             19369    25   2071
  63  BBC 3/CbbC                           19283     1   2067
  64  BBC 4/Cbeebies                       19284     1   2067
  65  BBC Entertainment                    20003     1   2049
  71  TV 5 Monde Europe                    20065     1   2052
  72  Arte                                 19104     1   2058
  73  TVE                                  19404     1   2098
  76  TRT Türk                             19206     1   2062
  78  Rai Uno                              19761     1   3002
  79  France 2                             19762     1   3002
  99  Info                                 19748     1     18
 101  Film1 Premiere HD                    19565    25   2106
 102  Film1 Action HD                      20026    25   2050
 103  Film1 Comedy & Kids HD               19702    25   2076
 104  Film1 Spotlight HD                   19645    25   2073
 105  Film1 Sundance                       19463     1   2101
 111  HBO HD                               19704    25   2076
 112  HBO 2 HD                             19228    25   2063
 113  HBO 3 HD                             19367    25   2071
 120  RTL Crime                            19483     1   2102
 121  Syfy HD                              19387    25   2097
 122  Crime & Investigation                19446     1   2100
 123  ID                                   20062     1   2052
 124  Comedy Central Extra                 19325     1   2069
 126  E! Entertainment HD                  19386    25   2097
 127  NPO Best                             19286     1   2067
 128  NPO 101                              19307     1   2068
 129  OUTtv                                19585     1   2107
 130  NPO Humor TV                         19267     1   2066
 131  AMC                                  19262     1   2066
 132  CBS Reality                          19123     1   2059
 133  FashionTV HD                         20024    25   2050
 134  myZen.tv HD                          19665    25   2074
 135  Comedy Central Family                19407     1   2098
 136  Horse & Country TV                   20071     1   2052
 140  RTL Lounge                           19403     1   2098
 141  Foxlife HD                           19368    25   2071
 202  Discovery Science                    19246     1   2064
 203  Discovery World                      19247     1   2064
 204  Nat Geo Wild HD                      19706    25   2076
 206  HISTORY HD                           19705    25   2076
 208  Animal Planet HD                     20002    25   2049
 210  Travel Channel HD                    19388    25   2097
 211  NostalgieNet                         19244     1   2064
 212  NPO Doc                              19285     1   2067
 222  NPO Cultura                          19484     1   2102
 230  Family 7                             19287     1   2067
 301  Disney XD                            19288     1   2067
 302  Disney Junior                        19306     1   2068
 303  Nick Toons                           19301     1   2068
 304  Nick Hits                            19443     1   2100
 305  Pebble TV                            20067     1   2052
 306  Nick JR                              19303     1   2068
 307  Cartoon Network                      19066     1   2056
 308  JimJam                               19242     1   2064
 309  Boomerang                            19444     1   2100
 310  Baby TV                              20008     1   2049
 311  NPO Zapp Xtra                        20048     1   2051
 312  RTL Telekids                         19026     1   2054
 401  Sport1 Select HD                     19321    25   2069
 402  Sport1 Voetbal HD                    19502    25   2103
 403  Sport1 Golf                          19323     1   2069
 404  Sport1 Tennis                        19342     1   2070
 405  Sport1 Extra 1                       19343     1   2070
 406  Sport1 Extra 2                       19344     1   2070
 411  Eurosport 2 HD                       19581    25   2107
 413  Motors TV                            19268     1   2066
 420  FOX Sports info                      19746     1     18
 421  FOX Sports 1 Eredivisie HD           19441    25   2100
 422  FOX Sports 2 HD                      19561    25   2106
 423  FOX Sports 3 Eredivisie HD           19464    25   2101
 424  FOX Sports 4 HD                      19562    25   2106
 425  FOX Sports 5 Eredivisie HD           19227    25   2063
 426  FOX Sports 6 HD                      19385    25   2097
 501  NPO Nieuws                           19163     1   2061
 502  NPO Politiek / Sport                 19085     1   2057
 503  CNN                                  19447     1   2100
 504  BBC World News                       19005     1   2053
 505  euronews                             19125     1   2059
 506  Al Jazeera English                   19128     1   2059
 507  CNBC                                 19481     1   2102
 538  TV 538                               20007     1   2049
 601  MTV Music 24                         19304     1   2068
 603  SLAM!TV                              20045     1   2051
 604  MTV Brand New                        19486     1   2102
 605  Lite TV                              19107     1   2058
 606  VH1 Classic                          19201     1   2062
 607  brava nl klassiek                    20044     1   2051
 608  Mezzo                                19586     1   2107
 609  DJAZZ.tv                             19248     1   2064
 610  TV Oranje                            19587     1   2107
 611  100%NL TV                            20050     1   2051
 612  192 TV                               19087     1   2057
 613  MTV Live HD                          19389     1   2097
 614  VH1                                  19127     1   2059
