Klopt, maar dat doet niet alleen Liberty Global, Canal Digitaal doet het op de satelliet, de glasvezelproviders doen het tot op heden nog steeds terwijl capaciteit hier juist geen probleem meer is (in tegenstelling tot DSL). Maar ze liegen toch allemaal? Dat heeft in mijn ogen niet zozeer met Ziggo te maken. Dat TotaalTV de leugens klakkeloos overneemt blijft een ander verhaal.ArChie schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:00:
[...]
Waar het wel om gaat is dat iedere vorm van nabewerking van het bronsignaal door de providers per definitie leidt tot een lagere kwaliteit en dat er dus geen sprake meer is van het 1-op-1 doorzetten van het bronsignaal naar de klanten.
Vraagje, over die HD Simulcast LCN, ik heb vanavond mijn Philips 46PFL9705 tv naar de nieuwe Ziggo/UPC zenders laten zoeken, en hij vindt alle zenders prima, alleen zet hij NPO 1 HD op 925 en dus niet op 1, zoals die lijst zou moeten aangeven, en dat geldt eigenlijk voor alle zenders. Dat moet de tv (HD ontvanger) zelf uitzoeken? Of heeft Ziggo problemen om die instelling momenteel mee te geven?
Ik heb al ernstig zitten zoeken, maar ik kan geen antwoord vinden. Iemand hier een idee? Kan ik daar uberhaupt zelf iets aan helpen?
Ik heb al ernstig zitten zoeken, maar ik kan geen antwoord vinden. Iemand hier een idee? Kan ik daar uberhaupt zelf iets aan helpen?
www.youtube.com/DerOllie
We zijn over op die nieuwe Ziggo/upc zenders sinds afgelopen donderdag,ArChie schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:53:
Heb je het over Ziggo/UPC of over Ziggo?
www.youtube.com/DerOllie
Dan heeft Ziggo je als het goed is voorzien van een alternatieve netwerk ID die je kan gebruiken in geval van sommige modellen Philips TV's.
Ehh, nee die heb ik dus niet. Ziggo even bellen dus?ArChie schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 20:00:
Dan heeft Ziggo je als het goed is voorzien van een alternatieve netwerk ID die je kan gebruiken in geval van sommige modellen Philips TV's.
Update: gevonden, 43207 voor mijn regio, even proberen
[ Voor 8% gewijzigd door DerOllie op 23-01-2015 20:03 ]
www.youtube.com/DerOllie
DerOllie schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 20:01:
[...]
Ehh, nee die heb ik dus niet. Ziggo even bellen dus?
Update: gevonden, 43207 voor mijn regio, even proberen
Bron: Chelloo.comIk heb een Philips TV en nu zijn mijn kanalen omgewisseld?
Na testen is gebleken dat Philips CI+ TV toestellen uit 2010 en 2011 de SD en HD zenders qua kanaalpositie verkeerd weergeven. Het gaat alleen om TV’s die via een CI+ module DTV doorgeven (dus niet via een ontvanger). Bij deze toestellen staan de SD zenders op de laagste kanaalposities 1 t/m x. De HD zenders vinden klanten terug vanaf kanaalpositie 925 t/m 984.
De oplossing voor dit probleem is het herscannen van zenders met een alternatief netwerk ID (in plaats van 5555 geeft de klant een alternatieve code in). Deze alternatieve code verschilt per regio:
Regio NID NW Regio NID NW
Sassenheim 43184 Den Bosch 43198
Alphen a/d Rijn 43185 Roosendaal 43199
Den Haag 43186 Tilburg 43200
Utrecht 43187 Venlo 43201
Veenendaal 43188 Roermond 43202
Driebergen 43189 Schoonbron 43203
Gorichem 43190 Zwolle 43204
Breda 43191 Hoogeveen 43205
Alkmaar 43192 Groningen 43206
Velsen 43193 Winschoten 43207
Capelle 43194 Emmen 43208
Amersfoort 43195 Gorredijk 43209
Hilversum 43196 Sneek 43210
Mill 43197 Hengelo 43211
https://community.ziggo.n...ers-opnieuw-instellen-531
Jullie zijn briljant! Dank voor de antwoorden, dat was inderdaad het "probleem".
Jullie zijn briljant! Dank voor de antwoorden, dat was inderdaad het "probleem".
www.youtube.com/DerOllie
Gisteren werd ik gewezen op een setting van DVBViewer die me tot nu toe nog niet was opgevallen, namelijk de mogelijkheid om bij opnames de zogenaamde "video filler data" te verwijderen uit het MPEG bronsignaal dat DVBViewer krijgt aangeboden:

De MPEG compressor/encoder dat het bronsignaal maakt zal dergelijke filler data in de video Elementary Stream (ES) toevoegen om er een constante bitrate (CBR) van te maken net zoals een multiplexer null bytes toevoegt aan een transport stream om de bitrate van de transport stream constant te houden op 38 of 50 Mbps. DVBViewer biedt die "Remove video filler data" optie om de benodigde opslag van de opname op schijf zo klein mogelijk te houden zonder de originele MPEG frame data aan te tasten. Er wordt dus geen MPEG hercompressie toegepast. Bij een MPEG bronsignaal met een variabele bitrate (VBR) zal deze optie daarom ook geen winst opleveren omdat in dergelijke VBR bronsignalen uiteraard geen video filler data wordt toegevoegd om de bitrate van de video ES constant te houden.
Deze optie van DVBViewer is dus bij uitstek het middel om te onderzoeken wat het effect is van het omzetten van een CBR bronsignaal in een VBR bronsignaal met gelijke kwaliteit waarbij dus alleen de video filler data verwijderd wordt zodat de MPEG decompressor/decoder in onze ontvangers nog steeds alle MPEG data krijgen om het signaal met dezelfde kwaliteit te kunnen reconstrueren die bij de bron bepaald was. Immers, zodra de provider meer MPEG data verwijdert dan alleen de video filler data dan zal de MPEG decompressor dat detail niet kunnen reconstrueren voor weergave.
Voor dit onderzoek heb ik o.a. een opname gemaakt van Comedy Central HD. Comedy Central HD wordt momenteel bij Ziggo/West doorgegeven met een bitrate van 10.3 Mbps, maar werd recent nog door Ziggo/West geknepen naar 9 Mbps met behulp van een transcoding techniek. Bij transcoding is geen sprake van MPEG hercompressie. In plaats daarvan gooit de apparatuur van Ziggo data weg uit de video ES in het bronsignaal van het kanaal om de bitrate van dat kanaal te limiteren op een ingestelde maximum bitrate. Volgens het geleuter van niet al te snuggere Ziggo medewerkers zou dat geen effect hebben op de kwaliteit van het kanaal. Als dat waar zou zijn dan kan er bij die transcoding dus alleen video filler data worden verwijderd, want die video filler data draagt niet bij aan de beeldkwaliteit.
De controle van deze bewering van Ziggo is vrij eenvoudig: Als het knijpen van Ziggo geen effect heeft op de beeldkwaliteit, dan mag de VBR bitrate van de opname zonder video filler data dus niet boven de 9 Mbps uitkomen. DVBViewer laat de bitrate van het weergegeven kanaal zien via het DVB Source filter. Bij een opname zonder de video filler data uit te filteren is de constante bitrate van het kanaal gelijk aan de bitrate bij directe weergave van het kanaal:

Bij de opname met de "remove video filler data" optie aan is inderdaad goed te zien dat de bitrate variabel (VBR) is geworden. In mijn test opname was de laagste bitrate 1.8 Mbps en de hoogste bitrate 10.1 Mbps:

Die laagste bitrate wordt echter gehaald op het moment dat er een paar seconden een reclame still in beeld is waarin absoluut niets verandert in het beeld. Op nagenoeg alle andere momenten in mijn opname is er sprake van bewegend beeld en varieert de bitrate voornamelijk tussen de 9 en 10 Mbps. Ofwel in de periode dat het het Comedy Central HD kanaal door Ziggo geknepen werd naar 9 Mbps werd er niet alleen video filler data, maar ook nagenoeg voortdurend MPEG frame data weggegooid wat nadelige gevolgen heeft voor de beeldkwaliteit.
Nu kan dit natuurlijk exemplarisch zijn voor Comedy Central HD, maar ik zie dezelfde bitrate variatie in de buurt van het maximum in de opnames van het kanaal zonder video filler data bij alle andere HD kanalen met een CBR bronsignaal. Alleen tijdens de reclames zakt de bitrate af en toe behoorlijk in op de momenten dat er stills worden getoond of bij een programmering met tekenfilms zolang er tenminste niet te veel sprake is van beweging in het beeld want anders piekt de bitrate van dergelijk programmering ook al weer snel naar maximum. Op zich is het natuurlijk ook niet zo verwonderlijk dat variatie van bitrate zich eigenlijk nagenoeg voortdurend rond het maximum bevindt, want we kijken immers niet naar dia's maar naar videos van voornamelijk bewegend beeld. Dat Ziggo van die videos voor eigen gewin dia's van probeert te maken blijkt wel uit het schokkerige bewegend beeld dat ik bij bitrate beperkte kanalen waarneem waarbij duidelijk te veel MPEG frame data wordt verwijderd omdat de bitrate van het bron signaal op dergelijke momenten continu op het maximum zit waardoor er geen video filler data te verwijderen valt en er dus alleen maar MPEG frame data weggegooid moet worden om bitrate onder het maximum te houden.
Het negatieve effect van dit soort nabewerkingen door de provider wordt natuurlijk groter naarmate het verschil tussen de constante bitrate van het bronsignaal en de door de provider ingestelde limiet groter wordt. Bij Comedy Central HD is dat verschil 1 Mbps, maar bij National Geographic Channel HD is dat verschil 3 Mbps aangezien Ziggo het 12 Mbps bronsignaal limiteert op 9 Mbps. Als de praktijk leert dat de bitrate van het signaal dat de MPEG compressor/encoder van de zender verlaat zich bijna voortdurend in de buurt van het maximum bevindt, dan zou dat voor mijn opname experiment moeten betekenen dat die door Ziggo ingestelde limiet een soort van constante bitrate is geworden in een opname zonder video data fillers. De bitrate knijper van Ziggo is dan namelijk nagenoeg voortdurend meerdere Mbps'sen aan MPEG frame data aan het weggooien. En inderdaad is de "variabele" bitrate van de opname zonder video data fillers van National Geographic Channel HD nagenoeg continu gelijk aan de door Ziggo ingestelde limiet:

En dat heeft natuurlijk gevolgen voor de beeldkwaliteit zoals ik al eerder had opgemerkt. Dit toont aan dat iedere vorm van nabewerking door providers leidt tot kwaliteitsverlies. De doelstelling van de providers om te klooien aan de bronsignalen is natuurlijk niet om de kwaliteit te verbeteren, maar om meer kanalen in transport streams te kunnen proppen.

De MPEG compressor/encoder dat het bronsignaal maakt zal dergelijke filler data in de video Elementary Stream (ES) toevoegen om er een constante bitrate (CBR) van te maken net zoals een multiplexer null bytes toevoegt aan een transport stream om de bitrate van de transport stream constant te houden op 38 of 50 Mbps. DVBViewer biedt die "Remove video filler data" optie om de benodigde opslag van de opname op schijf zo klein mogelijk te houden zonder de originele MPEG frame data aan te tasten. Er wordt dus geen MPEG hercompressie toegepast. Bij een MPEG bronsignaal met een variabele bitrate (VBR) zal deze optie daarom ook geen winst opleveren omdat in dergelijke VBR bronsignalen uiteraard geen video filler data wordt toegevoegd om de bitrate van de video ES constant te houden.
Deze optie van DVBViewer is dus bij uitstek het middel om te onderzoeken wat het effect is van het omzetten van een CBR bronsignaal in een VBR bronsignaal met gelijke kwaliteit waarbij dus alleen de video filler data verwijderd wordt zodat de MPEG decompressor/decoder in onze ontvangers nog steeds alle MPEG data krijgen om het signaal met dezelfde kwaliteit te kunnen reconstrueren die bij de bron bepaald was. Immers, zodra de provider meer MPEG data verwijdert dan alleen de video filler data dan zal de MPEG decompressor dat detail niet kunnen reconstrueren voor weergave.
Voor dit onderzoek heb ik o.a. een opname gemaakt van Comedy Central HD. Comedy Central HD wordt momenteel bij Ziggo/West doorgegeven met een bitrate van 10.3 Mbps, maar werd recent nog door Ziggo/West geknepen naar 9 Mbps met behulp van een transcoding techniek. Bij transcoding is geen sprake van MPEG hercompressie. In plaats daarvan gooit de apparatuur van Ziggo data weg uit de video ES in het bronsignaal van het kanaal om de bitrate van dat kanaal te limiteren op een ingestelde maximum bitrate. Volgens het geleuter van niet al te snuggere Ziggo medewerkers zou dat geen effect hebben op de kwaliteit van het kanaal. Als dat waar zou zijn dan kan er bij die transcoding dus alleen video filler data worden verwijderd, want die video filler data draagt niet bij aan de beeldkwaliteit.
De controle van deze bewering van Ziggo is vrij eenvoudig: Als het knijpen van Ziggo geen effect heeft op de beeldkwaliteit, dan mag de VBR bitrate van de opname zonder video filler data dus niet boven de 9 Mbps uitkomen. DVBViewer laat de bitrate van het weergegeven kanaal zien via het DVB Source filter. Bij een opname zonder de video filler data uit te filteren is de constante bitrate van het kanaal gelijk aan de bitrate bij directe weergave van het kanaal:

Bij de opname met de "remove video filler data" optie aan is inderdaad goed te zien dat de bitrate variabel (VBR) is geworden. In mijn test opname was de laagste bitrate 1.8 Mbps en de hoogste bitrate 10.1 Mbps:

Die laagste bitrate wordt echter gehaald op het moment dat er een paar seconden een reclame still in beeld is waarin absoluut niets verandert in het beeld. Op nagenoeg alle andere momenten in mijn opname is er sprake van bewegend beeld en varieert de bitrate voornamelijk tussen de 9 en 10 Mbps. Ofwel in de periode dat het het Comedy Central HD kanaal door Ziggo geknepen werd naar 9 Mbps werd er niet alleen video filler data, maar ook nagenoeg voortdurend MPEG frame data weggegooid wat nadelige gevolgen heeft voor de beeldkwaliteit.
Nu kan dit natuurlijk exemplarisch zijn voor Comedy Central HD, maar ik zie dezelfde bitrate variatie in de buurt van het maximum in de opnames van het kanaal zonder video filler data bij alle andere HD kanalen met een CBR bronsignaal. Alleen tijdens de reclames zakt de bitrate af en toe behoorlijk in op de momenten dat er stills worden getoond of bij een programmering met tekenfilms zolang er tenminste niet te veel sprake is van beweging in het beeld want anders piekt de bitrate van dergelijk programmering ook al weer snel naar maximum. Op zich is het natuurlijk ook niet zo verwonderlijk dat variatie van bitrate zich eigenlijk nagenoeg voortdurend rond het maximum bevindt, want we kijken immers niet naar dia's maar naar videos van voornamelijk bewegend beeld. Dat Ziggo van die videos voor eigen gewin dia's van probeert te maken blijkt wel uit het schokkerige bewegend beeld dat ik bij bitrate beperkte kanalen waarneem waarbij duidelijk te veel MPEG frame data wordt verwijderd omdat de bitrate van het bron signaal op dergelijke momenten continu op het maximum zit waardoor er geen video filler data te verwijderen valt en er dus alleen maar MPEG frame data weggegooid moet worden om bitrate onder het maximum te houden.
Het negatieve effect van dit soort nabewerkingen door de provider wordt natuurlijk groter naarmate het verschil tussen de constante bitrate van het bronsignaal en de door de provider ingestelde limiet groter wordt. Bij Comedy Central HD is dat verschil 1 Mbps, maar bij National Geographic Channel HD is dat verschil 3 Mbps aangezien Ziggo het 12 Mbps bronsignaal limiteert op 9 Mbps. Als de praktijk leert dat de bitrate van het signaal dat de MPEG compressor/encoder van de zender verlaat zich bijna voortdurend in de buurt van het maximum bevindt, dan zou dat voor mijn opname experiment moeten betekenen dat die door Ziggo ingestelde limiet een soort van constante bitrate is geworden in een opname zonder video data fillers. De bitrate knijper van Ziggo is dan namelijk nagenoeg voortdurend meerdere Mbps'sen aan MPEG frame data aan het weggooien. En inderdaad is de "variabele" bitrate van de opname zonder video data fillers van National Geographic Channel HD nagenoeg continu gelijk aan de door Ziggo ingestelde limiet:

En dat heeft natuurlijk gevolgen voor de beeldkwaliteit zoals ik al eerder had opgemerkt. Dit toont aan dat iedere vorm van nabewerking door providers leidt tot kwaliteitsverlies. De doelstelling van de providers om te klooien aan de bronsignalen is natuurlijk niet om de kwaliteit te verbeteren, maar om meer kanalen in transport streams te kunnen proppen.
ArChie als ik het hele bovenstaande verhaal goed begrijp en ik redeneer dat door naar de berichten dat Ziggo tegenwoordig enkele HD kanalen in VBR door geeft. Kom ik snel tot de conclusie dat het helemaal geen zin heeft voor Ziggo om kanalen in VBR door te geven.
Reden:
Ziggo moet voor elk VBR kanaal altijd de maximale bitrate reserveren, omdat als bijvoorbeeld op een transport stream ruimte is voor 50Mbit en daarbinnen 5 HD kanalen passen van elk max 10Mbit er geen ruimte is voor bv een SD kanaal van 5Mbit als voor de 5 HD kanalen gebruik gemaakt wordt van VBR.
Op het moment dat alle HD kanalen hun maximale 10Mbit gebruiken is er immers geen plaats meer voor het SD kanaal.
Reden:
Ziggo moet voor elk VBR kanaal altijd de maximale bitrate reserveren, omdat als bijvoorbeeld op een transport stream ruimte is voor 50Mbit en daarbinnen 5 HD kanalen passen van elk max 10Mbit er geen ruimte is voor bv een SD kanaal van 5Mbit als voor de 5 HD kanalen gebruik gemaakt wordt van VBR.
Op het moment dat alle HD kanalen hun maximale 10Mbit gebruiken is er immers geen plaats meer voor het SD kanaal.
Wat een schokkende conclusie dat het transcoderen van de provider leidt tot kwaliteitsverlies, wie had dat nou niet aan zien komen. Zonder transcoderen passen er echter minder zenders in een transportstream, zijn de klanten wel tevreden als ze opeens minder zenders krijgen??[b][message=43629481,noline]
Gelukkig krijgen we er na harmonisatie maar liefst 8 transportstreams bij. Het Ziggo netwerk gaat van 30 transportstreams naar 38. Veel meer ruimte dus, die wordt benut voor een grote HD-uitbreiding en voor het doorgeven van alle regionale zenders. Het nadeel van het toevoegen van deze extra frequenties is dat ze op meer storingsgevoelige locaties zitten, waar bijvoorbeeld ook 4G signalen zitten. Maar het hebben van goede kabels kan storingen voorkomen.
Je screenshot van Nat Geographic is echt een worst case scenario. Zo slecht heb ik het zelf nog nooit gezien. Over het algemeen ben ik zeer tevreden over die zender qua beeldkwaliteit, het is mooie native HD kwaliteit.
Het is nu juist het punt van het inzetten van VBR dat er geen sprake is van reserveren van ruimte zodat de kanalen de maximale bitrate kunnen halen. Misschien ten overvloede: Providers kiezen niet voor dit soort maatregelen om de kwaliteit te garanderen, maar om de bitrate omlaag te brengen zodat ze meer kanalen kwijt kunnen in de transport streams. De multiplexer van de transport stream moet er vervolgens voor zorgen dat set van kanalen een evenredig aandeel krijgen in de totaal beschikbare capaciteit van de transport stream. Dat is geen probleem zolang de gezamelijke gevraagde capaciteit van de kanalen in de transport stream de capaciteit niet overstijgt. Als dat echter wel het geval is zullen alle of een deel van de kanalen (instelbaar?) tijdelijk een lagere kwaliteit hebben omdat er MPEG frame data weggegooid moet worden om de bitrate passend te houden binnen transport stream.Realist schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 19:43:
Kom ik snel tot de conclusie dat het helemaal geen zin heeft voor Ziggo om kanalen in VBR door te geven.
Reden:
Neem bijvoorbeeld TS 2063 van Ziggo/UPC:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| ============================================================================================= 2063 1536 5555 6666 43209 378,00 554,00 554,00 554,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- National Geographic Channel 25 19221 939(18) 939(18) 939(18) 18(18) Discovery HD 25 19222 938(17) 938(17) 938(17) 17(17) Canvas HD 25 19226 948(26) 948(26) 948(26) 26(26) FOX Sports 5 Eredivisie HD 25 19227 972(425) 972(425) 972(425) 425(425) HBO 2 HD 25 19228 958(112) 958(112) 958(112) 112(112) ============================================================================================= |
TS 2063 heeft een capaciteit van 50 Mbps. Ik heb even de bitrate opgezocht van de bronsignalen van de HD kanalen in deze transport stream:
12 Mbps - National Geographic Channel HD
12 Mbps - Discovery Channel HD
14 Mbps - Canvas HD (heeft een VBR satelliet bronsignaal)
12 Mbps - FOX Sports 5 Eredivisie HD
15 Mbps - HBO 2 HD (heeft een VBR bronsignaal)
Totaal dus 65 Mbps qua maximale bitrate en mijn eigen onderzoekje naar video filler data leert dat bij normale uitzendingen de meeste CBR kanalen toch wel qua MPEG frame data bitrate dicht in de buurt van de maximale bitrate van het kanaal zitten. Op zich is dat ook niet zo verwonderlijk, want de bron van de MPEG compressors/encoders bij de zenders heeft veelal een nog hogere kwaliteit/bitrate dus worden er tijdens die MPEG compressie al consessies gedaan. Mijn conclusie is dan dat die kanalen in TS 2063 constant geknepen zullen worden met nadelige gevolgen voor de beeldkwaliteit.
Hetzelfde gebeurt al veel langer met de SD kanalen bij voormalig Ziggo en ook daar zie ik gewoon aan de beeldkwaliteit dat diverse kanalen in te volle transport streams regelmatig tegen de bitrate limiter aanlopen. Bij voormalig Ziggo werden wel eens een SD kanalen verhuist naar een andere transport stream zonder dat dit extra ongebruikte ruimte in de oude transport stream opleverde. Dat liet al mooi zien dat de overgebleven kanalen in de oude transport stream onmiddelijk de vrijgekomen ruimte claimden en er dus al langere tijd sprake was van een te grote overboeking van de capaciteit.
Je brengt het allemaal wel erg negatief ArChie. De capaciteit is vergroot door over te gaan naar QAM-256 en acht extra transportstreams toe te voegen. Als die capaciteit vervolgens nog steeds niet groot genoeg om voor iedere klant iedere zender die die wil uit te zenden zal er toch een compromis gezocht moeten worden. Een klein zenderaanbod met iedere zender in perfecte kwaliteit. Of een breder zenderaanbod waarbij er iets op de kwaliteit beknibbeld wordt.
Het overgaan naar QAM-256 heeft als gevolg meer storingsgevoeligheid. Het toevoegen van meer transportstreams heeft ook als gevolg meer storingsgevoeligheid, omdat sommige frequenties ook al voor 4G e.d. gebruikt worden. Dus aan het verder uitbreiden van de capaciteit zitten ook keerzijdes.
Hopelijk wordt op een gegeven moment het aantal analoge zenders verder teruggebracht, en wordt die ruimte gebruikt voor digitale TV.
Het overgaan naar QAM-256 heeft als gevolg meer storingsgevoeligheid. Het toevoegen van meer transportstreams heeft ook als gevolg meer storingsgevoeligheid, omdat sommige frequenties ook al voor 4G e.d. gebruikt worden. Dus aan het verder uitbreiden van de capaciteit zitten ook keerzijdes.
Hopelijk wordt op een gegeven moment het aantal analoge zenders verder teruggebracht, en wordt die ruimte gebruikt voor digitale TV.
Volgens mij ben je een beetje aan het papegaaien en heb je je niet echt verdiept in de techniek. Natuurlijk is het geen schokkende conclusie dat transcoderen leidt tot kwaliteitsverlies. Ten minste niet voor mij, maar kennelijk wel voor de diverse niet al te snuggere Ziggo medewerkers die toch hun uiterste best doen om de klanten ervan te overtuigen dat transcoding niet leidt tot kwaliteitsverlies. Verder ben je kennelijk helemaal niet op de hoogte van de situatie bij UPC waar al veel langere tijd sprake is van dit aantal kanalen en het aantal transport streams. Bij Ziggo verdomden ze het gewoon om de beschikbare ruimte in te zetten om allerlei drogredenen. En nu kan het opeens wel nadat UPC aan het roer is gekomen. Ook op dit punt hier ben je weer aan een Ziggo medewerker aan het papegaaien over de storingsgevoelige frequenties als één van de drogredenen, want als je zelf even onderzoek had gedaan naar de nieuwe frequenties dan had je gezien dat het gros van die nieuwe frequenties niet op storingsgevoelige frequenties zit.dusty-2011 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:28:
Wat een schokkende conclusie dat het transcoderen van de provider leidt tot kwaliteitsverlies, wie had dat nou niet aan zien komen. Zonder transcoderen passen er echter minder zenders in een transportstream, zijn de klanten wel tevreden als ze opeens minder zenders krijgen??
Gelukkig krijgen we er na harmonisatie maar liefst 8 transportstreams bij. Het Ziggo netwerk gaat van 30 transportstreams naar 38. Veel meer ruimte dus, die wordt benut voor een grote HD-uitbreiding en voor het doorgeven van alle regionale zenders. Het nadeel van het toevoegen van deze extra frequenties is dat ze op meer storingsgevoelige locaties zitten, waar bijvoorbeeld ook 4G signalen zitten. Maar het hebben van goede kabels kan storingen voorkomen.
Er komen heel veel HD-zenders erbij. Alle regionale zenders komen beschikbaar. De beeldkwaliteit wordt ook niet slechter dankzij 8 extra transportstreams. Genoeg reden voor een feestje. Niet voor sommigen natuurlijk, er blijven er altijd die wel wat te zeiken hebben. Maar het gros van de klanten zal tevreden zijn.
Nog een aanvulling op de toestand in TS 2063 bij Ziggo/UPC. Omstreeks 21:00 was er weer een update op de dtvmonitor site met daarin de volgende gemiddelde bitrates van de HD kanalen in deze transport stream:
7.9 Mbps - National Geographic Channel HD
7.9 Mbps - Discovery Channel HD
7.7 Mbps - Canvas HD (heeft een VBR satelliet bronsignaal)
5.6 Mbps - FOX Sports 5 Eredivisie HD
11.3 Mbps - HBO 2 HD (heeft een VBR bronsignaal)
Er wordt dus behoorlijk geknepen om de boel passend te maken.
Dat is in totaal 40.4 Mbps. Ruim onder de 50 Mbps. Het lijkt me dat er dus ruimte is om een zender tijdelijk een hogere bitrate te geven als dat nodig is.ArChie schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:28:
Nog een aanvulling op de toestand in TS 2063 bij Ziggo/UPC. Omstreeks 21:00 was er weer een update op de dtvmonitor site met daarin de volgende gemiddelde bitrates van de HD kanalen in deze transport stream:
De cijfers zijn nu al weer heel anders.
Nat geo HD. 8504 kbps
Disc. 8762 kbps
Canvas 7385 kbps
Fox 5 9250 kbps
HBO 2 5087 kbps
[ Voor 8% gewijzigd door dusty-2011 op 24-01-2015 21:36 ]
Nee, want ik heb het over de bitrate van de video Elementary Streams van de kanalen. Bekijk de dtv monitor website voor meer informatie.
Als ik de bitrate van de overige streams van alle zenders op die TS optel kom ik op 4088 kbps uit. Dan is er nog ruim 5 Mbps over. Er is dus ruimte over indien een zender meer bandbreedte vraagt. Correct me if I'm wrong.ArChie schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:36:
Nee, want ik heb het over de bitrate van de video Elementary Streams van de kanalen. Bekijk de dtv monitor website voor meer informatie.
Voor de aardigheid het frequentieplan generator tooltje uitgebreid met ondersteuning voor de radio kanalen:

