kan je dvd films of Divx films via een externe hard disk op een 8404 aanlsluiten via usb en zo afspelen met ondertiteling????
De highend TV's van Phillips hebben dus allemaal ambilight heb ik in dit treadje geleerd. Waardoor mensen dus soms een ambilight tv kopen om dit vervolgens direct uit te zetten. (smaken verschillen natuurlijk)
Maar wat is nou vergelijkbaar met een high end tv scherm van Philips? Ik bedoel, zijn de Philips panelen velen malen beter dan die van anderen? Of hebben andere weer zo hun eigen technieken die een beetje hetzelfde doen onder een eigen naam?
Maar wat is nou vergelijkbaar met een high end tv scherm van Philips? Ik bedoel, zijn de Philips panelen velen malen beter dan die van anderen? Of hebben andere weer zo hun eigen technieken die een beetje hetzelfde doen onder een eigen naam?
Ik denk dat dit zou moeten kunnen inderdaad.. Heb je de 8404 al binnen of is hij nog in bestelling?Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:37:
kan je dvd films of Divx films via een externe hard disk op een 8404 aanlsluiten via usb en zo afspelen met ondertiteling????
Ik hoor overal dat het begin juni wordt..

Als ik nu moet gokken dan gok ik erop dat ondertitels niet zullen gaan werken.
Daarnaast zal de tv lang niet alle codecs ondersteunen die in omloop zijn, binnen bijv. MPEG4 zijn er vele codec in gebruik.
@RoyK
Smaken verschillen inderdaad.
Philips maakt steeds minder gebruik van "eigen" componenten. In de meeste gevallen komen de panelen bijv. van Sharp.
Iets waar Philips echter erg goed in is is het programmeren van de software, en het uiterste halen uit de processor die ze hiervoor gebruiken. Vroeger was NXP een onderdeel van Philips. NXP maakte toen haast exclusief voor Philips de chipset die verantwoordelijk is voor Pixel Plus etc.
In verband met de instabiele markt, maar ook ivm de groei mogelijkheden van NXP heeft Philips dit toen afgestoten. NXP werd toen ook makkelijker de leverancier van de chip voor andere fabrikanten. Bevestiging is moeilijk te vinden maar naar verluid gebruiken de meeste merken tegenwoordig dezelfde chipset als Philips. Philips heeft echter een directer lijntje met NXP maar ook meer ervaring in het programmeren van de chip.
Hierdoor lukt het Philips net wat sneller en beter om telkens met nieuwe snufjes te komen.
Philips is ook actiever met het oplossen van problemen, en het aanbieden van die oplossingen aan klanten middels firmware updates.
Deze zaken zorgen ervoor dat Philips een behoorlijke groep "fans" heeft ondanks dat ze dus nog maar weinig van het scherm echt zelf maken.
Persoonlijk vond ik vooral ook de menu structuur en de logica van het menu een sterk punt van Philips tv's en andere video apparatuur zoals dvd-recorders. Of dit met de nieuwste generatie nog zo is weet ik niet.
De huidige top modellen van Samsung, Sharp en Sony kunnen vast goed wedijveren met die van Philips.
Zaken als design en gebruiks gemak bepalen nu wellicht eerder de keuze tussen deze modellen.
Persoonlijk hoeven voor mij de snufjes als 100 / 200Hz en Pixel perfect etc niet. Liever het originele 50Hz 576i beeld dan gekunsteld 100Hz of 200Hz. Nu is 576i wat lastig geworden door de nieuwe techniek en moet men 576p nemen maar voor de rest kan mijn wens nog altijd vervuld worden.
De topmodellen van alle merken komen dan echter weer in aanmerking ivm de hogere bits van het paneel en enkele andere, niet kunstmatige zaken, waardoor deze gewoon beter beeld leveren.
Daarnaast zal de tv lang niet alle codecs ondersteunen die in omloop zijn, binnen bijv. MPEG4 zijn er vele codec in gebruik.
@RoyK
Smaken verschillen inderdaad.
Philips maakt steeds minder gebruik van "eigen" componenten. In de meeste gevallen komen de panelen bijv. van Sharp.
Iets waar Philips echter erg goed in is is het programmeren van de software, en het uiterste halen uit de processor die ze hiervoor gebruiken. Vroeger was NXP een onderdeel van Philips. NXP maakte toen haast exclusief voor Philips de chipset die verantwoordelijk is voor Pixel Plus etc.
In verband met de instabiele markt, maar ook ivm de groei mogelijkheden van NXP heeft Philips dit toen afgestoten. NXP werd toen ook makkelijker de leverancier van de chip voor andere fabrikanten. Bevestiging is moeilijk te vinden maar naar verluid gebruiken de meeste merken tegenwoordig dezelfde chipset als Philips. Philips heeft echter een directer lijntje met NXP maar ook meer ervaring in het programmeren van de chip.
Hierdoor lukt het Philips net wat sneller en beter om telkens met nieuwe snufjes te komen.
Philips is ook actiever met het oplossen van problemen, en het aanbieden van die oplossingen aan klanten middels firmware updates.
Deze zaken zorgen ervoor dat Philips een behoorlijke groep "fans" heeft ondanks dat ze dus nog maar weinig van het scherm echt zelf maken.
Persoonlijk vond ik vooral ook de menu structuur en de logica van het menu een sterk punt van Philips tv's en andere video apparatuur zoals dvd-recorders. Of dit met de nieuwste generatie nog zo is weet ik niet.
De huidige top modellen van Samsung, Sharp en Sony kunnen vast goed wedijveren met die van Philips.
Zaken als design en gebruiks gemak bepalen nu wellicht eerder de keuze tussen deze modellen.
Persoonlijk hoeven voor mij de snufjes als 100 / 200Hz en Pixel perfect etc niet. Liever het originele 50Hz 576i beeld dan gekunsteld 100Hz of 200Hz. Nu is 576i wat lastig geworden door de nieuwe techniek en moet men 576p nemen maar voor de rest kan mijn wens nog altijd vervuld worden.
De topmodellen van alle merken komen dan echter weer in aanmerking ivm de hogere bits van het paneel en enkele andere, niet kunstmatige zaken, waardoor deze gewoon beter beeld leveren.
Op mijn zoektocht naar meer informatie over de 9604 kwam ik bij een Duits forum plaatjes van het binnenwerk tegen :
http://www.hdtv-space-forum.de/philips/philips_pfl9604serie_ambilight_spectra_2_nettv_100hz_dvbc_mit_ci-t2830.0.html;msg27611;topicseen

Ik zag dat de plaatjes ergens anders vandaan kwamen :
http://translate.google.nl/translate?js=n&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.nbs-set.com%2Fforum%2Fviewtopic.php%3Ff%3D21%26t%3D6050&sl=ru&tl=en&history_state0=
http://www.hdtv-space-forum.de/philips/philips_pfl9604serie_ambilight_spectra_2_nettv_100hz_dvbc_mit_ci-t2830.0.html;msg27611;topicseen
Ik zag dat de plaatjes ergens anders vandaan kwamen :
http://translate.google.nl/translate?js=n&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.nbs-set.com%2Fforum%2Fviewtopic.php%3Ff%3D21%26t%3D6050&sl=ru&tl=en&history_state0=
[ Voor 44% gewijzigd door simmayor op 25-05-2009 20:07 ]
Processor informatie -> www.cpu-info.com & www.coprocessor.info
Bedankt voor de info Calvin.. helemaal top. Ik heb hier allemaal niet zo veel kaas van gegeten..en als ik een winkel binnen loop zie ik 100 mooie schermen.. waar toch verschil in moet zitten. Ik neem je informatie mee in mijn rugzak!
Wat echt van belang is, is wat je zelf waarneemt. Kies hier bij voorkeur geen Mediamarkt o.i.d. voor, maar een kleinere leverancier. Hier kan je vaker spelen met instellingen en krijg je (als je geluk heb) betere informatie.RoyK schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:46:
Bedankt voor de info Calvin.. helemaal top. Ik heb hier allemaal niet zo veel kaas van gegeten..en als ik een winkel binnen loop zie ik 100 mooie schermen.. waar toch verschil in moet zitten. Ik neem je informatie mee in mijn rugzak!
Laat je niet gek maken door specificaties. Van schermen waar je van de specs bij wijze van spreken als mannetje al een harde plasser kreeg, bleken wat mij betreft in de praktijk erg tegen te vallen. Dit heb ik al gehad met schermen van Pioneer en Panasonic, die algemeen toch hoog worden aangeschreven.
Kijk goed, probeer desnoods m.b.v. een usb stick wat verschillend materiaal af te spelen en baseer daar je oordeel op.
(ondanks dat hoop ik dat de 9704 zijn specificaties echt waar gaat maken
[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 25-05-2009 22:01 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
Eelco1054 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 17:33:
[...]
