Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilecowboys.nl/images/upload/LG-KP500-a.jpg

Specificaties

Merk / Type
Merk LG
Type KP500
Model Candybar
Kleur Black, Brown, Gold, Silver
Gewicht 89 g.
Afmetingen (H x B x D) 106.5 x 55.4 x 11.9 mm.

Netwerk
GSM netwerk EDGE, GPRS, GSM
Netwerk frequentie 850, 900, 1800, 1900

Data- / gegevensoverdracht
Bluetooth v2.1 with A2DP
IR-link Nee
Wi-Fi (WLAN) Nee
USB 2.0
Fax / Data N/A

Display
Hoofddisplay Color TFT touchscreen
Kleuren scherm 256000 kleuren
Grootte 76.2 mm.
Resolutie 240 x 400 pixels
Cover display Ja

Geheugen
Intern geheugen 48MB
Uitbreidbaar geheugen 8GB (16GB volgens GSMArena)
Geheugen slot Ja
Opslagmedium MicroSD

Prestaties
Batterij Li-Ion 900 mAh (Inner pack)
Stand-by tijd 350 uur
Gesprekstijd 3.5 uur

Bellen
Tril-functie Ja
Foto ID Ja
Beltonen MP3, Polyfone

Camera
Camera Ja
Megapixels 3.15 megapixels
Maximale fotoresolutie 2048x1536 pixels
Digitale zoom Nee
Optische zoom Nee
Autofocus Nee
Flitser Nee
Video opnemen Ja
Tweede (front) camera Nee

Messaging
SMS Ja
MMS Ja
T9 tekstvoorspelling Ja
E-mail Ja
Internet browsing Ja

Entertainment
FM radio Ja
Java Ja
Audio speler AAC, MP3, WMA
Video speler 3GP, MPEG4

Functies
Beltonen toevoegen Ja
Organizer functies Alarm, Organizer, Document viewer (DOC, XLS, PDF)
Video call Nee

Overige bijzonderheden
Auto-rotate
Built-in handsfree
Games
Motion sensor
On-screen QWERTY keyboard
Handschrift herkenning bij mail/SMS
Voice memo
WAP

Review
GSMArena.com
Mobile-phones-uk.org.uk

Tips & Trucs

MP3 Speler
De Cookie heeft de vervelende eigenschap om niet standaard de volgorde van een album aan te houden. Wel kunnen de nummers op adtum, type of naam gesorteerd worden via Mijn Media/Mijn Geheugenkaart/Mijn geluiden. Truc is om de bestandsnamen te voorzien van een voorloopnummer: 01-naam.mp3. Het is even bewerkelijk, maar dop deze manier krijg je in ieder geval een mooi overzicht.

Video Speler
Beeldbestanden (films, series clips etc.) afspelen op de Cookie kan in 3GP en MP4 formaat. Het converteren hiernaartoe kan met diverse al dan niet gratis programma's. Tot nog toe gaf Total Video Converter 3.14 het beste resultaat, maar ook Super (c) deed het goed. Dit zijn de instellingen voor Total Video Converter 3.14:

Kies onder Convert to het tabblad "Video File" en kies voor de MPEG4 MP4 container.

Audio settings
- Channel : Double Channel
- Codec : aac
- Sampling Rate : custom 441000
- Bitrate : custom 128
- Volume : vrije keuze

Video settings
- Codec : xvid
- Frame Rate : custom 24
- Bitrate : custom 512

Video Resize
- custom 400X240
- Aspect 16:9

Memory Card:
dit toestel is geschikt voor MicroSDHC kaartjes. Officieel tot 8gig, maar volgens GSMArena kan 16gig ook. Een 8gig Kingston (japan) class 4 kaartje werkt iig perfect.

Firmware
Toestellen in Nederland zijn voor zover bekend voorzien van v10b of v10c firmware. Dit is te checken via instellingen/telefoon instellingen/toestel. Op diverse fora wordt gesproken van een v10d en v10n versie die een aantal problemen op zou lossen, maar volgens LG is er nog geen nieuwe firmware ter beschikking voor de Cookie. Het zou gaan om verschillende "brandings" en niet om nieuwere firmware. De v10d en v10n versies zouden beter presteren dan de v10b en v10C versies en op het internet zijn verschillende manieren te vinden om e.e.a. te bewerkstelligen.

Maar dit is natuurlijk geheel voor eigen risico!

Various
- Als je een item uit een lijst (vb. films, muziek, contacts) wilt lezen dat niet geheel op de display past, hou dan de regel ingedrukt en de tekst gaat scrollen. Let wel, als je je vinger hierna optilt, opent het item zich. Om dit te voorkomen kan je je vinger ervanaf schuiven.

- Je kan switchen tussen de profielen "stil" en "normaal" door de "volume down" toets even ingedrukt te houden. Dit kan ook door in het "bellen toetsenbord" de # toets ingedrukt te houden (zoals ook bij meerdere gewonde telefons het geval is).

- Door in het hoofdscherm in het bovenste gedeelte te klikken, kom j e in het status overzicht van de telefoon. Hier kan je naast de status zien, ook de mp3speler aanzetten en vooral je bluetooth aan en uit zetten.

- Als je vanuit je berichten overzicht een smsje vanuit één van de mappen opent, kan je door over het scherm van rechts naar links en vice versa te schuiven door de volledige smsjes bladeren.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 11:06 . Reden: Bluetooth naar 2.1 gewijzigd (specs LG Site) thanks JarlSX ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het verbaasde mij dat er nog geen topic was over deze leuke budget-touchscreen.

Ik ben hem momenteel volop aan het ontdekken, en hoop dat er meer mensen zijn die hier hun bevindingen en/of vragen.

(Dit is mijn eerste topic, dus alle feedback is welkom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 19:44
Persoonlijk vind ik de cookie gewoon een kloon van de Renoir met wat functies verminderd en weggelaten... Een soort nèt niet telefoon. Echt lelijk is hij niet maar ik hoef hem niet te hebben iig.

Wat ik me wel afvroeg, hoe is het geluid van de mp3-speler op de cookie? Beetje te doen qua volume? (iets wat ik dus echt mis op mijn Bang & Olufsen samsung phone..)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dat het een net-niet telefoon is ben ik het niet mee eens.
Het is een cheapere versie van de Renoir idd en spreekt dus een geheel andere doelgroep aan.

Het zusje van m'n vriendin heeft 'm sinds vandaag, meisje van 14, dolgelukkig natuurlijk!

Vandeweek post ik wel een hands-on ervaring, want ik wil 'm toch even bekijken, al is 't maar, omdat zij 't wil!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wackoz schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 19:49:
Persoonlijk vind ik de cookie gewoon een kloon van de Renoir met wat functies verminderd en weggelaten... Een soort nèt niet telefoon. Echt lelijk is hij niet maar ik hoef hem niet te hebben iig.