Dat gaat dus optioneel worden, want anders worden dergelijke overzichten veel te lang.

Dat gaat dus optioneel worden, want anders worden dergelijke overzichten veel te lang.
Wat is er met ts 2062 aan de hand bij UPC. Bitrates van alle zenders zijn beneden de 200 kbps volgens DTVMonitor. Zo'n foutieve (?) waarden heb ik nog niet eerder gezien.
Denk je? Wat dacht je dat de klanten zomaar tevreden zijn over het transcoderen? Of is het zo dat men dan gewoon stelt dat het gros het verschil toch niet kan zien?dusty-2011 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:25:
Er komen heel veel HD-zenders erbij. Alle regionale zenders komen beschikbaar. De beeldkwaliteit wordt ook niet slechter dankzij 8 extra transportstreams. Genoeg reden voor een feestje. Niet voor sommigen natuurlijk, er blijven er altijd die wel wat te zeiken hebben. Maar het gros van de klanten zal tevreden zijn.
Of een VBR zomaar beter is dan een CBR zet ik ook vraagtekens bij.
Eerst naar qam256 om gaan vervolgens gaan transcoderen en nu gaan we een VBR inzetten..
Moet je daar Ziggo voor gaan bedanken? Dat men dan een duidelijke keuze maakt om het analoge signaal eraf te halen.
Ga dan naar 15 analoge zenders dan heb je ruimte genoeg. Hoef je ook niet met allerlei trucjes te komen.
Eert met de raden overhoop liggen en als die er niet meer zijn houdt je het analoge signaal gewoon aan.
Had ik ook niet anders verwacht trouwens. Dat men dit in het UPC gebied nog aanhoudt kan ik nog veel beter begrijpen! Maar die anderen komen ook nog wel aan de beurt hoor..
Dan kan je wel stellen dat bijv een KPN dit ook doet maar wat koop je daarvoor? En gebeurt dat vervolgens voor de zelfde redenen als bij Ziggo....
Zit je wellicht bij KPN weer met het gegeven dat geleverde hardware bepaalde bitrates niet aankan..
Ook dat vind ik maar moeilijk goed te praten dat je als FTTH aanbieder vervolgens op je streams gaat beknibbelen..
En.. jawel men heeft ook nog DSL klanten..
Enfin het gaat nu over Ziggo.
Archie heeft gelijk dat je naar de ware motieven moet zoeken bij Ziggo..
[ Voor 29% gewijzigd door Arctic Fox op 24-01-2015 22:20 ]
Is er misschien een klant in het nieuwe Ziggo/UPC gebied die beschikt over DVB-C PC-TV hardware en een capture kan maken van TS 2063 van zo'n 200 MB?
Bedoel je voormalig Gorredijk (8400)?
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Bijvoorbeeld, maar er zijn ondertussen al wat meer gebieden omgezet naar het Ziggo/UPC signaal.
Vanmorgen nog eens een wat langere opname zonder video filler data gemaakt van Discovery Channel HD om het bitrate gedrag van het 1-op-1 doorgezette Discovery bronsignaal te analyseren. De opname bevat twee soorten programma's, namelijk het natuurprogramma Biggest en Baddest waarin tijgers worden gevolgd in Nepal en Strip the Cosmos over Asteroids met veel animaties. Discovery Channel HD heeft een constante bitrate van 12 Mbps en na het verwijderen van de video filler data heeft het kanaal een variabele bitrate die zich vrijwel continu tussen de 11 en 12 Mbps bevindt bij het natuurprogramma. Bij Strip the Cosmos wordt de variatie wat groter, namelijk tussen de 10 en 12 Mbps waarbij de bitrate in de richting van de 10 Mbps gaat op de momenten dat er veel zwart in het beeld zit en richting de 12 Mbps als er veel kleur is. Op het moment dat de leader van Discovery Channel HD wordt getoond bevindt de bitrate zich tussen 9 en 10 Mbps.
Het zal dus interessant worden om dit te vergelijken met opnames van het signaal van Ziggo/UPC, maar de eerste voortekenen op basis van twee samples via dtv monitor zijn een indicatie dat Discovery Channel HD aan kwaliteit zal moeten inleveren aangezien geen van beide samples een gemiddelde bitrate van 10 of 11 Mbps werd gehaald. Het vervelende van de informatie van de dtv monitor website is echter dat niet wordt uitgelegd hoe de informatie wordt samengesteld die zij op de website tonen zodat nauwelijks valt te bepalen of die informatie correct is. Alleen bij zeer grote afwijkingen van de verwachting wordt duidelijk dat er iets mis is gegaan bij de data verzameling. Ik werk daarom liever met mijn eigen tools en bijvoorkeur met een live feed.
Het zal dus interessant worden om dit te vergelijken met opnames van het signaal van Ziggo/UPC, maar de eerste voortekenen op basis van twee samples via dtv monitor zijn een indicatie dat Discovery Channel HD aan kwaliteit zal moeten inleveren aangezien geen van beide samples een gemiddelde bitrate van 10 of 11 Mbps werd gehaald. Het vervelende van de informatie van de dtv monitor website is echter dat niet wordt uitgelegd hoe de informatie wordt samengesteld die zij op de website tonen zodat nauwelijks valt te bepalen of die informatie correct is. Alleen bij zeer grote afwijkingen van de verwachting wordt duidelijk dat er iets mis is gegaan bij de data verzameling. Ik werk daarom liever met mijn eigen tools en bijvoorkeur met een live feed.
Het bronsignaal van de HBO HD kanalen heeft een variabele bitrate. Om een idee te krijgen van de gemiddelde bitrate van HBO 2 HD heb ik daarom drie keer 10 minuten gemeten met TransEdit. Onderstaand de resultaten:

Gemiddeld iets meer dan 10 Mbps voor HBO 2 HD. Ziggo heeft alle drie de HBO HD kanalen in deze transport stream zitten waardoor dan gelijk te zien is dat de gemiddelde bitrate van de HBO HD kanalen zich in de 10 tot 12 Mbps bereik bevindt. Ook deze waarden zie ik niet terug in de samples op dtv monitor site wat of een indicatie van knijpen bij Ziggo/UPC kan zijn of onduidelijke/incorrecte meetwaarden. Bij Ziggo is er geen sprake van een gelimiteerde bitrate op de HBO HD kanalen. De bitrate fluctuaties worden opgevangen door vrijgelaten ruimte en de SD kanalen in de transport stream.

Gemiddeld iets meer dan 10 Mbps voor HBO 2 HD. Ziggo heeft alle drie de HBO HD kanalen in deze transport stream zitten waardoor dan gelijk te zien is dat de gemiddelde bitrate van de HBO HD kanalen zich in de 10 tot 12 Mbps bereik bevindt. Ook deze waarden zie ik niet terug in de samples op dtv monitor site wat of een indicatie van knijpen bij Ziggo/UPC kan zijn of onduidelijke/incorrecte meetwaarden. Bij Ziggo is er geen sprake van een gelimiteerde bitrate op de HBO HD kanalen. De bitrate fluctuaties worden opgevangen door vrijgelaten ruimte en de SD kanalen in de transport stream.
Een nieuwe langdurige opname zonder video filler data van National Geographic Channel HD met het programma Highway Thru Hell laat net als de vorige keer zien dat de bitrate continu op 9 Mbps zit, ofwel de door Ziggo ingestelde limiet. Dit is een aanwijzing dat de gemiddelde bitrate van dit kanaal hoger is en vermoedelijk net als bij Discovery Channel HD in de range van 11 tot 12 Mbps zit.
Kabelmaatschappijen vandaag de dag zijn altijd bezig om zo goedkoop mogelijk zender te distribueren op hun netwerk. "Bandbreedte is duur, ook al is het op je eigen netwerk" zo luidt dan de verklaring. Waar of niet en laat ik hier even in het midden. De abonnee wordt altijd de dupe van het huidige business model. Zelfs in de tijd dat men alleen analoog doorgaf, was altijd de reactie: "ja, sorry meneer het kabelnetwerk is vol". De grootste onzin die we altijd aan moesten horen.Arctic Fox schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 22:02:
[...]
Denk je? Wat dacht je dat de klanten zomaar tevreden zijn over het transcoderen? Of is het zo dat men dan gewoon stelt dat het gros het verschil toch niet kan zien?
Of een VBR zomaar beter is dan een CBR zet ik ook vraagtekens bij.
Eerst naar qam256 om gaan vervolgens gaan transcoderen en nu gaan we een VBR inzetten..
Moet je daar Ziggo voor gaan bedanken? Dat men dan een duidelijke keuze maakt om het analoge signaal eraf te halen.
Ga dan naar 15 analoge zenders dan heb je ruimte genoeg. Hoef je ook niet met allerlei trucjes te komen.
Eert met de raden overhoop liggen en als die er niet meer zijn houdt je het analoge signaal gewoon aan.
Had ik ook niet anders verwacht trouwens. Dat men dit in het UPC gebied nog aanhoudt kan ik nog veel beter begrijpen! Maar die anderen komen ook nog wel aan de beurt hoor..
Daar koop je niets voor, maar alle bedrijven die videodiensten leveren bezuinigen grof op de kwaliteit. Dat gebeurt op de vaste coaxnetwerken, de DSL netwerken, glasvezelnetwerken en ook satelliet. Dat laatste is helemaal schandalig hoe Canal Digitaal de boel in elkaar drukt met hun VBR techniek. Maar dat verder terzijde.Arctic Fox schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 22:02:
Dan kan je wel stellen dat bijv een KPN dit ook doet maar wat koop je daarvoor? En gebeurt dat vervolgens voor de zelfde redenen als bij Ziggo....
Zit je wellicht bij KPN weer met het gegeven dat geleverde hardware bepaalde bitrates niet aankan..
Ook dat vind ik maar moeilijk goed te praten dat je als FTTH aanbieder vervolgens op je streams gaat beknibbelen..
En.. jawel men heeft ook nog DSL klanten..
Enfin het gaat nu over Ziggo.
We nemen in dit topic nu de bandbreedtes onder loep van het UPC en UPC/Ziggo netwerk ten opzichte van het Ziggo netwerk, en qua beeldkwaliteit gaan we er dus fors op inleveren en dat een Liberty Global er zich nog steeds met een onzin verhaal zich er vanaf maakt of gewoonweg helemaal niet reageren vind ik nog steeds een schande.
Pfff... wat een trieste boel hier. Gewoon durven verkondigen dat we fors gaan inleveren op de beeldkwaliteit. Er zijn misschien enkele kanalen die licht achteruitgaan, zoals Discovery Channel HD. Maar dit zijn de uitzonderingen. De meeste kanalen blijven in vergelijkbare kwaliteit beschikbaar. En de volgende kanalen komen in veel betere kwaliteit beschikbaar:Soundwork schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:37:
[...]
We nemen in dit topic nu de bandbreedtes onder loep van het UPC en UPC/Ziggo netwerk ten opzichte van het Ziggo netwerk, en qua beeldkwaliteit gaan we er dus fors op inleveren en dat een Liberty Global er zich nog steeds met een onzin verhaal zich er vanaf maakt of gewoonweg helemaal niet reageren vind ik nog steeds een schande.
Nickelodeon
MTV
13TH Street
24Kitchen
ARD
ZDF
Syfy
E! Entertainment
Travel Channel
Van deze kanalen wordt de bitrate flink verhoogd en de resolutie verviervoudigd.
Verder zijn er ook nog geheel nieuwe zenders toegevoegd:
Fashion TV HD
MyZen HD
UPC staat helemaal niet bekend om haar slechte beeldkwaliteit. In tegendeel, vrijwel iedereen is tevreden over de beeldkwaliteit. Ziggo klanten krijgen nu dezelfde beeldkwaliteit.
Waar baseer je dit op?dusty-2011 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 17:36:
[...]
Pfff... wat een trieste boel hier. Gewoon durven verkondigen dat we fors gaan inleveren op de beeldkwaliteit. Er zijn misschien enkele kanalen die licht achteruitgaan, zoals Discovery Channel HD. Maar dit zijn de uitzonderingen. De meeste kanalen blijven in vergelijkbare kwaliteit beschikbaar. En de volgende kanalen komen in veel betere kwaliteit beschikbaar:
Nickelodeon
MTV
13TH Street
24Kitchen
ARD
ZDF
Syfy
E! Entertainment
Travel Channel
Van deze kanalen wordt de bitrate flink verhoogd en de resolutie verviervoudigd.
Verder zijn er ook nog geheel nieuwe zenders toegevoegd:
Fashion TV HD
MyZen HD
UPC staat helemaal niet bekend om haar slechte beeldkwaliteit. In tegendeel, vrijwel iedereen is tevreden over de beeldkwaliteit. Ziggo klanten krijgen nu dezelfde beeldkwaliteit.
Heb jij captures met DVB-C apparatuur gemaakt, en vergeleken met de Ziggo DTV headends waarop alle abonnees vorig jaar aangesloten zijn? Zijn ze hetzelfde, of zijn ze beter??
ArChie heeft dergelijke apparatuur en applicaties en komt tot de conclusie dat het huidige UPC op transportstreams "knijpt" vergeleken met de Ziggo DTV headends.
Wat jij nu alleen maar aangeeft, is dat er meer HD kanalen bijkomen en dat "over het algemeen" de beeldkwaliteit erop vooruit gaat. Dat is wat Ziggo nu via zijn brieven en website ook aangeeft.
Maar op technisch gebied heb je NIETS te melden. De gemiddelde huis/tuin/keuken gebruiker ziet er het verschil tussen een HD en SD signaal niet eens. Ziggo zelf had het in zijn hoofd gehaald door maar even te verkondigen vorig jaar met zijn aanpassingen aan de multiplexers dat SD+ beter was dan HD, dus als je daar vanuit gaat en dit klakkeloos overneemt dan vind ik jou erg triest.
Ook Canvas HD laat bij reguliere uitzendingen zien dat de bitrate zonder video filler data tussen de 8 en 9 Mbps fluctureert. Dus ook hier weer nagenoeg gelijk aan de constante bitrate van de video ES.
Ik heb geen abonnement op de FOX sports HD kanalen. Misschien kan iemand anders een opname van 5 minuten maken van FOX Sports 5 Eredivisie HD met onderstaande DVBViewer instellingen en ter beschikking stellen:

De opname moet wel een reguliere uitzending bevatten. Stills en/of reclames zeggen niet zoveel over de bitrate tijdens reguliere uitzendingen.

De opname moet wel een reguliere uitzending bevatten. Stills en/of reclames zeggen niet zoveel over de bitrate tijdens reguliere uitzendingen.
[ Voor 7% gewijzigd door ArChie op 25-01-2015 19:21 ]
Via een kennis in UPC gebied heb ik een capture van TS 2063 ontvangen. Dit maakt duidelijk waar de ontbrekende 5 Mbps op DTV monitor is gebleven, namelijk in Null Packets:

Ook in deze capture die vanavond om ongeveer negen uur is gemaakt is de gezamelijke capaciteit voor de H.264 Video ES'sen weer gelimiteerd op ongeveer 40 Mbps net als bij de eerdere bitrate samples via de DTV monitor website van de kanalen in deze transport stream. Dit is dus duidelijk een instelling in de multiplexer van deze transport stream. Ofwel, de 5 HD kanalen in deze transport stream mogen onderling zo'n 40 Mbps aan capaciteit verdelen wat gezien de bitrate metingen zonder video data filler bij Ziggo van deze kanalen duidelijk te weinig is.
National Geographic Channel HD had in de capture 7.8 Mbps terwijl dit kanaal bij Ziggo continu 9 Mbps nodig heeft wat al een gelimiteerde waarde is. Canvas HD bij Ziggo 8 tot 9 Mbps en bij UPC 5.8. HBO 2 HD bij Ziggo 10 tot 11 Mbps en bij UPC 5.6 en Discovery haalt met 9.5 ook niet de 11 tot 12 Mbps bij Ziggo. Fox Sports 5 HD Eredivisie heb ik niet kunnen meten, maar kennelijk wordt er op dat kanaal momenteel een sport uitgezonden waardoor het kanaal een wat hoger aandeel heeft in de 40 Mbps verdeling.

