[AirPort op Macbook] verbinding verslechterd steeds

Pagina: 1
Acties:

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-12-2025
Na een reinstall van mijn OS X systeem op mijn Macbook heb ik vreemde problemen met mijn draadloze internet verbindingen.

Op 2 verschillende draadloze thuisnetwerken heb ik nu een verbinding die zo traag is als ik weet niet wat. Verbindingen met Transmission lopen steeds op en daarna weer helemaal af en vallen zo nu en dan gewoon 2 seconden helemaal weg.

Alleen op het schoolnetwerk die met een certificaat werkt heb ik dit niet maar de enige reden die ik kan bedenken is doordat het school netwerk zoveel internet verbinding aan kan dat het mijn kleine consumptie niet zal vertragen.

Ik ben dus bang dat er iets schijnbaar de draadloze internetverbinding zit te verstoren want ik kan nu met moeite deze post plaatsen vanwege het wachten van ongeveer 30 seconden op elke pagina, als hij uiteindelijk wel laadt..

Dit thuisnetwerk draait op WPA en het andere op een WEP versleuteling en beiden vertonen het probleem terwijl er voor de reinstall geen enkel probleem was.

Iemand een idee?

EDIT: de problemen schijnen voor zover ik op dit moment kan zien te verdwijnen wanneer Transmission uit staat, maar deze download lang niet op de maximum snelheid en laat het internet ook gewoon wegvallen schijnbaar, normaal nooit problemen mee gehad. Ook de andere pc's verbonden op dit netwerk krijgen dan ontzettende lagg wanneer Transmission draait.

[ Voor 47% gewijzigd door zer0l op 02-03-2009 01:27 ]

In retrospect, it was inevitable

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Wat voor modem / router gebruik je? Veel modems voor thuisgebruik kunnen niet zoveel verbindingen tegelijk aan. En Transmission is heel goed in veel verbindingen tegelijk openen. Ik heb hier Telfort internet, en als ik Transmission teveel connecties (dat zijn eigenlijk je peers) tegelijk laat openen dan wordt de modem traag of reboot soms zelfs uit zichzelf.
Het lijkt mij in elk geval meer een probleem van je modem in eerste instantie dan van je Mac.

Hier stond achterhaalde informatie…

• zer0l
Gebruik op dit moment een SpeedTouch.. Maar nu schijnt opeens Transmission niet meer te werken zie hieronder:

PS. nooit problemen gehad met Transmission en deze router en zoveel peer connecties stonden toen gewoon op standaard..

Ben er nu al enige tijd mee bezig want ik wil gewoon Transmission blijven gebruiken maar het wil maar niet, op mijn huidige thuisnetwerk beweerd Transmission nu ook dat de Port die hij gebruikt Closed is. Dit deed hij hiervoor altijd automatisch goed, nu kreeg ik hem zelfs na handmatig forwarden niet open! Ook al andere port nummers geprobeert na het lezen van een wiki Transmission..

Iemand iets waarmee ik weer wat kan uitproberen op Transmission weer te fixen, ik download nu niet meer boven de 2,0 kb!?

Verwijderd

Welke versie van MacOsX heb je geinstalleerd?
Ik weet dat er namelijk net een nieuwe Apple AirPort Client Update 2009-001 uit is, check hiervoor ff meuktracker. Had namelijk de zelfde problemen.

• zer0l
Tot nu toe draait hij inderdaad zonder problemen, met of zonder Transmission aan blijft de verbinding gewoon stabiel :)!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Vreemd, ik had precies hetzelfde probleem, zelfs na het volledig updaten van het systeem na de reinstall, dus ook de airport update 2009-1...

Nog eens los geinstalleerd, nu hopen dat het weg is....

Ik heb niets te melden.

Verwijderd

Heb zelf het probleem gehad dat de verbinding heel zwak wordt (1 streepje), waardoor ik mn airport uit en aan moest zetten. Nu heb ik in Transmission het aantal verbindingen op 1000 gezet, en sindsdien verlies ik de verbinding helemaal en moet ik de router (Experiabox van KPN) rebooten.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Bedoel je dat je bereik compleet verdwijnt of dat je niet meer kan verbinden? In het tweede geval ligt het echt aan het aantal connecties, voor een simpele router zijn 1000 connecties erg veel. Mijn ADSL modem doet vaak een spontane reboot als ik een torrent start die meer dan 1000 peers heeft. :)

Hier stond achterhaalde informatie…

Pagina: 1