 701  TV Noord                             19583     1   2107
 702  Omrop Fryslân                        20063     1   2052
 703  TV Drenthe                           19643     1   2073
 704  TV Oost                              19644     1   2073
 705  TV Gelderland                        19147     1   2060
 706  Omroep Flevoland                     19143     1   2060
 707  RTV Noord-Holland                    19161     1   2061
 708  RTV Utrecht                          19141     1   2060
 709  TV West                              19482     1   2102
 710  TV Rijnmond                          19142     1   2060
 711  Omroep Zeeland                       19582     1   2107
 712  Omroep Brabant TV                    19146     1   2060
 713  L1 Limburg                           19144     1   2060
 725  AT5                                  19148     1   2060
 760  StarPlus                             19642     1   2073
 761  Star Gold                            20043     1   2051
 762  Zee TV                               19648     1   2073
 763  Zee Cinema                           19649     1   2073
 764  Zing                                 20049     1   2051
 765  SET Asia                             19650     1   2073
 770  Show TV                              20072     1   2052
 771  Euro D                               19667     1   2074
 772  Euro Star                            19666     1   2074
 773  HaberTürk                            19346     1   2070
 774  Kral TV                              19185     1   2112
 775  Planet Türk                          20009     1   2049
 776  Samanyolu TV                         19326     1   2069
 777  ATV                                  19668     1   2074
 778  TGRT Europe                          20070     1   2052
 791  Erotiek pakket                       19745     1     18
 792  PassieTV-Dusk!                       19747     1     18
 793  Brazzers TV Europe                   19302     1   2068
 794  Passie XXX                           19305     1   2068
 795  DUSK! DeLuxe                         19341     1   2070
 796  Penthouse                            19187     1   2112
 797  X-MO                                 19308     1   2068
 801  NPO Radio 1                          10311     2   2056
 802  NPO Radio 2                          10312     2   2056
 803  NPO 3FM                              10313     2   2056
 804  NPO Radio 4                          10314     2   2056
 805  NPO Radio 5                          10315     2   2056
 806  Sky Radio                            10216     2   2054
 807  Radio 538                            10116     2   2053
 808  Q Music                              18042     2   2055
 809  Radio Veronica                       10317     2   2056
 810  Radio 10                             10118     2   2053
 811  Arrow Classic Rock                   18044     2   2055
 812  Sublime FM                           18043     2   2055
 813  Slam FM                              18048     2   2055
 814  Classic FM                           18046     2   2055
 815  BNR Nieuwsradio                      18045     2   2055
 816  FunX                                 10217     2   2054
 817  NPO Radio 6                          18501     2   2103
 818  Radio Decibel                        18047     2   2055
 819  Concertzender                        10120     2   2053
 820  Efteling Radio                       10117     2   2053
 821  100%NL                               18161     2   2061
 822  Radio 8FM                            18172     2   2061
 823  Tweede Kamerlijn                     10318     2   2056
 824  Omrop Fryslân Radio                  18162     2   2061
 825  Omroep Flevoland                     18169     2   2061
 826  Radio Noord-Holland                  18163     2   2061
 827  Radio M Utrecht                      18170     2   2061
 828  Radio Gelderland                     18164     2   2061
 829  RTV Rijnmond                         18165     2   2061
 830  Omroep Brabant Radio                 18166     2   2061
 831  L1 Radio                             18167     2   2061
 832  Radio Noord                          10320     2   2056
 833  Radio West                           10323     2   2056
 834  Radio Oost                           10322     2   2056
 835  Omroep Zeeland                       10324     2   2056
 836  RTV Drenthe                          10321     2   2056
 837  Radio Continu                        11048     2   2051
 838  RadioNL                              18173     2   2061
 839  BBC Radio 1                          18181     2   2112
 840  BBC Radio 2                          18182     2   2112
 841  BBC Radio 3                          18183     2   2112
 842  BBC Radio 4                          18184     2   2112
 843  BBC Worldservice                     18185     2   2112
 844  VRT 1                                18186     2   2112
 845  VRT 2                                18187     2   2112
 846  Studio Brussel                       18189     2   2112
 847  VRT Klara                            18188     2   2112
 848  VRT MNM                              18190     2   2112
 849  1 Live                               11041     2   2051
 850  WDR 2                                11042     2   2051
 851  WDR 3                                11043     2   2051
 852  WDR 4                                11044     2   2051
 853  WDR 5                                18174     2   2061
 854  NDR 1                                11045     2   2051
 855  NDR 2                                11046     2   2051
 856  NDR 3                                11047     2   2051
 858  Radio France International           18175     2   2061
 859  RNE Radio                            18191     2   2112
