Dit is na 1 week, waarin ik geen tijd heb gehad veel dingen uit te zoeken, ik verwacht dat
ik veel dingen kan verbeteren, of workarounds kan vinden.
Ook heb ik weinig gebelt nog, dus daar kan ik eigenlijk nog niets over zeggen.
voordelen:
+Touchscreen werk best goed in de meeste gevallen, misklikken gebeurd niet veel
+Java GMail applicatie werkt goed

+Java applicaties die ik geprobeerd heb draaien altijd.
+Alarmen voor de hele week, onbeperkt(handig bij flex-werk-week)
+Lekker groot scherm, duidelijke scherpe mooie fonts
+Mooie weergave van video, lekker groot scherm, alleen een beetje choppy
+kalender, to-do en afspraken is fijn werken(geen ervaring met PC-sync)
+erg mooi geluid uit de speakers. Ringtones klinken erg goed. (ik ben SE W810i gewend)
+10 snelkeuzes uit contactpersonen die je vaak belt.
+support voor de universele MicroSDHC standaard, fijn voor je portemonnee als je van SE vandaan komt
Nadelen:
-Nog geen sneltoets gevonden om naar de te zoeken contacten te gaan
-SIM contacten en telefoon contacten allebei zichtbaar, dubbele zichtbare entries is irritant.
-geen icoon voor mobiele nummer of waste nummers voor een contactpersoon, een gemiste kans.
-Een bevestigingsscherm dat overal lang blijft staan en niet weg te klikken is.
-Soms lange wachttijden tussen wisselen menu's, erger nog: de klicks die je maakt worden opgeslagen in een buffer tijdens het wachten, hierdoor gebeuren onverwachte dingen. Dit is HET verschijnsel dat irritatie opwekt bij eye candy.
-Batterij is matig/slecht, het beste om iedere dag even laden.
-Scrollen horizontaal is langzaam, hopelijk brengt een firmware update soelaas.
-Ingebouwde RSS reader is wegens weinig tekst en lastig scrollen niet handig. Ik zoek een geschikte java applicatie hiervoor. Vooral bij de nieuwsfeed van tweakers heel irritant.
(het liefst 1 die geen horizontale scrolling vereist)
-Tijdens horizontaal scrollen heb ik het scherm continu ingedrukt(logisch), maar het scherm springt wel na een aantal seconden op zwart. ZWAAR IRRITANT en ondoordacht.
-updaten van firmware kan niet via officiële weg(of wel?)
Ik heb
hier een manier gevonden die een beetje aanvoelt als hacken, wat ik helemaal niet wil, gewoon de officiële LG firmware.
-Lukte niet meteen een backup te maken van telefoon gegevens "communicatiefout"
-Java Games zijn vaak afhankelijk van echte knoppen, in de praktijk vaak onspeelbaar, standaard games liggen mij niet.
Ik wil graag een tetris achtig spelletje, quadrapop was heel leuk, lumines vind ik geniaal.
-touchscreen icm keuzemenu met een pratende computer(bijvoorbeeld ABN-AMRO saldo) is best "uitdagend". Dit komt door de auto-lock van het touchscreen tijden het bellen.
-In de browser/RSS reader, bij het invullen van een URL, kan ik niet naar landscape view met qwerty.
Deze telefoon heeft heel veel potentie een goede telefoon te zijn. Misschien dat ik na een aantal weken wennen en veel uitzoekwerk hier goed mee kan leven, en dat veel dingen beter worden hierdoor, moet ik toch concluderen dat een telefoon zo goed is als zijn software, en de software is niet zo goed doordacht, slim en intuïtief als Sony Erricson.
Ik moet met deze telefoon 2 jaar doen wil ik geen geld uit hoeven te geven voor een nieuw SIM-lock vrij toestel. Ik zoek een hoesje om dit te kunnen realiseren. iets met veel rubber
Trivia: Als ik straks een echt smart-touch-phone ben ik wel lekker gewend aan de pros en cons van "touch"