Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen topic hier kunnen vinden, dus bij deze de kick-off. Deze telefoon lijkt een beetje op de Samsung Pixon, maar hij heeft een hardware uitschuifbaar toetsenbord. Ik heb hem zelf alweer een tijdje in bezit en bevalt prima! Als er nog dingen zijn die ik aan moet vullen, dan hoor ik het wel.

Hij is te krijgen in de kleuren:
  • rood/zwart (rood toetsenbord)
  • rood/zwart (zwart toetsenbord)
  • oranje/zwart
  • blauw/zwart
+
  • Het beeldscherm geeft echt mooie heldere kleuren weer
  • Via micro usb programma's en spelletjes overzetten die je dan kan installeren (niet net als de Pixon waar het alleen over internet kon)
  • Redelijk tot goede response van het touchscreen
  • Goed geluid uit in-ear bijgeleverde oordopjes, als je ze goed in je oor hebt zitten
-
  • Geen wifi
  • Geen 3,5 mm jack op het toestel zelf (wel via verlengstukje)
  • Geen virtueel QWERTY-toetsenbord zoals de Pixon
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/review/image/samsung/s8300/pic/all-face.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/review/image/samsung/s8300/pic/pic01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/review/image/samsung/s8300/pic/pic20.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/review/image/samsung/s8300/pic/pic15.jpg
Specificaties
* 2,8 inch 16M Volledig Touchscreen WQVGA AMOLED, Anti-reflectie
* 8 megapixel CMOS camera met Dual Power LED
* HSDPA 7,2 Mbps, EDGE/GPRS Quad Band, UMTS Dual Band
* A-GPS ontvanger
* FM Radio met RDS
* 80 MB intern geheugen, extern geheugen-ingang: microSDHC
* Autofocus, Face Detection, Smile Recognition, Geo-tagging
* VGA filmfunctie in 30 frames per seconde in DivX, XviD, H.263, WMV9 en MPEG4
* MP3, AAC, AAC+, WMA
* Bluetooth Stereo Headset (A2DP)
* TouchWiz Gebruikersinterface met Mobile Widget
* Photo Blogging, Find Music, Auto Rotation, 3x4 Toetsenbord, Anti-scratch
* Bluetooth v2.1, USB 2.0
* 110 x 51,5 x 12,7 mm

Navigatie software (gebaseerd op Java platform) :
  • AmazeGPS, de kaarten worden gedownload dus onbeperkt internet is handig! Grafisch ziet deze applicatie er erg gelikt uit voor een gratis stukje software (de sound bug is inmiddels verholpen)
  • Nav4all, werkt heel precies eenvoudige display uitgebreide functies goed doorontwikkeld programma ook hier geld het enige nadeel hij download de kaarten. In nav4all moet je gaan naar Instellingen--> GPS instellen --> LAPI advanced (aanvinken), zodat hij gebruikt maakt van de interne GPS.
  • We-Travel, dit is de enige gratis Java navigatie software die gebruik maakt van offline maps. Het werkt matig tot redelijk, het programma is nog in ontwikkeling en word waarschijnlijk in de toekomst een topper! (Kijk hier voor installatie uitleg)
Firmware checken
*#1234# (intoetsen)

Firmware updaten
Ga naar gsmhelpdesk.nl, daar vind je alle informatie het is echt heel eenvoudig heb het zelf al enige keren probleemloos gedaan.

Reviews
gsmhelpdesk.nl
gsmarena.com
mobile-review.com

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2009 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-09 02:50
Zit er goed uit!
Ben metname benieuwd naar het Amoled scherm. Alleen jammer dat er geen virtueel qwerty toetsenbord erop zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit moet dus de Ultra variant van de F480 worden, zoals de vroegere Ultra serie zoals de U600 enzo. Probleem met deze vind ik persoonlijk dat ik de vroegere Ultra serie ook daadwerkelijk mooier vond dan de voorgangers. Deze telefoon vind ik bijna zelfs lelijk te noemen. Het rode kleurtje, de rare lijntjes en tekentjes, ik vind het allemaal net niks. Wat de telefoon zelf biedt vind ik dan wel weer geweldig alleen uiterlijk telt voor mij miss wel het zwaarst, verder even afwachten totdat ie uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoon komt er snel aan firmware's zijn namelijk al bekend :)

Persoonlijk vind ik de Oranje versie mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 17:33:
Dit moet dus de Ultra variant van de F480 worden, zoals de vroegere Ultra serie zoals de U600 enzo. Probleem met deze vind ik persoonlijk dat ik de vroegere Ultra serie ook daadwerkelijk mooier vond dan de voorgangers. Deze telefoon vind ik bijna zelfs lelijk te noemen. Het rode kleurtje, de rare lijntjes en tekentjes, ik vind het allemaal net niks. Wat de telefoon zelf biedt vind ik dan wel weer geweldig alleen uiterlijk telt voor mij miss wel het zwaarst, verder even afwachten totdat ie uitkomt.
Moet je wel gedeeltelijk gelijk geven over dit toestel. Ik dacht in eerste instantie dat het meer een telefoon is die bestemd is voor vrouwen. Moet zeggen dat de 2 kleuren niet echt bijelkaar passen maar dat is meer persoonlijk. Ook vind ik het model wat meer 'ouderwets' heeft ook te maken omdat het een slider is.

Maar goed de specs zien er goed uit.

SamsungInnov8:
Is er al een datum bekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oranje versie is veel mooier.
Kleuren komen ook mooier uit vind ik.
Datum weet ik niet precies.

S8300 versie - S8300XXIA8 Jan 2009
S8300 versie - S8300XEIB1 Feb 2009

Dus zal niet lang opzich wachten volgens mij komt hij deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ijsblauwe versie gezien (de kleurtjes enkel) die ook beter dan de rode uitzag, maar kvind em nog steeds een beetje retro uitzien dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.cellphones.ca/news/upload/2008/12/samsung-s8300.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
dit is de blauwe btw :

Afbeeldingslocatie: http://www.gsmplaza.nl/images/toestellen/samsung/l/samsung_s8300_ultra_touch_blue.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
Het toestel komt op 23 maart uit in Nederland volgens dit bericht:
http://www.gsminfo.nl/nie...ch-vanaf-23-maart-te-koop

De losse toestel prijs zal waarschijnlijk ruim boven de 300 euro zijn.

Ben wel benieuwd naar de snelheid van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk telefoontje. Ik wil hem ook hebben maar zou heel graag willen weten als hij bewegende wallpapers (.gif liefst) ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dragao Cell schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 20:34:
Het toestel komt op 23 maart uit in Nederland volgens dit bericht:
http://www.gsminfo.nl/nie...ch-vanaf-23-maart-te-koop

De losse toestel prijs zal waarschijnlijk ruim boven de 300 euro zijn.