Ook in deze capture die vanavond om ongeveer negen uur is gemaakt is de gezamelijke capaciteit voor de H.264 Video ES'sen weer gelimiteerd op ongeveer 40 Mbps net als bij de eerdere bitrate samples via de DTV monitor website van de kanalen in deze transport stream. Dit is dus duidelijk een instelling in de multiplexer van deze transport stream. Ofwel, de 5 HD kanalen in deze transport stream mogen onderling zo'n 40 Mbps aan capaciteit verdelen wat gezien de bitrate metingen zonder video data filler bij Ziggo van deze kanalen duidelijk te weinig is.
National Geographic Channel HD had in de capture 7.8 Mbps terwijl dit kanaal bij Ziggo continu 9 Mbps nodig heeft wat al een gelimiteerde waarde is. Canvas HD bij Ziggo 8 tot 9 Mbps en bij UPC 5.8. HBO 2 HD bij Ziggo 10 tot 11 Mbps en bij UPC 5.6 en Discovery haalt met 9.5 ook niet de 11 tot 12 Mbps bij Ziggo. Fox Sports 5 HD Eredivisie heb ik niet kunnen meten, maar kennelijk wordt er op dat kanaal momenteel een sport uitgezonden waardoor het kanaal een wat hoger aandeel heeft in de 40 Mbps verdeling.
Ik vind het schokkende getallen. Liberty Global bezuinigd er wat op los, op met name dus ook de (dure) premium zenders. Al met al DVB-C kwaliteit technisch gezien dus een achteruitgang, die harmonisatie met het UPC netwerk. En dat te bedenken dat Ziggo op zijn huidige DTV headends ook al kneep.ArChie schreef op zondag 25 januari 2015 @ 22:25:
Het is triest hier niet meer of minder te verkondigen als "De meeste kanalen blijven in vergelijkbare kwaliteit beschikbaar" Dusty zoek ff in vandalen vergelijkbaar op dan kom je er achter dat wat je roept klopt maar hier totaal geen bijdrage levert. Alles is immers met elkaar te vergelijken. Het lijkt er sterk op dat je hier rond dwaalt om liberty global marketing praat te verkondigen en daar misschien zelfs wel voor bent ingehuurd.dusty-2011 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 17:36:
[...]
Pfff... wat een trieste boel hier. Gewoon durven verkondigen dat we fors gaan inleveren op de beeldkwaliteit. Er zijn misschien enkele kanalen die licht achteruitgaan, zoals Discovery Channel HD. Maar dit zijn de uitzonderingen. De meeste kanalen blijven in vergelijkbare kwaliteit beschikbaar. En de volgende kanalen komen in veel betere kwaliteit beschikbaar:
Als je geen technische onderbouwing hebt/kunt geven blijf dan van je keyboard af. De discussie gaat over de bitrates die verschillende zenders ter beschikking hebben. En hoe zich dat verhoud tot de beeld kwaliteit. Nu roepen dat je er niks van zal merken heeft geen zin dat kun je dan straks weer blijven roepen als de bitrates nog verder omlaag gaan.
Mensen die in dit topic kritiek hebben op het kritische geluid op Ziggo danwel UPC wordt standaard gevraagd te vertrekken of zijn vast een medewerker van een van de bedrijven. Dit maakt een normale discussie over dit onderwerp onmogelijk.
Persoonlijk vind ik de toon van de kritische mensen nogal herhalend en eentonig en ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je elke maand geld wilt storten op de rekening van een bedrijf dat volgens jou enkel bestaat om tegen klaten te liegen en ze een poot uit te draaien.
Verder nadert de recente discussie over een megabit meer of minder per zender de audiofielen discussie qua argumenten: ja er is een technisch aantoonbaar verschil, nee 99% van de mensen merkt het niet. Hier kan je eindeloos over doorgaan maar als mensen het een prima beeld vinden dan vinden ze dat.
Ik vond het altijd een interessant topic om te volgen omdat ik zelf tvheadend gebruik en de zenderwijzigingen hier actueel werden gehouden. Jammer dat het nu alleen nog een vervelende herhaling van kritiek op Ziggo / UPC is geworden.
Persoonlijk vind ik de toon van de kritische mensen nogal herhalend en eentonig en ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je elke maand geld wilt storten op de rekening van een bedrijf dat volgens jou enkel bestaat om tegen klaten te liegen en ze een poot uit te draaien.
Verder nadert de recente discussie over een megabit meer of minder per zender de audiofielen discussie qua argumenten: ja er is een technisch aantoonbaar verschil, nee 99% van de mensen merkt het niet. Hier kan je eindeloos over doorgaan maar als mensen het een prima beeld vinden dan vinden ze dat.
Ik vond het altijd een interessant topic om te volgen omdat ik zelf tvheadend gebruik en de zenderwijzigingen hier actueel werden gehouden. Jammer dat het nu alleen nog een vervelende herhaling van kritiek op Ziggo / UPC is geworden.
Ik moet het hier eerst nog eens zien, dat VBR verhaal hoeft niet (heel) erg te zijn.
Wat ik wel erg vind is dat in deze regio we weer regelmatig last hebben van continue dropped frames wat een enorm stotterend beeld oplevert sinds het laatste onderhoud. Weet niet of VBR daar tegen helpt maar heb het idee dat het netwerk hier enorm belast wordt, voorheen was dat ook zo en na wat kabels hier de grond ingejast te hebben was het weer over. Dat is iets wat ik veel kwalijker vind en is een regelmatig terug komend riedeltje... Het probleem is dat ik monteurs heb gehad die overdag komen en tja dan zie je niks, het is in de avonduren. met xbmc kun je mooi zo'n menu oproepen linksboven en het exact zien/in de gaten houden.
Niet dat je elders beter af bent, digitenne en de scootertjes en andere storingen hier, per satelliet bij extre(e)m(er) weer afhankelijk van je schotel grootte en er is vast ook wel wat bij glasvezel. Als ik het ergens over eens ben van afgelopen pagina's is het wel dat kwaliteit niet meer op 1 staat en dat het allemaal om het geld te doen is (of het dan om zakken vullen gaat om puur prijstechnisch concurreren laat ik in het midden omdat ik daar geen mening over heb).
Het is gewoon dat Ziggo de beste prijs/kwaliteit verhouding aanbiedt en het de enige echte mogelijkheid is hier dus vergelijken om over te stappen heeft weinig zin. Maar wil wel eens normaal tv kijken onderhand, het is hier nu al een jaar gezeik en geen idee wat er sindsdien verandert is. Als ze met dat VBR dat stotteren kunnen tegen gaan mogen ze onderhand van me, echt...
Wat ik wel erg vind is dat in deze regio we weer regelmatig last hebben van continue dropped frames wat een enorm stotterend beeld oplevert sinds het laatste onderhoud. Weet niet of VBR daar tegen helpt maar heb het idee dat het netwerk hier enorm belast wordt, voorheen was dat ook zo en na wat kabels hier de grond ingejast te hebben was het weer over. Dat is iets wat ik veel kwalijker vind en is een regelmatig terug komend riedeltje... Het probleem is dat ik monteurs heb gehad die overdag komen en tja dan zie je niks, het is in de avonduren. met xbmc kun je mooi zo'n menu oproepen linksboven en het exact zien/in de gaten houden.
Niet dat je elders beter af bent, digitenne en de scootertjes en andere storingen hier, per satelliet bij extre(e)m(er) weer afhankelijk van je schotel grootte en er is vast ook wel wat bij glasvezel. Als ik het ergens over eens ben van afgelopen pagina's is het wel dat kwaliteit niet meer op 1 staat en dat het allemaal om het geld te doen is (of het dan om zakken vullen gaat om puur prijstechnisch concurreren laat ik in het midden omdat ik daar geen mening over heb).
Het is gewoon dat Ziggo de beste prijs/kwaliteit verhouding aanbiedt en het de enige echte mogelijkheid is hier dus vergelijken om over te stappen heeft weinig zin. Maar wil wel eens normaal tv kijken onderhand, het is hier nu al een jaar gezeik en geen idee wat er sindsdien verandert is. Als ze met dat VBR dat stotteren kunnen tegen gaan mogen ze onderhand van me, echt...
Kwa ruimte is hier genoeg (8600/sneek) er zitten er een paar over de 25% null data, waar van 1 met 55%
(810Mhz) Dus het knijpen van de bandbreedte slaat nergens op.
Net even gekeken. welke de hoogste bitrate hebben. Alleen SBS6, HBO, NPO1.2.3 en een paar Fox sport kanalen zitten rond de 13Mb/s, de rest zit op een paar na er dik onder.
De filler data vind ik wel meevallen. In mijn geval is het ~60MB/uur wat het scheelt. bij NGC als bij RTL7
(NGC @ 9Mbit/s)
Raw (per sec. + geen auto scale)

Filler data gestript met TSDoctor

(RTL7 @ 11Mbit/s)
Raw (per sec.)

Net even gekeken. welke de hoogste bitrate hebben. Alleen SBS6, HBO, NPO1.2.3 en een paar Fox sport kanalen zitten rond de 13Mb/s, de rest zit op een paar na er dik onder.
De filler data vind ik wel meevallen. In mijn geval is het ~60MB/uur wat het scheelt. bij NGC als bij RTL7
(NGC @ 9Mbit/s)
Raw (per sec. + geen auto scale)

(RTL7 @ 11Mbit/s)
Raw (per sec.)

[ Voor 60% gewijzigd door ThaHandy op 26-01-2015 17:00 ]
Heb je niet gewoon last van interferentie van 4G (800-860 MHz)?Donderstraaltje schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:37:
Bij mij is het zeer hardnekkig, ik vervang binnenkort mijn kabel inclusief pluggen.
Mooi gezegd Frank-NL. Ik had zelf geen zin om op de vele flames in te gaan. Maar mooi om te zien dat jij wel nog het geduld kunt opbrengen om met hen te communiceren.Frank-NL schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:16:
Mensen die in dit topic kritiek hebben op het kritische geluid op Ziggo danwel UPC wordt standaard gevraagd te vertrekken of zijn vast een medewerker van een van de bedrijven. Dit maakt een normale discussie over dit onderwerp onmogelijk.
En nee, ik werk niet bij Liberty Global

Geen idee, wellicht dat ik de kabel nog wel een keer vervang ja, voor de zoveelste keer dan dus gaan we maar weer ergens anders kabel kopen... de pluggen zijn van Hirschmann dus veel beter ga ik niet krijgen. Het stomme is ook dat ik het alleen heb in de avonduren, wellicht zijn dat de uren dat de meeste mensen bellen.Soundwork schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:45:
[...]
Heb je niet gewoon last van interferentie van 4G (800-860 MHz)?
Bij mij is het zeer hardnekkig, ik vervang binnenkort mijn kabel inclusief pluggen.
Ik kreeg ook van het een op ander moment storingen op nagenoeg alle zenders vooral s,avonds.
Terwijl het een paar maanden probleemloos was. ik had al alles van Hirschmann.
Sinds een paar dagen de nwe Hirshmann Koka 9TS 4G (LTE) proof 7mm.
Alle problemen direct verdwenen.
Klopt, ik heb het ook alleen op "specifieke" tijden en dat is ook interferentie van 4G.Donderstraaltje schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:21:
[...]
Geen idee, wellicht dat ik de kabel nog wel een keer vervang ja, voor de zoveelste keer dan dus gaan we maar weer ergens anders kabel kopen... de pluggen zijn van Hirschmann dus veel beter ga ik niet krijgen. Het stomme is ook dat ik het alleen heb in de avonduren, wellicht zijn dat de uren dat de meeste mensen bellen.
Het is absoluut niet zo dat de pluggen van Hirschmann niet goed zijn, zeker wel. Maar het gaat ook om de combi (wandcontactdoos en plug). Als deze niet van Hirschmann is dan gaat de plug er "los" op zitten. En dat is funest qua interferentie. Ik had Hirschmann (zat te los) en ik heb nu Technetix. De BER is lager maar nog zeker niet 0. Af en toe slaat hij uit naar 100. Dan zakt ook de kwaliteit even terug van 100 naar 40 procent. Ik ga eerst nog de derde mogelijkheid proberen, de speciale pluggen die LTE proof zouden moeten zijn.
Tsja, kan ik eventueel nog proberen als de LTE proof pluggen niet werken. De KOKA 799 is op zich ook al een zeer goed afgeschermde kabel.MilesD. schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:48:
Ik kreeg ook van het een op ander moment storingen op nagenoeg alle zenders vooral s,avonds.
Bij Delta wordt een 13.8 Mbps bronsignaal van NGC HD doorgegeven aan de klanten:

Helaas was er niet de beschikking over een werkende DVBViewer configuratie zodat geen opname zonder video filler data gemaakt kon worden om te bepalen wat de werkelijke bitrate van dat bronsignaal is.

Helaas was er niet de beschikking over een werkende DVBViewer configuratie zodat geen opname zonder video filler data gemaakt kon worden om te bepalen wat de werkelijke bitrate van dat bronsignaal is.
@Archie kan jij zien of er iets met TS7 loos is ?
Sinds een tijdje kan ik geen zenders meer kijken uit deze TS op mijn Sony met Alphacrypt cam.
Er is wel beeld, maar dat is totaal vervormd. Ik heb al een keer alle zenders opnieuw ingescand. Andere devices (dreambox, Smasung 46F8000 met ci+, cisco 8485) hebben dit probleem niet.
Sinds een tijdje kan ik geen zenders meer kijken uit deze TS op mijn Sony met Alphacrypt cam.
Er is wel beeld, maar dat is totaal vervormd. Ik heb al een keer alle zenders opnieuw ingescand. Andere devices (dreambox, Smasung 46F8000 met ci+, cisco 8485) hebben dit probleem niet.
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Ik kan alleen Nickelodeon en WDR uit TS 7 bekijken vanwege mijn abonnement en op de PC werken die gewoon in combinatie met de AlphaCrypt.
Alle TV kanalen doet het hier niet in deze TS, maar dus alleen in combinatie met de Alphacrypt, of mijn Sony tv is kapot aan het gaan... Op aangrenzende TS-en geen problemen.
En de andere QAM-64 gemoduleerde multiplexers? Kan je deze wel zonder vervorming ontvangen?gjs schreef op maandag 26 januari 2015 @ 23:25:
Alle TV kanalen doet het hier niet in deze TS, maar dus alleen in combinatie met de Alphacrypt, of mijn Sony tv is kapot aan het gaan... Op aangrenzende TS-en geen problemen.
Misschien even proberen om smartcards om te wisselen?
Het Ziggo Zuid netwerk na omzetting naar UPC netwerk staat nu op de DTV monitor. Er staan nu 60 HD zenders op het netwerk. Zie: http://www.dtvmonitor.com...89-BF0C-7B2C-27A9BCD24227
Soundwork schreef op maandag 26 januari 2015 @ 23:53:
En de andere QAM-64 gemoduleerde multiplexers? Kan je deze wel zonder vervorming ontvangen?
Probleem is opgelost, bleek toch in een splitter te zitten ondanks dat ik zo'n f-connector ding en Hirschman kabel gebruik. Als ik hem optilde wel ontvangst, lag die op de grond geen ontvangst, nog alle kabels opnieuw aangesloten maar het probleem bleef, nu heb ik er een andere splitter tussen gehangen en alles werkt weer vanouds. Wel vreemd dat de verstoring alleen op 372MHz wasArChie schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 07:14:
Misschien even proberen om smartcards om te wisselen?
Nu weer fijn 200 kanalen sorteren op mijn Sony 40W4000 die nog geen LCN snapt

[ Voor 5% gewijzigd door gjs op 27-01-2015 18:07 ]
@ArChie, als je de logging opties in dvbviewer aanzet dan maakt hij gelijk log aan met info incl. removed filler data.
Voorbeeld npo3hd upc.
9:38:00 PM / 12:00:00 AM (~ 0.00 MB) Start
9:38:01 PM / 12:00:00 AM (~ 0.55 MB) PID 2011: MPEG Audio Stereo, 48 khz, 256 kbps
9:38:01 PM / 12:00:00 AM (~ 0.55 MB) PID 2104: AC3 Audio 5.1, 48 khz, 448 kbps
9:38:01 PM / 12:00:00 AM (~ 0.55 MB) PID 2111: MPEG Audio Stereo, 48 khz, 256 kbps
9:38:02 PM / 12:00:01 AM (~ 2.19 MB) PID 2001: H.264 Video, 16:9, 1920x1088, 25 fps
11:24:01 PM / 1:46:00 AM (~ 10081.69 MB) Stop
Average Data Rate: 1.585 MB/s
Total Size: 10081.7 MB (10571419728 Bytes)
Removed Filler Data: 40.8 MB (0.4%)
Voorbeeld npo3hd upc.
9:38:00 PM / 12:00:00 AM (~ 0.00 MB) Start
9:38:01 PM / 12:00:00 AM (~ 0.55 MB) PID 2011: MPEG Audio Stereo, 48 khz, 256 kbps
9:38:01 PM / 12:00:00 AM (~ 0.55 MB) PID 2104: AC3 Audio 5.1, 48 khz, 448 kbps
9:38:01 PM / 12:00:00 AM (~ 0.55 MB) PID 2111: MPEG Audio Stereo, 48 khz, 256 kbps
9:38:02 PM / 12:00:01 AM (~ 2.19 MB) PID 2001: H.264 Video, 16:9, 1920x1088, 25 fps
11:24:01 PM / 1:46:00 AM (~ 10081.69 MB) Stop
Average Data Rate: 1.585 MB/s
Total Size: 10081.7 MB (10571419728 Bytes)
Removed Filler Data: 40.8 MB (0.4%)
Handige tip.devil-strike schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:44:
@ArChie, als je de logging opties in dvbviewer aanzet dan maakt hij gelijk log aan met info incl. removed filler data.
Ja vond ik ook idd zeker kwa removed fillers enzo
logging kan je aanzetten onder recordings dan bij supplements vinkjes bij create log/writelog/save epg. zetten.
Het frequentieplan voor Ziggo/UPC/Hengelo - 5555/43211 - Gemeente Enschede:

