Verwijderd

LucidWaker schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 20:35:
Ik ga in ieder geval beter op mijn serienummers letten vanaf nu :+
Als dergelijke serie nummers zo belangrijk zijn dan kan er nog een hoop verbeterd worden door de fabrikanten en verkopende partijen. Op iedere bon kan je wel een dergelijke regel mee laten printen die een consument daarop wijst, scheelt verkopende partijen ook weer in een welles nietes verhaal. Maar het mooiste zou zijn als fabrikanten dat gewoon meenemen op hun PCB, zo moeilijk lijkt me dat niet.

Succes met je bon. Netjes opgelost door Azerty achteraf maar men had wellicht beter kunnen communiceren naar de klant toe.

Verder zie ik door de loop der jaren een steeds slechtere service door bedrijven, groot en klein. Amper telefonisch te bereiken, email verkeer word amper op gereageerd en grote bedrijven die chat sessie's hanteren voor online hulp nemen een standpunt in en sluiten de sessie af.

Zoals al eerder werd voorspeld in 2008, de webshops hebben hoogtij dagen gehad en de consument zoekt weer meer de winkel op vanwege de service en de direkte communicatie :) Er zijn zeker goeie webshops maar hun prijzen vandaag de dag verschillen niet veel meer met die van de winkel. Keuze dus snel gemaakt.

• LucidWaker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11 18:55
Inderdaad, de omgang met serienummers is eigenlijk een beetje achterhaald. Als bedrijven zelf al komen met de suggestie dat tijdens normaal gebruik een serienummer al van de videokaart kan afvallen, lijkt me dat er toch iets mis is met de manier waarop dit serienummer aan het apparaat verbonden is...

Voor hetzelfde geld is het nummer er inderdaad afgevallen in mijn computerkast, maar misschien is de sticker door een ventilator heengezogen en versnipperd... :P

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

LucidWaker schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 20:35:
Daarnaast hanteren ze ook automatisch de voorwaarden van de fabrikant
En dit is exact waar ze de fout in gaan....

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• LucidWaker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11 18:55
@Cyberpope

Ik ben ook van mening dat het niet echt terecht is, maar ben al blij dat ik uiteindelijk toch nog enigszins garantie heb gekregen...

Of het staat niet in hun voorwaarden, of ik heb er overheen gelezen, maar ik heb eigenlijk de indruk dat de winkel waarbij je je aankoop hebt gedaan toch wel verantwoordelijk is voor jou garantie. Een goede winkel zal altijd proberen het beste resultaat voor zijn klanten te behalen. Nu heb ik er helaas voor moeten vechten, maar als consument kun je verwachten dat je ooit een winkel tegenkomt die je niet behandelt zoals je verwacht/wilt.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Misschien een brutale vraag, maar hoeveel hebben ze je aangeboden? Dit kan interessant zijn als iemand anders hetzelfde probleem heeft.

Wel goed om te horen dat de aanhouder uiteindelijk toch wint bij Azerty :) Dit is geloof ik ook een geoorloofde situatie in dit soort gevallen als ze geen vervangend product kunnen geven.

Dan kunnen ze jouw geld teruggeven, maar dan wel een reeel bedrag, omdat je de kaart al een behoorlijke tijd hebt kunnen gebruiken.

[ Voor 54% gewijzigd door Hooglander1 op 16-03-2009 07:40 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-12 18:26
Tja, hoe je het ook wendt of keert, dit is geen goede reclame voor Azerty. Als ik dit soort ervaringen lees dan is een dergelijke shop voor mij afgeschreven. Ik vind service nog belangrijker dan een goede prijs.

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
Het enigste wat ik nu echt niet snap van het hele verhaal is.

Dat de fabrikant weigert zijn eigen videokaart te repareren, ze kunnen toch moeilijk ontkennen dat ze ooit deze videokaart gemaakt hebben S/N wel of niet aanwezig.

Voor mij dus een reden om nooit een product te kopen van EVGA.

Dat Azerty en de leverancier die S/N nodig hebben is nu wel duidelijk maar de fabrikant EVGA ??.

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

S/N is waarschijnlijk de enige manier voor hen om te checken hoe oud die kaart is en of ie dus nog onder de fabrieksgarantie valt?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Klopt, zonder serienummer kan het evengoed een kaart buiten garantie zijn.

March of the Eagles

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:43
Hacku schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:46:
Klopt, zonder serienummer kan het evengoed een kaart buiten garantie zijn.
Lijkt me zowel voor de winkel als voor EVGA in dit geval niet echt relevant...

- EVGA biedt op deze kaart "Limited Lifetime Warranty"
- De winkel heeft zich te houden aan 2 jaar garantie, en volgens mij bestaat die kaart nog niet eens zo lang...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:32

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Orion84 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:42:
S/N is waarschijnlijk de enige manier voor hen om te checken hoe oud die kaart is en of ie dus nog onder de fabrieksgarantie valt?
Als je het over fabrieksgarantie hebt, heb je gelijk maar daar heeft de TS in dit geval niets mee te maken. Hij mag verwachten dat het product in ieder geval 2 jaar (EU-richtlijn) probleemloos blijft werken vanaf het moment van aankoop. De productiedatum doet er in dat geval niet toe.

S/N geeft geen info over het moment van aankoop, dat doet alleen de aankoopbon. Dus is dit geen reden om geen garantie te verlenen (buiten de discussie over of het wel dezelfde kaart is...)

