Nieuwe Game PC

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-12-2025
Aller eerst een goede dag iedereen.

Ik ben hier totaal nieuw en kan het allemaal nog niet goed vinden. Ik heb een aantal vragen en hoop dat jullie mij hier antwoord op kunnen geven. Alvast bedankt.

Ik ben opzoek naar een High-end game systeem. Echter heb ik het probleem dat ik er zelf niet veel van snap. Ik heb in de PC Builder van Alternate al het een en ander uit zitten vogelen maar ik kom er niet uit.

Ik heb een budget van ongeveer 1600/1700,-
Ik heb al een toetsenbord, Muis en boxen.
Ik hoef dus eigenlijk alleen nogmaar de kast. Maar ik heb een vraag wat betreft het beeldscherm.
Ik er op dit moment een 19 inch scherm staan. Maar ik vraag mij af of het wel nodig is om een super grafische kaart te kopen als ik dit scherm houdt. Of dat ik ook een nieuw scherm moet kopen. Dit kost weer minstens 200,- en ook dit gaat dan van mijn budget af.

Verder wilde ik graag weten of het voor mij slim is om een i7 te kopen. (ik game (First Person Shooters) en ik zal straks veel met AutoCAD moeten werken, ook zal SolidWorks nog om de hoek komen om hier ook filmpjes mee te moeten maken, verder werk ik ook met Rhinoceros).

Daarnaast was ik erg benieuwd of een INTEL processor met een ATI grafische kaart goed samengaat.

Ik heb veel op mijn PC aangesloten (Printer, Scanner, externe harde schijf, 5.1 boxen, webcam, Ipod hangt er ook altijd aan) Ik kom op mijn huidige systeem USB poorten tekort. Moet ik voor dit soort dingen een extra stevige voeding kopen? en een MoBo die veel USB aansluitingen heeft? (zoja welk MoBo is het slimst?)

Een geluidskaart is ook nog een vraag, heeft het nut om een geluidskaart te kopen als je alleen maar mp3tjes luistert en spelletjes speelt? Er wordt wel op nivo gespeeld.

Ik heb echter één EIS!!! en dat is dat ik de ANTEC P182 behuizing super vet vindt en die om mijn systeempje wil hebben.

Ik krijg nu mijn stage betaald en heb nu dus even geld, daarna ben ik weer keihard student en zal ik ieder dubbeltje om moeten draaien Ik heb dus niet de mogelijkheid om binnen 4 of 6 jaar weer een nieuw systeem te kopen. Ik wil dus wel dat het systeem up te graden is en dat ik er lang mee doorkan met een aantal upgrades hier en daar. Het besturingssysteem is geen probleem die kan ik via het werk krijgen(legaal) dit gaat niet van het budget af.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

M.v.g.
stevens20

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:55
stevens20 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:53:
*knip*
Maar ik heb een vraag wat betreft het beeldscherm.
Ik er op dit moment een 19 inch scherm staan. Maar ik vraag mij af of het wel nodig is om een super grafische kaart te kopen als ik dit scherm houdt. Of dat ik ook een nieuw scherm moet kopen. Dit kost weer minstens 200,- en ook dit gaat dan van mijn budget af.
Ik zou toch kijken naar een 22" tot 24" inch scherm, zowel voor gamen en autoCAD/Solidworks wel fijn. Dat kan ook prima met dit budget
Verder wilde ik graag weten of het voor mij slim is om een i7 te kopen. (ik game (First Person Shooters) en ik zal straks veel met AutoCAD moeten werken, ook zal SolidWorks nog om de hoek komen om hier ook filmpjes mee te moeten maken, verder werk ik ook met Rhinoceros).
Dit kan, zeker met dit budget prima. Andere optie is de AMD Phenom II, bekijk relevante benchmarks voor jou toepassingen welke de beste prijs/kwaliteit verhouding bied :)
Daarnaast was ik erg benieuwd of een INTEL processor met een ATI grafische kaart goed samengaat.
Ja hoor, gaat prima
Ik heb veel op mijn PC aangesloten (Printer, Scanner, externe harde schijf, 5.1 boxen, webcam, Ipod hangt er ook altijd aan) Ik kom op mijn huidige systeem USB poorten tekort. Moet ik voor dit soort dingen een extra stevige voeding kopen? en een MoBo die veel USB aansluitingen heeft? (zoja welk MoBo is het slimst?)
Qua voeding maakt niet heel veel uit, een USB poort kan maximaal 5 Volt 0,5 Ampère trekken, dus 2,5 W
Een geluidskaart is ook nog een vraag, heeft het nut om een geluidskaart te kopen als je alleen maar mp3tjes luistert en spelletjes speelt? Er wordt wel op nivo gespeeld.
De onboard geluidskaarten voldoen tegenwoordig best aardig voor de meeste mensen. Alleen audiofielen etc. wensen nog meer vaak.
Ik heb echter één EIS!!! en dat is dat ik de ANTEC P182 behuizing super vet vindt en die om mijn systeempje wil hebben.
Dit heb je natuurlijk zelf in de hand :)

Ik raad je aan om eens te kijken in [BBG Aanschaf] High-end gamesysteem maart 2009 daar staat het nodige uitgelegd en past prima bij je budget :)

Specs

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

1. Hangt ervan af of je je huidige scherm prettig vind, en welke resolutie het heeft. 1680x1050+ zou ik voor een kaart met 1GB videogeheugen gaan.

2. Kan je doen, het is het meest futureproof. Best een stuk sneller dan de huidige Intel quadcores op S775. Maar goed... een Intel 45nm quadcore zal het de komende twee jaar ook nog wel volhouden.

3. Waarom zou een Intel CPU niet goed samengaan met een ATi videokaart?

4. Voeding: hangt ervanaf wat voor configuratie je neemt (met name: CPU + videokaart). Zoek een paar reviews van X58-chipsets (dat is voor i7). Daar staat vast ook wel het e.e.a over het aantal USB-poorten.

5. Een onboard chip voldoet meestal wel, lees ook hierboven. Je kan het zo gek maken als je wilt.

[ Voor 69% gewijzigd door Jejking op 09-03-2009 15:03 ]

• asfaloth_arwen
  • Laatst online: 14:55
Een core i7 systeem wat aan je eisen voldoet zou dan zo uit kunnen zien (zonder headset/geluidskaart/speakers/tobo etc) wel met 24" monitor:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Performance One P182 Zwart€ 122,96€ 122,96
1Cooler Master Real Power M620€ 76,25€ 76,25
1Gigabyte GA-EX58-UD5€ 250,95€ 250,95
1Intel Core i7 920€ 259,95€ 259,95
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G€ 91,-€ 91,-
1Samsung SH-S223F€ 16,74€ 16,74
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 240,70€ 240,70
1Sapphire HD 4870 X2 2G GDDR5 PCI-E€ 389,-€ 389,-
2Seagate Barracuda 7200.12 ST3500410AS, 500GB€ 54,66€ 109,32
ImporterenTotaal€ 1.556,87

[ Voor 4% gewijzigd door asfaloth_arwen op 09-03-2009 15:04 ]

Specs

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:09
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral Aanschafadvies eens door te nemen.

Je kan advies vragen in [BBG] High-end gamesysteem maart 2009. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.