[LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen (deel 1)

Pagina: 1 ... 10 ... 29 Laatste
Acties:
  • 612.352 views

Onderwerpen

Alle 76 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik twijfel op dit moment tussen 2 compleet verschillende tv's:

de Philips 32pfl9604 en de Samsung UE32B6000 (met LED). In de winkel (MM) lijkt de Samsung een scherper beeld te hebben. Ook het design vind ik mooier dan van de Philips.De Samsung is veel dunner. Echter koop ik liever een Philips, over het algemeen ben ik daar tevreden over. Het voordeel van de Philips is dat hij veel meer functies heeft (net-tv, dlna, ambi-light). Ik ben overigens niet van plan de ambi-light te gebruiken ivm de plaatsing van de tv die niet tegen de muur komt. Voor mij is de beslissing echt een 50/50. Kan iemand mij helpen met iets zinnigs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 20:50

PK

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:28:
ik twijfel op dit moment tussen 2 compleet verschillende tv's:

de Philips 32pfl9604 en de Samsung UE32B6000 (met LED). In de winkel (MM) lijkt de Samsung een scherper beeld te hebben. Ook het design vind ik mooier dan van de Philips.De Samsung is veel dunner. Echter koop ik liever een Philips, over het algemeen ben ik daar tevreden over. Het voordeel van de Philips is dat hij veel meer functies heeft (net-tv, dlna, ambi-light). Ik ben overigens niet van plan de ambi-light te gebruiken ivm de plaatsing van de tv die niet tegen de muur komt. Voor mij is de beslissing echt een 50/50. Kan iemand mij helpen met iets zinnigs?
Samsung b7000 kopen, daar kan zelfs mkv's mee afspelen met srt. Dlna bij Philips heb ik niks positiefs over gehoord en aangezien je ambilight niet gaat gebruiken is de keuze niet zo moeilijk lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PK schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:51:
[...]

Samsung b7000 kopen, daar kan zelfs mkv's mee afspelen met srt. Dlna bij Philips heb ik niks positiefs over gehoord en aangezien je ambilight niet gaat gebruiken is de keuze niet zo moeilijk lijkt me.
Daar heb je gelijk in. Alleen het punt is dat de B7000 van Samsung een stuk duurder is. De B6000 daarentegen is van vergelijkbare prijs met de 32pfl9604. Is het inderdaad waar dat de Samsungs avi mét .srt spelen? Ik kijk namelijk veel gedownloade avi's met ondertitels via usb via mijn dvd-speler. Direct usb op de tv zou ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philips heeft ingebouwde automatische ondertitels, als er signaal is op pagina 888 verschijnt er automatisch ondertitels op het scherm. Heeft de samsung dit bijv ook

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2009 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 20:50

PK

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:04:
[...]

Philips heeft ingebouwde automatische ondertitels, als er signaal is op pagina 888 verschijnt er automatisch ondertitels op het scherm. Heeft de samsung dit bijv ook
Maak je een grapje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
Ik kwam na mijn studieverlof terug in de winkel, en al dat moois dat stond te wachten :)
alle backorders zijn uitgeleverd,
32" 8404 , 37" 8694, 42" 8694, 32" 7694(speciale series voor exellent, hebben een glazen voet in plaats van de plastieken)

De 8 serie is een mooi design, zeer fijn, en ligt van beeld redelijk dicht bij de 9000. de 7 oogt in het echt wel beter dan op foto, maar toch is het niet zo strak met de uitstulping onderaan...

als ze wat verder afgeregeld zijn zal ik nog eens bevindingen posten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Voordat je in paniek raakt, deze automatische ondertitels zijn aan of uit te zetten in het menu. Voor mijn gehoorprobleem is deze functie wel handig. Zo kan ik zappen van kanaal naar kanaal zonder teletekst steeds aan of uit te zetten.

offtopic: ik heb je per ongeluk gequoted, weggehaald aangezien dit geen vraag aan jou was maar aan eenieder die hier in topic reageert.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2009 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:27:
Ik zag gisteren een LED lux van samsung bij MM. Ik neem aan dat dit de veel besproken OLed Scherm is? Nu zie ik dat Philips die ook gaat krijgen aldus de startpost, waarom wacht niemand daarop? Het beeld zou vele malen beter zijn en energiezuiniger?
Samsung doet het handig met de marketing maar het is GEEN OLED. Het is puur LCD met een LED backlight ipv CCFL. Niks magisch aan, behalve dan dat veel van die panels local dimming doen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Weet iemand hier hoe het zit met de 32PFL5404 ? Het ding stat niet in de pricewatch, ook niet op kieskeurig, maar staat wel op de philips website, en ik ben hem ook bij een tweetal winkels tegengekomen.. (Redcoon heeft 'm op voorraad zeggen ze, en de plasma-discounter heeft hem op de website staan, maar niet voorradig)

Is deze tv zo slecht leverbaar of nog niet uit? Of wil iedereen alleen de (duurdere (uiteraard)) full-hd versie verkopen (de 5604)?

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@nietniks

Het scherm van samsung is inderdaad een normale lcd tv maar dan met led als backlight ipv ccfl. Philips heeft op dit moment daar de 9803 voor en de komende 9704 serie krijgt dit ook weer, maar dan weer iets uitgebreider.

Het samsung scherm maakt gebruik van led's langs de buiten rand die in een plaat schijnen die het vervolgens omzetten tot een nagenoeg egaal verlichte plaat. Voordeel is dat de tv hierdoor dunner kan zijn nadeel (voor zo ver men dit vind) is dat local dimming haast onmogelijk wordt. De led's bevinden zich immers langs de buiten rand en iets alleen in het midden van het scherm dimmen is dan lastig.

LEDS zijn punt intensief en kunnen dus zeer felle kleuren leveren, maar natuurlijke kleuren zijn dat niet zo zeer. Het beeld kan dus op je af springen maar persoonlijk vind ik het beeld dan niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:04:
Nu ik mijn eigen reactie zo lees, lijkt het alsof ik zeg "als ik de aan/uit knop indruk floept de tv aan of uit :o ".

Even voor de onwetenden tussen jullie, Philips heeft een techniek waar je voor kan kiezen automatisch, zonder teletekstknopje in te drukken en ook nog eens pagina 888 te selecteren, te laten verschijnen mits er ondertitels worden uitgezonden. Zo kan je snel van kanaal naar kanaal gaan en als er ondertitels worden uitgezonden verschijnt dit automagisch op het scherm en kan je daarna doorzappen zonder teletekst uit te zetten.

Hebben de andere merken dit ook overgenomen van Philips of is Philips nog steeds de enige met deze techniek?

@Calvinhobbes en Exerion bedankt voor jullie reacties ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2009 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 22:33
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:12:
[...]

Nu ik mijn eigen reactie zo lees, lijkt het alsof ik zeg "als ik de aan/uit knop indruk floept de tv aan of uit :o ".

Even voor de onwetenden tussen jullie, Philips heeft een techniek waar je voor kan kiezen automatisch, zonder teletekstknopje in te drukken en ook nog eens pagina 888 te selecteren, te laten verschijnen mits er ondertitels worden uitgezonden. Zo kan je snel van kanaal naar kanaal gaan en als er ondertitels worden uitgezonden verschijnt dit automagisch op het scherm en kan je daarna doorzappen zonder teletekst uit te zetten.

Hebben de andere merken dit ook overgenomen van Philips of is Philips nog steeds de enige met deze techniek?

@Calvinhobbes en Exerion bedankt voor jullie reacties ;)
M'n cheap-ass Nokia DVB-C decodertje heeft dat ook ;)
Ik ga toch wel voor de 37PFL8404 denk ik. Ik bestel 'm waarschijnlijk binnen nu en twee weken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:00
Zijn er ondertussen nog meer hier mensen die de Philips 42PFL8404H gekocht hebben? Ik heb in dit topic tot nu toe van één iemand kunnen zijn positieve ervaringen kunnen lezen, maar zou ook nog graag wat ervaringen willen zien/lezen/horen van andere mensen.

Ben namelijk van plan om deze tv te gaan kopen, maar zit ook nog te twijfelen tussen de Sony Bravia KDL-40W5500.
Iemand die wellicht mijn twijfels kan weg nemen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 08:23
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:04:
@nietniks
Het samsung scherm maakt gebruik van led's langs de buiten rand die in een plaat schijnen die het vervolgens omzetten tot een nagenoeg egaal verlichte plaat. Voordeel is dat de tv hierdoor dunner kan zijn nadeel (voor zo ver men dit vind) is dat local dimming haast onmogelijk wordt. De led's bevinden zich immers langs de buiten rand en iets alleen in het midden van het scherm dimmen is dan lastig.
Inderdaad stel je voor dat er een wit deel midden op het scherm is en de rest is zwart, dat ziet er dus niet uit want dan dimt hij het scherm om zwart goed te krijgen. Ik persoonlijk wil dus alleen maar local dimming led schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 08:23
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 23:02:
[...]

Super, dank. Vraagje, volgens Philips site zijn er zo´n 31 providers voor Net tv, maar daar staat tweakers niet bij. Hoe kan jij dan via je 9604/browser antwoorden??
Je kan inderdaad naar elke internetpagina gaan met NetTV. Intypen van letters is een beetje onhandig maar het went wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:55

OMX2000

By any means necessary...

Sparks.nl schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:01:
[...]

Inderdaad stel je voor dat er een wit deel midden op het scherm is en de rest is zwart, dat ziet er dus niet uit want dan dimt hij het scherm om zwart goed te krijgen. Ik persoonlijk wil dus alleen maar local dimming led schermen.
Ok, maar wat zijn momenteel (schermen die binnen nu en 3 maanden uitkomen) echt goede schermen, met diep zwart en diepe kleuren?

Dat klinkt natuurlijk als een vraag van iemand die te lui is om te zoeken. Maar ik hou nu ongeveer 1 of 2 de ontwikkelingen op LED schermen bij, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer.

Philips heeft er, in mijn ogen, qua types en mogelijkheden een chaos van gemaakt. Dan weer een 37 inch met alle nieuwste features, dan weer een 42 inch high end. Het is voor de consument echt niet duidelijker geworden.

En die onzin van ga maar kijken in een winkel, geloof ik ook niet meer in. Je moet er onevenredig veel tijd in steken om in een winkel schermen te kunnen vergelijken. Iedere keer moet je weer het winkelpersoneel overtuigen dat je je eigen bronmateriaal wilt afspelen, en je zelf de instellingen wilt doen. Dat is 2x keer leuk, maar als je een serieus schermen wilt vergelijken, gaat dat jezelf en de verkoper echt wel irriteren.

Waar het voor mij op neer komt is dat ik me beperk tot 2 merken, Samsung en Philips. Ik kijk wat zij te bieden hebben voor rond de 1500 euro. Dan lees ik wat reviews. Maar wat dus niet goed te doen is is om de 2 te vergelijken. En de conclusie die ik tot nu toe trek is dat je op fora ook niet snel antwoord op je vraag krijgt.

Het is in LED land gewoon niet zo duidelijk als in CRT tijd. Toen was het simpel, LOEWE voor mensen die het konden betalen. En andere merken, als je dat niet kon ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 42pfl9664 zou in juni uit moeten komen. Betekent dit dat ie dan al te koop is op internet of Philips m dan gaat uitleveren? Wie heeft m in bestelling staan? Ik hoor graag als iemand een leverdatum toegezegd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

OMX2000 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 01:23:
[...]
Waar het voor mij op neer komt is dat ik me beperk tot 2 merken, Samsung en Philips. Ik kijk wat zij te bieden hebben voor rond de 1500 euro. Dan lees ik wat reviews. Maar wat dus niet goed te doen is is om de 2 te vergelijken. En de conclusie die ik tot nu toe trek is dat je op fora ook niet snel antwoord op je vraag krijgt.
In jouw geval is het eigenlijk belachelijk simpel.

Als je je beperkt tot €1500 euro en Philips of Samsung, dan om je maar op 1 punt uit: een Samsung B7000 / B7020.(of een B6000, die qua scherm gelijk is, maar wat minder features heeft) Daarvan gaat de 40 inch voor rond die prijs weg. Dat is dus wel een edge lit (EL) led backlight.

Wil je toch een volledig led backlight scherm, dan zal je een beetje door moeten sparen voor de 40pfl9704 die rond augustus voor ongeveer 2000 euro verwacht wordt. De Samsung is echter al goed verkrijgbaar en ook goed in het echt te bewonderen.

Andere merken hebben ook wel volledige led backlight schermen (Sony X4500 serie vanaf 46 inch, Sharp volgens mij ook) maar die opereren in een compleet andere prijsklasse.

Waar je eventueel ook nog naar zou kunnen kijken is de Philips 42PFL9803. Een "oud" scherm (model van vorig jaar) maar wel met volledig led backlight. Gaat weg voor rond de 1900 euro.

Succes

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog betere hd tv's dan de philips 37pfl9604h die rond of liever onder de 1150 euro kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk naar de TX-37V10, het topmodel (LCD) van Panasonic. Volgende week heb ik de 32” versie in huis, dus later meer.
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 16:02:
Zijn er nog betere hd tv's dan de philips 37pfl9604h die rond of liever onder de 1150 euro kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, de correcte model naam is TX-L32V10
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:33:
Kijk naar de TX-37V10, het topmodel (LCD) van Panasonic. Volgende week heb ik de 32” versie in huis, dus later meer.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op zondag 14 juni 2009 @ 10:14:
[...]

Als je je beperkt tot €1500 euro en Philips of Samsung, dan om je maar op 1 punt uit: een Samsung B7000 / B7020.(of een B6000, die qua scherm gelijk is, maar wat minder features heeft) Daarvan gaat de 40 inch voor rond die prijs weg. Dat is dus wel een edge lit (EL) led backlight.

Wil je toch een volledig led backlight scherm, dan zal je een beetje door moeten sparen voor de 40pfl9704 die rond augustus voor ongeveer 2000 euro verwacht wordt. De Samsung is echter al goed verkrijgbaar en ook goed in het echt te bewonderen.

Andere merken hebben ook wel volledige led backlight schermen (Sony X4500 serie vanaf 46 inch, Sharp volgens mij ook) maar die opereren in een compleet andere prijsklasse.

Waar je eventueel ook nog naar zou kunnen kijken is de Philips 42PFL9803. Een "oud" scherm (model van vorig jaar) maar wel met volledig led backlight. Gaat weg voor rond de 1900 euro.

Succes
Na lange tijd dit topic te hebben bestudeerd, ben ik voor een Samsung gegaan. Misschien zijn de nieuwe modellen van Philips wel goed of zelfs beter, maar nu is er gewoon te weinig over bekend. En volgens mij is de prijs/kwaliteit verhouding van Samsung beter.

Om even deze thread te kapen: ik heb de LE46B650 gekocht. Heeft betere zwartwaarden dan de B7000 volgens cnet. 1100 pleuri. Zeer tevreden mee.

Eigenlijk is dit een tijdelijk ding, en wacht ik totdat de 1:2.35 modellen betaalbaar worden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

ppaddo schreef op zondag 14 juni 2009 @ 10:14:
[...]

Succes
Ik heb volgens volgens mij een 37 inch 9804 gezien, en ik vond het frame wel mooi en stoer. Ik vind samsung schermen er goed uit zien, maar hun frames... En augustus komt mij eigenlijk ook wel goed uit...

Bedankt voor de tip, hier heb ik wat aan. Scheelt een heel hoop bomen in mijn bos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMX2000 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:19:
[...]

Ik heb volgens volgens mij een 37 inch 9804 gezien, en ik vond het frame wel mooi en stoer. Ik vind samsung schermen er goed uit zien, maar hun frames... En augustus komt mij eigenlijk ook wel goed uit...

Bedankt voor de tip, hier heb ik wat aan. Scheelt een heel hoop bomen in mijn bos ;)
Ja, dat is waar. Die Samsung die ik nu heb is niet om aan te zien als ie uit staat :-) Heel erg 'plastic'. Ik heb ook de Philipsen gezien, en hun frames zijn zeker mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:05
crumpler schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 02:05:
Zijn er ondertussen nog meer hier mensen die de Philips 42PFL8404H gekocht hebben? Ik heb in dit topic tot nu toe van één iemand kunnen zijn positieve ervaringen kunnen lezen, maar zou ook nog graag wat ervaringen willen zien/lezen/horen van andere mensen.

Ben namelijk van plan om deze tv te gaan kopen, maar zit ook nog te twijfelen tussen de Sony Bravia KDL-40W5500.
Iemand die wellicht mijn twijfels kan weg nemen? :)
Heb sinds kort een 37PFL8404H. Ben er erg over te spreken. Krijg morgen als het goed is ook nog interactieve tv van kpn. Ben zeer benieuwd naar de combinatie. Sluit ik ook meteen Net tv aan.
De TV heeft een mooi helder en vol beeld. Duidelijke keuzeschermen en legio aansluitingen.

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 22:45
Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat de 9664 niet met ambilight 3 zijn uitgerust.
De 9704 serie heeft toch aparte maten en weer als extra led-backlight e.d..
Maar als je wel Ambilight boven wilt hebben kan dat alleen daarmee...
Niet echt boeiend maar toch jammer als je een 9664 wilt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Zoals ik al eerder vermeld heb beschik ik sinds een paar weken over een 42pfl8404. Hierover heb ik, ivm dlna/afspelen van video, wel een paar opmerkingen.

Ik heb de afgelopen week diverse malen contact gehad met Philips Customer Support (De Servicedesk) en eigenlijk is de conclusie die ik n.a.v. die gesprekken kan trekken vrij eenvoudig : De meeste codecs die de tv volgens de specs moet kunnen afspelen worden niet ondersteund. Op dit moment is het advies van de Philips medewerker dat ik (als ik me bekocht voel) terug ga naar de winkel waar ik de TV heb gekocht en daar mijn verhaal ga doen.

Het is natuurlijk te gek voor woorden dat Philips in de zijn specificaties spreekt over een groot aantal ondersteunde formaten (H264, DivX, WMV, VC1, etc) en dat hier vervolgens in de praktijk allerlei haken en ogen aan zitten.

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wie nog meer soortgelijke problemen heeft enneh..hebben jullie ook contact opgenomen met de Philips Customer Support desk?

Op het moment staan er nog een aantal vragen van mij open waar ik nog weer over teruggebeld ga worden, maar op dit moment baal ik stevig. Overigens heb ik behalve het DLNA/NETWERK gedeelte weinig tot niets aan te merken op de TV......maar goed...ik was op zoek naar een tv die DLNA goed zou ondersteunen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word helemaal gek van al die type benamingen. Ik heb nu een Philips 37PFL9603 op het oog, voor 1177 euro (webshop) en een Philips 37PFL9604H (bij bcc) voor 1400 euro. Beide zijn full HD, 37 inch, 100hz en ambilight
Die Philips 37PFL9604H ziet er nieuwer uit, hogere contrastwaarde, en DVB-C, wat de ander niet heeft. Beide modellen staan niet (meer) op de Philips website.

Bij de 37PFL9603 staat publication date van 20080407. Of dat nou Nederlandse of Amerikaanse aanduiding is weet ik niet, zou dus of in april of in juli op de markt zijn gekomen. Ik denk april.
Het zijn dus niet dezelfde tv's (wat ik eerst dacht, typfoutje van de website ofzo), maar verschillende tv's.

Iemand een idee waar het precieze verschil 'm nou in zit en welke beter is?

Edit:
Lees net de OP nog een keer goed door en daar staat de 9604 als 2009 model, dus de nieuwe versie.
Iemand al enige ervaring met of het ouwe of het nieuwe model?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2009 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrapinggoat
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-08-2023
TheVMaster schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:56:
Zoals ik al eerder vermeld heb beschik ik sinds een paar weken over een 42pfl8404. Hierover heb ik, ivm dlna/afspelen van video, wel een paar opmerkingen.

Ik heb de afgelopen week diverse malen contact gehad met Philips Customer Support (De Servicedesk) en eigenlijk is de conclusie die ik n.a.v. die gesprekken kan trekken vrij eenvoudig : De meeste codecs die de tv volgens de specs moet kunnen afspelen worden niet ondersteund. Op dit moment is het advies van de Philips medewerker dat ik (als ik me bekocht voel) terug ga naar de winkel waar ik de TV heb gekocht en daar mijn verhaal ga doen.

Het is natuurlijk te gek voor woorden dat Philips in de zijn specificaties spreekt over een groot aantal ondersteunde formaten (H264, DivX, WMV, VC1, etc) en dat hier vervolgens in de praktijk allerlei haken en ogen aan zitten.

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wie nog meer soortgelijke problemen heeft enneh..hebben jullie ook contact opgenomen met de Philips Customer Support desk?

Op het moment staan er nog een aantal vragen van mij open waar ik nog weer over teruggebeld ga worden, maar op dit moment baal ik stevig. Overigens heb ik behalve het DLNA/NETWERK gedeelte weinig tot niets aan te merken op de TV......maar goed...ik was op zoek naar een tv die DLNA goed zou ondersteunen... :+
Ik ben van plan om deze tv te bestellen, maar dit klinkt wel erg negatief.
Wat is precies het probleem met de codecs en het DLNA/netwerk gedeelte dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
scrapinggoat schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:07:
[...]

Ik ben van plan om deze tv te bestellen, maar dit klinkt wel erg negatief.
Wat is precies het probleem met de codecs en het DLNA/netwerk gedeelte dan?
Volgens de specs zou hij dus onderstaand moeten ondersteunen qua multimedia :
Multimedia-aansluitingen Ethernet-UTP5, USB
Afspeelformaat MP3, LPCM, WMA versie 2 tot versie 9.2, JPEG-afbeeldingen, MPEG-1, MPEG-2, MPEG4, AVI (DivX, DIV5, DX50, DXMF), H.264/MPEG-4 AVC, MPEG-progammastream PAL, WMV9/VC1
Op de volgende resoluties :
Computerformaten 640 x 480, 60 Hz, 800 x 600, 60 Hz, 1024 x 768, 60 Hz, 1280 x 1024, 60 Hz, 1360 x 768, 60 Hz, 1600 x 1200, 60 Hz, 1920 x 1080, 60 Hz
Videoformaten 480i, 60Hz, 480p, 60Hz, 576i, 50Hz, 576p, 50 Hz, 720p, 50, 60 Hz, 1080i, 50, 60 Hz, 1080p, 24, 25, 30, 50, 60 Hz
Als ik deze gegevens zie staan in de specs dan is het volgens mij niet heel vreemd om aan te nemen dat ik dus WMV HD en H.264 formaat films af kan spelen via de ethernet aansluiting van mijn TV. Nu moet ik zeggen dat de support meneer van Philips het compleet met mij eens was voor wat betreft de gewekte verwachting :+

Alleen blijkt nu dus dat bij wat navraag dat er in de hardware in de tv onvoldoende bandebreedte beschikbaar is tussen de UTP/USB connector en eh..de videoverwerkingschip (?). Ik moet wel zeggen dat ik hetgeen die meneer mij vertelde maar aanneem, want het klonk wel geloofwaardig. De maximale resolutie die volgens de meneer van Philips zou moeten werken zou 720P zijn. vreemd genoeg zie ik deze beperking niet in de specificaties terug te vinden is.

Kijk de overige functies van de TV zijn echt geweldig.....maar als je de tv koopt omdat hij zoveel formaten ondersteund dan zou ik hem links laten liggen. Pfff..'k had niet verwacht dat ik dat nog eens over mijn tv zou roepen. 'k denk er zelf ook over om eens met de winkel te bellen om aan te geven dat ik mij in principe genept vindt en kijken of zij een oplossing hebben.

Zijn er uberhaupt al LCD TV's die geen problemen hebben met HD video (en natuurlijk het liefst ook door Windows 7 herkend worden als DLNA device) en de formaten dus wel allemaal kunnen afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

TheVMaster schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:22:
Zijn er uberhaupt al LCD TV's die geen problemen hebben met HD video (en natuurlijk het liefst ook door Windows 7 herkend worden als DLNA device) en de formaten dus wel allemaal kunnen afspelen?
Ik geloof dat de recente serie Samsungs het vrij aardig doet wat dat betreft. linkje naar een Samsung topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aberkrom
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-02-2024
Philips wilt af van zijn 'oude' (duurdere) type t.v.'s

Dus als je zit te twijfelen om een type van vorig jaar te nemen, dan is dit misschien het zetje... Een gratis blu-ray speler of 100,- retour. http://www.promotion.phil...s/50_ambiweken_bluray.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:45:
Ik word helemaal gek van al die type benamingen. Ik heb nu een Philips 37PFL9603 op het oog, voor 1177 euro (webshop) en een Philips 37PFL9604H (bij bcc) voor 1400 euro. Beide zijn full HD, 37 inch, 100hz en ambilight
Die Philips 37PFL9604H ziet er nieuwer uit, hogere contrastwaarde, en DVB-C, wat de ander niet heeft. Beide modellen staan niet (meer) op de Philips website.

Bij de 37PFL9603 staat publication date van 20080407. Of dat nou Nederlandse of Amerikaanse aanduiding is weet ik niet, zou dus of in april of in juli op de markt zijn gekomen. Ik denk april.
Het zijn dus niet dezelfde tv's (wat ik eerst dacht, typfoutje van de website ofzo), maar verschillende tv's.

Iemand een idee waar het precieze verschil 'm nou in zit en welke beter is?

Edit:
Lees net de OP nog een keer goed door en daar staat de 9604 als 2009 model, dus de nieuwe versie.
Iemand al enige ervaring met of het ouwe of het nieuwe model?
Vriend van me heeft bij Prijstopper een 37PFL9604H voor 1200 euro opgehaald.

Ik heb sinds vorig jaar Mei een 37PFL9603D

Beide schermen bevallen uitermate goed. De verschillen kan je ook op de Philips website bekijken. Voornaamste verschillen zijn (uiteraard) het design (9604 is geborsteld alu, 9603 heeft een glossy rand) en NetTV voor de 9604 serie. Verder heeft de 9604 nog een wat betere beeldverwerkingschipset.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op maandag 15 juni 2009 @ 21:00:
[...]

Vriend van me heeft bij Prijstopper een 37PFL9604H voor 1200 euro opgehaald.

Ik heb sinds vorig jaar Mei een 37PFL9603D

Beide schermen bevallen uitermate goed. De verschillen kan je ook op de Philips website bekijken. Voornaamste verschillen zijn (uiteraard) het design (9604 is geborsteld alu, 9603 heeft een glossy rand) en NetTV voor de 9604 serie. Verder heeft de 9604 nog een wat betere beeldverwerkingschipset.
Weet je toevallig of die tv een ingang heeft voor een digitenne kaartje? Aangezien ik digitenne ga nemen en je tegenwoordig zo'n digitenne kaartje in je tv kan stoppen.. Alleen ik hoorde via via dat je daar een bepaald soort poort voor nodig hebt en ik kan zo snel niet vinden hoe dit poort heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey, dat is een dvb tuner...kijk gewoon op kieskeurig.nl en zoek bij specs naar dvb,die vind je bij digitale tuner, als die er bij staat dan kun je je digitenne kaart in de tv doen.De rest gaat vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarnold
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06 12:02
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 22:11:
Weet je toevallig of die tv een ingang heeft voor een digitenne kaartje? Aangezien ik digitenne ga nemen en je tegenwoordig zo'n digitenne kaartje in je tv kan stoppen.. Alleen ik hoorde via via dat je daar een bepaald soort poort voor nodig hebt en ik kan zo snel niet vinden hoe dit poort heet.
Heb een 37pfl9604h en Digitenne werkt prima met de CAM-module van KPN. Hou er wel rekening mee dat de CAM-module uitsteekt en daarom deel van het ambilight tegenhoudt (je verzint het niet). Gelukkig is er genoeg ambilight over om alsnog van iets moois te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jarnold schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:02:
[...]

Heb een 37pfl9604h en Digitenne werkt prima met de CAM-module van KPN. Hou er wel rekening mee dat de CAM-module uitsteekt en daarom deel van het ambilight tegenhoudt (je verzint het niet). Gelukkig is er genoeg ambilight over om alsnog van iets moois te spreken.
Oh lekker slim bedacht dan van philips. Moet je ambilight ook echt op een witte muur zien? Of kan zwart ook? Dat is namelijk weer een ander probleem waar ik tegenaan loop. De muur waar ie aan komt te hangen is zwart. De tv heb ik niet specifiek op ambilight uitgezocht, maar ik ben altijd wel gecharmeerd van lampjes en kleurtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Zohww.....heb er vanavond toch maar eens een blogpost over geschreven. Hebben meer mensen overigens vergelijkbare problemen? Ik zeg gewoon ff bellen met Philips Consumer Care...hoe meer klachten, hoe sneller ze er misschien iets aan doen.

[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 16-06-2009 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:09:
[...]

Oh lekker slim bedacht dan van philips. Moet je ambilight ook echt op een witte muur zien? Of kan zwart ook? Dat is namelijk weer een ander probleem waar ik tegenaan loop. De muur waar ie aan komt te hangen is zwart. De tv heb ik niet specifiek op ambilight uitgezocht, maar ik ben altijd wel gecharmeerd van lampjes en kleurtjes :)
Zwart absorbeert al het licht dus slechter kun je 't niet hebben eigenlijk. Hoe witter (lichter), hoe meer weerkaatsing en dus een beter effect. Ik ben bang dat Ambilight op een zwarte muur totaal niet uit de verf komt. Wit is gewoon het meest ideaal, iedere andere kleur is eigenlijk verkeerd omdat het afhankelijk van de kleur die Ambilight op dat moment uitstraalt dan altijd een deel van het licht zal absorberen waardoor je het bedoelde effect niet ziet ...

[ Voor 14% gewijzigd door Wouter! op 16-06-2009 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:09:
[...]

Moet je ambilight ook echt op een witte muur zien? Of kan zwart ook? Dat is namelijk weer een ander probleem waar ik tegenaan loop. De muur waar ie aan komt te hangen is zwart. De tv heb ik niet specifiek op ambilight uitgezocht, maar ik ben altijd wel gecharmeerd van lampjes en kleurtjes :)
Dit werkt dus voor geen meter. Mijn broer heeft een Ambilight toestel voor een bruin wit gestreepte muur staan. links toevallig een witte streep en goed effect, rechts voor een bruine streep en daar is het effect dus volledig verdwenen. Hoe donkerder, hoe minder het effect is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi
iemand hier een idee waarom deze nieuwe modellen qua muurbeugels enkel de Vogels EFW 6225 ondersteunen, en niet bvb de EFW6205 ?
Die laatste past wel op de 32PFL9613 / 32PFL9603 / en achterkant lijkt me hetzelfde...

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Tja dat verhaal van die codecs had je misschien wel kunnen weten want het is logisch dat de tv niet alles afspeelt. Maar het is zeker wel slecht van Philips dat ze dit dan wel aanprijzen op de tv.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lion
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10-2023
Ben op het moment aan het twijfelen tussen Sony KDL-46Z5500 en Philips 47PFL9664H. Het zijn, afgezien van ambilight en NETTV, vergelijkbare tv's. Echter hoor ik van mijn directe omgeving dat ik beter voor een Sony (subjectief? --> kwaliteit) kan gaan. Kan iemand vertellen of Philips kwalitatief gezien (in het algemeen) gelijk/beter/slechter is dan een Sony? Of kan het tegenwoordig per model verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:53

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Stel dat ik nu zeg dat de philips beter is. Wat heb je daar dan aan :) ? Dan zegt jouw "omgeving" kies sony en zegt een wildvreemde op GoT kies philips.

Tip dus :) : Beoordeel zelf. Ga naar de lokale mediamarkt en bekijk het scherm. Is het scherm nog niet in de showroom, dan even wachten of kiezen wat je wel al kunt bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lion
We Are Borg schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 13:02:
Stel dat ik nu zeg dat de philips beter is. Wat heb je daar dan aan :) ? Dan zegt jouw "omgeving" kies sony en zegt een wildvreemde op GoT kies philips.

Tip dus :) : Beoordeel zelf. Ga naar de lokale mediamarkt en bekijk het scherm. Is het scherm nog niet in de showroom, dan even wachten of kiezen wat je wel al kunt bekijken
Persoonlijk zou ik voor de philips gaan aangezien deze op papier meer functies heeft en dus meer waarde voor zijn geld biedt. Maar meer functies betekend niet altijd dat ze werken zoals op papier beloofd wordt (zie codec verhaal). Dan heb ik liever een tv die wat minder specs heeft maar deze wel waarmaakt (kwaliteit). Hiernaast is vooral duurzaamheid belangrijk (ben niet van plan om de 3 a 4 jaar een nieuwe tv te kopen). Ben gewoon benieuwd naar de reputatie van beide merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ,ik zal ook maar eens een duit in het zakje doen.........
Sinds Zaterdag de 37PFL9604H/12 hier thuis staan.
Alles gaat prima behalve : in de standby gaat het ding spontaan (overdag en/of 's nachts) aan.
Settings nagelopen en aangepast >> geen verbetering.
Middels de power-knop aan de zijkant kan ik dit voorkomen ,maar het hoort natuurlijk niet.

Een ander en vervelender probleem is dat hij mijn vandaag binnen gekomen WDTV HD-mediaplayer niet herkend via de HDMI-poort en wél met de composiet-kabel.... 8)7
Ik heb al contact gehad met de leverancier en philips en heb al aangegeven dat ik hem wil omruilen omdat ik al heb gezien dat meer mensen hier last van hebben maar zeker niet iedereen (het spontaan opstarten van de TV).

Overigens heb ik zowel met de mediaplayer als de TV de meest recente firmware succesvol er op gezet zonder dat het de problemen oplost.

Al met al een teleurstelling die voor mij maar weer eens bevestigd dat je beter een jaar kan wachten met zo'n nieuwe TV zodat de kinderziektes er uit zijn als dat je druk bent met dit soort geneuzel.........just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 37pfl8404 sinds vrijdag en ik kan zeggen dat ik echt super tevreden ben. Instellingen en menustructuur zit eenvoudig in elkaar en nettv werkt hier prima. (had veel trager verwacht).
Ik verbaas me echt over de beeldkwaliteit desondanks ik momenteel gewoon nog analoog signaal heb. Ook het geluid uit de boxen vind ik echt ruim voldoende.
Maar goed, misschien dat ik niks gewend ben, want ik kom van een crt tv, loewe dat wel....
En dan het ambilight, ja ik vindt dit echt fantastisch. Overdag heb je er niks aan, maar 's avond met een film is echt een toevoeging. Tijdens de film heb ik het uitgezet en dan mis je toch echt wat.
Digitaal en HD materiaal moet ik nog ondervinden.
Bestanden delen (foto's en muziek) vanaf je pc heb ik nog maar kort naar gekeken, dus daar kan ik nog niet zoveel over zeggen.
Het uiterlijk van de tv vindt ik erg mooi, zeker mooier dan de 9404 (gek genoeg). De dunne omlijsting geeft de tv echt een mooi strak (designers) uiterlijk.
Ben tot nu toe een tevreden man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@zoef40

Je kunt eens controleren of je tv de meest recente firmware heeft.
Zo niet dan eens deze updaten via een usb stick.
In een van de afgelopen updates zat onder meer een oplossing voor het spontaan aangaan 's nachts, dit is ivm updaten van epg of zo meen ik.
Met de firmware updates worden ook vaak hdmi handshake problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb1981
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-08 00:01
Voor het afspelen van div media (HD) heb ik mij maar een Xtreamer besteld.

Nu is het nog wachten tot de 42PFL9664 uit komt... Heb het aan div winkel(ketens) nagevraagd, maar waarschijnlijk ergens begin/eind juli....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb1981
Van betrouwbare bron gehoord dat ze (42PFL9664) vandaag zijn verscheept vanuit Philips... Dus zal wel niet lang meer duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lion
In sommige winkels zijn ze al beschikbaar:

Philips 42PFL9664H
http://www.kieskeurig.nl/...h/prijzen/337034/#prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws. Hoe betrouwbaar is je bron? Ik ben zeer benieuwd hoe deze er in real life uitziet. Heeft iemand hem al in bestelling staan?

Ik heb nog even een (slighty offtopic) vraag met betrekking tot het DVB-CI+ verhaal. Ik las gisteren op de voorpagina dat Ziggo Nederland 1, 2 en 3 aan gaat bieden op HD kwaliteit. Heeft zo'n aan te schaffen CAM de voorbereiding om HD te ontvangen, of zal Ziggo hier ook verschillende modellen voor op de markt brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lion
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:21:
Goed nieuws. Hoe betrouwbaar is je bron? Ik ben zeer benieuwd hoe deze er in real life uitziet. Heeft iemand hem al in bestelling staan?

Ik heb nog even een (slighty offtopic) vraag met betrekking tot het DVB-CI+ verhaal. Ik las gisteren op de voorpagina dat Ziggo Nederland 1, 2 en 3 aan gaat bieden op HD kwaliteit. Heeft zo'n aan te schaffen CAM de voorbereiding om HD te ontvangen, of zal Ziggo hier ook verschillende modellen voor op de markt brengen?
Mijn bron is gewoon de website van de webwinkels. Als je er echt zeker van wilt zijn kan je ze ook bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDHM
  • Laatst online: 10-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:21:
Heb hem al enige tijd in bestelling staan bij een gewone winkel en krijg hem a.s. maandag (22 juni) _/-\o_ .
Als je hem daar nu besteld zit er overigens wel een behoorlijke levertijd op van +/- 2 maanden dus of Philips heeft problemen met levering/productie of hij is heel populair.
Introductieprijs zit daar op 1899 en heb er 300 euro vanaf gekregen na flink onderhandelen dus als je van plan bent om hem te kopen weet je waarvoor je hem mee moet kunnen krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen een paar dagen terug bij de MM geweest in Rotterdam. Ik zag daar de 42PFL8404 voor 1150 staan en de pfl 8484 voor 1199. Ik vroeg een mdedewerker wat het verschjil was en hij kwam met dat het beeld beter was en het geluid van een 8484. Kwa beeld zag ik trouwens helemaal geen verschil. Ten 2e ik gaf hem door dat ik op internet voor goedkoper zou gaan krijgen en die gaf me door dat zei de bodem prijs hadden en at ik een buitenlandse produckt zou kunnen binnenkrijgen wanneer ik via internet zou gaan bestellen. Hoe weet ik nou of mijn Philips uit het buitenland komt of niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 11:40:
Hallo mensen een paar dagen terug bij de MM geweest in Rotterdam. Ik zag daar de 42PFL8404 voor 1150 staan en de pfl 8484 voor 1199. Ik vroeg een mdedewerker wat het verschjil was en hij kwam met dat het beeld beter was en het geluid van een 8484. Kwa beeld zag ik trouwens helemaal geen verschil. Ten 2e ik gaf hem door dat ik op internet voor goedkoper zou gaan krijgen en die gaf me door dat zei de bodem prijs hadden en at ik een buitenlandse produckt zou kunnen binnenkrijgen wanneer ik via internet zou gaan bestellen. Hoe weet ik nou of mijn Philips uit het buitenland komt of niet??
In Enschede staat de 37PFL8404 voor 1199. In Rotterdam is de 42"-versie dus goedkoper dan de 37"-versie in Enschede?

En maakt het uit dat de TV uit het buitenland komt? Er zijn gevallen waarbij dat wel wat uitmaakt ja, maar in dit geval zie ik het probleem niet en betaal ik liever zo'n 20% minder :).

[ Voor 10% gewijzigd door Wouter! op 17-06-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
[b][message=32116175,noline]Ik heb nog even een (slighty offtopic) vraag met betrekking tot het DVB-CI+ verhaal. Ik las gisteren op de voorpagina dat Ziggo Nederland 1, 2 en 3 aan gaat bieden op HD kwaliteit. Heeft zo'n aan te schaffen CAM de voorbereiding om HD te ontvangen, of zal Ziggo hier ook verschillende modellen voor op de markt brengen?
Een CAM is geen digitale ontvanger in PCMCIA formaat. Een CAM heeft alleen maar de functie om de het digitale kanaal te decrypten indien je op basis van het afgesloten abonnement gerechtigd bent om te kijken. Of je wel of niet digitale kanalen kan ontvangen hangt af van de tuner in de TV en of je HDTV kanalen kan bekijken hangt af van de MPEG chipset in de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
Ja precies. En dan nu nog wachten totdat Ziggo eindelijk komt met zijn nieuwe CI+ CAM module. Vrees dat dat helaas nog ff gaat duren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:11:
[...]

Een CAM is geen digitale ontvanger in PCMCIA formaat. Een CAM heeft alleen maar de functie om de het digitale kanaal te decrypten indien je op basis van het afgesloten abonnement gerechtigd bent om te kijken. Of je wel of niet digitale kanalen kan ontvangen hangt af van de tuner in de TV en of je HDTV kanalen kan bekijken hangt af van de MPEG chipset in de TV.
Duidelijk! dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit al eerder gevraagd maar voor mij blijft het onduidelijk. Ik twijfel tussen de Philips 32pfl9604 en de Samsung UE32B6000 en B7000. In de mediamarkt leek de Samsung een scherper beeld te hebben. Qua bleeding heb ik het niet kunnen vergelijken. Is er iemand die ook bij zijn aankoop twijfelt tussen deze modellen, of iemand die al een keuze heeft gemaakt? En zo ja, waarom? Voor mij blijft het een 50/50. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 14:30:
Ik heb dit al eerder gevraagd maar voor mij blijft het onduidelijk. Ik twijfel tussen de Philips 32pfl9604 en de Samsung UE32B6000 en B7000. In de mediamarkt leek de Samsung een scherper beeld te hebben. Qua bleeding heb ik het niet kunnen vergelijken. Is er iemand die ook bij zijn aankoop twijfelt tussen deze modellen, of iemand die al een keuze heeft gemaakt? En zo ja, waarom? Voor mij blijft het een 50/50. Bedankt!
Ga niet af op het verschil wat je in de winkel ziet! Je kunt daar pas een fatsoenlijk oordeel over hebben nadat je dezelfde bron op beide schermen hebt bekeken en als de instellingen op beide modellen allemaal juist zijn geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren bij de I'ts in de Boogaard te Rijswijk zowel de 32 als 37 inch versie van de 8404H als de 9604H gezien. De 32 inch komt erg klein over, dus ga waarschijnlijk voor of de 37pfl8404H of 37pfl9604H.
Ik moet zeggen Ik TWIJFEL nogal sterk? In mijn hoofd had ik de 8404H zitten, maar na gisteren neig ik iets meer naar de behoorlijk duurdere 9604H. Het geluid en beeld zijn bij de 9604H in mijn optiek behoorlijk beter als bij de 8404H serie en hij heeft iets betere specs. M.n. het geluid baart mij bij de 8404H wat zorgen want dat klonk een stuk minder als bij de 9604H.
Zijn er nog meer mensen die beiden types 'LCD's naast elkaar hebben zien spelen en een bepaalde ervaring of mening hierover hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:11:
[...]

- Wat simpeler voor de leek: Kan je straks met de nieuwe Ziggo CI+-CAM waarin je natuurlijk je smartcard in moet stoppen, nu straks alleen digitaal of HDTV ontvangen met bijvoorbeeld de 8404H of 9604H Philips LCD?
- M.a.w. ontvang je straks SD of HD kwaliteit met die LCD toestellen?
- Of nog anders: zit er in de Philips 8404 of 9604 een DVB-C of DVB-C HD tuner?
IK ben nog het spoor bijster als leek zijnde in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:34:
[...]

- Wat simpeler voor de leek: Kan je straks met de nieuwe Ziggo CI+-CAM waarin je natuurlijk je smartcard in moet stoppen, nu straks alleen digitaal of HDTV ontvangen met bijvoorbeeld de 8404H of 9604H Philips LCD?
- M.a.w. ontvang je straks SD of HD kwaliteit met die LCD toestellen?
- Of nog anders: zit er in de Philips 8404 of 9604 een DVB-C of DVB-C HD tuner?
Als de Philips modellen zelf een MPEG-4 AVC chipset hebben voor de weergave van HDTV dan kan je zowel SDTV als HDTV weergeven en zo niet, dan kan je alleen SDTV weergeven. In beide gevallen is natuurlijk de voorwaarde dat er een DVB-C tuner in zit om het digitale signaal via de kabel te kunnen ontvangen en een CI+ slot waarin de CI+ CAM geplaatst kan worden. Een DVB-C HD tuner bestaat niet, de MPEG chipset in de TV bepaalt uiteindelijk wat je wel of niet aan signaal types kan weergeven. Vergelijk het met codecs op je computer, als je niet de benodigde codecs hebt kan je geen video bestanden afspelen. De MPEG chipset is een hardware oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:18:
@zoef40

Je kunt eens controleren of je tv de meest recente firmware heeft.
Zo niet dan eens deze updaten via een usb stick.
In een van de afgelopen updates zat onder meer een oplossing voor het spontaan aangaan 's nachts, dit is ivm updaten van epg of zo meen ik.
Met de firmware updates worden ook vaak hdmi handshake problemen opgelost.
Calvin_Hobbes :

Ik ben er inmiddels achter dat het HDMI-probleem aan de HDMI-kabel lag............ |:(
Voor het spontaan opstarten : Philips heeft dit probleem nu ook officïeel erkend omdat meerdere mensen dit hebben en gaan dit trachten op te lossen door een firmware-upgrade.
De meest recente had ik overigens al succesvol op de TV geflashed.
Mocht dit niet lukken dan kan ik hem alsnog omruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:02:
[...]

Als de Philips modellen zelf een MPEG-4 AVC chipset hebben voor de weergave van HDTV dan kan je zowel SDTV als HDTV weergeven en zo niet, dan kan je alleen SDTV weergeven. In beide gevallen is natuurlijk de voorwaarde dat er een DVB-C tuner in zit om het digitale signaal via de kabel te kunnen ontvangen en een CI+ slot waarin de CI+ CAM geplaatst kan worden. Een DVB-C HD tuner bestaat niet, de MPEG chipset in de TV bepaalt uiteindelijk wat je wel of niet aan signaal types kan weergeven. Vergelijk het met codecs op je computer, als je niet de benodigde codecs hebt kan je geen video bestanden afspelen. De MPEG chipset is een hardware oplossing.
OK Archie dan kan ik dus opmaken uit de onderstaande specs dat in ieder geval de 37PFL9604H ook HDTV kan weergeven:
MPEG4 HDTV op de DVB-T/C-tuner*
Het Full HD-scherm heeft een breedbeeldresolutie van 1920 x 1080p. Dit is de hoogste resolutie van HD-bronnen voor de best mogelijke beeldkwaliteit. Met HDTV kunt u High Definition terrestrial uitzendingen ontvangen via de ingebouwde tuner die geschikt is voor DVB-T- en DVB-kabelsignalen voor zowel MPEG-2- als MPEG-4-formaat. Ook zonder set-top box zult u genieten van een uitzonderlijke beeld- en geluidskwaliteit.

(DVB Terrestrial*, DVB-T MPEG4*, DVB-C MPEG4*, MHEG)

De tekst van de 37PFL8404H heb ik nog niet helemaal gevonden; heb tot op heden alleen dit:
(DVB-T MPEG4*, DVB-C MPEG4* ) maar is wellicht ook afdoende om te zien dat deze HDTV aankan ???

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2009 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter! schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:06:
[...]

In Enschede staat de 37PFL8404 voor 1199. In Rotterdam is de 42"-versie dus goedkoper dan de 37"-versie in Enschede?

En maakt het uit dat de TV uit het buitenland komt? Er zijn gevallen waarbij dat wel wat uitmaakt ja, maar in dit geval zie ik het probleem niet en betaal ik liever zo'n 20% minder :).
Dat klopt. Ik heb gevraagd vanwaar dit verschil. Het blijkt dat ze nauwkeurig hun concurrenten in een straal van 5km in de gaten houden en zo op deze manier de goedkoopste in de regio willen zijn. Op dat moment was er waarschijnlijk nog geen winkel in de regio die hem goedkoper aanbood.
Nu staat ie overigens voor 999.
Tip: check s bij Foka...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

iemand toevallig al een prijsje op kunnen snuiven van de 42 en de 47pfl9704 ?

ik ben benieuwd wat de 47pfl9703 gaat doen in de prijs als het nieuwe model op de markt is gekomen. Ze blijven deze tv toch nog wel even produceren?

Momenteel is de tv van 2000 naar 1928 euro gezakt in een paar weken.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 13:55
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 00:33:
[...]

OK Archie dan kan ik dus opmaken uit de onderstaande specs dat in ieder geval de 37PFL9604H ook HDTV kan weergeven:
Het Full HD-scherm heeft een breedbeeldresolutie van 1920 x 1080p. Dit is de hoogste resolutie van HD-bronnen voor de best mogelijke beeldkwaliteit. Met HDTV kunt u High Definition terrestrial uitzendingen ontvangen via de ingebouwde tuner die geschikt is voor DVB-T- en DVB-kabelsignalen voor zowel MPEG-2- als MPEG-4-formaat. Ook zonder set-top box zult u genieten van een uitzonderlijke beeld- en geluidskwaliteit.

De tekst van de 37PFL8404H heb ik nog niet helemaal gevonden; heb tot op heden alleen dit:
(DVB-T MPEG4*, DVB-C MPEG4* ) maar is wellicht ook afdoende om te zien dat deze HDTV aankan ???
In de gebruiksaanwijzing van de **PFL8404 valt ook te lezen onder het kopje: "Kijken in HD" dat onder andere de optie is om via de geïntegreerde DVB-C tuner een HD uitzending te kijken. Ofwel, ik zou stom verbaasd zijn als dat niet lukt!

Verder hangt mijn 37PFL8404 al enkele dagen te pronken aan de muur! Wat een TV zeg ... :)! Nog weinig mee kunnen spelen aangezien we nog druk aan't klussen zijn. En heb nog geen digitale TV aangesloten, ben nu op het moment op marktplaats aan het zoeken voor een (tijdelijke) Alphacrypt CAM. Ik heb toch 't gevoel dat de CI+ CAM's nog enige tijd op zich laten wachten ... dus dan toch maar deze tussenstap :S:S:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

hey Troxel, kan je een plaatje schieten voor ons? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosTM
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:47
RoyK schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:23:
iemand toevallig al een prijsje op kunnen snuiven van de 42 en de 47pfl9704 ?

ik ben benieuwd wat de 47pfl9703 gaat doen in de prijs als het nieuwe model op de markt is gekomen. Ze blijven deze tv toch nog wel even produceren?

Momenteel is de tv van 2000 naar 1928 euro gezakt in een paar weken.
Die (42 en 47") bestaan niet: de 9704 komt in 40, 46 en 52"
Bovendien zijn deze nieuwe modellen niet vegelijkbaar met de oude 9703: de nieuwe hebben LED backlight met local dimming, dit is zeer prijzig (veel dure LED's) maar geeft een nieuwe kwaliteit LCD TV's.
Alleen de "oude" 9803 is hiermee vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 00:33:

Gezien die informatie zou ik de conclusie trekken dat beide modellen beschikken over een HDTV compatible MPEG chipset en dus in staat zouden moeten zijn om HDTV signalen weer te geven. Ook beschikken beide modellen volgens die specificaties over een DVB-C tuner om uberhaupt een digitaal SDTV/HDTV signaal via de kabel te kunnen ontvangen. Of beide modellen beschikken over een standaard DVB Common Interface (CI) slot of een Common Interface Plus (CI+) slot, is op basis van deze informatie niet af te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

JosTM schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 10:16:
[...]

Die (42 en 47") bestaan niet: de 9704 komt in 40, 46 en 52"
Bovendien zijn deze nieuwe modellen niet vegelijkbaar met de oude 9703: de nieuwe hebben LED backlight met local dimming, dit is zeer prijzig (veel dure LED's) maar geeft een nieuwe kwaliteit LCD TV's.
Alleen de "oude" 9803 is hiermee vergelijkbaar.
Ja stom van me, ik moet nog even wennen aan hun nieuwe maat voering. Ik weet dat de tv's anders zijn. Ik doe ook geen vergelijking. Maar het kan denk ik wel als de opvolger van de 47" high end tv (9703) gezien worden. Ik hoop dus ook dat de 9703 nog verder in prijs gaat zakken als het nieuwe model straks uit is.

Ik ben zelf nog niet zo enorm overtuigt van de led backlights. Er kleven ook nadelen aan. Dat de schermen een stuk dunner worden is leuk mee genomen, echter kan je jezelf afvragen welk nut het dient als je recht voor de tv zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

RoyK schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 10:52:
[...]
Ik ben zelf nog niet zo enorm overtuigt van de led backlights. Er kleven ook nadelen aan. Dat de schermen een stuk dunner worden is leuk mee genomen, echter kan je jezelf afvragen welk nut het dient als je recht voor de tv zit.
Mwah ik denk dat met de 9704 serie dat wel mee gaat vallen. In tegenstelling tot de B6000/B7000 serie van Samsung of bijvoorbeeld de ZX1 van Sony zitten de ledjes bij de 9704 recht achter het scherm. Nu zijn ledjes wel dunner dan ccfl's maar hebben nog steeds wel wat ruimte nodig. De 9704 serie gaat dus geen records breken v.w.b. de minimale dikte.

Dat van die nadelen van led backlight heeft vaak betrekking op de edge lit schermen waarover hier al een aantal malen voorbeelden gegeven zijn in welke omstandigheden die schermen gewoon technisch gezien niet goed kunnen werken (helder kader rond een donker centraal vlak bijvoorbeeld).

Ik heb nog geen volledig led backlight scherm van de huidige generatie in actie gezien, maar opzich zijn de hoge kleurwaardes die de Samsungs bijvoorbeeld hebben echt wel een stap voorwaarts t.o.v. de gangbare ccfl schermen.

Ik kan dan ook niet wachten totdat de 9704 serie op de markt komt in augustus. Het geruchtencircuit gaat overigens uit van een straatprijs van rond de 2000 euro voor de 40PFL9704.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

dat zijn best wat knaken ppaddo.. gezien een 40" toch tegenwoordig onder de 'kleinere' maten valt hehe.

Ik lees links en rechts dat bijvoorbeeld ondertiteling doffer wordt omdat het local dimming natuurlijk niet de letters fel houden en rond om de teksten dimmen. Zo heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:18:
Ik lees links en rechts dat bijvoorbeeld ondertiteling doffer wordt omdat het local dimming natuurlijk niet de letters fel houden en rond om de teksten dimmen. Zo heb ik begrepen.
Dat verschijnsel (blooming) is voor mij inderdaad een reden om geen local dimming te willen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Toevallig kom ik dit filmpje tegen.. misschien al gezien.. en anders leuk om even mee te nemen

http://www.metacafe.com/w...philips_led_backlight_tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Laatst online: 13-09 22:45
Ik denk trouwens dat de 40-9704 iets meer dan € 2000 wordt in het begin...
Als de 42-9803 nog voor €2100+ over de toonbank gaan, lijkt het me niet dat de nieuwe goedkoper wordt. Ook al is ie wel 2 inch kleiner. Eerder € 2400-2500.

Wordt toch maar een 42-9664 denk ik. Die gaan vanaf zo'n € 1600 de deur uit verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik denk dat ik het tot nu toe nog steeds houd op de 47" 9703. Hij blijft mooier dan die alu looks.. ja toch Exirion! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:29:
Ik denk dat ik het tot nu toe nog steeds houd op de 47" 9703. Hij blijft mooier dan die alu looks.. ja toch Exirion! :P
Jazeker :P Het enige dat ik jammer vind is dat de nieuwe modellen allemaal DVB-C hebben, maar aangezien ik op UPC aangewezen ben zou ik toch weinig aan zo'n ding met CI+ hebben. Ik hou m'n 9703 nog wel een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper_NH
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 16:36
jarnold schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:02:
[...]

Wat is dit nu weer? Is die CAM van Digitenne dan zoveel langer dan de Alphacrypt?
Dus de vraag is eigenlijk steekt de/een CAM altijd zover uit dan Ambilight (enigzins) verstoort is?
Is de CAM zichtbaar als je voor de TV zit?
Hoe hoog tov de plank waar de TV op staat zit die CAM eigenlijk?
Zal de CI+ CAM kleiner zijn dan de CI CAM?

Wie weet de antwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuurie
  • Laatst online: 06-05-2024
Na 2 maanden wachten vandaag deze mail gekregen!! :( :(

Beste heer,

Tot onze spijt moeten we u mededelen dat wij u niet de Philips 32PFL9604H/12 kunnen uitleveren. We hebben bericht gekregen dat Philips de levering tegenhoudt. Via serienummerregistratie is de bron van onze leveringen opgespoord. Deze leverancier is door Philips onder druk gezet, waardoor we niet meer worden beleverd op de 32PFL9604H/12

We hebben de afgelopen week intensief gezocht naar alternatieve leveranciers. Helaas kan momenteel geen enkele leverancier de 32PFL9604H/12 leveren. Dit noodzaakt ons om uw order te annuleren. Indien u al heeft betaald, wordt het aankoopbedrag nog deze week teruggestort op uw rekening.

Waarom doet Philips dit?
Philips wilt de zogenoemde 9000 serie niet via Internetwinkels met een lage prijsstrategie verkopen. Met dit beleid beschermt Philips de marge van de winkelier. Deze strategie lijkt verdacht veel op verticale prijsbinding en is verboden. Helaas staan wij hierin tegen een machtige partij als Philips machteloos.

Advies
Het is moeilijk om u een goed advies te geven. We zijn van mening dat Philips eigenlijk uw geld niet verdient, omdat Philips wil bepalen tegen welke prijs (advies € 1199,00) en bij welke winkel u een televisie koopt. Qua productkeuze is de 32PFL9604H/12 echter uitstekend. Indien u dit model echt in huis wilt hebben dan moeten we u toch adviseren om hem in de winkel te kopen en niet bij een Internetwinkel. Onze concullega’s worden namelijk ook geblokkeerd.

Indien u net zo uw buik vol heeft van Philips als ons en toch een top tv wilt, dan adviseren wij u het topmodel van Panasonic; http://www.mokio.nl/Panasonic_TX-L32V10

Excuus
We vinden het zeer vervelend dat wij de tv niet kunnen uitleveren. Zeker, omdat u al geruime tijd wacht. Wij bieden onze oprechte excuses aan en willen u bedanken voor het vertrouwen in Mokio. Dit willen wij ondersteunen met een voordeel op uw volgende aankoop bij Mokio.nl. U ontvangt bij uw volgende aankoop binnen 1 Jaar gratis de Verlengde garantietermijn van Totaal 3 Jaar.

Indien u nog vragen heeft, dan vernemen wij deze graag.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Pernot
Directeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

tuurie schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:55:

Beste heer,

Tot onze spijt moeten we u mededelen dat wij u niet de Philips 32PFL9604H/12 kunnen uitleveren. We hebben bericht gekregen dat Philips de levering tegenhoudt. Via serienummerregistratie is de bron van onze leveringen opgespoord. Deze leverancier is door Philips onder druk gezet, waardoor we niet meer worden beleverd op de 32PFL9604H/12

We hebben de afgelopen week intensief gezocht naar alternatieve leveranciers. Helaas kan momenteel geen enkele leverancier de 32PFL9604H/12 leveren. Dit noodzaakt ons om uw order te annuleren. Indien u al heeft betaald, wordt het aankoopbedrag nog deze week teruggestort op uw rekening.

Waarom doet Philips dit?
Philips wilt de zogenoemde 9000 serie niet via Internetwinkels met een lage prijsstrategie verkopen. Met dit beleid beschermt Philips de marge van de winkelier. Deze strategie lijkt verdacht veel op verticale prijsbinding en is verboden. Helaas staan wij hierin tegen een machtige partij als Philips machteloos.

Advies
Het is moeilijk om u een goed advies te geven. We zijn van mening dat Philips eigenlijk uw geld niet verdient, omdat Philips wil bepalen tegen welke prijs (advies € 1199,00) en bij welke winkel u een televisie koopt. Qua productkeuze is de 32PFL9604H/12 echter uitstekend. Indien u dit model echt in huis wilt hebben dan moeten we u toch adviseren om hem in de winkel te kopen en niet bij een Internetwinkel. Onze concullega’s worden namelijk ook geblokkeerd.

Indien u net zo uw buik vol heeft van Philips als ons en toch een top tv wilt, dan adviseren wij u het topmodel van Panasonic; http://www.mokio.nl/Panasonic_TX-L32V10

Excuus
We vinden het zeer vervelend dat wij de tv niet kunnen uitleveren. Zeker, omdat u al geruime tijd wacht. Wij bieden onze oprechte excuses aan en willen u bedanken voor het vertrouwen in Mokio. Dit willen wij ondersteunen met een voordeel op uw volgende aankoop bij Mokio.nl. U ontvangt bij uw volgende aankoop binnen 1 Jaar gratis de Verlengde garantietermijn van Totaal 3 Jaar.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Pernot
Directeur
Ik zeg doorsturen naar Kassa. Dit is toch waanzin. Ik snap best dat ze de winkeliers graag willen helpen. Maar dit is toch onzin dat je bepaalde Philips TV's niet online kunt kopen. Nu is de consument overgeleverd aan de willekeur van de traditionele winkelier om je een bepaalde korting te gunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Knap klote, maar ik denk dat deze webshop weinig te verwijten valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuurie
Klopt, deze webshop is top, zeker in het up to date houden via e-mail!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

[b][message=32125142,noline]Helaas staan wij hierin tegen een machtige partij als Philips machteloos.
Dit wordt ook we 'Behemoth' genoemd.. :(

Ik heb overigens mijn tv toen ook bij Mokio gekocht en kan niet anders zeggen dat ik meer dan prima geholpen ben. Jammer dat Philips deze agressieve houding aan neemt en voor ons bepaald waar wat te koop is en voor hoeveel. Apple praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Zeer netjes van de webshop. Wel fout van Philips....beetje vergelijkbaar met het specs issue wat ik heb (lees ff terug :+). Ze roepen nu dat het een marketing term is...dat dus al die formaten via netwerk/usb ondersteund worden..maar de helft van de formaten werkt gewoon niet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]tuurie schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:55:

Beste heer,

KNIP

Vreemd, als ik op kieskeurig kijk zie ik toch een aantal winkels die hem wel op voorraad hebben .

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2009 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
  • Laatst online: 27-11-2023

Beste heer,

...............................
Dat is mooi $()^@#$!_ :( aangezien ik aanneem dat dit ook geldt voor de Philips 42pfl9664h, vond het al raar dat mokio hem van de website had verwijderd.

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd verhaal. Heb de 37PFL9604 ook een maand of 2 geleden besteld via Mokio.nl, maar nog geen bericht gehad dat ze hem niet leveren. Hadden ook wel wat betere informatie kunnen geven als je het mij vraagt. Nu bleef het vaag en maar wachten en wachten..

Maar goed, vanaf morgen heb ik er toch eentje in m'n woonkamer staan.:) Heb hem besteld via Electro-magazijn.nl en die hebben er deze week binnengekregen. Ze hadden er overigens in een eerder stadium ook al een stuk of 4 uitgeleverd. En voor wie nog ook interesse heeft in een 37PFL9604.. Kreeg vandaag een mail van Plasma-discounter.nl dat ze er daar ook een beperkt aantal hadden ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuurie
Het verhaal mag dan wel vreemd over komen, het zal straks wel blijken wat Philips met dat serienummer verhaal bedoelt. Ik heb aan het einde van de middag kontakt opgenomen met Plasmadiscounter.nl en daar zou morgen of begin volgende week een grote levering binnen komen. Ik heb er 1 gereserveerd. Mocht ik hem geleverd krijgen dan zal ik het hier melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simmayor
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb inderdaad laatst iets gelezen, weet alleen niet meer waar, dat Philips online shops verbiedt om afbeeldingen van Philips TV's te gebruiken.

Zou er dus inderdaad op kunnen wijzen dat Philips webshops tegen aan het werken is.

(Ik heb mijn 9604 trouwens ook gewoon via een webshops gekocht)

Processor informatie -> www.cpu-info.com & www.coprocessor.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper_NH
  • Laatst online: 12-09 16:36
Skipper_NH schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:21:
[...]

Wat is dit nu weer? Is die CAM van Digitenne dan zoveel langer dan de Alphacrypt?
Dus de vraag is eigenlijk steekt de/een CAM altijd zover uit dan Ambilight (enigzins) verstoort is?
Is de CAM zichtbaar als je voor de TV zit?
Hoe hoog tov de plank waar de TV op staat zit die CAM eigenlijk?
Zal de CI+ CAM kleiner zijn dan de CI CAM?

Wie weet de antwoorden?
schop, want dreig onder te sneeuwen in de internetshop discussie, die feitelijk offtopic is imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb vandaag de bevestiging gekregen voor mijn 42pfl9664
woensdag is hij in huis.in belgie is hij vandaag op de markt gekomen.meteen gereserveerd iiiiiiii
1500 euries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb1981
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:28:
heb vandaag de bevestiging gekregen voor mijn 42pfl9664
woensdag is hij in huis.in belgie is hij vandaag op de markt gekomen.meteen gereserveerd iiiiiiii
1500 euries
Waar heb je em besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
simmayor schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:13:
Ik heb inderdaad laatst iets gelezen, weet alleen niet meer waar, dat Philips online shops verbiedt om afbeeldingen van Philips TV's te gebruiken.

Zou er dus inderdaad op kunnen wijzen dat Philips webshops tegen aan het werken is.

(Ik heb mijn 9604 trouwens ook gewoon via een webshops gekocht)
ik zei dat :)
zijn de woorden van de vertegenwoordiger, om de winkels exclusiviteit te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb vanmorgen contact opgenomen met Plasma-Discounter en het verhaal uitgelegd over de niet af te spelen videoformaten. Ze gaan dit even met Philips afstemmen en bellen me dan terug...hmm..ben benieuwd wat daar uit gaat komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voske8x
  • Laatst online: 28-02-2021

Beste heer,

Waarom doet Philips dit?

Advies

Excuus

Met vriendelijke groet,

Jeroen Pernot
Directeur
Tjah... ik heb mijn 37PFL9604H/12 voor 1200,-, gewoon bij mij in de buurt gekocht, IT's winkel.

Tip: gewoon afdingen bij een winkel. Ik kwam daar binnen, wist wat ik wilde hebben, dus heb gelijk gezegd, ik wil deze tv voor 1200,-, kan dat? Zo niet, dan ben ik weer verder. Ik zag dat de tv bij de webwinkels voor 1190 verkocht werden, van die 10 euro lig ook niet wakker.

En ja hoor, mogelijk. Hun prijs voor deze tv was rond de 1400,-. Als ik lees dat sommige de 32" voor 1200 kopen, dan is de deal wel inorde.

Dus als het via de webwinkels echt niet lukt, gewoon afdingen! En betreft garantie en problemen is het wel lekker dat de winkel in de buurt zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Voske8x schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:41:
Tjah... ik heb mijn 37PFL9604H/12 voor 1200,-, gewoon bij mij in de buurt gekocht, IT's winkel.
Ik heb zelf ook de prijs omlaag gekregen bij It's. Van anderen heb ik al vaker gehoord dat daar soms best over prijzen te praten valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
  • Laatst online: 11-09 13:31
heb net met een bedrijf gemaild en daar kan ik de 42pfl9664 meekrijgen voor 1465 euro! is wel in belgië
Pagina: 1 ... 10 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.