 861  Rai                                  18192     2   2112
 863  70s                                  18761     2   3002
 865  80s                                  18762     2   3002
 866  90s                                  18763     2   3002
 867  Silk (lovesongs)                     18764     2   3002
 868  Rock Anthems                         18765     2   3002
 869  Rock 'n' Rol                         18766     2   3002
 870  Chilllout                            18767     2   3002
 871  Cocktail Lounge                      18768     2   3002
 872  Drive                                18769     2   3002
 873  Ultimate Urban                       18770     2   3002
 874  Reggae                               18771     2   3002
 875  Blues                                18772     2   3002
 876  All Day Party                        18773     2   3002
 877  Harder Than Hell                     18774     2   3002
 878  Country                              18775     2   3002
 879  Classical Calm                       18776     2   3002
 880  Classical Greats                     18777     2   3002
 881  Classical Orchestral                 18778     2   3002
 885  Rewind                               18779     2   3002
 886  The Alternative                      18780     2   3002
 887  Xlnt Hits                            18751     2   3002
 888  Xlnt NederPop                        18753     2   3002
 889  Xlnt NederPop Gold                   18752     2   3002
 890  Xlnt Nostalgie                       18754     2   3002
 891  Xlnt Piratenhits                     18755     2   3002
 892  Xlnt Easy Listening                  18756     2   3002
 893  Xlnt Today's Pop                     18758     2   3002
 894  Xlnt Oldies                          18757     2   3002
 895  Xlnt Comedy                          18759     2   3002
 896  Xlnt Dance Classics                  18760     2   3002
 897  Xlnt Dance                           18741     2   3002
 898  Xlnt Lounge                          18742     2   3002
 899  Xlnt Salsa                           18743     2   3002
 900  Xlnt Alternative Rock                18744     2   3002
 901  Xlnt Classic Rock                    18745     2   3002
 902  Xlnt Jazz                            18746     2   3002
 903  Xlnt Schager                         18747     2   3002
 904  Xlnt R&B                             18748     2   3002
 905  Xlnt Musical                         18749     2   3002
 906  Xlnt Kleuterliedjes                  18750     2   3002
 921  Lokale Omroep radio                  18807     2   3004
 925  NPO 1                                19041     1   2055
 926  NPO 2                                19042     1   2055
 927  NPO 3                                19043     1   2055
 928  RTL 4                                19081     1   2057
 929  RTL 5                                19082     1   2057
 930  SBS 6                                19103     1   2058
 931  RTL 7                                19083     1   2057
 932  Net 5                                19021     1   2054
 933  Veronica/Disney XD                   19061     1   2056
 934  RTL 8                                19121     1   2059
 935  FOX                                  20006     1   2049
 936  Comedy Central                       19062     1   2056
 937  Nickelodeon                          19126     1   2059
 938  Discovery                            19122     1   2059
 939  National Geographic Channel          19165     1   2061
 940  Eurosport                            19105     1   2058
 941  TLC                                  19164     1   2061
 942  13th Street                          19124     1   2059
 943  SBS 9                                20004     1   2049
 944  24Kitchen                            20001     1   2049
 945  MTV                                  19084     1   2057
 946  FOXlife                              19501     1   2103
 947  één                                  19004     1   2053
 948  Canvas                               19003     1   2053
 949  ARD                                  19101     1   2058
 950  ZDF                                  19102     1   2058
 951  BBC 1                                19001     1   2053
 952  BBC 2                                19002     1   2053
 953  Film1 Premiere                       19786     1   3003
 954  Film1 Action                         19784     1   3003
 955  Film1 Comedy & Kids                  19785     1   3003
 956  Film1 Spotlight                      19787     1   3003
 957  HBO 1                                19781     1   3003
 958  HBO 2                                19782     1   3003
 959  HBO 3                                19783     1   3003
 960  Syfy                                 19261     1   2066
 961  E! Entertainment                     19263     1   2066
 962  Nat Geo Wild                         19241     1   2064
 963  HISTORY                              19064     1   2056
 964  Travel Channel                       19485     1   2102
 965  Sport1 Select                        19322     1   2069
 966  Sport1 Voetbal                       19345     1   2070
 967  Eurosport 2                          19265     1   2066
 968  FOX Sports 1 Eredivisie              16140     1   2103
 969  FOX Sports 2 International           16143     1   2103
 970  FOX Sports 3 Eredivisie              16141     1   2103
 971  FOX Sports 4                         19324     1   2069
 972  FOX Sports 5 Eredivisie              16142     1   2103
 973  FOX Sports 6                         19423     1   2099
 997  Zenderoverzicht HD                   19744     1     18
 998  Zenderoverzicht                      19743     1     18
 999  Eventkanaal                          19763     1   3002