Nog opvallende zaken bij de HD only transport streams van Ziggo/UPC:
Ziggo/UPC propt 5 HD kanalen in dergelijke HD only transport streams en onderling mogen die HD kanalen ongeveer 40 Mbps verdelen. Niet alle ruimte in die transport streams wordt dus benut.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
| TS 2050 BBC 1 HD 6.6 Mbps FashionTV HD 6.6 Mbps Film1 Action HD 10.0 Mbps ARD HD 7.4 Mbps ZDF HD 9.8 Mbps ----- 40.4 Mbps TS 2063 National Geographic Channel HD 10.5 Mbps Discovery HD 25 MPEG-4 HD 8.9 Mbps Canvas HD 25 MPEG-4 HD 7.4 Mbps FOX Sports 5 Eredivisie HD 5.0 Mbps HBO 2 HD 7.8 Mbps ----- 39.6 Mbps TS 2071 één HD 9.0 Mbps MTV HD 8.3 Mbps HBO 3 HD 7.0 Mbps Foxlife HD 8.3 Mbps BBC 2 HD 7.7 Mbps ----- 40.3 Mbps TS 2076 24Kitchen HD 9.6 Mbps Film1 Comedy & Kids HD 7.1 Mbps HBO HD 9.6 Mbps HISTORY HD 6.2 Mbps Nat Geo Wild HD 7.6 Mbps ----- 40.1 Mbps TS 2097 FOX Sports 6 HD 11.4 Mbps E! Entertainment HD 7.6 Mbps Syfy HD 25 MPEG-4 HD 7.3 Mbps Travel Channel HD 8.0 Mbps MTV Live HD 7.5 Mbps ----- 41.8 Mbps TS 2106 FOX Sports 2 HD 9.3 Mbps FOX Sports 4 HD 9.8 Mbps FOX HD 25 6.6 Mbps Film1 Premiere HD 6.3 Mbps TLC HD 7.9 Mbps ----- 39.9 Mbps |
Ziggo/UPC propt 5 HD kanalen in dergelijke HD only transport streams en onderling mogen die HD kanalen ongeveer 40 Mbps verdelen. Niet alle ruimte in die transport streams wordt dus benut.
Het digitale kanalen/frequentie overzicht van Ziggo/UPC/Hengelo:
Deel 1:
Deel 1:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
| ============================================================================================= Transport Stream ID Network ID Network ID Network ID Network ID Frequency Frequency Frequency Frequency QAM/SR QAM/SR QAM/SR QAM/SR --------------------------------------------------------------------------------------------- Service name Type Service ID LCN LCN LCN LCN ============================================================================================= 18 1536 5555 6666 43211 474,00 474,00 474,00 474,00 64/6,875 64/6,875 64/6,875 64/6,875 --------------------------------------------------------------------------------------------- Digi SD 128 17721 - - - - Humax ir Fox_Z SD 128 17722 - - - - Homecast Montana 128 17723 - - - - Panasonic 128 17725 - - - - Philips DCR 2020 128 17726 - - - - Samsung 360 128 17727 - - - - Humax 9200 128 17729 - - - - Samsung SMT3102 sw 128 17730 - - - - Cisco 8455 iGuide prod 128 17732 - - - - Cisco 8485 iGuide prod 128 17733 - - - - Cisco 8455 sw prod 128 17734 - - - - Cisco 8485 sw prod 128 17735 - - - - Humax 5200 dev 128 17736 - - - - Humax 5100 dev 128 17737 - - - - Cisco 8455 iGuide dev 128 17738 - - - - Cisco 8485 iGuide dev 128 17739 - - - - Cisco 8455 sw dev 128 17740 - - - - Cisco 8485 sw dev 128 17741 - - - - Humax 5000 128 17742 - - - - Humax 5050 128 17743 - - - - Samsung 9401 128 17744 - - - - Samsung 380 128 17745 - - - - Humax 5300 prod 128 17746 - - - - Humax 5050 dev 128 17747 - - - - Humax 5200 128 17748 - - - - Humax 5100 128 17749 - - - - Samsung SMT 1140 128 17750 - - - - Samsung SMT 7140 128 17751 - - - - Samsung SMT 7140 dev 128 17752 - - - - Humax ir Fox_C 128 17759 - - - - Humax 5300 dev 128 17760 - - - - Ziggo TV 1 19741 12 12 12 12 Zender vd Maand 1 19742 13 13 13 13 Zenderoverzicht 1 19743 998 998 998 998 Zenderoverzicht HD 25 19744 997 997 997 997 Erotiek pakket 1 19745 791 791 791 791 FOX Sports info 1 19746 420 420 420 420 PassieTV-Dusk! 1 19747 792 792 792 792 Info 1 19748 99 99 99 99 ============================================================================================= 601 1536 6666 570,00 602,00 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- Info 1 1 5510 985 985 Info 2 1 5520 986 986 Info 3 1 5530 987 987 Info 4 1 5540 988 988 Info 5 1 5550 989 989 Info 6 1 5560 990 990 Info HD 1 25 5570 991 991 Info HD 2 25 5580 992 992 ============================================================================================= 2049 1536 5555 6666 43211 858,00 762,00 762,00 762,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- 24Kitchen 1 20001 24(944) 24(944) 24(944) 944(944) Animal Planet HD 25 20002 208 208 208 208 BBC Entertainment 1 20003 65 65 65 65 SBS 9 1 20004 28(943) 28(943) 28(943) 943(943) FOX 1 20006 11(935) 11(935) 11(935) 935(935) TV 538 1 20007 538 538 538 538 Baby TV 1 20008 310 310 310 310 Planet Türk 1 20009 775 775 775 775 ============================================================================================= 2050 1536 5555 6666 43211 842,00 393,00 393,00 393,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- BBC 1 HD 25 20022 951(61) 951(61) 951(61) 61(61) FashionTV HD 25 20024 133 133 133 133 Film1 Action HD 25 20026 954(102) 954(102) 954(102) 102(102) ARD HD 25 20027 949(54) 949(54) 949(54) 54(54) ZDF HD 25 20028 950(55) 950(55) 950(55) 55(55) ============================================================================================= 2051 1536 5555 6666 43211 818,00 794,00 794,00 794,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- 1 Live 2 11041 849 849 849 849 WDR 2 2 11042 850 850 850 850 WDR 3 2 11043 851 851 851 851 WDR 4 2 11044 852 852 852 852 NDR 1 2 11045 854 854 854 854 NDR 2 2 11046 855 855 855 855 NDR 3 2 11047 856 856 856 856 Radio Continu 2 11048 837 837 837 837 Radio Sunrise 2 11049 - - - - FiP 2 11050 - - - - Star Gold 1 20043 761 761 761 761 brava nl klassiek 1 20044 607 607 607 607 SLAM!TV 1 20045 603 603 603 603 CCTV News 1 20046 - - - - SBS 9 HD 25 20047 943(28) 943(28) 943(28) 28(28) NPO Zapp Xtra 1 20048 311 311 311 311 Zing 1 20049 764 764 764 764 100%NL TV 1 20050 611 611 611 611 ============================================================================================= 2052 1536 5555 6666 43211 810,00 377,00 377,00 377,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- ID 1 20062 123 123 123 123 Omrop Fryslân 1 20063 702 702 702 702 Omrop Fryslân 1 20064 - - - - TV 5 Monde Europe 1 20065 71 71 71 71 Mediaset Italia 1 20066 - - - - Pebble TV 1 20067 305 305 305 305 UPC On Demand 1 20068 - - - - Star Life OK 1 20069 - - - - TGRT Europe 1 20070 778 778 778 778 Horse & Country TV 1 20071 136 136 136 136 Show TV 1 20072 770 770 770 770 ============================================================================================= 2053 1536 5555 6666 43211 802,00 754,00 754,00 754,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- Classical Greats 2 10101 - - - - Classical Orchestral 2 10102 - - - - Classical Calm 2 10103 - - - - Country 2 10104 - - - - Hollandse Hits 2 10105 - - - - Chillout 2 10106 - - - - Bass, Breaks & Beats 2 10107 - - - - Kinderliedjes (6-11) 2 10108 - - - - World Carnival 2 10109 - - - - Schlager 2 10110 - - - - Hip Hop 2 10111 - - - - Total Hits - Italy 2 10112 - - - - Peuter & Kleuterliedjes 2 10113 - - - - Total Hits - NL 2 10114 - - - - Revival 60s - 70s 2 10115 - - - - Radio 538 2 10116 807 807 807 807 Efteling Radio 2 10117 820 820 820 820 Radio 10 2 10118 810 810 810 810 Concertzender 2 10120 819 819 819 819 BBC 1 1 19001 61(951) 61(951) 61(951) 951(951) BBC 2 1 19002 62(952) 62(952) 62(952) 952(952) Canvas 1 19003 26(948) 26(948) 26(948) 948(948) één 1 19004 25(947) 25(947) 25(947) 947(947) BBC World News 1 19005 504 504 504 504 ============================================================================================= 2054 1536 5555 6666 43211 162,00 369,00 369,00 369,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- Jazz Classics 2 10201 - - - - Cool Jazz 2 10202 - - - - Alternative Classics 2 10203 - - - - Chansons 2 10204 - - - - All Day Party (NL) 2 10205 - - - - Total Hits - Spain 2 10206 - - - - Rock 'n Roll 2 10207 - - - - Hollandse Hits Gold 2 10208 - - - - Nederpop 2 10209 - - - - Nederpop Gold 2 10210 - - - - Rewind 80s - 90s 2 10211 - - - - Lounge 2 10212 - - - - Classic Rock 2 10213 - - - - Hard Rock 2 10214 - - - - Alternative 2 10215 - - - - Sky Radio 2 10216 806 806 806 806 FunX 2 10217 816 816 816 816 Net 5 1 19021 9(932) 9(932) 9(932) 932(932) Net 5 HD 25 19024 932(9) 932(9) 932(9) 9(9) Ketnet 1 19025 27 27 27 27 RTL Telekids 1 19026 312 312 312 312 ============================================================================================= 2055 1536 5555 6666 43211 170,00 770,00 770,00 770,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- Q Music 2 18042 808 808 808 808 Sublime FM 2 18043 812 812 812 812 Arrow Classic Rock 2 18044 811 811 811 811 BNR Nieuwsradio 2 18045 815 815 815 815 Classic FM 2 18046 814 814 814 814 Radio Decibel 2 18047 818 818 818 818 Slam FM 2 18048 813 813 813 813 NPO 1 1 19041 1(925) 1(925) 1(925) 925(925) NPO 2 1 19042 2(926) 2(926) 2(926) 926(926) NPO 3 1 19043 3(927) 3(927) 3(927) 927(927) Nickelodeon HD 25 19046 937(15) 937(15) 937(15) 15(15) 2M 1 19047 - - - - ============================================================================================= 2056 1536 5555 6666 43211 322,00 401,00 401,00 401,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- Dancefloor Fillers 2 10301 - - - - Disco Classics 2 10302 - - - - Feelgood Music 2 10303 - - - - Total Hits - UK 2 10304 - - - - Silk (Love songs) 2 10305 - - - - Rock Anthems 2 10306 - - - - Blues 2 10307 - - - - Classic R 'n' B & Soul 2 10308 - - - - Reggae 2 10309 - - - - Urban 2 10310 - - - - NPO Radio 1 2 10311 801 801 801 801 NPO Radio 2 2 10312 802 802 802 802 NPO 3FM 2 10313 803 803 803 803 NPO Radio 4 2 10314 804 804 804 804 NPO Radio 5 2 10315 805 805 805 805 Radio Veronica 2 10317 809 809 809 809 Tweede Kamerlijn 2 10318 823 823 823 823 Music Choice Promo 2 10319 - - - - Radio Noord 2 10320 832 832 832 832 RTV Drenthe 2 10321 836 836 836 836 Radio Oost 2 10322 834 834 834 834 Radio West 2 10323 833 833 833 833 Omroep Zeeland 2 10324 835 835 835 835 Veronica/Disney XD 1 19061 8(933) 8(933) 8(933) 933(933) Comedy Central 1 19062 14(936) 14(936) 14(936) 936(936) RTL Television 1 19063 58 58 58 58 HISTORY 1 19064 206(963) 206(963) 206(963) 963(963) Cartoon Network 1 19066 307 307 307 307 ============================================================================================= 2057 1536 5555 6666 43211 330,00 409,00 409,00 409,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- RTL 4 1 19081 4(928) 4(928) 4(928) 928(928) RTL 5 1 19082 5(929) 5(929) 5(929) 929(929) RTL 7 1 19083 7(931) 7(931) 7(931) 931(931) MTV 1 19084 21(945) 21(945) 21(945) 945(945) NPO Politiek / Sport 1 19085 502 502 502 502 Shorts TV 1 19086 - - - - 192 TV 1 19087 612 612 612 612 ============================================================================================= 2058 1536 5555 6666 43211 338,00 634,00 634,00 634,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- ARD 1 19101 54(949) 54(949) 54(949) 949(949) ZDF 1 19102 55(950) 55(950) 55(950) 950(950) SBS 6 1 19103 6(930) 6(930) 6(930) 930(930) Arte 1 19104 72 72 72 72 Eurosport 1 19105 20(940) 20(940) 20(940) 940(940) Extreme Sports 1 19106 - - - - Lite TV 1 19107 605 605 605 605 ============================================================================================= 2059 1536 5555 6666 43211 346,00 498,00 498,00 498,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- RTL 8 1 19121 10(934) 10(934) 10(934) 934(934) Discovery 1 19122 17(938) 17(938) 17(938) 938(938) CBS Reality 1 19123 132 132 132 132 13th Street 1 19124 22(942) 22(942) 22(942) 942(942) euronews 1 19125 505 505 505 505 Nickelodeon 1 19126 15(937) 15(937) 15(937) 937(937) VH1 1 19127 614 614 614 614 Al Jazeera English 1 19128 506 506 506 506 ============================================================================================= 2060 1536 5555 6666 43211 786,00 626,00 626,00 626,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- RTV Utrecht 1 19141 708 708 708 708 TV Rijnmond 1 19142 710 710 710 710 Omroep Flevoland 1 19143 706 706 706 706 L1 Limburg 1 19144 713 713 713 713 Omroep Brabant TV 1 19146 712 712 712 712 TV Gelderland 1 19147 705 705 705 705 AT5 1 19148 725 725 725 725 RTV Utrecht 1 21141 - - - - TV Rijnmond 1 21142 - - - - Omroep Flevoland 1 21143 - - - - L1 Limburg 1 21144 - - - - Omroep Brabant TV 1 21146 - - - - TV Gelderland 1 21147 - - - - AT5 1 21148 - - - - ============================================================================================= 2061 1536 5555 6666 43211 354,00 666,00 666,00 666,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- 100%NL 2 18161 821 821 821 821 Omrop Fryslân Radio 2 18162 824 824 824 824 Radio Noord-Holland 2 18163 826 826 826 826 Radio Gelderland 2 18164 828 828 828 828 RTV Rijnmond 2 18165 829 829 829 829 Omroep Brabant Radio 2 18166 830 830 830 830 L1 Radio 2 18167 831 831 831 831 Omroep Flevoland 2 18169 825 825 825 825 Radio M Utrecht 2 18170 827 827 827 827 Radio 8FM 2 18172 822 822 822 822 RadioNL 2 18173 838 838 838 838 WDR 5 2 18174 853 853 853 853 Radio France International 2 18175 858 858 858 858 RTV Noord-Holland 1 19161 707 707 707 707 Xite 1 19162 23 23 23 23 NPO Nieuws 1 19163 501 501 501 501 TLC 1 19164 19(941) 19(941) 19(941) 941(941) National Geographic Channel 1 19165 18(939) 18(939) 18(939) 939(939) Comedy Central HD 25 19166 936(14) 936(14) 936(14) 14(14) RTV Noord-Holland 1 21161 - - - - ============================================================================================= 2062 1536 5555 6666 43211 370,00 554,00 554,00 554,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- VH1 Classic 1 19201 606 606 606 606 Eurosport HD 25 19202 940(20) 940(20) 940(20) 20(20) SBS 6 HD 25 19203 930(6) 930(6) 930(6) 6(6) Russia Today 1 19204 - - - - Evenementenkanaal 1 19205 - - - - TRT Türk 1 19206 76 76 76 76 ============================================================================================= 2063 1536 5555 6666 43211 378,00 562,00 562,00 562,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- National Geographic Channel 25 19221 939(18) 939(18) 939(18) 18(18) Discovery HD 25 19222 938(17) 938(17) 938(17) 17(17) Canvas HD 25 19226 948(26) 948(26) 948(26) 26(26) FOX Sports 5 Eredivisie HD 25 19227 972(425) 972(425) 972(425) 425(425) HBO 2 HD 25 19228 958(112) 958(112) 958(112) 112(112) ============================================================================================= 2064 1536 5555 6666 43211 826,00 530,00 530,00 530,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- Nat Geo Wild 1 19241 204(962) 204(962) 204(962) 962(962) JimJam 1 19242 308 308 308 308 NostalgieNet 1 19244 211 211 211 211 The Indonesia Channel 1 19245 - - - - Discovery Science 1 19246 202 202 202 202 Discovery World 1 19247 203 203 203 203 DJAZZ.tv 1 19248 609 609 609 609 RTL Z 1 19249 - - - - ============================================================================================= 2066 1536 5555 6666 43211 522,00 818,00 818,00 818,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- Syfy 1 19261 121(960) 121(960) 121(960) 960(960) AMC 1 19262 131 131 131 131 E! Entertainment 1 19263 126(961) 126(961) 126(961) 961(961) WDR 1 19264 56 56 56 56 Eurosport 2 1 19265 411(967) 411(967) 411(967) 967(967) NPO Humor TV 1 19267 130 130 130 130 Motors TV 1 19268 413 413 413 413 ============================================================================================= 2067 1536 5555 6666 43211 138,00 594,00 594,00 594,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- SAT.1 1 19281 59 59 59 59 BBC 3/CbbC 1 19283 63 63 63 63 BBC 4/Cbeebies 1 19284 64 64 64 64 NPO Doc 1 19285 212 212 212 212 NPO Best 1 19286 127 127 127 127 Family 7 1 19287 230 230 230 230 Disney XD 1 19288 301 301 301 301 ============================================================================================= 2068 1536 5555 6666 43211 146,00 170,00 170,00 170,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- Nick Toons 1 19301 303 303 303 303 Brazzers TV Europe 1 19302 793 793 793 793 Nick JR 1 19303 306 306 306 306 MTV Music 24 1 19304 601 601 601 601 Passie XXX 1 19305 794 794 794 794 Disney Junior 1 19306 302 302 302 302 NPO 101 1 19307 128 128 128 128 X-MO 1 19308 797 797 797 797 Hustler TV 1 19309 - - - - Erotische zenders 1 19310 - - - - ============================================================================================= |
En deel 2:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
| ============================================================================================= 2069 1536 5555 6666 43211 778,00 738,00 738,00 738,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- Sport1 Select HD 25 19321 965(401) 965(401) 965(401) 401(401) Sport1 Select 1 19322 401(965) 401(965) 401(965) 965(965) Sport1 Golf 1 19323 403 403 403 403 FOX Sports 4 1 19324 424(971) 424(971) 424(971) 971(971) Comedy Central Extra 1 19325 124 124 124 124 Samanyolu TV 1 19326 776 776 776 776 Sport1 Select HD PPV 25 30321 - - - - Sport1 Select PPV 1 30322 - - - - Sport1 Golf PPV 1 30323 - - - - FOX Sports 4 PPV 1 30324 - - - - ============================================================================================= 2070 1536 5555 6666 43211 490,00 618,00 618,00 618,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- DUSK! DeLuxe 1 19341 795 795 795 795 Sport1 Tennis 1 19342 404 404 404 404 Sport1 Extra 1 1 19343 405 405 405 405 Sport1 Extra 2 1 19344 406 406 406 406 Sport1 Voetbal 1 19345 402(966) 402(966) 402(966) 966(966) HaberTürk 1 19346 773 773 773 773 Sport1 Tennis PPV 1 30342 - - - - Sport1 Extra1 PPV 1 30343 - - - - Sport1 Extra2 PPV 1 30344 - - - - Sport1 Voetbal PPV 1 30345 - - - - ============================================================================================= 2071 1536 5555 6666 43211 722,00 730,00 730,00 730,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- één HD 25 19362 947(25) 947(25) 947(25) 25(25) MTV HD 25 19363 945(21) 945(21) 945(21) 21(21) HBO 3 HD 25 19367 959(113) 959(113) 959(113) 113(113) Foxlife HD 25 19368 946(141) 946(141) 946(141) 141(141) BBC 2 HD 25 19369 952(62) 952(62) 952(62) 62(62) ============================================================================================= 2073 1536 5555 6666 43211 546,00 658,00 658,00 658,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- RTV-7 1 19641 - - - - StarPlus 1 19642 760 760 760 760 TV Drenthe 1 19643 703 703 703 703 TV Oost 1 19644 704 704 704 704 Film1 Spotlight HD 25 19645 956(104) 956(104) 956(104) 104(104) Zee TV 1 19648 762 762 762 762 Zee Cinema 1 19649 763 763 763 763 SET Asia 1 19650 765 765 765 765 TV Drenthe 1 21643 - - - - TV Oost 1 21644 - 30 30 30 ============================================================================================= 2074 1536 5555 6666 43211 466,00 466,00 466,00 466,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- Code Download HZN ISTB 1 16661 - - - - Code Download HZN UID2 1 16662 - - - - HZN Code Download 1 16663 - - - - MH_System_Data_Service -1 17662 - - - - UPC Info en Kijktips 1 19664 - - - - myZen.tv HD 25 19665 134 134 134 134 Euro Star 1 19666 772 772 772 772 Euro D 1 19667 771 771 771 771 ATV 1 19668 777 777 777 777 Testbeeld 1 19669 - - - - UPC Live Horizon portal 25 19670 - - - - ============================================================================================= 2076 1536 5555 6666 43211 578,00 385,00 385,00 385,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- 24Kitchen HD 25 19701 944(24) 944(24) 944(24) 24(24) Film1 Comedy & Kids HD 25 19702 955(103) 955(103) 955(103) 103(103) HBO HD 25 19704 957(111) 957(111) 957(111) 111(111) HISTORY HD 25 19705 963(206) 963(206) 963(206) 206(206) Nat Geo Wild HD 25 19706 962(204) 962(204) 962(204) 204(204) ============================================================================================= 2097 1536 5555 6666 43211 154,00 682,00 682,00 682,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- FOX Sports 6 HD 25 19385 973(426) 973(426) 973(426) 426(426) E! Entertainment HD 25 19386 961(126) 961(126) 961(126) 126(126) Syfy HD 25 19387 960(121) 960(121) 960(121) 121(121) Travel Channel HD 25 19388 964(210) 964(210) 964(210) 210(210) MTV Live HD 25 19389 613 613 613 613 ============================================================================================= 2098 1536 5555 