[LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen (deel 1)

Pagina: 1 ... 11 ... 29 Laatste
Acties:
  • 612.347 views

Onderwerpen

Alle 76 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

de 47PFL9703 staat nu voor 1600 euro op kieskeurig.nl

ik heb de winkel een mail gestuurd of dit wel klopt.

ik hou jullie op de hoogte

http://www.kieskeurig.nl/...3/prijzen/279642/#prijzen

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:06

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:57:
de 47PFL9703 staat nu voor 1600 euro op kieskeurig.nl

ik heb de winkel een mail gestuurd of dit wel klopt.

ik hou jullie op de hoogte

http://www.kieskeurig.nl/...3/prijzen/279642/#prijzen
Die prijs klopt niet want als je op het linkje klikt kom je op de webshop en zie je 1899 euro staan :) Even goed een hele mooie prijs.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:56:

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wie nog meer soortgelijke problemen heeft enneh..hebben jullie ook contact opgenomen met de Philips Customer Support desk?
Ik heb vandaag ook de support desk gebeld met dezelfde vragen. Ze gaan het uitzoeken en ik wordt terug gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ik weet het. Ik ga er ook van uit dat de prijs niet klopt. Als deze wel klopt bestel ik hem meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Wat we al vermoede:

"Geachte,

De prijs die op Kieskeurig vermeld wordt is de prijs van het 42" toestel, op onze site staan de actuele prijzen.

M.v.g.
Pick2pay`

Helaassssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:14:
[...]

Ik heb vandaag ook de support desk gebeld met dezelfde vragen. Ze gaan het uitzoeken en ik wordt terug gebeld.
Ik heb gistermiddag nog maar even contact opgenomen met Philips omdat ik nog niets van ze gehoord had. Ditmaal kreeg ik een andere medewerker aan de lijn die mij adviseerde om mijn leverancier contact op te laten nemen met de afdeling Handelsbelangen bij Philips. Hij gaf aan dat de leverancier met die afdeling tot een oplossing zou moeten kunnen komen.

hehe Maak je borst maar nat. Ik kom net van de telefoon met Plasma-Discounter. Zij hebben ook even met Philips gebeld en krijgen hetzelfde te horen : De formaten zouden moeten werken, maar met een maximale resolutie van 720p. Helaas gaat dat ook niet helemaal op, maar goed....

Ook heb ik de Plasma-Discounter medewerker gevraagd of hij de afdeling Handelsbelangen bij Philips kent, maar helaas had hij hier nog nooit van gehoord. De oplossing die zij mij aanboden is dat ik mijn televisie terugbreng, eventueel een andere uitzoek of mijn geld terug krijg.

Daar schiet ik eigenlijk weinig mee op aangezien ik dan nog geen tv heb :+

Op zich is de reactie van Plasma-Discounter begrijpelijk, maar ik heb toch een beetje het idee dat ze er een beetje makkelijk vanaf willen komen. Ik bedoel...ze kunnen ook even met handelsbelangen (?) bellen en daar aangeven wat het probleem is. Misschien komt die afdeling met een 'oplossing' in de vorm van een coulance.....ehh...omwisseling van de tv voor een ander model die het wel ondersteund :p weet ik het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Een jaar geleden waren de goedkoopste webshops rond de 2500 euro (adviesprijs 2699). Als je 'm nu voor 1899 kunt kopen dan zou ik 't gewoon doen. Je kunt altijd wel blijven wachten, maar dan komt er straks weer een nieuw model uit als je deze net gekocht hebt. Zo blijf je aan de gang.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

dat is ook zo Exirion,

Ik wil wel nog even wachten tot juli als het 47 model, de 9704 uitgebracht is. Dan ga ik deze tv kopen, ik hoop een beetje onderin de 1800

waar heb jij hem toen voor gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:04:
waar heb jij hem toen voor gekocht?
Een bodemprijs toen: 2399. Ik heb It's uitgelegd dat ik bij de Philips shop met een kortingsbon voor 10% onder de adviesprijs kon kopen maar dat die niet konden leveren (overigens was dit geheel de waarheid). Tot m'n verbazing wilden ze er in meegaan en zijn we op 2399 uitgekomen :) Dat had deels met de slechte verkoop tijdens het voetbal van vorig jaar te maken, dus omzet was welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

kenneterdetetter.. bedragen heh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:04
TheVMaster schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:51:
... Misschien komt die afdeling met een 'oplossing' in de vorm van een coulance.....ehh...omwisseling van de tv voor een ander model die het wel ondersteund :p weet ik het ...
Zijn er eigenlijk wel Philips TV's waarbij het wel werkt? :?
Ik denk aan de 9664 of 9704?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DaMayan schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:02:
[...]

Zijn er eigenlijk wel Philips TV's waarbij het wel werkt? :?
Ik denk aan de 9664 of 9704?
Geen idee...de specs op het gebied van Multimedia zijn toch hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LabRat-NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-08 16:33

LabRat-NL

Ja toch

RoyK schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:15:
ik weet het. Ik ga er ook van uit dat de prijs niet klopt. Als deze wel klopt bestel ik hem meteen.
Bij de goedkoopste.nu doen ze het ook sneaky... al een tijdje staat er op hun site dat de 9664 voor 1469 euro kost. En nu ze de tv's bijna echt in de verkoop hebben verhogen ze opeens de prijs 1729 :/

Zo kom je natuurlijk wel goed in de lijst te staan bij kieskeurig...
Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/6646/kieskeurigy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/6337/goedkoopstenu.jpg

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik denk ook dat het een taktiek is. Want ze laten die 1600 euro gewoon staan. Dat kan toch niet?

ik ga eens kijken of ik ergens op een zeik butten kan klikken bij kieskeurig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
TheVMaster schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:56:
Het is natuurlijk te gek voor woorden dat Philips in de zijn specificaties spreekt over een groot aantal ondersteunde formaten (H264, DivX, WMV, VC1, etc) en dat hier vervolgens in de praktijk allerlei haken en ogen aan zitten.
tsjah, je bent in mijn ogen wel heel naïef als je verwacht dat een tv gewoon zonder morren vanalles kan afspelen. Misschien had Philips wel wat duidelijker mogen omschrijven waar de video aan zou moeten voldoen. Maar ikzelf zou er dus echt nooit op rekenen dat een televisie meteen ook een supergoed werkende mediaspeler zou zijn. Als je ziet dat een popcornhour al niet zaligmakend is, waarom zou een tv -waar dat een "bonusfeature" is- wel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag de levering van een 32pfl9604 ontvangen van pick2pay. Vorige week vrijdag stonden ze ineens als goedkoopste (829euro!!) op de website van kieskeurig.nl. Direct besteld en vandaag dus in huis. Valt wel op dat je nu via pick2pay 1199 euro moet betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er toch allemaal aan de hand met die prijzen, snap er helemaal niets meer van! Heeft Philips eigenlijk ook hun adviesprijzen gepubliceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:51:
[...]

Ik heb gistermiddag nog maar even contact opgenomen met Philips omdat ik nog niets van ze gehoord had. Ditmaal kreeg ik een andere medewerker aan de lijn die mij adviseerde om mijn leverancier contact op te laten nemen met de afdeling Handelsbelangen bij Philips. Hij gaf aan dat de leverancier met die afdeling tot een oplossing zou moeten kunnen komen.

hehe Maak je borst maar nat. Ik kom net van de telefoon met Plasma-Discounter. Zij hebben ook even met Philips gebeld en krijgen hetzelfde te horen : De formaten zouden moeten werken, maar met een maximale resolutie van 720p. Helaas gaat dat ook niet helemaal op, maar goed....

Ook heb ik de Plasma-Discounter medewerker gevraagd of hij de afdeling Handelsbelangen bij Philips kent, maar helaas had hij hier nog nooit van gehoord. De oplossing die zij mij aanboden is dat ik mijn televisie terugbreng, eventueel een andere uitzoek of mijn geld terug krijg.

Daar schiet ik eigenlijk weinig mee op aangezien ik dan nog geen tv heb :+

Op zich is de reactie van Plasma-Discounter begrijpelijk, maar ik heb toch een beetje het idee dat ze er een beetje makkelijk vanaf willen komen. Ik bedoel...ze kunnen ook even met handelsbelangen (?) bellen en daar aangeven wat het probleem is. Misschien komt die afdeling met een 'oplossing' in de vorm van een coulance.....ehh...omwisseling van de tv voor een ander model die het wel ondersteund :p weet ik het...
@tvmaster, Ik heb net een word document binnen gekregen met de de ondersteunde codecs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Exirion schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:51:
[...]

Een jaar geleden waren de goedkoopste webshops rond de 2500 euro (adviesprijs 2699). Als je 'm nu voor 1899 kunt kopen dan zou ik 't gewoon doen. Je kunt altijd wel blijven wachten, maar dan komt er straks weer een nieuw model uit als je deze net gekocht hebt. Zo blijf je aan de gang.
Ik heb een aanbieding gekregen van 1800 euro. Wat denk je Exirion.. is toch wel heel scherp heh van ze..

Nu nog even mijn vrouw overtuigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Voske8x schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:41:
[...]

Dus als het via de webwinkels echt niet lukt, gewoon afdingen! En betreft garantie en problemen is het wel lekker dat de winkel in de buurt zit...
Niet om het een of ander, maar dat afdingen kon altijd al, alleen niemand in Nederland doet dat omdat we hier niet onfatsoenlijk over willen komen.

Kan je mij de opmerking uitleggen over het gemak van de winkel in de buurt als er iets niet in orde is met je aankoop?

Neem jij dan je LCD tv op de rug en ga je terug naar de winkel met de mededeling:

Hij doet het niet!.......en zet hem vervolgens neer op de toonbank, ik neem aan dat je dan ook de winkel belt waar je hem gekocht hebt.

Bijna alle webwinkels en "normale""winkels hebben storingsdiensten rijden die bij je thuis komen.

Mocht dit allemaal niet lukken heb je nog altijd de fabrikant van het produkt waar je de garantie hebt.

Ik krijg meestal bij het vertellen van de prijzen op het WWW dat zij dat kunnen omdat ze geen showroom hebben en de TV's afwijkend zijn van de TV's uit de reguliere winkel, dus met oudere en mindere chippies.

En mocht hij stuk gaan ben je helemaal klaar zegt men.....

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe weet ik nadat mijn tv binnen is of het een TV die uit het buitenland komt of van NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Raymond schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:04:
[...]

tsjah, je bent in mijn ogen wel heel naïef als je verwacht dat een tv gewoon zonder morren vanalles kan afspelen. Misschien had Philips wel wat duidelijker mogen omschrijven waar de video aan zou moeten voldoen. Maar ikzelf zou er dus echt nooit op rekenen dat een televisie meteen ook een supergoed werkende mediaspeler zou zijn. Als je ziet dat een popcornhour al niet zaligmakend is, waarom zou een tv -waar dat een "bonusfeature" is- wel zijn?
Zo naief als jij suggereert ben ik zeker niet :+ Het probleem is alleen dat 90% van de kopers dat wel is en dat het natuurlijk best wat duidelijker vermeld mag worden....

Ik rekende ook niet op een 'media-speler'....gezien de DLNA ondersteuning en de codes die ondersteund zou worden ging ik er vanuit dat hij i.c.m. Windows 7 aan te sturen zou zijn. Jammer genoeg kan ik de video/muziek/foto's dus ook niet pushen naar de tv aangezien het een 'media player' is ipv een 'media renderer' (iets wat dus nodig is voor de ondersteuning vanuit Windows 7)...

Maar goed :+ de tv is erg strak, alleen jammer dat de video ondersteuning dus zo brak is....

ik heb net een word document ontvangen met daarin de formaten (incl. versies en specs van codecs) die ondersteund worden...daar ga ik eens ff mee spelen voordat ik het bovenstaande ga roepen :+

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 19-06-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-02-2024
Is de 9664 al gesignaleerd in reguliere winkels en zou deze dan ook voor ca 1500 euro
verkocht gaan (of mogen) worden ?

[ Voor 31% gewijzigd door 2frankie op 19-06-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

appeltje eitje schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:08:
heb net met een bedrijf gemaild en daar kan ik de 42pfl9664 meekrijgen voor 1465 euro! is wel in belgië
Welk bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosTM
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:56:
Wat is er toch allemaal aan de hand met die prijzen, snap er helemaal niets meer van! Heeft Philips eigenlijk ook hun adviesprijzen gepubliceerd?
In Nederland doet Philips nogal moeilijk over adviesprijzen; je vind ze niet op het web...
Vanuit Belgie zijn wel Philips adviesprijzen te vinden:
http://www.elektro-repair.be/_files/prijslijsten/philips.pdf

Op de Duitse Philips site vind je ook gewoon de adviesprijzen:
http://www.consumer.phili...EVISIONS_CA_DE_CONSUMER/#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 16:27:
Ik heb een aanbieding gekregen van 1800 euro. Wat denk je Exirion.. is toch wel heel scherp heh van ze..

Nu nog even mijn vrouw overtuigen!
Kopen dat ding :) En je vrouw moet je maar omkopen met een dagje shoppen ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry LG
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-12-2024
Nogal een prijsverschil, 1999 voor de Philips 42pfl9664 op de Duitse philips site en 1250 1330 bij een aantal webshops in Frankrijk

[ Voor 4% gewijzigd door Barry LG op 20-06-2009 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 23:07
Barry LG schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 23:51:
Nogal een prijsverschil, 1999 voor de Philips 42pfl9664 op de Duitse philips site en 1250 bij een aantal webshops in Frankrijk
Misschien dat ze daar vandaag komen? De 42PFL9603H/10 die ik in februari heb gekocht, was gemaakt in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt me niet zo mooi, indien de prijs werkelijk € 1999,= van de 42pfl9664. Dat zou betekenen dat de 40pfl9704 duurder zou worden dan de verwachte € 2200,=. Zouden de prijzen van € 3000,= dan wel kloppen voor de nieuwe led-serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarnold
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06 12:02
Skipper_NH schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:21:
Wat is dit nu weer? Is die CAM van Digitenne dan zoveel langer dan de Alphacrypt?
Dus de vraag is eigenlijk steekt de/een CAM altijd zover uit dan Ambilight (enigzins) verstoort is?
Is de CAM zichtbaar als je voor de TV zit?
Hoe hoog tov de plank waar de TV op staat zit die CAM eigenlijk?
Zal de CI+ CAM kleiner zijn dan de CI CAM?