Ben wel benieuwd naar de snelheid van het toestel.
Als je doorklikt op die site naar prijzen is hij volgens mij al bestelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is iid verkrijgbaar.
Zat ik tocha aardig goed met deze maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 14:40:
[...]

Als je doorklikt op die site naar prijzen is hij volgens mij al bestelbaar!
idd klopt
Hier is een link naar een stukje dat op GSMHelpdesk staat:
http://gsmhelpdesk.nl/read.php?id=3771&ch=1

Daarin staat ook dat het toestel vanaf vandaag (13 maart) in de winkels ligt.
Prijzen zijn tussen de 389 en 435 aldus het stukje.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 17:33:
Hij is iid verkrijgbaar.
Zat ik tocha aardig goed met deze maand :)
Ja idd je zat er zelfs zeer goed bij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
heb hem binnen.

als er vragen zijn hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik ben vooral benieuwd naar het AMOLED-scherm. Wat vind je er van? Grote verbetering ten opzichte van de doorsnee LCD-schermpjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Het scherm is ongelooflijk scherp.
Je ziet echt het verschil heel erg goed vind ik.
Slider is echt Samsung, geen speling en super stabiel.
Touchscreen werkt ook lekker omdat het dezelfde techniek gebruikt als de iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ja; probeer maar eens te syncen met Exchange. Kan niet. Agenda/ contacten/ mail vind ik best belangrijk. Jammer dat dit ding niet op Windows of Symbian draait....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er een menu voor de gps (L B H coördinaat). Zit er iets van route 66 op wat je kan activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met synchroniseren, kan dat helemaal niet of beperkt?
Ik ben zelf Nokia N95 gewend, daarin kan je al je afspraken inclusief notities eenvoudig synchroniseren en terug lezen in je mob en ook de alarmen neemt hij over, kan dit ook op de samsung?

Ook ben ik benieuwd naar de mogelijk om je telefoon als modem te gebruiken voor je laptop, werkt dit en zo ja werkt het een beetje goed?

Btw waar heb je hem gekocht dat je hem nu al binnen hebt?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
mregeling2005 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:57:
heb hem binnen.

als er vragen zijn hoor ik het graag :)
mregeling2005 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:29:
Het scherm is ongelooflijk scherp.
Je ziet echt het verschil heel erg goed vind ik.
Slider is echt Samsung, geen speling en super stabiel.
Touchscreen werkt ook lekker omdat het dezelfde techniek gebruikt als de iPhone
ok ik heb een aantal vragen..
- Door het gebruik van een AMOLED scherm is het ook energiezuinig, kun je dat ook zien aan de batterij duur?
- Snelheid van het toestel, werkt het snel op aanrakingen? En blader je met gemak door het menu, zonder (lange) vertragingen?
- Wordt er gebruik gemaakt door NetFront Browers 3.4? Of is het een andere browser?
- Is het toch mogelijk om een vitrueel qwerty toetsenbord te krijgen wanneer je het toestel in landscape houding houdt? Of krijg je dan toch een nummeriek veld te zien?
- Welke videocodecs kan het toestel afspelen en in welke res.? Xvid, Divx, MP4 (H264), FLV? 640x40/640x352?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Kan er nu nog weinig over zeggen over de batterij.
Na een week ofzo zou ik dat beter kunnen inschatten.
Toestel werkt redelijk tot snel op aanrakingen,, hij legt het wel af tegen de iphone.
Netfront 3.5 zit erop.
De rest moet ik even uitzoeken nog.
Dragao Cell schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:09:
[...]

[...]

ok ik heb een aantal vragen..
- Door het gebruik van een AMOLED scherm is het ook energiezuinig, kun je dat ook zien aan de batterij duur?
- Snelheid van het toestel, werkt het snel op aanrakingen? En blader je met gemak door het menu, zonder (lange) vertragingen?
- Wordt er gebruik gemaakt door NetFront Browers 3.4? Of is het een andere browser?
- Is het toch mogelijk om een vitrueel qwerty toetsenbord te krijgen wanneer je het toestel in landscape houding houdt? Of krijg je dan toch een nummeriek veld te zien?
- Welke videocodecs kan het toestel afspelen en in welke res.? Xvid, Divx, MP4 (H264), FLV? 640x40/640x352?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mregeling, zou je aub eens willen kijken welke file extensies (.jpg vast en zeker) hij ondersteunt als wallpaper. Het lijkt pietluttig, maar customizen doe ik graag en animated wallpapers (bijv. .gif) is voor mij belangrijk.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb m ook, nu een dag in bezit en hij bevalt prima. Mooi beeldscherm, touchscreen werkt lekker moet alleen even aan het smsen wennen na 4 jaar Nokia :P Telefoon zit lekker in mijn broekzak, mooi plat design, ongelooflijk dat zoveel allemaal in zo'n klein toestelletje past. Door de menu's scrollen gaat ook lekker, bijna net zo goed als met iphone. Webbrowser werkt ook goed, al is het in het begin wennen om een link te 'dubbelklikken' en dat is soms lastig omdat deze vrij klein zijn. In- en uitzoomen met de volume knop in de browser helpt het navigeren wel een stuk. Met mijn vodafone live is het lekker snel surfen en ook mijn email binnenhalen werkt lekker. Ook de optie om je telefoon als modem voor je laptop te gebruiken werkt goed, pc studio is flink verbeterd ten opzichte van de vorige versies! Synchroniseren gaat tevens een stuk eenvoudiger.

Mijn batterij is nu na een dag al leeg maarja continu mee zitten spelen natuurlijk en ik geloof dat het goed is als hij de eerste keer helemaal leeg is voordat je hem weer oplaadt. Verder tevreden over alles, alleen de agenda functie vind ik nog vrij waardeloos, slechts 300 items kan je overnemen en heb nog niet een functie kunnen ontdekken die je aankomende afspraak toont.. mregeling2005, jij hier al ervaring mee?

De camera functie heb ik nog niet uitgebreid getest, wel heb ik even gespeeld met de panorama functie en dit werkt echt kinderlijk eenvoudig, super! Ook een felle flits voor zo'n klein Ledje, dit valt niet tegen. Weet iemand of je de LED ook als zaklamp kan gebruiken?

Mijn audio en video heeft hij tot nu toe trouwens allemaal af kunnen spelen, dus nog geen beperkingen m.b.t. extensies so far.

Al met al zeer tevreden na een dag in bezit, alleen de agenda zoek ik nog een oplossing voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
ik heb net me firmware geupdate.
via de niet zo orginele manier, maar kan jij vertellen wat jij voor firmware je erop hebt staan ?
*#1234#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
mregeling2005 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:33:
Kan er nu nog weinig over zeggen over de batterij.
Na een week ofzo zou ik dat beter kunnen inschatten.
Toestel werkt redelijk tot snel op aanrakingen,, hij legt het wel af tegen de iphone.
Netfront 3.5 zit erop.
De rest moet ik even uitzoeken nog.