6666 43211 386,00 570,00 570,00 570,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- NPO 1 HD 25 19401 925(1) 925(1) 925(1) 1(1) NPO 2 HD 25 19402 926(2) 926(2) 926(2) 2(2) RTL Lounge 1 19403 140 140 140 140 TVE 1 19404 73 73 73 73 Comedy Central Family 1 19407 135 135 135 135 ============================================================================================= 2099 1536 5555 6666 43211 394,00 578,00 578,00 578,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- NPO 3 HD 25 19421 927(3) 927(3) 927(3) 3(3) RTL 8 HD 25 19422 934(10) 934(10) 934(10) 10(10) FOX Sports 6 1 19423 426(973) 426(973) 426(973) 973(973) 13th Street HD 25 19424 942(22) 942(22) 942(22) 22(22) FOX Sports 6 PPV 1 30423 - - - - ============================================================================================= 2100 1536 5555 6666 43211 450,00 514,00 514,00 514,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- FOX Sports 1 Eredivisie HD 25 19441 968(421) 968(421) 968(421) 421(421) Veronica HD/Disney XD 25 19442 933(8) 933(8) 933(8) 8(8) Nick Hits 1 19443 304 304 304 304 Boomerang 1 19444 309 309 309 309 Crime & Investigation 1 19446 122 122 122 122 CNN 1 19447 503 503 503 503 FOX Sports 1 Eredivisie HD 25 30441 - - - - ============================================================================================= 2101 1536 5555 6666 43211 458,00 610,00 610,00 610,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- RTL 4 HD 25 19461 928(4) 928(4) 928(4) 4(4) RTL 5 HD 25 19462 929(5) 929(5) 929(5) 5(5) Film1 Sundance 1 19463 105 105 105 105 FOX Sports 3 Eredivisie HD 25 19464 970(423) 970(423) 970(423) 423(423) FOX Sports 3 Eredivisie HD 25 30464 - - - - ============================================================================================= 2102 1536 5555 6666 43211 498,00 482,00 482,00 482,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- CNBC 1 19481 507 507 507 507 TV West 1 19482 709 709 709 709 RTL Crime 1 19483 120 120 120 120 NPO Cultura 1 19484 222 222 222 222 Travel Channel 1 19485 210(964) 210(964) 210(964) 964(964) MTV Brand New 1 19486 604 604 604 604 DanceTrippin TV 1 19487 - - - - MvH Soft 1 19488 - - - - TV West 1 21482 - - - - ============================================================================================= 2103 1536 5555 6666 43211 698,00 714,00 714,00 714,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- FOX Sports 1 Eredivisie 1 16140 421(968) 421(968) 421(968) 968(968) FOX Sports 3 Eredivisie 1 16141 423(970) 423(970) 423(970) 970(970) FOX Sports 5 Eredivisie 1 16142 425(972) 425(972) 425(972) 972(972) FOX Sports 2 International 1 16143 422(969) 422(969) 422(969) 969(969) NPO Radio 6 2 18501 817 817 817 817 FOXlife 1 19501 141(946) 141(946) 141(946) 946(946) Sport1 Voetbal HD 25 19502 966(402) 966(402) 966(402) 402(402) MvH Hard 1 19503 - - - - FOX Sports 1 Eredivisie PPV 1 30140 - - - - FOX Sports 3 Eredivisie PPV 1 30141 - - - - FOX Sports 5 Eredivisie PPV 1 30142 - - - - FOX Sports 2 PPV 1 30143 - - - - Sport1 Voetbal HD PPV 25 30502 - - - - ============================================================================================= 2106 1536 5555 6666 43211 586,00 810,00 810,00 810,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- FOX Sports 2 HD 25 19561 969(422) 969(422) 969(422) 422(422) FOX Sports 4 HD 25 19562 971(424) 971(424) 971(424) 424(424) FOX HD 25 19563 935(11) 935(11) 935(11) 11(11) Film1 Premiere HD 25 19565 953(101) 953(101) 953(101) 101(101) TLC HD 25 19566 941(19) 941(19) 941(19) 19(19) ============================================================================================= 2107 1536 5555 6666 43211 770,00 650,00 650,00 650,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- Eurosport 2 HD 25 19581 967(411) 967(411) 967(411) 411(411) Omroep Zeeland 1 19582 711 711 711 711 TV Noord 1 19583 701 701 701 701 OUTtv 1 19585 129 129 129 129 Mezzo 1 19586 608 608 608 608 TV Oranje 1 19587 610 610 610 610 Zender vd Maand 1 19589 - - - - TV Noord 1 21583 - - - - OUTtv 1 21585 - - - - ============================================================================================= 2112 1536 5555 6666 43211 362,00 538,00 538,00 538,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- BBC Radio 1 2 18181 839 839 839 839 BBC Radio 2 2 18182 840 840 840 840 BBC Radio 3 2 18183 841 841 841 841 BBC Radio 4 2 18184 842 842 842 842 BBC Worldservice 2 18185 843 843 843 843 VRT 1 2 18186 844 844 844 844 VRT 2 2 18187 845 845 845 845 VRT Klara 2 18188 847 847 847 847 Studio Brussel 2 18189 846 846 846 846 VRT MNM 2 18190 848 848 848 848 RNE Radio 2 18191 859 859 859 859 Rai 2 18192 861 861 861 861 RTL 7 HD 25 19181 931(7) 931(7) 931(7) 7(7) Disney Channel 1 19183 16 16 16 16 Kral TV 1 19185 774 774 774 774 NDR 1 19186 57 57 57 57 Penthouse 1 19187 796 796 796 796 RTL Z HD 25 19191 - - - - ============================================================================================= 3002 1536 5555 6666 43211 562,00 162,00 162,00 162,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- Xlnt Dance 2 18741 897 897 897 897 Xlnt Lounge 2 18742 898 898 898 898 Xlnt Salsa 2 18743 899 899 899 899 Xlnt Alternative Rock 2 18744 900 900 900 900 Xlnt Classic Rock 2 18745 901 901 901 901 Xlnt Jazz 2 18746 902 902 902 902 Xlnt Schager 2 18747 903 903 903 903 Xlnt R&B 2 18748 904 904 904 904 Xlnt Musical 2 18749 905 905 905 905 Xlnt Kleuterliedjes 2 18750 906 906 906 906 Xlnt Hits 2 18751 887 887 887 887 Xlnt NederPop Gold 2 18752 889 889 889 889 Xlnt NederPop 2 18753 888 888 888 888 Xlnt Nostalgie 2 18754 890 890 890 890 Xlnt Piratenhits 2 18755 891 891 891 891 Xlnt Easy Listening 2 18756 892 892 892 892 Xlnt Oldies 2 18757 894 894 894 894 Xlnt Today's Pop 2 18758 893 893 893 893 Xlnt Comedy 2 18759 895 895 895 895 Xlnt Dance Classics 2 18760 896 896 896 896 70s 2 18761 863 863 863 863 80s 2 18762 865 865 865 865 90s 2 18763 866 866 866 866 Silk (lovesongs) 2 18764 867 867 867 867 Rock Anthems 2 18765 868 868 868 868 Rock 'n' Rol 2 18766 869 869 869 869 Chilllout 2 18767 870 870 870 870 Cocktail Lounge 2 18768 871 871 871 871 Drive 2 18769 872 872 872 872 Ultimate Urban 2 18770 873 873 873 873 Reggae 2 18771 874 874 874 874 Blues 2 18772 875 875 875 875 All Day Party 2 18773 876 876 876 876 Harder Than Hell 2 18774 877 877 877 877 Country 2 18775 878 878 878 878 Classical Calm 2 18776 879 879 879 879 Classical Greats 2 18777 880 880 880 880 Classical Orchestral 2 18778 881 881 881 881 Rewind 2 18779 885 885 885 885 The Alternative 2 18780 886 886 886 886 Rai Uno 1 19761 78 78 78 78 France 2 1 19762 79 79 79 79 Eventkanaal 1 19763 999 999 999 999 ============================================================================================= 3003 1536 5555 6666 43211 554,00 154,00 154,00 154,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- HBO 1 1 19781 111(957) 111(957) 111(957) 957(957) HBO 2 1 19782 112(958) 112(958) 112(958) 958(958) HBO 3 1 19783 113(959) 113(959) 113(959) 959(959) Film1 Action 1 19784 102(954) 102(954) 102(954) 954(954) Film1 Comedy & Kids 1 19785 103(955) 103(955) 103(955) 955(955) Film1 Premiere 1 19786 101(953) 101(953) 101(953) 953(953) Film1 Spotlight 1 19787 104(956) 104(956) 104(956) 956(956) ============================================================================================= 3004 1536 5555 6666 43211 834,00 546,00 546,00 546,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- Lokale Omroep radio 2 18801 915 915 915 915 Lokale Omroep radio 2 18802 916 916 916 916 Lokale Omroep radio 2 18803 917 917 917 917 Lokale Omroep radio 2 18804 918 918 918 918 Lokale Omroep radio 2 18805 919 919 919 919 Lokale Omroep radio 2 18806 920 920 920 920 Lokale Omroep radio 2 18807 921 921 921 921 Lokale Omroep radio 2 18808 922 922 922 922 Lokale Omroep radio 2 18809 923 - - - Lokale Omroep radio 2 18810 924 - - - Lokale Omroep 1 19801 40 40 40 40 Lokale Omroep 1 19802 41 41 41 41 Lokale Omroep 1 19803 42 42 42 42 Lokale Omroep 1 19804 43 43 43 43 Lokale Omroep 1 19805 44 44 44 44 Lokale Omroep 1 19806 45 45 45 45 Lokale Omroep 1 19807 46 - - - Lokale Omroep 1 19808 47 47 47 47 Lokale Omroep 1 19809 48 - - - Lokale Omroep 1 19810 49 - - - PodiumTV 1 19820 - - - - GPTV 1 19821 - - - - TV Limburg 1 19822 - - - - Infothuis 1 19823 - - - - Omroep Brabant TV 1 19824 - - - - Omroep Brabant TV 1 21822 - - - - ============================================================================================= Network ID's: 1536 - Ziggo Network 5555 - Hengelo 6666 - Hengelo B2B 43211 - Hengelo HZN Service types: 1 - Digital television service 2 - Digital radio sound service 25 - Advanced CODEC HD digital television service 128 - User defined: firmware download service |
En voor de volledigheid de HD kanalenlijst van Ziggo/UPC/Hengelo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
| ============================================================= HD Simulcast Logical Channel Number (LCN) list 5555 - Hengelo ============================================================= LCN Service name Service ID Type TS ID ------------------------------------------------------------- 1 NPO 1 HD 19401 25 2098 2 NPO 2 HD 19402 25 2098 3 NPO 3 HD 19421 25 2099 4 RTL 4 HD 19461 25 2101 5 RTL 5 HD 19462 25 2101 6 SBS 6 HD 19203 25 2062 7 RTL 7 HD 19181 25 2112 8 Veronica HD/Disney XD 19442 25 2100 9 Net 5 HD 19024 25 2054 10 RTL 8 HD 19422 25 2099 11 FOX HD 19563 25 2106 12 Ziggo TV 19741 1 18 13 Zender vd Maand 19742 1 18 14 Comedy Central HD 19166 25 2061 15 Nickelodeon HD 19046 25 2055 16 Disney Channel 19183 1 2112 17 Discovery HD 19222 25 2063 18 National Geographic Channel HD 19221 25 2063 19 TLC HD 19566 25 2106 20 Eurosport HD 19202 25 2062 21 MTV HD 19363 25 2071 22 13th Street HD 19424 25 2099 23 Xite 19162 1 2061 24 24Kitchen HD 19701 25 2076 25 één HD 19362 25 2071 26 Canvas HD 19226 25 2063 27 Ketnet 19025 1 2054 28 SBS 9 HD 20047 25 2051 30 TV Oost 21644 1 2073 40 Lokale Omroep 19801 1 3004 41 Lokale Omroep 19802 1 3004 42 Lokale Omroep 19803 1 3004 43 Lokale Omroep 19804 1 3004 44 Lokale Omroep 19805 1 3004 45 Lokale Omroep 19806 1 3004 47 Lokale Omroep 19808 1 3004 54 ARD HD 20027 25 2050 55 ZDF HD 20028 25 2050 56 WDR 19264 1 2066 57 NDR 19186 1 2112 58 RTL Television 19063 1 2056 59 SAT.1 19281 1 2067 61 BBC 1 HD 20022 25 2050 62 BBC 2 HD 19369 25 2071 63 BBC 3/CbbC 19283 1 2067 64 BBC 4/Cbeebies 19284 1 2067 65 BBC Entertainment 20003 1 2049 71 TV 5 Monde Europe 20065 1 2052 72 Arte 19104 1 2058 73 TVE 19404 1 2098 76 TRT Türk 19206 1 2062 78 Rai Uno 19761 1 3002 79 France 2 19762 1 3002 99 Info 19748 1 18 101 Film1 Premiere HD 19565 25 2106 102 Film1 Action HD 20026 25 2050 103 Film1 Comedy & Kids HD 19702 25 2076 104 Film1 Spotlight HD 19645 25 2073 105 Film1 Sundance 19463 1 2101 111 HBO HD 19704 25 2076 112 HBO 2 HD 19228 25 2063 113 HBO 3 HD 19367 25 2071 120 RTL Crime 19483 1 2102 121 Syfy HD 19387 25 2097 122 Crime & Investigation 19446 1 2100 123 ID 20062 1 2052 124 Comedy Central Extra 19325 1 2069 126 E! Entertainment HD 19386 25 2097 127 NPO Best 19286 1 2067 128 NPO 101 19307 1 2068 129 OUTtv 19585 1 2107 130 NPO Humor TV 19267 1 2066 131 AMC 19262 1 2066 132 CBS Reality 19123 1 2059 133 FashionTV HD 20024 25 2050 134 myZen.tv HD 19665 25 2074 135 Comedy Central Family 19407 1 2098 136 Horse & Country TV 20071 1 2052 140 RTL Lounge 19403 1 2098 141 Foxlife HD 19368 25 2071 202 Discovery Science 19246 1 2064 203 Discovery World 19247 1 2064 204 Nat Geo Wild HD 19706 25 2076 206 HISTORY HD 19705 25 2076 208 Animal Planet HD 20002 25 2049 210 Travel Channel HD 19388 25 2097 211 NostalgieNet 19244 1 2064 212 NPO Doc 19285 1 2067 222 NPO Cultura 19484 1 2102 230 Family 7 19287 1 2067 301 Disney XD 19288 1 2067 302 Disney Junior 19306 1 2068 303 Nick Toons 19301 1 2068 304 Nick Hits 19443 1 2100 305 Pebble TV 20067 1 2052 306 Nick JR 19303 1 2068 307 Cartoon Network 19066 1 2056 308 JimJam 19242 1 2064 309 Boomerang 19444 1 2100 310 Baby TV 20008 1 2049 311 NPO Zapp Xtra 20048 1 2051 312 RTL Telekids 19026 1 2054 401 Sport1 Select HD 19321 25 2069 402 Sport1 Voetbal HD 19502 25 2103 403 Sport1 Golf 19323 1 2069 404 Sport1 Tennis 19342 1 2070 405 Sport1 Extra 1 19343 1 2070 406 Sport1 Extra 2 19344 1 2070 411 Eurosport 2 HD 19581 25 2107 413 Motors TV 19268 1 2066 420 FOX Sports info 19746 1 18 421 FOX Sports 1 Eredivisie HD 19441 25 2100 422 FOX Sports 2 HD 19561 25 2106 423 FOX Sports 3 Eredivisie HD 19464 25 2101 424 FOX Sports 4 HD 19562 25 2106 425 FOX Sports 5 Eredivisie HD 19227 25 2063 426 FOX Sports 6 HD 19385 25 2097 501 NPO Nieuws 19163 1 2061 502 NPO Politiek / Sport 19085 1 2057 503 CNN 19447 1 2100 504 BBC World News 19005 1 2053 505 euronews 19125 1 2059 506 Al Jazeera English 19128 1 2059 507 CNBC 19481 1 2102 538 TV 538 20007 1 2049 601 MTV Music 24 19304 1 2068 603 SLAM!TV 20045 1 2051 604 MTV Brand New 19486 1 2102 605 Lite TV 19107 1 2058 606 VH1 Classic 19201 1 2062 607 brava nl klassiek 20044 1 2051 608 Mezzo 19586 1 2107 609 DJAZZ.tv 19248 1 2064 610 TV Oranje 19587 1 2107 611 100%NL TV 20050 1 2051 612 192 TV 19087 1 2057 613 MTV Live HD 19389 25 2097 614 VH1 19127 1 2059 701 TV Noord 19583 1 2107 702 Omrop Fryslân 20063 1 2052 703 TV Drenthe 19643 1 2073 704 TV Oost 19644 1 2073 705 TV Gelderland 19147 1 2060 706 Omroep Flevoland 19143 1 2060 707 RTV Noord-Holland 19161 1 2061 708 RTV Utrecht 19141 1 2060 709 TV West 19482 1 2102 710 TV Rijnmond 19142 1 2060 711 Omroep Zeeland 19582 1 2107 712 Omroep Brabant TV 19146 1 2060 713 L1 Limburg 19144 1 2060 725 AT5 19148 1 2060 760 StarPlus 19642 1 2073 761 Star Gold 20043 1 2051 762 Zee TV 19648 1 2073 763 Zee Cinema 19649 1 2073 764 Zing 20049 1 2051 765 SET Asia 19650 1 2073 770 Show TV 20072 1 2052 771 Euro D 19667 1 2074 772 Euro Star 19666 1 2074 773 HaberTürk 19346 1 2070 774 Kral TV 19185 1 2112 775 Planet Türk 20009 1 2049 776 Samanyolu TV 19326 1 2069 777 ATV 19668 1 2074 778 TGRT Europe 20070 1 2052 791 Erotiek pakket 19745 1 18 792 PassieTV-Dusk! 19747 1 18 793 Brazzers TV Europe 19302 1 2068 794 Passie XXX 19305 1 2068 795 DUSK! DeLuxe 19341 1 2070 796 Penthouse 19187 1 2112 797 X-MO 19308 1 2068 801 NPO Radio 1 10311 2 2056 802 NPO Radio 2 10312 2 2056 803 NPO 3FM 10313 2 2056 804 NPO Radio 4 10314 2 2056 805 NPO Radio 5 10315 2 2056 806 Sky Radio 10216 2 2054 807 Radio 538 10116 2 2053 808 Q Music 18042 2 2055 809 Radio Veronica 10317 2 2056 810 Radio 10 10118 2 2053 811 Arrow Classic Rock 18044 2 2055 812 Sublime FM 18043 2 2055 813 Slam FM 18048 2 2055 814 Classic FM 18046 2 2055 815 BNR Nieuwsradio 18045 2 2055 816 FunX 10217 2 2054 817 NPO Radio 6 18501 2 2103 818 Radio Decibel 18047 2 2055 819 Concertzender 10120 2 2053 820 Efteling Radio 10117 2 2053 821 100%NL 18161 2 2061 822 Radio 8FM 18172 2 2061 823 Tweede Kamerlijn 10318 2 2056 824 Omrop Fryslân Radio 18162 2 2061 825 Omroep Flevoland 18169 2 2061 826 Radio Noord-Holland 18163 2 2061 827 Radio M Utrecht 18170 2 2061 828 Radio Gelderland 18164 2 2061 829 RTV Rijnmond 18165 2 2061 830 Omroep Brabant Radio 18166 2 2061 831 L1 Radio 18167 2 2061 832 Radio Noord 10320 2 2056 833 Radio West 10323 2 2056 834 Radio Oost 10322 2 2056 835 Omroep Zeeland 10324 2 2056 836 RTV Drenthe 10321 2 2056 837 Radio Continu 11048 2 2051 838 RadioNL 18173 2 2061 839 BBC Radio 1 18181 2 2112 840 BBC Radio 2 18182 2 2112 841 BBC Radio 3 18183 2 2112 842 BBC Radio 4 18184 2 2112 843 BBC Worldservice 18185 2 2112 844 VRT 1 18186 2 2112 845 VRT 2 18187 2 2112 846 Studio Brussel 18189 2 2112 847 VRT Klara 18188 2 2112 848 VRT MNM 18190 2 2112 849 1 Live 11041 2 2051 850 WDR 2 11042 2 2051 851 WDR 3 11043 2 2051 852 WDR 4 11044 2 2051 853 WDR 5 18174 2 2061 854 NDR 1 11045 2 2051 855 NDR 2 11046 2 2051 856 NDR 3 11047 2 2051 858 Radio France International 18175 2 2061 859 RNE Radio 18191 2 2112 861 Rai 18192 2 2112 863 70s 18761 2 3002 865 80s 18762 2 3002 866 90s 18763 2 3002 867 Silk (lovesongs) 18764 2 3002 868 Rock Anthems 18765 2 3002 869 Rock 'n' Rol 18766 2 3002 870 Chilllout 18767 2 3002 871 Cocktail Lounge 18768 2 3002 872 Drive 18769 2 3002 873 Ultimate Urban 18770 2 3002 874 Reggae 18771 2 3002 875 Blues 18772 2 3002 876 All Day Party 18773 2 3002 877 Harder Than Hell 18774 2 3002 878 Country 18775 2 3002 879 Classical Calm 18776 2 3002 880 Classical Greats 18777 2 3002 881 Classical Orchestral 18778 2 3002 885 Rewind 18779 2 3002 886 The Alternative 18780 2 3002 887 Xlnt Hits 18751 2 3002 888 Xlnt NederPop 18753 2 3002 889 Xlnt NederPop Gold 18752 2 3002 890 Xlnt Nostalgie 18754 2 3002 891 Xlnt Piratenhits 18755 2 3002 892 Xlnt Easy Listening 18756 2 3002 893 Xlnt Today's Pop 18758 2 3002 894 Xlnt Oldies 18757 2 3002 895 Xlnt Comedy 18759 2 3002 896 Xlnt Dance Classics 18760 2 3002 897 Xlnt Dance 18741 2 3002 898 Xlnt Lounge 18742 2 3002 899 Xlnt Salsa 18743 2 3002 900 Xlnt Alternative Rock 18744 2 3002 901 Xlnt Classic Rock 18745 2 3002 902 Xlnt Jazz 18746 2 3002 903 Xlnt Schager 18747 2 3002 904 Xlnt R&B 18748 2 3002 905 Xlnt Musical 18749 2 3002 906 Xlnt Kleuterliedjes 18750 2 3002 915 Lokale Omroep radio 18801 2 3004 916 Lokale Omroep radio 18802 2 3004 917 Lokale Omroep radio 18803 2 3004 918 Lokale Omroep radio 18804 2 3004 919 Lokale Omroep radio 18805 2 3004 920 Lokale Omroep radio 18806 2 3004 921 Lokale Omroep radio 18807 2 3004 922 Lokale Omroep radio 18808 2 3004 925 NPO 1 19041 1 2055 926 NPO 2 19042 1 2055 927 NPO 3 19043 1 2055 928 RTL 4 19081 1 2057 929 RTL 5 19082 1 2057 930 SBS 6 19103 1 2058 931 RTL 7 19083 1 2057 932 Net 5 19021 1 2054 933 Veronica/Disney XD 19061 1 2056 934 RTL 8 19121 1 2059 935 FOX 20006 1 2049 936 Comedy Central 19062 1 2056 937 Nickelodeon 19126 1 2059 938 Discovery 19122 1 2059 939 National Geographic Channel 19165 1 2061 940 Eurosport 19105 1 2058 941 TLC 19164 1 2061 942 13th Street 19124 1 2059 943 SBS 9 20004 1 2049 944 24Kitchen 20001 1 2049 945 MTV 19084 1 2057 946 FOXlife 19501 1 2103 947 één 19004 1 2053 948 Canvas 19003 1 2053 949 ARD 19101 1 2058 950 ZDF 19102 1 2058 951 BBC 1 19001 1 2053 952 BBC 2 19002 1 2053 953 Film1 Premiere 19786 1 3003 954 Film1 Action 19784 1 3003 955 Film1 Comedy & Kids 19785 1 3003 956 Film1 Spotlight 19787 1 3003 957 HBO 1 19781 1 3003 958 HBO 2 19782 1 3003 959 HBO 3 19783 1 3003 960 Syfy 19261 1 2066 961 E! Entertainment 19263 1 2066 962 Nat Geo Wild 19241 1 2064 963 HISTORY 19064 1 2056 964 Travel Channel 19485 1 2102 965 Sport1 Select 19322 1 2069 966 Sport1 Voetbal 19345 1 2070 967 Eurosport 2 19265 1 2066 968 FOX Sports 1 Eredivisie 16140 1 2103 969 FOX Sports 2 International 16143 1 2103 970 FOX Sports 3 Eredivisie 16141 1 2103 971 FOX Sports 4 19324 1 2069 972 FOX Sports 5 Eredivisie 16142 1 2103 973 FOX Sports 6 19423 1 2099 997 Zenderoverzicht HD 19744 25 18 998 Zenderoverzicht 19743 1 18 999 Eventkanaal 19763 1 3002 ============================================================= ===================================================================== Service type list 5555 - Hengelo ===================================================================== Type Name Count --------------------------------------------------------------------- 1 Digital television service 172 2 Digital radio sound service 107 25 Advanced CODEC HD digital television service 54 --------------------------------------------------------------------- Total channels: 333 ===================================================================== |
Ziggo versnelt harmonisatie UPC-netwerk
Ziggo koppelt de komende week meerdere regio’s aan het UPC-netwerk. Het kabelbedrijf heeft aan Totaal TV bevestigd dat de komende week elke dag een regio geharmoniseerd wordt.
Lees verder (Bron: Totaal TV): http://www.totaaltv.nl/nieuws/18878/...c-netwerk.html
Ziggo koppelt de komende week meerdere regio’s aan het UPC-netwerk. Het kabelbedrijf heeft aan Totaal TV bevestigd dat de komende week elke dag een regio geharmoniseerd wordt.
Lees verder (Bron: Totaal TV): http://www.totaaltv.nl/nieuws/18878/...c-netwerk.html
