[MacBook/iMac] Internet probleem

Pagina: 1
Acties:

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:23

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Ik heb een beetje een vreemd probleem op zowel m'n iMac (Tiger) als op m'n MacBook (Leopard). Beide aangesloten op een Airport Extreme.
Beiden resp. bedraad en draadloos (via een N verbinding) aangesloten.
AE is via een Home AV Plug (netwerk over het stopcontact) verbonden met een Experia Box van KPN (internetplusbellen).

In zowel Safari als FF heb je de volgende verschijnselen (waarbij ik overigens tot in de treure geprobeerd heb om de cache etc te legen):

Sommige pagina's laden prima en blijven dat doen. GoT bijvoorbeeld als moest ik die op zowel de iMac als MacBook wel met enig geduld benaderen. Duurde 2 weken en daarna was het goed.

Andere pagina's laden eerst niet, dan een beetje dan helemaal zonder problemen.
Soms gaan die pagina's daarna om de zoveel tijd weer slecht laden en dan opeens helemaal niet meer.
Na een minuut of 10 werken ze meestal weer om daarna een uur of dag of zlefs weken later weer van voren af aan beginnen.

Google heeft hier een handje van. Flickr en Picasa pagina's idem.

Soms laden pagina's maar half. YouTube laadt wel de filmlinkjes e.d, maar niet de thumbnail.
Permanent niet.
Google Maps laadt alles behalve de maps, maar is onlangs aarzelend begonnen met werken.

De AEX is al eens vervangen geweest door een andere router, maar ook daar hetzelfde verschijnsel.
De HomeAV Plug is een andere serieuze verdachte. Beide kastjes zitten weliswaar op dezelfde groep en direct in een stopcontact, maar kunnen wel onderhevig zijn aan storingen.
(alhoewel volgens de software de lijnkwaliteit goed was)
Er zit echter zo'n selectief patroon in de problemen, dat ik het me niet kan voorstellen dat de HomeAV Plug dat veroorzaakt.

Iemand nog suggesties?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Ik heb echt precies hetzelfde probleem en ben er nog steeds niet achter wat het is... |:(

Iemand??????

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kunt die HomeAV plug er toch gewoon eens tussenuit halen. Voor de draadloze verbinding lijkt me dat totaal geen probleem en dan weet je direct of de HomeAV de boosdoener is.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters of modbus apparaten (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Verwijderd

probeer het eens zonder homeAV plug, die deed bij mij namelijk ook raar

Verwijderd

Na alles geprobeerd te hebben (OpenDNS, caches legen, opnieuw instellen, etc, ben ik op drastische maatregelen overgegaan. Ik heb mijn Macbook helemaal opnieuw geïnstalleerd, en wat denk je…..nog steeds hetzelfde probleem. (wist ik in ieder geval dat het niet aan mijn Appletje lag).

Daarna, als laatste redmiddel, heb ik mijn Experiabox teruggezet naar de fabrieksinstellingen en toen…juist, probleem verholpen! Dus om een of andere onverklaarbare wijze gaat er in de EB na een tijdje iets fout en communiceert hij niet goed meer met mijn MacBook Pro, terwijl de overige PC’s, zowel met kabel als draadloos, gewoon door blijven draaien… heel vreemd.

Ik meld dit, om iedereen te bedanken voor het meedenken en anderen die dit probleem ook heen een stap verder te helpen.

Gr,
Bob

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:08
M'n ouders hebben thuis ook internetplusbellen met een Experiabox en die hebben op de PC precies hetzelfde onverklaarbare probleem. Overigens helpt bij hun, het uit- en weer aanzetten van de EB :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
dank voor de antwoorden. d:)b
Zal eens gaan kijken of het herstarten van de EB soelaas biedt.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
toch weer een kick.

het aan en uitzetten van de EB werkt op zich wel, maar soms maar voor 5 minuten.
Ik zit nu wederom met het probleem dat Google niet wil laden. En als het laadt en ik doe een zoekopdracht op afbeeldingen, dan laadt 90% van de thumbs niet.
Ik word er eerlijk gezegd een beetje kriegelig van en het kan er bij mij ook slecht in dat ik vanwege het hebben van InternetPlusBellen en de Experiabox dit soort gezeik heb.
Wellicht dat ik met deze kick nog wat mensen vind die eenzelfde probleem ondervinden.

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:38
Mij lijkt het een DNS probleem en dus idd bij de experiabox te liggen, probeer eens een openDNS ip address in te vullen. https://www.opendns.com/smb/start

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 21:10

zAo

GPLv2 Fanboy

Hier precies het zelfde probleem met en iMac en Experia Box.

Ik heb de Experiabox op Wireless G-Only gezet en nu lijkt het verholpen te zijn (is niet meer voorgekomen).

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 21:10

zAo

GPLv2 Fanboy

zAo schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 16:30:
Hier precies het zelfde probleem met en iMac en Experia Box.

Ik heb de Experiabox op Wireless G-Only gezet en nu lijkt het verholpen te zijn (is niet meer voorgekomen).
Toch niet; Google blijft gek doen.

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
ik kwam gisteren deze reactie tegen:
Herby in "\[osx?] google.com ineens niet meer te be..."
Ik heb hier ook wel eens last van , ik persoonlijk maak gebruik van de Gigaset Experiabox, en ik leeg altijd de NAT table (status > internet ). Dit samen met een reboot lost een hoop problemen op. Uit het blote hoofd heeft het iets te maken met de kleine tabel waardoor grote aantallen connecties op een bepaald moment niet echt lekker meer lopen. Precieze uitleg moet ik jullie even schuldig blijven.
bovenstaande acties helpen idd (met name het leeggooien van de NAT table, alleen rebooten of de modem aan/uit zetten dus niet).
Zaken laden opeens weer normaal en vooral snel.
Uit het topic waar bovenstaande reactie vandaan komt blijkt dat meerdere mensen met InternetPlusBellen het probleem hebben.
Ben nu maar van plan dit toch eens bij KPN te melden, wellicht dat ze dan van hun kant e.e.a. kunnen proberen om het probleem structureel op te lossen.

(moet ik wel even goed nadenken hoe ik het probleem ga formuleren zodat ik niet in een oneindige discussie beland waarin mij uitgelegd wordt dat het probleem bij mij ligt vanwege browser/OS/bekabeling/geografische ligging van m'n huis etc)

Pagina: 1