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
woelders schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:03:

[...]
S/N geeft geen info over het moment van aankoop, dat doet alleen de aankoopbon. Dus is dit geen reden om geen garantie te verlenen (buiten de discussie over of het wel dezelfde kaart is...)
Eh jawel, wij (en andere shops) scannen ook de serienummers wanneer een product buiten gaat en binnen komt.

March of the Eagles

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

woelders schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:03:

[...]

Als je het over fabrieksgarantie hebt, heb je gelijk maar daar heeft de TS in dit geval niets mee te maken. Hij mag verwachten dat het product in ieder geval 2 jaar (EU-richtlijn) probleemloos blijft werken vanaf het moment van aankoop. De productiedatum doet er in dat geval niet toe.

De klant heeft daar inderdaad niks mee te maken. Maar dan kan het nog wel een reden voor de fabrikant zijn om de reparatie (in opdracht van de shop) niet gratis uit te voeren.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Jammer dat je geen gebruik hebt gemaakt van het feit dat zij al aan het begin van de e-mail correspondentie aangeven dat deze zeer belangrijke sticker erg makkelijk los kan raken! Daarmee maken ze het naar mijn mening direct hun probleem! Maar goed, jouw probleem is min of meer opgelost en daar gaat het om. Ik ben wel blij dat ik mezelf beperk tot twee webshops en daar alle zaken mee doe. Mocht een van de twee afvallen dan weet ik in ieder geval hoe azerty problemen afhandeld.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:32

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Hacku schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:13:
[...]

Eh jawel, wij (en andere shops) scannen ook de serienummers wanneer een product buiten gaat en binnen komt.
Dan nóg geeft het serienummer an sich géén info over de verkoopdatum; dat is dan geregistreerd in jullie ordersysteem. De verkoopbon is hieraan (als het goed is) gekoppeld en is dus het bewijs van aankoopdatum, niet het serienummer.
Orion84 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:18:
[...]

De klant heeft daar inderdaad niks mee te maken. Maar dan kan het nog wel een reden voor de fabrikant zijn om de reparatie (in opdracht van de shop) niet gratis uit te voeren.
Dat kan inderdaad een hele goede reden zijn voor de fabrikant om de reparatie niet kostenloos uit te voeren, maar dit is een probleem van de winkelier, niet van de consument. De consument heeft en houdt het recht op kostenloos herstel. Ik kan me overigens niet voorstellen dat de transactie tussen winkelier en fabrikant niet op een andere wijze is vastgelegd dan alleen registratie van het serienummer (aankoopdatum, ordernummer, aflevernaam en -adres, typenummer, etc.)

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

woelders schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:27:
[...]

Dat kan inderdaad een hele goede reden zijn voor de fabrikant om de reparatie niet kostenloos uit te voeren, maar dit is een probleem van de winkelier, niet van de consument. De consument heeft en houdt het recht op kostenloos herstel.
Dat betwist ook helemaal niemand. Er werd enkel gevraagd waarom EVGA die kaart zou weigeren, gezien het feit dat het overduidelijk een kaart was die door hen geproduceerd was. Daarop reageerde ik met de opmerking dat ze mogelijk het S/N nodig hebben om de leeftijd van de kaart vast te stellen.

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
Orion84 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:42:
Dat is goeie ja, maar aan de hand (bath nummers) van het geheugen en verdere chip's en elco's die gebruikt worden zouden ze ook moeten kunnen achter halen hoe oud deze videokaart is tja het kost wat meer moeite voor ze.

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:50
Orion84 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:38:
[...]
Dat betwist ook helemaal niemand. Er werd enkel gevraagd waarom EVGA die kaart zou weigeren, gezien het feit dat het overduidelijk een kaart was die door hen geproduceerd was. Daarop reageerde ik met de opmerking dat ze mogelijk het S/N nodig hebben om de leeftijd van de kaart vast te stellen.
Ik snap het punt van EVGA wel waarom ze hem weigeren. Ze kunnen niet controlleren of het niet een namaak product van hun product is, want dan zou het serie nummer als dubbel of gestolen in het systeem staan. Leefttijd heeft weinig mee te maken omdat ze levenslang garantie geven.

[ Voor 5% gewijzigd door THE_FIREFOX op 25-03-2009 17:12 ]

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10 15:04
Jaren terug heb ik op de PCM beurs in het MECC eens een sapphire 9600 pro gekocht.

Weet alleen niet meer welke winkel het was.

Daarvan was de tv-out stuk. (doorgebrand op PCB).

Heb die kaart voordat de garantie verliep terug gestuurd naar de zaak in kwestie.

Kreeg snel een reactie dat ik of een vervangende (gelijkwaardige) kaart of het bedrag wat ik ANDERHALF jaar geleden heb betaald teruggestort kon krijgen. Ben voor de laatste optie gegaan uiteraard :D

Dat was nog eens service. Gebruik van die kaart (buiten stroom) heeft mij dus niks gekost.

Vond het wel erg apart dat ik het volledige bedrag terugkreeg, maar mooi vond ik het wel.

specs

Verwijderd

THE_FIREFOX schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:12:
[...]

Ik snap het punt van EVGA wel waarom ze hem weigeren. Ze kunnen niet controlleren of het niet een namaak product van hun product is, want dan zou het serie nummer als dubbel of gestolen in het systeem staan. Leefttijd heeft weinig mee te maken omdat ze levenslang garantie geven.
Jij maakt het echt spannend he!
Pagina: 1 2 Laatste