[...]
Ok bedankt! :)
En ja ik bedoelde ook Netfront 3.5 (Die zit namelijk ook op de Pixon)
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:00:
Heb m ook, nu een dag in bezit en hij bevalt prima. Mooi beeldscherm, touchscreen werkt lekker moet alleen even aan het smsen wennen na 4 jaar Nokia :P Telefoon zit lekker in mijn broekzak, mooi plat design, ongelooflijk dat zoveel allemaal in zo'n klein toestelletje past. Door de menu's scrollen gaat ook lekker, bijna net zo goed als met iphone. Webbrowser werkt ook goed, al is het in het begin wennen om een link te 'dubbelklikken' en dat is soms lastig omdat deze vrij klein zijn. In- en uitzoomen met de volume knop in de browser helpt het navigeren wel een stuk. Met mijn vodafone live is het lekker snel surfen en ook mijn email binnenhalen werkt lekker. Ook de optie om je telefoon als modem voor je laptop te gebruiken werkt goed, pc studio is flink verbeterd ten opzichte van de vorige versies! Synchroniseren gaat tevens een stuk eenvoudiger.

Mijn batterij is nu na een dag al leeg maarja continu mee zitten spelen natuurlijk en ik geloof dat het goed is als hij de eerste keer helemaal leeg is voordat je hem weer oplaadt. Verder tevreden over alles, alleen de agenda functie vind ik nog vrij waardeloos, slechts 300 items kan je overnemen en heb nog niet een functie kunnen ontdekken die je aankomende afspraak toont.. mregeling2005, jij hier al ervaring mee?

De camera functie heb ik nog niet uitgebreid getest, wel heb ik even gespeeld met de panorama functie en dit werkt echt kinderlijk eenvoudig, super! Ook een felle flits voor zo'n klein Ledje, dit valt niet tegen. Weet iemand of je de LED ook als zaklamp kan gebruiken?

Mijn audio en video heeft hij tot nu toe trouwens allemaal af kunnen spelen, dus nog geen beperkingen m.b.t. extensies so far.

Al met al zeer tevreden na een dag in bezit, alleen de agenda zoek ik nog een oplossing voor..
Welke video bestanden plus welke codecs heb je al geprobeerd? Bijv. AVI (Divx of Xvid) ect.

En weet iemand welke accu erin zit, een nieuwe soort? of een die al bij meerdere Samsungs phones worden gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu de losse prijs van dit toestel? Ik woon in belgie dus geen koppelverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

399 staat op de site van proximus !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:36:
Wat is nu de losse prijs van dit toestel? Ik woon in belgie dus geen koppelverkoop.
Dat kun je natuurlijk zelf ook even googelen :) . En daar komt bij dat we geen reclame mogen maken hier :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb firmware versie S8300XXIB4, 1970.01.01
Welke versie heb jij en wat is er verbeterd in de laatste firmware?

Alle Divx die ik op mijn computer kon afspelen, kon ik ook gewoon op de samsung afspelen. Bijzonder scherp en mooi beeld trouwens, zo wordt filmpjes kijken nog een stuk leuker in de trein :)

De accu die erin zit is de 880 mAh ab533640BU, voor wat het waard is. Wel veel moeten opladen laatste dagen, meestal na 24 uur ofzo, maar ik heb er dan ook uiteraard veel mee zitten spelen de hele dag door.

Gisteren kwam trouwens mijn sandisk 16 gb micro SD ultra II HC kaartje binnen en ook dit werkt probleemloos, een aanrader dus ik heb nu al mijn muziek bij de hand! Nu nog even andere 3.5mm oortjes kopen, want die gekke in-ear dingen blijven bij mij dus mooi niet zitten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
s8300xxib7 heb ik, die is nieuwer en heb het idee dat ie ook sneller is geworden, reageert beter enal.
*knip* We gaan geen firmwares uitwisselen.

[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 22-03-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, waar kan ik die firmware vinden? En werkt het een beetje goed bij Samsung? Ik heb jaren Nokia gehad en die upgrade verliep altijd wel soepeltjes, maarja je weet wat ze zeggen; if it ain't broken, don't fix it..

Weet je trouwens ook of er een zaklamp functie op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 12:12:
Oke, waar kan ik die firmware vinden? En werkt het een beetje goed bij Samsung? Ik heb jaren Nokia gehad en die upgrade verliep altijd wel soepeltjes, maarja je weet wat ze zeggen; if it ain't broken, don't fix it..

Weet je trouwens ook of er een zaklamp functie op zit?
Ten eerste bedankt voor medelen van je ervaringen!

Bij oudere modellen van Samsung zat er wel een zaklamp op. Je kon dat aan de hand van het volume knop (Naar boven of naar onder) activeren door de knop ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RDmike

De firmware versie van jou is tot nu toe de laatste die is uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Welke achtergrond formaten ondersteunt ie nu? Alleen jpeg and bmp of ook .gif?

2) Is het gebrek van Wifi nu een hindernis?

3) Klinken ringtones lekker helder en luid of eerder gedempt? schel?

4) Is het scherm nu 262,0000 kleuren of 16 million?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 13:35:
@RDmike

De firmware versie van jou is tot nu toe de laatste die is uitgebracht.
nee hoor, ik heb een nieuwere draaien.
Ik had hem van typhone en het viel me op dat in de browser allemaal duitse favorieten stonden, telefoon startte ook op in duits.
Firmware versie om te controleren. ( uit het pixon topic )

XE = Engeland.
XX = Nederland.
AS = KPN Ned.
CE = Vodafone Ned.

H =2008
I = 2009

A = Jan.
B = Feb.
C = Mrt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb jij de Duitse Firmware en die is iid nieuwer.
Maar voor Nederland is er nog geen nieuwe ;)

Jij heb namelijk versie 7.
Nederland nog versie 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu trouwens wel weer de Engelse versie.
Die is van Maart. S8300XEIC1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 13:44:
1) Welke achtergrond formaten ondersteunt ie nu? Alleen jpeg and bmp of ook .gif?

2) Is het gebrek van Wifi nu een hindernis?

3) Klinken ringtones lekker helder en luid of eerder gedempt? schel?

4) Is het scherm nu 262,0000 kleuren of 16 million?

Thanks!
1) Gif instellen als achtergrond is mogelijk. Er zitten trouwens bijzonder fraaie plaatjes in de telefoon zelf al, naar mijn mening. Leuk als je de screensaver ook voorbij ziet komen.

2) Ik heb 3 jaar lang Nokia gehad (N80, N95, N95 8gb) en misschien hooguit 20 x gebruikt in die 3 jaar, dus nee, voor mij is het geen belemmering. Bovendien heb ik Vodafone live dus surfen gaat gewoon lekker snel, waar je ook bent.

3) Ringtones (in mijn geval gewoon een mp3tje) klinken goed, ondanks dat er maar 1 speaker in zit, in tegenstelling tot mijn N95.