Wat ik me wel afvroeg, hoe is het geluid van de mp3-speler op de cookie? Beetje te doen qua volume? (iets wat ik dus echt mis op mijn Bang & Olufsen samsung phone..)
Klopt, inderdaad een soort van "uitgeklede" renoir, maar dunner lichter en voor velen voldoende. Voor mij gaat het om bellen sms'sen, film kijken en muziek luisteren in de trein, en af en toe een spelletje. Hiervoor is hij prima. Navigatie heb ik in de auto en internetten op de mobiel heb ik niet nodig (maar kan wel, alleen niet supersnel)

Qua geluid vindt ik hem met de juiste hoofdtelefoon prima, het bijgeleverde setje heeft nauwelijks bas. Wel even via eBbay een verloopje aanschaffen. Het volume is prima. De speaker van de telefoon is niet veel (kan wel hard qua volume). Wat ik wel mis is een zelf in te stellen equalizer, maar wellicht dat men daar in de firmware eens iets mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 17:37
Er komt ook al weer een opvolger aan, de Cooky (nee, geen typfoutje)
http://www.engadgetmobile...cookie-with-bad-spelling/
Deze krijgt ook HSPDA en een T-DMB tuner, als eerst komt er een Koreaanse versie, later komt er ook één voor Europa (Natuurlijk zonder de T-DMB tuner), hij krijgt ook een variatie op de S-Class UI.
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadgetmobile.com/media/2009/03/lg-cooky-ofc.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door M-en-M op 11-03-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo te zien komt er ook een cameraatje in de voorkant van de Cooky (+ HSPDA = Video-call), en meer mogelijkheden met widgets. Externe Stylus (de ruimte moet ergens vandaan komen) en een verwachte prijs van €300,-. So far for the budget phone...voor dat geld zijn er denk ik interessantere mogelijkheden.

hier nog wat info: http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=6037
en http://www.gsmarena.com/l...class_and_3g-news-823.php

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2009 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 20:17:
[...]Qua geluid vindt ik hem met de juiste hoofdtelefoon prima, het bijgeleverde setje heeft nauwelijks bas. Wel even via eBbay een verloopje aanschaffen. Het volume is prima.
hmmm, dus met een headset met draad is het geluid wel goed?
dus zou mijn HBH-DS970 dan toch niet compatible zijn...

@TS: volgens gsmarena.com heeft de Cookie bluetooth v2.1 met A2DP

Jarl

[ Voor 7% gewijzigd door JarlSX op 15-03-2009 17:48 ]

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zoals ik al zei heeft 't zusje van 'n vriendin hem, 14 jaar oud en dolgelukkig met haar touchscreen toestel!
En gelijk heeft ze! Het is een leuk apparaatje, simpel vormgegeven en voor de rest niet zo interessant.
Enige aparte feature is dat de stylys horizontaal in het toestel zit geplaatst ipv verticaal wat 'normaal' is.

Menu's zijn afgrijselijk lelijk qua icons en ook voelt de telefoon niet heel snel aan..

M'n vriendin heeft een Samsung F480 en die reageert al 10x sneller, laat staan de iPhone (die ik zelf gehad heb)

Maar voor zo'n kind is het genoeg! Telefoon is wel lekker compleet imho, BlueTooth, FM-radio, 3MP camera en een mp4-spelertje. Schermpje heb ik qua kwaliteit niet goed kunnen testen, omdat ze er geen filmpjes op had staan en aan die afgrijselijke icons zie je ook niet veel. Al met al leuk toestel voor 'n bepaalde doelgroep, ikzelf zou 'm niet eens in overweging nemen, maar dat terzijde :+ Heb je niet zo'n ubertrendy mobiel nodig, buy-it!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:42

Steeffoon

Smartphone-nerd

ik ga m volgende week halen, wsnlk bij 2call.

[ Voor 30% gewijzigd door een moderator op 16-03-2009 10:05 ]

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JarlSX schreef op zondag 15 maart 2009 @ 17:34:
[...]

hmmm, dus met een headset met draad is het geluid wel goed?
dus zou mijn HBH-DS970 dan toch niet compatible zijn...

@TS: volgens gsmarena.com heeft de Cookie bluetooth v2.1 met A2DP

Jarl
@Jarl, Thanks ik heb BT aangepast. de HBH-DS970 is 2.0 ik weet niet hoe het zit met backward compatibiliteit. Bevalt dat setje een beetje. Ik ben nog naar een stereo BT setje op zoek voor erbij.

Ik vindt het geluid met draad prima, maar dat is natuurlijk ook smaakgevoelig. heb er nu een goeie Sennheizer aanzitten. Mis wel de graphic Equalizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:16

bReChThOu

Team Belgium

Mooi ding, maar ik krijg de indruk dat al die nieuwe LG's op elkaar lijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-03-2023
ik heb hem al een maand of 3 en ben er nog altijd zeer tevrede over. ik gebruik hem vooral voor sms'en en muziek en film op de bus daar is hij perfect voor met een verloopstukje en men eigen headset klinkt het gewoon goed.
Ik heb ook het probleem dat de gsm willekeurig opnieuw opstart en soms dan instellingen verliest wat best wel ambetant is maar dit zal hopelijk opgelost worden met een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:13
Mijn vrouw is ook erg blij met deze telefoon, op een groooot minpunt na. Wanneer de telefoon in haar tas zit, gaat de telefoon redelijk makkelijk van de toetsenblokkering, door het knopje aan de zijkant van het scherm. Deze hoeft maar kort ingedrukt te worden om de telefoon al van de blokkering te krijgen. En dus hebben we al redelijk wat 'broekzak'-gesprekken gehad...

Iemand een oplossing?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mdeb schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 17:35:
ik heb hem al een maand of 3 en ben er nog altijd zeer tevrede over. ik gebruik hem vooral voor sms'en en muziek en film op de bus daar is hij perfect voor met een verloopstukje en men eigen headset klinkt het gewoon goed.
Ik heb ook het probleem dat de gsm willekeurig opnieuw opstart en soms dan instellingen verliest wat best wel ambetant is maar dit zal hopelijk opgelost worden met een firmware update.
Er is een firmware v10d-05 EUR in omloop die een hoop problemen schijnt op te lossen. Via LG nederland meldt men dat er niets is, maar in de UK wordt deze wel verspreidt. Zal wel een afspraak met providers zijn vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeb
  • Laatst online: 24-03-2023
Ik heb die firmware proberen te installeren maar lukte niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:18

Rub3s

+3 , omdat het kan

ik heb de telefoon een maandje geleden ook gekocht, voornaamste reden daarvoor was dat hij relatief goedkoop was voor wat je ervoor krijgt. (130 euro voor een fancy mobieltje vind ik goed te doen :) )

nadelen zijn voor mij alleen de dingen die het mobieltje zo goedkoop maken (zoals het missen van wifi), maar echt missen doe ik zulke dingen niet.

het touchscreen bevalt me aardig goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Hallo allen,

Heb pas deze telefoon gekocht en moet zeggen dat er een paar dingetjes zijn die me tegenvallen, van die net-niet gevalletjes. Dat het nummerveld wegvalt wanneer je belt (niet handig wanneer je met nummers moet in toetsen voor keuze menu, die widgets zijn een beetje nutteloos, het automatisch draaien van het scherm en verschijnen van toetsenbord is bij sommige functies niet mogelijk. Het is verder een prima telefoon, zeker voor dit geld (en heb hem pas paar dagen, dus wen er vast aan), het is vooral de software die het op een enkele puntjes laat vallen, en dat is jammer.

