[Airport] Altijd connectie, soms even geen nieuwe connecties

Pagina: 1
Acties:

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 21:10

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Situatie
Ik heb (o.a.) een iMac C2D (10.5.6) en een MacBook (10.5.6) via Airport verbonden naar mijn router (ExperiaBox KPN IPB).
De machines staan ~5 meter van de AP vandaan welke op G-mode staat. Snelheden zijn prima.

Probleem
Ongeveer 3x per uur stopt de iMac met het ophalen van nieuwe sites: alle dataverbindingen blijven gewoon doorgaan (downloads, Spyke e.d.), maar een nieuwe search in Google geeft uiteindelijk een "Page cannot be displayed". Na ~3 minuten is alles weer de oude en kan ik gewoon weer internetten.

Wat ik heb gedaan
  • OpenDNS gebruikt
  • DNS Cache geflushed
  • Syslogs bekeken; hier staat niets bijzonders in
  • Tijdens een 'dood' moment Airport uit/aan. Dit werkt soms
  • De Router gereset; werkt wel maar om dat nu 3x per uur te doen..
  • NAT table van de router leeg gegooid.
Eigenaardigheden
  • Tijdens het 'dode' moment kan ik nog wel niet op mijn router komen
  • Tijdens het 'dode' moment kan ik www.tweakers.net wel niet pingen, maar een 'dig' geeft uiteindelijk aan dat t.net niet gevonden kan worden.
  • De PS3, iPhone en MacBook hebben nergens last van
Wie helpt? Want ik wordt er echt knetterbek van 8)7 :X

EDIT: Pingen van mijn modem/t.net werkt dan ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door zAo op 09-03-2009 14:40 ]

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
welke browser(s)? met welke instellingen?

Dit topic al gelezen: [AirPort op Macbook] verbinding verslechterd steeds

[ Voor 50% gewijzigd door joeltje op 09-03-2009 07:48 ]

Ik heb niets te melden.

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Het probleem is helaas browser onafhankelijk: Safari 3, 4b, Firefox en Caminio hebben het.

Ik gebruik zelf ook Transmission: die heb ik nu dus uit gelaten om te zien of het werkt. Dank voor de suggestie.

EDIT: Helaas; ook zonder Transmission aan gehad te hebben valt de hele verbinding weg.
EDIT2: Wanneer de verbinding dood is, geeft de netwerk diag het volgende weer:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbkg0002/zooi/pic/Got/apl/wlan0.jpg
Als ik vervolgens de verbinding probeer te herstellen via de wizzard, reageert het proces tijdelijk niet meer tot alles weer normaal werkt.

[ Voor 50% gewijzigd door zAo op 09-03-2009 10:29 ]

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Schopje.

Is er een manier om het hele netwerkgedeelte van mijn installatie naar default te zetten? Het verwijderen en vervolgens aanmaken van mijn Aiportconnetie (in Netwerk binnen Systeemvoorkeuren) mocht niet baten.

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Helemaal niemand die een idee heeft?

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:48
Ik heb hetzelfde met mijn iMac, helaas ook nog steeds geen oplossing gevonden...

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Japsuh schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 18:59:
Ik heb hetzelfde met mijn iMac, helaas ook nog steeds geen oplossing gevonden...
Hoe gaat het met ethernet? Heb je het ook als je de iMac aan een UTP kabel hangt? Voor zover ik weet is het dan weg.

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Is er dan helemaal niemand met suggesties? ;)

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik heb het zelfde, alleen met draadloos. Had hiervoor een ander merk modem, daarmee leek het dat ik er geen last van had. Nu heb ik weer een speedtouch en zit ik weer met het probleem... met de volgende computer heb ik het probleem gehad: iBook G4, iBook G4, MacBook Pro en een MacBook... kloten zooi, zit je net pron te kijken valt de verbinding weg :p

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07-2025
Hier ook hetzelfde probleem met een Mac Mini...nog geen oplossing gevonden :(

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Welke (netwerk gebruikende) tools gebruiken jullie allemaal? Ik heb heel erg het idee dat het aan Skype, Transmission of SabNZBd ligt bijv.

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ik draai ook skype, maar het blijft opgelost....

Ik heb niets te melden.

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:48
zAo schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:48:
[...]

Hoe gaat het met ethernet? Heb je het ook als je de iMac aan een UTP kabel hangt? Voor zover ik weet is het dan weg.
Mijn computer staat een beetje ver weg, dus dat lukt niet. Ik heb wel de channel van de router veranderd en heb nu veel minder vaak problemen.

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Japsuh schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 08:19:
[...]
Mijn computer staat een beetje ver weg, dus dat lukt niet. Ik heb wel de channel van de router veranderd en heb nu veel minder vaak problemen.
Ik heb ook een paar andere channels gebruikt en gescant op de gebruikte channels in de omgeving, maar veel maakt het helaas niet uit.

Laten jullie je Mac altijd slapen? Wanneer ik hem helemaal uitzet lijk ik er veel minder last van te hebben namelijk.

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07-2025
De Mac gaat hier altijd in sluimerstand, en aan Skype - alleen - kan het niet liggen aangezien ik dat niet kan gebruiken (geen micro-ingang) :) Hier komt 't probleem meestal voor als ik gewoon aan het surfen ben (Firefox)

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Hier precies het zelfde. Het vage is ook dat alle verbindingen gewoon blijven bestaan.

Niemand een (rigelreuze) suggestie?

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Update:
Ik heb dmv Geektool de syslog meelopen. Hierdoor merkte op dat het probleem zich altijd direct voordoet na de volgende melding:
code:
1
Mar 18 19:47:08 iMac /usr/sbin/ocspd[1630]: starting

Uit de manual van ocspd haal ik het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
DESCRIPTION
     ocspd performs caching and network fetching of Certificate Revocation Lists (CRLs) and Online Certificate Status Protocol (OCSP)
     responses. It is used by Security.framework during certificate verification. Security.framework communicates with ocspd via a pri-
     vate RPC interface. When Security.framework determines that a CRL is needed, or that it needs to perform an OCSP transaction, it
     performs an RPC to ocspd which then examines its cache to see if the appropriate CRL or OCSP response exists and is still valid.
     If so, that entity is returned to Security.framework. If no entry is found in cache, ocspd obtains it from the network, saving the
     result in cache before returning it to Security.framework.

Het proces heeft dus wel degelijk iets te maken met het netwerkverkeer.

De files kan ik niet openen omdat het een "Mac OS X Keychain File" is.

Iemand die meer weet van ocspd?

Edit: Het starten van ocspd in debug geeft geen output. Het proces wordt steeds gestart als mijn mail wordt opgehaald (xs4all POP3 en Gmail IMAP).

[ Voor 5% gewijzigd door zAo op 18-03-2009 22:00 ]

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Nog een schopje om te zien of iemand nog suggesties heeft :$

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Alle processen nagelopen, geprobeerd om dagen zonder Mail.app en Transmission te doen, maar helaas. Diskrepair, BT uit: het mag allemaal niet baten.

Wie heeft een set van commando's om het probleem bloot te leggen als mijn iMac in een 'dood moment' zit?

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:08
YC heeft een vergelijkbaar probleem: \[MacBook/iMac] Internet probleem. Helaas staat in dat topic ook geen oplossing.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Bekend probleem.. volgens mij alleen met late '08 alu macbooks (bij jou ook het geval?).

Mac support forum staat vol met deze topics, een echte oplossing is er volgens mij niet al lijkt het bij sommigen te helpen de bestanden "com.apple.internetconfig.plist" en "com.apple.internetconfigpriv.plist" te verwijderen uit NAAM/bibliotheek/preferences/

Succes!

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Burning_acid schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:56:
Bekend probleem.. volgens mij alleen met late '08 alu macbooks (bij jou ook het geval?).

Mac support forum staat vol met deze topics, een echte oplossing is er volgens mij niet al lijkt het bij sommigen te helpen de bestanden "com.apple.internetconfig.plist" en "com.apple.internetconfigpriv.plist" te verwijderen uit NAAM/bibliotheek/preferences/

Succes!
Thanks voor de tip, die ga ik eens proberen.
Oveirgens heb ik een 2e generatie iMac 20" (C2D White zeg maar).

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Helaas. Mocht niet baten.

Andere nieuwe ideeën iemand?

EDIT
Airport uitgezet en overgegaan op UTP. Wat blijkt: probleem doet zich daar (nu?) ook voor! |:(

[ Voor 47% gewijzigd door zAo op 31-03-2009 11:21 ]

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Heel raar! Ik heb nu een Fritz!Box en het probleem is weg! Met een Speedtouch wireless modem heb ik het probleem, met een accesspoint van Belkin en een wireless modem van Fritz!Box is het probleem weg!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ik weet niet welke Experiabox je hebt, maar wat bij mij altijd goed werkt is de NAT-table leeg te gooien. Ik heb dat siemens ding en die heeft , zeer weinig ruimte voor NAT entries. Meestal doe ik dit eens in de 2 dagen icm een reboot.

Ik heb trouwens een MacBook pro ,maar voor de rest ervaar ik dezelfde problemen.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Pagina: 1