4) 16 miljoen en haarscherp, bovendien mooi helder dankzij AMOLED techniek.

De volumeknop gebruiken voor de zaklamp werkt helaas niet bij dit type, wellicht werkt het op een andere manier.

Mijn telefoon stond trouwens ook in het duits ingesteld toen ik hem de eerste keer opstarte, gelukkig is mijn duits goed genoeg om het in een paar stappen om te zetten naar NL 8)

Met de firmware wacht ik wel even, hij doet het goed zo en ik hou de samsung site ook wel in de gaten, waar de telefoon nu ook eindelijk bij staat.

Zijn er al meer mensen die het toestel hebben, ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 17:58:
[...]
1) Gif instellen als achtergrond is mogelijk. Er zitten trouwens bijzonder fraaie plaatjes in de telefoon zelf al, naar mijn mening. Leuk als je de screensaver ook voorbij ziet komen.
Oh dat is fantastisch. Dus animated wallpapers zijn perfect mogelijk! Dank je! Zie het al voor me. Een clipje van een film als achtergrond instellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn s8300 ligt al bij het servicecenter omdat ik een vage firmware heb.wel goede service.krijg hem na 1 dag weer terug.er zit een fout in het maken van fotos.deze slaat hij op met beginnummer 001 jpg.als je later weer een foto maakt is dat weer 001jpg.dus verplaatsen naar geheugenkaart is dan een probleem.want bestand bestaat al.verder een prima toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:37
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:51:
mijn s8300 ligt al bij het servicecenter omdat ik een vage firmware heb.wel goede service.krijg hem na 1 dag weer terug.er zit een fout in het maken van fotos.deze slaat hij op met beginnummer 001 jpg.als je later weer een foto maakt is dat weer 001jpg.dus verplaatsen naar geheugenkaart is dan een probleem.want bestand bestaat al.verder een prima toestel.
Heb je hem al zolang dan? Volgens mij moet je direct een nieuwe krijgen, tenminste ik zou met niets minder genoegen nemen. Ik kan begrijpen dat je het voor je data doet, maar die is ook weg met het opnieuw flashen van je firmware. Bovendien kom je binnen met een negatief bericht en sluit je af met een positief bericht. Kun je misschien wat duidelijker zijn over de telefoon, zodat het voor ons misschien ook een optie wordt om deze telefoon te nemen of te laten voor wat het is.

Bvd... :)

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-05 10:52
Hoe zit het precies met internetten op deze mobiel, ik zie 3G ondersteuning enz. maar wat voor browser zit erop? Is het vergelijkbaar met internetten op je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee ;)

Internet op je pc is natuurlijk veel groter en sneller.
Dit komt omdat alles op je mobiel moet worden omgezet naar een klein scherm en kleiner lettertype.
Dat duurt even maar.

Gelukkig bestaan er ook Mobile site's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 18:24:
nee ;)

Internet op je pc is natuurlijk veel groter en sneller.
Dit komt omdat alles op je mobiel moet worden omgezet naar een klein scherm en kleiner lettertype.
Dat duurt even maar.

Gelukkig bestaan er ook Mobile site's
Ja, dat begrijp ik. Maar zijn het verder wel gewoon normale websites, niet zoals dat armoedige 'wappen' zeg maar.. Wat voor browser ziet er precies op?

[ Voor 3% gewijzigd door RonG op 24-03-2009 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
RonG schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:02:
[...]

Ja, dat begrijp ik. Maar zijn het verder wel gewoon normale websites, niet zoals dat armoedige 'wappen' zeg maar.. Wat voor browser ziet er precies op?
Ik heb nog niet met het toestel gespeeld. Maar zoals je in het topic kunt zien zit er een NetFront Browser 3.5v op. En deze browser zit ook Pixon en daarmee heb ik goede ervaringen. Vind het een goede browser, makkelijk in gebruik (door oa fingersweep scrollen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er navigatie op geïnstalleerd worden met dit besturings systeem? Is voor mij namelijk geheel onbekend, ik zie alleen navigatie programma's die windows mobile of Symbian vragen. Als dit wel mogelijk is wordt het toestel vandaag of morgen besteld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

route 66 staat voor geinstalleerd staat in de beginpost dus..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:34:
Kan er navigatie op geïnstalleerd worden met dit besturings systeem? Is voor mij namelijk geheel onbekend, ik zie alleen navigatie programma's die windows mobile of Symbian vragen. Als dit wel mogelijk is wordt het toestel vandaag of morgen besteld :-)
Dit toestel draait op java. Nu heeft route 66 een java versie gemaakt, deze zat op de test toestellen van gsmarena.com en mobile-review, maar het is maar de vraag of deze ook op alle toestellen zitten om unlocked te worden. Hoogst waarschijnlijk moet je een speciaal pakket kopen bij aanschaf van je mobiel, die niet achteraf te bestellen is waar route66 voor geïnstalleerd staat op de sd-kaart. Deze pakketten zijn nog niet in omloop.

Verder zijn er wel een aantal andere navigatie software die op java werken.
  • Amazegps
  • Nav4all
Beide gratis, heb ze nog niet getest, maar verwacht wel dat ze het doen of gaan doen. Je hebt hierbij wel een internet abbo nodig, omdat de kaarten gedownload worden en niet opgeslagen zijn op je sd kaart, wat bij de versie van route66 wel het geval zou moeten zijn. Morgen krijg ik hem als het goed is binnen en zal ik mijn bevinden posten en de start post updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 23:40:
[...]

Dit toestel draait op java. Nu heeft route 66 een java versie gemaakt, deze zat op de test toestellen van gsmarena.com en mobile-review, maar het is maar de vraag of deze ook op alle toestellen zitten om unlocked te worden. Hoogst waarschijnlijk moet je een speciaal pakket kopen bij aanschaf van je mobiel, die niet achteraf te bestellen is waar route66 voor geïnstalleerd staat op de sd-kaart. Deze pakketten zijn nog niet in omloop.

Verder zijn er wel een aantal andere navigatie software die op java werken.
  • Amazegps
  • Nav4all
Beide gratis, heb ze nog niet getest, maar verwacht wel dat ze het doen of gaan doen. Je hebt hierbij wel een internet abbo nodig, omdat de kaarten gedownload worden en niet opgeslagen zijn op je sd kaart, wat bij de versie van route66 wel het geval zou moeten zijn. Morgen krijg ik hem als het goed is binnen en zal ik mijn bevinden posten en de start post updaten.
Bedankt voor je uitgebreide uitleg, erg duidelijk. Ik heb op mijn N82 Nav4all geïnstalleerd en even rond ons huis geprobeerd en ziet er eerlijk gezegd helemaal niet verkeerd uit. Ben zelf Route 66 en McGuider gewend, zal eens de verschillen opzoeken en eens kijken wat nu het makkelijkste werkt. Het toestel is besteld en komt hopelijk voor het weekend binnen, ben heel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar vraagjes:

A) Kun je ook sms'jes typen via touchscreen en werkt dit bijzonder goed? Of is het slechts ok? (scherm is namelijk kleiner als iphone en omnia HD)
B) Kantelen wbesites ook automatisch naar breedbeeld als je de phone omdraait?
C) Hoe lang duurt het om een relatief eenvoudige site (meer tekst dan multimedia) in te laden? 5 seconden? 10 seconden? 30? 2?
D) nog eentje. connectie met PC gebeurt via bluetooth of gaat het ook eenvoudiger met een kabeltje dat bij de phone is bijgeleverd?

Bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 17:18:
Dan heb jij de Duitse Firmware en die is iid nieuwer.
Maar voor Nederland is er nog geen nieuwe ;)

Jij heb namelijk versie 7.
Nederland nog versie 4.
Ik draai S8300CEIC2 is dat de nieuwste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:03:
[...]

Ik draai S8300CEIC2 is dat de nieuwste?
dat is een custom rom en ik d8 van kpn.
weet niet of die aangepast is , denk aan favorieten enal in de browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mijn lijstje heb je Vodafone klopt dat?

AS is namelijk KPN Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 17:25:
Volgens mijn lijstje heb je Vodafone klopt dat?

AS is namelijk KPN Nederland
Ik zit bij Hi dus ik weet niet hoe het zit.Maar is dat de nieuwste versie of is dat nummer 7 in het engels?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee je hebt volgens mij 1 van de laaste versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb s8300 CEIB4 deze update heb ik gekregen omdat ik de fout had ontdekt met het maken van fotos.begon iedere keer weer bij 001jpg bij opslaan in telefoongeheugen.is nu goed zolang ik in telefoon geheugen blijf.als ik verplaats naar geheugenkaart is het weer terug naar 001jpg.dit was nooit zo op mn vorige samsungs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n.b. de vorige firmware die ik had was s8300XX1B4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 19:57
Iemand al een idee waar je m in deze kleur (vanilla volgens mij) kan krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://www.cellphones.ca/news/upload/2008/12/samsung-s8300.jpg

Je kan dus wel java apps instaleren? Da's best interessant eigenlijk bijna smartphone functionaliteit volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Ik heb s8300CEIC2.

Ik vind het sms-en nog erg irritant!

Ik mis de omhoog en omlaag, opzijtoetsen, ff iets snel verbeteren is er niet bij.

Ook na het paar keer op + drukken levert dan een goed voorstel, als ik dan vervolgens een . zet is dat weer weg ;-(

T9 werkt dus niet goed!

Is van vodafone maar is wel simlock en logovrij ;-)
Hoe kan ik 3G trouwens aan of uitzetten?
Zie soms het logo en soms niet, hoe kan ik instellen dat ie altijd 3G moeten pakken en niet WAP of GPRS?

Voor de meneer hierboven:

Vanilla is volgens mij de term dat ie simlock of logovrij is ;-)

Op alle plaatjes zie ik dat de toetsen rood zijn maar de mijne zijn gewoon zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:38:
Paar vraagjes:

A) Kun je ook sms'jes typen via touchscreen en werkt dit bijzonder goed? Of is het slechts ok? (scherm is namelijk kleiner als iphone en omnia HD)
B) Kantelen wbesites ook automatisch naar breedbeeld als je de phone omdraait?
C) Hoe lang duurt het om een relatief eenvoudige site (meer tekst dan multimedia) in te laden? 5 seconden? 10 seconden? 30? 2?
D) nog eentje. connectie met PC gebeurt via bluetooth of gaat het ook eenvoudiger met een kabeltje dat bij de phone is bijgeleverd?

Bedankt!
A Je kan smsjes ook typen via touchscreen, dit werkt zoals normaal op touchscreen, zodra je hem openslide schakelt hij om naar toetsen op keypad. Met touchscreen zijn de toetsen net groot genoeg om normaal te kunnen bedienen, maar ik gebruik gewoon keypad, blijft voor mij toch stuk sneller met smsen, een van aanschafredenen ook voor dit toestel. Wel is het natuurlijk even wennen, in mijn geval omdat ik van 4 jaar Nokia kwam en dan zit bijvoorbeeld de spatie toch net even anders.. Ook het gemis van een fysieke 'c' en 4-weg cursor knop is flink wennen.

B Ja

C Bij mij met vodafone live 15 seconden voor weeronline bv. (dit ligt niet zozeer aan de snelheid van mijn HSDPA maar aan de snelheid van de browser/telefoon)

D Beide moet kunnen, alleen is bluetooth mij nog niet gelukt, maar heb er dan ook niet veel energie in gestopt, maar functie is duidelijk aangegeven in new PC studio

Route 66 is bij mij trouwens nergens te vinden. Google maps zit wel voorgeinstalleerd en werkt dan ook goed, prima GPS fix dus lekker navigeren uiteraard i.c.m. een snel internet, HSDPA (60 kb/s geklokt!) in mijn geval.

3G kan je instellen bij je verbindingen, dan pakt hij altijd je snelste verbinding. Bij mij stond hij eerst standaard op vodafone WAP, dus let daar even op. Uiteraard als je even geen 3G netwerk binnen bereik hebt schakelt hij naar GPRS en dan is het logo dus ook niet zichtbaar.

Over de batterij kan ik inmiddels zeggen dat met redelijk intensief gebruik (elke dag 20 smsjes, half uurtje muziek, half uurtje internetten en uurtje bellen) hij 2 dagen mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 10:16
Misschien een beetje stomme vraag maar kan hier ook iets als TomTom of iGo op draaien? Iemand enige ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Ik heb trouwens nog een mankementje gevonden, dit had ik bij mijn D900 ook al ;-(

De speaker is crap!
Had er alles mee gedaan behalve bellen, werd net gebeld. Voorla met het volume iets harder kraakt de speaker ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie007 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:39:
Ik heb trouwens nog een mankementje gevonden, dit had ik bij mijn D900 ook al ;-(

De speaker is crap!
Had er alles mee gedaan behalve bellen, werd net gebeld. Voorla met het volume iets harder kraakt de speaker ;-(
Dus dit houd in dat Ringtones ook slecht klinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:28
zit te twijfelen voor een telefoon die mijn iphone gaat vervangen/opvolgen

twijfel nu tussen deze en de sony ericson c905.

paar vraagjes betreffende deze telefoon:

A. zit er grafische lag/haperingen in het menu of ergens anders
B. kun je je email (gmail met name) ontvangen via een app (automatisch binnenhengelen)
C. zit er een 3.5mm verloopstekker bij of aansluiting op de telefoon, wil natuurlijk wil muziek via aux op de autoradio beluisteren
D. kan iemand misschien wat voorbeeldfoto's uploaden?
E. hoe luid is de "externe" speaker en hoe is de kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
ongelooflijk mooie samsung phone! Had er nu OOK wifi op gezeten, had ik mijn huidige SE k810i wel willen ruilen! Dan liever doorsparen naar de geruchten van een 3G iPhone!

[ Voor 20% gewijzigd door CarLL op 27-03-2009 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillaH87 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:22:
zit te twijfelen voor een telefoon die mijn iphone gaat vervangen/opvolgen

twijfel nu tussen deze en de sony ericson c905.

paar vraagjes betreffende deze telefoon:

A. zit er grafische lag/haperingen in het menu of ergens anders
B. kun je je email (gmail met name) ontvangen via een app (automatisch binnenhengelen)
C. zit er een 3.5mm verloopstekker bij of aansluiting op de telefoon, wil natuurlijk wil muziek via aux op de autoradio beluisteren
D. kan iemand misschien wat voorbeeldfoto's uploaden?
E. hoe luid is de "externe" speaker en hoe is de kwaliteit
A Ja heel licht, maar niet storend, zo gelikt als iPhone is hij alleen niet
B Weet ik niet, POP en IMAP4 kan je ontvangen, mijn Planet mail komt goed en snel binnen.
C Ja
D Staan genoeg op internet lijkt mij
E Prima, maar verwacht geen wonderen, het is een enkele speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tovenaar schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:34:
Misschien een beetje stomme vraag maar kan hier ook iets als TomTom of iGo op draaien? Iemand enige ervaring hiermee?
Nee er zit alleen Samsung besturingssoftware op (geen symbian of windows OS), dus java kan je nog net installeren. Google maps voor navigatie voorgeinstalleerd

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2009 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Helaas geen themas om uit te kiezen?staat ook niet in de handleiding,vind een witte achtergrond mooier zoals in mijn oude U600.
En leuke vouchers erbij van casino.entree vouchers,drank,dinerbon,speelgeld niet mis! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:21:
[...]

Dus dit houd in dat Ringtones ook slecht klinken?
Nee voor ringtones wordt de externe speaker gebruikt.

Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van de andere eigenaren van dit toestel.
Als ik bv de Vodafone klantenservice bel, dan kraakt het een soort van.Ook met gewoon bellen naar anderen, via de headset niet dus ligt aan de speaker in de telefoon...

Had ik met mijn u600 niet ;-(
Met mijn D900 was dit ook alleen dan wel minder, twijfel nu dus over terugsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb m net 2 dagen maar nog nergens last van, enige minpuntje is is dat het effe duurt (1 a 2 sec) voordat het scherm oplicht als je m van toetsenblokkering afhaalt.

verder bevalt ie uitstekend en dat ie ook gewoon een touchpad heeft is ideaal voor bv smsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Amazegps getest en deze doet het goed in de auto, let wel hij download de kaarten dus het is handig om een onbeperkt internet abonnement te hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 13:43:
Ik heb Amazegps getest en deze doet het goed in de auto, let wel hij download de kaarten dus het is handig om een onbeperkt internet abonnement te hebben.
Wordt dit niet hetzelfde probleem als bij YouTube, dat dit teveel data kost en je niet meer voldoet aan het Fair Use Policy van nagenoeg iedere provider? Ik krijg maandag de S8300 met onbeperkt internet, dus ben wel benieuwd naar navigatie oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 20:21:
[...]

A Ja heel licht, maar niet storend, zo gelikt als iPhone is hij alleen niet
B Weet ik niet, POP en IMAP4 kan je ontvangen, mijn Planet mail komt goed en snel binnen.
C Ja
D Staan genoeg op internet lijkt mij
E Prima, maar verwacht geen wonderen, het is een enkele speaker
gmail kan via pop dus ja

de iphone hoor en voel ik nauwelijks overgaan als ik word gebeld dus zolang het een stuk harder is dan vind ik het goed

ohja, heeft ie nou een qwerty touchscreen keyboard?

ik denk dat ik van de week even moet gaan spelen met het ding in de winkel, dan kan ik mijn keuze maken, op dit moment ligt mijn voorkeur bij deze tegenover de SE C905

WVGA video tegenover QVGA bij de SE C905
OLED Touchscreen tegenover normale screen
wifi hecht ik niet heel veel aan omdat ik er toch een internet abo bijneem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik heb hem sinds gisteren, algemeen ben ik er zeer tevreden mee!

Pluspunten zijn het schitterende scherm, het vlotte afspelen van een Divx (film van 700mb aanklikken en hij speelt hem direct af, door het bestand heen scrollen gaat ook vlekkeloos) en de compleetheid van het toestel.

Nadeel is wat anderen ook al zeggen, vlot met T9 tekst invoeren en tekstvlakken/knopjes aantikken in de browser is nog even wennen, ik hoop dat dat over een week beter is.

Hij heeft dus ook geen touchscreen Qwerty toetsenbord. Tijdens testen schijnt het scherm daar toch te klein voor zijn geweest. Wat mij betreft hadden ze het er wel in mogen laten zitten, lijkt me een zinnige toevoeging gezien het T9 feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makavelibrox2
  • Laatst online: 21-04-2021
Ares schreef op zondag 29 maart 2009 @ 16:40:
Nadeel is wat anderen ook al zeggen, vlot met T9 tekst invoeren en tekstvlakken/knopjes aantikken in de browser is nog even wennen, ik hoop dat dat over een week beter is.
Zit er geen pennetje bij/in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
Makavelibrox2 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 21:58:
[...]

Zit er geen pennetje bij/in?
touchscreen is capacitief, reageert dus niet om voorwerpen, alleen op vingers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hem m! Heel mooi toestel maar ik heb hem nog maar net gekocht. Heel leuk dat er een 1 gb kaartje bijzit alsook de mini usb to usb cable 2.0.

399 €

Aardig prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

effe een vraag want ik kom er niet uit...

bij mijn nokia n79 had ik het voor elkaar dat als ik op internet ging dat de pagina zich aanpaste aan het scherm dus dat je alleen maar naar beneden hoefde te scrollen, bij deze telefoon lukt me dat niet en moet ik steeds opzij en naar beneden scrollen....

is er een manier om dat voor elkaar te krijgen? mij lukt het iig niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de ultra touch inmiddels 4 dagen in bezit. Ik heb een vraagje over de agenda

Is het mogelijk om je eerst volgende afspraak ook op je gsm "bureaublad" te zien???
Er staat bij mij wel een kader met daar in "geen agenda items", terwijl er diverse items zijn ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste indrukken (en vragen) na dagje bezit:

1) Het klepje voor de batterijlader lijkt me beetje goedkoop. Lijkt alsof het gaat afbreken na 6-tal maanden.
2) Openschuiven is niet zo makkelijk, vooral niet met droge, en dus gladde vingers. Het rubbertje van de oude samsung D500, mijn vorige phone, mis ik wel een beetje. Hoewel de S8300 eleganter oogt natuurlijk.
3) Vraag: Ik kreeg vandaag een sms'je, en ontgrendelde de phone zonder hem uit te schuiven. Dan verschijnt een envelopje op het display en het woordje "read" of "open". Duwde ik hierop met de vinger, opende de sms zich niet. ik moest naar instellingen gaan en messages om hem te lezen. Is dat normaal?
4) Hoe krijg ik "mobistar" volledig verwijdert van mijn display?
5) Vraagjes: Heeft de S8300, onder settings, geen audio setting? Het lijkt me alvast van niet.