Mijn grootste probleem echter is de geluidskwaliteit bij het afspelen van muziek, zowel met speaker als oortjes. Het lijkt erop alsof er bij het decoden iets fout gaat want bij lage volumen en bepaalde tonen (klassieke muziek vooral) wordt het geluid zwaar vervormd en heb ik last van veel ruis. Dit probleem ben ik nergens tegengekomen op het internet, dus.....hebben meer mensen dit probleem of is er iets mis met mijn toestel? Zou dit wel graag willen weten want vind het erg jammer.

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toestel vandaag gehaalt en ik vindt hem compleet bagger. Loopt snel vast of herstart zonder reden, breng hem morgen terug. Op het internet barst het van klachten over de zelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ammun schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 08:51:
Mijn grootste probleem echter is de geluidskwaliteit bij het afspelen van muziek, zowel met speaker als oortjes. Het lijkt erop alsof er bij het decoden iets fout gaat want bij lage volumen en bepaalde tonen (klassieke muziek vooral) wordt het geluid zwaar vervormd en heb ik last van veel ruis. Dit probleem ben ik nergens tegengekomen op het internet, dus.....hebben meer mensen dit probleem of is er iets mis met mijn toestel? Zou dit wel graag willen weten want vind het erg jammer.

Groeten!
@Ammum

Ik ontdekte pas ook een heel rare vervorming in de muziek. Ik merk het bij één CD op dit moment en het nare geluid zit in een ondersteunende accoustiche gitaar (zeer heldere klank) die gewoon kraakt.

Ik zit nog even te wachten tot ik de originele CD binnenkrijg (het was een promo) om te vergelijken en hem zelf om te zetten naar MP3, zodat ik zeker weet waar het aanligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 00:47:
Toestel vandaag gehaalt en ik vindt hem compleet bagger. Loopt snel vast of herstart zonder reden,
breng hem morgen terug. Op het internet barst het van klachten over de zelfde problemen.
Waarom heb je dan toch voor deze telefoon gekozen vraag ik me dan af... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 00:47:
Toestel vandaag gehaalt en ik vindt hem compleet bagger. Loopt snel vast of herstart zonder reden, breng hem morgen terug. Op het internet barst het van klachten over de zelfde problemen.
Deze problemen heb ik niet. Schijnt te maken te hebben met oude firmware, en wordt opgelost door nieuwe firmware te installeren. Ik heb de nieuwste en ik heb er dus geen last van. Kijk er eens naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, de meeste problemen zijn opgelost in de nieuwere v10-d firmware. Alleen jammer dat deze niet ofiicieel door LG in NL verspreid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Is daar de taal wel van in het NLD te zetten, als ik die uit de UK ga downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet zitten er vele talen in. Check anders mylgcookie-dot-com even, daar is alles over de firmwares te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Super, dank je wel.

edit:
Het blijkt dat die versie al op de telefoon van de vrouw staat... Jammer. Had toch echt gehoopt op een oplossing voor het zomaar unlocken en nummers bellen.

[ Voor 81% gewijzigd door Hmmbob op 16-04-2009 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
Heb de telefoon nu een week en moet zeggen dat ik er wel tevreden over ben :). Heb hem voor 100 euro gekocht dus hij is makkelijk te vervangen, wilde zo snel mogelijk van mijn Nokia N73 af aangezien ik Symbian een beetje zat was ivm alle bugs die erin zitten..

Dit is wel een leuk dingetje, ook lijkt het erop dat ik betere ontvangst heb als ik binnen in een café zit dan voorheen met de N73.

Ben er wel tevreden over :). Laatste keer dat ik een touchscreen telefoon had was eind 2006, een Qtek S100 had ik toen.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Is natuurlijk een geheel andere telefoon, ook al heeft die een 'touchscreen' Totaal niet te vergelijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanwitkamp
  • Laatst online: 13-08 16:09
heej is nou het ongewild opnieuw opstarten verholpen met de nieuwe firmware?
ik lees hier namelijk veel over op internet, en ik denk erover om de cookie te nemen, maar dan moet hij niet elke dag ongewild opnieuw opstarten en dingen gaan resetten... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog de (bij mij) standaard firmware v10-c en heb in twee maanden twee keer meegemaakt dat hij een spontane reset uitvoerde. Dit was bij handelingen in de agenda.

Ik gebruik hem voor bellen, smssen, agenda/wekker, muziek en film, en ik vind dat bij dagelijks gebruik van deze zaken twee resets niet echt een drama is. Anders zou ik de firmware al geupgraded hebben.

Ervaring met de nieuwe firmware heb ik niet, maar het schijnt dat de meeste problemen opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphweasel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-04 08:50
Ik ga vandaag ook mijn koekje halen :D
Kan niet wachten om er een beetje mee te spelen vanmiddag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Laatst online: 16:51
top dingetje. alleen het scherm licht op elk heel uur en half uur. iemand enig idee hoe ik dit uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphweasel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-04 08:50
@wootahH: Hmm, da's me nog niet opgevallen :S
Zal eens kijken of ik daar ook last van heb. Ben iig ook nog niet zoiets tegen gekomen bij de instellingen (terwijl ik al aardig wat ermee gekloot heb :P). Misschien verandert dat als je de "spaarstand" aan/uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanwitkamp
er is op internet wisselende info over de wekker:
werkt deze in 'stil' profiel? en als het koekje helemaal uitstaat?
ga dr denk ik binnenkort 1 halen met abo bij hi.nl :)

edit: bedankt iig voor de info die jullie hier allemaal even op wilde zetten ;)

[ Voor 19% gewijzigd door stefanwitkamp op 01-05-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil deze gsm wss ook kopen.
Ik heb nu nog een nokia 3200 maar is versleten, batterij, valt volledig uit elkaar...
Tijd voor iets anders!

Ik gebruik eigenlijk enkel sms, bellen, wekker en agenda functies...
Deze gsm lijkt mij dus wel iets :)
Enkele vragen nog:
- Slaat de gsm verzonden berichten op?
- Reageert het touchscreen snel?

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 07-05-2009 10:59 . Reden: aanhef/groeten/danken niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
@stefanwitkamp: op beide ja

@matti121: uiteraard worden verzonden smsjes opgeslagen

wat betreft het scherm, tis niet zo gevoelig als die van bijvoorbeeld de Arena, maar werkt toch prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Arena is dan natuurlijk ook een andere prijsklasse he

Het touchscreen wordt je snel gewoon veronderstel ik.
Voor de rest een goed toestel?

