Hacku schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 12:33:
1. Dat is echt niet het geval (en daarbij, dan zou de sticker in de case moeten liggen). Ofwel hangt de sticker aan de onderzijde van de kaart -> in de case hangt de kaart met de onderzijde naar boven. Ofwel kleeft de sticker langs de zijkant. Ik heb hier een VGA kaart naast mij, en je moet zo'n sticker er af krabben om deze weg te krijgen. Het lijkt me dus onwaarschijnlijk dat deze er zomaar kan af vallen.
Ik heb het zelf meerdere keren gehad dat ik onderin kasten stickertjes vond die er afgevallen waren. Waarschijnlijk slechte lijm in combinatie met hitte. En dat is wel meer als 1 keer gebeurd. Vele keren.
2. Dat kunnen ze dus, geen serienummer = niet kunnen bewijzen dat deze bij hun gekocht is. En dan nog, zonder serienummer kan het evengoed een kaart buiten garantie zijn. Geloof me, er zijn altijd mensen die op deze manier nog garantie willen claimen.
Je draait het om, het is aannemelijk dat deze kaart bij Azerty gekocht is gezien de bon en dat Azerty de RMA heeft aangenomen. Dus is het aan Azerty om aan te tonen dat dit NIET dezelfde kaart is als die bij hen gekocht is.
Em, ja? Dit voegt niks toe aan de discussie. Alle shops willen serienummers zien bij een RMA, Azerty is hier geen uitzondering in. Wij hadden eens een defecte MSI 8400, zonder serienummer. MSI weigert deze kaarten gewoon.
Dit eerst is zeker niet het geval er zijn genoeg voorbeelden van zaken die dat niet doen en in elke geval niet zo moeilijk. En het is wel relevant omdat je bij een shop als Azerty (maar voor het geval dat ik bevooroordeeld ben wil ik hier ook wel Zercom, Salland, die toko in Ridderkerk waarvan ik de naam kwijt ben noemen) er een is die een zakenmodel hanteren dat deels gebaseerd is om bepaalde service niet te verlenen. Daarmee kunnen ze een stuk goedkoper zijn als concurrenten. Je weet dat als je daarmee zaken doet. Daar is genoeg over op T.net te vinden en dankzij topic's als dit nog wel meer.
En wat ga je doen met mensen die opzettelijk de serienummers verwijderen om op een oneerlijke manier garantie te claimen? Geloof me, zo lopen er ook rond.
Ja die zijn er, net zo goed als er ondernemers zijn die de boel oplichten, winkels die producten verkopen die niet aan de volledige spec's voldoen en ander ongein. Dat een percentage van klanten dat doen is onvermijdelijk en daartoe dien je het zo te maken dat serienummers erg lastig tot niet te verwijderen zijn.
Kan Azerty hard maken dat het ONMOGELIJK is om de sticker zonder gebruik van geweld of chemicalien te verwijderen is, dan heeft zij gelijk en heeft de TS een probleem. Maar in mijn ervaring, komen die stickers er vaak erg gemakkelijk af. Azerty kan dan onverkort de zijde van de fabrikant overnemen (die had zij eerst niet, want de RMA werd geaccepteerd), maar zij kan ook naar de klant kijken.
Anoniem: 27535 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 12:06:
[...]
Tjongejonge... Ongeacht of dit wel of niet netjes is, het is ook welbekend dat jij nogal biassed bent als het om bepaalde shops gaat. Om eerlijk te zijn vind ik daardoor jouw woorden totaal geen toegevoegde waarde als advies; je neemt gewoon geen objectief standpunt in - en let wel, dit niet alleen in dit topic maar overal waar bepaalde webshops voorkomen, en ongeacht of iets wat een winkel doet wel of niet netjes is, komt er telkens weer een relaas over hoe slecht een winkel is.
Laat gewoon de ShR zijn werk doen - als dit geval is afgerond kan er gewoon een review geplaatst worden, en kunnen mensen zelf op basis van alle ervaringen een keuze maken voor een winkel.
Tja en ik kan hier weer de opmerking maken dat jij wellicht wel erg coulant naar winkels en de ShR wel erg veel ruimte geeft, terwijl die nooit echt waterdicht is zoals je zelf ook wel eens hebt aangegeven. (waarbij ik hierbij nogmaals rustig wil erkennen dat die van T.net een van de betere wellicht beste op i.net is. Maar dat doet niets aan de kwetsbaarheid af)
Verder mag jij de reactie al dan niet relevant vinden vanuit jou optiek, relevant is hij zeker. Je hebt winkels die er een zakenmodel van gemaakt hebben om elk ondernemersrisico op de klant af te wentelen. (En ja, dat zijn er meerdere) en dat mag van mij wel vaker gezegd worden en niet met de mantel van 95% van de bestellingen die wel goed gaan(wat kan er mis gaan aan aan de meeste bestellingen??) bedekt worden (waardoor een fundamenteel slechte beoordeling, die wijst op een systematisch fout handelen van een winkel binnen no-time uit de ShR verdwenen is). En dat zijn een aantal winkels die daarin met name te noemen zijn.
Voor de TS is dat relevant om te weten omdat hij in die gevallen beter het geld in zijn zak kan houden ipv er nog verdere energie in te stoppen omdat het betreffende manier van zakendoen gewoon te lonend is, zodat de winkel toch niet zal veranderen. Hoogstens kan hij een principe zaak van maken en wellicht dat ze dan door de knieën gaan, maar reken er maar niet op. En laat helemaal het geloof vallen dat door jou acties de winkel wel zal veranderen, want dat doen ze toch niet.
Echter de handelswijze van deze winkel (maar het zijn er wel meer) is fundamenteel fout en dat heeft dus niets te maken met een enkele slechte ShR en mag van mij ook veel fundamenteler aan de kaak gesteld worden. Zaken als
- Kosten bij terugsturen onder garantie
- Voorwaarden omtrent pixelgarantie
- Voorwaarden voor RMA
- Bewijs last bij klant leggen
- Niets voor klant doen onder verwijzing naar fabrikant
En ja er zijn veel meer zaken die dit fout doen. Echter sommige zaken (wellicht ook groter) staan meer in het licht en worden daardoor meer benoemd. Omdat Greenpeace Shell benoemd wil dat niet zeggen dat Q8 dan wel goed is.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......