Er is geen sprake van versnelling, ja er worden meer regio's gedaan maar dit was ook gepland in de orginele planning. Die Jarco doet alles om nieuws te kunnen melden. Wordt zeker per berichtje betaald.
Lekker op de man spelen weer, is gewoon zijn werk, of mag dat ook al niet meer.....Terrestrial schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:42:
Er is geen sprake van versnelling, ja er worden meer regio's gedaan maar dit was ook gepland in de orginele planning. Die Jarco doet alles om nieuws te kunnen melden. Wordt zeker per berichtje betaald.
Worden de regionale zenders ook in HD uitgezonden?
Needannyvdb1997 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:20:
Worden de regionale zenders ook in HD uitgezonden?
Even een update, en de discussie rondom TotaalTV berichtgeving in het midden latend maar Amersfoort is naar voren gehaald in de omzetting naar UPC headend. Stond op de rol voor 19 maart en gaat nu op 13 februari om. Het kan dus voor meer gemeenten inhouden dat de harmonisatie al eerder gaat plaatsvinden.Terrestrial schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:42:
Er is ook een gemeente flink naar achteren geschoven. Amersfoort en Hoogeveen zijn omgewisseld.Soundwork schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:31:
[...]
Even een update, en de discussie rondom TotaalTV berichtgeving in het midden latend maar Amersfoort is naar voren gehaald in de omzetting naar UPC headend. Stond op de rol voor 19 maart en gaat nu op 13 februari om. Het kan dus voor meer gemeenten inhouden dat de harmonisatie al eerder gaat plaatsvinden.
Zie deze planning: https://partners.ziggozak...20zoeken%20v11%201%20.pdf
Dit is een nieuwere planning dan die wat eerder gepost is.
Gisteren een brief in Nieuwegein (3431) gekregen, dus ik kan bevestigen dat Utrecht 9 februari over gaat.
Het digitale RTV kanalen/frequentie overzicht voor Ziggo/UPC/Sneek na de overgang naar het UPC signaal.
Deel1:
Deel1:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
477
478
479
480
481
482
483
484
485
486
487
488
489
490
491
492
493
494
495
496
497
498
499
500
501
502
503
504
505
506
507
508
509
510
511
512
513
514
515
516
517
518
519
520
521
522
523
524
525
526
527
528
529
530
531
532
533
534
535
536
537
538
539
540
541
542
543
544
545
546
547
548
549
550
551
552
553
554
555
556
557
558
559
560
561
562
563
564
565
566
567
568
569
570
571
572
573
574
575
576
577
578
579
580
581
582
583
584
585
586
587
588
589
590
591
592
593
594
595
596
597
| ============================================================================================= Transport Stream ID Network ID Network ID Network ID Network ID Frequency Frequency Frequency Frequency QAM/SR QAM/SR QAM/SR QAM/SR --------------------------------------------------------------------------------------------- Service name Type Service ID LCN LCN LCN LCN ============================================================================================= 18 1536 5555 6666 43210 474,00 474,00 474,00 474,00 64/6,875 64/6,875 64/6,875 64/6,875 --------------------------------------------------------------------------------------------- Digi SD 128 17721 - - - - Humax ir Fox_Z SD 128 17722 - - - - Homecast Montana 128 17723 - - - - Panasonic 128 17725 - - - - Philips DCR 2020 128 17726 - - - - Samsung 360 128 17727 - - - - Humax 9200 128 17729 - - - - Samsung SMT3102 sw 128 17730 - - - - Cisco 8455 iGuide prod 128 17732 - - - - Cisco 8485 iGuide prod 128 17733 - - - - Cisco 8455 sw prod 128 17734 - - - - Cisco 8485 sw prod 128 17735 - - - - Humax 5200 dev 128 17736 - - - - Humax 5100 dev 128 17737 - - - - Cisco 8455 iGuide dev 128 17738 - - - - Cisco 8485 iGuide dev 128 17739 - - - - Cisco 8455 sw dev 128 17740 - - - - Cisco 8485 sw dev 128 17741 - - - - Humax 5000 128 17742 - - - - Humax 5050 128 17743 - - - - Samsung 9401 128 17744 - - - - Samsung 380 128 17745 - - - - Humax 5300 prod 128 17746 - - - - Humax 5050 dev 128 17747 - - - - Humax 5200 128 17748 - - - - Humax 5100 128 17749 - - - - Samsung SMT 1140 128 17750 - - - - Samsung SMT 7140 128 17751 - - - - Samsung SMT 7140 dev 128 17752 - - - - Humax ir Fox_C 128 17759 - - - - Humax 5300 dev 128 17760 - - - - Ziggo TV 1 19741 12 12 12 12 Zender vd Maand 1 19742 13 13 13 13 Zenderoverzicht 1 19743 998 998 998 998 Zenderoverzicht HD 25 19744 997 997 997 997 Erotiek pakket 1 19745 791 791 791 791 FOX Sports info 1 19746 420 420 420 420 PassieTV-Dusk! 1 19747 792 792 792 792 Info 1 19748 99 99 99 99 ============================================================================================= 601 1536 6666 570,00 602,00 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- Info 1 1 5510 985 985 Info 2 1 5520 986 986 Info 3 1 5530 987 987 Info 4 1 5540 988 988 Info 5 1 5550 989 989 Info 6 1 5560 990 990 Info HD 1 25 5570 991 991 Info HD 2 25 5580 992 992 ============================================================================================= 2049 1536 5555 6666 43210 858,00 626,00 626,00 626,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- 24Kitchen 1 20001 24(944) 24(944) 24(944) 944(944) Animal Planet HD 25 20002 208 208 208 208 BBC Entertainment 1 20003 65 65 65 65 SBS 9 1 20004 28(943) 28(943) 28(943) 943(943) FOX 1 20006 11(935) 11(935) 11(935) 935(935) TV 538 1 20007 538 538 538 538 Baby TV 1 20008 310 310 310 310 Planet Türk 1 20009 775 775 775 775 ============================================================================================= 2050 1536 5555 6666 43210 842,00 369,00 369,00 369,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- BBC 1 HD 25 20022 951(61) 951(61) 951(61) 61(61) FashionTV HD 25 20024 133 133 133 133 Film1 Action HD 25 20026 954(102) 954(102) 954(102) 102(102) ARD HD 25 20027 949(54) 949(54) 949(54) 54(54) ZDF HD 25 20028 950(55) 950(55) 950(55) 55(55) ============================================================================================= 2051 1536 5555 6666 43210 818,00 794,00 794,00 794,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- 1 Live 2 11041 849 849 849 849 WDR 2 2 11042 850 850 850 850 WDR 3 2 11043 851 851 851 851 WDR 4 2 11044 852 852 852 852 NDR 1 2 11045 854 854 854 854 NDR 2 2 11046 855 855 855 855 NDR 3 2 11047 856 856 856 856 Radio Continu 2 11048 837 837 837 837 Radio Sunrise 2 11049 - - - - FiP 2 11050 - - - - Star Gold 1 20043 761 761 761 761 brava nl klassiek 1 20044 607 607 607 607 SLAM!TV 1 20045 603 603 603 603 CCTV News 1 20046 - - - - SBS 9 HD 25 20047 943(28) 943(28) 943(28) 28(28) NPO Zapp Xtra 1 20048 311 311 311 311 Zing 1 20049 764 764 764 764 100%NL TV 1 20050 611 611 611 611 ============================================================================================= 2052 1536 5555 6666 43210 810,00 506,00 506,00 506,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- ID 1 20062 123 123 123 123 Omrop Fryslân 1 20063 702 702 702 702 Omrop Fryslân 1 20064 - 30 30 30 TV 5 Monde Europe 1 20065 71 71 71 71 Mediaset Italia 1 20066 - - - - Pebble TV 1 20067 305 305 305 305 UPC On Demand 1 20068 - - - - Star Life OK 1 20069 - - - - TGRT Europe 1 20070 778 778 778 778 Horse & Country TV 1 20071 136 136 136 136 Show TV 1 20072 770 770 770 770 ============================================================================================= 2053 1536 5555 6666 43210 802,00 762,00 762,00 762,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- Classical Greats 2 10101 - - - - Classical Orchestral 2 10102 - - - - Classical Calm 2 10103 - - - - Country 2 10104 - - - - Hollandse Hits 2 10105 - - - - Chillout 2 10106 - - - - Bass, Breaks & Beats 2 10107 - - - - Kinderliedjes (6-11) 2 10108 - - - - World Carnival 2 10109 - - - - Schlager 2 10110 - - - - Hip Hop 2 10111 - - - - Total Hits - Italy 2 10112 - - - - Peuter & Kleuterliedjes 2 10113 - - - - Total Hits - NL 2 10114 - - - - Revival 60s - 70s 2 10115 - - - - Radio 538 2 10116 807 807 807 807 Efteling Radio 2 10117 820 820 820 820 Radio 10 2 10118 810 810 810 810 Concertzender 2 10120 819 819 819 819 BBC 1 1 19001 61(951) 61(951) 61(951) 951(951) BBC 2 1 19002 62(952) 62(952) 62(952) 952(952) Canvas 1 19003 26(948) 26(948) 26(948) 948(948) één 1 19004 25(947) 25(947) 25(947) 947(947) BBC World News 1 19005 504 504 504 504 ============================================================================================= 2054 1536 5555 6666 43210 162,00 634,00 634,00 634,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- Jazz Classics 2 10201 - - - - Cool Jazz 2 10202 - - - - Alternative Classics 2 10203 - - - - Chansons 2 10204 - - - - All Day Party (NL) 2 10205 - - - - Total Hits - Spain 2 10206 - - - - Rock 'n Roll 2 10207 - - - - Hollandse Hits Gold 2 10208 - - - - Nederpop 2 10209 - - - - Nederpop Gold 2 10210 - - - - Rewind 80s - 90s 2 10211 - - - - Lounge 2 10212 - - - - Classic Rock 2 10213 - - - - Hard Rock 2 10214 - - - - Alternative 2 10215 - - - - Sky Radio 2 10216 806 806 806 806 FunX 2 10217 816 816 816 816 Net 5 1 19021 9(932) 9(932) 9(932) 932(932) Net 5 HD 25 19024 932(9) 932(9) 932(9) 9(9) Ketnet 1 19025 27 27 27 27 RTL Telekids 1 19026 312 312 312 312 ============================================================================================= 2055 1536 5555 6666 43210 170,00 770,00 770,00 770,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- Q Music 2 18042 808 808 808 808 Sublime FM 2 18043 812 812 812 812 Arrow Classic Rock 2 18044 811 811 811 811 BNR Nieuwsradio 2 18045 815 815 815 815 Classic FM 2 18046 814 814 814 814 Radio Decibel 2 18047 818 818 818 818 Slam FM 2 18048 813 813 813 813 NPO 1 1 19041 1(925) 1(925) 1(925) 925(925) NPO 2 1 19042 2(926) 2(926) 2(926) 926(926) NPO 3 1 19043 3(927) 3(927) 3(927) 927(927) Nickelodeon HD 25 19046 937(15) 937(15) 937(15) 15(15) 2M 1 19047 - - - - ============================================================================================= 2056 1536 5555 6666 43210 322,00 401,00 401,00 401,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- Dancefloor Fillers 2 10301 - - - - Disco Classics 2 10302 - - - - Feelgood Music 2 10303 - - - - Total Hits - UK 2 10304 - - - - Silk (Love songs) 2 10305 - - - - Rock Anthems 2 10306 - - - - Blues 2 10307 - - - - Classic R 'n' B & Soul 2 10308 - - - - Reggae 2 10309 - - - - Urban 2 10310 - - - - NPO Radio 1 2 10311 801 801 801 801 NPO Radio 2 2 10312 802 802 802 802 NPO 3FM 2 10313 803 803 803 803 NPO Radio 4 2 10314 804 804 804 804 NPO Radio 5 2 10315 805 805 805 805 Radio Veronica 2 10317 809 809 809 809 Tweede Kamerlijn 2 10318 823 823 823 823 Music Choice Promo 2 10319 - - - - Radio Noord 2 10320 832 832 832 832 RTV Drenthe 2 10321 836 836 836 836 Radio Oost 2 10322 834 834 834 834 Radio West 2 10323 833 833 833 833 Omroep Zeeland 2 10324 835 835 835 835 Veronica/Disney XD 1 19061 8(933) 8(933) 8(933) 933(933) Comedy Central 1 19062 14(936) 14(936) 14(936) 936(936) RTL Television 1 19063 58 58 58 58 HISTORY 1 19064 206(963) 206(963) 206(963) 963(963) Cartoon Network 1 19066 307 307 307 307 ============================================================================================= 2057 1536 5555 6666 43210 330,00 409,00 409,00 409,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- RTL 4 1 19081 4(928) 4(928) 4(928) 928(928) RTL 5 1 19082 5(929) 5(929) 5(929) 929(929) RTL 7 1 19083 7(931) 7(931) 7(931) 931(931) MTV 1 19084 21(945) 21(945) 21(945) 945(945) NPO Politiek / Sport 1 19085 502 502 502 502 Shorts TV 1 19086 - - - - 192 TV 1 19087 612 612 612 612 ============================================================================================= 2058 1536 5555 6666 43210 338,00 482,00 482,00 482,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- ARD 1 19101 54(949) 54(949) 54(949) 949(949) ZDF 1 19102 55(950) 55(950) 55(950) 950(950) SBS 6 1 19103 6(930) 6(930) 6(930) 930(930) Arte 1 19104 72 72 72 72 Eurosport 1 19105 20(940) 20(940) 20(940) 940(940) Extreme Sports 1 19106 - - - - Lite TV 1 19107 605 605 605 605 ============================================================================================= 2059 1536 5555 6666 43210 346,00 498,00 498,00 498,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- RTL 8 1 19121 10(934) 10(934) 10(934) 934(934) Discovery 1 19122 17(938) 17(938) 17(938) 938(938) CBS Reality 1 19123 132 132 132 132 13th Street 1 19124 22(942) 22(942) 22(942) 942(942) euronews 1 19125 505 505 505 505 Nickelodeon 1 19126 15(937) 15(937) 15(937) 937(937) VH1 1 19127 614 614 614 614 Al Jazeera English 1 19128 506 506 506 506 ============================================================================================= 2060 1536 5555 6666 43210 786,00 385,00 385,00 385,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- RTV Utrecht 1 19141 708 708 708 708 TV Rijnmond 1 19142 710 710 710 710 Omroep Flevoland 1 19143 706 706 706 706 L1 Limburg 1 19144 713 713 713 713 Omroep Brabant TV 1 19146 712 712 712 712 TV Gelderland 1 19147 705 705 705 705 AT5 1 19148 725 725 725 725 RTV Utrecht 1 21141 - - - - TV Rijnmond 1 21142 - - - - Omroep Flevoland 1 21143 - - - - L1 Limburg 1 21144 - - - - Omroep Brabant TV 1 21146 - - - - TV Gelderland 1 21147 - - - - AT5 1 21148 - - - - ============================================================================================= 2061 1536 5555 6666 43210 354,00 514,00 514,00 514,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- 100%NL 2 18161 821 821 821 821 Omrop Fryslân Radio 2 18162 824 824 824 824 Radio Noord-Holland 2 18163 826 826 826 826 Radio Gelderland 2 18164 828 828 828 828 RTV Rijnmond 2 18165 829 829 829 829 Omroep Brabant Radio 2 18166 830 830 830 830 L1 Radio 2 18167 831 831 831 831 Omroep Flevoland 2 18169 825 825 825 825 Radio M Utrecht 2 18170 827 827 827 827 Radio 8FM 2 18172 822 822 822 822 RadioNL 2 18173 838 838 838 838 WDR 5 2 18174 853 853 853 853 Radio France International 2 18175 858 858 858 858 RTV Noord-Holland 1 19161 707 707 707 707 Xite 1 19162 23 23 23 23 NPO Nieuws 1 19163 501 501 501 501 TLC 1 19164 19(941) 19(941) 19(941) 941(941) National Geographic Channel 1 19165 18(939) 18(939) 18(939) 939(939) Comedy Central HD 25 19166 936(14) 936(14) 936(14) 14(14) RTV Noord-Holland 1 21161 - - - - ============================================================================================= 2062 1536 5555 6666 43210 370,00 546,00 546,00 546,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- VH1 Classic 1 19201 606 606 606 606 Eurosport HD 25 19202 940(20) 940(20) 940(20) 20(20) SBS 6 HD 25 19203 930(6) 930(6) 930(6) 6(6) Russia Today 1 19204 - - - - Evenementenkanaal 1 19205 - - - - TRT Türk 1 19206 76 76 76 76 ============================================================================================= 2063 1536 5555 6666 43210 378,00 554,00 554,00 554,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- National Geographic Channel 25 19221 939(18) 939(18) 939(18) 18(18) Discovery HD 25 19222 938(17) 938(17) 938(17) 17(17) Canvas HD 25 19226 948(26) 948(26) 948(26) 26(26) FOX Sports 5 Eredivisie HD 25 19227 972(425) 972(425) 972(425) 425(425) HBO 2 HD 25 19228 958(112) 958(112) 958(112) 112(112) ============================================================================================= 2064 1536 5555 6666 43210 826,00 810,00 810,00 810,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- Nat Geo Wild 1 19241 204(962) 204(962) 204(962) 962(962) JimJam 1 19242 308 308 308 308 NostalgieNet 1 19244 211 211 211 211 The Indonesia Channel 1 19245 - - - - Discovery Science 1 19246 202 202 202 202 Discovery World 1 19247 203 203 203 203 DJAZZ.tv 1 19248 609 609 609 609 RTL Z 1 19249 - - - - ============================================================================================= 2066 1536 5555 6666 43210 522,00 858,00 858,00 858,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- Syfy 1 19261 121(960) 121(960) 121(960) 960(960) AMC 1 19262 131 131 131 131 E! Entertainment 1 19263 126(961) 126(961) 126(961) 961(961) WDR 1 19264 56 56 56 56 Eurosport 2 1 19265 411(967) 411(967) 411(967) 967(967) NPO Humor TV 1 19267 130 130 130 130 Motors TV 1 19268 413 413 413 413 ============================================================================================= 2067 1536 5555 6666 43210 138,00 393,00 393,00 393,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- SAT.1 1 19281 59 59 59 59 BBC 3/CbbC 1 19283 63 63 63 63 BBC 4/Cbeebies 1 19284 64 64 64 64 NPO Doc 1 19285 212 212 212 212 NPO Best 1 19286 127 127 127 127 Family 7 1 19287 230 230 230 230 Disney XD 1 19288 301 301 301 301 ============================================================================================= 2068 1536 5555 6666 43210 146,00 377,00 377,00 377,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- Nick Toons 1 19301 303 303 303 303 Brazzers TV Europe 1 19302 793 793 793 793 Nick JR 1 19303 306 306 306 306 MTV Music 24 1 19304 601 601 601 601 Passie XXX 1 19305 794 794 794 794 Disney Junior 1 19306 302 302 302 302 NPO 101 1 19307 128 128 128 128 X-MO 1 19308 797 797 797 797 Hustler TV 1 19309 - - - - Erotische zenders 1 19310 - - - - ============================================================================================= 2069 1536 5555 6666 43210 778,00 730,00 730,00 730,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- Sport1 Select HD 25 19321 965(401) 965(401) 965(401) 401(401) Sport1 Select 1 19322 401(965) 401(965) 401(965) 965(965) Sport1 Golf 1 19323 403 403 403 403 FOX Sports 4 1 19324 424(971) 424(971) 424(971) 971(971) Comedy Central Extra 1 19325 124 124 124 124 Samanyolu TV 1 19326 776 776 776 776 Sport1 Select HD PPV 25 30321 - - - - Sport1 Select PPV 1 30322 - - - - Sport1 Golf PPV 1 30323 - - - - FOX Sports 4 PPV 1 30324 - - - - ============================================================================================= 2070 1536 5555 6666 43210 490,00 618,00 618,00 618,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- DUSK! DeLuxe 1 19341 795 795 795 795 Sport1 Tennis 1 19342 404 404 404 404 Sport1 Extra 1 1 19343 405 405 405 405 Sport1 Extra 2 1 19344 406 406 406 406 Sport1 Voetbal 1 19345 402(966) 402(966) 402(966) 966(966) HaberTürk 1 19346 773 773 773 773 Sport1 Tennis PPV 1 30342 - - - - Sport1 Extra1 PPV 1 30343 - - - - Sport1 Extra2 PPV 1 30344 - - - - Sport1 Voetbal PPV 1 30345 - - - - ============================================================================================= 2071 1536 5555 6666 43210 722,00 754,00 754,00 754,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- één HD 25 19362 947(25) 947(25) 947(25) 25(25) MTV HD 25 19363 945(21) 945(21) 945(21) 21(21) HBO 3 HD 25 19367 959(113) 959(113) 959(113) 113(113) Foxlife HD 25 19368 946(141) 946(141) 946(141) 141(141) BBC 2 HD 25 19369 952(62) 952(62) 952(62) 62(62) ============================================================================================= 2073 1536 5555 6666 43210 546,00 650,00 650,00 650,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- RTV-7 1 19641 - - - - StarPlus 1 19642 760 760 760 760 TV Drenthe 1 19643 703 703 703 703 TV Oost 1 19644 704 704 704 704 Film1 Spotlight HD 25 19645 956(104) 956(104) 956(104) 104(104) Zee TV 1 19648 762 762 762 762 Zee Cinema 1 19649 763 763 763 763 SET Asia 1 19650 765 765 765 765 TV Drenthe 1 21643 - - - - TV Oost 1 21644 - - - - ============================================================================================= 2074 1536 5555 6666 43210 466,00 466,00 466,00 466,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- Code Download HZN ISTB 1 16661 - - - - Code Download HZN UID2 1 16662 - - - - HZN Code Download 1 16663 - - - - MH_System_Data_Service -1 17662 - - - - UPC Info en Kijktips 1 19664 - - - - myZen.tv HD 25 19665 134 134 134 134 Euro Star 1 19666 772 772 772 772 Euro D 1 19667 771 771 771 771 ATV 1 19668 777 777 777 777 Testbeeld 1 19669 - - - - UPC Live Horizon portal 25 19670 - - - - ============================================================================================= 2076 1536 5555 6666 43210 578,00 642,00 642,00 642,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- 24Kitchen HD 25 19701 944(24) 944(24) 944(24) 24(24) Film1 Comedy & Kids HD 25 19702 955(103) 955(103) 955(103) 103(103) HBO HD 25 