Kan je berichten wissen via de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Heb deze telefoon ter vervanging van mijn W890i.:P
Mijn W890i moet weer terug voor reparatie, slecht ontvangst e.d. :)
Moet zeggen dat ik tot nu toe erg onder de indruk ben van dit apparaatje,
voor 130 euro aangeschaft en gezien die prijsklasse zeker een fijne telefoon!
Of ik na de reparatie deze houd of mijn W890I weer in gebruik neem, ik weet het niet.

Maar tot zover duim omhoog voor deze cookie! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
Morphweasel schreef op donderdag 30 april 2009 @ 13:16:
@wootahH: Hmm, da's me nog niet opgevallen :S
Zal eens kijken of ik daar ook last van heb. Ben iig ook nog niet zoiets tegen gekomen bij de instellingen (terwijl ik al aardig wat ermee gekloot heb :P). Misschien verandert dat als je de "spaarstand" aan/uit zet?
nee dat was het helaas niet, ik heb hem nu teruggezet naar begin instellingen. maar hij geeft nog steeds elk half uur licht. er staat v10d firmware op. maar bij jou doet hij dat dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08 23:16
Ik vraag me nog steeds af wat voorn foto's dit dingetje maakt.. Kan iemand een foto van iemand anders zijn gezicht maken? ik heb foto's van bloemen enzo gezien, die waren erg levendig, maar wel een klein beetje ribbelig, ik vraag me af of je dat ook ziet als je een soort portret-foto maakt.

(Niet van te dichtbij natuurlijk, anders kan ie niet scherpstellen)

[ Voor 10% gewijzigd door rubbieus op 06-05-2009 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchco
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-12-2015

Dutchco

Gadget freak

Goed, na wat rondzwervingen ben ik ook uitgekomen bij de Cookie. Ik ben de 'super smartphones' ook een beetje beu en dus op zoek naar een leuk alternatief.

De Cookie nu ruim één week intensief gebruikt. Geen last van spontane resets of vastlopers. Als je echt even de tijd neemt om de Cookie te leren kennen dan is het imho een heel veelzijdige GSM!

Want neem nu bijvoorbeeld de e-mail client. Haalt keurig met intervallen m'n mail op; probleemloos. Ook Gmail loopt als een zonnetje via POP3. Heel netjes dus. Daarentegen moet je wel even goed opletten met het instellen. Vooral het 'automatisch ophalen' moet zowel in je accountinstellingen alsook in je algemene mail instellingen apart worden geactiveerd.

Het touchscreen is even wennen, maar werkt mi wel lekker vlot. De handschriftherkenning vind ik helemaal top, ook dit werkt snel en ik hoef maar héél weinig letters e.d. opnieuw in te voeren.

De agenda lijkt niet helemaal 'bug vrij', maar hier valt mee te leven. Als ik bijvoorbeeld een item wekelijks laat herhalen van 19.00 tot 20.00 dan staat er standaard in het overzicht '00.00 tot 20.00'. Het ingestelde alarm gaat dan wel weer keurig om 19.00 af. Peanuts dus, en ws met een volgende update verdwenen.

Nu luister ik nauwelijks MP3 via mijn GSM, maar ik heb er wel wat muziek opstaan. Oké, het is geen iPod maar het klinkt best redelijk, zowel via de ingebouwde speaker en de headset.

Voor deze prijsklasse biedt de 3MP camera toch wel ongekende mogelijkheden! Helaas, geen externe flitser maar verder is er werkelijk vanalles mogelijk en aanwezig. Van kaders tot witbalans. Echt prima voor snapshots onderweg als je even je SLR niet bij de hand hebt. Maar zoals ik het nu ik kan schatten kun je onder normale lichtcondities toch hele geslaagde foto's maken.

Ik gebruik ook probleemloos een 8GB geheugenkaartje. Je kunt de Cookie zo instellen dat ie automatisch gebruik maakt van het externe geheugen. Dus je foto's, filmpjes en MP3 bestanden gaan dan als vanzelf op de geheugenkaart. Geen omkijken meer naar dus.

Verder kun je al je Office documenten bekijken op de Cookie met een viewer. (XLS, DOC en PDF)

Ook zoek je tevergeefs naar supersnel internet (UMTS, HSDPA) en zul je het moeten doen met het veel tragere GPRS. Tsja, da's een persoonlijke keuze. Voor mij is vooral de e-mail mogelijkheid belangrijk en dan doet de snelheid niet zoveel terzake. Mobiel internet gebruik ik niet zoveel. Hooguit om even vlug de headlines van het nieuws te lezen of de buienradar te checken. Dat voldoet prima.

De batterij gaat bij mij tot nu toe behoorlijk lang mee. Inmiddels is de lader alweer 4 dagen niet meer uit de kast geweest en staat ie nog op 2 streepjes. Heel netjes wat mij betreft. En dat bij gemiddeld gebruik.

Kortom; ik ben een zeer tevreden gebruiker. De Cookie is geen high-end toestel (en daar is de prijs ook niet naar) maar biedt mi wel veel waar voor je geld. Zelf heb ik gekozen voor de Zilveren uitvoering, want die is toch wel héél chique. :P

Mijn mening? Een échte aanrader!

Gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
wootahH schreef op maandag 04 mei 2009 @ 13:07:
[...]

nee dat was het helaas niet, ik heb hem nu teruggezet naar begin instellingen. maar hij geeft nog steeds elk half uur licht. er staat v10d firmware op. maar bij jou doet hij dat dus niet?
oké het was schijnbaar iets met de organizer die iedere 15 min een melding gaf, aangezien ik in mijn outlook de default calander reminder op 15 heb staan, en deze bij het synchronisen naar mijn kp500 is meegekomen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:31
ben zelf ook aan het denken de cooky aan te schaffen, wil hem dan vooral gebruiken om hier en daar wat te internetten op de heen/terug reis van me werk, dus beetje op tweakers kijken onderandere, voldoet de cooky dan?

ben verder niet iemand die honderden euro's gaat neertellen voor een telefoon, gewoonweg omdat ik er veel te weinig mee doe om me geld er een beetje uit te halen.

Verder vraag ik me af of msnen en email checken een beetje goed gaat op dit ding? ( en of msn uberhaupt mogelijk is, qua applicatie of internet mobile messenger? )

[ Voor 8% gewijzigd door Scrtz op 10-05-2009 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Laatst online: 29-05-2021
Tja... je kunt er natuurlijk mee internetten, maar wanneer je hem hoofdzakelijk daarvoor gaat gebruiken, lijkt me een toestel zonder UMTS toch niet zo geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Je hebt de review op de FP al gelezen?

reviews: LG Cookie: voor een duppie op de eerste rang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
jawel en daar staat alleen dit:

De browser op de Cookie is niet slecht: de interface is duidelijk, al gaat het surfen niet bepaald snel. De Cookie is duidelijk geen internettoestel en wie uitgebreid wil internetten op zijn telefoon, kan dit toestel waarschijnlijk beter links laten liggen. Voor incidenteel gebruik, bijvoorbeeld om even treintijden te checken of te kijken of er regen in aantocht is, is de browser wel geschikt.

dat komt door de snelheid van gprs zeker neem ik aan? Is er verder dan ook maar een telefoon in de prijsrange van de cookie waar je wel goed mee kan internetten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Er komt ook nog een opvolger ofzo hea, Cooky ofzo. :o.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08 23:16
A.U.B. een beetje toevoegen dan, i.p.v. zeggen dat er een opvolger komt...

http://www.gsminfo.nl/nie...-een-opvolger-de-lg-cooky
al de LG Cooky HSDPA ondersteuning krijgen en ook een T-DMB TV tuner voor het bekijken van televisie op de GSM. Verder opvallend is dat de Cooky (ookwel LG KU9100) zal draaien op de S-Class 3D user interface.
De LG Cooky zal als eerste in juni in Korea, het thuisland van LG, worden uitgebracht voor ongeveer 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
heb m gehaald en is een leuk dingetje, alleen nog 2 vraagjes

1. Is het mogelijk landscape mode te gebruiken bij ebuddy messenger ( gedownload dus niet via site zelf )

2. Welke instellingen zijn er nodig om e-mail te kunnen ophalen via telefoon zelf van hotmail ( ofja @live.nl ) of moet dat perse via de site ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook nog apps en games te krijgen voor deze telefoon?

Zo ja, waar moet ik zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven240
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09 21:03
ik heb sinds vandaag ook de Cookie,

en heb net dit artikel gelezen en de instructies opgevolgd voor het converteren van films enz.

ik zet dit direct op mijn kaartje ( dus niet via LG suite) en als ik het kaartje dan weer in mijn LG stop
en de film wil starten zegt hij bestand niet ondersteund!

weet iemand hoe ik wel films erop kan afspelen????

EDIT: met ultra mobile 3gp converter doet hij het wel 8)

[ Voor 8% gewijzigd door sven240 op 19-05-2009 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@sven240:

Ik converteer altijd op de in de topicstart genoemde wijze, en tot nog toe geen problemen mee gehad. Maar Ultra mobile 3gp converter zal het ook goed doen.

Wil je misschien je instellingen met ons delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze telefoon ook sinds vandaag gekocht, heb alleen een irritante instelling die ik niet kan veranderen (zal wel simpel zijn maar toch). Hij maakt nu bij alles wat je intypt enz een geluidsignaal, maar dat wil ik niet, maar zodra ik het geluidsignaal uitzet heb ik ook geen beltoon meer.. heeft iemand enig idee hoe ik bel/smstonen wel luid kan laten staan, maar dat bevestigingstoontje steeds kan uitzetten?
Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:18

Rub3s

+3 , omdat het kan

menu: instellingen: touchscreen: instelling: en daar touch type uit zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Webdeveloper

Ik heb de LG Cookie nou al een maand. Ik ben best wel tevreden, maar ik baal er echt van dat er geen WiFi inzit, dan zou het een fantastische telefoon zijn. Soms heeft de LG Cookie erg irritante trekjes, ik ben even vergeten welke (ik edit m'n post later nog wel een keer).
Verder een prima telefoon voor zo'n lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven240
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 13:17:
@sven240:

Ik converteer altijd op de in de topicstart genoemde wijze, en tot nog toe geen problemen mee gehad. Maar Ultra mobile 3gp converter zal het ook goed doen.

Wil je misschien je instellingen met ons delen?
ziehier mijn instellingen voor Ultra mobile 3gp

Afbeeldingslocatie: http://i174.photobucket.com/albums/w88/sven240/ultramobile3gp.jpg

het enige probleem wat ik heb is dat de kwaliteit van films heel blokkerig is op mijn cookie
en dat het redelijk lagt. komt dit doordat het 3gp bestanden zijn?? of door mijn instellingen?

misschien dat iemand hier een oplossing voor weet?

en kan de cookie echt alleen maar 3gp en MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedygow
  • Laatst online: 11-06 12:32
Ik heb hetzelfde probleem, ik kan helemaal geen 3gp of mp4 bestanden afspelen op de cookie.
Als ik de bestanden omzet doet zegt hij dt ze niet worden ondersteund. En dat Ultra mobile programma, daar blijft de trial versie van vasthangen..

Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven240
Check je mail.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 26-05-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedygow
  • Laatst online: 11-06 12:32
Ik heb geen mail gekregen van je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 21:51

jmk

Ik heb er ook een besteld, het is een gok, maar ik hoop dat ik hier verstandig aan heb gedaan. Ik zal mn telefoon waarschijnlijk toch niet veel gebruiken, net als ik hem nu niet veel gebruik, behalve in het begin dan.
Ik ben ook heel benieuwd naar games, wat hij doet met java games op verschillende resoluties en wat het beste werkt, hoe snel dat zou gaan. Welke games wel, en juist niet geschikt zijn. Dit wordt ook mijn eerste "touch" toestel.

Ik heb ook heel benieuwd hoe video gaat met dit toestel. Dat is iets dat ik meteen ga testen als ik hem heb.
Ik gebruik trouwens MediaCoder, open source, volop in ontwikkeling. Wat ik als eerste probeer is MP4 bestanden die ik heb gemaakt voor mijn iPod Nano G4 op dit apparaatje te zetten.
Ik zal hier mijn bevindingen posten.
MediaCoder werkt met presets, kleine XML bestandjes met instellingen voor het output-bestand. Als ik tevreden ben kan ik hier die XML posten.

op mylgcookie.com staan trouwens gratis spellen, wallpapers en applicaties voor de LG cookie, volgens mij ook volledig legaal die site

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
speedygow schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:18:
Ik heb hetzelfde probleem, ik kan helemaal geen 3gp of mp4 bestanden afspelen op de cookie.
Als ik de bestanden omzet doet zegt hij dt ze niet worden ondersteund. En dat Ultra mobile programma, daar blijft de trial versie van vasthangen..

Wie helpt?
Probeer dan eens een andere encoder. SUPER bijvoorbeeld. En pruts eens met wat verschillende instellingen. Ik kan me zo voorstellen dat de Cookie geen hoge resoluties/bitrates slikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
speedygow schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:06:
Ik heb geen mail gekregen van je..
Dat was een opmerking van een moderator, gericht aan sven240.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al navigatie software erop gekregen in combinatie met externe gps ontvanger?
Ik wil het liefste Mcguider maar dat lukt niet. Maar als iemand een alternatief weet, ook graag.

Hoe installeer ik trouwens een firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:43:
Hoe installeer ik trouwens een firmware update?
Heb je de handleiding er al eens bijgepakt? Of de zoekfunctie? Hier is namelijk best wel wat over te vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 02-06-2009 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

kan iemand mij helpen? mijn lg cookie sluit zichzelf namelijk na een paar uur steeds af. er staat dan zoiets van dat de simkaart verwijdert is en ik hem er weer in moet doen, maar op dat moment zit de sim er gewoon nog in. weet iemand hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchco
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-12-2015

Dutchco

Gadget freak

Van bovenstaande heb ik ook last gehad. Controleer even of je SIM-kaart goed vast zit. Zoniet dan is dat simpel op te lossen door er een stukje papier tussen te schuiven. Dat werkt bij mij in ieder geval prima.

Vraagje;
Weet iemand waar ik het alarmsignaal van de agenda kan wijzigen? Zoek me hier al weken helemaal suf naar.

Verder; nog altijd een topper wat mij betreft!

Gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Voor de mensen die wel eens video encoderen om te kunnen bekijken op de Cookie:

Hebben jullie vloeiend beeld?
Ik heb het getest met een aflevering van een populaire serie (SD AVI, 45 minuten, 350 MB)

Ik heb zelf met mediaEnconer(open source) een movie gemaakt zoals de specificaties in de TS, en daar stond niets in over de framerate, ik heb die maar om "unchanged" gelaten.

Nu heb ik zelf het gevoel dat het aantal frames per seconde in de buurt ligt van de 16 per seconde. Niet super vloeiend. terwijl de source 23,9 is ongeveer

Het kan ook zijn dat ik het aantal frames kan converteren naar de meest optimale voor de Cookie, en dat ik daardoor een prettigere kijkervaring heb. In het slechtste geval moet ik het ermee doen zoals het nu is, en moeten mijn hersens "wennen" aan de videoweergave van mijn video's.

Ik heb trouwens getest of hij goed wilde afspelen wat ik voor de iPod Nano G4 heb omgezet, maar die 2 formaten zijn niet compatibele. Op mijn iPod ziet het er vloeiender uit, terwijl het kijkscherm op de Cookie aangenaam groter is.

[ Voor 4% gewijzigd door jmk op 15-06-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 12:02

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik heb die cookie nu een maand of 4 en moet zeggen dat ie prima bevalt. Ik wilde wel zo'n touch ding voor weinig. Ondertussen wil ik toch een toestel met o.a. snel internet en dat heeft de cookie helaas niet.

Op het soms herstarten na, moet ik zeggen dat dit een zeer geslaagd toestel is. Zeker voor het geld. En er zitten heel veel handigheidjes in, die volgens mij niet (of ik heb niet goed gekeken) in de handleiding staan.

M.a.w. heb je geen (snel) internet nodig is dit een prima apparaat.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Dit is na 1 week, waarin ik geen tijd heb gehad veel dingen uit te zoeken, ik verwacht dat
ik veel dingen kan verbeteren, of workarounds kan vinden.
Ook heb ik weinig gebelt nog, dus daar kan ik eigenlijk nog niets over zeggen.

voordelen:
+Touchscreen werk best goed in de meeste gevallen, misklikken gebeurd niet veel
+Java GMail applicatie werkt goed :)
+Java applicaties die ik geprobeerd heb draaien altijd.
+Alarmen voor de hele week, onbeperkt(handig bij flex-werk-week)
+Lekker groot scherm, duidelijke scherpe mooie fonts
+Mooie weergave van video, lekker groot scherm, alleen een beetje choppy
+kalender, to-do en afspraken is fijn werken(geen ervaring met PC-sync)
+erg mooi geluid uit de speakers. Ringtones klinken erg goed. (ik ben SE W810i gewend)
+10 snelkeuzes uit contactpersonen die je vaak belt.
+support voor de universele MicroSDHC standaard, fijn voor je portemonnee als je van SE vandaan komt :)

Nadelen:
-Nog geen sneltoets gevonden om naar de te zoeken contacten te gaan
-SIM contacten en telefoon contacten allebei zichtbaar, dubbele zichtbare entries is irritant.
-geen icoon voor mobiele nummer of waste nummers voor een contactpersoon, een gemiste kans.
-Een bevestigingsscherm dat overal lang blijft staan en niet weg te klikken is.
-Soms lange wachttijden tussen wisselen menu's, erger nog: de klicks die je maakt worden opgeslagen in een buffer tijdens het wachten, hierdoor gebeuren onverwachte dingen. Dit is HET verschijnsel dat irritatie opwekt bij eye candy.
-Batterij is matig/slecht, het beste om iedere dag even laden.
-Scrollen horizontaal is langzaam, hopelijk brengt een firmware update soelaas.
-Ingebouwde RSS reader is wegens weinig tekst en lastig scrollen niet handig. Ik zoek een geschikte java applicatie hiervoor. Vooral bij de nieuwsfeed van tweakers heel irritant.
(het liefst 1 die geen horizontale scrolling vereist)
-Tijdens horizontaal scrollen heb ik het scherm continu ingedrukt(logisch), maar het scherm springt wel na een aantal seconden op zwart. ZWAAR IRRITANT en ondoordacht.
-updaten van firmware kan niet via officiële weg(of wel?)
Ik heb hier een manier gevonden die een beetje aanvoelt als hacken, wat ik helemaal niet wil, gewoon de officiële LG firmware.
-Lukte niet meteen een backup te maken van telefoon gegevens "communicatiefout"
-Java Games zijn vaak afhankelijk van echte knoppen, in de praktijk vaak onspeelbaar, standaard games liggen mij niet.
Ik wil graag een tetris achtig spelletje, quadrapop was heel leuk, lumines vind ik geniaal.
-touchscreen icm keuzemenu met een pratende computer(bijvoorbeeld ABN-AMRO saldo) is best "uitdagend". Dit komt door de auto-lock van het touchscreen tijden het bellen.
-In de browser/RSS reader, bij het invullen van een URL, kan ik niet naar landscape view met qwerty.

Deze telefoon heeft heel veel potentie een goede telefoon te zijn. Misschien dat ik na een aantal weken wennen en veel uitzoekwerk hier goed mee kan leven, en dat veel dingen beter worden hierdoor, moet ik toch concluderen dat een telefoon zo goed is als zijn software, en de software is niet zo goed doordacht, slim en intuïtief als Sony Erricson.

Ik moet met deze telefoon 2 jaar doen wil ik geen geld uit hoeven te geven voor een nieuw SIM-lock vrij toestel. Ik zoek een hoesje om dit te kunnen realiseren. iets met veel rubber :)

Trivia: Als ik straks een echt smart-touch-phone ben ik wel lekker gewend aan de pros en cons van "touch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

Ik twijfel nog tussen de LG Cookie en de Samsung Star 8)7

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

Het lijkt er op dat het dus toch de Cookie wordt :*)

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik de nieuwste software voor de lg cookie kan downloaden? Want zit ook met verschillende problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 19:00:
Weet iemand waar ik de nieuwste software voor de lg cookie kan downloaden? Want zit ook met verschillende problemen...
Welke problemen heb jij?

Ik heb hier een artikel gelezen om hem up te graden(mooi woord he?) naar een laatste versie. Voelt een beetje vreemd aan om zoiets via commandlines te doen enzo...
Ik weet niet wat de officiële LG methode is... In LG suite II zag ik het niet.

Onder hem mom "If it ain't broke, dont fix it" doe ik het maar even niet, maar als jij het wil proberen laat dan hier alsjeblief een berichtje achter met je bevindingen, ben benieuwd.

Wat ik wel zou willen is de batterij indicator die wat betrouwbaarder is, en niet in 1 uur van 2 streepjes naar "waarschuwing" gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:27

aapelite

Do the kirby!

Mijn vriendin heeft er ook al enige tijd een, maar die begint zeer vaak uit te vallen ondertussen. Ongeveer 1x per dag is geen uitzondering. Ik lees dat er weinig updates te krijgen zijn of wat dan ook. Zou mogen verwachten dat LG wel iets zou doen aan dergelijke problemen.

Is het misschien iets met een slechte verbinding bij de batterij dat een klein beetje meer druk erop kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

aapelite schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 02:00:
Mijn vriendin heeft er ook al enige tijd een, maar die begint zeer vaak uit te vallen ondertussen. Ongeveer 1x per dag is geen uitzondering. Ik lees dat er weinig updates te krijgen zijn of wat dan ook. Zou mogen verwachten dat LG wel iets zou doen aan dergelijke problemen.

Is het misschien iets met een slechte verbinding bij de batterij dat een klein beetje meer druk erop kan helpen?
Ik had het ook, 1x per dag. Zeer irritant. Een papiertje aan de onderkant van het toestel zodat de batterijconnector goed contact maakt was de oplossing. Al 2 weken geen uitval meer gehad, eerder 2x per dag.

Je kan het ook testen: Haal het batterijklepje maar eens van de telefoon terwijl je een MP3 aan het afspelen bent op de speaker. beweeg de batterij met een klein beetje moeite naar beneden en hij valt uit. Wel slechte bouwkwaliteit als je het mij vraagt. Ik had dit probleem al na 2 weken.

Firmware zal trouwens niet helpen voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:31
Weet iemand toevallig waar ik deze kan kopen (in nederland) voor de lg cookie : http://ecx.images-amazon....I/21H-6Y2gmmL._SS400_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via ebay een soortgelijk kabeltje gekocht. Wel bij een duits bedrijf, maar het gaat prima via paypal en met kopersbescherming.

In NL alleen nog maar gezien op de markt in amsterdam ZO en waarschijnlijk is 'tie ook wel in beverwijk of op de utrechtse bazaar te krijgen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2009 15:45 . Reden: Er staan plots twee links in mijn post ?!?!? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:43:
Ik heb via ebay een soortgelijk kabeltje gekocht. Wel bij een duits bedrijf, maar het gaat prima via paypal en met kopersbescherming.

In NL alleen nog maar gezien op de markt in amsterdam ZO en waarschijnlijk is 'tie ook wel in beverwijk of op de utrechtse bazaar te krijgen.
Ons mam en ons pap willen geen paypal rekening aan maken dus dat gaat niet lukken denk ik of kun je het geld ook over maken via bankrekening kun je mij en link geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
jmk schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 23:28:
Ik weet niet wat de officiële LG methode is... In LG suite II zag ik het niet.
je moet even updaten naar LG Suite III, dat zou ie vanzelf moeten aanbieden

vervolgens kun je in het menu "Hulpmiddel" op "Upgrade van telefoon" klikken
alleen vind ie bij mij tot nu toe nog steeds geen updates, helaas
nouja, helaas, ik heb eigenlijk geen problemen met m'n toestel

als ik naar telefoon instellingen ga en "Toestel" kies, geeft ie aan dat ik versie KP500AT_V10b heb

[ Voor 5% gewijzigd door JarlSX op 24-07-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de Belgische site van LGservice staat alle info en software:
http://be.lgmobile.com/web/web.product.manualSoftwareRF.laf
Hier vindt je ook de tools om de nieuwste firmware v10d voor de KP500 NLD te installeren.
Dankzij deze versie heb ik geen spontane resets meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ tumtum100

Hé, volgens mij hebben we op mylgcookie.com hier ook al een keer over gecommuniceerd :).

De kabel die ik destijds heb gekocht in duitsland is nu ook in nederland te krijgen, als ik zo snel even kijk vanaf zo'n 12.95.

Google maar eens op HSS-H100 op pagina's uit nederland.

Als je op speurders zoekt op "LG audio kabel" vindt je zo'n kort verloop kabeltje voor 3.50.

Ik heb gekozen voor de HSS-H100 omdat je hier het (rare LG Cookie) volume mee kan regelen en een tussenkomend gesprek kunt opnemen en afsluiten.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanwitkamp
video kijken op je cookie is op zich niet heel lastig.
je moet alleen de juiste instellingen weten.
ik doe het zelf met het programma winavi mp4/3gp converter
(http://www.winavi.com/en/.../ipod-video-converter.htm)
converteren naar .mp4 op 400x240 met een framerate van 23,9 fps (24 is namelijk de max van de cookie)
bitrate op 1024 kbs volgens mij, maar dat ligt er net aan welke kwaliteit je verwacht.
CONVERTER VOEGT ONDERTITELING TOE (hardcoding) EN DE BEELDEN LOPEN VLOEIEND.
hij behoudt de aspect en converteerd rete snel (150 fps op een laptop van 2 jaar oud, cheap ass dual core met 2 GB ram, en 350 op een nieuwe(re) quad core pc met 4 GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoe moet ik dat internet eigenlijk uitzetten?

ik heb een tele2 abbo (Van die reclame waarmee je doodgegooid wordt ja ;) ) maar ik heb nu blijkbaar al 300KB aan data verstookt in een paar uur zonder dat ik ook maar weet waar precies aan, en bij tele2 is de prijs per MB mij iets te gortig.

Ik heb via het menu geprobeerd de internetprofielen te verwijderen maar dan laat hij de grps staan en doet hij alleen de mms weg....

dus in internetprofielen en toegangspunten kan ik dat niet weg krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door ArthurMorgan op 07-08-2009 22:58 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:07
Ik heb hiereen LG cookie, leuk dingetje, maar nu wil ik via LG PC Suite II internet verbinding instellen tussen mobiel en pc, zodat ik via mijn pc op internet kan en niks hoef te betalen aan bltgd. Is dit mogelijk? ik heb wat gegoogled, en bij hetinstellen van de verbinding moet je veel invullen, hoe meot ik dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
uhm, ik kreeg eindelijk een melding dat er een firmware update was. dus backup gemaakt, update gedraaid

telefoon start, vraagt om pin, die wordt geaccepteerd, en vervolgens meldt ie "usim vergrendeld"
hoe kom ik daar vanaf?

edit: lijkt erop dat hij weer gesimlocked is (had 'm laten unlocken)

dus tenzij je de telefoon hebt laten unlocken en dat niet nog een keer wil doen, niet updaten....

[ Voor 25% gewijzigd door JarlSX op 13-08-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:52
Damn de LG Cookie is nu al als prepaid te krijgen voor € 99,99 bij de Kijkshop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:02:
@ tumtum100

Hé, volgens mij hebben we op mylgcookie.com hier ook al een keer over gecommuniceerd :).

De kabel die ik destijds heb gekocht in duitsland is nu ook in nederland te krijgen, als ik zo snel even kijk vanaf zo'n 12.95.

Google maar eens op HSS-H100 op pagina's uit nederland.

Als je op speurders zoekt op "LG audio kabel" vindt je zo'n kort verloop kabeltje voor 3.50.

Ik heb gekozen voor de HSS-H100 omdat je hier het (rare LG Cookie) volume mee kan regelen en een tussenkomend gesprek kunt opnemen en afsluiten.

Succes!
Ik heb geïnformeerd naar die kabel die ze verkopen op speurders maar die meneer zei dat die daar niet goed op werkt dus die gaat niet door :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tumtum100 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 20:05:
[...]

Ik heb geïnformeerd naar die kabel die ze verkopen op speurders maar die meneer zei dat die daar niet goed op werkt dus die gaat niet door :(
Dan zou ik gewoon voor de HSS-H100 gaan. kan je elke hoofdtelefoon op aansluiten en het volume afzonderlijk mee regelen. Ik sluit hem zelfs op de stereo aan met dit kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een probleem en het ligt waarschijnlijk aan iets heel dwaas:

als ik muziek luister, kan ik niet naar het volgend liedje gaan, maar springt hij terug naar de afspeellijst. Dat gebeurt als ik op 'volgende' klik, maar ook als ik het liedje tot het eind laat spelen en gewoon wacht op het volgend nummer.

Heeft iemand dat probleem ook? Foute instellingen? Ik heb denk ik al alle mogelijke combinaties met de 'shuffle' en de 'repeat' geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolallard
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-08 15:42
Weet iemand misschien hoe je muziek kunt luisteren via bluetooth stereo headset.

Telefoongesprekken afspelen met headset lukt wel maar muziek afspelen niet.

ik heb nieuwe firmware erop gezet namelijk versie v10d.

Heeft iemand een oplosssing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:44:
Heb een probleem en het ligt waarschijnlijk aan iets heel dwaas:

als ik muziek luister, kan ik niet naar het volgend liedje gaan, maar springt hij terug naar de afspeellijst. Dat gebeurt als ik op 'volgende' klik, maar ook als ik het liedje tot het eind laat spelen en gewoon wacht op het volgend nummer.

Heeft iemand dat probleem ook? Foute instellingen? Ik heb denk ik al alle mogelijke combinaties met de 'shuffle' en de 'repeat' geprobeerd...
Als ik een afspeellijst maak, en vervolgens afspeel, werkt het bij mij wel naar behoren.

Op welke manier benader je het nummer dat je gaat afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kleine kick;

Ik heb ook een LG cookie, sinds februari dit jaar. Hij bevalt me opzich prima, alleen begint nu de "coating" los te laten. Zeg maar vlak boven de plek waar je stylus zit, laat zowel links als rechts van de grijze rand (ik heb de zwarte variant cookie) de zwarte coating los, waardoor je kleurverschil krijgt. Hebben meer mensen hier last van?
tumtum100 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 16:53:
Weet iemand toevallig waar ik deze kan kopen (in nederland) voor de lg cookie : http://ecx.images-amazon....I/21H-6Y2gmmL._SS400_.jpg
Oh! Ik heb er een tijd terug zo 1 gekocht via speurders.nl. Ik weet de verkoper even niet meer, maar ik vond 'm door te zoeken op "headset adapter".

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2009 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Heb sinds kort deze telefoon. Werkt goed, alleen reset hij bij sommige MP3's spontaan zodra ik het nummer start :( Hebben meer mensen hier last van gehad? Misschien dat het met de bitrate te maken heeft ofzo. Firmware versie is v10d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:00

FlyEragon

Alien Monkeys

Voor een prikkie een cookie gehaald, begrijp ik nou goed dat het heel makkelijk is om jar bestanden/games te installeren met pc suite ? Dat ging bij mn vorige samsung toch een stuk lastiger.. Zijn er ook handige programma's en widgest beschikbaar voor de cookie ? Heb er nog niet zoveel mee kunnen spelen, morgen maar eens verder uitdiepen :P

Iemand een idee of het mogelijk is om de 'oplaad' led te gebruiken voor gemiste oproepen/sms'en.

[ Voor 12% gewijzigd door FlyEragon op 03-10-2009 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Laatst online: 09-09 09:16
Mensen, ik heb een probleem met mijn LG Cookie. Hij blijft na opstarten op het logo hangen. Op de 1 of andere rare manier. Als je de rode knop ingedrukt houdt, wil hij af en toe nog verder doorstarten. Een flash heeft niet geholpen. Heeft er iemand anders nog een idee?

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Is het mogelijk om de irritante T9 voorspelling voor SMS uit te zetten ergens ? Heb er lang naar gezocht maar niks gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

FlyEragon schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:04:
Is het mogelijk om de irritante T9 voorspelling voor SMS uit te zetten ergens ? Heb er lang naar gezocht maar niks gevonden
Als je ook maar een klein beetje zoek, dan had je het 'T9' knopje kunnen vinden tijdens het typen van een bericht. Als je daar het virtuele toetsenbord krijg, zie je aan de rechter kant zo'n knopje....

En, T9 is niet irritant. Alleen moet je je er heel eventjes in verdiepen. Op het moment dat je begrijp hoe zoiets werkt, is het alleen maar makkelijker. Voor iedereen, zelfs voor mijn moeder.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Ginz schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:51:
[...]

Als je ook maar een klein beetje zoek, dan had je het 'T9' knopje kunnen vinden tijdens het typen van een bericht. Als je daar het virtuele toetsenbord krijg, zie je aan de rechter kant zo'n knopje....

En, T9 is niet irritant. Alleen moet je je er heel eventjes in verdiepen. Op het moment dat je begrijp hoe zoiets werkt, is het alleen maar makkelijker. Voor iedereen, zelfs voor mijn moeder.
Omdat ik mijn toestel altijd meteen kantel ( voor QWERTY toetsenbord) heb ik het nooit gezien :P T9 is irritant omdat het de meeste woorden niet kent en bovendien de toetsaanslagen minder snel gedetecteerd worden, zonder T9 typ ik nu veel sneller _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enkele dagen krijg ik ontvangsbevestiging die niet kloppen. (je kunt instellen dat je een melding (popupje) krijgt als je smsje bij de ontvangede telefoon is aangekomen)
Dan sms ik naar Piet en dan krijg ik een ontvangstbevestig die meld dat Jan mijn sms heeft ontvangen.

Verder zag ik vandaag voor de tweede keer een groep sms'je bij mijn verzonden berichten met de datum van vandaag die eigenlijk van heel lang geleden zijn.
Iemand dit ook gehad?

MP3'tjes waar hij spontaan van reset heb ik ook al meegemaakt (telkens dezelfde) en hij geeft bij mij ook om de zoveel minuten licht :s Ik zal outlook eens checken zoals iemand suggereerde.

Hoe is het inmiddels met de firmware? al veel goede/slechte ervaringen met upgraden?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2009 16:40 . Reden: iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Laatst online: 10:22
Als hij reset bij het afspelen / switchen van mp3tjes , dan staat er te veel muziek op.
Want ik had er aardig wat muziek op staan , en nu heb ik er hele dot vanaf gehaald en nu heb ik geen spontane resets meer dus waarschijnlijk werkt dat wel :D

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Pagina: 1 2 Laatste