Troxel schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:03:
Ik heb zojuist ook een 37 PFL 8404 besteld bij Digital Street. Die winkel zit bij mij lekker in de buurt, dus hoop 'm snel op te kunnen halen daar! Steeds meer winkels geven aan "in voorrraad" of "bij onze leverancier", dus denk dat ik snel kan gaan genieten

Dat is erg MOOI

en ben benieuwd naar je ervaringen binnenkort. Ik ben zelf ook voornemens om dit toestel zeer spoedig aan te schaffen en wens geen decoder voor digitale TV via de kabel meer nodig te hebben !
En nu ook maar hopen dat in mijn geval ZIGGO snel de lijst van gecertificeerde ci+-modules
en geschikte tv’s zal publiceren. Ziggo heeft immers aangekondigd dat het vanaf eind mei de common interface plus-standaard voor zogeheten conditional access modules (CAM) ondersteunt. Hiermee kunnen tv’s zoals deze met een ingebouwde dvb-c-tuner de tv-signalen van Ziggo decoderen.
De ci+-modules, die iets minder dan honderd euro zouden gaan kosten, kunnen
als het goed is in deze dvb-c-televisie geplaatst worden mits deze zijn voorzien van een CI+slot.
Zoals mij nu bekend is, zijn er twee CAM die gecertificeerd zijn door Ziggo, t.w. de: Neotion Pocket PLUS van Neotion en de SmarCAM 3 van SmarDTV
Volgens Ziggo, hebben abonnees met een geschikte televisie en een ci+-cam
straks geen losse settopbox meer nodig om digitale tv via de kabel te kunnen kijken. Bovendien kan de tv met de originele afstandsbediening worden bediend, kan er op de energiekosten worden bespaard en zijn de ci+-modules geschikt voor HD-signalen. Interactieve diensten zijn echter vooralsnog niet mogelijk, omdat de televisies de benodigde software en hardware ontberen.