19704 957(111) 957(111) 957(111) 111(111) HISTORY HD 25 19705 963(206) 963(206) 963(206) 206(206) Nat Geo Wild HD 25 19706 962(204) 962(204) 962(204) 204(204) ============================================================================================= 2097 1536 5555 6666 43210 154,00 818,00 818,00 818,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- FOX Sports 6 HD 25 19385 973(426) 973(426) 973(426) 426(426) E! Entertainment HD 25 19386 961(126) 961(126) 961(126) 126(126) Syfy HD 25 19387 960(121) 960(121) 960(121) 121(121) Travel Channel HD 25 19388 964(210) 964(210) 964(210) 210(210) MTV Live HD 25 19389 613 613 613 613 ============================================================================================= 2098 1536 5555 6666 43210 386,00 578,00 578,00 578,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- NPO 1 HD 25 19401 925(1) 925(1) 925(1) 1(1) NPO 2 HD 25 19402 926(2) 926(2) 926(2) 2(2) RTL Lounge 1 19403 140 140 140 140 TVE 1 19404 73 73 73 73 Comedy Central Family 1 19407 135 135 135 135 ============================================================================================= 2099 1536 5555 6666 43210 394,00 586,00 586,00 586,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- NPO 3 HD 25 19421 927(3) 927(3) 927(3) 3(3) RTL 8 HD 25 19422 934(10) 934(10) 934(10) 10(10) FOX Sports 6 1 19423 426(973) 426(973) 426(973) 973(973) 13th Street HD 25 19424 942(22) 942(22) 942(22) 22(22) FOX Sports 6 PPV 1 30423 - - - - ============================================================================================= 2100 1536 5555 6666 43210 450,00 594,00 594,00 594,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- FOX Sports 1 Eredivisie HD 25 19441 968(421) 968(421) 968(421) 421(421) Veronica HD/Disney XD 25 19442 933(8) 933(8) 933(8) 8(8) Nick Hits 1 19443 304 304 304 304 Boomerang 1 19444 309 309 309 309 Crime & Investigation 1 19446 122 122 122 122 CNN 1 19447 503 503 503 503 FOX Sports 1 Eredivisie HD 25 30441 - - - - ============================================================================================= 2101 1536 5555 6666 43210 458,00 610,00 610,00 610,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- RTL 4 HD 25 19461 928(4) 928(4) 928(4) 4(4) RTL 5 HD 25 19462 929(5) 929(5) 929(5) 5(5) Film1 Sundance 1 19463 105 105 105 105 FOX Sports 3 Eredivisie HD 25 19464 970(423) 970(423) 970(423) 423(423) FOX Sports 3 Eredivisie HD 25 30464 - - - - ============================================================================================= 2102 1536 5555 6666 43210 498,00 842,00 842,00 842,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- CNBC 1 19481 507 507 507 507 TV West 1 19482 709 709 709 709 RTL Crime 1 19483 120 120 120 120 NPO Cultura 1 19484 222 222 222 222 Travel Channel 1 19485 210(964) 210(964) 210(964) 964(964) MTV Brand New 1 19486 604 604 604 604 DanceTrippin TV 1 19487 - - - - MvH Soft 1 19488 - - - - TV West 1 21482 - - - - ============================================================================================= 2103 1536 5555 6666 43210 698,00 682,00 682,00 682,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- FOX Sports 1 Eredivisie 1 16140 421(968) 421(968) 421(968) 968(968) FOX Sports 3 Eredivisie 1 16141 423(970) 423(970) 423(970) 970(970) FOX Sports 5 Eredivisie 1 16142 425(972) 425(972) 425(972) 972(972) FOX Sports 2 1 16143 422(969) 422(969) 422(969) 969(969) NPO Radio 6 2 18501 817 817 817 817 FOXlife 1 19501 141(946) 141(946) 141(946) 946(946) Sport1 Voetbal HD 25 19502 966(402) 966(402) 966(402) 402(402) MvH Hard 1 19503 - - - - FOX Sports 1 Eredivisie PPV 1 30140 - - - - FOX Sports 3 Eredivisie PPV 1 30141 - - - - FOX Sports 5 Eredivisie PPV 1 30142 - - - - FOX Sports 2 PPV 1 30143 - - - - Sport1 Voetbal HD PPV 25 30502 - - - - ============================================================================================= 2106 1536 5555 6666 43210 586,00 666,00 666,00 666,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- FOX Sports 2 HD 25 19561 969(422) 969(422) 969(422) 422(422) FOX Sports 4 HD 25 19562 971(424) 971(424) 971(424) 424(424) FOX HD 25 19563 935(11) 935(11) 935(11) 11(11) Film1 Premiere HD 25 19565 953(101) 953(101) 953(101) 101(101) TLC HD 25 19566 941(19) 941(19) 941(19) 19(19) ============================================================================================= 2107 1536 5555 6666 43210 770,00 658,00 658,00 658,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- Eurosport 2 HD 25 19581 967(411) 967(411) 967(411) 411(411) Omroep Zeeland 1 19582 711 711 711 711 TV Noord 1 19583 701 701 701 701 OUTtv 1 19585 129 129 129 129 Mezzo 1 19586 608 608 608 608 TV Oranje 1 19587 610 610 610 610 Zender vd Maand 1 19589 - - - - TV Noord 1 21583 - - - - OUTtv 1 21585 - - - - ============================================================================================= 2112 1536 5555 6666 43210 362,00 530,00 530,00 530,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- BBC Radio 1 2 18181 839 839 839 839 BBC Radio 2 2 18182 840 840 840 840 BBC Radio 3 2 18183 841 841 841 841 BBC Radio 4 2 18184 842 842 842 842 BBC Worldservice 2 18185 843 843 843 843 VRT 1 2 18186 844 844 844 844 VRT 2 2 18187 845 845 845 845 VRT Klara 2 18188 847 847 847 847 Studio Brussel 2 18189 846 846 846 846 VRT MNM 2 18190 848 848 848 848 RNE Radio 2 18191 859 859 859 859 Rai 2 18192 861 861 861 861 RTL 7 HD 25 19181 931(7) 931(7) 931(7) 7(7) Disney Channel 1 19183 16 16 16 16 Kral TV 1 19185 774 774 774 774 NDR 1 19186 57 57 57 57 Penthouse 1 19187 796 796 796 796 RTL Z HD 25 19191 - - - - ============================================================================================= |
Deel 2:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
| ============================================================================================= 3002 1536 5555 6666 43210 562,00 170,00 170,00 170,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- Xlnt Dance 2 18741 897 897 897 897 Xlnt Lounge 2 18742 898 898 898 898 Xlnt Salsa 2 18743 899 899 899 899 Xlnt Alternative Rock 2 18744 900 900 900 900 Xlnt Classic Rock 2 18745 901 901 901 901 Xlnt Jazz 2 18746 902 902 902 902 Xlnt Schager 2 18747 903 903 903 903 Xlnt R&B 2 18748 904 904 904 904 Xlnt Musical 2 18749 905 905 905 905 Xlnt Kleuterliedjes 2 18750 906 906 906 906 Xlnt Hits 2 18751 887 887 887 887 Xlnt NederPop Gold 2 18752 889 889 889 889 Xlnt NederPop 2 18753 888 888 888 888 Xlnt Nostalgie 2 18754 890 890 890 890 Xlnt Piratenhits 2 18755 891 891 891 891 Xlnt Easy Listening 2 18756 892 892 892 892 Xlnt Oldies 2 18757 894 894 894 894 Xlnt Today's Pop 2 18758 893 893 893 893 Xlnt Comedy 2 18759 895 895 895 895 Xlnt Dance Classics 2 18760 896 896 896 896 70s 2 18761 863 863 863 863 80s 2 18762 865 865 865 865 90s 2 18763 866 866 866 866 Silk (lovesongs) 2 18764 867 867 867 867 Rock Anthems 2 18765 868 868 868 868 Rock 'n' Rol 2 18766 869 869 869 869 Chilllout 2 18767 870 870 870 870 Cocktail Lounge 2 18768 871 871 871 871 Drive 2 18769 872 872 872 872 Ultimate Urban 2 18770 873 873 873 873 Reggae 2 18771 874 874 874 874 Blues 2 18772 875 875 875 875 All Day Party 2 18773 876 876 876 876 Harder Than Hell 2 18774 877 877 877 877 Country 2 18775 878 878 878 878 Classical Calm 2 18776 879 879 879 879 Classical Greats 2 18777 880 880 880 880 Classical Orchestral 2 18778 881 881 881 881 Rewind 2 18779 885 885 885 885 The Alternative 2 18780 886 886 886 886 Rai Uno 1 19761 78 78 78 78 France 2 1 19762 79 79 79 79 Eventkanaal 1 19763 999 999 999 999 ============================================================================================= 3003 1536 5555 6666 43210 554,00 162,00 162,00 162,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- HBO 1 1 19781 111(957) 111(957) 111(957) 957(957) HBO 2 1 19782 112(958) 112(958) 112(958) 958(958) HBO 3 1 19783 113(959) 113(959) 113(959) 959(959) Film1 Action 1 19784 102(954) 102(954) 102(954) 954(954) Film1 Comedy & Kids 1 19785 103(955) 103(955) 103(955) 955(955) Film1 Premiere 1 19786 101(953) 101(953) 101(953) 953(953) Film1 Spotlight 1 19787 104(956) 104(956) 104(956) 956(956) ============================================================================================= 3004 1536 5555 6666 43210 834,00 778,00 778,00 778,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------- Lokale Omroep radio 2 18801 915 915 915 915 Lokale Omroep radio 2 18802 916 916 916 916 Lokale Omroep radio 2 18803 917 - - - Lokale Omroep radio 2 18804 918 - - - Lokale Omroep radio 2 18805 919 - - - Lokale Omroep radio 2 18806 920 - - - Lokale Omroep radio 2 18807 921 921 921 921 Lokale Omroep radio 2 18808 922 - - - Lokale Omroep radio 2 18809 923 - - - Lokale Omroep radio 2 18810 924 - - - Lokale Omroep 1 19801 40 40 40 40 Lokale Omroep 1 19802 41 41 41 41 Lokale Omroep 1 19803 42 - - - Lokale Omroep 1 19804 43 - - - Lokale Omroep 1 19805 44 - - - Lokale Omroep 1 19806 45 - - - Lokale Omroep 1 19807 46 - - - Lokale Omroep 1 19808 47 47 47 47 Lokale Omroep 1 19809 48 - - - Lokale Omroep 1 19810 49 - - - PodiumTV 1 19820 - 35 35 35 GPTV 1 19821 - 34 34 34 TV Limburg 1 19822 - - - - Infothuis 1 19823 - - - - Omroep Brabant TV 1 19824 - - - - Omroep Brabant TV 1 21822 - - - - ============================================================================================= Network ID's: 1536 - Ziggo Network 5555 - Sneek 6666 - Sneek B2B 43210 - Sneek HZN Service types: 1 - Digital television service 2 - Digital radio sound service 25 - Advanced CODEC HD digital television service 128 - User defined: firmware download service |
En de HD kanalenlijst voor Ziggo/UPC/Sneek:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
| ============================================================= HD Simulcast Logical Channel Number (LCN) list 5555 - Sneek ============================================================= LCN Service name Service ID Type TS ID ------------------------------------------------------------- 1 NPO 1 HD 19401 25 2098 2 NPO 2 HD 19402 25 2098 3 NPO 3 HD 19421 25 2099 4 RTL 4 HD 19461 25 2101 5 RTL 5 HD 19462 25 2101 6 SBS 6 HD 19203 25 2062 7 RTL 7 HD 19181 25 2112 8 Veronica HD/Disney XD 19442 25 2100 9 Net 5 HD 19024 25 2054 10 RTL 8 HD 19422 25 2099 11 FOX HD 19563 25 2106 12 Ziggo TV 19741 1 18 13 Zender vd Maand 19742 1 18 14 Comedy Central HD 19166 25 2061 15 Nickelodeon HD 19046 25 2055 16 Disney Channel 19183 1 2112 17 Discovery HD 19222 25 2063 18 National Geographic Channel HD 19221 25 2063 19 TLC HD 19566 25 2106 20 Eurosport HD 19202 25 2062 21 MTV HD 19363 25 2071 22 13th Street HD 19424 25 2099 23 Xite 19162 1 2061 24 24Kitchen HD 19701 25 2076 25 één HD 19362 25 2071 26 Canvas HD 19226 25 2063 27 Ketnet 19025 1 2054 28 SBS 9 HD 20047 25 2051 30 Omrop Fryslân 20064 1 2052 34 GPTV 19821 1 3004 35 PodiumTV 19820 1 3004 40 Lokale Omroep 19801 1 3004 41 Lokale Omroep 19802 1 3004 47 Lokale Omroep 19808 1 3004 54 ARD HD 20027 25 2050 55 ZDF HD 20028 25 2050 56 WDR 19264 1 2066 57 NDR 19186 1 2112 58 RTL Television 19063 1 2056 59 SAT.1 19281 1 2067 61 BBC 1 HD 20022 25 2050 62 BBC 2 HD 19369 25 2071 63 BBC 3/CbbC 19283 1 2067 64 BBC 4/Cbeebies 19284 1 2067 65 BBC Entertainment 20003 1 2049 71 TV 5 Monde Europe 20065 1 2052 72 Arte 19104 1 2058 73 TVE 19404 1 2098 76 TRT Türk 19206 1 2062 78 Rai Uno 19761 1 3002 79 France 2 19762 1 3002 99 Info 19748 1 18 101 Film1 Premiere HD 19565 25 2106 102 Film1 Action HD 20026 25 2050 103 Film1 Comedy & Kids HD 19702 25 2076 104 Film1 Spotlight HD 19645 25 2073 105 Film1 Sundance 19463 1 2101 111 HBO HD 19704 25 2076 112 HBO 2 HD 19228 25 2063 113 HBO 3 HD 19367 25 2071 120 RTL Crime 19483 1 2102 121 Syfy HD 19387 25 2097 122 Crime & Investigation 19446 1 2100 123 ID 20062 1 2052 124 Comedy Central Extra 19325 1 2069 126 E! Entertainment HD 19386 25 2097 127 NPO Best 19286 1 2067 128 NPO 101 19307 1 2068 129 OUTtv 19585 1 2107 130 NPO Humor TV 19267 1 2066 131 AMC 19262 1 2066 132 CBS Reality 19123 1 2059 133 FashionTV HD 20024 25 2050 134 myZen.tv HD 19665 25 2074 135 Comedy Central Family 19407 1 2098 136 Horse & Country TV 20071 1 2052 140 RTL Lounge 19403 1 2098 141 Foxlife HD 19368 25 2071 202 Discovery Science 19246 1 2064 203 Discovery World 19247 1 2064 204 Nat Geo Wild HD 19706 25 2076 206 HISTORY HD 19705 25 2076 208 Animal Planet HD 20002 25 2049 210 Travel Channel HD 19388 25 2097 211 NostalgieNet 19244 1 2064 212 NPO Doc 19285 1 2067 222 NPO Cultura 19484 1 2102 230 Family 7 19287 1 2067 301 Disney XD 19288 1 2067 302 Disney Junior 19306 1 2068 303 Nick Toons 19301 1 2068 304 Nick Hits 19443 1 2100 305 Pebble TV 20067 1 2052 306 Nick JR 19303 1 2068 307 Cartoon Network 19066 1 2056 308 JimJam 19242 1 2064 309 Boomerang 19444 1 2100 310 Baby TV 20008 1 2049 311 NPO Zapp Xtra 20048 1 2051 312 RTL Telekids 19026 1 2054 401 Sport1 Select HD 19321 25 2069 402 Sport1 Voetbal HD 19502 25 2103 403 Sport1 Golf 19323 1 2069 404 Sport1 Tennis 19342 1 2070 405 Sport1 Extra 1 19343 1 2070 406 Sport1 Extra 2 19344 1 2070 411 Eurosport 2 HD 19581 25 2107 413 Motors TV 19268 1 2066 420 FOX Sports info 19746 1 18 421 FOX Sports 1 Eredivisie HD 19441 25 2100 422 FOX Sports 2 HD 19561 25 2106 423 FOX Sports 3 Eredivisie HD 19464 25 2101 424 FOX Sports 4 HD 19562 25 2106 425 FOX Sports 5 Eredivisie HD 19227 25 2063 426 FOX Sports 6 HD 19385 25 2097 501 NPO Nieuws 19163 1 2061 502 NPO Politiek / Sport 19085 1 2057 503 CNN 19447 1 2100 504 BBC World News 19005 1 2053 505 euronews 19125 1 2059 506 Al Jazeera English 19128 1 2059 507 CNBC 19481 1 2102 538 TV 538 20007 1 2049 601 MTV Music 24 19304 1 2068 603 SLAM!TV 20045 1 2051 604 MTV Brand New 19486 1 2102 605 Lite TV 19107 1 2058 606 VH1 Classic 19201 1 2062 607 brava nl klassiek 20044 1 2051 608 Mezzo 19586 1 2107 609 DJAZZ.tv 19248 1 2064 610 TV Oranje 19587 1 2107 611 100%NL TV 20050 1 2051 612 192 TV 19087 1 2057 613 MTV Live HD 19389 25 2097 614 VH1 19127 1 2059 701 TV Noord 19583 1 2107 702 Omrop Fryslân 20063 1 2052 703 TV Drenthe 19643 1 2073 704 TV Oost 19644 1 2073 705 TV Gelderland 19147 1 2060 706 Omroep Flevoland 19143 1 2060 707 RTV Noord-Holland 19161 1 2061 708 RTV Utrecht 19141 1 2060 709 TV West 19482 1 2102 710 TV Rijnmond 19142 1 2060 711 Omroep Zeeland 19582 1 2107 712 Omroep Brabant TV 19146 1 2060 713 L1 Limburg 19144 1 2060 725 AT5 19148 1 2060 760 StarPlus 19642 1 2073 761 Star Gold 20043 1 2051 762 Zee TV 19648 1 2073 763 Zee Cinema 19649 1 2073 764 Zing 20049 1 2051 765 SET Asia 19650 1 2073 770 Show TV 20072 1 2052 771 Euro D 19667 1 2074 772 Euro Star 19666 1 2074 773 HaberTürk 19346 1 2070 774 Kral TV 19185 1 2112 775 Planet Türk 20009 1 2049 776 Samanyolu TV 19326 1 2069 777 ATV 19668 1 2074 778 TGRT Europe 20070 1 2052 791 Erotiek pakket 19745 1 18 792 PassieTV-Dusk! 19747 1 18 793 Brazzers TV Europe 19302 1 2068 794 Passie XXX 19305 1 2068 795 DUSK! DeLuxe 19341 1 2070 796 Penthouse 19187 1 2112 797 X-MO 19308 1 2068 801 NPO Radio 1 10311 2 2056 802 NPO Radio 2 10312 2 2056 803 NPO 3FM 10313 2 2056 804 NPO Radio 4 10314 2 2056 805 NPO Radio 5 10315 2 2056 806 Sky Radio 10216 2 2054 807 Radio 538 10116 2 2053 808 Q Music 18042 2 2055 809 Radio Veronica 10317 2 2056 810 Radio 10 10118 2 2053 811 Arrow Classic Rock 18044 2 2055 812 Sublime FM 18043 2 2055 813 Slam FM 18048 2 2055 814 Classic FM 18046 2 2055 815 BNR Nieuwsradio 18045 2 2055 816 FunX 10217 2 2054 817 NPO Radio 6 18501 2 2103 818 Radio Decibel 18047 2 2055 819 Concertzender 10120 2 2053 820 Efteling Radio 10117 2 2053 821 100%NL 18161 2 2061 822 Radio 8FM 18172 2 2061 823 Tweede Kamerlijn 10318 2 2056 824 Omrop Fryslân Radio 18162 2 2061 825 Omroep Flevoland 18169 2 2061 826 Radio Noord-Holland 18163 2 2061 827 Radio M Utrecht 18170 2 2061 828 Radio Gelderland 18164 2 2061 829 RTV Rijnmond 18165 2 2061 830 Omroep Brabant Radio 18166 2 2061 831 L1 Radio 18167 2 2061 832 Radio Noord 10320 2 2056 833 Radio West 10323 2 2056 834 Radio Oost 10322 2 2056 835 Omroep Zeeland 10324 2 2056 836 RTV Drenthe 10321 2 2056 837 Radio Continu 11048 2 2051 838 RadioNL 18173 2 2061 839 BBC Radio 1 18181 2 2112 840 BBC Radio 2 18182 2 2112 841 BBC Radio 3 18183 2 2112 842 BBC Radio 4 18184 2 2112 843 BBC Worldservice 18185 2 2112 844 VRT 1 18186 2 2112 845 VRT 2 18187 2 2112 846 Studio Brussel 18189 2 2112 847 VRT Klara 18188 2 2112 848 VRT MNM 18190 2 2112 849 1 Live 11041 2 2051 850 WDR 2 11042 2 2051 851 WDR 3 11043 2 2051 852 WDR 4 11044 2 2051 853 WDR 5 18174 2 2061 854 NDR 1 11045 2 2051 855 NDR 2 11046 2 2051 856 NDR 3 11047 2 2051 858 Radio France International 18175 2 2061 859 RNE Radio 18191 2 2112 861 Rai 18192 2 2112 863 70s 18761 2 3002 865 80s 18762 2 3002 866 90s 18763 2 3002 867 Silk (lovesongs) 18764 2 3002 868 Rock Anthems 18765 2 3002 869 Rock 'n' Rol 18766 2 3002 870 Chilllout 18767 2 3002 871 Cocktail Lounge 18768 2 3002 872 Drive 18769 2 3002 873 Ultimate Urban 18770 2 3002 874 Reggae 18771 2 3002 875 Blues 18772 2 3002 876 All Day Party 18773 2 3002 877 Harder Than Hell 18774 2 3002 878 Country 18775 2 3002 879 Classical Calm 18776 2 3002 880 Classical Greats 18777 2 3002 881 Classical Orchestral 18778 2 3002 885 Rewind 18779 2 3002 886 The Alternative 18780 2 3002 887 Xlnt Hits 18751 2 3002 888 Xlnt NederPop 18753 2 3002 889 Xlnt NederPop Gold 18752 2 3002 890 Xlnt Nostalgie 18754 2 3002 891 Xlnt Piratenhits 18755 2 3002 892 Xlnt Easy Listening 18756 2 3002 893 Xlnt Today's Pop 18758 2 3002 894 Xlnt Oldies 18757 2 3002 895 Xlnt Comedy 18759 2 3002 896 Xlnt Dance Classics 18760 2 3002 897 Xlnt Dance 18741 2 3002 898 Xlnt Lounge 18742 2 3002 899 Xlnt Salsa 18743 2 3002 900 Xlnt Alternative Rock 18744 2 3002 901 Xlnt Classic Rock 18745 2 3002 902 Xlnt Jazz 18746 2 3002 903 Xlnt Schager 18747 2 3002 904 Xlnt R&B 18748 2 3002 905 Xlnt Musical 18749 2 3002 906 Xlnt Kleuterliedjes 18750 2 3002 915 Lokale Omroep radio 18801 2 3004 916 Lokale Omroep radio 18802 2 3004 921 Lokale Omroep radio 18807 2 3004 925 NPO 1 19041 1 2055 926 NPO 2 19042 1 2055 927 NPO 3 19043 1 2055 928 RTL 4 19081 1 2057 929 RTL 5 19082 1 2057 930 SBS 6 19103 1 2058 931 RTL 7 19083 1 2057 932 Net 5 19021 1 2054 933 Veronica/Disney XD 19061 1 2056 934 RTL 8 19121 1 2059 935 FOX 20006 1 2049 936 Comedy Central 19062 1 2056 937 Nickelodeon 19126 1 2059 938 Discovery 19122 1 2059 939 National Geographic Channel 19165 1 2061 940 Eurosport 19105 1 2058 941 TLC 19164 1 2061 942 13th Street 19124 1 2059 943 SBS 9 20004 1 2049 944 24Kitchen 20001 1 2049 945 MTV 19084 1 2057 946 FOXlife 19501 1 2103 947 één 19004 1 2053 948 Canvas 19003 1 2053 949 ARD 19101 1 2058 950 ZDF 19102 1 2058 951 BBC 1 19001 1 2053 952 BBC 2 19002 1 2053 953 Film1 Premiere 19786 1 3003 954 Film1 Action 19784 1 3003 955 Film1 Comedy & Kids 19785 1 3003 956 Film1 Spotlight 19787 1 3003 957 HBO 1 19781 1 3003 958 HBO 2 19782 1 3003 959 HBO 3 19783 1 3003 960 Syfy 19261 1 2066 961 E! Entertainment 19263 1 2066 962 Nat Geo Wild 19241 1 2064 963 HISTORY 19064 1 2056 964 Travel Channel 19485 1 2102 965 Sport1 Select 19322 1 2069 966 Sport1 Voetbal 19345 1 2070 967 Eurosport 2 19265 1 2066 968 FOX Sports 1 Eredivisie 16140 1 2103 969 FOX Sports 2 16143 1 2103 970 FOX Sports 3 Eredivisie 16141 1 2103 971 FOX Sports 4 19324 1 2069 972 FOX Sports 5 Eredivisie 16142 1 2103 973 FOX Sports 6 19423 1 2099 997 Zenderoverzicht HD 19744 25 18 998 Zenderoverzicht 19743 1 18 999 Eventkanaal 19763 1 3002 ============================================================= ===================================================================== Service type list 5555 - Sneek ===================================================================== Type Name Count --------------------------------------------------------------------- 1 Digital television service 170 2 Digital radio sound service 102 25 Advanced CODEC HD digital television service 54 --------------------------------------------------------------------- Total channels: 326 ===================================================================== |
En het frequentieplan van Ziggo/UPC/Sneek - 5555/43210 - Gemeente Súdwest-Fryslân:

FTA kanalen van Ziggo/UPC/Sneek - 5555/43210 - Gemeente Súdwest-Fryslân:

(DVBviewer zuigt in kanalen sorteren
)

(DVBviewer zuigt in kanalen sorteren

[ Voor 3% gewijzigd door ThaHandy op 04-02-2015 18:59 ]
Ook hier in 8600 gebied de Panasonic plasma, Humax 5050c en Samsung tv van een nieuwe scan voorzien. Allemaal met netwerk 5555 en allemaal netjes de HD kanalen vooraan. Had backup netwerk 43210 dus niet nodig. 
Grootste nadeel: 3x opnieuw een favorietenlijst moeten maken, omdat ik geen tv pakketten heb.
Grootste nadeel: 3x opnieuw een favorietenlijst moeten maken, omdat ik geen tv pakketten heb.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Het bekende dwang huurmodel van UPC gaat zijn intrede doen:
Bron: https://chelloo.com/forum...54313.msg731605#msg731605Zijn de smartcards uit de Ziggo Startpakketten na 1 april 2015 nog te bestellen / activeren?
Nee. Vanaf half april kun je geen losse smartcards meer via de dealerportal bestellen en/of activeren. Uiteraard kun je wel nog gewoon alle abonnementen aanmelden. In het geval van een defecte smartcard kun je uiteraard terecht bij de dealerdesk van Ziggo.
[ Voor 61% gewijzigd door ArChie op 06-02-2015 17:56 ]
Waarom is die site opeens overbezet, oid? Nja het viel te verwachten, de naam Ziggo aannemen ten spijt, het heeft niet geholpen.
Vreselijk dit, ook zeker zo snelArChie schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:50:
Het bekende dwang huurmodel van UPC gaat zijn intrede doen:
[...]
Bron: https://chelloo.com/forum...54313.msg731605#msg731605
Dat de smartcards het nog maar lang blijven doen en er een uitwijk mogelijkheid komt..
Dat gaat langzaam een stille dood sterven. Er wordt gezegd dat de interactieve portal van de CI+ 1.3 modules het ook nog blijft doen, maar het is zo goed als zeker dat hier de stekker uit gaat.Donderstraaltje schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:51:
[...]
Vreselijk dit, ook zeker zo snel
Dat de smartcards het nog maar lang blijven doen en er een uitwijk mogelijkheid komt..
Tsja het huurmodel, betalen voor hardware die je eigenlijk niet wil hebben.
Vergeet niet het betalen voor diensten die je niet wilt hebben.Soundwork schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:59:
Tsja het huurmodel, betalen voor hardware die je eigenlijk niet wil hebben.
Een voorbeeldje: Een klant die momenteel alleen het TV Standaard pakket bij Ziggo heeft betaald daarvoor € 17,75 p/m en krijgt daarvoor 60 kanalen waaronder 21 in HD. De klant mag sowieso drie smartcards activeren en de handige klant kan daar via via vijf smartcards van maken.
Dat kan niet bij UPC, het standaard pakket kost daar € 18,70 en de klant krijgt daarvoor 30 kanalen waaronder 3 in HD. Als de klant HD wil, en natuurlijk willen we dat want daar kopen wij immers HD TV's voor, dan komt het chantage huurmodel van UPC om de hoek kijken. Want dan moet de klant opeens een Interactief starter pakket aanschaffen waar 70 kanalen zitten waarvan 15 in HD en allerlei onzin diensten waar de oude Ziggo standaard klant geen behoefte aan heeft en maar liefst € 5,50 per maand extra voor moet betalen plus € 29 voor de apparatuurkosten. En voor al die extra kosten mag je dan bij Gods (lees UPC's) gratie kiezen uit een oud model Mediabox waarbij de kanalen niet in de verwachte volgorde staan of een CI+ CAM. Beide apparaten zouden kwa aanschaf al niet meer mogen kosten dan € 29, laat staan dat je daar € 5,50 per maand voor gaat betalen. Je reinste flauwekul. Je mag het natuurlijk nog wel duurder maken van UPC door € 7,50 per maand voor zo'n waardeloze Samsung Horizonbox te gaan uitgeven.
En denk niet dat je veel mag uitbreiden van UPC, want meer dan twee ontvangers of CI+ CAM's mag niet.
Dan zal Liberty Global de komende maanden en jaren een hoop klanten gaan verliezen als ze zo doorgaan aan concurrenten. Maar zoals ik al eerder schreef in dit topic, dat zijn voornamelijk glasvezel providers.ArChie schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:19:
[...]
Vergeet niet het betalen voor diensten die je niet wilt hebben.
Een voorbeeldje: Een klant die momenteel alleen het TV Standaard pakket bij Ziggo heeft betaald daarvoor € 17,75 p/m en krijgt daarvoor 60 kanalen waaronder 21 in HD. De klant mag sowieso drie smartcards activeren en de handige klant kan daar via via vijf smartcards van maken.
Dat kan niet bij UPC, het standaard pakket kost daar € 18,70 en de klant krijgt daarvoor 30 kanalen waaronder 3 in HD. Als de klant HD wil, en natuurlijk willen we dat want daar kopen wij immers HD TV's voor, dan komt het chantage huurmodel van UPC om de hoek kijken. Want dan moet de klant opeens een Interactief starter pakket aanschaffen waar 70 kanalen zitten waarvan 15 in HD en allerlei onzin diensten waar de oude Ziggo standaard klant geen behoefte aan heeft en maar liefst € 5,50 per maand extra voor moet betalen plus € 29 voor de apparatuurkosten. En voor al die extra kosten mag je dan bij Gods (lees UPC's) gratie kiezen uit een oud model Mediabox waarbij de kanalen niet in de verwachte volgorde staan of een CI+ CAM. Beide apparaten zouden kwa aanschaf al niet meer mogen kosten dan € 29, laat staan dat je daar € 5,50 per maand voor gaat betalen. Je reinste flauwekul. Je mag het natuurlijk nog wel duurder maken van UPC door € 7,50 per maand voor zo'n waardeloze Samsung Horizonbox te gaan uitgeven.
En denk niet dat je veel mag uitbreiden van UPC, want meer dan twee ontvangers of CI+ CAM's mag niet.
Ik heb even bij de glasvezel concurrenten gekeken en daar wordt je ook niet heel blij van. Minder zenders als bij kabel en hogere (huur) kosten. Ze gebruiken ook compressie (het vernaggelen van het bronsignaal). Je mag ook geen app gebruiken buiten je eigen huis (Liberty Global) staat dit wel toe. Het "kabelwalhalla" van Ziggo is binnen afzienbare tijd dus verleden tijd en dan is TV kijken voor een redelijk aanbod en een redelijke prijs niet meer mogelijk. Dus "overall" gezien is het een achteruitgang bij TV kijken.
Ik gebruik mijn eigen gekochte hardware plus vier smartcards nog zolang het gaat, daarna is het EXIT. Ik zal NOOIT overgaan naar het huurmodel.
Dan zal je naar schotel moeten overstappen, want de concurrenten op vaste netwerken gebruiken allen het huurmodel.Awake1977 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:42:
Ik gebruik mijn eigen gekochte hardware plus vier smartcards nog zolang het gaat, daarna is het EXIT. Ik zal NOOIT overgaan naar het huurmodel.
Mja dat overweeg ik ook maar nog geen 192tv en geen mogelijkheid tot plaatsen schotel nog.
Maar wat ik kwalijk vind is dat ik een kastje moet afnemen welke ik niet wil met betalen voor on demand mogelijkheden enzo welke ik niet gebruik en zo even door. En Netflix zie ik absoluut niet als dvb-c vervanger, in de verste verte niet.
Bah waarom gaat het allemaal zo snel.
Maar wat ik kwalijk vind is dat ik een kastje moet afnemen welke ik niet wil met betalen voor on demand mogelijkheden enzo welke ik niet gebruik en zo even door. En Netflix zie ik absoluut niet als dvb-c vervanger, in de verste verte niet.
Bah waarom gaat het allemaal zo snel.
Had nog een Ziggo smartcard liggen. Een familielid verhuisde weg uit Ziggo gebied en ik vroeg haar de smartcard aan mij te geven voor het geval ik hem als "reserve" nog kan gebruiken. Zojuist maar even geactiveerd via Mijn Ziggo portal. De voormalige @Home en Casema/Multikabel databases voor Irdeto zijn kennelijk al samengevoegd, want ik kon de kaart gewoon activeren en hij doet het. Dus ik kan in ieder geval de reserve kaart inzetten mocht de oude kapotgaan en zolang Liberty Global de Irdeto codering in de lucht houdt........
@Archie: meesten nemen gewoon alles in 1 pakket af, daar is Upc helemaal niet zo duur mee, zeg even duur/minder duur dan Ziggo inclusief geleende CI+ of box, die je bij Ziggo moest aanschaffen. Ben het met je eens dat het ander verhaal wordt als je 5 CI+'s/boxen afneemt (wat niet eens kan helaas). Ik vind het ook jammer verder
, maar zo puur slecht is dit niet.

Het is niet zo zeer dat het een slechte deal is, heb al eerder gezegd dat het een scherpe prijs is en zou het spreekwoordelijk zo mijn ma verkopen. Het hele punt van de mensen is dat je straks dan de betaal zenders niet meer via de pc kan kijken en oudere tv's een non ci+ slot (heb er zelf een van de laatste generatie zonder die nog makkelijk 10 jaar mee kan als het aan mij ligt. En daar kont dus bij als je het toch via een (ht)pc wilt er nu zo goed als geen alternatieven over blijven.
Feitelijk is hiermee de vrije hardware keuze definitief verleden tijd; je kan alleen nog pakken wat hun aanbieden en daarnaast niks. Wat nog mooi zou kunnen zijn is als ze die horizon boxen jailbreaken ofzo of zoiets als met glasvezel kon zo links en rechts waarvan ze het bespreken hier verboden van hebben.
Als de tijd daar us ben ik benieuwd hoeveel (van ons) ziggo de rug toekeren.
Feitelijk is hiermee de vrije hardware keuze definitief verleden tijd; je kan alleen nog pakken wat hun aanbieden en daarnaast niks. Wat nog mooi zou kunnen zijn is als ze die horizon boxen jailbreaken ofzo of zoiets als met glasvezel kon zo links en rechts waarvan ze het bespreken hier verboden van hebben.
Als de tijd daar us ben ik benieuwd hoeveel (van ons) ziggo de rug toekeren.
Brrrr, ik vrees met grote vreze 
Ik heb nu 4 Ziggo-smartcards in gebruik: 2 x een Humax 5050C, een CI+ module en nog een oude Humax 5000 in de slaapkamer.
Als het model inderdaad volledig overgaat naar het huidige UPC-model, kan ik straks nog maar op maximaal 2 televisies digitaal kijken (i.p.v. nu 5 bij Ziggo) en "mag" ik nog maar één ontvanger hebben/huren waarmee ik kan opnemen?
Als het nieuwe Ziggo/UPC mij dit inderdaad door de strot gaat duwen gaan ze zeker een klant kwijtraken...
Ik heb nu 4 Ziggo-smartcards in gebruik: 2 x een Humax 5050C, een CI+ module en nog een oude Humax 5000 in de slaapkamer.
Als het model inderdaad volledig overgaat naar het huidige UPC-model, kan ik straks nog maar op maximaal 2 televisies digitaal kijken (i.p.v. nu 5 bij Ziggo) en "mag" ik nog maar één ontvanger hebben/huren waarmee ik kan opnemen?
Als het nieuwe Ziggo/UPC mij dit inderdaad door de strot gaat duwen gaan ze zeker een klant kwijtraken...
Als je dit soort statements maakt, dan is het wel zo netjes dat je ook even een link naar de getallen plaatst om dat "meesten" te onderbouwen. Zonder getallen ga ik er vanuit dat er genoeg klanten zijn die alleen TV afnemen bij Ziggo en dus inclusief minimaal 21 HD kanalen. Die klanten boeit het totaal niet tot welk percentage zij behoren, want ze gaan aanmerkelijk meer betalen willen ze in de toekomt kunnen blijven zien wat ze nu ook kunnen zien.Sjah schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 22:32:
meesten nemen gewoon alles in 1 pakket af,
En zoals je als UPC klant ongetwijfeld weet wordt je door UPC bij de alles in één pakketten weer gechanteerd om een Horizonbox te nemen als je meer snelheid wil en ik zou niet weten hoe je bij de alles in één pakketten van UPC aan een CI+ module komt. Die losse ontvanger rotzooi moet ik niet, laat staan dat ik zit te wachten op het verplicht mee betalen aan al die andere onzin diensten zoals MyPrime. Als UPC ervan overtuigd is dat de klanten daar een enorme behoefte aan hebben, dan maken ze daar maar losse diensten van die je appart kan activeren zodat de klanten ook exact weten wat ze voor die flauwekul betalen.
ik ben altijd zeer positief geweest over Ziggo. Heb sinds 2007 altijd veel plezier gehad met nu 5 smartcards in diverse htpc's, maar als die mogelijkheid gaat verdwijnen met alle extra zenders die ik heb is het over en uit met Ziggo TV...internet misschien nog wel maar dan stap ik voor TV fijn over naar DVB-S2. Een voordeel is dat ik nu goede ervaring heb met TV-server-client inrichting dus een fijne quadtuner dvb-s2 inrichting is ook niet verkeerd.
Jammer. Ziggo, hiermee ga je klanten wegjagen.
Heb net al eens rondgekeken bij Canal+ wie had dat kunnen denken pffff...
Jammer. Ziggo, hiermee ga je klanten wegjagen.
Heb net al eens rondgekeken bij Canal+ wie had dat kunnen denken pffff...
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Is er misschien iemand die kan achterhalen of ZIGGO naar één smartcard gaat voor het hele gebied? Vroeger had je simpel gezegd Ziggo West en Ziggo Noord/Zuid. West was alleen met kaarten te decoderen uit het voormalig Casema gebied en Noord/Zuid alleen met voormalig @Home. Ik kan me voorstellen dat als je de boel aan het syncen ben met UPC je meteen dat verschil ook opheft.Soundwork schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:37:
Had nog een Ziggo smartcard liggen. Een familielid verhuisde weg uit Ziggo gebied en ik vroeg haar de smartcard aan mij te geven voor het geval ik hem als "reserve" nog kan gebruiken. Zojuist maar even geactiveerd via Mijn Ziggo portal. De voormalige @Home en Casema/Multikabel databases voor Irdeto zijn kennelijk al samengevoegd, want ik kon de kaart gewoon activeren en hij doet het. Dus ik kan in ieder geval de reserve kaart inzetten mocht de oude kapotgaan en zolang Liberty Global de Irdeto codering in de lucht houdt........
En als je pech hebt dat het waardeloze Samsung Horizon geval niet of slecht wil samenwerken met de rest van je apparatuur zoals bijvoorbeeld je TV, dan word je bij Ziggo/UPC gestraft met een verouderde Mediabox die Ziggo/UPC weigert te updaten met standaard features omdat anders de klanten niet kiezen voor dat Samsung Horizon geval. En als extra straf mag je dan natuurlijk geen gebruik maken van hogere alles in één snelheden, want Ziggo/UPC koppelt het hebben van hogere snelheden aan het verplicht hebben van dat waardeloze Samsung Horizon geval die helaas niet bij je werkt.Mr Magic schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 23:07:
Sowieso is dat waardeloze Samsung Horizon geval natuurlijk één grote ontwerp fout. Welke malloot gaat nu een kabelmodem integreren met een de digitale ontvanger? Dan geef je toch wel te kennen geen enkel inzicht te hebben in techniek. Immers, de ontwikkelingen op (Euro)DOCSIS en DVB-C gebied lopen nooit gelijk op waardoor op enig moment één van beide verouderd zal zijn en er dus onnodig een geheel apparaat vervangen moet worden. En bij het huurmodel van Ziggo/UPC gaat dat natuurlijk niet zo snel gebeuren want de investeringen moeten eerst voldoende zijn uitgemolken voordat de boel vervangen wordt. Veel actieve EuroDOCSIS 2.0 modems in coaxsegmenten zijn de geïntegreerde kabelmodems in de "Interactieve ontvangers" die een volledige overgang naar EuroDOCSIS 3.0 of zelfs DOCSIS 3.1 behoorlijk in de weg zitten. Het maakt niet uit hoe slecht het product is als eenmaal de beslissing genomen is om deze investering aan te gaan, dan hebben de klanten het er maar mee te doen. Niet voor niets loopt het marktaandeel van UPC sinds 2006 gestaag terug. Bij Ziggo kan de klant tenminste nog zijn niet goed functioneerde ontvanger op Marktplaats zetten en het probleem oplossen door een ander merk/model te kiezen, maar bij Ziggo/UPC is er geen vergelijkbaar alternatief.
Ook is een combinatie van kabelmodem in een digitaleontvanger helemaal niet praktisch aangezien bij veel klanten de netwerk bekabeling zal uitkomen in de meterkast en de klant over het algemeen geen TV in de meterkast kijkt. Dat betekent dus of alle bekabeling gaan omleggen (voor zover er al loze leidingen bij de TV uitkomen) of andere gekunstelde oplossingen bedenken met extra netwerk apparatuur. En tot nu toe zijn we altijd opgevoed door de kabelbedrijven met het idee dat een kabelmodem alleen met een kort kabeltje rechtstreeks op het AOP mag worden aangesloten omdat men anders geen ondersteuning wil leveren. Mijn AOP zit niet naast de TV.
Volgende probleem van dat Horizon geval is dat ze Samsung gekozen hebben als fabrikant. Als er één partij is die de afgelopen jaren bij Ziggo bewezen heeft technisch slechte DVB producten af te leveren, dan is het Samsung. Vanwege die slechte DVB implementaties van Samsung was de ene na de andere workaround nodig in het Ziggo DVB signaal om ervoor te zorgen dat die Samsung rotzooi een beetje bleef functioneren. En bij Ziggo/UPC blijkt wederom dat de keuze voor Samsung een slechte is gezien al de problemen van het Horizon geval. Samsung blijkt alleen maar op trial and error basis naar een bepaald signaal toe te kunnen programmeren, een methode die onmiddelijk tot problemen leidt zodra er ook maar iets aan het signaal verandert door upgrades in specificaties of de activering van functionaliteit die nog niet actief was op het moment dat Samsung iets aan het programmeren was.
Ofwel ze zijn bij Samsung niet in staat om specificaties te lezen en te begrijpen en op basis daarvan een goede en robuste firmware implementatie te maken. En dat zie je niet alleen in hun buggy DVB implementaties terug, maar ook in het kabelmodem/router deel van het Horizon geval. Als je ook andere apparatuur in je netwerk gebruikt is de kans redelijk groot dat Samsung daar een probleem mee heeft met hun slechte EuroDOCSIS en andere netwerk protocollen implementatie. Gevolg: Of je moet die andere netwerk apparatuur uitzetten of vervangen, of je moet voor kabelinternet van Ziggo/UPC een los kabelmodem/router zien te krijgen.
De keuze van Ziggo/UPC voor het Samsung geval als de hardware voor hun Horizon platform laat ook duidelijk zien dat ze bij Ziggo/UPC geen inzicht en visie hebben in de technische ontwikkelingen en niet in staat zijn om te leren van het Mediabox verleden met het mislukte OpenTV platform. Veel klanten willen geen afzichtelijke ontvanger meer onder hun TV en dat is met de standaard geïntegreerde digitale ontvangers in TV's ook volstrekt onnodig. Ook voor het Horizon platform is er tegenwoordig een prima standaard framework zoals HbbTV waarmee Ziggo/UPC al die "Interactieve" (lees Video On Demand) toepassingen had kunnen bouwen, maar ja dat slecht ontworpen Samsung Horizon geval ondersteunt natuurlijk niet een dergelijk open standaard als HbbTV dat in Europa door veel zenders wordt toepast als vervanging van teletekst. HbbTV ondersteuning zit niet voor niets tegenwoordig standaard in iedere smart TV. Hoe dom kun je als Ziggo/UPC zijn om dergelijke klantvriendelijk ontwikkelingen niet te gebruiken als middel om klanten aan te trekken danwel te behouden.
Nee, in plaats daarvan jagen ze liever klanten weg die geen waardeloze Samsung Horizon box willen en gewoon rechtstreeks zonder slecht kastje gebruik willen maken van de functionaliteit in hun TV. Geen gekloot met HDMI audio/video synchronisatie issues, maar gewoon directe verwerking van het MPEG signaal in het apparaat dat het signaal ook weergeeft. Namelijk de TV. Ik zou ook niet weten waar ik dat verschrikkelijk lelijke geval neer moet zetten en sowieso wil ik geen audio/video apparatuur waar bijgeluid producerende ventilatoren in zitten. Maar daar mag ik van Ziggo/UPC natuurlijk niet voor kiezen, want dat past niet in hun beperkte visie.
Naar mijn weten was het "oude" Ziggo de enige provider op het vaste net waarbij je eigen dvb-c apparatuur kon aansluiten. Zou jammer zijn als dit helemaal overboord gaat door business model van een bedrijf als Liberty Global. In ieder geval staat het eerste woord in hun naam 100% haaks op het beleid dat ze voeren. Vrijheid is zeer ver te zoeken in hun bedrijfsbeleid.
Je ziet nu ook overal van die rekensommetjes verschijnen waarbij er maar vanuit wordt gegaan dat UPC iedere drie jaar die losse ontvanger komt vervangen. In praktijk wordt een ontvanger pas vervangen als die stuk is. Er staan volgens mij ook nog steeds SD Mediaboxen bij de klanten,want anders had UPC ook op de oude HD Mediaboxen allang de HD zendervolgorde kunnen toepassen en alle SD varianten van kanalen kunnen verwijderen. En bij die sommetjes wordt ook maar even vergeten dat mijn apparatuur ook niet elke drie jaar aan vervanging toe is. Mijn DVB, CI en CI+ apparatuur draait al jaren en blijft wat mij betreft ook nog jaren draaien.
Daarnaast gaat de discussie wat mij betreft natuurlijk over het gekozen beleid van Ziggo/UPC. Men had ervoor kunnen kiezen om dat Samsung Horizon geval te blijven aanbieden via een huurmodel en daarnaast de mogelijkheid te bieden om een CI+ CAM met smartcard (of een smartcard-loze CI+ CAM) via het koopmodel aan te bieden voor klanten die geen losse ontvanger rotzooi meer willen. Maar ja, dan kunnen ze natuurlijk ook niet meer van die onzin diensten verplicht opnemen in de abonnementsvormen. En als ze die diensten optioneel maken dan moeten ze echt gaan concurreren met VOD diensten van derden terwijl het veel makkelijker is om misbruik te maken van de monopoly op de kabel en dus alle klanten ongevraagd op te schepen met extra kosten voor hun "populaire" VOD dienstje...
Daarnaast gaat de discussie wat mij betreft natuurlijk over het gekozen beleid van Ziggo/UPC. Men had ervoor kunnen kiezen om dat Samsung Horizon geval te blijven aanbieden via een huurmodel en daarnaast de mogelijkheid te bieden om een CI+ CAM met smartcard (of een smartcard-loze CI+ CAM) via het koopmodel aan te bieden voor klanten die geen losse ontvanger rotzooi meer willen. Maar ja, dan kunnen ze natuurlijk ook niet meer van die onzin diensten verplicht opnemen in de abonnementsvormen. En als ze die diensten optioneel maken dan moeten ze echt gaan concurreren met VOD diensten van derden terwijl het veel makkelijker is om misbruik te maken van de monopoly op de kabel en dus alle klanten ongevraagd op te schepen met extra kosten voor hun "populaire" VOD dienstje...
Nog een scenario: Stel je bent bij Ziggo een TV Standaard klant en je hebt geïnvesteerd in apparatuur en smartcard om op één TV naar de digitale kanalen te kunnen kijken (op zich is het al meer dan belachelijk dat een TV Standaard klant niet standaard minimaal één smartcard van het ex-Ziggo kosteloos kreeg aangeboden aangezien ex-Ziggo toch de laatste jaren beweerde dat digitale TV de standaard was en niet analoge TV). Niets aan de hand lijkt het, want ook na 1 april blijft dit nog even werken. Vervolgens wordt er na 1 april een TV bijgekocht en kennelijk "vreemd genoeg" voor Ziggo/UPC verwacht die klant ook op die nieuwe TV de HD kanalen te mogen bekijken. Deze klant kan dan echter niet meer een nieuwe smartcard laten activeren en heeft dan volgens het bekende chantage praktijken van Ziggo/UPC alleen nog maar de optie om "vrijwillig" verplicht over te stappen op het Ziggo/UPC huurmodel waarbij die klant dan direct te maken krijgt met een nieuw (jaar)abonnement met een extra tweede TV (jaar)abonnement en zijn oude ex-Ziggo abonnement kwijt is. Wil die ex-Ziggo klant dat niet, dan kan die klant van Ziggo/UPC de kolere krijgen en moet maar genoegen nemen met een handje vol SD kanalen op zijn tweede HD TV.
Kunnen huidige klanten straks overstappen naar het huurmodel?
Ja. Dat kan. Hun abonnement wordt dan aangepast. Afhankelijk van het pakket wat de klant dan wil afnemen zal hij/zij nieuwe hardware ontvangen.
[ Voor 8% gewijzigd door ArChie op 07-02-2015 14:56 ]
Ben ik even blij met mijn 5 smartcards
Nog een scenario: Een TV standaard klant bij ex-Ziggo heeft geïnvesteerd in apparatuur en smartcards om op drie HD TV's de digitale RTV kanalen te kunnen weergeven. Enige tijd na 1 april besluit deze klant dat het tijd wordt om met Internet en telefonie ook over te stappen naar Ziggo/UPC en er dan een alles in één pakket van te maken. In plaats dat deze klant door Ziggo/UPC gewaardeerd wordt met deze voorgenomen abonnementsuitbreiding blijkt Ziggo/UPC daar anders over te denken. De klant wordt namelijk gestraft met een verplichte abonnementsovergang naar UPC, mag van Ziggo/UPC op één TV geen HD meer kijken, moet een tweede TV abonnement afsluiten voor de huur van apparatuur voor de tweede TV, mag van Ziggo/UPC geen opnames meer kopiëren naar een andere opslag en wordt verplicht om dat Samsung Horizon geval af te nemen als de klant graag de HD kanalen vooraan in de kanalenlijst wil hebben en ook een wat hogere abonnementssnelheid wil dan het basis alles in één abonnementssnelheid. De oude DVB apparatuur en smartcard kan die klant proberen te verkopen via Marktplaats, maar blijkt als gevolg van het chantage beleid van Ziggo/UPC nauwelijks nog wat waard te zijn omdat eventueel geïnteresseerde kopers niet meer de benodigde smartcards mogen activeren van Ziggo/UPC.

Volgens mij is deze integratie alleen maar goed voor Ziggo/UPC en niet voor ons.

Volgens mij is deze integratie alleen maar goed voor Ziggo/UPC en niet voor ons.
Regio Sassenheim gaat op 16 februari om. Net mailtje van Ziggo
Ik zie een markt voor losse smartcard, die je voor de zekerheid nog snel even activeert. Of je ze nou gebruikt of niet.
Ikzelf heb 3 smartcards in gebruik (2x tv en 1x Humax DVR), uitbreiding kan na 1 april niet meer.
Ikzelf heb 3 smartcards in gebruik (2x tv en 1x Humax DVR), uitbreiding kan na 1 april niet meer.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl