Toon posts:

Welke gpu

Pagina: 1
Acties:
  • 573 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit even een beetje te twijfelen over welke gpu ik zal gaan kiezen en met de tijd nieuwe cpu/mobo.

* gtx260 896mb
* 9800gts+ 1gb

of toch voor ATI (naar mijn mening niet mijn favo)

* 4870 1gb

Nou zijn mijn specs niet zo hoog op dit moment maar wil met de tijd (kort hierna) een nieuw mobo plus cputje aanschaffen.

Specs:

E2160 2x1.8ghz @ 2x3.24 ghz (uiteraard stabiel)
4 gb werkgeheugen ddr2 667 @1333
500 watt voeding (of die er blijft met nieuwe gpu is nog de vraag) kan dit?
8600gt silent edition msi overclockt
Asrock Conroe 1333-D667
Maxtor 500gb

Plannen:

* sowiso een nieuwe gpu daarover nog de discusie welke.
* quad of de E8xxx serie (wordt het laatste kan ik mijn huidige mobo houden) (volt mod moet wel toegepast worden kan alleen fsb verhogen maar is geen probleem)
* voeding 650/700watt

nou mijn vraag:
* gaat die nieuwe gpu draaien (bijv GTX260) op mijn huidige setup?
* is het beter eerst cpu aan te pakken zoja welke (huidige mobo houden en E8xxx serie pakken? of toch quad)
* en red mijn voeding het?

Het is puur voor een beetje gamen. Gta 4, Grid, Stalker etc etc

Hoop dat jullie mij een beetje meer richtings gevoel kunnen geven.

Alvast bedankt,

Groet Michael _/-\o_

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:31

Zenyatta

Tsjakka!

Heb je hier al gekeken? Dat kan je misschien een beetje in de goede richting helpen...

The answer is 42.

• Rollo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-01 15:50
Dat kan je zelf prima uitzoeken aan de hand van benchmarks.

[ Voor 5% gewijzigd door Rollo op 11-03-2009 20:47 ]

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:05
Of je voeding het haalt met de setup die je voor ogen hebt hangt helemaal van het merk af, maar meer daarover hier: Welke voeding heb ik nodig? Deel 21.

Verder denk ik dat je beter voor een 4870 kan gaan, betere prijs/prestatie verhouding, en er is een prijsverlaging op komst: nieuws: 'AMD gaat prijzen HD4850 en HD4870 verlagen'. Op wat voor een resolutie wil je gaan spelen? Dit is namelijk ook belangrijk voor de keuze van je grafische kaart.

En verder moet je inderdaad benchmarks gaan bekijken

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
hey bedankt voor jullie snelle reacties.

benchmarks had ik idd al gekeken. en de gtx260 komt wel heel mooi uit de test.
Vindt eerlijk gezegt de ati erg tegenvallen. en prijs verschil sja. eerlijk gezegt heb ik liever wat goeds als het wat meer moet kosten so be it.
De voeding als ik zo lees moet gewoon goed gaan. dat scheelt alweer.

oja en de resolutie dat valt mee 1440x900@ 60 hz

alleen in gta 4 nu heb ik alles op low en heb ik nog gemiddelt 18/20 fps en als het echt heftig wordt wil je het niet weten.

alleen denken jullie dat het wel goed gaat draaien voorlopig? op de huidige setup.
cpu vervangen door met de tijd nieuwe mobo met eventueel Q9650? of huidige houden met E8600
Het is tenslotte voor gamen. Uiteraard het liefst op langer termijn gezien.

Wil best wat meer uitgeven maar onnodig geld uitgeven liever niet.

mvg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 21:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog 1 vraagje, ik kan nergens achterhalen of ik nou pci-e 1.0 of 2.0 op me mobo heb of ik daardoor ook nog is niet alles uit de kaart kan halen mocht ik de mobo houden en overgaan op een andere cpu.

Verwijderd

Volgens de website van asrock zit er pci-e x16 op....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:59:
Volgens de website van asrock zit er pci-e x16 op....
ik kan alleen nergens achterhalen of het 1.0 of 2.0 is.

Verwijderd

260GTX for the win :D

Verwijderd

Topicstarter
ja toch :) daar was ik ook over uit maar ik wilde even weten of ik wel met me mobo het uiterste eruit zou kunnen halen. Anders wil ik dat namelijk ook vernieuwen en maakt het de keuze voor welke cpu ook weer makkelijker.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:17
Met je huidige cpu ga je nooit het uiterste uit een GTX260 krijgen. Misschien slim om een beetje van beide werelden te combineren door èn een goed mobo van een degelijk merk (Gigabyte, Asus) èn bijv een E8400 (E7xxx voldoet ook) te nemen met een 4850. Zo krijg je een flinke prestatie boost en kun je later eventueel nog upgraden (er buiten gelaten dat S775 zo goed als dood is). Als je dit alles rond het midrange gebied houd dan kan je voor minder dan 100 euro klaar zijn met een heel leuk mobotje, tel daar nog is 120 bij voor een cpu ofzo en dan nog eens die 4850. Een leuke upgrade kit lijkt me :)

[ Voor 22% gewijzigd door Wackoz op 12-03-2009 18:43 ]

één is geen, twee is één

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Als ik jou was zou ik op het moment voor een ATI HD4870 gaan. In de PriceWatch staat hij al voor €150,- Verder zou ik me, als ik jou was, afvragen hoeveel je van plan bent uit te geven voor hoeveel extra prestaties.
En het merk voeding is ook wel belangrijk. Liever een 380 watt Antec dan een 500 watt Sweex :X

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Verwijderd

Topicstarter
ja qua voeding zit het wel goed denk ik kep een ZALMAN ZM500-HP maar ben niet zo weg van ati.
en ik wil wel een btje goed zitten in de toekomst dus ik zit ook een btje te neuzen voor een E8600 of een Q9650 als ik misschien een leuke upgrade set kan krijgen. wel moet ik er bij zeggen dat ik deze spullen misschien voor inkoops prijs kan krijgen (nog niet zeker) dit zou misschien wat kunnen schelen.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ook voor de stilte kies een GTX260. Standaard koeler is erg goed. (Lees: stil, koel en mooi)
De 4870 die ik ook heb gehad was niet om aan te horen. Kostte me weer een extra vervangende koeler van een aantal tientjes.
De GTX260 ziet er in mijn ogen 200% deugdelijker uit.

[ Voor 11% gewijzigd door AUijtdehaag op 12-03-2009 19:16 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

alleen denken jullie dat het wel goed gaat draaien voorlopig? op de huidige setup.
Laten we het omdraaien: waarom zou het niet goed draaien? Als de interface (PCIe) klopt en de voeding geen probleem is zou het werken *tenzij*. Jij voert niets aan om die *tenzij* hard te maken. Beetje loos zo...

**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.