=====================================================================
Service type list

5555 - Gorredijk
Type  Name                                                      Count
---------------------------------------------------------------------
   1  Digital television service                                  169
   2  Digital radio sound service                                 100
  25  Advanced CODEC HD digital television service                 52
---------------------------------------------------------------------
                                                 Total channels:  321

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:38

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik wou anders net aanbieden een capture te maken. Zit zelf in Haulerwijk en kan eventueel aan een Anysee E30c komen. Heb alleen geen €15 over om software aan te schaffen wat ik verder niet weer zal gebruiken. Als ik met die tuner jullie toch kan helpen hoor ik het graag.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Simulcrypt voor twee Nagavision Conditional Access Systems van UPC en twee Irdeto Conditional Access Systems van voormalig Ziggo:

├─■  CAT  {  Conditional  Access  Table  }
│  └─■  transport  stream  ID  18,  version  15
│      ├─■  transport_stream_id  =  18
│      ├─■  version_number  =  15
│      └─■  sections:  {  Required  sections:  1,  available  sections:  1  }
│          └─■  section  {  0/0  }
│              ├─■  section_number  =  0
│              ├─■  last_section_number  =  0
│              └─■  descriptors:
│                  ├─■  CA_descriptor
│                  │  ├─■  CA_system_ID  =  6145  {  Kudelski  SA  }
│                  │  └─■  CA_PID  =  100
│                  │  ├─■  CA_system_ID  =  6224  {  Kudelski  SA  }
│                  │  └─■  CA_PID  =  101
│                  │  ├─■  CA_system_ID  =  1538  {  Irdeto  }
│                  │  └─■  CA_PID  =  102
│                  └─■  CA_descriptor
│                      ├─■  CA_system_ID  =  1540  {  Irdeto  }
│                      └─■  CA_PID  =  103

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voorbereidingen voor het Samsung Horizon geval:

│  └─■  bouquet  ID  26112,  version  3
│      ├─■  bouquet_id  =  26112  {  UPC  }
│      ├─■  version_number  =  3
│      └─■  sections:  {  Required  sections:  4,  available  sections:  4  }
│          ├─■  section  {  0/3  }
│          │  ├─■  section_number  =  0
│          │  ├─■  last_section_number  =  3
│          │  ├─■  descriptors:
│          │  │  ├─■  bouquet_name_descriptor
│          │  │  │  └─■  bouquet_name
│          │  │  │      ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
│          │  │  │      └─■  text  =  HORIZON

│          │  │  ├─■  private_data_specifier_descriptor
│          │  │  │  └─■  private_data_specifier  =  1538
│          │  │  ├─■  linkage_descriptor  {  MH_System_Data_Service  }
│          │  │  │  ├─■  transport_stream_id  =  2074
│          │  │  │  ├─■  original_network_id  =  1536  {  UPC  Satellite  }
│          │  │  │  ├─■  service_id  =  17662
│          │  │  │  └─■  linkage_type  =  208  {  User  defined  }
│          │  │  ├─■  linkage_descriptor  {  UPC  Info  en  Kijktips  }
│          │  │  │  ├─■  transport_stream_id  =  2074
│          │  │  │  ├─■  service_id  =  19664
│          │  │  │  └─■  linkage_type  =  209  {  User  defined  }
│          │  │  ├─■  linkage_descriptor  {  NPO  1  HD  }
│          │  │  │  ├─■  transport_stream_id  =  2098
│          │  │  │  ├─■  service_id  =  19401
│          │  │  │  └─■  linkage_type  =  210  {  User  defined  }
│          │  │  ├─■  UPC_HZN_internet_downstream_frequency_list_descriptor
│          │  │  │  └─■  downstream  frequencies:
│          │  │  │      ├─■  frequency  =  306.75  {  MHz  }
│          │  │  │      ├─■  frequency  =  314.75  {  MHz  }
│          │  │  │      ├─■  frequency  =  322.75  {  MHz  }
│          │  │  │      ├─■  frequency  =  330.75  {  MHz  }
│          │  │  │      ├─■  frequency  =  338.75  {  MHz  }
│          │  │  │      ├─■  frequency  =  346.75  {  MHz  }
│          │  │  │      ├─■  frequency  =  354.75  {  MHz  }
│          │  │  │      └─■  frequency  =  362.75  {  MHz  }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong12
Zo te zien is er geen capture van mij meer nodig! ^^

Wat kunnen we nu concluderen uit deze capture?

[ Voor 32% gewijzigd door dejong12 op 07-01-2015 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 22:43
Grappig om te zien dat ze alle SD-kanalen die Ziggo niet heeft en UPC wel toch stiekem al hebben toegevoegd, maar simpelweg geen kanaalnummer hebben gegeven. Toch weer typisch dat ze dan wel de HD-zenders open zetten, maar dat voor SD blijkbaar op een later moment doen...

Sterker nog, ze hebben zelfs RTL Z inclusief een HD-variant al toegevoegd... terwijl die lancering eind december is uitgesteld tot komend najaar (7 september 2015). Toch even wennen t.o.v. Ziggo die er jaren over doet om een kanaal toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick1970

rick1970

Oud Ziggo gebied.

Viel mij ook op dat alle SD kanalen van UPC wel al op het netwerk staan maar nog niet allemaal zijn toegevoegd bij Ziggo. Als deze SD kanalen aanwezig zijn wat is dan de rede dat Ziggo hier mee wacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Misschien zijn ze nog aan het uitrekenen in welk TV-pakket ze die het beste kunnen stoppen? Als ze bijvoorbeeld de belangrijkste in TV Extra stoppen kunnen ze misschien mensen bewegen tot het aanvragen van extra pakketten.

Is er een manier om via een PC TV tuner op deze kanalen af te stemmen (middels service ID of zo)?

Verder hoeft de vermelding van HORIZON natuurlijk niet te betekenen dat ze hier speciaal werk voor hebben verricht. Het zou kunnen (zeg ik zonder enige vorm van kennis van hoe dit werkt) dat die vermelding "automatisch" meekwam met de UPC data vanuit hun HE Amsterdam. Immers staan de "Code Download HZN" (wat ongetwijfeld een afkorting is voor "HORIZON") kanalen ook in de lijst van Gorredijk op precies dezelfde plaats als bij het UPC overzicht.

[ Voor 13% gewijzigd door Jerrythafast op 08-01-2015 00:52 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 42 Laatste