Maar ik ben zeker heel tevreden hoor. Heel strak gsmpie.

Dat is het voorlopig. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 18:44:
Eerste indrukken (en vragen) na dagje bezit:

1) Het klepje voor de batterijlader lijkt me beetje goedkoop. Lijkt alsof het gaat afbreken na 6-tal maanden.
2) Openschuiven is niet zo makkelijk, vooral niet met droge, en dus gladde vingers. Het rubbertje van de oude samsung D500, mijn vorige phone, mis ik wel een beetje. Hoewel de S8300 eleganter oogt natuurlijk.
3) Vraag: Ik kreeg vandaag een sms'je, en ontgrendelde de phone zonder hem uit te schuiven. Dan verschijnt een envelopje op het display en het woordje "read" of "open". Duwde ik hierop met de vinger, opende de sms zich niet. ik moest naar instellingen gaan en messages om hem te lezen. Is dat normaal?
4) Hoe krijg ik "mobistar" volledig verwijdert van mijn display?
5) Vraagjes: Heeft de S8300, onder settings, geen audio setting? Het lijkt me alvast van niet.

Maar ik ben zeker heel tevreden hoor. Heel strak gsmpie.

Dat is het voorlopig. Thanks!
1. Het klepje zelf is opzich wel stevig, alleen vind ik het mechanisme niet erg sterk. Hoewel ik er bij mijn D900 geen last van heb gehad, ben ik wel bang dat dit niet lang blijft goed gaan.
3. Normaal lijkt het me niet. Ik heb er in ieder geval geen last van.
4. Zelfde als bij andere widgets. Widgetbar openen en wegslepen in de balk.
5. Viel mij ook al op, de audio settings zitten verspreid over andere menuonderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonG schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 18:48:
[...]

3. Normaal lijkt het me niet. Ik heb er in ieder geval geen last van.
Nou heb ik weeral een sms'je ontvangen, maar duw ik op "view" opent het sms'je zich niet. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ff een vraagje, als ik iets stream van youtube of uitzendinggemist dan ziet het er echt niet uit het beeld is blurry en blijft soms hangen. Nu dacht ik eerst dat het aan Hi lag dat nog langzaam internet heeft in vergelijking met andere providers, maar iemand met vodafone had hetzelfde terwijl die toch snel internet levert. Ligt het aan het codex van de media player? Hebben meer mensen dit probleem of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:43:
[...]

Nou heb ik weeral een sms'je ontvangen, maar duw ik op "view" opent het sms'je zich niet. Heel vreemd.
Dit heb ik ook weleens, heel irritant, komt dat het venster van de sms stiekem net onder de ingeklapte widgetbalk zit. Kan die balk ook helemaal uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:51:
Ik had ff een vraagje, als ik iets stream van youtube of uitzendinggemist dan ziet het er echt niet uit het beeld is blurry en blijft soms hangen. Nu dacht ik eerst dat het aan Hi lag dat nog langzaam internet heeft in vergelijking met andere providers, maar iemand met vodafone had hetzelfde terwijl die toch snel internet levert. Ligt het aan het codex van de media player? Hebben meer mensen dit probleem of ben ik de enige?
Ja ik heb dat ook, groene blokken en net alsof het een gare divx is met verkeerde codec.
Als je een oplossing hebt graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie007 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 23:47:
[...]
Dit heb ik ook weleens, heel irritant, komt dat het venster van de sms stiekem net onder de ingeklapte widgetbalk zit. Kan die balk ook helemaal uit?
Het is me gelukt. Blijkbaar vergt het een heel subtiel tikje met de vinger om "view" te activeren. Heb het gevoel dat deze phone niet zo maar touch sensitive is, maar ook nog eens pressure sensitive. Andere functies vergen een ietwat harder tikje met de vinger. Die indruk heb ik althans.

Overigens, gisteren is me opgevallen dat de scrollen met de widget bar niet altijd werkt. Ik wilde naar beneden scrollen, en hij daalt dan eventjes naar beneden maar srpingt meteen weer terug naar de top (das waar het uur staat etc.). Heb het wel acht keer achter elkaar geprobeerd. Uurtje later lukte het me wel meteen. Ach, misschien doe ik het wel verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:33:
effe een vraag want ik kom er niet uit...

bij mijn nokia n79 had ik het voor elkaar dat als ik op internet ging dat de pagina zich aanpaste aan het scherm dus dat je alleen maar naar beneden hoefde te scrollen, bij deze telefoon lukt me dat niet en moet ik steeds opzij en naar beneden scrollen....

is er een manier om dat voor elkaar te krijgen? mij lukt het iig niet...
Dit zou ik ook wel eens willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 18:05
Wellicht de opvolger voor mijn D900i...

maar zat net te kijken op deze site http://www.mobile-review.com/review/samsung-s8300-en.shtml
maar die foto's die erop staan (gemaakt door de telefoon zelf) zijn echt crappy!
Hebben jullie ook last van die rare strepen door de foto's heen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
poekman schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:51:
Wellicht de opvolger voor mijn D900i...

maar zat net te kijken op deze site http://www.mobile-review.com/review/samsung-s8300-en.shtml
maar die foto's die erop staan (gemaakt door de telefoon zelf) zijn echt crappy!
Hebben jullie ook last van die rare strepen door de foto's heen??
Ik denk dat het tijd wordt voor een nieuw beeldscherm. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 18:05
Ik denk dat dat wel zal meevallen aangezien het laptop is en voor de rest alle foto's perfect weergeeft..

Deze foto http://www.mobile-review.com/review/image/samsung/s8300/photo/photo14.jpg heeft allemaal dwarse strepen hoor bij mij.. ook als ik hem apart download en bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
poekman schreef op donderdag 02 april 2009 @ 18:30:
Ik denk dat dat wel zal meevallen aangezien het laptop is en voor de rest alle foto's perfect weergeeft..

Deze foto http://www.mobile-review.com/review/image/samsung/s8300/photo/photo14.jpg heeft allemaal dwarse strepen hoor bij mij.. ook als ik hem apart download en bekijk.
Deze wel, maar de andere allemaal niet bij mij.

Achja, wat maakt het ook uit. Hij maakt gewoon behoorlijke foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden

wel in een donkere/schemerige omgeving, en hij heb alleen een led flits, geen xenon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die hun telefoon nu al willen updaten dit kan check:
http://www.gsmhelpdesk.nl...iewtopic.php?f=21&t=14674

Daar staat de uitleg.
2e bericht is voor de Samsung S8300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Als je naar de datum kijkt zie je en lees je dat mobile review een een pre-release telefoon heeft gebruikt en er hardware- en softwarematig dingen kunnen veranderen met de daadwerkelijke retail versie. De foto kwaliteit is te vergelijken met de Pixon hij moet zelfs iets betere image processing hebben, maar de camera module is hetzelfde. Dus foto kwaliteit is gewoon goed als je naar de begin-post gaat staat er ook een linkje naar gsm arena die sample foto's hebben gemaakt op een nieuwere firmware, wat al een heel verschil is. Ik spreek ook uit eigen ervaring, alhoewel je wel vaak een bewogen foto hebt.... Misschien een kwestie van oefenen.

Btw iemand ook ervaringen met streaming video's die er niet uitzien???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
zijn er mensen die deze phone via hi.nl hebben gekocht, zoja, zit er een simlock/branding op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 11:55:
[...]

Als je naar de datum kijkt zie je en lees je dat mobile review een een pre-release telefoon heeft gebruikt en er hardware- en softwarematig dingen kunnen veranderen met de daadwerkelijke retail versie. De foto kwaliteit is te vergelijken met de Pixon hij moet zelfs iets betere image processing hebben, maar de camera module is hetzelfde. Dus foto kwaliteit is gewoon goed als je naar de begin-post gaat staat er ook een linkje naar gsm arena die sample foto's hebben gemaakt op een nieuwere firmware, wat al een heel verschil is. Ik spreek ook uit eigen ervaring, alhoewel je wel vaak een bewogen foto hebt.... Misschien een kwestie van oefenen.

Btw iemand ook ervaringen met streaming video's die er niet uitzien???
ja ik, streaming is erg vies! ik krijg het niet goed, snelheid zou voldoende moeten zijn maar ook de resolutie die door youtube gestuurd wordt is te laag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
Maar even een kleine review van mij, voor review over wat de telefoon allemaal kan is het beter als je deze even leest.

Ik heb deze telefoon sinds vorige week. Ik mocht al 4 maanden een nieuwe telefoon uitzoeken, maar geen een mobiel trok echt mijn aandacht. Toen ik bijna de handdoek in de ring wilde gooien en maar een sim only abo te nemen met mijn oude D900, kwam deze S8300 voorbij.

Ik heb nog nooit met een touchscreen gewerkt, maar het werkt over het algemeen erg goed. Als ik dan iemand zie zitten tikken met zijn nagel op z'n Omnia, denk ik dat dit was beter werkt. Je kan gewoon met je vingertop op het scherm klikken, en in 99% van de gevallen doet het toestel wat je wil. Soms wil het met de widgets weleens wat moeilijker gaan. Een nadeel van het touchscreen (maar dat zul je met alle touchscreens hebben) is dat je op een gegeven moment wel veel vingervegen en afdrukken gaat zien. Aangezien ik daar nogal precies in ben, haal ik meerdere keren per dag wel even het scherm langs mijn mouw of iets om het scherm weer schoon te krijgen.

Het scherm zelf is een AMOLED. Verschrikkelijk helder en scherp. Ik heb video's erop gezet en deze lopen heerlijk soepel en scherp.

Zoals eerder vermeld doet het scrollen door de widgets soms wat raar (de balk schiet weer terug naar boven). Wat ook ergernissen kan opleveren is het aanklikken van kleine buttons in je browser, of kleine invulschermpjes in de navigatie (ik heb Nav4All gedownload). Je moet dan soms 5 keer tikken voordat je de goeie hebt. In het geval van de navigatie denk ik dat dit komt omdat het programma niet geoptimaliseerd is voor touchscreen telefoons.

Het smsen met deze telefoon werkt ook perfect. Mocht je niet kunnen wennen aan het toetsenbord op het scherm, kan je altijd nog het uitschuifbaar toetsenbord gebruiken. Wanneer je aan het einde van het intoetsen van je sms wat wil veranderen (woordje toevoegen ofzo), is het wel lastig je cursor net daar te krijgen waar je wil. Dan mis je een richtingstoets zoals op mijn oude D900 wel.

De foto zijn voor zover ik ze kan beoordelen erg netjes, voorbeeld foto's zijn er genoeg te vinden, dus oordeel daar vooral zelf over. Het is en blijft een telefoon, dus foto's van een digitale camera zullen altijd wat beter blijven.

De browser in de telefoon werkt zoals ik had verwacht. Redelijk snel met 3G, makkelijk adressen invullen en makkelijk favorieten toevoegen en bereiken. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij past hij de tekst op het scherm niet aan zodat er geen tekst buiten het beeld valt. Hierdoor blijf je weleens kloten met het in- en uitzoomen en 'vegen' over het scherm.

Als laatste dan nog wat over de MP3 speler. Je krijgt er in ear oordopjes bij, en als je deze uiteindelijk goed in hebt is het geluid echt goed. Ik ben redelijk audiofiel maar ik was aangenaam verrast door de kwaliteit van het geluid. Verwacht absoluut geen wandelende discotheek, maar ik kan deze telefoon best gebruiken als alledaagse MP3 speler.

Pluspunten
- Scherm (AMOLED), verschrikkelijk helder en mooi om te zien.
- Touchscreen werkt over het algemeen erg lekker. Ook goed met 1 hand te bedienen
- Uitgebreide mogelijkheden (Google diensten, navigatie mogelijkheden, liedjes herkennen van de radio, goede browser)
- Design (maar dat is persoonlijk)

Minpunten
- Snel vingerafdrukken op het scherm
- Batterij snel leeg bij gebruik internet en navigatie (een dag)
- Trilstand van de telefoon niet erg sterk. (Heeft nog meer iemand hier last van, vaak voel ik 'm niet trillen als ik loop en de telefoon zit in mijn broekzak)
- Inkomende sms venster (de melding dat je een nieuwe sms hebt) nogal lastig te bedienen.

Voor vragen, stel ze gerust, ik weet niet hoe snel ik antwoord maar ik doe mijn best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Rong,

Ik heb de ultra touch inmiddels 1 week in bezit. Ik heb een vraagje over de agenda

Is het mogelijk om je eerst volgende afspraak ook op je gsm "bureaublad" te zien???
Er staat bij mij wel een kader (dit is het logo met ! uit de widgetsbalk) met daar in "geen agenda items", terwijl er diverse items zijn ingevoerd.

Ook werkt bij de de widget voor de verjaardagen niet zijn hier meer mensen tegen aangelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met de agenda.. sowieso raar dat je maar 300 afspraken erin kan zetten en dan te bedenken dat ik een sdhc van 16 gig erin heb zitten! Ook dat uitroepteken bij de widgets is mij volkomen onduidelijk, ik heb toch echt meerdere afspraken erin staan.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste