Situatie
Ik heb (o.a.) een iMac C2D (10.5.6) en een MacBook (10.5.6) via Airport verbonden naar mijn router (ExperiaBox KPN IPB).
De machines staan ~5 meter van de AP vandaan welke op G-mode staat. Snelheden zijn prima.
Probleem
Ongeveer 3x per uur stopt de iMac met het ophalen van nieuwe sites: alle dataverbindingen blijven gewoon doorgaan (downloads, Spyke e.d.), maar een nieuwe search in Google geeft uiteindelijk een "Page cannot be displayed". Na ~3 minuten is alles weer de oude en kan ik gewoon weer internetten.
Wat ik heb gedaan

EDIT: Pingen van mijn modem/t.net werkt dan ook niet.
Ik heb (o.a.) een iMac C2D (10.5.6) en een MacBook (10.5.6) via Airport verbonden naar mijn router (ExperiaBox KPN IPB).
De machines staan ~5 meter van de AP vandaan welke op G-mode staat. Snelheden zijn prima.
Probleem
Ongeveer 3x per uur stopt de iMac met het ophalen van nieuwe sites: alle dataverbindingen blijven gewoon doorgaan (downloads, Spyke e.d.), maar een nieuwe search in Google geeft uiteindelijk een "Page cannot be displayed". Na ~3 minuten is alles weer de oude en kan ik gewoon weer internetten.
Wat ik heb gedaan
- OpenDNS gebruikt
- DNS Cache geflushed
- Syslogs bekeken; hier staat niets bijzonders in
- Tijdens een 'dood' moment Airport uit/aan. Dit werkt soms
- De Router gereset; werkt wel maar om dat nu 3x per uur te doen..
- NAT table van de router leeg gegooid.
- Tijdens het 'dode' moment kan ik nog wel niet op mijn router komen
- Tijdens het 'dode' moment kan ik www.tweakers.net wel niet pingen, maar een 'dig' geeft uiteindelijk aan dat t.net niet gevonden kan worden.
- De PS3, iPhone en MacBook hebben nergens last van
EDIT: Pingen van mijn modem/t.net werkt dan ook niet.
[ Voor 3% gewijzigd door zAo op 09-03-2009 14:40 ]