Wie weet de antwoorden?
CAM module van Digitenne (CI+) is voor het behuizen van een pinpas formaat kaart. Dus die cam module is net een klein beetje groter dan een pinpas.

Als je voor de TV zit zie je hem niet. Je ziet alleen dat er zo'n ding zit vanwege het ambilight waarin een kleine 'verstoring' zit. Je ziet affentoe een soort schaduw: een vierkant vlakje waar het ambilight niet even fel is als eromheen. Dit uiteraard omdat die CAM module een deel van het ambilight tegenhoudt. Als je erop gaat letten tijdens het kijken zie je het, anders niet/nauwelijks.

Ding steekt 4 cm uit. En is ongeveer 25cm boven de voet van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:04
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 00:00:
Dat lijkt me niet zo mooi, indien de prijs werkelijk € 1999,= van de 42pfl9664. Dat zou betekenen dat de 40pfl9704 duurder zou worden dan de verwachte € 2200,=. Zouden de prijzen van € 3000,= dan wel kloppen voor de nieuwe led-serie?
Lijkt mij ook ja. Vooral als je ook kijkt naar de huidige prijzen van de led-serie van vorig jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Exirion schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 23:36:
[...]

Kopen dat ding :) En je vrouw moet je maar omkopen met een dagje shoppen ofzo :P
Nou mensen, ik ben eindelijk geslaagd voor de 47pfl9703 bij IT's. Ik had een hele mooie aanbieding gehad van een webshop van 1800 euro rond. Ik ben met deze prijs naar IT's gegaan die zonder moeilijk doen mee ging met de prijs. Ze vroegen niet eens naar een vorm van bewijs.. best gek eigenlijk.

Helaas had hij hem niet meer op voorraad en ben ik hem op gaan halen in Rotterdam Alexander. Eenmaal thuis werd al snel duidelijk dat dit echt een bizar mega scherm is. En wat is dat ambilight prachtig. De TV staat voor 2300 in de IT's winkel, ik heb ook nog eens 100 euro retour of een blue ray speler ivm de ambilight weken. Wat zal ik doen? Als ik de speler neem wil ik deze weer verkopen op marktplaats. Levert dat meer dan 100 euro op denken jullie?

Ik heb in ieder geval een hele goede deal gemaakt. Een top high end scherm met ambilight 3, 47" scherm voor 1700 euro's in totaal.

Nu nog op zoek naar een leuk eenvoudige muurbeugel. Niet duur..gewoon goed. Ik weet dat het scherm 45kg weegt. is het nou echt vogel dat de klok slaat?

[ Voor 14% gewijzigd door RoyK op 20-06-2009 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb1981
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-08 00:01
RoyK schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 23:02:
[...]
Als ik de speler neem wil ik deze weer verkopen op marktplaats. Levert dat meer dan 100 euro op denken jullie?
Ben misschien wel geintereseerd in de BlueRay speler van je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Philips zegt dat het een speler is ter waarde van 279 euro. Dat zegt natuurlijk op zich niet veel...hij kan zo voor 195,95 te koop staan ergens. Ik weet helaas niet welk type Philips uitlevert. Weet jij dat toevallig jb 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 12:15
Het is de bdp-5000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
Even back on topic guys ;)

Gisteren zag ik bij de MM de 8654 staan met het zichtbare verschil van het donkerkleurige (speaker) balkje
onder de tv.

Ligt de kwaliteit van de 8654 tussen de 9664 en 8404 of is de 8654 van een (nog) mindere kwaliteit ?
Of is het alleen een optische verandering t.o.v. de 8404 ?

Op internet is er trouwens nog maar weinig te vinden over de 8654.

[ Voor 18% gewijzigd door 2frankie op 21-06-2009 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry LG schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 23:51:
Nogal een prijsverschil, 1999 voor de Philips 42pfl9664 op de Duitse philips site en 1250 1330 bij een aantal webshops in Frankrijk
Bij welke Franse webshops heb je deze prijs aangetroffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 10:27:
[...]

Bij welke Franse webshops heb je deze prijs aangetroffen?
B.v. 1322,-:

http://www.super10count.c...p?products_id=00000017780

[ Voor 61% gewijzigd door Roydriguez op 21-06-2009 11:49 ]

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
2frankie schreef op zondag 21 juni 2009 @ 10:18:
Even back on topic guys ;)

Gisteren zag ik bij de MM de 8654 staan met het zichtbare verschil van het donkerkleurige (speaker) balkje
onder de tv.

Ligt de kwaliteit van de 8654 tussen de 9664 en 8404 of is de 8654 van een (nog) mindere kwaliteit ?
Of is het alleen een optische verandering t.o.v. de 8404 ?

Op internet is er trouwens nog maar weinig te vinden over de 8654.
Bij plasma discounter verkopen ze de Philips 42PFL8404 voor € 977,99 en de
Philips 42PFL8694 voor € 999,-, ik ga er dan ook maar vanuit dat er weinig verschillen zijn tussen beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn neef heeft de Philips Cineos 47PFL9632D. Hij wil scherper beeld gaan krijgen (heeft nu analoog van ziggo). Hij had iets gehoord over alphacrypt en CI. Ik ben in dit topic gaan lezen en ben erachter gekomen dat Alphacrypt voor zijn scherm geen optie is (D-model, geen H) en dat ie binnenkort niet meer te gebruiken is.

Ik las ook iets over dat CI+ gauw gaat verschijnen bij Ziggo, dus nu een CI kopen die misschien na het verschijnen van CI+ niet meer te gebruiken is niet zo slim?

Verder las ik dat dit model een ingebouwde DVB-T tuner heeft en hij kan dus straks met een CI+ alleen digitale tv gaan ontvangen met normale afmetingen en geen HD-materiaal? Dat is het verschil? Nederland 1, 2, 3 komen straks met HD formaten binnen, wat zal hij dan gaan zien met een CI+?

Heb ik dat allemaal goed begrepen :P?

Ik ben redelijk nieuw in de LCDTV wereld en ik wist niet dat het zo ingewikkeld was geworden met de tv's, Vroeger kocht je een loewe en stak je de snoer gewoon in stopcontact en cai-aansluting en was je klaar. Nu moet je meer hocuspocus of knowhow hebben....

Als de DVB-T geen HD materiaal kan decoderen en weergeven, komt er dan een externe decoder die dit wel kan ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 22:20
Roydriguez schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:43:
[...]

Bij plasma discounter verkopen ze de Philips 42PFL8404 voor € 977,99 en de
Philips 42PFL8694 voor € 999,-, ik ga er dan ook maar vanuit dat er weinig verschillen zijn tussen beide.
Ik heb gisteren bij plasma-discounter de 8694 opgehaald en staat nu bij mij thuis. Ik vond de 20 euro extra voor een mooiere afstandbediening/beter geluid en glazen voet wel het risico waard :)

Wat mij in eerste instantie opviel is dat er op de leaflet en op de doos staat dat er een Perfect Natural Motion engine inzit. Maar in het menu van de tv staat alleen "HD Natural Motion". Ik heb het gisteren aan philps gevraagd en wordt er over teruggebeld.

Over Media server: Mijn mythtv-server werd direct herkend en kon zelfs programma's kiezen om te kijken, maar dat werkt nog niet goed (geen video). Daar moet ik nog wat aan sleutelen. In de handleiding staan wel ondermeer 2 linux programma's die comptabile zijn met de TV, daar ga ik nog eens verder naar kijken.

Als laatste een 24-scene xvid getest via een USB stick, die speelt in 1x af, ondertitels lijken niet te werken (sub/idx) en het beeld lijkt iets schokkerig te zijn. Misschien met nieuwe firmware updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 23:36
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:26:
Mijn neef heeft de Philips Cineos 47PFL9632D. Hij wil scherper beeld gaan krijgen (heeft nu analoog van ziggo). Hij had iets gehoord over alphacrypt en CI. Ik ben in dit topic gaan lezen en ben erachter gekomen dat Alphacrypt voor zijn scherm geen optie is (D-model, geen H) en dat ie binnenkort niet meer te gebruiken is.

Ik las ook iets over dat CI+ gauw gaat verschijnen bij Ziggo, dus nu een CI kopen die misschien na het verschijnen van CI+ niet meer te gebruiken is niet zo slim?

Verder las ik dat dit model een ingebouwde DVB-T tuner heeft en hij kan dus straks met een CI+ alleen digitale tv gaan ontvangen met normale afmetingen en geen HD-materiaal? Dat is het verschil? Nederland 1, 2, 3 komen straks met HD formaten binnen, wat zal hij dan gaan zien met een CI+?

Heb ik dat allemaal goed begrepen :P?

Ik ben redelijk nieuw in de LCDTV wereld en ik wist niet dat het zo ingewikkeld was geworden met de tv's, Vroeger kocht je een loewe en stak je de snoer gewoon in stopcontact en cai-aansluting en was je klaar. Nu moet je meer hocuspocus of knowhow hebben....

Als de DVB-T geen HD materiaal kan decoderen en weergeven, komt er dan een externe decoder die dit wel kan ?
CI en CI+ gaat op zijn tv niet werken. Je neef heeft een externe decoder nodig om het HD pakket van Ziggo te kunnen ontvangen. DVB-T is voor Digitenne.
Advies, kijk even bij ziggo op de site voor alle verkrijgbare decoders. De Humax 5050 bv. is een hele goede

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu echt enorm te twijfelen om gewoon naar frankerijk te gaan om de tv op te halen. Als het goed is moet hij op de achterbank passen evt ook wel 2 voor iemand die mee wil die kant op dan verdelen we de kosten ik heb een 520diesel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 23:02:
Nu nog op zoek naar een leuk eenvoudige muurbeugel. Niet duur..gewoon goed. Ik weet dat het scherm 45kg weegt. is het nou echt vogel dat de klok slaat?
Als het niet verstelbaar hoeft te zijn dan kun je voor 80 euro bij Vogel's ook klaar zijn (VFW165). Zelf heb ik deze gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalstreet.nl/images/Vogels-EFW-6325.jpg

Volledig verstelbaar, maar die is dan ook wel wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
Theswitch schreef op zondag 21 juni 2009 @ 14:37:
[...]

Ik heb gisteren bij plasma-discounter de 8694 opgehaald en staat nu bij mij thuis. Ik vond de 20 euro extra voor een mooiere afstandbediening/beter geluid en glazen voet wel het risico waard :)

Wat mij in eerste instantie opviel is dat er op de leaflet en op de doos staat dat er een Perfect Natural Motion engine inzit. Maar in het menu van de tv staat alleen "HD Natural Motion". Ik heb het gisteren aan philps gevraagd en wordt er over teruggebeld.

Over Media server: Mijn mythtv-server werd direct herkend en kon zelfs programma's kiezen om te kijken, maar dat werkt nog niet goed (geen video). Daar moet ik nog wat aan sleutelen. In de handleiding staan wel ondermeer 2 linux programma's die comptabile zijn met de TV, daar ga ik nog eens verder naar kijken.

Als laatste een 24-scene xvid getest via een USB stick, die speelt in 1x af, ondertitels lijken niet te werken (sub/idx) en het beeld lijkt iets schokkerig te zijn. Misschien met nieuwe firmware updates.
Wat moet ik onder het "beter geluid"verstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joep meloen schreef op zondag 21 juni 2009 @ 15:08:
[...]

CI en CI+ gaat op zijn tv niet werken. Je neef heeft een externe decoder nodig om het HD pakket van Ziggo te kunnen ontvangen. DVB-T is voor Digitenne.
Advies, kijk even bij ziggo op de site voor alle verkrijgbare decoders. De Humax 5050 bv. is een hele goede
Als hij toch CI+ in zijn tv steekt zonder een externe decoder, wat krijgt hij dan te zien? Wel beeld? Geen HD, dat snap ik ondertussen wel maar krijgt hij dan digitale beeld dat niet in HDformaat is?

Het is namelijk zo dat hij alles achter de tv heeft laten inbouwen, cai en stopcontact, zodat er geen zichtbare snoeren zijn, een externe decoder verpest het geheel nu een beetje. Het grappige is dat zijn muur zwart is en ik lees hier dat dat het ambilight effekt teniet doet.

Edit: of kan hij beneden in de meterkast die decoder aansluiten op de cai en boven in zijn woonkamer alles laten zoals het nu is? Ik ga hierbij vanuit dat het cai in decoder gaat en dan vanaf decoder cai naar de tv zoals de vroegere decoders van filmnet (die nu canal+ heet)Ik kom net erachter dat de decoder op hdmi aangesloten moet worden. Verder moet de decoder zichtbaar zijn om te kunnen zappen van kanaal naar kanaal...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zondag 21 juni 2009 @ 16:58:
[...]

Zelf heb ik deze gekocht:

[afbeelding]

En hoe duur was deze dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Adviesprijs is dik over de 200 euro maar je kunt 'm rond de 150 euro vinden bij verschillende webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 22:20
Roydriguez schreef op zondag 21 juni 2009 @ 17:57:
[...]

Wat moet ik onder het "beter geluid"verstaan?
De 8694 heeft 2x12 BBE ipv 2x10 normaal wat de 8404 heeft. Zie ook de spec-sheets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 18:02:
[...]

Als hij toch CI+ in zijn tv steekt zonder een externe decoder, wat krijgt hij dan te zien? Wel beeld? Geen HD, dat snap ik ondertussen wel maar krijgt hij dan digitale beeld dat niet in HDformaat is?

Het is namelijk zo dat hij alles achter de tv heeft laten inbouwen, cai en stopcontact, zodat er geen zichtbare snoeren zijn, een externe decoder verpest het geheel nu een beetje. Het grappige is dat zijn muur zwart is en ik lees hier dat dat het ambilight effekt teniet doet.

Edit: of kan hij beneden in de meterkast die decoder aansluiten op de cai en boven in zijn woonkamer alles laten zoals het nu is? Ik ga hierbij vanuit dat het cai in decoder gaat en dan vanaf decoder cai naar de tv zoals de vroegere decoders van filmnet (die nu canal+ heet)Ik kom net erachter dat de decoder op hdmi aangesloten moet worden. Verder moet de decoder zichtbaar zijn om te kunnen zappen van kanaal naar kanaal...
Grijze muren maken ambilight al zonde van je geld (als dat het al niet is)...

Daarnaast, je zou eventueel kunnen kijken naar wireless scart modules... ik heb ze nooit getest in praktijk, maar dan zou je je decoder ergens anders mooi weg kunnen werken o.i.d.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 18:02:
[...]

.

Nee, dat zie je niet goed. Met een CAM in zijn CL(+) slot gaat hij alles zien voorlopig, mits hij uiteraard een abonnement heeft. CL+ is een extra beveiliging tegen onder andere opnames e.d. Die beveiliging moet er wel expliciet inzitten in de stream. Is die er niet (waarschijnlijk bij 99% van het oude beeldmateriaal) dan werkt een CL slot + CAM prima!
Indedaad, je moet wel een uber bereik hebben wil dit gaan werken. Daarnaast inderdaad de aansluiing van decoder naar tv die nogal problematisch gaat worden op die manier. Decoder zal toch een beetje in de buurt van de TV moeten staan.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Exirion schreef op zondag 21 juni 2009 @ 16:58:
[...]

Als het niet verstelbaar hoeft te zijn dan kun je voor 80 euro bij Vogel's ook klaar zijn (VFW165). Zelf heb ik deze gekocht:

[afbeelding]

mooi dingetje... ga ik ook gelijk even naar kijken!

edit, geschikt tot 45kg. dat is net kantje boort dan...

[ Voor 6% gewijzigd door RoyK op 21-06-2009 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:53:
[...]
.

Nee, dat zie je niet goed. Met een CAM in zijn CL(+) slot gaat hij alles zien voorlopig, mits hij uiteraard een abonnement heeft. CL+ is een extra beveiliging tegen onder andere opnames e.d. Die beveiliging moet er wel expliciet inzitten in de stream. Is die er niet (waarschijnlijk bij 99% van het oude beeldmateriaal) dan werkt een CL slot + CAM prima!
O, hij kan dus wel tv kijken zonder een externe decoder met zijn ingebouwde dvb-t tuner?

Ik begreep juist dat CI iets is waar ziggo nauwelijks controle over heeft en met CI+ meer mogelijkheden heeft (uitsluiting bepaalde zenders of personen) en dat CI gaat verdwijnen. Jij schrijft trouwens CL maar het is toch Common Interface?

Zal ik voor het zoeken van een goeie oplossing een aparte topic openen, mag dat, kan dat, is dat een beter plan dan het hier te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 16:52:
[...]
Ik zit nu echt enorm te twijfelen om gewoon naar frankerijk te gaan om de tv op te halen. Als het goed is moet hij op de achterbank passen evt ook wel 2 voor iemand die mee wil die kant op dan verdelen we de kosten ik heb een 520diesel :*)
Kun je bij deze webshop ook afhalen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:35:
mooi dingetje... ga ik ook gelijk even naar kijken!
Dat soort specs zijn met een ruime marge en Vogel's geeft aan dat TV's tot 50" er op kunnen. Als je voelt hoe solide en zwaar die steun is, dan heb ik er alle vertrouwen in dat ie jaren lang blijft hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eijckron
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 18:54
[...]

Als je meer info hebt over de nieuwe Philips TV's in combinatie met MythTV hoor ik het graag, dat wil ik namelijk ook gaan gebruiken. Uitgangspunt is dat ik in ieder geval opnames kan kijken, als divx films met srt ondertitels ook werken zou dat heel mooi zijn maar dat is niet de eerste prio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Exirion schreef op zondag 21 juni 2009 @ 23:12:
[...]

Dat soort specs zijn met een ruime marge en Vogel's geeft aan dat TV's tot 50" er op kunnen. Als je voelt hoe solide en zwaar die steun is, dan heb ik er alle vertrouwen in dat ie jaren lang blijft hangen :)
Thanks.. ik vind hem heel interessant in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 13:55
RoyK schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 10:11:
hey Troxel, kan je een plaatje schieten voor ons? :)
Nou hier ff heel snel 3 héééééle slechte foto's die ik zaterdag avond geschoten heb mijn mijn, overigens half kapotte, telefoon. De ambilight komt in ieder geval goed over zo haha! Sorry voor de crap kwaliteit, ik zal binnenkort even wat betere maken in daglicht, maar ben zelf zo druk met klussen dat dit een van de weinige momenten was dat ikzelf even kon genieten van de LCD ...

Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/6681/61845611.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/3387/35373387.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img196.imageshack.us/img196/919/35142273.jpg

Overigens heb ik via marktplaats toch maar een Alphacrypt op de kop getikt voor 75 euro ... ga niet meer wachten op de CI+ cams dat duurt mij te lang. Komt vandaag met de post ... ik ben benieuwd! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ik ben trouwens ook benieuwd wanneer de CI's op de markt gaan komen...als je op de Ziggo klantenservice af moet gaan wordt het ergens volgend jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 23:06:
[...]

O, hij kan dus wel tv kijken zonder een externe decoder met zijn ingebouwde dvb-t tuner?

Ik begreep juist dat CI iets is waar ziggo nauwelijks controle over heeft en met CI+ meer mogelijkheden heeft (uitsluiting bepaalde zenders of personen) en dat CI gaat verdwijnen. Jij schrijft trouwens CL maar het is toch Common Interface?

Zal ik voor het zoeken van een goeie oplossing een aparte topic openen, mag dat, kan dat, is dat een beter plan dan het hier te vragen?
Geloof me nou. CI en CI+ werkt of gaat binnenkort werken samen met Ziggo. Alleen de tv die je genoemd hebt heeft geen ondersteuning voor CI en CI+. Alleen voor een digitenne-cam.
De iets oudere Sony's werken met CI en de nieuwste Philips tv's zoals 7404,8404 en 9604 ondersteunen HD via een CI en CI+. Ziggo gaat CI+ ondersteunen. Mede daardoor zijn de nieuwe 04 versies populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joep meloen schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:42:
[...]

Geloof me nou. CI en CI+ werkt of gaat binnenkort werken samen met Ziggo. Alleen de tv die je genoemd hebt heeft geen ondersteuning voor CI en CI+. Alleen voor een digitenne-cam.
De iets oudere Sony's werken met CI en de nieuwste Philips tv's zoals 7404,8404 en 9604 ondersteunen HD via een CI en CI+. Ziggo gaat CI+ ondersteunen. Mede daardoor zijn de nieuwe 04 versies populair.
Oke, dat is kristalhelder nu. Bedankt voor je antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
joep meloen schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:42:
[...]

Inderdaad...wat ik begrepen heb gaan ze in juli 2009 op de markt komen! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:29

OMX2000

By any means necessary...

Ik vind het echt opvallend dat er zo weinig te vinden qua reviews over de nieuwe Philips schermen. Ik ben heel erg nieuwsgierig naar de kwaliteit van de nieuwe LED schermen, en dan met namen hoe ze omgaan met ondertitels. Als deze schermen echt een stuk beter zijn qua contrast dan ben ik bereid om er meer voor uit te geven. Anders zou ik nu voor de 9664 gaan. By the way, het budget wat ik voor ogen heb is 1500 euro. Maar als die 9704 serie een stuk beter wil ik er best meer voor uitgeven.

Alleen Philips moet gewoon wat beter sneller zijn met hun informatie voorziening.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxzMan
  • Laatst online: 05-09 15:19
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 16:52:
[...]

Ik heb bij promorama.fr mijn essence-scherm besteld en binnen 2 weken was ie geleverd (binnen 8 dagen, op 10 juni besteld en op 18 juni was ie geleverd). Hij was weliswaar wel op voorraad.

Ik zie bij de 42PFL9664 een levertijd van 15 dagen. Bij die van super10discount staat een levertijd van 20 dagen (daar wil je overigens ook niet naar toe rijden, helemaal zuid-frankrijk!!)

[ Voor 5% gewijzigd door FoxzMan op 22-06-2009 16:37 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd of de abonnementskaart in de CI+ netjes wordt bijgewerkt wanneer een Philips TV uit deze serie in standby staat. Het lijkt mij namelijk erg vervelend om na het aanzetten eerst een halve minuut te moeten wachten voordat ik beeld krijg, omdat de kaart dan pas een juiste key krijgt. Is er iemand die hier uitsluitsel over kan geven? Liefst in combinatie met Ziggo en Alphacrypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FoxzMan schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:34:
[...]

Ik heb bij promorama.fr mijn essence-scherm besteld en binnen 2 weken was ie geleverd (binnen 8 dagen, op 10 juni besteld en op 18 juni was ie geleverd). Hij was weliswaar wel op voorraad.

Ik zie bij de 42PFL9664 een levertijd van 15 dagen. Bij die van super10discount staat een levertijd van 20 dagen (daar wil je overigens ook niet naar toe rijden, helemaal zuid-frankrijk!!)
Weet iemand hoe het geregeld is met Philips' productgarantie en dekking/voorwaarden als een LCD buiten Nederland is aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:27:
Ik ben trouwens ook benieuwd wanneer de CI's op de markt gaan komen...als je op de Ziggo klantenservice af moet gaan wordt het ergens volgend jaar :+
reactie van Ziggo klantenservice die ik vandaag heb ontvangen per email:
Wij hadden de planning om deze mogelijkheid vanaf juni aan te bieden. Na wat leveringsproblemen van onze leverancier verwachten wij in juli van start te kunnen gaan met CI+ CAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:58:
[...]

reactie van Ziggo klantenservice die ik vandaag heb ontvangen per email:
Wij hadden de planning om deze mogelijkheid vanaf juni aan te bieden. Na wat leveringsproblemen van onze leverancier verwachten wij in juli van start te kunnen gaan met CI+ CAM.
Cool ;) Wel grappig overigens dat ze bij de klantenservice niet allemaal op de hoogte zijn, gelukkig is dit wel in lijn met het verhaal wat ik vanmiddag hoorde (al was dat niet van de klantenservice :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09 15:01
FoxzMan schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:34:
[...]

Kun je ondanks dat het scherm uit Frankrijk komt, wel kiezen voor Nederlandse instellingen, dus een Nederlands menu, etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via onderstaande link een goede review van de 32pfl9604H.

http://www.digitalversus.com/article-458-5234-53.html

Indien je 32pfl9604H vergelijkt met de 32pfl8404H, komt de 8-serie er beter uit dan de 9 serie. 8)7
Zou je toch niet verwachten als je naar de specs. kijkt.
Toch nog maar eens goed kijken of ik dan niet voor de 8-serie gaat voor op de slaapkamer.

Voor de forum-members die hun lcd willen instellen is dit misschien een goede tip om de blauw-waarden en rood-waarden aan te passen voor een natuurlijker beeld. Weet trouwens niet of dat mogelijk is.

Iemand daar al mee geëxperimenteerd of is dit helemaal niet mogelijk. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 20:50

PK

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 01:16:
Via onderstaande link een goede review van de 32pfl9604H.

http://www.digitalversus.com/article-458-5234-53.html

Indien je 32pfl9604H vergelijkt met de 32pfl8404H, komt de 8-serie er beter uit dan de 9 serie. 8)7
Zou je toch niet verwachten als je naar de specs. kijkt.
Waar wordt de 32pfl8404H dan getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 21:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik heb na een gesprekje met de klantenservice mijn 37pfl8404 ge-update want dan zou het probleem met mijn ps3 minder zijn. Dat is dus niet het geval. Het is wel minder geworden toen ik het apparaat heb toegevoegd aan de pc. Maar ik blijf bij assasins creed nog steeds zijn dat hij het beeld niet verwerkt krijg. Hebben hier meer mensen last van?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 12:15
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 01:16:
Hoe kom je daar nou weer bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxzMan
  • Laatst online: 05-09 15:19
stonefox schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:17:
[...]

Kun je ondanks dat het scherm uit Frankrijk komt, wel kiezen voor Nederlandse instellingen, dus een Nederlands menu, etc.?
Jup, ik kan gewoon voor een Nederlands menu kiezen. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik lees steeds vaker over dat CI en CAM spul. Ik heb daar ook wel oor naar. Alles om maar van dat irritante digitale tv kastje af te kunnen komen. Ik heb nu een 47PFL9703 staan.. en ik heb zelf Caiway met extra zenders

@Joep Meloen, heb ik met deze televisie nog iets bijzonders nodig? CI of CI+ ? En kan ik ook HD ontvangen via de kabel met deze tv zonder ontvanger? Moet ik even contact zoeken met Caiway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 16:27

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ehm, ik vind het een erg magere review. Zeker niet goed te noemen. Daarnaast mis ik zoals al is opgemerkt de vergelijking. Imo is deze review niks waard.

De 32pfl9604H was bij plasma-discounter 850 euro. Ondertussen wordt er maar niet geleverd naar (dat type iig niet) en is de prijs opeens gestegen naar +/- 950. Kortom, de lage prijs van 850: ik vraag me af welke winkel daadwerkelijk voor die prijs kan gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onbegrijpelijk dat je de backlight brightness niet handmatig kan instellen op de 32pfl9604H.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorgen83 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:12:
[...]

Hoe kom je daar nou weer bij?
Ik interpreteerde de vergelijking verkeerd. In de grafiek van contract en zwartwaarden moet je net anders om kijken. Laag contrast betekend juist een goede contrastwaarde.

quote]We Are Borg schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:27:
[...]

@WE ARE BORG
Ehm, ik vind het een erg magere review. Zeker niet goed te noemen. Daarnaast mis ik zoals al is opgemerkt de vergelijking. Imo is deze review niks waard.

[/quote]

Mijn mening is dat hier i.i.g. beter naar de technische specs is gekeken dan de gebruikelijke reviews.
Door de RGB kleuren te meten, kun je in ieder geval nagaan hoe je beeld beter afgesteld kan worden. Heb ik hier nog niemand iets over horen zeggen.

Vergelijken van waarden t.o.v. andere 32 inch LCD's vind ik zeker wel nuttig. Dat niet elke lcd wordt vergeleken met de 9604H, kan je misschien een gemis vinden, maar een vergelijking met de waarden van de 8404H is er zeker wel. Gelukkig kunnen meningen verschillen en zie jij geen nut bij deze review en ik wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds afgelopen weekend de 32pfl9604 staan! Ik moet zeggen wat een fantastische tv. Ik heb hem besteld bij pick2pay voor 829 euro. Inmiddels zijn de prijzen enorm gestegen en staat hij bij pick2pay voor 1199 te koop (vreemd!!?) Maar goed terug naar het scherm. De beeldkwaliteit is echt super. Vooral het streamen (via PS3) van full HD dts materiaal is een genot om naar te kijken en luisteren.

Kan op dit moment nog geen enkel negatief punt opnoemen. Alles: installatie, design, gebruiksvriendelijksheid, afstandsbediening en ambilight is/werkt fantastisch. Ben nog aan het experimenteren met de beeldinstellingen, indien iemand zijn bevindingen wil delen op dit forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 20:50

PK

Ik zie die vergelijking met de 8404 nergens waar staat dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Even een korte vraag met betrekking tot het updaten van deze nieuwe LCD's ... ik heb een 37pfl8404H en als ik via het menu van de TV updates controleer vertelt hij mij dat er geen voorhanden zijn. Echter als ik op de support site van Philips kijk zie ik wel een nieuwe versie staan voor download en te upgraden via USB. Echter staat er tussen haakjes "engels". Is dat een probleem? Dit aangezien deze LCD's toch multi-language zijn en je de taal altijd kunt omzetten? Of moet ik hier mee oppassen met betrekking tot zenderlijsten etc?

Thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
Kreeg ook een mooi bericht:

Philips heeft besloten om de 9000-serie niet te leveren aan internetwinkels.
De modellen komen de aankomende week uit in Nederland maar zullen niet aan internetwinkels worden geleverd omdat wij de modellen voor te lage prijzen verkopen.
Het komt er op neer dat Philips alleen maar wil verkopen via winkels die zich aan de adviesprijs houden.

Wij leveren geen buitenlandse modellen dus helaas zijn wij genoodzaakt om uw order te annuleren.
Onze excuses voor het ongemak als wij dit eerder hadden geweten hadden wij u eerder op de hoogte gesteld.

Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

grrrrr.... f***

Denk dat ik het nu definitief heb gehad met Philips!!!!!!!!!

Dan toch maar naar de concu.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

kasteleman schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:25:
De modellen komen de aankomende week uit in Nederland maar zullen niet aan internetwinkels worden geleverd omdat wij de modellen voor te lage prijzen verkopen.
Het komt er op neer dat Philips alleen maar wil verkopen via winkels die zich aan de adviesprijs houden.

Wij leveren geen buitenlandse modellen dus helaas zijn wij genoodzaakt om uw order te annuleren.
Onze excuses voor het ongemak als wij dit eerder hadden geweten hadden wij u eerder op de hoogte gesteld.

grrrrr.... f***

De arrogantie van Philips bestaat nog altijd, ondanks dat ze genadeloos lijden onder de slechte CE-markt. Ze leren het nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De modellen komen de aankomende week uit in Nederland...
Los van het feit dat het natuurlijk te belachelijk voor woorden is vraag is me af welke modellen in de 9000 serie het precies betreft? Ik zit al een poosje te wachten op de 9704, zou die volgende week ook uitkomen? Of toch pas in augustus dit jaar, zoals eerder genoemd werd.

Overigens kan je altijd nog bij een reguliere winkel gaan afdingen, die willen toch wel wat aan de prijzen doen want zij hebben tegenwoordig toch een gebrekkige omzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 21:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Troxel schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:14:
Even een korte vraag met betrekking tot het updaten van deze nieuwe LCD's ... ik heb een 37pfl8404H en als ik via het menu van de TV updates controleer vertelt hij mij dat er geen voorhanden zijn. Echter als ik op de support site van Philips kijk zie ik wel een nieuwe versie staan voor download en te upgraden via USB. Echter staat er tussen haakjes "engels". Is dat een probleem? Dit aangezien deze LCD's toch multi-language zijn en je de taal altijd kunt omzetten? Of moet ik hier mee oppassen met betrekking tot zenderlijsten etc?

Ik heb hem gisteren geupdate, zal vanavond eens kijken of er iets qua taal is veranderd.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 20:30
Troxel schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:14:

Ik gebruik deze nieuwe firmware ook op mijn 37pfl8404 (in het Nederlands; zonder problemen). Als je in de change-log kijkt zie je ook dat er specifieke fixes zijn voor Nederland :).

Q5481_0. 26.33.9
- TV cannot store the channels from cable service provider, Kabel Baden-Wurttemberg.(Only
applicable to country, Germany)
- TV does not display the correct resolution for some PC formats and is forced to the
640x480 resolution.
- While playing a media file in the root directory of the USB memory device, the Program +/-
button does not allowed you to select another media file.
- Unable to enter the network frequency for DVB-C installation.(Only applicable to country,
Netherlands)

- To preset/position analog channels from preset number 2001 onwards after channel
installation.(Only applicable to country, Netherlands)
- Channel disappeared from the original preset position and shifted to a preset number
16384 after installation update.(Only applicable to country, Lithuania, Czech Rep or Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe het zit.

Philips geeft in de specs van de 42pfl8404 van april 2009 aan dat deze is uitgerust met Ambilight Spectra 2
In de specs van juni 2009 staat echter dat de 42pfl8404 is uitgerust met Ambilight Sepctra.

Weet iemand of de 8000 serie nu Spectra 2 of Spectra heeft.

Ik hoor het graag

8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 18:15:
Kan iemand mij vertellen hoe het zit.

Philips geeft in de specs van de 42pfl8404 van april 2009 aan dat deze is uitgerust met Ambilight Spectra 2
In de specs van juni 2009 staat echter dat de 42pfl8404 is uitgerust met Ambilight Sepctra.

Weet iemand of de 8000 serie nu Spectra 2 of Spectra heeft.

Ik hoor het graag

8)7 8)7 8)7
De 42pfl8404 heeft Ambilight Spectra, dit houdt dus in aan elke zijde 2 zones. De 42pfl9664 b.v. heeft Ambilight Spectra 2, aan elke zijde 4 zones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 16:27

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Kreeg ook een mooi bericht:

grrrrr.... f***

Dan toch maar naar de concu.......
Welke winkel was dat? Ik heb nog een bestelling staan bij goedkoopste.nu, maar de vraag is of die uberhaupt kunnen leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Na al deze enthousiaste reacties over de 37PFL8404 heb ik besloten (en mijn vriendin heeft goedkeuring gegeven ;)) dat ik er één ga aanschaffen :)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
RoyK schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:20:
Ik lees steeds vaker over dat CI en CAM spul. Ik heb daar ook wel oor naar. Alles om maar van dat irritante digitale tv kastje af te kunnen komen. Ik heb nu een 47PFL9703 staan.. en ik heb zelf Caiway met extra zenders

@Joep Meloen, heb ik met deze televisie nog iets bijzonders nodig? CI of CI+ ? En kan ik ook HD ontvangen via de kabel met deze tv zonder ontvanger? Moet ik even contact zoeken met Caiway?
Caiway heeft een behoorlijk open systeem. Als je een geschikte tv hebt (de nieuwe Philips 04 typen bv.) kan je het digitale standaard pakket ontvangen zonder cam. Wil je meer zenders hebben zoals het Enjoy pakket, dan moet je weer met een CI-cam werken.

Ik verwacht niet dat jouw tv met een CI-cam gaat werken. Er zij wel wat 03 typen geleverd die als toevoeging een H hadden. Dat zijn buitenlandse tv's die wel de mogelijkheid hebben van een CI-cam. Daar gaat CI+ bijna zeker ook niet mee samenwerken.

Heel vervelend, maar ik verwacht dat jij je moet behelpen met een externe digitale ontvanger. Voor HD moet je weer een hd geschikte ontvanger hebben. Niet de gratis Humax versie van Caiway. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Duidelijk Joep Meloen, dank voor je toelichting. Dan kan ik het hele Cam, CI en CI+ gewoon vergeten. Spijtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:02:
Duidelijk Joep Meloen, dank voor je toelichting. Dan kan ik het hele Cam, CI en CI+ gewoon vergeten. Spijtig.
Ik zit in mijn regio vast aan UPC en bij UPC word je helaas gedwongen om hun settopboxen te gebruiken. Voor heel veel mensen in NL heeft een CI-slot dus sowieso geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaande link kun je de 9604 vergelijken met andere lcd-schermen.
http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Ik heb mijn (tijdelijke) Alphacrypt gisteren mogen ontvangen (75 euro via marktplaats) en gisteren erin geklikt. Voor de volledigheid, het betreft hier een 37pfl8404 met de nieuwste firmware, i.c.m. Alphacrypt 3.08. Hier mijn bevindingen:

- BLOWN AWAY door het mooie beeld. Wat een plaatje t.o.v. analoge signalen zeg!
- De HD zenders is nog enkele klasses beter. Kleuren en scherpte heb ik nog nooit ergens zo gezien!
- Dat fabeltje dat de CAM+card voor je ambilight gaat zitten is bij mij niet van toepassing. Ik zie geen schaduwvlekken en de CAM zit ook bijna in zijn geheel in de TV;
- De geïntegreerde programmagids + nu/straks werkt ook vlekkeloos;
- Ook redelijk snelle zap-tijd. Niet langzamer dan bij de analoge signalen, dus dat is netjes.

Ofwel, hier een zeer tevreden gebruiker! Ik hoop dat Alphacrypt er niet meteen afgegooid gaat worden, zodat ik hier nog even mee kan kijken. En kunnen de in die tijd op de markt gekomen CI+ Irdeto cams lekker in prijs dalen als ik er eentje moet gaan aanschaffen :).

PS: ik heb nu de Alphacrypt 3.08 versie. Is het slim om deze te updaten, of zeggen jullie: Lekker laten zitten die versie als ie werkt i.c.m. je setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Exirion schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:03:
[...]

Ik zit in mijn regio vast aan UPC en bij UPC word je helaas gedwongen om hun settopboxen te gebruiken. Voor heel veel mensen in NL heeft een CI-slot dus sowieso geen nut.
Het ligt dus wel aan de provider.. en niet aan onze tv Exirion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Kun jij (of iemand anders) mij iets meer vertellen over het kwaliteitsverschil tussen de 42pfl8404 en de 42pfl8694? Ik lees/zie hier op tweakers en op de Philips site wel dat er een mooiere afstandsbediening bij zit en beter geluid (BBE=Bass Boost Engine?) maar kan nergens op internet gebruikerservaringen vinden...

Graag wil ik ook de 20 euro extra neertellen voor dit mooiere toestel, maar helaas is hij nergens leverbaar... Iemand nog suggesties waar ik dit toestel kan vinden voor de 999 euro die plasma-discounter er ook voor vraagt?

Heb ze om het topic iets te verfraaien en om wellicht meer mensen bekend te maken met dit type maar even naast elkaar geplaatst (met de afstandsbediening er bij).

De 42PFL8694H/12:
Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl8694h_12/42pfl8694h_12_tlf_.jpg
Afstandsbediening:
Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl8694h_12/42pfl8694h_12_rcw_.jpg

De 42PFL8404H/12:
Afbeeldingslocatie: http://images.philips.com/is/image/PhilipsConsumer/42PFL8404H_12-GAL-global?wid=430&hei=430&$jpglarge$
Afstandsbediening:
Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl8404h_12/42pfl8404h_12_rcw_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een dilemma waarmee jullie me misschien mee kunnen helpen. Ik ga dus een nieuwe TV kopen en ik twijfel tussen 2 modellen / 2 maten.
- De 37PFL9604 (€1149,- in pricewatch)
- De 42PFL9664 (€1699,- in pricewatch)

De voordelen van de 9664 t.o.v. de 9604 die ik gevonden heb zijn:

- Groter scherm
- 200 Hz technologie
- Design; dunner in diepte en breedte

Het verschil in prijs is nu erg hoog vind ik, misschien dat de prijs van de 9664 nog zakt?
Wie kan mijn beslissing iets gemakkelijker maken?

P.S. Kun je eigenlijk (bij bijvoorbeeld de It's) een TV een week proberen, en deze omruilen? (i.v.m. schermgrootte) Ik zit ± 3,5 meter van mijn scherm en ga denk ik ± 1 film per week bekijken.

groeten Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit met een klein probleempje.. Op sites als 3voor12.nl is het mogelijk om beelden van concerten te bekijken. Wanneer ik die via de pc op mijn 37PFL9604 wil kijken en het geluid via mij homecinema-set laat lopen dan is beeld en geluid niet synchroom. Helaas heb ik een aantal jaar oude homecinema-set waarbij het niet mogelijk is om het geluid te vertragen.

Een andere optie leek mij om 3voor12.nl via NetTV te benaderen, wat ook prima lukt. Maar om de filmpjes te bekijken heb je Flash nodig. Kun je dat op de TV installeren?

Of heeft er iemand een andere optie (en dan bedoel ik niet het kopen van een betere home-cinema-set...;))
Pagina: 1 ... 11 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.