[LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen (deel 1)

Pagina: 1 ... 8 ... 29 Laatste
Acties:
  • 612.355 views

Onderwerpen

Alle 76 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLChris
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:44
Hallo allemaal!

Sinds vrijdag hebben wij een 42pfl7404H in huis, prachtig ding!

Echter heb ik wat problemen met AVI playbacks (vanaf usb). Ze werken wel maar de meeste bestanden lopen niet zo vloeiend (erg schokkend zelfs). Is er iets wat ik kan doen om dit te verbeteren?

Volgens mij is er maar weinig in te stellen in de 'media player'. :?

[ Voor 3% gewijzigd door NLChris op 31-05-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 19:38:

Via de TV kan ik mooi door mijn mappen bladeren op de PC, zie ook de films enzo staan.
Echter als ik ze af wil spelen geeft de TV aan dat bestand niet beschikbaar is. Het bestand wat ik wil afspelen wordt wel ondersteund door de TV. Even verder puzzelen.
Dit is dus precies het ding waar ik benieuwd naar was....ik vraag me namelijk af of dit wel kan werken?! Om een video over je netwerk af te spelen heb je naar mijn weten een streaming protocol nodig en en op de host iets van een server.

Zo werken die popcorn hour etc boxjes ook allemaal. Het zal wel werken met foto's maar met streaming video zoals divx en nog erger..dvd of HD moet het lastig worden..

Maar dat is theorie..ben benieuwd naar je bevindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een uitgebreide review van de 32PFL9604 is te vinden op
http://www.trustedreviews...-32PFL9604-32in-LCD-TV/p1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simmayor
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb twee reviews gevonden van de 9604

http://www.digitalversus.com/article-458-5234-53.html

.....

Enjoy! :9

[ Voor 32% gewijzigd door simmayor op 01-06-2009 10:28 . Reden: T.V.O.D. was me net voor ]

Processor informatie -> www.cpu-info.com & www.coprocessor.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:35
NLChris schreef op zondag 31 mei 2009 @ 22:08:
Hallo allemaal!

Sinds vrijdag hebben wij een 42pfl7404H in huis, prachtig ding!

Echter heb ik wat problemen met AVI playbacks (vanaf usb). Ze werken wel maar de meeste bestanden lopen niet zo vloeiend (erg schokkend zelfs). Is er iets wat ik kan doen om dit te verbeteren?

Volgens mij is er maar weinig in te stellen in de 'media player'. :?
trage stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XPowerStef schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 16:59:
Vandaag de 32PFL9604H gehaald, zeer tevreden over, geweldig ding, hoewel je met Net TV niet veel kunt, maar wat je er wel mee kan is wel grappig, youtube filmpjes, nu.nl buienradar, die dingen

Het geluid van het ding is echt geweldig, gewoon ZIEK voor een lcd, dat heeft de doorslag gegeven.
Is het geluid van de Philips echt goed of is het cynisch bedoeld? Het geluid van een Samsung UE32B7020 is echt bedroevend. Ik zit te twijfelen tussen deze 2 types ... Komt Philips trouwens nog met een bijpassende 32 inch blu-ray included soundbar voor deze nieuwe serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 23:18:
[...]

Is het geluid van de Philips echt goed of is het cynisch bedoeld? Het geluid van een Samsung UE32B7020 is echt bedroevend. Ik zit te twijfelen tussen deze 2 types ... Komt Philips trouwens nog met een bijpassende 32 inch blu-ray included soundbar voor deze nieuwe serie?
Ik spreek nu voor mezelf, maar vergeleken met mijn 32PFL5403H is het geluid zeer veel beter, voller. In het geheel niet blikkerig. Ook met Blu ray films (via PS3) een heel aardig geluid.

Ik heb nu de 37PFL9604H/12 i.c.m een Humax 5050C en een Playstation 3, en ik ben een tevreeden mensch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

gisteren de 21:4 gezien... wat een prachtig ding. Hij oogt nog best klein.. ondanks zijn formaat.

Ik heb gisteren 3 modellen in het echt gezien waar ik interesse in heb.

De samsung UE40B7020 (voor mij gaat het om de 46") wat een prachtig dun scherm. Niet normaal meer hoe plat en dun dat allemaal begint te worden.

De 46W5500 van Sony, ook een hele mooie TV.. en te koop voor 1300 euro. Veel tv voor een net bedrag. De kjikhoek waar ik klachten over las vond ik bijzonder mee vallen.

Maar mijn vrouw was toch wel om toen ze de 47PFL9703 zag staan in volle glorie met ambilight aan. Ik heb een aanbieding op marktplaats gezien van een winkel in Tilburg..waar je hem af kan halen voor € 1799

Ik heb geen idee hoe lang Philips deze TV nog blijft produceren

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLChris
Op de PC werkt het prima (dus doorvoersnelheid van de stick zelf is prima). Ook vanaf een externe usb schijf loopt het niet lekker.

Ik zal vanmiddag kijken of ik nog een andere stick kan scoren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand de 9664 in 42"al ergens gespot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLChris schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 08:55:
[...]

Op de PC werkt het prima (dus doorvoersnelheid van de stick zelf is prima). Ook vanaf een externe usb schijf loopt het niet lekker.

Ik zal vanmiddag kijken of ik nog een andere stick kan scoren. :/
hier mijn post vorige week

1: Er speelde een demo film af (tenniswedstrijd), alles was mooi en strak maar wat er op het achtergrond afspeelde was wazig en dit vooral wat donker/zwart is(toeschouwers). Alles lijkt zo blokkerig en niet strak. Heeft dit te maken dat dit 100 HZ en geen 200HZ vergeleken met Sony bravias??? :?

2.Ik hou de 8404 ook op turkse sites bij en heb gelezen dat films afspelen op de 8404 via je usb ingang met een externe harddisk vertrgingen opleverd. Jullie ook?? dus dat het af en toe hapert. :?

3. wie hem wil zien moet naar rotterdam prijstopper, daar heb ik hem gezien. Trouwens vet duur, hij wil 1199 voor een 37 '' 8)7

4. wat ik net ook aangaf is dat ik een 32'' heb gezien, daarnaast stond een andere philips een 37'' en deze leek mee heel klein. komt dit omdat het scherm wel groot is maar de zijkanen wat smaller zijn?? zo lijkt de tv wel wat kleiner. ik denk dat ik dan voor een 42'' ga, want een 37'' gaat er dan klein uit zien. :'(

zoals je bij punt 2 kan zijn zijn er al op andere forums negatieve reacties geplaatst. Maar hier in NL wist niemand hier van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLChris
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 09:40:
[...]
hier mijn post vorige week

2.Ik hou de 8404 ook op turkse sites bij en heb gelezen dat films afspelen op de 8404 via je usb ingang met een externe harddisk vertrgingen opleverd. Jullie ook?? dus dat het af en toe hapert. :?

zoals je bij punt 2 kan zijn zijn er al op andere forums negatieve reacties geplaatst. Maar hier in NL wist niemand hier van af.
Blijkbaar heeft de 7404 hier ook last van. Het gekke is dat de meeste avi filmpjes haperen, maar dat dit ongerelateerd lijkt aan de bitrate of codec. Sommige H264 clips werken prima, terwijl XviD vaak hapert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLChris schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 09:51:
[...]

Blijkbaar heeft de 7404 hier ook last van. Het gekke is dat de meeste avi filmpjes haperen, maar dat dit ongerelateerd lijkt aan de bitrate of codec. Sommige H264 clips werken prima, terwijl XviD vaak hapert.
hmmm

Een vraagje hoe gaat het bij dvd films? Heb je deze ook getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HB : Philipsin Korede LG ile ortaklaşa yer alan fabrikasının Avrupaya taşınması nedeniyle Nisan ve Mayıs aylarında üretim yapılamamıştır. Bu nedenle 32PFL5604 � 42PFL7404 � 42PFL8404 � 47PFL8404 modellerinden ithalat yapılamamıştır.

Bekleyen siparişleriniz Haziran ayı sonunda tedarik edilebilecektir.

Van een Turkse Forum afgehaald. Even vertalen uhmmm . De fabriek in Korea waar LG met Philips onder 1 dak zit is verhuist naar Europa, daarom dat er in April en Mei geen productie van de types 32PFL5604 � 42PFL7404 � 42PFL8404 � 47PFL8404 geleverd konden worden. Bestellingen die al gedaan zijn kunnen eind juni geleverd worden.

Misschien is dit de reden waarom alles zo uitgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon73
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-08 17:46
RoyK schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 08:42:
gisteren de 21:4 gezien... wat een prachtig ding. Hij oogt nog best klein.. ondanks zijn formaat.
Ja, dat is wel erg klein idd, 21:4... :) 8)7 :) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26
Leon73 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 13:47:
[...]

Ja, dat is wel erg klein idd, 21:4... :) 8)7 :) 8)7
Ik ben het daar eerlijk gezegd wel mee eens. Ik had 'm een stuk groter verwacht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wouter! schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 14:25:
[...]

Ik ben het daar eerlijk gezegd wel mee eens. Ik had 'm een stuk groter verwacht ...
OK, schiet me maar af dat ik er serieus op in ga, maar 21:4 zegt geen ene drol over het formaat. Puur een verhouding wat er in het echte leven tot leidt dat een 21:4 scherm een soort brievenbus wordt. Desalnietemin is een brievenbus met een 21:4 verhouding met een diaginaal van 100 inch (om maar een mooi rond getal te noemen) nog steeds een hele grote brievenbus!

En toen weer on-topic
Ik heb die reviews gelezen die hier boven genoemd staan, maar al met al komt het scherm er "best aardig" vanaf. Geen absolute topper, maar gewoon een goed scherm. Ben wel benieuwd hoe de hogere series (9664 en 9704) beoordeeld gaan worden?!!?!

edit:
trustedreviews is bij nader inzien toch best positief...nou dat belooft wat voor de 9704

[ Voor 6% gewijzigd door PaT op 02-06-2009 19:51 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:04
ppaddo schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 19:35:
[...]

OK, schiet me maar af dat ik er serieus op in ga, maar 21:4 zegt geen ene drol over het formaat. Puur een verhouding wat er in het echte leven tot leidt dat een 21:4 scherm een soort brievenbus wordt. Desalnietemin is een brievenbus met een 21:4 verhouding met een diaginaal van 100 inch (om maar een mooi rond getal te noemen) nog steeds een hele grote brievenbus!

En toen weer on-topic
Ik heb die reviews gelezen die hier boven genoemd staan, maar al met al komt het scherm er "best aardig" vanaf. Geen absolute topper, maar gewoon een goed scherm. Ben wel benieuwd hoe de hogere series (9664 en 9704) beoordeeld gaan worden?!!?!

edit:
trustedreviews is bij nader inzien toch best positief...nou dat belooft wat voor de 9704
Leon bedoelde het meer komisch :) De TV is 21:9 ipv 21:4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xon schreef op maandag 01 juni 2009 @ 09:27:
[...]

Dit is dus precies het ding waar ik benieuwd naar was....ik vraag me namelijk af of dit wel kan werken?! Om een video over je netwerk af te spelen heb je naar mijn weten een streaming protocol nodig en en op de host iets van een server.

Zo werken die popcorn hour etc boxjes ook allemaal. Het zal wel werken met foto's maar met streaming video zoals divx en nog erger..dvd of HD moet het lastig worden..

Maar dat is theorie..ben benieuwd naar je bevindingen
Heb gisteren even geprobeerd om videobestanden af te spelen via m'n pc. Dit is deels gelukt.
In de handleiding van het scherm staan welke programma's je kunt gebruiken als media server. Heb het met 3 programma's geprobeerd.

Zowel windows mediaplayer als Nero Homemedia kreeg ik niet goed aan de praat. Met het programma Tversity was het in een mum van tijd geinstalleerd.
Zowel VTS bestanden als Divx is goed af te spelen, nagenoeg geen haperingen. Allleen HD content is niet goed af te spelen, als het al af te spelen is.

Ben zelf persoonlijk toch van plan om een WD TV HD media speler te kopen met externe HD, om zo toch goed van Full HD film te kunnen genieten. :*)

PS. Foto's krijg ik er hier niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLChris
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 10:16:
[...]

hmmm

Een vraagje hoe gaat het bij dvd films? Heb je deze ook getest?
Niet uitgebreid getest. Overigens ziet de Philips alleen de vob files, dus menu enzo ben je kwijt (of ik moet de dvd anders openen). ISO files heb ik ook nog niet getest.

Maar de dvd waarvan ik de eerste 30sec bekeken heb werkte prima.

Dit weekend zal ik er wat meer tests op los laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een snelle HD videokaart op je mediacenter en een snelle processor, zal het geen probleem moeten zijn om HD-content zonder haperingen af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:51

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:41:
Met een snelle HD videokaart op je mediacenter en een snelle processor, zal het geen probleem moeten zijn om HD-content zonder haperingen af te spelen.
Wat heeft dat met het afspelen direct op je tv te maken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 19:59:
[...]

Heb gisteren even geprobeerd om videobestanden af te spelen via m'n pc. Dit is deels gelukt.
In de handleiding van het scherm staan welke programma's je kunt gebruiken als media server. Heb het met 3 programma's geprobeerd.

Zowel windows mediaplayer als Nero Homemedia kreeg ik niet goed aan de praat. Met het programma Tversity was het in een mum van tijd geinstalleerd.
Zowel VTS bestanden als Divx is goed af te spelen, nagenoeg geen haperingen. Allleen HD content is niet goed af te spelen, als het al af te spelen is.

Ben zelf persoonlijk toch van plan om een WD TV HD media speler te kopen met externe HD, om zo toch goed van Full HD film te kunnen genieten. :*)

PS. Foto's krijg ik er hier niet op.
]TheVMaster schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:13:
[...]

Wat heeft dat met het afspelen direct op je tv te maken? :?
[/quote]

Zoals in de bovenste quote genoemd heeft hij geprobeerd om videobestanden af te spelen via zijn PC. Daar reageer ik op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:44:

[...]

Zoals in de bovenste quote genoemd heeft hij geprobeerd om videobestanden af te spelen via zijn PC. Daar reageer ik op.
Misschien even handig om de volgende keer ff het bericht te quoten waar je op reageert :+ ik dacht namelijk dat je op het bericht direct boven je post reageerde..en tja..daar heb je dus geen mediacenter voor nodig :+

[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 03-06-2009 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 13:55
Ik heb zojuist ook een 37 PFL 8404 besteld bij Digital Street. Die winkel zit bij mij lekker in de buurt, dus hoop 'm snel op te kunnen halen daar! Steeds meer winkels geven aan "in voorrraad" of "bij onze leverancier", dus denk dat ik snel kan gaan genieten :9~ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Troxel schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:03:
Ik heb zojuist ook een 37 PFL 8404 besteld bij Digital Street. Die winkel zit bij mij lekker in de buurt, dus hoop 'm snel op te kunnen halen daar! Steeds meer winkels geven aan "in voorrraad" of "bij onze leverancier", dus denk dat ik snel kan gaan genieten :9~ :P
Dat is erg MOOI :9 en ben benieuwd naar je ervaringen binnenkort. Ik ben zelf ook voornemens om dit toestel zeer spoedig aan te schaffen en wens geen decoder voor digitale TV via de kabel meer nodig te hebben !

En nu ook maar hopen dat in mijn geval ZIGGO snel de lijst van gecertificeerde ci+-modules en geschikte tv’s zal publiceren. Ziggo heeft immers aangekondigd dat het vanaf eind mei de common interface plus-standaard voor zogeheten conditional access modules (CAM) ondersteunt. Hiermee kunnen tv’s zoals deze met een ingebouwde dvb-c-tuner de tv-signalen van Ziggo decoderen.

De ci+-modules, die iets minder dan honderd euro zouden gaan kosten, kunnen als het goed is in deze dvb-c-televisie geplaatst worden mits deze zijn voorzien van een CI+slot.
Zoals mij nu bekend is, zijn er twee CAM die gecertificeerd zijn door Ziggo, t.w. de: Neotion Pocket PLUS van Neotion en de SmarCAM 3 van SmarDTV
Volgens Ziggo, hebben abonnees met een geschikte televisie en een ci+-cam straks geen losse settopbox meer nodig om digitale tv via de kabel te kunnen kijken. Bovendien kan de tv met de originele afstandsbediening worden bediend, kan er op de energiekosten worden bespaard en zijn de ci+-modules geschikt voor HD-signalen. Interactieve diensten zijn echter vooralsnog niet mogelijk, omdat de televisies de benodigde software en hardware ontberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Jummie nog maar 2 nachten en dan is hij op voorraad bij 'mijn leverancier'.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 20:30
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:39:
[...]

En nu ook maar hopen dat in mijn geval ZIGGO snel de lijst van gecertificeerde ci+-modules en geschikte tv’s zal publiceren. Ziggo heeft immers aangekondigd dat het vanaf eind mei de common interface plus-standaard voor zogeheten conditional access modules (CAM) ondersteunt. Hiermee kunnen tv’s zoals deze met een ingebouwde dvb-c-tuner de tv-signalen van Ziggo decoderen.
Het duurt nog wat langer (midden juni?), zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 13:55
TheVMaster schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:48:
Jummie nog maar 2 nachten en dan is hij op voorraad bij 'mijn leverancier'.. :+
En wat heb je precies besteld, en waar? Sorry kon het niet terug vinden in je posts.... Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Troxel schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:09:
[...]

En wat heb je precies besteld, en waar? Sorry kon het niet terug vinden in je posts.... Ben benieuwd!
Haha...ik heb er een 'gereserveerd'...geeft helaas geen enkele garantie op beschikbaarheid :+ Dus als je het niet erg vind laat ik het even weten als hij wel binnen is en ik zeker ben dat ik er een kan ophalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was vandaag ff bij de MM Duh Haag om de 42" 8404 te bekijke...... Ik schrok me dood van de kwaliteit van het beeld dat getoond werd. heel er blokkerig bij de kleurscheidingen. De samsung's en LG's die daarnaast stonden hadden veeeeeel mooier beeld en waren de helft goedkoper. Ik vraag me af hoe dat nu kan, want ik wil wel de 8404 vanwege CI+ en Net TV. Nu hopen dat ze volgende keer ff een PS3 aansluite voor me :P, want had nu te weinig tijd vandaag. Ben benieuwd of er nog meer mensen ontevreden waren of mij mischien kunnen vertellen dat het gewoon bagger input was van de MM....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:18
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:07:
Ik was vandaag ff bij de MM Duh Haag om de 42" 8404 te bekijke...... Ik schrok me dood van de kwaliteit van het beeld dat getoond werd. heel er blokkerig bij de kleurscheidingen. De samsung's en LG's die daarnaast stonden hadden veeeeeel mooier beeld en waren de helft goedkoper. Ik vraag me af hoe dat nu kan, want ik wil wel de 8404 vanwege CI+ en Net TV. Nu hopen dat ze volgende keer ff een PS3 aansluite voor me :P, want had nu te weinig tijd vandaag. Ben benieuwd of er nog meer mensen ontevreden waren of mij mischien kunnen vertellen dat het gewoon bagger input was van de MM....
Dat verschilt natuurlijk enorm bij de MM qua input en show wat ze tonen per tv set.
Tenminste dat idee heb ik..

Was vandaag ook bij de MM in Rotterdam en zag de 8404 (42''). Zag er mooi uit met de nieuwe dunne lijst en.. kan niet wachten totdat die van mij volgende week geleverd wordt!
Vrijdag is hij namelijk bij de leverancier op voorraad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien ook of het met Nettv ook mogelijk is om Flickr streams weer te geven?
Of is dit iets wat alleen Samsung kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
keanu_ schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:43:
[...]

Dat verschilt natuurlijk enorm bij de MM qua input en show wat ze tonen per tv set.
Tenminste dat idee heb ik..

Was vandaag ook bij de MM in Rotterdam en zag de 8404 (42''). Zag er mooi uit met de nieuwe dunne lijst en.. kan niet wachten totdat die van mij volgende week geleverd wordt!
Vrijdag is hij namelijk bij de leverancier op voorraad ;)
Volgens mij wordt hij vrijdag bij alle leveranciers weer verwacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
TheVMaster schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:36:
[...]

Volgens mij wordt hij vrijdag bij alle leveranciers weer verwacht :+
tja dat lijkt wel he ;). Maar ik heb in ieder geval de bevestiging via de telefoon gehad. Dus niet een ''voorradig'' balkje op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
keanu_ schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:38:
[...]

tja dat lijkt wel he ;). Maar ik heb in ieder geval de bevestiging via de telefoon gehad. Dus niet een ''voorradig'' balkje op de site.
Heb je hem lang geleden besteld dan? Ik hoop dat ik vrijdag op tijd ben..heb namelijk een 'reservering' zonder enige vorm van garanties..dat is dan wel weer jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 32PFL7404 besteld. Ik hoop hem over 3 weken binnen te hebben. Ik had eerst de 5404 besteld, maar nadat ik hem in de winkel gezien heb toch de 7404 besteld dit in verband met de veel slankere lijst rondom en de betere specs, zoals 100 hz en het betere scherm. De 8404 vond ik de meerprijs niet waard omdat ik persoonlijk niets zie in Ambilight en NetTv. Ik verwacht dat een vriend van mij de 8404 besteld en ik moet eerlijk zeggen dat ik wel benieuwd ben hoe het hem bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:26:
Ik heb de 32PFL7404 besteld. Ik hoop hem over 3 weken binnen te hebben. Ik had eerst de 5404 besteld, maar nadat ik hem in de winkel gezien heb toch de 7404 besteld dit in verband met de veel slankere lijst rondom en de betere specs, zoals 100 hz en het betere scherm. De 8404 vond ik de meerprijs niet waard omdat ik persoonlijk niets zie in Ambilight en NetTv. Ik verwacht dat een vriend van mij de 8404 besteld en ik moet eerlijk zeggen dat ik wel benieuwd ben hoe het hem bevalt.
Je vergeet DLNA....I Love it!!! Vooral i.c.m. Windows 7...of bv. je Windows Home Server....wauw....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
TheVMaster schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:45:
[...]

Heb je hem lang geleden besteld dan? Ik hoop dat ik vrijdag op tijd ben..heb namelijk een 'reservering' zonder enige vorm van garanties..dat is dan wel weer jammer...
Ik heb hem begin mei al besteld. Eind van de week wordt met mij contact opgenomen over de levering voor volgende week.
Ze gaan denk ik af op basis van 'oudste'(dus eerste) bestellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
keanu_ schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:38:
[...]

Ik heb hem begin mei al besteld. Eind van de week wordt met mij contact opgenomen over de levering voor volgende week.
Ze gaan denk ik af op basis van 'oudste'(dus eerste) bestellingen.
Oke de shop waar ik hem ga halen (of beter gezegd..wil gaan halen) doet niet aan bestellingen ;) als ze hem hebben kun je langskomen ;) hehe..maar ja..daar sta je ook in de rij tot aan de deur als je er langs gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.MarQuez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:36
Heb de 8404h nu een week in huis en ben er zeer te spreken over, heeft me even gekost voor ik hem helemaal goed had ingesteld icm met htpc en hk avr 255. gebruik nettv niet omdat ik dit allemaal op mijn htpc kan wel even geprobeerd en vond dat het steeds lang duurde voordat de volgende pagina geladen was. ambilight is leuk maar was geen must toen ik hem komt. belangrijkste vind ik de beeld kwaliteit en die is zeer goed ook bij weergave van 24p.
had hem per toeval vorige week maandag avond op coolsound.nl gezien dat er nog 1 op voorraad was en maar meteen besteld en woensdag al in huis. dus gelukkig niet zolang hoeven wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
Mr.MarQuez schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 23:42:
Heb de 8404h nu een week in huis en ben er zeer te spreken over, heeft me even gekost voor ik hem helemaal goed had ingesteld icm met htpc en hk avr 255. gebruik nettv niet omdat ik dit allemaal op mijn htpc kan wel even geprobeerd en vond dat het steeds lang duurde voordat de volgende pagina geladen was. ambilight is leuk maar was geen must toen ik hem komt. belangrijkste vind ik de beeld kwaliteit en die is zeer goed ook bij weergave van 24p.
had hem per toeval vorige week maandag avond op coolsound.nl gezien dat er nog 1 op voorraad was en maar meteen besteld en woensdag al in huis. dus gelukkig niet zolang hoeven wachten..
Kun je eens foto's posten? Ben benieuwd. Hoeveel inch is ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik snap nog steeds niet zo heel veel van de mogelijkheden via de netwerk aansluiting.

Stel:

Als ik mijn wireless modem nou eens vlak bij de tv neer zet, en de tv via een kort utp kabeltje verbind met de modem. Kan ik dan via mijn laptop die dan naast me op de bank ligt, (wireless) uitzending gemist kijken op de tv?

Is dat een mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RoyK: kort maar krachtig --> nee :) En je laptop is in dit verhaal een overbodig element... Volgens mij denk jij dat je uitzending gemist dan streamt naar je TV, maar je TV heeft zelf internet verbinding...

Je kan met de UTP aansluiting Net TV gebruiken en DLNA. Uitzending gemist is volgens mij niet een van de features, maar dat kan natuurlijk altijd nog ontwikkeld worden. Weet niet zeker of DLNA ook over WiFi werkt, maar dat weten anderen op dit forum vast wel ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2009 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
DLNA werkt ook wel via wireless, maar het is de vraag hoe lang en tot welke kwaliteit van het beeldmateriaal het soepel loopt. HD-materiaal kun je vergeten.

Ik sluit gewoon een (oud) PC'tje op het scherm aan waarmee je nog prima kunt internetten. Wireless desktopje d'rbij en volgens mij werkt 't dan allemaal een stuk beter dan NetTV. Voor het afspelen van media ga ik m'n PS3 gebruiken i.c.m. m'n nieuwe PC.

[ Voor 53% gewijzigd door Wouter! op 04-06-2009 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 08:53:
@RoyK: kort maar krachtig --> nee :) En je laptop is in dit verhaal een overbodig element... Volgens mij denk jij dat je uitzending gemist dan streamt naar je TV, maar je TV heeft zelf internet verbinding...

Je kan met de UTP aansluiting Net TV gebruiken en DLNA. Uitzending gemist is volgens mij niet een van de features, maar dat kan natuurlijk altijd nog ontwikkeld worden. Weet niet zeker of DLNA ook over WiFi werkt, maar dat weten anderen op dit forum vast wel ;)
Ja, ik zat daar aan te denken inderdaad... dat je dan iets naar je TV toe stuurt om te laten zien. Helaas dus..

dat DLNA snap ik ook nog niet zo.. ik begrijp dat het allemaal zeer beperkt is..

@ Wouter, er komt een media tankje binnenkort.. waarschijnlijk een popcorn

[ Voor 4% gewijzigd door RoyK op 04-06-2009 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Mwoa, de beperking valt nog wel mee maar het is nogal afhankelijk van wat het apparaat waar je op afspeelt native ondersteund. Als die bepaalde bestandsformaten niet ondersteunt dan moet je daarvoor één of ander transcodeerproces gebruiken, en daar heb je dan weer een wat krachtiger computer voor nodig als mediaserver.

Als je vanaf je laptop iets op de TV wilt toveren dan kun je 't beste gewoon een lange VGA-kabel pakken ofzo :), maar dat ligt er weer aan hoe je "vanaf je laptop" interpreteert want d.m.v. DLNA kan het dus ook vanaf je laptop komen ;).

[ Voor 29% gewijzigd door Wouter! op 04-06-2009 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
RoyK schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:23:
[...]

Ja, ik zat daar aan te denken inderdaad... dat je dan iets naar je TV toe stuurt om te laten zien. Helaas dus..

dat DLNA snap ik ook nog niet zo.. ik begrijp dat het allemaal zeer beperkt is..

@ Wouter, er komt een media tankje binnenkort.. waarschijnlijk een popcorn
Als het goed is worden de mogelijkheden i.c.m. Windows 7 (zie mijn blogpost over Play To op het IT Pro Community blog van Microsoft). Deze how-to beschrijft hoe je Play To kunt configureren icm je XBOX 360, maar voor zover ik het weet zou het ook i.c.m. de tv's van Philips moeten werken.....mocht iemand het kunnen testen :) Please let us know hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen die een 8404 hebben gekocht, hoe stel je zo'n tv in als je deze net uit een doos heb gehaald?? wordt dat automatisch gedaan of moet ik alles handmatig instellen? Want ik las net iets over weergave 24p etc. moet dit allemaal handmatig ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:13:
mensen die een 8404 hebben gekocht, hoe stel je zo'n tv in als je deze net uit een doos heb gehaald?? wordt dat automatisch gedaan of moet ik alles handmatig instellen? Want ik las net iets over weergave 24p etc. moet dit allemaal handmatig ??
Volgens mij kun je er tegen praten..en reageert hij op stemgeluid :+

Misschien moet je beginnen met het lezen van de Quickstart of handleiding misschien..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12
Zit net eens te kijken naar de NetTV services maar afgezien van YouTube is er toch wel bijzonder weinig videocontent beschikbaar: geen uitzending-/RTL/SBS-gemist ed.

Hebben mensen al services ontdekt op hun TV in aanvulling op degene van de link hierboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Rukapul schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:28:
Zit net eens te kijken naar de NetTV services maar afgezien van YouTube is er toch wel bijzonder weinig videocontent beschikbaar: geen uitzending-/RTL/SBS-gemist ed.

Hebben mensen al services ontdekt op hun TV in aanvulling op degene van de link hierboven?
Zodra ik de TV heb ga ik gelijk aan het testen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 21:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik heb de 37pfl8404 gekregen omdat mijn oude 37pfl6703 teveel problemen had. Heb gisteren de playstation aangesloten en hij houd het beeld niet bij. Strepen,blokken, op een bepaald moment liep hij zelfs vast en viel uit. Heb philips al een boze mail gestuurd :( . Zoveel zeik al gehad met philips. Heb er serieus spijt van dat ik me zo een ding heb gekocht. Tussen de aanschaf waarde van vorig jaar oktober en nu zit ook nog eens 300-400 euro. Terwijl die oude nooit goed gewerkt heeft.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
kromme schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:53:
Ik heb de 37pfl8404 gekregen omdat mijn oude 37pfl6703 teveel problemen had. Heb gisteren de playstation aangesloten en hij houd het beeld niet bij. Strepen,blokken, op een bepaald moment liep hij zelfs vast en viel uit. Heb philips al een boze mail gestuurd :( . Zoveel zeik al gehad met philips. Heb er serieus spijt van dat ik me zo een ding heb gekocht. Tussen de aanschaf waarde van vorig jaar oktober en nu zit ook nog eens 300-400 euro. Terwijl die oude nooit goed gewerkt heeft.
Eh..hoezo hij houdt de PS niet bij?! Misschien verkeerde instelling? 't kan toch niet zo zijn dat die Philips TV's niet werken met een PS3/XBOX? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Of 'n brakke HDMI-kabel/aansluiting misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Brakke kabel zou misschien ook kunnen

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelco1054
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik heb vandaag de 37Pfl8404 binnengekregen... Top!!! :9
Op dit moment kijk ik analoog via de kabel, UPC.

Echter ik heb ook het Digitenne Starterspakket met de Conax CAM module gekocht,
(ik had al digitenne met samsung ontvanger maar doe het liever zonder ontvanger)

Probleem: de CAM module krijg ik maar voor ongeveer 70% in het CI-slot

Herkent iemand dit? Dit zou toch gewoon moeten passen in deze super-tv?

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:02
werkt het als hij er voor 70% in zit?

Dan is het voldoende :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelco1054
Raymond schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 19:37:
werkt het als hij er voor 70% in zit?

Dan is het voldoende :P
Neen, niet eens geprobeerd... Moet er toch helemaal in kunnen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 23:02
Waarom? Anders krijg je hem er toch ook helemaal niet makkelijk uit?

Heb je niet een lineaal ofzo, dat je even kan meten hoe diep de opening is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze televisie ook bij een lokale zaak gezien en vond het beeld ten opzichte van de 9604 ook schrikbarend slecht. 's Middags ben ik ook even naar de Saturn in Dusseldorf geweest en daar hing ook een 8404 en het beeld was stukken beter. Neemt niet weg dat het beeld van de 9604 op alle toestellen die ik heb gezien beter is dan dat van de 8404 (scherper, meer contrast en bewegende beelden lopen soepeler).

Ben nu al anderhalve maand aan het twijfelen tussen de 8404 (slanke rand, mooie specs en goede prijs) en de 9604 (nog betere specs, beter beeld, maar design iets minder en prijs stuk hoger).

Nadat ik de 8404 live had gezien heb ik toch maar gekozen voor de 37pfl9604. De 8404 zag er een beetje goedkoop uit door glimmende rand en de rand werd door de plexiglas buitenrand toch weer een stukje dikker dan het lijkt in de pdf brochure. Verder zag de onderkant van het toestel in de 32 en 37 inch versie er niet zo fraai uit. De uitstulping in het midden aan de onderkant steekt in deze versies iets teveel af van de zilveren luidsprekers erachter. De 42" versie had dit niet en het geheel zag er hierdoor een stuk strakker uit. Maar een 42" is weer te groot voor mij, dus het wordt de 37pfl9604.

Eigenlijk gaat mijn voorkeur uit naar 9664 (dunnere rand, goede specs en relatief niet zo heel veel duurder) maar die hebben ze weer alleen in 42" en groter. Valt allemaal niet mee ;)

Hopelijk over een weekje binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.MarQuez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:36
heb er zelf ook een ps3 op aangesloten en kwaliteit ervan vind ik gewoon top. heb wel nog geen blu-ray bekeken op ps3. kan liggen aan instellingen bij mm.
Rukapul schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:28:

heb nog geen andere dan wat op de website staan gezien.. heb er ook niet veel aandacht aan besteed omdat alles zolang duurder voordat het geladen was en dat ligt in ieder geval niet aan mijn internet verbinding.
Raymond schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 19:55:
Waarom? Anders krijg je hem er toch ook helemaal niet makkelijk uit?

Heb je niet een lineaal ofzo, dat je even kan meten hoe diep de opening is?
ik heb even hier mijn alphacrypt erin gestopt en die komt maar voor ongeveer de helft erin en dan klikt ie ook vast dus verder zal hij er niet ingaan.

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/zie/9v4kob8

[ Voor 74% gewijzigd door Mr.MarQuez op 05-06-2009 01:23 . Reden: foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:21:
[...]

Ik heb deze televisie ook bij een lokale zaak gezien en vond het beeld ten opzichte van de 9604 ook schrikbarend slecht. 's Middags ben ik ook even naar de Saturn in Dusseldorf geweest en daar hing ook een 8404 en het beeld was stukken beter. Neemt niet weg dat het beeld van de 9604 op alle toestellen die ik heb gezien beter is dan dat van de 8404 (scherper, meer contrast en bewegende beelden lopen soepeler).

Ben nu al anderhalve maand aan het twijfelen tussen de 8404 (slanke rand, mooie specs en goede prijs) en de 9604 (nog betere specs, beter beeld, maar design iets minder en prijs stuk hoger).

Nadat ik de 8404 live had gezien heb ik toch maar gekozen voor de 37pfl9604. De 8404 zag er een beetje goedkoop uit door glimmende rand en de rand werd door de plexiglas buitenrand toch weer een stukje dikker dan het lijkt in de pdf brochure. Verder zag de onderkant van het toestel in de 32 en 37 inch versie er niet zo fraai uit. De uitstulping in het midden aan de onderkant steekt in deze versies iets teveel af van de zilveren luidsprekers erachter. De 42" versie had dit niet en het geheel zag er hierdoor een stuk strakker uit. Maar een 42" is weer te groot voor mij, dus het wordt de 37pfl9604.

Eigenlijk gaat mijn voorkeur uit naar 9664 (dunnere rand, goede specs en relatief niet zo heel veel duurder) maar die hebben ze weer alleen in 42" en groter. Valt allemaal niet mee ;)

Hopelijk over een weekje binnen.
Heb je ook met de instellingen gespeeld dan? Want bij de MediaMarkt waar ik ze naast elkaar heb gezien was op het oog het beeld van de 37PFL9604 veel minder. Bijvoorbeeld juist het contrast van de 8404 was veel beter, maar omdat ik niets aan de instellingen heb aangepast kan ik daar geen uitspraken over doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter! op 05-06-2009 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Diskwalificeer een TV echt NOOIT op een slechte indruk in 1 winkel. In het gros van de zaken staan TV's slecht afgesteld en soms ook met een slecht signaal te spelen. Soms verdenk ik ze er zelfs van dat merken worden voorgetrokken met betere afstelling.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
LET OP Voor de mensen die ook een 42PFL8404 van Philips willen.....Plasma-Discounter heeft ze op voorraad :+ 'k heb er zojuist een achteruit laten leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 10:30:
LET OP Voor de mensen die ook een 42PFL8404 van Philips willen.....Plasma-Discounter heeft ze op voorraad :+ 'k heb er zojuist een achteruit laten leggen ;)
jeps op voorraad en nog goedkoop ook:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke Home Cinema Set kan ik het beste aansluiten op een 8404?? Of wie heeft het gecombinerd met een HCS en is zeer tevreden enige tips??Ik ben er helemaal niet bekend mee dus daarom dat ik zo'n vraag stel. Waar moet ik opletten als ik een HCS wil kopen en deze wil koppelen aan een 8404?? aanlsuitmogelijkheden zijn er wel neem ik aan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geïntresseerden; de 42pfl9664 staat nu ook op de Philips website toegevoegd: KLIK!.
Ben benieuwd wanneer de eerste in de winkel verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:06:
Welke Home Cinema Set kan ik het beste aansluiten op een 8404?? Of wie heeft het gecombinerd met een HCS en is zeer tevreden enige tips??Ik ben er helemaal niet bekend mee dus daarom dat ik zo'n vraag stel. Waar moet ik opletten als ik een HCS wil kopen en deze wil koppelen aan een 8404?? aanlsuitmogelijkheden zijn er wel neem ik aan:)
Dit is wel een heel erg globaal verzoek. Je kunt beter vragen welke niet, want in principe kun je vrijwel alles erop aansluiten natuurlijk. Het enige waar je op zou kunnen letten is een lipsync-functie die ruim instelbaar is.

Je kunt hiervoor ook beter wat andere topics raadplegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Wouter! op 05-06-2009 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelco1054
[quote]Mr.MarQuez schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 00:44:
[...]

ik heb even hier mijn alphacrypt erin gestopt en die komt maar voor ongeveer de helft erin en dan klikt ie ook vast dus verder zal hij er niet ingaan.

Nou, kennelijk is het dan normaal dat die alphacrypt en conax module maar voor de helft in het CI-slot passen.

Ik ga het vanmiddag maar eens proberen of het werkt...

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:11:
Voor de geïntresseerden; de 42pfl9664 staat nu ook op de Philips website toegevoegd: KLIK!.
Ben benieuwd wanneer de eerste in de winkel verschijnen.
http://www.mokio.nl/Philips_42PFL9664H
http://www.youtube.com/watch?v=noz7lZKLiqU (fastest lcd in de world) _/-\o_

Ik heb er inmiddels al een 42PFL9664H besteld voor 1500,- geen geld voor 200hz met 1 ms. Daarnaast ziet de vormgeving er super strak, stijlvol, en gelikt uit vergeleken met z'n plastice voorgangers. Minpuntje is dat de 200hz 1ms niet uitkomt voor de 37pfl series in 2009 anders kwam die dus op mn slaapkamer ;( ;( helaas helaas dan maar weer geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:54:
Diskwalificeer een TV echt NOOIT op een slechte indruk in 1 winkel. In het gros van de zaken staan TV's slecht afgesteld en soms ook met een slecht signaal te spelen. Soms verdenk ik ze er zelfs van dat merken worden voorgetrokken met betere afstelling.
Volkomen met je eens, alle winkels die tv's verkopen stellen het beeld bij een aantal tv's zo dusdanig scherp af dat het er echt geweldig uitziet om naar te kijken ( 1e indruk is vaak doorslaggevend omdat dit zwaar meeweegt voor de gemiddelde leek die door een electronica winkel loopt ) voor even want als je een paar uur naar een knetter scherp beeld kijkt lig je na een half uurtje al plat omdat je moe bent van het kijken. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 21:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Wooldoor schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:52:
Brakke kabel zou misschien ook kunnen
Andere kabel geprobeert, andere aansluiting, zelfs andere playstation.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:57:
[...]

http://www.youtube.com/watch?v=noz7lZKLiqU (fastest lcd in de world) _/-\o_

Ik heb er inmiddels al een 42PFL9664H besteld voor 1500,- geen geld voor 200hz met 1 ms. Daarnaast ziet de vormgeving er super strak, stijlvol, en gelikt uit vergeleken met z'n plastice voorgangers. Minpuntje is dat de 200hz 1ms niet uitkomt voor de 37pfl series in 2009 anders kwam die dus op mn slaapkamer ;( ;( helaas helaas dan maar weer geduld hebben.
Dus jij koopt een TV zonder er maar in de winkel naar gekeken te hebben? Of heb je hem al ergens zien staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Misschien niet helemaal on-topic maar ik wil het toch even delen.

Vanmiddag naar de lokale BCC

ik: "Goedenmiddag, heeft u enige idee wanneer de 9704 serie van Philips leverbaar wordt bij u?"

Verkoper: "Die is er al!"

"Ik denk ow nee he, had ik het maar niet gevraagd"

Verkoper loopt naar zijn XT computertje en begint te rommelen

Verkoper: "Welk formaat had u willen hebben"?"

Ik: 40 inch

Verkoper: "U bedoelt 42 inch?"

Ik:, "nee, 40 inch, deze serie heeft afwijkende maten t.o.v. de rest van de Philips lijn".

Verkoper reageert niet hierop en rommelt nog wat meer in zijn XT.

Verkoper: "Nee, hij staat er niet in, maar dat wil niet zeggen dat hij niet ieder moment binnen kan komen hoor!".

Ik: "Bedankt voor de moeite, dan wandel ik nog wel een keertje binnen bij je".

Nu was dit de BCC, maar volgens mij kan je hier net zo goed Saturn (=MM), MediaMarkt, Expert, of welke grotere keten dan ook neerzetten. Onvoorstelbaar dat die lui niet op straffe van lijfstraffen verplicht worden zich up-to-date te houden van de ontwikkelingen binnen hun vakgebied.

Als ik in mijn werk iets mis m.b.t. Bouwregelgeving heb ik zo een claim of ten minste een bezwaarschrift aan mijn broek.
Het is triest gesteld met de electrozaken in Nederland.

(en nu heb ik nog nergens in een winkel gehoord of juli/augustus nog realistisch is)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:06:
deze past perfect bij het uiterlijk.

ik ben nu aan het sparen voor de tv, mn 32inch doet nog wel even dienst.

qua geluid geniet ik met volle teugen, enkel geen blu-ray :( maar die komt in mn HTPC die weer via COAX gekoppeld is

[ Voor 9% gewijzigd door mindcre8r op 05-06-2009 14:06 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:55:
[...]

Dus jij koopt een TV zonder er maar in de winkel naar gekeken te hebben? Of heb je hem al ergens zien staan?
Waarom niet?
Voor het beeld hoef je niet naar een winkel te gaan want het staat toch altijd verkoekt afgestelt staan. De vormgeving zie je al prima op plaatjes en vind ik niet heel erg belangrijk zolang de tv niet paars is of iets dergelijks.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter! schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:48:
[...]

Heb je ook met de instellingen gespeeld dan? Want bij de MediaMarkt waar ik ze naast elkaar heb gezien was op het oog het beeld van de 37PFL9604 veel minder. Bijvoorbeeld juist het contrast van de 8404 was veel beter, maar omdat ik niets aan de instellingen heb aangepast kan ik daar geen uitspraken over doen.
De instellingen bij de Saturn zouden 'out-of-the-box' ingesteld staan volgens de verkoper. Ik moet toch ergens op af gaan en ik heb 4 verschillende winkels geprobeerd en de uitkomst was iedere keer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:55:
[...]

De vraag was aan mij gesteld >:) (grapje) maar ik heb deze werkloze week besteed aan het informatie inwinnen over lcd schermen hiervoor naar diverse electronica winkels binnengestapt en wat blijkt? Sommige tv's zijn niet afgesteld en sommige weer te perfect waardoor je het beeldkwaliteit nooit goed kan beoordelen.

En ja Kontheur ik heb de 9000 serie toevallig zien staan, maar ook al had ik hem niet zien staan, dan ook had ik hem gekocht want ik beoordeel op plaatjes en getallen :*) , net als mijn iphone, m'n Monster Beats by Dr.Dre Tour In-Ear Headphones en m'n vriendin ;) :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Surichard: Welke uit de 9000 serie dan? De 9604 of toch al de 9664?

Een beetje off-topic. Weet er iemand of er nog nieuwe Ambi-soundbars in de pijpleiding zitten? Aangezien Philips gisteren met nieuwe blu-ray spelers op de markt is gekomen en de soundbars nog zonder blu-ray zitten.
Lijkt me dat voor een home-cinemaset toch ook blu-ray ingezet gaat worden... (?)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
:+ Ik heb de 8404 binnen.

Eerste indruk : Leuke tv...beeldkwaliteit is goed, maaarrr...'k krijg DLNA niet echt goed aan de praat. slechts enkele divx files doen het...wmv werkt niet. Foto's en muziek werkt wel goed...

Update: Ik zie dat er een update is voor de tv...ff downloaden en installeren :)

[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 05-06-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 20:31:
Eerste indruk : Leuke tv...beeldkwaliteit is goed, maaarrr...'k krijg DLNA niet echt goed aan de praat. slechts enkele divx files doen het...wmv werkt niet. Foto's en muziek werkt wel goed...
Dat ligt niet aan DLNA, maar aan de beperkte set codecs/containerformaten die de TV ondersteunt. Zie de handleiding/specificatie. Een losse mediaspeler is dus nog steeds geen overbodige luxe voor dit soort doeleinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de 42 PFL 8404 bij de Media Markt in Den Haag gezien. Nou...daar moet je ook niet heen gaan om hem in actie te zien. Wat stond dat ding slecht afgesteld. Pixel galor en wat was dat beeld aan het hakken! Het leek wel een ouderwetse klok...

Wel jammer, want ik keek voor de 37 en wilde het beeld wel eens bekijken.

De 42 kost 1399,- bij de MM in D-H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
TheVMaster schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 20:31:
:+ Ik heb de 8404 binnen.

Update: Ik zie dat er een update is voor de tv...ff downloaden en installeren :)
Kun je eens wat foto's plaatsen van de tv? Ben benieuwd :) Groet Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:57:
Ik heb er inmiddels al een 42PFL9664H besteld voor 1500,- geen geld voor 200hz met 1 ms.
Deze tv staat ook bovenaan mijn top 3 lijstje, maar kon nog niets vinden over prijzen. Is de prijs die ze noemen op de site ook reëel? Hij lijkt me namelijk aan de lage kant voor een introductieprijs.

Today's subliminal thought is:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren in Rotterdam bij de MM wezen kijken naar de de nieuwe series:

42 '''8404 : Woww er speelde een film af en wat was hij blokkerig. Ik keek ook van een afstan van zo'n 1,5 meter. Maar wanneer ik hem van 3 meter ging kijken valt het toch mee. Bij de MM kost deze 1199. En je krijgt nog van Philips 50 euro retour zag ik staan.Boven deze tv stond en 9000 serie en je zag al gelijk het verschil :(. maar deze kost weer 3000 euro duurder. Kwa |Ambilight viel het me ook tegen, misschien dat er veel licht was maar er kwam nauwelijks licht aan de zijkant. Ik heb ook nog een andere 8000 serie gezien de pfl 8540 zo iets ik weet niet precies uit me hoofd. Maarruuh deze waren als het goed is hetzelfde het scheelde wel 100 euro.ik zag dat de vorm van de 8540 ietsie anders was aan de onderkant.het scheelde 100 euro maar nu weet ik niet welek duurder was. tussen een 37'' e een 42'' zag ik niet zo'n groot verschil ze leken bijna allebij even groot :) dus ik twijfel tussen deze 2.

conclusie: het is me wel tegengevallen als ik eerlijk mag zijn. maar ook niet weer zo. voor rond de 1100 en 1200 is pfl8404 een goeie tv. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, het word dus echt niet meer de 42pfl8404, maar de 42pfl9664. Het belangrijkste verschil vind ik de 17 bits RGB ipv 14 bits RGB. Het beeld van de 9000 serie is echt vele malen beter. De 8000 blokt mij te erg en dat vind ik het ergste van LCD tv's.... De 9664 kost dus ongeveer 1500,- tegeonver de 8404 1000,-.... Ik wacht dus nog eventjes, kan ik gelijk wachten op het CI+ verhaal van Ziggo tot dat definitief word en een maandje extra 500,- appart leggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het 14 en 17 bit verhaal heeft alleen betrekking op een zogenaamde opzoek tabel.
Het paneel zelf is 10-bit.
Het verschil zal met name te zien zijn, zover het te zien zal zijn, als je de kleur verbeteraars aan zet en daarmee de kleuren eigenlijk opblaast ipv natuurlijk laat.

Ik zou je dus vooral ook willen aanraden om toch eerst goed te kijken of je het verschil vooral voor dat punt wilt uitgeven.

Het is me niet helemaal duidelijk wat jullie met "blokken" bedoelen. Als je hier de mpeg blokjes van het beeld bedoelt dan ligt dit vooral ook aan de bron die gebruikt wordt. Tussen de 8000 en de 9000 serie verwacht ik niet dat er op dat gebied verschil zal zitten, maar ook hier geldt weer eerlijk vergelijken en bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 20:47:
[...]

Dat ligt niet aan DLNA, maar aan de beperkte set codecs/containerformaten die de TV ondersteunt. Zie de handleiding/specificatie. Een losse mediaspeler is dus nog steeds geen overbodige luxe voor dit soort doeleinden!
Op zich ondersteund de tv best een stapeltje codecs...dus daar zou het niet aan moeten liggen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 09:13:
[...] Kwa |Ambilight viel het me ook tegen, misschien dat er veel licht was maar er kwam nauwelijks licht aan de zijkant.
Winkels zijn normaal behoorlijk fel verlicht. Ambilight helderheid kun je ook instellen, en komt sowieso het best tot zijn recht in een wat donkere kamer. Ik kijk films e.d. eigenlijk alleen nog maar met de gordijnen dicht en zonder andere verlichting in de kamer, geeft echt een geweldig effect (IMHO).
TheVMaster schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 12:22:
Op zich ondersteund de tv best een stapeltje codecs...dus daar zou het niet aan moeten liggen.....
Geen xvid codec, geen mkv container, en voor wmv ondersteunt hij afgaande op de specs waarschijnlijk niet de 'advanced profile' versie. Dolby Digital en DTS staan er ook niet bij. Er is dus ook genoeg wat hij niet kan afspelen. Bovendien zitten in veel mediafiles kleine coderingsfouten, en de vraag is ook hoe goed de TV daar mee om kan gaan, en tot hoe hoge bitrates/reference frames etc. hij kan afspelen. Wat ook nog interessant is, is of de TV de framerate van de video's herkent en zijn eigen refreshrate daaraan aanpast, anders zit je weer met judder (staat niet in de specs en heb er nog niemand uitsluitsel over horen geven).

Er zijn overigens programma's die kunnen laten zien wat voor media je precies hebt, dan kun je (grotendeels) kijken of het binnen of buiten de specs valt. Bijvoorbeeld Mediainfo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:38:
@ Surichard: Welke uit de 9000 serie dan? De 9604 of toch al de 9664?

Een beetje off-topic. Weet er iemand of er nog nieuwe Ambi-soundbars in de pijpleiding zitten? Aangezien Philips gisteren met nieuwe blu-ray spelers op de markt is gekomen en de soundbars nog zonder blu-ray zitten.
Lijkt me dat voor een home-cinemaset toch ook blu-ray ingezet gaat worden... (?)
9664 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Annie schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 23:50:
[...]

Deze tv staat ook bovenaan mijn top 3 lijstje, maar kon nog niets vinden over prijzen. Is de prijs die ze noemen op de site ook reëel? Hij lijkt me namelijk aan de lage kant voor een introductieprijs.
De reden waarom de prijs zo goedkoop is bij onlinewinkels is omdat hun de tv´s niet uit nederland halen maar uit duitsland of frankrijk, daarnaast is het ook nog eens zo dat hun concurenten ook onder de 2000 euro gaan zitten met introductieprijzen waardoor philips niet achter kan blijven de grondstoffen zijn nu trouwens ook goedkoper en de LED LCD van philips is ook in ontwikkeling. :*) Deze zal waarschijnlijk weer tussen de gangbare 2000 en 2500 introductieprijzen, ziitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Er is weer een nieuwe firmware voor de 9000 reeks van philips.
Build nummer = 000.026.033.012 ( 5-6-2009 )

Hopelijk fixed deze build de NetTV bug, altans voor mij ;)

Je kan hem downloaden op de onderstaande url :

http://www.p4c.philips.co...oftware&hlt=Link_Software

Laat je ervaringen weten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Zojuist de nieuwe firmware geladen en NetTV werkt weer perfect. _/-\o_
Als philips ook een changelog zou plaatsen wat er precies veranderd bij de nieuwe firmware builds. Zou wel makkelijk zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 13:00:
[...]

Winkels zijn normaal behoorlijk fel verlicht. Ambilight helderheid kun je ook instellen, en komt sowieso het best tot zijn recht in een wat donkere kamer. Ik kijk films e.d. eigenlijk alleen nog maar met de gordijnen dicht en zonder andere verlichting in de kamer, geeft echt een geweldig effect (IMHO).

[...]

Geen xvid codec, geen mkv container, en voor wmv ondersteunt hij afgaande op de specs waarschijnlijk niet de 'advanced profile' versie. Dolby Digital en DTS staan er ook niet bij. Er is dus ook genoeg wat hij niet kan afspelen. Bovendien zitten in veel mediafiles kleine coderingsfouten, en de vraag is ook hoe goed de TV daar mee om kan gaan, en tot hoe hoge bitrates/reference frames etc. hij kan afspelen. Wat ook nog interessant is, is of de TV de framerate van de video's herkent en zijn eigen refreshrate daaraan aanpast, anders zit je weer met judder (staat niet in de specs en heb er nog niemand uitsluitsel over horen geven).

Er zijn overigens programma's die kunnen laten zien wat voor media je precies hebt, dan kun je (grotendeels) kijken of het binnen of buiten de specs valt. Bijvoorbeeld Mediainfo.
Oke duidelijk....vandaar dat dat niet werkt aangezien mijn WMV's allemaal Dolby Digital audio bevatten. Wat ik niet snap is dat hij DLNA wel zou moeten ondersteunen, maar mijn andere DLNA apparatuur heeft herkend hem niet als zodanig. Ik kan wel vanaf de tv door mijn media connectie bladeren op basis van Media Sharing/uPNP. Helaas iet het (vooralsnog) niet mogelijk om vanuit bv. een Windows 7 client een Play To richting de tv te doen :(
Ik hoop wel dat dat in een toekomstige firmware wordt opgelost...maar verder dan dat niets dan poitiefs over de TV....wauw wat een scherm! (ik heb het over de 42pfl8404 overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom heeft niemand ovder de 42pfl8684???

ik heb gelezen dat deze boxxen 2x12W en de 8404 de 2x10W , kwa uiterlijk is deze ook mooier. Eerder in deze topic had iemand hierover alleen de meesten gaven aan dat deze dezelfde als de 8404 was alleen een serie voor de verschillende europese landen. Dus het is niet zo er ziten verschillen in.Voor de geintereseerden ga naar MM in Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 17:56
Vorige week vrijdag de 42PFL8404H besteld bij Megapool, want was op voorraad. Was ook inderdaad binnen een paar dagen beschikbaar.

Mooi toestel, en ambilight bevalt ook goed. Vergeleken met mijn oude (top JVC) 32" CRT buis een wereld van verschil, geweldig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 23:12
taz3d_nl schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 22:25:
Zojuist de nieuwe firmware geladen en NetTV werkt weer perfect. _/-\o_
Als philips ook een changelog zou plaatsen wat er precies veranderd bij de nieuwe firmware builds. Zou wel makkelijk zijn. ;)
Met perfect werken bedoel je ook een acceptabele snelheid?
TheVMaster schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 23:31:
[...]

Wat ik niet snap is dat hij DLNA wel zou moeten ondersteunen, maar mijn andere DLNA apparatuur heeft herkend hem niet als zodanig. Ik kan wel vanaf de tv door mijn media connectie bladeren op basis van Media Sharing/uPNP. Helaas iet het (vooralsnog) niet mogelijk om vanuit bv. een Windows 7 client een Play To richting de tv te doen :(
Dat betekent kortweg dat de TV geen zgn UPnP MediaRenderer implementeert.

Een DLNA/UPnP implementatie heeft grofweg de keuze om een ControlPoint, MediaServer en MediaRenderer te implementeren. Mijn voorzichtige gok is dat de Philips alleen de ControlPoint functionaliteit implementeert om zodoende gebruik te maken van beschikbare MediaServers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:59:
Misschien niet helemaal on-topic maar ik wil het toch even delen.

Vanmiddag naar de lokale BCC

Nu was dit de BCC, maar volgens mij kan je hier net zo goed Saturn (=MM), MediaMarkt, Expert, of welke grotere keten dan ook neerzetten. Onvoorstelbaar dat die lui niet op straffe van lijfstraffen verplicht worden zich up-to-date te houden van de ontwikkelingen binnen hun vakgebied.

Als ik in mijn werk iets mis m.b.t. Bouwregelgeving heb ik zo een claim of ten minste een bezwaarschrift aan mijn broek.
Het is triest gesteld met de electrozaken in Nederland.

(en nu heb ik nog nergens in een winkel gehoord of juli/augustus nog realistisch is)
Komt bekend voor. Was tijdje geleden bij Praalder in Den Haag (appelstraat). Nota bene een speciaalzaak. Ik zag de 32PFL9613 staan en vroeg wanneer de nieuwe modellen van 2009/2010 binnen kwamen. Toen kreeg ik als antwoord dat die 9613 dat was.

Ik had me natuurlijk al ingelezen, maar is wel een kwalijke zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij misschien vertellen of de pfl9604 .avi bestanden afspeelt mét ondertitels (.srt)? Ik heb het in de MM geprobeerd op de pfl8404 en daarbij werkte de avi wel, de srt niet..

bedankt!

pardon, ik vergat te vermelden dat ik het via een usb-stick aansluit direct op de tv..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2009 17:45 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.