• xavierk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-12-2025
Wat is er gebeurt met alle Phase Change kits?
Voor mijn volgende build wil ik toch wat extremere koeling dan waterkoeling kan garanderen, en de best mogelijke overclockresultaten.

Ik heb even rondgezocht en het lijkt alsof er tot 2006 allemaal kits te koop waren van nVentiv, Asetek en dergelijke. Toen was er heel even een kit van OCZ te koop die de perfecte prijs / kwaliteit verhouding had.

Maar die komt waarschijnlijk pas weer over een enorme tijd uit. En nu lees ik enkele dagen terug op de frontpage dat Thermaltake met een enorm slechte kit komt die een E8400 nog niet eens op subzero temps kan krijgen op 4GHz.

Ik ben wel tweaker alleen heb niet de tijd en extreme skill die benodigd zijn voor het bouwen van een homemade phase changer. Dus nu rest mij de vraag, welke opties zijn er voor het verkrijgen van een phase change kit, het liefst met AM2 of Socket B (LGA 1366) mount?
Zijn er kits die ik heb gemist? In de pricewatch staat phase change namelijk bij waterkoeling dus het is allemaal nogal onoverzichtelijk.

Alvast dank,
Xavier K.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:05

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

ik denk dat er simpelweg geen markt (meer) voor zulke spullen is , omdat je misschien met de lage metaalprijzen al vlug een ln2 container in elkaar draait o.i.d.

Signature

Verwijderd

Een ln2-systeem hou je niet draaiende. Een gesloten phase-change systeem wel. Als die dingen allemaal weg zijn is dat idd raar.

Mss kun je een 2ehands Prometeia scoren en dan kijken of het contactvlak past. Evt met een custom bracket.

Ik denk dat de markt vooral minder is geworden door de enorme verbetering van luchtkoelers met heatpipes.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 23:08 ]

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik zou even op XtremeSystems.org kijken, er zijn daar veel Phasechange / LN2 gekken die wellicht iets willen verkopen wat ze niet meer gebruiken oid. Er is daar ook een Sell/Trade sectie, maar die zie je pas na 100/200 nuttige posts oid :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:06

Epsilon

Er zijn hier nog een aantal hobbyisten op het forum die wat dingen kunnen bouwen voor je. Unknown_road, Haeg en ik zelf onder andere :)

Ik heb zelf nog een modded mach1 staan welke eigenlijk alleen nog gevuld dient te worden voor de verkoop :). Zelf doe ik er namelijk ook niets mee mee.

Stuur ff een DM en misschien komen we er dan wel uit :).

Zie ook:
\[Phase-change] Prom killer

en

\[Phase-change]SLI-Unit

[ Voor 16% gewijzigd door Epsilon op 11-03-2009 19:23 ]

• xavierk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik heb een nauwelijks gebruikte Prometeia Mach II GT op de kop weten te tikken, inc 775 mounting kit, alleen Extreme Cooling Solutions bestaat niet meer, en ik zoek wel mounts voor i7 en AM2 sockets. Ik ga de mensen die Epsilon postte misschien wel even PMen, zijn er nog meer mensen die weten hoe ik aan CPU kits kan komen voor deze sockets?

Xavier K.

Verwijderd

op xtremesys duniek die verkoopt custom mountingkits :)
Pagina: 1