Ik denk dat dit zou moeten kunnen inderdaad.. Heb je de 8404 al binnen of is hij nog in bestelling?
Ik hoor overal dat het begin juni wordt..
Je zit op ongeveer dezelfde afstand als ik en ook mijn keuze is wellicht de 37PPL9604. Je schrijft dat t echt te doen is. Is dat met SD TV of bedoel je DVD/BlueRay.taz3d_nl schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 22:24:
Heb toch mijn beslissing kunnen maken, het is de 37pfl9604 geworden.
De beeld kwaliteit is echt goed en het geluid mag er ook wezen voor een set inbouw speakers.
Ik zit redelijk dicht bij de tv ( +_ 2.50 meter ) en dat is echt te doen, het is natuurlijk wel even wennen omdat het formaat van deze tv een stuk groter is dan mijn oude 68cm breedbeeld tv.
Ik hoop dat mijn tevredenheid zo blijft
Ik ben erg benieuwd naar je kijkervaringen met gewone digitale uitzendingen via die Humax op di tmoment dan nog. Ik ga zeker over op de CI+ straks als Ziggo eindelijk duidelijkheid schept.
Bedankt voor je reactie. Ik ben al een tijdje verliefd op de Philips schermen kwa uiterlijk. Ik vind de nieuwe modellen helaas mij minder aanspreken. Probleem voor mij is dat het aanschaf bedrag me een beetje tegen is gaan zitten. 2 ruggen voor een tv.. wat krijg je ervoor terug als je het vergelijk met een tv van 1100 euro. Zijn het zulke kleine verschillen dat een leek als ik het niet eens op zou vallen? Natuurlijk het ambilight.. waar ik mijn vrouw nog steeds van moet overtuigen helaas... wat een hoop dilemma'sppaddo schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:00:
[...]
Wat echt van belang is, is wat je zelf waarneemt. Kies hier bij voorkeur geen Mediamarkt o.i.d. voor, maar een kleinere leverancier. Hier kan je vaker spelen met instellingen en krijg je (als je geluk heb) betere informatie.
Laat je niet gek maken door specificaties. Van schermen waar je van de specs bij wijze van spreken als mannetje al een harde plasser kreeg, bleken wat mij betreft in de praktijk erg tegen te vallen. Dit heb ik al gehad met schermen van Pioneer en Panasonic, die algemeen toch hoog worden aangeschreven.
Kijk goed, probeer desnoods m.b.v. een usb stick wat verschillend materiaal af te spelen en baseer daar je oordeel op.
(ondanks dat hoop ik dat de 9704 zijn specificaties echt waar gaat maken)
Ik weet niet hoe veel tijd ik nog heb..en hoe lang de 47" 9703 nog geleverd wordt nu de nieuwe modellen langzaam in de winkel verschijnen
In de nieuwe folder van BCC staat de 32PFL7864. Als ik naar het plaatje kijk dan denk ik dat het dezelfde is als de 7404. Ik ga zelf waarschijnlijk voor de 37pfl8404. Volgens een aantal webshops komt die 18 juni.
Samen met de ci+ certificering neem ik aan
Samen met de ci+ certificering neem ik aan
Verwijderd
Mijn 37pfl8404 wordt a.s. zaterdag afgeleverd.
Ik zal kort daarna mijn ervaringen geven mbt het afspelen van films via USB.
waar heb je hem gekocht en hoeveel?Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:11:
Mijn 37pfl8404 wordt a.s. zaterdag afgeleverd.![]()
Hey, vanaf vandaag tot volgende week dinsdag is de Philips 26PFL5403D in reclame bij de mediamarkt (BE) voor 249 euro.... (Hoop dat het geen drukfout is....)
Iemand ervaring met dit model? Is het een aanrader?
http://www.testfreaks.co.uk/tvs/philips-26pfl5403d-10/ lijkt te bevestigen dat het een redelijk model is (score 7.7) maar de reviews (http://www.kieskeurig.be/...6pfl5403d/reviews/284625/) van de gebruikers zijn toch eerder verdeeld....
Zou dit een goede keuze zijn, als ik van plan ben om er een Western Digital mediaplayer op aan te sluiten en standard definition MKV bestanden te kijken?
Iemand ervaring met dit model? Is het een aanrader?
http://www.testfreaks.co.uk/tvs/philips-26pfl5403d-10/ lijkt te bevestigen dat het een redelijk model is (score 7.7) maar de reviews (http://www.kieskeurig.be/...6pfl5403d/reviews/284625/) van de gebruikers zijn toch eerder verdeeld....
Zou dit een goede keuze zijn, als ik van plan ben om er een Western Digital mediaplayer op aan te sluiten en standard definition MKV bestanden te kijken?
[ Voor 49% gewijzigd door Quagmire84 op 26-05-2009 23:14 . Reden: extra info ]
Via deze Franse site wordt bevestigd dat de eerder genoemde adviesprijzen voor de 9700 juist zijn:
http://www.avcesar.com/ac...D-Philips-serie-9700.html
40PFL9704: € 2.200
46PFL9704: € 2.700
52PFL9704: € 3.000
Het slechte nieuws is dat deze modellen niet in juli maar pas in augustus beschikbaar komen
Het slechte nieuws is dat deze modellen niet in juli maar pas in augustus beschikbaar komen
Ik snap niet hoe je dat zo kan zeggen. De reviews op testfreaks zijn gewoon van de kieskeurig site gehaaldquagmire84 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 22:48:
Volgens mij moet je de reviews bij kieskeurig wel een beetje interpreteren:
-piepgeluid: helaas vaker voorkomend bij philips. Wil je dit persé niet (slaapkamer tv bijv): ander merk kiezen
-tv kan niet uit: klopt. Maar normaal gebruikt een philips in standby veel minder dan 1 watt, niet wakker van liggen
-Analoge ontvangst blijkbaar wat minder goed: zorgen dat je je coax goed voor elkaar hebt of digitaal kijken.
-blokkerig/zwart=grijs/vlak gekleurd beeld: blijkbaar zijn de default instellingen niet al te best gekozen: beetje pielen met de instellingen scheelt hier enorm (verscherping flink terugschroeven, zorgen dat je goeie ontvangst hebt, zodat je geen gebruik van ruisfilter hoeft te maken, kleuren/helderheid/contrast goed instellen zodat je een mooi beeld hebt)
Als dit adviesprijzen zijn, dan komen de straatprijzen toch een stukje lager te liggen?JosTM schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:06:
Via deze Franse site wordt bevestigd dat de eerder genoemde adviesprijzen voor de 9700 juist zijn:
Prijzen in Frankrijk en Nederland ontlopen elkaar op slechts een paar tientjes. Een 40plf9704 voor 2000 euro zou dus moeten gaan lukken!
nu maar hopen dat ik mijn huis op tijd verkoop, anders gaat het hele feest alsnog niet door
Bij IT's staat de 37PFL8404 voor 1199,- in de folder: http://www.itsonline.nl/aanbiedingen/wk22/
Maar ik heb 'm nog nergens gezien ...
En die prijs slaat natuurlijk ook nergens op
. 250 Euro aan vakantiecheques hoef ik niet te hebben, en 125 Euro korting is te weinig ...
Als ik besluit om voor dit model te gaan dan bestel ik 'm mooi via Internet voor minder dan 900 Euro.
En die prijs slaat natuurlijk ook nergens op
Als ik besluit om voor dit model te gaan dan bestel ik 'm mooi via Internet voor minder dan 900 Euro.
Verwijderd
welke site?Wouter! schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:04:
Bij IT's staat de 37PFL8404 voor 1199,- in de folder: http://www.itsonline.nl/aanbiedingen/wk22/
En die prijs slaat natuurlijk ook nergens op![]()
. 250 Euro aan vakantiecheques hoef ik niet te hebben, en 125 Euro korting is te weinig ...
Wat zijn de nadelen om via internet te kopen? Dan ga ik ook maar via internet bestellen
Ga jij voor de 37pfl8404? zo ja wat is jou kijkaftsand? Ik ga er zelf ook voor alleen twijlfel ik tussen de 42'' en de 37''
pricewatch: Philips 37PFL8404Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:33:
[...]
welke site?
Wat zijn de nadelen om via internet te kopen? Dan ga ik ook maar via internet bestellen
Ga jij voor de 37pfl8404? zo ja wat is jou kijkaftsand? Ik ga er zelf ook voor alleen twijlfel ik tussen de 42'' en de 37''
http://www.kieskeurig.nl/...h/prijzen/330412/#prijzen
Kijkafstand is normaalgesproken ergens tussen de 2 en 3 meter en op één punt ruim 3,5 meter.
Verwijderd
Hallo allemaal,
Sinds een paar weken heb ik de 37PFL9604H/12 in gebruik naar volle tevredenheid. Bij het poetsen bleek de linker bovenhoek van het LCD paneel wat speling te hebben: je kunt het bij mijn exemplaar ca een halve mm naar binnen 'drukken'.
Ik heb Philips gebeld, die hebben een monteur getuurd, en die meldde dat dit normaal was. Eerder werden volgens hem de panelen wel goed vastgezet, maar door uitzetten / krimpen gaf dat gekraak en daardoor veel klachten.
Hmmm. Ik ga er maar van uit dat dit klopt. Overigens is het niet zo dat het paneel alle kanten op gaat / kan, alleen de linker bovenhoek kan minimaal naar binnen gedrukt worden.
Nog even wat aanvullingen / opmerkingen na een paar weken gebruik:
-Net TV is traag, maar werkt verder goed.
-Het beeld lijkt overdag vaker wat te helder. Ga hier nog mee spelen (automatische lichtsensor staat nu aan).
-SD beeld is best wel goed via kabel, uitstekend via STB.
-HD is spectaculair.
-Blu ray is nog spectaculairder-der-der (via Sony PS3).
-AB gebruik ik voor TV en Humax 5050c. Dit leidt nog al eens tot verwarring (maar met Home toets kom je er altijd uit). Overigens werken enkele functies van de Humax helaas niet op de Philips AB (o.a. oproepen teletext, Philips meldde mij dat dat er ook nooit bij zou komen). De in de handleiding genoemde Humax AB code's accepteerd te setup niet, alleen de autodetectie code (dus met gebrekkige functionaliteit). Zodra de CI+ CAM van Ziggo te koop is schaf ik deze aan en ben ik van dat probleem verlost.
Groetjes,
Leon
Sinds een paar weken heb ik de 37PFL9604H/12 in gebruik naar volle tevredenheid. Bij het poetsen bleek de linker bovenhoek van het LCD paneel wat speling te hebben: je kunt het bij mijn exemplaar ca een halve mm naar binnen 'drukken'.
Ik heb Philips gebeld, die hebben een monteur getuurd, en die meldde dat dit normaal was. Eerder werden volgens hem de panelen wel goed vastgezet, maar door uitzetten / krimpen gaf dat gekraak en daardoor veel klachten.
Hmmm. Ik ga er maar van uit dat dit klopt. Overigens is het niet zo dat het paneel alle kanten op gaat / kan, alleen de linker bovenhoek kan minimaal naar binnen gedrukt worden.
-Het beeld lijkt overdag vaker wat te helder. Ga hier nog mee spelen (automatische lichtsensor staat nu aan).
-HD is spectaculair.
-Blu ray is nog spectaculairder-der-der (via Sony PS3).
-AB gebruik ik voor TV en Humax 5050c. Dit leidt nog al eens tot verwarring (maar met Home toets kom je er altijd uit). Overigens werken enkele functies van de Humax helaas niet op de Philips AB (o.a. oproepen teletext, Philips meldde mij dat dat er ook nooit bij zou komen). De in de handleiding genoemde Humax AB code's accepteerd te setup niet, alleen de autodetectie code (dus met gebrekkige functionaliteit). Zodra de CI+ CAM van Ziggo te koop is schaf ik deze aan en ben ik van dat probleem verlost.
Groetjes,
Leon
Mijn ouders hebben nu ongeveer 2 jaar de 32PFL9632 en die heeft dit ook. Ik heb eerlijk gezegd nooit de indruk gehad dat 't fout wasVerwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:55:
Hallo allemaal,
Heb net in Amsterdam de 42PFL8404 zien hangen.
Ik vond de TV aan de achterkant wat bol, zeker nu al die hele mooie dunne modellen komen vind ik de 8404 nu net te lomp. Overigens vind ik het zwarte randje, al is het nog geen PES0001, nu wel mooier dan de voorgaande modellen.
Echter de 8404 was tot voor kort mijn eerste keus maar bij nader inzien stap ik voor mijn situatie toch over op My First Wireless HD (en ja ik weet het gaat maar tot 1080i) Oeps sorry,,, ik geloof dat het tijd wordt om naar een andere thread over te stappen.
Ik vond de TV aan de achterkant wat bol, zeker nu al die hele mooie dunne modellen komen vind ik de 8404 nu net te lomp. Overigens vind ik het zwarte randje, al is het nog geen PES0001, nu wel mooier dan de voorgaande modellen.
Echter de 8404 was tot voor kort mijn eerste keus maar bij nader inzien stap ik voor mijn situatie toch over op My First Wireless HD (en ja ik weet het gaat maar tot 1080i) Oeps sorry,,, ik geloof dat het tijd wordt om naar een andere thread over te stappen.
Verwijderd
Weet iemand ook welke WiFi standaard de TV ondersteunt? Is dat 802.11b, g en/of n? Dit omdat b/g op een n network natuurlijk je router 'omlaag' laat schakelen. En welk beveiligings protocol kan de TV? Ook WPA2?Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:55:
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2009 14:34 ]
Welke tv is dat dan ManuTrash?ManuTrash schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:08:
Heb net in Amsterdam de 42PFL8404 zien hangen.
Voor wie wil: wij hebben nog een 42PES0001 staan die weg mag aan € 1100 rond.
nieuw toestel, maar de stock is bijna leeg en productie ligt plat...
www.d-en-m.be
sorry voor de offtopic, maar is wel een mooie actie lijkt me zo
edit:
hij is weg
nieuw toestel, maar de stock is bijna leeg en productie ligt plat...
www.d-en-m.be
sorry voor de offtopic, maar is wel een mooie actie lijkt me zo
edit:
hij is weg
[ Voor 5% gewijzigd door jakob op 30-05-2009 16:48 ]
@RoyK ik ga nu voor de KDL46ex1 van het andere kamp dus,
Echter onze woonkamer is strak wit en daar past een strak Wit met toestel alu omlijsting zonder kabels wel heel goed bij.
Het grote voordeel van de ex1 is dat ik geen gezeik met alle apparatuur en kabels die dan altijd bij de TV geplaatst moet worden. Ik houd van strak en dit is voor mij de oplossing. De 46ex1 is enorm in prijs aan het dalen en mede daardoor voor mij heel interessant.
De PES0001 vond ik een heel mooi toestel alleen ook daarvoor geldt toch een dikke kabel en mijn versterker en UPC HD receiver moesten weer ergens onder de TV worden geplaatst.Tevens vind ik Ambilight zeker op een strak witte muur een aanvulling maar helaas zit dat dus alleen op de zwarte of overdreven en prijzige Aurea's toestellen van Philips. En wireless doen ze voor zover ik het weet helemaal nog niet aan.
Echter onze woonkamer is strak wit en daar past een strak Wit met toestel alu omlijsting zonder kabels wel heel goed bij.
Het grote voordeel van de ex1 is dat ik geen gezeik met alle apparatuur en kabels die dan altijd bij de TV geplaatst moet worden. Ik houd van strak en dit is voor mij de oplossing. De 46ex1 is enorm in prijs aan het dalen en mede daardoor voor mij heel interessant.
De PES0001 vond ik een heel mooi toestel alleen ook daarvoor geldt toch een dikke kabel en mijn versterker en UPC HD receiver moesten weer ergens onder de TV worden geplaatst.Tevens vind ik Ambilight zeker op een strak witte muur een aanvulling maar helaas zit dat dus alleen op de zwarte of overdreven en prijzige Aurea's toestellen van Philips. En wireless doen ze voor zover ik het weet helemaal nog niet aan.
Verwijderd
Zit te twijfelen tussen de LCD Philips 42PFL9664 (+/- € 1.500) en de plasma Panasonic TX-P42G10 (+/- € 1.000)
Als ik kijk naar de prijs en 200 Hz vs 600 Hz en 1 ms vs 0.001 ms lijkt mij keuze voor de pana eigenlijk logisch, maar kan ik dit zomaar 1 op 1 vergelijken?
Ik hoor wel eens dat het beeld van de LCD in de winkels beter is omdat daar tl licht is en dat thuis (of in het donker) plasma eigenlijk mooier is.
Op dit forum zitten natuurlijk allemaal LCD/Philips-fans, dus ik wil graag weten wat de voordelen van de LCD zijn vs de plasma pana. (Ik weet dat de lcd minder energie vrebuikt, maar dat boeit me niet. En dat als je binnen 1 meter van de pana staat je heel zacht de koeling hoort.)
Als ik kijk naar de prijs en 200 Hz vs 600 Hz en 1 ms vs 0.001 ms lijkt mij keuze voor de pana eigenlijk logisch, maar kan ik dit zomaar 1 op 1 vergelijken?
Ik hoor wel eens dat het beeld van de LCD in de winkels beter is omdat daar tl licht is en dat thuis (of in het donker) plasma eigenlijk mooier is.
Op dit forum zitten natuurlijk allemaal LCD/Philips-fans, dus ik wil graag weten wat de voordelen van de LCD zijn vs de plasma pana. (Ik weet dat de lcd minder energie vrebuikt, maar dat boeit me niet. En dat als je binnen 1 meter van de pana staat je heel zacht de koeling hoort.)
Zeker waar. LCD heeft een grote lichtopbrengst en heeft geen last van een paar typische plasma kwaaltjes die wat artefacts in het beeld geven. Maar opzich is plasma in een donkere kamer iets mooier omdat veel LCD's een minder goed contrast hebben dan plasma. Ik heb zelf bewust voor LCD gekozen en ben er dik tevreden mee, maar het kost in verhouding ook meer. Voor minder geld heb je een plasma met even goed beeld.Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:32:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Als ik het me goed herinner is het "g". Net-tv is bij ons trouwens ook retetraag en eigenlijk vind ik het niet zo'n heel boeiende optie. En inderdaad, aanmelden kan gewoon met je wpa-code.Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:32:
[...]
Weet iemand ook welke WiFi standaard de TV ondersteunt? Is dat 802.11b, g en/of n? Dit omdat b/g op een n network natuurlijk je router 'omlaag' laat schakelen. En welk beveiligings protocol kan de TV? Ook WPA2?
Verwijderd
Hij ondersteund 802.11b en 802.11g. Ook wordt wpa2 ondersteund. Werkte bij mij direkt probleemloos in de 802.11g / wpa2 combinatie.Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:32:
[...]
Weet iemand ook welke WiFi standaard de TV ondersteunt? Is dat 802.11b, g en/of n? Dit omdat b/g op een n network natuurlijk je router 'omlaag' laat schakelen. En welk beveiligings protocol kan de TV? Ook WPA2?
Gr,
Leon
Op welke afstand zit je voor je TV?Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:55:
Hallo allemaal,
Sinds een paar weken heb ik de 37PFL9604H/12 in gebruik naar volle tevredenheid. ...........
-HD is spectaculair.
......
Verwijderd
Men zegt dat de artefacts bij de nieuwste plasmamodellen uit zijn. Ik ben niet overtuigd om voor de LCD te gaan, ik denk dat ik eruit ben. Ik ga voor de Panasonic TX-P42V10. Die heeft beter beeld en geluid dan G10, is net zo duur als de 9664 van Philips en is al verkrijgbaarExirion schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:41:
[...]
Zeker waar. LCD heeft een grote lichtopbrengst en heeft geen last van een paar typische plasma kwaaltjes die wat artefacts in het beeld geven. Maar opzich is plasma in een donkere kamer iets mooier omdat veel LCD's een minder goed contrast hebben dan plasma. Ik heb zelf bewust voor LCD gekozen en ben er dik tevreden mee, maar het kost in verhouding ook meer. Voor minder geld heb je een plasma met even goed beeld.
Bij elke nieuwe generatie LCD/plasma beweren fabrikanten dat er issues verleden tijd zijn geworden. En elke keer blijkt dat vooral mooie marketingpraat te zijn omdat veel issues inherent aan de technologie zijnVerwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 16:08:
Men zegt dat de artefacts bij de nieuwste plasmamodellen uit zijn.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb de 42pfl8404 nu ook in t echie gezien. En....het zag er superstrak uit. Mooier dan al die andere modellen (behalve dan de pes100001 oid).
Verwijderd
Dus als jij moest kiezen tussen de LCD Philips 42PFL9664 (200 Hz, 1 ms, 800.000:1, ambi 2) en de plasma Panasonic TX-P42G10 (600 Hz, 0,001 ms, 2.000.000:1), allebei voor +/- € 1.500, zou je de LCD nemen?Exirion schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 17:25:
[...]
Bij elke nieuwe generatie LCD/plasma beweren fabrikanten dat er issues verleden tijd zijn geworden. En elke keer blijkt dat vooral mooie marketingpraat te zijn omdat veel issues inherent aan de technologie zijn
@ManuTrash
Of ik nu 1 of 2 kabels aansluit zou mij persoonlijk niet zoveel uitmaken, maar dat is detail.
De draadloze toestellen van oa Sony en Pioneer zijn immers niet draadloos. De stroom komt nogaltijd via een kabel het toestel in.
Bij alle demo stands en filmpjes hebben ze de kabel mooi door de achterwand en zie je deze daardoor niet meer, maar hij is er nog wel degelijk.
De Sony heeft echter wel een ander design wat je natuurlijk meer aan kan trekken dan bijv. een Philips. Dat is persoonlijk.
Waarom dan maar 1 kabel meer bij de anderen?
Ik zou nu meer en meer er voor gaan kiezen om alle apparaten eerst via HDMI op een receiver aan te sluiten en deze dan vervolgens via 1 HDMI kabel met de tv te verbinden. Ik ga er dan wel vanuit dat de receiver dus over de HDMI 1.3 auto lip sync functie beschikt.
Bij de steeds platter wordende tv's wordt het geluid steeds beroerder, een fatsoenlijke set speakers is haast een must dus die receiver zou er dan toch zijn waarom die dan niet als de "media hub" gebruiken. Bij de draadloze Sony / Pioneer en platte Philips Essence is dit immers ook de hoofdfunctie van de hub.
@Baaz R.
Ik kan niet zeggen dat mijn Panasonic plasma artifacts geeft. Dit was eerder het geval bij de Philips Aurea die ik had.
Plasma heeft als grootste nadeel de spiegeling, de kamer verduisteren is hierdoor haast noodzaak. Zeker als je echt lekker in de film wil opgaan, maar dat geldt dan ook bij LCD.
Het stroomverbruik is helemaal niet zoveel anders. Bij de meeste plasma schermen wordt nog gewerkt met het maximale vermogen dat ze uit het stopcontact trekken. Dit wordt echter niet constant onttrokken. De helderheid staat meestal niet op 100%, eerder 50%, idem contrast. Daarnaast verbruikt een donkere pixel bij een plasma minder stroom dan een felle pixel. Het daadwerkelijk stroomverbruik ligt dan ook duidelijk lager dan de fabrieksopgave.
Bij een LCD wordt steeds vaker een variabel stroomverbruik weergegeven, of een eco verbruik.
Het contrast staat hierbij op dynamisch. Dit houdt in dat bij donkere scene's het backlight gedimt wordt. Dit lijkt op papier mooi voor je zwart waarde en voor je stroomverbruik. Tot nog toe ben ik echter geen tv gekomen waar dit ook daadwerkelijk beter is om naar te kijken. Het advies luidt dan ook om dit juist niet op dynamisch te zetten. Dit zorgt voor juist een hoger stroomverbruik dan op papier tegenwoordig vaak staat. Op het eind komt lcd net wat onder plasma. Wil je het beste van beide, goede beeldkwaliteit en laag stroomverbruik is er de goede oude crt.
Andere verschillen.
LCD toont continu beeld, op de nieuwe 200Hz modellen van Philips na.
Een lcd toont een frame en blijft deze frame tonen tot het volgende frame opgebouwd wordt.
Bij een lcd wordt, net als bij de oude crt, het beeld opgewekt door fosfor aan te slaan. Dit dooft ook weer waardoor tussen de frames een moment zwart is. Dit leidt tot "flikkerend / onrustig" beeld in de beleving van sommige mensen. Het voordeel van dit is echter wel dat het beeld juist minder statisch overkomt en de bewegingen hierdoor vloeiender ervaren worden.
Bij de nieuwe 200Hz modellen van Philips, en mogelijk ook van de andere fabrikanten, wordt er echter ook gewerkt met "scanning backlight". Dit houdt hoogst waarschijnlijk in dat het backlight ook regel voor regel kort gedimt / uitgeschakeld wordt.
De reactie tijd is dus niet alleen beter van een plasma ook het feit dat er voor elke frame in het geheel geen ander beeld is zorgt voor een vloeiender beeld, vooral bij snelle bewegingen.
Om juist het statische uit het lcd beeld te halen worden de 100 / 200 Hz technieken toegepast.
Ook bij plasma zie je wel 100Hz technieken, maar daar zijn ze veel minder interessant.
De blooming (het buiten het hokje van de pixel treden van het licht van het aangeslagen fosfor) zorgt bij een plasma scherm voor een iets onscherper resultaat dan dat van een lcd. De blooming is echter door een goede afstelling van het scherm ver terug te dringen en zorgt in de ogen van vele juist voor een natuurlijker beeld dan bij lcd.
Dit zorgt voor een deel overigens ook weer voor het beter ogen van SD materiaal op een plasma tov lcd bij gelijke scherm diagonaal.
Door de techniek is het aantal "bits" van het paneel bij een plasma nogaltijd hoger dan dat van een lcd. Dit zorgt voor geleidelijkere kleur overgangen dan bij lcd, hier wordt eerder banding waargenomen.
Plasma heeft uiteraard wel nadelen zoals de mogelijkheid tot inbranden. Door echter de settings van de tv goed te kiezen, wat ook het beeld zelf ten goede komt, wordt dit risico echter al heel sterk terug gedrongen. Zorg je daarbij ook nog voor voldoende afwisseling in het beeld, en maak je gebruik van de kleine extra hulpmiddelen van de tv zoals het verschuiven van het beeld, hoef je je hier tegenwoordig geen grote zorgen meer over te maken.
Ik ben persoonlijk afgestapt van LCD ivm het te statische beeld en het feit dat ik behoorlijk veel last had van zowel het ambilight als mede het backlight waar ik gewoon niet prettig door naar de tv kon kijken.
Ik blijf echter wel de techniek ervoor op de voet volgen.
Of ik nu 1 of 2 kabels aansluit zou mij persoonlijk niet zoveel uitmaken, maar dat is detail.
De draadloze toestellen van oa Sony en Pioneer zijn immers niet draadloos. De stroom komt nogaltijd via een kabel het toestel in.
Bij alle demo stands en filmpjes hebben ze de kabel mooi door de achterwand en zie je deze daardoor niet meer, maar hij is er nog wel degelijk.
De Sony heeft echter wel een ander design wat je natuurlijk meer aan kan trekken dan bijv. een Philips. Dat is persoonlijk.
Waarom dan maar 1 kabel meer bij de anderen?
Ik zou nu meer en meer er voor gaan kiezen om alle apparaten eerst via HDMI op een receiver aan te sluiten en deze dan vervolgens via 1 HDMI kabel met de tv te verbinden. Ik ga er dan wel vanuit dat de receiver dus over de HDMI 1.3 auto lip sync functie beschikt.
Bij de steeds platter wordende tv's wordt het geluid steeds beroerder, een fatsoenlijke set speakers is haast een must dus die receiver zou er dan toch zijn waarom die dan niet als de "media hub" gebruiken. Bij de draadloze Sony / Pioneer en platte Philips Essence is dit immers ook de hoofdfunctie van de hub.
@Baaz R.
Ik kan niet zeggen dat mijn Panasonic plasma artifacts geeft. Dit was eerder het geval bij de Philips Aurea die ik had.
Plasma heeft als grootste nadeel de spiegeling, de kamer verduisteren is hierdoor haast noodzaak. Zeker als je echt lekker in de film wil opgaan, maar dat geldt dan ook bij LCD.
Het stroomverbruik is helemaal niet zoveel anders. Bij de meeste plasma schermen wordt nog gewerkt met het maximale vermogen dat ze uit het stopcontact trekken. Dit wordt echter niet constant onttrokken. De helderheid staat meestal niet op 100%, eerder 50%, idem contrast. Daarnaast verbruikt een donkere pixel bij een plasma minder stroom dan een felle pixel. Het daadwerkelijk stroomverbruik ligt dan ook duidelijk lager dan de fabrieksopgave.
Bij een LCD wordt steeds vaker een variabel stroomverbruik weergegeven, of een eco verbruik.
Het contrast staat hierbij op dynamisch. Dit houdt in dat bij donkere scene's het backlight gedimt wordt. Dit lijkt op papier mooi voor je zwart waarde en voor je stroomverbruik. Tot nog toe ben ik echter geen tv gekomen waar dit ook daadwerkelijk beter is om naar te kijken. Het advies luidt dan ook om dit juist niet op dynamisch te zetten. Dit zorgt voor juist een hoger stroomverbruik dan op papier tegenwoordig vaak staat. Op het eind komt lcd net wat onder plasma. Wil je het beste van beide, goede beeldkwaliteit en laag stroomverbruik is er de goede oude crt.
Andere verschillen.
LCD toont continu beeld, op de nieuwe 200Hz modellen van Philips na.
Een lcd toont een frame en blijft deze frame tonen tot het volgende frame opgebouwd wordt.
Bij een lcd wordt, net als bij de oude crt, het beeld opgewekt door fosfor aan te slaan. Dit dooft ook weer waardoor tussen de frames een moment zwart is. Dit leidt tot "flikkerend / onrustig" beeld in de beleving van sommige mensen. Het voordeel van dit is echter wel dat het beeld juist minder statisch overkomt en de bewegingen hierdoor vloeiender ervaren worden.
Bij de nieuwe 200Hz modellen van Philips, en mogelijk ook van de andere fabrikanten, wordt er echter ook gewerkt met "scanning backlight". Dit houdt hoogst waarschijnlijk in dat het backlight ook regel voor regel kort gedimt / uitgeschakeld wordt.
De reactie tijd is dus niet alleen beter van een plasma ook het feit dat er voor elke frame in het geheel geen ander beeld is zorgt voor een vloeiender beeld, vooral bij snelle bewegingen.
Om juist het statische uit het lcd beeld te halen worden de 100 / 200 Hz technieken toegepast.
Ook bij plasma zie je wel 100Hz technieken, maar daar zijn ze veel minder interessant.
De blooming (het buiten het hokje van de pixel treden van het licht van het aangeslagen fosfor) zorgt bij een plasma scherm voor een iets onscherper resultaat dan dat van een lcd. De blooming is echter door een goede afstelling van het scherm ver terug te dringen en zorgt in de ogen van vele juist voor een natuurlijker beeld dan bij lcd.
Dit zorgt voor een deel overigens ook weer voor het beter ogen van SD materiaal op een plasma tov lcd bij gelijke scherm diagonaal.
Door de techniek is het aantal "bits" van het paneel bij een plasma nogaltijd hoger dan dat van een lcd. Dit zorgt voor geleidelijkere kleur overgangen dan bij lcd, hier wordt eerder banding waargenomen.
Plasma heeft uiteraard wel nadelen zoals de mogelijkheid tot inbranden. Door echter de settings van de tv goed te kiezen, wat ook het beeld zelf ten goede komt, wordt dit risico echter al heel sterk terug gedrongen. Zorg je daarbij ook nog voor voldoende afwisseling in het beeld, en maak je gebruik van de kleine extra hulpmiddelen van de tv zoals het verschuiven van het beeld, hoef je je hier tegenwoordig geen grote zorgen meer over te maken.
Ik ben persoonlijk afgestapt van LCD ivm het te statische beeld en het feit dat ik behoorlijk veel last had van zowel het ambilight als mede het backlight waar ik gewoon niet prettig door naar de tv kon kijken.
Ik blijf echter wel de techniek ervoor op de voet volgen.
Verwijderd
Waarom heeft niemand het over de 7404 (42 inch). Is dit geen aanrader, of kan ik er beter een 100 euro extra neertellen voor de 8404? (Ik vind die bollige achterkant ook niet echt denderend bij de 7404, de 7403 heeft dat niet en de scart steekt minder uit, maar probleem is dat je toch voor het nieuwste gaat).
Heeft iemand de 7404 al en zo ja, plussen en minnen?
Mooie actie willy486
Toch wacht ik nog even op de 9664 om deze met de PES te vergelijken.
Het zal wel n.a.w. een moeilijke keuze worden en dan helemaal met zo'n prijs voor de PES....................
Toch wacht ik nog even op de 9664 om deze met de PES te vergelijken.
Het zal wel n.a.w. een moeilijke keuze worden en dan helemaal met zo'n prijs voor de PES....................
Heb sinds vanavond een klein probleempje met mijn 37pfl9604.
Recht boven in het beeld staat een blauw envelopje met de letter M daarin, dit lijkt me een mailtje maar kan nergens ontdeken waar ik dit kan lezen en dus blijft dat envelopje aardig irritant in het beeld staan.
Hoe krijg ik dit weg ?
Recht boven in het beeld staat een blauw envelopje met de letter M daarin, dit lijkt me een mailtje maar kan nergens ontdeken waar ik dit kan lezen en dus blijft dat envelopje aardig irritant in het beeld staan.
Hoe krijg ik dit weg ?
Verwijderd
De PFL9704 met LED LUX heeft een dynamisch contrast ratio van 5.000.000:1, 200Hz en 1ms responstijd. Ik had 100Hz wel genoeg gevonden, en volgens mij is 1ms ook wel snel zat. Contrast ratio lijkt me wel echt een verbetering, dat kon ik tenminste bij de 9803 wel duidelijk zien tov de 9703...Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:39:
Ik weet trouwens de algemene verschillen tussen LCD en plasma en dat de philips amilight heeft. Als extra voordeel voor de pana kan ik ook nog het contrast van zwart noemen 2.000.000 vs 800.000. Specsgewijs dan, ik weet niet of je dit vershil ook ziet....
Nee inderdaad, browsen doe ik wel op de computer, lijkt me toch wat beter geschikt. Maar als het er toch op zit....jorgen83 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:46:
[...]
Net-tv is bij ons trouwens ook retetraag en eigenlijk vind ik het niet zo'n heel boeiende optie.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2009 20:34 ]
Gebruik je soms de DVB-C functie van de TV bij Ziggo?taz3d_nl schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 19:35:
Heb sinds vanavond een klein probleempje met mijn 37pfl9604.
Hoe krijg ik dit weg ?
Kijk hier dan eens:
Ziggo-Gebruikers forum: Mailbericht
Iemand in bezit van de 37pfl8404?
Hoe bevalt hij?
Hoe bevalt hij?
Het enige wat ik gebruik is een Humax irfox-c decoder.The_Doman schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:49:
[...]
Gebruik je soms de DVB-C functie van de TV bij Ziggo?
Kijk hier dan eens:
Ziggo-Gebruikers forum: Mailbericht
Naar mijn weten is dit model nog niet uit. Ik wacht nml. nog op levering van de mijne :-) (Via Expert)Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:51:
Waarom heeft niemand het over de 7404 (42 inch). Is dit geen aanrader, of kan ik er beter een 100 euro extra neertellen voor de 8404? (Ik vind die bollige achterkant ook niet echt denderend bij de 7404, de 7403 heeft dat niet en de scart steekt minder uit, maar probleem is dat je toch voor het nieuwste gaat).
Prognose is begin juni...
Dan zal het wel een mail icoontje zijn op je Humax decoder.taz3d_nl schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:55:
Het enige wat ik gebruik is een Humax irfox-c decoder.
Klopt.The_Doman schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 21:17:
[...]
Dan zal het wel een mail icoontje zijn op je Humax decoder.
Heb even op het ziggo gebruikers forum gekeken en was een leeg mailtje wat per ongeluk verzonden was.
Het is opgelost nu
@Calvin_Hobbes
In mijn geval kan ik op exact het punt waar ik de nieuwe TV wil hangen een stroompunt weer tevoorschijn halen (is nu met stucwerk dichtgesmeerd) maar kan dus eenvoudig weer opengemaakt worden. Op deze wijze heb ik de unieke situatie dat met een wireless media hub oplossing ik echt geen kabels rond de TV heb lopen. Strakker kan ik het me niet voorstellen.
Overigens heb je gelijk dat je de inmiddels de reciever als Hub kunt gebruiken maar als je zoveel als mogelijk kabels weggewerkt wilt hebben dan zul je toch je receiver niet aan de andere kant van de kamer willen hebben staan. Want dan wordt het toch echt een lange HDMI kabel die je weg moet zien te werken.
Met wireless heb je die beperking eigenlijk je kan alles mooi wegwerken in een hoek of zelfs in een hele dichte kast. De sony media hub werkt zelfs via RF en standaard wordt er een IR blaster bijgeleverd zodat je ook daar geen beperkingen meer mee hebt.
Verder vind ik de Plasma LCD discussie erg lastig heb zelf nu 1 van de eerste 37" Pana Plasma qua beeld ben ik nog helemaal niet ontevreden maar ik mis een HDMI aansluiting.
Ik vind Philips goed zijn best doen op gebied van de ontwikkelingen en een soort PES met wireless media hub zou ik heel interessant kunnen vinden.
In mijn geval kan ik op exact het punt waar ik de nieuwe TV wil hangen een stroompunt weer tevoorschijn halen (is nu met stucwerk dichtgesmeerd) maar kan dus eenvoudig weer opengemaakt worden. Op deze wijze heb ik de unieke situatie dat met een wireless media hub oplossing ik echt geen kabels rond de TV heb lopen. Strakker kan ik het me niet voorstellen.
Overigens heb je gelijk dat je de inmiddels de reciever als Hub kunt gebruiken maar als je zoveel als mogelijk kabels weggewerkt wilt hebben dan zul je toch je receiver niet aan de andere kant van de kamer willen hebben staan. Want dan wordt het toch echt een lange HDMI kabel die je weg moet zien te werken.
Met wireless heb je die beperking eigenlijk je kan alles mooi wegwerken in een hoek of zelfs in een hele dichte kast. De sony media hub werkt zelfs via RF en standaard wordt er een IR blaster bijgeleverd zodat je ook daar geen beperkingen meer mee hebt.
Verder vind ik de Plasma LCD discussie erg lastig heb zelf nu 1 van de eerste 37" Pana Plasma qua beeld ben ik nog helemaal niet ontevreden maar ik mis een HDMI aansluiting.
Ik vind Philips goed zijn best doen op gebied van de ontwikkelingen en een soort PES met wireless media hub zou ik heel interessant kunnen vinden.
bedankt voor de info manutrash, ik ga ook even kijken. Vind het een heel mooi design in ieder geval! Alleen die 8ms maakt me een beetje zorgen. Ik ga het draadje hier op tweakers even opzoeken
[ Voor 31% gewijzigd door RoyK op 28-05-2009 09:17 ]
@ManuTrash
Een collega van mij heeft de 40inch EX1. Hij is er erg tevreden over, echter voor de aankoop waren we er al achter gekomen dat het scherm via wireless niet 1080P krijgt, maar 1080i. De mediahub van de EX1 heeft ook geen HDMI out, zodat je alle HDMI-bronnen eerst op de media hub aansluit en vanuit de media-hub één kabel naar het scherm trekt. Wil je dus meerdere 1080P-bronnen aansluiten op het scherm, dan moet je of gebruik gaan maken van een switch of handmatig kabels gaan omwisselen.
Het verschil tussen 1080P en 1080I op het scherm, heeft hij echter nog niet kunnen testen (hij heeft geen blu-ray sources, maar weer wel een PS3).
Voordeel van de PES001 is dat er 1 kabel (wel dik, maar inclusief beeld en stroom) naar het scherm gaat en dat het signaal wel 1080P is.
Maar goed, alles heb zijn voor en tegens. Waarom bestaat ook niet het ideale scherm !!
Een collega van mij heeft de 40inch EX1. Hij is er erg tevreden over, echter voor de aankoop waren we er al achter gekomen dat het scherm via wireless niet 1080P krijgt, maar 1080i. De mediahub van de EX1 heeft ook geen HDMI out, zodat je alle HDMI-bronnen eerst op de media hub aansluit en vanuit de media-hub één kabel naar het scherm trekt. Wil je dus meerdere 1080P-bronnen aansluiten op het scherm, dan moet je of gebruik gaan maken van een switch of handmatig kabels gaan omwisselen.
Het verschil tussen 1080P en 1080I op het scherm, heeft hij echter nog niet kunnen testen (hij heeft geen blu-ray sources, maar weer wel een PS3).
Voordeel van de PES001 is dat er 1 kabel (wel dik, maar inclusief beeld en stroom) naar het scherm gaat en dat het signaal wel 1080P is.
Maar goed, alles heb zijn voor en tegens. Waarom bestaat ook niet het ideale scherm !!

-
http://www.pioneer.eu/eur...12269/KRP-500M/index.htmlFoxzMan schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:12:
of de 600, als je graag 10" extra wilt
Mocht je externe media-boxen de bomb vinden:
http://www.pioneer.eu/eur...3/413/KRP-500A/index.html
[ Voor 15% gewijzigd door Raymond op 28-05-2009 10:26 ]
Zelfs als ie zou bestaan, zou ie het over 3 maanden niet meer zijnFoxzMan schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:12:
Ja, de PES001 is ook een prachtige tv. De speakers die er onder hangen is toch optioneel om te monteren? Want als ik voor dit scherm zou kiezen wil ik de boxen weg laten
[ Voor 4% gewijzigd door RoyK op 28-05-2009 10:35 ]
de speakerbar zit inderdaad los onderaan het scherm, zit zelfs los verpakt
Verwijderd
Hier nog wat detail foto's van de 42PFL9664:

Erg mooi vind ik zelf! Was aan het twijfelen tussen de 9604 en deze maar weet nu wat het gaat worden!
Voor degene die nog wat meer willen zien, de 9664 is toegevoegd aan de open-directory: http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl9664h_12/
Hier nog een filmpje: KLIK!

Erg mooi vind ik zelf! Was aan het twijfelen tussen de 9604 en deze maar weet nu wat het gaat worden!
Voor degene die nog wat meer willen zien, de 9664 is toegevoegd aan de open-directory: http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl9664h_12/
Hier nog een filmpje: KLIK!
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2009 19:31 ]
wat een prachtig toestel zeg. petje af!
Geen ingebouwde DVB-C tunerRaymond schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:25:
[...]
http://www.pioneer.eu/eur...12269/KRP-500M/index.html
of de 600, als je graag 10" extra wilt
Mocht je externe media-boxen de bomb vinden:
http://www.pioneer.eu/eur...3/413/KRP-500A/index.html
Erg mooi scherm, echter jammer dat ze niet zo na hebben gedacht over de kabelaansluitingen. Ik denk dat wanneer je apparaten wil aansluiten je haakse connectoren moet hebben om de tv nog aan een muur te kunnen hangen.Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:13:
Hier nog wat detail foto's van de 42PFL9664:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zou veel schelen als de aansluitingen van onder een hoekje zaten, zodat je de tv nog steeds erg dicht op de muur kan hangen.
Zit nog steeds te twijfelen tussen deze en de PES001H. De PES zou dan wel helemaal uit Frankrijk moeten komen
[ Voor 61% gewijzigd door FoxzMan op 28-05-2009 13:16 ]
-
Inderdaad die 9664 is een plaatje.
Wat zou voor de 42" versie de kortste afstand zijn waarop SD (de gewone digi tv via decoder) nog een prima beeld geeft. Ik zit op 2,70m en denk dat het te kort bij is.
Wat zou voor de 42" versie de kortste afstand zijn waarop SD (de gewone digi tv via decoder) nog een prima beeld geeft. Ik zit op 2,70m en denk dat het te kort bij is.
Skipper_NH, het is lastig om te zeggen wat de kortste afstand is waarop het beeld nog acceptabel is.Skipper_NH schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:59:
Inderdaad die 9664 is een plaatje.
Philips zegt in haar handleidingen dat de afstand tussen jou en het beeld drie maal het beelddiagonaal 'moet' zijn.
Maar het is natuurlijk altijd iets persoonlijks. Voor de één is een grotere afstand fijner dan een kortere afstand.
Het is niet een hele goede vergelijking, maar het komt denk ik in de buurt:
De schermafstand tussen de LCD-monitor van je PC en jouw ogen. Vroeger werkte iedereen nog met een 15inch LCD achter de computer en ook die maten worden steeds groter, terwijl de diepte van je bureau zelf niet groter is geworden.
De afstand tussen het scherm en en je ogen is niet groter geworden, terwijl je nu niet meer zou overwegen om een 15inch te kopen. 19" is nu misschien wel minimaal.
Tuurlijk als het scherm enorm groot is, dan ga ik wel verder van het scherm af zitten. Want anders kan ik niet alles zien.
Ikzelf ben aan het kijken naar een 42", dus drie maal 107cm = 321cm. Ik moet dus 3,21 m van het scherm af zitten. Nou ik zit er bijna 3 meter van af, dus die 30 cm neem ik maar voor lief. Het zal niet zoveel schelen, maar ja, dat is natuurlijk allemaal iets persoonlijks.
-
Hier dezelfde gedachten.FoxzMan schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:50:
Zit nog steeds te twijfelen tussen deze en de PES001H. De PES zou dan wel helemaal uit Frankrijk moeten komen
Toch heeft de 9664 een voorsprong bij mij, gezien de foto's van dit prachtig mooie toestel
Zo, en nu z.s.m. een demo graag
[ Voor 6% gewijzigd door 2frankie op 28-05-2009 17:13 ]
Een collega van mij zag vandaag de 8404 bij de MM!!
HIJ is er!!!
HIJ is er!!!
Iemand toevallig nog wat gehoord over de 9704 lijn? Laatste "gerucht" was eind mei/begin juni. Dit lijkt me wat optimistisch. Juli of augustus is dus realistischer. Wie o wie heeft hier meer info over?!
ik kan nauwelijks wachten tot ik de 9704 live kan aanschouwen!
Amsterdam Bijlmer? Hij is mooi, ik ga m kopen ook al zouden de recensies waardeloos zijn...Eelco1054 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 19:13:
HIJ is er!!!
Net even bij MediaMarkt, BCC en IT's geweest. Ik had al gezien dat de 37PFL8404 bij IT's in de folder stond en dat was ook de enige winkel waar hij inmiddels stond opgesteld.
Zag er erg goed uit op het eerste gezicht
. Mooie dunne rand eromheen, top! Er draaide een High Definition demofilmpje van Sony op en er lag geen afstandsbediening bij dus ik kon niet echt naar de instellingen e.d. kijken helaas maar het beeld was wel aardig geconfigureerd had ik het idee. Mooi rustig, contrasterend en helder beeld!
En 1199 is natuurlijk belachelijk. Ik bestel 'm mooi voor 860 Euro via een webwinkel
. Ik wil nog even een keer met de afstandsbediening spelen maar ben eigenlijk al wel min of meer overtuigd.
Zag er erg goed uit op het eerste gezicht
En 1199 is natuurlijk belachelijk. Ik bestel 'm mooi voor 860 Euro via een webwinkel
Hahaha! Ik vind hem ook prachtig!PK schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:30:
[...]
Amsterdam Bijlmer? Hij is mooi, ik ga m kopen ook al zouden de recensies waardeloos zijn...
Neen, hij heeft hem bij de MM in Den Haag gezien.
Maar dan zal hij ook wel in A'dam zijn.
Ik hem heb overigens 5 weken terug via internet besteld...
Het kan nu niet lang meer duren!!!
Kijk eens naar m'n post van 26 mei 23:00:ppaddo schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:25:
Iemand toevallig nog wat gehoord over de 9704 lijn? Laatste "gerucht" was eind mei/begin juni. Dit lijkt me wat optimistisch. Juli of augustus is dus realistischer. Wie o wie heeft hier meer info over?!
.....Het slechte nieuws is dat deze modellen niet in juli maar pas in augustus beschikbaar komen......
grr.., nog 3 maanden waardeloos 4:3 crt kijken geblazen dus...
Echt opvallend dat zo relatief kort voordat hij beschikbaar komt, er nog nauwelijks goede reviews te vinden zijn.
Verwijderd
jippieeeeeeeeeeeee ik ga morgen even bij de MM in Rotterdam kijken. Trouwens waar staat deze voor 860 te koop?Wouter! schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:19:
Net even bij MediaMarkt, BCC en IT's geweest. Ik had al gezien dat de 37PFL8404 bij IT's in de folder stond en dat was ook de enige winkel waar hij inmiddels stond opgesteld.
Zag er erg goed uit op het eerste gezicht. Mooie dunne rand eromheen, top! Er draaide een High Definition demofilmpje van Sony op en er lag geen afstandsbediening bij dus ik kon niet echt naar de instellingen e.d. kijken helaas maar het beeld was wel aardig geconfigureerd had ik het idee. Mooi rustig, contrasterend en helder beeld!
En 1199 is natuurlijk belachelijk. Ik bestel 'm mooi voor 860 Euro via een webwinkel. Ik wil nog even een keer met de afstandsbediening spelen maar ben eigenlijk al wel min of meer overtuigd.
Verwijderd
en en en en?????????? vertel eens wat vond diegene er van?Eelco1054 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 19:13:
HIJ is er!!!
Lees jij je eigen berichten en de eventuele antwoorden daarop wel 'ns terug? Ik had daar namelijk al lang op geantwoord.Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:00:
[...]
jippieeeeeeeeeeeee ik ga morgen even bij de MM in Rotterdam kijken. Trouwens waar staat deze voor 860 te koop?
Wouter! in "[LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen..."
Verwijderd
ow dan ben ik die post vergetenWouter! schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:15:
[...]
Lees jij je eigen berichten en de eventuele antwoorden daarop wel 'ns terug? Ik had daar namelijk al lang op geantwoord.
Wouter! in "[LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen..."

.
[ Voor 191% gewijzigd door 2frankie op 29-05-2009 15:30 ]
Vanmiddag de 8404 gezien bij de MM (Alexandrium) in R'dam.
Zo in 't echt best wel een mooi toestel.
Afgaande op de specs van deze 2 toestellen, welke zou dan een beter/mooier beeld geven ?
Verschillen zijn er o.a in dynamisch contrast, beeldverbetering, kleurverwerking.
Vooral in kleurverwerking is het een erg groot verschil.
Afgaande op de specs van deze 2 toestellen, welke zou dan een beter/mooier beeld geven ?
Verschillen zijn er o.a in dynamisch contrast, beeldverbetering, kleurverwerking.

Verwijderd
so bestaan er wel zoveel biljoen kleuren zou je zeggen2frankie schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 15:28:
Vanmiddag de 8404 gezien bij de MM (Alexandrium) in R'dam.
[afbeelding]
wat is de prijs van de 1e dan? is dat ook een 2009 model of een 2008?
de PES gaat eruit; als je een op de kop wil tikken wal je snel moeten zijn.
is dus al iets langer op de markt
is dus al iets langer op de markt
Verwijderd
Ik zie dat verschillende mensen de 42pfl8404 al ergens hebben gezien.
Is er misschien dan ook al iemand die in nederland iets gezien heeft van de 42pfl8684
Is er misschien dan ook al iemand die in nederland iets gezien heeft van de 42pfl8684

Yesss..de 8404 is er?! Maar eh....is hij overal al te zien of alleen bij die paar MM's, IT's en eh..die andere winkel?
Verwijderd
Ik heb vandaag ook de 8404 zien staan. Zeker mooi toestel. Nu zag ik wel dat de ambilight wel anders is dan die van de 9404. De 9404 schijnt de spectra 2 te hebben en de 8404 de spectra.
Verwijderd
Inderdaad mooi toestel, alleen jammer dat ie niet spectra 3 is... Zit er wel een CI+ slot op?RoyK schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:02:
wat een prachtig toestel zeg. petje af!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2009 10:02 ]
Verwijderd
eindelijk na 2 maanden hte tobben, schrijven, discusseren heb ik een 8404 gezien. Jammer genoeg hadden ze alleen maar een 32''. Mooi beeld,strak beeld alleen wat me opviel was het volgende:
1: Er speelde een demo film af (tenniswedstrijd), alles was mooi en strak maar wat er op het achtergrond afspeelde was wazig en dit vooral wat donker/zwart is(toeschouwers). Alles lijkt zo blokkerig en niet strak. Heeft dit te maken dat dit 100 HZ en geen 200HZ vergeleken met Sony bravias???
2.Ik hou de 8404 ook op turkse sites bij en heb gelezen dat films afspelen op de 8404 via je usb ingang met een externe harddisk vertrgingen opleverd. Jullie ook?? dus dat het af en toe hapert.
3. wie hem wil zien moet naar rotterdam prijstopper, daar heb ik hem gezien. Trouwens vet duur, hij wil 1199 voor een 37 ''
4. wat ik net ook aangaf is dat ik een 32'' heb gezien, daarnaast stond een andere philips een 37'' en deze leek mee heel klein. komt dit omdat het scherm wel groot is maar de zijkanen wat smaller zijn?? zo lijkt de tv wel wat kleiner. ik denk dat ik dan voor een 42'' ga, want een 37'' gaat er dan klein uit zien.
1: Er speelde een demo film af (tenniswedstrijd), alles was mooi en strak maar wat er op het achtergrond afspeelde was wazig en dit vooral wat donker/zwart is(toeschouwers). Alles lijkt zo blokkerig en niet strak. Heeft dit te maken dat dit 100 HZ en geen 200HZ vergeleken met Sony bravias???
2.Ik hou de 8404 ook op turkse sites bij en heb gelezen dat films afspelen op de 8404 via je usb ingang met een externe harddisk vertrgingen opleverd. Jullie ook?? dus dat het af en toe hapert.
3. wie hem wil zien moet naar rotterdam prijstopper, daar heb ik hem gezien. Trouwens vet duur, hij wil 1199 voor een 37 ''

4. wat ik net ook aangaf is dat ik een 32'' heb gezien, daarnaast stond een andere philips een 37'' en deze leek mee heel klein. komt dit omdat het scherm wel groot is maar de zijkanen wat smaller zijn?? zo lijkt de tv wel wat kleiner. ik denk dat ik dan voor een 42'' ga, want een 37'' gaat er dan klein uit zien.
Die 8404 is er toch al in een 47" versie? Of zijn de 37" en 42" later op de markt gekomen?
Before me there were many, after me there will be none
200 Hz is enkel een flikkering van het backlight, is dus nogal kunstmatig imho

Wel erg jammer dat de 8404 bij de MM gewoon 1399 kost
pfff...ze wilden max tot 1313 gaan
(bij MM A'dam Arena)...
Vandaag de 32PFL9604H gehaald, zeer tevreden over, geweldig ding, hoewel je met Net TV niet veel kunt, maar wat je er wel mee kan is wel grappig, youtube filmpjes, nu.nl buienradar, die dingen
Het geluid van het ding is echt geweldig, gewoon ZIEK voor een lcd, dat heeft de doorslag gegeven.
Het geluid van het ding is echt geweldig, gewoon ZIEK voor een lcd, dat heeft de doorslag gegeven.
Er is een nieuwe firmware uit voor de pfl9604 reeks ( build nummer 000.026.033.009 van 28mei. binary bestand 20 mei )
Heb deze update zojuist in de tv geladen en heb nu het idee dat het menu van de tv een stuk sneller is geworden.
Iemand enig idee op philips ook changelogs heeft zodat je kan zien wat er veranderd is in deze firmware ?
Heb deze update zojuist in de tv geladen en heb nu het idee dat het menu van de tv een stuk sneller is geworden.
Iemand enig idee op philips ook changelogs heeft zodat je kan zien wat er veranderd is in deze firmware ?
Verwijderd
Is binnen!!
Morgen uitpakken
Morgen uitpakken
BSniekers schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 21:11:
[...]
Naar mijn weten is dit model nog niet uit. Ik wacht nml. nog op levering van de mijne :-) (Via Expert)
Prognose is begin juni...
heb je hem gewoon via de software updat binnen gehaald, ik heb namelijk bij Generation date: 31/03/2009 staan, dus er zou wel een nieuwe firmware uitgekomen kunnen zijn, hoewel mijn sotware bijwerken ding zegt dat er geen updates zijntaz3d_nl schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 21:44:
Er is een nieuwe firmware uit voor de pfl9604 reeks ( build nummer 000.026.033.009 van 28mei. binary bestand 20 mei )
Verwijderd
Heb deze ook net erop gezet, en inderdaad, de menuutjes reageren nu wat sneller dan voorheen op de AB (ook volume verandering bv)taz3d_nl schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 21:44:
Ik heb het bestand gedownload van de philips website en vervolgens op een usb stick gezet.XPowerStef schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 22:59:
[...]
heb je hem gewoon via de software updat binnen gehaald, ik heb namelijk bij Generation date: 31/03/2009 staan, dus er zou wel een nieuwe firmware uitgekomen kunnen zijn, hoewel mijn sotware bijwerken ding zegt dat er geen updates zijn
De update functie in het menu geeft bij mij ook aan dat er geen nieuwe versie is ( dat werkt dus nog niet 100%
Ik heb echter een probleem... kan met NetTV geen enkele pagina meer openen.
Alleen het hoofdmenu van NetTV is te zien maar zodra ik een website wil openen gebeurd er niets.
De laad balk onderaan het scherm lijkt ook gebugged, er zitten wat horizontale streepjes in.
Meer mensen met dit probleem ?
heb hem ook geupdate. Bedankt. Maar ik heb geen problemen met NetTV, hier werkt gewoon alles nog, maar merk vrij weinig van de update.taz3d_nl schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:33:
[...]
Ik heb het bestand gedownload van de philips website en vervolgens op een usb stick gezet.
De update functie in het menu geeft bij mij ook aan dat er geen nieuwe versie is ( dat werkt dus nog niet 100%)
Ik heb echter een probleem... kan met NetTV geen enkele pagina meer openen.
Alleen het hoofdmenu van NetTV is te zien maar zodra ik een website wil openen gebeurd er niets.
De laad balk onderaan het scherm lijkt ook gebugged, er zitten wat horizontale streepjes in.
Meer mensen met dit probleem ?
Verwijderd
Hoi,
Heb gisteren mijn 37PFL8404 binnen gekregen.
Eerste indruk is WOW, wat een toestel. In een mum van tijd aangesloten. Net-tv + het aansluiten op het thuisnetwerkje is zo gebeurd.
Beeldkwaliteit is super en het geluid is zeker goed te noemen.
Via de TV kan ik mooi door mijn mappen bladeren op de PC, zie ook de films enzo staan.
Echter als ik ze af wil spelen geeft de TV aan dat bestand niet beschikbaar is. Het bestand wat ik wil afspelen wordt wel ondersteund door de TV. Even verder puzzelen.
Heb gisteren mijn 37PFL8404 binnen gekregen.
Eerste indruk is WOW, wat een toestel. In een mum van tijd aangesloten. Net-tv + het aansluiten op het thuisnetwerkje is zo gebeurd.
Via de TV kan ik mooi door mijn mappen bladeren op de PC, zie ook de films enzo staan.
Echter als ik ze af wil spelen geeft de TV aan dat bestand niet beschikbaar is. Het bestand wat ik wil afspelen wordt wel ondersteund door de TV. Even verder puzzelen.
Wil eens wat foto's posten? Ben benieuwdVerwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 19:38:
Hoi,
Heb gisteren mijn 37PFL8404 binnen gekregen.![]()
Dit topic is gesloten.